abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 april 2004 @ 13:16:52 #51
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_18272784
Dat is denk het gevoel dat je de verplichting hebt te presteren, daarvan wordt je automatisch wat gestresst vanm zodra je je rijbewijs hebt valt dit van je af.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  donderdag 8 april 2004 @ 14:32:19 #52
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_18274896
Ik moet volgende week vrijdag afrijden voor de eerste keer... Wat ik me nou afvraag: wanneer vind een examinator dat je te twijfelachtig bent op kruispunten, of te voorzichtig rijdt? Vind ik van die vage omschrijvingen... het lijkt me ook dat je erg veel geluk moet hebben welke examinator je krijgt.

Ik moet om 8.55 uur afrijden, volgens mij is dat een prima tijd, want de grootste drukte is net weg en de kinders zitten op school.
pi_18276347
Ja, daar heb je gelijk in, ik begreep er vaker ook niets van, Dan was het te rustig, dan weer te snel

Maar ik heb vanmorgen om 8.00 examen gehad, ben gelukkig in 1 x geslaagd
pi_18278083
Gefeliciteerd, Alfa_Boy
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_18279295
te rustig laten ze je niet zo snel op zakken volgens mij hoor
vooral als je het netjes doet

of je moet het overdrijven....

ik kreeg ook als opmerking dat ik wel veel treuzelde.. (wist ik ook beetje wel)
maar ging liever voor (overdreven) veilig

als je te snel gaat kan je iets missen, en zo'n fout bestraffen ze veel zwaarder...
pi_18290755
Vandaag Tussen TIjdse Toets gehad, ging matig..... Fileparekeren auto met achterkant op de stoep gezet (gedeelte), achteruit rijden te ver naar achter gereden, maar hij heeft ze toch afgetekent omdat ik heel erg goed keek. Verder rest wat probleempjes gehad met een motorrijder op de snelweg, hij zat naast mij en toen deed ik me knipperlicht aan naar links (waar hi jdus zat) en te laat remmen als ik af moet slaan (iemand een oplossing)
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  vrijdag 9 april 2004 @ 02:28:51 #57
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_18291861
eerder gas los en voet al (lichtjes) op de rem zetten als je bij de betreffende hoek/bocht aankomt, zorgen dat je zo rustig rijdt dat je makkelijk naar z'n 2 kan schakelen VOORDAT je de bocht in draait..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_18293176
Ja, je moet alles voordat je de bocht in gaat al gedaan hebben, dus in de 2, en blijf vooral kijken en dan weer controleren. Zo heb ik dat gistermorgen ook gedaan.
Ow ja, en als je optrekt en afremt, kijk in de binnenspiegel, daar letten veel examinatoren op. Ik vergat dat ook wel eens
pi_18296278
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 08:57 schreef Alfa_Boy het volgende:
Ja, je moet alles voordat je de bocht in gaat al gedaan hebben, dus in de 2, en blijf vooral kijken en dan weer controleren. Zo heb ik dat gistermorgen ook gedaan.
Ow ja, en als je optrekt en afremt, kijk in de binnenspiegel, daar letten veel examinatoren op. Ik vergat dat ook wel eens

Bij mij is de auto dus 2x afgeslagen bij het stoplicht (zat niet op te letten en toen moest ik opeens nel weg) , maar ik moest voortaan sneller optrekken de 2e keer, zodat ik de mensen niet ophou bij het stoplicht
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_18297751
ik ben 1maart begonnen met rijles, ondertussen heb ik 32 lessen gehad en mag 11 mei afrijden en volgende week dinsdag mijn theorie maar eens halen.....en als het goed is plannen ze dr ook nog een tussentijdse toets tussen in......
er word bij mij niet vaak ingegrepen.....ik krijg alleen te horen dat ik iets vlotter door moet rijden....
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:16:19 #61
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_18298238
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 11:58 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Bij mij is de auto dus 2x afgeslagen bij het stoplicht (zat niet op te letten en toen moest ik opeens nel weg) , maar ik moest voortaan sneller optrekken de 2e keer, zodat ik de mensen niet ophou bij het stoplicht
Je moet wel op het stoplicht letten.. En als je snel weg moet, zorg dan dat je eerst iets gas geeft voordat je de koppeling loslaat, dan kan ie bijna niet afslaan..
pi_18298859
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:55 schreef Ilsjuhh het volgende:
ik ben 1maart begonnen met rijles, ondertussen heb ik 32 lessen gehad en mag 11 mei afrijden en volgende week dinsdag mijn theorie maar eens halen.....en als het goed is plannen ze dr ook nog een tussentijdse toets tussen in......
er word bij mij niet vaak ingegrepen.....ik krijg alleen te horen dat ik iets vlotter door moet rijden....
Da's bijna elke dag les
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:45:23 #63
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_18299038
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:39 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Da's bijna elke dag les
Dat kan hoor, als het een niet al te drukke rijschool is bijvoorbeeld..
pi_18299076
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:45 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Dat kan hoor, als het een niet al te drukke rijschool is bijvoorbeeld..
En je zelf tijd hebt....

Lijkt me wel handig
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:43:25 #65
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_18300572
Vraagje aan Farao: Jij rijdt ambulance, kreeg je daar nog speciala training voor? Of zetten ze gewoon net zo makkelijk iemand op de ambulance die nog maar net een korte periode z'n rijbewijs heeft?
  vrijdag 9 april 2004 @ 19:49:30 #66
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_18307467
Ik ben ambulance-verpleegkundige, maar ik heb inderdaad wel gewerkt als ambu chauffeur ja.

Als chauffeur krijg je inderdaad een aparte rijopleiding, o.a. theorielessen en circuit training. Elke 6 maanden krijg je hier herhalingscursussen in.

Iemand die net z'n rijbewijs heeft zal niet snel aangenomen worden, de meeste ambulancediensten in Nederland hebben een min. leeftijd van 25 jaar.
De jongeste chauffeur bij ons is geloof ik net 24, maar die heeft wel bij een HAP (huisartsenpost) gereden. Ik was al ver over de 30 toen ik begon als chauffeur.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_18313050
Dat helderd meteen een stuk op, ik had wel al zo door dat er bijna nooit echt jonge gasten in zo'n ding rijden..
  zaterdag 10 april 2004 @ 01:18:28 #68
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_18313729
--- edit ----

Aangezien 't hele verhaal nogal offtopic was, 't heeft niks met rijlessen enze te maken heb ik het weggehaald en in een ander (nieuw) topic gezet :

Een willekeurige dag van een ambulanceverpleegkundige

--- / edit ---

[ Bericht 94% gewijzigd door Farao op 10-04-2004 16:40:02 ]
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_18313773
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 01:18 schreef Farao het volgende:
-- Indrukwekkend verhaal --
K heb echt respect voor jou en je collega's... eigenlijk nooit bij stil gestaan....
pi_18313834
ow en ontopic... ik heb het gevoel dat rijlessen gewoon ontzettend klote gaan bij mij . K heb al 40 lessen gehad ofzow... en moet theorie ook nog halen .

[ Bericht 12% gewijzigd door NewLife op 10-04-2004 01:33:37 ]
pi_18314297
Tis idd een behoorlijk indrukwekkend verhaal, had dat er eigenlijk niet echt achter gezocht..
pi_18314310
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 01:27 schreef NewLife het volgende:
ow en ontopic... ik heb het gevoel dat rijlessen gewoon ontzettend klote gaan bij mij . K heb al 40 lessen gehad ofzow... en moet theorie ook nog halen .
Als je de tips uit dit topic goed in je opneemt komt het best wel goed..
pi_18315957
Rijbewijs B: 20 lessen+TTT en in 1 keer geslaagd(dit was in 2002) , ben nu bezig voor rijbewijs A.
pi_18317131
IS het raar als je rijinstructeur zegt dat hij wil gaan testen met pillen? Een soort van kalmeringspillen voro het examen?

HIj vond me namelijk veel en veels te zenuwachtig terwijl het in de lessen wel goed gaat. En nu wil hij proberen om me iets te kalmeren d.m.v. pillen
pi_18317146
Das niet zo raar... Maar hoe zenuwachtig ben je dan?
pi_18317171
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 10:42 schreef Jofunu-kun het volgende:
Das niet zo raar... Maar hoe zenuwachtig ben je dan?

Ja, kijk ik was niet extreem zenuwachtig, maar de instructeur + examinator bleven dus na mijn TTT nog even zitten in de auto en hij zei toen tegen mijn instructeur: zijn dit zenuwen of kan hij het niet? toen zei hij dus: zenuwen. En toen zei die man: als het geen zenuwen waren dan had ik hem dus helemaal afgemaakt aan het tafeltje (op al me fouten).
pi_18317193
Wat zegt jouw instructeur van jouw kunnen? Je kan het wel als je lest, en als je examen moet doen raak je in paniek als je bijv. uit moet wijken?
pi_18319526
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 10:47 schreef Jofunu-kun het volgende:
Wat zegt jouw instructeur van jouw kunnen? Je kan het wel als je lest, en als je examen moet doen raak je in paniek als je bijv. uit moet wijken?

HIj zegt dat ik een kronkel in me kop heb Maar in de lessen gaat het redelijk goed, maar hij zei dat ie al na 5 minuten (met het uur inrijden) zag dat ik veel te zenuwachtig was, terwilj TTT eigenlijk gewoon een les is....
pi_18320580
Net weer gebeld voor theorieexamen, kan as. dinsdag het weer proberen .
pi_18320746
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 13:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

HIj zegt dat ik een kronkel in me kop heb Maar in de lessen gaat het redelijk goed, maar hij zei dat ie al na 5 minuten (met het uur inrijden) zag dat ik veel te zenuwachtig was, terwilj TTT eigenlijk gewoon een les is....
Dan kun je het idd weleens proberen met (milde) medicatie jah als het echt zo erg is..
pi_18324786
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 14:02 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Dan kun je het idd weleens proberen met (milde) medicatie jah als het echt zo erg is..

We shall see
pi_18335007
Wist je dat:

* het gemiddeld aantal lessen dat iemand nodig heeft om zijn of haar examen te halen 40 bedraagt.

* In 2002 de recordhouder op het gebied van afrijden na 32 keer afrijden geslaagd is.

* Een praktijkexamen in 2004 81,55 Euro kost, in 1927 was dat 4 gulden.

* In 2003 slaagde maar liefst 46,4 procent in 1 keer voor het rij-examen,het hoogste percentage ooit.

* 10 miljoen mensen in Nederland hun rijbewijs hebben.

* Nederlanders veel stil staan op de weg; Sinds 1988 is het aantal files verzesvoudigd.

* Jongeren mogen in Noorwegen al op hun 16e lessen mogen nemen, het rijbewijs halen mag pas op 18 jarige leeftijd.

* In Duitsland is een EHBO-cursus verplicht voor het halen van rijbewijs B

* Wist u dat tijdens de 2e Wereldoorlog de ‘adviseurs’ bij het praktijk-examen motorrijder op de fiets achter de motor aanreden, dit om brandstof te besparen

* In Nederland staan 120.000 wegwijzers ….geweldig toch

* Wist u dat zelfs nog vóór het halen van het rijbewijs leerlingen van rijscholen al op de bon kunnen gaan? Bij een politiecontrole van 72 lesauto’s in Rotterdam werden onlangs maar liefst 25 boetes uitgedeeld. O.a. voor het niet dragen van autogordels, het niet verlenen van voorrang, het rijden op de vluchtstrook.

* Wist u dat het sinds 1975 verplicht is om een autogordel te dragen. Sinds 1 april 1992 is de gordel ook voor de passagiers op de achterbank verplicht.

( http://www.sbs6.nl/nve/ )

[ Bericht 0% gewijzigd door ilona-scuderia op 11-04-2004 02:18:54 ]
pi_18340042

pi_18340225
quote:
Op zondag 11 april 2004 00:02 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wist je dat:

* Wist u dat zelfs nog vóór het halen van het rijbewijs leerlingen van rijscholen al op de bon kunnen gaan? Bij een politiecontrole van 72 lesauto’s in Rotterdam werden onlangs maar liefst 25 boetes uitgedeeld. O.a. voor het niet dragen van autogordels, het niet verlenen van voorrang, het rijden op de vluchtstrook.
* Wist u dat niet de leerling maar de rijinstructeur de wettelijke bestuurder is, en beboet kan worden voor verkeersovertredingen gemaakt tijdens de rijles? Wat betreft autogordels weet ik het niet zeker, zou kunnen zijn dat daar de regel bij geld wie hem niet omheeft is zelf persoonlijk de klos
  zondag 11 april 2004 @ 12:56:46 #85
82412 markusha
i love ukrainian women
pi_18342716
Hoi,ik ben Marco en aanstaande donderdag om kwart voor elf ga ik voor de derde keer mijn rijexamen voor de auto doen in spijkenisse.
Ik ben heel erg benieuwd wat het gemiddelde aantal examens is voordat iemand zijn examen haalt.
en zijn de examinatoren soepeler als je bv voor de derde keer examen doet als voor de eerste keer.
voor mij als ik het niet na 4 keer haal dan ga ik naar het bnor examen.
groet
marco
succes voor iedereen die deze week net als ik examen moet doen(mijn examinator in spijkenisse is DHR Voorn)
da swidanja
pi_18344095
quote:
Op zondag 11 april 2004 12:56 schreef markusha het volgende:
Hoi,ik ben Marco en aanstaande donderdag om kwart voor elf ga ik voor de derde keer mijn rijexamen voor de auto doen in spijkenisse.
Ik ben heel erg benieuwd wat het gemiddelde aantal examens is voordat iemand zijn examen haalt.
en zijn de examinatoren soepeler als je bv voor de derde keer examen doet als voor de eerste keer.
voor mij als ik het niet na 4 keer haal dan ga ik naar het bnor examen.
groet
marco
succes voor iedereen die deze week net als ik examen moet doen(mijn examinator in spijkenisse is DHR Voorn)
Succes ermee!!
pi_18346678
ik ben het hele rijles uur zenuwachtig. het rijden opzich gaat wel goed. alleen optrekken en schakelen kan ik erg slecht. heb geen gevoel voor het gas en de koppeling en word dan ook heel zenuwachtig zodra ik weer moet optrekken. en mag m'n voet niet op de koppeling houden (doe het stiekum wel) tijdens het rijden, terwijl me dat juist zekerder maakt.
pi_18346735
quote:
Op zondag 11 april 2004 15:44 schreef arjenboy het volgende:
ik ben het hele rijles uur zenuwachtig. het rijden opzich gaat wel goed. alleen optrekken en schakelen kan ik erg slecht. heb geen gevoel voor het gas en de koppeling en word dan ook heel zenuwachtig zodra ik weer moet optrekken. en mag m'n voet niet op de koppeling houden (doe het stiekum wel) tijdens het rijden, terwijl me dat juist zekerder maakt.
Krijg je nog steeds een enorme paal in je broek van rijden?
pi_18346929
quote:
Op zondag 11 april 2004 15:47 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Krijg je nog steeds een enorme paal in je broek van rijden?
Ja.
  zondag 11 april 2004 @ 21:05:19 #90
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_18353658
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 13:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ik ben ook zo'n brokje zenuwen, daarbij ben ik ook nog eens heel verstooid, instructeur noemt me 'de verstrooide professor' Ik maak steeds heel sukkelige fouten, terwijl ik het wel kan. Mag ook wel na 45 uurtjes Ik ben zelfs vandaag achter het stuur van de auto van mijn tweelingzus gekropen en een eind gereden en het ging echt prima. Ik kan gewoon niet tegen het mierenneukerige lessysteem, alles moet perfect gaan, als ik 1 keer op de vingers getikt wordt dan wordt ik zo ontzettend nerveus dat ik daarna echt alles fout doe Ik zie het afrijden dan ook met angst en beven tegemoet
pi_18358248
quote:
Op zondag 11 april 2004 09:40 schreef LoverBoy het volgende:
[afbeelding]

Ik had 7 fout

Maar ik heb nog maar een klein beetje geleerd Komt helemaal goed
pi_18364111
quote:
Op zondag 11 april 2004 09:40 schreef LoverBoy het volgende:
[afbeelding]

3 foutjes...als ik nou dit examen had gehad bij t cbr was ik toen ook gewoon geslaagd......
pi_18364805
kent iemand deze site: www.examinatoren.nl
Daar zouden beoordelingen van examinatoren staan (de site is van het cbr)
pi_18364978
Vanaf januari dit jaar ben ik bezig met rijles. Ik heb nog maar 10 lessen gehad (instructeur is al 2x op vakantie geweest). Ik heb het idee dat het voor geen meter opschiet, wat bij rijles eigenlijk wel handig is...
Nou heb ik helaas een heel pakket genomen, met theorie, praktijk, ttt en een aantal lessen. Weet iemand of ik hier nog onderuit kan komen, zodat ik bij iemand anders kan gaan lessen? Of zit ik aan deze rijschool vast tot alles van het pakket de revue gepasseerd is?
pi_18365742
quote:
Op maandag 12 april 2004 11:30 schreef mickey71 het volgende:
Vanaf januari dit jaar ben ik bezig met rijles. Ik heb nog maar 10 lessen gehad (instructeur is al 2x op vakantie geweest). Ik heb het idee dat het voor geen meter opschiet, wat bij rijles eigenlijk wel handig is...
Nou heb ik helaas een heel pakket genomen, met theorie, praktijk, ttt en een aantal lessen. Weet iemand of ik hier nog onderuit kan komen, zodat ik bij iemand anders kan gaan lessen? Of zit ik aan deze rijschool vast tot alles van het pakket de revue gepasseerd is?
dat zou je met je rijschool moeten overleggen....want dat is denk ik bij elke rijschool verschillend
pi_18365885
quote:
Op maandag 12 april 2004 12:15 schreef Ilsjuhh het volgende:

[..]

dat zou je met je rijschool moeten overleggen....want dat is denk ik bij elke rijschool verschillend
Dat zou een goed idee kunnen zijn... Ben alleen bang dat als ik begin over het overstappen naar een andere rijschool en het blijkt niet te kunnen, de sfeer zodanig verpest is dat ik niet op een leuke gezellige manier mijn lessen nog kan volgen..
pi_18371004
quote:
Op maandag 12 april 2004 12:23 schreef mickey71 het volgende:

[..]

Dat zou een goed idee kunnen zijn... Ben alleen bang dat als ik begin over het overstappen naar een andere rijschool en het blijkt niet te kunnen, de sfeer zodanig verpest is dat ik niet op een leuke gezellige manier mijn lessen nog kan volgen..
je kan toch aangeven dat je op dit moment het idee hebt dat je niet veel leert bij hun en dat je dat erg jammer vind omdat het wel erg duur is en dat je je daarom af vroeg of je misschien over zou kunnen stappen....niet zeggen dat je echt meteen over wil stappen maar dat je je dat gewoon afvroeg enzow....
  maandag 12 april 2004 @ 22:02:15 #98
91390 PommeL
Aprilia AF1 125cc
pi_18378855
-Bromfietscertificaat gehaald op 29 Januari 2002, in 1x met 2 foutjes

-Motorrijbewijs gehaald op 24 Maart 2004 , begonnen ergens begin februari.
Theorie in 1x met 4 foutjes, 14 lessen gehad en in 1x geslaagd , instructeur heeft alleen moeten ingrijpen omdat ik veel te hard ging , en verder niet

-Autorijbewijs heb ik niet, en ik ga voorlopig ook niet beginnen voor mijn B, dus...

Blaat!
pi_18395205
Theoretische kennis van verkeersregels bedroevend slecht

Ruim driekwart van de Nederlanders zou zakken voor het theoretisch rijexamen als ze opnieuw examen moesten doen
Dit bleek zondagavond tijdens de live uitzending van 'Het Nationaal Verkeersexamen' op SBS 6

Het programma trok bijna 1,2 miljoen kijkers die via telefoon en sms konden deelnemen aan door het CBR opgestelde theorietest, waarbij 44 van de 50 vragen goed moesten worden beantwoord
Het resultaat was bedroevend: slechts 23% slaagde
Bij de vier deelnemende bekende Nederlanders was de score idem
Alleen acteur Rick Hoogendoorn slaagde, terwijl zangeres Dewi, ex-Big Brother deelnemer Kelly en acteur Teun Kuilboer faalden
Naar aanleiding van deze zorgelijke uitslag pleiten de vijf belangrijkste organisaties op het gebied van verkeersveiligheid (3VO, ANWB, BOVAG, CBR en het ministerie van Verkeer en Waterstaat ervoor dat de verkeerskennis regelmatig wordt opgefrist
Rijbewijsbezitters die eens per tien jaar hun roze papiertje verlengen, zouden verplicht hun theoriekennis moeten bijspijkeren
Daarvoor is een cd-rom in de maak die vanaf 2005 op de gemeentehuizen wordt verstrekt(Telegraaf)

Dat theorie examen is bewust belachelijk moeilijk gemaakt, logisch dat maar 23% slaagt...
pi_18395332
Als ik opnieuw moest doen zonder dat ik zou leren, geheid dat ik ook zou zakken.

Ik heb mijn rijbewijs iets meer dan een week
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')