Als er meer naar gelinkt wordt vanaf andere sites, toche?quote:Op woensdag 7 april 2004 11:38 schreef Sphere het volgende:
Is het ook niet zo dat een site hoger in de zoekresultaten komt naar mate een site meer bezocht wordt?
MAUAHAAHAHHAHHAHHHAAHHAHAHAHAquote:Op woensdag 7 april 2004 11:45 schreef Umm-Qasr het volgende:
Ja joh alles wat hun niet uitkomt is anti-semitisch. Dadelijk gaan ze zeggen dat wanneer je niet om elke grap van seinfeld lacht, je ook anti-semitisch bent ...
Ja, nu je het zegt, dat is wel erg grappig eigenlijkquote:Op woensdag 7 april 2004 11:54 schreef RetepV het volgende:
Sjezus wat een domme sukkels, een software-algorithme beschuldigen van anti-semitisme!
Wat is dat voor gelul ?quote:Op woensdag 7 april 2004 12:04 schreef pomtiedom het volgende:
Bovendien zijn de makers van google nogal schaduwachtige types die liever niet willen laten zien wie ze zijn.
Na geluiden vanuit de moslimgemeenschap omtrent de columns van Theo van Gogh krijgen we nu dit weer. Kan de moslimgemeenschap niet normaaal dingen relativeren ? Aangezien zij altijd anderen beschuldigen van discriminatiequote:Op woensdag 7 april 2004 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Na geluiden vanuit de joodse gemeenschap omtrent de film "The Passion of the Christ" krijgen we nu dit weer. Kan de joodse gemeenschap niet normaaal dingen relativeren ? Aangezien zij altijd anderen beschuldigen van anti-semitisme
Ik vind persoonlijk dat we die dingen niet meer serieus moeten nemen aangezien zij dat bij alles en nog wat roepen
De woorden "holocaust" en "anti-semitisme" zijn verworden tot heuse propaganda-woorden van de joodse gemeenschap
nee hoor ik hou gewoon even een spiegel voor want de manier waarop Joden reageren op Google verschilt vrijwel niets van moslims die reageren op columns van Theo van Gogh of het Franse Hoofddoekverbod.quote:Op woensdag 7 april 2004 12:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Opvallend hoe mensen een topic over joden kan omzetten naar een islam-bash topic
Ik zie wel een lijn in de postgeschiedenis van betreffende users.
Ik kan me zijn verwoording wel voorstellen, aangezien er door velen net zo over gedacht werd als BanshheBoy postte, maar dan de hoofdrolspelers vervangt.quote:Op woensdag 7 april 2004 12:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Opvallend hoe mensen een topic over joden kan omzetten naar een islam-bash topic
waar wordt de Islam precies gebashed?quote:Op woensdag 7 april 2004 12:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
en dat is nu precies mijn punt:quote:Op woensdag 7 april 2004 12:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
waar wordt de Islam precies gebashed?
je doet nu eigenlijk precies hetzelfde als die figuren die google aan proberen te klagen
Nou dan vervangen we Theo van Gogh door het Franse hoofddoekjesbeleid.quote:Op woensdag 7 april 2004 12:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Verschil met de reacties van moslims op extreem-rechtse columnisten als Theo van Gogh en de beschuldigingen van joden richting Google is dat Google in feite niets heeft gedaan wat negatief is voor de joodse gemeenschap. Daarentegen is Theo van Gogh tegenwoordig wel de aanvoerder wat betreft het islam-bashen.
Je moet geen appels met peren vergelijken.
er wordt dan ook nergens gezegd dat google 'iets verkeerd gedaan' heeft dat maak jij ervan.quote:Op woensdag 7 april 2004 12:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Verschil met de reacties van moslims op extreem-rechtse columnisten als Theo van Gogh en de beschuldigingen van joden richting Google is dat Google in feite niets heeft gedaan wat negatief is voor de joodse gemeenschap. Daarentegen is Theo van Gogh tegenwoordig wel de aanvoerder wat betreft het islam-bashen.
Je moet geen appels met peren vergelijken.
Het gaat over joden. Jij haalt er als eerste de moslims bij icm met Theo van Gogh, om het daarna ook nog eens op het neo-racistische beleid van Frankrijk te gooienquote:Op woensdag 7 april 2004 12:59 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nou dan vervangen we Theo van Gogh door het Franse hoofddoekjesbeleid.
en van Gogh als extreem rechts beschouwen doet je kennis van zaken zoals dat op ons overkomt niet echt goed
Je ziet zelf toch wel het verschil tussen een column die bewust zo geschreven is en een ge-automatiseerde zoekmachine. De vergelijking die MikeyMo maakt raakt kant noch wal.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
er wordt dan ook nergens gezegd dat google 'iets verkeerd gedaan' heeft dat maak jij ervan.
Ze willen gewoon niet dat het woordt Jew de mensen door stuurt naar die site, en dat is niet zo heel moeilijk te wijzigen voor de G00glepeoplez.
er wordt voor zover ik weet geen geld geeist oid
waar zeg ik dat er geen verschil tussen is?quote:Op woensdag 7 april 2004 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je ziet zelf toch wel het verschil tussen een column die bewust zo geschreven is en een ge-automatiseerde zoekmachine. De vergelijking die MikeyMo maakt raakt kant noch wal.
Dus wat is er mis met de opinie van BSB?quote:Op woensdag 7 april 2004 13:04 schreef pomtiedom het volgende:
Trek je maar niets aan van BansheeBoy, die ziet het liefste heel Nederland Islamitisch, onder de shariah en iedere vrouw onder een Burka.
Theo van Gogh is een goede collumnist, hij gaat soms wat ver, maar je moet wel de vinger aan de pols houden.
He vriend, alles goed ?quote:Op woensdag 7 april 2004 13:04 schreef pomtiedom het volgende:
Trek je maar niets aan van BansheeBoy, die ziet het liefste heel Nederland Islamitisch, onder de shariah en iedere vrouw onder een Burka.
Dat is waarquote:Theo van Gogh is een goede collumnist, hij gaat soms wat ver, maar je moet wel de vinger aan de pols houden.
Opvallend dat vooral bepaalde soort mensen onder het mom van "de vinger aan de pols houden" of hun extreem-rechtse gedachten vrijuit willen ventileren. Al heeft het natuurlijk niets met vinger of pols te maken. De achterliggende intentie is enkel om lekker af te geven op alles wat naar Islam riekt. Wie dat ontkent is naïef of houdt er een andere agenda op na.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:04 schreef pomtiedom het volgende:
Theo van Gogh is een goede collumnist, hij gaat soms wat ver, maar je moet wel de vinger aan de pols houden.
het over Joden ja, en die zien ergens weer eens iets dat hun Godsdienst "beledigt"quote:Op woensdag 7 april 2004 13:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het gaat over joden. Jij haalt er als eerste de moslims bij icm met Theo van Gogh, om het daarna ook nog eens op het neo-racistische beleid van Frankrijk te gooien
Wat op andere users, vooral bepaalde potentiële users, overkomt zal me aan mijn reet roesten.
Of ik wil of niet, Nederland wordt Islamitisch, is gewoon een simpele rekensom, maar wat heeft dat met dit topic te makenquote:Op woensdag 7 april 2004 13:04 schreef pomtiedom het volgende:
Theo van Gogh mag zich van mij baden in 50 liter laxeermiddel, dit topic gaat niet over wijlen Theo van Goghquote:Theo van Gogh is een goede collumnist, hij gaat soms wat ver, maar je moet wel de vinger aan de pols houden.
Zeg jij dat ook als er een verbod komt op hoofddoeken en alle andere religieuze symoblen zoals kruizen (groot of klein), davidssterren en dergelijke wél worden toegelaten? Dat je dan ook neutraal kijkt en zegt: "Ja, de moslims, ook al mag ik ze niet (waar je dat vandaan haalt is me een raadsel), hebben hetzelfde recht op bescherming van godsdienstvrijheid als ik als christen of jood.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:09 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
het over Joden ja, en die zien ergens weer eens iets dat hun Godsdienst "beledigt"
Wat ik me dan afvraag is waarom jij (en Bansheeboy) als medegelovige, ook al is het niet hetzelfde geloof wat je aanhangt, gewoon eens neutraal kijkt en zegt: ja, de Joden, ook al mag ik ze niet, hebben hetzelfde recht op bescherming van Godsdienstvrijheid als ik als moslim en als ik op moslim zou zoeken en als 2e pagina zou bij Google de website van van Goghtevoorschijn komen, dan zou ik ook even vragen of die verwijdert zou kunnen worden.
Je zaait wat je oogst, en als je anderen respecteert zal je ook respect ontvangen.
Hoe kun je zo respectloos over deze bevolkingsgroep praten ??? Vergeet niet dat ze ondanks hun intelligentie wel hun hele familie is uitgemoord tijdens de "holocaust". Gaarne iets meer begrip...quote:Op woensdag 7 april 2004 13:09 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
het over Joden ja, en die zien ergens weer eens iets dat hun Godsdienst "beledigt"
Dit heeft helemaal niks maar dan ook niks met Godsdienstvrijheid te maken. Dit heeft te maken met het feit dat veel Joden altijd terugvallen in de slachtofferrol en iedereen verwijten Adlf Hitler himself te zijn...quote:Wat ik me dan afvraag is waarom jij (en Bansheeboy) als medegelovige, ook al is het niet hetzelfde geloof wat je aanhangt, gewoon eens neutraal kijkt en zegt: ja, de Joden, ook al mag ik ze niet, hebben hetzelfde recht op bescherming van Godsdienstvrijheid als ik als moslim en als ik op moslim zou zoeken en als 2e pagina zou bij Google de website van van Goghtevoorschijn komen, dan zou ik ook even vragen of die verwijdert zou kunnen worden.
Nogmaals, respect is het uitgangspunt !quote:Je zaait wat je oogst, en als je anderen respecteert zal je ook respect ontvangen.
Rechts populistisch is idd beter, maar genuanceerd of weldenkend kan je hem ook weer niet noemen.quote:Op woensdag 7 april 2004 12:59 schreef MikeyMo het volgende:
en van Gogh als extreem rechts beschouwen doet je kennis van zaken zoals dat op ons overkomt niet echt goed
Jij haalt de moslims erbij terwijl deze er A) niets mee te maken hebben B) in een totaal andere situatie zaten in jouw genoemde voorbeelden. Je haalt een column die bewust zo geschreven is aan als voorbeeld, terwijl dit gaat over een geautomatiseerde zoekmachine. Er is toch een groot verschil tussen en het verbaasd mij hoe jij alles naar de moslims om probeerd te zetten.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:09 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag is waarom jij (en Bansheeboy) als medegelovige, ook al is het niet hetzelfde geloof wat je aanhangt, gewoon eens neutraal kijkt en zegt: ja, de Joden, ook al mag ik ze niet, hebben hetzelfde recht op bescherming van Godsdienstvrijheid als ik als moslim en als ik op moslim zou zoeken en als 2e pagina zou bij Google de website van van Goghtevoorschijn komen, dan zou ik ook even vragen of die verwijdert zou kunnen worden.
Je zaait wat je oogst, en als je anderen respecteert zal je ook respect ontvangen.
Wat men vergeet is dat in Frankrijk niet een hoofddoekverbod is ingesteld, maar een verbod op alle religieuze uitingen. Dus ook de keppeltjes, tulbanden, kruisjes e.d. zijn verboden.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zeg jij dat ook als er een verbod komt op hoofddoeken en alle andere religieuze symoblen zoals kruizen (groot of klein), davidssterren en dergelijke wél worden toegelaten? Dat je dan ook neutraal kijkt en zegt: "Ja, de moslims, ook al mag ik ze niet (waar je dat vandaan haalt is me een raadsel), hebben hetzelfde recht op bescherming van godsdienstvrijheid als ik als christen of jood.
Je hebt echter wel gelijk in 1 punt.
Je zaait wat je oogst, en als je anderen respecteert zal je ook respect ontvangen. Dus kijk voortaan uit wat je zaait.
Mutant01, dat is het enige wat MikeyMo doet, altijd maar de islam bashenquote:Op woensdag 7 april 2004 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
....en het verbaasd mij hoe jij alles naar de moslims om probeerd te zetten.
Zo kan ik m'n gelijk ook wel halen.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De achterliggende intentie is enkel om lekker af te geven op alles wat naar Islam riekt. Wie dat ontkent is naïef of houdt er een andere agenda op na.
Hard he de waarheid. MikeyMo doet het gewoon zelf. Hij haalt zelf de moslims erbij die er totaal niets mee te maken hebben. Daar is ie de fout ingegaan.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:19 schreef Lithion het volgende:
[..]
Zo kan ik m'n gelijk ook wel halen.
Hoe kinderachtig.
Dat je jezelf hier probeert te verdedigen maakt je al verdachtquote:Op woensdag 7 april 2004 13:22 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb hier op geen enkele manier de islam gebashed. Ik geef gewoon mijn mening als ongelovige op hoe ik hier de reacties zie.
Het is niet de waarheid, het is het paranoïde wereldbeeld van KirmiziBeyaz. Hij beweert iets over een groep mensen en wanneer ook maar iemand van die groep mensen het tegendeel zou beweren zijn ze volgens hem óf naïef óf ze hebben nóg een verborgen agenda. Een drogredenering van hier tot ginder welke hier helemaal niet thuishoort.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:21 schreef Mutant01 het volgende:
Hard he de waarheid.
Daar heeft Kirmiz wel een handje van jaquote:Op woensdag 7 april 2004 13:24 schreef Lithion het volgende:
[..]
Het is niet de waarheid, het is het paranoïde wereldbeeld van KirmiziBeyaz. Hij beweert iets over een groep mensen en wanneer ook maar iemand van die groep mensen het tegendeel zou beweren zijn ze volgens hem óf naïef óf ze hebben nóg een verborgen agenda. Een drogredenering van hier tot ginder welke hier helemaal niet thuishoort.
Ben ik totaal niet met je eens, hij is 1 van de weinigen op dit forum die de waarheid ziet zoals hij ook daardwerkelijk is, en niet leeft in een suggestieve wereld zoals velen hier, hij is neutraal, eerlijk en objectief, dat zijn allen kenmerken die benodigd zijn om een eerlijke discussie te voeren...quote:Op woensdag 7 april 2004 13:26 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Daar heeft Kirmiz wel een handje van ja
Het is toch echt een FEIT dat MikeyMo in dit topic het onderwerp probeerd te verplaatsen naar de moslims en dan ook nog met de leipste voorbeelden ook. Dat maakt hem verdacht en dus is het helemaal niet zo'n paranoide gedachte als jij beweerd. Al helemaal niet als je kijkt naar andere topics op het fok forum die ook op zo'n manier in Islam-bash topics zijn ge-eindigd.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:24 schreef Lithion het volgende:
[..]
Het is niet de waarheid, het is het paranoïde wereldbeeld van KirmiziBeyaz. Hij beweert iets over een groep mensen en wanneer ook maar iemand van die groep mensen het tegendeel zou beweren zijn ze volgens hem óf naïef óf ze hebben nóg een verborgen agenda. Een drogredenering van hier tot ginder welke hier helemaal niet thuishoort.
bansheeboy is overtuigd moslim, jij en kirimi_beyaz (or whateverquote:Op woensdag 7 april 2004 13:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hard he de waarheid. MikeyMo doet het gewoon zelf. Hij haalt zelf de moslims erbij die er totaal niets mee te maken hebben. Daar is ie de fout ingegaan.
Wat zijn potentiële users? Bedoel je daar de passieve lurkers mee, of users als RonJeremy met een hoge potentiequote:Op woensdag 7 april 2004 13:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat op andere users, vooral bepaalde potentiële users, overkomt zal me aan mijn reet roesten.
Ik heb helemaal geen reactie kunnen geven op dit voorval aangezien het al meteen over de moslims ging. Zo heb ik de Joden dus nergens huilie's genoemd. Ik vindt wel de Joden hier gewoon overdreven handelen. Als het nu bewust zo was geweest zou ik het wel erg vinden ja, maar de plek van de sites veranderen telkens en is dus niet een vaststaand gegeven. Ik zou achter hen staan als Google de intenties heeft om Joden zwart te maken, maar om dit soort dingen zijn gewoon overdreven en het lijkt er dan ook op dat er een aantal Joden op de wereld rondlopen die bij het minste en geringste anti-semitisme roepen. Een speciaal woord dat voor moslim-haat er niet eens is.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:30 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
bansheeboy is overtuigd moslim, jij en kirimi_beyaz (or whatever) ook. in dit topic noemen jullie als moslims de Joden "huilie's" omdat ze iets Godsdienst-beledigend vinden.
het enige wat ik dan doe is het omdraaien, stel jullie zouden in die positie zitten, zouden jullie dan niet willen dat een site die haat kweekt tegen jouw religie uit de zoekresultaten verdwijnt?
Ik denk het wel getuige 'soortgelijke' situaties als de columns van Theo van Gogh die als haatkwekend worden beschouwd en waar ook een petitie voor is gestart.
Ik denk dat als de moslimgemeenschap nou eens de joden zou steunen in deze zake we al een stapje op de goede weg zouden zijn. Ik denk dat jullie het ook wel fijn zouden vinden dat als een anti-moslimsite hoog in de Googleresultaten zou staan, dat jullie gesteund worden door de joodse gemeenschap.
Daar heb je wel gelijk in meneer Huizinga, maar dat is niet het punt. Het punt is dat de Joodse gemeenschap nog steeds profijt probeert te halen met de propaganda woorden "holocaust" en "anti-semitisme"quote:Op woensdag 7 april 2004 13:33 schreef MikeyMo het volgende:
Ik wil nog even toevoegen: als de site idd door Google op aandringen van de Joodse gemeenschap uit de zoekresultaten wordt verwijderd, hebben andere religieuze groepen, waaronder natuurlijk ook de moslimgemeenschap, daar alleen maar profijt van. Immers, de eerstvolgende keer dat hetzelfde hun overkomt zal ook dan een dergelijke site verwijderd worden
aan misbruik van die woorden hekel ik mij ook, uiteindelijk hebben ze alleen zichzelf er mee te pakken wanneer ze dergelijke woorden excessief gebruiken. Dan verleizen ze hun kracht. datzelfde gebeurt hier in Nederland met woorden als extreem-rechts en racisme. Die worden zo vaak gebruikt, en ook heel vaak onterecht (zo noemde een meisje met een westerse naam (for the recordquote:Op woensdag 7 april 2004 13:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in meneer Huizinga, maar dat is niet het punt. Het punt is dat de Joodse gemeenschap nog steeds profijt probeert te halen met de propaganda woorden "holocaust" en "anti-semitisme"
idd, maar ik reageerde hier even op mensen die gelijk begonnen te schreeuwen dat ike r een moslimbash van probeerde te maken terwijl ik enkel begrip probeerde te kweken.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen reactie kunnen geven op dit voorval aangezien het al meteen over de moslims ging. Zo heb ik de Joden dus nergens huilie's genoemd. Ik vindt wel de Joden hier gewoon overdreven handelen. Als het nu bewust zo was geweest zou ik het wel erg vinden ja, maar de plek van de sites veranderen telkens en is dus niet een vaststaand gegeven. Ik zou achter hen staan als Google de intenties heeft om Joden zwart te maken, maar om dit soort dingen zijn gewoon overdreven en het lijkt er dan ook op dat er een aantal Joden op de wereld rondlopen die bij het minste en geringste anti-semitisme roepen. Een speciaal woord dat voor moslim-haat er niet eens is.
Dat komt omdat er geen apart woord is voor moslimhaat. Terwijl dat bij jodenhaat wel zo is.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:42 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
aan misbruik van die woorden hekel ik mij ook, uiteindelijk hebben ze alleen zichzelf er mee te pakken wanneer ze dergelijke woorden excessief gebruiken. Dan verleizen ze hun kracht. datzelfde gebeurt hier in Nederland met woorden als extreem-rechts en racisme. Die worden zo vaak gebruikt, en ook heel vaak onterecht (zo noemde een meisje met een westerse naam (for the record) laatst Van Gogh nog een racist terwijl het moslimgeloof geen ras is me dunkt) dat ze hun kracht verliezen.
idd, de reacties op The passion of the christ waren ook al bedenkelijken zoals ik eerder aangaf in een reactie: ze zorgen er zelf voor dat men de volgende keer al minder opkijkt als er weer eens gewezen wordt naar iets wat in hun ogen anti-semitisch is...quote:Op woensdag 7 april 2004 13:44 schreef YuckFou het volgende:
godallemachtig wat een stom geblaat hier....'t begint met paranoide joden over google en het eindigt bij wel of niet islam bashen....erg ontopic zijn jullie niet bepaald....
on topic:
Ik begin de indruk te krijgen dat er een behoorlijk grote groep joden/israeliers/keppeldragers met niets anders bezig is dan alle verdachte elementen in de hele wereld na te lopen en zodra ze kunnen onmiddelijk hun vermoedens van anti-semitisme te uiten...imo maakt ze dat niet erg populair en wellicht heb je hier dan gelijk de oorzaak van het (in hun ogen) groeiende anti-semitisme...
Joden kunnen inderdaad het woord "anti-semitisch" gebruiken, maar het onbreken van een specifiek woord weerhoudt andere religieuze groeperingen er niet van om hun mond open te trekken wanneer ze iets beledigends over hun godsdienst ervaren.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat komt omdat er geen apart woord is voor moslimhaat. Terwijl dat bij jodenhaat wel zo is.
Inderdaad, dat is het bekende sneeuwbal-effectquote:Op woensdag 7 april 2004 13:44 schreef YuckFou het volgende:
imo maakt ze dat niet erg populair en wellicht heb je hier dan gelijk de oorzaak van het (in hun ogen) groeiende anti-semitisme...
en dat sneeuwbal effect onstaat dus ook bij andere religie, dat is niet aan de joden voorbehoudenquote:Op woensdag 7 april 2004 13:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is het bekende sneeuwbal-effect
Nogmaals columns worden bewust zo geschreven en in de krant gezet. Andere religieuze groeperingen kunnen inderdaad ook bezwaar maken tegen dit soort dingen, maar kunnen het veel moeilijker verwoorden. Anti-semitisme heeft een zware negatieve lading (nog te danken aan ww2) en men kan zich dan ook op de Holocaust beroepen. Anti-Islamisme heeft bijna een positieve lading gekregen.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:50 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Joden kunnen inderdaad het woord "anti-semitisch" gebruiken, maar het onbreken van een specifiek woord weerhoudt andere religieuze groeperingen er niet van om hun mond open te trekken wanneer ze iets beledigends over hun godsdienst ervaren.
Zo stond er laatst nog een flinke boze brief in de metro over een column waarin een dialoog plaatsvond tussen Jezus en God, en een andere brief over een tekening van een drol op de Koran.
Als men zich daarover opwindt verbaast het me eerlijk gezegd niet dat een groepje Joden de link naar een site die hun godsdienst op z'n minst beledigt weg wil hebben
ach om eerlijk te zeggen, kijk ik nauwelijks nog op wanneer men gelijk met 'zware termen' als holocaust en anti-semitisme in de mond neemt. Dat hebben ze dus aan zichzelf te danken door bij het minste geringste beginnen te gooien met die termen.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nogmaals columns worden bewust zo geschreven en in de krant gezet. Andere religieuze groeperingen kunnen inderdaad ook bezwaar maken tegen dit soort dingen, maar kunnen het veel moeilijker verwoorden. Anti-semitisme heeft een zware negatieve lading (nog te danken aan ww2) en men kan zich dan ook op de Holocaust beroepen. Anti-Islamisme heeft bijna een positieve lading gekregen.
Vuile antisemiet! Hoe dúrf je daarnaar te vragen! Vertrouw je de joden niet ofzo?quote:Op woensdag 7 april 2004 12:58 schreef Johan_de_With het volgende:
Heeft u een bron voor mij ?
Hier is de bron: http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=35515quote:Op woensdag 7 april 2004 15:48 schreef Schorpioen het volgende:
Waarom staat er geen bron bij dit bericht, en waarom worden alle verzoeken om een bron genegeerd? Op google zelf is hier niks over te vinden.
Nee, kijk maar een posting terug van mij. Bronnen zijn altijd belangrijk voor een topicquote:Op woensdag 7 april 2004 16:24 schreef Kaensterle het volgende:
Was dat nou zo moeilijk?
Er staat wel degelijk een bron in dit topicquote:Op woensdag 7 april 2004 15:48 schreef Schorpioen het volgende:
Waarom staat er geen bron bij dit bericht, en waarom worden alle verzoeken om een bron genegeerd? Op google zelf is hier niks over te vinden.
Lol. Er is een geloofsgroep die hen wat dat betreft met vlag en wimpel overtreft.quote:Kan de joodse gemeenschap niet normaaal dingen relativeren ?
Nou, ik vind de Christenen wel meevallen hoorquote:Op vrijdag 9 april 2004 09:59 schreef Sniper het volgende:
[..]
Lol. Er is een geloofsgroep die hen wat dat betreft met vlag en wimpel overtreft.
quote:Op vrijdag 9 april 2004 10:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, ik vind de Christenen wel meevallen hoor
Theo van Gogh is geen Software Algorithme! Alhoewel, hij ziet er wel zo uitquote:Op woensdag 7 april 2004 12:39 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Na geluiden vanuit de moslimgemeenschap omtrent de columns van Theo van Gogh krijgen we nu dit weer. Kan de moslimgemeenschap niet normaaal dingen relativeren ? Aangezien zij altijd anderen beschuldigen van discriminatie
Ik vind persoonlijk dat we die dingen niet meer serieus moeten nemen aangezien zij dat bij alles en nog wat roepen
De woorden "discriminatie" en "anti-moslim" zijn verworden tot heuse propaganda-woorden van de moslimgemeenschap
Software is waarschijnlijk geschreven door een jood!quote:Op woensdag 7 april 2004 12:41 schreef ToT het volgende:
Stelletje huilies! Net als dat wanneer een werknemer van buitenlandse komaf op z'n flikker krijgt omdat hij slecht werkt, dat hij ook meteen "racisme!" roept!
Maar een stukje software beschuldigen op racisme is natuurlijk echt debiel.
"Nee maar dat ligt niet aan het programma, maar dat hebben ze zelf gedaan!" maak ik uit het stukje tekst op. Rot ff lekker op zeg! Denken ze nou echt dat de hele fokking wereld tegen ze is?
Blijkbaar is de betreffende website zeer populair en geloven erg veel mensen in joden als oorzaak van veel problemen in de wereld!quote:Op woensdag 7 april 2004 13:33 schreef MikeyMo het volgende:
Ik wil nog even toevoegen: als de site idd door Google op aandringen van de Joodse gemeenschap uit de zoekresultaten wordt verwijderd, hebben andere religieuze groepen, waaronder natuurlijk ook de moslimgemeenschap, daar alleen maar profijt van. Immers, de eerstvolgende keer dat hetzelfde hun overkomt zal ook dan een dergelijke site verwijderd worden
Dan moet je ook niet vreemd opkijken als ook veel mensen vinden dat mohammedanen de oorzaak van veel problemen in de wereld zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:01 schreef onschuldig het volgende:
[..]
Blijkbaar is de betreffende website zeer populair en geloven erg veel mensen in joden als oorzaak van veel problemen in de wereld!
Nee, niet de oorzaak. Zij zijn het gevolg van de problemen die door de VS en joden zijn veroorzaakt!quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:04 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet vreemd opkijken als ook veel mensen vinden dat mohammedanen de oorzaak van veel problemen in de wereld zijn.
Ze zijn WEL de oorzaak van veel problemen op deze wereld. En dat heeft echt niets te maken met Amerika of Israel, hoe graag je het ook zou willen, jodenhater.quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:14 schreef onschuldig het volgende:
[..]
Nee, niet de oorzaak.
Ze zijn WEL de oorzaak van veel problemen op deze wereld. En dat heeft echt niets te maken met Moslims, hoe graag je het ook zou willen, Moslimhater.quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:14 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ze zijn WEL de oorzaak van veel problemen op deze wereld. En dat heeft echt niets te maken met Amerika of Israel, hoe graag je het ook zou willen, jodenhater.
Wel. Ik steun geen terroristische aanslagen op burgers zoals jij, Yassin-aanhanger.quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:16 schreef onschuldig het volgende:
Jij en ik verschillen niet veel van mekaar!
Vorige keer liet je nog duidelijk blijken aanhanger te zijn van Ariel Sharonquote:Op vrijdag 9 april 2004 12:17 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Wel. Ik steun geen terroristische aanslagen op burgers zoals jij, Yassin-aanhanger.
Ze zijn gedeeltelijk schuld aan de moeilijkheden in Israel, maar niet veel meer. Dat is ueberhaupt een minuscuul conflict waar veel te veel drukte over wordt gemaakt, er zijn tig brandhaarden die veel erger zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:16 schreef onschuldig het volgende:
[..]
Ze zijn WEL de oorzaak van veel problemen op deze wereld. En dat heeft echt niets te maken met Moslims, hoe graag je het ook zou willen, Moslimhater.
Jij en ik verschillen niet veel van mekaar!
Da's geen terrorist stuk varkensvlees.quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vorige keer liet je nog duidelijk blijken aanhanger te zijn van Ariel Sharon
Die laat niet met opzet burgers opblazen.quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vorige keer liet je nog duidelijk blijken aanhanger te zijn van Ariel Sharon
Oh ja, hij is geen moslimquote:Op vrijdag 9 april 2004 12:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Da's geen terrorist stuk varkensvlees.
Nee klopt, hij doet het per ongelukquote:Op vrijdag 9 april 2004 12:22 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Die laat niet met opzet burgers opblazen.
Inderdaad, in een oorlog vallen er ook burgerslachtoffers. Die zijn helaas niet te voorkomen.quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee klopt, hij doet het per ongeluk
quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:17 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Wel. Ik steun geen terroristische oorlogen tegen burgers zoals jij, Bush-aanhanger.
Nee, een moordenaar stuk hondevlees!quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Da's geen terrorist stuk varkensvlees.
quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:25 schreef onschuldig het volgende:
[..]
Zo, hoeveel oorlogen tegen burgers heeft Bush al gevoerd ?quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:25 schreef onschuldig het volgende:
[..]
Dat begint steeds meer te veranderen. De wereld begint steeds meer in te zien wie hier nou de agressor en de terrorist is! Israel is volgens de meerderheid van de mensen op dit aardkloot de bad guy!quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:26 schreef MikeyMo het volgende:
Dat is ook de reden waarom Israel vaak overkomt als de good guy en de palestijnen als de bad guys
Ja, de Islam ook, maar dat is vast een zionistenenquete.quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:28 schreef onschuldig het volgende:
[..]
Dat begint steeds meer te veranderen. De wereld begint steeds meer in te zien wie hier nou de agressor en de terrorist is! Israel is volgens de meerderheid van de mensen op dit aardkloot de bad guy!
Nee, erger nog! Aanhanger van Sharonquote:Op vrijdag 9 april 2004 12:27 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]![]()
![]()
.
Ik ben niet eens een aanhanger van Bush.
Daar ga ik niet eens op in!quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:30 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, de Islam ook, maar dat is vast een zionistenenquete.
Nee, dat is tekenend voor je. Als de meerderheid Israel slecht vindt, dan is het een argument, maar als de meerderheid zo over de Islam denkt, dan is het niet relevant. Terwijl het geen van beide steekhoudend is.quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:31 schreef onschuldig het volgende:
[..]
Daar ga ik niet eens op in!
*zucht*quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:30 schreef onschuldig het volgende:
[..]
Nee, erger nog! Aanhanger van Sharon
kan zijn, maar dat doet niets af aan de walgelijkheid van de personen die met een pakketje semtex om hun middel een bus vol onschuldige volwassenen en kinderen inlopenquote:Op vrijdag 9 april 2004 12:28 schreef onschuldig het volgende:
[..]
Dat begint steeds meer te veranderen. De wereld begint steeds meer in te zien wie hier nou de agressor en de terrorist is! Israel is volgens de meerderheid van de mensen op dit aardkloot de bad guy!
dus mohammedanen zijn het gevolg van de problemen die door de VS en de joden zijn veroorzaakt?quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:14 schreef onschuldig het volgende:
[..]
Nee, niet de oorzaak. Zij zijn het gevolg van de problemen die door de VS en joden zijn veroorzaakt!
Mohammedanen is geen goede benaming voor moslims.quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:48 schreef YuckFou het volgende:
[..]
dus mohammedanen zijn het gevolg van de problemen die door de VS en de joden zijn veroorzaakt?![]()
da's een best vreemde manier van redeneren....imho
ik weet ook wel betere benamingen na het zien van het journaal IEDERE dag........quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Mohammedanen is geen goede benaming voor moslims.
Ik ook! Slachtoffersquote:Op vrijdag 9 april 2004 12:55 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
ik weet ook wel betere benamingen na het zien van het journaal IEDERE dag........![]()
Enkeltje Pieter Baan voor jou.quote:Op vrijdag 9 april 2004 13:02 schreef onschuldig het volgende:
[..]
Ik ook! Slachtoffers
Onderdrukten? Gegeneraliseerden?quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:55 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
ik weet ook wel betere benamingen na het zien van het journaal IEDERE dag........![]()
Onderdrukten is geen generalisatie ?quote:Op vrijdag 9 april 2004 13:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Onderdrukten? Gegeneraliseerden?
licht ontvlambarenquote:Op vrijdag 9 april 2004 13:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Onderdrukten? Gegeneraliseerden?
De luchtige laxeertaferelenquote:Op vrijdag 9 april 2004 13:31 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
licht ontvlambaren
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Omdat die term suggereert dat moslims alleen de profeet Mohammed vrede zij met hem volgen, terwijl de islam veel meer profeten erkent, bv: Jezus en Mozes. En tevens heeft Allah in de Koran bepaald hoe de geloofsnaam is: en dat is de islam !quote:Op vrijdag 9 april 2004 13:40 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Dat interesseert me niet.quote:Op vrijdag 9 april 2004 13:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Omdat die term suggereert dat moslims alleen de profeet Mohammed vrede zij met hem volgen, terwijl de islam veel meer profeten erkent, bv: Jezus en Mozes.
Allah moet optiefen met zijn kutboekje. Voor mij heeft dat geen waarde.quote:En tevens heeft Allah in de Koran bepaald hoe de geloofsnaam is: en dat is de islam !
En je punt is?quote:Op vrijdag 9 april 2004 14:07 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Dat interesseert me niet.
[..]
Allah moet optiefen met zijn kutboekje. Voor mij heeft dat geen waarde.
Mijn punt is dat 'mohammedanen' wel een goede benaming is. Het interesseert niet-gelovigen totaal niet wat jullie geloven, in deze kwestie is dat dan ook irrelevant.quote:Op vrijdag 9 april 2004 14:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
En je punt is?
Maar wat is nou je punt? "Kijk mij eens lekker afgeven op de Islam. Kijk mij eens lekker provoceren. Kijk mij eens boeiend doen over dingen waar ik geen verstand van heb"quote:Op vrijdag 9 april 2004 14:13 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Mijn punt is dat 'mohammedanen' wel een goede benaming is. Het interesseert niet-gelovigen totaal niet wat jullie geloven, in deze kwestie is dat dan ook irrelevant.
En wat is nou JOUW punt?quote:Op vrijdag 9 april 2004 14:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Maar wat is nou je punt? "Kijk mij eens lekker afgeven op de Islam. Kijk mij eens lekker provoceren. Kijk mij eens boeiend doen over dingen waar ik geen verstand van heb"
Je zegt veel, maar er komt niets zinnigs uit.
Zit je me nou in iedere topic op te zoeken om maar op mij te kunnen reageren? Ik zou haast denken dat je een kloon bent van über-potentieel Robert_Jensen.quote:Op vrijdag 9 april 2004 15:13 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
En wat is nou JOUW punt?
Jouw mening omtrent de islam is gelukkig dan ook irrelvant voor alle moslimsquote:Op vrijdag 9 april 2004 14:13 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Mijn punt is dat 'mohammedanen' wel een goede benaming is. Het interesseert niet-gelovigen totaal niet wat jullie geloven, in deze kwestie is dat dan ook irrelevant.
En wat is nou JOUW punt?quote:Op vrijdag 9 april 2004 15:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zit je me nou in iedere topic op te zoeken om maar op mij te kunnen reageren? Ik zou haast denken dat je een kloon bent van über-potentieel Robert_Jensen.
Jouw mening dus evenzeer.quote:Op vrijdag 9 april 2004 15:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jouw mening omtrent de islam is gelukkig dan ook irrelvant voor alle moslims
Dat ie het IQ van een mug heeft!quote:Op vrijdag 9 april 2004 14:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
En je punt is?
Kutcookies?quote:Op vrijdag 9 april 2004 17:08 schreef onschuldig het volgende:
[..]
Dat ie het IQ van een mug heeft!
...sprak hij generaliserend.quote:Op woensdag 7 april 2004 11:54 schreef RetepV het volgende:
Joodse mensen moet je sowieso met een korreltje zout nemen.
gebruik je hersens en lees moslims....quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
kijk nou eens een naziquote:Op vrijdag 9 april 2004 11:55 schreef onschuldig het volgende:
[..]
Software is waarschijnlijk geschreven door een jood!
Kom op, het enige wat hij deed in dit topic was een paar woorden vervangen en dan is het opeens Islambashen, terwijl niemand zegt dat jij Judaïsme aan het bashen bent. Terwijl jij precies hetzelfde zegtquote:Op woensdag 7 april 2004 13:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mutant01, dat is het enige wat MikeyMo doet, altijd maar de islam bashen
Ik neem het niet graag voor Bansheeboy op maar ik vond die post van Mikeymo ook smakeloos en vooral machteloos. Als dat de manier van discussieren is, om een postje te bewerken met wat andere woordjes, dan is het toch wel heel erg verdrietig gesteld.quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Kom op, het enige wat hij deed in dit topic was een paar woorden vervangen en dan is het opeens Islambashen, terwijl niemand zegt dat jij Judaïsme aan het bashen bent. Terwijl jij precies hetzelfde zegt
Een mening is nooit irrelevant.quote:Op vrijdag 9 april 2004 15:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jouw mening omtrent de islam is gelukkig dan ook irrelvant voor alle moslims
En dit maakt de "software" meer schuldig.quote:Op vrijdag 9 april 2004 11:55 schreef onschuldig het volgende:
Software is waarschijnlijk geschreven door een jood!
Waarom is een spiegel voorhouden smakeloos?quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik neem het niet graag voor Bansheeboy op maar ik vond die post van Mikeymo ook smakeloos en vooral machteloos. Als dat de manier van discussieren is, om een postje te bewerken met wat andere woordjes, dan is het toch wel heel erg verdrietig gesteld.
Een flame is altijd smakeloos, en dat was het!quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:56 schreef Dagonet het volgende:
Waarom is een spiegel voorhouden smakeloos?
nee, het was geen flame, zo discussieer ik niet in dit soort kwesties. Het is zoals Dagonet zegt: ik hield een spiegel voor. Als je het woord jood door een ander geloof vervangt, nl hun geloof in dit geval dan reageren ze heel anders op de kwestie. Maw: hun mening wordt voornamelijk gevormd door het geloof die de mensen aanhangen die onderwerp zijn van het artikel en niet door de kern van het verhaal. Als je het woor djood vervangt door moslim zou o.a. de mening van BSB totaal anders zijn, dan zou hij de actie toejuichen en zeggen dat je niet dit soort sites zou moeten kunnen bezoeken via 's werelds grootste zoekengine.quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Een flame is altijd smakeloos, en dat was het!
Misschien heb je gelijk maar je gaat wel van heel veel vooronderstellingen uit. Je zegt precies te weten hoe ze zouden reageren. Daar maak je imo al 2 vergissingen. 1. De vooronderstelling en 2. de islamitische users te omschrijven als ze. Als zij tegen ons.quote:Op vrijdag 9 april 2004 19:07 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nee, het was geen flame, zo discussieer ik niet in dit soort kwesties. Het is zoals Dagonet zegt: ik hield een spiegel voor. Als je het woord jood door een ander geloof vervangt, nl hun geloof in dit geval dan reageren ze heel anders op de kwestie. Maw: hun mening wordt voornamelijk gevormd door het geloof die de mensen aanhangen die onderwerp zijn van het artikel en niet door de kern van het verhaal. Als je het woor djood vervangt door moslim zou o.a. de mening van BSB totaal anders zijn, dan zou hij de actie toejuichen en zeggen dat je niet dit soort sites zou moeten kunnen bezoeken via 's werelds grootste zoekengine.
Misschien had je het daarbij moeten latenquote:het enige wat ik dan zeg: respecteer nou eens anders-gelovigen, maar ik ben nu mezelf aan het herhalen.
dat is wellicht fout van mij, net zo fout als een actie van iemand anders afkeuren enkel omdat ze een ander geloof aanhangen. Daar begint het zij tegen ons in eerste instantie. De veronderstelling vloeit natuurlijk ook voort uit de doorzichtigheid van de mening in de OP, als iemand zo'n mening heeft kun je er vanuit gaan dat wanneer je het woordje jood vervangt door moslim hij heel anders naar de situatie zou kijken dan dat hij nu doet.quote:Op vrijdag 9 april 2004 19:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Misschien heb je gelijk maar je gaat wel van heel veel vooronderstellingen uit. Je zegt precies te weten hoe ze zouden reageren. Daar maak je imo al 2 vergissingen. 1. De vooronderstelling en 2. de islamitische users te omschrijven als ze. Als zij tegen ons.
Verder houd ik niet zo van deze manier een spiegel voorhouden - je reageert daarmee niet rechtstreeks op de kwestie. En tot slot ben ik het helemaal met je eens dat iemands mening vaak bepaald wordt door de eigen situatie (geloof, achtergrond etc.). Dat is toch volstrekt legitiem?
[..]
Misschien had je het daarbij moeten laten
Waarom moet je gelijk de Palestina-Israel problematiek er weer bij halen ? Zie je niet in dat dit volledig off-topic is ?quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:26 schreef MikeyMo het volgende:
Het verschil tussen Yassin en Sharon is dat de troepen van Yassin zichzelf opblazen en daarbij in de meeste gevallen louter israelische onschuldige burgerslachtoffers maken, en Sharon Palestijnse 'militaire' doelen raakt maar daar wel eens de onvermijdelijke collateral damage plaatsvind.
Dat is ook de reden waarom Israel vaak overkomt als de good guy en de palestijnen als de bad guys
iddquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:14 schreef HarigeKerel het volgende:
Waarom die kick![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |