abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 april 2004 @ 19:33:25 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_18282248
Nu op RTLnieuws, Hans Dijkstal die na onderzoek tot de conclusie is gekomen dat minsisters een salarisverhoging van meer dan 30% zouden moeten hebben omdat de meeste ambtenaren nu meer verdienen dan de minister.....

Ik denk zelf dat dan eerder het salaris van die ambtenaren omlaag moet!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 8 april 2004 @ 19:38:15 #2
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_18282353
Ik kan me nog iets herinneren over een voorjaarsaccoord waarin iets stond over 't bevriezen van salarissen. Vanzelfsprekend zijn onze ministers de eersten die zich daaraan moeten houden. Doen ze dat niet dan vrees ik dat de "werknemer" (lees bonden) met hoge eisen gaat komen.

Dat laatste zou overigens wel goed zijn vor de economie.
pi_18282394
De meeste ambtenaren verdienen echt niet meer als een minister.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_18282683
Maar wel die van de zaken die met BOUW te maken hebben
pi_18282821
Top-3 best verdienende managers
Best verdienende ‘overheidsmanager’ is Gerlach Cerfontaine van Schiphol. In 2002 kreeg hij aan vast salaris, bonussen en premies in totaal 663 duizend euro. Schiphol presenteert zich graag als een particulier bedrijf, maar de aandelen van zijn volledig in handen van de rijksoverheid en de gemeenten Amsterdam en Rotterdam. Bovendien haalt de luchthaven het merendeel van de inkomsten uit ‘havengelden’, een van de overheid gekregen monopolie.

Op de tweede plek staat met 531 duizend euro: John Neervens, van het ambtenarenpensioenfonds ABP, dat de afgelopen jaren miljarden op de beurs heeft verloren. Derde is Peter van Besouw (491 duizend euro) van de Bank Nederlandse Gemeenten. De hoogst verdienende de vrouw vinden we pas op de achttiende plaats: Louise Gunning van het AMC met een salaris van twee ton.

Minister is inderdaad een slecht betaald baantje... daarom graaien ze na de politiek er nog wat bij.
pi_18282891
Ik zie graag mensen die het voor de eer doen tegen een redelijke vergoeding zoals nu. Die zijn minder corrupt en minder commercieel dan overbetaalde ministers.
  donderdag 8 april 2004 @ 20:09:18 #7
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_18283133
quote:
Op donderdag 8 april 2004 19:59 schreef pberends het volgende:
Ik zie graag mensen die het voor de eer doen tegen een redelijke vergoeding zoals nu. Die zijn minder corrupt en minder commercieel dan overbetaalde ministers.
Roelf de Boer pleitte toen hij minister was zelfs voor een verdrievoudiging meen ik mij te herinneren, wat dat betreft is het advies van Dijstal zelfs bescheiden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_18283251
quote:
Op donderdag 8 april 2004 20:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Roelf de Boer pleitte toen hij minister was zelfs voor een verdrievoudiging meen ik mij te herinneren, wat dat betreft is het advies van Dijstal zelfs bescheiden.
Waarom? Zodat de commerciële ratten uit het bedrijfsleven minister kunnen worden? Wat is het nut daarvan?
  donderdag 8 april 2004 @ 20:17:14 #9
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18283320
Ehh, is dit niet heel erg oud nieuws?

Op 6 oktober was er al bericht dat Dijkstal denkt dat een verdubbeling nodig is.
Hans Dijkstal: Ministerssalarissen verdubbelen
TS komt me bekend voor.

Maar een hernieuwde discussie hierover is overigens niet verkeerd.

Het is iig wel een verbetering, van meer dan 50% naar 30%. Maar er moet eerst maar eens worden gekeken of de ambtenaren niet kunnen matigen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_18283418
quote:
Op donderdag 8 april 2004 20:17 schreef Sidekick het volgende:
TS komt me bekend voor.
LOL
  donderdag 8 april 2004 @ 20:24:16 #11
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_18283498
ik dacht al dat ik het nieuws eerder gehoord had toen ik het net op het nieuws zag! Maar ik dacht dat k slechts gepost had over roelf de boer... tis ook dat die search niet werkt, anders had ik gezocht op "hans dijkstal" maar nu het onderzoek is afgerond is Hans dus toch een stuk voorzichtiger geworden!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_18284112
quote:
Op donderdag 8 april 2004 19:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
  donderdag 8 april 2004 @ 21:05:44 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18284451
Wel erg dat 6 maanden geleden dit advies van Dijkstal bekend was.

Wat heeft ie gedaan het afgelopen half jaar?
  donderdag 8 april 2004 @ 21:15:41 #14
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_18284702
Ik ben het er niet mee eens dat de salarissen om die reden omhoog zouden moeten. Dat zou inhouden dat iemand die beslissingen maakt altijd meer geld zou moeten krijgen dan iemand die het uitvoert, daarmee zou gezegd worden dat een beleidsmaker per definitie nuttiger zou zijn en zijn kwaliteiten schaarser dan een uitvoerende kracht.
Laten we dat even doortrekken naar het bedrijfsleven. Het zou inhouden dat de directe manager van iemand altijd meer zou moeten verdienen dan een persoon die hij/zij managt. De verhoudingen zijn wat dat betreft in Nederland, voor zover ik kan overzien, vaak zoek. Ervaren seniors in de technische sector krijgen vaak minder geld dan mensen die zichzelf projectmanager noemen oid. En dat terwijl de technische kennis juist schaarser is dan de kennis mbt management.
  Trouwste user 2022 donderdag 8 april 2004 @ 21:16:48 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_18284723
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:05 schreef Sidekick het volgende:

Z'n zakken gevuld met toespraken op congressen, waar ie het alleen had over de salarisverhoging voor ministers.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 8 april 2004 @ 21:16:56 #16
909 Num
Núm dus!
pi_18284727
Van mij mogen ze. Maar dan pas als het volgende kabinet aantreed.
  donderdag 8 april 2004 @ 21:20:10 #17
909 Num
Núm dus!
pi_18284816
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ervaren seniors in de technische sector krijgen vaak minder geld dan mensen die zichzelf projectmanager noemen oid. En dat terwijl de technische kennis juist schaarser is dan de kennis mbt management.
Inderdaad heel erg raar dit. Op elke hoek van de straat kan je een manager vandaan plukken. Maar mensen met kennis kunnen met grote moeite worden gevonden. Raar dat managers dan toch meer betaald krijgen. Ik hoop (en verwacht) dat dit de komende jaren gaat veranderen. Zou een gezonde ontwikkeling zijn. Ik krijg zolangzamerhand een enorme hekel aan al die managers die overal ineens in bedrijven verschijnen om maar geld te vangen. En als ze nou nog eens wat nuttigs deden. Te vaak hoor je dat het totaal geen nut heeft.
Maar in het geval van ministers vind ik dat ze best wat meer mogen verdienen.

Over die cerfontaine. Nu ik net lees hoeveel hij bij Schiphol verdient begrijp ik waarom hij niet voorzitter van VNO-NCW wilde worden
pi_18284843
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:05 schreef Sidekick het volgende:

Het wordt nog leuker.....
quote:
Minister Zalm (Financiën) vindt het gezien de bezuinigingen "nu niet de tijd" voor zo'n stijging. Het kabinet lijkt het advies dus te zullen negeren.

bron: TT
Zes maanden weggegooide tijd. Ben benieuwd hoeveel Dijkstal hiervoor kreeg.
  donderdag 8 april 2004 @ 21:35:14 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18285241
Nog even een geheel artikel:
quote:
Advies: salaris minister met 30 procent omhoog

DEN HAAG - Het salaris van ministers moet met 30 procent omhoog. Dat adviseert een commissie onder leiding van oud-minister Dijkstal aan minister Remkes van Binnenlandse Zaken.

Het salaris van ministers bedraagt nu een kleine 9500 euro per maand. Daar zou dus 30 procent bovenop moeten, zo meldde RTL Nieuws donderdag.

De discussie over de hoogte van de beloning van ministers loopt al jarenlang. Het salaris van ministers loopt achter bij dat van veel topambtenaren, die dus meer verdienen dan hun 'baas'. Volgens de commissie-Dijkstal is dat een ongewenste situatie. Het streven zou moeten zijn dat alle ambtenaren minder verdienen dan hun minister.

Ook stelt de commissie vast dat het salaris van Kamerleden de afgelopen jaren is gestegen, terwijl de ministers er niet op vooruit zijn gegaan. Dat is volgens de commissie ook niet in de haak.

Pas op de plaats

Minister Zalm van Financiën acht het ,,nu niet de tijd om ministerssalarissen met 30 procent te verhogen''. ,,Het is tijd voor een pas op de plaats. Ook voor ministers'', aldus de bewindsman in RTL Nieuws.

Ook de SP is tegen verhoging. Volgens Tweede-Kamerlid Kant verdienen ministers niet te weinig. ,,Het probleem is dat sommige topmabtenaren veel meer ontvangen dan ze verdienen. Als bijna heel Nederland in de min wordt gezet, kan het kabinet niet de eigen zakken gaan vullen. Het kabinet moet de salarissen van topambtenaren terugbrengen naar normale proporties.''

De officiële presentatie van het advies van de commissie-Dijkstal is volgende week dinsdag.

ANP

Bron: LC
9500 euro per maand...

Maar ik vrees dat wanneer dit advies wordt overgenomen, er over een tijdje weer om een verhoging wordt gevraagt, omdat het achterblijft bij het bedrijfsleven, en zo blijf je bezig met geld verspillen aan iets wat vrij nutteloos is.
  donderdag 8 april 2004 @ 21:37:54 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_18285353
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:35 schreef Sidekick het volgende:
Nog even een geheel artikel:
[..]

9500 euro per maand...

Maar ik vrees dat wanneer dit advies wordt overgenomen, er over een tijdje weer om een verhoging wordt gevraagt, omdat het achterblijft bij het bedrijfsleven, en zo blijf je bezig met geld verspillen aan iets wat vrij nutteloos is.
ja, tis geen vetpot natuurlijk, maar om nou te zeggen dat onze ministers, die ook nog eens riant kunnen declareren, op een houtje moeten bijten vind ik echt onzin. Ik vind dat ze genoeg verdienen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 8 april 2004 @ 21:38:10 #21
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_18285361
Ach ja, dat is alles wat Dijkstal nog in zijn mars had, vrees ik..
Ik hoop dat ie gelukkig oud wordt in Wassenaar ofzo
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_18285736
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik ben het er niet mee eens dat de salarissen om die reden omhoog zouden moeten. Dat zou inhouden dat iemand die beslissingen maakt altijd meer geld zou moeten krijgen dan iemand die het uitvoert, daarmee zou gezegd worden dat een beleidsmaker per definitie nuttiger zou zijn en zijn kwaliteiten schaarser dan een uitvoerende kracht.
Laten we dat even doortrekken naar het bedrijfsleven. Het zou inhouden dat de directe manager van iemand altijd meer zou moeten verdienen dan een persoon die hij/zij managt. De verhoudingen zijn wat dat betreft in Nederland, voor zover ik kan overzien, vaak zoek. Ervaren seniors in de technische sector krijgen vaak minder geld dan mensen die zichzelf projectmanager noemen oid. En dat terwijl de technische kennis juist schaarser is dan de kennis mbt management.
Helemaal mee eens.
Het is wel zo dat een goede beslissing veel winst kan opleveren.
Alleen wat vaak vergeten wordt is dat lang niet alle beslissingen van die hoogstandjes zijn. Soms ziet de kantinejuffrouw ook nog wel in dat optie A beter is dan opties B en C.

Alleen bij hele moeilijke beslissingen die goed uitpakken mag je een manager een leuke bonus geven, maar het basis-salaris kan best een stuk minder worden. Iig zeker niet hoger dan het salaris van de mensen met de technische know-how.
Ergo: managen is een overgewaardeerd en overbetaald beroep.
  donderdag 8 april 2004 @ 22:04:00 #23
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_18286268
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:49 schreef DaveM het volgende:
Ergo: managen is een overgewaardeerd en overbetaald beroep.
Op zich genomen klopt dat wel in Nederland. In andere landen is dat volgens mij wat beter geregeld zoals bv. in de VS. Overigens is enige nuance best op zijn plaats. Een goede manager mag ook best wat kosten en in veel gevallen ook meer dan een techneut.
  donderdag 8 april 2004 @ 22:06:36 #24
89005 jonny
protegé moi
pi_18286351
Het zou een verkeerd signaal zijn om de salarissen van ministers te verhogen, terwijl men zelf loonmatiging predikt en kritiek heeft op de stijgende beloningen van topmanagers.
obsessions in my head don't connect with my intellect
  donderdag 8 april 2004 @ 22:36:15 #25
85757 yedimaster-sidguppy
Smirky Mc Chimpster!
pi_18287290
Bloodhoundfromhell schrijft:
quote:
lekker kort door de bocht kerel!

ben zelf ambtenaar (voor de klas staan ook ambtenaren!)
enne
GEEN 9500 euro
maar slechts
1400 euro per maand, netto
en dus een vaste baan
maar geen eigen huis of hypotheek want ik kan "maar" een ton lenen...heb je geen huis voor, vandaag de dag!

moet dat nog omlaag? op welke planeet woon jij? er is nog steeds een GIGANTISCH tekort aan leraren/onderwijzers, verplegers in de gezondheidszorg (ook ambtenaren), politieagenten (ook ambtenaren) enz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')