Dat heet nou de 24 uurs economie.. Mensen hebben weinig tijd omdat ze hard moeten werken voor een schijt loontje en weinig overhouden door de euro.. Bedank meneer Zalm en zijn vriendjes maarquote:Op zondag 11 april 2004 20:11 schreef Logitik het volgende:
Ik ben het wel met je eens, ze waren (of zijn) zelfs van plan om alle winkels, het hele jaar door, 7 dagen in de week geopend te laten zijn.
Ik persoonlijk vind ook dat de zondag een rustdag is, en de winkels gewoon gesloten moeten blijven.
Nee, helemaal niet. Wat is er mis met een dergelijke discussie? Niets lijkt me.quote:Op zondag 11 april 2004 20:12 schreef p-etr-a het volgende:
je doet het er gewoon om, fuifduif.
Dikke lul.. 24 uurs economie in Nederland..quote:Op zondag 11 april 2004 20:13 schreef kibber het volgende:
[..]
Dat heet nou de 24 uurs economie.. Mensen hebben weinig tijd omdat ze hard moeten werken voor een schijt loontje en weinig overhouden door de euro.. Bedank meneer Zalm en zijn vriendjes maar
Landverrader.quote:Op zondag 11 april 2004 20:16 schreef Omkron het volgende:
Dikke lul.. 24 uurs economie in Nederland..Nederland is een dorp waar never nooit iets plaatsvind..
Geef mij maar HongKong of een stad zoals Bangkok.... dat is pas 24 uur doorknallen met de economie..
![]()
Nee.. het feit dat mensen niet kunnen bepalen wat ze willen doen werkt juist dat gejaagde gevoel in de hand..quote:Op zondag 11 april 2004 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Aan de ene kant kan ik me er wel wat bij voorstellen. Hoe kan je het idee van een 24-uurs-economie hoog houden als de winkels wel gewoon dicht gaan? Aan de andere kant moet je ook gewoon een keer rust kunnen hebben. De 24-uurs-economie werkt een gejaagd bestaan wel in de hand natuurlijk......
Hahahahaha. De gedachte van de werking van volledige marktwerking is al lang achterhaald.quote:Op zondag 11 april 2004 20:20 schreef Omkron het volgende:
Marktwerking lost alle problemen op.. laat ze maar 7 dagen in de week open zijn.. ze komen er vanzelf wel achter of het rendabel is of niet.. toch..?
Ja dus? Omdat de omringende landen het doen, moeten wij het ook doen? Als ze in Duitsland kinderarbeid legaliseren, moet dat hier ook gebeuren? Wat een dom argument man.quote:Op zondag 11 april 2004 20:22 schreef LowJoe het volgende:
Ik vind dat prima,alle dagen open.Alleen niet met hetzelfde personeel......En waar hebben we het nou over?Kijk naar de omringende landen,daar is het al heel lang heel gewoon!
In Nederland is nog nooit volledige marktwerking geweest toch..?quote:Op zondag 11 april 2004 20:23 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hahahahaha. De gedachte van de werking van volledige marktwerking is al lang achterhaald.
Klopt, maar bepaalde aspecten van volledige marktwerking in andere landen (Nieuw-Zeeland bijvoorbeeld) hebben al aangetoond, dat het soms zeer nadelig kan werken en dus altijd overheidsingrijpen vereist.quote:Op zondag 11 april 2004 20:26 schreef Omkron het volgende:
In Nederland is nog nooit volledige marktwerking geweest toch..?![]()
quote:Op zondag 11 april 2004 20:04 schreef FuifDuif het volgende:
Natuurlijk bepaal je niet alles zelf. De arrogantie alleen al.
quote:De arrogantie alleen al
Toch zie ik het er ooit nog wel eens van komenquote:Op zondag 11 april 2004 20:16 schreef Omkron het volgende:
[..]
Dikke lul.. 24 uurs economie in Nederland..Nederland is een dorp waar never nooit iets plaatsvind..
Geef mij maar HongKong of een stad zoals Bangkok.... dat is pas 24 uur doorknallen met de economie..
![]()
Wat jij aan voert is natuurlijk helemaal oliedom!Kinder arbeid is in alle landen verboden!quote:Op zondag 11 april 2004 20:24 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja dus? Omdat de omringende landen het doen, moeten wij het ook doen? Als ze in Duitsland kinderarbeid legaliseren, moet dat hier ook gebeuren? Wat een dom argument man.
Niets aan toe te voegen..quote:Op zondag 11 april 2004 20:46 schreef nein het volgende:
Ik vind het erg bekrompen allemaal wat fuifduif zegt, ik wil inderdaad zelf bepalen wanneer ik mn boodschapjes wil doen. Heeft niets met arrogantie te maken. Alleen maar met tijdsindeling en stressreductie. Al ging het alleen maar om supermarkten, maar andere winkels die open zijn kan ik ook wel waarderen. En dan ook nog t liefst 24 uur per dag, zo heb je geen stress meer om je boodschappen te moeten doen voor 1800, je lost misschien zelfs een beetje het fileprobleem op![]()
Vroeger zat moeder de vrouw thuis, en deed overdag dan de boodschappen, en vader hoefde verder niets te doen in een winkelcentrum. Maar tegenwoordig werken veel meer vrouwen en mannen erbij, dan hou je veel minder tijd over om op je werkdagen nog boodschappen te halen. Daar kan je dan je vrije zondag onder andere voor gebruiken.
Zolang ik niet een eigen moestuin heb met verse groenten en een kip of koe of varken ofzo om zelf te slachten dan tenminste. Zodra ik dat heb zal je me natuurlijk nooit meer in een winkel zien
Het gaat om de pathetische instelling, dat je per se zondags ook wilt winkelen. Je bent naar mijn idee gewoon verslaafd.quote:Op zondag 11 april 2004 20:33 schreef saban het volgende:
[..]
![]()
Jammer voor jou, maar ik bepaal dus wel zelf wanneer ik winkel, op welke dag.
[..]
Doe me een lol zeg.
Als er arbeiders zijn die zijn winkel zondag willen openen en er zijn arbeiders die willen werken op een zondag, waar is het probleem.
Jij mag van mij thuis blijven zitten en luieren.![]()
Ja dus? Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op zondag 11 april 2004 20:36 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Wat jij aan voert is natuurlijk helemaal oliedom!Kinder arbeid is in alle landen verboden!
Nou, dat is dan direct een tweede argument tegen koopzondag: bescherming van de ondernemer. Uiteraard is niet iedere ondernemer in staat zijn diensten op zondag ter beschikking te stellen, waardoor hij dus in een slechtere positie terecht zal komen ten opzichte van de concurrent.quote:Op zondag 11 april 2004 20:37 schreef AltamirA het volgende:
Ik zie het probleem niet, sterker nog ik zou t geweldig vinden als 7 dagen per week de winkels open waren. Al denk ik wel dat je winkeliers zelf zult moeten laten kiezen of ze zondag openen, anders wordt het moeilijk haalbaar voor sommige ondernemers.
Ja, je hebt voor de rest ook helemaal geen tijd he... Wat moesten we toch zonder die zondag anders.quote:Op zondag 11 april 2004 20:37 schreef AltamirA het volgende:
Toch de mensen die de hele week werken en op zaterdag wat te doen hebben zouden dan voortaan op zondag terecht kunnen en das ook wat waard vind ik!
Nee, dit topic gaat over winkelverslaving in het algemeen. Heeft niets met pasen in het bijzonder te maken.quote:Op zondag 11 april 2004 20:45 schreef detulp050 het volgende:
Je kon je vorige topic niet goed beargumenteren, dus probeer je het nog een keer met dooddoeners: Commercie met Pasen
Wat hangt men weer een overdreven waarde aan boodschappen doen. Het zou je sieren om je eens niet zo toe te leggen op consumeren. Misschien kunnen de winkels wel tot na 18:00 open, dat ben ik met je eens, maar dan alleen op maandag tot en met zaterdag. Zondag blijven ze gesloten als het aan mij ligt.quote:Op zondag 11 april 2004 20:46 schreef nein het volgende:
Ik vind het erg bekrompen allemaal wat fuifduif zegt, ik wil inderdaad zelf bepalen wanneer ik mn boodschapjes wil doen. Heeft niets met arrogantie te maken. Alleen maar met tijdsindeling en stressreductie. Al ging het alleen maar om supermarkten, maar andere winkels die open zijn kan ik ook wel waarderen. En dan ook nog t liefst 24 uur per dag, zo heb je geen stress meer om je boodschappen te moeten doen voor 1800, je lost misschien zelfs een beetje het fileprobleem op![]()
Misschien dat het idee van vrouwen aan het werk dan niet zo goed idee is? En overigens is er een trend dat steeds meer vrouwen sowieso kiezen voor minder werken (part-time) en mannen zelfs ook. Misschien kunnen we zaterdag ook wel een kooploze dag maken.quote:Op zondag 11 april 2004 20:46 schreef nein het volgende:
Vroeger zat moeder de vrouw thuis, en deed overdag dan de boodschappen, en vader hoefde verder niets te doen in een winkelcentrum. Maar tegenwoordig werken veel meer vrouwen en mannen erbij, dan hou je veel minder tijd over om op je werkdagen nog boodschappen te halen. Daar kan je dan je vrije zondag onder andere voor gebruiken.
Nee, op zondag wil ik genieten van rust op straat en dergelijke. Daar gaat het nu net om: een rustdag voor iedereen.quote:Op zondag 11 april 2004 23:09 schreef detulp050 het volgende:
Prima, doe alle winkels dan maar dicht op woensdag. Dan kan iedereen in het weekend in zijn vrije tijd lekker wel winkelen als ze daar behoefte aan hebben.
In de lijn van traditie zie ik niet in waarom we nu opeens die dag om moeten switchen naar woensdag. Wat een onzin.quote:Op zondag 11 april 2004 23:13 schreef sebaz het volgende:
Heb je er wel eens over nagedacht, dat niet eidereen behoefte heeft aan rust op zondag? Dat het leven gewoon doorgaat, netzoals op andere dagen, dat zondat helemaal niet 'speciaal' is.
Op zondag winkelen is niet anders dan op woensdag bijvoorbeeld.
Nee, jij valt mij lastig tijdens mijn rust met je geconsumeer.quote:Op zondag 11 april 2004 23:13 schreef sebaz het volgende:
Als JIJ een rust dag wilt hebben, ga je gang, en val andere mensen er niet mee lastig.
Ja, als jij niet één dag zonder consumeren kunt ben je wat mij betreft verslaafd. Net als een roker die niet één dag zonder sigaret kan.quote:Op zondag 11 april 2004 23:13 schreef sebaz het volgende:
Maar waar ik mij het meeste aan stoor, is dat jij iemand koopverlaafd noemt als hij/zij op zondag in een winkel staat. Behoorlijke onzin.
Zondag is voor mij niet anders dan andere dagen in de week.
Weer dat flutargument: "laat mensen zelf bepalen".quote:Op zondag 11 april 2004 23:16 schreef DarkElf het volgende:
laat mensen het lekker zelf bepalen en als jij er iets tegen hebt dan ga je dus gewoon niet winkelen op zondag
Doe niet zo naief man. Tjemig zeg, denk eens wat verder. In een puur economische wereld werkt dat zo, maar in ons land is dat natuurlijk niet gegarandeerd. Hier heeft de economie geen vrij spel. Dwaas.quote:Op zondag 11 april 2004 23:21 schreef DarkElf het volgende:
het werkt toch ook niet zo dat omdat jij het niet wilt...
er is vraag en dus komt er aanbod, welkom in de economische wereld.....
Ik zeg niet dat we moeten switchen oen! Ik geef een voorbeeld!!quote:In de lijn van traditie zie ik niet in waarom we nu opeens die dag om moeten switchen naar woensdag. Wat een onzin.
Val ik JOU lastig als IK in een winkel iets koop?!quote:Nee, jij valt mij lastig tijdens mijn rust met je geconsumeer.
En daar ga je wéér fout. Stel ik winkel alleen op maandag, en niet op andere dagen en ik wissel dat af naar alleen zondag en niet meer andere dagen. Dan ben ik alsnog 1 keer per week in een winkel geweest. Dan kan je mij moeilijk een 'koopverlaafde' noemen die elke dag per se iets moet kopenquote:Ja, als jij niet één dag zonder consumeren kunt ben je wat mij betreft verslaafd. Net als een roker die niet één dag zonder sigaret kan.
Dat is een foute vergelijking, oftewel een waardeloos argument. Je komt alleen maar met drog redenen.quote:Weer dat flutargument: "laat mensen zelf bepalen".
Zo werkt dat toch niet? Als ik een ander wil slaan, omdat ik dat zelf bepaal, mag dat toch ook niet?
Zeg dat er dan bij. Idioot.quote:Op zondag 11 april 2004 23:24 schreef sebaz het volgende:
Ik zeg niet dat we moeten switchen oen! Ik geef een voorbeeld!!
Ja, ik woon vlakbij een supermarkt. Ik hoor de karretjes dan al rijden.quote:Op zondag 11 april 2004 23:24 schreef sebaz het volgende:
Val ik JOU lastig als IK in een winkel iets koop?!![]()
Nee, de verslaving ligt hem erin, dat je per se iedere dag theoretisch zou moeten kunnen winkelen. Dat je niet kunt accepteren, dat je een dag niet zou kunnen gaan, als je dat zou willen.quote:Op zondag 11 april 2004 23:24 schreef sebaz het volgende:
En daar ga je wéér fout. Stel ik winkel alleen op maandag, en niet op andere dagen en ik wissel dat af naar alleen zondag en niet meer andere dagen. Dan ben ik alsnog 1 keer per week in een winkel geweest. Dan kan je mij moeilijk een 'koopverlaafde' noemen die elke dag per se iets moet kopen![]()
Het is ook heel simpel. Mee eensquote:Op zondag 11 april 2004 23:24 schreef sebaz het volgende:
Meer simpel kan ik het niet uitleggen, als je het nog niet snapt dat wil je het gewoon niet snappen
quote:En wel aanmerkingen maken op gelovigen van de reguliere godsdiensten, terwijl je zelf ook een god aanbidt, maar je je daar niet eens bewust van bent.
Hahaha. Het standaardantwoord is bij deze weer gegeven. Het is een goede vergelijking, maar jij wilt dat niet toegeven. Geeft niets, ik weet zelf genoeg.quote:Op zondag 11 april 2004 23:27 schreef sebaz het volgende:
[..]
Dat is een foute vergelijking, oftewel een waardeloos argument. Je komt alleen maar met drog redenen.
Ja, of jij. Jij hebt niet eens door dat je zelf verleid bent door die god.quote:Op zondag 11 april 2004 23:29 schreef sebaz het volgende:
[..]!!
Jij bent gewoon geschift
nee dat is als appels en perenquote:Op zondag 11 april 2004 23:29 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hahaha. Het standaardantwoord is bij deze weer gegeven. Het is een goede vergelijking, maar jij wilt dat niet toegeven. Geeft niets, ik weet zelf genoeg.
Tuurlijk, leg jij mij dat eerst maar eens uit. Of kun je dat niet?quote:Op zondag 11 april 2004 23:30 schreef Ache-T het volgende:
[..]
nee dat is als appels en peren
Ja, dat is noodzaak. Maar zondags je boodschappen doen in de supermarkt is pure onzin.quote:Op zondag 11 april 2004 23:31 schreef u2petre het volgende:
en ik woon in een dorp, dus die zondagse rust klopt ook niet echt, en op het platteland werken de boeren en loonwerkers ook op zondag hoor (zeker als de oogst van het land moet!)
Ah, ik zie dat je pas een reactie geeft als er geen goed voorbeeld wordt gegeven of men met onderbouwde argumenten komt? Want op al mn andere reacties had je kennelijk niks te zeggen...quote:Op zondag 11 april 2004 23:31 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Tuurlijk, leg jij mij dat eerst maar eens uit. Of kun je dat niet?.
Tja, als je in diverse discussies dezelfde domme antwoorden krijgt, wat wil je. Ik zal eens een stuk voor je opzoeken van een Amerikaanse filosoof over het absurde van relativisme. Echt iets voor jou.quote:Op zondag 11 april 2004 23:31 schreef DarkElf het volgende:
alles afdoen als standaard of drogreden is ook al zo verschrikkelijk volwassen en open minded
als je op andere dagen geen tijd hebt is het toch ook noodzaak???quote:Op zondag 11 april 2004 23:32 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, dat is noodzaak. Maar zondags je boodschappen doen in de supermarkt is pure onzin.
niet als je de andere 6 dagen druk bent met je werk, je gezin en andere activiteiten die moeten gebeurenquote:Op zondag 11 april 2004 23:32 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, dat is noodzaak. Maar zondags je boodschappen doen in de supermarkt is pure onzin.
Kom nou zeg, op andere dagen geen tijd. Dat geloof ik niet. Ik wil wel meegaan in het idee om winkels langer open te houden. Bijvoorbeeld tot 20:00 uur.quote:Op zondag 11 april 2004 23:33 schreef u2petre het volgende:
als je op andere dagen geen tijd hebt is het toch ook noodzaak???
Er staat toch echt "bijvoorbeeld" in mijn zin....dus je kan gewoon niiet begrijpend lezenquote:Zeg dat er dan bij. Idioot.
Ik gebruik nooit winkel karretjes bij het winkelen....mag het nu wel?!quote:Ja, ik woon vlakbij een supermarkt. Ik hoor de karretjes dan al rijden
Wat denk je nou...ik kan al op zondag spul kopen bij het tankstation.quote:Nee, de verslaving ligt hem erin, dat je per se iedere dag theoretisch zou moeten kunnen winkelen. Dat je niet kunt accepteren, dat je een dag niet zou kunnen gaan, als je dat zou willen.
IMoet je eens met een paar goede argumenten komen waarom ik niet op zondag zou mogen winkelen.quote:Maar jij wilt het niet zien.
Mijn vraag heb je niet beantwoord, dus wil je me niet beschuldigen? Dank je.quote:Op zondag 11 april 2004 23:32 schreef Ache-T het volgende:
[..]
Ah, ik zie dat je pas een reactie geeft als er geen goed voorbeeld wordt gegeven of men met onderbouwde argumenten komt? Want op al mn andere reacties had je kennelijk niks te zeggen...
dat zou al beter zijn, maar tot nu toe doen alleen de grotere supermarkten dat... Heb ik nog steeds niet aan de andere behoeften kunnen voldoen. Kleding e.d. hoort ook tot de noodzakelijke basisbehoeften volgens de wetquote:Op zondag 11 april 2004 23:34 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Kom nou zeg, op andere dagen geen tijd. Dat geloof ik niet. Ik wil wel meegaan in het idee om winkels langer open te houden. Bijvoorbeeld tot 20:00 uur.
Als ik nog uit moet leggen waarom het appels met peren vergelijken is ga ik die moeite ook zeker niet doen. You'd better start thinking out of this little box you're inquote:Op zondag 11 april 2004 23:35 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Mijn vraag heb je niet beantwoord, dus wil je me niet beschuldigen? Dank je.
Ja! Zeg! Je zou maar op zondag iets te eten halen bij de supermarkt! Schande!quote:Ja, dat is noodzaak. Maar zondags je boodschappen doen in de supermarkt is pure onzin
Volgens hem wel....quote:Op zondag 11 april 2004 23:36 schreef u2petre het volgende:
en dus zijn alle mensen die op zondag winkelen per definitie shop-a-holics?
Typerend antwoord. Was te verwachten.quote:Op zondag 11 april 2004 23:36 schreef Ache-T het volgende:
[..]
Als ik nog uit moet leggen waarom het appels met peren vergelijken is ga ik die moeite ook zeker niet doen. You'd better start thinking out of this little box you're in
Dat ook... soort escape als je t ff niet meer weet zeg maarquote:Op zondag 11 april 2004 23:38 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Typerend antwoord. Was te verwachten.
Nee, misschien moet je eens beter lezen. Mensen die vinden dat je op zondag per se moet kunnen winkelen, wanneer je dat zou willen, zijn winkelverslaafden. Niet omdat ze het dan altijd op zondag zouden doen, maar omdat ze al gek worden bij het idee, het op zondag niet zouden kunnen doen, als ze het wel zouden willen. Vrij neurotisch als je het mij vraagt, nu ik erover nadenk.quote:Op zondag 11 april 2004 23:36 schreef u2petre het volgende:
en dus zijn alle mensen die op zondag winkelen per definitie shop-a-holics?
Goden bestaan, in geen enkele vorm, het zijn slechts verzinsels....quote:Ja, of jij. Jij hebt niet eens door dat je zelf verleid bent door die god.
Ja, in jouw geval ja. Je lijkt de rollen steeds om te willen draaien om zelf niets te hoeven verklaren. Handig, maar ik trap er niet in.quote:Op zondag 11 april 2004 23:39 schreef Ache-T het volgende:
[..]
Dat ook... soort escape als je t ff niet meer weet zeg maar
Niemand heeft gezegd dat ie gek zou worden als het niet zou kunnenquote:Op zondag 11 april 2004 23:39 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, misschien moet je eens beter lezen. Mensen die vinden dat je op zondag per se moet kunnen winkelen, wanneer je dat zou willen, zijn winkelverslaafden. Niet omdat ze het dan altijd op zondag zouden doen, maar omdat ze al gek worden bij het idee, het op zondag niet zouden kunnen doen, als ze het wel zouden willen. Vrij neurotisch als je het mij vraagt, nu ik erover nadenk.
Klopt, de markteconomie is ook een verzinsel, die uiteindelijk onzin blijkt. Wacht maar af.quote:Op zondag 11 april 2004 23:40 schreef sebaz het volgende:
[..]
Goden bestaan, in geen enkele vorm, het zijn slechts verzinsels....
Weet jij wat generaliseren is?quote:Op zondag 11 april 2004 23:39 schreef FuifDuif het volgende:
Nee, misschien moet je eens beter lezen. Mensen die vinden dat je op zondag per se moet kunnen winkelen, wanneer je dat zou willen, zijn winkelverslaafden. Niet omdat ze het dan altijd op zondag zouden doen, maar omdat ze al gek worden bij het idee, het op zondag niet zouden kunnen doen, als ze het wel zouden willen. Vrij neurotisch als je het mij vraagt, nu ik erover nadenk.
Veel reacties van mensen zeggen mij al genoeg.quote:Op zondag 11 april 2004 23:40 schreef Ache-T het volgende:
[..]
Niemand heeft gezegd dat ie gek zou worden als het niet zou kunnen
Kom jij oorspronkelijk uit Urk en heb je een misvormde gereformeerde bek? Dat zou al een hoop verklaren namelijkquote:Op zondag 11 april 2004 23:40 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, in jouw geval ja. Je lijkt de rollen steeds om te willen draaien om zelf niets te hoeven verklaren. Handig, maar ik trap er niet in.
daar ben ik het helemaal mee eens!quote:Op zondag 11 april 2004 23:41 schreef detulp050 het volgende:
Dan de kerken ook dicht op zondag, want die verkopen hun verhalen ook voor veel geld.
Prima, maar er is wel een verschil hé, in een God die je met geen enkel zintuig kan waarnemen en een product uit een supermarkt die je juist met alle zintuigen kan waarnemen.quote:Op zondag 11 april 2004 23:40 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Klopt, de markteconomie is ook een verzinsel, die uiteindelijk onzin blijkt. Wacht maar af.
nou nou nou, hoevaak zal ik dit nog moeten herhalen??quote:Op zondag 11 april 2004 23:40 schreef u2petre het volgende:
stop nou eens met die persoonlijke aanvallen en ga eens inhoudelijk in op WAAROM het is zoals jij denkt, zo kom je nergens!
Of jij trekt te snel verkeerde conclusies...quote:Op zondag 11 april 2004 23:41 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Veel reacties van mensen zeggen mij al genoeg.
my thoughts exactlyquote:Op zondag 11 april 2004 23:46 schreef u2petre het volgende:
en al die mensen die op zondag hun tanden poetsen of naar de wc moeten!
nou die zijn pas verslaafd en zielig
en internetten dan! das ook consumeren! hup, dan internet maar plat op zondag, dan is er toch niemand aan het werk he!
Hahahaha. Een typisch geval van "een kat in het nauw maakt rare sprongen." Met andere woorden: jij zit klem en gaat nu op de persoonlijke toer. Nou ik kan je dit zeggen. Ik ben opgevoed in een progressief gezin. Mijn ouders zijn heel vrij op dit soort gebieden. En ik ben ook niet gelovig opgevoed. Jammer he.quote:Op zondag 11 april 2004 23:42 schreef Ache-T het volgende:
[..]
Kom jij oorspronkelijk uit Urk en heb je een misvormde gereformeerde bek? Dat zou al een hoop verklaren namelijk
ik ook ! idd heeerlijkquote:Op zondag 11 april 2004 23:45 schreef Ymke het volgende:
Ik werk op zondag , heerlijk
duurde ff, nu nog antwoord op de andere 100 reacties die inmiddels gegeven zijnquote:Op zondag 11 april 2004 23:47 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hahahaha. Een typisch geval van "een kat in het nauw maakt rare sprongen." Met andere woorden: jij zit klem en gaat nu op de persoonlijke toer. Nou ik kan je dit zeggen. Ik ben opgevoed in een progressief gezin. Mijn ouders zijn heel vrij op dit soort gebieden. En ik ben ook niet gelovig opgevoed. Jammer he.
Nou, komt je uitleg nog eens over die onzin van appels en peren?
Praat niet zo dom uit je nek man. Ga je eerst eens wat interesseren in de kerk en lees er wat over, voordat je na loopt te blaten wat je her en der wel eens hoort.quote:Op zondag 11 april 2004 23:42 schreef u2petre het volgende:
[..]
daar ben ik het helemaal mee eens!
ze doen anders wel heeeeel erg scheinheilig, collecteren op zondag....
ten eerste: wij overleven nu eenmaal doordat we consumeren, hoe wil jij anders aan je brood komen? Daarom had ik t oa ook over een moestuin met een kip en een varken en een koe, daar is in nederland niet echt ruimte voor, laat staan voor 16 miljoen mensen. Import/export..etc etc nederland leeft nu eenmaal van de handel, en jij leeft daar ook van. Als jij zo graag rust wilt, ben je in het verkeerde land, ik kan je aanraden naar de hoogvlaktes van Tibet te gaan verhuizen in dat geval.quote:Op zondag 11 april 2004 23:10 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Wat hangt men weer een overdreven waarde aan boodschappen doen. Het zou je sieren om je eens niet zo toe te leggen op consumeren. Misschien kunnen de winkels wel tot na 18:00 open, dat ben ik met je eens, maar dan alleen op maandag tot en met zaterdag. Zondag blijven ze gesloten als het aan mij ligt.
[..]
ai, pijnlijk pijnlijk. Met zo'n opmerking ben je echt aan het verkeerde adres bij mij. Parttime prima hoor, man en vrouw dan. Kindjes krijgen is niet alleen de verantwoordelijkheid van de vrouw. Wel de eerste 9 maanden, maar daarna is t net zo goed de verantwoordelijkheid van de partner.quote:Misschien dat het idee van vrouwen aan het werk dan niet zo goed idee is? En overigens is er een trend dat steeds meer vrouwen sowieso kiezen voor minder werken (part-time) en mannen zelfs ook. Misschien kunnen we zaterdag ook wel een kooploze dag maken.
Nederlands graag.quote:En dat vroeger-argument is zo not-done.
Ow? collecteren ze niet dan?quote:Op zondag 11 april 2004 23:48 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Praat niet zo dom uit je nek man. Ga je eerst eens wat interesseren in de kerk en lees er wat over, voordat je na loopt te blaten wat je her en der wel eens hoort.
Nee, het product is het middel om het geloof te belijden. Nu moet je natuurlijk wel goede vergelijkingen gaan maken. De kracht van de markteconomie is onzichtbaar. Die moet je vergelijken met God. Om mijn geloof te belijden ga ik naar de kerk. Jouw geloof belijd je, door naar de winkel te gaan.quote:Op zondag 11 april 2004 23:43 schreef sebaz het volgende:
Prima, maar er is wel een verschil hé, in een God die je met geen enkel zintuig kan waarnemen en een product uit een supermarkt die je juist met alle zintuigen kan waarnemen.
waar baseer je op dat ik niet weet hoe het er in de kerk aan toe gaat?quote:Op zondag 11 april 2004 23:48 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Praat niet zo dom uit je nek man. Ga je eerst eens wat interesseren in de kerk en lees er wat over, voordat je na loopt te blaten wat je her en der wel eens hoort.
Wat denk je...een forum zo anoniem als dit is JUIST de plek om je eigen mening te ventilerenquote:Op zondag 11 april 2004 23:51 schreef FuifDuif het volgende:
Het verbaast me ook weer niets, al deze reacties. Het is ook wel moeilijk om een andere mening dan de meerderheid te uiten, of niet? Stel je voor, wat je zoal over je heen krijgt. Nee, dan maar als een mak schaapje, zonder enige eigen kennis, de mening van de meute brallen.
Ja, dit forum is anoniem, maar jij wilt met jouw anonieme naam toch een goede reputatie hebben. Dat weet ik zeker. Ik daarentegen ben mijn reputatie al aardig aan het verzieken, maar dat geeft niets. Ik zeg gewoon wat ik vind.quote:Op zondag 11 april 2004 23:53 schreef sebaz het volgende:
Wat denk je...een forum zo anoniem als dit is JUIST de plek om je eigen mening te ventileren
We zijn het niet met je eens je komt niet met goede argumenten.
tuurlijk wel! dan halen ze het meeste geld o man, en zeker deze zondag met pasen!quote:Op zondag 11 april 2004 23:56 schreef Ymke het volgende:
Geef nou es antwoord , collecteren ze niet in de kerk op zondag???
Ja, maar dat is een gift. Je hoeft niets te geven, terwijl je toch kun profiteren van de opbrengsten. Heel wat anders dan een transactie in een winkel voor een product.quote:Op zondag 11 april 2004 23:56 schreef Ymke het volgende:
Geef nou es antwoord , collecteren ze niet in de kerk op zondag???
Je roept alleen maar wat in het wild, vat nou eens kort samen waarom mensen niet mogen winkelen op zondag, behalve om de reden zat je graag wilt uitslapenquote:Waarom zijn het geen goede argumenten?
Ben eerst wel es benieuwd of je nog gaat reageren op mijn antwoord hierboven, en errr..hahahahahaha...Ik ben niet bang om mijn mening te geven op een anoniem forum als dit hoorquote:Op zondag 11 april 2004 23:51 schreef FuifDuif het volgende:
Het verbaast me ook weer niets, al deze reacties. Het is ook wel moeilijk om een andere mening dan de meerderheid te uiten, of niet? Stel je voor, wat je zoal over je heen krijgt. Nee, dan maar als een mak schaapje, zonder enige eigen kennis, de mening van de meute brallen.
niet alles behoeft argumentatie........tuurlijk....das dus gewoon erg zwak he!quote:Op zondag 11 april 2004 23:57 schreef FuifDuif het volgende:
En ik word ook zo moe van dat gezeik over argumentatie. Niet alles behoeft argumentatie. Het kan je ook sieren om gewoon traditie in ere te houden. Als je alleen maar nut nastreeft ben je wat mij betreft weer een primitieve mens zoals miljoenen jaren geleden. Nou, lekker dan.
Nee, je hoeft niets te geven, maar jij wilt bij de rest van de kerk toch een goede reputatie hebben Dat weet ik zekerquote:Op zondag 11 april 2004 23:58 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een gift. Je hoeft niets te geven, terwijl je toch kun profiteren van de opbrengsten. Heel wat anders dan een transactie in een winkel voor een product.
met A kwets je niemandquote:Op zondag 11 april 2004 23:59 schreef FuifDuif het volgende:
En om even op de vergelijking terug te komen. Ik stel twee situaties:
a. Ik bepaal zelf wel wanneer ik naar de winkel ga. Of dat nu maandag, of zondag is.
b. Ik bepaal zelf wel of ik iemand die ik niet mag, in elkaar sla.
Wat is het verschil? Jullie hameren steeds op het recht om je eigen handelen te bepalen. Nou, welk verschil is hier dan in werking?
wowquote:Op zondag 11 april 2004 23:59 schreef FuifDuif het volgende:
a. Ik bepaal zelf wel wanneer ik naar de winkel ga. Of dat nu maandag, of zondag is.
Wat is het verschil? Jullie hameren steeds op het recht om je eigen handelen te bepalen. Nou, welk verschil is hier dan in werking?
En als ik nu zelf wil bepalen om iemand te kwetsen?quote:Op maandag 12 april 2004 00:01 schreef u2petre het volgende:
[..]
met A kwets je niemand
met B wel
![]()
Bij a. dupeer je niemand en bij b. welquote:Op zondag 11 april 2004 23:59 schreef FuifDuif het volgende:
Ik wel, jij? De vergelijking is zeer terecht. In dat opzicht is zelf bepalen om een moord te plegen zelfs een goede vergelijking.quote:Op maandag 12 april 2004 00:01 schreef nein het volgende:
[..]
wow
zoals de waard is vertrouwt hij z'n gasten zeker?
Als jij DAT met elkaar durft te vergelijken ben je wel ERG ziek in je hoofd.
Nog nooit van respect voor je medemens gehoord?
*las dit berichtje later*quote:Op zondag 11 april 2004 23:57 schreef FuifDuif het volgende:
En ik word ook zo moe van dat gezeik over argumentatie. Niet alles behoeft argumentatie. Het kan je ook sieren om gewoon traditie in ere te houden. Als je alleen maar nut nastreeft ben je wat mij betreft weer een primitieve mens zoals miljoenen jaren geleden. Nou, lekker dan.
Dat is waar, maar dan nog kun je daar de kerk de schuld niet van geven. Je hebt de mogelijkheid om van de opbrengsten te genieten, zonder er zelf aan bij te dragen. Dat is waar het om gaat.quote:Op maandag 12 april 2004 00:01 schreef Ache-T het volgende:
[..]
Nee, je hoeft niets te geven, maar jij wilt bij de rest van de kerk toch een goede reputatie hebben Dat weet ik zeker
Ah, kijk, hier zat ik al op te wachten. Onzinnig argument dit. Doe jij alles wat de wet je voorschrijft? Hoe denk jij over een snelheidslimiet van 120km/u? Is wettelijk geregeld.quote:Op maandag 12 april 2004 00:04 schreef sebaz het volgende:
Oké, winkelen is niet voor de wet verboden en iemand molesteren wel....nu goed?
en als ik nu zin heb om jou te kwetsen? hoe zou jij dat vinden???quote:Op maandag 12 april 2004 00:02 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En als ik nu zelf wil bepalen om iemand te kwetsen?
ben je dan geen profiteur?quote:Op maandag 12 april 2004 00:04 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan nog kun je daar de kerk de schuld niet van geven. Je hebt de mogelijkheid om van de opbrengsten te genieten, zonder er zelf aan bij te dragen. Dat is waar het om gaat.
En jij durft mij te betichten van valse vergelijkingen? Hahahahahahaha. Er is namelijk wel een groot verschil tussen feiten en ethiek.quote:Op maandag 12 april 2004 00:04 schreef nein het volgende:
[..]
*las dit berichtje later*
![]()
1+1=4
neem je dat ook zomaar maar aan van je leraar?
Zonder beargumentatie?
*stuurt je door naar psychiater*
Als het om mensen gaat wel ja, als het om mezelf gaat vind ik het weer anders.quote:Ah, kijk, hier zat ik al op te wachten. Onzinnig argument dit. Doe jij alles wat de wet je voorschrijft? Hoe denk jij over een snelheidslimiet van 120km/u? Is wettelijk geregeld.
de wet om te voorkomen dat jij iemand molesteerd zonder gevolgen is er om iemand te beschermen! de snelheidslimiet ook!quote:Op maandag 12 april 2004 00:05 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ah, kijk, hier zat ik al op te wachten. Onzinnig argument dit. Doe jij alles wat de wet je voorschrijft? Hoe denk jij over een snelheidslimiet van 120km/u? Is wettelijk geregeld.
Ja, in feite wel. Maar dat doet niets af, aan het principe.quote:Op maandag 12 april 2004 00:06 schreef u2petre het volgende:
ben je dan geen profiteur?
Hmm, dus jij hebt echt geen respect voor je medemens. Lekker is datquote:Op maandag 12 april 2004 00:03 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik wel, jij? De vergelijking is zeer terecht. In dat opzicht is zelf bepalen om een moord te plegen zelfs een goede vergelijking.
Open daar maar een ander topic over ofzo...dit is alleen maar vanzelfsprekendquote:Op maandag 12 april 2004 00:07 schreef FuifDuif het volgende:
En als we dan allemaal zo geil zijn op argumentatie. Waarom mag je een medemens niet zonder respect behandelen? Geef daar eens een argument voor.
Dus als er weer een wet zou komen die winkels verplicht op zondag gesloten te zijn, dan zou je daar geen problemen mee hebben?quote:Op maandag 12 april 2004 00:07 schreef u2petre het volgende:
[..]
de wet om te voorkomen dat jij iemand molesteerd zonder gevolgen is er om iemand te beschermen! de snelheidslimiet ook!
Kijk eens aan. Daar komt het 'argument'. Waarom is het vanzelfsprekend? Leg maar eens uit dan.quote:Op maandag 12 april 2004 00:08 schreef sebaz het volgende:
[..]
Open daar maar een ander topic over ofzo...dit is alleen maar vanzelfsprekend![]()
![]()
dus als we allemaal gaan profiteren komt alles goed en doen we niks fout???!quote:Op maandag 12 april 2004 00:08 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, in feite wel. Maar dat doet niets af, aan het principe.
Ik snap niet wat dat te maken heeft met koopzondagen hoor. Je hoort bij een gemeenschap en je doneert aan die gemeenschap.quote:Op maandag 12 april 2004 00:09 schreef u2petre het volgende:
dus als we allemaal gaan profiteren komt alles goed en doen we niks fout???!![]()
als die door de overgrote meerderheid wordt gesteunt, warom niet? maar nederland is te liberaal om dat nog terug te draaienquote:Op maandag 12 april 2004 00:08 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dus als er weer een wet zou komen die winkels verplicht op zondag gesloten te zijn, dan zou je daar geen problemen mee hebben?
Je had t over argumenten, bijdehandje. Niet over feiten en ethiek.quote:Op maandag 12 april 2004 00:06 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En jij durft mij te betichten van valse vergelijkingen? Hahahahahahaha. Er is namelijk wel een groot verschil tussen feiten en ethiek.
Omdat dat de sociale omgansvorm is die we hebben gekozenquote:Op maandag 12 april 2004 00:12 schreef FuifDuif het volgende:
Ik wacht met smart op het antwoord op de vraag:
Waarom is het respecteren van je medemens zo vanzelfsprekend? Dat bepaal ik toch zelf? Net zoals ik kennelijk alles zelf moet bepalen?
Als ik het zou moeten uitleggen, is het niet meer vanzelfsprekend hé?quote:Kijk eens aan. Daar komt het 'argument'. Waarom is het vanzelfsprekend? Leg maar eens uit dan.
Weet ik niet. Een landelijk onderzoek heeft uitgewezen dat vooral veel jongeren zich helemaal niet meer prettig voelen in deze geindividualiseerde samenleving. Men weet zich geen houding meer te geven. Ik voorspel over een poos een terugkeer van de ordelijke samenleving met betere richtlijnen.quote:Op maandag 12 april 2004 00:12 schreef u2petre het volgende:
als die door de overgrote meerderheid wordt gesteunt, warom niet? maar nederland is te liberaal om dat nog terug te draaien
Dat is waar.quote:Op maandag 12 april 2004 00:12 schreef u2petre het volgende:
btw vertel mij eens waarom er zoveel kroegen bij de kerk in de buurt zitten? juist ja: vroeger OP ZONDAG, gelijk na de kerk de kroeg in! en maar consumeren!!!
ga lekker naar israel, daar respecteren de israelies en de palestijnen elkaar ook niet.. misschien voel je je daar thuis! of anders in irak, met heel veel respect tussen iraki's en amerikanen...quote:Op maandag 12 april 2004 00:12 schreef FuifDuif het volgende:
Waarom is het respecteren van je medemens zo vanzelfsprekend? Dat bepaal ik toch zelf? Net zoals ik kennelijk alles zelf moet bepalen?
Ja, wie kiest die? Ik bepaald toch zelf wel welke normen ik kies? Ja hallo, als je liberaal wilt zijn, moet je liberaal zijn.quote:Op maandag 12 april 2004 00:13 schreef Ymke het volgende:
[..]
Omdat dat de sociale omgansvorm is die we hebben gekozen
Dat hebben wij als samenleving gedaan , en jij mag daar best van afwijken , allen wordt je daar niet echt geliefd door.quote:Op maandag 12 april 2004 00:14 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, wie kiest die? Ik bepaald toch zelf wel welke normen ik kies? Ja hallo, als je liberaal wilt zijn, moet je liberaal zijn.
Wat nou ALLES zelf bepalen? Je bepaalt alleen wanneer je winkelt, om je tijd makkelijker in te delen, en dat je niet meer altijd rekening hoeft te houden op zaterdag dat je zondags niets meer kan kopen (vandaar dat het op zaterdags ook altijd ramdruk is in alle supermarkten).quote:Op maandag 12 april 2004 00:12 schreef FuifDuif het volgende:
dus als het over een geïndividualiseerde samenleving gaat is het gelijk ook een teken van tegen het "koopzondag of open op zondag gebeuren" zijn??quote:Op maandag 12 april 2004 00:14 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Weet ik niet. Een landelijk onderzoek heeft uitgewezen dat vooral veel jongeren zich helemaal niet meer prettig voelen in deze geindividualiseerde samenleving. Men weet zich geen houding meer te geven. Ik voorspel over een poos een terugkeer van de ordelijke samenleving met betere richtlijnen.
[..]
Dat is waar..
Dat is geen argument. Als je liberaal wilt zijn, zul je moeten accepteren dat ik zeg: ik bepaal voor mijzelf dat ik geen respect heb voor mijn medemens. Waarom moet ik respect hebben? Geef er een argument voor.quote:Op maandag 12 april 2004 00:14 schreef u2petre het volgende:
ga lekker naar israel, daar respecteren de israelies en de palestijnen elkaar ook niet.. misschien voel je je daar thuis! of anders in irak, met heel veel respect tussen iraki's en amerikanen...
Prima, dus als ik morgen zelf wil weten om mijn buurman eens in elkaar te slaan, is dat goed?quote:Op maandag 12 april 2004 00:17 schreef sebaz het volgende:
Wat jij doet moet je zelf weten.
Als jij die gedachte nou ook eens overneemt zijn we er uit
nee dat is tegen de wet , moeilijk he?quote:Op maandag 12 april 2004 00:18 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Prima, dus als ik morgen zelf wil weten om mijn buurman eens in elkaar te slaan, is dat goed?
Oh nee, dan opeens weer niet.
Allemaal leuk en aardig, maar ik zie nog steeds geen argument voor het respecteren van de medemens. Het is ook wel moeilijk of niet?quote:Op maandag 12 april 2004 00:16 schreef nein het volgende:
[..]
Wat nou ALLES zelf bepalen? Je bepaalt alleen wanneer je winkelt, om je tijd makkelijker in te delen, en dat je niet meer altijd rekening hoeft te houden op zaterdag dat je zondags niets meer kan kopen (vandaar dat het op zaterdags ook altijd ramdruk is in alle supermarkten).
Hoe kom je er bij dat je daarmee alles zelf moet bepalen?
En het respecteren van je medemens wordt als vanzelfsprekend aangenomen in onze westerse wereld. De meeste ouders proberen je dat te leren tijdens je opvoeding, nogal een essentieel onderdeel lijkt me, als je op een fijne manier deel wilt uit blijven maken van deze maatschapij. De meesten van ons hebben een geweten, dat scheelt ook al een stuk he.
Jij rijdt nooit te hard?quote:Op maandag 12 april 2004 00:18 schreef Ymke het volgende:
nee dat is tegen de wet , moeilijk he?
Volgens mij heb ik je het argument al gegeven hoorquote:Op maandag 12 april 2004 00:19 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ik zie nog steeds geen argument voor het respecteren van de medemens. Het is ook wel moeilijk of niet?
zoals de waard is behandeld hij zijn gasten.............quote:Op maandag 12 april 2004 00:17 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat is geen argument. Als je liberaal wilt zijn, zul je moeten accepteren dat ik zeg: ik bepaal voor mijzelf dat ik geen respect heb voor mijn medemens. Waarom moet ik respect hebben? Geef er een argument voor.
jawel, en dat mag ook nietquote:Op maandag 12 april 2004 00:19 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Jij rijdt nooit te hard?
Alles wat jou van je toetsenbord kan houden vind ik helemaal prima!quote:Prima, dus als ik morgen zelf wil weten om mijn buurman eens in elkaar te slaan, is dat goed?
Oh nee, dan opeens weer niet.
Ik probeer jullie alleen maar in te laten zien, hoe beperkt jullie visie is. Je geeft een argument voor het ene, maar weigert datzelfde argument voor het andere aan te nemen. Omdat je dan in het nauw gedreven wordt. Wel liberaal willen denken, maar als ik dan met iets extreems aankom, wordt ik gewezen op iets vaags als vanzelfsprekenheid of ander wordt de wet erbij gehaald. De wet die nota bene wordt opgesteld door een institutie, die tegelijkertijd wordt verguisd door dat liberale denken: de overheid. Sorry hoor, ik begrijp ook niet, dat ik nog meer moeite steek in deze discussie. Wat een tijdverspilling.quote:Op maandag 12 april 2004 00:18 schreef sebaz het volgende:
De TS moet zich even berperken tot 1 discussie, dit wordt chaotisch.
Kijk es verder dan je neus lang is:quote:Op maandag 12 april 2004 00:14 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Weet ik niet. Een landelijk onderzoek heeft uitgewezen dat vooral veel jongeren zich helemaal niet meer prettig voelen in deze geindividualiseerde samenleving. Men weet zich geen houding meer te geven. Ik voorspel over een poos een terugkeer van de ordelijke samenleving met betere richtlijnen.
Waarom begin je hem dan?quote:Op maandag 12 april 2004 00:21 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
. Sorry hoor, ik begrijp ook niet, dat ik nog meer moeite steek in deze discussie. Wat een tijdverspilling.
Jawel, maar ik hoef een ander niet te behandelen, zoals ik zelf behandeld wens te worden. Dat bepaal ik zelf immers. Of een ander mij ook met respect behandelt is een tweede, dat ligt aan die ander.quote:Op maandag 12 april 2004 00:20 schreef u2petre het volgende:
zoals de waard is behandeld hij zijn gasten.............
dus jij wil niet met respect behandeld worden?
ik welquote:Op maandag 12 april 2004 00:23 schreef sebaz het volgende:
Ik heb niet eens geld voldoende om shop-a-holic te zijn
onze visie beperkt????????????????????quote:Op maandag 12 april 2004 00:21 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik probeer jullie alleen maar in te laten zien, hoe beperkt jullie visie is. Je geeft een argument voor het ene, maar weigert datzelfde argument voor het andere aan te nemen. Omdat je dan in het nauw gedreven wordt. Wel liberaal willen denken, maar als ik dan met iets extreems aankom, wordt ik gewezen op iets vaags als vanzelfsprekenheid of ander wordt de wet erbij gehaald. De wet die nota bene wordt opgesteld door een institutie, die tegelijkertijd wordt verguisd door dat liberale denken: de overheid. Sorry hoor, ik begrijp ook niet, dat ik nog meer moeite steek in deze discussie. Wat een tijdverspilling.
Laat ik het anders zeggen, ik heb een dure hobby, dus ik steek het ergens anders in!quote:Op maandag 12 april 2004 00:24 schreef Ymke het volgende:
[..]
ik wel
ooo lekker en zo kom je ergens, alweer een profiteur dus!??quote:Op maandag 12 april 2004 00:22 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Jawel, maar ik hoef een ander niet te behandelen, zoals ik zelf behandeld wens te worden. Dat bepaal ik zelf immers. Of een ander mij ook met respect behandelt is een tweede, dat ligt aan die ander.
*wijst naar boven* nog maar een keer lezen meneer fuifduif.quote:Op maandag 12 april 2004 00:19 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ik zie nog steeds geen argument voor het respecteren van de medemens. Het is ook wel moeilijk of niet?
je steekt het ergens anders in, het is een hobby, het is duur hmmmm doet me ergens aan denken.....foei!quote:Op maandag 12 april 2004 00:25 schreef sebaz het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen, ik heb een dure hobby, dus ik steek het ergens anders in!![]()
Je respecteert iemand uit eigenbelang. En waarom is het niet respecteren van iemand ziek? Leg eens uit. Ik vind dat je mij niet respecteert, wanneer je zondags naar de winkel gaat. Ben jij dan ziek? Zie je hoe simpel het allemaal is?quote:Op maandag 12 april 2004 00:26 schreef nein het volgende:
Je respecteert je medemens omdat je een geweten hebt. Mensen die niemand respecteren zijn ziek en moeten geholpen worden.
Tja, mensen gaan ook gewoon zondags naar de winkel, terwijl ze anderen daarmee kwetsen.quote:Op maandag 12 april 2004 00:26 schreef nein het volgende:
En waarom je een geweten hebt? Omdat je als mens kan inzien wat de consequenties zijn als je iemand pijn doet, en omdat je als mens mee kan leven met anderen, pijn kan inbeelden die anderen hebben. Daarom.
Ik neem de moeite niet eens meer.quote:Op maandag 12 april 2004 00:26 schreef nein het volgende:
Waarom mensen mee kunnen leven? Dat is een gedeelte opvoeding (de goede richting sturen) en voor de rest gewoon aangeboren.
Nu jij weer.
Dat mag jij vinden. Ik vind dus dat ik wanneer ik wil, altijd iemand uit mag schelden.quote:Op maandag 12 april 2004 00:27 schreef Ymke het volgende:
Maar om even terug te komen op het winkelen.
Ik vind dat winkels dus open mogen zijn: altijd
*wijst je even op het volgende:quote:Op maandag 12 april 2004 00:21 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik probeer jullie alleen maar in te laten zien, hoe beperkt jullie visie is. Je geeft een argument voor het ene, maar weigert datzelfde argument voor het andere aan te nemen. Omdat je dan in het nauw gedreven wordt. Wel liberaal willen denken, maar als ik dan met iets extreems aankom, wordt ik gewezen op iets vaags als vanzelfsprekenheid of ander wordt de wet erbij gehaald. De wet die nota bene wordt opgesteld door een institutie, die tegelijkertijd wordt verguisd door dat liberale denken: de overheid. Sorry hoor, ik begrijp ook niet, dat ik nog meer moeite steek in deze discussie. Wat een tijdverspilling.
Dat mag je ook , alleen niemand vindt je dan meer lief hoor , en dan wordt je die enge rare buurman voor wie alle kindertjes bang zijnquote:Op maandag 12 april 2004 00:29 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Ik vind dus dat ik wanneer ik wil, altijd iemand uit mag schelden.
ik ga vanmiddag naar een winkel, kan me niet schelen wat voor een, maar als ik jou daarmee kwets: GRAAAAAG (sorry dat moest er even uit!)quote:Op maandag 12 april 2004 00:28 schreef FuifDuif het volgende:
Ik vind dat je mij niet respecteert, wanneer je zondags naar de winkel gaat. Ben jij dan ziek? Zie je hoe simpel het allemaal is?
[..]
Kijk, grammaticaneuken... een teken van zwakte. Je zit klem en gaat nu op deze toer. En waarom denk je dat ik intellectueel wil doen? Ik ben intellectueel, dat wel.quote:Op maandag 12 april 2004 00:30 schreef nein het volgende:
*wijst je even op het volgende:
Het is: "word ik gewezen".
Leer eerst even spellen voor je intellectueel gaat doen![]()
Ja, net zoals een mens altijd handelt uit eigen belang en dus het geweten een bescherming tegen egoïstisch fanatisme. Geweten is dus niet iets sociaals, maar iets dat juist egoïstisch is. Een bescherming tegen jezelf. Dat staat ook vast in talloze onderzoeken.quote:Op maandag 12 april 2004 00:30 schreef nein het volgende:
Enneh, biologie is niet vaag hoor. Natuurlijk is het vanzelfsprekend wat ik zeg, wat ik zeg over dat geweten is namelijk algemeen bekend. Talloze onderzoeken hebben dat duidelijk gemaakt.
Ja dus?quote:Op maandag 12 april 2004 00:31 schreef Ymke het volgende:
Dat mag je ook , alleen niemand vindt je dan meer lief hoor , en dan wordt je die enge rare buurman voor wie alle kindertjes bang zijn
Hmmm, tegenstrijdige opmerking voor een individualist. Ik dacht dat het individun boven de massa staat in liberale opvattingen. Je spreekt jezelf goed tegen.quote:Op maandag 12 april 2004 00:32 schreef u2petre het volgende:
[..]
ik ga vanmiddag naar een winkel, kan me niet schelen wat voor een, maar als ik jou daarmee kwets: GRAAAAAG (sorry dat moest er even uit!)
we kijken ff naar de meerderheid, is de meerderheid gekwetst als iemand naar de winkel op zondag gaat? d8 het niet! en de meerderheid is belangrijker dan jou(ECHT waar!)
het stinkt hier naar eigendunk!quote:Op maandag 12 april 2004 00:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Kijk, grammaticaneuken... een teken van zwakte. Je zit klem en gaat nu op deze toer. En waarom denk je dat ik intellectueel wil doen? Ik ben intellectueel, dat wel.
[..]
Wijs ik je erop dat je op die manieer sociaal buiten de boot valt, en dat heb je niet als je van mening bent dat een winkel open mag zijn op zondagquote:Op maandag 12 april 2004 00:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja dus?
Ik heb te veel eieren gegeten vandaag. Dat wel.quote:Op maandag 12 april 2004 00:35 schreef u2petre het volgende:
[..]
het stinkt hier naar eigendunk!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik respecteer niet mensen uit eigenbelang hoor, hoe klote ik me ook voel, ik ga echt geen anderen kwetsen omdat ík me toevallig lullig voel. Sorry dat ik degene die je dit moet vertellen: maar je hebt echt een totaal scheef beeld van de wereld.quote:Op maandag 12 april 2004 00:28 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Je respecteert iemand uit eigenbelang. En waarom is het niet respecteren van iemand ziek? Leg eens uit. Ik vind dat je mij niet respecteert, wanneer je zondags naar de winkel gaat. Ben jij dan ziek? Zie je hoe simpel het allemaal is?
[..]
Niemand wordt gekwetst. Jij ergert je alleen. Dat is een groot verschil.quote:Tja, mensen gaan ook gewoon zondags naar de winkel, terwijl ze anderen daarmee kwetsen.
[..]
Toch maar wel he.quote:Ik neem de moeite niet eens meer.
hoezo dat dan weer? als je alles naar jezelf gaat draaien kap ik er mee hoor!quote:Op maandag 12 april 2004 00:34 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hmmm, tegenstrijdige opmerking voor een individualist. Ik dacht dat het individun boven de massa staat in liberale opvattingen. Je spreekt jezelf goed tegen.![]()
Dat is waar, maar dat is dan nog altijd mijn keuze.quote:Op maandag 12 april 2004 00:35 schreef Ymke het volgende:
[..]
Wijs ik je erop dat je op die manieer sociaal buiten de boot valt, en dat heb je niet als je van mening bent dat een winkel open mag zijn op zondag
Ja en dat heb ik je nu al vaker gezegt , JA dat is jou keuze , waarom blijf je daar zo over doordreinen.?quote:Op maandag 12 april 2004 00:36 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dat is dan nog altijd mijn keuze.
wat is dat dan weer voor reactie? je omzeilt de kwestie helemaal!!!quote:Op maandag 12 april 2004 00:35 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik heb te veel eieren gegeten vandaag. Dat wel.
Huh? Je begint te ijlen vriend. "Naar mijzelf draaien"? "Jehova gezeik"? Dit is gewoon een politieke redenatie.quote:Op maandag 12 april 2004 00:36 schreef u2petre het volgende:
[..]
hoezo dat dan weer? als je alles naar jezelf gaat draaien kap ik er mee hoor!
heb geen zin meer in dat jehova gezeik!
hahaha ik zit niet klem, JIJ zit klem. Je leest m'n argumenten niet eens, maar ratelt gewoon door.quote:Op maandag 12 april 2004 00:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Kijk, grammaticaneuken... een teken van zwakte. Je zit klem en gaat nu op deze toer. En waarom denk je dat ik intellectueel wil doen? Ik ben intellectueel, dat wel.
[..]
Ja, net zoals een mens altijd handelt uit eigen belang en dus het geweten een bescherming tegen egoïstisch fanatisme. Geweten is dus niet iets sociaals, maar iets dat juist egoïstisch is. Een bescherming tegen jezelf. Dat staat ook vast in talloze onderzoeken.
*vind dit de meest zinnige post van dit hele topic trouwens*quote:Op maandag 12 april 2004 00:13 schreef zhe-devilll het volgende:
Neem the Sims
cheat money en je bent zo van je ''in real life'' koopverslaving af..
zaligggg
Tis hier best gezellig hoorquote:Op maandag 12 april 2004 00:40 schreef u2petre het volgende:
pff ik gaat slapen hoor, als fuifduif steed wegdraait van de orginele discussie is dat voor mij een teken van zwakte, JA ook als anderen met andere punten komen aandraven en JIJ er op ingaat!
das waar, en ik ben zondag toch toevallig vrij dus eigenlijk.....:) maar laten we dan lekker elkaar persoonlijk gaan aanvallen, kun je lachen..:/ :quote:Op maandag 12 april 2004 00:41 schreef Ymke het volgende:
[..]
Tis hier best gezellig hoor
*neemt nog maar een -om ontopic te blijven- bij de AH XL om 21.00 savonds gekochte coca cola light*quote:Op maandag 12 april 2004 00:41 schreef Ymke het volgende:
[..]
Tis hier best gezellig hoor
Waarschijnlijk de hele rand van de wc ondergepiest, dat bepaalt hij namelijk allemaal zelf!quote:Op maandag 12 april 2004 00:46 schreef Ymke het volgende:
Die is vast even plassen
Hoezo, heb je geen zin om telkens hetzelfde personeel tegen het lijf te lopen in de winkel dan?quote:Op zaterdag 17 april 2004 09:59 schreef LowJoe het volgende:
Ik heb dit al eerder gezegt in dit topic!Het is heel fijn als ze open zijn maar niet met steeds hetzelfde personeel!
Haha!Grapjurk!Nee,dan heeft het personeel tenminste normale werktijden!quote:Op zaterdag 17 april 2004 10:51 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hoezo, heb je geen zin om telkens hetzelfde personeel tegen het lijf te lopen in de winkel dan?
Ah kijk, medeleven met het personeel. Doe nu maar niet alsof dat jou echt uitmaakt. Jij wilt gewoon kunnen kopen, net zoals iedereen.quote:Op zaterdag 17 april 2004 13:42 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Haha!Grapjurk!Nee,dan heeft het personeel tenminste normale werktijden!
Oh, net zoals iedereen...jij dus ook.quote:Op zaterdag 17 april 2004 13:59 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ah kijk, medeleven met het personeel. Doe nu maar niet alsof dat jou echt uitmaakt. Jij wilt gewoon kunnen kopen, net zoals iedereen.
Ja, ik ook. Als ik de kans heb om naar de winkel te gaan en ik moet, dan doe ik het ook. Met andere woorden, biedt iets aan en de vraag komt vanzelf. Maar ondanks die behoefte ben ik toch tegen, onder de noemer van: niet iedere behoefte hoeft constant bevredigd te worden. Er bestaan ook principes.quote:Op zaterdag 17 april 2004 15:44 schreef sebaz het volgende:
Oh, net zoals iedereen...jij dus ook.
Lul niet uit je nek man. Jij bepaalt niet wat ik uitmaak.quote:Op zaterdag 17 april 2004 15:44 schreef sebaz het volgende:
overigens ga jij nu ineens uitmaken wat LowJoe voor een mening heeft...?![]()
Dit is nou hypocriet, als je zo erg tegen het winkelen op zondag bent, dan zou je juist uit principe al niet op zondag naar een winkel moeten gaan, al zou je je vast moeten laten bindenquote:Op zaterdag 17 april 2004 15:47 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Als ik de kans heb om naar de winkel te gaan en ik moet, dan doe ik het ook. Met andere woorden, biedt iets aan en de vraag komt vanzelf. Maar ondanks die behoefte ben ik toch tegen, onder de noemer van: niet iedere behoefte hoeft constant bevredigd te worden. Er bestaan ook principes.
Ja, het is hypocriet. Daar ben ik het mee eens. Maar ik ben ook maar een mens en ik geef mijn zwakheden in ieder geval toe.quote:Op zaterdag 17 april 2004 16:42 schreef SoundGarden het volgende:
Dit is nou hypocriet, als je zo erg tegen het winkelen op zondag bent, dan zou je juist uit principe al niet op zondag naar een winkel moeten gaan, al zou je je vast moeten laten binden![]()
Zo wordt het mechanisme van vraag en aanbod inderdaad, gaat men vanuit. Maar dat werkt niet voor iedere sector zo. Neem bijvoorbeeld de zorg. Werkt ook overwegend andersom. Er was in den beginne geen vraag naar koopzondagen, maar enkele winkeliers kwamen met het initiatief en dus ontstond er vraag. Kortom: "wat er niet is, hoeft er ook niet te komen."quote:Op zaterdag 17 april 2004 16:42 schreef SoundGarden het volgende:
Als je iets aanbied en er geen (voldoende) vraag naar blijkt te zijn dan verdwijnt het aanbod ook weer vanzelf, dus met jouw redenatie houd je dus zelf het aanbod in stand![]()
En waarom kan die dag niet de zondag zijn? Ah ja, ik weet het al, je wilt mij gewoon irriteren.quote:Op zaterdag 17 april 2004 16:43 schreef sebaz het volgende:
Wat ook al eerder is gezegd, is dat winkels ook op een andere willekeurige dag dicht kunnen.
Ze hoeven niet per definitie 7 dagen per week open.
Klopt.quote:je wilt mij gewoon irriteren.
De moraal op dit forum verslapt.quote:Op zondag 11 april 2004 23:28 schreef FuifDuif het volgende:
Zeg dat er dan bij. Idioot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |