Tsjah, wat moeten we hier nu weer van zeggen? Volgens mij is het puur sensatie nieuws, iets wordt weer voor de 1000ste keer herhaald en hetgeen we gedeeltelijk al wisten wordt door de Telegraaf gewoon weer tot een olifant gemaakt. Volgens mij denken de mensen uit Friesland echt dat het hier in Amsterdam 1 groot bolwerk is van buitenlanders, moslims, haat en geweld.quote:Jonge A'damse moslims aangezet tot haat
Gepost door Rob (R@b) () - zaterdag 10 april 2004 @ 18:49 - Bron: Telegraaf (restricted editie)
De Telegraaf wijdt vandaag een paginagroot artikel over rigoureuse radicalisering onder jonge moslims in Amsterdam. Marokkaanse jongens die hier geboren zijn, uiten steeds vaker intense haat voor hun eigen land – Nederland. Enkelen zouden zelfs bereid zijn om tot actie over te gaan, zo heeft een informant de krant verteld.
De informant, waarvan de Telegraaf de naam geheim houdt, is zelf een moslim en kent de groeperingen die zich tegen het westen afzetten. Volgens hem worden met name jonge Marokkanen rijp gemaakt voor geweld door gewiekste ronselaars. Ze gebruiken daarbij onder meer een onlangs in Amsterdam opgedoken videoband. ''De Marokkaanse moslimstrijders van het bloedbad in Madrid zitten overal. Ook hier'', zo waarschuwt de informant.
De informant zegt verder: ''Nederland kent zijn eigen 'Bin Laden-bende': een groep Marokkaanse jongens uit Amsterdam is 'serieus' bezig met voorbereidingen voor de gewelddadige strijd tegen het Westen. Zij worden in moskeeën, buurthuizen en in privé-woningen geïndoctrineerd om hun geboorteland – Nederland – te haten.''
Het verhaal van de informant wordt bevestigd door een 33-jarige Marokkaanse buurtwerker in Amsterdam-West. ''Meedoen aan de jihad speelt momenteel heel erg. Ik zie het om mij heen gebeuren: jongens die opeens naar de moskee gaan, baardjes laten groeien en de koran citeren. Ze worden gehersenspoeld door gekken die de islam misbruiken. Die jongens krijgen hele rare ideeën in hun hoofd, op een gegeven moment weten ze niet beter.''
De informant vervolgt: ''Op straat in Amsterdam, in de moslimbuurten, is de strijd tegen het terrorisme het gesprek van de dag. Maar wat je steeds vaker hoort, vooral onder radicale jongens, is dat Amerika en zijn bondgenoten de echte terroristen zijn. Dat wordt erin gepompt door allerlei moslimgroepen, zoals de Arabisch Europese Liga (AEL) van Abou Jahjah. Zij proberen jongeren te werven met grote scheldpartijen tegen het Westen.''
Vogens de informant wordt het lot van de Palestijnen, ''onze broeders'', altijd ingezet om steun te krijgen voor de jihad. Jonge jongens zijn daar heel gevoelig voor. Ook wordt telkens gezegd dat de moslims onderdrukt worden, in Europa, maar ook in hun land van herkomst Marokko, waar veel jongeren nog vaak met vakantie gaan. Jongeren van 16, 17 jaar zouden met behulp van video's, waarop geweld tegen moslims is te zien, klaar gestoomd worden voor de jihad.
Voor Friezen is alles buiten friesjelandje buitenland.quote:Op zaterdag 10 april 2004 18:57 schreef Youssef het volgende:
Nou, voor een ander het doet![]()
Volgens mij denken de mensen uit Friesland echt dat het hier in Amsterdam 1 groot bolwerk is van buitenlanders
Dat vraag ik me dus ook af....quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:07 schreef Ludwig het volgende:
Wat heeft dit verhaal in godsnaam met Friesland te maken?
Nou, dat valt reuze mee hoor. Ze zijn hier over het algemeen wat nuchterder en realistischer en wat minder gevoelig voor sensatie.quote:Op zaterdag 10 april 2004 18:57 schreef Youssef het volgende:
Nou, voor een ander het doet![]()
Volgens mij denken de mensen uit Friesland echt dat het hier in Amsterdam 1 groot bolwerk is van buitenlanders, moslims, haat en geweld.
Nou ja, wij voelens ons toch ook verbonden met de VS ? Zo gek vind ik het niet.quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:48 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik snap nooit zo goed dat die jongeren de Palestijnen zien als hun moslimbroeders. Je moet wel een hele sterke band hebben met de Islam om hun te zien als broeders. Een land dat duizenden kilometers verderop ligt.
De conclusie dat die jongeren extremisten zijn is dus geen verkeerde lijkt mij. Zo'n sterke groei van extremisten moet dan ook snel bestreden worden.
oh ja?quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, wij voelens ons toch ook verbonden met de VS ? Zo gek vind ik het niet.
Ik iig zeker niet en ik betwijfel of anderen er ook zo over denken. Verbonden zijn omdat de VS ook Westers is vind ik niet echt van dezelfde orde als de verbondenheid van de moslims. Dat laatste gaat vele malen dieper.quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:55 schreef gelly het volgende:
[..]
ikke niet hoorquote:Op zaterdag 10 april 2004 19:55 schreef gelly het volgende:
[..]
De moslims zijn als een gecementeerde muur, elke steen apart is een onderdeel van deze muur, bij het wegvallen van een willekeurige steen is de muur verworden tot een waardeloos object van gemanifesteerde eenheid, zo is het ook met de moslims, zij zijn broeders ONGEACHT huidskleur, afkomst, merk fiets, achtergrond etc. Dit maakt de Islam zo uniek, zie bv. de bedevaart die elk jaar wordt uitgevoerd naar Mekka, hier komen miljoenen moslims samen, zoveel eenheid, pluriformiteit en vreedzame broederschap wordt door geen enkele andere ideologie gepredikt...quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:48 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik snap nooit zo goed dat die jongeren de Palestijnen zien als hun moslimbroeders. Je moet wel een hele sterke band hebben met de Islam om hun te zien als broeders. Een land dat duizenden kilometers verderop ligt.
De conclusie dat die jongeren extremisten zijn is dus geen verkeerde lijkt mij. Zo'n sterke groei van extremisten moet dan ook snel bestreden worden.
probeer je nu expres weer een flame-war op poten te zetten ofzo?quote:Op zaterdag 10 april 2004 20:50 schreef Chadi het volgende:
Ze hebben wat terrorisme betreft gelijk . Amerikanen zijn de grootste moordenaars en terroristen bende van het nieuwe tijdperk.
Het wezelijke verschil is dat wij voor ons voortbestaan afhankelijk zijn van de amerikanen. De marokkanen die hier leven kun rustig zonder hun palestijnse vriendenquote:Op zaterdag 10 april 2004 19:55 schreef gelly het volgende:
Het is alleen erg jammer dat er een paar gekken bestaan die stenen lopen los te wrikken om richting het westen te gooien.quote:Op zaterdag 10 april 2004 20:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De moslims zijn als een gecementeerde muur, elke steen apart is een onderdeel van deze muur, bij het wegvallen van een willekeurige steen is de muur verworden tot een waardeloos object van gemanifesteerde eenheid, zo is het ook met de moslims, zij zijn broeders ONGEACHT huidskleur, afkomst, merk fiets, achtergrond etc. Dit maakt de Islam zo uniek, zie bv. de bedevaart die elk jaar wordt uitgevoerd naar Mekka, hier komen miljoenen moslims samen, zoveel eenheid, pluriformiteit en vreedzame broederschap wordt door geen enkele andere ideologie gepredikt...
nee ik geef hier mijn mening en als je dat niet zo ziet mag je gerust uitleggen waarom niet. Flame zou het alleen zijn als je je beledigt zou voelen door mijnuitspraken.quote:Op zaterdag 10 april 2004 20:52 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
probeer je nu expres weer een flame-war op poten te zetten ofzo?
Eigenlijk naar alles wat niet-moslim is. China bijvoorbeeld heeft ook binnenlandse problemen met moslims. Het verschil daar is dat moslims daar echt onderdrukt worden. Hier kunnen ze -binnen de wet- hun gang gaan.quote:Op zaterdag 10 april 2004 20:55 schreef Dagonet het volgende:
Het is alleen erg jammer dat er een paar gekken bestaan die stenen lopen los te wrikken om richting het westen te gooien.
Ik voel me niet beledigd, maar als je ".... == terroristen" vergelijkingen gaat maken gooi je een sneeuwbal die niet onbeantwoord gaat blijven.quote:Op zaterdag 10 april 2004 20:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
nee ik geef hier mijn mening en als je dat niet zo ziet mag je gerust uitleggen waarom niet. Flame zou het alleen zijn als je je beledigt zou voelen door mijnuitspraken.
Zo kan je elke discussie hier die uitgaat van 2 invalshoeken of meer wel zo bestempelen.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:00 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik voel me niet beledigd, maar als je ".... == terroristen" vergelijkingen gaat maken gooi je een sneeuwbal die niet onbeantwoord gaat blijven.
Heb je wel gelijk in, hoe erg je ook tegen de acties van de VS van de afgelopen 50 jaar kan zijn (of langer), terrorisme staat tegenwoordig gelijk met het opblazen van openbaar vervoer, ziekenhuizen en andere doelen puur gericht op het maken van burgerslachtoffers. Iets waar je de VS lang niet zo makkelijk van kan betichten.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:00 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik voel me niet beledigd, maar als je ".... == terroristen" vergelijkingen gaat maken gooi je een sneeuwbal die niet onbeantwoord gaat blijven.
Nee, het is de stijl van de Amerikanen om op zo'n "schoon" mogelijke manier zoveel mogelijk doden te maken in een zo'n kort mogelijke tijd, daarbij heeft Amerika 1 van de sterkste propagandamotoren van de wereld in handen: CNN. Zij hebben dus de macht om 1 ieder in de wereld hun agressor-activiteiten als een goed iets te laten zien. De krachten hebben de arme zelfmoord-terroristen bv. nietquote:Op zaterdag 10 april 2004 21:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Heb je wel gelijk in, hoe erg je ook tegen de acties van de VS van de afgelopen 50 jaar kan zijn (of langer), terrorisme staat tegenwoordig gelijk met het opblazen van openbaar vervoer, ziekenhuizen en andere doelen puur gericht op het maken van burgerslachtoffers. Iets waar je de VS lang niet zo makkelijk van kan betichten.
Ik vind bombardementen met vliegtuigen van een moskee plein tijdens het gebed of vlak voor of vlak erna een terroristische daad en geen enkele malloot hoeft mij uit te leggen dat ze niet anders konden. De VS doet er inderdaad alles aan om eigen doden te voorkomen hoeveel irakies er bij geteld worden als collateral damage kan ze geen ruk schelen en zo gedragen ze zich er ook naar. Een stad afsluiten en de bevolking daar aanvallen met helikopters en vliegtuigen is een terroristische daad en kan je op geen enkele manier goed lullen.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Heb je wel gelijk in, hoe erg je ook tegen de acties van de VS van de afgelopen 50 jaar kan zijn (of langer), terrorisme staat tegenwoordig gelijk met het opblazen van openbaar vervoer, ziekenhuizen en andere doelen puur gericht op het maken van burgerslachtoffers. Iets waar je de VS lang niet zo makkelijk van kan betichten.
Nee, dat is moderne oorlogsvoering. Hoe erg het ook is. Om maar on-topic verder te gaan. Kennelijk heeft de betreffende jeugd dezelfde gedachtengang. Dat is niet alleen spijtig maar ook een indicatie dat we niet hoeven te rekenen op discussie met deze mensen.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:13 schreef Chadi het volgende:
Een stad afsluiten en de bevolking daar aanvallen met helikopters en vliegtuigen is een terroristische daad en kan je op geen enkele manier goed lullen.
Heel leuk voor jou, maar ten eerste zijn de indonesiërs niet echt van hetzelfde soort 'ras' (arabieren, palestijnen - marokkanen) en bovendien is de situatie in Indonesië helemaal niet bekend. Ik zie namelijk ook niet horden moslims voor de (islamitische) Indonesiërs opkomen.quote:Op zaterdag 10 april 2004 20:12 schreef ExTec het volgende:
Een relevantere vergelijking dan die van gelly zouden de religieuze conflicten in indonesie zijn.
Daar bemoeit het overwegend christelijke westen zich ook niet mee. Zeker, we hebben wel een mening, doen ook ons best om het te voorkomen. Maar een westerling zal zich er niet op voorstaan dat'ie de kant van de christelijke indonesiers kiest, enkel en alleen omdat het christenen zijn.
Ik vind dat een vorm van extremisme. Geloof moet je voor jezelf houden. Dat is een privé aangelegenheid. Zodra geloof in de openbaar komt wordt het gevaarlijk. Dat zien we nu dagelijks. Veel Islamitische landen hebben grote delen van de Islamitische wetgeving als nationale wetgeving ingevoerd. Moslimjongeren gaan de strijd aan met het Westen omdat ze denken dat er een oorlog wordt gevoerd tegen hun moslimbroeders. Aanslagen in Irak worden vaak gepleegd door moslimbroeders vanuit buurlanden.quote:Op zaterdag 10 april 2004 20:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De moslims zijn als een gecementeerde muur, elke steen apart is een onderdeel van deze muur, bij het wegvallen van een willekeurige steen is de muur verworden tot een waardeloos object van gemanifesteerde eenheid, zo is het ook met de moslims, zij zijn broeders ONGEACHT huidskleur, afkomst, merk fiets, achtergrond etc. Dit maakt de Islam zo uniek, zie bv. de bedevaart die elk jaar wordt uitgevoerd naar Mekka, hier komen miljoenen moslims samen, zoveel eenheid, pluriformiteit en vreedzame broederschap wordt door geen enkele andere ideologie gepredikt...
jaja schuif het maar onder moderne oorlogsvoering dan schuif ik het andere op niet anders kunnen door het ontbreken van geld en materiaal en de patstelling staat er weer. Je hoeft er niet op te rekenen dat ze begrip gaan opbrengen voor het onder een andere noemer proberen te brengen van Amerikaanse acties die leiden tot zo veel burger slachtoffers.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee, dat is moderne oorlogsvoering. Hoe erg het ook is. Om maar on-topic verder te gaan. Kennelijk heeft de betreffende jeugd dezelfde gedachtengang. Dat is niet alleen spijtig maar ook een indicatie dat we niet hoeven te rekenen op discussie met deze mensen.
Als iedereen zich zou plaatsen in een gecementeerde muur dan zou de wereld prachtig zijn. De mens zoekt elkaar op en zoekt bescherming bij elkaar. De saamhorigheid binnen de islam is geweldig. Samen sta je sterk.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:21 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Ik vind dat een vorm van extremisme. Geloof moet je voor jezelf houden. Dat is een privé aangelegenheid. Zodra geloof in de openbaar komt wordt het gevaarlijk. Dat zien we nu dagelijks. Veel Islamitische landen hebben grote delen van de Islamitische wetgeving als nationale wetgeving ingevoerd. Moslimjongeren gaan de strijd aan met het Westen omdat ze denken dat er een oorlog wordt gevoerd tegen hun moslimbroeders. Aanslagen in Irak worden vaak gepleegd door moslimbroeders vanuit buurlanden.
Ras? Ik dacht dat ras niet meespeelde binnen de Islam. Dat las ik althans net in de bijdrage van Bansheeboy.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:21 schreef Youssef het volgende:
[..]
Heel leuk voor jou, maar ten eerste zijn de indonesiërs niet echt van hetzelfde soort 'ras' (arabieren, palestijnen - marokkanen) en bovendien is de situatie in Indonesië helemaal niet bekend. Ik zie namelijk ook niet horden moslims voor de (islamitische) Indonesiërs opkomen.
En ik las het ook op al-islaam.com.quote:zo is het ook met de moslims, zij zijn broeders ONGEACHT huidskleur, afkomst, merk fiets, achtergrond etc.
Deze discussie maar voortzetten in het Irak na de oorlog topicquote:Op zaterdag 10 april 2004 21:23 schreef Chadi het volgende:
[..]
jaja schuif het maar onder moderne oorlogsvoering dan schuif ik het andere op niet anders kunnen door het ontbreken van geld en materiaal en de patstelling staat er weer. Je hoeft er niet op te rekenen dat ze begrip gaan opbrengen voor het onder een andere noemer proberen te brengen van Amerikaanse acties die leiden tot zo veel burger slachtoffers.
quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:23 schreef Chadi het volgende:
Je hoeft er niet op te rekenen dat ze begrip gaan opbrengen voor het onder een andere noemer proberen te brengen van Amerikaanse acties die leiden tot zo veel burger slachtoffers.
quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
maar ook een indicatie dat we niet hoeven te rekenen op discussie met deze mensen.
Probeer je nu te zeggen dat de wereld prachtig zou zijn als iedereen zich bij de Islam zou voegen?quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:26 schreef Youssef het volgende:
[..]
Als iedereen zich zou plaatsen in een gecementeerde muur dan zou de wereld prachtig zijn.
Bescherming tegen wat? Tegen wie moet je sterk staan?quote:De mens zoekt elkaar op en zoekt bescherming bij elkaar. De saamhorigheid binnen de islam is geweldig. Samen sta je sterk.
Ja, ik had het toch ook over de Nederlanders die zich niet scharen achter de Indonesischie christenenquote:Op zaterdag 10 april 2004 21:26 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Ras? Ik dacht dat ras niet meespeelde binnen de Islam. Dat las ik althans net in de bijdrage van Bansheeboy.
Dan heb je deze ook vast gelezen:quote:En ik las het ook op al-islaam.com.
Als iedereen overtuigt moslim zou zijn en zich zou gedragen als de profeet Vrede zij met Hem had geadviseerd? Ja.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:29 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Probeer je nu te zeggen dat de wereld prachtig zou zijn als iedereen zich bij de Islam zou voegen?
Sterk in het algemeen. Sterk tegenover de rest van de maatschappij etc. etc. Iemand die geïsoleerd leeft zal zich steeds verder terugtrekken en zijn vertrouwen verliezen, moslims die elkaar steunen in alles wat ze doen die staan samen sterk en kunnen elkaar opvangen in moeilijke tijden.quote:Bescherming tegen wat? Tegen wie moet je sterk staan?
Maar als je naar de NL geschiedenis kijkt zie je dat een samenleving in zuilen niet erg lang vol te houden is, het stuk wat ik quote is ook toepasbaar op elke zuil in Nederland in de eerste helft van de 20e eeuw.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:32 schreef Youssef het volgende:
Sterk in het algemeen. Sterk tegenover de rest van de maatschappij etc. etc. Iemand die geïsoleerd leeft zal zich steeds verder terugtrekken en zijn vertrouwen verliezen, moslims die elkaar steunen in alles wat ze doen die staan samen sterk en kunnen elkaar opvangen in moeilijke tijden.
Met of zonder de Shariah?quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:32 schreef Youssef het volgende:
[..]
Als iedereen overtuigt moslim zou zijn en zich zou gedragen als de profeet Vrede zij met Hem had geadviseerd? Ja.
Ik denk dat de moslims in het beschreven artikel hierboven zich echt niet bezig houden met de Joden hoor. Ikzelf kom amper een Jood tegen, waarom zou een geradicaliseerde moslim zich opeens gedragen als een puberende hangjongere die joden naschreeuwt?quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:40 schreef Kugari-Ken het volgende:
*gooit een steentje het topic binnen met een briefje eraan vastgemaakt, met daarop heel klein geschreven:
"Joden"
want dat is weer de bevolkingsgroep die hier onder te lijden heeft. Jodenhaat onder Islamitische Marrokanen is ongekend hoog.
Als je het bericht leest zie je anders dat ze zich schijnen op te maken om tegen het hele Westen in te gaan. Dan heeft iedereen er onder te lijden.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:40 schreef Kugari-Ken het volgende:
*gooit een steentje het topic binnen met een briefje eraan vastgemaakt, met daarop heel klein geschreven:
"Joden"
want dat is weer de bevolkingsgroep die hier onder te lijden heeft. Jodenhaat onder Islamitische Marrokanen is ongekend hoog.
Is het dan gek om te stellen dat jij naar een prachtige wereld zou streven door bereidt te zijn om iedereen tot moslim te bekeren en een groot moslimkalifaat te stichten? Ik bedoel, als ik zie hoe, nadat je profeet hebt geschreven "Vrede zij met Hem" er steevast achter moet schrijven kom ik tot de conclusie dat je wel extreem gelovig moet zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:32 schreef Youssef het volgende:
[..]
Als iedereen overtuigt moslim zou zijn en zich zou gedragen als de profeet Vrede zij met Hem had geadviseerd? Ja.
Ik voel mij behoorlijk sterk ondanks dat ik niet gelovig ben. (Daarmee ben ik gelijk de vijand van de Islam volgens al-imaam.com) Ik denk dat veel ongelovigen of gematigde gelovigen ook sterk genoeg zijn om dat oh zo harde leven te weerstaan.quote:Sterk in het algemeen. Sterk tegenover de rest van de maatschappij etc. etc. Iemand die geïsoleerd leeft zal zich steeds verder terugtrekken en zijn vertrouwen verliezen, moslims die elkaar steunen in alles wat ze doen die staan samen sterk en kunnen elkaar opvangen in moeilijke tijden.
wat een radicale uitspraak, hoe durf je zoiets te zeggen! Ben je wel goed in je hoofd! Je moet dit hele gebeuren bagatiseren! Tssssk, vast een lpf-stemmer die Dagonet.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als je het bericht leest zie je anders dat ze zich schijnen op te maken om tegen het hele Westen in te gaan. Dan heeft iedereen er onder te lijden.
Een sharia die wordt uitgevoerd door oprechte mensen.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:51 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Met of zonder de Shariah?
Zoals ik al meerdere malen heb gezegd, er bestaat geen extremisme. Er is maar 1 vorm van islam. In hoeverre je je eraan houdt ligt aan je vroomheid en je overtuiging. Je kunt slechts MEER doen dan benodigd, zoals extra gebededen etc. Je kunt niet opeens op zo een toer gaan dat je minder gebeden gaat doen, je baard afscheert of 1 keer per week uitgaat. Want dan ga je gewoon tegen de Koran en de Soennah in. Wat inhoudt dat je zondigt. Overigens, zondigen we allemaal weleens, het ligt er slechts aan of je je er serieus mee bezig houdt of niet.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:56 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Is het dan gek om te stellen dat jij naar een prachtige wereld zou streven door bereidt te zijn om iedereen tot moslim te bekeren en een groot moslimkalifaat te stichten? Ik bedoel, als ik zie hoe, nadat je profeet hebt geschreven "Vrede zij met Hem" er stee vast achter moet schrijven kom ik tot de conclusie dat je wel extreem gelovig moet zijn.
Je kunt inderdaad sterk staan in je eentje, ik wil ook weer niet zeggen dat ik een uitgebreidde moslim vrienden groep heb, sterker nog, vrienden alleen gebasseerd op islamitische voorkeuren heb ik niet eens.quote:Ik voel mij behoorlijk sterk ondanks dat ik niet gelovig ben. (Daarmee ben ik gelijk de vijand van de Islam volgens al-imaam.com) Ik denk dat veel ongelovigen of gematigde gelovigen ook sterk genoeg zijn om dat oh zo harde leven te weerstaan.
Een moslim kan zichzelf fijn voelen tussen zijn medemoslims, zodat die samen kan bidden, zonder zorgen kan zeggen dat ie problemen heeft of vragen over de islam e.a. Iemand die de islam de hele tijd binnensmonds moet ervaren en niet naar de moskee kan omdat er geen in zijn buurt is kan misschien wel behoorlijk gefrustreerd rakenquote:Maar het is wel leuk om te zien dat iemand zich sterker denkt te voelen omdat hij gelovig is en daarom steun kan vinden bij zijn medegelovigen. Ik vind dat juist een zwaktebod.
Waarschijnlijk staat ergens geschreven dat dat verplicht is, en dat als je het niet doet je hoofd in een apenhoofd veranderdquote:Op zaterdag 10 april 2004 21:56 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Ik bedoel, als ik zie hoe, nadat je profeet hebt geschreven "Vrede zij met Hem" er steevast achter moet schrijven kom ik tot de conclusie dat je wel extreem gelovig moet zijn.
quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:05 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk staat ergens geschreven dat dat verplicht is, en dat als je het niet doet je hoofd in een apenhoofd veranderd
Ff testen hoor: profeet.
En toen sloeg de bliksem in.................quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:07 schreef Davitamon het volgende:
Nope ik merk nog niks. Kan nog komen natuurlijk.
En de islam is natuurlijk volledig onschuldig en vreedzaam. Droom verder.quote:Op zaterdag 10 april 2004 20:50 schreef Chadi het volgende:
Ze hebben wat terrorisme betreft gelijk . Amerikanen zijn de grootste moordenaars en terroristen bende van het nieuwe tijdperk.
Je bent in de war met de nazi's. Als Amerika echt zoveel mogelijk doden wilde maken, had het land wel atoombommen of gaskamers ingezet in Irak. En dat is niet gebeurd. Goh, hoe zou dat toch komen?quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, het is de stijl van de Amerikanen om op zo'n "schoon" mogelijke manier zoveel mogelijk doden te maken in een zo'n kort mogelijke tijd
Oe, Dora's having a field day with this topicquote:Op zaterdag 10 april 2004 22:24 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
En de islam is natuurlijk volledig onschuldig en vreedzaam. Droom verder.
Als moslimstrijders die moskee gebruikten als basis wordt het gebouw een legitiem doelwit. Punt.quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik vind bombardementen met vliegtuigen van een moskee plein tijdens het gebed of vlak voor of vlak erna een terroristische daad en geen enkele malloot hoeft mij uit te leggen dat ze niet anders konden.
Het kan jou zeker wel schelen hoeveel Amerikanen/Israelieten omkomen in Irak en Palestina? Of ben je weer eens hypocriet bezig?quote:De VS doet er inderdaad alles aan om eigen doden te voorkomen hoeveel irakies er bij geteld worden als collateral damage kan ze geen ruk schelen en zo gedragen ze zich er ook naar.
Maar je kunt toch niet ontkennen dat er fundamentalistische en gematigde moslims bestaan. Ik ken je niet maar als ik jou een beetje volg hier op Fok dan ben je voor mijn gevoel wat extremer dan de gematigde moslim. Overigens heb je mijn vraag ontweken. Sta je open voor een groot moslimkalifaat?quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:01 schreef Youssef het volgende:
Zoals ik al meerdere malen heb gezegd, er bestaat geen extremisme. Er is maar 1 vorm van islam. In hoeverre je je eraan houdt ligt aan je vroomheid en je overtuiging. Je kunt slechts MEER doen dan benodigd, zoals extra gebededen etc. Je kunt niet opeens op zo een toer gaan dat je minder gebeden gaat doen, je baard afscheert of 1 keer per week uitgaat. Want dan ga je gewoon tegen de Koran en de Soennah in. Wat inhoudt dat je zondigt. Overigens, zondigen we allemaal weleens, het ligt er slechts aan of je je er serieus mee bezig houdt of niet.
Dat zal best maar wat ik probeer te zeggen dat ik en vele anderen geen hoger wezen nodig hebben in het leven om niet alleen je van binnen sterk te voelen maar ook een verbondenheid aan te gaan met medegelovigen.quote:Je kunt inderdaad sterk staan in je eentje, ik wil ook weer niet zeggen dat ik een uitgebreidde moslim vrienden groep heb, sterker nog, vrienden alleen gebasseerd op islamitische voorkeuren heb ik niet eens.
Ik heb ook niks tegen moskees, kerken of synagogen etc. Dat is immers een lokaal gebeuren. Maar men moet terughoudend zijn als het gaat om nationale of internationale verbondenheid. Dan loert het gevaar zoals ik al eerder heb beschreven.quote:Een moslim kan zichzelf fijn voelen tussen zijn medemoslims, zodat die samen kan bidden, zonder zorgen kan zeggen dat ie problemen heeft of vragen over de islam e.a. Iemand die de islam de hele tijd binnensmonds moet ervaren en niet naar de moskee kan omdat er geen in zijn buurt is kan misschien wel behoorlijk gefrustreerd raken
Zeg, moet jij je niet heel snel aan de koran gaan houden?quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:01 schreef Youssef het volgende:
Want dan ga je gewoon tegen de Koran en de Soennah in. Wat inhoudt dat je zondigt. Overigens, zondigen we allemaal weleens, het ligt er slechts aan of je je er serieus mee bezig houdt of niet.
Ik kan me een link herinneren naar een (naar mijn herinnering 'professioneel' ogende) Islam site waarin de gevaren van gemende forums uitgelegd werden. Hij werd ergens op FOK! of op depuynhopen gelinked, alleen ik kan het nergens terugvinden. Weet jij wellicht welke site dit was? Het was in Q&A vorm.quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:30 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Zeg, moet jij je niet heel snel aan de koran gaan houden?
8:12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
Er bestaan inderdaad rangen in zo een vorm dat iemand vromer is dan de ander. Aan extremisme zit echter een nare, negatieve bijsmaak. Misschien dat je dat niet zo bedoelde. Ik heb overigens meermalen aangegeven dat ik voor elke vorm van islamitische wetgeving ben. Als het aan mij lag vertrok ik al naar SA.quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:28 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Maar je kunt toch niet ontkennen dat er fundamentalistische en gematigde moslims bestaan. Ik ken je niet maar als ik jou een beetje volg hier op Fok dan ben je voor mijn gevoel wat extremer dan de gematigde moslim. Overigens heb je mijn vraag ontweken. Sta je open voor een groot moslimkalifaat?'
Het gevaar zit hem volgens jouw visie denk ik in het terrorisme wat je nu veel tegenkomt, maar als we kijken naar de basis leefregels die de islam had, dan kan ik niet meer dan hopen dat de moslims onder elkaar zich met elkaar verbonden voelen en met de respect die we kenden met elkaar omgaan.quote:Ik heb ook niks tegen moskeeën, kerken of synagogen etc. Dat is immers een lokaal gebeuren. Maar men moet terughoudend zijn als het gaat om nationale of internationale verbondenheid. Dan loert het gevaar zoals ik al eerder heb beschreven.
Jij bent gek man, laatst bij FP was je ook al verheugd dat er vier Amerikaanse veiligheidsagenten, of zoals jij zei "terroristen" zijn verbrand en opgehangen.quote:Ze hebben wat terrorisme betreft gelijk . Amerikanen zijn de grootste moordenaars en terroristen bende van het nieuwe tijdperk.
Wat zou je dan doen als je zoontje een keer dronken thuis zou komen? (stel dat..) Ik zie bijv. zulke hadiths;quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:45 schreef Youssef het volgende:
[..]
Er bestaan inderdaad rangen in zo een vorm dat iemand vromer is dan de ander. Aan extremisme zit echter een nare, negatieve bijsmaak. Misschien dat je dat niet zo bedoelde. Ik heb overigens meermalen aangegeven dat ik voor elke vorm van islamitische wetgeving ben. Als het aan mij lag vertrok ik al naar SA.![]()
Ik sta in voor een zo volledig mogelijke islamitische opvoeding zoals ik die heb gehad en hoop dat mij zoiets nooit zou gebeuren. En als mijn zoon dronken thuis zou zijn gekomen dan moet er toch al heel wat verdachts aan vooraf zijn gegaan, en dat lijkt me niet te gebeuren.quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:48 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Wat zou je dan doen als je zoontje een keer dronken thuis zou komen? (stel dat..) Ik zie bijv. zulke hadiths;
Sahih Buchari Volume 8, Book 81, Number 765:
Narrated 'Uqba bin Al-Harith:
An-Nu'man or the son of An-Nu'man was brought to the Prophet on a charge of drunkenness. So the Prophet ordered all the men present in the house, to beat him. So all of them beat him, and I was also one of them who beat him with shoes.
Wat sta jij voor?
Elke vorm. Dus ook handen afhakken en stenigen van vrouwen. En dan nog verontwaardigd zijn dat mensen die godsdienst achterlijk noemen. Onvoorstelbaar.quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:45 schreef Youssef het volgende:
[..]
Er bestaan inderdaad rangen in zo een vorm dat iemand vromer is dan de ander. Aan extremisme zit echter een nare, negatieve bijsmaak. Misschien dat je dat niet zo bedoelde. Ik heb overigens meermalen aangegeven dat ik voor elke vorm van islamitische wetgeving ben. Als het aan mij lag vertrok ik al naar SA.
Dat is nogal makkelijk om te zeggen maar ik denk dat de persoon in questie ook niet verwacht had dat zijn zoon dronken thuis zou komen, maar welke bestraffing is volgens jou gepast?quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:50 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik sta in voor een zo volledig mogelijke islamitische opvoeding zoals ik die heb gehad en hoop dat mij zoiets nooit zou gebeuren. En als mijn zoon dronken thuis zou zijn gekomen dan moet er toch al heel wat verdachts aan vooraf zijn gegaan, en dat lijkt me niet te gebeuren.
Jouw probleem is dat je als eerste gaat zoeken naar de zogenaamde mazen in de islamitische wetten. Je denkt daarbij meteen aan homo's en vrouwen. Je vergeet ondertussen dat mannen net zogoed gestenigd kunnen worden. Overigens, heb ik me totaal niet in de sharia verdiept en het lijkt me dat jij (behalve wat vage media aandacht) ook helemaal geen kennis daarvan hebt.quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:52 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Elke vorm. Dus ook handen afhakken en stenigen van vrouwen. En dan nog verontwaardigd zijn dat mensen die godsdienst achterlijk noemen. Onvoorstelbaar.
Wat denk je van gewoon eerst mijn studie afmaken? Waarom zou je mij als een gevaar zien? Volgens mij heb je je gek laten maken door de media, want anders dan je waarschijnlijk denkt werk ik netjes, ga ik normaal met een ieder om, help ik oude vrouwtjes etc. etc. Het enige verschil tussen jou en mij is dat ik naar de moskee ga en dat ik zoveel mogelijk bid en zoveel mogelijk kennis op wil doen. En in mijn geval weet ik zeker dat ik me dan beter zou gedragen als de gemiddelde kaaskop en ik veel beter zou passen in deze maatschappij.quote:Maar wat let je om naar SA te gaan? Ik denk dat veel Nederlanders extremisten liever zien gaan dan komen.
Ik zou mijn zoon niet bestraffen, maar hem de islam bij brengen en hem het verantwoordelijkheids gevoel en overtuiging van de islam proberen aan te leren. En in elk ander geval die jij nu zal proberen op te noemen zou ik niet weten hoe ik zou handelen.quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:55 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Dat is nogal makkelijk om te zeggen maar ik denk dat de persoon in questie ook niet verwacht had dat zijn zoon dronken thuis zou komen, maar welke bestraffing is volgens jou gepast?
Nee, helaas niet.quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:39 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Ik kan me een link herinneren naar een (naar mijn herinnering 'professioneel' ogende) Islam site waarin de gevaren van gemende forums uitgelegd werden. Hij werd ergens op FOK! of op depuynhopen gelinked, alleen ik kan het nergens terugvinden. Weet jij wellicht welke site dit was? Het was in Q&A vorm.
Is dat niet een beetje raar als je zelf ook zegt;quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:57 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik zou mijn zoon niet bestraffen, maar hem de islam bij brengen en hem het verantwoordelijkheids gevoel en overtuiging van de islam proberen aan te leren. En in elk ander geval die jij nu zal proberen op te noemen zou ik niet weten hoe ik zou handelen.![]()
?quote:Ik heb overigens meermalen aangegeven dat ik voor elke vorm van islamitische wetgeving ben.
Dat is voor jou misschien raar, maar denk je niet dat ik me momenteel totaal niet bezighou met eventuele zonen die dronken thuis zullen komen?quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:59 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje raar als je zelf ook zegt;
[..]
?
En dat maakt het een haar beter?quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:56 schreef Youssef het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat je als eerste gaat zoeken naar de zogenaamde mazen in de islamitische wetten. Je denkt daarbij meteen aan homo's en vrouwen. Je vergeet ondertussen dat mannen net zogoed gestenigd kunnen worden.
Het verbieden van alcohol, homoseksualiteit en andere 'zonden' bedoel je? Wat een onzin, je behoort andere mensen gewoon vrij te laten. Dat JIJ dit gelooft, prima, maar je mag je eigen denkbeelden niet opdringen aan andere mensen.quote:Onder de sharia versta ik de wetgeving die in de koran staat beschreven, en daar sta ik volledig achter.
En als hij zou weigeren dat over te nemen?quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:57 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik zou mijn zoon niet bestraffen, maar hem de islam bij brengen en hem het verantwoordelijkheids gevoel en overtuiging van de islam proberen aan te leren.
Voor jou zal dat vast niet zo zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:01 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
En dat maakt het een haar beter?
Je hebt je te houden aan de wetten van een land waar je je op dat moment begeeft. Netzogoed zoals we nu in Nederland geen cocaïne en heroïne mogen gebruiken. Dat heeft niets met opdringen te maken, alcohol kan dus makkelijk verboden worden.quote:Het verbieden van alcohol, homoseksualiteit en andere 'zonden' bedoel je? Wat een onzin, je behoort andere mensen gewoon vrij te laten. Dat JIJ dit gelooft, prima, maar je mag je eigen denkbeelden niet opdringen aan andere mensen.
Dan hebben we beide een probleem, maar die situatie kan ik nu zo niet voorspellen. Misschien krijg ik wel 7 dochtersquote:Op zaterdag 10 april 2004 23:02 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
En als hij zou weigeren dat over te nemen?
Oh mannen kunnen ook gewoon gestenigd worden?! Dan is er natuurlijk helemaal niks aan de hand!quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:56 schreef Youssef het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat je als eerste gaat zoeken naar de zogenaamde mazen in de islamitische wetten. Je denkt daarbij meteen aan homo's en vrouwen. Je vergeet ondertussen dat mannen net zogoed gestenigd kunnen worden. Overigens, heb ik me totaal niet in de sharia verdiept en het lijkt me dat jij (behalve wat vage media aandacht) ook helemaal geen kennis daarvan hebt.
Als je voor elke vorm van sharia bent zou ik toch minstens verwachten dat je ook wel weet wat dat inhoudt. Het maakt mij voor de rest niet uit dat jij je nieteens hypothetisch een dronken zoon in kan denken.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:01 schreef Youssef het volgende:
[..]
Dat is voor jou misschien raar, maar denk je niet dat ik me momenteel totaal niet bezighou met eventuele zonen die dronken thuis zullen komen?
Inderdaad, ik keur elke vorm van steniging af.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:04 schreef Youssef het volgende:
Voor jou zal dat vast niet zo zijn.
Cocaine en heroine zijn op rationele gronden verboden, namelijk omdat ze erg schadelijk zouden zijn voor de gezondheid. Niet omdat allah het ons in zo'n suf boekje heeft gemeld.quote:Je hebt je te houden aan de wetten van een land waar je je op dat moment begeeft. Netzogoed zoals we nu in Nederland geen cocaïne en heroïne mogen gebruiken. Dat heeft niets met opdringen te maken, alcohol kan dus makkelijk verboden worden.![]()
Je weet dat jonge moslimvrouwen veel progressiever zijn dan jonge moslimmannen?quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:04 schreef Youssef het volgende:
[..]
Dan hebben we beide een probleem, maar die situatie kan ik nu zo niet voorspellen. Misschien krijg ik wel 7 dochters
Voor jou wel? "Oh, ze mogen die vrouw wel stenigen, want in theorie kunnen mannen ook gestenigd worden."quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:04 schreef Youssef het volgende:
[..]
Voor jou zal dat vast niet zo zijn.
Juist, En onder deze wetten in Nederland is het bijvoorbeeld verboden je vrouw of kind te mishandelen. Dus als jij achter alle wetten in de Koran wilt staan, ga je dat maar lekker in SA doen. Maar niet hier. Want hier ga je de bak in als je je vrouw aframmelt.quote:[..]
Je hebt je te houden aan de wetten van een land waar je je op dat moment begeeft.
Ben jij eigenlijk voor christelijke wetgeving?quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:05 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Als je voor elke vorm van sharia bent zou ik toch minstens verwachten dat je ook wel weet wat dat inhoudt.
Maar hoe kun je achter iets staan waarvan je zelf zegt dat je er geen kennis van hebt?quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:56 schreef Youssef het volgende:
Overigens, heb ik me totaal niet in de sharia verdiept en het lijkt me dat jij (behalve wat vage media aandacht) ook helemaal geen kennis daarvan hebt.
Onder de sharia versta ik de wetgeving die in de koran staat beschreven, en daar sta ik volledig achter.
Ben je trouwens in Nederland geboren of niet?quote:Wat denk je van gewoon eerst mijn studie afmaken? knip
Als Allah ons via de Koran beveelt bepaalde straffen te kunnen gebruiken, dan kunnen we die gebruiken, als de profeet Mohammed Vrede zij met Hem ons beveelt straffen te gebruiken, dan kunnen we die ook gebruiken.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:05 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Als je voor elke vorm van sharia bent zou ik toch minstens verwachten dat je ook wel weet wat dat inhoudt. Het maakt mij voor de rest niet uit dat jij je nieteens hypothetisch een dronken zoon in kan denken.
Ik ben van mening dat religie niets aan een ander op zou moeten leggen, dus ook geen wetgeving. Iedereen moet vrij zijn om te doen en laten wat hij/zij wilt, iedereen moet vrij zijn om zijn/haar eigen fouten te maken en daarvan te leren.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:07 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ben jij eigenlijk voor christelijke wetgeving?
Als de Nederlandse wet die straffen verbiedt, dan kun je die niet gebruiken.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:10 schreef Youssef het volgende:
[..]
Als Allah ons via de Koran beveelt bepaalde straffen te kunnen gebruiken, dan kunnen we die gebruiken, als de profeet Mohammed Vrede zij met Hem ons beveelt straffen te gebruiken, dan kunnen we die ook gebruiken.
quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:12 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat religie niets aan een ander op zou moeten leggen, dus ook geen wetgeving. Iedereen moet vrij zijn om te doen en laten wat hij/zij wilt, iedereen moet vrij zijn om zijn eigen fouten te maken en daarvan te leren.
Inderdaad waarde Youssef, wij moslims weten dat wij vrome moslims als kinderen zullen opvoeden die niet eens durven te denken aan de onreinheid der laxeers als bv. alcoholquote:Op zaterdag 10 april 2004 23:01 schreef Youssef het volgende:
[..]
Dat is voor jou misschien raar, maar denk je niet dat ik me momenteel totaal niet bezighou met eventuele zonen die dronken thuis zullen komen?
En Alcohol en roken zijn ook schadelijk voor de gezondheid. De eerste zelfs veroorzaakt miljoenen aan schade en brengt ook nog eens verschrikkelijke emotionele schade met zich mee. Maar dat is verder niet echt belangrijk, het laat namelijk slechts zien dat jouw redenering nergens op slaat.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:06 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Cocaine en heroine zijn op rationele gronden verboden, namelijk omdat ze erg schadelijk zouden zijn voor de gezondheid. Niet omdat allah het ons in zo'n suf boekje heeft gemeld.
Inderdaad, want jij wilt alcohol niet verbieden omdat het schadelijk zou zijn, maar omdat het in je 1400-jaar oude boekje staat.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:13 schreef Youssef het volgende:
[..]
En Alcohol en roken zijn ook schadelijk voor de gezondheid. De eerste zelfs veroorzaakt miljoenen aan schade en brengt ook nog eens verschrikkelijke emotionele schade met zich mee. Maar dat is verder niet echt belangrijk
Ik sta er achter, maar de islam staat ook achter het feit dat je je moet gedragen naar de wetten van een bepaald land. Zo kunnen wij moslims bijna niet meer om rente heen, is het lastig om honden te ontwijken en zijn we verplicht verzekeringen af te sluiten. Maar dat doe ik dan toch ook netjes?quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Juist, En onder deze wetten in Nederland is het bijvoorbeeld verboden je vrouw of kind te mishandelen. Dus als jij achter alle wetten in de Koran wilt staan, ga je dat maar lekker in SA doen. Maar niet hier. Want hier ga je de bak in als je je vrouw aframmelt.
Inderdaad Youssef, probeer dat maar eens uit leggen aan de regering die hypocritie heeft uitgevonden en het met volle tevredenheid uitdraagt. Omdat op drugs geen accijns zit verbieden ze het op gronden waar je ook sigaretten en alcohol kunt verbieden, maar eenieder weet dat accijns de doorslag gevende factor is om het NIET te verbiedenquote:Op zaterdag 10 april 2004 23:13 schreef Youssef het volgende:
[..]
En Alcohol en roken zijn ook schadelijk voor de gezondheid. De eerste zelfs veroorzaakt miljoenen aan schade en brengt ook nog eens verschrikkelijke emotionele schade met zich mee.
Het is een kwestie van tijd Youssefquote:Als er hier een Sharia zou worden ingevoerd dan zou alcohol zo verboden kunnen worden, netzoals nu bepaalde middelen verboden zijn.
Dergelijke hadiths;quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Inderdaad waarde Youssef, wij moslims weten dat wij vrome moslims als kinderen zullen opvoeden die niet eens durven te denken aan de onreinheid der laxeers als bv. alcohol
Jawel. Want je gaat in tegen de wetten van je GASTland. Een land wat jou (of je vader of wie dan ook) heeft opgevangen. Als je hier geboren bent, hoor je je Nederlander te voelen en je als zodanig te gedragen. Geloof wat je wilt, maar hou het wel praktisch. En we zouden heel wat minder gezeik hebben over moslims en dergelijke als dezen zich gewoon zouden aanpassen aan onze wetten en gebruiken.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:16 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik sta er achter, maar de islam staat ook achter het feit dat je je moet gedragen naar de wetten van een bepaald land. Zo kunnen wij moslims bijna niet meer om rente heen, is het lastig om honden te ontwijken en zijn we verplicht verzekeringen af te sluiten. Maar dat doe ik dan toch ook netjes?
Mag ik dan verder niet uitkomen voor hetgeen voor mij het mooist zou zijn?Ik ben dan toch niet automatisch een potentieel gevaar of een potentiele klootzak
?
Maar het staat in het "boekje" omdat het slecht voor ons isquote:Op zaterdag 10 april 2004 23:14 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Inderdaad, want jij wilt alcohol niet verbieden omdat het schadelijk zou zijn, maar omdat het in je 1400-jaar oude boekje staat.
Ik sta achter hetgeen de Almachtige en de Alwetende ons heeft opgelegd. Bij Allah ligt alle kennis en Allah weet het beter. Ik ben vol overtuigd van hetgeen de islam ons heeft gebracht. En alle wetten en regels zijn in ons voordeel.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:07 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Maar hoe kun je achter iets staan waarvan je zelf zegt dat je er geen kennis van hebt?
Ja, en mijn moeder ook.quote:Ben je trouwens in Nederland geboren of niet?
En als jij je in dat boekje had verdiept dan had je gezien dat alles wat erin staat en wat schadelijk voor ons is ook wordt aangeraden door dat boekje. Dat boek is namelijk de Koran en de Koran bevat de enige echte waarheid.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:14 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Inderdaad, want jij wilt alcohol niet verbieden omdat het schadelijk zou zijn, maar omdat het in je 1400-jaar oude boekje staat.
Natuurlijk niet, zolang je je maar houdt aan de NLse wet. Maar je zou natuurlijk wel kunnen overwegen om er wat meer over na te denken. Waarom zouden de wetten, waarvan JIJ GELOOFT dat ze door allah naar ons zijn gestuurd, voor iedereen moeten gelden?quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:16 schreef Youssef het volgende:
Mag ik dan verder niet uitkomen voor hetgeen voor mij het mooist zou zijn?Ik ben dan toch niet automatisch een potentieel gevaar of een potentiele klootzak
?
En in Nederland kennen we gelukkig een democratie en het recht van vrijheid van meningsuiting, bovendien kunnen we stemmen. Ik leg verder niemand mijn wil op, maar ik laat wel mijn mening horen. Net zoals jij dat mag. En daarom laten we hier in Nederland iedereen in zijn waarde.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jawel. Want je gaat in tegen de wetten van je GASTland. Een land wat jou (of je vader of wie dan ook) heeft opgevangen. Als je hier geboren bent, hoor je je Nederlander te voelen en je als zodanig te gedragen. Geloof wat je wilt, maar hou het wel praktisch. En we zouden heel wat minder gezeik hebben over moslims en dergelijke als dezen zich gewoon zouden aanpassen aan onze wetten en gebruiken.
Nee, dat koran bevat niet de enige echte waarheid. Dat GELOOF jij.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:19 schreef Youssef het volgende:
En als jij je in dat boekje had verdiept dan had je gezien dat alles wat erin staat en wat schadelijk voor ons is ook wordt aangeraden door dat boekje. Dat boek is namelijk de Koran en de Koran bevat de enige echte waarheid.
Waarom ben je dan voor de islamitische wetgeving, de sjaria? Dat is toch ook anderen je eigen wil en geloof opleggen?quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:22 schreef Youssef het volgende:
[..]
En in Nederland kennen we gelukkig een democratie en het recht van vrijheid van meningsuiting, bovendien kunnen we stemmen. Ik leg verder niemand mijn wil op
Tuurlijk mag jij dat. Maar als jij nu al gaat aankondigen dat jij je kinderen volledig islamitisch gaat opvoeden help je niet echt mee dit land vooruit te helpen, gezien het feit dat een volledig islamitische opvoeding gebaseerd is op 7e eeuwse regels. En die waarschijnlijk een beeeeetje achterhaald zijn in de 21e eeuwquote:Op zaterdag 10 april 2004 23:22 schreef Youssef het volgende:
[..]
En in Nederland kennen we gelukkig een democratie en het recht van vrijheid van meningsuiting, bovendien kunnen we stemmen. Ik leg verder niemand mijn wil op, maar ik laat wel mijn mening horen. Net zoals jij dat mag. En daarom laten we hier in Nederland iedereen in zijn waarde.
Die vraag zou je net zo goed aan jezelf kunnen stellen, jij valt mij namelijk telkens aan om mijn denkbeelden omdat ze jou kennelijk dwars zitten. Waarom zouden jouw denkbeelden voor iedereen moeten gelden?quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, zolang je je maar houdt aan de NLse wet. Maar je zou natuurlijk wel kunnen overwegen om er wat meer over na te denken. Waarom zouden de wetten, waarvan JIJ GELOOFT dat ze door allah naar ons zijn gestuurd, voor iedereen moeten gelden?
Het is allang geen gastland meer, de meesten van de inmiddels ca. 1 miljoen aanwezige moslims in Nederland zijn in het bezit van het welverdiende Nederlandse paspoort, tevens zijn de meesten hier ook nog geboren, weg krijg je ze dus niet meerquote:Op zaterdag 10 april 2004 23:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jawel. Want je gaat in tegen de wetten van je GASTland.
Dat heet assimilatie, en geloof me, dankzij die ideologie zijn er helaas 2 miljoen joden een trieste dood gestorven, dus daar moeten we absoluut niet naar toe. Laat een ieder vrij te doen wat hij of zij wilt, mits het binnen de grenzen van de wet gebeurt, daarom ben ik een groot voorstander van bv AEL, die heeft een duidelijke saamhorige ideologie en functioneert duidelijk binnen de grenzen van de wetquote:Een land wat jou (of je vader of wie dan ook) heeft opgevangen. Als je hier geboren bent, hoor je je Nederlander te voelen en je als zodanig te gedragen.
quote:Geloof wat je wilt, maar hou het wel praktisch. En we zouden heel wat minder gezeik hebben over moslims en dergelijke als dezen zich gewoon zouden aanpassen aan onze wetten en gebruiken.
Die tijd begint onderhand op te rakenquote:Op zaterdag 10 april 2004 23:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is een kwestie van tijd Youssef
Nee, omdat Dora's denkbeelden gebaseerd zijn op de wetten van dit land. Niet op de wetten van een geloof, die nog altijd ONDER de wetten van het land staan in deze seculiere maatschappij. En als nederlands staatsburger ben jij gehouden de Nederlandse wetten te gehoorzamen, ook als die ingaan TEGEN de wetten die jouw geloof je oplegt.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:24 schreef Youssef het volgende:
[..]
Die vraag zou je net zo goed aan jezelf kunnen stellen, jij valt mij namelijk telkens aan om mijn denkbeelden omdat ze jou kennelijk dwars zitten. Waarom zouden jouw denkbeelden voor iedereen moeten gelden?
Dat vind ik helemaal niet hoor. Wel ben ik voor vrijheid. Mensen die daar tegen zijn val ik dus aan op hun denkbeelden.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:24 schreef Youssef het volgende:
[..]
Die vraag zou je net zo goed aan jezelf kunnen stellen, jij valt mij namelijk telkens aan om mijn denkbeelden omdat ze jou kennelijk dwars zitten. Waarom zouden jouw denkbeelden voor iedereen moeten gelden?
Ik val in herhaling, maar ik zeg het nog een keer: Dat is de westerse arrogantie ! Het is pure kapsones om te denken dat de westerse cultuur/ideologie/kastanjeboom superieur is dan de anderequote:Op zaterdag 10 april 2004 23:24 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ze moeten hier in Nederland eens in zien dat je nooit iedereen op 1 lijn zult krijgen, gun iedereen zijn eigen mening en/of visiequote:Juist, we verschillen gewoon allen van mening, en gelukkig kunnen we die hier uiten. (alhoewel niet iedereen er goed mee om kan gaan)
Ik ben volledig islamitische opgevoed en ik spreek perfect Nederlands, heb een perfecte opleiding en bevind me nooit in gevechten en andere verkeerde dingen. Ik wordt weggehouden van uitgaansgelegenheden en andere broeinesten van kwaad.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk mag jij dat. Maar als jij nu al gaat aankondigen dat jij je kinderen volledig islamitisch gaat opvoeden help je niet echt mee dit land vooruit te helpen, gezien het feit dat een volledig islamitische opvoeding gebaseerd is op 7e eeuwse regels. En die waarschijnlijk een beeeeetje achterhaald zijn in de 21e eeuw
Aha, dus voor het gemak mag de profeet wel gewoon mensen bestelen. Geweldigquote:Op zaterdag 10 april 2004 23:17 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Dergelijke hadiths;
Sahih Buchari Volume 8, Book 81, Number 763:
Narrated Abu Huraira:
Allah's Apostle said, "When an adulterer commits illegal sexual intercourse, then he is not a believer at the time he is doing it; and when somebody drinks an alcoholic drink, then he is not believer at the time of drinking, and when a thief steals, he is not a believer at the time when he is stealing; and when a robber robs and the people look at him, then he is not a believer at the time of doing it." Abu Huraira in another narration, narrated the same from the Prophet with the exclusion of robbery.
zijn er niets voor niets.
Je vervalt in de herhaling. Ik houd me namelijk aan de wetten van DIT land en hou mijn gedachten ernaast. Jou zou je dus ook aan de wetten moeten houden van een land dat de Sharia volgt, en je zou je denkbeelden ook kunnen spuien op een forum.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Ik wil andere mensen niet MIJN levensstijl opleggen. Jij kennelijk wel, want je bent voor invoering vd sjaria. Dan worden ook mensen die niet in de islam geloven gedwongen om zich te houden aan die barbaarse wetten.
Helemaal niet. Ik kijk naar dit land als geheel. We komen nergens (en met globalisering hebben we het toch al moeilijk genoeg) als we als elke losse bevolkingsgroep ons krampachtig gaan vasthouden aan onze eigen gebruiken, in plaats van samen dit land weer op de rails te zetten.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:28 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik ben volledig islamitische opgevoed en ik spreek perfect Nederlands, heb een perfecte opleiding en bevind me nooit in gevechten en andere verkeerde dingen. Ik wordt weggehouden van uitgaansgelegenheden en andere broeinesten van kwaad.
Ik wil mijn kinderen ook graag met respect voor anderen opgevoed zien worden en hen ook leren dat kennis en de toekomst voor hen het belangrijkst is. En zoals Bansheeboy al zegt, de islam is een perfecte en mooie godsdienst waar eenieder zich als ie zich eraan houdt beter van wordt. Maar dat willen jullie niet zien. Jullie kijken namelijk naar de jongeren die op straat staan te vechten.
En dat bedoel ik nou met de "Westerse kastanjeboom der arrogantie"quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:30 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Je zegt dat je graag naar Saoedi-Arabië zou willen verhuizen maar vertrouw mij maar, daar ga je Nederland zeker missen met haar vrijheid van meningsuiting, de luxe, etc.
Dat was slechts om aan te tonen dat ik niet vind dat mijn denkbeelden voor iedereen moeten gelden.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:30 schreef Youssef het volgende:
[..]
Je vervalt in de herhaling. Ik houd me namelijk aan de wetten van DIT land en hou mijn gedachten ernaast.
Op straffe van executie? Nee, dan ga ik wel het verzet in.quote:Jou zou je dus ook aan de wetten moeten houden van een land dat de Sharia volgt, en je zou je denkbeelden ook kunnen spuien op een forum.
Welnee. Maar het feit is nu eenmaal dat iemand die hier is opgegroeid het echt moeilijk krijgt in een andere cultuur. Of dat nou SA, Groenland of de Zuidpool is.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dat bedoel ik nou met de "Westerse kastanjeboom der arrogantie"Automatisch denken dat anderen het niet zo leuk zouden vinden in Saudi-Arabie, dat is toch pure kapsones
![]()
Je kunt moeilijk ontkennen in wat voor bittere armoede men leeft in Islamitische landen. Qua welvaart lopen ze stuk voor stuk enkele eeuwen achter.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik val in herhaling, maar ik zeg het nog een keer: Dat is de westerse arrogantie ! Het is pure kapsones om te denken dat de westerse cultuur/ideologie/kastanjeboom superieur is dan de andere
Nee, dat is groot gelijk hebben. In Saoedie-Arabie heb je geen vrijheid van meningsuiting, van godsdienst, hier in Nederland wel. Daar zijn een hele hoop arme mensen, hier veel minder.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Automatisch denken dat anderen het niet zo leuk zouden vinden in Saudi-Arabie, dat is toch pure kapsones![]()
Mwoch, ik kan een paar oliestaatjes noemen, waar dat toch wel meevalt hoorquote:Op zaterdag 10 april 2004 23:33 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Je kunt moeilijk ontkennen in wat voor bittere armoede men leeft in Islamitische landen. Qua welvaart lopen ze stuk voor stuk enkele eeuwen achter.
Het is voor Youssef heel moeilijk om zich te verplaatsen in mensen met een andere opvatting. Er bestaat voor hem maar één enkele waarheid en dat staat in een tig keer vertaald boek (waarschijnlijk Nederlands) dat al eeuwen gedateerd is. Kom op zeg, zet eens een stap in de realiteit en doe je niet voor als streng religieuze vrome moslim die niet eens in het Arabisch de Koran en de hadith kan bestuderen.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:22 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nee, dat koran bevat niet de enige echte waarheid. Dat GELOOF jij.
Maar het is net zo moeilijk voor iemand die ergens anders is opgegroeid en daarna hierheen komt. En voor iemand die uit een islamitsche cultuur hierheen komt is het extra moeilijk, deze mensen zijn nl. ultra-broederschap gewend en kennen bijna geen honger, eenieder in die landen zorgt dat zijn buur niet omkomt van de hongerquote:Op zaterdag 10 april 2004 23:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Welnee. Maar het feit is nu eenmaal dat iemand die hier is opgegroeid het echt moeilijk krijgt in een andere cultuur. Of dat nou SA, Groenland of de Zuidpool is.
Vast wel. Maar Youssef (en zijn moeder) zijn hier geboren... En daar hadden we het over.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar het is net zo moeilijk voor iemand die ergens anders is opgegroeid en daarna hierheen komt. En voor iemand die uit een islamitsche cultuur hierheen komt is het extra moeilijk, deze mensen zijn nl. ultra-broederschap gewend en kennen bijna geen honger, eenieder in die landen zorgt dat zijn buur niet omkomt van de hongerEn dat is iets wat ze missen in het zeer individualistisch ingestelde Nederland
Ja daar had ik het ook over, en dat valt dus wel meequote:Op zaterdag 10 april 2004 23:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vast wel. Maar Youssef (en zijn moeder) zijn hier geboren... En daar hadden we het over.
Nogmaals, ik werk naar een vrome moslim toe. Van de islam kan je nooit genoeg leren. Maar als jij zegt dat ik graag een vrome moslim wil zijn en vervolgens gaat blaten dat ik niet eens weet wat er in de sharia staat dan is dat nogal tegenstrijdig. Als vrome moslim geloof je namelijk automatisch in de goedheid van de sharia en hoef je die niet eens te kennen. Sommige dingen hoef je pas te leren als je ze nodig hebt. Je gaat een 5-jarig jongetje namelijk ook niet leren hoe je een dode moet begraven, dat soort dingen komen pas wanneer je daar aan toe bent.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:30 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat Youssef zich wil profileren als oprecht vrome moslim terwijl hij niet eens weet wat er allemaal in de Islamitische wetgeving staat, de historie niet kent, niet weet hoe de moslims al eeuwen leven in het MO
Pardon? Gaan we nu weer met vooroordelen en flames gooien? Ik zeg meermaal dat een moslim perfect geïntegreerd kan zijn en ik heb al meermaal uitgelegd dat ik meer Nederlands ben dan de gemiddelde Nederlander ooit zal kunnen worden. Niet zo kortzichtig dus asjeblieft.quote:en dacht dat het wel stoer zou staan om zich af te wenden van het Westen.
Kun je me uitleggen wat je hiermee bedoelt? Welke vakantie doel je op?quote:Volgens mij heb je echt een verstoord beeld van je eigen religie en voor je dat tot in het extreme door met dat geblaat over Almachtige. Je kunt niet een paar keer op vakantie gaan en denken dat je weet hoe het leven aldaar in elkaar zit.
Ik wil graag een studie volgen in Saoedie Arabie om meer kennis te vergaren over de islam. Die studies zijn er niet voor niets, aangezien je zelf al aangeeft dat ik bijvoorbeeld weinig weet over de sharia. En een studie in de heilige plaatsen Mekka of Medinah is de droom van iedere moslim denk ik. En ik wil graag meer kennis opdoen over de islam. Ik weet namelijk dat de perfectie daarin ligt en dat de beste leefwijze die van de profeet en zijn islam is.quote:Je zegt dat je graag naar Saoedi-Arabië zou willen verhuizen maar vertrouw mij maar, daar ga je Nederland zeker missen met haar vrijheid van meningsuiting, de luxe, etc.
Juist, oliestaatjes.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mwoch, ik kan een paar oliestaatjes noemen, waar dat toch wel meevalt hoor
Ja, en? Je stelde geen randvoorwaarden bij je bewering dat 'elke moslimstaat achterloopt en een laag welvaartspeil heeft'. Bahrein is een moslimstaat. Maar niet arm. En het loopt niet achter.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:39 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Juist, oliestaatjes.
Dat is een punt wat je kennelijk mist. De Koran is namelijk itt de bijbel authentiek en wordt misschien wel meerdere keren vertaald, maar telkens eenmaling en vanuit maar 1 taal, namelijk het Arabisch. En iedere islamitische vertaler zal het wel laten een vertaling van een vertaling van een vertaling te vertalen.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:35 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Het is voor Youssef heel moeilijk om zich te verplaatsen in mensen met een andere opvatting. Er bestaat voor hem maar één enkele waarheid en dat staat in een tig keer vertaald boek (waarschijnlijk Nederlands) dat al eeuwen gedateerd is. Kom op zeg, zet eens een stap in de realiteit en doe je niet voor als streng religieuze vrome moslim die niet eens in het Arabisch de Koran en de hadith kan bestuderen.
Een goed idee zelfs.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:40 schreef Dagonet het volgende:
of is een apart slowchattopic voor NWS een idee?
BSB, ga naar bed. Slaap je roes uit en kom terug als je normaal kan nadenken. Dit slaat echt totaal als Jaap op Dirk.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Jullie hebben geen idee hoe moeilijk het is om dag in dag uit vreedzame groepringen als Hamas en Al-Qaida op zeer negatieve wijze te zien in de media, deze groeperingen zijn in feite niets anders dan creaties van bv. Amerika en Israel, zij lokken het ontstaan uit van zulke groeperingen door op onrechtmatige wijze totaal oneerlijke beslissingen neemt en zicht gedraagt als Übermenschen
Dit is enkel een voorbeeld om aan te geven dat moslims ook vaak moeite hebben met de instelling van Nederlanders die de werkelijkheid niet een (er)kennen
Doei.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Jullie hebben geen idee hoe moeilijk het is om dag in dag uit vreedzame groepringen als Hamas en Al-Qaida op zeer negatieve wijze te zien in de media
De mensen gooien maar al te graag met vooroordelen of zien een of andere krankzinnige relmarokkaan in me. Jammer dat het zo moet, maar ze missen het hele punt. De islam is een religie vol respect en vreedzaamheid tegen andere mensen. Maar daar zijn bepaalde mensen blind voor, die blijven zich keer op keer beroepen op de ene na de andere haatsite.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:40 schreef Dagonet het volgende:
Zal ik de titel maar veranderen naar Youssef en de Islam of is een apart slowchattopic voor NWS een idee?
Oh ja? Vertel? Hoe weet jij dat? Bestaat er een door Allah gesigneerd exemplaar of zo? het blijft een door mensen geschreven boek, hoor. Net als de Bijbel.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:41 schreef Youssef het volgende:
[..]
Dat is een punt wat je kennelijk mist. De Koran is namelijk itt de bijbel authentiek
Mooi, open jij deel 1?quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Een goed idee zelfs.
De proef op de som kun je makkelijk nemen. Je koopt desnoods 170 Korans uit alle uithoeken van de wereld en gaat ze woord voor woord na. Je zult zelf zien dat deze overal hetzelfde is. Waarom denk je dat zoveel mensen de Koran uit hun hoofd kunnen citeren? Zoiets is gewoon een feit, maar dat stukje kennis over de islam mis je kennelijk.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh ja? Vertel? Hoe weet jij dat? Bestaat er een door Allah gesigneerd exemplaar of zo? het blijft een door mensen geschreven boek, hoor. Net als de Bijbel.
Welverdiend door hier alleen geboren te zijn? Welverdiend door hier een aantal jaar te werken en vervolgens jarenlang in de bijstand te zitten en ondertussen te lui om een taalcursus te volgen?quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is allang geen gastland meer, de meesten van de inmiddels ca. 1 miljoen aanwezige moslims in Nederland zijn in het bezit van het welverdiende Nederlandse paspoort, tevens zijn de meesten hier ook nog geboren, weg krijg je ze dus niet meer
Nee dat heet aanpassen. Je vergeet namelijk dat dit land geen niemandsland is waar iedereen zich binnen een bepaalde wet naar hartelust kan gedragen en doen wat hij wilt. Men moet zich aanpassen aan de eerder genoemde normen en waarden die in Nederland gelden. Men moet de taal beheersen, werk hebben etc. Assimilatie is dat je ook een hond als huisdier neemt, dat je ook spruitjes eet, dat je ook met de caravan op vakantie gaat, dat je ook de elfstedentocht volgt etc.quote:Dat heet assimilatie, en geloof me, dankzij die ideologie zijn er helaas 2 miljoen joden een trieste dood gestorven, dus daar moeten we absoluut niet naar toe. Laat een ieder vrij te doen wat hij of zij wilt, mits het binnen de grenzen van de wet gebeurt, daarom ben ik een groot voorstander van bv AEL, die heeft een duidelijke saamhorige ideologie en functioneert duidelijk binnen de grenzen van de wet
Ze moeten zich houden aan de wet op de eerste plaats.quote:Geloof me, als alle criminele Marokkaanse jongeren zich zouden gedragen daar de waarden en normen van de islam, dan zouden jullie meer respect voor hen hebben dan jullie nu bv. voor de verheerlijkte Fransen hebben, echt waar
Maakt dat de Koran authentiek? Dacht het niet. En heus, als ik 170 Korans koop, zit er gegarandeerd verschil in. Ik heb zelfs verschillen gevonden in Korans van dezelfde uitgever. Dus wat je nu zegt is kwalijke kletskoek.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:45 schreef Youssef het volgende:
[..]
De proef op de som kun je makkelijk nemen. Je koopt desnoods 170 Korans uit alle uithoeken van de wereld en gaat ze woord voor woord na. Je zult zelf zien dat deze overal hetzelfde is. Waarom denk je dat zoveel mensen de Koran uit hun hoofd kunnen citeren? Zoiets is gewoon een feit, maar dat stukje kennis over de islam mis je kennelijk.
[NWS-slowchat #1] Het Beginquote:Op zaterdag 10 april 2004 23:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mooi, open jij deel 1?
Dat klopt helemaal niet, er zijn wel degelijk verschillende Arabische versies van de koran.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:41 schreef Youssef het volgende:
[..]
Dat is een punt wat je kennelijk mist. De Koran is namelijk itt de bijbel authentiek en wordt misschien wel meerdere keren vertaald, maar telkens eenmaling en vanuit maar 1 taal, namelijk het Arabisch. En iedere islamitische vertaler zal het wel laten een vertaling van een vertaling van een vertaling te vertalen.
En hoppa, je gaat meteen de fout in en compleet offtopic. Je praat nu namelijk over het allochtonen probleem. De meeste moslims mogen dan wel allochtonen zijn, maar de relatie moslim en het allochtonen arbeidsprobleem heeft verder niets met elkaar te maken.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:46 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Welverdiend door hier alleen geboren te zijn? Welverdiend door hier een aantal jaar te werken en vervolgens jarenlang in de bijstand te zitten en ondertussen te lui om een taalcursus te volgen?
Welverdiend omdat ze zo goed aan de Nederlandse normen en waarden houden?
Zo welverdiend hebben sommigen het niet hoor.
Idd. Youssef zou ik het boek The Origins of the Koran aanraden.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:47 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal niet, er zijn wel degelijk verschillende Arabische versies van de koran.
De ARABISCHE tekst is in elke KORAN gelijk. En de enige authentieke koran is diegene in het Arabisch. Elke vertaling is onderhevig aan interpretaties, wil je dus de Koran zelf echt lezen en begrijpen, dan is het noodzakelijk dat je de Arabische tekst er altijd bij pakt.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maakt dat de Koran authentiek? Dacht het niet. En heus, als ik 170 Korans koop, zit er gegarandeerd verschil in. Ik heb zelfs verschillen gevonden in Korans van dezelfde uitgever. Dus wat je nu zegt is kwalijke kletskoek.
HAHAHAHAHAAHAquote:Op zaterdag 10 april 2004 23:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maakt dat de Koran authentiek? Dacht het niet. En heus, als ik 170 Korans koop, zit er gegarandeerd verschil in. Ik heb zelfs verschillen gevonden in Korans van dezelfde uitgever. Dus wat je nu zegt is kwalijke kletskoek.
De Islam kan idd een mooie godsdienst zijn voor mensen. Maar jij gaf net zelf aan dat je achter de Islamitische wetgeving de sharia staat. En dat druist helemaal tegen de Westerse cultuur in. En dat is geen arrogantie, maar zo leeft men hier in Nederland en dan dien je je aan te passen en niet je kinderen op te voeden met de gedachte van de sharia.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:28 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik ben volledig islamitische opgevoed en ik spreek perfect Nederlands, heb een perfecte opleiding en bevind me nooit in gevechten en andere verkeerde dingen. Ik wordt weggehouden van uitgaansgelegenheden en andere broeinesten van kwaad.
Ik wil mijn kinderen ook graag met respect voor anderen opgevoed zien worden en hen ook leren dat kennis en de toekomst voor hen het belangrijkst is. En zoals Bansheeboy al zegt, de islam is een perfecte en mooie godsdienst waar eenieder zich als ie zich eraan houdt beter van wordt. Maar dat willen jullie niet zien. Jullie kijken namelijk naar de jongeren die op straat staan te vechten.
Ik heb uit betrouwbare bron (een professor in de arabistiek van de RUL) dat hijk minimaal 7 verschillende Arabische Korans in zijn bezit had.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:49 schreef Youssef het volgende:
[..]
De ARABISCHE tekst is in elke KORAN gelijk. En de enige authentieke koran is diegene in het Arabisch. Elke vertaling is onderhevig aan interpretaties, wil je dus de Koran zelf echt lezen en begrijpen, dan is het noodzakelijk dat je de Arabische tekst er altijd bij pakt.
Je voed je kinderen op met islamitische (perfectequote:Op zaterdag 10 april 2004 23:50 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
De Islam kan idd een mooie godsdienst zijn voor mensen. Maar jij gaf net zelf aan dat je achter de Islamitische wetgeving de sharia staat. En dat druist helemaal tegen de Westerse cultuur in. En dat is geen arrogantie, maar zo leeft men hier in Nederland en dan dien je je aan te passen en niet je kinderen op te voeden met de gedachte van de sharia.
Nee dat is niet zozeer arrogantie alhoewel ik wel denk dat de Westerse cultuur op een hoger niveau staat op vele gebieden dan de Islamtische maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dat bedoel ik nou met de "Westerse kastanjeboom der arrogantie"Automatisch denken dat anderen het niet zo leuk zouden vinden in Saudi-Arabie, dat is toch pure kapsones
![]()
Ik ben moslim, dat wel, maar welke uitspraken van mij schaar jij dan onder extremisme ??/quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:52 schreef Davitamon het volgende:
Na uitspraken van BansheeBoy en Youssef bekruipt me steeds meer het gevoel dat het toch grotendeels potentiële extremisten zijn. Tot mijn spijt overigens.
Nee. Je houdt je ALTIJD aan de wetten. Niet de ene keer wel en de andere keer, omdat het tegen je GELOOF ingaat, niet.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:53 schreef Youssef het volgende:
[..]
Je voed je kinderen op met islamitische (perfecte) gedachten. De islamitische opvoeding houd dus ook weer (meermaals gezegd) dat je je zoveel mogelijk en wanneer mogelijk aan de wetten van het land waarin je je bevind houdt. Punt. Niet meer en niet minder.
Nafi` (from Medina; d. 169/785)quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb uit betrouwbare bron (een professor in de arabistiek van de RUL) dat hijk minimaal 7 verschillende Arabische Korans in zijn bezit had.
Als jij mij een bron zou kunnen geven of die andere jongen mij een bron zou kunnen geven dan zou ik daar zeer blij mee zijn. Maar hier kan ik niets meequote:Op zaterdag 10 april 2004 23:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb uit betrouwbare bron (een professor in de arabistiek van de RUL) dat hijk minimaal 7 verschillende Arabische Korans in zijn bezit had.
Daar kun je vast wel een wiskundige berekening achter zoeken. Geef die maar aan een of andere hoogleraar, samen met de feiten 1400, 1 miljard moslims, 7 verschillende koran etc. etc. Uit het rekensommetje zal vast iets rollen wat veel lijkt op de diversiteit van de bijbel nu.quote:En zelfs als elke arabische Koran hetzelfde is, is dat dan een garantie voor de authenticiteit?
Yep, er zijn er meer. Maar hij HAD er 7 in zijn bezit. Mooie exemplaren trouwens ook nog. Dure boekjes. Net zoiets als een Guthenberg Bijbel.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:56 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Nafi` (from Medina; d. 169/785)
Ibn Kathir (from Mecca; d. 119/737)
Abu `Amr al-`Ala' (from Damascus; d. 153/770)
Ibn `Amir (from Basra; d. 118/736)
Hamzah (from Kufah; d. 156/772)
al-Qisa'i [sic] (from Kufah; d. 189/804)
Abu Bakr `Asim (from Kufah; d. 158/778)
http://answering-islam.org.uk/Green/seven.htm
Maar het zijn er meer dan zeven.
Ik wil me best verdiepen in je lectuur. Maar een eerste glimp zegt me dat dit puur een schrijfwijze verschil is. De betekenis en de uitspraak van elke Koran is verder het zelfde. Zo lees ik inderdaad Hafsh of Warsh, maar lezen andere weer andere stijlen. Dit heeft niets te maken met de inhoud verder, maar met de schrijfwijze dus. De K wordt in de een bijvoorbeeld als F geschreven en andersom. De uitspraak blijft echter hetzelfde.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:56 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Nafi` (from Medina; d. 169/785)
Ibn Kathir (from Mecca; d. 119/737)
Abu `Amr al-`Ala' (from Damascus; d. 153/770)
Ibn `Amir (from Basra; d. 118/736)
Hamzah (from Kufah; d. 156/772)
al-Qisa'i [sic] (from Kufah; d. 189/804)
Abu Bakr `Asim (from Kufah; d. 158/778)
http://answering-islam.org.uk/Green/seven.htm
Maar het zijn er meer dan zeven.
Je komt nu over als een of andere schijnheilige zeikstraal die het onmogelijke van mij eist. Wetten zijn er inderdaad namelijk om je aan te houden, maar ze zijn er ook om te omzeilen. Wanneer je dat doet wil dat niet meteen zeggen dat het slecht is OMDAT het voortkomt uit mijn geloofsovertuiging.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Je houdt je ALTIJD aan de wetten. Niet de ene keer wel en de andere keer, omdat het tegen je GELOOF ingaat, niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |