Ik denk dat zijn ondertitel genoeg zegt. Daar zou ik het ook voor doen. Als ik het ooit zou kunnen, want die opleidingen zijn niet niks.quote:Op zaterdag 10 april 2004 16:51 schreef Julynell het volgende:
Moet je me toch eens uitleggen, Farao, wat je nou zo aantrekt in je werk?
Ik bedoel, ik snap wel dat je mensen wil helpen, maar je komt de meest vreselijke dingen tegen. Kinderen die je niet meer kunt redden....half gezin overleden, waar alleen de moeder het overleeft..
Dat lijkt me psychisch zo vreselijk zwaar...
Hoe doe je dat? Hoe ga je daarmee om?
Of je bent gewoon eigenwijs en te dom om even om te kijken...quote:Op zaterdag 10 april 2004 17:10 schreef Flying het volgende:
*Respect geeft*
Stomme kwebbeltantes in de straat. Als je nog het normale getuut van een auto niet hoort moet je wel heel luid aan het kwebbelen zijn!
Ik denk dat je het van je af moet zetten.. Deze mensen ken je niet en heb je verder niks mee te maken jij doet meer dan je best en je hoopt die mensen te kunnen helpen..quote:Op zaterdag 10 april 2004 16:51 schreef Julynell het volgende:
Moet je me toch eens uitleggen, Farao, wat je nou zo aantrekt in je werk?
Ik bedoel, ik snap wel dat je mensen wil helpen, maar je komt de meest vreselijke dingen tegen. Kinderen die je niet meer kunt redden....half gezin overleden, waar alleen de moeder het overleeft..
Dat lijkt me psychisch zo vreselijk zwaar...
Hoe doe je dat? Hoe ga je daarmee om?
Paniek denk ik.. Ik zeg amar zo, je kan een coureur nog zo goed leren wat hij moet doen bij een crash en dat kun je ook wel simuleren maar als het voor het echie is is het andersquote:Op zaterdag 10 april 2004 17:25 schreef NoXxa het volgende:
Poeh heej dat kindje van 8 cpr toedienen is niet niks...
Dat door stukkje speelgoed. Waren die ouders neit bekend met heimlich of op z'n kop houden oid..?
Of je kan nog zo goed op een school aangeven wat er moet worden gedaan bij een brand, 3 keer per maand oefenen, en het gaat he-le-maal mis bij een 'echte' brand.quote:Op zaterdag 10 april 2004 17:30 schreef kibber het volgende:
[..]
Paniek denk ik.. Ik zeg amar zo, je kan een coureur nog zo goed leren wat hij moet doen bij een crash en dat kun je ook wel simuleren maar als het voor het echie is is het anders
Ik ook.quote:Op zaterdag 10 april 2004 17:36 schreef Massive het volgende:
Ik was diep onder de indruk.
Heel erg indrukwekkend ja, niets dan respect voor de ambulance medewerkersquote:Op zaterdag 10 april 2004 17:36 schreef Massive het volgende:
Mooi verhaal. Ik was diep onder de indruk.
De voldoening, de enorme voldoening als je echt iemands leven kan redden. Het geeft je het gevoel dat je echt nodig bent, dat je leven niet zinloos is en dat je echt wat betekend voor de maatschappij.quote:Op zaterdag 10 april 2004 16:51 schreef Julynell het volgende:
Moet je me toch eens uitleggen, Farao, wat je nou zo aantrekt in je werk?
Ik bedoel, ik snap wel dat je mensen wil helpen, maar je komt de meest vreselijke dingen tegen. Kinderen die je niet meer kunt redden....half gezin overleden, waar alleen de moeder het overleeft..
Dat lijkt me psychisch zo vreselijk zwaar...
Hoe doe je dat? Hoe ga je daarmee om?
Er is proffesionele begeleiding mogeljik als je het er echt moeilijk mee heb, maar onderling praten we ook heel veel. Ik kan er wel met m'n vrouw over praten maar die weet toch niet precies wat ik bedoel, ik collega die hetzelfde meegemaakt weet precies wat ik bedoel, hoe ik me voel.quote:Op zaterdag 10 april 2004 16:55 schreef Sylvana het volgende:
Idd, ik zit hier echt met een brok in me keel, hoe is dat wel niet als je het echt meemaaktKun je er goed met je collega's over praten? Is er professionele begeleiding? want dat lijkt me wel erg belangrijk
Af en toe verschijnt er een collum van mij in het hulpverlenings maandblad Incident. Maar misschien dat 't wel leuk is ook 's wat vaker op fok een stukje te schrijven.quote:Op zaterdag 10 april 2004 17:13 schreef kibber het volgende:
Knap hoor.... Eigenlijk zou je hier af en toe een collum van moeten schrijven op deze manier...
Je laat mensen nu zien wat er gebeurt met jullie en hoe jullie je voelen en wat jullie denken zodat mensen inzien dat jullie ook geen machines zijn die de hele dag in een auto rondscheuren...
Het kan inderdaad voorkomen. De ene dag is het heel rustig en heb je misschien 1 zwaarder geval, al dan niet met dodelijk afloop, maar 't kan ook een dag zijn zoals hierboven. Je weet van te voren nooit hoe het zal gaan.quote:Op zaterdag 10 april 2004 18:00 schreef prinsrob het volgende:
Is dit echt een gemiddelde dag met zoveel overleden mensen? En wil je niet weten hoe het afloopt met mensen enzo?
De opleiding geneeskunde is de opleiding tot arts.quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:13 schreef paullo het volgende:
Nog een vraag volgen jullie nu ook eerst een opleiding geneeskunde of is dit iets heeel anders?
Die sprinters zijn inderdaad motorisch helemaal aangepast.quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:15 schreef Redux het volgende:
Toch vraag ik me altijd af, die mercedesbusjes, hebben die nou een zwaardere motor, of zijn ze qua aandrijving aangepast?
Ik bedoel, het lijkt me toch ook van belang dat een ambulance snel is? Of heeft dit niet zo'n zware prioriteit als ik vermoed?
Lof en bedankjes zijn altijd leukquote:Op zaterdag 10 april 2004 19:05 schreef Farao het volgende:
Allereest bedankt voor alle lof, is erg fijn om te lezen. Daardoor weet je ook weer waarvoor je 't doet.
Dat wordt vast gelezenquote:Af en toe verschijnt er een collum van mij in het hulpverlenings maandblad Incident. Maar misschien dat 't wel leuk is ook 's wat vaker op fok een stukje te schrijven.
Heb je niet toevallig nog zo'n collum op je pc staan? Vind het wel heel intressant zoals je schrijft, het zou mijn beroep niet zijn denk ik maar ik vind het wel leuk om er meer over te weten...quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:05 schreef Farao het volgende:
Af en toe verschijnt er een collum van mij in het hulpverlenings maandblad Incident. Maar misschien dat 't wel leuk is ook 's wat vaker op fok een stukje te schrijven.
Moet jij geen TMF gaan kijken jochie??quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:36 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Dit is zeker weten geen willekeurige dag. Ook vind ik jouw Nederlands een drama voor iemand die een HBO-opleiding heeft gedaan.
Opleiding: bestuurskundequote:Op zaterdag 10 april 2004 19:36 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Dit is zeker weten geen willekeurige dag. Ook vind ik jouw Nederlands een drama voor iemand die een HBO-opleiding heeft gedaan.
En dat basseer je op ? Je eigen jarenlange ervaring bij een ambulancedienst misschien.quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:36 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Dit is zeker weten geen willekeurige dag. Ook vind ik jouw Nederlands een drama voor iemand die een HBO-opleiding heeft gedaan.
Jeez, je kan ook té ver gaan.quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:36 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Dit is zeker weten geen willekeurige dag. Ook vind ik jouw Nederlands een drama voor iemand die een HBO-opleiding heeft gedaan.
En bedankt voor zo'n reaktie, fijn hoor.quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:36 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Dit is zeker weten geen willekeurige dag. Ook vind ik jouw Nederlands een drama voor iemand die een HBO-opleiding heeft gedaan.
Was me niet opgevallen.. Waar kom je vandaan als ik zo onbeleefd mag zijn?quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:41 schreef Farao het volgende:
En mijn Nederlands is inderdaad niet mijn sterkste kant, maar het is dan ook niet mijn geboorte taal en ik ben hier ook niet opgegroeid.
Kijk nog eens goed naar de nick en ga dan eens radenquote:Op zaterdag 10 april 2004 19:51 schreef kibber het volgende:
[..]
Was me niet opgevallen.. Waar kom je vandaan als ik zo onbeleefd mag zijn?
Egypte, dus.quote:Op zaterdag 10 april 2004 20:09 schreef Light het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed naar de nick en ga dan eens raden
Hoi meneer perfectquote:Op zaterdag 10 april 2004 19:36 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Dit is zeker weten geen willekeurige dag. Ook vind ik jouw Nederlands een drama voor iemand die een HBO-opleiding heeft gedaan.
Hehehe ja oke... Maar wie zegt dat het ook zo is?quote:Op zaterdag 10 april 2004 20:09 schreef Light het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed naar de nick en ga dan eens raden
En hij verdient zoveel meer respect met zijn beroep dan dat wat in jou profiel staatquote:Op zaterdag 10 april 2004 19:36 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Dit is zeker weten geen willekeurige dag. Ook vind ik jouw Nederlands een drama voor iemand die een HBO-opleiding heeft gedaan.
Je bent een 1e klas zeiksnor. En das geen complimentquote:Op zaterdag 10 april 2004 19:36 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Dit is zeker weten geen willekeurige dag. Ook vind ik jouw Nederlands een drama voor iemand die een HBO-opleiding heeft gedaan.
helemaal mee eens!quote:Op zondag 11 april 2004 02:49 schreef aashiq het volgende:
Farao, respect.
quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:51 schreef kibber het volgende:
Was me niet opgevallen.. Waar kom je vandaan als ik zo onbeleefd mag zijn?
Jepquote:Op zaterdag 10 april 2004 20:13 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Egypte, dus.
Officeel zou besteld vervoer zo'n 50 % uitmaken van je werkzaamheden, maar dat ligt uiteraard een beetje aan de grote van je gemeente/ambulancepost.quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:44 schreef Ali Salami het volgende:
Hoeveel maakt 'besteld vervoer' ongeveer deel uit van je dagelijke werkzaamheden?
Nee, een chauffeur heeft geen verpleegkundige opleiding/achtergrond.quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:33 schreef HarigeKerel het volgende:
Zo'n chauffeur, is dat nou iemand met dezelfde opleiding als jij of is dat gewoon alleen een chauffeur en meer niet?
quote:Op zondag 11 april 2004 01:30 schreef Jackal_Omega het volgende:
valt me wel op, dat iedereen toch wel respect voor jullie hebben. (en terecht!!!), terwijl agenten (ook een hulpverlenende functie) vaak minder respect krijgen, ach ja zal wel door die boetes komen
We waren nog bezig met de triage toen (kijken welk slachtoffer 't eerst behandeld moet worden), 't was al duidelijk dat 't dak eraf moest voor slachtoffer 1, maar wat er precies met slachtoffer 2 aan de hand was moet ik nog uitzoeken.quote:Op woensdag 14 april 2004 21:29 schreef _Denker het volgende:
Waarom ga jij trouwens in de auto zitten, als deze wordt opengeknipt door de brandweer? Hier in Twente gaat een van de lieden achterin zitten om het slachtoffer gerust te stellen, die zijn toch met 6 (of 8) mensen en dan kan de verpleegkundige/chauffeur andere zaken regelen.
Wat vind jij van mensen die foto's maken? Ben je er principieel op tegen? Of mag het van een afstand wel? Je hebt geen e-mail in je profiel, dus ik moet het je zo vragen...
Nee eigenlijk niet. Want je maakt ook weer veel fijne dingen mee, en die maken heel erg veel goed.quote:Op woensdag 14 april 2004 21:32 schreef HAL9000S het volgende:
Ben je eigenlijk niet bang dat je afgestompt raakt van dit werk omdat je zoveel nare dingen ziet/meemaakt.
Ik kom nergens weg..quote:Op woensdag 14 april 2004 22:48 schreef Etcetera het volgende:
Ik weet niet waar jij weg komt DJ-Maurits, maar die drukte hang in mijn ogen heel erg af van de plek waar iemand aan het werk is. In de randstad lijkt het me drukker dan in de provincie Drenthe, om maar iets te noemen!
3 specialisaties?quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:19 schreef Farao het volgende:
[..]
Ik heb HBO-V gedaan (verpleegkunde) en daarna de specialisatie's SEH (1e hulp), IC (Intensive Care) en CCU (coronary care unit ; hartbewakingsafdeling).
Ik denk dat de drukte afhankelijk is van meerdere dingen, en ook verschilt per dag. Om te zeggen dat de Randstad per definitie drukker is dan de rest van Nederland lijkt me niet echt realistisch.quote:Op woensdag 14 april 2004 22:50 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Ik kom nergens weg.... Ik kom wel ergens vandaan.. en wel uit de randstad, dus ik denk niet dat het veel drukker kan..
.
Preciesquote:Op woensdag 14 april 2004 23:04 schreef Light het volgende:
Ik denk dat de drukte afhankelijk is van meerdere dingen, en ook verschilt per dag. Om te zeggen dat de Randstad per definitie drukker is dan de rest van Nederland lijkt me niet echt realistisch.
Wist tijdens m'n opleiding al dat ik de SEH op wilde, dus ben direct gaan specialiseren toen 'k afgestudeerd was.quote:Op woensdag 14 april 2004 22:58 schreef KonnieKipke het volgende:
3 specialisaties?![]()
quote:Op woensdag 14 april 2004 23:01 schreef The_NiteAngyl het volgende:
-- tekst --
Deze vraag zou wel eens eerder gesteld zijn, maar ik heb niet heel het topic doorgelezen.
oh dan zie ik je vast weleens voorbijsjezen op de Groene Boord...quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:13 schreef Farao het volgende:
De ambulancehulpverlening staat los van het ziekenhuis en valt onder de GGD. (en de ggd valt weer onder de overheid).
Ik werk voor de RAV (regionale Ambulance Voorziening) Zuid Limburg, dit is een fusie tussen de GGD's in Heerlen, Maastricht en Geleen.
Ik werk voornameljik vanuit Heerlen, maar soms ook vanaf de andere 2 posten.
Die weg ken ik helaas maar al te goed, daar zijn al verschillende zware ongevallen gebeurd de laatste paar jaren.quote:Op donderdag 15 april 2004 01:23 schreef tong_poh het volgende:
nee, het was op de terhoevenderweg.
Ik baseer dit voornamelijk op 15 jaar ervaring van mijn vader (ambulancechauffeur).quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:41 schreef Farao het volgende:
[..]
En dat basseer je op ? Je eigen jarenlange ervaring bij een ambulancedienst misschien.
ff in je profiel kijken:
Geboortedatum: 1983-10-15
Opleiding: bestuurskunde
Hmm, nee dus![]()
Ik ben het helemaal met je eens... meneer Farao is hier het één en ander aan het opkloppen. Waarschijnlijk is hij een nerd onder het ambulancepersoneel... net iets te trots op het werk wat hij doet... maar met de dagelijkse realiteit kan hij niet genoeg lof behalen. Met deze instelling ben je eigenlijk helemaal niet geschikt voor het werk dat je doet.quote:Op donderdag 15 april 2004 10:16 schreef wimpie-bosboom het volgende:
[..]
Ik baseer dit voornamelijk op 15 jaar ervaring van mijn vader (ambulancechauffeur).
Ik wil gewoon zeggen dat jij geen realistisch beeld geeft van de dagelijkse praktijk bij de EHBO. Alhoewel er natuurlijk wel eens een hectische dag tussen zit, zoals jij beschreef.
Ik denk niet dat je een erg realistisch beeld hebt van het werk.. En respect.. natuurlijk heb ik respect, net zo goed als ik respect heb voor een timmerman die goed werk aflevert, en een schoenmaker die vakmanschap levert. Ik wil maar zeggen, elk werk verdient z'n respect als iemand daar z'n best voor doet. Ik struikel alleen over zijn voorstelling van zaken, die helaas niet geheel in één lijn staan met de realiteit. Mijn vader heeft zich dood gelachen bij het lezen van zijn heldhaftige "column".quote:Op donderdag 15 april 2004 12:14 schreef NewLife het volgende:
Ik denk dat je best trots op jezelf mag zijn als je dit werk aankunt.
Beetje respect mag wel, als je achterin de wagen van Farao ligt piepen jullie wel anders ...
Ik zeg ook niet dat elke dag er zo uit ziet, maar dit is wel een voorbeeld van hoe een dag er bij ons uit kan zienquote:Op donderdag 15 april 2004 10:16 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Alhoewel er natuurlijk wel eens een hectische dag tussen zit, zoals jij beschreef.
Weer iemand die denkt 't beter te weten.quote:Op donderdag 15 april 2004 12:09 schreef DJ-Maurits het volgende:
En meneer Farao, die Sprinters zijn zo traag als stront.. ...
En ik heb vaak genoeg in een ambulance gereden om dat zelf te ondervinden.
Jij hebt natuurlijk jarenlange ervaring om dit even te melden. Ik verwacht minstens tien jaar, maar met die geboortedatum zal het niet zo zijn.quote:Op donderdag 15 april 2004 12:09 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
En meneer Farao, die Sprinters zijn zo traag als stront.. en niet zoals je eerder beweerde, motorisch aangepast. Vaak hebben ze wel luchtvering.. maar daar is nog geen auto sneller van gaan rijden. De zwaarste dieselmotor is de 416 CDI, die levert 156 PK.. Nu weegt een Sprinter van zichzelf al snel zo'n 2200 kg.. en met apparatuur gaat dat al snel richting de 3000 a 3500 kg. Geloof me.. snel kan je zo'n ding dan niet meer noemen. En ik heb vaak genoeg in een ambulance gereden om dat zelf te ondervinden.
De lage E is daarentegen wel redelijk snel te krijgen...
Menneer vergelijkt het werk van een timmerman met het werk van een ambulance chauffeurquote:Op donderdag 15 april 2004 12:21 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je een erg realistisch beeld hebt van het werk.. En respect.. natuurlijk heb ik respect, net zo goed als ik respect heb voor een timmerman die goed werk aflevert, en een schoenmaker die vakmanschap levert. Ik wil maar zeggen, elk werk verdient z'n respect als iemand daar z'n best voor doet. Ik struikel alleen over zijn voorstelling van zaken, die helaas niet geheel in één lijn staan met de realiteit. Mijn vader heeft zich dood gelachen bij het lezen van zijn heldhaftige "column"..
jaaa! want als een timmerman 5 min te laat is kost dat de baas heel veel geld! en dat staat gelijk aan het leven van iemand!!! zeker weten!!!quote:Op donderdag 15 april 2004 12:34 schreef NewLife het volgende:
[..]
Menneer vergelijkt het werk van een timmerman met het werk van een ambulance chauffeur![]()
![]()
.
Het mooie is, dat je niet alles zelf hoeft uit te vinden om ergens iets van af te weten. Zoals je een een paar posts eerder al had kunnen lezen is mijn vader al zo'n 20 jaar ambulanceverpleegkundige bij meerdere ambulancediensten. En ja, dan mag je verwachten dat ik niet geheel vanuit het niets loop te zwetsen..quote:Op donderdag 15 april 2004 12:30 schreef _Denker het volgende:
[..]
Jij hebt natuurlijk jarenlange ervaring om dit even te melden. Ik verwacht minstens tien jaar, maar met die geboortedatum zal het niet zo zijn.
Waarom gebruiken ze bijvoorbeeld hier in Twente dan Sprinters bij brandweer, politie en brandweer? Omdat ze zo traag zijn?![]()
Idd.. het is allebei werk wat gedaan moet worden... maar als je, zoals Farao, een ambulancemedewerker gelijk stelt aan superman.. ja, dan moet er weleens gerelativeerd worden..quote:Op donderdag 15 april 2004 12:34 schreef NewLife het volgende:
[..]
Menneer vergelijkt het werk van een timmerman met het werk van een ambulance chauffeur![]()
![]()
.
Ik vind het erg ontoepasselijk in dit topic, maar ik kon mn lach echt niet inhouden... OMGquote:Op donderdag 15 april 2004 12:40 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Idd.. het is allebei werk wat gedaan moet worden...
quote:Op donderdag 15 april 2004 12:26 schreef Farao het volgende:
[..]
Weer iemand die denkt 't beter te weten.
Vaak genoeg erin gereden ?
profiel:
Geboortedatum: 1984-10-20
Natuurlijk![]()
Zelfs een kind snapt dat... Waarom jij dan niet?quote:Op donderdag 15 april 2004 12:43 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..].. Jongen.. leer eerst eens lezen, voordat je iemand meteen afkapt aan de hand van alleen een leeftijd. Zal ik het voor je uitspellen? Mijn vader werkt, net als jij, als ambulanceverpleegkundige.. tadaaa.. simpel he?
Gozer.. stap eens uit je droomwereldje.. Het is dan vrij makkelijk om een oordeel te vellen over een stel auto's, niet alleen omdat ik er zelf wel eens in gereden heb, maar ook omdat ik het oordeel van collega's van mijn vader hoor. Daarnaast rij ik zelf regelmatig in een Citroën Jumper 2.8 HDI.. en ik kan je zeggen dat die al een stuk sneller is.quote:Op donderdag 15 april 2004 12:45 schreef NewLife het volgende:
[..]
Zelfs een kind snapt dat... Waarom jij dan niet?
JOUW vader is Ambu-verpleegkundige en JIJ hebt vaak genoeg in de Ambulance gereden?quote:Op donderdag 15 april 2004 12:43 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..].. Jongen.. leer eerst eens lezen, voordat je iemand meteen afkapt aan de hand van alleen een leeftijd. Zal ik het voor je uitspellen? Mijn vader werkt, net als jij, als ambulanceverpleegkundige.. tadaaa.. simpel he?
Heel simpel.. ik ben een auto-gek, en grijp dus elke kans aan om in een auto te rijden. Dan is het toch heel makkelijk om eens in de zoveel tijd even langs te gaan en een stuk in een nieuwe bak te rijden..quote:Op donderdag 15 april 2004 12:54 schreef Deevay het volgende:
[..]
JOUW vader is Ambu-verpleegkundige en JIJ hebt vaak genoeg in de Ambulance gereden?
Leg uit, verklaar..
Dat vermoeden had ik dus al... Relativeer zelf dan even en probeer erachter te komen waarom een Ambulance Chauffeur meer respect verdiend dan een timmerman... Voor jouw zullen de verhalen van de TS wel de gewoonste zaak van de wereld zijn met zo'n "stoere vader". Ik kan begrijpen dat 'ie het vaak over zn werk heeft thuis...quote:Op donderdag 15 april 2004 12:53 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
En daar komt bij dat ik walg van fanatiekelingen, of dit nu over werk of sport gaat...
Daar komt nog bij (Farao heeft het geloof ik wel genoemd) dat die wagens compleet worden aangepast aan de wensen van de brw/politie/cpa. Dat zijn dus niet de normale wagentjes, maar hebben echt wel meer power.quote:Op donderdag 15 april 2004 12:59 schreef Farao het volgende:
Een ambulance van 20 jaar oud is misschien niet zo rap nee, maar de moderne sprinters (waar wij in de afgelopen paar maanden zeker 8 nieuwe van hebben) zo'n heel rappe wagens.
Misschien dat ze in jou provincie nog in oude wagens rijden, onze sprinters zijn erg rap, en die hou je met de meeste gewone auto's echt niet bij.
Wie denk je nu dat 't beter weet, jij met je verhalen van je papa, of iemand die er zelf in gereden heeft/af en toe nog rijdt.
Ok.. je maakt jezelf nu wel heel erg belachelijk..quote:Op donderdag 15 april 2004 12:59 schreef Farao het volgende:
Een ambulance van 20 jaar oud is misschien niet zo rap nee, maar de moderne sprinters (waar wij in de afgelopen paar maanden zeker 8 nieuwe van hebben) zo'n heel rappe wagens.
Misschien dat ze in jou provincie nog in oude wagens rijden, onze sprinters zijn erg rap, en die hou je met de meeste gewone auto's echt niet bij.
Wie denk je nu dat 't beter weet, jij met je verhalen van je papa, of iemand die er zelf in gereden heeft/af en toe nog rijdt.
Volgens mij was hij verpleegkundige..quote:Op donderdag 15 april 2004 13:02 schreef NewLife het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik dus al... Relativeer zelf dan even en probeer erachter te komen waarom een Ambulance Chauffeur meer respect verdiend dan een timmerman... Voor jouw zullen de verhalen van de TS wel de gewoonste zaak van de wereld zijn met zo'n "stoere vader". Ik kan begrijpen dat 'ie het vaak over zn werk heeft thuis...
Wat is er mis met iemand die fanatiek in z'n werk is? Dat zijn naar mijn mening bijna altijd de beste. En zo'n column is toch gewoon interessant? Niet iedereen heeft een vader die ook dat werk doet, en zo kom je dingen te weten over dat werk, wat je normaal nooit zou horen.quote:Op donderdag 15 april 2004 12:53 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Gozer.. stap eens uit je droomwereldje.. Het is dan vrij makkelijk om een oordeel te vellen over een stel auto's, niet alleen omdat ik er zelf wel eens in gereden heb, maar ook omdat ik het oordeel van collega's van mijn vader hoor. Daarnaast rij ik zelf regelmatig in een Citroën Jumper 2.8 HDI.. en ik kan je zeggen dat die al een stuk sneller is.. Maar daar ging het eigenlijk helemaal niet om.. ik probeer hier alleen een flink stuk te relativeren. Ik zie nog steeds niet in wat ambulancewerk zo geweldig maakt. En daar komt bij dat ik walg van fanatiekelingen, of dit nu over werk of sport gaat..
.
Sorry, maar ik vind jouw reactie dus echt niet kunnen. Misschien dat Farao bij z'n column niet een doorsneedag beschreven heeft, maar het zijn zeker gevallen die gebeuren en die hij meegemaakt heeft tijdens z'n werk. Om daarnaast nog te gaan zeuren over de auto, vind ik de plank helemaal misslaan.quote:Op donderdag 15 april 2004 12:53 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Gozer.. stap eens uit je droomwereldje.. Het is dan vrij makkelijk om een oordeel te vellen over een stel auto's, niet alleen omdat ik er zelf wel eens in gereden heb, maar ook omdat ik het oordeel van collega's van mijn vader hoor. Daarnaast rij ik zelf regelmatig in een Citroën Jumper 2.8 HDI.. en ik kan je zeggen dat die al een stuk sneller is.. Maar daar ging het eigenlijk helemaal niet om.. ik probeer hier alleen een flink stuk te relativeren. Ik zie nog steeds niet in wat ambulancewerk zo geweldig maakt. En daar komt bij dat ik walg van fanatiekelingen, of dit nu over werk of sport gaat..
.
En jij komt hier om te patsen met je vader die verpleegkundige isquote:Op donderdag 15 april 2004 13:05 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
En je hebt gelijk... normaliter heeft iemand die een beroep beoefent, een betere kijk op de gang van zaken. En daar twijfel ik ook geen moment aan. Waarschijnlijk heb je het gewoon erg naar je zin en wil daarom trots laten zien wat je allemaal doet... Maar ik word bij jou een beetje misselijk van de overdaad.. Elk topic grijp je aan om iets van je "prachtige" werk te laten zien... Dit topic was de druppel..
Ik weet het niet zeker. Bij de andere auto moest het dak eraf. Ik ben zelf uit de auto gekropen met een zware beenbreuk. Ik rook namelijk benzine en ik had geen zin om levend te verbranden in de auto. Het was trouwens rond 20:30.quote:Op donderdag 15 april 2004 01:46 schreef Farao het volgende:
[..]
Die weg ken ik helaas maar al te goed, daar zijn al verschillende zware ongevallen gebeurd de laatste paar jaren.
Ik herinner me een oude golf x oude mercedes met zwaar letsel maar dat is volgens mij pas 'n 1 geleden.
2,5 jaar geleden ongeveer, was dat toevallig rond 00:00, want toen zat m'n dienst er bijna op en kon ik nog naar een zwaar ongeval.
Ik geloof dat de ene bestuurder ongedeerd was maar die ander hebben we er met de brandweer (dak eraf) eruit moeten halen.
En nog geen week daarvoor moest ik ook al op die weg zijn, weer auto x auto, waarbij er 1 slachtoffer gelanceerd werd en die ander ontzettend lastig te bevrijden was.
Was jij dat bij een van die ongevallen ?
Wees blij dat hij zo fanatiek is, dat is bij zijn beroep ook wel gewenst......Er zijn nog veel meer andere beroepen waarvan ze van zichzelf denken dat ze zo belangrijk zijn...Ik noem een Geschiedenisleraar, een Journalist etc. etc....quote:Op donderdag 15 april 2004 13:05 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Ok.. je maakt jezelf nu wel heel erg belachelijk... Denk je nu echt dat er diensten zijn die 20 jaar met een ambulance doorrijden?
. Net als bij jou, worden hier in de regio de auto's regelmatig vervangen.. zo zijn er 2 weken geleden nog 2 nieuwe Sprinters aangeleverd.. en ja, met de sterkste dieselmotor die geleverd wordt... en die waren idd niet traag... maar om ze snel te noemen?
En je hebt gelijk... normaliter heeft iemand die een beroep beoefent, een betere kijk op de gang van zaken. En daar twijfel ik ook geen moment aan. Waarschijnlijk heb je het gewoon erg naar je zin en wil daarom trots laten zien wat je allemaal doet... Maar ik word bij jou een beetje misselijk van de overdaad.. Elk topic grijp je aan om iets van je "prachtige" werk te laten zien... Dit topic was de druppel..
Daar ben ik idd niet helemaal zeker van.. maar omdat je de rest van zijn verhalen ook met een korreltje zout mag nemen.. zie ik niet in waarom ik dit wel klakkeloos zou aannemen.. maar hij kan best gelijk hebben.quote:Op donderdag 15 april 2004 13:07 schreef chillv het volgende:
[..]
Hoe weten jullie eigenlijk dat geen enkele mercedes sprinter in Nederland motorisch aangepast is? Als Farao zegt dat dat bij hun gedaan is, wie ben jij dan om te zeggen dat dat niet zo is?
quote:Op donderdag 15 april 2004 13:10 schreef NewLife het volgende:
[..]
Hoevaak heb je het wel niet over je vader gehad in dit topic?
quote:Op donderdag 15 april 2004 13:14 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..].. daar heb je gelijk in.. en dat loopt idd erg uit de hand.. Maar soms moet je iets herhalen om iets aan het verstand te brengen..
.
quote:Op woensdag 14 april 2004 22:41 schreef DJ-Maurits het volgende:
En ik kan het weten.. mijn vader is zo'n 20 jaar ambulanceverpleegkundige.
quote:Op donderdag 15 april 2004 12:21 schreef DJ-Maurits het volgende:
Mijn vader heeft zich dood gelachen bij het lezen van zijn heldhaftige "column"..
quote:Op donderdag 15 april 2004 12:43 schreef DJ-Maurits het volgende:
Mijn vader werkt, net als jij, als ambulanceverpleegkundige.. tadaaa.. simpel he?
quote:Op donderdag 15 april 2004 12:53 schreef DJ-Maurits het volgende:
maar ook omdat ik het oordeel van collega's van mijn vader hoor.
MAAR treur niet, ik heb echt RESPECT voor je vader hoor, evenveel als voor Farao en zijn collega'squote:Op donderdag 15 april 2004 13:07 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
En nee, mijn vader heeft het nauwelijks over z'n werk..
Op enkele waddeneilanden hebben ze zelfs nog witte ambulance's, en denk je dat al die kleine boerendorpjes elk jaar een nieuwe wagen krijgen ?quote:Op donderdag 15 april 2004 13:05 schreef DJ-Maurits het volgende:
Ok.. je maakt jezelf nu wel heel erg belachelijk... Denk je nu echt dat er diensten zijn die 20 jaar met een ambulance doorrijden?
Jezus.. wat ik al zei.. dit loopt uit de hand..quote:Op donderdag 15 april 2004 13:15 schreef NewLife het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
MAAR treur niet, ik heb echt RESPECT voor je vader hoor, evenveel als voor Farao en zijn collega's![]()
Het is nog lang geen 20 jaar geleden dat de witte wagens er uit gingen hoor..quote:Op donderdag 15 april 2004 13:17 schreef Farao het volgende:
[..]
Op enkele waddeneilanden hebben ze zelfs nog witte ambulance's, en denk je dat al die kleine boerendorpjes elk jaar een nieuwe wagen krijgen ?
Dus er zijn nog genoeg posten met oude wagens.
En zoals ik in andere topics al vaker heb gezegd, ambulance is niet alleen m'n werk, het is ook m'n hobby.
M'n huis staat vol met ambulancefoto's, schaalmodellen, bekers en klokken met ambulance's erop, en weet ik veel wat nog meer.
En er zijn genoeg mensen hier de er wel de humor van kunnen inzien als ik bijv. een ambulancefiets post in een topic over fietsen, of een ambulancesaab in een saab topic.
Ik hoef helemaal niet te "patsen" met m'n beroep, ik vind 't gewoon leuk om het erover te hebben.
quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:36 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Dit is zeker weten geen willekeurige dag. Ook vind ik jouw Nederlands een drama voor iemand die een HBO-opleiding heeft gedaan.
quote:Op donderdag 15 april 2004 13:17 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Jezus.. wat ik al zei.. dit loopt uit de hand...
Ik denk dat je toch eerst bij jezelf moet kijken.quote:Op donderdag 15 april 2004 13:08 schreef ROG het volgende:
Mooi geschreven Farao, zeer veel lof voor je werk! En trek je niks aan van een paar kids die op welke manier dan ook een stukje van je lof willen hebben/pakken, al dan niet voor hun papa's.
Dan hebben wij elkaar al eens ontmoet, jammer dat 't onder zulke omstandigheden moest zijn.quote:Op donderdag 15 april 2004 13:11 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker. Bij de andere auto moest het dak eraf. Ik ben zelf uit de auto gekropen met een zware beenbreuk. Ik rook namelijk benzine en ik had geen zin om levend te verbranden in de auto. Het was trouwens rond 20:30.
Iedereen heeft z'n eigenaardigheden hequote:Op donderdag 15 april 2004 13:20 schreef DJ-Maurits het volgende:
we gewoon niet op één lijn. Ik kan niet zo goed tegen mensen die zo fanatiek zijn..
Ik hoop dat iemand als Farao niet zo fanatiek bij jou is wanneer je een ongeluk hebt gehadquote:Op donderdag 15 april 2004 12:53 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Gozer.. stap eens uit je droomwereldje.. Het is dan vrij makkelijk om een oordeel te vellen over een stel auto's, niet alleen omdat ik er zelf wel eens in gereden heb, maar ook omdat ik het oordeel van collega's van mijn vader hoor. Daarnaast rij ik zelf regelmatig in een Citroën Jumper 2.8 HDI.. en ik kan je zeggen dat die al een stuk sneller is.. Maar daar ging het eigenlijk helemaal niet om.. ik probeer hier alleen een flink stuk te relativeren. Ik zie nog steeds niet in wat ambulancewerk zo geweldig maakt. En daar komt bij dat ik walg van fanatiekelingen, of dit nu over werk of sport gaat..
.
Kan zo gauw even niet iets vinden met jou criteria waar ik bij was.quote:Op donderdag 15 april 2004 13:51 schreef Deevay het volgende:
Reed je in `91 ook al in de buurt rond??
Wellicht kun je eens zoeken in je knipsels als dat zo is?
Aanrijding in Landgraaf, in de vroege avond. Zal in november geweest zijn gok ik zo uit mijn hoofd.
Jaquote:Op donderdag 15 april 2004 13:52 schreef Libris het volgende:
Hoor je nog wel eens wat van mensen die je geholpen hebt?
Dat is dan echt eer naar je werk..quote:Op donderdag 15 april 2004 14:08 schreef Farao het volgende:
[..]
JaLees maar een paar berichten terug, kom hier opeens iemand tegen die ik bijna 3 jaar geleden geholpen heb.
Maar je komt soms inderdaad mensen tegen die je geholpen heb, vaak herken jij hun eerder dan zij jou.
En 't ligt helemaal aan de situatie waarin je ze tegenkwam en wat voor mensen het zijn, of je ze aanspreekt of niet en even een praatje maakt.
En er zijn ook mensen die even een kaartje/bedankbriefje of een vla langssturen op de post, en dat altijd ook erg leuk. (en lekker)
Yep, dat was ik!quote:Op donderdag 15 april 2004 13:22 schreef Farao het volgende:
[..]
Dan hebben wij elkaar al eens ontmoet, jammer dat 't onder zulke omstandigheden moest zijn.
Ik bewaar zo'n beetje elk krantenartikeltje waar ik zelf bij ben geweest, en na ff terugzoeken vind ik dit in m'n knipselklapper:
10-11-2001
Heerlen, Verkeersongeval met beknelling
Vanavond omstreeks 20.30 heeft er een zware aanrijding plaatsgevonden op de Terhoevenderweg te Heerlen. 2 personenwagens zijn door tot nu toe onbekende oorzaak met elkaar in botsing gekomen. Na aankomst van de ambulance bleek dat een van de slachtoffers gewond op de rijbaan lag, en dat een ander slachtoffer bekneld in zijn voertuig zat. De inmiddels gealarmeerde brandweer had de nodige tijd nodig om de bestuurder uit zijn benarde positie te bevrijden. Beide slachtoffers zijn met onbekend letsel naar het Atrium ziekenhuis te Heerlen vervoerd. De brandweer heeft nadat de slachtoffers afgevoerd waren, het bergingsbedrijf geassisteerd met het reinigen van het wegdek. De Terhoevenderweg is enige uren afgesloten geweest voor het verkeer. De afdeling verkeer van de politie heeft een onderzoek ingesteld naar de oorzaak van het ongeval
Dus dat was jij. Best maf om je dan paar jaar later hier opnieuwe "te ontmoeten".
Hoe gaat 't momenteel met je ? nog lang last gehad van je been destijds ?
Wat was nou de oorzaak? Dat staat er nooit duidelijk bij in een krantenartikel.quote:Op donderdag 15 april 2004 14:31 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Yep, dat was ik!
Ik had een aantal blikjes naast me op de bijrijdersstoel en die lagen los. Ik probeerde ze recht te leggen. daardoor heb ik een klein momentje mijn ogen van de weg gehaald. Omdat ik in een flauwe bocht zat is mijn auto tegen de wegrand opgekomen. daardoor schoot de auto meteen naar links. (hoe dit zo ken weet ik ook niet). ik zag toen een andere auto op mij afkomen, daarvan heb ik de spiegel geraakt. daarna raakte ik door die manoevre de controle over de auto kwijt. Ik wist op dat moment al, dat ik de auto niet onder controle zou krijgen. Ik heb nog geprobeerd de auto in de berm te laten vliegen in plaats van op het tegemoetkomende verkeer, maar helaas is dat niet gelukt.quote:Op donderdag 15 april 2004 15:00 schreef SailingAce het volgende:
[..]
Wat was nou de oorzaak? Dat staat er nooit duidelijk bij in een krantenartikel.
ai ai ai ai..quote:Op donderdag 15 april 2004 15:25 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik had een aantal blikjes naast me op de bijrijdersstoel en die lagen los. Ik probeerde ze recht te leggen. daardoor heb ik een klein momentje mijn ogen van de weg gehaald. Omdat ik in een flauwe bocht zat is mijn auto tegen de wegrand opgekomen. daardoor schoot de auto meteen naar links. (hoe dit zo ken weet ik ook niet). ik zag toen een andere auto op mij afkomen, daarvan heb ik de spiegel geraakt. daarna raakte ik door die manoevre de controle over de auto kwijt. Ik wist op dat moment al, dat ik de auto niet onder controle zou krijgen. Ik heb nog geprobeerd de auto in de berm te laten vliegen in plaats van op het tegemoetkomende verkeer, maar helaas is dat niet gelukt.
quote:Op donderdag 15 april 2004 13:17 schreef Farao het volgende:
... of een ambulancesaab in een saab topic ...
moet je ff in een van zn pta topics zoeken, staan dr zatquote:Op donderdag 15 april 2004 22:57 schreef johannesmvp2 het volgende:
// offtopic
[..]
* MewBieSaab
Moet je toch nog 's goed in m'n profiel kijkenquote:Op maandag 19 april 2004 01:33 schreef marbe het volgende:
Farao ik begrijp een ding niet, je geeft aan dat je CCU en SEH hebt gedaan en daarna de SOSA voor ambu vpk. Waarom ben je dan als chauffeur aan het werk?
Bye the way ik werk bij de hulpverleningsdienst Flevoland ( fusie tussen de regionale brandweer en de GGD)
ff teruglezen, dan vind je 't vanzelfquote:Op maandag 19 april 2004 04:33 schreef DaMook het volgende:
ik zit zelf al een tijdje met de gedachten om ambulance chauffeur te worden. Kun jij eens vertellen
Graag je reactie aubquote:Op maandag 19 april 2004 00:07 schreef blekboks het volgende:
Beste Farao
Thuis gestopt met kinder reanimatie?
Doorgaan tot bij ons op de EHBO , toch?
Tweede auto?, mmt ?, heli ?
Bot team ?
Mijn kleine beetje medische kennis vertelt me dat dat niet oneindig kan. Reanimeren dus.quote:Op dinsdag 20 april 2004 23:33 schreef blekboks het volgende:
[..]
Graag je reactie aub
Normaal gaan we inderdaad door tot op de SEH, zeker met 'n kind.quote:Op maandag 19 april 2004 00:07 schreef blekboks het volgende:
Thuis gestopt met kinder reanimatie?
Doorgaan tot bij ons op de EHBO , toch?
Tweede auto?, mmt ?, heli ?
Bot team ?
Moet ik je nu gaan uitleggen wat een helicopter is ofzo ? Niet echt een duidelijke vraag he.quote:heli?
Reumatologie/ auto-immuun ziektes, orthopedie, plastische chirurgie ( 3 specialismes )quote:Op woensdag 21 april 2004 00:43 schreef Farao het volgende:
Hoi Brennie
Leuk om te lezen dat je ook die kant op wil, op wat voor afdeling werk je nu eigenlijk als 'k het vragen mag ?
Vandaar, bij mij werkt ook iemand die er op deze manier is ingerold. Werken jullie trouwens nog steeds met C2000 of is dat bij jullie er ook uitgegooid zoals bij Amsterdam. Wij gaan als het goed is op 18 oktober beginnen. Nogmaals leuk dat je op deze manier de hulpverlening promoot ( in ieder geval een beetje inzicht geeft)quote:Op maandag 19 april 2004 16:53 schreef Farao het volgende:
[..]
Moet je toch nog 's goed in m'n profiel kijken
Toen ik nog op de SEH werkte hier ben ik via Humage (dat uitzendbureau voor ambu en seh personeel) begonnen als chauffeur bij de GGD hier, gewoon om 's te kijken hoe dat is en of het me zou bevallen.
Dat beviel erg goed, en heb toen gesolliciteerd als vpk, ben aangenomen en heb toen sosa gedaan.
Ik heb dus vroeger gewerkt als ambu chauffeur, maar werk nu dus gewoon als vpk.
Mochten ze eens een chauffeur te weinig hebben val ik nog wel 's in, en dat werkt ook best lekker, met 2 verpleegkundigen op de wagen.
'k heb trouwens ook 's een week meegelopen op de CPA hier (in maastricht), om beter inzicht te krijgen in julie werk en 'k moest zeggen dat ik best onder de indruk was.
Er komt veel meer bij kijken als je verwacht, en zeker tijdens drukte zijn wij niet de enige die aan't stressen zijn.
hulpverleningsdienst Flevoland zit je dus, weet ik dat ook weer. Had al langer geleden gezien dat je centralist was, wist alleen nog niet waar.
De heli gaat naar een kinderreanimatie als hij inzetbaar is. Wellicht vloog hij al naar een andere melding. En een BOT team moet er natuurlijk wel zijn. Bij ons in Flevoland hebben we geen BOT team. Er is wel eens een opzetje gemaakt maar men was niet van plan om een financiele bijdrage te leveren. Dus dat is mislukt helaas.quote:Op woensdag 21 april 2004 00:57 schreef blekboks het volgende:
Alle vraagtekens betreffen enkel de reanimatie van het jongetje.
Dat de arts de beslissing heeft genomen kwam in je verhaal niet zo naar voren.
En die tweede auto miste ik ook in je verhaal van het kind.
en het BOT hoef ik jou denk ik niet uit te leggen in deze casus.
Verder no hard feelings![]()
Ik werk ook in een ziekenhuis, niet in een verzorgende functie, maar kom erg veel in contact met patienten op alle afdelingen. IC's, rontgen, bestralingsbunkers, CSO (centrale spoed opvang), operatiezalen, etc.quote:Op zaterdag 10 april 2004 18:00 schreef prinsrob het volgende:
Is dit echt een gemiddelde dag met zoveel overleden mensen? En wil je niet weten hoe het afloopt met mensen enzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |