abonnement Unibet Coolblue
pi_18248089
quote:
Feiten & Cijfers

Nederland overbevolkt
Op Bangladesh en Taiwan na is Nederland het dichtstbevolkte land ter wereld: een kleine 500 inwoners per vierkante kilometer, het dubbele in de grote steden. Volgens de bekende econoom Pieter Lakeman was Nederland op basis van economische maatstaven al in 1972 (!) overbevolkt.

Aantal allochtonen verdubbelt
In 2000 telde ons land 3 miljoen allochtonen, waarvan de helft van niet-westerse afkomst. Omstreeks 2050 zal sprake zijn van 5,6 miljoen allochtonen, waaronder bijna 3 miljoen niet-westerse. In de vier grote steden bestaat ongeveer eenderde van de inwoners uit allochtonen (in sommige wijken zelfs 90 procent). Naar verwachting zal dit percentage binnen enkele decennia de 50 procent passeren.

Bedreiging voor de Nederlandse cultuur
Toestroom van immigranten en een falende integratie worden door autochtonen, maar ook door allochtonen gezien als de grootste bedreigingen voor de Nederlandse cultuur. Als belangrijkste maatregelen om de Nederlandse cultuur te redden noemen zij: een streng taalbeleid, het opleggen van de Nederlandse cultuur, het sluiten van de grenzen en het spreiden van migranten.

Nederlandse identiteit
Meer dan negentig procent van de hier geboren en getogen Marokkaanse en Turkse jongeren voelt zich geen Nederlander.

Werkloosheid
55 procent van de allochtone niet-westerse beroepsbevolking is werkloos. Voor autochtonen bedraagt dit percentage 26 procent.

Schoolverlaters
Meer dan 40 procent van de Marokkaanse, Turkse en Antilliaanse/Surinaamse jongeren verlaat de school zonder diploma. (CBS, Allochtonen in Nederland 2002)

Taalachterstand
Meer dan 400.000 allochtonen spreken de Nederlandse taal niet of nauwelijks.

Criminaliteit onder allochtone jongeren
In 2000 werd bijna 11 procent van de totale populatie Antilliaanse/Arubaanse jeugdigen verdacht van een delict, ruim 8 procent van de Marokkaanse en 6 procent van de Surinaamse jeugdigen. Het cijfer voor autochtone jeugdigen is zo’n 2 procent. Te verwachten is, dat de oververtegenwoordiging van jeugdige allochtone verdachten nog sterker is dan uit deze cijfers blijkt: registratie vindt namelijk plaats op basis van het geboorteland: veel jeugdige tweede generatie allochtonen worden hierdoor bij de autochtone bevolking meegerekend.
Criminaliteit onder Nederlandse allochtone jongeren is drie keer zo hoog als onder allochtone jongeren in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland.

Allochtonen/buitenlanders in de Nederlandse gevangenissen
Bijna 60 procent van de gedetineerden in Nederland is niet in Nederland geboren. Op een totale celcapaciteit van 16000 cellen zitten 900 Marokkanen, 1500 Antillianen, 1336 Surinamers en 599 Turken in Nederlandse cellen.

Blijf van mijn lijf huizen
60 procent van de inwoners van Blijf van mijn Lijf-huizen zijn niet-westerse allochtonen, terwijl zij maar 9 procent van de bevolking uitmaken.

Gezinsvorming van niet-Nederlanders
21000 in 2002; een stijging van 5000 in vergelijking met 2000. Van de tweede generatie Turken en Marokkanen haalt zo’n 60 procent de huwelijkspartner uit het buitenland.

Gezinshereniging van niet-Nederlanders
12000 in 2002.

Huwelijk tussen familieleden
Een kwart tot eenderde van de Nederlandse Turken en Marokkanen trouwt met een neef of een nicht. (Onderzoek Elsevier)

Scheidingspercentage allochtone huwelijken
Van de Turken en Marokkanen die hun partner uit het land van herkomst halen scheidt zo’n veertig procent. Bijna de helft van de importhuwelijken strandt na drie jaar, de termijn waarna buitenlandse partners voor een zelfstandige verblijfsvergunning in aanmerking komen.
Bron: LPF

Verplicht leesvoer voor mensen die zich graag in dit debat mengen. Links predikt altijd niet te overdrijven en rechts wordt voor racistisch uitgemaakt. Mijn vraag is wat zowel linkse als rechts users (of ander soort users) aan deze problemen zouden doen als zij in de politiek zaten? Dit is geen zoveelste bashtopics, maar ik wil wel eens zien welke oplossingen 'beide partijen' zouden kunnen aanbieden.
pi_18248241
quote:
In 2000 werd bijna 11 procent van de totale populatie Antilliaanse/Arubaanse jeugdigen verdacht van een delict, ruim 8 procent van de Marokkaanse en 6 procent van de Surinaamse jeugdigen. Het cijfer voor autochtone jeugdigen is zo’n 2 procent.
Alleen in het jaar 2000 al? Of betekent dit cijfer dat 11% vd Antilliaanse jeugdigen OOIT verdacht geweest is ve strafbaar feit.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_18248261
quote:
Dit is geen zoveelste bashtopics
Wacht ik voeg wat ingrediënten toe: Dora_van_Crizadak en Robert_Jensen

nu kan er een slotje op.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 7 april 2004 @ 15:42:49 #4
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_18248275
quote:
55 procent van de allochtone niet-westerse beroepsbevolking is werkloos. Voor autochtonen bedraagt dit percentage 26 procent
Geloof je het zelf? Nu oprotten met je nep statistieken...

Bron lpf.. en waar heeft lpf deze cijfers vandaan? Uit hun duim gezogen natuurlijk.
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_18248304
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:42 schreef N_I_ het volgende:
55 procent van de allochtone niet-westerse beroepsbevolking is werkloos. Voor autochtonen bedraagt dit percentage 26 procent

Geloof je het zelf? Nu oprotten met je nep statistieken...
Nooit van vrouwen gehoord
pi_18248322
Maar 9% van de bevolking is niet-westers allochtoon....Ik zou net zo'n rijtje kunnen maken waarin vrouwen en/of mannen zo neergezet worden.

Kansloos pb...
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 7 april 2004 @ 15:45:04 #7
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18248356
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:42 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Geloof je het zelf? Nu oprotten met je nep statistieken...
Ik heb zelf het vermoeden dat ook huisvrouwen meegeteld worden.
pi_18248370
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:42 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Geloof je het zelf? Nu oprotten met je nep statistieken...

Bron lpf.. en waar heeft lpf deze cijfers vandaan? Uit hun duim gezogen natuurlijk.
Lijkt me niet dat de partij deze cijfers uit haar duim heeft gezogen.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  woensdag 7 april 2004 @ 15:46:26 #9
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_18248410
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:43 schreef pberends het volgende:

[..]

Nooit van vrouwen gehoord
De werkelijke cijfers zijn 11-15% voor de allochtone bevolking en 5-7% voor de autochtone bevolking..
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_18248412
Ik vind de LPF best een aardige partij, maar om dit artikel "Feiten & Cijfers" te noemen gaat wel heel ver. Het is eerder "Aannames en waarzeggingen". Hoe denken ze te weten hoe de bevoelkingsopbouw van nederland is in 2050? Dat weet niemand. Er zijn talloze scenario's denkbaar. Om er nou eentje uit te pikken en die als feit op tafel te gooien gaat echt nergens over.

Ook zie ik nergens de gebruikte definitie van 'allochtoon'. Is een 3e generatie buitenlander ook nog allochtoon? Zijn we dan niet allemaal allochtonen? Het verrotte van de LPF is dat ze ook steeds de term allochtoon gebruiken, terwijl ze iedereen bedoelen die hier niet geboren is en er niet 'nederlands' uitziet. Een Amerikaan die hier komt wonen is ook een allochtoon, maar daar hoor je de LPF niet over. Terwijl ik Amerikanen ken die hier na 15 jaar wonen nog slechter zijn geintegreerd dan een aantal buitenlandse kennissen van mij die hier pas een paar jaar wonen.

Dus... ik zou hier geen verplicht leesvoer van maken. Er staan te veel onduidelijkheden in, aannames die geen goede basis hebben en genralisaties.
  woensdag 7 april 2004 @ 15:47:12 #11
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18248435
quote:
Nederlandse identiteit
Meer dan negentig procent van de hier geboren en getogen Marokkaanse en Turkse jongeren voelt zich geen Nederlander.
Hoeveel hebben er daadwerkelijk een Nederlands paspoort, wat zijn hier de percentages voor autochtonen en is dit echt alleen gebaseerd op een opiniepeiling?
  woensdag 7 april 2004 @ 15:47:56 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18248465
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:46 schreef N_I_ het volgende:

[..]

De werkelijke cijfers zijn 11-15% voor de allochtone bevolking en 5-7% voor de autochtone bevolking..
En dan valt het weer best mee, vooral omdat het voor allochtonen echt een heel stuk hoger lag een paar jaar geleden.
pi_18248475
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:44 schreef RichardQuest het volgende:
Maar 9% van de bevolking is niet-westers allochtoon....Ik zou net zo'n rijtje kunnen maken waarin vrouwen en/of mannen zo neergezet worden.
Dat klopt...

Je gaat voorbij aan een belangrijk gegeven. Mannen en vrouwen zijn totaal verschillend, allochtonen en autochtonen niet. De enige verschillen tussen allochtonen en autochtonen zijn hun cultuur, het geloof dat ze aanhangen en (in mindere mate) de lagere sociaal-economische klasse waarin allochtonen verkeren. Daar moet je de oorzaak zoeken.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_18248492
quote:
Van de Turken en Marokkanen die hun partner uit het land van herkomst halen scheidt zo’n veertig procent. Bijna de helft van de importhuwelijken strandt na drie jaar, de termijn waarna buitenlandse partners voor een zelfstandige verblijfsvergunning in aanmerking komen.
Volgens mij is dat bij autochtonen net zo, zonder het verblijfsvergunninggebeuren
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 7 april 2004 @ 15:48:36 #15
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_18248498
Maar wat hiervan is nou een feit en wat een cijfer ????
Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_18248502
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:42 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Geloof je het zelf? Nu oprotten met je nep statistieken...

Bron lpf.. en waar heeft lpf deze cijfers vandaan? Uit hun duim gezogen natuurlijk.
Nee, deze cijfers komen van het CBS
http://www.cbs.nl/nl/publicaties/persberichten/2002/pb02n237.pdf

gedeeltelijk dan
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 7 april 2004 @ 15:49:07 #17
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18248518
Wel grappig dat voor precies 2 onderwerpjes een bron genoemd wordt. .
  woensdag 7 april 2004 @ 15:49:15 #18
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_18248526
quote:
Bedreiging voor de Nederlandse cultuur
Toestroom van immigranten en een falende integratie worden door autochtonen, maar ook door allochtonen gezien als de grootste bedreigingen voor de Nederlandse cultuur. Als belangrijkste maatregelen om de Nederlandse cultuur te redden noemen zij: een streng taalbeleid, het opleggen van de Nederlandse cultuur, het sluiten van de grenzen en het spreiden van migranten.
Ik durf te wedden dat 6 op de 10 autochtonen onze cultuur niet eens kan benoemen, of iig niet verder komt dan kaas, tulpen en molens.. alsof de nederlanders daar nog zo gek op zijn...

Verder is je bron erg lachwekkend
quote:
Huwelijk tussen familieleden
Een kwart tot eenderde van de Nederlandse Turken en Marokkanen trouwt met een neef of een nicht. (Onderzoek Elsevier)
Ook hier wil ik graag een echte bron zien..
quote:
Blijf van mijn lijf huizen
60 procent van de inwoners van Blijf van mijn Lijf-huizen zijn niet-westerse allochtonen, terwijl zij maar 9 procent van de bevolking uitmaken.

Gezinsvorming van niet-Nederlanders
21000 in 2002; een stijging van 5000 in vergelijking met 2000. Van de tweede generatie Turken en Marokkanen haalt zo’n 60 procent de huwelijkspartner uit het buitenland.

Gezinshereniging van niet-Nederlanders
12000 in 2002.

Huwelijk tussen familieleden
Een kwart tot eenderde van de Nederlandse Turken en Marokkanen trouwt met een neef of een nicht. (Onderzoek Elsevier)

Scheidingspercentage allochtone huwelijken
Van de Turken en Marokkanen die hun partner uit het land van herkomst halen scheidt zo’n veertig procent. Bijna de helft van de importhuwelijken strandt na drie jaar, de termijn waarna buitenlandse partners voor een zelfstandige verblijfsvergunning in aanmerking komen.
Ook hier lig ik bepaald niet wakker van..

En De reden waar r relatief zoveel allochtonen in de gevangenis zitten.. die laten zich wat makkelijker pakken.. genoeg autochtonen crimine(e)l(tjes)en hier in NL..
pi_18248549
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:47 schreef freako het volgende:

[..]

Hoeveel hebben er daadwerkelijk een Nederlands paspoort
Van de Turken en Marokkanen die hier geboren zijn? 100% lijkt me
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_18248593
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:49 schreef TimmyAsd het volgende:
En De reden waar r relatief zoveel allochtonen in de gevangenis zitten.. die laten zich wat makkelijker pakken.. genoeg autochtonen crimine(e)l(tjes)en hier in NL..
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:49 schreef TimmyAsd het volgende:
Ook hier wil ik graag een echte bron zien..
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  woensdag 7 april 2004 @ 15:51:11 #21
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18248596
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:49 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Van de Turken en Marokkanen die hier geboren zijn? 100% lijkt me
Je krijgt niet standaard een Nederlands paspoort bij geboorte, dus dat lijkt me maar de vraag.
  woensdag 7 april 2004 @ 15:51:18 #22
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_18248599
Werkloosheidsgraad belgië:

2002

Totaal:7.6%

Mannen: 6,7%

Vrouwen: 8,7%

Nederland zal vast lager uitkomen.

Nu nederland:

Het percentage voor werkloze allochtonen in 2001 is 9% en niet de 55% die eerder genoemd werden. Jammer maar helaas.

[ Bericht 15% gewijzigd door N_I_ op 07-04-2004 15:58:47 (...) ]
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_18248626
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat klopt...

Je gaat voorbij aan een belangrijk gegeven. Mannen en vrouwen zijn totaal verschillend, allochtonen en autochtonen niet.
Blijkbaar wel....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_18248651
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:46 schreef Bose het volgende:
Ik vind de LPF best een aardige partij

Ook zie ik nergens de gebruikte definitie van 'allochtoon'. Is een 3e generatie buitenlander ook nog allochtoon?
Ja .. zeker als ze amper Nederlands spreken en niet willen assimileren.
  woensdag 7 april 2004 @ 15:52:56 #25
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_18248659
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:51 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
waarvan wil je een bron zien? Dat er ook veel autochtone crimineeltjes zijn? Die zijn er genoeg, zolang je maar niet alleen op de allochtonen let zie je ze wel..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')