quote:Op vrijdag 9 april 2004 08:57 schreef Alfa_Boy het volgende:
Ja, je moet alles voordat je de bocht in gaat al gedaan hebben, dus in de 2, en blijf vooral kijken en dan weer controleren. Zo heb ik dat gistermorgen ook gedaan.
Ow ja, en als je optrekt en afremt, kijk in de binnenspiegel, daar letten veel examinatoren op. Ik vergat dat ook wel eens
Je moet wel op het stoplicht letten.. En als je snel weg moet, zorg dan dat je eerst iets gas geeft voordat je de koppeling loslaat, dan kan ie bijna niet afslaan..quote:Op vrijdag 9 april 2004 11:58 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Bij mij is de auto dus 2x afgeslagen bij het stoplicht (zat niet op te letten en toen moest ik opeens nel weg) , maar ik moest voortaan sneller optrekken de 2e keer, zodat ik de mensen niet ophou bij het stoplicht
Da's bijna elke dag lesquote:Op vrijdag 9 april 2004 12:55 schreef Ilsjuhh het volgende:
ik ben 1maart begonnen met rijles, ondertussen heb ik 32 lessen gehad en mag 11 mei afrijden en volgende week dinsdag mijn theorie maar eens halen.....en als het goed is plannen ze dr ook nog een tussentijdse toets tussen in......
er word bij mij niet vaak ingegrepen.....ik krijg alleen te horen dat ik iets vlotter door moet rijden....
Dat kan hoor, als het een niet al te drukke rijschool is bijvoorbeeld..quote:Op vrijdag 9 april 2004 13:39 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Da's bijna elke dag les
En je zelf tijd hebt....quote:Op vrijdag 9 april 2004 13:45 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Dat kan hoor, als het een niet al te drukke rijschool is bijvoorbeeld..
K heb echt respect voor jou en je collega's... eigenlijk nooit bij stil gestaan....quote:Op zaterdag 10 april 2004 01:18 schreef Farao het volgende:
-- Indrukwekkend verhaal --
Als je de tips uit dit topic goed in je opneemt komt het best wel goed..quote:Op zaterdag 10 april 2004 01:27 schreef NewLife het volgende:
ow en ontopic... ik heb het gevoel dat rijlessen gewoon ontzettend klote gaan bij mij. K heb al 40 lessen gehad ofzow... en moet theorie ook nog halen
.
quote:Op zaterdag 10 april 2004 10:42 schreef Jofunu-kun het volgende:
Das niet zo raar... Maar hoe zenuwachtig ben je dan?
quote:Op zaterdag 10 april 2004 10:47 schreef Jofunu-kun het volgende:
Wat zegt jouw instructeur van jouw kunnen? Je kan het wel als je lest, en als je examen moet doen raak je in paniek als je bijv. uit moet wijken?
Dan kun je het idd weleens proberen met (milde) medicatie jah als het echt zo erg is..quote:Op zaterdag 10 april 2004 13:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
HIj zegt dat ik een kronkel in me kop hebMaar in de lessen gaat het redelijk goed, maar hij zei dat ie al na 5 minuten (met het uur inrijden) zag dat ik veel te zenuwachtig was, terwilj TTT eigenlijk gewoon een les is....
quote:Op zaterdag 10 april 2004 14:02 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Dan kun je het idd weleens proberen met (milde) medicatie jah als het echt zo erg is..
* Wist u dat niet de leerling maar de rijinstructeur de wettelijke bestuurder is, en beboet kan worden voor verkeersovertredingen gemaakt tijdens de rijles? Wat betreft autogordels weet ik het niet zeker, zou kunnen zijn dat daar de regel bij geld wie hem niet omheeft is zelf persoonlijk de klosquote:Op zondag 11 april 2004 00:02 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wist je dat:
* Wist u dat zelfs nog vóór het halen van het rijbewijs leerlingen van rijscholen al op de bon kunnen gaan? Bij een politiecontrole van 72 lesauto’s in Rotterdam werden onlangs maar liefst 25 boetes uitgedeeld. O.a. voor het niet dragen van autogordels, het niet verlenen van voorrang, het rijden op de vluchtstrook.
Succes ermee!!quote:Op zondag 11 april 2004 12:56 schreef markusha het volgende:
Hoi,ik ben Marco en aanstaande donderdag om kwart voor elf ga ik voor de derde keer mijn rijexamen voor de auto doen in spijkenisse.
Ik ben heel erg benieuwd wat het gemiddelde aantal examens is voordat iemand zijn examen haalt.
en zijn de examinatoren soepeler als je bv voor de derde keer examen doet als voor de eerste keer.
voor mij als ik het niet na 4 keer haal dan ga ik naar het bnor examen.
groet
marco
succes voor iedereen die deze week net als ik examen moet doen(mijn examinator in spijkenisse is DHR Voorn)
Krijg je nog steeds een enorme paal in je broek van rijden?quote:Op zondag 11 april 2004 15:44 schreef arjenboy het volgende:
ik ben het hele rijles uur zenuwachtig. het rijden opzich gaat wel goed. alleen optrekken en schakelen kan ik erg slecht. heb geen gevoel voor het gas en de koppeling en word dan ook heel zenuwachtig zodra ik weer moet optrekken. en mag m'n voet niet op de koppeling houden (doe het stiekum wel) tijdens het rijden, terwijl me dat juist zekerder maakt.
Ja.quote:Op zondag 11 april 2004 15:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Krijg je nog steeds een enorme paal in je broek van rijden?
Ik ben ook zo'n brokje zenuwen, daarbij ben ik ook nog eens heel verstooid, instructeur noemt me 'de verstrooide professor'quote:Op zaterdag 10 april 2004 13:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
HIj zegt dat ik een kronkel in me kop hebMaar in de lessen gaat het redelijk goed, maar hij zei dat ie al na 5 minuten (met het uur inrijden) zag dat ik veel te zenuwachtig was, terwilj TTT eigenlijk gewoon een les is....
dat zou je met je rijschool moeten overleggen....want dat is denk ik bij elke rijschool verschillendquote:Op maandag 12 april 2004 11:30 schreef mickey71 het volgende:
Vanaf januari dit jaar ben ik bezig met rijles. Ik heb nog maar 10 lessen gehad (instructeur is al 2x op vakantie geweest). Ik heb het idee dat het voor geen meter opschiet, wat bij rijles eigenlijk wel handig is...
Nou heb ik helaas een heel pakket genomen, met theorie, praktijk, ttt en een aantal lessen. Weet iemand of ik hier nog onderuit kan komen, zodat ik bij iemand anders kan gaan lessen? Of zit ik aan deze rijschool vast tot alles van het pakket de revue gepasseerd is?
Dat zou een goed idee kunnen zijn... Ben alleen bang dat als ik begin over het overstappen naar een andere rijschool en het blijkt niet te kunnen, de sfeer zodanig verpest is dat ik niet op een leuke gezellige manier mijn lessen nog kan volgen..quote:Op maandag 12 april 2004 12:15 schreef Ilsjuhh het volgende:
[..]
dat zou je met je rijschool moeten overleggen....want dat is denk ik bij elke rijschool verschillend
je kan toch aangeven dat je op dit moment het idee hebt dat je niet veel leert bij hun en dat je dat erg jammer vind omdat het wel erg duur is en dat je je daarom af vroeg of je misschien over zou kunnen stappen....niet zeggen dat je echt meteen over wil stappen maar dat je je dat gewoon afvroeg enzow....quote:Op maandag 12 april 2004 12:23 schreef mickey71 het volgende:
[..]
Dat zou een goed idee kunnen zijn... Ben alleen bang dat als ik begin over het overstappen naar een andere rijschool en het blijkt niet te kunnen, de sfeer zodanig verpest is dat ik niet op een leuke gezellige manier mijn lessen nog kan volgen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |