abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18289720
Wie weet wat voor effect stoppen met de pil kan hebben?
Kán het:
-Je libido verhogen
-Je stemmingswisselingen verminderen
-Je ongesteldheids buik- rug- hoofd- en spierpijn verminderen?

Dat het ook niet kan gebeuren begrijp ik, maar om deze drie redenen zou ik het wel willen proberen, te stoppen. Ik weet van het bestaan van condooms dus het effect 'zwanger worden' hoef ik niet te horen

Heeft iemand hier ook ervaring mee, misschien iemand die ook om deze redenen (tijdelijk) is gestopt?
pi_18289854
Je geeft eigenlijk alles aan waardoor je zelf denkt te willen stoppen.
In mijn geval heeft het zeker ervoor gezorgd dat mijn veranderingen in stemming veel minder zijn geworden, voel me ook beter enzo.

Maar als je stop, moet je niet denken dat het binnen 2 maanden al zichtbaar is, ik ben nu een half jaartje gestopt en begin het sinds een maand ofzo veel meer/beter te voelen dat ik lekkerder in mijn vel zit.

Probeer het gewoon!
pi_18289893
Oh dat is al een goede tip. Ik ben altijd van het snelle resultaat maar zal dus iets meer geduld moeten hebben Wel vreemd trouwens, want het is toch meteen een verandering in je hormoonhuishouding. Heb je in het begin helemaal niets gemerkt?
pi_18289963
Maakt het misschien ook uit welke pil je gebruikt?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 9 april 2004 @ 00:16:29 #5
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_18290028
Het hangt natuurlijk ook af wat voor een effect het beginnen met de pil op je heeft gehad.....
pi_18290081
Als ik er nu op terugkijk heb ik minder buikpijn/krampen dan toen ik de pil wel slikte.

Ik slikte eerst de Diane35 pil, nou, toen was ik echt een bitch, niet normaal meer hoe mijn stemmingen toen waren.
Daarna overgestapt op de Minulet, ging al beter maar toch nog wel een beetje last en nu voel ik gewoon dat het beter zit. Wat ik al zei, minder krampen enzo.
Wel meer ietsjes meer last van pukkeltjes gekregen maar dat is echt te verwaarlozen.
pi_18290127
Wat SilentEngima zegt klopt...ik ben sowieso ene type dat erg gevoelig is voor dit soort dingen, als in slikken van medicijnen, dus bij de ene persoon is het sterker het effect als bij de ander.

Ik ben in ieder geval blij dat ik voorlopig de pil niet meer slik.
  vrijdag 9 april 2004 @ 00:30:12 #8
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_18290377
Je zou ook eerst naar een lichtere pil kunnen overstappen, zoals Microgynon 30
pi_18290382
Eerst slikte ik microginon30, ik was toen 13. Ik weet niet meer wat dat voor effect heeft gehad. Ik was nog een puber en net een half jaar ongesteld (drie weken wel, een jaar niet). Twee jaar geleden werd ik steeds een week vroeger ongesteld en ben ik over gestapt op Femodeen. Die slik ik nu nog steeds. Ik heb het gevoel dat ik daardoor minder 'gevoelig' was in mijn stopweek maar dat begint nu weer te komen. Plus een verlaagd libido doet me erover nadenken of ik ga stoppen. (denk het wel!)
  vrijdag 9 april 2004 @ 00:49:20 #10
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_18290682
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:03 schreef Guppi het volgende:
Kán het:
-Je libido verhogen
De pil verlaagt je toppen en verhoogt je dalen, dus zonder pil worden de wisselingen sterker. Ook zorgt de pil voor minder menstruatieklachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Allantois op 09-04-2004 00:50:28 (typo) ]
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_18290727
Mm zijn dat statistieken en feiten of ervaring..?
pi_18290732
of allebei :|
pi_18290749
Ik kan niet meer stoppen, ben verslaafd

Pillen roelen, lekker strak de hele nacht
M'n signature, wat doe je :{
  vrijdag 9 april 2004 @ 00:54:14 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18290752
Ik ben net woensdag gestopt, ook omdat ik allerlei nadelen aan de pil teveel mijn leven vond beinvloeden. Wat het verschil is, weet ik nog niet, al merk ik dat ik weer meer mezelf ben (vrolijker, opgewekter, niet uit het veld te slaan).
Ik hoop dat het binnenkort een positief effect gaat hebben op mijn ogen. Ik had behoorlijk veel last van droge ogen, ik vermoed door de pil. Dat ging niet goed samen met mijn lenzen. Ik hoop dat dat beter wordt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_18290775
Kijk dat is leuk om te horen Wel een erg snel effect.. Ik zal binnenkort mijn ervaring ook posten. Ik ben benieuwd. Zit nu in de stopweek dus denk dat ik er maar een paar stopmaanden van maak..
  vrijdag 9 april 2004 @ 01:05:02 #16
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_18290886
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:52 schreef Guppi het volgende:
Mm zijn dat statistieken en feiten of ervaring..?
Dit is wat ik geleerd heb...
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_18290918
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:55 schreef Guppi het volgende:
Kijk dat is leuk om te horen Wel een erg snel effect.. Ik zal binnenkort mijn ervaring ook posten. Ik ben benieuwd. Zit nu in de stopweek dus denk dat ik er maar een paar stopmaanden van maak..
Ben vorig jaar ook 1 maand gestopt. Toen wist ik gelijk weer waarom ik de pil in de eerste plaats ben gaan gebruiken...
Die pijn... al dat bloed!!! Ik was echt heeeel erg ongesteld!!!
Ben gelijk weer verder gegaan met de pil slikken, maar denk er wel over om over te stappen op een lichtere variant.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_18291056
ik ben anderhalf jaar terug gestopt, 3 jaar lang microgyn30 geslikt....gestopt, want ik werd helemaal idioot van die stemmingswisselingen!! Na een half jaar ..of iets langer, was ik eindelijk "mezelf" weer...niet meer zo extreem snel huilen als er iets zieligs op tv was enzo. Niet meer zo snel gepikeerd over opmerkingen van mensen..veel en veel fijner dus. Ik ben wel een paar kilo AANgekomen nadat ik stopte, maar weet niet zeker of het met het stoppen opzich te maken heeft, of dat ik op dat moment anders at..
En ik ben handig genoeg weer net zo "onregelmatig" ongesteld als voor de pil...

Maar goed, ik ben wat huiverig om weer met een ander soort anticonceptiemiddel te gaan beginnen, omdat ik juist nu goed in mn vel zit, en niet meer in depressieve dippen wil terugvallen.
(:
  vrijdag 9 april 2004 @ 07:33:30 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18292810
Het blijven idd hormonen en die kunnen hele rare dingen met je doen. Ik wil dat eigenlijk gewoon niet meer.
Ik heb wel een beetje rondgelezen en een spiraaltje lijkt toch de beste vervanger, al klinkt het inbrengen pijnlijk en eng
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_18292842
Ik slikte Microgynon30, juist omdat ik zo'n rug- en buikpijn had van nature. Gedurende die tijd erg humeurig vlak voor de menstruatie. Had ook nooit veel zin in sex. Wilde met de pil stoppen omdat ik het zat was om hormonen te slikken. Toen het Mirena spiraaltje gekregen en:
- een libido waar je moe van wordt , werd na een tijdje minder
- geen stemmingswisselingen meer
- nooit meer bloed zien vloeien
- dus ook nooit meer rug/buikpijn.

Er ging dus een wereld voor me open
  vrijdag 9 april 2004 @ 07:49:48 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18292846
Zitten er in het Mirena spiraaltje wel of geen hormonen?

Lama

http://www.mirena.nl/
  vrijdag 9 april 2004 @ 08:04:25 #22
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_18292887
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 07:48 schreef Idril-2 het volgende:
Ik slikte Microgynon30, juist omdat ik zo'n rug- en buikpijn had van nature. Gedurende die tijd erg humeurig vlak voor de menstruatie. Had ook nooit veel zin in sex. Wilde met de pil stoppen omdat ik het zat was om hormonen te slikken. Toen het Mirena spiraaltje gekregen en:

* Julynell kan dat bevestigen.

Ook voor mij geld wat Idril-2 hierboven geschreven heeft
Na bijna 10 jaar lang de pil geslikt te hebben, ben ik 3 jaar geleden eerst overgestapt op de Implanon. Dat ging de eerste 2 jaar goed, daarna was ik alleen nog maar ongesteld. Dat werkte dus ook niet. Op zoek gegaan naar een ander middel, want geen pil o.i.d. gebruiken is voor mij geen optie, en toen het mirena spiraaltje laten zetten.
Na 2 maanden was ik 'ongesteldheidsvrij', had een libido waar je U tegen zegt en mijn stemmingswisselingen waren ook stukken minder. Nou waren die stemmingswisselingen al minder met die Implanon. Maar mijn libido heeft zeker baat gehad bij dat spiraaltje

Ik kan het daarom iedereen aanraden
En ondanks dat het inbrengen bij mij behoorlijk pijnlijk was, vond ik het het wel waard. Ben er nu tenslotte wel voor vijf jaar vanaf
En wat de kosten betreft...ik weet eigenlijk niet of ze echt alleen de pil niet meer vergoeden of dat dat ook voor andere middelen geld die hetzelfde doen, maar het spiraaltje is wel goedkoper dan de pil. 135 euro voor 5 jaar. Da's dus 2.25 per maand
Carpe Diem, Memento Mori
  vrijdag 9 april 2004 @ 09:22:41 #23
49692 pukster
hardyf*ckinhar
pi_18293417
ik ben eind december gestopt (na een jaar of 10 verschillende pillen). Niet om zwanger te worden, maar omdat ik echt pil-moe was. Voelde me meteen stukken beter: opgeluchter, opgewekter, frisser en jawel: veel geiler. Het enige is dat ik het idee heb dat mijn hele cyclus zwaar ontregeld is want ik ben sinds ik gestopt ben niet meer ongesteld geweest (ook geen bijverschijnselen als buikpijn enzo gehad). En nee, ik ben niet zwanger. Wel gehoord dat menstruatie wel een jaar kan wegblijven als je stopt met de pil. Scheelt nu al plenty $$$, maar ben wel benieuwd of er meer vrouwen zijn bij wie het zo lang duurt...

Sowieso hoor ik van veel vriendinnen dat ze willen stoppen met de pil, vanwege de bijwerkingen enzo
Nonsense is better than no sense at all
pi_18294036
Zo'n hormoonspiraaltje werkt dus vijf jaar.. maar goed. Wie zegt dat ik over drie jaar nog geen kinderen wil. Het is wel een erg heftige stap dus. En kan het niet gebeuren dat je slecht reageert op die hormonen? Verder klinkt het wel goed namelijk
pi_18294128
Ik weet niet of het al gezegt is... maar de pil hélpt juist tegen buikkrampen bij menstruatie... heel veel jonge meisjes die erg veel krampen hebben als ze ongesteld moeten worden of/en heel erg veel bloed verliesen tijdens de menstruatie krijgen de pil voor geschreven...

Dus stoppen met de pil lijkt me geen optie daarvoor...
pi_18294189
Aha.. Toch had ik er in dat eerste half jaar geen last van. Maar ja ik was 13. Mm..
Ik denk toch al met al dat ik ga stoppen. Het wordt toch tijdelijk want om bepaalde redenen kan ik op dit moment geen geslachtsgemeenschap hebben maar zodra dat weer lukt (ik heb een vriend) ga ik weer met de pil beginnen. Ben nu erg benieuwd of het wat uitmaakt. Ik zal de resultaten hier posten. Misschien zit ik over vier weken wel huilend achter de computer met buikkrampen waar je u tegen zegt, maar ook dat zal ik dan laten weten
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:28:13 #27
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_18294355
Ik ben ooit tijdelijk gestopt met de pil, en ik kreeg toen juist stemmingswisselingen en heftige menstruatiepijn. Dat lijken me dus geen goede redenen om te stoppen. Van een verhoging van mijn libido heb ik niets gemerkt, maar ik heb ook met de pil een behoorlijk groot libido.

Een spiraaltje scheidt grotendeels dezelfde hormonen af als de pil, alleen minder en geleidelijker. Dat kan bij mensen die problemen hebben met de pil dus gunstig uitpakken. Wel gebeurt het nogal eens dat een spiraaltje niet goed zit en dus opnieuw ingebracht moet worden, dat je het duidelijk voelt zitten (vervelend bij o.a. sex en er is niet altijd wat aan te doen), en ook vrij hevige bloedingen komen voor. Sowieso is het inbrengen pijnlijk. Je hoeft geen problemen met een spiraaltje te krijgen, maar het kan dus wel. Toch zijn er een hoop vrouwen die het een fijne oplossing vinden.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_18294657
Ik ben sinds een half jaar ook gestopt met de pil, ik slikte microgynon 30.

Dit omdat alle voordelen die je zou hebben met de pil (met uitzondering van bescherming tegen zwangerschap natuurlijk) voor mij niet meer opgingen.

Ik had bijvoorbeeld sinds een aantal maanden veel meer last van mijn menstruatie en voelde me echt niet lekker.
Nu ik de pil niet meer slik heb ik in ieder geval amper last van mijn menstruatie. Ik merk ook dat ik steeds beter in mijn vel zit.

Toch wil ik wel weer aan de pil, maar ben eigenlijk te lui om naar de dokter te gaan en met hem te bespreken welke pil dan beter geschikt is voor mij.
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:56:29 #29
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_18294911
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:49 schreef Allantois het volgende:

[..]De pil verlaagt je toppen en verhoogt je dalen, dus zonder pil worden de wisselingen sterker. Ook zorgt de pil voor minder menstruatieklachten.
Hmm, apart, bij mij verhoogt de pil juist te toppen en verdiept de dalen, oftewel sinds ik Microgynon 30 gebruik tenminste heb ik meer last van stemmingswisselingen. Had ik met Diane-35 juist niet. Ligt dus heel erg aan de persoon m.i. Ga denk ik ook maar een serieus overwegen te stoppen.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_18295161
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:08 schreef Guppi het volgende:
Zo'n hormoonspiraaltje werkt dus vijf jaar.. maar goed. Wie zegt dat ik over drie jaar nog geen kinderen wil. Het is wel een erg heftige stap dus. En kan het niet gebeuren dat je slecht reageert op die hormonen? Verder klinkt het wel goed namelijk
Het spiraaltje werkt zolang het in je lichaam zit, en het is er sneller uitgehaald dan het geplaatst wordt, hoor
  vrijdag 9 april 2004 @ 12:44:16 #31
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18297477
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:28 schreef merdeka het volgende:
Een spiraaltje scheidt grotendeels dezelfde hormonen af als de pil, alleen minder en geleidelijker. Dat kan bij mensen die problemen hebben met de pil dus gunstig uitpakken.
Ik las op de Mirena-site dat hun spiraaltje 50 tot 100 keer zo weinig hormonen afgeven. Veel minder dus en beter gespreid: het hoeft niet eerst door je hele lichaam heen voor het eindelijk op de plaats is waar het hoort en dus merk je er minder van.
  vrijdag 9 april 2004 @ 12:48:01 #32
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_18297562
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]Ik las op de Mirena-site dat hun spiraaltje 50 tot 100 keer zo weinig hormonen afgeven. Veel minder dus en beter gespreid: het hoeft niet eerst door je hele lichaam heen voor het eindelijk op de plaats is waar het hoort en dus merk je er minder van.
Qua hormonen lijkt het me geweldig, maar ik heb een vriendinnetje die alleen maar rampspoed met het spiraaltje gehad. Gigantische bloedingen en vreselijk buikpijn, puur omdat dat ding van binnen zat. Toen ze zwanger wilde worden en het ding eruit had gehaald had ze nergens last meer van
pi_18299577
Een vriendin van mij vertelde net dat ze ook een spiraaltje heeft. Ze heeft een week hele heftige bloedingen gehad en het zetten deed ook pijn, maar toch is ze er nu heel tevreden mee!
Goed, eerst eens kijken hoe het gaat met de pil en anders... toch maar meer inlezen over een spiraaltje. :S
pi_18300926
Nou ik ben blij dat ik pas geleden met de pil gestopt ben, want ik slikte Marvelon en had echt megalast van stemmingswisselingen echt depri buien en angst gedachten. Nu ik merk dat ik gestopt ben is het gelukkig over en voel ik me veel minder onrustig...die pijnen neem ik nu maar voor lief en die paar puistjes...
  † In Memoriam † zaterdag 10 april 2004 @ 18:56:44 #35
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_18326384
Ik ben in juli 2002 gestopt met de Diane-35 pil omdat ik graag zwanger wilde worden (nog niet gelukt, maar dat is een ander topic).

Voordelen:
- 7 kg afgevallen
- verhoogd libido
- niet meer hoeven te denken aan elke avond een pil slikken

Nadelen:
- Stemmingswisselingen
- Veel puistjes (ik ben nu 32 dus geen puber meer)
- Zware en pijnlijke menstruaties
- Niet meer precies weten wanneer je ongesteld wordt
- Tijdens vakanties of feestelijkheden ongesteld
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_18335134
Hoei :-S
Waar begin ik aan?
De Diana-35 is wel een stuk heftiger dan microginon35 en femodeen, of is dat een fabeltje? Er zit allebei het getal 35 in, ik weet niet wat dát zegt..?
Ik ga het gewoon proberen. Ik wil niet zwanger worden, dus voor mij is de mogelijkheid nog open om gewoon weer te beginnen..
Goh ik ben wel blij met al jullie reacties!!
  zondag 11 april 2004 @ 01:59:55 #37
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18336993
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 18:56 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik ben in juli 2002 gestopt met de Diane-35 pil omdat ik graag zwanger wilde worden (nog niet gelukt, maar dat is een ander topic).

Voordelen:
- verhoogd libido

Nadelen:
- Zware en pijnlijke menstruaties
Dit merk ik tot nu toe al en ik ben pas een paar dagen gestopt.
Die menstruaties zijn wel heel erg vreemd, want de laatste keer dat ik ze zo heftig had, moet alweer een jaar of 4/5 geleden zijn (ik slik al vanaf mijn 19e de pil).

De reden dat ik gestopt ben met de pil is dat ik hem de laatste 3 maanden 3 maanden heb doorgeslikt om bepaalde redenen. Toen ik na een stopweek weer begon met de pil, kreeg ik echt gruwelijk veel last van de hormonen die erin zaten. Ik werd ongelofelijk vlak afgewisseld met depri buien, ochtendhumeur, geen zin meer in mijn werk, en ik beleefde eigenlijk nergens meer plezier aan. Zoiezo leek het alsof ik op alle gebieden ineens vervlakte. En zo BEN ik gewoon niet. Ik ben een optimist en kon geen enkele verklaring vinden voor die buien.
Nu ik ben gestopt zijn die buien helemaal weg. Bizar gewoon.
Bovendien merkte ik dat mijn libido ook al een behoorlijke tijd werd aangetast door de pil.
Ik heb geen zin meer in dit soort hormonen en daarom hoeft de pil voor mij helemaal niet meer.

Het lijkt mij idd ook weer lastig dat ik mijn ongesteldheid niet meer kan regelen, maar ms moet ik maar vaker aan tampons gaan wennen ofzo
pi_18342256
Ja ik ben toch ook vooral benieuwd naar het gevoel, het schijnt toch wel dat je het echt merkt en ik ben benieuwd wat het voor mij doet. Ik ben puber geweest op de pil en er nu weer uit op de pil. Wie weet merk ik er niks van, maar wie weet ook wel.
het is overal wat, dus...
pi_18342272
godver. ik log steeds in op mijn vaders naam als ik bij hen ben. Pardon, mri dus.
het is overal wat, dus...
  zondag 11 april 2004 @ 13:35:40 #40
16715 Mylene
*schatje*
pi_18343585
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 07:48 schreef Idril-2 het volgende:

Hmmz, klinkt goed, alleen het idee is zo eng, het inbrengen enzo.

Slaat misschien ook wel weer nergens op .
pi_18345048
quote:
Op zondag 11 april 2004 13:35 schreef schatje het volgende:

[..]

Hmmz, klinkt goed, alleen het idee is zo eng, het inbrengen enzo.

Slaat misschien ook wel weer nergens op .
Het is niet eng. Het is wél belangrijk dat iemand het doet die er ervaren in is. En daar moet je dus gewoon even naar vragen! En misschien een vriend(in) meenemen?

Het enige wat zeer kan doen is dat ze de baarmoedermond een tijdje open moeten houden. En achteraf kan je even (tot een paar uur) kramp voelen, maar dat is dan ook voor de vijf jaar daarna de laatste keer geweest .
pi_18378506
Bij mij doet alles pijn wat ze erin proberen te stoppen.. kan dat betekenen dat een spiraaltje voor mij geen zin heeft?
  maandag 12 april 2004 @ 22:16:00 #43
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18379217
Tja, het inbrengen zal even doorbijten zijn.
pi_18379971
Leren jezelf te ontspannen. En denk aan de vijf komende jaren dat je er geen omkijken meer naar hebt
pi_18380490
Ik ben om die redenen overgestapt naar een andere pil en het werkt echt

Ik had eerst Mercilon en nu heb ik Trinordiol...Deze pil is natuurlijker, omdat het de sterkte van de pillen opbouwt, net zoals je lichaam dat zou doen
pi_18389401
quote:
Op maandag 12 april 2004 22:43 schreef Idril-2 het volgende:
Leren jezelf te ontspannen. En denk aan de vijf komende jaren dat je er geen omkijken meer naar hebt
Ja dat leren te ontspannen, is nu net wat ik doe bij de therapeut, wat denk jij nou. En dat gaat niet zomaar even want ik ben er al meer dan een jaar mee bezig (gevoelig punt )
pi_18391954
wordt een spiraaltje bij de huisarts gedaan of moet je ervoor naar het ziekenhuis?

Kun je aan de huisarts gewoon een verwijzing vragen vor de gynaecoloog of moet je eerst langs de huisarts ( <- mega eikel !)....

na alles gelezen te hebben wat ik kon vinden lijkt het mirena spiraaltje een goede oplossing maar wil er sowieso nog even over babbelen met iemand die er verstand van heeft.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † dinsdag 13 april 2004 @ 14:58:38 #48
43556 miss_dynastie
pi_18392855
Uit eigen ervaring:
quote:
-Je libido verhogen
Ja, ik had totaal geen zin meer, dat is nu wel anders.
quote:
Ja, nergens last meer van.
quote:
Ja, voordat ik met de pil begon nergens last van, door de pil vreselijke pijnen en nu met de nuvaring neemt het steeds meer af!
pi_18404231
Eerst eens van de pil af, en dan denk ik na over die ringspiraaldingen..
Ik ben in elk geval niet meer ongesteld, dus die horrorverhalen van een vriendin van me, die twee maanden ongesteld was toen ze stopte, gelden gelukkig niet voor mij!
pi_18405276
quote:
Op zondag 11 april 2004 01:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dit merk ik tot nu toe al en ik ben pas een paar dagen gestopt.
Die menstruaties zijn wel heel erg vreemd, want de laatste keer dat ik ze zo heftig had, moet alweer een jaar of 4/5 geleden zijn (ik slik al vanaf mijn 19e de pil).

De reden dat ik gestopt ben met de pil is dat ik hem de laatste 3 maanden 3 maanden heb doorgeslikt om bepaalde redenen. Toen ik na een stopweek weer begon met de pil, kreeg ik echt gruwelijk veel last van de hormonen die erin zaten. Ik werd ongelofelijk vlak afgewisseld met depri buien, ochtendhumeur, geen zin meer in mijn werk, en ik beleefde eigenlijk nergens meer plezier aan. Zoiezo leek het alsof ik op alle gebieden ineens vervlakte. En zo BEN ik gewoon niet. Ik ben een optimist en kon geen enkele verklaring vinden voor die buien.
Nu ik ben gestopt zijn die buien helemaal weg. Bizar gewoon.
Bovendien merkte ik dat mijn libido ook al een behoorlijke tijd werd aangetast door de pil.
Ik heb geen zin meer in dit soort hormonen en daarom hoeft de pil voor mij helemaal niet meer.

Het lijkt mij idd ook weer lastig dat ik mijn ongesteldheid niet meer kan regelen, maar ms moet ik maar vaker aan tampons gaan wennen ofzo
Hmm, interessant weer, dit topic... Ik stond vorige maand echt op het punt om te stoppen, na drie maanden echt een rotgevoel, hetzelfde als wat jij beschrijft. Doordat ik niet wist waardoor het kwam ging ik overal aan twijfelen, ook aan m'n relatie, en dat was toch wel het ergste van alles. Gelukkig bedacht m'n moeder ineens dat ik sowieso sinds ik de pil slik al véél vaker jank om (bijna) niks. Maar goed. Ik ben dus nog maar een maandje doorgegaan omdat ik dan in elk geval drie maanden Femodeen geprobeerd zou hebben.
En nu zijn er nog 7 pillen over en vraag ik me af wat ik zal doen, doorgaan of stoppen? Het irritante is dat ik liever geen hormonen meer slik, de Nuvaring me wel een optie lijkt maar daar zitten ook hormonen in. Volgens mij ben ik met condooms alleen maar elke maand supergestresst of ik niet toevallig zwanger ben, en het spiraaltje lijkt me heel erg eng. En ik merk wel dat dat rotgevoel veeeel minder is, dus dat scheelt ook wel. Toch blijf ik heel erg benieuwd of ik me zonder pil echt weer helemaal mezelf ga voelen, dus ik ga nog twee weekjes heel hard nadenken wat ik nou ga doen. En ik blijf dit topic zeker volgen, wie weet kom ik nog goede argumenten tegen
pi_18406586
euhm toen ik stopte met de pil (kep meerdere pillen gehad, waaronder microginon 30, yasmin, stediril en de prikpil (geen aanrader als je sexueel actief bent omdat je dan helemaal niet meer ongesteld word, dus de hele tijd zit te denken dat je zwanger bent, superirritant) had ik zelf niet veel verschil, wel was het grappige dat ik voordat ik met de pil begon superveel buikpijn had altijd (tot niet meer kunnen zien aan toe), tijdens de pil had ik nog buikpijn maar verdraagzaam en nu heb ik er helemaal geen last meer van.

maar of het voordelen heeft, ja de enigste die ik kan bedenken is die pilletjes elke avond niet meer hoeven te slikken (grote pillen krijg ik zonder moeite binnen maar die kleine rotdingetjes niet). ik weet wel dat ik ze ook niet meer hoef, ook door een verhoogd borstkankergehalte wat je daardoor krijgt, en doordat ik ook nog rook, waardoor je ook trombose kan krijgen en zow. en zo irritant vind ik het nou ook weer niet om het met condoom te doen, en mijn vriend die vind het ook niet erg. dat liever dan zonder condoom en met pil vind hij (volgens mij tenminste)
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_18408510
Ik ben een paar maanden geleden ook gestopt met de pil (microgynon 50)
Niet om zwanger te worden, maar omdat ik het zat was. Toen ik begon met de pil heb ik een stuk of 5 verschillende uitgeprobeerd, allemaal even erg eigenlijk (doorbraakbloedingen, hoofdpijn, etc)
Microgynon was de minst erge, dus daar maar mee doorgegaan. En hij werkte goed, want ik had totaal geen zin meer om te sexen
Voordat ik de pil slikte was ik regelmatig ongesteld, en ik had ook nooit last van buikpijn ofzo.
In die paar jaar dat ik de pil geslikt heb, werd iedere maand de buikpijn erger, en de bloedingen heviger.
Nu ik em niet meer slik, is het weer zoals eerst, regelmatig en nergens last meer van.
En mijn libido is ook weer als vanouds
Het nadeel is wel dat je met condooms moet gaan klooien, maar ik voel me echt stukken beter!
Of ik ooit weer de pil ga slikken of iets anders ga proberen weet ik niet, voorlopig laat ik het even zo
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_18429875
Tot nu toe krijg ik pukkels en ongesteldheidsbuikpijn, maar ik ben al twee dagen niet meer ongesteld. Denk niet dat het stoppen met de pil al effect heeft op mij
pi_18430184
Aangezien hier wat vrouwen zitten die vast wel wat ervaringen hebben.
De prikpil, is dat eigenlijk wat.
Ik hoor vaak van vrouwen dat ze door de pil een lager libido hebben (mijn vriendin ook), heb je dit met de prikpil ook?
zonee, dan lijkt mij dat ideaal. Nog gewoon zin in sex, niet meer ongesteld en beschermt tegen zwangerschap.
- iedereen heeft recht op mijn mening -
pi_18431349
quote:
Op woensdag 14 april 2004 23:08 schreef damster het volgende:
Ik hoor vaak van vrouwen dat ze door de pil een lager libido hebben (mijn vriendin ook), heb je dit met de prikpil ook?
zonee, dan lijkt mij dat ideaal. Nog gewoon zin in sex, niet meer ongesteld en beschermt tegen zwangerschap.
Prikpil is om drie maanden volgens mij .
pi_18443741
quote:
Op woensdag 14 april 2004 23:08 schreef damster het volgende:
lager libido jazeker, wel vergeleken met de gewone pil. enne niet meer ongesteld is ook niet alles hoor, zoals ik ook al in een stukje hierboven had geschreven, als je sexueel actief bent weet je dus totaal niet of je nou wel of niet zwanger bent, wat ik dus niet prettig vond.

voor de rest eigenlijk alleen maar voordelen, geen problemen met elke avond een pilletje slikken, nooit meer ongesteld (dus ook geen problemen met vakanties)

enne beschermt tegen de zwangerschap was volgens mij wel een stuk lager dan bij de gewone pil. dus ikzelf zou het je afraden
  † In Memoriam † donderdag 15 april 2004 @ 15:14:08 #57
43556 miss_dynastie
pi_18444062
Een kennis van me is door de prikpil verminderd vruchtbaar geworden. Ik weet niet of het een algemeen verschijnsel is?
pi_18444276
Vandaag gehoord dat een zus van een kennis de mirena heeft sinds enkele maanden.

Inbrengen was erg pijnlijk, en de twee weken erna had ze een naar gevoel in haar buik (uitdrijf bewegingen maakte haar baarmoeder volgens de arts).

Nu is dat allemaal achter de rug en heeft ze nergens meer last van, is niet meer ongesteld en heeft geen nare stemmingswisselingen meer.

De last van die twee weken is het meer dan waard geweest vindt ze, ze is er nu vanaf voor 5 jaar.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18451849
quote:
Op donderdag 15 april 2004 15:14 schreef miss_dynastie het volgende:
Een kennis van me is door de prikpil verminderd vruchtbaar geworden. Ik weet niet of het een algemeen verschijnsel is?
ja er is een verhoogde kans om onvruchtbaar te worden, dat word ook door de huisarts uitgelegd. die van mij was er daardoor niet al te happig op, maar een hormoonstaafje wou hij al helemaal niet doen
pi_18539992
Wat vaag dat dat dan toch op de markt gebracht is, ik hoop dat alle dokters het daar dan even goed over hebben!
  maandag 19 april 2004 @ 17:26:48 #61
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_18540262
Ik ben ook een tijd gestopt met de pil om te kijken of er dingen zouden veranderen.. Enige wat merkte is dat ik wat heviger ongesteld werd en iets onregelmatiger ongesteld was. NOu wil ik weer beginnen met de pil. Vorige keer dat ik aan de pil begon ben ik best wat aagekomen.. en dat is ernniet afgegaan toen ik ben gestopt.. Zou ik nu dan weer opnieuw aankomen als ik weer ga beginnen?
Ti voglio bene!
  maandag 19 april 2004 @ 17:31:11 #62
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18540366
Laat ik weer eens melden wat voor extra veranderingen ik heb ondervonden door met de pil te stoppen:
-Smallere heupen (dat vet dat je nooit wegkrijgt op 'die' plekken komt soms gewoon door de pil)
-kwaliteit van m'n huid is ernstig verbeterd.
-Weer veel meer zin om dingen te doen, ben weer veel creatiever
-Geen last meer van droge ogen
pi_18541356
quote:
Op maandag 19 april 2004 17:26 schreef xxsaskiaxx het volgende:
... Zou ik nu dan weer opnieuw aankomen als ik weer ga beginnen?
Hoe lang ben je nu gestopt? Ik denk dat dat wel meespeelt wat betreft jouw vraag.
  maandag 19 april 2004 @ 18:22:59 #64
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_18541519
een half jaar ongeveer...
Ti voglio bene!
pi_18541526
Ik heb het er vandaag ook even met mn vriend over gehad, ik wil ook iets anders met de pil. Ik heb de laatste tijd (al een vrij lange periode) ook enorm last van stemmingwisselingen, neerslachtig gevoel, de zin in sex is bij mij ook al een tijdje verdwenen en ik heb tijdens mijn menstruatie heel veel pijn en bloed.. Heb net dit topic even doorgelezen en voelde me gerustgesteld dat ik lang niet de enige ben met dit probleem. Ik ga denk ik maar even een keer bij de huisarts langs. Het liefst stop ik helemaal met de pil, maar wil tot ik aan kinderen begin het eigenlijk nog wel even volhouden met een pil. Dit omdat ik de andere opties naast pilgebruik niet altijd prefereer. Ik heb in ieder geval veel aan dit topic!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_18541827
Ik vind het echt een dilemma. Morgen de laatste pil van de strip, dus nog een weekje om te bedenken of ik nog een maand met de pil doorga.
AAAAARGH, wat zal ik nou doen?!?!?!?!?
pi_18542009
Ik twijfel ook iedere maand, maar ben veels te benauwd dak dan met mn cyclus ga klooien en niet meer voldoende beschermd ben enzo. Ik ga gewoon eerst een afspraak met de huisarts maken, kan ik altijd nog beslissen wat ik ga doen.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_18542324
ik zit nu in de stopweek en ga deze week bellen voor een afspraak, een maandje slikken extra kan ook geen kwaad lijkt me.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 19 april 2004 @ 19:27:42 #69
91145 Merida
* Miss Pink *
pi_18543067
Ik slik sinds m'n 14e de pil... eerst heel lang de Diane-35 pil en daarna Microgynon-30 een tijd. Ik ben overgegaan op de Microgynon omdat ik meende dat die minder zwaar was en dat ik met m'n 21 jaar minder last zou hebben van puistjes. Deze pil heb ik ongeveer een jaar geslikt maar beviel me slecht. Weinig zin in sex enzo... en voelde me ook niet zo lekker in m'n vel. Toen heb ik besloten om helemaal met de pil te stoppen. Dit was een goede beslissing... ik had meer zin in sex en voelde me beter. Maar er zat een groot nadeel aan... ik kreeg erge last van puistjes! Dus toen moest ik kiezen... puistjes of de pil? Nou ik heb de pil toch maar gekozen en niet meer Microgynon, maar de Diane pil weer. M'n huid ziet er nu stukken beter uit en dat weegt toch op tegen nadelen voor mij. Maar als ik geen last van die puistjes had gehad... dan had ik nooit geen pil meer genomen.
~ Festen ~ The Butterfly Effect ~ Dangerous Liaisons ~ Mulholland Drive ~The Others ~ Dogville ~ Minority Report ~ Scary Movie ~Trainspotting ~ Moulin Rouge! ~ The Hours ~ Chocolat ~ Donnie Darko ~ The Full Monty ~ Karakter ~ Pleasantville ~
  maandag 19 april 2004 @ 21:55:00 #70
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18547596
Ik dacht ook dat na Diane35 Microgynon30 lichter zou zijn. Maar M30 heeft veel vervelendere bijwerkingen. En het vervelende is dat je eerst helemaal niet doorhebt dat die door die pil komen, omdat ze zo geleidelijk erin sluipen.
pi_18549271
Inderdaad, daar ben ik het me eens.

Zijn er nog andere die Femodeen slikken of geslikt hebben?
pi_18549478
ik slik femodeen, sinds drie maanden nu. en ik ben me in die drie maanden wel beter gaan voelen, minder stemmingswisselingen. verder heb ik wel meer last van hoofdpijn, maar ik weet niet meer of ik dat met m30 ook al had...
  maandag 19 april 2004 @ 23:31:41 #73
90273 merdeka
pi_18550482
Ik heb ook Femodeen, en sinds ik die pil heb voel ik me wel veel beter dan met andere pilsoorten (heb er verschillende gehad), ook al had ik nooit ernstige klachten van de pil. Stoppen beviel mij dan ook niet zo.

Volgens mijn gyneacoloog is Femodeen de pil waar hij de minste klachten over krijgt. De klachten die voorkomen, schijnen meestal hoofdpijn en gespannen borsten te zijn. Zelf heb ik af en toe een opgeblazen gevoel in mijn buik en wat buikpijn als ik ongesteld ben, maarja, menstruatiekwaaltjes blijf je nu eenmaal in meer of mindere mate houden. En zonder de pil werd het allemaal veel erger, dus ik vind het nu wel goed zo!
pi_18559268
Ik ben nu sinds oktober gestopt met het slikken van de pil.
En voor mij geld: ik voel me tig keer beter, happier ook. Geen last meer van huilbuien enzo en wat voor mij ook goed zichtbaar is, ik heb weer zin in seks

Mijn vriend en ik doen het met condoom omdat ook hij zoiets had van, ik zie je liever happy dan niet dus voor ons is het vrijen met condoom totaal geen probleem.
Wat ook geldt, wij zijn op een leeftijd (27-28) dat we het niet erg zouden vinden als we toevallig zwanger zouden geraken. Het is niet de bedoeling dat het gebeurt maar mocht het zo zijn, dan zou het geen ramp zijn...we willen toch kinderen (maar voorlopig dus nog ff niet).

Ik heb 2 pillen in mijn leven geslikt en ben die rotzooi gewoon zat. Ik reageerde er iedere keer te heftig op, van pijn in mijn buik tijdens het slikken van de pil tot aan enorme stemmingsveranderingen...mijn ma zei zelfs een keer, je was echt een bitch tijdens het slikken van de Diane35 pil...dat zegt genoeg.

Dus voor mij ff geen pil meer
pi_18738954
Afspraak is gemaakt, binnenkort ga ik naar de gynaecoloog, doorverwezen door mijn huisarts en krijg ik de mirena. Ben erg benieuwd... *bibber*
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18779757
Ik ben nu denk ik een jaar geleden begonnen met de pil, omdat ik elke keer als ik ongesteld werd ontzettend ziek werd. Sinds ik de pil gebruik is dit eigenlijk helemaal weggegaan, maar ik heb het idee dat er erg veel bijwerkingen aan zitten. Ben een tijdje erg depressief geweest, ben constant moe en heb ook veel last van mijn lenzen. Verder ben ik vaak ziek, wat ik vroeger eigenlijk nooit was (behalve dan als ik ongesteld was), en heb eigenlijk nergens zin in. Soms zijn er periodes waarin ik een beetje opleef, maar de bovenstaande klachten komen eigenlijk altijd wel terug.
Nu vraag ik me af hoeveel verschil er is tussen verschillende pillen (ik gebruik Stediril). Zou een switch naar een andere pil veel kunnen veranderen, of is het verstandiger dat ik er een tijdje mee stop en kijk hoe het dan gaat?
pi_18780345
ik heb eerder in dit topic gepost met mijn twijfel over stoppen met de pil. ik ben na een jaar microgynon overgestapt op Femodeen, en ik voel me na drie maanden die pil echt een stuk beter. het rotgevoel dat ik de afgelopen 4 a 5 maanden vaak had is verdwenen, ik heb er op zitten wachten maar het kwam gelukkig niet..
volgens mijn huisarts is Femodeen een pil die minder van dat soort pms-achtige klachten tot gevolg heeft, en bij mij klopt dat zeker!! t is wel nog steeds elke maand zo dat ik twijfel over stoppen met de pil, maar omdat ik me met Femodeen echt steeds beter ben gaan voelen ga ik toch steeds door. ook omdat ik veel te bang ben dat het met condooms een keer mis gaat.. en bij mij helpt deze pil dus best wel .
pi_18783174
ik was ook van de huisarts doorverwezen naar de gyn, omdat ik veel klachten hebben tijdens de tweede en derde week van de pil en ook tijdens de stopweek, het wordt eigenlijk alleen maar erger... heb onderzoekje gekregen en alles zag er verder goed uit. Aangezien ik al een keer gewisseld heb van pil is dat geen optie meer.. dus nu krijg ik een 3 fasen pil en daar zou het beter van moeten worden, ik moet begin juli weer terug en als het dan niet verbeterd is moet er iets anders komen.

heb foldertjes meegekregen van de nuvaring en de mirena maar twijfel hier best erg over, en ik heb het idee als je stopt met de pil dat al je probleempjes dan over zijn. Ik moet er nog es goed over nadenken, eerst afwachten maar
pi_18965010
Ik hoor allemaal positieve berichten over Femodeen! Ik slikte het denk ik twee jaar en nu beginnen die depri buien er weer in te sluipen. Misschien ligt het dan wel niet aan de pil
Ik ben trouwens deze week netjes (twee dagen later dan normaal) ongesteld geworden. En nu dus een maand gestopt. Hulde voor dit feit
Heb trouwens (nog) geen buikpijn. Maar omdat het de eerste maand is dat ik stop heb heb ik het gevoel dat ik zelf allemaal positieve dingen zit te verzinnen
pi_18968881
quote:
Op donderdag 29 april 2004 23:32 schreef Nadientje het volgende:
ik was ook van de huisarts doorverwezen naar de gyn, omdat ik veel klachten hebben tijdens de tweede en derde week van de pil en ook tijdens de stopweek, het wordt eigenlijk alleen maar erger... heb onderzoekje gekregen en alles zag er verder goed uit. Aangezien ik al een keer gewisseld heb van pil is dat geen optie meer.. dus nu krijg ik een 3 fasen pil en daar zou het beter van moeten worden, ik moet begin juli weer terug en als het dan niet verbeterd is moet er iets anders komen.

heb foldertjes meegekregen van de nuvaring en de mirena maar twijfel hier best erg over, en ik heb het idee als je stopt met de pil dat al je probleempjes dan over zijn. Ik moet er nog es goed over nadenken, eerst afwachten maar
ik ben van een zware pil overgestapt op de nuvaring (zie topic over de nuvaring). Al die vervelende bijwerkingen die ik van de pil had zijn nu verdwenen. Ben niet meer zo depri, libido is weer top, puistjes zijn verdwenen. Nu moet ik alleen nog even mijn ontrekkingsbloeding afwachten, maar ik verwacht dat het beter is dan die ellendeweek met de pil.
pi_18969381
NUVAring is zo'n beetje in alle gevallen/opzichten gunstiger dan de pil.
  maandag 10 mei 2004 @ 17:09:26 #82
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_19023297
Ik denk dat het heel verschillend is. Als je last hebt van de pil, gaat het beter als je m niet meer slikt en andersom. Ik ben een tijdje geleden in een vlaag van verstandsverbijstering gestopt, en ik dacht echt dat ik doodging toen ik ongesteld werd. Toen ik de pil nog slikte (wat ik dus nu ook weer doe) was ik 3-4 dagen een klein beetje ongesteld, geen stemmingswisselingen, krampen, pijnen, etc. Toen ik stopte begreep ik eindelijk alle vrouwen die klagen over hun menstruatie. Ik had echt onwijze pijn, kramp, het duurde gelijk een week, en het leek Niagara Falls wel!
Dus als je last hebt moet je stoppen, en als je geen last hebt moet je doorgaan is mijn conclusie.
Spoilers!
  Moderator maandag 10 mei 2004 @ 17:55:14 #83
5428 crew  miss_sly
pi_19024363
Ik ben officieel vandaag gestopt met de pil (ik moest eigenlijk vandaag weer beginnen na mijn stopweek).

Al de reeds genoemde redenen hebben mij ook doen besluiten te stoppen: weinig tot geen zin in sex, droge ogen (hoop dat het bij mij ook minder wordt, net als bij SEMTEX want dat is met lenzen toch echt lastig) en geen zin meer in hormonen. Ben ook erg benieuwd of ik me prettiger ga voelen. Geloof dat stiekem die hormonen wel veel invloed hebben. Mijn vriend gelooft dat niet helemaal, maar we zullen zien. Ik geloof dat veel mannen de invloed van hormonen ernstig onderschatten.

Ik ga dit topic in de gaten houden en zal het zelf ook laten weten als ik veranderingen ontdek.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 10 mei 2004 @ 22:33:05 #84
93574 yF
Yvonneke
pi_19032517
Ik kan je iig verzekeren dat het je libido verhoogd!
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin.
  Moderator dinsdag 11 mei 2004 @ 08:28:40 #85
5428 crew  miss_sly
pi_19038470
quote:
Op maandag 10 mei 2004 22:33 schreef yF het volgende:
Ik kan je iig verzekeren dat het je libido verhoogd!
dat lijkt me wel wat
en ik denk dat mijn vriend dat ook wel prima vindt
pi_19398158
Goed, inmiddels anderhalve maand gestopt.

Sinds een maand ben ik een beetje afgestompt, overemotioneel als ik normaal ben ben ik nu bijna stoïcijns over alles wat er gebeurt. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

't Is wel lekker rustig eigenlijk
  dinsdag 25 mei 2004 @ 18:00:50 #87
93574 yF
Yvonneke
pi_19398539
Denk het wel, heeft allemaal te maken met die hormonen hè!
pi_19413011
Hmz.
Hoe lang duurt het eigenlijk voor het weer een beetje tot rust is?
  Moderator dinsdag 8 juni 2004 @ 11:35:18 #89
5428 crew  miss_sly
pi_19723030
Ik ben nu 5 weken gestopt. Het belangrijkste verschil dat ik opmerk, is dat ik minder last heb van (vr)eetbuien! En niet alleen heb ik vrijwel geen last meer van die buien, maar als ik trek ergens in heb, kan ik het ook gemakkelijk weerstaan. Ik heb nu gewoon wel zin in wat lekkers, maar voordien had ik echt ernstige behoefte aan snoep of chips of andere slechte dingen.

Ik ben er in ieder geval wel superblij mee dat ik daar van af ben
pi_19730154
Ik ben sinds twee weken gestopt omdat ik momenteel in een "oh wat ben ik toch gezond en fit"-manie zit en de pil was het enige dat ik nog aan medicinale troep naar binnenwerkte. Dat stoorde me. Ik ben nu volledig 'clean', er gaat alleen soms een paracetamol naar binnen.
Merk nog geen effecten zoals anderen die beschrijven. Wel vind ik het idee dat ik straks niet meer zelf kan bepalen wanneer ik ongesteld word irritant, wellicht ga ik om die reden ooit wel weer beginnen. Vind het idee dat mijn lichaam na bijna vijftien jaar continu hormonen slikken daar even van verlost is wel prettig.
pi_20252442
Hm, mijn ervaring is dat ik inmiddels anderhalve week geleden ongesteld had moeten worden. Na bijna vijftien jaar onafgebroken hormonen naar binnen stouwen moet mijn lichaam kennelijk even wennen aan de nieuwe situatie.
pi_20253719
quote:
Op maandag 28 juni 2004 15:32 schreef thaleia het volgende:
Hm, mijn ervaring is dat ik inmiddels anderhalve week geleden ongesteld had moeten worden. Na bijna vijftien jaar onafgebroken hormonen naar binnen stouwen moet mijn lichaam kennelijk even wennen aan de nieuwe situatie.
Twee jaar geleden ben ik een tijdje gestopt met de pil, het duurde toen ook behoorlijk lang voordat ik 'normaal' ongesteld werd. Ik heb zelfs nog een zwangerschapstest gedaan: dat was wel een beetje spannend. . Maar het schijnt normaal te zijn.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  maandag 28 juni 2004 @ 17:26:16 #93
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_20255558
quote:
Op maandag 28 juni 2004 15:32 schreef thaleia het volgende:
Jaaa, hier ook! Ik ben al 6 weken geleden gestopt, en ik heb al 2 weken het idee dat het "dan nu wel zou komen" .

Wat is het toch heerlijk om vrouw te zijn .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:32:15 #94
97175 ChillyM
Geloof in jezelf!
pi_20286919
Volgens mij ligt het bij iedere vrouw weer anders qua pil.

Ik heb vroeger microgynon 30 (nummer weet ik niet mmer zeker hoor) gehad en daar kreeg ik van die depressieve buien van.
Ik ben pas gestopt met Marvelon, kreeg daar hoofdpijn en migraineaanvallen van, dus nu op dit moment even niets wel lekker want van die hoofdpijnen ben ik af, maar ik moet wel zeggen dat die menstruatieperioden weer zeer pijnlijk zijn en onregelmatig! :-(
Make love not war!
  woensdag 30 juni 2004 @ 10:32:38 #95
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_20300531
Ik ben een maand of 5 geleden gestopt met de pil en precies 28 dagen ben ik ongesteld geworden. Sindsdien heb ik een regelmatige cyclus. Ik voel na twee weken ook mijn ovulatie, dus perfect.. zou je zeggen..
Maar ik ben nu behoorlijk over tijd, en heb wèl alle bijverschijnselen van menstruatie (moe, hoofdpijn, pukkels, vette huid, opgeblazen gevoel). Ik heb zelfs twee zwangerschapstesten gedaan maar ik ben volgens die testen niet zwanger..pffoeiiii!
Ik snap dat mijn cyclus na het gebruiken van de pil (10 jaar) ook even op gang moet komen, maar ik heb wèl geovuleerd.. waar blijft dat eitje dan??
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij vertellen of ik de bijverschijnselen zoals hierboven beschreven blijf houden totdat ik weer ongesteld word...ook al kan dat misschien nog wel een paar weken duren?
Money talks, Bullshit walks!
pi_20301815
Ik was een tijdje geleden begonnen met Microgynon 30.Werd er behoorlijk depri van,dus ben maar gestopt
pi_20304143
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 10:32 schreef Kiki het volgende:
Ik ben een maand of 5 geleden gestopt met de pil en precies 28 dagen ben ik ongesteld geworden. Sindsdien heb ik een regelmatige cyclus. Ik voel na twee weken ook mijn ovulatie, dus perfect.. zou je zeggen..
Maar ik ben nu behoorlijk over tijd, en heb wèl alle bijverschijnselen van menstruatie (moe, hoofdpijn, pukkels, vette huid, opgeblazen gevoel). Ik heb zelfs twee zwangerschapstesten gedaan maar ik ben volgens die testen niet zwanger..pffoeiiii!
Ik snap dat mijn cyclus na het gebruiken van de pil (10 jaar) ook even op gang moet komen, maar ik heb wèl geovuleerd.. waar blijft dat eitje dan??
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij vertellen of ik de bijverschijnselen zoals hierboven beschreven blijf houden totdat ik weer ongesteld word...ook al kan dat misschien nog wel een paar weken duren?
toen ik met microgynon stopte had ik tzelfde. duurde meer dan een half jaar. dus gewoon afwachten, en soms een testje doen. komt t vanzelf goed, was bij mij ook zo tenminste
pi_20304272
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 10:32 schreef Kiki het volgende:

Hier had ik eveneens allemaal last van: het is erg irritant als je het idee krijgt dat je misschien zwanger bent..ik zat daar tenminste niet echt op te wachten. Ik heb er met mijn oudere zus over gesproken die een paar keer is gestopt met de pil om zwanger te worden en zij vertelde dat ze dit ook heeft gehad. Het schijnt er allemaal bij te horen, hoe vervelend het ook is. Als je echt ongerust bent, kun je natuurlijk altijd even naar de huisarts gaan.
  woensdag 30 juni 2004 @ 17:08:51 #99
93574 yF
Yvonneke
pi_20312120
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:32 schreef ChillyM het volgende:
Volgens mij ligt het bij iedere vrouw weer anders qua pil.

Ik heb vroeger microgynon 30 (nummer weet ik niet mmer zeker hoor) gehad en daar kreeg ik van die depressieve buien van.
Ik ben pas gestopt met Marvelon, kreeg daar hoofdpijn en migraineaanvallen van, dus nu op dit moment even niets wel lekker want van die hoofdpijnen ben ik af, maar ik moet wel zeggen dat die menstruatieperioden weer zeer pijnlijk zijn en onregelmatig! :-(
Ik kreeg ook enorme hoofdpijn en migraine van onder andere Stediril 30 en Yasmin (terwijl dat toch een speciaal ontworpen erg lichte pil is enzo). Slik nu Lovette en mijn hoofdpijn en migraine zijn tot het minimum teruggebracht!
  woensdag 30 juni 2004 @ 17:27:47 #100
14746 k_i_m
pi_20312632
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:49 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

duurde meer dan een half jaar.
Stoppen werkt nog beter dan doorslikken . Dat had ik eerder moeten weten!
In my life
Why do I smile
  woensdag 30 juni 2004 @ 19:54:15 #101
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20316429
Hou dit topic in de gaten.
*Brennie denkt er ook over om na ruim 11 jaar te stoppen met de kolerepil.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_20341855
Ik dacht vanmiddag dat het nu dan toch echt wel zou gaan komen, want ik had zo'n ongelooflijke onweerstaanbare onverdraaglijke zin in een loeivette pizza....maar nu realiseer ik me dat ik dat vorige week toen ik een onbedwingbare behoefte voelde om enorme hoeveelheden chocola naar binnen te werken ook al dacht, en nog altijd niet ongesteld ben geworden. Ach ja
pi_20342379
Ik slik nu marvelon, en ik moet helaas wel... te meer omdat ik heel erg veel menstruatieklachten heb, ben er altijd een week ziek van... dat is ook de reden dat ik m door mag slikken 3 maanden) dus ik heb maar eens in de 9 weken een stopweek... Nu lees ik hier steeds dingen over die femodeen... is dat echt zo'n verschil? en wordt die ook vergoedt door het ziekenfonds? Misschien moet ik daarover even met de dokter babbelen
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
  vrijdag 2 juli 2004 @ 09:07:26 #104
90273 merdeka
pi_20354484
Femodeen is gewoon een ander merk pil, dus die wordt gewoon vergoed door het ziekenfonds. Met eigen bijdrage dan, maar dat geldt voor alle pillen. Ik heb met Femodeen minder last van menstruatieklachten en pilklachten, dus ben er zelf wel tevreden over (dat was met de vorige pillen wel anders). Volgens mijn gyneacoloog heb je bij Femodeen of Yasmin de minste kans op klachten van de pil. Maar Yasmin is niet voor iedereen (en ook niet voor mij) geschikt. Overigens kreeg ik bij Marvelon gewoon een eisprong, en dat is dus niet de bedoeling als je een pil slikt.... ben dan ook snel op een betrouwbaarder goedje overgezet. Ik ging naar de gyneacoloog omdat ik telkens halverwege de pilstrip buikpijn kreeg en wat bloed verloor. Hij dat nagekeken - was dat dus een eisprong - en laat een pil nu bedoeld zijn om dat te voorkomen
  vrijdag 2 juli 2004 @ 10:35:12 #105
32681 troT
Ook echt
pi_20355846
Ik slik inmiddels zo'n 4 jaar microgynon 30. Moet zeggen dat ik me er over het algemeen wel goed bij voel, maar dat komt misschien ook omdat ik me niet meer kan herinneren hoe het was voordat ik aan de pil begon. Ik loop de laatste tijd wel vaker met het idee, om tijdelijk te stoppen of om eens over te stappen op een andere pil, maar het is er dus nog niet van gekomen. Ik vraag me toch af wat de grote voordelen zijn van het stoppen met de pil, voor de meeste vrouwen hier?
  vrijdag 2 juli 2004 @ 10:41:16 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_20355972
Ik ben vorig jaar augustus gestopt met de pil, na hem ongeveer 10 jaar geslikt te hebben. Marvelon. Ben gestopt omdat ik het gewoon een beetje zat was.
Voor mij geld: Beste beslissing ooit! Voel me prima, merkte weinig verschil behalve dat mijn libido terug is op niveau. Mijn cylcus was vrijwel meteen weer op gang en regelmatig.

Het enige dat ik jammer vind is dat ik mijn menstruatie niet meer uit kan stellen naar believen, maar goed, daar kan ik wel mee leven.
pi_20357127
mijn vriendin is gestopt eind november met de pil en

binnen 2 maanden komt het resultaat ter wereld......

[URL=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=34272][b]mijn fotoboek[/b][/URL]
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:10:20 #108
32681 troT
Ook echt
pi_20358170
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 10:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben vorig jaar augustus gestopt met de pil, na hem ongeveer 10 jaar geslikt te hebben. Marvelon. Ben gestopt omdat ik het gewoon een beetje zat was.
Voor mij geld: Beste beslissing ooit! Voel me prima, merkte weinig verschil behalve dat mijn libido terug is op niveau. Mijn cylcus was vrijwel meteen weer op gang en regelmatig.

Het enige dat ik jammer vind is dat ik mijn menstruatie niet meer uit kan stellen naar believen, maar goed, daar kan ik wel mee leven.
Hmmz kijk dan zou het voor mij vrij weinig uitmaken. Dat libido van mij daar is niks mis mee. Buiten dat vind ik het ook altijd wel handig om mn menstratie te kunnen uitstellen. Maar toch blijft er wel iets knagen, tis toch hormonentroep die je binnen krijgt.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:13:40 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_20358249
Idd, hormonen. En daarnaast ben ik een vrij stevige rookster...
Zou beter met het roken kunnen stopppen, maar goed, andere discussie
pi_20370544
ik ben zelf begin dit jaar gestopt met Minulet. Ik werd gewoon tijden het slikken ongesteld wat niet echt een pretje was. En me humeur was ook echt zo wisselend, wat het normaal nooit is. Ik ben een paar maanden gestopt omdat ik niet ongesteld werd. Duurde 3 maanden ofzo. Maar hierna ben ik microgynon 30 gaan slikken maar het bevalt me wel eigenlijk. Ik ben wel erg emotioneel sinds ik deze pil slik maar ach als dat het ergste is? Ben nu tenminste wel van de meeste pijnen af.
pi_20429291
Haha, gefeliciteerd airbusNEK

Ik ben na een week of 7 dan toch eindelijk ongesteld geworden. Vraag me af of vanaf nu mijn cyclus dan weer normaal is, of dat de volgende keer weer pas over 6/7 weken komt, of juist over 2 Zal wel gewoon normaal zijn nu. Ik merk tot nu toe: meer libido, en meer schommelingen in mijn stemming (wat gezien mijn toch al depressieve aard op zich niet HEEL handig is). Voorlopig kan ik dat laatste wel hebben, het aangename idee dat ik nu geen troep meer in mijn lijf heb wint het van dat ongemak.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 12:11:32 #112
14746 k_i_m
pi_20436815
Hier ook ongesteld, sinds gisteren. Ik moet om het uur wisselen, anders lek ik door, ik ben misselijk en elke keer als ik opsta zie ik sterretjes. Oja, en ik heb natuurlijk ook al 2 dagen pijn in mijn buik :\').
Dat was ik dus vergeten na al die jaren :\').

-edit; mijn smiles, wat doen ze?-
In my life
Why do I smile
pi_20438067
Van vriendinnen hoor ik ook al vaak dat ze gestopt zijn met de pil om verschillende redenen. Kwaaltjes die ze kweken erdoor, de meeste hebben met de huid van het gezicht te maken.....

Maar zelf heb ik nog nooit last gehad van de pil. Ik slik Microgynon 30. Ik weet natuurlijk ook wel dat het rotzooi is, maar goed. Kan me er nog goed mee helpen. Sta er toch van te kijken dat er zoveel vrouwen problemen ondervinden.
Allemaal veel succes!
pi_20664515
Sprak een vriendin die ruim een halfjaar geleden gestopt is, die heeft ineens helemaal geen last meer van depressiviteit. Dat kwam bij haar dus kennelijk puur door die pil. Hoor je wel vaker.
Qua ongesteldheid: ik heb eigenlijk nooit last van gehad van buikpijn, niet-lekker-zijn of weet ik wat, niet met en niet zonder pil, dus ik verwacht dat dat zo blijft. Betreffende vriendin heeft daarin net zo'n mazzel als ik, en die heeft nu al enige tijd een spiraaltje en ook daarmee nergens last van. Ze was expliciet gewaarschuwd dat je daar echt flink last van kunt krijgen, nou, mooi niet dus Ik hoop nu dus dat de vergelijking met haar nog verder opgaat en dat ik ook een spiraaltje kan nemen zonder ergens last van te krijgen. Dat zou perfect zijn! Geen hormonen meer in m'n lijf, en ook geen andere klachten. Maar goed, eerst maar eens zien of mijn mazzel zover reikt, en sowieso denk ik er eerst nog effe over na.
[edit]Hm, lees net het Mirenatopic. Laat maar even [/edit]

[ Bericht 6% gewijzigd door thaleia op 16-07-2004 15:14:42 ]
pi_20668940
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 15:01 schreef thaleia het volgende:
[edit]Hm, lees net het Mirenatopic. Laat maar even [/edit]
. Dat had ik dus ook. Ik heb met de pil ook nog behoort last van buikpijn, en niet-te-genieten+huilerig-zijn eens in de maand. . Nu slik ik wel femodeen, één van de lichtste pillen. Dat is gunstig in de zin van negatieve bijverschijnselen, maar minder gunstig bij het tegengaan van de ellende rond ongesteldheid. Al met al heb ik niet echt veel zin om te stoppen.
pi_20800840
Ik ben nu ongeveer een maand geleden gestopt met de pil (Microgynon 30). Ik heb hier nog niet echt een 'effect' van gemerkt, alleen lijkt het alsof ik nu meer lichaamsbeharing krijg! Ik weet natuurlijk niet helemaal zeker of het komt door die pil, maar het líjkt er wel verdacht veel op! Aaargh... vooral de haartjes op mijn bovenbenen en buik zijn de laatste tijd steeds langer en donkerder geworden...

Heeft iemand anders dit ook (gehad)?

(N.B. Ik ben niet meer in de groei of in de puberteit dus daar ligt het niet aan... )
  zaterdag 24 juli 2004 @ 12:24:40 #117
16715 Mylene
*schatje*
pi_20825781
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 01:12 schreef waks het volgende:
Ik ben nu ongeveer een maand geleden gestopt met de pil (Microgynon 30). Ik heb hier nog niet echt een 'effect' van gemerkt, alleen lijkt het alsof ik nu meer lichaamsbeharing krijg! Ik weet natuurlijk niet helemaal zeker of het komt door die pil, maar het líjkt er wel verdacht veel op! Aaargh... vooral de haartjes op mijn bovenbenen en buik zijn de laatste tijd steeds langer en donkerder geworden...

Heeft iemand anders dit ook (gehad)?

(N.B. Ik ben niet meer in de groei of in de puberteit dus daar ligt het niet aan... )
*ril*

Ik ben niet gestopt en ook niet van plan .
pi_20825978
Ik ben sinds een paar dagen gestopt.. maar ik merk nu al dat ik minder eetlust krijg..
pi_20950762
nadat ik dit topic gestart was, Relatie zonder seks echt onmogelijk? , werd ik door iemand hierheen verwezen... Denkt iemand dat het een oplossing kan zijn voor mijn probleem?
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:52:37 #120
90273 merdeka
pi_20950851
Bij sommige mensen stijgt hun libido nogal als ze eenmaal van de pil af zijn. Vooral als ze er jong mee zijn begonnen (bijv. al voordat ze behoefte hadden aan sex) Dan hoor je vrouwen wel eens roepen dat ze 'eindelijk zin in sex hebben'. Maar dat verschilt per pil en per persoon. Ikzelf heb een prima libido maar er zijn genoeg vrouwen waar het tot het nulpunt daalt als ze de pil slikken.

Ik heb je topic gelezen, en het leek me toch dat je eerder a-seksueel was. In zo'n geval helpt het natuurlijk niet. Maar als ik jou was zou ik stoppen met de pil eens proberen, je weet immers niet waar het aan ligt?!
pi_20951452
Dankjewel voor je reactie, Merdeka. Ik ben begonnen toen ik 14 was ofzo (ben nu 18), ik slik nu Diane35. In eerste instantie is deze pil mij voorgeschreven omdat ik zoveel pijn had als ik ongesteld was, ik had hoge koorts, diarree, overgeven, al dat soort dingen en ik was zo hondsberoerd, dat ik het niet volhield. Ik ben dus heel bang als ik stop met de pil dat dat terugkomt. Ik heb een tijde Mycrogynon30 gehad, maar dat was geen succes, de pijn werd erger, en ik krijg een vreselijk onzuivere huid.

Ik weet niet of het zin heeft om te stoppen, ik wil het wel proberen, maar dan wel na de vakantie...
I had a signature once. It was awful.
pi_20972051
Ik kan het best hebben hoor, dat ik nu mijn ongesteldheid niet meer zelf kan plannen, maar dan zou het wel handig zijn als je wel een beetje kunt voorspellen wanneer het komt Eerst moest ik er 7 weken op wachten, nu komt het een week te vroeg. En ik zou na het weekend nog wel gaan zwemmen met de geniaalste man van deze stad (op Bazyx na, natuurlijk). Goed, het komt nu altijd nog beter uit dan wanneer het was gekomen als ik op vakantie ga, en wellicht zijn na het weekend de zwaarste dagen in zoverre voorbij dat ik met een tampon toe kan, dus het is allemaal wel best, maar toch hoop ik dat het wel binnenkort een normale cyclus wordt. Ik had er gewoon nog helemaal niet op gerekend! Van die lichte buikkrampen die ik de afgelopen dagen had dacht ik gewoon dat mijn ingewanden wat van streek waren door het warme weer

Maar goed, voor mij zonder pil dus niet ineens meer last van lichamelijke ellende rondom de menstruatie. Dat is heel mooi. Deze keer ook geen hevige emotionaliteit voorafgaand aan het ongesteld worden. Ik merk dus sowieso weinig verschil tussen wel en niet de pil slikken. Nou had ik ook wel een lichte (Marvelon).
  zaterdag 31 juli 2004 @ 16:10:29 #123
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20975762
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 11:47 schreef zoeperzazke het volgende:
nadat ik dit topic gestart was, Relatie zonder seks echt onmogelijk? , werd ik door iemand hierheen verwezen... Denkt iemand dat het een oplossing kan zijn voor mijn probleem?
Je zou ook kunnen overstappen op een andere pil. Gewoon even langs de huisarts gaan en je probleem voorleggen (ik weet het, niet een favo onderwerp om voor naar de dokter te gaan, maar ik heb het zelf ook zo gedaan ) ik gebruik nu de minipil, met als voordeel dat ik nu steeds vaker zin heb in seks (vroeger dus noooooit), en bijkomend voordeel dat ik niet meer ongesteld wordt
  zaterdag 31 juli 2004 @ 17:04:40 #124
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_20976952
Het is zonder de pil toch wel elke keer weer een lichte verrassing als je ongesteldheid weer komt
Met een stripje was dat beter bij te houden. Maar ik heb er nog steeds geen spijt van
pi_20977048
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 12:20 schreef zoeperzazke het volgende:
Dankjewel voor je reactie, Merdeka. Ik ben begonnen toen ik 14 was ofzo (ben nu 18), ik slik nu Diane35. In eerste instantie is deze pil mij voorgeschreven omdat ik zoveel pijn had als ik ongesteld was, ik had hoge koorts, diarree, overgeven, al dat soort dingen en ik was zo hondsberoerd, dat ik het niet volhield. Ik ben dus heel bang als ik stop met de pil dat dat terugkomt. Ik heb een tijde Mycrogynon30 gehad, maar dat was geen succes, de pijn werd erger, en ik krijg een vreselijk onzuivere huid.

Ik weet niet of het zin heeft om te stoppen, ik wil het wel proberen, maar dan wel na de vakantie...
Ik slik dus ook al 6 jaar Diane 35 en de apotheker zei vorige keer ook dat ik over moest gaan op Mycrogynon. Ik weet inderdaad dus ook niet of ik daar blij mee ga worden, want ik ben dus ook bang dat mijn gevoelige huidje nog onzuiverder gaat worden... En dat ik dus ook meer pijn ga krijgen en meer bloedverlies...
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_20978652
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 17:04 schreef SEMTEX het volgende:
Het is zonder de pil toch wel elke keer weer een lichte verrassing als je ongesteldheid weer komt
Met een stripje was dat beter bij te houden.
Inderdaaaad ja. Ben een tijdje geleden gestopt met de pil en vergeet nu telkens bij te houden wanneer ik ook al weer ga bloeden

Noujaa het zal wel wennen
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:23:52 #127
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20981411
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 17:04 schreef SEMTEX het volgende:
Met een stripje was dat beter bij te houden. Maar ik heb er nog steeds geen spijt van
Beetje (semi-)domme vraag, maar wat jij (en al die andere mensen hier die met de pil gestopt zijn) mbt anticonceptie?
(ik heb de rest van het topic nog niet gelezen... ga ik dadelijk doen.)
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:28:33 #128
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20981472
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:54 schreef SEMTEX het volgende:
Ik hoop dat het binnenkort een positief effect gaat hebben op mijn ogen. Ik had behoorlijk veel last van droge ogen, ik vermoed door de pil. Dat ging niet goed samen met mijn lenzen. Ik hoop dat dat beter wordt.
kan de pil invloed hebben op je ogen???
Ik kan al een paar maanden helemaal niet meer tegen mijn lenzen, dat zou er dus mee te maken kunnen hebben! Interessant
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:50:03 #129
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_20981813
Ik ben ook nu sinds 2 maanden gestopt (eerste keer ongesteldheid moet nog komen) en ik voel me echt beter dan ooit. Ik zit veel lekkerder in m'n vel, heb minder last van zoetaanvallen, minder eetlust.... echt ik wil nooit meer terug naar de pil. Enige positieve vond ik dat je de ongesteldheid kon reguleren en af en toe een keer kon overslaan.. maar het is echt rotzooi waarmee je je volstopt.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_20982576
tja.. ik twijfel nog steeds. voel me wel beter met Femodeen, maar nog steeds zit ik elke maand in dubio: doorgaan of niet. ik ben als de dood dat het met condooms een keer mis zal gaan, ik ben nu (met pil dus) al 'blij' als ik weer ongesteld wordt. hebben/ hadden jullie daar geen last van??
  zaterdag 31 juli 2004 @ 23:50:59 #131
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_20983679
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:23 schreef Christine het volgende:

[..]

Beetje (semi-)domme vraag, maar wat jij (en al die andere mensen hier die met de pil gestopt zijn) mbt anticonceptie?
(ik heb de rest van het topic nog niet gelezen... ga ik dadelijk doen.)
Ik snap de vraag niet?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 23:52:00 #132
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_20983698
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:28 schreef Christine het volgende:

[..]

kan de pil invloed hebben op je ogen???
Ik kan al een paar maanden helemaal niet meer tegen mijn lenzen, dat zou er dus mee te maken kunnen hebben! Interessant
Nou ja, de pil schijnt als bijwerking te kunnen hebben dat je er droge ogen van krijgt. En droge ogen en lenzen liggen elkaar niet zo
  Moderator zondag 1 augustus 2004 @ 00:05:44 #133
5428 crew  miss_sly
pi_20983940
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 23:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Nou ja, de pil schijnt als bijwerking te kunnen hebben dat je er droge ogen van krijgt. En droge ogen en lenzen liggen elkaar niet zo
Ik dacht ook dat de eiwitafzetting op je lenzen minder kan worden als je stopt met de pil. Tenminste, ik heb dat ook zo ervaren, maar ik had dan ook erg veel last van viezigheid op mijn lenzen. Ik heb wel het idee dat mijn lenzen beter zitten sinds ik gestopt ben.
pi_20984654
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 23:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ow?
Dat kan in mijn geval wel wat verklaren
Weer wat geleerd
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zondag 1 augustus 2004 @ 13:22:45 #135
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20989181
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 23:50 schreef SEMTEX het volgende:
Ik snap de vraag niet?
Even anders formuleren dan:

Hoe zorg je er zonder pil voor dat je geen babietjes krijgt?

(Heb niet echt bevredigende alternatieven gezien in dit topic)
  zondag 1 augustus 2004 @ 13:26:51 #136
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_20989254
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 13:22 schreef Christine het volgende:

[..]

Als ik weer aan de anticonceptie wil, dan zou ik gaan voor de Nuvaring.
  zondag 1 augustus 2004 @ 13:33:21 #137
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20989369
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 13:26 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Als ik weer aan de anticonceptie wil, dan zou ik gaan voor de Nuvaring.
Dan krijg je weer alle bijwerkingen waarom een aantal mensen in dit topic met de pil zijn gestopt... Bovendien moet je eraan denken, en verloopt je menstruatie wederom volgens toegevoegde hormonen en niet natuurlijk.
  zondag 1 augustus 2004 @ 14:15:19 #138
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_20990123
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 13:33 schreef Christine het volgende:
Dan krijg je weer alle bijwerkingen waarom een aantal mensen in dit topic met de pil zijn gestopt... Bovendien moet je eraan denken, en verloopt je menstruatie wederom volgens toegevoegde hormonen en niet natuurlijk.
Nuvaring heeft nog altijd veeeeeeeeeeeeeel minder bijwerkingen en de hormoondosis is ook veel lager.
Anticonceptie waarbij het menstruatiecyclus gereguleerd wordt moet altijd wel iets met hormonen zijn, dus dan lijkt me de Nuvaring nog het beste alternatief. Bovendien hoef je er maar 1 keer in de 3 weken aan te denken, want dan moet het vervangen worden... lijkt me nou niet echt een hele grote moeite.
  zondag 1 augustus 2004 @ 14:37:25 #139
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20990524
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 14:15 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Nuvaring heeft nog altijd veeeeeeeeeeeeeel minder bijwerkingen en de hormoondosis is ook veel lager.
Anticonceptie waarbij het menstruatiecyclus gereguleerd wordt moet altijd wel iets met hormonen zijn, dus dan lijkt me de Nuvaring nog het beste alternatief. Bovendien hoef je er maar 1 keer in de 3 weken aan te denken, want dan moet het vervangen worden... lijkt me nou niet echt een hele grote moeite.
Daar gaat het me niet om, mensen hier willen zonder pil en zonder hormonen de natuurlijke menstruatie weer terug. De menstruatiecyclus moet dus niet gereguleerd worden.
Dus: hoe zorg je zonder hormonen voor geen babietjes.
Ik ben gewoon benieuwd naar de methoden die andere mensen hier gebruiken.
  zondag 1 augustus 2004 @ 14:43:02 #140
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_20990620
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 14:37 schreef Christine het volgende:
Dus: hoe zorg je zonder hormonen voor geen babietjes.
Ik ben gewoon benieuwd naar de methoden die andere mensen hier gebruiken.
Mwjah, dat soort methoden zonder hormonen ljiken me niet echt betrouwbaar. Ik zou in ieder geval elke maand in de stress zitten als ik bijv. dagen zou tellen, temperaturen, alleen condoom etc.
  zondag 1 augustus 2004 @ 14:49:47 #141
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20990756
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 14:43 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Mwjah, dat soort methoden zonder hormonen ljiken me niet echt betrouwbaar. Ik zou in ieder geval elke maand in de stress zitten als ik bijv. dagen zou tellen, temperaturen, alleen condoom etc.
Dat was dus niet mijn vraag
Ik vraag hoe de mensen die in dit topic gezegd hebben te stoppen met de pil nu ervoor zorgen dat ze niet zwanger raken.
Zelf gebruik ik de minipil (zie hierboven) en ik zou wel heel graag willen stoppen met hormonen. Maar alleen als er een redelijk alternatief tegenover staat.
  zondag 1 augustus 2004 @ 14:56:52 #142
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_20990908
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 14:49 schreef Christine het volgende:
Dat was dus niet mijn vraag
Ik vraag hoe de mensen die in dit topic gezegd hebben te stoppen met de pil nu ervoor zorgen dat ze niet zwanger raken.
Zelf gebruik ik de minipil (zie hierboven) en ik zou wel heel graag willen stoppen met hormonen. Maar alleen als er een redelijk alternatief tegenover staat.
Ik geef alleen mijn mening over methoden die niet met hormonen te maken hebben. De alternatieven die er zijn (op sterilisatie na dan) zouden mij niet voldoende zekerheid bieden. Als ik dus weer een vaste relatie krijg, dan ga ik over op een anticonceptiemiddel met hormonen. Wat anderen doen weet ik dus niet..
  Moderator zondag 1 augustus 2004 @ 15:25:01 #143
5428 crew  miss_sly
pi_20991413
je kunt ook een gewoon spiraaltje laten plaatsen, daar zitten geen hormonen in, en alleen de aanwezigheid van deze vreemde stof in je baarmoeder voorkomt een zwangerschap.
  zondag 1 augustus 2004 @ 15:26:45 #144
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_20991452
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 15:25 schreef miss_sly het volgende:
je kunt ook een gewoon spiraaltje laten plaatsen, daar zitten geen hormonen in, en alleen de aanwezigheid van deze vreemde stof in je baarmoeder voorkomt een zwangerschap.
Welk spiraaltje dan?
Want Mirena bevat wel hormonen namelijk...
  Moderator zondag 1 augustus 2004 @ 15:29:01 #145
5428 crew  miss_sly
pi_20991495
ja, het aloude spiraaltje van voor de mirena-spiraal. volgens mij is dat een koperen spiraaltje, maar er komt werkelijk geen hormoon aan te pas. Ik weet dat mijn moeder het heeft gehad, dat was wel 28 jaar geleden ofzo maar ook tegenwoordig kun je volgens mij nog kiezen. Dat kon ik iig wel 2 jaar geleden. Ik heb toen de mirena gekozen maar niet zo lang mee rondgelopen omda tik er nogla last van had.
  zondag 1 augustus 2004 @ 15:48:08 #146
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20991783
Een spiraaltje lijkt me niks.
Wat gebruik jij nu, miss_sly?
  Moderator zondag 1 augustus 2004 @ 15:57:24 #147
5428 crew  miss_sly
pi_20991960
ik gebruik niks, omdat ik vrijwel onvruchtbaar ben.
pi_20993327
Dat koperen spiraaltje was 20 jaar geleden volgens mij niet zo heel betrouwbaar, weet zo al van twee mensen die daar toch zwanger mee zijn geworden. Kan toeval zijn natuurlijk, en misschien is het inmiddels ook al een stuk verbeterd.

Ik ben nu sinds het stoppen voor de 2e keer ongesteld, en net als vorige keer heb ik nu ook weer ontzettend weinig bloedverlies. Fantastisch zeg, dat mag wel zo blijven wat mij betreft!
  zondag 1 augustus 2004 @ 18:12:02 #149
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_20994128
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 15:29 schreef miss_sly het volgende:
ja, het aloude spiraaltje van voor de mirena-spiraal. volgens mij is dat een koperen spiraaltje, maar er komt werkelijk geen hormoon aan te pas. Ik weet dat mijn moeder het heeft gehad, dat was wel 28 jaar geleden ofzo maar ook tegenwoordig kun je volgens mij nog kiezen. Dat kon ik iig wel 2 jaar geleden. Ik heb toen de mirena gekozen maar niet zo lang mee rondgelopen omda tik er nogla last van had.
Ik geloof dat ze het koperen spiraaltje voor mensen die nog kinderen willen krijgen afraden...
  Moderator zondag 1 augustus 2004 @ 18:54:52 #150
5428 crew  miss_sly
pi_20994883
luister, er wordt gevraagd naar anticonceptiemiddelen zonder hormonen. Als je dus temperaturen en vruchtbare dagen vermijden niet wilt, dan zijn er volgens mij maar 2 middelen die voldoen: condoom (eventueel met zaaddodende pasta) en het koperen spiraaltje. Verder vrees ik dat je altijd op de een of andere manier met hormonen je lichaam voor de gek moet houden

Ho, wacht, we vergeten het pessarium.
Lijkt mij niks, maar het is er eentje zonder hormonen en ook redelijk betrouwbaar, mits goed gebruikt.
pi_21001126
het koperspiraaltje voorkomt dat een eitje zich kan innestelen in de baarmoeder. Het is dus wel zonder hormonen, en je hebt een geheel natuurlijke eisprong. Toch vind ik het een beetje een barbaarse methode op de een of andere manier. Het komt inderdaad wel vaker voor dat het eitje wel innesteld (op plaats waar het niet hoor allicht) en het spiraaltje dan voor meer problemen kan zorgen. Voor mij geen troep in mijn baarmoeder. Nuvaring is geweldig.
  maandag 2 augustus 2004 @ 00:32:32 #152
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21002181
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 13:22 schreef Christine het volgende:

[..]

Ik kreeg hier ontzettend gezeik mee op een ander forum, maar ik heb als enige anticonceptie
momenteel voor het zingen de kerk uit. En het werkt
Maar goed, als iemand daar z'n mening over wil geven: die hoef ik niet
  Moderator maandag 2 augustus 2004 @ 08:53:07 #153
5428 crew  miss_sly
pi_21005306
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 00:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik kreeg hier ontzettend gezeik mee op een ander forum, maar ik heb als enige anticonceptie
met welk forum zou je daarover gezeik kunnen krijgen? het is toch je eigen keus. je zult wel weten hoe het werkt en dat het niet zonder risico's is. Bewuste keus dus, prima toch?
  maandag 2 augustus 2004 @ 10:04:26 #154
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21006010
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 00:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Oeh.... beheersing!!!
Is dat niet heel moeilijk? Vooral voor je partner dan.
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:33:18 #155
90273 merdeka
pi_21009915
Ik blijf het toch dubbelop doen: pil en condoom. Ik heb niet zulke fijne ervaringen met de betrouwbaarheid van beide anticonceptiva bij gebruik van alleen de pil of alleen een condoom. En een koperspiraaltje mag niet (aka wordt sterk afgeraden) als je ooit nog aan kinderen wilt beginnen. Koper in je baarmoeder, plus de complicaties die nogal eens voor schijnen te komen bij dat spiraaltje, verhogen de kans op onvruchtbaarheid aanzienlijk.
pi_21475351
Uit gesloten topic:
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 20:34 schreef releaze het volgende:
vanwege hevige & pijnlijke menstruatie zit ik al vanaf mn 13e aan de pil. nu ben ik er een paar weken geleden mee gestopt. Aangezien ik niet sexueel actief ben is dit dus ook niet echt een probleem, en die menstruatiepijnen neem ik ook maar even voor lief.
Ik was het gewoon zat, die pillen slikken. Daarnaast wilde ik weleens weten wat er met me zou gebeuren, als ik na 10 jaar zou stoppen met slikken.
Mijn gewone hormoonhuishouding heb ik bijna tot helemaal niet bewust meegemaakt en ik ben nu ook al een paar maanden lang aan het worstelen met bepaalde dingen op sexueel gebied, en ik wil gewoon eens weten "hoe gaat dat nu op de natuurlijke manier", hoe voel ik me, hoe reageert mn lichaam, etc..

anyways.
ik kan me herinneren, toen ik met de pil begon, dat ik mezelf erg lang fysiek & geestelijk "draaierig" heb gevoeld. Dat ik een heel vervelend knagend gevoel van binnen voelde..moeilijk te omschrijven. ik denk dat het wel een jaar heeft geduurd totdat ik gewend was aan de pil

Nu vroeg ik mij dus af of er mensen zijn met ervaring die mij kunnen vertellen of ze ook door een fysieke/geestelijke verandering zijn gegaan en of het lichaam ook op een bepaalde manier heeft moeten "afkicken" van de hormonen ofzo, en wat daar dan de bijwerkingen van zijn geweest. Of stoppen je bijvoorbeeld geprikkelder heeft gemaakt, etc.. dat soort dingen
pi_21492298
Ik gebruik nu ook de pil al sinds mijn 15 of 15de (ik ben nu 19). Dit was eigenlijk gekomen doordat ik een ongelukje had gehad met een afgegleden condoom (die morning after pil is echt geen aanrader, minstens zoveel hormonen in één pilletje als in een ganse strip 'normale' anticonceptepillen). Daarna ben ik met harmonet begonnen. Voor de pil had ik eigenlijk weinig last van mijn regels, en in de eerste jaren van de pil ook niet echt. Vorig jaar rond deze tijd kreeg ik plots in een paar maanden een verergering van mijn PMS klachten, felle stekende koppijn de avond vóór het bloedverlies en ook erge krampen die tot 3 dagen aansleepten. Van de dokter heb ik toen een zwaardere pil gekregen, marvelon. Hiervan merk ik nu deze maand weer de verergeringen van PSM zoals vorig jaar.
Ik heb in dit forum ook gelezen over droge ogen, daar ben ik vorig jaar voor moeten stoppen met mijn lenzen. Ook ben ik het laatste half jaar onverklaarbaar vaak moe. Mijn libido is nu niet bepaald sterk, hoewel dat van mijn vriend ook nog wel mee valt. De frequentie is zo'n keer per week of per twee weken. 'Goesting' heb ik steeds minder. Het humeurig zijn... Mijne pa klaagt daar nogwel eens over en ik weet ook dat ik bot kan doen en soms erg uit mijn doen (depri, zeurderig etc.) Deze week had ik dus ook last van hoofd- en buikpijn (in die volgorde), terwijl dit in de tweede week was.
Ik ben tegenwoorig ook vergeetachtig (misschien ook een bijwerking?) en dus vergeet ik soms een pilletje. Dit is niet erg, maar zoals het deze maand in de eerste week gebeurd is kan je dus ook nog zwanger geraken als je er vóór seks hebt gehad. Meer zorgen dus.

Ik wil dus echt wel eens testen of al mijn klachten tot de pil terug te voeren zijn en _stoppen_ Eindelijk! Nu zoek ik wel een alternatief in een spiraaltje, met of zonder hormonen weet ik niet goed. Ik ga eens een afspraak met de gynaecoloog maken en het met hem bespreken.

Mijn natuurdokter had me voorgesteld om mijn vriend te laten testen, misschien was hij wel onvruchtbaar en hoefde die pil helemaal niet. Wat een vraag! Ik heb een grote kinderwens en dan is het niet leuk om over zoiets luchtig te doen.

Tja, nu is deze post wel wat lang geworden, sorry daarvoor...
If you obey all the rules, you miss all the fun! :P
pi_21529906
Ik slik al 8 jaar Diane 35...en wil nu met de pil stoppen

Ben alleen bang dat mijn puistjes dan terug komen...is dat mogelijk??? na 8 jaar??
I thought this day would never end...
  woensdag 25 augustus 2004 @ 11:41:52 #159
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21529980
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 11:38 schreef Angel20 het volgende:
Ik slik al 8 jaar Diane 35...en wil nu met de pil stoppen

Ben alleen bang dat mijn puistjes dan terug komen...is dat mogelijk??? na 8 jaar??
Ja, dat is mogelijk. Ik was 18 meen ik toen ik aan de Diane ging en 29 toen ik er vanaf ging. En kreeg dus inderdaad puistjes terug. Ben er nu na een jaar nog niet geheel vanaf, maar ben wel blij dat ik van die troep af ben. Zit nu op Microgynon wat niet echt een verbetering is, maar eind van het jaar kan ik gelukkig stoppen met de pil.
pi_22117167
Ik speel al een tijdje met de gedachte om met de pil te stoppen, ik ben het gewoon beu eigenlijk. Nu vraag ik me wel iets af: Zijn jullie eerst naar de huisarts gegaan om het te bespreken of zijn jullie er gewoon zelf mee opgehouden?
pi_22117712
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:42 schreef biawa het volgende:
Ik speel al een tijdje met de gedachte om met de pil te stoppen, ik ben het gewoon beu eigenlijk. Nu vraag ik me wel iets af: Zijn jullie eerst naar de huisarts gegaan om het te bespreken of zijn jullie er gewoon zelf mee opgehouden?
Ik ben er een paar keer voor bij de huisarts geweest. Ik heb echter nog niet de stap genomen om er mee te stoppen. Ik heb ook niet echt last. Het lijkt me alleen makkelijker als je er niet naar om hoeft te kijken. Prikpil bijvoorbeeld, maar daar heb ik ook weer verhalen over gehoord.

Maar goed, ik zou naar de huisarts gaan als ik jou was .
pi_22117887
Dankje, eigenlijk is het ook een kleine moeite om even langs te gaan he?

Wat ik me trouwens ook nog afvraag. Stel: Ik neem even helemaal niks anders, geen spiraaltje, geen Nuvaring etc. Hoe betrouwbaar is een condoom met zaaddodende pasta? Ik zit namelijk (nog) niet te wachten op mini-biawaatjes.
  Vis een optie? woensdag 22 september 2004 @ 01:26:41 #163
70532 loveli
N
pi_22120702
Ik ben nog nooit aan de pil geweest, als het niet noodzakelijk is kom die troep niet in mijn lijf. Als ik zie hoe humeurig vriendinnen van mij erdoor zijn geworden, is het een goede keuze.

De Diane-pil bevat naast hormonen ook een medicijn tegen acne. Als je zwanger wordt terwijl je dat medicijn gebruikt, heeft je kindje grote kans op afwijkingen aan (ik meen) het hart. Vandaar dat er een vrij zwaar anticonceptiemiddel aan is toegevoegd. Iemand met baarmoeder krijgt dat middel tegen acne dus niet zonder de pil voorgeschreven, mannen wel. De Diane-pil is zwaarder dan de gemiddelde pil, omdat je absoluut niet zwanger mag worden tijdens gebruik!

Hoe het precies zit weer ik niet, maar ik heb gehoord dat bij pilgebruik de koperspiegel hoger is (meer sporen koper in je bloed). Bij een 'ouderwets' spiraaltje was vaak sprake van zwaardere menstruatie. Een koperspiraaltje geeft heel langzaam koper af. Hierdoor werkt het spiraaltje beter dan wanneer het bv gewoon plastic zou zijn. Wat ook interessant is, een verhoogde koperspiegel kan de oorzaak van depressiviteit kan zijn.

Als je aan de pil bent heb je geen echte menstruatie. Daarom is het veel lichter dan zonder de pil. Wat mij goed helpt tegen menstruatieklachten (rugpijn en kramp) is visolie of theunisbloemolie. Om een beeld te geven van mijn cyclus: mijn cyclus is regelmatig en ik heb geen last van zware bloedingen (2 dagen normale bloeding, dan 1 dag niet, nog 2 dagen licht).

Mijn anti-conceptie is periodieke onthouding. Omdat ik mijn cyclus goed volg, kan ik dingen aan mijn cyclus toeschrijven. Rond de eisprong en de menstruatie (orgasme helpt tegen menstruatiekramp!!) verhoogd libido, voor de menstruatie ben ik iets sneller prikkelbaar.

Als je stopt met de pil duurt het vaak even voordat je cyclus weer gewoon is (er zijn ook uitzonderingen die meteen in de eerste maand zwanger worden). In die tijd kun je nog geen periodieke onthoudig 'inregelen'. Dus in die tijd moet je bv. condooms gebruiken.

De betrouwbaarheid van de pil ligt bij goed gebruik >99%, maar bij normaal, menselijk gebruik is het 95-98% (uit m'n hooft, als je t zeker wilt weten moet je google maar ff vragen). Condoom is >98% en bij normaal gebruik 90-95% ofzo. Periodieke onthouding is ook >98%, mits goed gedaan. Dus niet gokken, maar meten. En de 3 methodes (Billings, temperatuur, slijm) tegeijk gebruiken, zeker bij het opstarten ale je alle signalen nog niet goed kent.
De percentages gelden per jaar.

De kans op zwangerschap is 80% over een periode van 1 jaar (100 vrouwen doen niet beschermd aan seks, 80 ervan raken zwanger). Na 2 jaar is dat percentage ongeveer 95%. Gebruik bij periodieke onthouding dus ook een ander middel, bv condoom, want niets gebruiken in de periode dat je libido het hoogst is, is vragen om problemen en/of kinderen.

Het is heerlijk om je lichaam te kennen. Ook voor je partner. Doe er je voordeel mee. Voor de een is de pil een uitkomst, voor de ander een gruwel. Het kan dus ook zonder. Succes iedereen!

(sorry dat het zo'n lang verhaal is)
crap in = crap out
pi_22120888
Het is misschien heerlijk voor jou dat je zo op periodieke onthouding kan vertrouwen, maar ik ben destijds met de pil begonnen vanwege een erg onregelmatige menstruatie, en na 2 jaar ermee gestopt in 2002. Ik heb 2,5 jaar afgewacht tot m'n menstruatie nu ZONDER pil op regel zou komen: niet dus. Ik ben nu dus met de nuvaring begonnen, ik hou ook niet van troep in mn lichaam, maar ik wil liever niet zwanger raken.

Verder vind ik 98+% wel ERG optimistisch ingeschat hoor, het komt echt zelden voor dat de cyclus ZO regelmatig is namelijk. (dus niet dat meisjes jouw bericht lezen en opeens gaan denken "hey! dat ga ik ook maar 'proberen' dan! Want voor je t weet ben je toch zwanger.)
(:
  Vis een optie? woensdag 22 september 2004 @ 03:13:05 #165
70532 loveli
N
pi_22121731
@nein:

Het is inderdaad heerlijk voor mij dat ik op periodieke onthouding kan vertrouwen. Het is ook waar dat het niet voor iedereen is weggelegd.
Het percentage van >98% (uit m'n hoofd, 't is lang geleden dat ik de statistieken heb gezien)is bij optimaal gebruik, 'normaal gebruik' ligt lager. Maar dat is meestal te wijten aan gebrek aan zelfbeheersing, dus niet aan de methode zelf. Het verhoogde libido rond de eisprong wil nog wel eens zorgen voor nonchalance en/of gebrek aan zelfbeheersing. Condoomgebruik is dan ook best verstandig (behalve als je dan wilt onthouden natuurlijk).

In dit topic lees ik zoveel over ellende door de pil, dat ik wil laten zien dat periodieke onthouding ook een optie is. Of periodiek condoomgebruik .

Ik ken het verband tussen seks en kinderen en ken mijn verantwoordelijkheid. Bij 'normaal' pilgebruik is de betrouwbaarheid tot 98%, per jaar worden van de 100 vrouwen 2 vrouwen zwanger. Dus ook als je aan de pil bent is zwangerschap een reele optie.
Iedereen die een beetje gezond verstand, verantwoordelijkheid, een regelmatige cyclus en wat mij betreft een vaste relatie heeft, kan natuurlijke geboorteregeling gebruiken.

Menstruatieklachten worden vaak minder of verdwijnen helemaal door visolie of theunisbloemolie. Een natuurlijk product met bij mijn weten geen bijwerkingen in plaats van de pil met synthetische hormonen. Dat kan voor veel vrouwen een uitkomst zijn. Dus iedereen die klachten heeft, probeer het een keer. Baat 't niet, dan schaadt 't niet, zullen we maar zeggen. En als het wel helpt is het een simpele, probleemloze oplossing.

Als je een onregelmatige cyclus hebt is periodieke onthouding helaas geen optie. Ik hoop dat je met de nuvaring iets hebt gevonden waar je geen last van hebt.

Wat betreft mijn kans op zwangerschap, ik ben 28 en heb zelfs nog nooit gedacht dat ik zwanger was. Voor mij werkt deze methode blijkbaar wel. En misschien dat meer vrouwen dit willen proberen als alternatief voor een pil. Ik kan verzekeren dat het heel prettig is om te weten hoe je lichaam werkt. De meeste vrouwen die aan natuurlijke geboortebeperking doen, zijn zich bewust van wat ze doen en proberen het niet gewoon een keertje uit.
Voor iedereen is er een oplossing en voor mij is het deze. Ieder zijn keuze en verantwoordelijkheid daarvoor.

Nu is het weer een lang verhaal geworden...
crap in = crap out
  woensdag 22 september 2004 @ 10:07:58 #166
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22123589
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:42 schreef biawa het volgende:
Wel mee naar de huisarts geweest, omdat een van ons zich wilde laten steriliseren (wij willen geen kinderen). Aangezien mijn manneke 11 jaar ouder is dan ik is de keuze (niet geheel vrijwillig) op hem gevallen. Ikzelf had geen problemen met een sterilisatie bij mij, maar de operatie is wat zwaarder en komt momenteel vanwege training slecht uit. Aangezien ik m'n halve leven al aan de pil ben, mag hij er nou ook wel eens wat voor doen.
Heb met de huisarts gelijk ook wat vraagjes m.b.t. pil besproken. Als de operatie geheel geslaagd is (= 0,0 zaadcelletjes te zien onder de microscoop), dan hou ik na de laatste strip gewoon op. Zal mij benieuwen hoe ik me dan ga voelen ... na 15 jaar pil.
pi_22126348
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 23:10 schreef biawa het volgende:

Hoe betrouwbaar is een condoom met zaaddodende pasta? Ik zit namelijk (nog) niet te wachten op mini-biawaatjes.
Al met al denk ik dat het minder betrouwbaar is dan de pil. Er bestaat namelijk de kans dat het condoom scheurt.

Maar vraag je huisarts naar de alternatieven .
  woensdag 22 september 2004 @ 12:39:06 #168
90273 merdeka
pi_22126451
quote:
Op woensdag 22 september 2004 12:33 schreef schatje het volgende:

[..]

Al met al denk ik dat het minder betrouwbaar is dan de pil. Er bestaat namelijk de kans dat het condoom scheurt.

Maar vraag je huisarts naar de alternatieven .
Volgens mij is het het allerbetrouwbaarste om pil EN condoom te gebruiken. Maar als je maar een van beiden gebruikt is het condoom net een paar procent onbetrouwbaarder dan de pil, inderdaad ivm scheuren. Als het condoome scheurt kun je natuurlijk altijd een morning after pil gaan halen, maar dat is een beroerd iets. Ik gebruik zelf pil en condoom allebei, en als het scheurt zit ik dus niet meteen in de stress....Ook al heb ik er dan wel eens een SOA-testje tegenaan moeten gooien, en da's ook niet prettig.
pi_22126505
ik ben nu 2 weken gestopt na mijn laatste menstruatie dus ... ben nu alweer ongesteld mijn lichaam zal wel alle rotzooi eruit aan het gooien zijn ofzo...
pi_22127958
ik blijf dit topic volgen, en ik blijf twijfelen over wel of niet stoppen.. ik ben veeeeeel te bang om zwanger te raken, ook met condooms. ik ben nu, met pil al elke maand 'blij' dat ik ongesteld ben.
de momenten dat ik me rot voel, ongeveer twee weken voor ik ongesteld moet worden zijn altijd voorbij en 'vergeten' op het moment dat ik met een nieuwe strip moet beginnen, dus ik begin steeds braaf weer.
voelen jullie je nou ook écht veel beter na het stoppen met de pil, en weegt het bij jullie op tegen de angst om per ongeluk zwanger te raken??
  woensdag 22 september 2004 @ 13:45:50 #171
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_22128026
Ja
Ik kan nog steeds wel eens huilerig of geprikkeld zijn rondom 'de rooie vlag' , maar zoveel minder dan vroeger. En zelfs de heftigere bloedingen zijn ook alweer afgenomen. Kortom: de beste beslissing die ik in tijden genomen heb
pi_22128355
quote:
Op woensdag 22 september 2004 13:43 schreef SilverStar het volgende:
ik blijf dit topic volgen, en ik blijf twijfelen over wel of niet stoppen.. ik ben veeeeeel te bang om zwanger te raken, ook met condooms. ik ben nu, met pil al elke maand 'blij' dat ik ongesteld ben.
de momenten dat ik me rot voel, ongeveer twee weken voor ik ongesteld moet worden zijn altijd voorbij en 'vergeten' op het moment dat ik met een nieuwe strip moet beginnen, dus ik begin steeds braaf weer.
Om precies dezelfde reden zit ik ook eigenlijk al een half jaar te twijfelen. Ik weet in inmiddels redelijk zeker dat ik wil stoppen met de pil, maar ik ga nog wel even met het vriendje overleggen hoe hij het zou vinden als we alleen condooms zouden gebruiken. Ik heb ook al zitten denken over Mirena (spiraaltje), maar ik ben zo bang voor de pijn bij het inzetten. Nuvaring lijkt me op zich een uitkomst, maar waarom zijn die krengen zo duur? Ik heb begrepen dat de Nuvaring vooral zo duur is omdat het pas nieuw is en ze de R&D terug willen verdienen, maar ik vraag me af hoe lang het duurt voordat de prijs gaat zakken. Als het nou wat goedkoper zou zijn zou ik er niet lang over na hoeven denken...
pi_22128479
mijn vriendje heeft gelukkig liever dat ik me goed voel zonder pil, dan dat ik alleen maar kan janken mét pil . condooms vindt ie dus niet een mega-probleem. wat ik trouwens ook nog vergeet is dat ik met mn nieuwe pil veel meer hoofdpijn heb dan anders. ook een groot nadeel.
over de nuvaring heb ik ook al nagedacht, maar dan zit je nog steeds met de hormonen, en dan heb ik zoiets van dan blijf ik wel aan de pil. het spiraaltje vind ik helemaal eng.
pi_22133721
quote:
Op woensdag 22 september 2004 13:45 schreef SEMTEX het volgende:
Ja
Ik kan nog steeds wel eens huilerig of geprikkeld zijn rondom 'de rooie vlag' , maar zoveel minder dan vroeger. En zelfs de heftigere bloedingen zijn ook alweer afgenomen. Kortom: de beste beslissing die ik in tijden genomen heb
Same for me!

Maar ik ben nu, na 2,5 jaar geen pil, nu de nuvaring aan het uitproberen, en ik wacht af of m'n dipjes, die ik met de pil wel had, nu niet terugkomen...Anders stop ik er toch wel weer mee..dan maar weer condooms.

@loveli:

Visolie en Teunisbloemolie is inderdaad heel erg goed voor vrouwen! (je kan het ook samen in 1 capsule kopen, GLA/EPA capsules..)
(:
  zaterdag 8 januari 2005 @ 17:12:08 #175
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24466586
Dit topic was moeilijk te vinden!!!!

Ik vroeg dit ook al in het centrale "De Pil" topic, maar denk dat het hier veel beter past:
Hoe lang duurt het na het stoppen met de pil voordat je hormoonhuishouding weer een beetje normaal begint te werken? Ik ben sinds de jaarwisseling gestopt met de minipil, maar ben bijvoorbeeld nog niet ongesteld geworden.

Hoe lang heeft dit bij jullie geduurt?
pi_24466959
Wat is beter als je toch geen seks hebt... Pil gewoon blijven slikken of stoppen tot je weer seks hebt en weer beginnen?
  zaterdag 8 januari 2005 @ 17:47:16 #177
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24467181
Ligt eraan wat je zelf wilt, Inu
Als je de pil blijft slikken, gebruik je wel constant hormonen. Maar aan de andere kant heb je wel de zekerheid en de regelmaat van het pilgebruik.
pi_24467377
Jah, maar ik heb een driefasenpil en nu was ik laatste bij mijn laatste witte pilletje en toen waren de witte op (ik heb de rest in Utrecht liggen en ik was bij mn ouders) Dus toen heb ik alvast een gele gepakt Dus ik ben er ook niet zo consequent mee enzo.. Maar als ik nou straks weer een vaste vriend krijg en ik wil weer aan de pil, is dat dan niet slecht voor je lichaam? Telkens dat op en neer gaan van je hormoonspiegel enzo...
pi_24473487
Ik was eerst aan de Diane35 pil. Ontzettende stemmingswisselingen enz.
Na 3 jaar ben ik naar een lichtere pil gegaan; Lovet. Hierdoor kreeg ik pukkeltjes en werd ik weer iets lichter in gewicht, nog altijd stemmingwisselingen, maar misschien kwam dat omdat ik maar voor 2 a 3 mnd met de Diane was gestopt.
Ben gauw weer teruggegaan naar mn oude pil, dat beetje vet neem ik dan maar voor lief
pi_24484986
Ik zit ook te denken over anticonceptie. Met mijn 20 jarige leeftijd heb ik nog nooit een anticonceptiepil geslikt. Op mijn 15e wilde ik het graag, maar mocht het niet van mijn ouders (pas als ik een vaste vriend had, maar wat weten zij nou wat er allemaal om mij heen gebeurd ). Daarna ook niet echt meer over nagedacht want door verschillende ziekte-perioden met medicijnen en bijwerkingen wist ik gewoon dat ik de pil niet aan zou kunnen omdat ik nogal gevoelig ben voor bijwerkingen.
Nu zit ik toch wel na te denken aan een spiraaltje of zo'n ring.. Maar hoe ziet zo'n procedure er eigenlijk uit.. Doet de huisarts dit zelf of wordt je hier vrijwel altijd voor doorverwezen naar de gynaecoloog?
Kan iemand haar ervaring met een spiraaltje vertellen? Wat zijn de voor- en nadelen.

Bij het programma De Bevalling (geloof ik) hoorde ik dat iemand met een spiraaltje zwanger is geworden en het spiraaltje bij de bevalling mee ging. Die assistenten stonden daar ook te kijken "een spiraaltje"
  maandag 10 januari 2005 @ 15:49:38 #181
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_24502765
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 10:04 schreef Christine het volgende:

[..]

Oeh.... beheersing!!!
Is dat niet heel moeilijk? Vooral voor je partner dan.
Och, biedt een goed alternatief: goede orale sex
  maandag 10 januari 2005 @ 17:11:36 #182
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24503666
quote:
Op maandag 10 januari 2005 15:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Och, biedt een goed alternatief: goede orale sex
inderdaad.

Ik ben inmiddels bijna twee weken gestopt, maar begin nu opspelende hormonen te krijgen Ik voel me net een puber, en vind ineens iedereen aantrekkelijk.
Gaat ook vast wel weer over... toch?!
  dinsdag 11 januari 2005 @ 17:11:34 #183
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24519621
Als je met de pil stopt, moet je dit dan melden aan de huisarts eigenlijk?
  dinsdag 11 januari 2005 @ 18:34:18 #184
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_24519943
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 17:11 schreef Christine het volgende:
Als je met de pil stopt, moet je dit dan melden aan de huisarts eigenlijk?
Ik heb dat ook niet gedaan.
pi_24520089
Ik ook niet, sinds ik weet dat mijn huisarts al dat soort suffe telefoontjes in rekening brengt als "telefonisch consult"
pi_24520527
ik ben gestopt en dit is echt de beste beslissing die ik sinds tijden heb genomen, ik was 5 jaar aan de pil maar wist niet dat je je zo gigantisch goed kon voelen, de laatste tijd was ik altijd enorm duf, moe en snel geirriteerd, nergens meer zin in en altijd last van hoofdpijn enzo...
nu ben ik sinds september gestopt en ben eerst een tijdje helemaal gestopt met alles maar heb sinds 4 november de mirena... ben er ontzettend tevreden over en voel me lichamelijk echt super, lekker fit en mijn libido is erg veranderd... morgen heb ik de eerste controle van de mirena dus ben benieuwd
  dinsdag 11 januari 2005 @ 20:36:57 #187
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24520677
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 19:22 schreef Nadientje het volgende:
ik ben gestopt en dit is echt de beste beslissing die ik sinds tijden heb genomen, ik was 5 jaar aan de pil maar wist niet dat je je zo gigantisch goed kon voelen, de laatste tijd was ik altijd enorm duf, moe en snel geirriteerd, nergens meer zin in en altijd last van hoofdpijn enzo...
Dat begint bij mij ook te komen nu
Voelt ook heerlijk om te weten dat je je lichaam niet met hormonen vol zit te proppen. Dat het allemaal puur natuur gaat.
En mijn libido komt ook weer terug toch lekker, aangezien we voordat ik stopten echt op een bepaald moment helemaal niet meer vreeën.
pi_24520871
Jullie laten het steeds interessanter klinken... maar ik maak me toch een beetje zorgen voor wanneer ik weer aan de pil wil.. Is dat echt niet slecht als je je hormonen op en neer gooit?
  woensdag 12 januari 2005 @ 10:09:10 #189
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_24528834
Die laatste berichten klinken echt super. Kan niet wachten totdat ik kan stoppen. Vriendje is gesteriliseerd, na de wintersport komen die hormonen er bij mij ook echt niet meer in!

[ Bericht 1% gewijzigd door kleinmeiske op 12-01-2005 13:11:15 ]
  woensdag 12 januari 2005 @ 10:13:37 #190
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24528902
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 20:49 schreef Inu het volgende:
Jullie laten het steeds interessanter klinken... maar ik maak me toch een beetje zorgen voor wanneer ik weer aan de pil wil.. Is dat echt niet slecht als je je hormonen op en neer gooit?
Ik heb geen idee... maar bij mij komt die rommel er niet meer in
pi_24532793
zo eerste controle gehad heb op de echo kunnen zien dat alles prima in orde was ... nu blijft het voor de komende 5 jaar zitten of ik moet al eerder zwanger willen worden dan halen ze het er gewoon uit eerder... en waarschijnlijk dat ik over een paar maanden niet meer ongesteld word mooi meegenomen toch, heb hem vriendelijk bedankt en gezegd dat ik me er super bij voel
pi_36193432
Stoppen is top! Ik voelde me echt 10 keer beter. Maar de stress van misschien zwanger zijn was echt vreselijk. Mijn cyclus bleek nog steeds erg onregelmatig te zijn.
Ik heb nu van de dokter de Dianepil gekregen voor mijn puistjes, en gelijk de anti-conceptie erbij natuurlijk. Maar ik weet nog niet of het wel goed gaat komen. Ik heb op dit moment veel last van de bijwerkingen.
Ook heeft hij geadviseerd om 3 strips door te slikken, zodat het anti-acnemiddel langer doorwerkt. Daar heb ik ook al geen positieve verwachtingen voor.
Als dit niet helpt tegen de puistjes (of als ik over 3 maanden nog hoofdpijn en groeiende borsten heb aaahhhh) dan ga ik misschien denken aan een koperspiraaltje... Als er maar geen hormonen in zitten!
pi_37711119
Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar meer mensen die de Diane-pil juist slikten om acne tegen te gaan, en wat de reactie was toen ze ermee stopten.
Ik slik nu vijf jaar de pil(mijn gehele puberteit eigenlijk) om acne tegen te gaan, zit er nu aan te denken om te stoppen maar ik weet niet of ik die acne ervoor over heb.
Zit nu echt erg te twijfelen
Will we take it to that step - Will we do more than just connect?
And will you bring the thunder in my life - And the fire in my eyes?
pi_37739395
Daar is een mooi topic over, al zeg ik het zelf... Dianepil tegen puistjes - wie heeft ervaring?

Ben trouwens inmiddels overgestapt naar de Yasmin, de bijwerkingen bij de Diane gingen dus niet over. Bij de Yasmin gaat het tot nu toe prima, alleen ben ik er wel achter dat doorslikken dus niet voor mij is weggelegd! (na 3de pil nieuwe strip was het weer bijna net zo erg als na 3 weken Diane) Dus toch maar een stopweek ingelast en nu gaat het weer goed.
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:45:27 #195
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_37743279
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:25 schreef Shantee het volgende:
Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar meer mensen die de Diane-pil juist slikten om acne tegen te gaan, en wat de reactie was toen ze ermee stopten.
Ik slik nu vijf jaar de pil(mijn gehele puberteit eigenlijk) om acne tegen te gaan, zit er nu aan te denken om te stoppen maar ik weet niet of ik die acne ervoor over heb.
Zit nu echt erg te twijfelen
Nou, verwacht die acne geheid maar terug
Ik had dat ook in 't jaar dat ik gestopt ben.
Ik slik de pil nu dus ook alweer een jaar na die stop en mijn huid is weer hardstikke mooie egaal. In dat jaar reageerde mijn huid echt overal op en als ik maar naar zuivel keek (is ook deels mijn zuivelallergie) dan kwamen de bobbels massaal opzetten .
Ik zou ook echt niet weten hoe je dat tegen kunt gaan zonder pil.
pi_37754384
@ Shantee, het kan natuurlijk wel zijn dat je acne inmiddels vanzelf over is gegaan als je uit de pubertijd bent. Maar je kunt ook pech hebben... Het probleem is dat je het nooit van tevoren weet, het is altijd een kwestie van uitproberen.
pi_37764185
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:22 schreef flutterbye het volgende:
@ Shantee, het kan natuurlijk wel zijn dat je acne inmiddels vanzelf over is gegaan als je uit de pubertijd bent. Maar je kunt ook pech hebben... Het probleem is dat je het nooit van tevoren weet, het is altijd een kwestie van uitproberen.
Ja, daar was ik ook al bang voor... Ik twijfel nog steeds
En nu ga ik ff dat andere topic checken!
Will we take it to that step - Will we do more than just connect?
And will you bring the thunder in my life - And the fire in my eyes?
pi_39317825
Ja hoor, het is weer eens fout gelopen met mij en de pil. Ben na de Diane nog aan de Yasmin geweest, maar nu na 3 maanden weer aanhoudende hoofdpijn en vlekken voor m'n ogen enzo...
Dus ik mag me weer een stopper noemen.
Vooralsnog zijn de hoofdpijn en vlekken nog niet weggetrokken. Iemand ervaring met dit soort dingen? Hoe lang duurt het voordat de bijwerkingen wegtrekken? Toen ik met de Diane stopte voelde ik me 2 dagen later echt al stukken beter, maar die had ik dan ook maar 3 weken geslikt... Zou het na 3 strips ook langer duren voordat het uitgewerkt is?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:28:09 #199
108412 elsepels
toedeledokie!
pi_39385911
Ik ben sinds maandag gestopt,dinsdag niks aan het handje,woensdag opeens dik ongesteld,donderdag ook en vandaag nog steeds! Hoe kan dat nou? Want ik leest steeds dat sommige meisje pas na een jaar ofzo weer ongesteld worden en ik al na 2 dagen!!?
Ik moet er wel ff bijvertellen dat ik dus al 3 jaar de pil slik>microgynon30. En dat ik vorige week mijn laatste stopweek had(dus ook ongesteld) en daarna 3 dagen de pil weer heb gelsikt(omdat ik t nog niet had besloten of ik wel wilde stoppen) en toen dus echt gestopt. Herkent iemand dit misschien? Ik weet dat het handiger was,als ik nog ff had gewacht tot de volgende stopweek mja,tis nu eenmaal anders gegaan...Maar op de bijsluiter staat dat het gewoon kan>stoppen wanneer je wilt duss...
pi_39466428
Wel vreemd dat je gelijk weer zo snel ongesteld word, maar waarschijnlijk is je lichaam gewoon een beetje in de war door eerst weer een paar pillen en dan weer stoppen.
Is het ondertussen al minder?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:01:31 #201
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_39509248
Hallo,

Ik ben ook zo iemand die alleen maar klachten ondervind bij het slikken van de pil (eerst m30 drna diane35)

Deze ivm het bekende acne verhaal en ook verwege het feit dat ik altijd wel behoorlijk ziek was ,flauwvalle,misselijk,etc

Laatste jaren merk ik dat ik me helemaal niet meer "lekker" voel..hoofpijn,irriterende ogen,depri,bitcherig,alles is me teveel,nergens zin in en ga zo maar door..

En dit viel me helemaal op toen de diane35 opeens een andere naam kreeg,maar volgens mijn huisarts en apotheek gewoon het zelfde en is alleen de naam veranderd..Maar toch ervaar ik dit niet zo,haaruitval en de klachte wat ik al had versterkte..kon opeens niet meer de pil zo weg krijgen en moest (normaal beetje spuug verzamele en weg wastie) met un heel glas water en dan nog het gevoel dattie dr "hing" weer drinken enz..ff nadat ik um geslikt had kreeg ik un soort van "slijm-ophopingen" in me keel gevoel dat me (sorrie voor de lekkere uitdrukking) de kots in de keel hing..iemand me de keel dichtkneep..en dat gevoel had ik dus sinds diane35 een andere naam kreeg.

En ik ben het gewoon zat..ben sinds vorige week dinsdag gestopt met de pil en me hoofdpijn is als sneeuw voor de zon verdwenen!!! Ben vanmorgen bij mijn huisarts geweest en alles uitgelegt,ik heb nu een verwijskaart gekregen voor de gynaecoloog, maar ik zit nog te twijfelen over het spiraaltje of het staafje (implanon)

Heb een afspraak gemaakt met de Gyn op vrijdag 14juli 14.30uur..wil toch wel even vragen wat hij me aanbeveelt..omdat mijn huisarts niet zo happerig was dat ik met de pil stopte ivm me erge menstruatie-klachten..ook was hij niet zo happerig over de implanon..

Dit topic ga ik zeker in de gate houden..

Sorrie voor 't lange verhaal

[ Bericht 9% gewijzigd door Stamp_Kip op 04-07-2006 16:05:12 (spelfoutjes ;)) ]
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:56:11 #202
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_39511084
Stamp_Kip, waarom probeer je de Nuvaring niet?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:56:21 #203
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_39516347
omdat ik juist de komende tijd nergens aan wil denken..mijn huisarts is alleen maar aangezien mijn klachte voor de pil en al het andere wijstie af..toen ik ook over de nuvaring begon raade hij me die ook af..
gezien me klachte..
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_39533547
Nouja, de gyn kan je vast wel wat advies geven, die hebben er meestal een wat betere kijk op. Succes!
pi_39533587
ik zou idd eens met gynaecoloog gaan praten. Ik zou hun visie meer vertrouwen dan van een huisarts.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39540342
Ik ben vorig jaar oktober weer begonnen met de pil (microgynon 30). Dit vanwege een nieuwe relatie. Hiervoor heb ik de pil een jaar of 8 niet geslikt en daarvoor een jaar of 8 wel. Inmiddels ben ik toch weer gestopt. Ik wil graag kinderen en het slikken ging tegen mijn natuur in. Mijn vriend vind het allemaal te snel gaan en wil graag dat ik weer begin met slikken. Ik ben erg in twijfel op dit moment. Ik ben nu inderdaad veel geiler en natter. Dat laatste was echt een probleem toen ik de pil weer slikte. Mijn ongesteldheid is wel heftiger zonder pil maar duurt ook veel korter. Mijn stemming is niet anders, die blijft wisselend. Sex is lekkerder nu, ook al is het zingend de kerk uit. Dat is wel teleurstellend. Wij willen graag kinderen alleen ik heb wat haast vanwege mijn leeftijd (33). Ik twijfel dus om weer te beginnen. Het is uiteindelijk beter om samen die keuze te maken om voor kinderen te gaan. Het weer slikken zou maar om een paar maanden gaan, maar dat betekent ook weer de nadelen als weinig zin en droog.
pi_39542150
Ik ben net gestopt met de pil, nu 2 maand geleden. Ik had zeg maar op een gegeven moment last van alle plekken op mijn lijf waar mn man graag naar keek, en dat was toch flink onhandig . Ik was al 2x van pil gewisseld omdat mijn borsten opzwollen en pijn deden. Nu ik gestopt ben merk ik dat ze kleiner zijn geworden en veel minder vaak pijn doen. Ook gaat inderdaad je libido schrikbarend omhoog .

Het enige wat ik "vervelend" vind is dat ik nu na 2 maanden nog geen cyclusherstel heb; ik vind de rooie zooi niet fijn, maar ben wel altijd blij met het checkpuntje dat we nog niet gescoord hebben .
pi_39551689
quote:
Kán het:
-Je libido verhogen
Ik ben om die redenen permanent gestopt. Plus afvallen wordt veeeeeeeeeel makkelijker.
Ook aan anaal seks gaan doen en andere condooms gebruiken, durex scheurt in mijn ervaring vaker dan die van swiss anti aids federation (de tuinen, gaykrant en zo) en condomi.
Behalve het bovenstaande voel ik me ook veel fitter en is m'n menstruatiecyclus natuurlijker. De eerste dag neem ik wel altijd een pijnstiller tijdens de menstruatie maar het is in elk geval niet zo'n tergende pijn over een week uitgespreid.
pi_39567183
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:18 schreef huishoudkluns het volgende:
ook al is het zingend de kerk uit
Zoiets heet 'voor het zingen de kerk uit gaan'. Weet je trouwens dat dit een uiterst onbetrouwbare methode is omdat er in voorvocht ook sperma kan zitten? Het hoeft maar een druppeltje te zijn hè. Is het geen optie om een tijdje condooms te gebruiken? Persoonlijk heb ik het daar ook niet zo op qua veiligheid, maar dat is iig veiliger dan jullie huidige methode. Of misschien een pessarium met spermicide als aanvulling daarop? Ik snap best dat je vriend liever de zekerheid van de pil heeft, maar hij hoeft hem niet te slikken! Als jij je er niet goed bij voelt, kan hij toch niet van je verlangen dat je hem tóch gaat slikken?
Maar het is idd ook beter als jij zijn wens om nog even te wachten met kinderen respecteerd, het is echt geen goed idee om daaraan te beginnen als je er niet allebei klaar voor bent.

Zo'n apparaatje als de Persona schijnt ook best goed te werken, al wordt dit alleen geadviseerd aan stellen die het niet erg zouden vinden als er toch perongeluk een baby komt.
pi_39570431
Ik ben sinds mijn 16e aan de pil (nu 22) en heb erg veel last van chaggo buien en buikpijn-aanvallen. Voor ik aan de pil was had ik last van onregelmatige menstruatie en (nu nog) overmatige haargroei (buik e.d. ) Ik wil echt graag van de pil af, want ik heb dus echt een libido van 0,0 door alle buikpijn en dergelijke. En ik vergeet de pil wel eens.

Ik denk aan een spiraaltje, maar vind het nog wel een heel eng idee..
Mon 'en!
pi_52213392
Een crosspost met die van mij uit dit topic (http://forum.fok.nl/topic/743853/2/50). Ik ben erg benieuwd naar ervaringen... van mensen die nooit meer anders willen, maar ook redenen om weer te beginnen.
Over twee weken stop ik met de nuvaring om na ruim negen jaar (7 jaar pil, 2 jaar nuva) eens (even?) hormoonvrij door het leven te gaan. Ik ben benieuwd naar een eventueel effect en ben daarom ook erg benieuwd naar andermans ervaringen hiermee. En zijn er bijvoorbeeld ook vrouwen die totaal geen verschil merkten tussen leven met en zonder hormonen?

(edit): * topickick*
  woensdag 8 augustus 2007 @ 23:46:43 #212
181494 Mrs.Solis
Call me Gaby.
pi_52214789
Je wordt geiler, dunner, voelt je lekkerder in je vel en hebt minder kans op borst en eierstokkanker.
Als anti-conceptie is de 'pleister' en de condoom een aanrader.
pi_52222075
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:46 schreef Mrs.Solis het volgende:
Je wordt geiler, dunner, voelt je lekkerder in je vel en hebt minder kans op borst en eierstokkanker.
Als anti-conceptie is de 'pleister' en de condoom een aanrader.
Is dat uit eigen ervaring? De hormoonpleister (Evra) bevat trouwens nog steeds hormonen, niet eens zo heel veel minder dan lichte pillen, nuvaring, etc
pi_52305163
Om dan maar te beginnen met m'n eigen ervaringen : vandaag was mijn laatste dag Nuvaring. Komende week stopweek en daarna begint het dus 'echt'. Wel een beetje spannend
  dinsdag 18 december 2007 @ 00:16:58 #215
200353 Nonac
Heerlijkheid
pi_55350987
Wanneer merkten jullie verschil in stemming/libido e.d. na het stoppen met de pil? Moet ik in dagen of weken of maanden denken?
Doet het licht uit
pi_80692617
Ik wil graag deze topic herleven....

Ik ben naar 13 jaar de pil geslikt te hebben gestopt. Ik ben nog nooit de pil vergeten te slikken heb dus alleen maar die hormonen in mijn lijf gekregen. Ik heb altijd het idee gehad dat mijn gezicht grover werd tijdens het slikken van de pil ( lijkt mij door het mannelijk hormoon). Ik heb dan nu ook het idee dat mijn gezicht weer fijner wordt en zachter. Werd wel ipv na 28 dagen nu naar 23 dagen al weer ongesteld en niet zo'n beetje ook. Ik ga volgende maand met Persona beginnen......ben benieuwd.
Elke keuze die je maakt bepaal je zelf....
Je bent nooit meer of minder dan iemand....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')