De pil verlaagt je toppen en verhoogt je dalen, dus zonder pil worden de wisselingen sterker. Ook zorgt de pil voor minder menstruatieklachten.quote:Op vrijdag 9 april 2004 00:03 schreef Guppi het volgende:
Wie weet wat voor effect stoppen met de pil kan hebben?
Kán het:
-Je libido verhogen
-Je stemmingswisselingen verminderen
-Je ongesteldheids buik- rug- hoofd- en spierpijn verminderen?
Dit is wat ik geleerd heb...quote:Op vrijdag 9 april 2004 00:52 schreef Guppi het volgende:
Mm zijn dat statistieken en feiten of ervaring..?
Ben vorig jaar ook 1 maand gestopt. Toen wist ik gelijk weer waarom ik de pil in de eerste plaats ben gaan gebruiken...quote:Op vrijdag 9 april 2004 00:55 schreef Guppi het volgende:
Kijk dat is leuk om te horenWel een erg snel effect.. Ik zal binnenkort mijn ervaring ook posten. Ik ben benieuwd. Zit nu in de stopweek dus denk dat ik er maar een paar stopmaanden van maak..
* Julynell kan dat bevestigen.quote:Op vrijdag 9 april 2004 07:48 schreef Idril-2 het volgende:
Ik slikte Microgynon30, juist omdat ik zo'n rug- en buikpijn had van nature. Gedurende die tijd erg humeurig vlak voor de menstruatie. Had ook nooit veel zin in sex. Wilde met de pil stoppen omdat ik het zat was om hormonen te slikken. Toen het Mirena spiraaltje gekregen en:
- een libido waar je moe van wordt, werd na een tijdje minder
- geen stemmingswisselingen meer
- nooit meer bloed zien vloeien
- dus ook nooit meer rug/buikpijn.
Er ging dus een wereld voor me open
Hmm, apart, bij mij verhoogt de pil juist te toppen en verdiept de dalen, oftewel sinds ik Microgynon 30 gebruik tenminste heb ik meer last van stemmingswisselingen. Had ik met Diane-35 juist niet. Ligt dus heel erg aan de persoon m.i. Ga denk ik ook maar een serieus overwegen te stoppen.quote:Op vrijdag 9 april 2004 00:49 schreef Allantois het volgende:
[..]De pil verlaagt je toppen en verhoogt je dalen, dus zonder pil worden de wisselingen sterker. Ook zorgt de pil voor minder menstruatieklachten.
Het spiraaltje werkt zolang het in je lichaam zit, en het is er sneller uitgehaald dan het geplaatst wordt, hoorquote:Op vrijdag 9 april 2004 10:08 schreef Guppi het volgende:
Zo'n hormoonspiraaltje werkt dus vijf jaar.. maar goed. Wie zegt dat ik over drie jaar nog geen kinderen wil. Het is wel een erg heftige stap dus. En kan het niet gebeuren dat je slecht reageert op die hormonen? Verder klinkt het wel goed namelijk![]()
Ik las op de Mirena-site dat hun spiraaltje 50 tot 100 keer zo weinig hormonen afgeven. Veel minder dus en beter gespreid: het hoeft niet eerst door je hele lichaam heen voor het eindelijk op de plaats is waar het hoort en dus merk je er minder van.quote:Op vrijdag 9 april 2004 10:28 schreef merdeka het volgende:
Een spiraaltje scheidt grotendeels dezelfde hormonen af als de pil, alleen minder en geleidelijker. Dat kan bij mensen die problemen hebben met de pil dus gunstig uitpakken.
Qua hormonen lijkt het me geweldig, maar ik heb een vriendinnetje die alleen maar rampspoed met het spiraaltje gehad. Gigantische bloedingen en vreselijk buikpijn, puur omdat dat ding van binnen zat. Toen ze zwanger wilde worden en het ding eruit had gehaald had ze nergens last meer vanquote:Op vrijdag 9 april 2004 12:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]Ik las op de Mirena-site dat hun spiraaltje 50 tot 100 keer zo weinig hormonen afgeven. Veel minder dus en beter gespreid: het hoeft niet eerst door je hele lichaam heen voor het eindelijk op de plaats is waar het hoort en dus merk je er minder van.
Dit merk ik tot nu toe al en ik ben pas een paar dagen gestopt.quote:Op zaterdag 10 april 2004 18:56 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik ben in juli 2002 gestopt met de Diane-35 pil omdat ik graag zwanger wilde worden (nog niet gelukt, maar dat is een ander topic).
Voordelen:
- verhoogd libido
Nadelen:
- Zware en pijnlijke menstruaties
Hmmz, klinkt goed, alleen het idee is zo eng, het inbrengen enzo.quote:Op vrijdag 9 april 2004 07:48 schreef Idril-2 het volgende:
Ik slikte Microgynon30, juist omdat ik zo'n rug- en buikpijn had van nature. Gedurende die tijd erg humeurig vlak voor de menstruatie. Had ook nooit veel zin in sex. Wilde met de pil stoppen omdat ik het zat was om hormonen te slikken. Toen het Mirena spiraaltje gekregen en:
- een libido waar je moe van wordt, werd na een tijdje minder
- geen stemmingswisselingen meer
- nooit meer bloed zien vloeien
- dus ook nooit meer rug/buikpijn.
Er ging dus een wereld voor me open
Het is niet eng. Het is wél belangrijk dat iemand het doet die er ervaren in is. En daar moet je dus gewoon even naar vragen! En misschien een vriend(in) meenemen?quote:Op zondag 11 april 2004 13:35 schreef schatje het volgende:
[..]
Hmmz, klinkt goed, alleen het idee is zo eng, het inbrengen enzo.
Slaat misschien ook wel weer nergens op.
Ja dat leren te ontspannen, is nu net wat ik doe bij de therapeut, wat denk jij nou. En dat gaat niet zomaar even want ik ben er al meer dan een jaar mee bezig (gevoelig puntquote:Op maandag 12 april 2004 22:43 schreef Idril-2 het volgende:
Leren jezelf te ontspannen. En denk aan de vijf komende jaren dat je er geen omkijken meer naar hebt![]()
Ja, ik had totaal geen zin meer, dat is nu wel anders.quote:Op vrijdag 9 april 2004 00:03 schreef Guppi het volgende:
-Je libido verhogen
Ja, nergens last meer van.quote:-Je stemmingswisselingen verminderen
Ja, voordat ik met de pil begon nergens last van, door de pil vreselijke pijnen en nu met de nuvaring neemt het steeds meer af!quote:-Je ongesteldheids buik- rug- hoofd- en spierpijn verminderen?
Hmm, interessant weer, dit topic... Ik stond vorige maand echt op het punt om te stoppen, na drie maanden echt een rotgevoel, hetzelfde als wat jij beschrijft. Doordat ik niet wist waardoor het kwam ging ik overal aan twijfelen, ook aan m'n relatie, en dat was toch wel het ergste van alles. Gelukkig bedacht m'n moeder ineens dat ik sowieso sinds ik de pil slik al véél vaker jank om (bijna) niks. Maar goed. Ik ben dus nog maar een maandje doorgegaan omdat ik dan in elk geval drie maanden Femodeen geprobeerd zou hebben.quote:Op zondag 11 april 2004 01:59 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dit merk ik tot nu toe al en ik ben pas een paar dagen gestopt.
Die menstruaties zijn wel heel erg vreemd, want de laatste keer dat ik ze zo heftig had, moet alweer een jaar of 4/5 geleden zijn (ik slik al vanaf mijn 19e de pil).
De reden dat ik gestopt ben met de pil is dat ik hem de laatste 3 maanden 3 maanden heb doorgeslikt om bepaalde redenen. Toen ik na een stopweek weer begon met de pil, kreeg ik echt gruwelijk veel last van de hormonen die erin zaten. Ik werd ongelofelijk vlak afgewisseld met depri buien, ochtendhumeur, geen zin meer in mijn werk, en ik beleefde eigenlijk nergens meer plezier aan. Zoiezo leek het alsof ik op alle gebieden ineens vervlakte. En zo BEN ik gewoon niet. Ik ben een optimist en kon geen enkele verklaring vinden voor die buien.
Nu ik ben gestopt zijn die buien helemaal weg. Bizar gewoon.
Bovendien merkte ik dat mijn libido ook al een behoorlijke tijd werd aangetast door de pil.
Ik heb geen zin meer in dit soort hormonen en daarom hoeft de pil voor mij helemaal niet meer.
Het lijkt mij idd ook weer lastig dat ik mijn ongesteldheid niet meer kan regelen, maar ms moet ik maar vaker aan tampons gaan wennen ofzo
Prikpil is om drie maanden volgens mijquote:Op woensdag 14 april 2004 23:08 schreef damster het volgende:
Aangezien hier wat vrouwen zitten die vast wel wat ervaringen hebben.
De prikpil, is dat eigenlijk wat.
Ik hoor vaak van vrouwen dat ze door de pil een lager libido hebben (mijn vriendin ook), heb je dit met de prikpil ook?
zonee, dan lijkt mij dat ideaal. Nog gewoon zin in sex, niet meer ongesteld en beschermt tegen zwangerschap.
lager libido jazeker, wel vergeleken met de gewone pil. enne niet meer ongesteld is ook niet alles hoor, zoals ik ook al in een stukje hierboven had geschreven, als je sexueel actief bent weet je dus totaal niet of je nou wel of niet zwanger bent, wat ik dus niet prettig vond.quote:Op woensdag 14 april 2004 23:08 schreef damster het volgende:
Aangezien hier wat vrouwen zitten die vast wel wat ervaringen hebben.
De prikpil, is dat eigenlijk wat.
Ik hoor vaak van vrouwen dat ze door de pil een lager libido hebben (mijn vriendin ook), heb je dit met de prikpil ook?
zonee, dan lijkt mij dat ideaal. Nog gewoon zin in sex, niet meer ongesteld en beschermt tegen zwangerschap.
ja er is een verhoogde kans om onvruchtbaar te worden, dat word ook door de huisarts uitgelegd. die van mij was er daardoor niet al te happig op, maar een hormoonstaafje wou hij al helemaal niet doenquote:Op donderdag 15 april 2004 15:14 schreef miss_dynastie het volgende:
Een kennis van me is door de prikpil verminderd vruchtbaar geworden. Ik weet niet of het een algemeen verschijnsel is?
Hoe lang ben je nu gestopt? Ik denk dat dat wel meespeelt wat betreft jouw vraag.quote:Op maandag 19 april 2004 17:26 schreef xxsaskiaxx het volgende:
... Zou ik nu dan weer opnieuw aankomen als ik weer ga beginnen?
ik ben van een zware pil overgestapt op de nuvaring (zie topic over de nuvaring). Al die vervelende bijwerkingen die ik van de pil had zijn nu verdwenen. Ben niet meer zo depri, libido is weer top, puistjes zijn verdwenen. Nu moet ik alleen nog even mijn ontrekkingsbloeding afwachten, maar ik verwacht dat het beter is dan die ellendeweek met de pil.quote:Op donderdag 29 april 2004 23:32 schreef Nadientje het volgende:
ik was ook van de huisarts doorverwezen naar de gyn, omdat ik veel klachten hebben tijdens de tweede en derde week van de pil en ook tijdens de stopweek, het wordt eigenlijk alleen maar erger... heb onderzoekje gekregen en alles zag er verder goed uit. Aangezien ik al een keer gewisseld heb van pil is dat geen optie meer.. dus nu krijg ik een 3 fasen pil en daar zou het beter van moeten worden, ik moet begin juli weer terug en als het dan niet verbeterd is moet er iets anders komen.
heb foldertjes meegekregen van de nuvaring en de mirena maar twijfel hier best erg over, en ik heb het idee als je stopt met de pil dat al je probleempjes dan over zijn. Ik moet er nog es goed over nadenken, eerst afwachten maar
dat lijkt me wel watquote:Op maandag 10 mei 2004 22:33 schreef yF het volgende:
Ik kan je iig verzekeren dat het je libido verhoogd!
Twee jaar geleden ben ik een tijdje gestopt met de pil, het duurde toen ook behoorlijk lang voordat ik 'normaal' ongesteld werd. Ik heb zelfs nog een zwangerschapstest gedaan: dat was wel een beetje spannend.quote:Op maandag 28 juni 2004 15:32 schreef thaleia het volgende:
Hm, mijn ervaring is dat ik inmiddels anderhalve week geleden ongesteld had moeten worden. Na bijna vijftien jaar onafgebroken hormonen naar binnen stouwen moet mijn lichaam kennelijk even wennen aan de nieuwe situatie.
Jaaa, hier ook! Ik ben al 6 weken geleden gestopt, en ik heb al 2 weken het idee dat het "dan nu wel zou komen"quote:Op maandag 28 juni 2004 15:32 schreef thaleia het volgende:
Hm, mijn ervaring is dat ik inmiddels anderhalve week geleden ongesteld had moeten worden. Na bijna vijftien jaar onafgebroken hormonen naar binnen stouwen moet mijn lichaam kennelijk even wennen aan de nieuwe situatie.
toen ik met microgynon stopte had ik tzelfde. duurde meer dan een half jaar. dus gewoon afwachten, en soms een testje doen. komt t vanzelf goed, was bij mij ook zo tenminstequote:Op woensdag 30 juni 2004 10:32 schreef Kiki het volgende:
Ik ben een maand of 5 geleden gestopt met de pil en precies 28 dagen ben ik ongesteld geworden. Sindsdien heb ik een regelmatige cyclus. Ik voel na twee weken ook mijn ovulatie, dus perfect.. zou je zeggen..
Maar ik ben nu behoorlijk over tijd, en heb wèl alle bijverschijnselen van menstruatie (moe, hoofdpijn, pukkels, vette huid, opgeblazen gevoel). Ik heb zelfs twee zwangerschapstesten gedaan maar ik ben volgens die testen niet zwanger..pffoeiiii!
Ik snap dat mijn cyclus na het gebruiken van de pil (10 jaar) ook even op gang moet komen, maar ik heb wèl geovuleerd.. waar blijft dat eitje dan??
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij vertellen of ik de bijverschijnselen zoals hierboven beschreven blijf houden totdat ik weer ongesteld word...ook al kan dat misschien nog wel een paar weken duren?
Hier had ik eveneens allemaal last van: het is erg irritant als je het idee krijgt dat je misschien zwanger bent..ik zat daar tenminste niet echt op te wachten. Ik heb er met mijn oudere zus over gesproken die een paar keer is gestopt met de pil om zwanger te worden en zij vertelde dat ze dit ook heeft gehad. Het schijnt er allemaal bij te horen, hoe vervelend het ook is. Als je echt ongerust bent, kun je natuurlijk altijd even naar de huisarts gaan.quote:Op woensdag 30 juni 2004 10:32 schreef Kiki het volgende:
Maar ik ben nu behoorlijk over tijd, en heb wèl alle bijverschijnselen van menstruatie (moe, hoofdpijn, pukkels, vette huid, opgeblazen gevoel). Ik heb zelfs twee zwangerschapstesten gedaan maar ik ben volgens die testen niet zwanger..pffoeiiii!
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij vertellen of ik de bijverschijnselen zoals hierboven beschreven blijf houden totdat ik weer ongesteld word...ook al kan dat misschien nog wel een paar weken duren?
Ik kreeg ook enorme hoofdpijn en migraine van onder andere Stediril 30 en Yasmin (terwijl dat toch een speciaal ontworpen erg lichte pil is enzo). Slik nu Lovette en mijn hoofdpijn en migraine zijn tot het minimum teruggebracht!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:32 schreef ChillyM het volgende:
Volgens mij ligt het bij iedere vrouw weer anders qua pil.
Ik heb vroeger microgynon 30 (nummer weet ik niet mmer zeker hoor) gehad en daar kreeg ik van die depressieve buien van.
Ik ben pas gestopt met Marvelon, kreeg daar hoofdpijn en migraineaanvallen van, dus nu op dit moment even niets wel lekker want van die hoofdpijnen ben ik af, maar ik moet wel zeggen dat die menstruatieperioden weer zeer pijnlijk zijn en onregelmatig! :-(
Stoppen werkt nog beter dan doorslikkenquote:Op woensdag 30 juni 2004 12:49 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
duurde meer dan een half jaar.
Hmmz kijk dan zou het voor mij vrij weinig uitmaken. Dat libido van mij daar is niks mis mee. Buiten dat vind ik het ook altijd wel handig om mn menstratie te kunnen uitstellen. Maar toch blijft er wel iets knagen, tis toch hormonentroep die je binnen krijgt.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben vorig jaar augustus gestopt met de pil, na hem ongeveer 10 jaar geslikt te hebben. Marvelon. Ben gestopt omdat ik het gewoon een beetje zat was.
Voor mij geld: Beste beslissing ooit! Voel me prima, merkte weinig verschil behalve dat mijn libido terug is op niveau. Mijn cylcus was vrijwel meteen weer op gang en regelmatig.
Het enige dat ik jammer vind is dat ik mijn menstruatie niet meer uit kan stellen naar believen, maar goed, daar kan ik wel mee leven.
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:01 schreef thaleia het volgende:
[edit]Hm, lees net het Mirenatopic. Laat maar even[/edit]
*ril*quote:Op vrijdag 23 juli 2004 01:12 schreef waks het volgende:
Ik ben nu ongeveer een maand geleden gestopt met de pil (Microgynon 30). Ik heb hier nog niet echt een 'effect' van gemerkt, alleen lijkt het alsof ik nu meer lichaamsbeharing krijg!Ik weet natuurlijk niet helemaal zeker of het komt door die pil, maar het líjkt er wel verdacht veel op! Aaargh... vooral de haartjes op mijn bovenbenen en buik zijn de laatste tijd steeds langer en donkerder geworden...
Heeft iemand anders dit ook (gehad)?
(N.B. Ik ben niet meer in de groei of in de puberteit dus daar ligt het niet aan...)
Je zou ook kunnen overstappen op een andere pil. Gewoon even langs de huisarts gaan en je probleem voorleggen (ik weet het, niet een favo onderwerp om voor naar de dokter te gaan, maar ik heb het zelf ook zo gedaanquote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:47 schreef zoeperzazke het volgende:
nadat ik dit topic gestart was, Relatie zonder seks echt onmogelijk? , werd ik door iemand hierheen verwezen... Denkt iemand dat het een oplossing kan zijn voor mijn probleem?
Ik slik dus ook al 6 jaar Diane 35 en de apotheker zei vorige keer ook dat ik over moest gaan op Mycrogynon. Ik weet inderdaad dus ook niet of ik daar blij mee ga worden, want ik ben dus ook bang dat mijn gevoelige huidje nog onzuiverder gaat worden... En dat ik dus ook meer pijn ga krijgen en meer bloedverlies...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 12:20 schreef zoeperzazke het volgende:
Dankjewel voor je reactie, Merdeka. Ik ben begonnen toen ik 14 was ofzo (ben nu 18), ik slik nu Diane35. In eerste instantie is deze pil mij voorgeschreven omdat ik zoveel pijn had als ik ongesteld was, ik had hoge koorts, diarree, overgeven, al dat soort dingen en ik was zo hondsberoerd, dat ik het niet volhield. Ik ben dus heel bang als ik stop met de pil dat dat terugkomt. Ik heb een tijde Mycrogynon30 gehad, maar dat was geen succes, de pijn werd erger, en ik krijg een vreselijk onzuivere huid.
Ik weet niet of het zin heeft om te stoppen, ik wil het wel proberen, maar dan wel na de vakantie...
Inderdaaaad ja. Ben een tijdje geleden gestopt met de pil en vergeet nu telkens bij te houden wanneer ik ook al weer ga bloedenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 17:04 schreef SEMTEX het volgende:
Het is zonder de pil toch wel elke keer weer een lichte verrassing als je ongesteldheid weer komt
Met een stripje was dat beter bij te houden.
Beetje (semi-)domme vraag, maar wat jij (en al die andere mensen hier die met de pil gestopt zijn) mbt anticonceptie?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 17:04 schreef SEMTEX het volgende:
Het is zonder de pil toch wel elke keer weer een lichte verrassing als je ongesteldheid weer komt
Met een stripje was dat beter bij te houden. Maar ik heb er nog steeds geen spijt van
quote:Op vrijdag 9 april 2004 00:54 schreef SEMTEX het volgende:
Ik hoop dat het binnenkort een positief effect gaat hebben op mijn ogen. Ik had behoorlijk veel last van droge ogen, ik vermoed door de pil. Dat ging niet goed samen met mijn lenzen. Ik hoop dat dat beter wordt.
Ik snap de vraag niet?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:23 schreef Christine het volgende:
[..]
Beetje (semi-)domme vraag, maar wat jij (en al die andere mensen hier die met de pil gestopt zijn) mbt anticonceptie?
(ik heb de rest van het topic nog niet gelezen... ga ik dadelijk doen.)
Nou ja, de pil schijnt als bijwerking te kunnen hebben dat je er droge ogen van krijgt. En droge ogen en lenzen liggen elkaar niet zoquote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:28 schreef Christine het volgende:
[..]
kan de pil invloed hebben op je ogen???
Ik kan al een paar maanden helemaal niet meer tegen mijn lenzen, dat zou er dus mee te maken kunnen hebben! Interessant
Ik dacht ook dat de eiwitafzetting op je lenzen minder kan worden als je stopt met de pil. Tenminste, ik heb dat ook zo ervaren, maar ik had dan ook erg veel last van viezigheid op mijn lenzen. Ik heb wel het idee dat mijn lenzen beter zitten sinds ik gestopt ben.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nou ja, de pil schijnt als bijwerking te kunnen hebben dat je er droge ogen van krijgt. En droge ogen en lenzen liggen elkaar niet zo
Ow?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nou ja, de pil schijnt als bijwerking te kunnen hebben dat je er droge ogen van krijgt. En droge ogen en lenzen liggen elkaar niet zo
Even anders formuleren dan:quote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:50 schreef SEMTEX het volgende:
Ik snap de vraag niet?
Als ik weer aan de anticonceptie wil, dan zou ik gaan voor de Nuvaring.quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:22 schreef Christine het volgende:
[..]
Even anders formuleren dan:
Hoe zorg je er zonder pil voor dat je geen babietjes krijgt?
(Heb niet echt bevredigende alternatieven gezien in dit topic)
Dan krijg je weer alle bijwerkingen waarom een aantal mensen in dit topic met de pil zijn gestopt... Bovendien moet je eraan denken, en verloopt je menstruatie wederom volgens toegevoegde hormonen en niet natuurlijk.quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:26 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Als ik weer aan de anticonceptie wil, dan zou ik gaan voor de Nuvaring.
Nuvaring heeft nog altijd veeeeeeeeeeeeeel minder bijwerkingen en de hormoondosis is ook veel lager.quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:33 schreef Christine het volgende:
Dan krijg je weer alle bijwerkingen waarom een aantal mensen in dit topic met de pil zijn gestopt... Bovendien moet je eraan denken, en verloopt je menstruatie wederom volgens toegevoegde hormonen en niet natuurlijk.
Daar gaat het me niet om, mensen hier willen zonder pil en zonder hormonen de natuurlijke menstruatie weer terug. De menstruatiecyclus moet dus niet gereguleerd worden.quote:Op zondag 1 augustus 2004 14:15 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Nuvaring heeft nog altijd veeeeeeeeeeeeeel minder bijwerkingen en de hormoondosis is ook veel lager.
Anticonceptie waarbij het menstruatiecyclus gereguleerd wordt moet altijd wel iets met hormonen zijn, dus dan lijkt me de Nuvaring nog het beste alternatief. Bovendien hoef je er maar 1 keer in de 3 weken aan te denken, want dan moet het vervangen worden... lijkt me nou niet echt een hele grote moeite.
Mwjah, dat soort methoden zonder hormonen ljiken me niet echt betrouwbaar. Ik zou in ieder geval elke maand in de stress zitten als ik bijv. dagen zou tellen, temperaturen, alleen condoom etc.quote:Op zondag 1 augustus 2004 14:37 schreef Christine het volgende:
Dus: hoe zorg je zonder hormonen voor geen babietjes.
Ik ben gewoon benieuwd naar de methoden die andere mensen hier gebruiken.
Dat was dus niet mijn vraagquote:Op zondag 1 augustus 2004 14:43 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Mwjah, dat soort methoden zonder hormonen ljiken me niet echt betrouwbaar. Ik zou in ieder geval elke maand in de stress zitten als ik bijv. dagen zou tellen, temperaturen, alleen condoom etc.
Ik geef alleen mijn mening over methoden die niet met hormonen te maken hebben. De alternatieven die er zijn (op sterilisatie na dan) zouden mij niet voldoende zekerheid bieden. Als ik dus weer een vaste relatie krijg, dan ga ik over op een anticonceptiemiddel met hormonen. Wat anderen doen weet ik dus niet..quote:Op zondag 1 augustus 2004 14:49 schreef Christine het volgende:
Dat was dus niet mijn vraag
Ik vraag hoe de mensen die in dit topic gezegd hebben te stoppen met de pil nu ervoor zorgen dat ze niet zwanger raken.
Zelf gebruik ik de minipil (zie hierboven) en ik zou wel heel graag willen stoppen met hormonen. Maar alleen als er een redelijk alternatief tegenover staat.
Welk spiraaltje dan?quote:Op zondag 1 augustus 2004 15:25 schreef miss_sly het volgende:
je kunt ook een gewoon spiraaltje laten plaatsen, daar zitten geen hormonen in, en alleen de aanwezigheid van deze vreemde stof in je baarmoeder voorkomt een zwangerschap.
Ik geloof dat ze het koperen spiraaltje voor mensen die nog kinderen willen krijgen afraden...quote:Op zondag 1 augustus 2004 15:29 schreef miss_sly het volgende:
ja, het aloude spiraaltje van voor de mirena-spiraal. volgens mij is dat een koperen spiraaltje, maar er komt werkelijk geen hormoon aan te pas. Ik weet dat mijn moeder het heeft gehad, dat was wel 28 jaar geleden ofzomaar ook tegenwoordig kun je volgens mij nog kiezen. Dat kon ik iig wel 2 jaar geleden. Ik heb toen de mirena gekozen maar niet zo lang mee rondgelopen omda tik er nogla last van had.
Ik kreeg hier ontzettend gezeik mee op een ander forum, maar ik heb als enige anticonceptiequote:Op zondag 1 augustus 2004 13:22 schreef Christine het volgende:
[..]
Even anders formuleren dan:
Hoe zorg je er zonder pil voor dat je geen babietjes krijgt?
(Heb niet echt bevredigende alternatieven gezien in dit topic)
met welk forum zou je daarover gezeik kunnen krijgen? het is toch je eigen keus. je zult wel weten hoe het werkt en dat het niet zonder risico's is. Bewuste keus dus, prima toch?quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik kreeg hier ontzettend gezeik mee op een ander forum, maar ik heb als enige anticonceptie
momenteel voor het zingen de kerk uit. En het werkt
Maar goed, als iemand daar z'n mening over wil geven: die hoef ik niet
Oeh.... beheersing!!!quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik kreeg hier ontzettend gezeik mee op een ander forum, maar ik heb als enige anticonceptie
momenteel voor het zingen de kerk uit. En het werkt
Maar goed, als iemand daar z'n mening over wil geven: die hoef ik niet
quote:Op zondag 22 augustus 2004 20:34 schreef releaze het volgende:
vanwege hevige & pijnlijke menstruatie zit ik al vanaf mn 13e aan de pil. nu ben ik er een paar weken geleden mee gestopt. Aangezien ik niet sexueel actief ben is dit dus ook niet echt een probleem, en die menstruatiepijnen neem ik ook maar even voor lief.
Ik was het gewoon zat, die pillen slikken. Daarnaast wilde ik weleens weten wat er met me zou gebeuren, als ik na 10 jaar zou stoppen met slikken.
Mijn gewone hormoonhuishouding heb ik bijna tot helemaal niet bewust meegemaakt en ik ben nu ook al een paar maanden lang aan het worstelen met bepaalde dingen op sexueel gebied, en ik wil gewoon eens weten "hoe gaat dat nu op de natuurlijke manier", hoe voel ik me, hoe reageert mn lichaam, etc..
anyways.
ik kan me herinneren, toen ik met de pil begon, dat ik mezelf erg lang fysiek & geestelijk "draaierig" heb gevoeld. Dat ik een heel vervelend knagend gevoel van binnen voelde..moeilijk te omschrijven. ik denk dat het wel een jaar heeft geduurd totdat ik gewend was aan de pil
Nu vroeg ik mij dus af of er mensen zijn met ervaring die mij kunnen vertellen of ze ook door een fysieke/geestelijke verandering zijn gegaan en of het lichaam ook op een bepaalde manier heeft moeten "afkicken" van de hormonen ofzo, en wat daar dan de bijwerkingen van zijn geweest. Of stoppen je bijvoorbeeld geprikkelder heeft gemaakt, etc.. dat soort dingen
Ja, dat is mogelijk. Ik was 18 meen ik toen ik aan de Diane ging en 29 toen ik er vanaf ging. En kreeg dus inderdaad puistjes terug. Ben er nu na een jaar nog niet geheel vanaf, maar ben wel blij dat ik van die troep af ben. Zit nu op Microgynon wat niet echt een verbetering is, maar eind van het jaar kan ik gelukkig stoppen met de pil.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 11:38 schreef Angel20 het volgende:
Ik slik al 8 jaar Diane 35...en wil nu met de pil stoppen
Ben alleen bang dat mijn puistjes dan terug komen...is dat mogelijk??? na 8 jaar??
Ik ben er een paar keer voor bij de huisarts geweest. Ik heb echter nog niet de stap genomen om er mee te stoppen. Ik heb ook niet echt last. Het lijkt me alleen makkelijker als je er niet naar om hoeft te kijken. Prikpil bijvoorbeeld, maar daar heb ik ook weer verhalen over gehoord.quote:Op dinsdag 21 september 2004 22:42 schreef biawa het volgende:
Ik speel al een tijdje met de gedachte om met de pil te stoppen, ik ben het gewoon beu eigenlijk. Nu vraag ik me wel iets af: Zijn jullie eerst naar de huisarts gegaan om het te bespreken of zijn jullie er gewoon zelf mee opgehouden?
Wel mee naar de huisarts geweest, omdat een van ons zich wilde laten steriliseren (wij willen geen kinderen). Aangezien mijn manneke 11 jaar ouder is dan ik is de keuze (niet geheel vrijwillig) op hem gevallen. Ikzelf had geen problemen met een sterilisatie bij mij, maar de operatie is wat zwaarder en komt momenteel vanwege training slecht uit. Aangezien ik m'n halve leven al aan de pil ben, mag hij er nou ook wel eens wat voor doen.quote:Op dinsdag 21 september 2004 22:42 schreef biawa het volgende:
Ik speel al een tijdje met de gedachte om met de pil te stoppen, ik ben het gewoon beu eigenlijk. Nu vraag ik me wel iets af: Zijn jullie eerst naar de huisarts gegaan om het te bespreken of zijn jullie er gewoon zelf mee opgehouden?
Al met al denk ik dat het minder betrouwbaar is dan de pil. Er bestaat namelijk de kans dat het condoom scheurt.quote:Op dinsdag 21 september 2004 23:10 schreef biawa het volgende:
Hoe betrouwbaar is een condoom met zaaddodende pasta? Ik zit namelijk (nog) niet te wachten op mini-biawaatjes.
Volgens mij is het het allerbetrouwbaarste om pil EN condoom te gebruiken. Maar als je maar een van beiden gebruikt is het condoom net een paar procent onbetrouwbaarder dan de pil, inderdaad ivm scheuren. Als het condoome scheurt kun je natuurlijk altijd een morning after pil gaan halen, maar dat is een beroerd iets. Ik gebruik zelf pil en condoom allebei, en als het scheurt zit ik dus niet meteen in de stress....Ook al heb ik er dan wel eens een SOA-testje tegenaan moeten gooien, en da's ook niet prettig.quote:Op woensdag 22 september 2004 12:33 schreef schatje het volgende:
[..]
Al met al denk ik dat het minder betrouwbaar is dan de pil. Er bestaat namelijk de kans dat het condoom scheurt.
Maar vraag je huisarts naar de alternatieven.
Om precies dezelfde reden zit ik ook eigenlijk al een half jaar te twijfelen. Ik weet in inmiddels redelijk zeker dat ik wil stoppen met de pil, maar ik ga nog wel even met het vriendje overleggen hoe hij het zou vinden als we alleen condooms zouden gebruiken. Ik heb ook al zitten denken over Mirena (spiraaltje), maar ik ben zo bang voor de pijn bij het inzetten. Nuvaring lijkt me op zich een uitkomst, maar waarom zijn die krengen zo duur? Ik heb begrepen dat de Nuvaring vooral zo duur is omdat het pas nieuw is en ze de R&D terug willen verdienen, maar ik vraag me af hoe lang het duurt voordat de prijs gaat zakken. Als het nou wat goedkoper zou zijn zou ik er niet lang over na hoeven denken...quote:Op woensdag 22 september 2004 13:43 schreef SilverStar het volgende:
ik blijf dit topic volgen, en ik blijf twijfelen over wel of niet stoppen.. ik ben veeeeeel te bang om zwanger te raken, ook met condooms. ik ben nu, met pil al elke maand 'blij' dat ik ongesteld ben.
de momenten dat ik me rot voel, ongeveer twee weken voor ik ongesteld moet worden zijn altijd voorbij en 'vergeten' op het moment dat ik met een nieuwe strip moet beginnen, dus ik begin steeds braaf weer.![]()
Same for me!quote:Op woensdag 22 september 2004 13:45 schreef SEMTEX het volgende:
Ja
Ik kan nog steeds wel eens huilerig of geprikkeld zijn rondom 'de rooie vlag', maar zoveel minder dan vroeger. En zelfs de heftigere bloedingen zijn ook alweer afgenomen. Kortom: de beste beslissing die ik in tijden genomen heb
Och, biedt een goed alternatief: goede orale sexquote:Op maandag 2 augustus 2004 10:04 schreef Christine het volgende:
[..]
Oeh.... beheersing!!!
Is dat niet heel moeilijk? Vooral voor je partner dan.
quote:Op maandag 10 januari 2005 15:49 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Och, biedt een goed alternatief: goede orale sex
Ik heb dat ook niet gedaan.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 17:11 schreef Christine het volgende:
Als je met de pil stopt, moet je dit dan melden aan de huisarts eigenlijk?
Dat begint bij mij ook te komen nuquote:Op dinsdag 11 januari 2005 19:22 schreef Nadientje het volgende:
ik ben gestopt en dit is echt de beste beslissing die ik sinds tijden heb genomen, ik was 5 jaar aan de pil maar wist niet dat je je zo gigantisch goed kon voelen, de laatste tijd was ik altijd enorm duf, moe en snel geirriteerd, nergens meer zin in en altijd last van hoofdpijn enzo...
Ik heb geen idee... maar bij mij komt die rommel er niet meer inquote:Op dinsdag 11 januari 2005 20:49 schreef Inu het volgende:
Jullie laten het steeds interessanter klinken... maar ik maak me toch een beetje zorgen voor wanneer ik weer aan de pil wil.. Is dat echt niet slecht als je je hormonen op en neer gooit?
Nou, verwacht die acne geheid maar terugquote:Op woensdag 10 mei 2006 16:25 schreef Shantee het volgende:
Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar meer mensen die de Diane-pil juist slikten om acne tegen te gaan, en wat de reactie was toen ze ermee stopten.
Ik slik nu vijf jaar de pil(mijn gehele puberteit eigenlijk) om acne tegen te gaan, zit er nu aan te denken om te stoppen maar ik weet niet of ik die acne ervoor over heb.
Zit nu echt erg te twijfelen![]()
Ja, daar was ik ook al bang voor... Ik twijfel nog steedsquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:22 schreef flutterbye het volgende:
@ Shantee, het kan natuurlijk wel zijn dat je acne inmiddels vanzelf over is gegaan als je uit de pubertijd bent. Maar je kunt ook pech hebben... Het probleem is dat je het nooit van tevoren weet, het is altijd een kwestie van uitproberen.
Ik ben om die redenen permanent gestopt. Plus afvallen wordt veeeeeeeeeel makkelijker.quote:Op vrijdag 9 april 2004 00:03 schreef Guppi het volgende:
Wie weet wat voor effect stoppen met de pil kan hebben?
Kán het:
-Je libido verhogen
-Je stemmingswisselingen verminderen
-Je ongesteldheids buik- rug- hoofd- en spierpijn verminderen?
Zoiets heet 'voor het zingen de kerk uit gaan'.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:18 schreef huishoudkluns het volgende:
ook al is het zingend de kerk uit
Is dat uit eigen ervaring? De hormoonpleister (Evra) bevat trouwens nog steeds hormonen, niet eens zo heel veel minder dan lichte pillen, nuvaring, etcquote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:46 schreef Mrs.Solis het volgende:
Je wordt geiler, dunner, voelt je lekkerder in je vel en hebt minder kans op borst en eierstokkanker.
Als anti-conceptie is de 'pleister' en de condoom een aanrader.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |