abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 april 2004 @ 10:37:29 #1
24188 Belana
kloon van belana
pi_18364314
vervolg van: Het grote kleine babietjestopic deel 15

Babytjes:

17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
20 mei 2003: Lars, zoon van Pluizzje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
15 juli 2003: Lina Jolene, dochter van beware_reageerd (papa)
***24j uli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
12 augustus 2003: "Baby-bola", dochter van Parabola (papa)
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
**26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
3 september 2003: Daniël, zoon van Mister-X (papa)
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
8 september 2003: Kim, dochter van SixCat (papa)
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Luckepuk
12 november 2003: Lars, zoon van Irule25 (papa)
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
2 december 2003: Siënna Michelle, dochter van Yfke en SPIRO
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
20 januari 2004: Aiken, zoon van Kimpiedimpie
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
25 januari 2004: Elianne, dochter van 70four (papa)
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 28-04-2004 08:51:26 ]
stormy waters...
sailin'
  maandag 12 april 2004 @ 10:39:17 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_18364332
Zow, ff een nieuwe geopend, in het laatste deel was dit een belangrijke post denk ik
quote:
LadyS schreef:
ff offtopic beefcake, ik zou je een mailtje sturen, maar door gedoe met mijn computer heb ik je mailadres niet meer dus misschien kun je mij ff een mailtje sturen? dan heb ik je adres weer
tnx! s.frederiks@chello.nl
stormy waters...
sailin'
pi_18366257
LadyS je hebt mail
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_18373885
Het mooie weer vandaag was een mooie gelegenheid om Sven eens op de driewieler te zetten die we maanden geleden al van opa hebben gehad

Hier wat pics (van de videocamera, dus de kwaliteit is zozo)

Hij vond het in ieder geval schitterend
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_18374602
En dat is zeker te zien easy-G! bij jullie schijnt de zon ook al zo mooi
pi_18374605
easy-going, dat ziet er fantastisch uit!! Hij vindt zichzelf volgens mij een hele piet!

Ik zla ook es wat fotookes plaatsen in het fototopique, mits mijn fotoboek compatilble is met Loisje
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_18374922
Ik doe deze even hier, voor het lekker...(van mama dus, ik begin heel erg veel te voelen voor deze dame, zo erg dat ik het eng vind...wat kan je allejeuzusveul houden van een wezentje van nog geen 55 cm..)

Danielle, hier vijf-en-een-halve week oud
DANYEL EN THIJS
pi_18375009
wow, wat een dame alweer die Danielle! leuk he hoe wijs ze kijken als ze zo op hun buik liggen. en zo lief die vingertjes...

sven, stoer hey!
pi_18375218
Ja cool he Catootje. Wat een lekker koppie heeft Danielle trouwens
pi_18375238
jaaa, en ik begin dat afschuwelijke alles-wat-ze-doet-is-leuk te krigjen: zelfs als ze een scheet laat is het de mooiste en de lekkerste van de hele wereld..en een hand op mama's borst kan me diep ontroeren. Ik had al gevragd of dat over gaat, en het antwoord is niet best Ik ben stuurloos maar ik trek het mij niet aan....
DANYEL EN THIJS
  maandag 12 april 2004 @ 20:17:07 #11
24188 Belana
kloon van belana
pi_18375719
Ja, wat ga je afgrijselijk veel houden van zo'n hompie in korte tijd he!!! Ze is ook wel om op te vreten hoor! (En weer wat herkenbaars...hahaha....we hebben dezelfde luiers met sterretjes van de hema)
stormy waters...
sailin'
pi_18375766
jaaaaa, we hebben dezelfde winkels bezocht 'in die tijd'!!! Kwam Lewis nu niet naar NEderland trouwens, ben benieuwd wat voor wagen zij nu heeft....
DANYEL EN THIJS
  maandag 12 april 2004 @ 21:21:07 #13
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_18377659
Wat houd ze daar de hoofdje ook al mooi rechtop Catoot
En dat houden van het kan bijna niet, maar je houd elke dag nog een beetje meer van der:)

En Sven dat ziet er gezellig uit op je fiets zo!!!!
pi_18380139
Ik ben al geweest Catoot. Kijk maar op de foto's van Chimpie Champ.

Ik doe het eigenlijk nooit Joshua op zijn buik laten liggen. Heb het dus nu wel eens gedaan en hij vindt het nog moeilijk om zijn hoofdje op te tillen. Tenminste het ligt eraan of hij moe is denk ik.
  maandag 12 april 2004 @ 22:59:29 #15
30488 coolbabe
My little pwny
pi_18380383
Bwegh het gaat weer lekker hier
Vanavond hebben we Tom met veel truken bloemkool gevoerd en yoghurt toe. Daarna haartjes netjes geknipt en ff badderen. Paps kwam met hem de badkamer ingelopen toen hij klaar was, om bij mij en Jasper te komen kijken. Hij stapte de drempel over en Tom ging een partij over zijn nek, alles kwam er uit! Hij zat helemaal onder en begon er lachend in te grijpen de kleine viezerik *ril*
Na hem opnieuw gebadderd te hebben probeerden we hem een fles te geven maar die hoefde hij niet, daarna hebben we een liga geweekt in melk aan hem gegeven en die wilde hij gelukkih wel. Daarna nog een beker water en snel naar bed. Hij is verder niet ziek dus waar het nou aan ligt??

Easy-G wat ziet Sven er al groot uit zo op die driewieler! Gaaf hoor.

Catoot wat een lekker ding zeg
Niet te geloven maar je gaat iedere dag een beetje meer van je kindje houden en dat je alles zo geweldig vindt gaat inderdaad nooit meer over. Er zijn ergere dingen
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_18385222
he gats coolbabe, hopelijk was dit eenmalig en wordt ie niet (weer) ziek.

Lewis, dus je bent alweer thuis? het is wel goed om Joshua af en toe even op z'n buik te leggen, dan kan hij wat oefenen met het optillen van z'n hoofd. ik deed het elke dag wel even, al vond Piet het in het begin ook helemaal niet leuk.
pi_18385754
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 08:36 schreef bixister het volgende:
he gats coolbabe, hopelijk was dit eenmalig en wordt ie niet (weer) ziek.

Lewis, dus je bent alweer thuis? het is wel goed om Joshua af en toe even op z'n buik te leggen, dan kan hij wat oefenen met het optillen van z'n hoofd. ik deed het elke dag wel even, al vond Piet het in het begin ook helemaal niet leuk.
Ja ik dacht al zoiets dus ik heb hem vanmorgen weer even op zijn buik gehad
  dinsdag 13 april 2004 @ 11:23:25 #18
34891 melonovy
La Kutschie
pi_18387579
Wat een scheetje is Danielle... wat een mooi moppie! En Sven wordt ook al zo groot, echt leuk!
Balen dat Tom wat minder lekker was, misschien was het eten niet goed gevallen?

Is Joshua al weer een beetje in zijn ritme Lewis??

Vanochtend lag ik nog wat langer op bed (wegens herstel van m'n voedselvergiftiging), en Chiara speelde om me heen op bed en er naast, op een gegeven moment heb ik haar een fles gegeven en ze dartelde nog lekker even rond. Toen kroop ze naar mijn benen en legde haar hoofdje er op, ik aaide haar en vond het nogal frapant dat ze zo lang stil bleef liggen, je raadt het al, was ze zo maar in slaap gevallen Dat doet ze anders noooooit! Ik heb het dekbed maar om de heen gevouwen en na een half uurtje werd ze met een vrolijke gilletje weer wakker... Echt uitgeslapen was ze niet, want een urr er na zat ze alweer in dr ogen te wrijven... en ligt er nu weer in...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_18387882
Ja Joshua is weer helemaal terug in zijn oude ritme. Heerlijk hij ligt nu ook lekker te pitten. Ik heb hem gisteren en eergisteren toch echt wel zoveel mogelijk laten slapen en dat heeft duidelijk geholpen
  dinsdag 13 april 2004 @ 11:38:18 #20
34891 melonovy
La Kutschie
pi_18387986
Nou lekker!
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 13 april 2004 @ 11:54:58 #21
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_18388389
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:50 schreef Catootje het volgende:
Ik doe deze even hier, voor het lekker...(van mama dus, ik begin heel erg veel te voelen voor deze dame, zo erg dat ik het eng vind...wat kan je allejeuzusveul houden van een wezentje van nog geen 55 cm..)

[afbeelding]

Danielle, hier vijf-en-een-halve week oud
pi_18390355
Sven! Wat ben jij stoer hee, op je mooie driewieler!

Daniëlle Lekkere scheet! Wat ben je
quote:
Op maandag 12 april 2004 22:59 schreef coolbabe het volgende:
Bwegh het gaat weer lekker hier
Vanavond hebben we Tom met veel truken bloemkool gevoerd en yoghurt toe. Daarna haartjes netjes geknipt en ff badderen. Paps kwam met hem de badkamer ingelopen toen hij klaar was, om bij mij en Jasper te komen kijken. Hij stapte de drempel over en Tom ging een partij over zijn nek, alles kwam er uit! Hij zat helemaal onder en begon er lachend in te grijpen de kleine viezerik *ril*
Na hem opnieuw gebadderd te hebben probeerden we hem een fles te geven maar die hoefde hij niet, daarna hebben we een liga geweekt in melk aan hem gegeven en die wilde hij gelukkih wel. Daarna nog een beker water en snel naar bed. Hij is verder niet ziek dus waar het nou aan ligt??
*knipje*

Wilyan moest altijd ff uitbuiken, dat wil zeggen heel even een beetje tegen je aanliggen of een beetje rustig bij de tafel staan te spelen, zodat zijn eten wat zakte. Anders wou er ook nog wel eens het een en ander er weer uit komen, de laatste tijd heeft hij er geen last meer van.

Maar wat zegt de HA en/of het CB er van? Want het duurt al best een lange tijd toch? En het lijkt me dat als hij er verder niet ziek onder is en hij toch (bijna) alles uitspuugt er toch echt wel iets aan de hand zal zijn. Al zal het maar iets heel kleins zijn, dan weet je tenminste waar je rekening mee kunt houden. Boverdien lijkt het me voor Tom ook niet fijn om zo vaak die zure smaak in z'n mond te hebben..... Blegh!

Enneh, we willen natuurlijk wel ff foto'tjes zien van Tom met zijn geknipte haartjes!!!!
W ~ H ~ T
  dinsdag 13 april 2004 @ 20:22:09 #23
24188 Belana
kloon van belana
pi_18400771
Liam is niet lekker
Ik dacht vandaag de hele dag al: wat is ie sipjes. Helemaal niet lachen naar mama. Echt anders als anders. Net temperatuur opgenomen en hij heeft wat verhoging. Niks ernstigs tot op heden, maar toch maar in de gaten houden. Nou had hij gisteren ook een hele rooie wang en net hoorde ik van mijn schoonmoeder dat kbot zijn eerste tand ook al met 3 maanden had....dus misschien is dat het wel???
Hij wou net zijn laatste fles eigenlijk bijna niet, hij wilde naar bed!
Arm kereltje....
stormy waters...
sailin'
pi_18400788
Heb je nou alweer Tom zijn haren geknip Coolbabe

Ow Danielle

Ben je weer opgeknapt Melonovy?

De verkoudheid van Sven die vorige week sluimerde is nu helemaal losgekomen, het ventje ligt nu met een aardige loopneus in zijn bedje. Ik hoop voor hem (en voor mijzelf ) dat hij een beetje kan slapen.

Vandaag kon ik trouwens de foto's ophalen die een aantal weken geleden bij Albert Heijn zijn gemaakt. Het is een rib uit mijn lijf geworden maar ze waren zo

hier alvast een foto, de rest in het fototopic

pi_18400867
Ach gossie Liam

Een rode wang kan een teken van tandjes zijn.........maar dan kan het nog best een poosje duren voor het door is net alsof ik er veel ervaring mee heb , bij Sven zijn er pas 2 door en bij ieder signaal denk ik dat er meer doorkomen
  Jubileum moderator dinsdag 13 april 2004 @ 20:27:51 #26
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18400954
Ja precies, Iris heeft een week lang dunne luiers gehad, is daarna flink verkouden geweest en heeft tot op heden nog geen enkele tand, terwijl we dat al 2 weken de schuld geven.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 13 april 2004 @ 20:27:55 #27
24188 Belana
kloon van belana
pi_18400958
Ow Sven wat ben je lief! * Belana gaat zo gauw foto's kijken in het foto topic...

Ow, maar het kan dus wel al zo jong, tandjes krijgen??? Want verder heeft ie niks, geen verkoudheid, geen rare vlekken ofzo...
stormy waters...
sailin'
  FOK!fossiel dinsdag 13 april 2004 @ 20:31:57 #28
2628 Karin
pi_18401072
Kan ook best dat een eventuele griep zich nog moet aankondigen Belana. Soms heeft Bram al koorts en merk ik pas later dat hij verkouden is of diarree heeft. En soms hebben ze gewoon koorts terwijl je geen enkele reden kan aanwijzen (heel irritant).
Maar tanden kan ook best, Bram kreeg de eersten met 3,5 maand.
  † In Memoriam † dinsdag 13 april 2004 @ 20:32:00 #29
43556 miss_dynastie
pi_18401076
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:27 schreef Belana het volgende:
Ow Sven wat ben je lief! * miss_dynastie gaat zo gauw foto's kijken in het foto topic...

Ow, maar het kan dus wel al zo jong, tandjes krijgen??? Want verder heeft ie niks, geen verkoudheid, geen rare vlekken ofzo...
Ja hoor
  dinsdag 13 april 2004 @ 20:35:07 #30
24188 Belana
kloon van belana
pi_18401154
Dit zijn toch weer van die fijne dingen van fok ouder(s) forum....zucht....meteen antwoord op al je vragen!!!! Ik maak me meteen iets minder zorgen op de een of andere manier. Maar ik zal hem wel in de gaten houden dat ie geen hoge koorts ineens heeft ofzo, want das nie goed he... het was nu 37.6, das voor hem vrij hoog, maar slechts verhoging.
stormy waters...
sailin'
pi_18401404
Ik vind dat ook altijd fijn van het forum Belana. Sven heeft nu bijvoorbeeld een aardige loopneus en ik heb dus zijn hoofdkussen iets hoger gemaakt. Had ik anders waarschijnlijk nooit bij stilgestaan

hij is eigenlijk best wel zielig, loopneus en waterige oogjes....wat is dat toch vervelend als ze iets hebben
  dinsdag 13 april 2004 @ 21:30:43 #32
30488 coolbabe
My little pwny
pi_18402678
Mooie foto van Sven, Easy-G
Foto`s van zijn nieuwe kapsel komen zo in het fototopic

Jonnetje, ik ga donderdag met Tom naar het cb om hem te laten wegen. Als hij dan nog niet voldoende is aangekomen naar mijn zin ga ik hogerop met hem, het is toch niet helemaal normaal dat hij zich gewoon uithongert??

Belana, het zou best een tandje kunnen zijn hoor maar verkijk je niet op meer kwijlen of op de handjes sabbelen, dat hoort bij de leeftijd Wij riepen met Jasper ook al rond de 12 weken dat hij nu echt een tand zou krijgen (hij kreeg hem pas bij 9 maanden dus we konden lang roepen)
Kindjes kunnen ook "zomaar" een beetje hangerig zijn en wat verhoging hebben, niets ernstigs maar wel vervelend.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  dinsdag 13 april 2004 @ 22:13:48 #33
24188 Belana
kloon van belana
pi_18403931
Lijkt me ook zo zielig Easy-going! Arme Sven!

Nee Coolbabe, daar ben ik me van bewust. Kwijlen en sabbelen doet ie al weken, dus dat zegt idd niks. Maar dat hangerige en verhoging blijkbaar ook niet dus. Ach, ik wacht het wel af.
ik neem zo wel even de babyfoon mee in de slaapkamer, want ik hoor hem wel na verloop van tijd als ie huilt, maar wil hem nu toch ff eerder horen, voor mijn eigen gemoedsrust meer...
Vind mezelf nu een vreselijke muts, maar het is voor het eerst dat ie wat heeft... dus lach me allemaal maar uit hoor, dat mag...
stormy waters...
sailin'
pi_18404172
Even over de tandjes Het neefje van mijn vriend is nog geen 3 maanden oud ( hij is van 23 januari) en hij heeft al 2 witte puntjes zichtbaar
pi_18404180
Dat is frapant. Joshua heeft ook verhoging 37.6 , hij is niet hangerig maar had inderdaad gisteren ook rode wangen, vanmiddag trouwens ook.

Sven is
  † In Memoriam † dinsdag 13 april 2004 @ 22:24:47 #36
37843 lady-wrb
kortaf
pi_18404269
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:27 schreef Belana het volgende:
o het kan nog wel eerder. mijn oudste kreeg zijn eerste twee tandjes toen hij 6 weken was en toen ij 6 maanden was had hij alles.
pi_18404694
Een vriend van ons heeft een collega (jaja) en die zijn dochtertje is vorig jaar geboren met 2 tandjes
pi_18405669
sjonge, dan schrik je wel even lijkt me!

goh karin was bram er ook zo vroeg bij? belana & lewis, ik hoop toch voor jullie dat liam & joshua nog een tijdje tandeloos zullen blijven, het gaat allemaal al zo snel.
pi_18410335
Ja dat hoop ik ook. Ik vind dat tandeloze bekkie toch wel zo
pi_18410352
Mijn schoonmoeder en schoonzus beginnen wel elke keer erover als hij huilt ofzo. Maar alstublieft zeg, gaat heen Ik wil nog niet. Joshua doet maar lekker rustig aan met die tanden.
pi_18410378
Ha, nu we het toch over tandjes hebben.................ik heb hem gevoeld hoor......tandje 3 staat op punt van doorbreken, rechtsbovenin
Er schijnt al een beetje witte gloed door het tandvlees en een bobbels dat er in die bovenkaak zitten, volgens mij krijgt hij er meteen een heel zooitje tegelijk.

En wat is tie toch verkouden. zijn gezichtje is een kombinatie van snot en kwijl, en hij is heel erg kroelerig vandaag......lekker hoooooooorrrrrr
  woensdag 14 april 2004 @ 09:47:19 #42
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_18410738
*zucht*
mevrouw wordt groot ...
Aangezien de wieg geen twee maanden meer houdt qua lengte hebben we dit weekend het ledikantje in elkaar gezet.. En om straks de overstap niet te groot te laten zijn (ledikantje past niet bij ons op de kamer, dus moet ze dan in d'r eigen kamertje slapen) ben ik nu overdag een beetje aan 't wennen aan het ledikantje en haar eigen kamertje om te slapen...

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 14 april 2004 @ 09:48:15 #43
336 Jessicaa
pi_18410748
Wat een leuke slaapzak zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  woensdag 14 april 2004 @ 09:49:07 #44
336 Jessicaa
pi_18410758
O enne geen kleine mailloitjes meer hier bij de hema ET. (denk door de zomercollectie die overal hangt dat het niet meer bijgevuld word)
  woensdag 14 april 2004 @ 09:49:39 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_18410762
Wat is ze heerlijk klein in dat grote ledikantje!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 14 april 2004 @ 09:51:32 #46
3011 E.T.
pi_18410787
quote:
Op woensdag 14 april 2004 09:49 schreef Jessicaa het volgende:
O enne geen kleine mailloitjes meer hier bij de hema ET. (denk door de zomercollectie die overal hangt dat het niet meer bijgevuld word)
Mijn schoonzusje heeft hier op de markt nog wat gevonden (dat kraampje heeft 't hele jaar kleine maillotjes in alle kleuren.. dus altijd makkelijk om te weten)
jurkfoto komt er nog aan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 14 april 2004 @ 10:05:56 #47
336 Jessicaa
pi_18410982
*wacht op jurk foto*
  woensdag 14 april 2004 @ 10:19:28 #48
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_18411180
Bij ons op het CB beweren ze bij hoog en bij laag dat verhoging of koorts niks met tandjes te maken heeft... Maar na drie kinderen met koorts bij doorkomende tanden en ervaringen van alle andere moeders kan het toch bijna niet anders dan dat het verband houdt? Wazig hoor.
pi_18411560
quote:
Op woensdag 14 april 2004 10:05 schreef Jessicaa het volgende:
*wacht op jurk foto*
* Bright heeft nog een jurkfoto van Elise ... vanavond ff erop zetten
  woensdag 14 april 2004 @ 10:56:30 #50
24188 Belana
kloon van belana
pi_18411779
Oe wat is ze klein in dat grote bed ET!!!
Ik ben dus ook druk bezig met het ledikantje schilderen, want onze wieg kan kwa lengte wel wat langer mee, maar meneertje is zo beweeglijk en klapt regelamtig met zijn handen tegen de kanten en zometeen zijn hoofdje ook nog. Dus ik ben druk druk druk ermee, maar ik wil het wel goed doen, dus dan is het ff een klus en ik wil niet te veel binnen schilderen vanwege de luchten, dus wacht op mooi weer.
Met Liam gaat het weer beter geloof ik. Hij heeft lekker geslapen tot half 7 en daarna tot 10 over 9!!!
Nu slaapt ie alweer. Maar hij lachte weer tegen mama en was weer aan het kletsen. Das toch wel fijn! En neeeee, wacht idd maar met die tandjes, het gaat allemaal veeeeeels te snel!!!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † woensdag 14 april 2004 @ 11:07:01 #51
43556 miss_dynastie
pi_18411969
quote:
Op woensdag 14 april 2004 10:19 schreef Tan het volgende:
Bij ons op het CB beweren ze bij hoog en bij laag dat verhoging of koorts niks met tandjes te maken heeft... Maar na drie kinderen met koorts bij doorkomende tanden en ervaringen van alle andere moeders kan het toch bijna niet anders dan dat het verband houdt? Wazig hoor.
Luister jij dan naar wat ze daar zeggen ?
Ik heb mijn pappie ooit plechtig moeten beloven om ze nooit serieus te nemen
  woensdag 14 april 2004 @ 11:51:41 #52
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_18412800
Ik moet ook nog steeds wennen aan die twee witte puntjes die sinds twee weken in Thomas zijn mondje zitten
En de koorts (38,9), de rode wangen, de snotneus en de huilbuien kwamen wel heel toevallig tegelijk met het doorkomen van die lieve tandjes hoor!
Wat gek dat ze zeggen dat dat er niet bij hoort?!
  woensdag 14 april 2004 @ 11:54:34 #53
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_18412863
Oh, en wat heerlijk om foto's van Danielle en Saskia te zien!
Wat een prachtige meiden!
  woensdag 14 april 2004 @ 20:38:59 #54
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_18425567
Tjonge, zo post ik nooit en zo drie keer achter elkaar!
Weer even een vraagje aan alle deskundigen.
Thomas krijgt nu nog altijd 5 flessen, sinds kort opvolgmelk.
De laatste fles krijgt hij om 11 uur. Nu is Thomas dan altijd in een zeer diepe slaap en is het moeilijk om hem wakker te krijgen. Al slaperig, drinkt hij niet.
Afgelopen nacht was hij helemaal in paniek toen we hem wakker maakte. Hij bleef maar huilen, met als gevolg dat hij zijn fles niet heeft gedronken.
Toch heeft hij geslapen tot half 7 vannmorgen, net als anders.
Nu vraag ik me af of we nu eigenlijk gewoon naar 4 flessen kunnen gaan? Want ik vermoed dat hij de nacht wel door zal slapen. Thomas is nu bijna 6 maanden en dit weekend gaan we met hapjes beginnen.
Iemand ervaring?
pi_18425708
Lies, toen Sven 6 maanden was kreeg hij 4 flessen en een fruit- en een groentehapje per dag.
Die laatste fles hadden we er toen al af. Sven sliep idd ook altijd en ik vond het zo sneu om hem wakker te maken.
  woensdag 14 april 2004 @ 20:51:16 #56
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_18425900
Ik twijfelde omdat hij nu nog geen hapjes heeft, maar die paar dagen zullen waarschijnlijk ook niet zoveel uitmaken. Had Sven ook al 4 flessen voordat hij hapjes kreeg?
pi_18426038
Sven kreeg met 4 maanden al fruit en groentehapjes (een half potje per keer). En toen had hij ook 4 flessen. Maar die fruit en groenten waren toen dus nog niet zoveel en eigenlijk alleen maar om te wennen, nog niet zozeer als voeding. Wel was zijn laatste fles er eentje met rijstebloem.
  woensdag 14 april 2004 @ 21:14:12 #58
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_18426567
Rijstebloem in de laatste fles is ook nog wel een goed idee!
We gaan het gewoon proberen!
Dank je Easy-going!
pi_18426686
Suc6
pi_18436295
Lies, Elise krijgt nu ook 4 x BV per dag en een half potje fruithap (zo'n klein potje). Meer wil ze nog niet (ook al vindt ze het wel lekker) en ze leeft er goed van. Ik denk dat ze zo'n 200cc per keer drinkt, dus eigenlijk niet zoveel. (Die schatting haal ik van de flesjes die ze maandags/dinsdags krijgt)
Wellicht dat ze volgende week een heel potje eet, maar dan zitten we al op het zelf-maken (ivm. vakantie nog niet gedaan) en we gaan dan ook de groentehap proberen ...

Oh ja - als je zo'n kleintje ineens wakker maakt, dan kan het weleens fout gaan; Elise wil ook niet altijd wakker worden gemaakt. Maar aan de andere kant, zo 1x per 2 weken of zo schrikt ze wakker en zet dan gelijk het grote alarm aan, dus misschien s het gewoon een incident en moet je er niet teveel waarde aan hechten.
  donderdag 15 april 2004 @ 09:05:03 #61
24188 Belana
kloon van belana
pi_18436688
Wij hebben Liam nooit wakker gemaakt voor een late voeding. Op de dag krijgt ie 5/6 voedingen, wanneer hij wil. Toevallig kwam hij vanacht om 12 uur uit zichzelf. Nou dan krijgt ie een flesje, maar eigenlijk slaapt ie meestal van 8 uur tot 6 uur/half 7.
stormy waters...
sailin'
pi_18436847
Belana, wacht maar als'ie wat ouder is, dan wil'ie vast niet meer zoveel slapen
Elise wil tot 8 uur opblijven, ze is dan ook gewoon niet moe! Dus rond 8 uur /half 9 de laatste voeding en dan slapen. Ze slaapt dan gerust klokje rond en dan nog moeten we haar 's ochtends wakker maken
  donderdag 15 april 2004 @ 10:16:50 #63
30488 coolbabe
My little pwny
pi_18437885
Nou we zijn weer terug van het weeguur op het cb en het was zoals verwacht: een geringe 80 gram aangekomen in 3 weken tijd. Veeeel te weinig dus.
Morgen wordt ik teruggebeld door mijn vaste wijkverpleegkundige en worden we waarschijnlijk doorverwezen naar de kinderarts die gespecialiseerd is in zuigelingen met een voedingsprobleem en gaan we proberen Tom weer aan het eten te krijgen.
Meneer weegt nu met 9,5 maanden 7875gram
  donderdag 15 april 2004 @ 10:20:16 #64
24188 Belana
kloon van belana
pi_18437957
He bah Coolbabe, das nie fijn zeg. Had zo gehoopt dat het beter zou gaan. Ik hoop dat de kinderarts wat kan doen dan want hier word je niet vrolijk van. Is ie nou ook minder actief oid?
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 15 april 2004 @ 10:23:26 #65
7074 moussy
kuttekop
pi_18438032
Jeetje Coolbabe, dat is toch ook waardeloos. Je kan jezelf iig niks verwijten!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 15 april 2004 @ 10:25:00 #66
336 Jessicaa
pi_18438065
He wat balen coobabe. Wel fijn dat je naar iemand word doorverwijzen die er in gespecialiseerd is!
pi_18438148
Ach wat vervelend, Coolbabe.
Wat Moussy al zegt, je kunt jezelf iig niets verwijten. Hopelijk kunnen jullie snel terecht bij de kinderarts!
Groeit hij in de lengte wel eigenlijk?
  donderdag 15 april 2004 @ 10:44:13 #68
30488 coolbabe
My little pwny
pi_18438461
Hier zijn groeigrafiek. In de lengte groeit hij iets harder dan in de breedte, hoewel het ook geen lange Jan is maar dat geeft niet want ik ben ook maar een ukkie met krap 1m61
Ik neem het mezelf ook niet echt kwalijk, weet dat we er alles aan doen om hem iets binnen te laten krijgen. Soms heb ik wel het idee dat ik hem vaker wat moet aanbieden maar dat is in de praktijk niet haalbaar, ik heb Jasper ook nog rondlopen die wat aandacht wil.
pi_18441405
Nou met Joshua gaat het wat minder. Zondag nacht werd hij al wakker voor 1 voeding. De nacht daarop werd hij wakker voor 2 x voeding. De nacht daarop wilde hij tussen die 2 voedingen niet slapen en dus maar naast me gehouden. En vannacht was echt waardeloos Bijna niet geslapen.
Nou zou je denken dat ie nu moe is, maar hij heeft net even een half uurtje zijn ogen dicht gehad. En was toen weer wakker. Hij huilt gelijk als hij wakker is. Volgens mij heeft ie een klein beetje een temperatuurtje en aan zijn linker wangetje is het een beetje rood soms.

Ik voel nog geen puntjes of iets dergelijks maar zijn tandvlees is wel wat warmer dan normaal.

Wat vervelend Coolbabe dat Tom niet veel aankomt. Het is dan maar te hopen dat ie dan wel gaat eten met behulp van een deskundige erbij.
  donderdag 15 april 2004 @ 13:53:55 #70
24188 Belana
kloon van belana
pi_18442443
He Lewis, dat isnie fijn. Het is echt een beetje tandjestijd denk ik,of ze nou meteen doorkomen of niet, het rommelt wel. Bij Liam ook nog steeds hoor. 's avonds heeft ie verhoging, hij eet slecht en slaapt juist heel veel. Ik hoop voor je dat Joshua vanacht beter slaapt!
stormy waters...
sailin'
pi_18445231
Het arme ventje was helemaal hysterisch. Dus heb ik hem maar mee naar buiten genomen met Lewis erbij. Toen heeft ie toch wel een goede 1.5 uur geslapen.

Hij heeft net een voeding gehad en is nu aardig rustig. Maar ja voor hoelang.
En Joshua heeft toch wel verhoging.
pi_18449790
Balen Lewis dat Joshua zich niethelemaal fit voelt... beterschap voor je ventje!

Coolbabe, Tom zit toch in de groeicurve, en niet eens zo op de benedenlijn toch? Het zijn allemaal maar gemiddelden natuurlijk, er zullen altijd kindjes groter en kleiner blijven. Zolang hij nog lekker tevreden is, er goed gezond uitziet enz lijkt het me echt niet zorgwekkend. Mijn neefje, jawel neef Julius, zat ook altijd aan de onderkant van de groeicurve, hij komt echt niets tekort, wat hij wel heeft zijn 2 ouders die beide 1.68 cm zijn...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_18450534
Volgens mij gaat het vooral om de individuele ontwikkeling van de groei, Melonovy. Dat moet een (min of meer) regelmatige stijgende lijn zijn.
Bij Tom is wel een afvlakking te zien in die lijn, dus dat zal de reden voor doorverwijzing zijn.
Het hoeft niet iets ernstigs te zijn, maar 't is wel iets waar naar gekeken moet worden.

Lewis, hoe is het met Joshua nu?

En met Liam, Belana?

[ Bericht 4% gewijzigd door Eska op 15-04-2004 20:06:45 (te haastig getikt, kind moest naar bed :P) ]
pi_18450855
Joshua en Liam sterkte met de tandjesellende. Het kan best een tijdje "broeien" hoor voordat ze doorkomen.

Ik denk ook dat het niet om de bovenkant of onderkant van de curve gaat, maar om de curve zelf, en die lijkt idd af te vlakken. Gelukkig dat ze het allemaal serieus nemen Coolbabe en je doorverwijzen. En ik denk ook niet dat je jezelf iets moet kwalijk nemen, je kan het eten/drinken er moeilijk in gaan proppen.

Hoe is het met het eczeem van Max? Ben je de peer al aan het proberen of moet je daar nog even mee wachten?

En hoe is het met Thomas gegaan vannacht? Heb je hem gisteravond nog een late fles gegeven?
  donderdag 15 april 2004 @ 20:07:03 #75
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_18450958
Easy-going, we waren helemaal overtuigd om hem gisteren geen late fles te geven.
Hij wordt normaal nooit wakker en nu begon hij rond kwart voor 11 hard te huilen en hij was niet meer in slaap te krijgen
Dus hebben we toch maar die fles gegeven en daarna sliep hij weer verder.
Vanavond de volgende poging, ik ben benieuwd!

Arme Joshua en Liam, zo klein en je dan al niet helemaal lekker voelen. Als het een tandje is dan hoop ik dat ze er snel door zijn voor beiden!
pi_18451097
quote:
Op donderdag 15 april 2004 20:02 schreef easy-going het volgende:
Hoe is het met het eczeem van Max? Ben je de peer al aan het proberen of moet je daar nog even mee wachten?
Mwoa, niet goed, niet slecht eigenlijk. Het zijn deze keer maar een paar plekjes gelukkig, die opkwamen. Maar ze zijn vrij hardnekkig, vooral achter zijn oortje en op z'n koppie.
We zijn dus nog niet aan de peer begonnen. Komend weekend gaan we verhuizen, dus da's sowieso geen handig moment.
Hopelijk eind volgende week weer een poging!
pi_18451301
quote:
Op donderdag 15 april 2004 19:49 schreef Eska het volgende:
Volgens mij gaat het vooral om de individuele ontwikkeling van de groei, Melonovy. Dat moet een (min of meer) regelmatige stijgende lijn zijn.
Bij Tom is wel een afvlakking te zien in die lijn, dus dat zal de reden voor doorverwijzing zijn.
Het hoeft niet iets ernstigs te zijn, maar 't is wel iets waar naar gekeken moet worden.
Oja, natuurlijk... ach ik ben ook geen expert hoor... maar je hebt helemaal gelijk!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_18451333
Met Joshua gaat het even helemaal niet zo goed. Hij is voornamelijk veel overstuur tenzij je hem op je borst legt of met hem gaat wiegen. Anders ligt ie echt te gillen van het huilen.

Op het moment ligt hij bij papa op zijn borst. Ik weet eigenlijk even niet wat ik er nou mee aanmoet, want weer iemand anders zij dat het heel goed mogelijk is omdat we vorige week naar NL zijn geweest en Joshua dus helemaal uit zijn ritme is. Mja zit ook wat in omdat hij het toch echt niet zo leuk vond dat gehannes aan hem en hij sliep ook niet veel overdags.

Dit is dus de laatste paar nachten ook al zo dat hij dicht tegen mij aan wil liggen. In zijn eigen bedje wordt hij constant wakker en gaat dan huilen.
pi_18451518
Hè bah, Lewis.... zielig hoor
Hoe lang ben je nu al weer terug? Kan me op zich wel iets voorstellen bij het uit zijn ritme zijn, maar dat zou op een gegeven moment toch ook weer minder moeten worden, zou ik zeggen.
Wordt hij wel rustig van het wiegen, zie je hem dan ontspannen?
  donderdag 15 april 2004 @ 21:30:07 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_18452991
Ow arme Joshua!!! Ik zou ook niet weten wat het is Lewis
Ik hoop dat ie snel opknapt!

Met Liam gaat het wel weer. Hij slaapt nog steeds heel veel en eet weinig, maar verder is ie vrolijk.
stormy waters...
sailin'
pi_18455268
Ja dan ontspant ie wel aardig. Hij slaapt nu maar dat kost me wel veel moeite. Nou ja ik zie het wel vannacht. Ik hoop dat ie te moe is om wakker te worden.
  donderdag 15 april 2004 @ 23:05:11 #82
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_18455627
Job gaat ook niet lekker (en ik trouwens ook niet). Hij moest vandaag naar het cb voor zijn prikje, maar dat heeft hij niet gehad, omdat de kinderarts hem niet fit genoeg vond. Bij zijn vorige prikje was het hetzelfde verhaal. Tot nog toe is bij elk bezoek van Job aan het cb, de kinderarts er nog bijgehaald om hem even te bekijken.
Het erge is, dat wij er zo langzamerhand aan gewend zijn dat hij eigenlijk vanaf zijn geboorte continue ziekjes is (altijd moeizaam ademen, altijd snotterig en veel hoesten) dat we er nauwelijks meer extra aandacht aan schenken.

Zelf ben ik ook ziek en ik zit er helemaal doorheen. De laatste nachten is het weer helemaal mis met Job. Hij wil elke 4 uur drinken (ook 's nachts), dus ik geef hem zijn laatste flesje rond 23.00, dan komt hij om 3.00 weer en dan ben ik ongeveer zoet met hem tot 3.45 en om 5.30 gaat de wekker.

Ik zie het af en toe helemaal niet meer zitten
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_18455921
O lieve Livelink, wat kun je je dan ellendig voelen hè....

Wat willen ze dan met Job? Blijven aankijken hoe het verder gaat, of willen ze e.e.a. gaan onderzoeken?

En jij zelf ook niet lekker in je vel, bah. Voel je je lichamelijk niet lekker, of emotioneel? (of beide?)
Was je niet onlangs weer aan het werk gegaan? Vraagt dat niet te veel van je dan, in combinatie met Job z'n toestand?

Sterkte meis , ik kan me wel iets voorstellen bij hoe je je voelt.
pi_18456009
quote:
Op donderdag 15 april 2004 22:52 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ja dan ontspant ie wel aardig. Hij slaapt nu maar dat kost me wel veel moeite. Nou ja ik zie het wel vannacht. Ik hoop dat ie te moe is om wakker te worden.
Succes voor de nacht!
En snel je bed in jij, hóp, uurtjes slaap pakken!
  † In Memoriam † vrijdag 16 april 2004 @ 00:18:04 #85
43556 miss_dynastie
pi_18457502
Coolbabe, wat een teleurstelling Ik ben blij voor jullie dat er in elk geval serieus wat gedaan gaat worden nu!
  † In Memoriam † vrijdag 16 april 2004 @ 00:20:14 #86
43556 miss_dynastie
pi_18457551
Livelink, even een dikke hug voor jou !!! Het zal ook allemaal niet meevallen met je drukke baan en zo Gelukkig nog één dagje en dan weekend, hopelijk kun je deze keer wel bijtanken!
pi_18461105
Een dikke voor alle zieke kindjes! Snel weer beter worden hoor!!

Livelink ook voor jou een en sterkte. Ik snap dat je er moedeloos van wordt...
  vrijdag 16 april 2004 @ 08:24:20 #88
37150 livelink
pi_18461258
Dank jullie wel voor de lieve woorden. Ik ben nu thuis, want ik ben vannacht hardstikke ziek geweest (ik lag echt klappertandend van de koorts in bed). Wat kan een mens zich beroerd voelen. Job heeft kennelijk aangevoeld dat hij nu niet moest zeuren, want hij heeft de hele nacht doorgeslapen. Dat kan natuurlijk ook komen omdat hij zelf ook ziek is.

Ik hoop alleen dat ik vanmiddag toch weer een beetje op de been ben, want mijn vader gaat met pensioen en heeft een groot feest op zjin werk, waar ik toch wel bij wil zijn. Vorige week werd hij 65 en toen kon ik ook niet aanwezig zijn omdat Katja toen zo ziek was.

Ik heb het idee dat de koorts inmiddels wel gezakt is, ik voel me alleen nog erg wiebelig. Duim maar voor me dat ik op tijd ben opgeknapt.

En Eska, Job is telkens net nooit ziek genoeg voor verdere maatregelen. De kinderarts van het cb zei wel dat we weer een keer met hem naar de huisarts moeten. Misschien dat die wat weet.
pi_18461286
livelink, beterschap & voorzichtig aan hoor. niet gaan als je je niet goed voelt. ook beterschap voor job natuurlijk, heel rot dat hij al zo lang niet zo lekker in orde is.

coolbabe, wat balen dat tom zo weinig was aangekomen (al had je 't al zien 'aankomen' huhhuh). goed dat je er nu wat extra hulp bij krijgt, hopelijk heeft dat effect.

eska, lukt het een beetje met inpakken?

lewis, ik hoop dat joshua weer snel de oude is. en als je je erge zorgen maakt: even naar de huisarts gaan hoor!
  vrijdag 16 april 2004 @ 08:40:15 #90
37150 livelink
pi_18461386
Coolbabe, ik heb het topic net pas weer even goed gelezen en ik zie dat Tom toch te weinig is aangekomen. Wat zul jij je machteloos voelen. Je zou het eten er zo in willen proppen, maar dat werkt helaas ook niet. Wat eet Tom nu zo'n beetje per dag?

Lewis, ik hoop dat Joshua een beetje opgeknapt is. Zieke kindjes zijn zo zielig.
  vrijdag 16 april 2004 @ 09:43:58 #91
30488 coolbabe
My little pwny
pi_18462194
Livelink, beterschap voor jou en een dikke Ik hoop voor je dat je vanmiddag genoeg bent opgeknapt om bij het feest van je vader te zijn.
Misschien is het inderdaad raadzaam Job eens na te laten kijken want als je al zo lang aan het sukkelen bent, zal er toch ergens iets niet goed zitten
En die nachtvoeding, kan je man die niet voor een gedeelte van je overnemen? Dat je er om de nacht uitmoet ofzo?
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 08:40 schreef livelink het volgende:
Wat eet Tom nu zo'n beetje per dag?
8 uur flesje 150 cc opvolgmelk
10.30 fruithap die er bijna altijd zonder problemen in gaat
12 uur boterham met danoontje toe
16 uur 1 of 2 liga`s, gesopt met diksap
18 uur warme hap (vergelijkbare hoeveelheid van 3/4 potje) en yoghurt toe

Drinken tussendoor wil hij nauwelijks en eigenlijk moeten we bij iedere hap veel kunst- en vliegwerk toe passen om die in de mond te krijgen. Behoorlijk vermoeiend zeg maar...

Lewis, heeft Joshua een beetje geslapen vannacht of is het nog steeds huilen?
  vrijdag 16 april 2004 @ 09:46:21 #92
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_18462224
Jasper neemt afscheid van dit topic, want hij is tweede paasdag één jaar geworden!

Even een paar foto's om gedag te zeggen...

Het kaarsje op de verjaardagstaart vond Jasper maar eng

De rook die er afkwam had echter een bijna hypnotische werking

De taart ging er letterlijk als koek in. Uiteindelijk heeft hij bijna 1/3 weg weten te werken!

Jasper op zijn kado: een loop-giraffe. Hij is behoorlijk gek van het ding: als je hem er afhaalt dan wordt er zeer stevig geprotesteerd!
pi_18462882
Wat gaaf hey die loop giraf. Leuk ventje die Jasper.

Nou Joshua slaapt echt niet meer door. Gisterenavond werd hij dus om 11 uur huilend wakker en dus maar aangelegt. Tja toen zijn we beiden in slaap gevallen want het zag er gewoon niet naar uit dat ie ook maar zo'n 3 uur in zijn eigen bedje zou gaan liggen. Dus dan maar naast mij. En elke keer dat ie wakker werd ging hij huilen dus maar weer aanleggen. (Dit doe ik dus ook vooral om papa maar niet wakker te maken want die gaat ook al met de wallen onder zijn ogen naar het werk).
Hij drinkt voor mijn gevoel zo verschrikkelijk veel op het moment. Maar goed hij slaapt dus niet genoeg en dan vanaf s'ochtends half 6 werd hij ongeveer elk half uur wakker. Echt heerlijk is dat als een baby naast je oor ligt te bleren. Ik werd er eigenlijk gewoon super chagerijnig van want al die gebroken uurtjes en half uurtjes maken me nog bijna moeier dan helemaal niet te kunnen slapen

En nu is hij weer zoet en ligt hij te praten tegen zichzelf onder zijn babygym

Ik ben nou ook weer niet zo'n watje wat mijn kind elke keer troost hoor als het huilt. Maar ja een baby van bijna 4 maanden kan volgens mij ook nog niet echt leren toch ?

Livelink, heb jij niet gewoon veel te veel hooi op je vork genomen, want volgens mij zoals je al eerder zei dat je bijna of meer dan 12 uur per dag onderweg bent en dat 4 dagen in de week en dan nog eens 2 kindertjes om je heen. Ik zou het je echt niet nadoen denk ik. Plus dat Job je ook nog eens wakker houdt voor zijn nachtvoedingen. En al zou hij doorslapen dan nog petje af als je het red. In ieder geval beterschap en ik hoop voor je dat je je vanavond wat lekkerder voelt.
Ik ben benieuwd wat de huisarts gaat zeggen over Job, want altijd maar snotteren is ook niet goed.
  vrijdag 16 april 2004 @ 11:50:42 #94
37150 livelink
pi_18464603
Jasper. Tot ziens bij de peutertjes. En papa en mama hebben jou wel een hele nette taart gegeven. Als je 1 jaar wordt, hoor je een kliedertaart te krijgen met heel veel slagroom

Coolbabe, als Tom alleen al wat meer zou drinken, zou hij denk ik nog wel voldoende binnenkrijgen. Maar hij weigert dus nog extra flessen melk, begrijp ik.

Lewis, ik denk dat je wel een beetje gelijk hebt, dat ik het iets te druk heb gehad de laatste tijd. Ik denk dat de Pasen toen ik alleen was en Katja ziek, mij de das om heeft gedaan.
Ik vind kinderen hebben heel erg leuk, maar dit was te zwaar in mijn eentje. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik heb echt bewondering voor moeders die het altijd alleen moeten doen. Zoals Rewimo, die ook 4 dagen per week werkt en dan in het weekend nog een hele reis maakt met het OV met Christan. Ik zou dat niet kunnen opbrengen. Ik vind dat zo knap
pi_18466392
Nou ja Livelink, wordt dan maar snel beter dan kun je vanavond nog partyen

Enne ik heb net nog eens met mijn tante gebeld omdat ik me toch wel wat zorgen maakte om Joshua. Slapen wil hij nog steeds niet alleen. Ik had hem namelijk slapend in zijn bedje neergelegd, maar helaas werd hij onmiddelijk wakker en huilen. We denken beiden dat het komt omdat het toch allemaal teveel was vorige week naar NL. En ik had er ook al een idee van dat het mis zou gaan. Hij was net over zijn prikjes heen en slaapte weer normaal en dan ineens zo'n reis maken.
Dus ik hou hem maar dichtbij me de aankomende dagen totdat hij weer wat kalmeert.

Er wees ook echt niets op iets anders, geen ooronsteking, geen krampjes, hij drinkt zeer veel en goed, hij heeft 2 a 3 poepluiers op een dag en piest die hele luier vol. Klein temperatuurtje maar dat kan ook zijn omdat hij zichzelf zo aan het opwinden is af en toe. want lachen kan hij nog wel hoor. Hij is gewoon vrolijk als ik hem dicht tegen me aan hou of gek doe met hem.
pi_18472548
sterkte dames, hebben we een negatieve flow!???

jASPER, TOT ZIENS IN HET ANDERE TOPIC!
DANYEL EN THIJS
pi_18474562
Livelink, beetje opgeknapt in de loop van de dag? Nog naar het feestje van je vader geweest?

Lewis, hopelijk komt Joshua snel weer wat meer tot rust! Dit vreet energie hè, voor allebei.

O en Bix, het inpakken.... zat niet mee vandaag. Zal blij zijn al dit weekend voorbij is!
Jullie gisteren de sleutel gekregen, toch?
pi_18476418
quote:
Op donderdag 15 april 2004 10:44 schreef coolbabe het volgende:
Hier zijn groeigrafiek. In de lengte groeit hij iets harder dan in de breedte, hoewel het ook geen lange Jan is maar dat geeft niet want ik ben ook maar een ukkie met krap 1m61
Ik neem het mezelf ook niet echt kwalijk, weet dat we er alles aan doen om hem iets binnen te laten krijgen. Soms heb ik wel het idee dat ik hem vaker wat moet aanbieden maar dat is in de praktijk niet haalbaar, ik heb Jasper ook nog rondlopen die wat aandacht wil.
euhmm coolbabe, Ik zit net die groeigrafiek van Tom te bekijken en te vergelijken met mijn kinders... maar de lengte en gewicht zitten toch wel redelijk goed hoor alleen de leeftijd dan niet. Damien was met 6 en halve maand 70 cm en 7900 gram en duncan was met 9 maanden 70 cm en 8100 gram...
Dus op zich niet zoveel om je echt zorgen over te maken. Maar wel evensgoed naar laten kijken hoor. Ik wilde alleen maar even een hart onder de riem steken zo
  vrijdag 16 april 2004 @ 23:25:57 #99
30488 coolbabe
My little pwny
pi_18480559
Angel, groeiden jouw kindjes in het begin wel hard dan? Of zijn ze altijd al aan de kleine kant geweest?
Tom kwam in het begin namelijk wel goed aan, en eigenlijk sinds de eerste keer bronchitis is het steeds erger geworden met moeilijk eten.
Soms ga ik dan weer twijfelen hè, of ik zelf niet zit te zeuren maar dat het ventje gewoon kleiner is dan Jasper altijd was en of dat niet gewoon bij hem past.
Maar aan de andere kant, als hij wel goed zou eten weet ik zeker dat hij veel meer spekkies zou hebben (die had hij altijd wel, voordat hij ziek werd)
pi_18480660
Eska, ja echt wel. Ik ben best wel moe. Joshua heeft vandaag weinig geslapen dus ik hoop dat ie nou wel eens de nacht doorslaapt. Maar ja ik ben benieuwd. duimen maar.
pi_18481062
Coolbabe, ik herken dat wel hoor, dat je je toch een beetje zorgen maakt. Max kwam als een flinke baby ter wereld (bijna 8 pond), en sinds hij een week of 6 oud is vlakt die curve steeds verder af. En die enorme spekken (ik weet niet of je je zijn allereerste foto's nog herinnert?) zág ik gewoon verdwijnen. Omdat er bij Max inmiddels duidelijke oorzaken aan te wijzen zijn (diverse voedselallergieën) is het wel verklaarbaar. Maar het wordt evengoed wel in de gaten gehouden. Dus als het c.b. je doorverwijst, dan hoef jij je niet af te vragen of je zit te zeuren hoor! Laat de (kinder)arts hem maar eens goed onderzoeken, kan nooit kwaad als hij al zo lang loopt te kwakkelen.
Heb je al iets gehoord trouwens? Ze zouden toch nog terugbellen?

Lewis, ik hoop van harte dat jullie een rustige nacht tegemoet gaan! Ik denk aan jullie hoor.
  zaterdag 17 april 2004 @ 09:05:52 #102
24188 Belana
kloon van belana
pi_18485067
Hoe is het gegaan Lewis? Vanacht kwam Liam om een uur of half 4, hij had honger. Nu is ie net wakker. Maar ik moest notabene vanacht dus aan je denken... ik hoop dat je sliep en Joshua ook.
stormy waters...
sailin'
pi_18485277
Hij lag gisterenavond lekker te slapen in zijn eigen bed. En toen kwam zijn vader thuis met de hond. En door de deur die hij hoorde werd ie wakker en weer huilen. Dus ik heb hem toen onmiddelijk in bed genomen. Hij is vannacht wel een paar keer wakker geweest. Zover ik me kan herinneren was het ongeveer 4 uur dat ie wakker werd. Toen gevoed en weer slapen en om 06.30 uur weer hetzelfde ritueel. En dus net om 8 uur was hij goed wakker en vrolijk. Ik denk dat ik hem nu in ieder geval s'middags maar boven voed zodat ie in slaap valt daarna. Hij moet dat slapen weer terug krijgen, want als hij goed slaapt dan is het best wel een slaapkoppie.

Maar goed zijn eigen bedje is even taboe voor mijnheertje.
  † In Memoriam † zaterdag 17 april 2004 @ 10:20:16 #104
43556 miss_dynastie
pi_18485580
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 19:37 schreef Eska het volgende:
O en Bix, het inpakken.... zat niet mee vandaag. Zal blij zijn al dit weekend voorbij is!
Jullie gisteren de sleutel gekregen, toch?
Succes voor vandaag
pi_18485775
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 23:25 schreef coolbabe het volgende:
Angel, groeiden jouw kindjes in het begin wel hard dan? Of zijn ze altijd al aan de kleine kant geweest?
Tom kwam in het begin namelijk wel goed aan, en eigenlijk sinds de eerste keer bronchitis is het steeds erger geworden met moeilijk eten.
Soms ga ik dan weer twijfelen hè, of ik zelf niet zit te zeuren maar dat het ventje gewoon kleiner is dan Jasper altijd was en of dat niet gewoon bij hem past.
Maar aan de andere kant, als hij wel goed zou eten weet ik zeker dat hij veel meer spekkies zou hebben (die had hij altijd wel, voordat hij ziek werd)
Damey en duncan groeiden in eerste instantie als een speer om daarna qua gewicht in te zakken... lengte gaat wel gewoon door hier.

Damey was volgens het CB altijd aan de lange en lichte kant en Duncan is vreselijk gemiddeld... hij zit ook echt op het mdeelste van die twee witte banen in het CB boekje.

Ook hebben ze allebei een periode van een maand of twee gehad dat ze nauwelijks aankwamen en toen ook heel slecht aten maar dat is eigenlijk vanzelf over gegaan hier.
Nou zijn mijn kinderen vrijwel nooit ziek op een paar keer verkouden na... Damey heeft vorig jaar nogal lopen kwakkelen met oorontstekingen maar die zijn nu weer opgelost en Duncan is tot nu toe nog maar 1 echt ziek geweest, ook oorontsteking... die andere keren dat ie dat wel was was het of van de prikken of van tanden die doorkwamen.

Maar er eens naar laten kijken kan natuurlijk geen kwaad en misschien kan die arts je ook nog tips aan de hand doen om Tom te laten eten. Je weet het maar nooit.

Maar in mijn ogen en in vergelijking tot mijn kinderen lijkt mij dat tom gewoon netjes zit met zijn gewicht en lengte.

het slechte eten is hier ook weer begonnen en Damey is nu in 8 maanden maar 1 kilo aangekomen en 2 cm gegroeid (ok hijs bijna 4 en dan gaan ze niet meer zo hard).
Duncan is in vier maanden 1.6 kilo aangekomen (vreetzak hoor!!!) maar ook 6 cm gegroeid.

Maar Tom groeit in de lengte ook niet veel en het lijkt mij dat het ziek zijn ook energie vreet en dat dus hetgeen wat ie eet omgezet wordt in energie voor het beter worden en niet om vetjes te kweken...
Maar zoals ik al zei, wel gewoon naar laten kijken, dat kan echt geen kwaad. Liever een keer te veel dan een keer te weinig hoor!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 17 april 2004 @ 18:31:09 #106
7074 moussy
kuttekop
pi_18493870
Hier gaat het met het eten zo goed, dat Cas vanmiddag zelfs wat stukjes zoute haring heeft gegeten
pi_18495271
met of zonder uitjes moussy?
  † In Memoriam † zaterdag 17 april 2004 @ 19:27:35 #108
7074 moussy
kuttekop
pi_18495408
zonder, maar met een hapje zure bom na
  zaterdag 17 april 2004 @ 19:52:13 #109
30488 coolbabe
My little pwny
pi_18496067
Haha die Cas
Tom heeft vandaag toevallig best goed gegeten, er ging zojuist een hele witlofprak naar binnen zonder kokhalzen, lepel uit de handen slaan e.d.
Misschien is er nog hoop
  zaterdag 17 april 2004 @ 20:20:06 #110
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_18496836
Jaaaaah! Wij zijn vandaag ook begonnen met het eerste hapje!
Toevallig ook witlof!
Op zich vond Thomas de smaak niet zo heel erg. Maar hij snapt nog niet zo goed wat hij er mee aan moet in zijn mond. Hij heeft nog niet door dat hij moet slikken
Dus zijn mondje bleef steeds open staan en hij vond het maar een raar gevoel, iets nats en warms op zijn tong!
Ben benieuwd morgen met de tweede poging!
Zal deze week nog eens een foto plaatsen van deze spannende aktiviteit!

We geven Thomas toch nog maar even een fles om 11 uur. We hebben drie avonden geprobeerd om die fles weg te laten maar elke keer werd hij toch wakker rond 12 uur/half 1.
We gaan het weer proberen als hij meer van het hapje eet, dan kan ik wat gaan schuiven met de flessen.
pi_18545301
*schopje*

*ik ben zo trots* *ik ben zo trots* *ik ben zo trots* *ik ben zo trots*

WILYAN HEEFT VANDAAG ZIJN EERSTE LOSSE STAPJES GEDAAN ! ! ! ! ! ! ! !

* Jonnetje was blij dat ze de digicam meehad, en heeft snel een filmpje van een paar seconden gemaakt ! *
W ~ H ~ T
pi_18545670
gefeliciteerd wilyan (en jonnetje). hartstikke goed!

en Lies, hoe is 't van de week verlopen met de verdere groentekennismaking van Thomas? wij geven trouwens ook nog steeds een late fles hoor. heb ergens gelezen dat je daar pas rond 1 jaar zo ongeveer eens mee moet gaan stoppen dus geen haast.
  maandag 19 april 2004 @ 21:17:11 #113
37150 livelink
pi_18546353
Wilyan, grote jongen . Je hebt je moeder heel trots gemaakt .

Cas, ook al zo'n grote jongen . Nu al lekker aan de haring .

En Tom heeft ook al goed gegeten, het gaat hier ineens goed.

Ik had bij het cb mijn nood geklaagd dat Job nog altijd 's nachts wakker werd en dat ik dat niet meer echt goed volhield. Het cb gaf toen de tip om rijstebloem door het laatste flesje te doen (dat had ik hier ook wel al vaak gelezen, maar ik had dat bij Katja nooit gedaan en ik had geen idee of dat al mocht). Ging ik gisteravond Katja naar bed brengen, had mijn vriend Job een flesje gegeven om 19.00 en vertelde mij trots dat hij er rijstebloem doorheen had gegooid . Gevolg; Job lag in coma om 23.00 en werd om 02.30 wakker. Weer geen ongestoorde nachtrust . Maar het goede nieuws is dus wel dat Job 7 uur geslapen heeft op de rijstebloem, dus voor vannacht heb ik goede hoop.
  FOK!fossiel maandag 19 april 2004 @ 21:23:21 #114
2628 Karin
pi_18546541
Willyan
Goedzo!!

Bix wij hebben inderdaad Bram totdat hij 1 was nog een late fles gegeven rond half 11, anders trok hij het echt niet tot 7 uur. We hebben hem wel eens geprobeerd weg te laten maar dan kwam hij net om 5 uur ofzo, had ik hem tegen 6en weer in slaap en als ik werk gaat mijn wekker om half 7 Dus dan maar lekker een extra flesje pap, hij deed het er prima op.
pi_18546901
livelink, handige pap(a) actie! maar vanaf vanavond gaat 't vast lukken, succes!
  maandag 19 april 2004 @ 21:45:21 #116
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_18547278
Een hele grote stap Willyan! Goed gedaan hoor!

Thomas heeft nu drie dagen achter elkaar een witlof hapje gehad en ik vind het best goed gaan!
Hij krijgt er in ieder geval wat van binnen ook al snapt hij zelf de bedoeling nog niet echt.
Morgen gaat hij naar mijn moeder voor een dagje dus dan krijgt hij nog een keer hetzelfde, zodat we woensdag met de volgende groente kunnen beginnen, ik denk courgette.

Als ik hier zo lees, denk zijn er veel die die late fles nog lang doorgeven.
Het lijkt er alleen soms op dat Thomas er aan toe is om hem weg te laten. Zaterdagavond was hij ook bijna niet wakker te krijgen en dronk hij vervolgens maar 30 cc om daarna de nacht weer helemaal door te slapen. Dus we dachten vannacht het weer eens te proberen. Maar inderdaad, werd hij om half 4 wakker, en ook echt klaarwakker! Ik denk dat we nog even geduld moeten hebben.

Husby is bezig om foto's te plaatsen van het eten van zijn eerste hapje, nog effen geduld.
  maandag 19 april 2004 @ 21:55:32 #117
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_18547610

FOK!fossiel maandag 19 april 2004 @ 22:00:38 #118
2628 Karin
pi_18547783
Hahahaha die middelste foto! Volgens mij vind hij het niet echt lekker! Maar volgens mij vind geen 1 kind de eerste hapjes echt lekker. Zo mooi die verkrampte bekkies, bleh
  † In Memoriam † maandag 19 april 2004 @ 22:04:24 #119
43556 miss_dynastie
pi_18547902
quote:
Op maandag 19 april 2004 20:45 schreef Jonnetje het volgende:
*schopje*

*ik ben zo trots* *ik ben zo trots* *ik ben zo trots* *ik ben zo trots*

WILYAN HEEFT VANDAAG ZIJN EERSTE LOSSE STAPJES GEDAAN ! ! ! ! ! ! ! !
Wat goed Wilyan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nog even en je kunt ook
  † In Memoriam † maandag 19 april 2004 @ 22:05:23 #120
43556 miss_dynastie
pi_18547930
quote:
Op maandag 19 april 2004 21:17 schreef livelink het volgende:
Ik had bij het cb mijn nood geklaagd dat Job nog altijd 's nachts wakker werd en dat ik dat niet meer echt goed volhield. Het cb gaf toen de tip om rijstebloem door het laatste flesje te doen (dat had ik hier ook wel al vaak gelezen, maar ik had dat bij Katja nooit gedaan en ik had geen idee of dat al mocht). Ging ik gisteravond Katja naar bed brengen, had mijn vriend Job een flesje gegeven om 19.00 en vertelde mij trots dat hij er rijstebloem doorheen had gegooid . Gevolg; Job lag in coma om 23.00 en werd om 02.30 wakker. Weer geen ongestoorde nachtrust . Maar het goede nieuws is dus wel dat Job 7 uur geslapen heeft op de rijstebloem, dus voor vannacht heb ik goede hoop.
, mannen
Maar wel hartstikke fijn dat je weet dat het werkt!! Mocht er nou om half drie nog eens een schep doorheen, of dat niet?
  † In Memoriam † maandag 19 april 2004 @ 22:06:37 #121
43556 miss_dynastie
pi_18547966
Thomasmode: 'mama, wat doe je nou, gatver '
pi_18548625
Livelink, mijn nichtje doet er vantolin doorheen. Ik weet niet of ik het nou goed spel. Maar in ieder geval slaapt haar kleine meid er prima op en de hele nacht door.

Dat gezicht van Thomas, prachtig gewoon
  maandag 19 april 2004 @ 23:12:58 #123
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_18549944
Wat een leuke foto's van Thomas! Hij is volgens mij al een stuk groter dan Judith. Volgende week gaan wij ook maar eens beginnen met groente- of fruithapjes. met hetzelfde lepeltje
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  † In Memoriam † maandag 19 april 2004 @ 23:29:35 #124
7074 moussy
kuttekop
pi_18550419
quote:
Op maandag 19 april 2004 22:28 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Livelink, mijn nichtje doet er vantolin doorheen. Ik weet niet of ik het nou goed spel. Maar in ieder geval slaapt haar kleine meid er prima op en de hele nacht door.
Fantomalt misschien?

http://www.nutricia.nl/pa(...)id=3414&status_id=59
  dinsdag 20 april 2004 @ 08:37:40 #125
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_18554136
Oh ja Grijs, Judith is natuurlijk bijna net zo oud als Thomas!
Thomas is een hele flinke hoor, hij woog twee weken geleden al 8150 gram!
pi_18554394
quote:
Op maandag 19 april 2004 23:29 schreef moussy het volgende:

[..]

Fantomalt misschien?

http://www.nutricia.nl/pa(...)9
Ja dat is het. Dank je Moussy
  Jubileum moderator dinsdag 20 april 2004 @ 09:50:35 #127
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18554912
Dat smoeltje van Thomas
hij lijkt op zijn vader zo
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 20 april 2004 @ 10:50:42 #128
24188 Belana
kloon van belana
pi_18555868
Hallo allemaal, even Thomas kwam bewonderen Wat een mopje!
Livelink, ik hoop dat Job gaat doorslapen met de rijstebloem.
Liam is nu ook weer wat vaker wakker 's nachts van de honger, dus ik denk dat wij het ook gaan proberen als dat mag ten minste met 3 maanden???
En Wilyan, wat goed! Wat zullen papa en mama trots zijn!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 20 april 2004 @ 20:52:21 #129
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_18569995
Ben je al een beetje beter Belana!
Ziek zijn is al helemaal niet fijn, maar met een kindje nog eens extra zwaarder!
Rijstebloem mag je in principe pas bij 4 maanden geven. Ik denk dat eerder de darmpjes het nog niet zo goed aankunnen. Het is toch al iets vaster voedsel dan enkel melk.

Hoe heeft Job vannacht geslapen, Livelink?
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:03:10 #130
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_18572197
Ik trek langzaam een beetje bij. Vanochtend toch weer koorts, maar de rest van de dag koortsvrij. Liam was naar de oppas en morgen ook, zodat ik uit an zieken, dat scheelt. Z heb ik alle tijd voor mezelf en slapen enzo en heeft hij ook voldoende aandacht.
Ok, met 4 maanden pas dus de rijstebloem. Is geen punt, Liam komt ongeveer 2 keer in de week ' snachts en de rest slaapt ie door. Ik vind hem al zo'n held op dat gebied.
Idd, Livelink, hoe heeft Job het gedaan?
life is all about priorities
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:04:14 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_18572219
Laatste post as van mij dus, cookies enzo...
stormy waters...
sailin'
pi_18573087
wat een geweldige fotos!!! En eerste stapjes, ow Wiljan toch...oe, dat is GROOT(s)!!!!
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:58:05 #133
37150 livelink
pi_18573878
Helaas heeft Job het toch niet de hele nacht uitgehouden. Hij kwam om 04.00. Bij het consultatieburo denken ze dat hij heel erg geniet van het ongestoord samenzijn 's nachts met mij en dat hij daarom 's nachts komt. Dat vind ik dan wel weer een hele lieve reden
Ik ben in principe gestopt met borstvoeding. Ik kolf niet meer sinds gisteren en ik had vannacht borsten die op springen stonden, dus ik vond het niet echt erg dat hij wilde drinken. En 04.00 is in ieder geval al een stuk beter dan 02.30.
  woensdag 21 april 2004 @ 07:36:12 #134
24188 Belana
kloon van belana
pi_18578429
Dat is toch jammer Livelink, maar beter inderdaad. En ik kan me voorstellen dat Job het gewoon heerlijk vind die nachtelijke uurtjes. Het breekt jezelf alleen zo op op een gegeven moment. Ben benieuwd hoe het de komende tijd gaat.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 21 april 2004 @ 08:14:33 #135
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_18578603
Ach, wat lief van Job!
Maar het zou toch fijner zijn als je een nachtje kon doorslapen he Livenlink.
Misschien slaapt hij vanaf nu steeds iets langer!
  † In Memoriam † woensdag 21 april 2004 @ 09:37:47 #136
43556 miss_dynastie
pi_18579333
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:58 schreef livelink het volgende:
Helaas heeft Job het toch niet de hele nacht uitgehouden. Hij kwam om 04.00. Bij het consultatieburo denken ze dat hij heel erg geniet van het ongestoord samenzijn 's nachts met mij en dat hij daarom 's nachts komt. Dat vind ik dan wel weer een hele lieve reden
Ik ben in principe gestopt met borstvoeding. Ik kolf niet meer sinds gisteren en ik had vannacht borsten die op springen stonden, dus ik vond het niet echt erg dat hij wilde drinken. En 04.00 is in ieder geval al een stuk beter dan 02.30.
Het kan natuurlijk ook niet in één keer perfect zijn
De reden is inderdaad
Kun jij nog verder slapen als je er om vier uur uit moet???
  woensdag 21 april 2004 @ 09:41:18 #137
37150 livelink
pi_18579379
Onze wekker gaat om 5.30, dus meestal slaap ik daarna niet meer, meer een beetje doezelen.
  Jubileum moderator woensdag 21 april 2004 @ 10:08:24 #138
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18579759
Vanaf welke leeftijd zijn jullie begonnen met yoghurt?
Ik zou Iris graag yoghurt willen geven in de hoop dat ze iets makkelijker haar ontlasting kwijt kan.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_18579949
ik geef 't vanaf 7 maanden. (biogarde overigens, gewone yoghurt vindt meneer te zuur )
pi_18580491
Zo. met Sven weer voor de APK geweest.

Voor de statistici onder de ouders komen hier de getallen:

vorige keer: 9mnd 8970gr 73 cm
deze keer : 11mnd 9460gr 74,5 cm

Ik moest wel een beetje lachen toen die gewogen werd, die mevrouw keek helemaal verbaasd dat hij 9460gr woog. Sven ziet er namelijk best wel stevig uit. Het geijkte commentaar altijd is dan ook: Zo, die is flink die krijgt vast goed te eten (net alsof mensen hun kinderen laten verhongeren )
Maar Sven zit met zijn lengte precies op de middelijn van de curves en met zijn gewicht zelfs een fractie eronder. Zijn hoofdomtrek is iets groter dan de curves en dat is het eerste gezicht natuurlijk.

Verder heeft hij vandaag zijn 4e prik gehad . Hij ligt nu heerlijk te slapen, de prik is om 10 uur gegeven dus we zullen om een uur of 1 de effecten wel merken.
  woensdag 21 april 2004 @ 11:02:16 #141
24188 Belana
kloon van belana
pi_18580691
Ow easy-going, ik hoop dat sven niet al te veel last heeft van de prik...
stormy waters...
sailin'
pi_18580793
mooi gewicht & lengte, sven-met-de-bolle-toet, jij krijgt zeker goed te eten? hopelijk vallen de prik-effecten mee.
  woensdag 21 april 2004 @ 13:06:36 #143
24188 Belana
kloon van belana
pi_18583419
Het is 1 uur...hoe zou het met Sven zijn? (kijk toevallig net op de klok terwijl ik hier nog even lees, denk nou niet dat ik alles bij hou )
stormy waters...
sailin'
pi_18583952
Sven heeft net een zetpil gehad. Hij is erg hangerig en pieperig en toen ik het "na-een-prik-zielige-kreuntje" hoorde heb ik maar een zetpil gegeven. Sinds we thuiszijn heeft hij ook nog niet getijgerd ofzo

Nouja, hij is wel lekker kroelerig, maar even van profiteren dan
  woensdag 21 april 2004 @ 13:37:15 #145
34891 melonovy
La Kutschie
pi_18584194
Sterkte met Sven hoor, die prikjes blijven lastig... Chiara was ook erg hangerig van die 11maanden prik...

Verder nieuws van de oudste baby uit dit topic is dat ze niet meer wordt ingebakerd, sinds een paar dagen en nachten. Omdat Chiara steeds meer ging bewegen in de pacco (inbakerdoek) en er zelfs in kon rollen ben ik maar weer eens gaan kijken hoe het slapen zou gaan zonder pacco. En het gaat fantastisch, de eerste slaapjes was ze nog wel erg bewegelijk in dr slaap, het was voor haar echt even wennen om te kunnen bewegen, maar de laatste tijd blijft ze rustig liggen. Ze slaapt op d'r buikje, met d'r kontje omhoog en doet tegenwoordig nog 1 slaapje overdag.

Verder gaat het allemaal lekker hier met dr, het is de hele dag wijzen naar alles wat ze ziet en dan roept ze opgetogen "die" en mag mama vertellen wat "die" is, echt de hele dag door, ik werd er melig van gisteren. Die... die ... die... die... die...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_18584231
Mijn dochter Nanne krijgt morgen haar eerste prikje. Kan iemande mij vertellen wat ik hierbij kan verwachten. Tijdens het het geven van het prikje (ik denk huilen) en na de tijd.
Ik heb gehoord dat ze hiervan ook iets verhoging van kunnen krijgen. En wat moet de dan doen??

Ik heb ook nog een vraag over voeding.
Nanne heeft (denk ik) 's avonds meer honger dan overdag. Ik probeer haar om de 4 uur te voeden maar 's avonds meld zij zich bij de voeding van 20.00 uur om 19.00 uur en bij de voeding dan van 23.00 uur om 21.15 uur. Ze is dan constant naar haar vuistjes aan het happen. Het lijkt mij dus dat ze honger heeft. We geven haar dan 30 ml voeding (ze krijgt normaal 135 ml). Maar als ze het op heeft zet ze het weer op het huilen. Dus dan nog maar een keer 30 ml voeding.
En dat is dan net iets te veel geweest, want alles komt er dan weer uit. Heel zielig.
Nou wilde ik voeding gaan halen voor de hongerige baby, maar bij het cb rade ze het af i.v.m verstoppingen. Ze zeiden dat ik maar moest gaan wandelen, want dan is ze wel stil. Maar hier los je het probleem toch niet mee op? Omdat het een telefonisch consult was vonden ze het moeilijk om te zeggen wat ik het beste kon doen. Dit omdat Nanne bij de geboorte 48 cm en 2700 gr. woog. Na 4 weken 50,8 cm en 3230 gr.
Hebben jullie hier misschien een oplossing voor?
  woensdag 21 april 2004 @ 13:52:45 #147
24188 Belana
kloon van belana
pi_18584659
Hoi Sjorsje. Mijn zoontje Liam was erg naar na zijn eerste prik. huilen huilen huilen. Ik raad je aan om iig zetpillen paracetamol voor beebies in huis te hebben, dat mag ze best hebben.
Verder kan de reactie per beebie erg verschillen, misschien slaapt Nanne alleen maar, dat kan ook.

Over de voeding. Ik denk dat je je daar niet zo druk om moet maken. Ze eet genoeg en vraagt om eten als ze honger heeft. Net als jij heeft een baby de ene keer meer honger dan de andere keer en de ene keer sneller dan de andere keer. Daar zijn echt geen schema's voor die exact werken. een schema is slechts een indicatie. Als Nanne om 1900 uur al komt, geeft haar dan lekker om 1900 uur de fles die ze anders om 2000 uur zou krijgen, dat kan helemaal geen kwaad.
Dus ik denk ook zeker niet dat zij een extra hongerige baby is en dat je aan speciale voeding hoeft te beginnen. Gewoon eten geven als ze honger heeft. En dat terug geven, dat doen babies nou eenmaal en dat lijkt altijd meer dan het is.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 21 april 2004 @ 14:03:21 #148
62233 Jelief
ikke lief!
pi_18584976
mompel iets over speen strak aandraaien, beetje water geven, ipv 30 ml 40 of 50 geven. meer voedingen met minder voeding enzo, maarja ik ben geen mama enzo..
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † woensdag 21 april 2004 @ 14:14:57 #149
7074 moussy
kuttekop
pi_18585303
Na de fles meteen een foppie er in doen.
pi_18586065
Maar als ze dus de melk terug geeft. Dan moet ik haar helemaal verschonen plus dat ik zelf wat anders moet aantrekken van boven. Het lijkt dus echt heel veel.

De zetpillen kan ik die gewoon bij een drogist halen of beter bij een apotheek. Ben hier echt heel onzeker over. Of ik het allemaal wel goed doe enzo.
pi_18586325
voor die hele kleine babietjes moet je bij de apotheek 60 mg - zetpillen halen. als ze wat ouder zijn mogen ze de 'normale' (120g) van de drogist. en misschien heeft ze ze wel helemaal niet nodig hoor, eerst even afwachten hoe het gaat. een beetje verhoging is helemaal niet erg.

je kunt voedingsvraag morgen denk ik het best nogmaals even bij 't CB stellen. en inderdaad, die schema's zijn maar richtlijnen hoor.
  woensdag 21 april 2004 @ 15:10:45 #152
24188 Belana
kloon van belana
pi_18586653
quote:
Op woensdag 21 april 2004 14:46 schreef Sjorsje het volgende:
Maar als ze dus de melk terug geeft. Dan moet ik haar helemaal verschonen plus dat ik zelf wat anders moet aantrekken van boven. Het lijkt dus echt heel veel.

De zetpillen kan ik die gewoon bij een drogist halen of beter bij een apotheek. Ben hier echt heel onzeker over. Of ik het allemaal wel goed doe enzo.
Lees maar eens terug hier, Lewis.de.boxer haar zoontje geeft ook veel melk op, kan echt geen kwaad. Is alleen vervelend voor de moeder die zichzelf en de baby steeds moet verschonen.

Je doet het vast goed allemaal! Je onzeker voelen is heel normaal, deed ik ook in het begin. En verder idd gewoon het cb blijven lastig vallen met je vragen als je je echt zorgen maakt.
stormy waters...
sailin'
pi_18589536
Sjorsje, inderdaad Joshua geeft ook heel veel melk op. En er zijn er meerdere die dit doen. Ligt niet aan jouw en als je baby goed aankomt en groeit dan is er niks aan de hand, dan alleen dat je washmachine wat sneller gaat slijten van al dat wassen

En je kunt tussendoor ook een flesje afgekoeld gekookt water geven. Dit om de tijd wat te rekken tot haar volgende voeding. Maar ja als ze honger heeft waarom dan geen fles. En als ze veel melk opgeeft dan kan ik me wel voorstellen dat ze sneller honger heeft. Ik voed Joshua nog steeds 7 keer per dag. En logisch want hij spuugt veel. Dus maak je niet al te veel zorgen erover.
Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om bij het CB nog eens na te vragen.

Verders gaat het met Joshua heel goed. Maandagmiddag zijn we naar de baby massage geweest en daar had ik wat tips gehad om uit te proberen zodat Joshua weer de hele nacht doorslaapt. Onder andere het shirt wat ik die dag heb aangehad onder zijn hoofdje leggen als hij gaat slapen voor de nacht. Dat heeft dan mijn lucht en dus wordt ie rustiger. Nou dat werkt echt super.
Ik heb hem ook door laten jammeren als hij lag te huilen en niet wilde slapen. Ook dat werkt nu inmiddels heel goed. En ik had die tip gelezen van Meaghan over bedtime babybath van natusan. Wij hebben dit ook van Johnson (is dus een soort engelse zwitsal). De eerste nacht dus met mijn shirt onder zijn koppie en toen is hij s'nachts maar 1 keer geweest en heeft tot s'ochtends 8 doorgeslapen. En gisteravond lag hij er in om 8 uur (voordien had hij een bad gehad met die bedtime babybath en een voeding er achteraan), ik heb hem toen vanmorgen om 04.30 uur wakker gemaakt omdat ik bijna last had van een melk explosie. Daarna heeft ie doorgeslapen tot 10.00 uur. Dus ik ben blij.

Ik ben ook al begonnen met een voorraadje aanleggen van melk voor als ik ga werken straks. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.
  woensdag 21 april 2004 @ 17:14:45 #154
24188 Belana
kloon van belana
pi_18589802
Ow dat klinkt allemaal goed Lewis! Geweldig wat er allemaal kan werken voor die kleintjes! Ik hoop zo dat het jou wel lukt met werken en bv! Een voorraadje aanleggen kan geen kwaad idd.
Ik hoop dat jij en je hubbie nu ook weer een beetje kunnen uitrusten!
stormy waters...
sailin'
pi_18592070
Zo, Sven ligt op bed. Hij heeft niet echt veel gegeten vandaag, maar gelukkig net wel een fles naar binnen gewerkt. Nog maar een zetpilletje gegeven voor de nacht. Zijn temperatuur was namelijk 39,5 en hij was nogal jammerig. Ik hoop maar dat hij lekker slaapt en morgen weer een beetje de oude is. Ik ben blij dat we deze serie prikken erop hebben zitten.

Fijn dat het met Joshua weer beter gaat met het slapen Lewis. Wanneer moet je weer gaan werken, het verlof duurt bij jullie langer dan hier toch?
pi_18592275
Ik heb nog 3 weken na deze week. We hebben in totaal 26 weken. En dat is toch wel lekker hoor vindt ik. Dan heb je al heel wat eerste keren van iets meegemaakt. En bijna alle prikjes al plus de eerste hapjes enzovoorts. Met die prikjes zijn ze toch weer uit hun ritme en dus weer veel nachtwaken.
pi_18592344
Is het entingsschema bij jullie net zoals hier?
pi_18593218
Hmm ja eerste prikje bij 2 maanden.
En dat is dan voor dipteria, kinkhoest, polio en nog wat. In beide beentjes.

2de keer hetzelfde verhaal.

3de keer weer voor iets anders. Zal het nog eens nakijken. Maar ik geloof wel dat het allemaal hetzelfde is. Voor deze prik is er overigens wel heel veel ophef in Engeland. Het schijnt dat de combinatie autisme kan veroorzaken. Maar dit is dus een loze kreet van een of andere wetenschapper die het niet echt op onderzoek heeft gebaseerd.
pi_18595222
quote:
Op woensdag 21 april 2004 17:05 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
En ik had die tip gelezen van Meaghan over bedtime babybath van natusan. Wij hebben dit ook van Johnson (is dus een soort engelse zwitsal).
De Natusan hier is ook van Johnson&Johnson! Het is dus gewoon precies hetzelfde! Lekker spul he?

Dylan heeft soms ook na een uur of twee al weer honger! Hij is nu bijna drie weken en krijgt 135 ml per voeding. Ik heb een schema van het CB waarin staat dat ie 100-120 ml mag. Maar dan kan ik hem elk uur wel voeden en daar heb ik geen zin in Die schema's op de verpakking van de voeding gaan op het gewicht, dus daar hou ik me dan ook aan. Maar bij het aantal voedingen staat 5 en Dylan krijgt er 6 of 7. Ik hoop dat ik hem niet overvoed ofzo
  woensdag 21 april 2004 @ 21:28:19 #160
24188 Belana
kloon van belana
pi_18595424
Je geeft geen borstvoeding begrijk ik daaruit beefcake? Want daarbij maakt het iig echt niet uit. Bij flesvoeding weet ik dat niet eigenlijk. Dit staat op http://www.ouder-kindzorg.nl/index.html :
quote:
Hoeveel voeding heeft mijn baby nodig?

Op de verpakking van de zuigelingenvoedingen staat een voedingsschema. Dit schema is slechts een richtlijn. De laatste jaren werkt men steeds minder volgens vaste regels en wordt steeds meer rekening gehouden met de natuurlijke behoefte

van het kind. Een vuistregel voor de hoeveelheid voeding is een hoeveelheid van circa 150 ml vocht per kilogram lichaamsgewicht per dag. Daar komt de melkpoeder dan nog bij. Je weet dat je kind genoeg binnenkrijgt als het goed in gewicht aankomt, goed plast en levendig is.
Het zal wel goed zijn dus...
stormy waters...
sailin'
  woensdag 21 april 2004 @ 22:44:25 #161
26444 ezzi
mama van ilse
pi_18597638
Beefcake, ik geef Ilse ook 6 voedingen (soms 7) met 120 ml water en 4 schepjes voeding. dat is volgens de verpakking ook meer dan gemiddeld zeg maar. Maar ze spuugt niet dus het zal wel niet teveel zijn. Ze komt bij mij niet om de 2 uur, soms is het om de 3 uur maar nu steeds vaker om de 4 uur.

Volgens mij doen we het wel goed hoor. Ik heb gehoord dat je beter geen flesvoeding kan kopen voor hongerige babies omdat ze daar verstoppingen van krijgen. Ik weet niet of dat waar is, anders kun je het cb vragen of je dat mag geven. Komt Dylan 's nachts ook om de twee uur?
pi_18600460
quote:
Op woensdag 21 april 2004 22:44 schreef ezzi het volgende:
Beefcake, ik geef Ilse ook 6 voedingen (soms 7) met 120 ml water en 4 schepjes voeding. dat is volgens de verpakking ook meer dan gemiddeld zeg maar. Maar ze spuugt niet dus het zal wel niet teveel zijn. Ze komt bij mij niet om de 2 uur, soms is het om de 3 uur maar nu steeds vaker om de 4 uur.

Volgens mij doen we het wel goed hoor. Ik heb gehoord dat je beter geen flesvoeding kan kopen voor hongerige babies omdat ze daar verstoppingen van krijgen. Ik weet niet of dat waar is, anders kun je het cb vragen of je dat mag geven. Komt Dylan 's nachts ook om de twee uur?
Ik geef hem idd ook 120 ml met vier schepjes. Nu komt hij om de drie of vier uur. (Als ik hem minder geef om de twee uur.) 's Nacht komt ie minder vaak, na de late voeding komt ie nog maar één keer, om een uur of vier. Hij spuugt ook niet en hij komt heel goed aan, heeft goeie plas- en poepluiers en is lekker levendig. Het zal dus wel goed zijn
  donderdag 22 april 2004 @ 01:09:30 #163
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_18600479
Bij deze meld ik dat mijn lieve vriendin 2 maand zwanger is, binnen een jaar zal ik jullie overladen met zinvolle topics met veel vragen
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_18600537
quote:
Op donderdag 22 april 2004 01:09 schreef navvy het volgende:
Bij deze meld ik dat mijn lieve vriendin 2 maand zwanger is, binnen een jaar zal ik jullie overladen met zinvolle topics met veel vragen
Gefeliciteerd!!!
Je kunt hier ook eens een kijkje nemen: Zwangerschap en geboorte deel 48
  donderdag 22 april 2004 @ 01:17:14 #165
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_18600551
quote:
Op donderdag 22 april 2004 01:15 schreef beefcake het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!!
Je kunt hier ook eens een kijkje nemen: Zwangerschap en geboorte deel 48 Zal ik me daar maar even melden dan?
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_18600568
quote:
Op donderdag 22 april 2004 01:17 schreef navvy het volgende:

[..]

Zal ik me daar maar even melden dan?
Gezellig!
  donderdag 22 april 2004 @ 01:20:01 #167
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_18600582
quote:
Op donderdag 22 april 2004 01:18 schreef beefcake het volgende:

[..]

Gezellig!
Al gedaan, copy- paste.......makkelijker kan 't niet.
pi_18603708
Ben nog helemaal niet bijgelezen, dus even een post zonder reacties. Ik zit hier met twee kwakkelende kinders en een huis vol met dozen en zooi.

Eergisteren bij het consultatieburo geweest en Max z'n groei stagneert nu toch ook flink.
Lengte valt nog wel mee, gewoon iets minder hard gegroeid. Maar in gewicht is hij sinds het vorige c.b.-bezoek (ruim twee maanden geleden) maar 260 gram aangekomen. En sinds zijn ziekenhuisopname (een maand geleden) zelfs iets afgevallen.
Op zich wel verklaarbaar allemaal, na al dat ziek zijn. Maar het wordt zo'n vicieuze cirkel hè, hij heeft helemaal geen reserves meer.
Vanmiddag moeten we weer naar de kinderarts (fijn, een busreis van een uur met twee hangerige kindereren). Ben benieuwd wat hij er van zegt.

Zo, ik ben weer even uitgeklaagd, bedankt voor het luisten.
  donderdag 22 april 2004 @ 10:11:42 #169
30488 coolbabe
My little pwny
pi_18603762
Jemig Eska, daar ben je mooi klaar mee.
Heel veel sterkte en succes met je busreis! En ik duim voor je dat het snel weer beter gaat
  donderdag 22 april 2004 @ 10:23:51 #170
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_18603965
He Eska, het zit Max niet mee!
En ik kan me voorstellen dat je op ziet tegen zo'n busreis. Ik hoop dat het het bezoekje naar de kinderarts waard is en dat het snal beter gaat met Max!
  † In Memoriam † donderdag 22 april 2004 @ 10:27:34 #171
43556 miss_dynastie
pi_18604035
Eska, succes en sterkte!! Ik hoop dat de kinderarts een oplossing heeft, of in elk geval iets kan verzinnen om de cirkel te doorbreken!
pi_18605651
aah gatsie eska, wat vervelend. en dan ook nog zo lang in de bus moeten zitten, heel veel sterkte. en beterschap voor de boys natuurlijk.
pi_18606082
Eska, sterkte met de reis vanmiddag. Beterschap voor de Boys en succes met de dozen en zooi enzo..
pi_18607834
Eska succes en beterschap voor je knullen
  donderdag 22 april 2004 @ 13:48:27 #175
24188 Belana
kloon van belana
pi_18608386
Wat kan ik eraan toevoegen...sterkte maar weer Eska... vind het wel sneu voor je hoor!
Hoop dat het een beetje gaat in de bus...pffff....word je niet heeel vrolijk van zulke dingen.
stormy waters...
sailin'
pi_18614161
Dank jullie

Kinderarts gaat & laat Max binnenstebuiten keren, om te kijken wat nou de reden is van het kwakkelen en gewichtsverlies.
Er is bloedgeprikt, dat wordt onderzocht op diverse allergieën, schildklierwerking, ijzer, afweersysteem en weet ik veel wat nog meer. En dan moeten we urine en ontlasting opvangen.
Verder moet hij gezien worden door de kno-arts, omdat ze het toch verontrustend vinden dat hij bij die oorontsteking van vorige maand ook meteen bloedvergiftiging opliep. Daar kunnen we "al" terecht op 7 juni.
En 10 mei weer naar de dermatoloog.

En we zijn lekker met de taxi gegaan.
Vriendlief drong er gisteren al op aan om dat te doen, maar ik vond/vind dat zo'n smak geld. Maar ik zag die busrit nu echt niet zitten, dus toch maar lekker luxe gedaan.
  donderdag 22 april 2004 @ 18:11:39 #177
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_18614893
Tjonge, die kinderarts weet wel van aanpakken zeg!
Aan de ene kant natuurlijk heel goed, omdat ze Max dan hopelijk kunnen helpen.
Aan de andere kant zijn al die onderzoeken en afspraken bij dokters natuurlijk geen pretje.
Heel veel sterkte hier mee, Eska!
En perfect dat je de taxi hebt genomen hoor, je hebt groot gelijk
  donderdag 22 april 2004 @ 19:16:10 #178
336 Jessicaa
pi_18616142
Eska het gaat niet echt makkelijk allemaal bij jullie he. Dit lijkt me echt heel zwaar hoor!!! Nu de onderzoeken weer. Zoals Lies zegt fijn dat ze het onderzoeken, maar het is verdomd zwaar om je kindje pijn en verdriet te zien hebben. Heel veel sterkte ermee
  donderdag 22 april 2004 @ 19:57:34 #179
37150 livelink
pi_18617006
Eska, wat een waslijst aan onderzoeken weer bij Max. Hopelijk vinden ze eens iets en knapt hij echt eens lekker op. Hoe gaat het bijvoeden inmiddels?

En echt goed dat je een taxi hebt genomen. Dat is niks geen luxe in dit geval (maar inderdaad een hele smak geld). Wist die taxichauffeur hoe de maxi-cosi vastgezet moest worden?
pi_18617024
Sterkte Eska. Goed dat er vanalles onderzocht word, maar de onderzoeken zelf zijn minder natuurlijk. Geef Max maar een grote knuffel En verstandig dat je de taxi hebt gepakt

Ik heb een vraagje: Sven heeft gisteren dus die prik gehad en had gisteren ook best wel koorts. Hij heeft dus gisteren 2x een zetpil gekregen. Eén 3 uur na de prik en 1 voor het slapen gaan. Vanmorgen bij het opstaan was hij weer helemaal fris en vrolijk. Vandaag is hij naar opa en oma geweest en daar was hij ook lekker zoals altijd. Alleen nu kreeg hij vanavond dus weer koorts. Met die kl...oorthermometer gemeten schommelt het tussen de 38,0 en de 39,3. De gewone thermometer worstelt die iedere keer zijn billen uit.
Maar mijn vraag is: Geven jullie in deze omstandigheden een zetpil of laten jullie de koorts zijn werk doen?. Hij heeft er vandaag nog geeneen gehad, maar ik zit een beetje te twijfelen om hem er eventueel 1 voor de nacht te geven.
Er zijn hier vast wel ervaringsdeskundigen
  donderdag 22 april 2004 @ 20:57:33 #181
34891 melonovy
La Kutschie
pi_18618392
Ik heb de laatste keer, bij de laatste prik wel gedaan, net als Sven was Chiara weer erg jengelig, erg warm en het leek erop dat ze zich niet goed voelde, ik heb daarom besloten wel weer een zetpil te geven, ze heeft toen lekker geslapen.
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 22 april 2004 @ 20:58:01 #182
34891 melonovy
La Kutschie
pi_18618397
Eska, heel veel sterkte ermee meid!
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † donderdag 22 april 2004 @ 21:55:49 #183
7074 moussy
kuttekop
pi_18619878
quote:
Op donderdag 22 april 2004 17:34 schreef Eska het volgende:

En we zijn lekker met de taxi gegaan.
Vriendlief drong er gisteren al op aan om dat te doen, maar ik vond/vind dat zo'n smak geld. Maar ik zag die busrit nu echt niet zitten, dus toch maar lekker luxe gedaan.
je hebt toch wel een kilometervergoeding bij je ziekenfonds aangevraagd he....? Of desnoods een servicetaxi, je kant het er altijd op gooien omdat Max niet alleen kan reizen.

Wat een waslijst trouwens.. nou ja, nu maar hopen dat er desnoods iets lulligs uit komt wat simpel te verhelpen is, dan kan je dit redelijke drama hoofdstuk ook afsluiten.
pi_18626161
easy-going, ik zou het (wel/geen zetpil) er denk ik van af laten hangen of sven erg onrustig was. als je denkt dat ie zo ook wel in slaap zal vallen, liever zonder zetpil. maar als hij zich ook helemaal niet lekker lijkt te voelen, wel een zetpil. vervelend dat het tempen met een gewone thermometer niet lukt, want die oorthermometers schijnen toch niet zo betrouwbaar te zijn, zeker niet bij die kleintjes.

eska, pfff wat een gedoe. zielig hoor voor je kleine ventje. vindt max het allemaal erg vervelend of laat hij 't zich gemakkelijk doen (dat bloedprikken bijvoorbeeld)? is hij nog erg ziek momenteel? en hoe is 't met je oudste. goed idee om een taxi te nemen, en die vergoeding zou ik zeker proberen te krijgen.
pi_18626762
quote:
Op woensdag 21 april 2004 21:19 schreef beefcake het volgende:

[..]

De Natusan hier is ook van Johnson&Johnson! Het is dus gewoon precies hetzelfde! Lekker spul he?
Ja inderdaad heb gisteren even gekeken. Maar het is wel een uitkomst hoor voor Joshua. Hij wil niets liever dan meteen slapen als hij in bad is geweest. Ideaal.
pi_18626869
Dank jullie weer voor de lieve reacties en de vergoedingstip!
Het was eerlijk gezegd niet in me opgekomen dat die ritjes misschien (deels) vergoed zouden kunnen worden, maar één van de taxichauffeurs dacht er wel aan en heeft een declaratiedingetje meegegeven.

Dat Max nu zo grondig onderzocht wordt is ook niet "zomaar" hoor. Eigenlijk is hij sinds zijn geboorte nog niet langer dan een week achtereen fit en gezond geweest. En zijn groeilijn loopt al langere tijd niet zo geweldig. En nu hij dus zelfs afgevallen is, trekken ze (eindelijk) eens wat meer registers open.
Al vind ik het voor Max wel sneu ja, al die onderzoeken. Hij heeft nu ook echt een aversie tegen witte jassen, begint dan al meteen te protesteren.

Hij krijgt nog steeds niets anders dan de hypo-allergene voeding, in aangepaste dosering uiteraard.

Vanmorgen was hij erg vroeg wakker, erg huilen, erg warm. Temp gemeten; 38.8°C. Geen idee wat dit nu weer is.

Verder heeft hij erg last van obstipatie, heeft nu weer 3 dagen geen ontlasting gehad. Maar daar krijgt hij nu ook iets voor (lactulose). Hopelijk helpt hem dat, want die poepsessies zijn erg zielig. Doet hem veel pijn en er zit ook bloed en slijm bij. Zijn gewoon bijna bevallingen!

heerlijk, om zo even van me af te kunnen klagen!
pi_18626885
Easy-going, heb je Sven nog een zetpilletje gegeven, gisteravond? De nacht een beetje goed doorgekomen?
pi_18626907
Eska, wat een gedoe weer zeg met al die onderzoeken voor Max. Maar ja je wilt toch wel weten waarom hij nou weer niet aankomt. Ik vraag me af of ze iets gaan vinden. Ik hoop het wel want ben toch ook wel erg nieuwsgierig nu wat het nou kan zijn waarom dat ventje zoveel problemen heeft.
Sterkte ermee.

Easy-Going, hoe is het gegaan met Sven? Heb je hem nog een zetpil gegeven?

Joshua slaapt echt goed tegenwoordig. Ik denk nu echt wel dat hij weer voldoende in zijn ritme zit. En het mooie weer komt er hier ook aan dus we gaan lekker de tuin in vandaag. Heerlijk.
pi_18626936
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 09:25 schreef Eska het volgende:
Vanmorgen was hij erg vroeg wakker, erg huilen, erg warm. Temp gemeten; 38.8°C. Geen idee wat dit nu weer is.

Verder heeft hij erg last van obstipatie, heeft nu weer 3 dagen geen ontlasting gehad. Maar daar krijgt hij nu ook iets voor (lactulose). Hopelijk helpt hem dat, want die poepsessies zijn erg zielig. Doet hem veel pijn en er zit ook bloed en slijm bij. Zijn gewoon bijna bevallingen!

He getverderrie. Balen zeg dat ie zich nu weer niet lekker voelt. Als ik toch eens magische handen had dan had ik gelijk even wat naar je toe gestraald, want dit is ook niks en zielig voor Max bovendien.

En die aversie tegen witte jassen kan ik me heel goed voorstellen, ze hebben niks anders dan pijnlijke prikken uit te delen voor hem. Mijn broertje heeft vroeger toen hij klein was toxoplasmose gehad en had dus ook een aversie tegen witte jassen. Wat heeft dat ventje toen alles bij elkaar gegild zeg. is nu natuurlijk een grote jongen geworden

[ Bericht 19% gewijzigd door Lewis.de.boxer op 23-04-2004 09:34:20 (aversie witte jassen) ]
pi_18627837
Ik heb Sven gisterenavond geen zetpil gegeven. Hij sliep wel een beetje onrustig, maar dat kwam meer door het hoesten, speen kwijt cirkeltje. Ik heb af en toe met de oorthermometer zijn temperatuur in de gaten gehouden voor een globale inschatting en hoger dan 39.3 kwam die niet. 's Nachts was hij wel een paar keer wakker, maar toen voelde hij al een stukje koeler aan en vanmorgen is hij koortsvrij opgestaan
Ik blijf het op zulke momenten moeilijk inschatten vinden om wel of geen zetpil te geven.

Eska, sterkte met Max en schrijf het hier maar lekker van je af.

Fijn dat Joshua zijn ritme weer heeft Lewis

Oja, straks komt een vriendin van mij Sven zijn haar voor het eerst knippen, ik ben benieuwd hoe dat gaat
  Jubileum moderator vrijdag 23 april 2004 @ 10:42:24 #191
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18628098
Wat sneu Eska dat hij nu al zo bang is voor witte jassen.
Bij Eva's consulten met de diverse artsen zeggen we het altijd vooraf en op een enkele uitzondering na is er geen 1 dokter die niet even zijn witte jas uit wil doen.

Goed dat er nu zoveel onderzoeken wordt gedaan, je hoopt dat ze iets vinden en eigenlijk hoop je ook van niet. dubbel is dat......

Hoe gaan jullie ontlasting & urine opvangen? Gewoon de luiers bewaren of hebben ze daar speciale luiers voor?
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † vrijdag 23 april 2004 @ 11:00:26 #192
7074 moussy
kuttekop
pi_18628515
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 09:25 schreef Eska het volgende:
Dank jullie weer voor de lieve reacties en de vergoedingstip!
Het was eerlijk gezegd niet in me opgekomen dat die ritjes misschien (deels) vergoed zouden kunnen worden, maar één van de taxichauffeurs dacht er wel aan en heeft een declaratiedingetje meegegeven.
Dat kan je gewoon bij je ziekenfonds aanvragen, ik betaalde in de tijd met Mink en dus voor Cas ook, 60 euro per kalenderjaar zelf aan reiskosten en de rest kreeg ik vergoed. Je hoeft alleen maar een briefje bij de arts te halen om samen met een copy van je afsprakenkaart in te leveren bij je ziekenfondsverzekering. Je moet alleen wel zoveel km van het ziekenhuis af wonen. Maar als jij al een uur met de bus moet, kom je daar volgens mij wel aan.
quote:
Dat Max nu zo grondig onderzocht wordt is ook niet "zomaar" hoor. Eigenlijk is hij sinds zijn geboorte nog niet langer dan een week achtereen fit en gezond geweest. En zijn groeilijn loopt al langere tijd niet zo geweldig. En nu hij dus zelfs afgevallen is, trekken ze (eindelijk) eens wat meer registers open.
Al vind ik het voor Max wel sneu ja, al die onderzoeken. Hij heeft nu ook echt een aversie tegen witte jassen, begint dan al meteen te protesteren.
Zouden ze die dingen niet voor Max uit willen doen? Lois, dat doen ze voor Eva toch ook? ik heb nog niet verder gelezen
quote:
Hij krijgt nog steeds niets anders dan de hypo-allergene voeding, in aangepaste dosering uiteraard.

Ach gos.... Sterkte voor het kleine mannetje.
pi_18628758
Da's idd een slim idee, Lois, om te vragen of de witte jas even uit mag.
Ja, jij zult als geen ander weten hoe je enerzijds hoopt dat er wat gevonden wordt, en anderzijds ook liever niet (of zoiets).

Urine opvangen gaat middels een plaszakje. Dat is een plastic zakje met bovenin een opening en daar omheen een plakrand (beetje model stofzuigerzak zeg maar, alleen kleiner). Dit gaat bij jongetjes gelukkig vrij gemakkelijk, gewoon het piempje in het zakje hangen.
Ontlasting moet gewoon uit de luier opgespateld worden. Nu poept Max alleen maar keutels, dus da's ook vrij gemakkelijk (áls hij poept tenmiste).
pi_18629468
Moussy, ja Lois was je nét voor.

Goh, ik ga daar zeker achteraan dan, voor die taxikosten.
heb zo'n gevoel dat we daar nog wel vaker gebruik van zullen moeten maken
Alleen wonen wij niet idioot ver weg van het ziekenhuis, 't is gewoon een idioot slechte verbinding met het o.v.
Maar ik zal eens vragen wat de criteria zijn bij onze verzekering.

Hoe is 't met Cas nu? (of heb je dat al recentelijk ergens gepost? ik heb nog lang alles bijgelezen, moet ik zeggen)
pi_18632105
Gisteren bij het cb geweest en wisten ook niet echt een oplossing voor het spugen. Want het is ongeveer dag om dag, 1 x per dag en 's avonds. Moet nu even een paar dagen haar eetpatroon bijhouden. Misschien is er dan iets meer duidelijk. (hoop ik)

Ze heeft gisteren ook haar eerste prikje gehad. Heel zielig ze moest erg huilen :'( . Ze wilde de hele avond op de arm en af en toe schrok ze wakker van de pijn, want ze begon direct te schreeuwen. Helaas niet op mijn armen. Ze werd meteen na het verschonen uit de armen gepakt en heb haar pas na half 10 weer gekregen. Ik had haar graag willen troosten. (egoistiche he). Ze was wel in goede handen, maar toch.
Verder leek Nanne weinig last te hebben van het prikje.
  † In Memoriam † vrijdag 23 april 2004 @ 16:16:12 #196
7074 moussy
kuttekop
pi_18635762
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 11:40 schreef Eska het volgende:

Hoe is 't met Cas nu?
Hij doet het geweldig goed, hij is wel erg groot aan het worden. Meneer zit nu in maat 80-86, maar dat hang ook van het merk af hoor.

Ik heb trouwens nooit gedacht dat blonde krulletjes zó geweldig waren

Hij kijkt nog altijd serieus
  Jubileum moderator vrijdag 23 april 2004 @ 20:33:39 #197
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18640635
Wat groeit Cas hard zeg
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 23 april 2004 @ 21:44:33 #198
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_18642036
Tjee, wat is Cas veranderd zeg! Dat komt vast door die schattige krulletjes!
  vrijdag 23 april 2004 @ 21:49:50 #199
3011 E.T.
pi_18642123
Cas, wat ben je groot!
  FOK!fossiel vrijdag 23 april 2004 @ 21:56:54 #200
2628 Karin
pi_18642241
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 16:16 schreef moussy het volgende:

[..]

Echt wel
  vrijdag 23 april 2004 @ 22:54:04 #201
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_18643392
quote:

[..]

[afbeelding]

ik dacht: wat zitten z'n voetjes raar...
toen zag ik pas dat ze van die pop waren
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 23 april 2004 @ 23:05:04 #202
3011 E.T.
pi_18643634
Hier trouwens nog wat grappigs.. Als we Saskia in de TummyTub doen heeft ze ontdekt dat ze kan staan
ze wil dus echt niet zitten/hangen in dat ding, alleen maar staan en je dan laten vallen in 't water..
Ik krijg soms echt met moeite d'r schoudertjes onder water..

echt grappig (maar soms wel lastig )
  vrijdag 23 april 2004 @ 23:32:36 #203
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_18644198
Oh Cas wat ben jij groot geworden
en die krullen
echt een knapperd hoor mousy
pi_18649019
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 23:05 schreef E.T. het volgende:
Hier trouwens nog wat grappigs.. Als we Saskia in de TummyTub doen heeft ze ontdekt dat ze kan staan
ze wil dus echt niet zitten/hangen in dat ding, alleen maar staan en je dan laten vallen in 't water..
Ik krijg soms echt met moeite d'r schoudertjes onder water..

echt grappig (maar soms wel lastig )
Dylan spettert op die manier de hele kamer onder Als het nog erger wordt moet ik hem voortaan in de badkamer in bad doen!

Cas wat ben jij een mooi ventje met superleuke krulletjes
pi_18649430
quote:

Hij doet het geweldig goed, hij is wel erg groot aan het worden. Meneer zit nu in maat 80-86, maar dat hang ook van het merk af hoor.

[afbeelding]

Hij kijkt nog altijd serieus [afbeelding]
Wow hé! Ziet er inderdaad heerlijk uit!! En die krullen zijn ja.

Dat serieuze kijken doet Max ook vaak, hij kan je ook zo doordringend aankijken dan.

Blijft maf hoor, exact even oud, zo'n verschil bij geboorte, en nu precies andersom
pi_18663011
Van wie heeft Cas die krullen!!!

Eske, veel succes zeg, en sjorsje wat ziiieelig van die prikjes (ik moet maandag)...Lewis, hier is dat verhaal ook van dat autisme. Doodeng, ik ben daar echt zo bang voor, voor zo'n soort bijwerking (koortsstuipen klinken ook niet best). Het circuleert al jaren dat gerucht autisme-prik en het is een zeer omstreden statement. Sommigen zeggen dat autistische trekken later pas echt naar boven komen en dat dat niet gelinkt kan worden aan die prikken. Maar ja, wat moet je als ouder? Ik durf mijn kind ook niet niet in te enten, je vergeeft jezelf nooit als je kind ernstig ziek wordt..maar ja, ook niet als je denkt dat ze daar autistisch van is geworden...
DANYEL EN THIJS
  zondag 25 april 2004 @ 00:16:19 #207
62233 Jelief
ikke lief!
pi_18664624
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 23:25 schreef Catootje het volgende:
Van wie heeft Cas die krullen!!!

Eske, veel succes zeg, en sjorsje wat ziiieelig van die prikjes (ik moet maandag)...Lewis, hier is dat verhaal ook van dat autisme. Doodeng, ik ben daar echt zo bang voor, voor zo'n soort bijwerking (koortsstuipen klinken ook niet best). Het circuleert al jaren dat gerucht autisme-prik en het is een zeer omstreden statement. Sommigen zeggen dat autistische trekken later pas echt naar boven komen en dat dat niet gelinkt kan worden aan die prikken. Maar ja, wat moet je als ouder? Ik durf mijn kind ook niet niet in te enten, je vergeeft jezelf nooit als je kind ernstig ziek wordt..maar ja, ook niet als je denkt dat ze daar autistisch van is geworden...
catoot misschien kun je hier even kijken
site over bewust prikkken, van wat ik gezien heb niet ontmoedigend maar wel bewust-makend.
pi_18667823
Dylan heeft vanmorgen aan de borst gedronken!!!
Hij kreeg al een week flesvoeding, maar ik lekte nog steeds als hij huilde, dus ik denk ik probeer het. En na even klungelen pakte hij de borst!!! (Ik ben blij, want toen Dylan drie dagen oud was, wilde hij ineens de borst niet meer. Ik heb toen afgekolfd, maar dat hield ik niet vol ) Ik hoop dat hij nu aan de borst blijft!
pi_18667826
Catoot, ik vind het ook enge verhalen over die prikken, maar het is zo dubbel. Als je je kind niet laat inenten, kunnen ze ook van die enge ziektes krijgen!
  † In Memoriam † zondag 25 april 2004 @ 08:41:18 #210
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_18667842
quote:
Op zondag 25 april 2004 08:31 schreef beefcake het volgende:
Dylan heeft vanmorgen aan de borst gedronken!!!
Hij kreeg al een week flesvoeding, maar ik lekte nog steeds als hij huilde, dus ik denk ik probeer het. En na even klungelen pakte hij de borst!!! (Ik ben blij, want toen Dylan drie dagen oud was, wilde hij ineens de borst niet meer. Ik heb toen afgekolfd, maar dat hield ik niet vol ) Ik hoop dat hij nu aan de borst blijft!
O wat fantastisch beefcake!! rustig opbouwen hè
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zondag 25 april 2004 @ 09:06:56 #211
336 Jessicaa
pi_18667925
He wat fijn voor jullie beefcake!!!!!
  zondag 25 april 2004 @ 09:14:39 #212
24188 Belana
kloon van belana
pi_18667950
Beefcake wat goed! Dat is echt fijn!
stormy waters...
sailin'
pi_18671808
Beefcaaaaaake, hartstikke leuk zeg!!

Jelief, ik heb het gelezen (en toen ging ik de rest ook lezen, ze zeggen op een gegeven moment ook dat prikken in verband staat met aids en kanker en diabetes en dat gaat me toch, ongefundeerd door links naar onderzoeken, wat ver)...ach, ze 'moet' toch en als ik op een gegeven moment denk dat het niet klopt dan moet ik alles nog es heroverwegen. Maar je moet soms maar kiezen wat op dat moment het beste lijkt en hopen dat het goed uitpakt.

Danielle heeft hier trouwens vaak 's ochtnds en 's avonds een huilaanval van jewelste: je mag haar niet neerleggen, maar eigenlijk niet oppakken ook. En eigenlijk wil ze slapen, maar daar vecht ze tegen, maar ze wil ook geen spelletjes of liedjes of zitten of massage of badje of zingen of....pfffffffffft! Vaak stop ik er een tepel in en dat werkt in ieder geval een kwartiertje en dan valt ze uiteindelijk wel weer in slaap. Tussendoor is ze haar supergezellge, gemakkelijke zelf gelukkig.
DANYEL EN THIJS
  zondag 25 april 2004 @ 20:06:54 #214
24188 Belana
kloon van belana
pi_18677993
Man, ik heb heel Cas gemist!!! Hij zier er goed uit! En die krulletjes....jeeeetje wat kjoet!
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 april 2004 @ 20:49:23 #215
62233 Jelief
ikke lief!
pi_18679110
quote:
Op zondag 25 april 2004 14:28 schreef Catootje het volgende:
Beefcaaaaaake, hartstikke leuk zeg!!

Jelief, ik heb het gelezen
Ik moet er nog ff bijvertellen dat ik niet zou weten wat ik zelf zou/ zal doen hoor. Dat die prikken over het algemeen zinvol zijn geloof ik wel. Waar ik echter ook van overtuigd ben is dat sommige prikken nu nog enigzins uit gewoonte gegeven worden (zoals kinkhoest). nu ja het is maar goed dat ik die keuze nog niet hoef te maken, tegen de tijd dat wij zwanger zijn zal ik eens met mijn huisarts gaan praten (homeopaat, maar net zo'n geitenwollensokkentype)

moeilijk hoor die huilaanvallen van daniëlle, zo te lezen heb je bijna alles al geprobeerd...
succes
pi_18679314
Kinkhoest is niet echt uit gewoonte hoor, dat gaat echt nog rond. Volwassenen kunnen babies er mee besmetten, ook als die volwassenen zijn ingeent kunnen ze het wel overbrengen. En voor babies is dat juist gevaarlijk omdat zij nog niet dat slijm uit de longen kunnen ophoesten (geldt ook voor peuters).
Maar ik heb wel het idee dat ze erg ver (willen) gaan; er wordt nu overlegd over het standaard inenten tegen waterpokken, of tegen SOA's op 10-jarige leeftijd.
  Jubileum moderator zondag 25 april 2004 @ 21:17:27 #217
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18679928
Beefcake wat geweldig!

Iris ontwikkeld ineens hard zeg, kwam ze voorheen echt geen cm vooruit op de grond (eerder achteruit) nu kruipt/schuift/tijgert/wroet ze zich een weg naar voren en komt de hele kamer door.
Alles, maar dan ook alles, stopt ze onderweg in haar mond dus ik heb al het kleine speelgoed van Eva al opgeborgen en sta de hele dag kruimeltjes, smarties en papiertjes van de grond te rapen.
Brood eten gaat ook een stuk beter, zelfs smeerkaas gaat ze waarderen hoewel smeerworst de voorkeur heeft. Koekjes vind ze lekker om op te kluiven en warm eten begint iets meer gewaardeerd te worden hoewel ze nog niet meer eet dan 4 happen.
Stilliggen op de commode is er ook niet meer bij, wij weten echt soms niet wat ons overkomt na zo'n zoet stilligend meisje als Eva. Wat een temperamentvol doordouwertje is Iris dan zeg, die geeft niet op en wroet net zo lang door tot ze met haar knietjes in de poepluier ligt.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 25 april 2004 @ 21:31:43 #218
24188 Belana
kloon van belana
pi_18680347
hahahaha Lois! Dat klinkt leuk....hoewel het voor jullie iets minder zal zijn...
Dus mijn rustige lieve Liam kan ook nog in een monster veranderen??? huuuuuuuhhh....
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zondag 25 april 2004 @ 22:10:23 #219
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18681390
Jouw tijd komt nog wel B

Iris brabbelt ook zo grappig, ze zegt ze steeds al "mamamamaamaa" maar deze week was vooral de N erg in trek. Zo hoorden wij een hele dag "nenenenene" en 'nanananana" sinds gisteren zegt ze tegen alles Ni !!
Dus nu lopen wij de hele dag ala monty pyton "Ni! Ni! Ni!
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 26 april 2004 @ 07:41:00 #220
24188 Belana
kloon van belana
pi_18686803
goeie!!! Ze heeft jullie humor wel!

Liam gaat ook steeds meer brabbelen. Zeker in de box tegen de mobielbeestjes en zijn beer. Krijgt ie eerst een enorme lach op zijn gezicht en dan gaan zijn oogjes dicht en draait ie weg, alsof ie verlegen wordt en daarna beginnen de verhalen: eueueuew! goe goe! OW! aaaaaaaaa.....
Het is echt bijzonder komisch!!
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 april 2004 @ 07:56:17 #221
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_18686864
quote:
Op zondag 25 april 2004 00:16 schreef Jelief het volgende:

[..]

catoot misschien kun je hier even kijken
site over bewust prikkken, van wat ik gezien heb niet ontmoedigend maar wel bewust-makend.
Pas wel op, de nvkp is behoorlijk omstreden...

Als je hun site leest, lees dan ook deze: http://www.geocities.com/vaccinatie/
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † maandag 26 april 2004 @ 09:31:01 #222
43556 miss_dynastie
pi_18687445
quote:
Op maandag 26 april 2004 07:41 schreef Belana het volgende:
Liam gaat ook steeds meer brabbelen.
Dat was inderdaad zo schattig
pi_18687568
Brabbelen roeleert, pittige dames ook!!!

Jelief, ik heb soms ook het idee dat ze tegen alles willen vaccineren, en soms vind ik dat een kind meer weerstand opbouwt als ie wat ziektes doormaakt. Maar zo moeilijk: waar ligt de grens? En je voelt (of ik in ieder geval wel) je zo snel schuldig: wat als mijn kind iets overkomt doordat ik iets doe of nalaat? Lastig hoor...
DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 april 2004 @ 10:48:27 #224
13151 crew  Rewimo
pi_18688599
Toot, over het algemeen zijn de gevolgen van de ziekte gevaarlijker dan de vaccinatie zelf:
quote:
Wat kunnen de gevolgen van mazelen zijn?
Je kind kan behoorlijk ziek zijn van mazelen. Toch is de ziekte eigenlijk alleen gevaarlijk wanneer deze zich verder ontwikkelt. In sommige gevallen kan mazelen namelijk leiden tot een middenoorontsteking, een longontsteking of resulteren in een hersenbeschadiging. De ziekte kan op deze manier een dodelijke afloop hebben. Als je kind mazelen heeft gehad, is hij overigens zijn hele leven beschermd tegen de ziekte.

Kinkhoest wordt veroorzaakt door een bacterie die door hoesten wordt overgebracht. De ziekte is erg besmettelijk en veroorzaakt enorme hoestbuien, die enkele weken of zelfs maanden kunnen doorgaan. Deze hoestbuien zijn erg uitputtend voor je kind. Bovendien kunnen de longen van je kind door het langdurige en geforceerde hoesten blijvende schade oplopen. Soms gaat kinkhoest vergezeld van een middenoorontsteking en heel af en toe zelfs van een longontsteking.
Bron www.kinderinfo.nl

De mensen die niet vaccineren vertrouwen vaak op de omgeving: als alle kinderen om het mijne heen gevaccineerd zijn, kan mijn kind niet aangestoken worden en is het 'dus' ook beschermd. Dit is de reden dat er toch om de zoveel tijd (de Veluwe is een berucht gebied) een mazelen- of zelfs polio-epidemie uitbreekt.

Normale, gezonde kinderen hebben meer baat bij vaccinatie dan bij het doormaken van de ziekte zelf.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 26 april 2004 @ 21:08:58 #225
24188 Belana
kloon van belana
pi_18704686
quote:
Op maandag 26 april 2004 09:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat was inderdaad zo schattig
En dat was nog niks joh! Als ie morgen weer een bui heeft zal ik weer eens video'en
stormy waters...
sailin'
pi_18705388
Jaaaaa Belana zet je dan hier een linkje neer???

Ik heb mijn eerste gebroken nacht gehad Dylan heeft veel gehuild vannacht en nu issie weer begonnen dus ik vrees het ergste. En overdag issie zo lief... Heel erg vermoeiend. Hij heeft vandaag wel weer een keer aan de borst gedronken, dus das tenminste positief. Hij heeft trouwens ook erg veel honger. Misschien heeft ie last van regeldagen. Iemand ervaring???
  maandag 26 april 2004 @ 21:41:15 #227
3011 E.T.
pi_18705700
quote:
Op maandag 26 april 2004 21:31 schreef beefcake het volgende:
Jaaaaa Belana zet je dan hier een linkje neer???

Ik heb mijn eerste gebroken nacht gehad Dylan heeft veel gehuild vannacht en nu issie weer begonnen dus ik vrees het ergste. En overdag issie zo lief... Heel erg vermoeiend. Hij heeft vandaag wel weer een keer aan de borst gedronken, dus das tenminste positief. Hij heeft trouwens ook erg veel honger. Misschien heeft ie last van regeldagen. Iemand ervaring???
Veel aanleggen! En dan bedoel ik ook HEEL veel aanleggen. Ten eerste om je productie weer op gang te krijgen.. (een baby die drinkt doet meer wonderen voor de bv dan kolven) en verder gewoon toegeven aan de regeldagen.. bij honger gewoon aanleggen. Regeldagen zijn er om te zorgen dat de productie van de melk zich aanpast aan de vraag.. En de vraag is groter dan de productie op dit moment en met toegeven aan zijn vraag komt je productie weer op nivo

Ow, en hou er rekening mee dat die regeldagen soms wel een week kunnen duren..

[ Bericht 3% gewijzigd door E.T. op 26-04-2004 21:45:13 (aanvulling) ]
pi_18706709
ja beefcake, dat moet je inderdaad even grondig aanpakken. succes ermee, hopelijk komt 't weer goed op gang!
quote:
Op maandag 26 april 2004 21:08 schreef Belana het volgende:
En dat was nog niks joh! Als ie morgen weer een bui heeft zal ik weer eens video'en
hihi wij hebben gisteravond eens alle filmpjes bekeken die we inmiddels van piet gemaakt hebben en het meest opvallende was (behalve de enorme ontwikkeling) dat hij bijna altijd precies NIET datgene doet waar we de camera voor pakten. mijn commentaar erbij wordt ook steeds cynischer. "ok, ik zet de camera wel uit, kun je weer leuk gaan doen. "
  maandag 26 april 2004 @ 22:18:27 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_18706947
Ja bix, die ervaring heb ik ook inmiddels
We hebben wel al wat gebrabbel van hem op video gelukkig!
Ik ben nu al blij dat we vanalles gevideo'd hebben. gewoon kleine dingen, leuke momenten, maar ook "gewoon" de borstvoeding. Zeker nu ik dus niet meer kan geven ben ik heel blij dat het vastgelegd is.
stormy waters...
sailin'
  maandag 26 april 2004 @ 22:54:14 #230
34891 melonovy
La Kutschie
pi_18708134
De laatste dag dat ik officieel mama van een baby ben, morgen is ze een jarig, en dus een dreumes...

Ik heb een leuk jaar gehad in de 16 delen van dit topic, tot ziens in het dreumes, peuter en kleuter topic!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 26 april 2004 @ 23:02:42 #231
62233 Jelief
ikke lief!
pi_18708401
quote:
Op maandag 26 april 2004 09:41 schreef Catootje het volgende:
Brabbelen roeleert, pittige dames ook!!!

Jelief, ik heb soms ook het idee dat ze tegen alles willen vaccineren, en soms vind ik dat een kind meer weerstand opbouwt als ie wat ziektes doormaakt. Maar zo moeilijk: waar ligt de grens? En je voelt (of ik in ieder geval wel) je zo snel schuldig: wat als mijn kind iets overkomt doordat ik iets doe of nalaat? Lastig hoor...
mmm ja das precies mijn idee, ik ben half homeopatish/antroposofies/alternatief opgevoed. Dat wil dus zeggen dat ik niet zweer bij homeopatie maar wel degelijk het nut er van inzie. Bij mijn huisarts kan ik vaak kiezen of ik reguliere of "andere" medicijnen wil. Ik heb mij er nog niet genoeg in verdiept om een goed oordeel te vellen over wel of niet inenten of wat wel en wat niet maar zoals ik al zei, daar ga ik mij tzt toch echt heel goed over laten in/voorlichten.
pi_18708871
ach melonovy, dus dat is morgen pas echt! ik dacht gisteren toen ik snel even 't fototopic doorsjeesde dat die bijzondere 1e verjaardag al voorbij was. maar heel veel plezier morgen, en daarna natuurlijk met je dreumes!

belana, mooi dat je al wat gebrabbel hebt weten vast te leggen. bij ons vooral veel gehijg, zag ik gisteren.
pi_18710069
Piet is vandaag (door mijn schuld) van de commode gevallen. het lijkt allemaal mee te vallen hoor, maar jemig wat een schrik. vooral ik ben de rest van de dag in een k*t-humeur geweest. Piet was na een flinke huilbui alweer snel de oude. het ging zo stom, hij zat op de commode (meestal ligt ie). ik zou even z'n oude luier weggooien, maar de emmer stond niet op z'n plek (maar beneden om geleegd te worden). vlak daarnaast staat nóg een luieremmer, bij wijze van reserve. ik moest dus íets verder reiken dan normaal, waardoor ik Piet niet voldoende tegen kon houden. ik had nog wel even een been vast toen ie ging, maar niet stevig genoeg. aaargh wat een smak maakte hij . ik dacht nog zo dat mij dat niet zou overkomen en voila. ik was zooo kwaad op mezelf. en loei-bezorgd natuurlijk. durfde het eerste uur nauwelijks uit z'n buurt te gaan, was steeds maar aan 't kijken of hij echt niet raar ging doen of suf werd of misselijk. maar al snel was ie -godzijdank!- gewoon weer kusjes aan 't geven en zwaaien etc. er ging vandaag trouwens wel meer mis: m'n naaimachine is op hol geslagen (was gordijnen aan 't maken voor in het nieuwe huis); die begint nu als 'n dolle te naaien zodra de stekker in 't contact zit. heb alles al uit elkaar gehad maar krijg 't niet gerepareerd. heb een lamp kapot laten vallen. en nog een paar dingen die niet bepaald liepen zoals ik gewild had. was eigenlijk nog van plan om een stukje te fietsen met Piet maar heb dat maar achterwege gelaten (wel gewandeld).

maar Piets 8e vermaanddag was niet bepaald feestelijk dus.
  dinsdag 27 april 2004 @ 00:23:34 #234
30488 coolbabe
My little pwny
pi_18710332
Ach gut zielePiet
Neem jezelf niks kwalijk hoor Bix, het overkomt iedereen wel eens en het zal zijn laatste smak niet zijn in zijn leven. Gelukkig is alles nog heel en waarschijnlijk is hij het alweer vergeten.

Melonovy, we zullen je hier missen maar veel plezier tussen de dreumessen, kleuters en peuters
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 april 2004 @ 07:38:18 #235
13151 crew  Rewimo
pi_18712205
Ow, arme Bix, wat rot voel je je dan hè Gelukkig is Piet okee. Het gebeurt iedereen een keer joh, nu heb je het tenminste gehad
  † In Memoriam † dinsdag 27 april 2004 @ 08:03:39 #236
7074 moussy
kuttekop
pi_18712313
Bix, Cas heeft een kippenhok op zn kop gehad, dat was echt een stommer iets dan van de commode vallen.

ik dacht dat dit misschien wel zou helpen tegen je schuldgevoel
pi_18712542
Och arme Piet Das wel heel erg schrikken bixister!! Gelukkig is het goed afgelopen. En je kan er donder op tegen zeggen dat het hier ook een keer gaat gebeuren! Dylan is heel beweeglijk en ik ben aardig lomp, dus dat moet een keer mis gaan...
pi_18712548
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 08:03 schreef moussy het volgende:
Bix, Cas heeft een kippenhok op zn kop gehad, dat was echt een stommer iets dan van de commode vallen.

ik dacht dat dit misschien wel zou helpen tegen je schuldgevoel
Hoe kwam dat dan moussy? Zoals je het schrijft klinkt het heel grappig, maar dat zal ook wel heel erg schrikken zijn!!
pi_18712576
Dat is zeker schrikken, Bix. Gelukkig is er niks aan de hand

D is wel eens een paar treden van de trap gedonderd omdat IK het traphekje niet had dichtgedaan en hij naar boven wilde kruipen
  Jubileum moderator dinsdag 27 april 2004 @ 08:45:56 #240
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18712582
Ow Bix wat zul jij geschrokken zijn!

Ik durfde het eigenlijk niet te vertellen maar nu wel, vorige week heb ik Iris laten vallen. We zouden naar buiten gaan en ik was bezig om Iris in de wagen te leggen. Ik loop met Iris op de arm naar de gang en struikel over Eva die enthousiast om me heen aan het rennen was. Iris vliegt daarop uit mijn armen, zo met haar gezichtje plat op de grond. Eva viel over haar heen en ik viel daar weer bovenop. We hebben toen een kwartiertje met zijn drietjes zitten huilen in de gang van schrik.
Ze hadden allebei niks gelukkig en Iris was gelijk al heel alert en keek helder uit haar oogjes. Ik heb haar wel de hele middag goed in de gaten gehouden en heb 's avonds, toen ze op bed lagen, even goed uitgehuild bij Jeroen. Wat voelde ik me vreselijk, ik had haar laten vallen, ik voelde me zo schuldig. Elke keer als ik het geluid van die smak weer hoorde in mijn hoofd stonden de tranen in mijn ogen.
We hebben die nacht nog wel een paar keer bij haar gekeken maar op een blauwe kin na heeft ze er niks aan over gehouden gelukkig.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 27 april 2004 @ 08:54:37 #241
7074 moussy
kuttekop
pi_18712658
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 08:45 schreef Lois het volgende:
We hebben die nacht nog wel een paar keer bij haar gekeken maar op een blauwe kin na heeft ze er niks aan over gehouden gelukkig.
Zo zie je toch maar dat die kleintjes zo flexiwiebel als wat zijn he.. Cas had alleen het kippengaas op zn kop staan, dat trekt nu eindelijk weg

Peter was aan het klussen aan het 4 meter lange kippenhok en dacht het even op te wippen... en daar scharrelde Cas in zijn loopkarretje. Het hok kiepte om en Peet kon hem niet helemaal meer houden, dus toen zat ie om Cas zijn hoogd gevouwen... hij moest niet eens huilen, maar keek zo

Peet gillen en aan het hok trekken, dus Cas heeft gelukkig niet het hele gewicht van het hokop zn kop gehad.. Klussen doe je dus zonder kinderen in de buurt
  † In Memoriam † dinsdag 27 april 2004 @ 08:55:40 #242
7074 moussy
kuttekop
pi_18712671
En terwijl ik op invoeren ram, zakt ie met zijn kont door zijn loopkar heen

Freekje de tweede
  dinsdag 27 april 2004 @ 09:23:18 #243
24188 Belana
kloon van belana
pi_18713012
Ow Bix en Lois....dat is mijn grootste nachtmerrie idd...dat ik hem van de commode af laat vallen of struikel op de trap ofzo...
Gelukkig zijn Piet en Iris alle 2 ok! En Cas dan met zijn kippenhok....pfffff....peet was aan het gillen van de schrik??? Ow, vreselijk dat soort dingen.
Zakt ie nou door de loopkar omdat ie stuk is?
stormy waters...
sailin'
pi_18713369
Dat si mijn grootste nachtmerrie ook nog steeds.... Damey is een keer bijna van de commode af gevallen ook omdat ik iets verder moest reiken dan normaal gesproken... ik kon hem nog net aan een arm pakken... Duncan heeft een keer (hij was net een maand oud geloof ik) een flinke kopstoot van damey gehad... die kwam de kamer inrennen en struikelde en viel zo tegen duncan aan... die ik net een fles aan het geven was... Hij heeft toen zowat de hele dag alleen maar gehuild...

Ik ben dus ook als de dood dat ik een keer struikel zomaar of door toedoen van damey en dat ik dan dus val met duncan.
Ook omdat ik knieproblemen heb en mijn knieschijf er op de gekste momenten uit kan schieten... ben echt bang dat dat een keer gebeurd als ik met een of beide kinderen in mijn armen loop.
  † In Memoriam † dinsdag 27 april 2004 @ 10:31:58 #245
43556 miss_dynastie
pi_18714308
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 00:10 schreef bixister het volgende:
maar Piets 8e vermaanddag was niet bepaald feestelijk dus.
Oe bix, een dikke pechdag voor jou
Ik snap wel dat je je heel schuldig voelt, maar een ongelukje zit echt in een klein hoekje en gebeurt nog voor je het beseft. Gelukkig is er niets ernstigs met Piet! Ik hoop dat vandaag je wat meer geluk brengt
  † In Memoriam † dinsdag 27 april 2004 @ 10:33:56 #246
43556 miss_dynastie
pi_18714346
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 08:45 schreef Lois het volgende:
Ik durfde het eigenlijk niet te vertellen maar nu wel...
Ach Lois, ik zie jullie zo zitten met zijn drietjes .... gelukkig is er geen grote schade, behalve de schrik dan
pi_18714907
Ja je kunt zo snel vallen met een kind in je armen! Zondag waren we bij mijn schoonouders en ik ging Dylan in zijn autostoeltje doen om weg te gaan. Ik doe een miniscuul stapje naar achteren en daar lag net een van de honden (kingsize, dus schuift voor geen milimeter). Ik verlies mijn evenwicht, maar kon mezelf nog tegenhouden aan de bank. Maar ik was dus wel bijna gevallen met Dylan in mijn armen! Iedereen schrok, maar ik denk dat ik mijn hart het hoogst had zitten!!
pi_18715066
Ojee, wat een valpartijen hier allemaal.
Het lijkt me ook zo verschrikkelijk als zoiets gebeurd, maarja ze zijn zo watervlug he.

Melonovy, veel plezier in het volgende topic..ik kom je over een maandje wel achterna

Dat brabbelen is idd heel leuk he. Sven was gisteren door de kamer aan het scharrelen en opeens zat hij hele verhalen te vertellen. Ik dacht dat ie een knuffel of een boekje in zijn handen had, maar nee hoor.....meneer zat te kletsen tegen de witte muur
pi_18715143
tnx allemaal! en Lois, ik zat ook te twijfelen of ik dat hier wel zou vertellen, maar ik dacht ik vertel ook alle leuke dingen, nu moet ik dit ook maar opbiechten.

zojuist met Piet naar 't CB geweest. hij is nu 72,5cm lang en weegt 9050g. verder is ie ook weer helemaal goedgekeurd.
  dinsdag 27 april 2004 @ 11:42:36 #250
24188 Belana
kloon van belana
pi_18716115
easy going Wat geweldig! Ik zie het helemaal voor me! Zeker ook omdat Liam dat ook zo goed kan tegen de bovenkant van zijn wandelwagen of tegen de spijltjes van de box
zucht....wat zijn ze toch heerlijk die kinderen!

En Bix...opbiechten....???? Het is niet alsof je zulke dingen expres doet. Maar er komt een beetje schaamte bij kijken denk ik. Die overigens niet nodig is, want zo blijkt, het kan ons allemaal overkomen. Gelukkig kunnen ze wel wat hebben. Wat wordt Piet alweer groot man!
stormy waters...
sailin'
pi_18716584
bovendien lucht het wel op, kan ik zeggen. en ook 'leuk' om de andere val- en kippenhokverhalen te lezen. scheelt echt!
pi_18717312
oja ik had nog gevraagd bij 't CB vanaf wanneer ze officieel in een fietsstoeltje mogen en het advies is om te wachten tot ze uit zichzelf gaan zitten. dat duurt hier nog wel even denk ik.
pi_18717654
Bix, Sven gaat ook nog niet uitzichzelf zitten.............maar als hij zit, zit hij goed, volgens mij is dat belangrijker
pi_18717744
dacht ik ook maar ze adviseerden om toch langer te wachten. die ruggetjes krijgen natuurlijk wel vrij veel te verduren met dat gehobbel. en als ze uit zichzelf gaan zitten is het een teken dat de rug er sterk genoeg voor is. maar ze zei erbij dat je het als ouder natuurlijk zelf mag beslissen, en dat het ook afhangt van hoe lang je gaat fietsen. kleine stukjes kun je best es af en toe proberen.
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:04:41 #255
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_18717998
Ook ik ben weleens gevallen met Freek op mijn arm, eerst bij vrienden doordat ik in een kuiltje in het gras stapte, en zwikte. Een week later gebeurde het me verd***** weer!!!!

Beide keren landde Freek keurig op zijn kont, maar toch, je voelt je hartstikke lulllig.

Mouss ! Van die loopkar dan, dat kippenhok lijkt me schrikken!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  FOK!fossiel dinsdag 27 april 2004 @ 15:42:41 #256
2628 Karin
pi_18722271
Bix je herinnert je vast nog wel het van de commode vallen van Bram van een paar weken geleden. Ik was toen ook zo blij met de verhalen van anderen, niet dat ik blij was dat al die kindertjes ook gevallen waren maar meer met het idee dat iedereen het wel een keertje overkomt en je echt de enige niet bent. Vond het wel erg egoistisch van mezelf.

Door die verhalen kwam ik er ook achter dat kindjes toch wel erg veel kunnen hebben (paar treden van de trap af vallen of omvallen met een zware eiken stoel boven op hem). Gelukkig maar.
pi_18722526
quote:
Op maandag 26 april 2004 22:54 schreef melonovy het volgende:
De laatste dag dat ik officieel mama van een baby ben, morgen is ze een jarig, en dus een dreumes...

Ik heb een leuk jaar gehad in de 16 delen van dit topic, tot ziens in het dreumes, peuter en kleuter topic!
Verrek................ nu je het zegt.....

Vandaag is voor mij de laatste dag als officieel mamma van een baby............
En ben jij al mamma van een dreumes!
Morgen is Wilyan jarig en word hij ook een dreumes.... Bah, wat gaat het toch snel....

Ook ik heb een leuk jaartje (ben er iets later in gevallen) gehad in dit topic.
Tot in het dreumes, peuter en kleuter topic!
W ~ H ~ T
  dinsdag 27 april 2004 @ 21:12:22 #258
37150 livelink
pi_18730326
Chiara en Wilyan!! Tot ziens bij de dreumesjes. Het gaat hard hier, het wordt weer tijd voor wat nieuwe babietjes (Mikmau )

Even een vraagje; zijn er hier ouders die ervaring hebben met Kindival? Job moet echt eens door gaan slapen en rijstebloem helpt niet, helaas.

Nu heeft een collega van mij Kindival aangeraden en ik heb het uit pure wanhoop meteen gekocht, ondanks dat ik een beetje anti-homeopathie ben. Graag, heel graag hoor ik verhalen dat het echt werkt, want het is mijn voorlopig laatste hoop.
  FOK!fossiel dinsdag 27 april 2004 @ 21:21:10 #259
2628 Karin
pi_18730557
Livelink wat doe je als Job wakker wordt? Geef je hem eten of aandacht? Want misschien is slaaptraining dan wel een goed alternatief (ik zou er zelf ook niet om staan te springen om Kindival of iets toe te dienen). Sorry als je het al geprobeerd hebt hoor, kan me voorstellen dat ja al van alles geprobeert hebt voordat je naar zoiets grijpt. Maar bij Bram heeft het zo goed geholpen dat ik het echt iedereen kan aanraden.
  Jubileum moderator dinsdag 27 april 2004 @ 21:25:02 #260
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18730661
Ik heb ooit eens kindival bij Eva geprobeerd maar Eva is zo'n apart typje die werd er hyperactief van. Wij werden ook gek van het niet doorslapen en ik heb uiteindelijk toen een slaaptraining toegepast (maar toen was ze wel ouder als Job nu) en hulp gezocht en gekregen bij een homeopaat. Dat heeft wel geholpen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_18730706
kindival klinkt mij momenteel iets te riskant in de oren... . maar wat is 't precies?
  Jubileum moderator dinsdag 27 april 2004 @ 21:27:22 #262
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18730724
Kindival is een plantaardige rustgever van VSM meen ik.
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator dinsdag 27 april 2004 @ 21:29:40 #263
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18730789
Gezocht en gevonden

Kindival
Samenstelling:
Per tablet: Magnesium carbonicum D10 20 mg, Cypripedium pubescens D4 15 mg, Zincum valerianicum D12 15 mg, tabletmassa ad 100 mg.

Toepassing:
Kindival tabletten is een homeopathisch geneesmiddel, dat wordt toegepast bij onrust en slapeloosheid. Kinderen hebben veel indrukken te verwerken. Het kan zijn dat ze daardoor onrustig worden en moeilijker in slaap kunnen komen. Ook spanningen voor een belangrijke gebeurtenis kunnen een reden zijn voor extra onrust.
Kenmerkend voor de klachten bij het homeopathisch geneesmiddelbeeld van de bestanddelen van Kindival tabletten zijn rusteloosheid en slapeloosheid.

Dosering:
Kinderen van 0 tot 6 jaar 4 maal daags 1 tablet. Kindival tabletten bij voorkeur een half uur voor/na de maaltijd in de mond uiteen laten vallen, even in de mond laten houden en dan laten doorslikken. Voor baby’s kun je de tabletten fijndrukken tussen twee schone lepeltjes. Na twee weken aaneengesloten gebruik kun je het beste een week stoppen. Maakt je kind nog steeds een onrustige indruk, dan kun je het gebruik weer hervatten.

Consumenten prijs inclusief btw:
¤ 4,75
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 27 april 2004 @ 21:38:32 #264
37150 livelink
pi_18730999
Karin, ik doe op het moment eigenlijk bijna niks meer als Job wakker wordt. Ik geef hem geen eten en nauwelijks aandacht. Ik kan het niet echt meer opbrengen.
Vannacht werd Job om 02.30 wakker en is wakker gebleven. Ik ben ook wakker geweest vanaf 2.30. Soms sukkelden we allebei weer eventjes in slaap, maar niet voor lang.

Ik kan me voorstellen dat de naam Kindival je tegen staat Bixister . Gelukkig is het voor mij al weer lang geleden dat Katja van de commode afviel , dus de ergste associatie is wel weer verdwenen.

Het verhaal van Eva vind ik wel minder. Ik moet er niet aan denken dat Job er hyperactief van gaat worden. Hij reageert ook al zo raar op rijstebloem.
  FOK!fossiel dinsdag 27 april 2004 @ 21:58:15 #265
2628 Karin
pi_18731520
Ja dat klinkt al alsof slaaptraining weinig zal helpen. Gaat ie wel makkelijk slapen?
Jeetje wat moeilijk dit, wat moet je nu doen he? Ik wou dat ik een oplossing voor je had.
pi_18731609
ik zou 't toch maar proberen die kindival, livelink. ik hoop heel hard met je mee dat het werkt!
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:07:15 #267
37150 livelink
pi_18731816
Ja, ik ga het maar proberen. Ik ben morgen toch thuis, dus mocht het de verkeerde kant uitwerken dan kan ik het morgen in ieder geval rustig aan doen.
Ik laat jullie morgen het resultaat wel weten.
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:55:17 #268
336 Jessicaa
pi_18733039
Bixis ik kan me voorstellen dat je je kapot geschrokken ben zeg!!!! Gelukkig is alles goed afgelopen. En Lois je hoef je toch niet te schamen dat hier op te schrijven, gek mens. Als we het aan onze ouders vragen zijn we allemaal wel eens gevallen, vingers tussen de deuren, in duimpjes geknipt en weet ik het wat. Komt in de beste kringen voor en er is geen opzet in t spel.
Livelink heel veel succes vanacht. Ik hoop voor je dat hij nu eens doorslaapt want het sloopt je echt he!!! Sterkte

Chiara alweer een dreumesje. Ik kan me de foto's van Melonovy dr zwangere buik in bikini enzo nog zo voor de geest halen en nu is ze alweer 1 jaar!!!!! En morgen Wylian!!! Erg gezellig dat je fok via Melonovy ook gevonden hebt hoor Jonnetje!!!
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:02:13 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_18733239
sterkte Livelink, ik hoop dat het werkt. Zal voor je duimen! Hoe reageerde Job dan op rijstebloem??
stormy waters...
sailin'
pi_18737328
Livelink, veel rust toegewenst hoor! Moet je niet een keer ergens gaan slapen dat je Job niet kunt horen? Misschien dat iemand de 'controle' over hem even kan overnemen? Zo is het toch ook geen doen!

Al die vallende en zittende kinderen .. De ontwikkeling gaat wel door he!
Elise kan ook nog niet zelf zitten, maar als ze in de wipstoel zit, dan wil ze wel graag, dus dat duurt niet lang! Ze houdt haar rug wel mooi recht, maar ze gaat nog niet mee op de fiets hoor! We willen niet te snel zijn daarmee.
Vanochtend nog even in haar kamer gespiekt: ze sliep op haar buik. Ik vrees dat we ook een buikslaapster krijgen; ze is meestal 's avonds pas stil als mevrouw goed en wel op haar zij ligt (sinds enkele dagen is haar linkerzij ook goed )
pi_18737448
Livelink ik ben erg benieuwd of het helpt die kindival. En anders zal ik nog eens gaan zoeken in dit topic, want ik had ook iets anders genoemd wat je kan proberen. Jeetje wat lijkt me dat balen zeg als je baby na 6 maanden nog steeds wakker word. En in jouw geval is het helemaal een nachtmerrie natuurlijk want je werkt ook nog eens 4 dagen. Echt hoe je het volhoudt ik weet het niet. Maar ik zou het echt niet nadoen. Sterkte!!

Joshua slaapt goed en door de nacht heen. Overdags is nog niet altijd hetzelfde met zijn slaapjes maar ja ik ben te druk geweest de laatste dagen en dus was Joshua ook niet relaxed.

Oh ja en al die vallende kindertjes. Huggh ik griezel als ik eraan denk. Dat is volgens mij wel de grootste angst van een moeder. Ik viel trouwens zelf ook bijna gisteren buiten op de stoep over een stoeptegel. En dat was echt omdat ik te gehaast was en mijn voeten niet voldoende optilde. Maar ik moet er niet aan denken wat er dan was gebeurt.
  woensdag 28 april 2004 @ 08:27:36 #272
37150 livelink
pi_18737537
Ik weet natuurlijk niet of het door de Kindival komt, maar Job heeft vannacht geslapen tot 04.30 en is toen maar een half uurtje wakker geweest en heeft vervolgens weer verder geslapen tot 07.30.
Dus ik zit hier lekker uitgerust achter de pc.
In ieder geval is Job niet hyperactief geworden van de Kindival, gelukkig. Dus voorlopig blijf ik het maar even gebruiken.
pi_18738046
Livelink, er is hoop! En nu volhouden; knuffel Job maar eens extra voor ons
  † In Memoriam † woensdag 28 april 2004 @ 09:20:55 #274
7074 moussy
kuttekop
pi_18738062
Livelink, hier krijgt René altijd kindival als we op vakantie gaan, anders doet ze geen oog dicht en bij haar werkt het ook. Jij had dat toch ook met Katja?
  woensdag 28 april 2004 @ 10:26:51 #275
37150 livelink
pi_18739134
Ja, klopt Moussy, maar de laatste keer dat wij weg zijn geweest ging het wel goed met Katja. In een bungalowhuisje gaat ze tegenwoordig gewoon slapen en als ze midden in de nacht wakker wordt kruipt ze gewoon bij ons in bed. We laten dan wel het licht in het halletje aan.
  † In Memoriam † woensdag 28 april 2004 @ 10:28:06 #276
43556 miss_dynastie
pi_18739162
Livelink, kan je man het niet een keer een nachtje overnemen? Of anders opa en oma of iemand anders in je omgeving? Dan kan je een keertje echt uitrusten....
pi_18741032
Ha wat lekker Livelink dat Job eindelijk eens goed heeft geslapen, wat voel je je dan goed he s'morgens. Maar pas op hoor je zal je later op de dag wel weer behoorlijk moe voelen.

Het begin is er in ieder geval. Ik verder voor je
pi_18742757
quote:
Op woensdag 28 april 2004 10:26 schreef livelink het volgende:
Ja, klopt Moussy, maar de laatste keer dat wij weg zijn geweest ging het wel goed met Katja. In een bungalowhuisje gaat ze tegenwoordig gewoon slapen en als ze midden in de nacht wakker wordt kruipt ze gewoon bij ons in bed. We laten dan wel het licht in het halletje aan.
Volgende week zitten wij in zo'n huisje. Deze week oefent Elise al in haar campingbedje op haar eigen kamer en het lijkt verdorie wel alsof ze het leuker vindt dan in haar eigen bedje!
Dat campingbedje nemen we mee, dan heeft ze al iets bekends; we verwachten dan ook geen wen-problemen zoals de eerste keer (paar weken geleden) toen ze eigenlijk niet wilde slapen de eerste 2 dagen. Dat is uiteindelijk wel goed gekomen, dus ze went gelukkig wel.
pi_18752509
Oe, wat een droevig nieuws allemaal als ik eventjes niet kijk (hoe vaak ik niet eeeeeeven bij Danielle wegloop als ik iets moet pakken), Melonovy, een Dreumes, wat klinkt dat grooooot!! Nog van harte!
Eergisteren de prik gehad: ging hartstikke goed...ze heeft eventjes gekrijst als een speenvarken maar toen dat gebeurd was, was het ook echt klaar. Nog een dag een stijf beentje gehad en verder niks !! Ben dan zo blij met fok, en zijn links en zijn meedenkers waarvoor dank. Ik was zooooo nerveus voor die prikken.
DANYEL EN THIJS
  woensdag 28 april 2004 @ 20:34:26 #280
30488 coolbabe
My little pwny
pi_18754156
Catootje, gelukkig is de prik meegevallen. Het is ook niet niks zo`n prik, ik ben iedere keer weer nerveus als er geprikt moet gaan worden.
Livelink, wat fijn dat Job een beetje heeft doorgeslapen vannacht. Nu hopen dat hij de smaak te pakken krijgt.

Ik was net Tom aan het wassen en toen voelde ik een puistje op zijn rug. Ik kijken en ja hoor; een waterpok Ik hoop dat hij er niet al te veel last van krijgt. Zul je net zien: we hebben voor zondag met de hele vriendengroep afgesproken om naar de kinderboederij en pannenkoekenhuis te gaan.
Als Tom ziek is zal één van ons thuis moeten blijven met hem
  woensdag 28 april 2004 @ 20:37:14 #281
3011 E.T.
pi_18754252
Toot, ik ben nu al bloedjenerveus voor die stomme prik... en ik moet 4 mei pas (ehm.. Saskia dus)
pi_18756678
ohjee coolbabe, tom dus toch ook de pineut. balen. hopelijk is hij er snel van af.

piet is sinds gisteravond ineens wat koortsig en heel verkouden. hij gaat a.s. weekend voor het eerst (alleen) logeren bij oma (zodat wij flink kunnen opschieten met het geklus aan ons nieuwe huis), maar als hij ziek wordt lijkt me dat toch niet zo'n goed idee.

Cato, fijn dat Danielle d'r 1e prik goed doorstaan heeft. nu Saskia nog. gaat vast ook prima ET! maar ik vond/vind het ook eng hoor. toch is het al met al maar fijn dat die inentingen er zijn.
pi_18756862
Ojee, Tom ook al aan de waterpokken , duimen dat het een beetje meevalt.

Die prikken blijven altijd rotmomenten, sterkte ermee. Wij moeten er nog eentje (BMR) en dan zit het er voor een aantal jaren op.

Hé Sven gaat zaterdag ook voor het eerst uit logeren (als ik me tenminste kan beheersen en hem niet midden in de nacht naar huis ga halen )
Moet er veel gebeuren aan het nieuwe huis bix?
  woensdag 28 april 2004 @ 22:09:05 #284
336 Jessicaa
pi_18757059
He getsie Tom toch ook de waterpokken. Sterkte ermee coolbabe!!!!!

Ik blijf het ook niks vinden hoor die prikjes. En als ze wat groter worden word het er niet minder rottig om. Maar die allereerste in dat kleine lijffie dat vond ik toch wel heeeeeeeeeeeeeel gemeen.

Enne Piet niet ziek worden hoor!!!!!!
  woensdag 28 april 2004 @ 22:09:47 #285
336 Jessicaa
pi_18757085
He spannend easy-going. Voor het eerst uit logeren snachts!!!!!! Gaan jullie iets bijzonders doen?
pi_18757285
We gaan uit eten met vrienden. Het zal op zich wel niet zo laat worden, maar mijn schoonouders hebben al een paar keer op zaterdagavond opgepast hier en daar hou je dan toch rekening mee als je uit bent. Vandaar dat we hem maar daarheen brengen. En dan kan hij beter daar blijven slapen dan dat we hem 's avonds wakker maken en mee naar huis nemen.

offtopic: heb ik alle afleveringen van Idols gezien, ben ik met de finale niet thuis
  woensdag 28 april 2004 @ 22:22:41 #287
336 Jessicaa
pi_18757570
Hahahaha muts!!!!!!! Plan dat dan ook beter
  woensdag 28 april 2004 @ 22:25:29 #288
24188 Belana
kloon van belana
pi_18757683
Oe, prikken enzo....sterkte ET....ik moet ook 4 mei met Liam voor zijn 2e prik. Ik zie er ook erg tegenop gezien zijn reactie de eerste keer. magoe, hij overleefd het wel weer.
Liam gaat vrijdag voor het eerst logeren bij opa en oma. Wij gaan namelijk te koninginnedag en dus de kroeg in alhier. De enige dag in het jaar zo'n beetje dat ik er kom
Zal wel raar zijn om hem zaterdagochtend niet thuis te hebben, dus ws zijn we vroeg op pad richting mijn ouders

Livelink, ik hoop dat Job vanacht weer langer slaapt! Ik duim voor je!
stormy waters...
sailin'
pi_18760461
Halen jullie de dktp-prik van het consultatiebureau of de DaKTP-prik uit Duitsland (via huisarts en apotheek)? Wij denken er sterk over de laatste te halen zodra dat nodig is, en dan volgend jaar op kosten van de AWBZ via het consultatiebureau verder te gaan.
pi_18763532
Oeh iedereen succes met de prikjes!!

Dylan drinkt trouwens heel goed aan de borst
Alleen één maar: als ik hem eraf haal (moet wel, anders lurkt ie rustig een uur of langer) wordt ie heel erg boos en blijft ie ook een aardig tijdje huilen. Hem troosten heeft geen zin, hij wil alleen een tepel Het is niet dat ie te weinig heeft, want als ie na het huilen in slaap valt, slaapt ie gerust 3 of 4 uur Als ie een flesje krijgt, ligt ie voor pampus nog voor het flesje leeg is en huilt ie ook niet.
pi_18763541
Dylan gaat 13 juni logeren bij mijn ouders. Mijn schoonouders zijn dan 30 jaar getrouwd en we gaan dan met zijn allen twee daagjes naar Scheveningen. We gaan dan ook naar het casino en dat lijkt me met een baby niet zo handig Ik hoop maar dat ik hem wel kan achter laten En anders bel ik gewoon ieder uur mijn moeder op
pi_18763732
beefcake, waarschjnlijk heeft hij nog gewoon zuigbehoefte. Heb je hem al eens een speen gegeven, of wil hij die niet?
  donderdag 29 april 2004 @ 08:38:11 #293
24188 Belana
kloon van belana
pi_18763767
quote:
Op donderdag 29 april 2004 00:05 schreef poemojn het volgende:
Halen jullie de dktp-prik van het consultatiebureau of de DaKTP-prik uit Duitsland (via huisarts en apotheek)? Wij denken er sterk over de laatste te halen zodra dat nodig is, en dan volgend jaar op kosten van de AWBZ via het consultatiebureau verder te gaan.
Er schijnt nogal een toestand om de prikken te zijn geloof ik??
Ik heb me er niet zo in verdiept eigenlijk. DKTP krijgen ze bij de eerste prik toch? Dus die heeft Liam al gehad.
stormy waters...
sailin'
pi_18763908
Ja easy, een speen wil hij wel en begint er dan hard op te zuigen. Maar spuugt hem ook de hele tijd weer uit en dan wordt ie weer driftig. Ik moet ook even zeggen dat ie pas gaat huilen als ik hem neerleg. Zolang ik hem nog vasthou, slaapt hij wel. Leg ik hem in zijn bedje dan begint hij te huilen
pi_18764023
beefcake, lastig om in te schatten wat dat nou is. ik wil je niet ongerust maken, maar ik zou toch even extra in de gaten proberen te houden of Dylan genoeg BV krijgt. je bent natuurlijk nog aan het opbouwen (toch?), dus het kan best zijn dat er nog niet meteen weer genoeg voeding per keer uitkomt. Piet sliep ook goed tussen de voedingen door, maar bleek achteraf toch niet genoeg binnen te krijgen. waar je op kunt letten is of hij vaak genoeg slikt tijdens het drinken. (kun je horen als je goed luistert) het beste is een slik-geluidje bij elke zuigbeweging. (Piet moest soms wel erg vaak zuigen voor hij weer een keer slikte, een teken dat er maar weinig uitkwam. hij werd daar dus wel erg moe van maar z'n buik raakte niet vol genoeg.) ik gaf 'm ook een speen omdat ik dacht dat het puur zuigbehoefte was, maar achteraf voelde ik me wel wat schuldig dat ie misschien toch gewoon honger gehad had. wat je ook kunt doen is hem na de borst nog een beetje fles geven. als hij dan nog veel drinkt had hij kennelijk ook nog honger. verder natuurlijk vaak aanleggen om de BV verder te stimuleren. veel succes er weer mee!
  † In Memoriam † donderdag 29 april 2004 @ 09:04:04 #296
43556 miss_dynastie
pi_18764052
quote:
Op woensdag 28 april 2004 20:34 schreef coolbabe het volgende:
Tom en waterpokken
Agossie, arm kind.... beterschap , ik hoop dat hij kan proberen niet te krabben
  † In Memoriam † donderdag 29 april 2004 @ 09:08:49 #297
37843 lady-wrb
kortaf
pi_18764155
quote:
Op donderdag 29 april 2004 09:01 schreef bixister het volgende:
lang verhaal
Ja ik zal er idd eens op letten hoe vaak Dylan slikt! Ik ben nog aan het opbouwen ja. Ik leg hem aan als hij huilt of na het voeden lang blijft huilen. Maar met het flesje zal ik ook eens proberen of hij nog honger heeft. Bedankt bix!
pi_18764165
Agossie ik vergeet arme Tom helemaal!
Succes met je waterpokjes
  donderdag 29 april 2004 @ 09:13:06 #300
24188 Belana
kloon van belana
pi_18764171
Beefcake, je moet eigenlijk om de bv om te bouwen iedere 2/3 uur aanleggen nu, dan breng je het op gang, anders is het denk ik te weinig. Ben geen deskundige, maar ik denk dat dit te weinig is wat je doet.
stormy waters...
sailin'
pi_18764217
quote:
Op donderdag 29 april 2004 09:13 schreef Belana het volgende:
Beefcake, je moet eigenlijk om de bv om te bouwen iedere 2/3 uur aanleggen nu, dan breng je het op gang, anders is het denk ik te weinig. Ben geen deskundige, maar ik denk dat dit te weinig is wat je doet.
Ja dat begin ik nu idd ook te denken. Vanmorgen heeft hij om zeven uur gedronken, ongeveer tot half acht. En daarna weer om half negen, tot kwart voor ongeveer. Hoe lang moet ik hem eigenlijk laten drinken? Totdat hij zelf loslaat of tot hij niet meer zo veel zuigt?
pi_18764278
Vandaag in het AD:

Betere prik tegen kinkhoest
Nieuw vaccin uit het buitenland

Baby's krijgen vanaf volgend jaar een nieuw kinkhoestvaccin. Minister Hoogervorst koopt het middel in het buitenland. Het huidige Nederlandse vaccin werkt onvoldoende en heeft veel bijwerkingen.
Dit blijkt uit een brief van Hoogervorst aan de Kamer. Het vaccin maakt deel uit van de dktp-ptik die zuigelingen standaard krijgen. Hoogervorst volgt hiermee het advies van de Gezondheidsraad die begin deze maand pleitte voor het aanschaffen van een nieuw vaccin

Uit cijfers van de Gezondheidsraad bleek dat het Nederlandse vaccin minder goed werkt dan buitenlandse. De effectiviteit van het Nederlandse vaccin is 40 tot 60 procent, buitenlandse bieden 80 tot 85 procent bescherming. De minister benadrukt dat kinderen tot de komst van het nieuwe vaccin met het huidige middel moeten worden ingeënt. Ondanks de tekortkomingen beschermt het huidige vaccin volgens Hoogervorst wel tegen ernstige kinkhoest. Zonder vaccin lopen zuigelingen een veel grotere kans op ziekenhuisopname of sterfte. Het buitenlandse kinkhoestvaccin wordt ingezet tot het Nederlandse Vaccinatie Instituut klaar is met de ontwikkeling van een nieuw vaccin. Dat is naar verwachting in 2007 beschikbaar voor het rijksvaccinatieprogramma. De buitenlandse vaccins kosten volgens de Gezondheidsraad 10 miljoen euro.
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')