abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43607899
Mijn dochter bemoeide zich er mee Icaa, die drukte op enter
Variety is the spice of life
  donderdag 16 november 2006 @ 14:23:11 #102
24188 Belana
kloon van belana
pi_43607909
iedereen moet uiteraard zelf weten wat ie doet, maar ik ben het wel met mel eens
stormy waters...
sailin'
pi_43607951
Ik heb het ook gewoon zo lang gedaan als ze het nodig had (werkt ook mee bij het uitstellen van het op gang komen van je menstruatiecyclus) en dat was ook heel wat langer dan 6 mnd, weet de duur niet precies meer.
pi_43608329
Wij hebben echt heel veel gehad aan een boekje dat we meekregen op het CB. Naam en titel kan YPPY zo vast wel even aanvullen, maar het komt er in het kort op neer dat alles rondom de baby in een vast ritme en met een vaste structuur dient te gebeuren. Voor ons is dat eten, schone luier, voorlezen uit een boekje, spelen met een knuffel en dan bij de eerste de beste gaap naar bed. Wakker naar bed dus, dat was vooral de truuk.

In het begin hebben we Anna echt VEEL moeten laten huilen, soms wel drie kwartier tot een uur (na elk kwartier mag je wel even gaan troosten - in het bedje laten!) maar dat was eigenlijk maar een paar dagen. 's Nachts sliep ze eigenlijk toch al wel redelijk dus daar zat de pijn niet zo, het ging bij ons vooral om overdag. Anna was erg onrustig overdag en zat hele dagen bij YPPY op schoot. Erg gezellig, maar je wil soms ook wel eens even plassen. Zelfs na 2 tellen in de box huilde ze al en in bed leggen overdag hoefden we al helemaal niet aan te denken.

Ik weet niet of het boekje ook van toepassing is op echte huilbaby's, maar wij hebben er echt heel veel aan gehad. Een vervolg op het boekje gaat over inbakeren geloof ik.

Maar goed, waar het dus op neerkomt is ritme en regelmaat en dat tot in den zotte doorvoeren. Geen eten geven of spelen met de tv keihard aan, elke keer in dezelfde kamer, maak het voorspelbaar voor ze. Op een gegeven moment werd het gewoon saai in huis want ze ging wel 16 of 18 uur slapen per dag! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_43610675
Ik merk met Mika juist dat hij helemaal geen ritme wil. Soms slaapt ie heel veel op een dag en sommige dagen slaapt ie helemaal niet. Soms kan ie uren in de box, soms is het na 10 minuten niet leuk meer. Ik kijk gewoon heel goed naar hem. Begint ie in zijn oogjes te wrijven dan gaat ie meteen na bed. Soms voor 3 uur soms maar 15 minuten. Maar hij vind ook alles goed. Tis niet zo dat ie chaggie is ofzo.
Enge ritme dat ie heeft is dat ie om een uur of 9 de laatste fles ktijgt en dan slaapt tot half 7 en daarna weer tot 11 uur
En dan ligt ie er om 12 uur meestal weer in. Voor hoelang is altijd maar de vraag
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_43611163
quote:
Op donderdag 16 november 2006 14:36 schreef Jarno het volgende:
In het begin hebben we Anna echt VEEL moeten laten huilen, soms wel drie kwartier tot een uur (na elk kwartier mag je wel even gaan troosten - in het bedje laten!)
Ik vind dat zó knap dat jullie dat kunnen!! (Had het in een ander topic ook al gelezen). Maar het schijnt idd te werken, je moet even doorzetten, da heb je er vast veel 'plezier' van (en vooral je kind dus).
Wij hadden ook zo'n boekje van het CB. Ik heb het anderhalve dag geprobeerd, maar mijn hart brak om Thies zo te laten huilen, vreselijk vond ik het. Gelukkig slaapt hij eigenlijk best goed in hoor, het was bij hem een beetje tijdelijk dat het wat minder ging. Maar het CB hier hamert er echt op dat je je kind vooral wakker in bed moet leggen (en ze waren wat mij betreft een beetje voorbarig met hun methode). Nou, Thies valt de ene keer aan de borst in slaap en dan weer eens in de box, en vooral 's nachts gewoon zelfstandig in zijn bedje. Dus gelukkig hoeven wij niet zo'n strenge methode te hanteren, die past écht niet bij ons.
Maar ik kan me voorstellen dat als je kind erg opnrustig is, het een hele opluchting kan zijn als de rust en regelmaat een duidelijke en voorspelbare structuur biedt aan je kind, Anna dus in jullie geval.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_43611959
Kunnen is een groot woord hoor. .

Tuurlijk is het zielig. Maar een oververmoeide baby (op een gegeven moment sliep ze overdag nog geen uur bij elkaar!) is ook zielig. Ze heeft het gewoon nodig. We merken het nu ook, als ze een middagje weg is geweest (mee op bezoek ofzo) dan is ze he-le-maal uit d'r doen en kost het ons de grootste moeite haar weer stil en in bed te krijgen. Dan zijn de huilen-voor-het-slapen periodes ook het langst.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_43612086
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:20 schreef Jarno het volgende:
Kunnen is een groot woord hoor. .
Daarom vind ik het ook zo knap!
Het gaat zo tegen je natuur in lijkt me. Een huilend kind wil je troosten, toch?
Maar erg fijn voor jullie dat het bij Anna zo goed werkt!
pi_43612169
Vaak duurt het voor je gevoel ook langer dan in werkelijkheid hoor. Het boekje adviseert dan ook om even een klusje te gaan doen of om de wekker even te zetten op een kwartier. Eerste dagen uitgezonderd komt ze maar zeer zelden voorbij de eerste 15 minuten.
pi_43612250
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:25 schreef Jarno het volgende:
Vaak duurt het voor je gevoel ook langer dan in werkelijkheid hoor. Het boekje adviseert dan ook om even een klusje te gaan doen of om de wekker even te zetten op een kwartier. Eerste dagen uitgezonderd komt ze maar zeer zelden voorbij de eerste 15 minuten.
Yup, stond bij ons ook in dat boekje.
Maar na 3 minuten lekten mijn boobies al enorm. En na 5 minuten had ik Thies alweer uit zijn bedje gehaald...
Ik ben zo blij dat het bij ons niet nodig is...
  donderdag 16 november 2006 @ 16:28:53 #111
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_43612301
Mooie naam TS, Mila.

Mijn dochtertje heet ook Mila
(Ze is nu 15 maandjes)
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_43613231
Doen waar ik me goed bij voel.. Nou, op het moment is dat nérgens bij. Ik ben echt totaal kapot, maar ik kan niet bijslapen want ik moet Merlijn in de gaten houden. Die kan ik niet even ergens neerleggen om te spelen, zit hij binnen de korste keren klem met z'n beentjes in de spijlen van de box of het bedje. Heb bonkende koppijn, huil bijna net zoveel als Merlijn en nu zelfs al buikpijn d'rvan.
Buren zullen ook wel denken.. Merlijn huilen, Mama huilen, slaande deur, wanhoops schreeu

De ruzie vanacht ging erom dat ik het patroon wilde doorbreken, door hem géén voeding meer te geven. Meneer bleef maar huilen, tot 3 kwartier achter elkaar. Ik ben met 'm naar beneden gegaan, want mijn man moest slapen ivm werk de dag erna. Kwam hij toch weer naar beneden om te zeggen dat ik Merlijn eten moest geven omdat hij zo'n honger had. "doe dat maar in het weekend"

Vrijdag op zaterdag wordt dus een leuke nacht voor ons.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_43613419
Och Icicle...
Ik heb geen tips voor je, maar wel met je te doen.
pi_43613919
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:23 schreef Moonah het volgende:

[..]

Daarom vind ik het ook zo knap!
Het gaat zo tegen je natuur in lijkt me. Een huilend kind wil je troosten, toch?
Maar erg fijn voor jullie dat het bij Anna zo goed werkt!
Als ze echt huilt, laat ik haar ook echt niet liggen. Dat kan ik niet. Het is meer een soort van 'gezeur'. Niet met lange uithalen zoals wanneer ze honger of pijn heeft. Dat moet ik voor mezelf wel uit elkaar houden. Als ze protesteert in bed, moet ze blijven liggen, maar als ze honger heeft of een regeldag heeft, mag ze eruit.

Wat moeilijk icicle. De eerste keer is het moeilijkste. Hier duurde het meer dan een uur en toen we een paar dagen terug 'opnieuw' begonnen (na het sprongetje) duurde het ook weer erg lang. Maar het als je hem eerst laat huilen en dan alsnog uit bed haalt, dan leert hij 'ik moet lang huilen voor ik eruit mag'. Wij hopen dat we zulke problemen kunnen voorkomen door er vroeg mee te beginnen. Nu kan Anna nog weinig weerstand bieden. Ze kan niet veel behalve 'huilen'.
Ik hoop dat het jullie gaat lukken want dit klinkt ook verschrikkelijk.

O ja, ik zag bij supernanny (ja, ja) dat ze ipv voeding water gaven aan het kind. Na een tijdje vond het kind water niet de moeite om voor wakker te worden. Maar als hij het echt nodig heeft, is het dan heel erg als hij 's nachts wakker wordt?

[ Bericht 32% gewijzigd door YPPY op 16-11-2006 17:19:41 ]
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43614089
Icicle Slaapzakje wil wel helpen tegen het klemzitten met de beentjes, dan kan je hem misschien toch even wegleggen. En verder denk ik toch dat hij de voeding nodig heeft, anders blijft hij toch niet zo lang huilen ? Als het zeuren/uitproberen is klinkt dat ook anders (vind ik) dan een kind wat huilt van de honger. In ieder geval veel sterkte
pi_43614993
Ahwww dankjulliewel

Ik wilde hem vanacht inderdaad in bedje laten liggen, maar dan kon manlief niet slapen.. blah blah
Dank voor de tip van het slaapzakje Ladybos! Zo voor de hand liggend, had ik nog niet aan gedacht.

Als hij het echt nodig heeft, dan geef ik hem graag een nachtvoeding natuurlijk. Maar het is zo frustrerend dat hij niet kan aangeven of het honger is, of gewoon 'zeuren'. Dat vind ik zo moeilijk. Ik wil hem niet 'verwennen' door elke nacht maar voeding te geven als hij ook maar 1 kik geeft.
  donderdag 16 november 2006 @ 18:39:35 #117
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43616547
Water wordt hier in mijn boekje ook aangeraden. Niet teveel, zo'n 30 of 40 cc afgekoeld, gekookt water. Niet teveel ruzie erom maken hoor, sterte
Lekker douchen!
pi_43622296
Schoot me ineens nog te binnen, Icicle: veel ouders hebben baat bij het boek 'The No cry-sleep solution' van Elizabeth Pantley. Het is ook in het nederlands vertaald en dan heet het (niet helemaal goed vertaald maar goed) 'Lekker slapen zonder huilen'.

Op haar site kun je wat stukken lezen http://www.pantley.com/elizabeth/content/books.htm#nocry (engels)

Ik ben zelf vaak te ongedurig om boeken (over babies en opvoeden enzo) te lezen, maar dit boek schijnt toch veel te helpen.
  donderdag 16 november 2006 @ 22:09:04 #119
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43622435
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb toch al zeker een week gewoon doorgeslapen, voor het eerst in 5 jaar .

Zul je zien dat dit onmiddelijk afgestraft wordt, dan heb ik dit niet gepost .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_43622462
Afkloppen! Meteen!
  donderdag 16 november 2006 @ 22:10:19 #121
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43622486
Maar dat houdt dus meteen in dat ik geen tips heb voor dit topic, anders had het vast geen 5 jaar geduurd .
pi_43622954
pfew 5 jaar, petje af dat je dat vol hebt gehouden...

Die Elizabeth Pantley is zij ook die adviseert om je kindje wel uit bed te halen als het huilt en het weer terug te leggen zodra het stil is?

Of is dit nu een gevalletje van *klok* *klepel* van mijn kant

Hier wordt over het algemeen wel doorgeslapen 's nachts, maar wel wordt ze eigenlijk rond een uur of 0:30 meestal wakker. Nu is dat ook zo rond de tijd dat wij meestal naar bed gaan, dus dat zal voor haar ook een bepaald ritme zijn denk ik, ik vind het ook niet zo'n punt eigenlijk.

Allen als ze ziek is of tandjes krijgt of een hele intense dag heeft gehad wordt ze één of meer keren wakker per nacht. Ik neem haar gewoon altijd even bij me dan en daarna leg ik haar weer terug en slaapt ze gewoon verder.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 16 november 2006 @ 22:37:33 #123
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43623306
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:25 schreef Igraine het volgende:
pfew 5 jaar, petje af dat je dat vol hebt gehouden...

Allen als ze ziek is of tandjes krijgt of een hele intense dag heeft gehad wordt ze één of meer keren wakker per nacht. Ik neem haar gewoon altijd even bij me dan en daarna leg ik haar weer terug en slaapt ze gewoon verder.
Nou ja, veel keus heb je niet toch . Qua volhouden dan hè?

Hier was het een gevalletje van wat jij beschrijft, er was altijd wel een reden (in mijn ogen) dat ze wakker werden, maar dat dan maal twee . Dus als de 1 doorsliep deed de ander dat niet. En als ze allebei wèl sliepen, dan sliep ik niet.
Gek genoeg werd ik acuut slapeloos als ik zwanger was. Dus dan heb je al bijna twee jaar te pakken.
pi_43623773
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:09 schreef Leah het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb toch al zeker een week gewoon doorgeslapen, voor het eerst in 5 jaar .

Zul je zien dat dit onmiddelijk afgestraft wordt, dan heb ik dit niet gepost .
Wil je hiermee zeggen dat er hoop is
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 16 november 2006 @ 23:23:06 #125
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43624887
O ja , d'r is hoop
Nog een jaar of twee doorbijten
pi_43625944
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:37 schreef Leah het volgende:

[..]

Nou ja, veel keus heb je niet toch . Qua volhouden dan hè?

Hier was het een gevalletje van wat jij beschrijft, er was altijd wel een reden (in mijn ogen) dat ze wakker werden, maar dat dan maal twee . Dus als de 1 doorsliep deed de ander dat niet. En als ze allebei wèl sliepen, dan sliep ik niet.
Gek genoeg werd ik acuut slapeloos als ik zwanger was. Dus dan heb je al bijna twee jaar te pakken.
Nou ja je hebt altijd nog de keus om in te storten of een probleem te ontwikkelen

Met 2 lijkt het me ook lastig, dan heb je dan nogal gauw lijkt me. Ik ben zelf al een slechte slaper, uit mezelf word ik ook meerdere keren per nacht wakker. En soms slaap ik een hele nacht niet. Heb ik al vanaf mijn kindertijd.

Maar gelukkig heb ik een lui kind (erfelijk belast), die toch meestal wel gewoon doorslaapt 's nachts. En 's morgens ook tot een uur of 9 slaapt vaak.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 17 november 2006 @ 00:14:49 #127
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43626044
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 00:10 schreef Igraine het volgende:

[..]
En 's morgens ook tot een uur of 9 slaapt vaak.
Ja, wrijf het er nog ff in . Die van mij zijn ook erfelijk belast, helaas niet van mijn kant
  vrijdag 17 november 2006 @ 00:16:50 #128
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43626087
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 00:10 schreef Igraine het volgende:

[..]

Nou ja je hebt altijd nog de keus om in te storten of een probleem te ontwikkelen
Nou, ben niet ingestort

*aanmelding voor de Jellinek opzoekt*
  vrijdag 17 november 2006 @ 06:39:32 #129
24188 Belana
kloon van belana
pi_43628521
wij hebben met Liam net weer een periode 's nachts wakker worden afgesloten geloof ik, die slaapt weer de hele nacht door. Maar Nu is Ezra verkouden en wordt rond 3 uur wakker Maar gelukkig niet iedere nacht...
stormy waters...
sailin'
pi_43629116
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:09 schreef Leah het volgende:
zo gek vind ik 't niet, een week doorslapen heb ik m'n hele leven nog niet gedaan!

(maar fijn! en houden zo!)
  vrijdag 17 november 2006 @ 09:00:02 #131
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43629468
wat fijn Leah

ik heb toevallig de laatste 2 nachten mogen doorslapen van Romijntje. dat wil niet zeggen dat dat dan mocht van Maxim die stond gisteren om 12 uur snachts en half 5 smorgens aan me bed "mama, bij". vanmorgen was hij er pas om half 7
  vrijdag 17 november 2006 @ 19:24:57 #132
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43641592
Wij hebben nu denk ik per ongeluk 3 nachten doorgeslapen met Simon de afgelopen 6 weken.
Ik geef bv en 's nachts een gekolfd flesje met 140 cc, die dan ook zo goed als leeg gaat. 1 keer vind ik nog best luxe voor zo'n jong kindje.

Hoe oud zijn ze volgens het CB als ze de nachtvoeding niet meer nodig hebben dan? EN hoe weet je dat met bv? Want dan weet je niet of het 140 cc is wat ze krijgen?
Voorlopig ben ik nog 'tevreden' met 1 x per nacht, we zien wel wanneer het eraf gaat.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 17 november 2006 @ 19:42:50 #133
24188 Belana
kloon van belana
pi_43641823
er is mij altijd verteld dat zodra je kraamweek over is ze 's nachts een voeding over mogen slaan, dus dan eten ze nog om de 3 uur en dan mag er 1 keer 6 uur tussen zitten en naarmate ze ouder worden en overdag meer eten mag dat meer worden. zo heb ik het ook gedaan en daarbij het geluk dat ik 2 snelle doorslapertjes heb gehad. Maar ik zal ook nooit moeilijk doen als ezra wel komt voor een voeding hoor.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 17 november 2006 @ 19:53:11 #134
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43641955
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 09:00 schreef Martineke het volgende:
wat fijn Leah

ik heb toevallig de laatste 2 nachten mogen doorslapen van Romijntje. dat wil niet zeggen dat dat dan mocht van Maxim die stond gisteren om 12 uur snachts en half 5 smorgens aan me bed "mama, bij". vanmorgen was hij er pas om half 7
Maxim komt zelf uit bed??!! dat durft Noa niet eens. Heeft hij al een groot bed ofzo?
  vrijdag 17 november 2006 @ 20:36:09 #135
94046 PM-girl
pi_43642511
Ik verschoon Simon 's nachts wel, bij het nachtlampje. Meestal heeft hij wat geplast, verder niets. Dit zou ik dus over kunnen slaan, om hem minder wakker te maken?
*
  vrijdag 17 november 2006 @ 20:52:00 #136
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43642713
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 19:53 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Maxim komt zelf uit bed??!! dat durft Noa niet eens. Heeft hij al een groot bed ofzo?
bedje van 160x70
  vrijdag 17 november 2006 @ 20:55:38 #137
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43642787
Romijn verschoon ik snachts ook niet. ik geef hem te eten en ik wacht tot hij boertje heeft gelaten, en dan leg ik hem weer terug. als ik hem ga verschonen word hij wakkerder door de kou.
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:35:48 #138
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_43745992
Een poepluier moet je natuurlijk wel altijd verschonen, ook midden in de nacht.
Maar een plasluier kun je inderdaad maar beter om laten.
En ook belangrijk: zo weinig mogelijk praten 's nachts.
Dat verandert alles
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:44:27 #139
94046 PM-girl
pi_43746250
Ik verschoon nu niet meer 's nachts, (poepluier zou ik natuurlijk wel doen!). Ook verhoog ik het aantal cc's in de fles als ik 's avnds een flesje geef (maar meestal bv). Praten doe ik 's nachts bijna niet en het licht blijft ook beperkt.
Simon komt dan 1 keer en slaapt meteen weer na het eten in.
Vannacht is hij niet geweest, pas om half 7. Maar dat heeft te maken met het voeden gisteren avond, wat meer kleine voedinkjes tussendoor ivm uitstapje en de laatste voeding pas om half twaalf denk ik.
Maar dat is wel lekker hoor, half twaalf en dan half zeven weer, ben benieuwd of dat vaker lukt!
*
  dinsdag 21 november 2006 @ 14:00:38 #140
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_43746782
Half zeven, dat is ochtend!

Gefeliciteerd.
Dat verandert alles
pi_43813785
Eva slaapt nu meestal van 23.00 tot een uur of vijf. Dat is dus doorslapen, zie ik nu . Maar van mij mag het nog wel een uurtje langer . Maar, ze slaapt daarvoor al van 16/17 uur tot 23.00, en dan moeten we haar meestal nog wakker maken ook . Ik maakte me gisteren echt zorgen, ze had om 15.30 laatste voeding gehad, en we hebben haar om 22.15 maar wakker gemaakt. Probleem is dat als we die lange slaap onderbreken, ze zo slaperig is dat ze helemaal niet drinkt. Dus dit zal dan wel bij haar passen, maar helemaal lekker zit het me niet. Ze krijgt intussen wel Friso Extra half om half overdag, en 100% bij de laatste voeding om 23.00. Maandag ga ik naar het CB en ik hoop op goede tips om de avondslaap wat korter en de nachtslaap wat langer te maken bijvoorbeeld. Of anders geruststelling dat dit wel prima is. Ze doet het goed, en is alert, maar toch...
Eva
pi_43814143
Hier ook een kindje dat en lange avondslaap maakt! Rond 17.30 uur is ze echt afgedraaid en leg ik haar op bed. Rond 22.00/22.30 uur maken we haar wakker en daarna wordt ze rond 3 á 4 uur meesta weer wakker. Ze heeft dan volgen mij niet echt honger, want ze drinkt weinig. Maar helemaal zonder kan ze ook nog niet. Hoewel; ze heeft vorige week 2x tot 6 uur geslapen, dus ze kan het wel!
  donderdag 23 november 2006 @ 11:20:44 #143
94046 PM-girl
pi_43814295
Linda, fijn! Ik vind 5 uur ook nog lang geen ochtend, maar het is wel doorslapen.

Mm, dan slaapt Simon al best lang door, als 5 uur officieel ochtend is. Ik dacht 6 uur.
Simon heeft kort na middernacht zijn laatste voeding gehad gisteren en kwam om kwart voor 7 weer! Dat is ook doorslapen, al heb ik gehandeld als bij een nachtvoeding, zodat we daarna nog even konden slapen (tot negen uur).
*
pi_43814392
Alle tips mochten niet baten.. Merlijn wordt nog steeds elke nacht wakker.
Van mijn schoonmoeder kreeg ik de tip een nachtlampje te gebruiken. Omdat Merlijn nu heel nieuwsgierig is en alles om zich in in de gaten houdt, dachten we dat hij misschien bang zou zijn in het donker. Maarja, ook dat hielp niet

Zit er niets anders op dan toch maar elke nacht nog een borstvoeding te geven. Eigenlijk is dat ook wel makkelijk. Kost me maar 20 minuutjes en daarna slaapt hij weer.
Het probleem is alleen dat ik niet altijd weer in slaap kan vallen daarna.
  donderdag 23 november 2006 @ 11:31:58 #145
24188 Belana
kloon van belana
pi_43814574
Ezra slaapt vanaf een uur of half 7/ 7 uur 's avonds tot 5 uur 's ochtends en daarna slaapt ie weer door tot een uur of 9. Ik klaag niet
stormy waters...
sailin'
pi_43815173
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:24 schreef lcicle het volgende:

Zit er niets anders op dan toch maar elke nacht nog een borstvoeding te geven. Eigenlijk is dat ook wel makkelijk. Kost me maar 20 minuutjes en daarna slaapt hij weer.
Het probleem is alleen dat ik niet altijd weer in slaap kan vallen daarna.
O, dat heb ik ook, en daar wordt ik nog het meest moe van: ik kan zelf niet goed in slaap komen. Dus eerst 's avonds: manlief geeft laatste fles en ik lig in bed naar het plafond te staren . En dan de 'nacht'voeding, Eva slaapt al als ik haar in bed leg, en ik lig weer een half uur wakker... . Raar hoor, had ik nooit, sinds einde van de zwangerschap pas.
Eva
pi_43815356
Vreemd is dat ja.. alsof je toch stiekum een oogje in het zeil wilt houden Maar wel vervelend
  donderdag 23 november 2006 @ 12:08:39 #148
94046 PM-girl
pi_43815680
Ik heb gelukkig heel goed leren inslapen sinds Simon er is, daarvoor kon ik het niet. Met 5 minuutjes ben ik nu meestal weg. (tenzij Simon besluit 's nachts zijn stem en brabbelgeluiden uit te gaan testen!)

Icicle, wel vervelend zeg, als je al langere tijd gewend was door te slapen en nu al weer enige tijd eruit moet 's nachts. Ik ben erg aan het twijfelen of ik 's nachts nu bv zal gaan geven of het gekolfde flesje, flesje is iets meer werk in het voorbereiden (lees: wachten op fleswarmer) maar dat drinkt hij vlugger leeg.
*
  donderdag 23 november 2006 @ 12:27:03 #149
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43816134
Hier zijn we meer ingesteld op slapen als je slapen kan. Hoe dat komt kan je eerder in dit topic wel terugvinden Maar ik had dat vroeger inderdaad ook en het is echt heel rot als je graag wil slapen maar niet in slaap komt. Ik heb helaas geen tips voor je maar ooit komt het goed (zeggen ze )
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43816417
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:58 schreef lcicle het volgende:
Vreemd is dat ja.. alsof je toch stiekum een oogje in het zeil wilt houden Maar wel vervelend
Nja, ik lig meer in mijn gedachten keukens in te richten en Sinterklaascadeaus te bedenken enzo, maar dat is een ander verhaal
Eva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')