abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2004 @ 08:01:26 #1
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_18292875
quote:
Islamgids: Besnijdenis is gezond

Den Haag - Vrouwenbesnijdenis voorkomt kanker, mannen moeten hun vrouw en kinderen slaan zonder zichtbare sporen achter te laten, en joden bederven de mensheid door listigheid en slechtheid.
Het zijn enkele tips uit de "Gids voor islamitische opvoeding". Het meer dan 300 pagina's tellende handboek verscheen enkele weken geleden in de Nederlandse vertaling, in een oplage van 1000 stuks. GroenLinks wil dat minister Donner (Justitie) ervoor zorgt dat de gids onmiddelijk uit de schappen van de boekhandels verdwijnt.
Uitgeverij Noer in Delft weet nog niet of het boek goed verkoopt. Volgens een woordvoerster van de uitgeverij ligt de gids in het verlengde van wat er over deze onderwerpen in de koran staat.
In een Amsterdamse moskee is eveneens lectuur opgedoken waarin lezers wordt opgedragen liegende vrouwen te slaan. Vrouwen die het huis verlaten zonder toestemming
van hun man, krijgen geen geld en geen kleren meer. De Tweede Kamer is verontrust over de teksten.
(algemeen dagblad)

Op zich opmerkelijk dat juist GL zich hier druk voor maakt, (Alhoewel, GL is waarchijnlijk de enige partij die zich bezighoudt met het lezen van dit soort vuilnis )

Maakt het verbod een kans, of "zegeviert" het recht op vrije meningsuiting nogmaals?
  vrijdag 9 april 2004 @ 08:09:12 #2
46999 JoK
Stelletje Hufters
pi_18292900
Achhh "mein Kampf" is ook verboden omdat een bepaald RAS denkt dat het superior is.
Dus mocht erin staan dat Islam 'the only way of life is' en de rest moet verketterd worden...

Verbieden die hap
Sjors, Je bent een Eikel
Kom Maar,Kom Maar,Kom Maar
Hij zei wat hij dacht, men doet wat hij zei, denk er maar eens over.
  vrijdag 9 april 2004 @ 08:12:12 #3
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_18292915
ik wou de vergelijking met het verbod op Mein Kampf nou niet direct in de OP zetten, maar gelukkig staat die al in post nr. 2.
  vrijdag 9 april 2004 @ 08:12:50 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_18292918
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 08:09 schreef JoK het volgende:
Achhh "mein Kampf" is ook verboden omdat een bepaald RAS denkt dat het superior is.
Dus mocht erin staan dat Islam 'the only way of life is' en de rest moet verketterd worden...

Verbieden die hap
'Mein Kampf' is niet verboden. Je mag het boek niet (ver)kopen, maar je mag het wel in je bezit hebben.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 9 april 2004 @ 08:15:30 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18292925
Verbied de bijbel en de koran. Plus de tora. Probleem opgelost.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 9 april 2004 @ 08:18:50 #6
88712 HEOROT
AMD the best there is
pi_18292936
Mein Kampf is gewoon te koop. Het behoord gewoon tot historisch materiaal.
Het heeft zelfs een ISBN nummer en te bestellen via het boekenmagazijn.
Het zelfde geldt ook voor de Black Bible een geheel andere uitvoering dan de statenbijbel,
maar dan een KKK uitgave.
Voor geld is alles te koop.
pi_18292937
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 08:15 schreef Megumi het volgende:
Verbied de bijbel en de koran. Plus de tora. Probleem opgelost.
  vrijdag 9 april 2004 @ 08:22:18 #8
66444 Lord_Vetinari
pi_18292960
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 08:18 schreef HEOROT het volgende:
Mein Kampf is gewoon te koop. Het behoord gewoon tot historisch materiaal.
Het heeft zelfs een ISBN nummer en te bestellen via het boekenmagazijn.
Het zelfde geldt ook voor de Black Bible een geheel andere uitvoering dan de statenbijbel,
maar dan een KKK uitgave.
Voor geld is alles te koop.
Probeer het maar eens.. Het is alleen te bestellen door bibliotheken en andere instanties.
  vrijdag 9 april 2004 @ 08:33:05 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18293011
In Nederlad heeft de overheid de alle rechten op het boek Mein Kampf. En die maken geen heruitgave van dat boek.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 9 april 2004 @ 08:33:18 #10
52513 whosvegas
The Trickster
pi_18293012
Eindelijk zegt GL is goeds
Are you nuts??
  vrijdag 9 april 2004 @ 08:38:54 #11
66444 Lord_Vetinari
pi_18293045
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 08:33 schreef Megumi het volgende:
In Nederlad heeft de overheid de alle rechten op het boek Mein Kampf. En die maken geen heruitgave van dat boek.
Ook dat is niet waar.
quote:
In de 70'er jaren kon de nederlandse overheid zich beroepen op het auteursrecht, omdat de tekst van een vertaling uit 1939 was gebruikt die toebehoorde aan de nederlandse overheid (althans de toenmalige uitgever was in dienst getreden van de SS en had aan het oostfront gevochten, van mensen die in dienst treden van vreemde krijgsmachten vervallen de eigendommen aan de staat)

Op Mein Kampf zelf rust volgens de conventie van Bern nu al geen auteursrecht meer (meer dan 50 jaar na de dood van de auteur) en een nieuwe vertaling kun je dus probleemloos maken, echter ook in dat geval kun je mogelijk vervolgt worden wegens overtreding van artikel 137e van het wb v. sr. (verspreiden van geschriften die oproepen tot haat of geweld jegens bevolkingsgroepen).
Het is twijfelachtig of men dit zal doen, de minister heeft zelf wel eens aangegeven dat dit niet gebeurt als de uitgever zich in het voorwoord distantieerd van het geschrevene
Weet iemand wat de orginele duitste mein kampf waard is?

http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/1997/11/12/Med/02.html
  vrijdag 9 april 2004 @ 08:40:10 #12
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_18293053
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 08:01 schreef err het volgende:

[..]

...
(Alhoewel, GL is waarchijnlijk de enige partij die zich bezighoudt met het lezen van dit soort vuilnis )
...
Iemand zal het toch moeten lezen om er een oordeel over te kunnen vellen.
Heb jij het trouwens al gelezen?
pi_18293085
ik vind een totaal verbod op islam wel goed

of misschien beter : verbod op religie :-)

al die mensen die handelen in naam van "god" zijn allemaal fucked up:P

allemaal boedhist worden, die mensen (in tegenstelling tot wat de meeste denken) vereren geen god(en) en is een levenswijze ipv religie. Boedhisten willen vreedzaam en rein in perfecte harmonie leven met hun omgeving
wat moeten we nog meer hebben :-P
pi_18293132
Iedereen mag wat mij betreft uitgeven wat hij wil, als het maar niet gesubsidieerd wordt door de overheid. Wie leest die onzin trouwens, want het is ook nog in het Nederlands. Islamieten die Nederlands kunnen lezen, zullen het boek waarschijnlijk om zijn humoristische waarde kopen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_18293452
Vrijheid van meningsuiting mag, zolang het de feiten maar niet verdraait. De zin
quote:
vrouwenbesnijdenis voorkomt kanker, mannen moeten hun vrouw en kinderen slaan zonder zichtbare sporen achter te laten, en joden bederven de mensheid door listigheid en slechtheid.
zegt wat mij betreft genoeg: dit boek moet verboden worden.
  vrijdag 9 april 2004 @ 09:31:07 #16
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_18293552
Oh ooooh...

GroenLinks maakt zich hier niet populair mee bij haar achterban. Ik zie Rosemoller al zenuwachtig op z'n stoel zitten, terwijl Halsema zich net zo moeilijk nog een kopje thee inschenkt, Max Havelaar natuur, heeft ze Paultje uitgenodigt om haar raad te geven, weet die goede oude man het ook niet meer.

"kop of munt?" vraagt Paul twijfelend als Famke. Ze bijt op haar onderlip, want dit word toch wel een heel erg moeilijke opgave. Zomaar moeten kiezen tussen wie nu eigenlijk het zieligste is. Zijn het de Islamitische vrouwen, of is het de Islam in het algemeen?
Wie moeten ze nu toch steunen?
"Vroeger toen Pim Fortuyn er nog was, toen was alles veel makkelijker, toen hoefden we niet te kiezen, toen hoefden we ons geen zorgen te maken over dit soort zaken, toen konden we deze praktijken nog bagataliseren en alle kritiek beschuldigen van de drie D's, Demagogie, Demonisering en Discriminatie." zucht Famke.
"Ja vroeger..." verzucht ook Paul instemmend, "vroeger was alles beter. Maar nu moeten we kiezen, wie is het zieligste?"
"Weet je wat," springt Famke op, "we kiezen gewoon voor de zieligste minderheid, we kiezen de moslimvrouwen, want die zijn de kleinste groep in dit geval, maar weet je wat we doen? We veroordelen alleen de symptomen, dus we zeggen een volmondig 'nee' tegen het boekje, en we zeggen 'ja' tegen alle zielige mensen! Op die manier hoeven we ons geen zorgen te maken over de problemen die onder het oppervlakte liggen!"
"Hoe brilliant!" schreeuwt Paul extatisch uit, "Het is weer net als vroeger! Toen we lekker oppervlakkig konden blijven over tientallen sociale problemen!"

De munt verdwijnt weer in een broekzak, en met een gerust gesteld hart slurpt het tweetal hun import-thee weg.

het gevaar is geweken!
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  vrijdag 9 april 2004 @ 09:32:09 #17
66444 Lord_Vetinari
pi_18293562
Het is niet gauw goed bij jou, he Ken? Nou praten ze een keer in je straatje en is het weer niet goed. Moet je er toch weer een GL-bashtopic van maken..
pi_18293592
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 09:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is niet gauw goed bij jou, he Ken? Nou praten ze een keer in je straatje en is het weer niet goed. Moet je er toch weer een GL-bashtopic van maken..
Je kon er idd op wachten...

De naam GroenLinks werkt op sommige echt als een rode lap op een stier.

On-topic: Verbieden!
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  vrijdag 9 april 2004 @ 09:37:52 #19
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_18293612
Ik geloof gewoon niet in symptoom bestrijding, dat je dit boekje verbied heeft absoluut geen enkel nut, je moet namelijk de mensen achter het product aanpakken, want er is niets dat ze verhindert om hun uitspraken voort te zetten in een ander medium.

En mensen vonden de LPF ineffectief in hun plannen, dit is evenzo ineffectief.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  vrijdag 9 april 2004 @ 09:40:32 #20
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18293651
Wat gaan we ons nou druk maken om zo'n gidsje. De gemiddelde Bijbelvertaling bevat ergere passages

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:14:28 #21
572 Sniper
Gull Catcher
pi_18294132
Zoals iemand al opmerkte. Het tribale gedachtengoed van godsdienstwaanzinnige barbaren en hun missie de wereld te onderwerpen blijft als een gezwel voortwoekeren. Dan helpt het verbieden van zo'n abject boekje niet veel. Het is wel weer een gevalletje QED voor hen die terecht menen hier te maken te hebben met een achterlijke cultuur en als zodanig heeft het vodje dus toch een nuttige functie.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 april 2004 @ 10:16:44 #22
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18294167
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 09:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat gaan we ons nou druk maken om zo'n gidsje. De gemiddelde Bijbelvertaling bevat ergere passages

Haahaha, ja, tuurlijk hoef JIJ je niet druk te maken, jij bent geen moslima... In een ander boek staan ook erge dingen, en dus is het niet zo erg dat het in dit boek ook gepromoot wordt. Hoe dom kan je redeneren zeg. Een schietpartij hier is ook niet zo erg zeker, omdat er in noord korea ook mensen neergeschoten worden voor minder.

Wat mij vooral opvalt is het stukje '... in het verlengde liggen van de koran'. Dit geeft wel aan dat het niet in de koran staat, maar verzonnen is door een of andere religieuze debiel die graag vrouwen mishandeld. Aangezien mishandeling niet mag, doet hij het maar onder de noemer islam. Erg zwak!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:16:51 #23
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18294169
quote:
bron?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  FOK!fotograaf vrijdag 9 april 2004 @ 10:24:46 #24
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18294297
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:16 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

bron?
Mwoah, het is algemeen bekend dat stenigingen en anders vormige (lijf)straffen niet geschuwd worden in de bijbel. Of ze erger zijn, dat denk ik niet, maar dat was zijn punt niet. Hij is van de groep mensen die redeneert dat als het ergens anders ooit erger was, dat het dan niet erg meer is. Als je zijn been afhakt is dat dus niet erg, omdat er in Afrika best gevallen zullen zijn waarbij allebei de benen afgehakt zijn. Raar, maar goed, dat is zijn redenatie.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_18294488
quote:

Het is ook een storm in een glas water, maar de bijbel wordt niet aangeboden als opvoedgids, daar zit hem het verschil in.
Mensen gaan dit soort teksten letterljik nemen, althans zo worden ze aangeboden, het druist in tegen onze normen.
Als de bijbel een versie uitbrengt "opvoedgids voor christenen" met daarin jouw ergere passages, dan ben ik er net zo op tegen als tegen dit boekje.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:36:43 #26
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18294514
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:24 schreef freud het volgende:

[..]

Mwoah, het is algemeen bekend dat stenigingen en anders vormige (lijf)straffen niet geschuwd worden in de bijbel. Of ze erger zijn, dat denk ik niet, maar dat was zijn punt niet. Hij is van de groep mensen die redeneert dat als het ergens anders ooit erger was, dat het dan niet erg meer is. Als je zijn been afhakt is dat dus niet erg, omdat er in Afrika best gevallen zullen zijn waarbij allebei de benen afgehakt zijn. Raar, maar goed, dat is zijn redenatie.
Zijn stelling was dat de gemiddelde bijbelpassage een soortgelijke inhoud zou hebben en dat is dus uiteraard complete nonsens, maar dat zijn we wel gewend van hem.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_18294616
Ik zou het probleem bij de bron aanpakken. Als de schrijver zich in NL bevindt, direct uitzetten naar Somalië.

Overigens is dit boek natuurlijk je reinste BS en koren op de molen van extreem-rechts.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 april 2004 @ 10:43:30 #28
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18294649
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zou het probleem bij de bron aanpakken. Als de schrijver zich in NL bevindt, direct uitzetten naar Somalië.

Overigens is dit boek natuurlijk je reinste BS en koren op de molen van extreem-rechts.
Daarom komt het ook in het nieuws... Ik kan me niet voorstellen dat een boekje over modern moslim zijn in het nieuws zou komen. Te weinig sensatie...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_18294695
quote:

Waarom is volgens jouiedereen die niet pro-islam is meteen extreem-rechts, of heb ik je verkeerd begrepen?
Yeah baby Yeah!
pi_18294708
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:43 schreef freud het volgende:

[..]

Daarom komt het ook in het nieuws... Ik kan me niet voorstellen dat een boekje over modern moslim zijn in het nieuws zou komen. Te weinig sensatie...
Heeft niets met het modern zijn te maken. De voorbeelden die gegeven zijn zijn simpelweg niet islamitisch.
pi_18294717
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:45 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Waarom is volgens jouiedereen die niet pro-islam is meteen extreem-rechts, of heb ik je verkeerd begrepen?
Dat zei ik niet. Dus ja, je hebt me verkeerd begrepen.
pi_18294760
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Heeft niets met het modern zijn te maken. De voorbeelden die gegeven zijn zijn simpelweg niet islamitisch.
Hoe kan het dan zijn dat hij een verlend deel schrijft op basis van de bakermat van de Islam , de Koran?
Yeah baby Yeah!
pi_18294801
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:48 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hoe kan het dan zijn dat hij een verlend deel schrijft op basis van de bakermat van de Islam , de Koran?
Wie zegt dat?
  FOK!fotograaf vrijdag 9 april 2004 @ 10:54:19 #34
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18294862
quote:
Het principe was dat dit soort shit wel het nieuws haalt, wat een scheef beeld geeft. nifi
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:48 schreef Elgigante het volgende:
Hoe kan het dan zijn dat hij een verlengd deel schrijft op basis van de bakermat van de Islam , de Koran?
In amerika gebruiken neo's en militante groepen ook de bijbel om allerlei agressie te verantwoorden. De dingen die ze schijven baseren ze op de bijbel, maar hun acties hebben geen ruk met de religie te maken. Hetzelfde hier. De uitspraken van de man hebben geen ruk met geloof te maken, en het feit dat hij het wel beweert, geeft alleen maar aan hoe zielig de man wel niet is.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_18294902
Dit is waarschijnlijk wat je bedoelde.
quote:
Volgens een woordvoerster van de uitgeverij ligt de gids in het verlengde van wat er over deze onderwerpen in de koran staat.
OMG

Sinds wanneer is een woordvoerster van een uitgever een islamdeskundige. "het ligt in het verlengde van wat er over deze onderwerpen in de koran staat." Wie is zo'n woordvoerster nou? Wat ik me hierbij voorstel is een dame van rond de 30 jaar, streng gereformeerd opgevoed, kruisje om haar nek en zwarte kousen met lange rok. "Ja, dit is wat de Islam inhoudt"

Ja, best geloofwaardig.
pi_18295086
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]

OMG

Sinds wanneer is een woordvoerster van een uitgever een islamdeskundige. "het ligt in het verlengde van wat er over deze onderwerpen in de koran staat." Wie is zo'n woordvoerster nou? Wat ik me hierbij voorstel is een dame van rond de 30 jaar, streng gereformeerd opgevoed, kruisje om haar nek en zwarte kousen met lange rok. "Ja, dit is wat de Islam inhoudt"

Ja, best geloofwaardig.
Misschien is het wel een moslim.. Je kunt er niet vanuit gaan dat het een streng Christelijk figuur betreft, dat staat namelijk nergens.
Maar ik kan me voorstellen dat dit niet uit de Islam komt, maar dan moet de titel van het boekje op zijn minst aangepast worden..
Yeah baby Yeah!
pi_18295137
hehehehe wat een gids hahahahahaha eindelijk weer eens boekverbrandingen
pi_18295157
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:05 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Misschien is het wel een moslim.. Je kunt er niet vanuit gaan dat het een streng Christelijk figuur betreft, dat staat namelijk nergens.
Maar ik kan me voorstellen dat dit niet uit de Islam komt, maar dan moet de titel van het boekje op zijn minst aangepast worden..
Hoe groot acht jij de kans dat de woordvoerster van een nederlandse uitgeverij een moslim is?

Ik ben het ermee eens dat de titel van het boekje aangepast dient te worden. Liever zou het boek verboden moeten worden, aangezien het niet de realiteit schets en slechts dient als cash cow voor de uitgeverij.
pi_18295229
Sorry wat een gelul zeg als dit een opvoed boekje is vind ik het wat te ver gaan. Van mij mogen ze het dus verbieden of die pagina's eruit schrappen.
pi_18295377
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Hoe groot acht jij de kans dat de woordvoerster van een nederlandse uitgeverij een moslim is?
Net zo groot als:
quote:

Wat ik me hierbij voorstel is een dame van rond de 30 jaar, streng gereformeerd opgevoed, kruisje om haar nek en zwarte kousen met lange rok.
pi_18295919
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Net zo groot als:
[..]
Dat zou jij wel denken ja.
pi_18296065
Ik vraag me nu ook eigenlijk af, wie nu voortstander van dit boekje is...
Yeah baby Yeah!
pi_18296121
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:49 schreef Elgigante het volgende:
Ik vraag me nu ook eigenlijk af, wie nu voortstander van dit boekje is...
Extremistische moslims uit Somalië en het zuiden van Egypte en rechts-extremisten. Denk ik.
pi_18296145
Over dit soort onderwerpen heeft GL zich altijd al druk gemaakt en zal dat ook blijven doen. De opmerkingen van TS en Kugari Ken zijn in dat licht gezien nogal dom.
  vrijdag 9 april 2004 @ 11:53:21 #45
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18296159
Kirmizi, dit wordt echt niet door een gewone Nederlandse uitgeverij uitgegeven hoor.

Uitgeverij Noer vind ik ergens. Klinkt niet erg gereformeerd.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18296195
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:53 schreef Jimmy het volgende:
Kirmizi, dit wordt echt niet door een gewone Nederlandse uitgeverij uitgegeven hoor.
Dat klopt. Een grote, gewone, uitgeverij zal zich hier niet aan wagen. Maar ik kan me voorstellen dat een kleine uitgeverij dit wel zal willen uitgeven. Maar aan welke uitgeverij dacht jij bij deze vertaling?
  vrijdag 9 april 2004 @ 11:56:13 #47
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18296226
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat klopt. Een grote, gewone, uitgeverij zal zich hier niet aan wagen. Maar ik kan me voorstellen dat een kleine uitgeverij dit wel zal willen uitgeven. Maar aan welke uitgeverij dacht jij bij deze vertaling?
Een Nederlandse uitgeverij, opgericht door moslims. Een christelijk uitgeverij gaat heus geen islamitische boeken uitgeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jimmy op 09-04-2004 12:03:11 ]
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  vrijdag 9 april 2004 @ 12:01:53 #48
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_18296358
Om aan de speculaties omtrent de uitgeverij een einde te maken, heb ik simpelweg even gegoogeld.

Uitgeverij Noer ("Licht") is een eenmansbedrijfje dat, voor zover ik kan nagaan, uitsluitend islamitische lectuur uitgeeft.
De kans dat de eigenaar zelf ook moslim is, lijkt me daarom vrij groot.
pi_18296432
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat zou jij wel denken ja.
Uitgeverij Noer is kennelijk een Islamitische organisatie.
  vrijdag 9 april 2004 @ 12:12:43 #50
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18296603
quote:
Waarom naar Somalie?
quote:
Nee, het is extreem rechts
pi_18296635
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:12 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Waarom naar Somalie?
Racistische vooroordelen van KB.
pi_18296653
Wat een onzin zeg! Als die mensen dit boekje uit willen geven over hoe hun de opvoeding zien dan moet dat kunnen vind ik.

Ik snap niet dat GL niets beters te doen heeft dan zich hier druk over te maken!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_18297163
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat een onzin zeg! Als die mensen dit boekje uit willen geven over hoe hun de opvoeding zien dan moet dat kunnen vind ik.

Ik snap niet dat GL niets beters te doen heeft dan zich hier druk over te maken!
Dus jongens mogen leren dat het prima is om hun vrouwen te slaan, dat joden minderwaardig en slecht zijn en dat vrouwenbesnijdenis noodzakelijk is? Idd heel gek om je daar druk over te maken
  vrijdag 9 april 2004 @ 12:50:37 #54
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_18297629
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus jongens mogen leren dat het prima is om hun vrouwen te slaan, dat joden minderwaardig en slecht zijn en dat vrouwenbesnijdenis noodzakelijk is? Idd heel gek om je daar druk over te maken
??????????

Zo ken ik je niet SCH... Of is het nu omdat GL dit gezegd heeft???
pi_18297724
quote:

[..]

Ik vind het ook een bedreiging en een laffe houding tov de gedupeerde vrouwen die straks de nederlandse staat aan gaan klagen omdat het boek waar de familie hun instructies uit haalt blijkbaar goedgekeurt loopt door de nederlandse overheid.
Iedereen is het met me eens dat besnijdenis geen kanker voorkomt en dat het je reinste verminking is, nu blijkt dat het zelfs wordt gepredikt in een opvoedingsboek en dan vinden we het prima?
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 9 april 2004 @ 12:57:41 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_18297805
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 08:09 schreef JoK het volgende:

Verbieden die hap
Nee, Mein kampf is niet verboden, het is alleen zo dat de Anne Frank stichting de Auteursrechten heeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 9 april 2004 @ 12:58:55 #57
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18297844
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:54 schreef Elgigante het volgende:
Ik vind het ook een bedreiging en een laffe houding tov de gedupeerde vrouwen die straks de nederlandse staat aan gaan klagen omdat het boek waar de familie hun instructies uit haalt blijkbaar goedgekeurt loopt door de nederlandse overheid.
Het zou met wat worden zeg als alle verkrijgbare boeken door de staat goedgekeurd zouden moeten zijn.
quote:
Iedereen is het met me eens dat besnijdenis geen kanker voorkomt en dat het je reinste verminking is, nu blijkt dat het zelfs wordt gepredikt in een opvoedingsboek en dan vinden we het prima?
De cruciale vraag is uiteraard of het een taak van de overheid is om dit boek te verbieden.
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:00:12 #58
66444 Lord_Vetinari
pi_18297879
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, Mein kampf is niet verboden, het is alleen zo dat de Anne Frank stichting de Auteursrechten heeft.
quote:
Het auteursrecht van het boek moet nog bij de erven Kettmann berusten, die waarschijnlijk niet meer tegen heruitgave zijn.
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/1997/11/12/Med/02.html
pi_18297961
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

??????????

Zo ken ik je niet SCH... Of is het nu omdat GL dit gezegd heeft???
Dan ken je me slecht, vrees ik.
pi_18297976
quote:

Welke bijbelvertaling bedoel je precies en naar aanleiding van welke tekst kom je tot die conclusie ?
Heb je dat 'gidsje eigenlijk wel gelezen ?

Petje af voor GL in deze.. de PvdA is veeeeel te laf voor zoiets !
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:07:00 #61
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_18298032
quote:
[..]

OMG

Ja, best geloofwaardig.
Ik denk dat de woordvoerster het wel weet.
Zoek maar eens op 'Uitgeverij Noer" bij Google.
Ze geven erg veel Islamitische boeken uit.
En staan ook op Islamitische websites.
http://www.google.nl/sear(...)-8&q=Uitgeverij+Noer
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:07:00 #62
66444 Lord_Vetinari
pi_18298033
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:04 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Petje af voor GL in deze.. de PvdA is veeeeel te laf voor zoiets !
Toch is er ooit een grietje van jou met een PvdA-er vandoor gegaan. Anders kan ik die pathologische afkeer niet verklaren.

Ik hoor ook niemand van het CDA, de VVD, de LPF, D66, de SP, de CU, de SGP hierover, maar die noem je niet....
pi_18298035
In de bijbel staat ook rare dingen maar dat is geen opvoedingsgids.
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:11:02 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_18298119
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:07 schreef SCH het volgende:
Maar wordt door "de school met den bijbel" wel als leidraad gebruikt. Ik zie het nut er niet zo van in om dit soort dingen te verbieden. Men is vrij om te kiezen wat men wil lezen.
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:16:08 #65
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18298234
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:07 schreef SCH het volgende:
Ik zou juist denken van wel, net als bijna alle andere religieuze boeken. Als uit de naam van Allah mag worden geschreven dat Joden brandhout van de hel zijn, als uit naam van God mag worden geschreven dat bepaalde personen gestenigd moeten worden dan mag ieder andere mafketel toch ook wel schrijven dat je je vrouw moet afrossen als ze liegt.

Begrijp me niet verkeerd: ik verwerp het allemaal. Maar in ben wel van mening dat het principe van gelijke moniken, gelijke kappen gehanteerd moet worden. Verbied ze allemaal of laat ze allemaal toe.
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:20:32 #66
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_18298335
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:16 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik zou juist denken van wel, net als bijna alle andere religieuze boeken. Als uit de naam van Allah mag worden geschreven dat Joden brandhout van de hel zijn, als uit naam van God mag worden geschreven dat bepaalde personen gestenigd moeten worden dan mag ieder andere mafketel toch ook wel schrijven dat je je vrouw moet afrossen als ze liegt.

Begrijp me niet verkeerd: ik verwerp het allemaal. Maar in ben wel van mening dat het principe van gelijke moniken, gelijke kappen gehanteerd moet worden. Verbied ze allemaal of laat ze allemaal toe.
De Koran en Bijbel maar toelaten dan. Is toch cultureel erfgoed.

Boeken/mensen die schrijven/zeggen dat je uit naam van 1 of andere religie andere mensen mag afrossen, enzo, die kunnen toch wel verboden worden?
pi_18298348
Ik denk niet dat je deze gids kan vergelijken met geschriften als de Koran of de Bijbel. Dat zijn boeken die eeuwenoud zijn en niet direct op de opvoeding zijn gericht. Dit zijn echt tips voor de opvoeding, de gids is nu geschreven en in die zin is het kwalijk. We zouden het toch ook vreemd vinden als er een boek verschijnt waarin staat: als u een man met snor ziet, schiet hem dan dood.?
pi_18298409
quote:

[..]

Het is een werk wat vrij populair is in de Islamitische wereld. Onze Islamitische medelanders hebben recht op een vertaling vind ik. Wie ben jij om ze dat recht te ontnemen?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:24:50 #69
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_18298454
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het is een werk wat vrij populair is in de Islamitische wereld. Onze Islamitische medelanders hebben recht op een vertaling vind ik. Wie ben jij om ze dat recht te ontnemen?
Omdat er dingen instaan die verboden zijn in Nederland?
pi_18298485
quote:

[..]

Ik ontneem ze het niet maar als het strijdig is met de grondwet en het strafrecht dan bestaat dat recht wel degelijk. Ik ben ook geen groot voorstander van een verbod maar ik ben er ook geen voorstander van dat kinderen opgevoed worden met racistische en seksistische ideeen, dus het is kiezen tussen twee kwaden.
pi_18298502
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Toch is er ooit een grietje van jou met een PvdA-er vandoor gegaan. Anders kan ik die pathologische afkeer niet verklaren.

Ik hoor ook niemand van het CDA, de VVD, de LPF, D66, de SP, de CU, de SGP hierover, maar die noem je niet....
Stap altijd op de grootste af , dat is meestal ook de lafste.
pi_18298544
quote:

[..]

Wat zijn jouw bronnen, dat je zo goed weet dat dit stukje werk vrij populair is in de islamitische wereld? Jouw intentie is mij wel duidelijk. En laten we eerlijk zijn, dat is niet omdat je je islamitische medelanders zo graag een vertaling gunt.
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:27:52 #73
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_18298547
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:58 schreef Kaalhei het volgende:
De cruciale vraag is uiteraard of het een taak van de overheid is om dit boek te verbieden.
Het antwoord daarop is simpel. Als een boek teksten bevat die in strijd zijn met onze wetgeving, dan kan een rechter dat boek verbieden. Het is de taak van de overheid om er voor te zorgen dat de wetgeving wordt nageleeft.
pi_18298575
GroenLinks goes realism!
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_18298582
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ontneem ze het niet maar als het strijdig is met de grondwet en het strafrecht dan bestaat dat recht wel degelijk. Ik ben ook geen groot voorstander van een verbod maar ik ben er ook geen voorstander van dat kinderen opgevoed worden met racistische en seksistische ideeen, dus het is kiezen tussen twee kwaden.
Jij denkt niet dat als dit boek wordt verboden mensen dit boek alleen maar nog liever in bezit willen hebben en er een soort mythe omheen gaat hangen?

Daarnaast is dit boek gewoon geschreven door Islamitische geleerden uit het Midden Oosten en ze beschrijven hun visie over de opvoeding. Dat kan best leerzaam zijn lijkt me dus ik zie geen reden om dit boek te gaan verbieden.
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:30:49 #76
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_18298621
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:20 schreef SCH het volgende:
Ik denk niet dat je deze gids kan vergelijken met geschriften als de Koran of de Bijbel. Dat zijn boeken die eeuwenoud zijn en niet direct op de opvoeding zijn gericht. Dit zijn echt tips voor de opvoeding, de gids is nu geschreven en in die zin is het kwalijk. We zouden het toch ook vreemd vinden als er een boek verschijnt waarin staat: als u een man met snor ziet, schiet hem dan dood.?
Het welbekende boek van dr. Spock is toch ook niet verboden??? Waar hij nb. zelf van gezegd heeft dat het hele verhaal niet werkt. Dat mensen hun kinderen op die manier willen opvoeden is hun goed recht. Ik doe het niet, dus koop ik dat boek niet. Die keuze heeft iedereen. En een ieder met een beetje gezond verstand in zijn hoofd, zal die gids dus rustig links laten liggen. Mensen die de opvoeding wel volgens die gids gaan hanteren, zijn al dusdanig verknipt dat ze zonder die gids hun kinderen toch wel opvoeden op een manier die de meesten niet aanstaat.
pi_18298681
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat zijn jouw bronnen, dat je zo goed weet dat dit stukje werk vrij populair is in de islamitische wereld? Jouw intentie is mij wel duidelijk. En laten we eerlijk zijn, dat is niet omdat je je islamitische medelanders zo graag een vertaling gunt.
Vanmorgen stond het in het BD. Voor de rest kom je alleen met insinuaties zoals gebruikelijk is bij jou.
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:33:31 #78
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18298699
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:27 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Het antwoord daarop is simpel. Als een boek teksten bevat die in strijd zijn met onze wetgeving, dan kan een rechter dat boek verbieden. Het is de taak van de overheid om er voor te zorgen dat de wetgeving wordt nageleeft.
Een reactie op jouw stelling is ook simpel.
Jij hebt het over juridische aspecten en ik heb het over ethische aspecten. Een discussie over de letter van de wet is nooit zo interessant want je kan het goede antwoord in een boek opzoeken. Daarom gaan ook veel dicussies in POL en NWS indirect over ethische aspecten.
pi_18298710
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:58 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Het zou met wat worden zeg als alle verkrijgbare boeken door de staat goedgekeurd zouden moeten zijn.
[..]

Ik vind het wel een taak voor de overhied om dit boek te verbieden, omdat de overheid zich ook bemoeit met vrouwenbesnijdenis, het slaan van kinderen en het martelen van vrouwen, laat staan de gelijke rechten tussen man en vrouw.
Dit zijn zaken die middels een opvoedkundige wijze aan de man worden gebracht (salliante woordkeuze) en mensen zullen zich beroepen op dit boek als ze bestraft zullen worden naar aanleiding van de voorgeschreven opvoeding.
Yeah baby Yeah!
pi_18298777
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:16 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Dit boekje is geschreven in de tegenwoordige tijd en bestaat niet uit overblijfselen die waarschijnlijk subjectief door de bijbel en de koran vertolkt worden en is bedoeld voor nederlandse moslims die blijkbaar hun kinderen en vrouwen moeten behandelen op manieren die indruisen tegen alle acceptabele normen, waarden en WETTEN.
Yeah baby Yeah!
pi_18298788
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Vanmorgen stond het in het BD. Voor de rest kom je alleen met insinuaties zoals gebruikelijk is bij jou.
Je leest in het BD dat het een vrij populair werkje is in de islamitische wereld? Wat voor steekproefen en marktonderzoeken heeft het BD gedaan durven ze dit te beweren?

Klinkt allemaal erg logisch, maar ik kan me voorstellen dat goedgelovige mensen hier wel snel intrappen.
pi_18298794
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Jij denkt niet dat als dit boek wordt verboden mensen dit boek alleen maar nog liever in bezit willen hebben en er een soort mythe omheen gaat hangen?
Ik zou het niet weten. Ik vind dat in ieder geval geen reden om een boek dat mogelijk strijdig is met de grondwet maar ongemoeid te laten.
quote:
Daarnaast is dit boek gewoon geschreven door Islamitische geleerden uit het Midden Oosten en ze beschrijven hun visie over de opvoeding. Dat kan best leerzaam zijn lijkt me dus ik zie geen reden om dit boek te gaan verbieden.
Ik snap niet wat er leerzaam aan zou kunnen zijn.
pi_18298837
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je leest in het BD dat het een vrij populair werkje is in de islamitische wereld? Wat voor steekproefen en marktonderzoeken heeft het BD gedaan durven ze dit te beweren?

Klinkt allemaal erg logisch, maar ik kan me voorstellen dat goedgelovige mensen hier wel snel intrappen.
Het BD heeft het van het ANP. Ik neem aan dat de Islamitische uitgeverij dit werkje ook niet voor niets heeft laten vertalen.

Wat dacht jij dan? Dat een of andere Nederlandse moslim dit zo even uit z'm mouw heeft geschud?
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:39:48 #84
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18298862
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:20 schreef SCH het volgende:
Ik denk niet dat je deze gids kan vergelijken met geschriften als de Koran of de Bijbel. Dat zijn boeken die eeuwenoud zijn
Waarom zou het jaar waarin het boek geschreven is van invloed moeten zijn op het wel of niet verbieden van het boek?
quote:
en niet direct op de opvoeding zijn gericht. Dit zijn echt tips voor de opvoeding, de gids is nu geschreven en in die zin is het kwalijk.
Ik denk dat religieuze boeken per definitie gericht zijn op het veranderen van bepaalde gedachten en overtuigingen van mensen en daardoor zijn ze allemaal opvoedend (waarin opvoedend niet zozeer geinterpreteerd moet worden als zijnde op de gedachten kinderen gericht, maar op gedachten van mensen in het algemeen.)
quote:
We zouden het toch ook vreemd vinden als er een boek verschijnt waarin staat: als u een man met snor ziet, schiet hem dan dood.?
Ongetwijfeld, vraag blijf echter of de staat zo'n boek zou moeten verbieden.
pi_18298867
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. Ik vind dat in ieder geval geen reden om een boek dat mogelijk strijdig is met de grondwet maar ongemoeid te laten.
[..]

Ik snap niet wat er leerzaam aan zou kunnen zijn.
Naja, om met de Groen Links handschoen terug te slaan. Verbieden is niet het antwoord, er moet meer worden gestopt in voorlichting.
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:40:19 #86
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_18298868
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:33 schreef Kaalhei het volgende:
Een reactie op jouw stelling is ook simpel.
Jij hebt het over juridische aspecten en ik heb het over ethische aspecten. Een discussie over de letter van de wet is nooit zo interessant want je kan het goede antwoord in een boek opzoeken. Daarom gaan ook veel dicussies in POL en NWS indirect over ethische aspecten.
Op basis van ethische aspecten zal een boek niet verboden worden, aangezien de vriiheid van meningsuiting dan in het geding komt.
pi_18298871
quote:

[..]

[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Het is een buitenlandse schrijver die beschrijft hoe hij daar het liefst ziet dat er kinderen moeten worden opgevoed. Dit is een vertaling daarvan. Jij vindt het misschien achterlijk, maar die mensen daar zullen op hun beurt ook bepaalde normen en waarden van ons achterlijk vinden.
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:40:35 #88
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_18298887
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 09:37 schreef Kugari-Ken het volgende:
Ik geloof gewoon niet in symptoom bestrijding, dat je dit boekje verbied heeft absoluut geen enkel nut, je moet namelijk de mensen achter het product aanpakken
Hoe stond je tegenover hoofddoekjes??
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:47:56 #89
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18299115
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:33 schreef Elgigante het volgende:
Ik vind het wel een taak voor de overhied om dit boek te verbieden, omdat de overheid zich ook bemoeit met vrouwenbesnijdenis, het slaan van kinderen en het martelen van vrouwen, laat staan de gelijke rechten tussen man en vrouw.
Er is uiteraard een groot verschil tussen iets werkelijk doen en zeggen dat je het zou moeten doen. Als ik je argument hanteer dan kan ik er ook voor pleiten om de uitspraak 'krijg de kolere' net zo erg te bestraffen als het daadwerkelijk opzettelijk besmetten van iemand met cholera.
quote:
Dit zijn zaken die middels een opvoedkundige wijze aan de man worden gebracht (salliante woordkeuze) en mensen zullen zich beroepen op dit boek als ze bestraft zullen worden naar aanleiding van de voorgeschreven opvoeding.
Dat kan mi nooit een argument zijn. Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden. Maar indien je jou stelling zou hanteren, het boek moet verboden worden, dan kan het wel een argument zijn omdat je stelt dat de overheid verantwoordelijk is voor wat het individu te lezen, horen en zien krijgt. Zo kan iemand zich dan ook beroepen op een uitspraak van Imam Grijz-Baartje op Al-Jazeera die zegt dat je je vrouw moet afranselen of een uitspraak op een of ander forum waar iemand zegt dat Pim Fortuijn afgeschoten moet worden. Alle bronnen, boek, TV en internet, behoren uiteraard tot de media en dient, volgens jou, door de overheid gecontroleerd te worden.
pi_18299152
De schrijver is overigens politicus.
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:51:12 #91
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18299213
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:40 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Op basis van ethische aspecten zal een boek niet verboden worden, aangezien de vriiheid van meningsuiting dan in het geding komt.
Nee, dat is veel te kort door de bocht. Je zou ook kunnen stellen dat het verboden zou moeten worden omdat er door dit boek wrs, meer vrouwen mishandeld zouden worden. Er zijn nog wel meer pro's en con's te bedenken en deze moeten allemaal afgewogen worden om een goede beslissing in de handelingsethiek te maken. Maar er zijn uiteraard meer ethische stromingen.
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:53:40 #92
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18299283
Overigens staat dit gedeelte me wel aan:
quote:
Vrouwen die het huis verlaten zonder toestemming van hun man, krijgen geen geld en geen kleren meer.

No trendy Italian bhurqa's for you, little lady
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:55:28 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_18299323
quote:

Als het boek verboden wordt, ga je ook tegen de grondwet in.
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:57:20 #94
13462 BansheeBoy
pi_18299377
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
We weten alllemaal wie de schrijver van Mein Kampf is, dus we hebben geen hintjes of tips nodig hieromtrent

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_18299392
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:47 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Er is uiteraard een groot verschil tussen iets werkelijk doen en zeggen dat je het zou moeten doen. Als ik je argument hanteer dan kan ik er ook voor pleiten om de uitspraak 'krijg de kolere' net zo erg te bestraffen als het daadwerkelijk opzettelijk besmetten van iemand met cholera.
[..]

Dat kan mi nooit een argument zijn. Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden. Maar indien je jou stelling zou hanteren, het boek moet verboden worden, dan kan het wel een argument zijn omdat je stelt dat de overheid verantwoordelijk is voor wat het individu te lezen, horen en zien krijgt. Zo kan iemand zich dan ook beroepen op een uitspraak van Imam Grijz-Baartje op Al-Jazeera die zegt dat je je vrouw moet afranselen of een uitspraak op een of ander forum waar iemand zegt dat Pim Fortuijn afgeschoten moet worden. Alle bronnen, boek, TV en internet, behoren uiteraard tot de media en dient, volgens jou, door de overheid gecontroleerd te worden.
Nee, je mist de kern ervan. Dit boekje wordt verkocht onder het mom van 'opvoeding'. En wordt in het Nederlands geschreven en is bedoeld dus voor Nederlands sprekenden die hun kinderen een Islamitische opvoeding willen geven. Een opvoedkundig boekje kan en mag NIET tegen de algemeen heersende moralitiet ingaan en al helemaal niet tegen de wet. Mensen nemen opvoedboeken serieus en slaan het boek open als ze voor een probleem staan waarover ze gelzen hebben in het boek. Het heeft een totaal andere functie dan bijv een uitdrukking of een nieuwszender als Jazeera.
Ze kunnen ook de titel aanpassen.
Yeah baby Yeah!
pi_18299422
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

We weten alllemaal wie de schrijver van Mein Kampf is, dus we hebben geen hintjes of tips nodig hieromtrent

Wat heeft Mein Kampf te maken met deze discussie?
pi_18299430
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waar is ze politica en in welke functie?
Yeah baby Yeah!
pi_18299506
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:59 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Waar is ze politica en in welke functie?
Ze? Volgens mij is het een hij die het boek heeft geschreven. Maar bij de Parti Islam Se Malaysia (PAS) dus. Overigens heeft hij wel meer boeken geschreven.
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:03:05 #99
13462 BansheeBoy
pi_18299533
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Wat heeft Mein Kampf te maken met deze discussie?
Weet ik veel, jij haalde het erbij

pi_18299562
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Weet ik veel, jij haalde het erbij

Waar dan? Volgens mij mankeer je wat aan je ogen.

Niet alleen aan je ogen trouwens
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:06:22 #101
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18299607
quote:

Steeds weer bagetaliseer je alle kwalijke signalen die afkomen van de Islam. Wil je ons blind maken voor de mogelijke gevaren die daaruit voortvloeien ofzo?
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:12:41 #102
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18299758
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Extremistische moslims uit Somalië en het zuiden van Egypte en rechts-extremisten. Denk ik.
En uit Afghanistan, Pakistan, Indonesië, Syrië, Soedan, etc.
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:21:49 #103
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_18300009
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:51 schreef Kaalhei het volgende:
Nee, dat is veel te kort door de bocht. Je zou ook kunnen stellen dat het verboden zou moeten worden omdat er door dit boek wrs, meer vrouwen mishandeld zouden worden. Er zijn nog wel meer pro's en con's te bedenken en deze moeten allemaal afgewogen worden om een goede beslissing in de handelingsethiek te maken. Maar er zijn uiteraard meer ethische stromingen.
Dat is allemaal niet relevant nu. Het is ook niet de bedoeling van GL om een ethische discussie op gang te brengen, die periode zijn we allang voorbij (wat de onderwerpen in dit boek betreft). We hebben gewoon een wetgeving op dit gebied, die zaken als vrouwenbesnijdenis, mishandeling en rassenhaat strafbaar stelt. Het is GL er om te doen dat dit boek getoetst wordt aan de wet, en dat daar eventueel consequenties aan verbonden worden.
pi_18300257
quote:
...en joden bederven de mensheid door listigheid en slechtheid.
Vreemd, ik had eigenlijk een andere zekere bevolkingsgroep in gedachten. (rara wie)
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:36:43 #105
13462 BansheeBoy
pi_18300395
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:31 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Vreemd, ik had eigenlijk een andere zekere bevolkingsgroep in gedachten. (rara wie)
Christenen en Khatolieken staan misschien wel bekend om sexueel misbruik van jonge hitsige kinderen, maar over het algemeen zijn ze wel eerlijk en zaaien ze geen verderf

vrijdag 9 april 2004 @ 14:39:33 #106
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18300466
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Christenen en Khatolieken staan misschien wel bekend om sexueel misbruik van jonge hitsige kinderen, maar over het algemeen zijn ze wel eerlijk en zaaien ze geen verderf

Dat is zoiets als Moslims en Soenieten. Katholieken zijn een subgroep.
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:42:11 #107
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18300535
quote:
Even het feit negerend dat kindermisbruik binnen het christendom een uitzondering is en zeker geen gewoonte:

Noem jij misbruikte kinderen hier gewoon hitsig?

Schaam je.
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18300556
quote:

[..]

Christenen en Khatolieken staan misschien wel bekend om sexueel misbruik van jonge hitsige kinderen,
Zeker. Moslims staan weer bekend om terroristische zelfmoordaanslagen.
quote:
maar over het algemeen zijn ze wel eerlijk en zaaien ze geen verderf
Joden of ongelovigen wel?
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:46:00 #109
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18300637
Overigens denk ik dat als het tot een rechtszaak zou komen er geen sprake van een veroordeling zou zijn. De schrijver zal zich, net als El-Moumni, beroepen op vrijheid van godsdienst en dat staat volgens de wet 'hoger' dan het betreffende en veelbesproken art. 137 WvS. Door deze jurische constructie hebben gelovigen meer vrijheid van meningsuiting dan niet gelovigen, mits ze zich op hun heilige sprookjesboek beroepen en de religie erkend is door de overheid.
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:47:32 #110
13462 BansheeBoy
pi_18300683
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:42 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Zeker. Moslims staan weer bekend om terroristische zelfmoordaanslagen.
[..]
Ik vraag me af hoe de paus denkt over het misbruik binnen de kerkgemeenschappen waarbij sommige geestelijken het niet schuwen om bepaalde "acties" uit te voeren tijdens de doop of het afleggen van de communie
quote:
Joden of ongelovigen wel?
Je kan niet een hele groep slecht of goed maken, elke gemeenschap/volk/land/fiets/cultuur heeft zijn slechte en goede punten c.q. kenmerken, we moeten dus oppassen voor generaliseren, vooral als het om moslims of de islam gaat

vrijdag 9 april 2004 @ 14:48:47 #111
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18300720
Je weet ook echt niet hoe een doop of communie werkt he?
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:53:57 #112
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18300871
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:48 schreef Jimmy het volgende:
Je weet ook echt niet hoe een doop of communie werkt he?
Gezien zijn obsessie met de katholieke kerk zijn twee conclusies mogelijk:
a.) Hij is gefrustreerd doordat hij door een pastoor in zijn kont geneukt is;
b.) Hij is gefrustreerd doordat hij niet door een pastoor in zijn kont geneukt is en jaloers is op de mensen die wel genomen zijn door zo'n geile Brabantse dorpspastoor.
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:56:27 #113
13462 BansheeBoy
pi_18300940
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:53 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Obsessie ??? Ik probeer de realiteit te erkennen en weer te geven...
quote:
Ik neem dat dit een poging tot humor is, wel een hele slechte
quote:
b.) Hij is gefrustreerd doordat hij niet door een pastoor in zijn kont geneukt is en jaloers is op de mensen die wel genomen zijn door zo'n geile Brabantse dorpspastoor.
Je mag best wel meer respect tonen voor dorpspastoren, die hebben we vaak hun hele leven in zeer clandestiene omstandigheden moeten leren

vrijdag 9 april 2004 @ 14:59:13 #114
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18301015
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:56 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik neem dat dit een poging tot humor is, wel een hele slechte

Je mag best wel meer respect tonen voor dorpspastoren, die hebben we vaak hun hele leven in zeer clandestiene omstandigheden moeten leren
Doe maar rustig jongen, ik snap dat dit een pijnlijk punt is.
  vrijdag 9 april 2004 @ 15:03:39 #115
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18301136
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarbij je je niet laat hinderen door enige kennis van zaken.
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18301178
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe de paus denkt over het misbruik binnen de kerkgemeenschappen waarbij sommige geestelijken het niet schuwen om bepaalde "acties" uit te voeren tijdens de doop of het afleggen van de communie
[..]

Je kan niet een hele groep slecht of goed maken, elke gemeenschap/volk/land/fiets/cultuur heeft zijn slechte en goede punten c.q. kenmerken, we moeten dus oppassen voor generaliseren, vooral als het om moslims of de islam gaat

En waarom mag jij iedereen die niet moslim is generaliseren en mag ik moslims niet generaliseren?
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 9 april 2004 @ 15:07:56 #117
13462 BansheeBoy
pi_18301253
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 15:05 schreef Elgigante het volgende:

[..]

En waarom mag jij iedereen die niet moslim is generaliseren en mag ik moslims niet generaliseren?
Ik zou je willen verzoeken om de laatste 2 regels van de tekst die je van quote eens goed te lezen, want we zijn het volgens mij best eens met elkaar...

pi_18301342
quote:

Nee het belichaamt de invulling die de meeste moslims in Nederland aan de islam geven.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_18301451
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 15:11 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Nee het belichaamt de invulling die de meeste moslims in Nederland aan de islam geven.
Is dat een feit of is dat jouw mening? Is het een feit, dan bron? Is het jouw mening, dan is dat je goed recht. Ook al is het BS.
pi_18302654
Wat een onzin weer. Gelukkig ga ik nu net weg en heb ik dat boek al ergens zien liggen. Even kijken of ik het nog kan krijgen
  vrijdag 9 april 2004 @ 16:06:09 #121
13462 BansheeBoy
pi_18302713
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:03 schreef Youssef het volgende:
Wat een onzin weer. Gelukkig ga ik nu net weg en heb ik dat boek al ergens zien liggen. Even kijken of ik het nog kan krijgen
Bemachtig voor mij ook een exemplaar

pi_18302959
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom zou je het eigenlijk willen hebben? pure interesse of heb je graag juniors die alleen ja--knikken later?
Ik vraag me ook weleens af waarom iemand Mein Kampf in bezit zou willen hebben, ik zou het best eens willen lezen uit interesse om te kijken wat nu precies de beweegredenen kunnen zijn van deze man. Bovendien kan men leren uit het verleden..
Yeah baby Yeah!
pi_18302968
quote:

[..]

Ik zal er uit citeren wanneer dat van pas komt

Mooie boeken overigens, die van uitgeverij Noer.
pi_18303172
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:17 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik ken ze niet, wat geven ze voor iets uit?
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 9 april 2004 @ 16:36:44 #125
13462 BansheeBoy
pi_18303347
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:17 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik las vroeger inderdaad veel boeken van Uitgeverij Noer, dat heeft er voor gezorgd dat ik een objectieve en neutrale edoch eerlijke kijk heb op de samenleving c.q. maatschappij...

vrijdag 9 april 2004 @ 16:44:53 #126
3904 Koos Voos
teringhond
pi_18303545
en hier staan ze ' allemaal' : http://tinyurl.com/2pcuc

islam-boeken.nl (eerste domein)

Registrant DCIB
Hudsonstraat 97 a
3025 CE ROTTERDAM
Netherlands

Uitgeverij Noer
Dirk Costerplein 247
2624 VB Delft

voor de mensen die belangstelling hebben natuurlijk...
pi_18303699
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik las vroeger inderdaad veel boeken van Uitgeverij Noer, dat heeft er voor gezorgd dat ik een objectieve en neutrale edoch eerlijke kijk heb op de samenleving c.q. maatschappij...

Oh ja, door juist dat soort boeken te lezen krijge je een objectieve kijk op de maatschappij?
Ik zou eens heel snel opzoeken in de Van Dale wat objectief nu eigenlijk inhoudt.
Objectiviteit haal je juist niet uit Islamitische literatuur, of prpaganda, het is maar hoe je het noemt.
Als ze dit boekje uitgeven, weet je precies wat ze voor norm hanteren...
De rest zal ook wel controversieel of rubbish zijn.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 9 april 2004 @ 17:09:20 #128
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_18304126
slechte zaak, censuur van boeken, al ben ikhet absoluut niet met de inhoud eens

gewoon verkopen die rotzooi, dan kan iedereen voor zichzelf oordelen of het echt zo`n achterlijke bedoening is in de islam of niet.
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_18304786
Waarom zou er uberhaupt zon gigds op de markt komen als dit is wat veel moslims vinden?
pi_18305409
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:28 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik ken ze niet, wat geven ze voor iets uit?
Ze geven islamitische boeken uit. Maar dat kon je inderdaad al zien op de website. Er was er nog eentje, ik heb hem gehaald voor ¤19,50
pi_18305427
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 18:13 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ze geven islamitische boeken uit. Maar dat kon je inderdaad al zien op de website. Er was er nog eentje, ik heb hem gehaald voor ¤19,50
Dan ben je aardig afgezet want ik hem heb gezien voor 17,50!
pi_18305453
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 18:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan ben je aardig afgezet want ik hem heb gezien voor 17,50!
Ik heb hem inderdaad ook op die pagina gezien, maar iedere investering in de islam is er geen teveel. Jouw redenatie volgt uit het hebzuchterige westerse denkbeeld.
  vrijdag 9 april 2004 @ 18:40:35 #133
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_18305884
Men moet dat boek niet verbieden, maar misschien zou het handig zijn er gewoon een sticker op plakken met de mededeling dat wie de Nederlandse wereldlijke wet breekt door de Nederlandse wereldlijke rechtbanken gestraft zal worden.

Anderzijds kan je natuurlijk stellen dat zoiets niet nodig is, want dat wie zijn vrouw slaat ook zonder dergelijk stickertje gestraft zal worden.

Origens maakt het allemaal niet zo verschrikkelijk veel uit, want allicht zullen de meeste mensen die dit boek lezen ofwel nieuwsgierige progressieven zijn die hierdoor niet van mening gaan veranderen, ofwel reactionairen die toch al geen probleem hadden met het slaan van hun vrouw.
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je graag in pompeuze en enigszins lachwekkende bewoordingen met je vermeend intellect pocht, zorgt dan op z'n minst dat je correct Nederlands gebruikt.

[ Bericht 18% gewijzigd door DeGroeneRidder op 09-04-2004 18:52:14 ]
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_18344359
quote:
Op zondag 11 april 2004 14:00 schreef Xeus het volgende:
Waarom het boek verbieden als uitvoeren van wat in het boek staat toch al verboden is?
"Common sense is not so common" - Voltaire
pi_18344423
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 18:40 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Origens maakt het allemaal niet zo verschrikkelijk veel uit, want allicht zullen de meeste mensen die dit boek lezen ofwel nieuwsgierige progressieven zijn die hierdoor niet van mening gaan veranderen, ofwel reactionairen die toch al geen probleem hadden met het slaan van hun vrouw.
Dit is het enige relevante punt in de hele discussie, denk ik.
pi_18345607
Deze boeken, waren tot 30 40 jaar geleden gemeengoed in de kleine katholieke dorpen beneden de rivieren. Na de jaren 60 is dit snel verdwenen en is de vrijheid van het individu zonder de betutteling eindelijk een feit geworden. Het is jammer dat de islam deze zelfde bekrompenheid weer terugbrengt in de Nederlandse samenleving. Deze bekrompenheid en het niet accepteren van de westerse waarden van de individuele vrijheid kan tot grote problemen leiden en de bevolkingsgroepen tegen elkaar ophitsen.

Deze fundamentalistische stroming wordt echter door buitenlandse regeriningen onsteund, waar wij als westerse wereld via de olievraag van afhankelijk zijn. De fundmentalische wahabitische moslimstroming krijgt ook in Nederland steeds meer aanhang, mede doordat de Nederlandse overheid de bouw van de door Arabisch kapitaal gesponsorde moskeeen heeft toegestaan.

Veel mensen, die op dit forum posten denken meteen aan radicale oplossingen om het "moslimprobleem" te bestrijden, maar deze methoden doen meer kwaad dan goed. Wij moeten ons niet verlagen tot hun wereld om het probleem op te lossen. De Nederlandse samenleving is meer gebaat bij het overbrengen van universele waarden als individuele vrijheid met respect voor de medemens. De mensen, die tegen deze waarde zijn en een groep superieur vinden dan de anderen dienen via de rechtstaat aangepakt te worden, en niet via een volksgericht.
Mijn toetsenbord is mijn wapen
pi_18348053
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 17:40 schreef Meh7 het volgende:
Waarom zou er uberhaupt zon gigds op de markt komen als dit is wat veel moslims vinden?
Dus als extreem-rechtsen Mein Kampf willen, moeten we ook Mein Kampf maar toestaan?

Ik ben het met GL eens dat dit boek verboden moet worden.
.
pi_18348089
quote:

[..]

Waarom zou je dat boek willen hebben?

Om je ouders te vertellen hoe ze je moeten slaan??
.
  zondag 11 april 2004 @ 16:48:02 #139
16715 Mylene
*schatje*
pi_18348097
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 16:44 schreef Koos Voos het volgende:
en hier staan ze ' allemaal' : http://tinyurl.com/2pcuc

islam-boeken.nl (eerste domein)

Registrant DCIB
Hudsonstraat 97 a
3025 CE ROTTERDAM
Netherlands

Uitgeverij Noer
Dirk Costerplein 247
2624 VB Delft

voor de mensen die belangstelling hebben natuurlijk...
Ik heb 'm gelijk besteld. Ben wel benieuwd wat er nu precies allemaal instaat .
pi_18348101
quote:
Op zondag 11 april 2004 16:45 schreef francia het volgende:

[..]

Dus als extreem-rechtsen Mein Kampf willen, moeten we ook Mein Kampf maar toestaan?

Wat mag wel en wat mag niet uitgegeven worden?
"Common sense is not so common" - Voltaire
pi_18348133
quote:

[..]

Ja, natuurlijk.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_18348510
quote:

Waar zeg ik dat?

Het was meer een reactie op dit:
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 15:11 schreef Kaensterle het volgende:
pi_18349646
Niet om dom te doen hoor
maar zelfs bol.com verkoopt Mein Kampf

Kijk

edit: toch niet. Een studie naar mein kampf
Kusje
  zondag 11 april 2004 @ 18:03:03 #144
16715 Mylene
*schatje*
pi_18349790
quote:
Op zondag 11 april 2004 17:56 schreef Manweth het volgende:
Niet om dom te doen hoor
maar zelfs bol.com verkoopt Mein Kampf

Kijk

edit: toch niet. Een studie naar mein kampf
Je doet wel dom lieverd .

Dat is namelijk niet het orgineel. Dat is wel te koop bij Proxis.be

Proxis prijs: 20.72 EUR
  zondag 11 april 2004 @ 18:29:43 #145
12632 motown
is back!
pi_18350284
Dat GroenLinks-gebash hier ook.

Volgens de meeste rechtse keffers hier op het topic is het ook nooit goed.

GroenLinks is mooi wel een van de weinige partijen die de Mensenrechten hoe dan ook boven economische belangen laten gelden.

Dit boek roept mensen op om mensenrechten te schenden en daarom is GL ertegen.

Misschien moeten heel veel bevooroordeelden hier eerst maar eens het volledige partijprogramma van deze partij lezen voordat ze wederom overhaaste conclusies gaan trekken.
Ars longa, vita brevis
  zondag 11 april 2004 @ 18:35:06 #146
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18350394
quote:
Op zondag 11 april 2004 18:29 schreef motown het volgende:
Dat doen zoveel boeken, ook die waar GL niet tegen is, bijv. alle religieuze geschriften waar dit in principe een aanvulling op is.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 11 april 2004 @ 18:52:35 #147
12632 motown
is back!
pi_18350747
quote:
Op zondag 11 april 2004 18:35 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat doen zoveel boeken, ook die waar GL niet tegen is, bijv. alle religieuze geschriften waar dit in principe een aanvulling op is.
Hoe weet jij dat GL daar niet op tegen is? Alleen omdat je ze er niet altijd over hoort?
Ars longa, vita brevis
pi_18351112
quote:
Op zondag 11 april 2004 18:03 schreef schatje het volgende:

[..]

Je doet wel dom lieverd .

Dat is namelijk niet het orgineel. Dat is wel te koop bij Proxis.be

[afbeelding]

Proxis prijs: 20.72 EUR
had ik al gezien ff later
Kusje
  zondag 11 april 2004 @ 20:11:48 #149
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18352352
quote:

GroenLinks is mooi wel een van de weinige partijen die de Mensenrechten hoe dan ook boven economische belangen laten gelden.

Misschien moeten heel veel bevooroordeelden hier eerst maar eens het volledige partijprogramma van deze partij lezen voordat ze wederom overhaaste conclusies gaan trekken.
Het probleem is dat GL zich niet consequent opstelt. Pas nu durven ze (eindelijk) hun pijlen te richten op Islamitsche literatuur, dat (blijkbaar) zaken aanspoort, die tegen de wet ingaan. Wie kennen allemaal nog Mohammed Rabbae, die vooral vond dat de duivelsverzen van Salman Rushdie verboden moest worden.

Ik kan dus niet nagaan wat GL wil bereiken. Alle literatuur verbieden die aansporen 'anti-wettig' te zijn. Dan moet je persoonlijke uitspraken ook verbieden. En dan gaat het opeens erg hard wat allemaal verboden moet woren. Dan kan zelfs de SP-site verboden worden. Het grote probleem is dan waar je de grens moet stellen. En we weten ook allemaal wat dat in de jaren voor Pim voor een ellende heeft opgeleverd.

Waar misschien wel een duidelijke grens kan worden gesteld, is waar leugens worden verteld. En op basis daarvan kun je een boek verbieden.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_18369476
quote:

No One like's us, No one like's us, No one like's us, We Don't Care, We are Millwall, Super Millwall, We are Millwall From The Den.
  maandag 12 april 2004 @ 15:58:33 #151
90365 Sater
hoipoloi
pi_18369880
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 08:33 schreef whosvegas het volgende:
Zeg daar volmondig ja op. Benadruk dat de, terecht gewraakte Gids, aanzet tot het plegen van misdrijven. (zoals jodenhaat.) Aanzetten tot is strafbaar. Vooral als er minderjarigen bij betrokken zijn (wetboek van strafrecht)

iedere engel heeft een duivelse kant.
  maandag 12 april 2004 @ 16:19:35 #152
90365 Sater
hoipoloi
pi_18370249
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als het boek verboden wordt, ga je ook tegen de grondwet in.
Interessante gedachte. Je meent dat hier artikel 7(?) vrijheid van drukpers wordt aangetast. Dit lijkt, mijns inziens, sterk op de discussie rond artikel 23 vrijheid van onderwijs. (VVD contra CDA onderwijsminister Maria van der Hoeven)
'Blijf overigens voor verbieden Islamgids.
  maandag 12 april 2004 @ 16:24:29 #153
90365 Sater
hoipoloi
pi_18370340
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:31 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Een walgelijke opmerking met racistische bijsmaak.
  maandag 12 april 2004 @ 17:01:31 #154
90365 Sater
hoipoloi
pi_18371054
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 14:53 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Een beschaafd gevoerde discussie graag! Steek (laat) derhalve uw zwaard in de schede!
  maandag 12 april 2004 @ 17:22:18 #155
91899 Faolan
de wereld is mijn vaderland
pi_18371472
Al die geloven richten wat aan in onze wereld. Zelfstandig denken is er niet meer bij, hoe je dient te leven wordt je voorgekauwd en je hebt het maar te slikken want anders loopt het als je dood bent slecht met je af, hel en verdoemenis en meer van dat soort onzin. Verbieden heeft echter nooit zin, je tegen die onzin verzetten wel en doe er vooral niet aan mee. Maak je vrij en leef verder als vrij denkend mens, die niet gelooft in de sprookjes van Jezus, Mohamed, Boedha of hoe ze ook mogen heten. Alleen de Islam verketteren doet geen recht aan de afschuwelijke geschiedenis van de andere geloven. pas op daar komt ie.
man
  maandag 12 april 2004 @ 17:38:59 #156
90365 Sater
hoipoloi
pi_18371898
quote:
Op maandag 12 april 2004 17:22 schreef Faolan het volgende:
Al die geloven richten wat aan in onze wereld. Zelfstandig denken is er niet meer bij, hoe je dient te leven wordt je voorgekauwd en je hebt het maar te slikken want anders loopt het als je dood bent slecht met je af, hel en verdoemenis en meer van dat soort onzin. Verbieden heeft echter nooit zin, je tegen die onzin verzetten wel en doe er vooral niet aan mee. Maak je vrij en leef verder als vrij denkend mens, die niet gelooft in de sprookjes van Jezus, Mohamed, Boedha of hoe ze ook mogen heten. Alleen de Islam verketteren doet geen recht aan de afschuwelijke geschiedenis van de andere geloven. pas op daar komt ie.
Met respect voor je mening: waaruit blijkt verkettering Islam? GroenLinks wil slechts dat de justitiminister beveelt dat de Gids voor Islamitische opvoeding uit de handel wordt gehaald.
Derhalve is er géén sprake van verbod op de Islam. GroenLinks waarschuwt tegen gevaarlijke. verderfelijke fundamentalistische uitwassen.
  maandag 12 april 2004 @ 22:19:56 #157
90365 Sater
hoipoloi
pi_18379315
quote:

[..]

Waarom niet?
pi_18487424
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 08:33 schreef whosvegas het volgende:
Samenvatting uit het Parool van 16 - 04 - '04 (...) toevoeging Sater: Moskee teruggefloten. Wethouder Aboutaleb zegt El Tawheed wacht aan na rumoer over boek vrouwenonderdrukking en - besnijdenis. De (fundamentalistische) moskee neemt inmiddels afstand van het boek dat aanleiding was tot de laatste rel.

Minister Rita Verdonk (vreemdelingenzaken): " Het Openbaar Ministerie gaat een onderzoek instellen naar de vraag of de moskee zich schuldig heeft gemaakt aan strafbare feiten. De bibliotheek bleek het fundamentalistisch - islamitische werk uit te lenen.

Wethouder Aboutaleb:" De moskee (El Tawheed) maakt zich schuldig aan het verspreiden van teksten over ' zaken die strijdig zijn met de letter en de geest van de wet'. Hierdoor heeft het imago van de moslims in Amsterdam (en niet alleen daar) opnieuw een deuk opgelopen. (ongewenste invloed op islamitische As Siddicqschool)

Farid Zaari (bestuurslid moskee): " Opnieuw heeft Aboutaleb de moskee tot zondebok gemaakt
Het gaat om een Nederlandse vertaling van de fatwa's over vrouwen. Het zijn uitspraken van de schriftgeleerde Taymiya die uit de dertiende eeuw stammen. Waarom richt Aboutaleb zich niet tot de uitgeverij Noer in Delft: of de vertaler, die wat betreft vrouwenbesnijdenis een foute vertaling heeft gemaakt. Ook wij zijn tegen vrouwenbesnjdenis en we willen het boek best verwijderen.
De wethouder blaast al te hoog van de toren."

@ verwijs m.b.t. onderzoek minister naar mijn eerder gemaakte opmerking in vorig topic: Aanzetten tot misdrijven als vrouwenonderdrukking - besnijdenis en jodenhaat (niet genoemd in Paroolartikel) is strafbaar in de zin van de Wet.

M.b.t. Farid Zaari dringen de volgende vragen zich op:

1e : De Nederlandse vertaling van de fatwa's over vrouwen is fout.
2e: Moskee (El Tawheed ) is tegen vrouwenbesnijdenis.
3e: Genoemde moskee wil het boek best verwijderen.

M.b.t. het 1e: er bestaan dus wel degelijk fatwa's over vrouwen. Anders kan de Nederlandse vertaling niet fout zijn. Hetgeen vrouwenbesnijdenis dus behorend tot de Islam (b)lijkt te maken.
@ zie mijn slotvraag "Waarom niet?" in vorig, afgesloten, topic.

M.b.t. het 2e:Kan en magik ervan uitgaan: dit wordt beleden in: vrijdagpreken en koranlessen?
@ hervorming in de zin zoals door Ryan 3 bedoeld in zijn topic kan de Islam hervormen?

M.b.t. het 3e: Pas na aangekondigd onderzoek van minister Verdonk en beschuldiging van wethouder Aboutaleb. Mijns inziens had het moskeebestuur, de door GroenLinks gewraakte, Islamgids beter niet kunnen bestellen. Indien wel: dan uitsluitend en alleen voor studiedoeleinden door ( islam) historici.
@ In het vorig (gesloten) topic acht, naar ik meen, Kiriz Byaz vrouwenbesnijdenis niet typisch islamitisch te zijn. Kan en mag ik begrijpen niet van oorsprong, echter wél ovgenomen? Waarom anders fatwa's over vrouwen(besnijdenis) Wacht nog steeds, met oprechte belangstelling, zijn toelichting af.
  zaterdag 17 april 2004 @ 12:45:21 #159
16715 Mylene
*schatje*
pi_18487469
Ik heb de bewuste gids vanochtend binnengekregen. Ik zal het komende week eens doorkijken .
pi_18487995
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 12:45 schreef schatje het volgende:
Ik heb de bewuste gids vanochtend binnengekregen. Ik zal het komende week eens doorkijken .
Ach, niet doen schatje! Straks merk je nog dat er grotendeels helemaal niets mis met het boek is!
  zaterdag 17 april 2004 @ 13:18:51 #161
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_18488083
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:14 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ach, niet doen schatje! Straks merk je nog dat er grotendeels helemaal niets mis met het boek is!
Pcies, want voor de FOK huis-fundi's is er immers niks mis met vrouwen besneidenis.

Wat zeg ik, voor onze huis-fundi's is't ondenkbaar dat er ook maar 1 negatief aspect vastzit aan hun grootse geloof.
&lt;signature here&gt;.
pi_18488285
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Pcies, want voor de FOK huis-fundi's is er immers niks mis met vrouwen besneidenis.

Wat zeg ik, voor onze huis-fundi's is't ondenkbaar dat er ook maar 1 negatief aspect vastzit aan hun grootse geloof.
Als je het nieuwsbericht gelezen had dan had je kunnen weten dat het boek ongeveer 300 pagina's omvat en ongeveer 5 daarvan worden aangehaald
  zaterdag 17 april 2004 @ 13:29:24 #163
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18488308
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:28 schreef Youssef het volgende:

[..]

Als je het nieuwsbericht gelezen had dan had je kunnen weten dat het boek ongeveer 300 pagina's omvat en ongeveer 5 daarvan worden aangehaald
Al was het 1 pagina, het boek is al verpest.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_18488323
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:29 schreef Ype het volgende:

[..]

Al was het 1 pagina, het boek is al verpest.
Ik zal het eerst eens lezen, voor ik hier verder over oordeel.
  zaterdag 17 april 2004 @ 13:32:31 #165
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18488359
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:30 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik zal het eerst eens lezen, voor ik hier verder over oordeel.
Je kunt best een prachtig boek gaan schrijven over alles wat goed is in de wereld, maar als je één pagina er inzet waarin de meest gruwelijke dingen gepredikt worden, is het boek verpest, bam!
pi_18488449
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:32 schreef Ype het volgende:

[..]

Je kunt best een prachtig boek gaan schrijven over alles wat goed is in de wereld, maar als je één pagina er inzet waarin de meest gruwelijke dingen gepredikt worden, is het boek verpest, bam!
De vraag is of het gruwelijk is
  zaterdag 17 april 2004 @ 13:39:18 #167
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18488466
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:38 schreef Youssef het volgende:

[..]

De vraag is of het gruwelijk is
Het is in ieder geval niet gepast.
  zaterdag 17 april 2004 @ 13:40:37 #168
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_18488480
quote:

[..]

Exact.

Mein Kampf zal ook hele nuttige alinea's hebben.

Maar we schrijven het boek af vanwege de verwerpelijke alinea's.
&lt;signature here&gt;.
pi_18488496
quote:

[..]

Heeft Youssef het (gewraakte) boek inmiddels zélf gelezen? Zo ja, dan kan hij vast en zeker het hoe en waarom aangeven van: verzoek minister Vreemdelingenzaken aan Openbaar Ministerie naar (te wraken) uitspraken over vrouwenonderdrukking -besnijdenis en jodenhaat in Islamgids is onterecht Zelfde vraag geldt eneveens voor: GroenLinks wil verbod op Islamgids. @ Stel vraag ook t.a.v. mijn opmerking, (gesloten topic) m.b.t. aanzetten tot misdrijf.
pi_18488533
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:41 schreef Sater het volgende:

[..]

Heeft Youssef het (gewraakte) boek inmiddels zélf gelezen? Zo ja, dan kan hij vast en zeker het hoe en waarom aangeven van: verzoek minister Vreemdelingenzaken aan Openbaar Ministerie naar (te wraken) uitspraken over vrouwenonderdrukking -besnijdenis en jodenhaat in Islamgids is onterecht Zelfde vraag geldt eneveens voor: GroenLinks wil verbod op Islamgids. @ Stel vraag ook t.a.v. mijn opmerking, (gesloten topic) m.b.t. aanzetten tot misdrijf.

Ik ga inderdaad eerst eens het boek lezen.
  zaterdag 17 april 2004 @ 13:48:09 #171
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_18488582
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:45 schreef Youssef het volgende:

[..]

Zinloos.

Boek is afkeurenswaardig, kan ik zeggen zonder het gelezen te hebben.
&lt;signature here&gt;.
pi_18488649
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:45 schreef Youssef het volgende:

[..]

Heel verstandig.
pi_18488695
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:52 schreef Sater het volgende:

[..]

Heel verstandig.
De eerste alinea's vond ik inderdaad al zeer leerzaam en interessant.
  zaterdag 17 april 2004 @ 14:22:59 #174
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18489141
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:54 schreef Youssef het volgende:

[..]

Als je, nadat je het boek uit hebt, een vrouw slaat, sla ik je persoonlijk terug.
pi_18489202
hehehehe de gestelijke die dat boek schreef was geestelijk niet in orde
  zaterdag 17 april 2004 @ 14:31:00 #176
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18489238
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:14 schreef Youssef het volgende:

[..]

Idd. Schatje wil graag besneden en met stokken geslagen worden.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_18489521
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 14:31 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Diit topic is niet bedoeld om beledigend te blaten!
pi_18489560
quote:

[..]

Ach de een ramt er een staafje in en de ander snijdt een deel deraf. Zal niet zoveel verschillen.
  † In Memoriam † zaterdag 17 april 2004 @ 14:53:16 #179
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18489588
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 14:51 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ach de een ramt er een staafje in en de ander snijdt een deel deraf. Zal niet zoveel verschillen.
Niet veel verschillen?
Wil je nog eens terugkomen als ze er bij jou een stukkie hebben afgehakt?
pi_18489613
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 14:53 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Niet veel verschillen?
Wil je nog eens terugkomen als ze er bij jou een stukkie hebben afgehakt?
Dat is al gedaan
pi_18489627
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:54 schreef Youssef het volgende:

[..]

Kijk dit noem ik nu volwassen reageren!
pi_18489663
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 14:55 schreef Sater het volgende:

[..]

Kijk dit noem ik nu volwassen reageren!
Och gut, hoe moet ik dit nu opvatten van iemand die het boek zelf niet heeft gelezen? Sarcastisch? Zou ie een vertekend beeld hebben gekregen omtrent de bepaalde pagina's

† In Memoriam † zaterdag 17 april 2004 @ 14:58:50 #183
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18489717
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 14:54 schreef Youssef het volgende:

Dat is al gedaan
Neen dat is niet gedaan .
Of begrijp je niet dat besnijdenis bij vrouwen tot gevolg heeft genieten van sex uitgesloten is?

Dus, hak je hele ding eraf en ervaar wat zij ervaren
  zaterdag 17 april 2004 @ 14:59:43 #184
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18489732
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 14:58 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Of begrijp je niet dat besnijdenis bij vrouwen tot gevolg heeft genieten van sex uitgesloten is?

Of knip gewoon de zenuwbaan richting eikel door.
pi_18489901
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 14:56 schreef Youssef het volgende:

[..]

Och gut, hoe moet ik dit nu opvatten van iemand die het boek zelf niet heeft gelezen? Sarcastisch? Zou ie een vertekend beeld hebben gekregen omtrent de bepaalde pagina's

Hoezo mijnerzijds sarcastisch en vertekend beeld? Waarom zo wantrouwig reageren op een welgemeend compliment? Tenslotte behoor je, au fond, niet tot degene die beledigend blaten.
Doe jezelf een groot plezier: ga niet, als vanzelfsprekend, uit van vijanddenken.
pi_18489942
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 14:58 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ten eerste maakt het boek duidelijk dat de besnijdenis voor een vrouw totaal niet verplicht is. Ten tweede bestaat er geen besnijdenis in de islam die we kennen als nu gebeurd in Soedan en weet ik veel wat voor rare culturen er bestaan in Afrika.
quote:
De hadith in de Soennan van Aboe-Dâwoed is als volgt: "In Medinah besneed een vrouw de meisjes. De Profeet (saws) zei tegen haar: "Snijd niet te diep!. Dan (als je het niet te diep snijdt) zal dit de vrouw het fijnste gevoel geven en de man de meeste lust (bij geslacht gemeenschap) "
quote:
Uit wetenschappelijk oogpunt gezien, kan de clitoris, zowel naar embryonale herkomst (beiden zijn mesoderm) als naar histologische structuur, beschouwd worden als een homoloog orgaan van de penis. Het bestaat, net als de penis, uit twee zwellichamen, die bekleed is met een voorhuid. Dit is een elastische huidplooitje dat teruggetrokken kan worden. Bij de besnijdenis van jongens wordt het uiteinde van deze voorhuid verwijderd. Bij de meisjes gebeurde dat ook (doormiddel van een kleine incisie v.h. praeputium-clitoriskapje) vandaar dat de Profeet (saws) zei: "Als je besnijdt, doe dat oppervlakkig en niet diep..."
  zaterdag 17 april 2004 @ 15:14:45 #187
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18490032
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 15:10 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ten eerste maakt het boek duidelijk dat de besnijdenis voor een vrouw totaal niet verplicht is. Ten tweede bestaat er geen besnijdenis in de islam die we kennen als nu gebeurd in Soedan en weet ik veel wat voor rare culturen er bestaan in Afrika.
[..]

[..]
En dan komen we nu op het punt van vrouwen slaan. Is dat ook voor genot?
pi_18490143
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 15:10 schreef Youssef het volgende:

[..]

[..]

[..]
Dus ik versta en begrijp goed? Vrouwenbesnijdenis binnen de Islam totaal niet verplicht. Wel als cultuuruiting gedoogd? Maak uit je quote niet op dat de Islam vrouwenbesnijdenis verwerpt.
Wellicht maakt de Sjaria o.i.d. hier melding van?

zaterdag 17 april 2004 @ 15:22:20 #189
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_18490165
hoezo juist GL.Het is geen pro islampartij. oprotten met die gids.Ben je nou van de pot afgerukt. Hulde GL
We Are Borg, Resistance Is Futile!
pi_18490229
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 15:20 schreef Sater het volgende:

[..]

Dus ik versta en begrijp goed? Vrouwenbesnijdenis binnen de Islam totaal niet verplicht. Wel als cultuuruiting gedoogd? Maak uit je quote niet op dat de Islam vrouwenbesnijdenis verwerpt.

Vrouwenbesnijdenis als zodanig is inderdaad niet Islamitisch. Echter, er zijn dus wel Afrikaanse moslims die er heilig van overtuigd zijn dat het wel Islamitisch is. En dus is de bestrijding ervan toch wel degelijk (voor deze mensen) een ingreep op hun vrijheid van religie.

Wat voor mij overigens niet wegneemt, dat het verboden moet zijn en blijven en dat iedereen die het op welke manier dan ook faciliteert zwaar bestraft zou moeten worden, minimaal een paar jaar achter de tralies.
pi_18490251
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 15:20 schreef Sater het volgende:

[..]

Het wordt niet verworpen. In de tijd van de profeet waren er vrouwen die meisjes besneden. Daaraan heeft hij beperkingen gesteld en heeft hij over geadviseerd. Het resultaat ervan had ik gequote. Ik heb nog wel even een hele tekst over vrouwenbesnijdenis, maar die post ik wel later, daar zitten lastige enters tussen
pi_18490298
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 12:45 schreef schatje het volgende:
Laten we em allemaal bestellen

Dat zal de uitgever ontmoedigen nog meer van dit soort crap uit te geven.

Mijn god...
pi_18490399
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 15:14 schreef Ype het volgende:

[..]

En dan komen we nu op het punt van vrouwen slaan. Is dat ook voor genot?
Ik zal even zeggen waar de GL over is gevallen in het 300 pagina's tellende boek :

Op 1 pagina staat dus het volgende :
quote:
Het gaat over scheiding die invloed kan hebben op de opvoeding van het kind:

De islam onderwijst beide echtgenoten om de rechten van de ander te respecteren. [...]

De echtgenoot moet voor zijn vrouw en kinderen voorzien van levensonderhoud. De echtenoot moet liefdevol met zijn vrouw leven en vriendelijk tegen haar zijn. De echtgenoot moet zijn vrouw consulteren in huiselijke kwesties. De echtgenoot moet zijn vrouw thuis helpen, het gedrag van de Profeet, vrede zij met hem, volgend.

Als het moelijk is om harmonie te verkijgen vanwege slechte manieren van de man of de vrouw moet de man, vóór de scheiding de volgende voorzorgsmaatregelen nemen:

1. Berisping en Leiding.

2. Haar in bed verlaten.

3. Lichte slaag, zodanig dat het geen tekens achterlaat (erg zacht knnelijk -Youssef ) op haar lichaam en niet op tere lichaamsdelen.

4. Toevlucht zoeken tot bemiddeling; door wijze mensen van zijn en bhaar familie te raadplegen, om de problemen die de twee echtgenoten hebben te onderzoeken en praktische oplossingen aan te dragen om harmonie en begrip tussen hen te behouden.
Ik begin sommige politice en andere huillies steeds zieliger te vinden
  zaterdag 17 april 2004 @ 15:37:00 #194
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18490466
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 15:33 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik zal even zeggen waar de GL over is gevallen in het 300 pagina's tellende boek :

Op 1 pagina staat dus het volgende :
[..]

Ik begin sommige politice en andere huillies steeds zieliger te vinden
Ik wil jou wel eens slaan zodat het geen tekens achterlaat en even kijken of je het lichtjes ervaart.
pi_18490537
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 15:37 schreef Ype het volgende:

[..]

Ik wil jou wel eens slaan zodat het geen tekens achterlaat en even kijken of je het lichtjes ervaart.
Het is gewoon triest gesteld hier met de mensen Belachelijk gewoon, dat dit boek verboden zou kunnen worden. Ik geloof niet dat iemand die het boek zal lezen als ongelovig zijnde durft te zeggen dat het slechte invloed zal hebben
pi_18490570
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 15:39 schreef Youssef het volgende:

[..]

Het is gewoon triest gesteld hier met de mensen Belachelijk gewoon, dat dit boek verboden zou kunnen worden. Ik geloof niet dat iemand die het boek zal lezen als ongelovig zijnde durft te zeggen dat het slechte invloed zal hebben
Dit alles in het kader van je ondertitel?

Vrouwenbesnijdenis voorkomt kanker?
  zaterdag 17 april 2004 @ 15:46:37 #197
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18490677
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 15:39 schreef Youssef het volgende:

[..]

Als er staat dat er geslagen mag worden is dat slecht en is het boek dus al verwerpelijk. In een relatie moet je niet mogen slaan.
  zaterdag 17 april 2004 @ 15:48:09 #198
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_18490700
quote:
Als het moelijk is om harmonie te verkijgen vanwege slechte manieren van de man of de vrouw moet de man, vóór de scheiding de volgende voorzorgsmaatregelen nemen:
Dus als het moeilijk is om harmonie te verkrijgen vanwege de slechte manieren van de man zelf , MOET hij het volgende doen ........ om maar eens even één puntje aan te halen...
quote:
1. Berisping en Leiding.

2. Haar in bed verlaten.

3. Lichte slaag, zodanig dat het geen tekens achterlaat (erg zacht knnelijk -Youssef ) op haar lichaam en niet op tere lichaamsdelen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_18490716
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 15:41 schreef yohan.nl het volgende:

[..]

Dit alles in het kader van je ondertitel?

Vrouwenbesnijdenis voorkomt kanker?
Er is wel degelijk een verband aangetoond tussen een bepaald vorm van kanker en besnijdenis van een man. Anders gebruik je google even: besnijdenis + kanker. En voor mijn ondertitel moet je bij Robert_Jenssen wezen
pi_18490851
quote:
Besnijdenis (khitân) van meisjes/vrouwen.

Als eerste even vooropgesteld, de besnijdenis van meisjes/vrouwen is een
zeer gevoelig onderwerp voor velen en aanstootgevend. Vooral als we melden,
als er gevraagd wordt of er ahadith zijn die hierover gaan, dat het in de
tijd van de Profeet (saws) werd gedaan vliegt men de pan uit.

Verder vermeld ik ook dat de besnijdenis van meisjes/ vrouwen zoals dat in
diverse landen helaas wordt toegepast, zoals Somalië, Soedan, Ethiopië,
Nigeria e.a., niet de wijze is zoals het hoort, het totaal wegsnijden van de
clitoris van de meisjes/vrouwen heeft geen basis in de Islam, Het wegsnijden
van de labina (grote buitenste schaamlippen) en/of de majora/minora (kleine
binnenste schaamlippen) en het dichtnaaien van de vagina al helemaal niet,
hiervan is geen enkele basis in de Islam, noch in de Qor’aan noch in de
soennah.Want verminking heeft geen basis in de Islam op welk een manier dan
ook.

Ten tijde van de Profeet (saws) waren er vrouwen die de besnijdenis van
meisjes/vrouwen als hun beroep hadden. De Profeet (saws) bekommerde zich
hier over en heeft strenge restricties/richtlijnen gegeven aan de vrouwen
die dit deden. En praten we hier dan over verminking of iets anders? We
zullen het zo zien…..

Voor ik verder ga met het uitleggen van alle inns en outs over dit
onderwerp, ga ik eerst wat anders uitleggen.

Mannen en vrouwen zien er verschillend uit. Nu dat is een aardige open deur,
maar de zo verschillend uitziende geslachtsorganen van de man en vrouw
hebben anders wel gemeenschappelijke voorgangers, want tot een bepaald
moment van de embryonale ontwikkeling zien de cellen die zich later zullen
ontwikkelen tot de geslachtsdelen oftewel de genitaliën, er bij jongens en
meisjes namelijk hetzelfde uit. Voor uitleg hievan (Zie figuur)

Even slechts voor de duidelijkheid iets over ahadith, omdat niet iedereen
dit weet.

Een Hadith bericht heeft twee delen: een isnâd en een matn. De isnâd is een
lijst/keten van personen die de traditie hebben overgeleverd en betekent
basis (grondslag).Omdat de betrouwbaarheid en waarachtigheid van de inhoud
(matn) van een Hadith wordt geacht gegarandeerd te zijn door de
betrouwbaarheid van de lijst, en de in deze lijst genoemde moslims, dient de
basis terug te gaan tot op de Profeet (saws) zelf, of een van zijn vrome
tijdgenoten.

Bij het onderscheiden tussen de Hadith die zwak zijn en de Hadith die gezond
zijn letten de geleerden meer op de basis (waar vandaan en van wie?) dan op
de inhoud daarvan. De vraag of de in de lijst genoemde personen elkaar
gekend en ontmoet konden hebben en of zij individueel betrouwbaar waren,
kreeg de meeste aandacht. De Ulema’s hebben ze gekwalificeerd in

Qoedsie Hadith = Heilige overlevering, waarin de Profeet (saws) zegt dat
Allah (swt) heeft gezegd, Djaiyid = hoogste graad van betrouwbaarheid. Sahih
= hoge graad van betrouwbaarheid, Hasan Sahih = graad van betrouwbaarheid,
Hasan = betrouwbaar, Mutewatie = algemeen aanvaarde reeks van overleveraars
doorgegeven, Mashhour = bekend en in praktijk gebracht door moslims, Maqtu =
de keten (Isnâd) is doorbroken, Da'eef = zwakke overleveringen, Da'eef
zjidan = zeer zwakke overleveringen, Mawdu = niet authentieke
overleveringen, Charieb = totaal onbekende overleveringen.

Alle Hadith boeken moesten door Ulema’s gekwalificeerd en bevestigt zijn en
alleen bij deze eerste vijf worden ze geaccepteerd als soennah, dus Qoedsie,
Djaiyid, Sahih, Hasan-Sahih & Hasan.

Wat dus inhoud dat als een ahadith Da’eef (zwak) is deze niet hoeft te
worden opgevolgd. En al helemaal niet als de geleerden hierover niet tot een
éénduidend oordeel overeen gekomen zijn.

En nu naar het onderwerp waar we mee begonnen

De Ahadith over de khitân (besnijdenis) van meisjes/ vrouwen.

In een hadith die handelt over de besnijdenis (khitân) van meisjes/vrouwen,
wordt door de Profeet (saws) gezegd: "Khitân is Soennah voor mannen en
makroemah (eergevend) voor vrouwen" (Ahmad ibn Hanbal, Moesnad 5/75 &
Maliki).

En hoewel deze hadith zwak (da’eef) is in zijn isnâd (overleveringsketen)
heeft echter Aboe-Hanifah (grondlegger van de Hanafietische wetschool)
hiernaar gehandeld. Hij heeft de hadith letterlijk opgevat en concludeerde
dat de khitân voor mannen (en vrouwen) aanbevolen (mandoeb/soennah) was.

Ibnu'l Hadjar, vermeldt dat er zoveel overleveringsketens van deze hadith
zijn, dat het een acceptabele hadith is geworden. (Mashhour = bekend en in
praktijk gebracht) (Fathu'l Bârie 12, 461)

Volgens As-Shafi`i’s (grondlegger van de Shafi’ietische wetschool) oordeel
is de besnijdenis voor zowel de vrouwen als de mannen verplicht (wâdjib).

Over de besnijdenis van meisjes lopen dus de meningen van de geleerden
(`Oelamâ) nogal uiteen. Sommigen hebben dit beoordeeld vanwege de
(morfologische en) fysiologische geaardheid van vrouwen uit het oosten bij
wie de huid, praeputium (de voorhuid), om de clitoris bij de geboorte te
ruim zou zitten, waardoor besnijdenis onontkoombaar zou zijn. (Ibnu'l
Hadjar, Fathu'l Bârie 12, 460)

Uit diverse ahadith kunnen we opmaken dat tijdens het leven van de Profeet
(saws) vrouwen in Medinah woonden, die meisjes/vrouwen besnijdenis als
beroep hebben uitgeoefend (Aboe-Dâwoed, Adab 170/14, 368, 5271).

Verder maken we uit de ahadith op dat de Profeet (saws) zich hierover
bekommerde. Hij gaf aan deze vrouwen aanwijzingen hoe zij de besnijdenis op
medisch verantwoordelijke manier moesten uitvoeren.

De hadith in de Soennan van Aboe-Dâwoed is als volgt: "In Medinah besneed
een vrouw de meisjes. De Profeet (saws) zei tegen haar: "Snijd niet te
diep!. Dan (als je het niet te diep snijdt) zal dit de vrouw het fijnste
gevoel geven en de man de meeste lust (bij geslacht gemeenschap) " Hieruit
kan men dus concluderen dat het in geheel weghalen van de clitoris,
majora/minora, labina & praeputium niet toegestaan is en een verminking voor
de vrouw zou betekenen.

In de Islam is seks binnen het huwelijk iets is dat voor beiden iets is waar
van genoten mag worden, daarvoor zijn zat bewijzen, en blijkt ook uit deze
hadith. Dus dat sluit al uit dat bij de vrouw alles weggesneden zou mogen
worden!!! Want dan is er geen sprake meer van genieten.

De hadith die van `Ali is overgeleverd, laat de Profeet (saws) iemand een
vrouw die de besnijdenis uitvoert naar zich toekomen en zegt hetzelfde tegen
haar: "Als je besnijdt, doe dat oppervlakkig en niet diep..." dus wederom
een restrictie.

Dat dus de besnijdenis werd gedaan ten tijde van de Profeet (saws) is uit
het bovenstaande nu wel duidelijk. In de overige ahadith wordt met
gelijkluidende bewoordingen min of meer hetzelfde overgeleverd. "Als je
besnijdt, doe dat oppervlakkig en niet diep..."

Munâwie, merkt bij de uitleg van deze ahadith op, dat als te diep wordt
besneden, de seksuele lust van de vrouw teniet wordt gedaan, waardoor de
geslachtgemeenschap met de echtgenoot een marteling wordt, i.p.v. lust.

Aziemâbâdie, die een uitleg op Aboe-Dâwoeds Soennan heeft geschreven, gaat
zelfs uitvoerig in op de neven effecten hiervan……..

Uit wetenschappelijk oogpunt gezien, kan de clitoris, zowel naar embryonale
herkomst (beiden zijn mesoderm) als naar histologische structuur, beschouwd
worden als een homoloog orgaan van de penis. Het bestaat, net als de penis,
uit twee zwellichamen, die bekleed is met een voorhuid. Dit is een
elastische huidplooitje dat teruggetrokken kan worden. Bij de besnijdenis
van jongens wordt het uiteinde van deze voorhuid verwijderd. Bij de meisjes
gebeurde dat ook (doormiddel van een kleine incisie v.h.
praeputium-clitoriskapje) vandaar dat de Profeet (saws) zei: "Als je
besnijdt, doe dat oppervlakkig en niet diep..."

Wat wordt er nu bedoeld in de ahadith, hoe zag dat er dan uit…

Er staat in de ahadith "Als je besnijdt, doe dat oppervlakkig en niet
diep..." Het gaat in de ahadith om een zeer kleine incisie: een klein
sneetje of speldenprikje in het praeputium (Het voorhuidje, clitoriskapje)
Een kleine ingreep waarbij het dus meer gaat om de symbolische betekenis en
niet om lichamelijke verandering, doormiddel van verminking.

En er staat duidelijk Als je besnijdt, wat dus betekent dat het niet hoeft.
En de volgende regel ”zal dit de vrouw het fijnste gevoel geven en de man de
meeste lust” is duidelijk.

Een tweetal fatwa's over de vrouwenbesnijdenis:

Vraag: ”Is vrouwenbesnijdenis soennah of een slechte praktijk? Ik las in een
tijdschrift dat vrouwenbesnijdenis in welke vorm dan ook een slechte
praktijk is die van medisch standpunt/opzicht gezien schadelijk is, en dat
het tot steriliteit kan leiden. Is dit correct?

Antwoord: ”Alle Lof zij Allah. Het besnijden van vrouwen is geen slechte
praktijk of schadelijk, als het binnen matiging wordt gedaan. Wanneer er
extreme vormen van vrouwenbesnijdenis worden uitgevoerd, kan het wel
schadelijk gevolgen hebben. (Fatâwa Al-Lajnah Al-Dâ’imah, 5/120 -
(www.islam-qa.com)

Vraag: ”Ik wil graag meer weten over vrouwenbesnijdenis in de Islam. Ik heb
een hadith gelezen waarin de Profeet een vrouw vertelde hoe ze het moest
uitvoeren. Ik zou willen weten of het facultatief of verplicht is, en - als
het verplicht is - of er een bepaalde manier is om het te doen. (welk deel
zou moeten worden gesneden?)”

Antwoord: ”Lof zij Allah. Ibn Qudamah (moge Allah genade met hem hebben)
zei, in zijn boek Al-Mughni, "Besnijdenis is soennah voor mannen, en het is
een eer voor vrouwen, maar het is geen verplichting voor hen." Dit is de
mening van vele geleerden. (Imam) Ahmad zei: Voor mannen wordt het strikt
vereist, maar voor vrouwen wordt het minder strikt vereist." (Al-Mughni
1/70).

Besnijdenis voor de vrouw bestaat uit de verwijdering van een klein deel van
het praeputium = het voorhuidje ook wel clitoriskapje genaamd, die boven de
opening van de urethra gelegen is. Soennah is niet alles te verwijderen,
maar slechts een klein deel. (Al-Mawsu‘ah al-Fiqhiyyah 19/28).

In dit geval is het verstandig altijd de belangen van de vrouw te volgen:
als het praeputium/clitoriskapje groot is, dan zou een klein deel ervan
verwijderd kunnen worden, in alle andere gevallen zou het met rust moeten
worden gelaten. De grootte van de clitoris en het praeputium/clitoriskapje
zal van vrouw tot vrouw variëren, en er kunnen verschillen zijn tussen hen
die uit warme klimaten komen en hen die van koude klimaten komen.

De hadith over het onderwerp vrouwenbesnijdenis die aan de Profeet (saws)
toegeschreven is, en waarin hij zei: "Khitân is Soennah voor mannen en
makroemah (eergevend) voor vrouwen" van Ahmad ibn Hanbal (Moesnad 5/75) is
onder de geleerden nogal wat discussie over, en dan met name in verband met
de authenticiteit van deze hadith. (Zie: Silsilah al-Ahadith al-Da‘ifah by
al-Albani, no. 1935)

Hoe de besnijdenis moest worden uitgevoerd wordt vermeld in hadith die door
Umm 'Atiyah wordt verhaald, waarin vermeld staat dat een vrouw
besnijdenissen uitvoerde in Medinah. De profeet (saws) vertelde haar:
”Snijdt niet te diep (als je het niet te diep snijdt) zal dit de vrouw het
fijnste gevoel geven en de man de meeste lust (bij geslacht gemeenschap)"
m.a.w. overdrijf niet in het besnijden dat is beter voor de vrouw en
plezieriger voor haar man. (Gerapporteerd door Aboe -Dawoed in Al-Soennan,
Kitab Al-Adab, hij zei dat deze hadith da’eef, zwak is).

De hierboven aangehaalde verklaringen van de geleerden zouden voldoende
verklaring moeten geven. Dit is het advies van een groep Moslimgeleerden.
Van alles wat hierboven wordt vermeld, is duidelijk dat geen van de scholen
heeft gezegd dat besnijdenis verboden is. En ze zijn ook duidelijk in de
wijze waarop, als het gedaan wordt.

Dus als de besnijdenis van de meisjes goed verricht zou worden zou er niets
aan de hand zijn. Het is niet de bedoeling de Islam naar onze eigen hand te
zetten door onjuiste praktijken zoals die van sommige moslim volkeren die
blijkbaar geen goede kennis hebben, en waar deze besnijdenis gedaan wordt op
gruwelijke wijze en vrouwen daarmee voor het leven verminken. Maar ook van
de anti-Islam propaganda van de niet-moslims, die willens en wetens alleen
maar datgene aan informatie wenst door te geven zoals het hen uitkomt. Maar
gewoon een eerlijke benadering van feiten...ho maar. Nee liever schrijven
over de wanpraktijken en dan kunnen zeggen... kijk dat is Islam... Echt
triest.

Voorbeeldje: Hier een klein stukje over wat men in de media schrijft bijv.:
”De reden voor deze geslachtsverminking is meestal godsdienst, vooral bij
Moslims. Degenen die tegen vrouwenbesnijdenis zijn, ontkennen dat er ook
maar één geldige reden is dat godsdienst ook maar iets te maken heeft met
deze verminking. Sommige Islamitische leiders denken daar anders over;
hoewel er in de Koran niets staat over vrouwenbesnijdenis, schijnt de
profeet Mohammed er wel iets over gezegd te hebben. Hij zou bijvoorbeeld
gezegd hebben: ”Verklein, maar maak het niet kapot.”

Nergens in de ahadith staat ”VERKLEIN”!! Wat een interpretatie geven ze dus
wel niet zeg…

Overigens over de hedendaagse modegril als piercings dwars door de clitoris
of de penis heen jetsen hoor je niemand…dat is allemaal heel normaal
geworden.

Besnijdenis van meisjes is dus wel degelijk iets dat door de Profeet (saws)
is besproken in zijn tijd. Er zijn zoveel zaken in de Islam die vóór de
komst van de Profeet (saws) in praktijk waren en die door de Profeet (saws)
overgenomen zijn, maar dan wel met strenge restricties/correcties. Immers
heel veel zaken waren door andere Profeten al aan hun volk verkondigd, die
door onze Profeet (saws) zijn overgenomen. Maar hoeft niet te betekenen dat
deze zaken niet van de Islam zijn, of om ze te ontkennen…

Ik hoop hiermee enige onwetendheid te hebben verwijderd, ik heb getracht het
zo goed mogelijk uit te leggen. En de feiten weer te geven zoals ze zijn,
niets meer en niets minder. Want ik kan niet iets gaan ontkennen…wat er wel
is. En waar ook discussie over is. Tevens is het jammer dat men dit stuk op
diverse sites weigert. Men wil het niet horen en zien, men zwijgt liever...

Allahoe Alim! (Allah weet het beste)
(Bron: via mail, ik ga niet samenvatten, want ik heb geen zin om het te lezen.)
PE#1
  zaterdag 17 april 2004 @ 16:05:50 #201
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18490985
quote:
of de penis heen jetsen hoor je niemand?dat is allemaal heel normaal
geworden
Dit ook . Maar ik vind het 'aanpassen' van het lichaam van het kind door ouders (of wie dan ook) tegen de rechten van het kind. Het kind kan namelijk niets anders beslissen en moet wel het gevolg het hele leven bij zich dragen. Het is net zoals een kind een contract moet tekenen om het hele leven voor zijn ouders te moeten werken. Zo'n kind kan en mag dat niet beslissen.

Dus besnijdenissen zijn verwerpelijk, net zoals je kinderen laat verplichten een tattoo te nemen. Dat moeten ze zelf beslissen bij een geschikte leefdtijd (16 of 18 jaar).

Ik weet niet of het hendig is literatuur te verbieden die aansporen besnijdenissen uit te voeren. Dan moet ook het Oude Testament verboden worden (mannenbesnijdenis). Wat wel duidelijk moet zijn, is dat de overheid al dit soort praktijken sterk afkeurt en dat ouders aanklagen op latere leefdtijd altijd mogelijk moet zijn, ook al is het kind dan 50.
  † In Memoriam † zaterdag 17 april 2004 @ 16:18:37 #202
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18491170
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 15:57 schreef convinced het volgende:

[.Overigens over de hedendaagse modegril als piercings dwars door de clitoris
heen jetsen hoor je niemand…dat is allemaal heel normaal
geworden.
Foto's?
  zaterdag 17 april 2004 @ 16:58:43 #203
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18491846
quote:

heen jetsen hoor je niemand…dat is allemaal heel normaal
geworden.
Een oorbel is hetzelfde als je hele oor eraf snijden?
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  zaterdag 17 april 2004 @ 18:13:53 #204
16715 Mylene
*schatje*
pi_18493473
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 15:28 schreef yohan.nl het volgende:

[..]

Laten we em allemaal bestellen

Dat zal de uitgever ontmoedigen nog meer van dit soort crap uit te geven.

Mijn god...
Mijn god, ben jij zo slecht op de hoogte??

In de Bijbel staat er ook incest (Dochters van Lot). Iets waar user Raymond zich graag op beroep .

Of heb je de Talmoed weleens gelezen??
quote:
De Talmoed zegt in Yebamoth 98a :
"Alle niet-joodse kinderen zijn dieren"

Abodah Zarah 36b; "Niet-joodse meisjes zijn in een staat van niddah (onreinheid) vanaf de dag van hun geboorte".

Sanhedrin 57a : "Wanneer een Jood een niet-jood vermoord, zal er geen doodstraf zijn, en wat de Jood steelt van een niet-jood, mag hij houden".

Sanhedrin 58b: Wanneer een heiden (niet-jood) een Jood slaat, dient hij vermoord te worden"

Nu wat stukken die uit de talmoed te halen zijn, maar geen letterlijke citaten...

Het is volgens Talmoed bijvoorbeeld niet strafbaar als een niet-joodse vrouw door een joodse man wordt verkracht. Een dergelijke verkrachting staat gelijk aan bestialiteit volgens de regels van de Talmoed.
Ik vind die selective verontwaardiging alsof het zo iets nieuws is behoorlijk hypocriet .

Of ben jij niet zo??
  zaterdag 17 april 2004 @ 18:39:57 #205
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18494089
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 18:13 schreef schatje het volgende:

[..]

In de Bijbel staat er ook incest (Dochters van Lot). Iets waar user Raymond zich graag op beroep .

Of heb je de Talmoed weleens gelezen??
[..]

Ik vind die selective verontwaardiging alsof het zo iets nieuws is behoorlijk hypocriet .

Of ben jij niet zo??
Zo zie je maar. Al die geloofsshit in de ban doen zeg ik je. En in het kader van gezond verstand, verdwijnen alle kerken, synagogen en moskeen uit het land

Wie is user Raymond eigenlijk?
pi_18494118
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 18:39 schreef Robert_Jensen het volgende:
Ik zal hem wel eens bij je langs sturen, hij is een poepie, doet geen vlieg kwaad.
  zaterdag 17 april 2004 @ 19:12:08 #207
16715 Mylene
*schatje*
pi_18494989
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 18:39 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Een dominante vent die opstandige dame's in elkaar tikt. Althans, dat is wat ik heb gehoord .

[ Bericht 1% gewijzigd door Mylene op 17-04-2004 19:19:42 ]
pi_18495162
schatje, heb je dat boek al uit? En staan er nog nuttige tips in?
  zaterdag 17 april 2004 @ 19:19:09 #209
16715 Mylene
*schatje*
pi_18495186
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 19:18 schreef Toeps het volgende:
schatje, heb je dat boek al uit? En staan er nog nuttige tips in?
Hallo??

Ik ga dat van de week doen .
pi_18495773
quote:

[..]

(Bron: via mail, ik ga niet samenvatten, want ik heb geen zin om het te lezen.)
Die bedoelde ik ja!
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 16:58 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Een oorbel is hetzelfde als je hele oor eraf snijden?
Heb je de tekst wel gelezen?
  zaterdag 17 april 2004 @ 20:41:03 #211
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18497294
Nee, Youssef, het grote verschil is dat een piercings vrijwillig worden gedragen; zonder dwang dus. Besnijden gebeurt niet uit vrije wil. Een vergelijking tussen die twee gaat volledig mank.
pi_18498988
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 15:26 schreef Youssef het volgende:

[..]

Het wordt niet verworpen. In de tijd van de profeet waren er vrouwen die meisjes besneden. Daaraan heeft hij beperkingen gesteld en heeft hij over geadviseerd. Het resultaat ervan had ik gequote. Ik heb nog wel even een hele tekst over vrouwenbesnijdenis, maar die post ik wel later, daar zitten lastige enters tussen
Zie er belangstellend naar uit. Alvast bedankt voor de moeite.
pi_18503738
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:44 schreef Sater het volgende:

[..]

Zie er belangstellend naar uit. Alvast bedankt voor de moeite.
Die tekst is hierboven door convinced geplaatst.
  zondag 18 april 2004 @ 10:51:00 #214
90365 Sater
hoipoloi
pi_18509249
Versta en begrijp vrouwenbesnijdenis: Als zodanig niet toegestaan door de Islam Wél gedoogd door de Profeet (clitoris niet té diep insnijden vanwege verlies sexueel genot)
Gedogen door de eeuwen heen tot wet verheven. Hetgeen iets zegt over de minachting voor voruwen. Overigens niet alleen moslimlanden minachten vrouwen. Machismostaten zoals in Midden- en Zuid- Amerkia kunnen er óók iets van. In mijn visie hangt de beschaving van een land nauw samen met de wijze waarop vrouwen en homo's/lesbo's worden behandeld.
pi_18509466
quote:
Op zondag 18 april 2004 10:51 schreef Sater het volgende:
...In mijn visie hangt de beschaving van een land nauw samen met de wijze waarop vrouwen en homo's/lesbo's worden behandeld.
Het hangt met meer samen en dat weet je ook. We kunnen hoog van de toren blazen, sinds we elkaar niet meer hoeven te ontluizen e.d, maar als je kijkt in hoe korte tijd de natuur aftakelt, is dat ook veelzeggend.
PE#1
  zondag 18 april 2004 @ 11:22:31 #216
90365 Sater
hoipoloi
pi_18509606
quote:
Op zondag 18 april 2004 11:11 schreef convinced het volgende:

[..]

Het hangt met meer samen en dat weet je ook. We kunnen hoog van de toren blazen, sinds we elkaar niet meer hoeven te ontluizen e.d, maar als je kijkt in hoe korte tijd de natuur aftakelt, is dat ook veelzeggend.
Daar heb je gelijk in. Ontluizen is behalve een hygiënische ook een sociale bezigheid.
Aftakeling natuur mensenwerk. Geen wet opgelegd door Jahweh = God = Allah.
pi_18509780
Je hoeft mij niets te bewijzen hoor..
PE#1
  zondag 18 april 2004 @ 11:34:26 #218
90365 Sater
hoipoloi
pi_18509823
quote:
Op zondag 18 april 2004 11:31 schreef convinced het volgende:
Je hoeft mij niets te bewijzen hoor..
Je draagt je naam met ere !
  zondag 18 april 2004 @ 11:38:04 #219
58076 yohan.nl
Zeker nu!
pi_18509911
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 18:13 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat is totaal niet te vergelijken. De bijbel geeft historische feiten (of, zo je wilt: verzinsels). De Islamgids roept op tot verminking. In de christelijke cultuur is de doop in de plaats gekomen van de besnijdenis.

Op de manier zoals jij vergelijkt, zou een Baantjer-boek verboden moeten worden omdat er iemand in vermoord wordt.
  zondag 18 april 2004 @ 13:29:26 #220
90365 Sater
hoipoloi
pi_18512401
quote:
Op zondag 18 april 2004 11:38 schreef yohan.nl het volgende:

[..]

Dat is totaal niet te vergelijken. De bijbel geeft historische feiten (of, zo je wilt: verzinsels). De Islamgids roept op tot verminking. In de christelijke cultuur is de doop in de plaats gekomen van de besnijdenis.

Op de manier zoals jij vergelijkt, zou een Baantjer-boek verboden moeten worden omdat er iemand in vermoord wordt.
Bijbels historische feiten, zo je wilt verzinsels, nader beschouwd.

De slang en het appel;tje: Kijk, als échte man liep Adam voor Eva uit. Bij de Boom van Kennis en Kwaad gekomen troffen zij de Slang tussen de takken aan. Deze maakt aanstalten om Adam aan te spreken. Adam, de arglistige slang kennende, beveelt Eva het gesprek aan te gaan. Zij gehoorzaamt. God stelde haar immers als hulpe Adams aan! Waartoe leidde deze vrouwelijke gehoorzaamheid? Tot het eten van het appeltje en uiteindelijke verdrijving uit het Paradijs.
Als échte man verschuilt de dwingende Adam zich achter de gehoorzame Eva.

De moraal van dit verhaal: mannen mogen zich [stiekemweg] het hoofd achten. Zónder vrouwelijk nekje kunnen zij niét bewegen.
En de slang uit het Paradijs? Die is, na lang reïntegratietraject, tuinslang geworden.

pi_18512560
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:36 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Zijn stelling was dat de gemiddelde bijbelpassage een soortgelijke inhoud zou hebben en dat is dus uiteraard complete nonsens, maar dat zijn we wel gewend van hem.
quote:
Jammer genoeg voor jou zei hij dat dus niet, maar we zijn wel gewend van jou dat je complete nonsens uitkraamt.
pi_18514480
quote:
Op zondag 18 april 2004 11:34 schreef Sater het volgende:

[..]

Je draagt je naam met ere !
Je kent mijn naam niet.
PE#1
pi_18516592
quote:
Op zondag 18 april 2004 10:51 schreef Sater het volgende:
Versta en begrijp vrouwenbesnijdenis: Als zodanig niet toegestaan door de Islam Wél gedoogd door de Profeet (clitoris niet té diep insnijden vanwege verlies sexueel genot)
Gedogen door de eeuwen heen tot wet verheven. Hetgeen iets zegt over de minachting voor voruwen. Overigens niet alleen moslimlanden minachten vrouwen. Machismostaten zoals in Midden- en Zuid- Amerkia kunnen er óók iets van. In mijn visie hangt de beschaving van een land nauw samen met de wijze waarop vrouwen en homo's/lesbo's worden behandeld.
Wat loop je nu slap te lullen. Wat dacht je van: Vrouwenbesnijdenis was een wijdverspreid begrip en de profeet verbood uiteindelijk deze manier van vrouwenbesnijdenis. Vervolgens voegde hij zelfs toe dat vrouwen geholpen konden worden aan een betere toekomst door zo een besnijdenis toe te staan dat de vrouw er alleen maar een voordeel mee heeft.

pi_18516720
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:37 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat loop je nu slap te lullen. Wat dacht je van: Vrouwenbesnijdenis was een wijdverspreid begrip en de profeet verbood uiteindelijk deze manier van vrouwenbesnijdenis.
Welke profeet? Bedoel je niet de zelfbenoemde profeet Mohammed?
pi_18517456
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:43 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dag Dora
pi_18517783
Sorry hoor maar die mensen lopen echt achter, ze zouden bij alle mannen die vinden dat vrouwen besnijden 'gezond' is, een extra vinger ofzo weg moeten halen. dit is gewoon niet gezond, degene die dit vertaald heeft is ook niet goed bij zijn hoofd. Trouwens een beetje vreemd dat groen links vindt dat het verboden moet worden. Links & zo'n opvatting hebben klopt niet helemaal in mijn optiek maar dat zal wel weer aan mij liggen
you want it? come and get it :)
  zondag 18 april 2004 @ 17:31:06 #227
13462 BansheeBoy
pi_18517797
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:43 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

doei

zondag 18 april 2004 @ 17:32:39 #228
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18517829
quote:
Op zondag 18 april 2004 17:30 schreef missmoneypenny het volgende:
Sorry hoor maar die mensen lopen echt achter, ze zouden bij alle mannen die vinden dat vrouwen besnijden 'gezond' is, een extra vinger ofzo weg moeten halen. dit is gewoon niet gezond, degene die dit vertaald heeft is ook niet goed bij zijn hoofd. Trouwens een beetje vreemd dat groen links vindt dat het verboden moet worden. Links & zo'n opvatting hebben klopt niet helemaal in mijn optiek maar dat zal wel weer aan mij liggen
Waarschijnlijk wel ja.
  zondag 18 april 2004 @ 22:53:27 #229
90365 Sater
hoipoloi
pi_18525077
quote:
Op zondag 18 april 2004 15:02 schreef convinced het volgende:

[..]

Je kent mijn naam niet.
Maar wel je digitale. En die betekent toch overtuigd van? Nou daar doelde ik op.
pi_18526080
In de koran staan nog veel afschuwelijker dingen. Wil GroenLinks die dan ook gaan verbieden?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  zondag 18 april 2004 @ 23:37:55 #231
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18526109
quote:
Op zondag 18 april 2004 23:36 schreef Tikorev het volgende:
In de koran staan nog veel afschuwelijker dingen. Wil GroenLinks die dan ook gaan verbieden?
Op Fok! staan nog veel afschuwelijker dingen. Wil GroenLinks die dan ook gaan verbieden?
  maandag 19 april 2004 @ 07:52:10 #232
90365 Sater
hoipoloi
pi_18529454
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:37 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat loop je nu slap te lullen. Wat dacht je van: Vrouwenbesnijdenis was een wijdverspreid begrip en de profeet verbood uiteindelijk deze manier van vrouwenbesnijdenis. Vervolgens voegde hij zelfs toe dat vrouwen geholpen konden worden aan een betere toekomst door zo een besnijdenis toe te staan dat de vrouw er alleen maar een voordeel mee heeft.

Youssef waarmee heb ik je beledigd? Zijn mijn vragen wellicht moslimvijandig?
Je wilt respect? Verdien dat dan door normaal volwassen en respectvol te reageren!

M.b.t. je opmerking dat de Profeet over betere toekomst voor vrouwen en toegestane besnijdenis.
Zou je dit nader kunnen toelichten? Versta en begrijp ik goed: je staat niet achter vrouwenbesnijdenis?
  maandag 19 april 2004 @ 10:14:55 #233
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_18541246
quote:
Op zondag 18 april 2004 23:37 schreef Ype het volgende:

[..]

Op Fok! staan nog veel afschuwelijker dingen. Wil GroenLinks die dan ook gaan verbieden?

That makes fucking sense, man!
  maandag 19 april 2004 @ 20:32:01 #235
90365 Sater
hoipoloi
pi_18544847
quote:
Op zondag 18 april 2004 17:30 schreef missmoneypenny het volgende:
Vandaag vroeg ik twee jonge Turksen naar hun mening over, vooral mannelijke. goedkeuring van vrouwenbesnijdenis. De één merkte op: " In het Boek staat niets over vrouwen besnijdenis. "
De ander, een kappende handbeweging makend, sneerde: " Ze moeten mannen die vrouwenbesnijdenis goedkeuren de ballen afhakken!"
pi_18594486
Recent: Het Journaal meldt: de Tweede Kamer overweegt mogelijkheden of de moskee El Tahweed strafrechtelijk kan worden vervolgd. Mogelijke aanklacht: aanzetten tot vrouwvijandige bejegening [vrouwenbesnijdenis] en homohaat.
pi_18595389
quote:
Op zondag 18 april 2004 22:53 schreef Sater het volgende:

[..]

Maar wel je digitale. En die betekent toch overtuigd van? Nou daar doelde ik op.
Overtuigd van wat?
PE#1
pi_18595518
quote:
Op woensdag 21 april 2004 21:26 schreef convinced het volgende:

[..]

Overtuigd van wat?
Datgene wat je post.
  woensdag 21 april 2004 @ 22:07:26 #239
272 R@b
No-nonsens
pi_18596480
quote:
Op zondag 18 april 2004 23:37 schreef Ype het volgende:

[..]

GroenLinks zit met een enorm dillema. Ze zijn altijd de allochtonenpartij van Nederland geweest, hadden zelfs een jihad-aanhanger in de Kamer zitten *, en moeten nu tot hun spijt constateren dat het niet allemaal zo rooskleurig is wat vreemde godsdiensten en culturen naar dit land mede brengen. Daarom nu de oproep tot verbod van dit boek, terwijl er talloze haatpredikende moslimboeken in omloop zijn.

-
* Mohammed Rabbae. M.I één van de grootste schandalen uit de parlementaire geschiedenis dat hij Kamerlid is geweest. Hij was zelfs GL duo-lijsttrekker met oud-communiste Ina Brouwer . Rabbae toonde indertijd zeer veel begrip voor de ter dood veroordeling van Salman Rushdie, naar aanleiding van zijn Duivelsverzen, wegens het ''belachelijk maken'' van de islam. Hij voelde zich persoonlijk gekrenkt door de kritiek op de islam. Deze Nederlander van Marokkaanse komaf was inderdaad ooit lijsttrekker van GL........ Hij haalde twee jaar terug nog het nieuws omdat hij vond dat er geen grapjes mochten worden gemaakt over Bin Laden...... Kwam hem op parodieën bij Kopspijkers te staan.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 21 april 2004 @ 22:11:33 #240
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18596579
quote:
Op woensdag 21 april 2004 22:07 schreef R@b het volgende:

[..]

GroenLinks zit met een enorm dillema. Ze zijn altijd de allochtonenpartij van Nederland geweest, hadden zelfs een jihad-aanhanger in de Kamer zitten * - en moeten nu tot hun spijt constateren dat het niet allemaal zo rooslkleurig is wat vreemde godsdiensten en culturen naar dit land mede brengen. Daarom nu de oproep tot verbod van dit boek, terwijl er talloze haatpredikende moslimboeken in omloop zijn.

-
* Mohammed Rabbae. Een van de grootste schandalen uit de parlementaire geschiedenis dat hij Kamerlid is geweest. Hij was zelfs GL duo-lijsttrekker met oud-communiste Ina Brouwer . Rabbae toonde zeer veel begrip voor de ter dood veroordeling van Salman Rushdie, naar aanleiding van zijn Duivelsverzen, wegens het ''belachelijk maken'' van de islam. Hij voelde zich persoonlijk gekrenkt door de kritiek op de islam. Deze Nederlander van Marokkaanse komaf was inderdaad ooit lijsttrekker van GL........ Hij haalde twee jaar terug nog het nieuws omdat hij vond dat er geen grapjes mochten worden genaakt over Bin Laden...... Kwam hem op parodiën bij Kopspijkers te staan.
Dus groenlinks heeft nu eindelijk pas door dat buitenlanders ook wel niet goede dingen met zich meebrengen? No shit. En wat boeit het dat het de allochtonenpartij (?) van Nederland is? Omdat ze het voor allochtonen opnemen mogen ze maar geen kritiek hebben op slechte dingen van allochtonen? Is allochtonen verworden tot een eenheidsworst waar je één uitsluitende mening over moet hebben ofzo? Please.
  woensdag 21 april 2004 @ 22:16:40 #241
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18596737
Ik snap de ophef over die boeken niet zo. Als het strafbaar is moet het OM tot vervolging overgaan. De kamer maakt een hoop stofwolken en zich waarschijnlijk weer belachelijk. Dit is populistische ad hoc politiek Als men het in de politiek niet met de gerechtelijke uitspraken eens is moet men de wet aanpassen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  woensdag 21 april 2004 @ 23:43:27 #242
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_18599114
quote:
Op woensdag 21 april 2004 22:07 schreef R@b het volgende:
GroenLinks zit met een enorm dillema. Ze zijn altijd de allochtonenpartij van Nederland geweest, hadden zelfs een jihad-aanhanger in de Kamer zitten *, en moeten nu tot hun spijt constateren dat het niet allemaal zo rooskleurig is wat vreemde godsdiensten en culturen naar dit land mede brengen.
Groenlinks is een partij voor iedereen en niet specifiek voor allochtonen. Het is wel zo dat GL meer opkomt voor 'zwakkeren' in onze samenleving, maar dat heeft in principe niets met afkomst te maken. En iedere partij heeft wel leden waarvan je je kunt afvragen of hun standpunten wel overeenkomen met de standpunten van de partij.

Ik denk dat GL helemaal geen dilemma heeft, ze nemen wat betreft de gids een duidelijk standpunt in. Het is geen partij zoals het CDA, waar men principes nog wel eens wil verruilen omwille van de populariteit onder de (potentiële) kiezers.
  woensdag 21 april 2004 @ 23:46:44 #243
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_18599195
quote:
Op woensdag 21 april 2004 22:16 schreef digitaLL het volgende:
Ik snap de ophef over die boeken niet zo. Als het strafbaar is moet het OM tot vervolging overgaan.
Maar soms moet het OM wakker geschut worden. Dan is het dus zaak om bij de hoogst-verantwoordelijke voor het OM, de minister van justitie aan te kloppen.
  woensdag 21 april 2004 @ 23:55:51 #244
272 R@b
No-nonsens
pi_18599380
quote:
Op woensdag 21 april 2004 23:43 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Groenlinks is een partij voor iedereen en niet specifiek voor allochtonen.
Men wierp zich jaren heel selectief op voor de allochtoon. Alles wat ook maar enigszins negatief kon uitpakken was racistisch.
quote:
. En iedere partij heeft wel leden waarvan je je kunt afvragen of hun standpunten wel overeenkomen met de standpunten van de partij.
Rabbae was niet zomaar een lid. Hij was Kamerlid en lijsttrekker, het boegbeeld. Dat geeft wel aan hoe verzot op allochtonen GL was, dat men deze jihad-promoter, deze religieuze censuurfascist, niet uit de partij heeft gekieperd.

Tot voor kort was het zelfs nog ergens wethouder. Maar na een blunder van de eerste orde verdween hij als een dief in de nacht.

Maar ja de allochtonen van GL: Rabbae en Singh Varma. Neem er nog eentje
pi_18599455
Jezus, wat een flauwekul schrijf je weer R@b. Informeer je even wat beter.
Rabbae een jihad-promoter, je zou je moeder nog zo noemen als dat je strijd ten goede zou komen. Wat een bullshit.
  donderdag 22 april 2004 @ 00:08:55 #246
272 R@b
No-nonsens
pi_18599601
quote:
Op donderdag 22 april 2004 00:00 schreef SCH het volgende:
Jezus, wat een flauwekul schrijf je weer R@b. Informeer je even wat beter.
Rabbae een jihad-promoter, je zou je moeder nog zo noemen als dat je strijd ten goede zou komen. Wat een bullshit.
''Al was ik de laatste moslim in Nederland, dan nog zou ik mijn best doen het boek te laten verbieden''.

Was getekend Mohammed Rabbae, die de Duivelsverzen van Salman Rushdie wilde verbieden, want kritiek op de profeet en zijn vrouwen, dan mocht niet van deze religieuze censuurfascist. Die het nog zou schoppen tot lijsttrekker van GL ook.

Wat betreft het verbieden van lectuur is GL indedaad dicht bij de bron gebleven. Men is alleen 180 graden gedraaid, en richt zijn pijlen nu op islamitische haatzaaierij.
pi_18599629
Ach, ach, ach - meteen een fascist ook nog eens. En dit is de jihad? Wauw, daar moeten we dan echt wel heel benauwd voor zijn.
  donderdag 22 april 2004 @ 00:14:41 #248
272 R@b
No-nonsens
pi_18599690
quote:
Op donderdag 22 april 2004 00:10 schreef SCH het volgende:
Ach, ach, ach - meteen een fascist ook nog eens. En dit is de jihad? Wauw, daar moeten we dan echt wel heel benauwd voor zijn.
Meneer Rabbae nam geen afstand van de ter dood veroordeling, de jihad, die Rushdie ten deel viel.

Tja, GL was een vreemd partijtje in die jaren. Maar dat kun je verwachten van een brouwsel van communisten, linkse evangelisten, politieke radicalen en pacifisten.
  donderdag 22 april 2004 @ 01:15:54 #249
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18600538
Hahha, eindelijk nog iemand die Mohammed Rabbae echt een ENORME eikel vond. Oh, in de jaren '90, toen ik nog 'kind was', heb ik al groen en geel geërgerd aan die vent (een kind van hem zat nog bij mij op school), dus hij was 'the man' bij ons en kritiek op hem werd inderdaad weggehoond.

Hij heeft toch ook gezegd dat homohaat in de Islamitsche wereld voorkomt en dat we vooral moesten accepteren? En altijd kritiek op de Nederlandse cultuur, dat wij zo slecht waren, bah bah bah.

Hij is terecht van de lijst geweerd in 2002, GL had ook door dat hij niet de Marokkaanse gemeenschap vertegenwoordigt en dat hij errug discutabel was. Wat wil je, als je zelfs in KOPSpijkers finaal wordt uitgelachen als GL-politicus.

Hij is inderdaad naar Leiden opgerot (arme Leiden), maar is op 1 april opgestapt. Ben benieuwd waar hij nu weer naar toe wordt 'gepromoveerd', zal weer een soort commissie Maximaatje worden ofzo.
pi_18602234
Recent journaal: Kamer wil inhoudelijk debat over inhoud (gewraakte) Islamgids.
  donderdag 22 april 2004 @ 07:18:24 #251
92803 Bela
homo ludens
pi_18602282
Is rabiate Mo uit de posts hierboven al om zijn mening gevraagd?
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  donderdag 22 april 2004 @ 07:31:59 #252
92803 Bela
homo ludens
pi_18602305
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:29 schreef Sater het volgende:

[..]

Bijbels historische feiten, zo je wilt verzinsels, nader beschouwd.

De slang en het appel;tje: Kijk, als échte man liep Adam voor Eva uit. Bij de Boom van Kennis en Kwaad gekomen troffen zij de Slang tussen de takken aan. Deze maakt aanstalten om Adam aan te spreken. Adam, de arglistige slang kennende, beveelt Eva het gesprek aan te gaan. Zij gehoorzaamt. God stelde haar immers als hulpe Adams aan! Waartoe leidde deze vrouwelijke gehoorzaamheid? Tot het eten van het appeltje en uiteindelijke verdrijving uit het Paradijs.
Als échte man verschuilt de dwingende Adam zich achter de gehoorzame Eva.

De moraal van dit verhaal: mannen mogen zich [stiekemweg] het hoofd achten. Zónder vrouwelijk nekje kunnen zij niét bewegen.
En de slang uit het Paradijs? Die is, na lang reïntegratietraject, tuinslang geworden.

Een alternatieve beschouwing:
Adam die het gekwetter van Eva zat werd liep vast vooruit. Gezien zijn Ega hierdoor een chronisch gebrek aan aandacht opliep en er destijds nog geen winkeletalages waren om zich geheel in te kunnen verliezen werd haar aandacht al gauw getrokken door de slang. Deze was in tegenstelling tot Adam wel in staat om uren met haar te kwetteren.

Als tegenprestatie voor het vermaak bood de slang een appeltje voor de dorst aan zoals tegenwoordig diverse hypothekers hun sigaar uit eigen doos schaamteloos via de eenoog als goedkope lening aanbieden.

Waartoe leidt nu de vrouwelijke hang naar aandacht, loslippigheid en naïviteit? Het gezin werd het eigen huis uitgezet vanwege aangegane verplichtingen die niet werden nagekomen.

Moraal van dit verhaal: Ondernemer houdt oog op uw saeck, al te goed is buurman's gek.

De slang uit het paradijs is intussen model voor de Esculaap. Met interessante praat weet hij mensen nog steeds tot experimenten te verleiden die hen niet licht zullen vallen. Vroeger vielen de mensen nog voor de verleiding kennis en wijsheid te verwerven. Tegenwoordig gaat het om het opleuken van het uiterlijk.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_18610872
quote:
Op donderdag 22 april 2004 07:31 schreef Bela het volgende:

[..]

Een alternatieve beschouwing:
Adam die het gekwetter van Eva zat werd liep vast vooruit. Gezien zijn Ega hierdoor een chronisch gebrek aan aandacht opliep en er destijds nog geen winkeletalages waren om zich geheel in te kunnen verliezen werd haar aandacht al gauw getrokken door de slang. Deze was in tegenstelling tot Adam wel in staat om uren met haar te kwetteren.

Als tegenprestatie voor het vermaak bood de slang een appeltje voor de dorst aan zoals tegenwoordig diverse hypothekers hun sigaar uit eigen doos schaamteloos via de eenoog als goedkope lening aanbieden.

Waartoe leidt nu de vrouwelijke hang naar aandacht, loslippigheid en naïviteit? Het gezin werd het eigen huis uitgezet vanwege aangegane verplichtingen die niet werden nagekomen.

Moraal van dit verhaal: Ondernemer houdt oog op uw saeck, al te goed is buurman's gek.

De slang uit het paradijs is intussen model voor de Esculaap. Met interessante praat weet hij mensen nog steeds tot experimenten te verleiden die hen niet licht zullen vallen. Vroeger vielen de mensen nog voor de verleiding kennis en wijsheid te verwerven. Tegenwoordig gaat het om het opleuken van het uiterlijk.
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Opnieuw (b)lijkt de man zich achter de vrouw te verschuilen.
Of omgekeerd want in mijn versie beroept Eva zich op de gehoorzaamheid aan Adam.

En wat de slang betreft: Hij is Esculaap en in zijn vrije tijd tuinslang
pi_18611612
Mag ik vragen wat "esculaap" eigenlijk in hemelsnaam betekent?

Het Van Dale Taalweb On-linewoordenboek biedt hier geen uitkomst.
Ars longa, vita brevis
  † In Memoriam † donderdag 22 april 2004 @ 16:33:33 #255
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18612652
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:54 schreef motown het volgende:
Mag ik vragen wat "esculaap" eigenlijk in hemelsnaam betekent?

Het Van Dale Taalweb On-linewoordenboek biedt hier geen uitkomst.
quote:
Het lijkt erop dat de esculaap door recente ontwikkelingen nieuw leven is ingeblazen. Een Australisch team vond dat het toxine van een zeeslang waarmee deze slang zijn prooi verlamt in een veel bescheidener dosering in een rattenmodel als een pijnstiller werkt. Die pijnstiller is tienduizend keer sterker dan morfine, werkt niet verslavend en zou geen bijwerkingen hebben. Daarnaast zou er een versnelling van het zenuwherstel optreden bij beschadiging van zenuwen. Verwacht wordt dat het werkingsmechanisme (het middel blokkeert het zenuwuiteinde en in het bijzonder de acetylcholinereceptor) zo universeel is dat alle soorten chronische pijn erop zouden reageren.
quote:
De esculaap wordt algemeen gezien als het symbool voor de geneeskunde. Stamde het oog van Horus uit de Egyptische mythologie, de esculaap is van een later datum en is afkomstig uit de Griekse mythologie.
pi_18639965
quote:
Moslimorgaan verwerpt inhoud omstreden boek

Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) neemt 'ondubbelzinnig' afstand van passages over homo's en vrouwen in het boek 'De weg van de moslim'.

Dat heeft de organisatie van zes landelijke moskee-verenigingen laten weten. Het boek zou mishandeling van vrouwen en moord op homo's goedkeuren. De Amsterdamse moskee El Tawheed verkoopt het boek, maar het CMO vindt dat het bestuur van de moskee zich 'onomwonden' moet distantiëren van passages die voor homo's en vrouwen kwetsend zijn.
RTL Nieuws.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  vrijdag 23 april 2004 @ 19:59:59 #257
16715 Mylene
*schatje*
pi_18639996
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 19:58 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

RTL Nieuws.
Dat is die andere gids geloof ik .
pi_18640649
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 19:59 schreef schatje het volgende:

Dat is die andere gids geloof ik .
Loopt daar ook een topic over?
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  vrijdag 23 april 2004 @ 21:20:49 #259
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_18641562
Ik vind het HYPOCRIET!

WAAROM verbied men dit boek? Dit boek vertaalt alleen in begrijpelijk Nederlands wat er in de Koran staat. In de Koran staan dingen die voor sommige westerse mensen niet meer normaal worden geacht, net als in de Bijbel, daar staan ook hele erge dingen in.

Dus waarom verbieden ze de Koran en Bijbel niet terwijl ze dit boek wel willen gaan verbieden?
Ik vind het echt weer getuigen van de hypocriete politiek die Nederland rijk is. Dat meen ik echt.
Probeer me maar te overtuigen van niet.
  vrijdag 23 april 2004 @ 21:44:19 #260
90365 Sater
hoipoloi
pi_18642032
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 21:20 schreef Amando het volgende:
Ik vind het HYPOCRIET!

WAAROM verbied men dit boek? Dit boek vertaalt alleen in begrijpelijk Nederlands wat er in de Koran staat. In de Koran staan dingen die voor sommige westerse mensen niet meer normaal worden geacht, net als in de Bijbel, daar staan ook hele erge dingen in.

Dus waarom verbieden ze de Koran en Bijbel niet terwijl ze dit boek wel willen gaan verbieden?
Ik vind het echt weer getuigen van de hypocriete politiek die Nederland rijk is. Dat meen ik echt.
Koran en Bijbel niet verbieden vanwege recht op geloofsovertuiging. Wel zou kunnen worden aanbevolen kritisch lezen. Zijn alle woorden als van Jahweh = God = Allah gesproken?
Hoe kan de Enige = Liefdevolle = Barmhartige vrouwvijandigheid joden- en homohaat bevelen?
Sprak Jezus (Isa) niet: In het huis van Mijn Vader zijn vele woningen?" Heeft Hij, wie dan ook, hiervan uitgezonderd?
  vrijdag 23 april 2004 @ 21:44:52 #261
16715 Mylene
*schatje*
pi_18642044
Rita Verdonk en Maria van der Hoeven straks in NOVA, ter discussie staat het boek 'De weg van de moslim'.
  vrijdag 23 april 2004 @ 21:45:20 #262
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_18642048
Ze gaan er over debateren

Ga toch regeren
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_18642143
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 21:45 schreef robh het volgende:
Ze gaan er over debateren

Ga toch regeren

Ze offeren hun vrije weekend op om ons voor te lichten. Ik weet niet wat jij nog meer van politici wilt verwachten? Dat ze 's nachts ook in de 2e kamer gaan zitten?
  vrijdag 23 april 2004 @ 21:53:29 #264
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_18642183
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 21:50 schreef yohan.nl het volgende:

Ze offeren hun vrije weekend op om ons voor te lichten. Ik weet niet wat jij nog meer van politici wilt verwachten? Dat ze 's nachts ook in de 2e kamer gaan zitten?
Oh, nee, volgende week in de 2e kamer natuurlijk
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_18643459
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 21:44 schreef Sater het volgende:

[..]

Koran en Bijbel niet verbieden vanwege recht op geloofsovertuiging. Wel zou kunnen worden aanbevolen kritisch lezen. Zijn alle woorden als van Jahweh = God = Allah gesproken?
Hoe kan de Enige = Liefdevolle = Barmhartige vrouwvijandigheid joden- en homohaat bevelen?
Sprak Jezus (Isa) niet: In het huis van Mijn Vader zijn vele woningen?" Heeft Hij, wie dan ook, hiervan uitgezonderd?
Jezus had toche helemaal geen vader Maria kreeg Jezus zonder tussenkomst van een man
  vrijdag 23 april 2004 @ 22:58:54 #266
90365 Sater
hoipoloi
pi_18643498
Nova bekeken Amando? Naar mijn opvatting werd je gelijk bevestigd. Derde gast Funda Münde beveelt dialoog aan. Ministers akkoord. Verdonk blijft desalniettemin aan verbod Islamgids vasthouden.
  † In Memoriam † vrijdag 23 april 2004 @ 23:15:17 #267
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18643852
quote:
Kabinet verwerpt 'walgelijk boek'

Balkenende wil via strafrecht optreden tegen 'De weg van de moslim'

2004-04-24

DEN HAAG - De strafwetgeving moet desnoods worden aangescherpt om te kunnen optreden tegen de verspreiding van 'walgelijke' boeken in moskeeën, waarin wordt opgeroepen tot gewapende strijd tegen ongelovigen en het doden van homoseksuelen.

Premier Balkenende doet dit voorstel om te sleutelen aan de vrijheid van meningsuiting, nu het kabinet woedend is over de verkoop van dit soort lectuur in islamitische gebedshuizen en boekhandels. Het kabinet is geschrokken van de kwestie rond de Amsterdamse moskee Al Tawheed. Daar is de Nederlandstalige serie 'De weg van de moslim' te koop, waarin wordt aanbevolen ongelovigen en homo's te doden, bijvoorbeeld door ze van een hoog gebouw te gooien.

Balkenende zei na het kabinetsberaad dat de officier van jusitie zal bekijken of er strafrechtelijk kan worden opgetreden tegen de verspreiders van dit soort teksten. Mochten daar onvoldoende instrumenten voor zijn, dan volgt aanscherping van de wet om vervolging mogelijk te maken.

Juristen op het ministerie van justitie werken al hard aan zo'n ingrijpende wetswijziging, bevestigt een ingewijde op het departement. Sluiting van de moskee is juridisch erg moeilijk. Daarom wordt bekeken of de verspreiders van dit soort boeken op een andere manier zijn aan te pakken.

De vrijheid van meningsuiting is een groot goed, geeft Balkenende toe. Maar hij voegt daaraan toe: ,,Die vrijheid kan alleen bestaan als er duidelijke grenzen zijn. Als de strafwet dan tekortschiet, moeten we bekijken of we die kunnen aanpassen.''

Het omstreden boek 'De weg van de moslim' ligt in veel meer moskeeën dan de Al Tawheed in Amsterdam-West, blijkt uit onderzoek van Trouw. De distributeur M. van Ettinger bevestigde dat hij aan tien gebedshuizen levert. Hij gaat ervan uit dat het ook nog in tientallen andere moskeeën te vinden is en in zeker vijftig islamitische boekhandels.

Ook een gids voor de islamitische opvoeding, waarin het slaan van vrouwen wordt goedgepraat en tot besnijdenis van meisjes wordt opgeroepen, is op meer adressen verkrijgbaar dan de orthodoxe Al Tawheed-moskee, zoals in de Badr-moskee, iets verderop in Amsterdam-West.

Enkele grote moslimorganisaties hebben zich gedistantieerd van teksten tegen afvalligen, overspeligen en homo's. ,,Belachelijk dat je kunt beweren dat je homo's moet doden, dat kán niet'', zei Ayhan Tonca van het Contactorgaan Moslims en de Overheid eerder in deze krant. Volgende week debatteert de Tweede Kamer met de ministers Donner (justitie), Remkes (binnenlandse zaken) en Verdonk (integratie) over de kwestie.
De overheid gaat zich bemoeien met hetgeen wij mogen lezen .
  vrijdag 23 april 2004 @ 23:18:39 #268
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18643913
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 23:15 schreef Loedertje het volgende:

[..]

De overheid gaat zich bemoeien met hetgeen wij mogen lezen .
Dat is iets wat al vaak wordt toegepast. Kijk bijvoorbeeld naar Mein Kampf, maar haat zaaien of het oproepen tot geweld is ook verboden, en als dat in boekvorm verschijnt, dan moet je daar tegen optreden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † vrijdag 23 april 2004 @ 23:22:50 #269
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18643996
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 23:18 schreef Sidekick het volgende:

Dat is iets wat al vaak wordt toegepast. Kijk bijvoorbeeld naar Mein Kampf, maar haat zaaien of het oproepen tot geweld is ook verboden, en als dat in boekvorm verschijnt, dan moet je daar tegen optreden.
Ik weet dat het al vaker is toegepast alleen ben ik het er niet mee eens
pi_18644178
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 23:18 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik ben ook voor de vrijheid van meningsuiting maar heel soms moet je een lijn in het zand trekken. Ik ben van mening dat dat hier het geval is.
  vrijdag 23 april 2004 @ 23:32:30 #271
13462 BansheeBoy
pi_18644195
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 21:20 schreef Amando het volgende:
Ik vind het HYPOCRIET!

Dit ben ik helemaal met je eens ! :

FOK!fotograaf vrijdag 23 april 2004 @ 23:32:32 #272
18921 freud
Who's John Galt?
pi_18644196
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 23:22 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik weet dat het al vaker is toegepast alleen ben ik het er niet mee eens
Ach, je moet mensen soms beschermen tegen de domme mensen die dergelijke ideeen klakkeloos overnemen en niet echt nadenken. Meningsvrijheid is mooi, maar is een erg moeilijk iets om grenzen in aan te geven
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  vrijdag 23 april 2004 @ 23:32:56 #273
13462 BansheeBoy
pi_18644208
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 22:56 schreef Youssef het volgende:

[..]

Jezus had toche helemaal geen vader Maria kreeg Jezus zonder tussenkomst van een man
Inderdaad !

pi_18644226
Misschien is het handig om meteen het begrip "vrijheid van meningsuiting" te schrappen want feitelijk betekent dit dat er géén vrijheid van meningsuiting mogelijk is.
  † In Memoriam † vrijdag 23 april 2004 @ 23:36:07 #275
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18644282
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 23:32 schreef freud het volgende:

[..]

Ach, je moet mensen soms beschermen tegen de domme mensen die dergelijke ideeen klakkeloos overnemen en niet echt nadenken. Meningsvrijheid is mooi, maar is een erg moeilijk iets om grenzen in aan te geven
Maar je kunt toch beter in de gaten houden wat "men" schrijft als het toegestaan is?

Het grijze circuit is oncontroleerbaar.(en het verbieden sluit écht niet uit dat mensen zich in alle bochten gaan wringen om tóch te lezen wat men wil horen/zien/geloven)
  vrijdag 23 april 2004 @ 23:38:25 #276
13462 BansheeBoy
pi_18644324
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 23:33 schreef Manager het volgende:
Misschien is het handig om meteen het begrip "vrijheid van meningsuiting" te schrappen want feitelijk betekent dit dat er géén vrijheid van meningsuiting mogelijk is.
Dat ben ik met je eens. Toen de "vrijheid van meningsuiting" er pas was waren al mensen blij, en nu heb ik het gevoel dat dit steeks meer wordt beperkt. Stop dan met die hypocritie en schrap die vrijheid !

vrijdag 23 april 2004 @ 23:59:53 #277
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18644660
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[Dat ben ik met je eens. Toen de "vrijheid van meningsuiting" er pas was waren al mensen blij, en nu heb ik het gevoel dat dit steeks meer wordt beperkt. Stop dan met die hypocritie en schrap die vrijheid !
Raar, ik heb het gevoel dat het juist wordt verruimd de laatste tijd, en ik ben daar blij om.

Het gaat erom of de vrijheid van meningsuiting moet toestaan als je anderen promoot (zware) misdaden te begaan.

Kijk, een gids waarin staat hoe je het beste belasting kan betalen -in jouw voordeel- natuurlijk is niet verboden.
Een gids waarin staat hoe je in de archieven van de belastingdienst kan komen -met inlogcodes en al-, zodat je geen belasting hoeft te betalen, wordt natuurlijk verboden en/of onderschept.
  zaterdag 24 april 2004 @ 00:03:00 #278
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18644697
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 23:33 schreef Manager het volgende:
Vrijheid van meningsuiting hoeft niet te impliceren dat je alles altijd en overal mag zeggen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 24 april 2004 @ 00:42:38 #279
16715 Mylene
*schatje*
pi_18645206
Ik begrijp die selectieve verontwaardiging eigenlijk niet zo. Al jaren zend de Evangelische Omroep bijvoorbeeld kinderprogramma's uit waarin kinderen door een leipe presentator worden aangemoedigd om uit volle borst strijdliederen te zingen, "bestrijd de ongelovigen met zwaarden" is geloof ik zo'n kreet. Worden deze kinderen dan niet geïndoctrineerd?? Kunnen zij niet later de daad bij het woord nemen??

Het antwoord zal vast zijn dat het heel onschuldig is. In principe komt het echter op hetzelfde neer .
pi_18645265
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 00:42 schreef schatje het volgende:
Ik begrijp die selectieve verontwaardiging eigenlijk niet zo. Al jaren zend de Evangelische Omroep bijvoorbeeld kinderprogramma's uit waarin kinderen door een leipe presentator worden aangemoedigd om uit volle borst strijdliederen te zingen, "bestrijd de ongelovigen met zwaarden" is geloof ik zo'n kreet. Worden deze kinderen dan niet geïndoctrineerd?? Kunnen zij niet later de daad bij het woord nemen??

Het antwoord zal vast zijn dat het heel onschuldig is. In principe komt het echter op hetzelfde neer .
Oeh, de aloude strijders

http://members.lycos.nl/youssefje/EOkinderenGeweld2.jpg
http://members.lycos.nl/youssefje/EOkinderenGeweld4.jpg

Check die zwaarden
  zaterdag 24 april 2004 @ 00:56:22 #281
16715 Mylene
*schatje*
pi_18645353
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 00:47 schreef Youssef het volgende:

[..]

Oeh, de aloude strijders

Check die zwaarden
Prinsen en prinsessen staat er boven. De EO heeft vast gedacht dat die boodschap de verdwaalde RTL4 kijker wel gerust zou stellen .
pi_18645366
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 00:03 schreef Sidekick het volgende:
Vrijheid van meningsuiting hoeft niet te impliceren dat je alles altijd en overal mag zeggen.
Die implicatie hebben we erbij gekregen maar vrijheid van meningsuiting is (of was) nou juist zo'n verworven recht dat zou moeten garanderen dat iedereen zijn of haar mening vrij kan uiten zonder daar in beperkt te worden.

Een dergelijke vrijheid is geen vrijheid als deze beperkt is of zelfs strafrechtelijk vervolgd kan worden.

Dit heeft niets te maken met of het nou wel of niet goed is om bijvoorbeeld een vrouw te slaan maar om het recht er een dergelijke mening op na te houden. Als de persoon er vervolgens voor kiest die woorden in daden om te zetten dán mag je als maatschappij optreden. Tot die tijd mag je het er niet mee eens zijn maar moet je het verder met rust laten.
  zaterdag 24 april 2004 @ 01:01:12 #283
16715 Mylene
*schatje*
pi_18645409
In de Bijbel staat ook incest (Dochters van Lot). Moet je het dan verbieden omdat het zeg maar lieden op de Veluwe kan inspireren tot daadwerkelijk handelen??
pi_18645444
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 01:01 schreef schatje het volgende:
In de Bijbel staat ook incest (Dochters van Lot). Moet je het dan verbieden omdat het zeg maar lieden op de Veluwe kan inspireren tot daadwerkelijk handelen??
Wat het in dit gevoel helaas nog doet ook, ben ik bang
  zaterdag 24 april 2004 @ 05:26:58 #285
272 R@b
No-nonsens
pi_18647462
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 00:57 schreef Manager het volgende:

[..]

Die implicatie hebben we erbij gekregen maar vrijheid van meningsuiting is (of was) nou juist zo'n verworven recht dat zou moeten garanderen dat iedereen zijn of haar mening vrij kan uiten zonder daar in beperkt te worden. Een dergelijke vrijheid is geen vrijheid als deze beperkt is of zelfs strafrechtelijk vervolgd kan worden.
Het recht op vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt. Het stopt daar waar aangezet wordt tot haat jegens de medemens. Bovendien is smaad (valse beschuldiging) en belediging ook strafbaar.
quote:

Dit heeft niets te maken met of het nou wel of niet goed is om bijvoorbeeld een vrouw te slaan maar om het recht er een dergelijke mening op na te houden. Als de persoon er vervolgens voor kiest die woorden in daden om te zetten dán mag je als maatschappij optreden. Tot die tijd mag je het er niet mee eens zijn maar moet je het verder met rust laten.
Blijft wel een vreemde stelling. Stel jij hebt rood haar, mag ik dan verkondigen dat ik vind dat alle roodharigen vernietigd moeten worden, dat het minderwaardige schepsels zijn? Mijn aanhang wordt groter en groter, maar zolang ik geen daad bij het woord voeg, leg jij mij geen strobreed in de weg? Netzolang totdat ik genoeg aanhang heb om de wet te veranderen, om straffeloos mijn gang te kunnen gaan????

Een democratie dient beschermd te worden tegen dergelijke uitwassen. Daarom is vrijheid van meningsuiting niet onbeperkt.

In de Nederlande wetgeving zit echter wel een mankement: Vrijheid van godsdienst. Die staat volgers van een religie wel toe om bijvoorbeeld homo's als minderwaardige schepsels te bestempelen. Daarom denk ik ook dat dit voorstel van GL, tot verbod van dit boek, kansloos is. De Koran staat bovendien zelf ook vol met haatdragende teksten, en dat boek is hier ook niet verboden. Bovendien zijn er tal van islamitische geschriften te vinden die geweld tegen homo's en vrouwen prediken. Willen ze die allen gaan verbieden?????????????? Moet nog maar zien dat een rechter er in mee gaat. De enige kans die je maakt als je het wil verbieden, is als je aantoont dat het boek daadwerkelijk aanzet tot geweld.
pi_18647931
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 22:56 schreef Youssef het volgende:

[..]

Volgens de Bijbel overschaduwde de H. Geest Maria. Een geestelijke/geestige bevruchting, waaruit Jezus ontstond.(katholiek/christelijke visie) Of de aldus geconcipieerde Jezus gevoel voor humor had?
pi_18648336
Ik vind het belachelijk
Wat een hetze weer tegen de Islam.

Dit boek kan mensen tegen het borst stuiten, maar voor een goed moslim, is dit een goed boek, met handige tips en er is een didactisch perspectief aanwezig.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  zaterdag 24 april 2004 @ 08:56:17 #288
92803 Bela
homo ludens
pi_18648346
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 08:54 schreef pro_jeex het volgende:
Ik vind het belachelijk
Wat een hetze weer tegen de Islam.

Dit boek kan mensen tegen het borst stuiten, maar voor een goed moslim, is dit een goed boek, met handige tips en er is een didactisch perspectief aanwezig.
Het boek biedt heldere nederlandstalige instructies
pi_18648350
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 08:56 schreef Bela het volgende:

[..]

Het boek biedt heldere nederlandstalige instructies
Ja dat klopt, maar het geeft ook inzicht in social en maatschappelijke vraagstukken.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  zaterdag 24 april 2004 @ 09:00:21 #290
92803 Bela
homo ludens
pi_18648360
quote:

Is het Leger des Heils ook al aangeklaagd wegens ophitsing?
  zaterdag 24 april 2004 @ 09:01:30 #291
92803 Bela
homo ludens
pi_18648363
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 08:58 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Ja dat klopt, maar het geeft ook inzicht in social en maatschappelijke vraagstukken.
.. en draagt daarvoor ook nog eens remedies aan.
  zaterdag 24 april 2004 @ 10:15:04 #292
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_18648771
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 08:54 schreef pro_jeex het volgende:
Als dit boek - dat gedeeltes bevat die in strijd zijn met de Nederlandse wet - voor een goed moslim een goed boek is, dan kan men daaruit de conclusie trekken dat de islam een bedreiging vormt voor onze maatschappij en democratie. Als het zo is dat het belijden van een bepaalde godsdienst tot gevolg heeft dat men geen of beperkte verantwoordelijkheid jegens de wet heeft, dan is dat een ontkenning van de democratie.
pi_18649106
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 00:47 schreef Youssef het volgende:

[..]

Oeh, de aloude strijders

Check die zwaarden
Zo'n houten zwaard is inderdaad levensgevaarlijk. Richt wellicht nog veel meer schade aan dan twee vliegtuigen in een flatgebouw
pi_18649280
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 21:53 schreef robh het volgende:

[..]

Oh, nee, volgende week in de 2e kamer natuurlijk
Spoeddebat, ja. Eindelijk hebben we weer competente politici die een spoeddebat aanvragen naar aanleiding van één pamfletje met Koraninterpetaties.

Oh, en misschien moeten we ook maar de wet aanpassen, zegt onze minister-president.
  zaterdag 24 april 2004 @ 11:04:53 #295
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_18649350
quote:

[..]

En op jodenjacht gaan
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 24 april 2004 @ 11:14:35 #296
13462 BansheeBoy
pi_18649541
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 10:46 schreef yohan.nl het volgende:

[..]

Zo'n houten zwaard is inderdaad levensgevaarlijk. Richt wellicht nog veel meer schade aan dan twee vliegtuigen in een flatgebouw
Ja, het is gewoon te erg voor woorden dat kinderen op die leeftijd al worden gebrainwashed om zich sterk te maken voor kruistochten, nee, doe mij de islam dan maar !

zaterdag 24 april 2004 @ 11:57:23 #297
16715 Mylene
*schatje*
pi_18650197
Ook België is in rep en roer:
quote:
Omstreden moslim-boek ook in België te koop
BRUSSEL (ANP) - Het boek De weg van de moslim, waarover afgelopen week veel commotie ontstond in Nederland, is ook in België verkrijgbaar. Volgens dagblad De Morgen zaterdag is het boek zelfs gratis af te halen bij sommige islamitische boekenwinkels.

In het boek, van de Algerijnse sjeik Aboe Bakr Djaber al-Djezeiri, wordt opgeroepen tot een heilige oorlog. Ook wordt aanbevolen om homo's van een hoog gebouw naar beneden te gooien, met het hoofd naar beneden.
Gratis nog wel .

.
pi_18650202
quote:

Je wenst het niet te begrijpen, he ? Dat zijn doorgaans dramatisaties van verhalen uit het Oude Testament, gevolgd door een suikerzoete moraal.
pi_18650212
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 05:26 schreef R@b het volgende:
Blijft wel een vreemde stelling. Stel jij hebt rood haar, mag ik dan verkondigen dat ik vind dat alle roodharigen vernietigd moeten worden, dat het minderwaardige schepsels zijn? Mijn aanhang wordt groter en groter, maar zolang ik geen daad bij het woord voeg, leg jij mij geen strobreed in de weg? Netzolang totdat ik genoeg aanhang heb om de wet te veranderen, om straffeloos mijn gang te kunnen gaan????
Dan is het de taak van het weldenkende deel van de natie om dergelijke gedachten en meningen tegen te gaan met andere middelen, zoals discussies, opvoeding en opleiding. Doe je het niet maar onderdruk je meningen en uitingen daarvan dan zal je het foute idee misschien niet meer in de openbaarheid tegenkomen maar daarmee ben je het niet kwijt (hier eerder als het grijze circuit aangegeven).

Ik zou me een stuk veiliger voelen als ik weet welke meningen er rondgaan in de maatschappij waarin ik leef en hoe. De kans dat ik dat weet wordt kleiner als bepaalde informatie niet meer openbaar is.
pi_18650225
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 11:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, het is gewoon te erg voor woorden dat kinderen op die leeftijd al worden gebrainwashed om zich sterk te maken voor kruistochten, nee, doe mij de islam dan maar !

Vind ik ook..... ik denk dat ik ook maar binnenkort een paar vlieglessen ga nemen.
pi_18650295
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 11:57 schreef schatje het volgende:
Ook België is in rep en roer:
[..]

Gratis nog wel .

.
Men heeft er nogal wat in de islamitische wereld voor over om hun drammerig geloofsindoctrinatie in het westen op te dringen.
Waar komen de financiele middelen vandaan? AQ soms?
  zaterdag 24 april 2004 @ 12:06:42 #302
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_18650344
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 11:58 schreef Manager het volgende:
Dan is het de taak van het weldenkende deel van de natie om dergelijke gedachten en meningen tegen te gaan met andere middelen, zoals discussies, opvoeding en opleiding. Doe je het niet maar onderdruk je meningen en uitingen daarvan dan zal je het foute idee misschien niet meer in de openbaarheid tegenkomen maar daarmee ben je het niet kwijt (hier eerder als het grijze circuit aangegeven).
Nog niet zo heel lang geleden was er een zeker persoon in een buurland die ook vond dat ie zijn mening mocht ventileren. Binnenkort is het weer 4 mei. Bedenk dan om 20.00 uur nog maar eens of het wel zo verstandig is als iedereen zijn mening mag uiten ongeacht of dit in strijd is met andere wetten. De gevolgen kunnen namelijk verder reiken dan je nu kunt voorzien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')