abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18352150
Naar aanleiding van een discussie aangaande de commercie rondon christelijke feestdagen en in het bijzonder het open zijn van winkels open ik deze topic. Een topic over winkelverslaving.

Een jaar telt vele dagen en een aantal dagen van dat jaar zijn zogeheten 'stille' dagen. Onder deze 'stille' dagen vallen dagen als zondag, eerste en tweede kerstdag, eerste en tweede paasdag enzovoort. Voorheen was het zo, dat op deze dagen commercie in de algemene zin van het woord niet plaatsvond. Dat is nu anders. Men durft tijdens de kerst de winkels te openen, tijdens pasen en structureel ook op zondagen. Ik vind dat een grof schandaal.

Welk argument wordt hier altijd voor gegeven? Juist, het argument van "ik bepaal zelf wel op welke dagen ik wil winkelen." Het is weer één van de vele waardeloze argumenten die duiden op het afschuwelijke relativisme. Natuurlijk bepaal je niet alles zelf. De arrogantie alleen al. Het enige waar dit gedrag op duidt is winkelverslaving. De commerciele wereld indoctrineert de koopgevoelige mens en de mens gehoortzaamt netjes en er onstaat een winkel verslaving.

Neem een doorsnee week. Een week heeft zeven dagen, waarvan één 'stille' dag: de zondag. Nu was het dus voorheen zo, dat de zondag commercievrij was en de overige dagen niet. Nu is dat niet meer zo, of in veel gevallen niet althans. De winkelverslaving uit zich er dan in, dat van al die zes dagen in de week waarop men wel kan kopen, men kennelijk die ene dag niet kan missen. Zes dagen tegenover één; zie je het absurde? En zo geldt dat ook voor de andere 'stille' dagen.
  zondag 11 april 2004 @ 20:10:08 #2
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_18352303
Get a fucking life
  zondag 11 april 2004 @ 20:10:37 #3
79550 Ymke
your ghost
pi_18352318
goh
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_18352335
Ik ben het wel met je eens, ze waren (of zijn) zelfs van plan om alle winkels, het hele jaar door, 7 dagen in de week geopend te laten zijn.

Ik persoonlijk vind ook dat de zondag een rustdag is, en de winkels gewoon gesloten moeten blijven.
pi_18352339
Reacties zoals ik ze wel had verwacht tot dusver.

Edit:
Behalve Logitik . Sorry, ik had dit bericht al geplaatst voordat ik jouw bericht zag.
pi_18352362
je doet het er gewoon om, fuifduif.
pi_18352363
Tsja.. wat wil je met de ontzuiling..

In Azie bv. zijn alle dagen hetzelfde.. weekend is hetzelfde als bv. dinsdag of woensdag..

Was even wennen.. maar beviel me ontzettend.. kun je zelf alles lekker bepalen en niet de 'massa'.. perfect toch..
pi_18352395
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:11 schreef Logitik het volgende:
Ik ben het wel met je eens, ze waren (of zijn) zelfs van plan om alle winkels, het hele jaar door, 7 dagen in de week geopend te laten zijn.

Ik persoonlijk vind ook dat de zondag een rustdag is, en de winkels gewoon gesloten moeten blijven.
Dat heet nou de 24 uurs economie.. Mensen hebben weinig tijd omdat ze hard moeten werken voor een schijt loontje en weinig overhouden door de euro.. Bedank meneer Zalm en zijn vriendjes maar
  zondag 11 april 2004 @ 20:14:50 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_18352435
Aan de ene kant kan ik me er wel wat bij voorstellen. Hoe kan je het idee van een 24-uurs-economie hoog houden als de winkels wel gewoon dicht gaan? Aan de andere kant moet je ook gewoon een keer rust kunnen hebben. De 24-uurs-economie werkt een gejaagd bestaan wel in de hand natuurlijk......
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_18352436
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:12 schreef p-etr-a het volgende:
je doet het er gewoon om, fuifduif.
Nee, helemaal niet. Wat is er mis met een dergelijke discussie? Niets lijkt me.
pi_18352467
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:13 schreef kibber het volgende:

[..]

Dat heet nou de 24 uurs economie.. Mensen hebben weinig tijd omdat ze hard moeten werken voor een schijt loontje en weinig overhouden door de euro.. Bedank meneer Zalm en zijn vriendjes maar
Dikke lul.. 24 uurs economie in Nederland.. Nederland is een dorp waar never nooit iets plaatsvind..

Geef mij maar HongKong of een stad zoals Bangkok.. .. dat is pas 24 uur doorknallen met de economie..
pi_18352487
quote:
Natuurlijk bepaal je niet alles zelf. De arrogantie alleen al.
pi_18352496
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:16 schreef Omkron het volgende:
Dikke lul.. 24 uurs economie in Nederland.. Nederland is een dorp waar never nooit iets plaatsvind..

Geef mij maar HongKong of een stad zoals Bangkok.. .. dat is pas 24 uur doorknallen met de economie..
Landverrader. .
pi_18352519
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Aan de ene kant kan ik me er wel wat bij voorstellen. Hoe kan je het idee van een 24-uurs-economie hoog houden als de winkels wel gewoon dicht gaan? Aan de andere kant moet je ook gewoon een keer rust kunnen hebben. De 24-uurs-economie werkt een gejaagd bestaan wel in de hand natuurlijk......
Nee.. het feit dat mensen niet kunnen bepalen wat ze willen doen werkt juist dat gejaagde gevoel in de hand..
pi_18352536
Het gaat er gewoon om, dat mensen kennelijk zo dom zijn, dat ze zich ten eerste door de commercie laten inpakken om maar te consumeren en te consumeren en dan vervolgens de religie van de markt ook nog gaan verkondigen. En tegelijkertijd durven ze de traditionele gelovigen te bekritiseren.
pi_18352542
nuja je zegt dat je die reacties verwachtte, maar op die reacties hoopte je ook als ik het zo eens lees.
ik vind dat als mensen op zondag willen werken dat prima is, maar ik heb er zelf geen zin in. als winkelieren enzo het ook zouden laten vind ik dat geen probleem.
pi_18352610
Marktwerking lost alle problemen op.. laat ze maar 7 dagen in de week open zijn.. ze komen er vanzelf wel achter of het rendabel is of niet.. toch..?
pi_18352629
p-etr-a, ik bedoelde daarmee, dat als ik een dergelijk topic schrijf, ik wel kan verwachten dat er altijd een paar nitwits komen om te gaan trollen. Die hebben geen zinnig woord toe te voegen, alleen maar een beetje irriteren.

En of koopzondagen nu wel of niet mogen bestaan, feit blijft naar mijn idee, dat de grote voorstanders lijden aan winkelverslaving.
pi_18352652
Ik vind dat prima,alle dagen open.Alleen niet met hetzelfde personeel......En waar hebben we het nou over?Kijk naar de omringende landen,daar is het al heel lang heel gewoon!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_18352670
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:20 schreef Omkron het volgende:
Marktwerking lost alle problemen op.. laat ze maar 7 dagen in de week open zijn.. ze komen er vanzelf wel achter of het rendabel is of niet.. toch..?
Hahahahaha. De gedachte van de werking van volledige marktwerking is al lang achterhaald.
pi_18352691
grote voorstanders kunnen lijden aan een winkelverslaving, een te druk leven hebben, zelf erg veel winst draaien op zondagen .... ga zo maar door
pi_18352710
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:22 schreef LowJoe het volgende:
Ik vind dat prima,alle dagen open.Alleen niet met hetzelfde personeel......En waar hebben we het nou over?Kijk naar de omringende landen,daar is het al heel lang heel gewoon!
Ja dus? Omdat de omringende landen het doen, moeten wij het ook doen? Als ze in Duitsland kinderarbeid legaliseren, moet dat hier ook gebeuren? Wat een dom argument man.
pi_18352716
Ben het met de TS eens.. dat het gros van de mensen er een ondoordacht uitgave patroon op nahouden.. zeg nu zelf.. wat heb je nodig om te leven..? Vrij weinig is mijn mening.. ik koop tegenwoordig enkel wat ik nodig heb.. en dat koop ik dan van middelmatige tot maximale kwaliteit/functionaliteit..
pi_18352755
ik koop meer dan wat ik nodig heb, maar niet op zondag. zondag is een rotdag om te winkelen.
pi_18352760
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:23 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Hahahahaha. De gedachte van de werking van volledige marktwerking is al lang achterhaald.
In Nederland is nog nooit volledige marktwerking geweest toch..?
pi_18352822
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:26 schreef Omkron het volgende:
In Nederland is nog nooit volledige marktwerking geweest toch..?
Klopt, maar bepaalde aspecten van volledige marktwerking in andere landen (Nieuw-Zeeland bijvoorbeeld) hebben al aangetoond, dat het soms zeer nadelig kan werken en dus altijd overheidsingrijpen vereist.
pi_18352895
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:04 schreef FuifDuif het volgende:
Natuurlijk bepaal je niet alles zelf. De arrogantie alleen al.

Jammer voor jou, maar ik bepaal dus wel zelf wanneer ik winkel, op welke dag.
quote:
De arrogantie alleen al
Doe me een lol zeg.

Als er arbeiders zijn die zijn winkel zondag willen openen en er zijn arbeiders die willen werken op een zondag, waar is het probleem.
Jij mag van mij thuis blijven zitten en luieren.
ne okuyon, bokmu var?
pi_18352909
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:16 schreef Omkron het volgende:

[..]

Toch zie ik het er ooit nog wel eens van komen
pi_18352957
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:24 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja dus? Omdat de omringende landen het doen, moeten wij het ook doen? Als ze in Duitsland kinderarbeid legaliseren, moet dat hier ook gebeuren? Wat een dom argument man.
Wat jij aan voert is natuurlijk helemaal oliedom!Kinder arbeid is in alle landen verboden!
pi_18352971
Ik zie het probleem niet, sterker nog ik zou t geweldig vinden als 7 dagen per week de winkels open waren. Al denk ik wel dat je winkeliers zelf zult moeten laten kiezen of ze zondag openen, anders wordt het moeilijk haalbaar voor sommige ondernemers.

Toch de mensen die de hele week werken en op zaterdag wat te doen hebben zouden dan voortaan op zondag terecht kunnen en das ook wat waard vind ik!
  zondag 11 april 2004 @ 20:45:49 #31
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_18353158
Je kon je vorige topic niet goed beargumenteren, dus probeer je het nog een keer met dooddoeners: Commercie met Pasen
pi_18353188
Ik vind het erg bekrompen allemaal wat fuifduif zegt, ik wil inderdaad zelf bepalen wanneer ik mn boodschapjes wil doen. Heeft niets met arrogantie te maken. Alleen maar met tijdsindeling en stressreductie. Al ging het alleen maar om supermarkten, maar andere winkels die open zijn kan ik ook wel waarderen. En dan ook nog t liefst 24 uur per dag, zo heb je geen stress meer om je boodschappen te moeten doen voor 1800, je lost misschien zelfs een beetje het fileprobleem op

Vroeger zat moeder de vrouw thuis, en deed overdag dan de boodschappen, en vader hoefde verder niets te doen in een winkelcentrum. Maar tegenwoordig werken veel meer vrouwen en mannen erbij, dan hou je veel minder tijd over om op je werkdagen nog boodschappen te halen. Daar kan je dan je vrije zondag onder andere voor gebruiken.

Zolang ik niet een eigen moestuin heb met verse groenten en een kip of koe of varken ofzo om zelf te slachten dan tenminste. Zodra ik dat heb zal je me natuurlijk nooit meer in een winkel zien
(:
pi_18353323
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:46 schreef nein het volgende:
Ik vind het erg bekrompen allemaal wat fuifduif zegt, ik wil inderdaad zelf bepalen wanneer ik mn boodschapjes wil doen. Heeft niets met arrogantie te maken. Alleen maar met tijdsindeling en stressreductie. Al ging het alleen maar om supermarkten, maar andere winkels die open zijn kan ik ook wel waarderen. En dan ook nog t liefst 24 uur per dag, zo heb je geen stress meer om je boodschappen te moeten doen voor 1800, je lost misschien zelfs een beetje het fileprobleem op

Vroeger zat moeder de vrouw thuis, en deed overdag dan de boodschappen, en vader hoefde verder niets te doen in een winkelcentrum. Maar tegenwoordig werken veel meer vrouwen en mannen erbij, dan hou je veel minder tijd over om op je werkdagen nog boodschappen te halen. Daar kan je dan je vrije zondag onder andere voor gebruiken.

Zolang ik niet een eigen moestuin heb met verse groenten en een kip of koe of varken ofzo om zelf te slachten dan tenminste. Zodra ik dat heb zal je me natuurlijk nooit meer in een winkel zien
Niets aan toe te voegen..
pi_18356471
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:33 schreef saban het volgende:

[..]

Jammer voor jou, maar ik bepaal dus wel zelf wanneer ik winkel, op welke dag.
[..]

Doe me een lol zeg.

Als er arbeiders zijn die zijn winkel zondag willen openen en er zijn arbeiders die willen werken op een zondag, waar is het probleem.
Jij mag van mij thuis blijven zitten en luieren.
Het gaat om de pathetische instelling, dat je per se zondags ook wilt winkelen. Je bent naar mijn idee gewoon verslaafd.
pi_18356484
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:36 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Wat jij aan voert is natuurlijk helemaal oliedom!Kinder arbeid is in alle landen verboden!
Ja dus? Wat wil je hiermee zeggen?
  zondag 11 april 2004 @ 23:04:52 #36
79550 Ymke
your ghost
pi_18356529
das inderdaad pathetisch
pi_18356548
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:37 schreef AltamirA het volgende:
Ik zie het probleem niet, sterker nog ik zou t geweldig vinden als 7 dagen per week de winkels open waren. Al denk ik wel dat je winkeliers zelf zult moeten laten kiezen of ze zondag openen, anders wordt het moeilijk haalbaar voor sommige ondernemers.
Nou, dat is dan direct een tweede argument tegen koopzondag: bescherming van de ondernemer. Uiteraard is niet iedere ondernemer in staat zijn diensten op zondag ter beschikking te stellen, waardoor hij dus in een slechtere positie terecht zal komen ten opzichte van de concurrent.
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:37 schreef AltamirA het volgende:
Toch de mensen die de hele week werken en op zaterdag wat te doen hebben zouden dan voortaan op zondag terecht kunnen en das ook wat waard vind ik!
Ja, je hebt voor de rest ook helemaal geen tijd he... Wat moesten we toch zonder die zondag anders.
pi_18356578
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:45 schreef detulp050 het volgende:
Je kon je vorige topic niet goed beargumenteren, dus probeer je het nog een keer met dooddoeners: Commercie met Pasen
Nee, dit topic gaat over winkelverslaving in het algemeen. Heeft niets met pasen in het bijzonder te maken.
  zondag 11 april 2004 @ 23:09:04 #39
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_18356625
Prima, doe alle winkels dan maar dicht op woensdag. Dan kan iedereen in het weekend in zijn vrije tijd lekker wel winkelen als ze daar behoefte aan hebben.
pi_18356658
quote:
Wat hangt men weer een overdreven waarde aan boodschappen doen. Het zou je sieren om je eens niet zo toe te leggen op consumeren. Misschien kunnen de winkels wel tot na 18:00 open, dat ben ik met je eens, maar dan alleen op maandag tot en met zaterdag. Zondag blijven ze gesloten als het aan mij ligt.
quote:
Misschien dat het idee van vrouwen aan het werk dan niet zo goed idee is? En overigens is er een trend dat steeds meer vrouwen sowieso kiezen voor minder werken (part-time) en mannen zelfs ook. Misschien kunnen we zaterdag ook wel een kooploze dag maken.

En dat vroeger-argument is zo not-done.
pi_18356672
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:09 schreef detulp050 het volgende:
Prima, doe alle winkels dan maar dicht op woensdag. Dan kan iedereen in het weekend in zijn vrije tijd lekker wel winkelen als ze daar behoefte aan hebben.
Nee, op zondag wil ik genieten van rust op straat en dergelijke. Daar gaat het nu net om: een rustdag voor iedereen.
pi_18356705
Niet iedereen heeft tijd om doordeweeks naar de winkels te gaan, dan is het wel fijn als je niet per se aan de zaterdag gebonden bent maar eventueel ook op zondag kunt gaan.
Of soms ben je op zondag ergens mee bezig en dan kom je er achter dat je nog iets nodig hebt om dat gene af te maken. Lijm, verf, weet ik veel, dan is het wel makkelijk dat je dat toch wel even kunt halen zodat je je klusje toch nog af kunt maken, ipv het een week uit te moeten stellen. Zeg nou zelf, zondag is voor een hoop mensen ook een dag om even te klussen ofzo...
Suddenly there was a terrible roar and the sky was full of what looked like huge bats all swooping, screaching and diving around the car. And a voice screamed: Holy Jezus! What are these goddamn animals?!
pi_18356732
Heb je er wel eens over nagedacht, dat niet eidereen behoefte heeft aan rust op zondag? Dat het leven gewoon doorgaat, netzoals op andere dagen, dat zondat helemaal niet 'speciaal' is.
Op zondag winkelen is niet anders dan op woensdag bijvoorbeeld.

Als JIJ een rust dag wilt hebben, ga je gang, en val andere mensen er niet mee lastig.

Maar waar ik mij het meeste aan stoor, is dat jij iemand koopverlaafd noemt als hij/zij op zondag in een winkel staat. Behoorlijke onzin.
Zondag is voor mij niet anders dan andere dagen in de week.
pi_18356812
laat mensen het lekker zelf bepalen en als jij er iets tegen hebt dan ga je dus gewoon niet winkelen op zondag
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18356862
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:13 schreef sebaz het volgende:
Heb je er wel eens over nagedacht, dat niet eidereen behoefte heeft aan rust op zondag? Dat het leven gewoon doorgaat, netzoals op andere dagen, dat zondat helemaal niet 'speciaal' is.
Op zondag winkelen is niet anders dan op woensdag bijvoorbeeld.
In de lijn van traditie zie ik niet in waarom we nu opeens die dag om moeten switchen naar woensdag. Wat een onzin.
quote:
Als JIJ een rust dag wilt hebben, ga je gang, en val andere mensen er niet mee lastig.
Nee, jij valt mij lastig tijdens mijn rust met je geconsumeer.
quote:
Maar waar ik mij het meeste aan stoor, is dat jij iemand koopverlaafd noemt als hij/zij op zondag in een winkel staat. Behoorlijke onzin.
Zondag is voor mij niet anders dan andere dagen in de week.
Ja, als jij niet één dag zonder consumeren kunt ben je wat mij betreft verslaafd. Net als een roker die niet één dag zonder sigaret kan.
pi_18356889
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:16 schreef DarkElf het volgende:
laat mensen het lekker zelf bepalen en als jij er iets tegen hebt dan ga je dus gewoon niet winkelen op zondag
Weer dat flutargument: "laat mensen zelf bepalen".
Zo werkt dat toch niet? Als ik een ander wil slaan, omdat ik dat zelf bepaal, mag dat toch ook niet?
pi_18356931
het werkt toch ook niet zo dat omdat jij het niet wilt...

er is vraag en dus komt er aanbod, welkom in de economische wereld.....
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18356938
eet een broodje op zondag en je zit ook te consumeren...
Suddenly there was a terrible roar and the sky was full of what looked like huge bats all swooping, screaching and diving around the car. And a voice screamed: Holy Jezus! What are these goddamn animals?!
pi_18356984
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:21 schreef DarkElf het volgende:
het werkt toch ook niet zo dat omdat jij het niet wilt...

er is vraag en dus komt er aanbod, welkom in de economische wereld.....
Doe niet zo naief man. Tjemig zeg, denk eens wat verder. In een puur economische wereld werkt dat zo, maar in ons land is dat natuurlijk niet gegarandeerd. Hier heeft de economie geen vrij spel. Dwaas.
pi_18357028
quote:
In de lijn van traditie zie ik niet in waarom we nu opeens die dag om moeten switchen naar woensdag. Wat een onzin.
Ik zeg niet dat we moeten switchen oen! Ik geef een voorbeeld!!
quote:
Nee, jij valt mij lastig tijdens mijn rust met je geconsumeer.
Val ik JOU lastig als IK in een winkel iets koop?!
quote:
Ja, als jij niet één dag zonder consumeren kunt ben je wat mij betreft verslaafd. Net als een roker die niet één dag zonder sigaret kan.
En daar ga je wéér fout. Stel ik winkel alleen op maandag, en niet op andere dagen en ik wissel dat af naar alleen zondag en niet meer andere dagen. Dan ben ik alsnog 1 keer per week in een winkel geweest. Dan kan je mij moeilijk een 'koopverlaafde' noemen die elke dag per se iets moet kopen

Meer simpel kan ik het niet uitleggen, als je het nog niet snapt dat wil je het gewoon niet snappen
pi_18357049
Wat een idioten zijn er soms toch ook zeg. Dat je je zo laat imponeren door commercie. Hoe pathetisch. En wel aanmerkingen maken op gelovigen van de reguliere godsdiensten, terwijl je zelf ook een god aanbidt, maar je je daar niet eens bewust van bent.
pi_18357073
dwaas, aha en je denkt volwassen over te komen zo???

nogmaals;

mensen willen blijkbaar geld uit geven, winkeliers willen meer verdienen.... vul de rest zelf in.

heb je er last van? ikke niet, ik ga nooit de stad in op zondag, juist omdat ik vind dat het onzin is maar blijkbaar denken heeeeel veel mensen daar anders over en van mij mogen ze, ik heb er geen last van.... zondagse rust zie je alleen in dorpen, dus ga lekker daar wonen dan.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 11 april 2004 @ 23:27:28 #53
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357091
ik sta een beetje in dubio, een rustdag is natuurlijk wel goed, maar je kan toch zelf wel kiezen wanneer jij niks wil doen? ik werk bij een speelparadijs (1 van de 18 in de keten) en wij zijn 360 dagen per jaar open (alleen eerste kerstdag en nieuwjaarsdag niet) elke dag dus van 10 uur in de ochtend tot 7 uur 's avonds. mensen bepalen zelf wel wanneer ze komen, op zondag is het vaak drukker dan op zaterdag! het personeel heeft vaste dagen, als je niet in het weekend wilt werken kan dat, dus ik zie eigenlijk geen problemen. zolang de "normale industrie" maar geen 6 of 7 daagse werkweek gaan invoeren, want een beetje vrije tijd kan geen kwaad! (p.s. nederland is al het land met de minste vrije dagen van europa!!!!)
pi_18357105
quote:
Weer dat flutargument: "laat mensen zelf bepalen".
Zo werkt dat toch niet? Als ik een ander wil slaan, omdat ik dat zelf bepaal, mag dat toch ook niet?
Dat is een foute vergelijking, oftewel een waardeloos argument. Je komt alleen maar met drog redenen.
pi_18357113
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:24 schreef sebaz het volgende:
Ik zeg niet dat we moeten switchen oen! Ik geef een voorbeeld!!
Zeg dat er dan bij. Idioot.
quote:
Val ik JOU lastig als IK in een winkel iets koop?!
Ja, ik woon vlakbij een supermarkt. Ik hoor de karretjes dan al rijden. .
quote:
En daar ga je wéér fout. Stel ik winkel alleen op maandag, en niet op andere dagen en ik wissel dat af naar alleen zondag en niet meer andere dagen. Dan ben ik alsnog 1 keer per week in een winkel geweest. Dan kan je mij moeilijk een 'koopverlaafde' noemen die elke dag per se iets moet kopen
Nee, de verslaving ligt hem erin, dat je per se iedere dag theoretisch zou moeten kunnen winkelen. Dat je niet kunt accepteren, dat je een dag niet zou kunnen gaan, als je dat zou willen.
quote:
Meer simpel kan ik het niet uitleggen, als je het nog niet snapt dat wil je het gewoon niet snappen
Het is ook heel simpel. Mee eens . Maar jij wilt het niet zien.
pi_18357124
Mag ik op zondag wel de auto op de oprit wassen?
Kan ik hier niet maken want dan beledig ik de overburen, maar op zaterdag heb ik geen tijd want dan moeten de kinderen naar sport gebracht, de boodschappen gedaan en zo nog een aantal klusjes...
Zo mag je dus niks meer.

Gezien mijn leeftijd is bovenstaande slechts een voorbeeld
pi_18357139
quote:
En wel aanmerkingen maken op gelovigen van de reguliere godsdiensten, terwijl je zelf ook een god aanbidt, maar je je daar niet eens bewust van bent.
!!

Jij bent gewoon geschift
pi_18357146
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:27 schreef sebaz het volgende:

[..]

Dat is een foute vergelijking, oftewel een waardeloos argument. Je komt alleen maar met drog redenen.
Hahaha. Het standaardantwoord is bij deze weer gegeven. Het is een goede vergelijking, maar jij wilt dat niet toegeven. Geeft niets, ik weet zelf genoeg.
pi_18357165
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:29 schreef sebaz het volgende:

[..]

!!

Jij bent gewoon geschift
Ja, of jij. Jij hebt niet eens door dat je zelf verleid bent door die god.
pi_18357172
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:29 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Hahaha. Het standaardantwoord is bij deze weer gegeven. Het is een goede vergelijking, maar jij wilt dat niet toegeven. Geeft niets, ik weet zelf genoeg.
nee dat is als appels en peren
  zondag 11 april 2004 @ 23:31:04 #61
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357183
en ik woon in een dorp, dus die zondagse rust klopt ook niet echt, en op het platteland werken de boeren en loonwerkers ook op zondag hoor (zeker als de oogst van het land moet!)
pi_18357195
alles afdoen als standaard of drogreden is ook al zo verschrikkelijk volwassen en open minded
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18357197
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:30 schreef Ache-T het volgende:

[..]

nee dat is als appels en peren
Tuurlijk, leg jij mij dat eerst maar eens uit. Of kun je dat niet? .
pi_18357217
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:31 schreef u2petre het volgende:
en ik woon in een dorp, dus die zondagse rust klopt ook niet echt, en op het platteland werken de boeren en loonwerkers ook op zondag hoor (zeker als de oogst van het land moet!)
Ja, dat is noodzaak. Maar zondags je boodschappen doen in de supermarkt is pure onzin.
pi_18357223
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:31 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Tuurlijk, leg jij mij dat eerst maar eens uit. Of kun je dat niet? .
Ah, ik zie dat je pas een reactie geeft als er geen goed voorbeeld wordt gegeven of men met onderbouwde argumenten komt? Want op al mn andere reacties had je kennelijk niks te zeggen...
pi_18357244
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:31 schreef DarkElf het volgende:
alles afdoen als standaard of drogreden is ook al zo verschrikkelijk volwassen en open minded
Tja, als je in diverse discussies dezelfde domme antwoorden krijgt, wat wil je. Ik zal eens een stuk voor je opzoeken van een Amerikaanse filosoof over het absurde van relativisme. Echt iets voor jou.
  zondag 11 april 2004 @ 23:33:17 #67
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357246
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:32 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, dat is noodzaak. Maar zondags je boodschappen doen in de supermarkt is pure onzin.
als je op andere dagen geen tijd hebt is het toch ook noodzaak???
pi_18357256
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:32 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

niet als je de andere 6 dagen druk bent met je werk, je gezin en andere activiteiten die moeten gebeuren
pi_18357273
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:33 schreef u2petre het volgende:
als je op andere dagen geen tijd hebt is het toch ook noodzaak???
Kom nou zeg, op andere dagen geen tijd. Dat geloof ik niet. Ik wil wel meegaan in het idee om winkels langer open te houden. Bijvoorbeeld tot 20:00 uur.
pi_18357279
quote:
Er staat toch echt "bijvoorbeeld" in mijn zin....dus je kan gewoon niiet begrijpend lezen
quote:
Ja, ik woon vlakbij een supermarkt. Ik hoor de karretjes dan al rijden
Ik gebruik nooit winkel karretjes bij het winkelen....mag het nu wel?!
quote:
Nee, de verslaving ligt hem erin, dat je per se iedere dag theoretisch zou moeten kunnen winkelen. Dat je niet kunt accepteren, dat je een dag niet zou kunnen gaan, als je dat zou willen.
Wat denk je nou...ik kan al op zondag spul kopen bij het tankstation.
Voor mij zou er echt niet zoveel in veranderen, ik kan (als ik dat zou willen) alleen op meerdere plekken consumeren.
quote:
Maar jij wilt het niet zien.
IMoet je eens met een paar goede argumenten komen waarom ik niet op zondag zou mogen winkelen.
pi_18357307
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:32 schreef Ache-T het volgende:

[..]

Ah, ik zie dat je pas een reactie geeft als er geen goed voorbeeld wordt gegeven of men met onderbouwde argumenten komt? Want op al mn andere reacties had je kennelijk niks te zeggen...
Mijn vraag heb je niet beantwoord, dus wil je me niet beschuldigen? Dank je.
pi_18357318
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:34 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Kom nou zeg, op andere dagen geen tijd. Dat geloof ik niet. Ik wil wel meegaan in het idee om winkels langer open te houden. Bijvoorbeeld tot 20:00 uur.
dat zou al beter zijn, maar tot nu toe doen alleen de grotere supermarkten dat... Heb ik nog steeds niet aan de andere behoeften kunnen voldoen. Kleding e.d. hoort ook tot de noodzakelijke basisbehoeften volgens de wet
  zondag 11 april 2004 @ 23:36:25 #73
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357340
en dus zijn alle mensen die op zondag winkelen per definitie shop-a-holics?
pi_18357348
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:35 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Mijn vraag heb je niet beantwoord, dus wil je me niet beschuldigen? Dank je.
Als ik nog uit moet leggen waarom het appels met peren vergelijken is ga ik die moeite ook zeker niet doen. You'd better start thinking out of this little box you're in
pi_18357366
quote:
Ja, dat is noodzaak. Maar zondags je boodschappen doen in de supermarkt is pure onzin
Ja! Zeg! Je zou maar op zondag iets te eten halen bij de supermarkt! Schande!

pi_18357379
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:36 schreef u2petre het volgende:
Volgens hem wel....
pi_18357395
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:36 schreef Ache-T het volgende:

[..]

Als ik nog uit moet leggen waarom het appels met peren vergelijken is ga ik die moeite ook zeker niet doen. You'd better start thinking out of this little box you're in
Typerend antwoord. Was te verwachten.
  zondag 11 april 2004 @ 23:38:58 #78
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357406
wat is er nou zo op tegen dat mensen zelf kunnen bepalen welke dag zij als rustdag willen gebruiken en OF ze dat überhaupt willen, zo'n rustdag.
pi_18357418
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:38 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Typerend antwoord. Was te verwachten.
Dat ook... soort escape als je t ff niet meer weet zeg maar
pi_18357426
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:36 schreef u2petre het volgende:
Nee, misschien moet je eens beter lezen. Mensen die vinden dat je op zondag per se moet kunnen winkelen, wanneer je dat zou willen, zijn winkelverslaafden. Niet omdat ze het dan altijd op zondag zouden doen, maar omdat ze al gek worden bij het idee, het op zondag niet zouden kunnen doen, als ze het wel zouden willen. Vrij neurotisch als je het mij vraagt, nu ik erover nadenk.
pi_18357434
quote:
Ja, of jij. Jij hebt niet eens door dat je zelf verleid bent door die god.
Goden bestaan, in geen enkele vorm, het zijn slechts verzinsels....
pi_18357443
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:39 schreef Ache-T het volgende:

[..]

Dat ook... soort escape als je t ff niet meer weet zeg maar
Ja, in jouw geval ja. Je lijkt de rollen steeds om te willen draaien om zelf niets te hoeven verklaren. Handig, maar ik trap er niet in.
  zondag 11 april 2004 @ 23:40:44 #83
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357449
stop nou eens met die persoonlijke aanvallen en ga eens inhoudelijk in op WAAROM het is zoals jij denkt, zo kom je nergens!
pi_18357453
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:39 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nee, misschien moet je eens beter lezen. Mensen die vinden dat je op zondag per se moet kunnen winkelen, wanneer je dat zou willen, zijn winkelverslaafden. Niet omdat ze het dan altijd op zondag zouden doen, maar omdat ze al gek worden bij het idee, het op zondag niet zouden kunnen doen, als ze het wel zouden willen. Vrij neurotisch als je het mij vraagt, nu ik erover nadenk.
Niemand heeft gezegd dat ie gek zou worden als het niet zou kunnen
pi_18357454
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:40 schreef sebaz het volgende:

[..]

Goden bestaan, in geen enkele vorm, het zijn slechts verzinsels....
Klopt, de markteconomie is ook een verzinsel, die uiteindelijk onzin blijkt. Wacht maar af.
  zondag 11 april 2004 @ 23:41:23 #86
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_18357464
Dan de kerken ook dicht op zondag, want die verkopen hun verhalen ook voor veel geld.
pi_18357466
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:39 schreef FuifDuif het volgende:
Weet jij wat generaliseren is?
pi_18357475
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:40 schreef Ache-T het volgende:

[..]

Niemand heeft gezegd dat ie gek zou worden als het niet zou kunnen
Veel reacties van mensen zeggen mij al genoeg.
pi_18357482
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:40 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, in jouw geval ja. Je lijkt de rollen steeds om te willen draaien om zelf niets te hoeven verklaren. Handig, maar ik trap er niet in.
Kom jij oorspronkelijk uit Urk en heb je een misvormde gereformeerde bek? Dat zou al een hoop verklaren namelijk
  zondag 11 april 2004 @ 23:42:31 #90
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357485
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:41 schreef detulp050 het volgende:
Dan de kerken ook dicht op zondag, want die verkopen hun verhalen ook voor veel geld.
daar ben ik het helemaal mee eens!
ze doen anders wel heeeeel erg scheinheilig, collecteren op zondag....
pi_18357503
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:40 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Klopt, de markteconomie is ook een verzinsel, die uiteindelijk onzin blijkt. Wacht maar af.
Prima, maar er is wel een verschil hé, in een God die je met geen enkel zintuig kan waarnemen en een product uit een supermarkt die je juist met alle zintuigen kan waarnemen.

zondag 11 april 2004 @ 23:43:24 #92
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357507
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:40 schreef u2petre het volgende:
stop nou eens met die persoonlijke aanvallen en ga eens inhoudelijk in op WAAROM het is zoals jij denkt, zo kom je nergens!
nou nou nou, hoevaak zal ik dit nog moeten herhalen??
pi_18357516
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:41 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Veel reacties van mensen zeggen mij al genoeg.
Of jij trekt te snel verkeerde conclusies...
  zondag 11 april 2004 @ 23:44:22 #94
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_18357539
En de tankstations
Mensen die op zondag tanken zijn echt verslaafd aan autorijden.
En de televisie
Bah, mensen moeten op zondag maar gewoon naar buiten kijken
En water
Je kunt toch wel een dag zonder stromend water
etc. etc.
  zondag 11 april 2004 @ 23:45:51 #95
79550 Ymke
your ghost
pi_18357562
Ik werk op zondag , heerlijk
  zondag 11 april 2004 @ 23:46:37 #96
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357581
en al die mensen die op zondag hun tanden poetsen of naar de wc moeten!
nou die zijn pas verslaafd en zielig
en internetten dan! das ook consumeren! hup, dan internet maar plat op zondag, dan is er toch niemand aan het werk he!
pi_18357582
Misschien zou Fuifduif ook onmiddelijk willen stoppen met internetten op zondag?! Dat eeuwige geconsumeer op zondag ook
pi_18357602
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:46 schreef u2petre het volgende:
en al die mensen die op zondag hun tanden poetsen of naar de wc moeten!
nou die zijn pas verslaafd en zielig
en internetten dan! das ook consumeren! hup, dan internet maar plat op zondag, dan is er toch niemand aan het werk he!
my thoughts exactly
pi_18357607
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:42 schreef Ache-T het volgende:

[..]

Kom jij oorspronkelijk uit Urk en heb je een misvormde gereformeerde bek? Dat zou al een hoop verklaren namelijk
Hahahaha. Een typisch geval van "een kat in het nauw maakt rare sprongen." Met andere woorden: jij zit klem en gaat nu op de persoonlijke toer. Nou ik kan je dit zeggen. Ik ben opgevoed in een progressief gezin. Mijn ouders zijn heel vrij op dit soort gebieden. En ik ben ook niet gelovig opgevoed. Jammer he.

Nou, komt je uitleg nog eens over die onzin van appels en peren?
  zondag 11 april 2004 @ 23:47:32 #100
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357612
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:45 schreef Ymke het volgende:
Ik werk op zondag , heerlijk
ik ook ! idd heeerlijk
en als ik bij mijn andere werk (vleesververking) op zondag kan werken verdien ik lekker 290%!!
pi_18357640
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:47 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Hahahaha. Een typisch geval van "een kat in het nauw maakt rare sprongen." Met andere woorden: jij zit klem en gaat nu op de persoonlijke toer. Nou ik kan je dit zeggen. Ik ben opgevoed in een progressief gezin. Mijn ouders zijn heel vrij op dit soort gebieden. En ik ben ook niet gelovig opgevoed. Jammer he.

Nou, komt je uitleg nog eens over die onzin van appels en peren?
duurde ff, nu nog antwoord op de andere 100 reacties die inmiddels gegeven zijn

ik probeerde slechts een reden te vinden waarom je zo fanatiek bent op de zondag als rustdag, aangezien er geen logische te vinden is...
pi_18357658
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:42 schreef u2petre het volgende:

[..]

daar ben ik het helemaal mee eens!
ze doen anders wel heeeeel erg scheinheilig, collecteren op zondag....
Praat niet zo dom uit je nek man. Ga je eerst eens wat interesseren in de kerk en lees er wat over, voordat je na loopt te blaten wat je her en der wel eens hoort.
pi_18357684
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:10 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wat hangt men weer een overdreven waarde aan boodschappen doen. Het zou je sieren om je eens niet zo toe te leggen op consumeren. Misschien kunnen de winkels wel tot na 18:00 open, dat ben ik met je eens, maar dan alleen op maandag tot en met zaterdag. Zondag blijven ze gesloten als het aan mij ligt.
[..]
ten eerste: wij overleven nu eenmaal doordat we consumeren, hoe wil jij anders aan je brood komen? Daarom had ik t oa ook over een moestuin met een kip en een varken en een koe, daar is in nederland niet echt ruimte voor, laat staan voor 16 miljoen mensen. Import/export..etc etc nederland leeft nu eenmaal van de handel, en jij leeft daar ook van. Als jij zo graag rust wilt, ben je in het verkeerde land, ik kan je aanraden naar de hoogvlaktes van Tibet te gaan verhuizen in dat geval.
quote:
Misschien dat het idee van vrouwen aan het werk dan niet zo goed idee is? En overigens is er een trend dat steeds meer vrouwen sowieso kiezen voor minder werken (part-time) en mannen zelfs ook. Misschien kunnen we zaterdag ook wel een kooploze dag maken.
ai, pijnlijk pijnlijk. Met zo'n opmerking ben je echt aan het verkeerde adres bij mij. Parttime prima hoor, man en vrouw dan. Kindjes krijgen is niet alleen de verantwoordelijkheid van de vrouw. Wel de eerste 9 maanden, maar daarna is t net zo goed de verantwoordelijkheid van de partner.
Wil jij zaterdag ook kooploos? HAHAHAHAHA
Denk toch na man, dat jij je kapot verveelt doordeweeks is niet mijn probleem. Talloze mensen hebben het nu eenmaal te druk doordeweek om uberhaupt één winkel (naast de lokale buurtsuper) te bezoeken. Daarom alleen al zou een extra koopzondag fijn zijn.
quote:
En dat vroeger-argument is zo not-done.
Nederlands graag.
In elk geval: waarom is dat zo'n foute opmerking? Het is zo, en dat weet je zelf ook wel. Daar is niets "not done" aan.
(:
  zondag 11 april 2004 @ 23:50:02 #104
79550 Ymke
your ghost
pi_18357689
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:48 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Praat niet zo dom uit je nek man. Ga je eerst eens wat interesseren in de kerk en lees er wat over, voordat je na loopt te blaten wat je her en der wel eens hoort.
Ow? collecteren ze niet dan?
pi_18357691
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:43 schreef sebaz het volgende:
Prima, maar er is wel een verschil hé, in een God die je met geen enkel zintuig kan waarnemen en een product uit een supermarkt die je juist met alle zintuigen kan waarnemen.

Nee, het product is het middel om het geloof te belijden. Nu moet je natuurlijk wel goede vergelijkingen gaan maken. De kracht van de markteconomie is onzichtbaar. Die moet je vergelijken met God. Om mijn geloof te belijden ga ik naar de kerk. Jouw geloof belijd je, door naar de winkel te gaan.
  zondag 11 april 2004 @ 23:51:35 #106
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357732
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:48 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

waar baseer je op dat ik niet weet hoe het er in de kerk aan toe gaat?
IK ben katholiek opgevoed, dus weet best wel hoe dat werkt!
jij snapt ook niet dat dit allemaal voorbeelden zijn om te laten zien hoe ridicuul jouw redeneringen zijn...
pi_18357744
Het verbaast me ook weer niets, al deze reacties. Het is ook wel moeilijk om een andere mening dan de meerderheid te uiten, of niet? Stel je voor, wat je zoal over je heen krijgt. Nee, dan maar als een mak schaapje, zonder enige eigen kennis, de mening van de meute brallen.
pi_18357745
Oh, tering, nu kan ie ineens wel vergelijken analyseren!
pi_18357781
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:51 schreef FuifDuif het volgende:
Het verbaast me ook weer niets, al deze reacties. Het is ook wel moeilijk om een andere mening dan de meerderheid te uiten, of niet? Stel je voor, wat je zoal over je heen krijgt. Nee, dan maar als een mak schaapje, zonder enige eigen kennis, de mening van de meute brallen.
Wat denk je...een forum zo anoniem als dit is JUIST de plek om je eigen mening te ventileren

We zijn het niet met je eens je komt niet met goede argumenten.
  zondag 11 april 2004 @ 23:54:28 #110
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357801
IK kom op voor mijn mening EN luister naar andere redenaties!!!
JIJ wil alleen maar ondersteuning van JOUW EIGEN mening, al het andere is tegen dovemansoren gericht...

dat durf jij een discussie te noemen?
pi_18357829
zeg FuifDuif, het wil niet lukken he? Jammer zeg, maareuh het is zondag ondertussen dus moet je niet rusten?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18357832
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:53 schreef sebaz het volgende:
Wat denk je...een forum zo anoniem als dit is JUIST de plek om je eigen mening te ventileren

We zijn het niet met je eens je komt niet met goede argumenten.
Ja, dit forum is anoniem, maar jij wilt met jouw anonieme naam toch een goede reputatie hebben. Dat weet ik zeker. Ik daarentegen ben mijn reputatie al aardig aan het verzieken, maar dat geeft niets. Ik zeg gewoon wat ik vind.

Waarom zijn het geen goede argumenten? Ik vind jullie argumenten niet goed. Dus?
  zondag 11 april 2004 @ 23:56:22 #113
79550 Ymke
your ghost
pi_18357858
Geef nou es antwoord , collecteren ze niet in de kerk op zondag???
pi_18357883
En ik word ook zo moe van dat gezeik over argumentatie. Niet alles behoeft argumentatie. Het kan je ook sieren om gewoon traditie in ere te houden. Als je alleen maar nut nastreeft ben je wat mij betreft weer een primitieve mens zoals miljoenen jaren geleden. Nou, lekker dan.
  zondag 11 april 2004 @ 23:57:40 #115
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357892
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:56 schreef Ymke het volgende:
tuurlijk wel! dan halen ze het meeste geld o man, en zeker deze zondag met pasen!
pi_18357902
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:56 schreef Ymke het volgende:
Ja, maar dat is een gift. Je hoeft niets te geven, terwijl je toch kun profiteren van de opbrengsten. Heel wat anders dan een transactie in een winkel voor een product.
pi_18357916
Oké, er zijn maar 2 mensen op dir forum die mij kennen, mij reputatie zal mij een worst wezen t.o.v. de rest
quote:
Waarom zijn het geen goede argumenten?
Je roept alleen maar wat in het wild, vat nou eens kort samen waarom mensen niet mogen winkelen op zondag, behalve om de reden zat je graag wilt uitslapen
pi_18357955
En om even op de vergelijking terug te komen. Ik stel twee situaties:

a. Ik bepaal zelf wel wanneer ik naar de winkel ga. Of dat nu maandag, of zondag is.
b. Ik bepaal zelf wel of ik iemand die ik niet mag, in elkaar sla.

Wat is het verschil? Jullie hameren steeds op het recht om je eigen handelen te bepalen. Nou, welk verschil is hier dan in werking?
pi_18357957
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:51 schreef FuifDuif het volgende:
Ben eerst wel es benieuwd of je nog gaat reageren op mijn antwoord hierboven, en errr..hahahahahaha...Ik ben niet bang om mijn mening te geven op een anoniem forum als dit hoor
Ik geef je mijn mening. Maar goed, jij gelooft in je eigen waarheid..en daaraan valt niet te tornen! woei!
Je hebt zelf ook wel door dat je zelf nog geen *enkele* overtuigende reden hebt gegeven om de koopzondag af te schaffen, en daardoor probeer je jezelf maar te overtuigen dat wij allemaal maar meegaan met de grote menigte uit angst voor wat zij wel niet van ons denken. ..Op een FORUM, geloof je het zelf? (ja dus..*zucht*)

Oh en wat nou zonder enige kennis? Ik heb zat kennis, nu jij nog.
(:
  zondag 11 april 2004 @ 23:59:55 #120
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18357962
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:57 schreef FuifDuif het volgende:
En ik word ook zo moe van dat gezeik over argumentatie. Niet alles behoeft argumentatie. Het kan je ook sieren om gewoon traditie in ere te houden. Als je alleen maar nut nastreeft ben je wat mij betreft weer een primitieve mens zoals miljoenen jaren geleden. Nou, lekker dan.
niet alles behoeft argumentatie........tuurlijk....das dus gewoon erg zwak he!

de traditie van vrouwen achter het aanrecht en voor de gelovigen geen tv op zondag, islamieten die vrouwen slaan, ze besnijden.... allemaal traditie moeten we echt in ere houden !!!!

laten we lekker alles nutteloos doen, nee dan komen we ergens!
pi_18357995
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een gift. Je hoeft niets te geven, terwijl je toch kun profiteren van de opbrengsten. Heel wat anders dan een transactie in een winkel voor een product.
Nee, je hoeft niets te geven, maar jij wilt bij de rest van de kerk toch een goede reputatie hebben Dat weet ik zeker
  maandag 12 april 2004 @ 00:01:06 #122
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358000
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:59 schreef FuifDuif het volgende:

a. Ik bepaal zelf wel wanneer ik naar de winkel ga. Of dat nu maandag, of zondag is.

Wat is het verschil? Jullie hameren steeds op het recht om je eigen handelen te bepalen. Nou, welk verschil is hier dan in werking?
met A kwets je niemand
met B wel
pi_18358006
quote:

wow

zoals de waard is vertrouwt hij z'n gasten zeker?

Als jij DAT met elkaar durft te vergelijken ben je wel ERG ziek in je hoofd.
Nog nooit van respect voor je medemens gehoord?
(:
pi_18358047
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:01 schreef u2petre het volgende:

[..]

met A kwets je niemand
met B wel
En als ik nu zelf wil bepalen om iemand te kwetsen?
pi_18358053
quote:

Bij a. dupeer je niemand en bij b. wel

pi_18358064
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:01 schreef nein het volgende:

[..]

wow

zoals de waard is vertrouwt hij z'n gasten zeker?

Als jij DAT met elkaar durft te vergelijken ben je wel ERG ziek in je hoofd.
Nog nooit van respect voor je medemens gehoord?
Ik wel, jij? De vergelijking is zeer terecht. In dat opzicht is zelf bepalen om een moord te plegen zelfs een goede vergelijking.
pi_18358078
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:57 schreef FuifDuif het volgende:
*las dit berichtje later*

1+1=4
neem je dat ook zomaar maar aan van je leraar?
Zonder beargumentatie?

*stuurt je door naar psychiater*
(:
pi_18358087
Oké, winkelen is niet voor de wet verboden en iemand molesteren wel....nu goed?
pi_18358091
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:01 schreef Ache-T het volgende:

[..]

Nee, je hoeft niets te geven, maar jij wilt bij de rest van de kerk toch een goede reputatie hebben Dat weet ik zeker
Dat is waar, maar dan nog kun je daar de kerk de schuld niet van geven. Je hebt de mogelijkheid om van de opbrengsten te genieten, zonder er zelf aan bij te dragen. Dat is waar het om gaat.
  maandag 12 april 2004 @ 00:04:42 #130
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358094
open uw ogen en zie het licht!!
hij is oostindisch blind denk ik..

(p.s. offtopic: op discovery nu: programma met als aankondiging: dit programma is een medisch experiment en word gedaan onder deskundige begeleiding, probeer dit thuis niet na te doen! gaat over alcohol....)
pi_18358124
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:04 schreef sebaz het volgende:
Oké, winkelen is niet voor de wet verboden en iemand molesteren wel....nu goed?
Ah, kijk, hier zat ik al op te wachten. Onzinnig argument dit. Doe jij alles wat de wet je voorschrijft? Hoe denk jij over een snelheidslimiet van 120km/u? Is wettelijk geregeld.
  maandag 12 april 2004 @ 00:06:04 #132
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358136
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:02 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

En als ik nu zelf wil bepalen om iemand te kwetsen?
en als ik nu zin heb om jou te kwetsen? hoe zou jij dat vinden???
en hoe vind een winkel het om op zondag open te zijn??
erg goede vergelijking he!???
  maandag 12 april 2004 @ 00:06:33 #133
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358159
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:04 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is waar, maar dan nog kun je daar de kerk de schuld niet van geven. Je hebt de mogelijkheid om van de opbrengsten te genieten, zonder er zelf aan bij te dragen. Dat is waar het om gaat.
ben je dan geen profiteur?
pi_18358168
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:04 schreef nein het volgende:

[..]

*las dit berichtje later*

1+1=4
neem je dat ook zomaar maar aan van je leraar?
Zonder beargumentatie?

*stuurt je door naar psychiater*
En jij durft mij te betichten van valse vergelijkingen? Hahahahahahaha. Er is namelijk wel een groot verschil tussen feiten en ethiek.
pi_18358189
En als we dan allemaal zo geil zijn op argumentatie. Waarom mag je een medemens niet zonder respect behandelen? Geef daar eens een argument voor.
pi_18358195
quote:
Ah, kijk, hier zat ik al op te wachten. Onzinnig argument dit. Doe jij alles wat de wet je voorschrijft? Hoe denk jij over een snelheidslimiet van 120km/u? Is wettelijk geregeld.
Als het om mensen gaat wel ja, als het om mezelf gaat vind ik het weer anders.

Maar dat is ook maar mijn referentie kader....
  maandag 12 april 2004 @ 00:07:56 #137
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358210
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:05 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

de wet om te voorkomen dat jij iemand molesteerd zonder gevolgen is er om iemand te beschermen! de snelheidslimiet ook!
pi_18358213
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:06 schreef u2petre het volgende:
ben je dan geen profiteur?
Ja, in feite wel. Maar dat doet niets af, aan het principe.
pi_18358215
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:03 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik wel, jij? De vergelijking is zeer terecht. In dat opzicht is zelf bepalen om een moord te plegen zelfs een goede vergelijking.
Hmm, dus jij hebt echt geen respect voor je medemens. Lekker is dat

Ja sorry hoor, maar zelf denk ik dus totaal niet zo, dus ik bekijk de mensen niet zo. Ik denk niet dat mensen met een koopzondag vervolgens iedereen met een hakmes lopen af te slachten.
(:
pi_18358234
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:07 schreef FuifDuif het volgende:
En als we dan allemaal zo geil zijn op argumentatie. Waarom mag je een medemens niet zonder respect behandelen? Geef daar eens een argument voor.
Open daar maar een ander topic over ofzo...dit is alleen maar vanzelfsprekend
pi_18358242
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:07 schreef u2petre het volgende:

[..]

de wet om te voorkomen dat jij iemand molesteerd zonder gevolgen is er om iemand te beschermen! de snelheidslimiet ook!
Dus als er weer een wet zou komen die winkels verplicht op zondag gesloten te zijn, dan zou je daar geen problemen mee hebben?
pi_18358263
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:08 schreef sebaz het volgende:

[..]

Open daar maar een ander topic over ofzo...dit is alleen maar vanzelfsprekend
Kijk eens aan. Daar komt het 'argument'. Waarom is het vanzelfsprekend? Leg maar eens uit dan.
  maandag 12 april 2004 @ 00:09:34 #143
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358271
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:08 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, in feite wel. Maar dat doet niets af, aan het principe.
dus als we allemaal gaan profiteren komt alles goed en doen we niks fout???!
pi_18358316
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:09 schreef u2petre het volgende:
dus als we allemaal gaan profiteren komt alles goed en doen we niks fout???!
Ik snap niet wat dat te maken heeft met koopzondagen hoor. Je hoort bij een gemeenschap en je doneert aan die gemeenschap.
  maandag 12 april 2004 @ 00:11:04 #145
79550 Ymke
your ghost
pi_18358329
je moet het aan de mens zelf overlaten of hij winkelt op zondag en ook of je je winkel openstelt op zondag , leven en laten leven
  maandag 12 april 2004 @ 00:12:13 #146
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358370
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:08 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dus als er weer een wet zou komen die winkels verplicht op zondag gesloten te zijn, dan zou je daar geen problemen mee hebben?
als die door de overgrote meerderheid wordt gesteunt, warom niet? maar nederland is te liberaal om dat nog terug te draaien
btw vertel mij eens waarom er zoveel kroegen bij de kerk in de buurt zitten? juist ja: vroeger OP ZONDAG, gelijk na de kerk de kroeg in! en maar consumeren!!!
pi_18358375
Ik wacht met smart op het antwoord op de vraag:

Waarom is het respecteren van je medemens zo vanzelfsprekend? Dat bepaal ik toch zelf? Net zoals ik kennelijk alles zelf moet bepalen?
pi_18358394
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:06 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

En jij durft mij te betichten van valse vergelijkingen? Hahahahahahaha. Er is namelijk wel een groot verschil tussen feiten en ethiek.
Je had t over argumenten, bijdehandje. Niet over feiten en ethiek.
En het is toch ronduit belachelijk om te zeggen dat niet alles argumentatie nodig heeft.
Wat vind jij dan van de traditie om meisjes te besnijden? Of de traditie dat vrouwen een burqua dragen? Offee...(ja sorry, ik kan op dit moment alleen maar ff islamitische gebruiken verzinnen...er zijn er meer op de wereld..ik weet t) het ritueel slachten van beesten door ze de nek door te snijden?

Dat zijn ook dingen die zomaar van generatie op generatie lijken te worden overgenomen. Achter een koopzondag zitten logische redenen, de voordelen die ik zie heb ik hierboven al opgenoemd, en er zullen vast wel meer voordelen aanzitten (werkgelegenheid), maar goed. Je staat gewoon helemaal nergens als je zegt dat we zomaar maar tradities moeten voortzetten zonder argumenten.
(:
  maandag 12 april 2004 @ 00:13:03 #149
79550 Ymke
your ghost
pi_18358402
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:12 schreef FuifDuif het volgende:

Waarom is het respecteren van je medemens zo vanzelfsprekend? Dat bepaal ik toch zelf? Net zoals ik kennelijk alles zelf moet bepalen?
Omdat dat de sociale omgansvorm is die we hebben gekozen
pi_18358417
quote:
Kijk eens aan. Daar komt het 'argument'. Waarom is het vanzelfsprekend? Leg maar eens uit dan.
Als ik het zou moeten uitleggen, is het niet meer vanzelfsprekend hé?

Om terug te komen op deze geweldige discussie die geen discussie is...

Winkelen moet kunnen op zondag omdat mensen zelf de keus moeten kunnen maken. Of dat voor primaire of secundaire levensbehoeften zijn zal mij persoonlijk een worst wezen.

Ik kan niet anders concluderen dat de TS een ERRGG bekrompen persoon is die niet kan inzien waarom de overgrote meerderheid zelf de keuze wil kunnen maken.
pi_18358427
Neem the Sims
cheat money en je bent zo van je ''in real life'' koopverslaving af..
zaligggg
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_18358434
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:12 schreef u2petre het volgende:
als die door de overgrote meerderheid wordt gesteunt, warom niet? maar nederland is te liberaal om dat nog terug te draaien
Weet ik niet. Een landelijk onderzoek heeft uitgewezen dat vooral veel jongeren zich helemaal niet meer prettig voelen in deze geindividualiseerde samenleving. Men weet zich geen houding meer te geven. Ik voorspel over een poos een terugkeer van de ordelijke samenleving met betere richtlijnen.
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:12 schreef u2petre het volgende:
btw vertel mij eens waarom er zoveel kroegen bij de kerk in de buurt zitten? juist ja: vroeger OP ZONDAG, gelijk na de kerk de kroeg in! en maar consumeren!!!
Dat is waar. .
  maandag 12 april 2004 @ 00:14:34 #153
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358447
quote:

ga lekker naar israel, daar respecteren de israelies en de palestijnen elkaar ook niet.. misschien voel je je daar thuis! of anders in irak, met heel veel respect tussen iraki's en amerikanen...
pi_18358462
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:13 schreef Ymke het volgende:

[..]

Omdat dat de sociale omgansvorm is die we hebben gekozen
Ja, wie kiest die? Ik bepaald toch zelf wel welke normen ik kies? Ja hallo, als je liberaal wilt zijn, moet je liberaal zijn.
pi_18358510
Men kan nog geen fatsoenlijk argument voor de vanzelfsprekendheid van respect voor de medemens geven. In dat opzicht staan jullie dus op gelijke voet met mij aangaande koopzondagen (waar ik geen gegronde argumenten voor kan geven). Verschil is alleen dat jullie weigeren aan te nemen, dat er uiteindelijk dus een overeenkomst is.
  maandag 12 april 2004 @ 00:16:29 #156
79550 Ymke
your ghost
pi_18358512
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:14 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, wie kiest die? Ik bepaald toch zelf wel welke normen ik kies? Ja hallo, als je liberaal wilt zijn, moet je liberaal zijn.
Dat hebben wij als samenleving gedaan , en jij mag daar best van afwijken , allen wordt je daar niet echt geliefd door.
pi_18358524
quote:

Wat nou ALLES zelf bepalen? Je bepaalt alleen wanneer je winkelt, om je tijd makkelijker in te delen, en dat je niet meer altijd rekening hoeft te houden op zaterdag dat je zondags niets meer kan kopen (vandaar dat het op zaterdags ook altijd ramdruk is in alle supermarkten).
Hoe kom je er bij dat je daarmee alles zelf moet bepalen?

En het respecteren van je medemens wordt als vanzelfsprekend aangenomen in onze westerse wereld. De meeste ouders proberen je dat te leren tijdens je opvoeding, nogal een essentieel onderdeel lijkt me, als je op een fijne manier deel wilt uit blijven maken van deze maatschapij. De meesten van ons hebben een geweten, dat scheelt ook al een stuk he.
(:
pi_18358534
Wat jij doet moet je zelf weten.
Als jij die gedachte nou ook eens overneemt zijn we er uit
  maandag 12 april 2004 @ 00:17:18 #159
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358536
quote:

[..]

Weet ik niet. Een landelijk onderzoek heeft uitgewezen dat vooral veel jongeren zich helemaal niet meer prettig voelen in deze geindividualiseerde samenleving. Men weet zich geen houding meer te geven. Ik voorspel over een poos een terugkeer van de ordelijke samenleving met betere richtlijnen.
[..]

Dat is waar. .
dus als het over een geïndividualiseerde samenleving gaat is het gelijk ook een teken van tegen het "koopzondag of open op zondag gebeuren" zijn??
pi_18358538
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:14 schreef u2petre het volgende:
ga lekker naar israel, daar respecteren de israelies en de palestijnen elkaar ook niet.. misschien voel je je daar thuis! of anders in irak, met heel veel respect tussen iraki's en amerikanen...
Dat is geen argument. Als je liberaal wilt zijn, zul je moeten accepteren dat ik zeg: ik bepaal voor mijzelf dat ik geen respect heb voor mijn medemens. Waarom moet ik respect hebben? Geef er een argument voor.
pi_18358560
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:17 schreef sebaz het volgende:
Wat jij doet moet je zelf weten.
Als jij die gedachte nou ook eens overneemt zijn we er uit
Prima, dus als ik morgen zelf wil weten om mijn buurman eens in elkaar te slaan, is dat goed?
Oh nee, dan opeens weer niet.
pi_18358569
De TS moet zich even berperken tot 1 discussie, dit wordt chaotisch.
  maandag 12 april 2004 @ 00:18:56 #163
79550 Ymke
your ghost
pi_18358578
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:18 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Prima, dus als ik morgen zelf wil weten om mijn buurman eens in elkaar te slaan, is dat goed?
nee dat is tegen de wet , moeilijk he?
pi_18358588
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:16 schreef nein het volgende:

[..]

Wat nou ALLES zelf bepalen? Je bepaalt alleen wanneer je winkelt, om je tijd makkelijker in te delen, en dat je niet meer altijd rekening hoeft te houden op zaterdag dat je zondags niets meer kan kopen (vandaar dat het op zaterdags ook altijd ramdruk is in alle supermarkten).
Hoe kom je er bij dat je daarmee alles zelf moet bepalen?

En het respecteren van je medemens wordt als vanzelfsprekend aangenomen in onze westerse wereld. De meeste ouders proberen je dat te leren tijdens je opvoeding, nogal een essentieel onderdeel lijkt me, als je op een fijne manier deel wilt uit blijven maken van deze maatschapij. De meesten van ons hebben een geweten, dat scheelt ook al een stuk he.
Allemaal leuk en aardig, maar ik zie nog steeds geen argument voor het respecteren van de medemens. Het is ook wel moeilijk of niet?
pi_18358595
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:18 schreef Ymke het volgende:
nee dat is tegen de wet , moeilijk he?
Jij rijdt nooit te hard?
  maandag 12 april 2004 @ 00:19:58 #166
79550 Ymke
your ghost
pi_18358599
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:19 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar ik zie nog steeds geen argument voor het respecteren van de medemens. Het is ook wel moeilijk of niet?
Volgens mij heb ik je het argument al gegeven hoor
  maandag 12 april 2004 @ 00:20:20 #167
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358608
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:17 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is geen argument. Als je liberaal wilt zijn, zul je moeten accepteren dat ik zeg: ik bepaal voor mijzelf dat ik geen respect heb voor mijn medemens. Waarom moet ik respect hebben? Geef er een argument voor.
zoals de waard is behandeld hij zijn gasten.............
dus jij wil niet met respect behandeld worden?
  maandag 12 april 2004 @ 00:20:32 #168
79550 Ymke
your ghost
pi_18358616
quote:

[..]

Jij rijdt nooit te hard?
jawel, en dat mag ook niet
pi_18358627
quote:
Alles wat jou van je toetsenbord kan houden vind ik helemaal prima!

Ik vind je stront irritand omdat je iedereen 1 mening wilt opdringen. namelijk consumeren op zondag moet niet kunnen. Ik kots op zulke mensen, die andere mensen iets opdringen

Mja, ik ga wel een filmpje kijken
pi_18358650
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:18 schreef sebaz het volgende:
De TS moet zich even berperken tot 1 discussie, dit wordt chaotisch.
Ik probeer jullie alleen maar in te laten zien, hoe beperkt jullie visie is. Je geeft een argument voor het ene, maar weigert datzelfde argument voor het andere aan te nemen. Omdat je dan in het nauw gedreven wordt. Wel liberaal willen denken, maar als ik dan met iets extreems aankom, wordt ik gewezen op iets vaags als vanzelfsprekenheid of ander wordt de wet erbij gehaald. De wet die nota bene wordt opgesteld door een institutie, die tegelijkertijd wordt verguisd door dat liberale denken: de overheid. Sorry hoor, ik begrijp ook niet, dat ik nog meer moeite steek in deze discussie. Wat een tijdverspilling.
  maandag 12 april 2004 @ 00:22:13 #171
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358660
jij kunt je ook helemaal niet inbeelden wat anderen denken he?
pi_18358673
TS is uit een gesticht onsnapt
pi_18358677
quote:

[..]

Kijk es verder dan je neus lang is:
Doordat winkels langer geopend zijn, kunnen mensen makkelijker meer tijd vrijmaken voor sociale zaken. Aangezien ze dan niet meer PERSE op zaterdag moeten winkelen om de rest van de week door te komen. Het maakt het leven juist alleen maar aangenamer.
Volgens mij heb jij het alleen maar over dat hele kleine percentage ECHTE shopaholics die zich helemaal in de schulden winkelen en elke dag in het winkelcentrum rondhangen. Nou, rustig maar hoor, dat zijn er maar een handje vol.
(:
  maandag 12 april 2004 @ 00:22:53 #174
79550 Ymke
your ghost
pi_18358680
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:21 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

. Sorry hoor, ik begrijp ook niet, dat ik nog meer moeite steek in deze discussie. Wat een tijdverspilling.
Waarom begin je hem dan?
pi_18358682
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:20 schreef u2petre het volgende:
zoals de waard is behandeld hij zijn gasten.............
dus jij wil niet met respect behandeld worden?
Jawel, maar ik hoef een ander niet te behandelen, zoals ik zelf behandeld wens te worden. Dat bepaal ik zelf immers. Of een ander mij ook met respect behandelt is een tweede, dat ligt aan die ander.
pi_18358691
Ik heb niet eens geld voldoende om shop-a-holic te zijn

maandag 12 april 2004 @ 00:24:27 #177
79550 Ymke
your ghost
pi_18358715
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:23 schreef sebaz het volgende:
Ik heb niet eens geld voldoende om shop-a-holic te zijn

ik wel
  maandag 12 april 2004 @ 00:24:53 #178
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358726
quote:

[..]

Ik probeer jullie alleen maar in te laten zien, hoe beperkt jullie visie is. Je geeft een argument voor het ene, maar weigert datzelfde argument voor het andere aan te nemen. Omdat je dan in het nauw gedreven wordt. Wel liberaal willen denken, maar als ik dan met iets extreems aankom, wordt ik gewezen op iets vaags als vanzelfsprekenheid of ander wordt de wet erbij gehaald. De wet die nota bene wordt opgesteld door een institutie, die tegelijkertijd wordt verguisd door dat liberale denken: de overheid. Sorry hoor, ik begrijp ook niet, dat ik nog meer moeite steek in deze discussie. Wat een tijdverspilling.
onze visie beperkt????????????????????
zonder regels een chaos, zo liberaal mogenlijk zijn, respect voor elkaar hebben, DAT is nederland volgens mij hoor!

p.s. zal ik een geheimtje vertellen: we hebben GELUKKIG een scheiding tussen staat en kerk!
pi_18358734
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:24 schreef Ymke het volgende:

[..]

ik wel
Laat ik het anders zeggen, ik heb een dure hobby, dus ik steek het ergens anders in!
  maandag 12 april 2004 @ 00:25:49 #180
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358749
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:22 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Jawel, maar ik hoef een ander niet te behandelen, zoals ik zelf behandeld wens te worden. Dat bepaal ik zelf immers. Of een ander mij ook met respect behandelt is een tweede, dat ligt aan die ander.
ooo lekker en zo kom je ergens, alweer een profiteur dus!??
pi_18358768
quote:

[..]

*wijst naar boven* nog maar een keer lezen meneer fuifduif.

Je respecteert je medemens omdat je een geweten hebt. Mensen die niemand respecteren zijn ziek en moeten geholpen worden.

En waarom je een geweten hebt? Omdat je als mens kan inzien wat de consequenties zijn als je iemand pijn doet, en omdat je als mens mee kan leven met anderen, pijn kan inbeelden die anderen hebben. Daarom.

Waarom mensen mee kunnen leven? Dat is een gedeelte opvoeding (de goede richting sturen) en voor de rest gewoon aangeboren.

Nu jij weer.
(:
  maandag 12 april 2004 @ 00:27:09 #182
79550 Ymke
your ghost
pi_18358785
Maar om even terug te komen op het winkelen.

Ik vind dat winkels dus open mogen zijn: altijd
  maandag 12 april 2004 @ 00:27:13 #183
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358787
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:25 schreef sebaz het volgende:

[..]

Laat ik het anders zeggen, ik heb een dure hobby, dus ik steek het ergens anders in!
je steekt het ergens anders in, het is een hobby, het is duur hmmmm doet me ergens aan denken.....foei!
pi_18358824
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:26 schreef nein het volgende:
Je respecteert je medemens omdat je een geweten hebt. Mensen die niemand respecteren zijn ziek en moeten geholpen worden.
Je respecteert iemand uit eigenbelang. En waarom is het niet respecteren van iemand ziek? Leg eens uit. Ik vind dat je mij niet respecteert, wanneer je zondags naar de winkel gaat. Ben jij dan ziek? Zie je hoe simpel het allemaal is?
quote:
En waarom je een geweten hebt? Omdat je als mens kan inzien wat de consequenties zijn als je iemand pijn doet, en omdat je als mens mee kan leven met anderen, pijn kan inbeelden die anderen hebben. Daarom.
Tja, mensen gaan ook gewoon zondags naar de winkel, terwijl ze anderen daarmee kwetsen.
quote:
Waarom mensen mee kunnen leven? Dat is een gedeelte opvoeding (de goede richting sturen) en voor de rest gewoon aangeboren.

Nu jij weer.
Ik neem de moeite niet eens meer.
  maandag 12 april 2004 @ 00:28:59 #185
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358825
fuifduif, je heet toch niet toevallig valentijn he??
anders wor ik helemaaaaaaaaal gek hier!
pi_18358850
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:27 schreef Ymke het volgende:
Maar om even terug te komen op het winkelen.

Ik vind dat winkels dus open mogen zijn: altijd
Dat mag jij vinden. Ik vind dus dat ik wanneer ik wil, altijd iemand uit mag schelden.
pi_18358878
quote:

[..]

*wijst je even op het volgende:
Het is: "word ik gewezen".
Leer eerst even spellen voor je intellectueel gaat doen

Enneh, biologie is niet vaag hoor. Natuurlijk is het vanzelfsprekend wat ik zeg, wat ik zeg over dat geweten is namelijk algemeen bekend. Talloze onderzoeken hebben dat duidelijk gemaakt.
(:
  maandag 12 april 2004 @ 00:31:47 #188
79550 Ymke
your ghost
pi_18358907
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:29 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden. Ik vind dus dat ik wanneer ik wil, altijd iemand uit mag schelden.
Dat mag je ook , alleen niemand vindt je dan meer lief hoor , en dan wordt je die enge rare buurman voor wie alle kindertjes bang zijn
  maandag 12 april 2004 @ 00:32:59 #189
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18358935
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:28 schreef FuifDuif het volgende:

Ik vind dat je mij niet respecteert, wanneer je zondags naar de winkel gaat. Ben jij dan ziek? Zie je hoe simpel het allemaal is?
[..]
ik ga vanmiddag naar een winkel, kan me niet schelen wat voor een, maar als ik jou daarmee kwets: GRAAAAAG (sorry dat moest er even uit!)
we kijken ff naar de meerderheid, is de meerderheid gekwetst als iemand naar de winkel op zondag gaat? d8 het niet! en de meerderheid is belangrijker dan jou(ECHT waar!)
pi_18358944
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:30 schreef nein het volgende:
*wijst je even op het volgende:
Het is: "word ik gewezen".
Leer eerst even spellen voor je intellectueel gaat doen
Kijk, grammaticaneuken... een teken van zwakte. Je zit klem en gaat nu op deze toer. En waarom denk je dat ik intellectueel wil doen? Ik ben intellectueel, dat wel.
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:30 schreef nein het volgende:
Enneh, biologie is niet vaag hoor. Natuurlijk is het vanzelfsprekend wat ik zeg, wat ik zeg over dat geweten is namelijk algemeen bekend. Talloze onderzoeken hebben dat duidelijk gemaakt.
Ja, net zoals een mens altijd handelt uit eigen belang en dus het geweten een bescherming tegen egoïstisch fanatisme. Geweten is dus niet iets sociaals, maar iets dat juist egoïstisch is. Een bescherming tegen jezelf. Dat staat ook vast in talloze onderzoeken.
pi_18358958
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:31 schreef Ymke het volgende:
Dat mag je ook , alleen niemand vindt je dan meer lief hoor , en dan wordt je die enge rare buurman voor wie alle kindertjes bang zijn
Ja dus?
pi_18358993
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:32 schreef u2petre het volgende:

[..]

ik ga vanmiddag naar een winkel, kan me niet schelen wat voor een, maar als ik jou daarmee kwets: GRAAAAAG (sorry dat moest er even uit!)
we kijken ff naar de meerderheid, is de meerderheid gekwetst als iemand naar de winkel op zondag gaat? d8 het niet! en de meerderheid is belangrijker dan jou(ECHT waar!)
Hmmm, tegenstrijdige opmerking voor een individualist. Ik dacht dat het individun boven de massa staat in liberale opvattingen. Je spreekt jezelf goed tegen.
  maandag 12 april 2004 @ 00:35:13 #193
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18359006
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:33 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Kijk, grammaticaneuken... een teken van zwakte. Je zit klem en gaat nu op deze toer. En waarom denk je dat ik intellectueel wil doen? Ik ben intellectueel, dat wel.
[..]
het stinkt hier naar eigendunk!
  maandag 12 april 2004 @ 00:35:29 #194
79550 Ymke
your ghost
pi_18359014
quote:

[..]

Ja dus?
Wijs ik je erop dat je op die manieer sociaal buiten de boot valt, en dat heb je niet als je van mening bent dat een winkel open mag zijn op zondag
pi_18359030
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:35 schreef u2petre het volgende:

[..]

het stinkt hier naar eigendunk!
Ik heb te veel eieren gegeten vandaag. Dat wel.
pi_18359038
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:28 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Je respecteert iemand uit eigenbelang. En waarom is het niet respecteren van iemand ziek? Leg eens uit. Ik vind dat je mij niet respecteert, wanneer je zondags naar de winkel gaat. Ben jij dan ziek? Zie je hoe simpel het allemaal is?
[..]
Ik respecteer niet mensen uit eigenbelang hoor, hoe klote ik me ook voel, ik ga echt geen anderen kwetsen omdat ík me toevallig lullig voel. Sorry dat ik degene die je dit moet vertellen: maar je hebt echt een totaal scheef beeld van de wereld.
Ik zou je niet respecteren als ik je lastig zou vallen met het feit dat ik zondags naar de winkel ga, maar aangezien ik je niet ken, kan ik je verder ook niet lastigvallen.
In dit geval kan jij je ergeren aan het winkelend publiek, maar daarom leef je in een huis, en niet in een winkelcentrum. Dus dan heb je ook nergens last van.

Zo simpel is het
quote:
Tja, mensen gaan ook gewoon zondags naar de winkel, terwijl ze anderen daarmee kwetsen.
[..]
Niemand wordt gekwetst. Jij ergert je alleen. Dat is een groot verschil.
quote:
Ik neem de moeite niet eens meer.
Toch maar wel he.
(:
  maandag 12 april 2004 @ 00:36:19 #197
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18359039
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:34 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Hmmm, tegenstrijdige opmerking voor een individualist. Ik dacht dat het individun boven de massa staat in liberale opvattingen. Je spreekt jezelf goed tegen.
hoezo dat dan weer? als je alles naar jezelf gaat draaien kap ik er mee hoor!
heb geen zin meer in dat jehova gezeik!
pi_18359040
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:35 schreef Ymke het volgende:

[..]

Wijs ik je erop dat je op die manieer sociaal buiten de boot valt, en dat heb je niet als je van mening bent dat een winkel open mag zijn op zondag
Dat is waar, maar dat is dan nog altijd mijn keuze.
  maandag 12 april 2004 @ 00:38:11 #199
79550 Ymke
your ghost
pi_18359087
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:36 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is waar, maar dat is dan nog altijd mijn keuze.
Ja en dat heb ik je nu al vaker gezegt , JA dat is jou keuze , waarom blijf je daar zo over doordreinen.?
  maandag 12 april 2004 @ 00:38:13 #200
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18359089
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:35 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik heb te veel eieren gegeten vandaag. Dat wel.
wat is dat dan weer voor reactie? je omzeilt de kwestie helemaal!!!
(oke stop maar met dit soort acties, anders wor ik helemaaal gek, je hebt zelf commentaar op stomme reactie en je geeft er zelf ook vele......)
pi_18359100
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:36 schreef u2petre het volgende:

[..]

hoezo dat dan weer? als je alles naar jezelf gaat draaien kap ik er mee hoor!
heb geen zin meer in dat jehova gezeik!
Huh? Je begint te ijlen vriend. "Naar mijzelf draaien"? "Jehova gezeik"? Dit is gewoon een politieke redenatie.

Het liberalisme streeft naar de macht van het individu.
Het socialisme streeft naar de macht de massa.

Als jij beweert liberaal te zijn en vervolgens gaat zeggen dat ik als individu niet tel tegenover de meerderheid (massa), dan praat je jezelf dus tegen.

Of snap je dit niet?
  maandag 12 april 2004 @ 00:39:35 #202
79550 Ymke
your ghost
pi_18359122
We hebben het toch nog steeds over winkels?
pi_18359123
quote:

[..]

[..]

Ja, net zoals een mens altijd handelt uit eigen belang en dus het geweten een bescherming tegen egoïstisch fanatisme. Geweten is dus niet iets sociaals, maar iets dat juist egoïstisch is. Een bescherming tegen jezelf. Dat staat ook vast in talloze onderzoeken.
hahaha ik zit niet klem, JIJ zit klem. Je leest m'n argumenten niet eens, maar ratelt gewoon door.

Een mens is nu eenmaal een kuddedier, het heeft een geweten om te kunnen functioneren in de maatschappij. De mensheid zou niet veel waard zijn als we elkaar nog steeds met knuppels de hersens in zouden slaan he?
Ik ben het met je eens dat de individualisering slecht is, maar je lost de individualisering vd maatschappij niet op door een koopzondag af te schaffen hoor. Keb net al uitgelegd waarom het juist goed kan zijn voor je sociale contacten.
(:
  maandag 12 april 2004 @ 00:40:46 #204
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18359151
pff ik gaat slapen hoor, als fuifduif steed wegdraait van de orginele discussie is dat voor mij een teken van zwakte, JA ook als anderen met andere punten komen aandraven en JIJ er op ingaat!
pi_18359154
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:13 schreef zhe-devilll het volgende:
Neem the Sims
cheat money en je bent zo van je ''in real life'' koopverslaving af..
zaligggg
*vind dit de meest zinnige post van dit hele topic trouwens*

(:
  maandag 12 april 2004 @ 00:41:26 #206
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18359169
p.s. heet je nou valentijn?
  maandag 12 april 2004 @ 00:41:53 #207
79550 Ymke
your ghost
pi_18359181
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:40 schreef u2petre het volgende:
pff ik gaat slapen hoor, als fuifduif steed wegdraait van de orginele discussie is dat voor mij een teken van zwakte, JA ook als anderen met andere punten komen aandraven en JIJ er op ingaat!
Tis hier best gezellig hoor
  maandag 12 april 2004 @ 00:43:22 #208
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18359216
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:41 schreef Ymke het volgende:

[..]

das waar, en ik ben zondag toch toevallig vrij dus eigenlijk.....:) maar laten we dan lekker elkaar persoonlijk gaan aanvallen, kun je lachen..:/ :

[ Bericht 0% gewijzigd door u2petre op 12-04-2004 17:49:55 ]
pi_18359225
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:41 schreef Ymke het volgende:

[..]

*neemt nog maar een -om ontopic te blijven- bij de AH XL om 21.00 savonds gekochte coca cola light*
(:
  maandag 12 april 2004 @ 00:44:03 #210
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18359230
is fuifduif er nog, hij is zo stil..?
  maandag 12 april 2004 @ 00:46:11 #211
79550 Ymke
your ghost
pi_18359280
Die is vast even plassen
  maandag 12 april 2004 @ 00:48:10 #212
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18359323
edit, klopte niet helemaal...

[ Bericht 86% gewijzigd door u2petre op 12-04-2004 17:49:29 ]
pi_18359328
quote:
Op maandag 12 april 2004 00:46 schreef Ymke het volgende:
Die is vast even plassen
Waarschijnlijk de hele rand van de wc ondergepiest, dat bepaalt hij namelijk allemaal zelf!
(:
  maandag 12 april 2004 @ 00:49:28 #214
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18359345
hebben we hem weggepest? ?
  maandag 12 april 2004 @ 00:49:32 #215
79550 Ymke
your ghost
pi_18359347
Laat hem nu maar verder, we wachten gewoon zijn volgende topic af
  maandag 12 april 2004 @ 00:51:31 #216
79550 Ymke
your ghost
pi_18359405
Adios
pi_18359474
*was even plassen*

ik ga maar naar bed, ik moet morgen namelijk WERKEN, op een MARKT! waar mensen vanalles gaan KOPEN!

weltrusten
(:
  maandag 12 april 2004 @ 00:56:16 #218
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18359495
slaap ze! ik gaat hier ook weg bye!
pi_18360062
Ik ben er weer even. Was een stuk van de Jezus-film op Nederland 1 aan het kijken, maar viel in slaap. Ik ga nu ook naar bed, maar morgen ben ik er weer om deze discussie voort te zetten. Ondanks alle ergenissen, die wellicht mijn nachtrust zullen verstoren, wil ik jullie alvast bedanken voor de inzet:

Bedankt jongens!

Tot morgen.
pi_18360745
Ik heb nu wel op de een of andere manier de drang gekregen om op zondag iets te gaan kopen...alleen door jou!
  zaterdag 17 april 2004 @ 00:57:25 #221
58915 aleko
Gewoon oerdwerg dan maar
pi_18482253
fuifduif heeft weldegelijk een punt. mensen die hier allemaal zo leuk lopen te verkondigen dat het namelijk fijn is voor werkende mensen om op zondag nog vrije tijd te hebben om te kopen, vergeten dat winkeliers deze vrije tijd ontnomen wordt.

tuurlijk kunnen ze zelf kiezen, maar wel kiezen met het mes op de keel: als de concurrent het wel doet en jij niet, ben je zo eruit gebonjourd (sorry als dit geen correct nederlands is voor de grammticale intellectuelen onder ons. en ook excuus voor het non-gebruik van hoofdletters). het valt me op dat er heel veel egoisme in dit topic naar voren komt: als IK het maar fijn heb, de rest kan me gestolen worden. en dan lees ik dat mensen het hebben over het 'feit' dat toename van het individualisme een slechte zaak is...

A) waarom?
B) pretendeer dan ook niet dat de winkels omwille van alleen jouw wens open moet blijven.

samenvattend: fuifduif heeft een punt alleen komt het niet helemaal lekker uit de verf.

[ Bericht 1% gewijzigd door aleko op 17-04-2004 01:03:54 (knullig nederlands...oei oei oei) ]
up for grabs
pi_18485397
Ik heb dit al eerder gezegt in dit topic!Het is heel fijn als ze open zijn maar niet met steeds hetzelfde personeel!
pi_18485895
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 09:59 schreef LowJoe het volgende:
Ik heb dit al eerder gezegt in dit topic!Het is heel fijn als ze open zijn maar niet met steeds hetzelfde personeel!
Hoezo, heb je geen zin om telkens hetzelfde personeel tegen het lijf te lopen in de winkel dan?
pi_18488502
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 10:51 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Hoezo, heb je geen zin om telkens hetzelfde personeel tegen het lijf te lopen in de winkel dan?
Haha!Grapjurk!Nee,dan heeft het personeel tenminste normale werktijden!
pi_18488758
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:42 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Haha!Grapjurk!Nee,dan heeft het personeel tenminste normale werktijden!
Ah kijk, medeleven met het personeel. Doe nu maar niet alsof dat jou echt uitmaakt. Jij wilt gewoon kunnen kopen, net zoals iedereen.
pi_18490651
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:59 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ah kijk, medeleven met het personeel. Doe nu maar niet alsof dat jou echt uitmaakt. Jij wilt gewoon kunnen kopen, net zoals iedereen.
Oh, net zoals iedereen...jij dus ook.

overigens ga jij nu ineens uitmaken wat LowJoe voor een mening heeft...?
pi_18490696
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 15:44 schreef sebaz het volgende:
Oh, net zoals iedereen...jij dus ook.
Ja, ik ook. Als ik de kans heb om naar de winkel te gaan en ik moet, dan doe ik het ook. Met andere woorden, biedt iets aan en de vraag komt vanzelf. Maar ondanks die behoefte ben ik toch tegen, onder de noemer van: niet iedere behoefte hoeft constant bevredigd te worden. Er bestaan ook principes.
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 15:44 schreef sebaz het volgende:
overigens ga jij nu ineens uitmaken wat LowJoe voor een mening heeft...?
Lul niet uit je nek man. Jij bepaalt niet wat ik uitmaak.
pi_18490711
Waarom zeg je dat dan?
pi_18490720
Waarom zeg ik wat?
pi_18490754
quote:
Doe nu maar niet alsof dat jou echt uitmaakt
pi_18491390
aleko: winkeliers kunnen personeel aannemen en de tijden onderling verdelen, zo krijg je meer werkgelegenheid ook nog. Verder is zondag een uitstekende dag om te winkelen (kijk naar de zaterdag, dan is het altijd smoordruk in de stad), dus verlies draaien door die extra dag open lijkt mij nogal vreemd, dan zouden ze eerst es iets aan het management moeten doen lijkt me.
En als ze niet open willen op zondag, prima, das hun eigen keuze, maar nu mogen veel winkels niet eens open van de gemeente. Ik vind dat winkeliers dat zelf wel uit mogen maken.
(:
  zaterdag 17 april 2004 @ 16:42:29 #232
88396 SoundGarden
Down at the upside
pi_18491580
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 15:47 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Als ik de kans heb om naar de winkel te gaan en ik moet, dan doe ik het ook. Met andere woorden, biedt iets aan en de vraag komt vanzelf. Maar ondanks die behoefte ben ik toch tegen, onder de noemer van: niet iedere behoefte hoeft constant bevredigd te worden. Er bestaan ook principes.
Dit is nou hypocriet, als je zo erg tegen het winkelen op zondag bent, dan zou je juist uit principe al niet op zondag naar een winkel moeten gaan, al zou je je vast moeten laten binden

Als je iets aanbied en er geen (voldoende) vraag naar blijkt te zijn dan verdwijnt het aanbod ook weer vanzelf, dus met jouw redenatie houd je dus zelf het aanbod in stand
The program of this evening is not new.
You've seen this entertainment trough and through.
You've seen your birth and life and death, you might recall all the rest.
Did you have a good world when you died? Enough to base a movie on?
pi_18491598
Wat ook al eerder is gezegd, is dat winkels ook op een andere willekeurige dag dicht kunnen.
Ze hoeven niet per definitie 7 dagen per week open.
pi_18492405
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 16:42 schreef SoundGarden het volgende:
Dit is nou hypocriet, als je zo erg tegen het winkelen op zondag bent, dan zou je juist uit principe al niet op zondag naar een winkel moeten gaan, al zou je je vast moeten laten binden
Ja, het is hypocriet. Daar ben ik het mee eens. Maar ik ben ook maar een mens en ik geef mijn zwakheden in ieder geval toe.
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 16:42 schreef SoundGarden het volgende:
Als je iets aanbied en er geen (voldoende) vraag naar blijkt te zijn dan verdwijnt het aanbod ook weer vanzelf, dus met jouw redenatie houd je dus zelf het aanbod in stand
Zo wordt het mechanisme van vraag en aanbod inderdaad, gaat men vanuit. Maar dat werkt niet voor iedere sector zo. Neem bijvoorbeeld de zorg. Werkt ook overwegend andersom. Er was in den beginne geen vraag naar koopzondagen, maar enkele winkeliers kwamen met het initiatief en dus ontstond er vraag. Kortom: "wat er niet is, hoeft er ook niet te komen."
pi_18492423
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 16:43 schreef sebaz het volgende:
Wat ook al eerder is gezegd, is dat winkels ook op een andere willekeurige dag dicht kunnen.
Ze hoeven niet per definitie 7 dagen per week open.
En waarom kan die dag niet de zondag zijn? Ah ja, ik weet het al, je wilt mij gewoon irriteren.
pi_18492766
quote:
je wilt mij gewoon irriteren.
Klopt.
geintje

Waarom? Omdat iedereen vrij is op die dag. in tegenstelling tot de door de weekse dagen.
Zo kan ik het ook omdraaien. Waarom niet?
pi_18515139
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:28 schreef FuifDuif het volgende:
De moraal op dit forum verslapt.
  maandag 19 april 2004 @ 09:18:30 #238
53142 method21
FREE MANSON
pi_18529948
De kat op het spek binden en fuifduif neem een echt leven en stel je niet aan met je negatieve topics
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')