Het onderscheid tussen hard- en softdrugs is volgens mij primair gemaakt op de schadelijkheid van het product. Als je een mindere hoeveelheid cocaine binnenkrijgt zal dat allicht minder schadelijk zijn dan een grotere hoeveelheid.quote:Treden de verslavingseffecten niet ook al op bij versneden coke dan?
Het kabinet heeft een punt omdat men van consumptie-eenheden uitgaan.quote:Op woensdag 7 april 2004 12:09 schreef Byte_Me het volgende:
volgens mij heeft de indeling tussen soft- en harddrugs ook te maken met de verslavings-graad. met een zekere hypocrisie marge voor alcohol, tabak en caffeine.
Maar je bent na een sigaret nog wel in staat om te werken, met een joint op wordt dat al lastiger denk ik.quote:Op woensdag 7 april 2004 12:38 schreef ub40_bboy het volgende:
CDA'ers zijn hypocriet. Ze willen wel softdrugs verbieden omdat dat slecht voor de gezondheid zou zijn. (nog niet bewezen) Maar sigaretten waar bewezen van is dat je er kanker van krijgt en waar miljarden aan verdient wordt, vinden ze wel best.
Oke vergelijken we joints met alcohol.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:07 schreef freako het volgende:
Maar je bent na een sigaret nog wel in staat om te werken, met een joint op wordt dat al lastiger denk ik.
Na een paar glazen whiskey ook, wat is je punt?quote:Op woensdag 7 april 2004 13:07 schreef freako het volgende:
[..]
Maar je bent na een sigaret nog wel in staat om te werken, met een joint op wordt dat al lastiger denk ik.
Da's waar, maar er wordt ook een alcohol-ontmoedigingsbeleid gevoerd. Drooglegging is nogal lastig uit te voeren, omdat alcoholconsumptie maatschappelijk gewoon geaccepteerd is.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:09 schreef ub40_bboy het volgende:
Alcohol heeft ook niet echt een positieve invloed op je werkprestaties om het zacht uit te drukken.
Het enige dat het CDA wil is een onderzoek of de THC-gehaltes in wiet echt stijgen, en zo ja, wat voor gevolgen dat heeft. Dat lijkt me best een goed idee eigenlijk.quote:Op woensdag 7 april 2004 12:47 schreef Schorpioen het volgende:
Het zou me ook niks verbazen als er hele andere (economische/financiele) belangen mee gemoeid zijn. Laat ze daar dan gewoon eerlijk voor uitkomen, ipv deze ongefundeerde leugens.
Wietconsumptie inmiddels ook wel hoor.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:17 schreef freako het volgende:
[..]
Da's waar, maar er wordt ook een alcohol-ontmoedigingsbeleid gevoerd. Drooglegging is nogal lastig uit te voeren, omdat alcoholconsumptie maatschappelijk gewoon geaccepteerd is.
Het CDA is alleen op zoek naar een stok om mee te slaan.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:18 schreef freako het volgende:
[..]
Het enige dat het CDA wil is een onderzoek of de THC-gehaltes in wiet echt stijgen, en zo ja, wat voor gevolgen dat heeft. Dat lijkt me best een goed idee eigenlijk.
Uit het verkiezingsprogramma:quote:Op woensdag 7 april 2004 13:18 schreef freako het volgende:
Het enige dat het CDA wil is een onderzoek of de THC-gehaltes in wiet echt stijgen, en zo ja, wat voor gevolgen dat heeft. Dat lijkt me best een goed idee eigenlijk.
Ondermeer wel, ja. Ik (als blower) kan op zich ook wel begrijpen dat als dat ook echt zo werkt in de praktijk, dat de regels (en het beleid) aangepast moeten worden. Ik merk ook zelf dat zelfs de budgetwietjes VEEL sterker zijn geworden de laatste jaren. Als het dan ook meer harddrugachtige eigenschappen krijgt en mensen er sneller aan verslaafd raken dan is het redelijk om aan te nemen dat ze daar actie tegen willen indernemen.quote:Op woensdag 7 april 2004 12:37 schreef Schorpioen het volgende:
Alsof de verslavingskans of schadelijkheid afhangt van het THC gehalte.
Grapje zeker?quote:Op woensdag 7 april 2004 13:30 schreef Steijn het volgende:
Volledige drooglegging, alcohol, tabak, chocola, pringles en andere drugs de deur uit.
Ik ben met mijn fundamentalistische been uit bed gestapt.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Grapje zeker?
Had al zo'n vermoedenquote:Op woensdag 7 april 2004 13:33 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik ben met mijn fundamentalistische been uit bed gestapt.![]()
Een hoog THC gehalte is juist goed voor de volksgezondheid.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:18 schreef freako het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |