abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18215898
Meld hier

• wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles.
  • wanneer je examen hebt.
  • wanneer en of je geslaagd bent
  • Hoeveel lessen je hebt gehad
  • hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen
  • ook over je aanhanger (Ja je mag meer als 750kg trekken)
  • en natuurlijk ook motor rijbewijs
  • en brommerrijbewijs

• al het andere wat met je rijbewijs te maken heeft

[CENTRAAL] Rijles/rijbewijs

[ Bericht 2% gewijzigd door RichardQuest op 06-04-2004 12:46:37 ]
  • Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
    pi_18215949
    Ik heb nu al 1 les gehad.

It's amazing, Mike
    Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
    pi_18216034
    Ik moet deze week op voor mn rijbewijs ben benieuwd
    I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
    [i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
    pi_18216102
    31 Mei 2001 begonnen.
    3 Januari 2003 geslaagd.
    Had in totaal 27 lessen gehad. Instructeur had weinig ingegrepen. Durf aantal niet te zeggen. Zolang geleden.

( waarvoor die lange tijd: had een geldprobleem dus kon een tijd niet lessen )
    Ja..ik wilde je wat vertellen..maar als ik dat vertel,dan ben ik wel uren aan het vertellen en dan denk je ook van vertel dit nou maar niet..dus vertel ik het ook maar niet..
    pi_18216134
    Februari 2004 begonnen...nu nog bezig...zit nu op zo'n 13 lessen Als het een beetje mee zit zal ik een rijbewijs rond Juni hebben
    pi_18216161
    moet morgen voor mn tweede les in een dikke audi
    Hoezo dat mag niet ?!
    pi_18216477
    Begonnen... denk oktober/november 1996, geslaagd december 1997.
    Geen idee hoeveel lessen (en ingrepen) ik heb gehad (al veel te lang geleden), 3 keer examen gedaan.
    Tot nu toe netjes zonder schade gereden .
    Fake it till you make it...
    pi_18218301
    Morgenochtend afrijden Rijbewijs C.. wordt de 5e keer..
    Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
      dinsdag 6 april 2004 @ 14:17:06 #9
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_18219181
    quote:
    Ja, dat is inderdaad veel. M'n ouders dachten me een leuk verjaardagscadeau te geven voor mijn 18e verjaardag, vorig jaar. Een cursus van de ANWB. Maar een jaar laten heb ik nog steeds geen rijbewijs en zijn we al 7000 euro verder. Ik voel me erg schuldig tegenover mijn ouders, dat ze gewoon al zovaak het maandsalaris en het vakantiegeld aan de rijschool hebben moeten betalen . Zelf betaal ik ook wat ik kan, maar met een minimumloon lukt dat niet zo hard.

Nu dus weer gewoon op naar het WaterstaatBNORexamen. Allemachtig.
    Ik herken het echt wel zeg, zeker over dat wisselvallige rijden. Ik kan een volmaakte les rijden. Maar een andere les kan ik weer fluitend een voorrangsrotonde oprijden en dan bijna tegen een auto opklappen omdat ik totaal verkeerd heb ingeschat hoe hard de auto op de rotonde reed, om maar eens een voorbeeld te noemen. Ik hoop dat ik op mijn examen een goede dag heb. Ik ben gelukkig nog niet zo veel geld kwijt, maar als ik een paar keer zak ben inderdaad zo weer een paar duizend euro verder.
      dinsdag 6 april 2004 @ 14:38:21 #10
    23078 -MOX-
    Metaaldetectie
    pi_18219820
    Vandaag gezakt voor mijn rijbewijs (eerste keer examen) Ik zou te hard hebben gereden in de bochten, bij kruisingen en bij het afslaan. (ik reed bij het passeren van een max 50 km/uur bord 70 km/uur, dat was bij het einde van de snelweg richting stoplichten). En bij het fileparkeren kwam de achterband op de stoep . Ik kan wel begrijpen dat zij me hebben laten zakken, maar het is gewoon kut om te zakken ($$$ ) Hmnnz, volgende keer beter...
    Tijd, dat heb je niet, dat maak je!
      dinsdag 6 april 2004 @ 19:32:23 #11
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18228568
    Achterband mag op de stoep komen.. Als je maar wel goed om je heen hebt gekeken..
    Die andere fouten herken ik ook van mezelf.. Alleen dan met een 12 ton zware vrachtwagen, dan is het niet zo gek dat ze me daar op afrekenen..
    pi_18228715
    In februari begonnen.. nu 21 lessen gehad, dus hopelijk half Mei mijn eerste examen Theorie is intussen binnen met 2 foutjes (in een keer )
    pi_18231474
    Net les 4 gehad; ging op zich wel.

Best bizar dat moeilijke dingen zoals achteruit fileparkeren; achteruitrijden; hellingproef; keren op de weg allemaal goed gaan..
    Maar dat ik dan weer moeite heb met zoiets simpels als minder gas geven; remmen; terugschakelen en stoppen voor een stoplicht

En ik moet 'beter kijken' Alsof ik mn ogen dichtheb ofzo

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2004 21:08:56 ]
      dinsdag 6 april 2004 @ 21:14:07 #14
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_18231601
    WTF, na les 4 al achteruit fileparkeren enzo?

Ik heb vandaag les 15 gehad en beheers de basisdingen redelijk (scannen, gas, rem schakel, optrekken na rood) maar moelijkere dingen ben ik nog niet eens aan toegekomen! maar ik ben dan ook echt onhandig c.q. motorisch gestoord
      dinsdag 6 april 2004 @ 21:17:09 #15
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18231691
    Ik ging de eerste les al de weg op, snelweg op en parkeren.. Maarja.. Ik had dan ook de redelijke (illegale) ervaring..
    pi_18231699
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 21:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
    WTF, na les 4 al achteruit fileparkeren enzo?

Ik heb vandaag les 15 gehad en beheers de basisdingen redelijk (scannen, gas, rem schakel, optrekken na rood) maar moelijkere dingen ben ik nog niet eens aan toegekomen! maar ik ben dan ook echt onhandig c.q. motorisch gestoord
    Ja ik vond het ook vreemd
    Mn eerste les moest ik meteen al om 17.15 de spits in door de binnenstad hier
    Maar mijn rijinstructeur heeft de aanpak "Eerst alles een keer doen; dan verbeteren; en dan afwerken"
    (dat zegt hij elke les ) (wordt een beetje vervelend).

Het starten gaat steeds beter nu. Het rijden gaat gewoon goed; het optrekken helemaal;
    alleen langzamer/terugschakelen gaat gewoon slecht
    Volgende keer gaan we grote kruispunten doen. Brrr
    pi_18231721
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 21:17 schreef Jofunu-kun het volgende:
    Ik ging de eerste les al de weg op, snelweg op en parkeren.. Maarja.. Ik had dan ook de redelijke (illegale) ervaring..
    ik had 2x een uurtje geoefend met mn vader
    starten, schakelen, bochtjes enzo.
    Dat heeft op zich wel geholpen, ik was niet zenuwachtig de 1e les gelukkig.
      dinsdag 6 april 2004 @ 21:25:18 #18
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_18231906
    Ik had op mn 11 wel eens gereden met mn vader, maarja dat was ook in een rustig dorpje! ik kon net bij de pedalen haha! (jong geleerd! mijn vader reed al op zijn 14e Harley, dat zag er pas gek uit!)

Sindsdien eigenlijk nooit meer tot mn rijlessen begonnen. Ik doe wel RIS (rijden in stappen) dat werkt voor mij iig wel goed en volgens mijn instructeur is het ook stukken beter dan reguliere les vanwege mijn gebrekkige motoriek
    pi_18233201
    Rijbewijs na twee uur ingenomen
    Doe het wel ff wat beter dan deze automobilist... Is anders zo zonde...
    [18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
    <gr8w8>bitch
    pi_18233245
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 22:03 schreef MutZ het volgende:
    Jah Mutz heb jij hem al? of nog bezig? of moet je nog beginnen?
      Redactie Frontpage dinsdag 6 april 2004 @ 22:09:41 #21
    83660 crew  Etcetera
    *pffrrrwwwt*
    pi_18233418
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 22:03 schreef MutZ het volgende:
    OMFG!!!

Ik ben in November 2002 begonnen met lessen
    Ik ben in Oktober 2003 geslaagd, in 1x
    Nog geen aanrijdingen oid
    En het aantal ingrepen: genoeg, zelfs nog een stuuringreep tijdens het afrijden!

de reden dat ik geslaagd was is denk dan ook dat ik initiatief toonde door zelf voor te stellen om over de stoep (minstens 20cm hoog!) te gaan toen een busje het pad blokkeerde. En ik reed best rustig
    It's not just sex, it's love
    It's two people connecting
    With four other people
    And aliens
    pi_18234006
    Ik heb nu iets van 7,5 uur les gehad. Ik vind het echt super leuk om te doen!!!
    Mijn rijleraar is ook heel relaxt en aardig (ouwe man met veel ervaring).

Ik ging de 4e les ofzo op de snelweg, echt spannend vond ik dat!! Maar goed. Laatste les ook hellingproef gedaan, ging naar mijn idee wel goed. Moest ook 2x straatje keren, de eerste keer ging goed, maar de 2e keer kwam ik een beetje op de stoep.

Maar goed, al met al vind ik het super leuk!!
    Ik ben trouwens begin maart begonnen, en heb iedere week 1 (soms 2) les(sen) van 1,5 uur.
      woensdag 7 april 2004 @ 00:38:06 #23
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18237339
    Ik snap niet dat men je straatje laat keren.. Ik moest het ook doen, maar hoe vaak doe je dat nou in het reguliere leven??? Als ik al straatje keer is het met een halve draai over 't kruispunt hier bij m'n huis, maar anders eigenlijk nooit..
    pi_18237872
    met straatje keren leer je meer dan alleen het keren hoor
    ook controlle/overzicht ed

(en wat als je staks een doodlopende straat in rijd, en je kan niet keren ? )
    pi_18238401
    Roze papier goed voor twee uur rijplezier

Den Helder - Een 18-jarige automobilist uit Den Helder die net twee uur zijn rijbewijs had, moest het roze papiertje vanmorgen weer inleveren. Hij reed met een geleende auto op de Huisduinerweg 117 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan.

De snelheidsduivel kwam uit de richting van de Timorlaan en ging in de richting van Huisduinen. De snelheid werd gemeten met behulp van een laserpatrol. De man werd staande gehouden en toen bleek dat hij deze morgen juist zijn eerste rijbewijs bij het gemeentehuis had opgehaald. Dit roze papiertje mocht hij, gezien de snelheidsoverschrijding, meteen inleveren.

De jongeman reed in de auto van zijn ouders. De agenten hebben maar van inbeslagname van het voertuig afgezien.

Ook wel weer begrijpelijk, als je net je rijbewijs hebt dan is het logisch dat je even uit je dak gaat door lekker het gas in te trappen
    Maar ja, dan staat daar toevallig wéér zo'n agent met z'n lasergun...

[ Bericht 5% gewijzigd door ilona-scuderia op 07-04-2004 02:24:21 ]
      woensdag 7 april 2004 @ 06:34:21 #26
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18239047
    Spuit elf...
    pi_18239093
    Ik ben in december 2003 begonnen, nu zo'n 22 lessen gehad. Moet waarschijnlijk ergens begin juni afrijden.
    pi_18239096
    * danos moet woensdag om 10.45 afrijden, duim allemaal voor danos
    Even a broken clock is right twice a day.
      woensdag 7 april 2004 @ 07:41:54 #29
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_18239202
    *duimt
    pi_18239249
    * Kuukske duimt ook mee
    Ik moet donderdag, begin nu wel kriebels te krijgen van de zenuwen
      woensdag 7 april 2004 @ 08:19:53 #31
    48760 TradeMarkie
    Mijn meterkast is 80 cm
    pi_18239337
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 21:17 schreef Jofunu-kun het volgende:
    Me too, ik zat op mn 16e al achter het stuur van een mercedes sprinter
    Dus rijden kon ik al, de rest moest ik nog leren, was daarom ook met 28 uurtjes klaar.
    Don't ask me what I think of you
    I might not give the answer that you want me to
    Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
    pi_18240765
    quote:
    Op woensdag 7 april 2004 02:19 schreef ilona-scuderia het volgende:
    Roze papier goed voor twee uur rijplezier

Den Helder - Een 18-jarige automobilist uit Den Helder die net twee uur zijn rijbewijs had, moest het roze papiertje vanmorgen weer inleveren. Hij reed met een geleende auto op de Huisduinerweg 117 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan.

...

Ook wel weer begrijpelijk, als je net je rijbewijs hebt dan is het logisch dat je even uit je dak gaat door lekker het gas in te trappen
    Maar ja, dan staat daar toevallig wéér zo'n agent met z'n lasergun...
    mwah 117 waar je 50 mag (ok kan buitenweg zijn, waar eigenlijk gewoon 70 zou moeten gelden)
    is beetje overdreven

maargoed als je dan in den helder woont, kan je toch beter even naar de afsluitdijk gaan ?
    kan je tenminste veilig 200+ rijden;)
    pi_18241501
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 22:04 schreef StephanL het volgende:

[..]

Jah Mutz heb jij hem al? of nog bezig? of moet je nog beginnen?
    Ik heb m'n rijbewijs al best een paar maandjes... Eind september had ik hem al...
    [18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
    <gr8w8>bitch
    pi_18241525
    Feli nog
    pi_18241563
    -ik ben op 31 januari begonnen met lessen
    -29 april heb ik theorie-examen ( duurt lang )
    -ik heb nu 13 lessen gehad
    -instructeur heeft nog niet vaak moeten ingrijpen
    -bromfietscertificaat heb ik al sinds mei 2002 binnen :-)
      woensdag 7 april 2004 @ 12:50:40 #36
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18243796
    HEBBES!!!!!!!!!!!! Geslaagd eindelijk..nu lekker papiertje gaan halen..
      woensdag 7 april 2004 @ 21:15:53 #37
    71337 PCRodent
    Onder voorbehoud
    pi_18258323
    Okee, wat hulp zou leuk zijn hierbij:
    Ik heb maandag TTT gehad, en gehaald ook, want bijzondere verrichtingen gingen perfect (gaan ze eigenlijk altijd wel). Ik keek alleen niet goed. Van m'n instructeur nooit commentaar (nouja... zelden) op gehad, en ik merkte zelf ook dat ik niet keek bij m'n TTT op plaatsen waar ik normaal wel keek. Ik kan het dus wel. Valt op zich aan te werken, en ga ik ook doen, ik heb nog 26 dagen.

Echter, één ding blijf ik rottig vinden... Dit soort kruisingen (zie plaatje)

Ik ben de 'auto' onderaan, de ingekleurde auto's staan geparkeerd. Ik moet links- of rechtsaf.
    Hoe pak ik dit nu slim aan (zonder op een evt. aanstormende auto te knallen bij het om-het-hoekje-kijken)??
    En (vraag b), als er op de hoeken gebouwen staan (de kruizen)??
    Is er een 'truc' voor?

(denk er even bij dat ik op 100 m afstand ben wanneer ik hoor waar ik heen moet. kon ik wat moeilijk tekenen i.v.m. schaal)

Bij voorbaat dank voor enig advies.
    "Wat er niet op zit, kan ook niet stuk gaan."
    pi_18258403
    quote:
    Op woensdag 7 april 2004 11:06 schreef BazzoS het volgende:
    -29 april heb ik theorie-examen ( duurt lang )
    Hoe lang duurt dat? Ik heb nu 1 les gehad (morgen de volgende), maar heb de regels afgelopen week al flink wat bestudeerd. Als het lang doet schrijf ik me morgen meteen in....
    Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
      woensdag 7 april 2004 @ 22:34:05 #39
    73703 aKra
    « Asperger Inside »
    pi_18261117
    Zo'n 1 maand +/-, ik mag 22 april m'n theorie examen doen... Hopelijk in 1 x anders moet ik weer zo lang wachten :/
      woensdag 7 april 2004 @ 22:50:52 #40
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18261760
    quote:
    Op woensdag 7 april 2004 21:15 schreef PCRodent het volgende:
    Ik heb maandag TTT gehad, en gehaald ook, want bijzondere verrichtingen gingen perfect (gaan ze eigenlijk altijd wel). Ik keek alleen niet goed. Van m'n instructeur nooit commentaar (nouja... zelden) op gehad, en ik merkte zelf ook dat ik niet keek bij m'n TTT op plaatsen waar ik normaal wel keek. Ik kan het dus wel. Valt op zich aan te werken, en ga ik ook doen, ik heb nog 26 dagen.

[afbeelding]
    Ik ben de 'auto' onderaan, de ingekleurde auto's staan geparkeerd. Ik moet links- of rechtsaf.
    Hoe pak ik dit nu slim aan (zonder op een evt. aanstormende auto te knallen bij het om-het-hoekje-kijken)??
    Is er een 'truc' voor?

(denk er even bij dat ik op 100 m afstand ben wanneer ik hoor waar ik heen moet. kon ik wat moeilijk tekenen i.v.m. schaal)

Tussen de auto's door kijken, en als het wat schermig is, op koplampen letten..
    pi_18261862
    quote:
    Op woensdag 7 april 2004 08:19 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

Me too, ik zat op mn 16e al achter het stuur van een mercedes sprinter
    Dus rijden kon ik al, de rest moest ik nog leren, was daarom ook met 28 uurtjes klaar.
    haha ja dat is snel joh
    pi_18262291
    quote:
    Op woensdag 7 april 2004 22:34 schreef aKra het volgende:
    Zo'n 1 maand +/-, ik mag 22 april m'n theorie examen doen... Hopelijk in 1 x anders moet ik weer zo lang wachten :/
    Dan schrijf ik me meteen in, verkeersregels leren is een eitje.
      woensdag 7 april 2004 @ 23:15:42 #43
    46254 MewBie
    Uitstellen is een gave.
    pi_18262387
    ik ga beginnen met lessen zodra ik het geld van een andere rekening binnen heb zal wel ergens volgende week zijn
    pi_18263401
    quote:
    Op woensdag 7 april 2004 21:15 schreef PCRodent het volgende:

[afbeelding]
    Is er een 'truc' voor?

IK begrijp je probleem dat heb ik ook vaak met lessen, maar als het onoverzichtelijk is rij je er gewoon stapvoets naar toe, niets mis mee... OF je zet hem stil en kijkt voor de zekerheid nog een keer
    Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
    Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
    :{²
    pi_18263409
    IK heb morgen TTT....... hopelijk gaat het goed. Ik zal die examinator even het ritje van z'n leven geven
    Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
      woensdag 7 april 2004 @ 23:58:53 #46
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_18263463
    ow ontdek nu pas dit topic, heb net rijbewijs gehaald in 1x:) . Ben er echt wel blij mee Had tijdens mijn lessen (~40) ook niet echt bijzonder veel plezier ofzo in het rijden maar nu wel

[ Bericht 43% gewijzigd door Fugie op 08-04-2004 00:04:37 ]
    pi_18264577
    quote:
    Op woensdag 7 april 2004 23:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:
    IK heb morgen TTT....... hopelijk gaat het goed. Ik zal die examinator even het ritje van z'n leven geven
    Dat dacht ik bij de eerste, tweede, derde, vierde en vijfde keer Examen doen voor C ook.. Niet dus.. Pas vandaag, bij de zesde keer is het me dan toch gelukt om te slagen..
    pi_18267375
    Gefeliciteerd, Jofunu-kun
    pi_18268066
    Heh bummer, ben gezakt vanmorgen voor mn rijbewijs. Maar goed, volgende keer beter
    Was te twijfelachtig bij kruisingen
      donderdag 8 april 2004 @ 12:43:30 #50
    19775 Slam
    The True AoD
    pi_18271971
    Weet iemand raad met hetvolgende probleem, altijd als ik moet lessen dan ben ik een beetje zenuwachtig een paar uur van te voren, terwijl ik daar helemaal geen reden voor heb. De auto is goed, de instructeur is goed en het rijden gaat ook steeds beter maar toch houd ik die vreemde zenuwen steeds als ik moet lessen.

Herkent iemand dit?
    Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
      donderdag 8 april 2004 @ 13:16:52 #51
    36221 Kopstoot
    Ik houd nog steeds van Janine.
    pi_18272784
    Dat is denk het gevoel dat je de verplichting hebt te presteren, daarvan wordt je automatisch wat gestresst vanm zodra je je rijbewijs hebt valt dit van je af.
    "Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
      donderdag 8 april 2004 @ 14:32:19 #52
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_18274896
    Ik moet volgende week vrijdag afrijden voor de eerste keer... Wat ik me nou afvraag: wanneer vind een examinator dat je te twijfelachtig bent op kruispunten, of te voorzichtig rijdt? Vind ik van die vage omschrijvingen... het lijkt me ook dat je erg veel geluk moet hebben welke examinator je krijgt.

Ik moet om 8.55 uur afrijden, volgens mij is dat een prima tijd, want de grootste drukte is net weg en de kinders zitten op school.
    pi_18276347
    Ja, daar heb je gelijk in, ik begreep er vaker ook niets van, Dan was het te rustig, dan weer te snel

Maar ik heb vanmorgen om 8.00 examen gehad, ben gelukkig in 1 x geslaagd
    pi_18278083
    Gefeliciteerd, Alfa_Boy
    pi_18279295
    te rustig laten ze je niet zo snel op zakken volgens mij hoor
    vooral als je het netjes doet

of je moet het overdrijven....

ik kreeg ook als opmerking dat ik wel veel treuzelde.. (wist ik ook beetje wel)
    maar ging liever voor (overdreven) veilig

als je te snel gaat kan je iets missen, en zo'n fout bestraffen ze veel zwaarder...
    pi_18290755
    Vandaag Tussen TIjdse Toets gehad, ging matig..... Fileparekeren auto met achterkant op de stoep gezet (gedeelte), achteruit rijden te ver naar achter gereden, maar hij heeft ze toch afgetekent omdat ik heel erg goed keek. Verder rest wat probleempjes gehad met een motorrijder op de snelweg, hij zat naast mij en toen deed ik me knipperlicht aan naar links (waar hi jdus zat) en te laat remmen als ik af moet slaan (iemand een oplossing)
      vrijdag 9 april 2004 @ 02:28:51 #57
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18291861
    eerder gas los en voet al (lichtjes) op de rem zetten als je bij de betreffende hoek/bocht aankomt, zorgen dat je zo rustig rijdt dat je makkelijk naar z'n 2 kan schakelen VOORDAT je de bocht in draait..
    pi_18293176
    Ja, je moet alles voordat je de bocht in gaat al gedaan hebben, dus in de 2, en blijf vooral kijken en dan weer controleren. Zo heb ik dat gistermorgen ook gedaan.
    Ow ja, en als je optrekt en afremt, kijk in de binnenspiegel, daar letten veel examinatoren op. Ik vergat dat ook wel eens
    pi_18296278
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2004 08:57 schreef Alfa_Boy het volgende:
    Ja, je moet alles voordat je de bocht in gaat al gedaan hebben, dus in de 2, en blijf vooral kijken en dan weer controleren. Zo heb ik dat gistermorgen ook gedaan.
    Ow ja, en als je optrekt en afremt, kijk in de binnenspiegel, daar letten veel examinatoren op. Ik vergat dat ook wel eens

Bij mij is de auto dus 2x afgeslagen bij het stoplicht (zat niet op te letten en toen moest ik opeens nel weg) , maar ik moest voortaan sneller optrekken de 2e keer, zodat ik de mensen niet ophou bij het stoplicht
    pi_18297751
    ik ben 1maart begonnen met rijles, ondertussen heb ik 32 lessen gehad en mag 11 mei afrijden en volgende week dinsdag mijn theorie maar eens halen.....en als het goed is plannen ze dr ook nog een tussentijdse toets tussen in......
    er word bij mij niet vaak ingegrepen.....ik krijg alleen te horen dat ik iets vlotter door moet rijden....
      vrijdag 9 april 2004 @ 13:16:19 #61
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18298238
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2004 11:58 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Bij mij is de auto dus 2x afgeslagen bij het stoplicht (zat niet op te letten en toen moest ik opeens nel weg) , maar ik moest voortaan sneller optrekken de 2e keer, zodat ik de mensen niet ophou bij het stoplicht
    Je moet wel op het stoplicht letten.. En als je snel weg moet, zorg dan dat je eerst iets gas geeft voordat je de koppeling loslaat, dan kan ie bijna niet afslaan..
    pi_18298859
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2004 12:55 schreef Ilsjuhh het volgende:
    ik ben 1maart begonnen met rijles, ondertussen heb ik 32 lessen gehad en mag 11 mei afrijden en volgende week dinsdag mijn theorie maar eens halen.....en als het goed is plannen ze dr ook nog een tussentijdse toets tussen in......
    er word bij mij niet vaak ingegrepen.....ik krijg alleen te horen dat ik iets vlotter door moet rijden....
    Da's bijna elke dag les
      vrijdag 9 april 2004 @ 13:45:23 #63
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18299038
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2004 13:39 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Da's bijna elke dag les
    Dat kan hoor, als het een niet al te drukke rijschool is bijvoorbeeld..
    pi_18299076
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2004 13:45 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Dat kan hoor, als het een niet al te drukke rijschool is bijvoorbeeld..
    En je zelf tijd hebt....

Lijkt me wel handig
      vrijdag 9 april 2004 @ 14:43:25 #65
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18300572
    Vraagje aan Farao: Jij rijdt ambulance, kreeg je daar nog speciala training voor? Of zetten ze gewoon net zo makkelijk iemand op de ambulance die nog maar net een korte periode z'n rijbewijs heeft?
      vrijdag 9 april 2004 @ 19:49:30 #66
    48645 Farao
    112, daar red je levens mee
    pi_18307467
    Ik ben ambulance-verpleegkundige, maar ik heb inderdaad wel gewerkt als ambu chauffeur ja.

Als chauffeur krijg je inderdaad een aparte rijopleiding, o.a. theorielessen en circuit training. Elke 6 maanden krijg je hier herhalingscursussen in.

Iemand die net z'n rijbewijs heeft zal niet snel aangenomen worden, de meeste ambulancediensten in Nederland hebben een min. leeftijd van 25 jaar.
    De jongeste chauffeur bij ons is geloof ik net 24, maar die heeft wel bij een HAP (huisartsenpost) gereden. Ik was al ver over de 30 toen ik begon als chauffeur.
    Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
    pi_18313050
    Dat helderd meteen een stuk op, ik had wel al zo door dat er bijna nooit echt jonge gasten in zo'n ding rijden..
      zaterdag 10 april 2004 @ 01:18:28 #68
    48645 Farao
    112, daar red je levens mee
    pi_18313729
    --- edit ----

Aangezien 't hele verhaal nogal offtopic was, 't heeft niks met rijlessen enze te maken heb ik het weggehaald en in een ander (nieuw) topic gezet :

Een willekeurige dag van een ambulanceverpleegkundige

--- / edit ---

[ Bericht 94% gewijzigd door Farao op 10-04-2004 16:40:02 ]
    Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
    pi_18313773
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2004 01:18 schreef Farao het volgende:
    -- Indrukwekkend verhaal --
    K heb echt respect voor jou en je collega's... eigenlijk nooit bij stil gestaan....
    pi_18313834
    ow en ontopic... ik heb het gevoel dat rijlessen gewoon ontzettend klote gaan bij mij . K heb al 40 lessen gehad ofzow... en moet theorie ook nog halen .

[ Bericht 12% gewijzigd door NewLife op 10-04-2004 01:33:37 ]
    pi_18314297
    Tis idd een behoorlijk indrukwekkend verhaal, had dat er eigenlijk niet echt achter gezocht..
    pi_18314310
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2004 01:27 schreef NewLife het volgende:
    ow en ontopic... ik heb het gevoel dat rijlessen gewoon ontzettend klote gaan bij mij . K heb al 40 lessen gehad ofzow... en moet theorie ook nog halen .
    Als je de tips uit dit topic goed in je opneemt komt het best wel goed..
    pi_18315957
    Rijbewijs B: 20 lessen+TTT en in 1 keer geslaagd(dit was in 2002) , ben nu bezig voor rijbewijs A.
    pi_18317131
    IS het raar als je rijinstructeur zegt dat hij wil gaan testen met pillen? Een soort van kalmeringspillen voro het examen?

HIj vond me namelijk veel en veels te zenuwachtig terwijl het in de lessen wel goed gaat. En nu wil hij proberen om me iets te kalmeren d.m.v. pillen
    pi_18317146
    Das niet zo raar... Maar hoe zenuwachtig ben je dan?
    pi_18317171
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2004 10:42 schreef Jofunu-kun het volgende:
    Das niet zo raar... Maar hoe zenuwachtig ben je dan?

Ja, kijk ik was niet extreem zenuwachtig, maar de instructeur + examinator bleven dus na mijn TTT nog even zitten in de auto en hij zei toen tegen mijn instructeur: zijn dit zenuwen of kan hij het niet? toen zei hij dus: zenuwen. En toen zei die man: als het geen zenuwen waren dan had ik hem dus helemaal afgemaakt aan het tafeltje (op al me fouten).
    pi_18317193
    Wat zegt jouw instructeur van jouw kunnen? Je kan het wel als je lest, en als je examen moet doen raak je in paniek als je bijv. uit moet wijken?
    pi_18319526
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2004 10:47 schreef Jofunu-kun het volgende:
    Wat zegt jouw instructeur van jouw kunnen? Je kan het wel als je lest, en als je examen moet doen raak je in paniek als je bijv. uit moet wijken?

HIj zegt dat ik een kronkel in me kop heb Maar in de lessen gaat het redelijk goed, maar hij zei dat ie al na 5 minuten (met het uur inrijden) zag dat ik veel te zenuwachtig was, terwilj TTT eigenlijk gewoon een les is....
    pi_18320580
    Net weer gebeld voor theorieexamen, kan as. dinsdag het weer proberen .
    pi_18320746
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2004 13:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

HIj zegt dat ik een kronkel in me kop heb Maar in de lessen gaat het redelijk goed, maar hij zei dat ie al na 5 minuten (met het uur inrijden) zag dat ik veel te zenuwachtig was, terwilj TTT eigenlijk gewoon een les is....
    Dan kun je het idd weleens proberen met (milde) medicatie jah als het echt zo erg is..
    pi_18324786
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2004 14:02 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Dan kun je het idd weleens proberen met (milde) medicatie jah als het echt zo erg is..

We shall see
    pi_18335007
    Wist je dat:

* het gemiddeld aantal lessen dat iemand nodig heeft om zijn of haar examen te halen 40 bedraagt.

* In 2002 de recordhouder op het gebied van afrijden na 32 keer afrijden geslaagd is.

* Een praktijkexamen in 2004 81,55 Euro kost, in 1927 was dat 4 gulden.

* In 2003 slaagde maar liefst 46,4 procent in 1 keer voor het rij-examen,het hoogste percentage ooit.

* 10 miljoen mensen in Nederland hun rijbewijs hebben.

* Nederlanders veel stil staan op de weg; Sinds 1988 is het aantal files verzesvoudigd.

* Jongeren mogen in Noorwegen al op hun 16e lessen mogen nemen, het rijbewijs halen mag pas op 18 jarige leeftijd.

* In Duitsland is een EHBO-cursus verplicht voor het halen van rijbewijs B

* Wist u dat tijdens de 2e Wereldoorlog de ‘adviseurs’ bij het praktijk-examen motorrijder op de fiets achter de motor aanreden, dit om brandstof te besparen

* In Nederland staan 120.000 wegwijzers ….geweldig toch

* Wist u dat zelfs nog vóór het halen van het rijbewijs leerlingen van rijscholen al op de bon kunnen gaan? Bij een politiecontrole van 72 lesauto’s in Rotterdam werden onlangs maar liefst 25 boetes uitgedeeld. O.a. voor het niet dragen van autogordels, het niet verlenen van voorrang, het rijden op de vluchtstrook.

* Wist u dat het sinds 1975 verplicht is om een autogordel te dragen. Sinds 1 april 1992 is de gordel ook voor de passagiers op de achterbank verplicht.

( http://www.sbs6.nl/nve/ )

[ Bericht 0% gewijzigd door ilona-scuderia op 11-04-2004 02:18:54 ]
    pi_18340042

pi_18340225
    quote:
    Op zondag 11 april 2004 00:02 schreef ilona-scuderia het volgende:
    Wist je dat:

* Wist u dat zelfs nog vóór het halen van het rijbewijs leerlingen van rijscholen al op de bon kunnen gaan? Bij een politiecontrole van 72 lesauto’s in Rotterdam werden onlangs maar liefst 25 boetes uitgedeeld. O.a. voor het niet dragen van autogordels, het niet verlenen van voorrang, het rijden op de vluchtstrook.
    * Wist u dat niet de leerling maar de rijinstructeur de wettelijke bestuurder is, en beboet kan worden voor verkeersovertredingen gemaakt tijdens de rijles? Wat betreft autogordels weet ik het niet zeker, zou kunnen zijn dat daar de regel bij geld wie hem niet omheeft is zelf persoonlijk de klos
      zondag 11 april 2004 @ 12:56:46 #85
    82412 markusha
    i love ukrainian women
    pi_18342716
    Hoi,ik ben Marco en aanstaande donderdag om kwart voor elf ga ik voor de derde keer mijn rijexamen voor de auto doen in spijkenisse.
    Ik ben heel erg benieuwd wat het gemiddelde aantal examens is voordat iemand zijn examen haalt.
    en zijn de examinatoren soepeler als je bv voor de derde keer examen doet als voor de eerste keer.
    voor mij als ik het niet na 4 keer haal dan ga ik naar het bnor examen.
    groet
    marco
    succes voor iedereen die deze week net als ik examen moet doen(mijn examinator in spijkenisse is DHR Voorn)
    da swidanja
    pi_18344095
    quote:
    Op zondag 11 april 2004 12:56 schreef markusha het volgende:
    Hoi,ik ben Marco en aanstaande donderdag om kwart voor elf ga ik voor de derde keer mijn rijexamen voor de auto doen in spijkenisse.
    Ik ben heel erg benieuwd wat het gemiddelde aantal examens is voordat iemand zijn examen haalt.
    en zijn de examinatoren soepeler als je bv voor de derde keer examen doet als voor de eerste keer.
    voor mij als ik het niet na 4 keer haal dan ga ik naar het bnor examen.
    groet
    marco
    succes voor iedereen die deze week net als ik examen moet doen(mijn examinator in spijkenisse is DHR Voorn)
    Succes ermee!!
    pi_18346678
    ik ben het hele rijles uur zenuwachtig. het rijden opzich gaat wel goed. alleen optrekken en schakelen kan ik erg slecht. heb geen gevoel voor het gas en de koppeling en word dan ook heel zenuwachtig zodra ik weer moet optrekken. en mag m'n voet niet op de koppeling houden (doe het stiekum wel) tijdens het rijden, terwijl me dat juist zekerder maakt.
    pi_18346735
    quote:
    Op zondag 11 april 2004 15:44 schreef arjenboy het volgende:
    ik ben het hele rijles uur zenuwachtig. het rijden opzich gaat wel goed. alleen optrekken en schakelen kan ik erg slecht. heb geen gevoel voor het gas en de koppeling en word dan ook heel zenuwachtig zodra ik weer moet optrekken. en mag m'n voet niet op de koppeling houden (doe het stiekum wel) tijdens het rijden, terwijl me dat juist zekerder maakt.
    Krijg je nog steeds een enorme paal in je broek van rijden?
    pi_18346929
    quote:
    Op zondag 11 april 2004 15:47 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Krijg je nog steeds een enorme paal in je broek van rijden?
    Ja.
      zondag 11 april 2004 @ 21:05:19 #90
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_18353658
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2004 13:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ik ben ook zo'n brokje zenuwen, daarbij ben ik ook nog eens heel verstooid, instructeur noemt me 'de verstrooide professor' Ik maak steeds heel sukkelige fouten, terwijl ik het wel kan. Mag ook wel na 45 uurtjes Ik ben zelfs vandaag achter het stuur van de auto van mijn tweelingzus gekropen en een eind gereden en het ging echt prima. Ik kan gewoon niet tegen het mierenneukerige lessysteem, alles moet perfect gaan, als ik 1 keer op de vingers getikt wordt dan wordt ik zo ontzettend nerveus dat ik daarna echt alles fout doe Ik zie het afrijden dan ook met angst en beven tegemoet
    pi_18358248
    quote:
    Op zondag 11 april 2004 09:40 schreef LoverBoy het volgende:
    [afbeelding]

Ik had 7 fout

Maar ik heb nog maar een klein beetje geleerd Komt helemaal goed
    pi_18364111
    quote:
    Op zondag 11 april 2004 09:40 schreef LoverBoy het volgende:
    [afbeelding]

3 foutjes...als ik nou dit examen had gehad bij t cbr was ik toen ook gewoon geslaagd......
    pi_18364805
    kent iemand deze site: www.examinatoren.nl
    Daar zouden beoordelingen van examinatoren staan (de site is van het cbr)
    pi_18364978
    Vanaf januari dit jaar ben ik bezig met rijles. Ik heb nog maar 10 lessen gehad (instructeur is al 2x op vakantie geweest). Ik heb het idee dat het voor geen meter opschiet, wat bij rijles eigenlijk wel handig is...
    Nou heb ik helaas een heel pakket genomen, met theorie, praktijk, ttt en een aantal lessen. Weet iemand of ik hier nog onderuit kan komen, zodat ik bij iemand anders kan gaan lessen? Of zit ik aan deze rijschool vast tot alles van het pakket de revue gepasseerd is?
    pi_18365742
    quote:
    Op maandag 12 april 2004 11:30 schreef mickey71 het volgende:
    Vanaf januari dit jaar ben ik bezig met rijles. Ik heb nog maar 10 lessen gehad (instructeur is al 2x op vakantie geweest). Ik heb het idee dat het voor geen meter opschiet, wat bij rijles eigenlijk wel handig is...
    Nou heb ik helaas een heel pakket genomen, met theorie, praktijk, ttt en een aantal lessen. Weet iemand of ik hier nog onderuit kan komen, zodat ik bij iemand anders kan gaan lessen? Of zit ik aan deze rijschool vast tot alles van het pakket de revue gepasseerd is?
    dat zou je met je rijschool moeten overleggen....want dat is denk ik bij elke rijschool verschillend
    pi_18365885
    quote:
    Op maandag 12 april 2004 12:15 schreef Ilsjuhh het volgende:

[..]

dat zou je met je rijschool moeten overleggen....want dat is denk ik bij elke rijschool verschillend
    Dat zou een goed idee kunnen zijn... Ben alleen bang dat als ik begin over het overstappen naar een andere rijschool en het blijkt niet te kunnen, de sfeer zodanig verpest is dat ik niet op een leuke gezellige manier mijn lessen nog kan volgen..
    pi_18371004
    quote:
    Op maandag 12 april 2004 12:23 schreef mickey71 het volgende:

[..]

Dat zou een goed idee kunnen zijn... Ben alleen bang dat als ik begin over het overstappen naar een andere rijschool en het blijkt niet te kunnen, de sfeer zodanig verpest is dat ik niet op een leuke gezellige manier mijn lessen nog kan volgen..
    je kan toch aangeven dat je op dit moment het idee hebt dat je niet veel leert bij hun en dat je dat erg jammer vind omdat het wel erg duur is en dat je je daarom af vroeg of je misschien over zou kunnen stappen....niet zeggen dat je echt meteen over wil stappen maar dat je je dat gewoon afvroeg enzow....
      maandag 12 april 2004 @ 22:02:15 #98
    91390 PommeL
    Aprilia AF1 125cc
    pi_18378855
    -Bromfietscertificaat gehaald op 29 Januari 2002, in 1x met 2 foutjes

-Motorrijbewijs gehaald op 24 Maart 2004 , begonnen ergens begin februari.
    Theorie in 1x met 4 foutjes, 14 lessen gehad en in 1x geslaagd , instructeur heeft alleen moeten ingrijpen omdat ik veel te hard ging , en verder niet

-Autorijbewijs heb ik niet, en ik ga voorlopig ook niet beginnen voor mijn B, dus...

Blaat!
    pi_18395205
    Theoretische kennis van verkeersregels bedroevend slecht

Ruim driekwart van de Nederlanders zou zakken voor het theoretisch rijexamen als ze opnieuw examen moesten doen
    Dit bleek zondagavond tijdens de live uitzending van 'Het Nationaal Verkeersexamen' op SBS 6

Het programma trok bijna 1,2 miljoen kijkers die via telefoon en sms konden deelnemen aan door het CBR opgestelde theorietest, waarbij 44 van de 50 vragen goed moesten worden beantwoord
    Het resultaat was bedroevend: slechts 23% slaagde
    Bij de vier deelnemende bekende Nederlanders was de score idem
    Alleen acteur Rick Hoogendoorn slaagde, terwijl zangeres Dewi, ex-Big Brother deelnemer Kelly en acteur Teun Kuilboer faalden
    Naar aanleiding van deze zorgelijke uitslag pleiten de vijf belangrijkste organisaties op het gebied van verkeersveiligheid (3VO, ANWB, BOVAG, CBR en het ministerie van Verkeer en Waterstaat ervoor dat de verkeerskennis regelmatig wordt opgefrist
    Rijbewijsbezitters die eens per tien jaar hun roze papiertje verlengen, zouden verplicht hun theoriekennis moeten bijspijkeren
    Daarvoor is een cd-rom in de maak die vanaf 2005 op de gemeentehuizen wordt verstrekt(Telegraaf)

Dat theorie examen is bewust belachelijk moeilijk gemaakt, logisch dat maar 23% slaagt...
    pi_18395332
    Als ik opnieuw moest doen zonder dat ik zou leren, geheid dat ik ook zou zakken.

Ik heb mijn rijbewijs iets meer dan een week
      dinsdag 13 april 2004 @ 16:39:23 #101
    48840 Xtreem
    Minimalist in training
    pi_18395344
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 16:33 schreef ilona-scuderia het volgende:
    Theoretische kennis van verkeersregels bedroevend slecht

Dat theorie examen is bewust belachelijk moeilijk gemaakt, logisch dat maar 23% slaagt...

belachelijk moeilijk??
    verkeersdeelnemers hebben gewoon de regels te kennen.....
    The secret to happiness is freedom...
    And the secret to freedom is courage.
    Thucydides
    pi_18395385
    Jeej eindelijk geslaagd voor mn theorieexamen . Eerste keer 10 fout, 2e keer 9 fout en dit keer 3 fout .

Conclusie: Leren helpt... .

Voor rijbewijs B . (A komt hopelijk ook... zodra ik geld heb )

[ Bericht 23% gewijzigd door NewLife op 13-04-2004 16:47:00 ]
      dinsdag 13 april 2004 @ 16:43:14 #103
    48840 Xtreem
    Minimalist in training
    pi_18395430
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 16:41 schreef NewLife het volgende:
    Jeej eindelijk geslaagd voor mn theorieexamen . Eerste keer 10 fout, 2e keer 9 fout en dit keer 3 fout .

The secret to happiness is freedom...
    And the secret to freedom is courage.
    Thucydides
    pi_18395450
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 16:41 schreef NewLife het volgende:

Kuch, prutser. Als je nou meteen had geleerd, scheelt het je weer geld.
    pi_18395478
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 16:43 schreef StephanL het volgende:

[..]

Kuch, prutser. Als je nou meteen had geleerd, scheelt het je weer geld.
    Ik weet het . Maar de eerste keer dacht ik het wel te kunnen... en de tweede keer kreeg ik een dag na mn reservering op school te horen dat ik nog wat herkansingen had .

Tja .
    pi_18395618
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 16:39 schreef Xtreem het volgende:

[..]

belachelijk moeilijk??
    verkeersdeelnemers hebben gewoon de regels te kennen.....
    Inderdaad, de fouten die m.i. gemaakt mogen worden zijn fouten door per ongeluk de verkeerde knop indrukken worden gemaakt. Het verkeer wordt levensgevaarlijk als men de regels niet kent.
    pi_18395687
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 16:33 schreef ilona-scuderia het volgende:

Dat is dus echt onzin, ik heb in januari theorie-examen gedaan en dat vond ik toch wel moeilijker dan deze(was geslaagd met 2 fout).
      dinsdag 13 april 2004 @ 17:32:57 #108
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18396476
    Ac joh, als je straks eenmaal je rijbewijs hebt denk je er nieteens meer bij na, dan gaat het allemaal vanzelf..
    pi_18400311
    Sinds de invoering van die irritante meerkeuzevragen is het theorie examen sowieso een stuk moeilijker geworden (dat maximum van 6 fout maakt ook weinig uit)
    Als je in één keer slaagt dan is dat meestal een kwestie van geluk, door de pietepeuterige vraagstelling ga je ook sneller twijfelen en gokken
    Ik denk dat Nederland één van de moeilijkste en duurste theorie-en praktijk examens ter wereld heeft...
    pi_18401786
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 20:06 schreef ilona-scuderia het volgende:
    Sinds de invoering van die irritante meerkeuzevragen is het theorie examen sowieso een stuk moeilijker geworden (dat maximum van 6 fout maakt ook weinig uit)
    Als je in één keer slaagt dan is dat meestal een kwestie van geluk, door de pietepeuterige vraagstelling ga je ook sneller twijfelen en gokken
    Ik denk dat Nederland één van de moeilijkste en duurste theorie-en praktijk examens ter wereld heeft...
    Niet mee eens. 2x niet geleerd; 10 en 9 fout. Keertje wel geleerd en geslaagd met 3 fout. Paar vrienden van me zijn ook gewoon in 1x geslaagd.

En die 'pieterpeuterige' vraagstelling valt ook wel mee, gewoon goed de vraag lezen en logisch antwoorden .
    pi_18402640
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 20:57 schreef NewLife het volgende:

[..]

Niet mee eens. 2x niet geleerd; 10 en 9 fout. Keertje wel geleerd en geslaagd met 3 fout. Paar vrienden van me zijn ook gewoon in 1x geslaagd.

En die 'pieterpeuterige' vraagstelling valt ook wel mee, gewoon goed de vraag lezen en logisch antwoorden .
    Ok, je hebt "enigszins" gelijk...
    pi_18403427
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 21:29 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Ok, je hebt "enigszins" gelijk... :')
    Hoevaak heb jij erover gedaan dan, met leren?
      dinsdag 13 april 2004 @ 22:00:08 #113
    91390 PommeL
    Aprilia AF1 125cc
    pi_18403543
    Mijn god, krijgen we zo'n discussie
    Blaat!
    pi_18403644
    morgen om 10.45 zit danos naast een examinator van het CBR, het is niet de vraag of danos het gaat halen maar of de examinator het einde van de dag zal halen

het kan heel makkelijk...hij laat mij slagen en ik laat hem leven toch geen slechte deal dacht ik zo
    pi_18403666
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 21:56 schreef NewLife het volgende:

[..]

Hoevaak heb jij erover gedaan dan, met leren?
    Ik ben net begonnen, maar ik haal die theorie in 1 keer (over een maandje)
    Moet ik wel elke dag alles in mijn hoofd stampen...
    pi_18403886
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 22:05 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Ik ben net begonnen (...)
    .

maargoed als je een maand van te voren al gaat leren dan komt het wel goed hoor . (ik was 2 weken bezig, elke dag ongeveer 2 hoofdstukken! )
    pi_18403913
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 22:03 schreef danos het volgende:
    morgen om 10.45 zit danos naast een examinator van het CBR, het is niet de vraag of danos het gaat halen maar of de examinator het einde van de dag zal halen

het kan heel makkelijk...hij laat mij slagen en ik laat hem leven toch geen slechte deal dacht ik zo
    haha goeie
    pi_18403937
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 12:09 schreef RichardQuest het volgende:
    Meld hier

• wanneer je gaat beginnen met rijles >15 april 2004
  • wanneer je examen hebt >over ongeveer 4 maanden
  • Ik heb gekozen voor een compact-opleiding; 30 uur les, een tussentijdse toets en het praktijk-examen voor 1300 euro...
    pi_18404030
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 22:13 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Ik heb gekozen voor een compact-opleiding; 30 uur les, een tussentijdse toets en het praktijk-examen voor 1300 euro...
    Compact en dan 4 maanden?? Mn zus deed bij een normale rijschool met een standaardpakket 2x 1,5 uur per week les en met 40 uur slaagde ze in 3 maanden! (in 1x praktijk). Omdat ik het gigantisch druk had met sporten/school en mn theorie lang uitgesteld werd kan ik maar 1x per week lesssen helaas .
      MOL-held dinsdag 13 april 2004 @ 22:46:20 #120
    44635 XMN8R
    mag dat?
    pi_18404864
    quote:
    Op maandag 12 april 2004 11:17 schreef Tano_Stargazers het volgende:
    kent iemand deze site: www. .nl
    Daar zouden beoordelingen van examinatoren staan (de site is van het cbr)
    ehm.. die site is niet van het CBR hoor
    MAAR MENEER AGENT
    IK HEB ALLEEN MAAR
    AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
    pi_18406570
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2004 22:46 schreef XMN8R het volgende:

[..]

ehm.. die site is niet van het CBR hoor

Ik wil net zeggen, net alsof ze dat erop zetten
    pi_18410101
    nog 2 uur te gaan... spannendddddd
      woensdag 14 april 2004 @ 11:09:46 #123
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18412017
    Ik zou nu iig niets meer gaan leren of doornemen, gewoon kopje thee drinken en je niet druk maken..
    pi_18412073
    Hallo mensen, ik ga straks voor m'n 3e rijles maar ik ben nog steeds zo zenuwachtig als de neten Is dit normaal? Ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk. Het rijden zelf lukt wel maar zodra ik dan moet stoppen enzo.. dan loopt mijn hoofd gewoon over van alle dingen die je moet doen en dan schiet ik in de stress ook ivm onzekerheid natuurlijk.. Ik zie er gewoon als een berg tegenop
      woensdag 14 april 2004 @ 11:15:45 #125
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18412129
    Alle dingen die je moet doen? Gewoon remmen en in je binnenspiegel kijken, pas als de auto gaat zeuren koppeling in en uit de versnelling halen..
    pi_18412218
    Ja het lijkt allemaal zo simpel maar als ik in die auto zit is het echt niet simpel meer.. ik ben verder niet dom ofzo overigens Maar je moet kijken, schakelen, remmen, richting uit etc etc.. en ik ben dan zo zenuwachtig dat het niet meer lukt
      woensdag 14 april 2004 @ 11:36:50 #127
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18412504
    Het lijkt niet alleen simpel, het is het ook nog.. En nee ik heb geen 10000000 kilometer ervaring, ik heb m'n rijbewijs B net iets meer dan een jaar..

Volgorde die ik aanhou is doorgaands
    - Kijken
    - remmen
    - kijken
    - richting aan
    - schakelen
    pi_18412588
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 11:15 schreef Jofunu-kun het volgende:
    pas als de auto gaat zeuren koppeling in en uit de versnelling halen..
    dan ben je nèt te laat..
    pi_18412658
    POWEERRRRRRRRRRRR Gehaald!!!!

woensdag 14 april 2004 @ 11:44:48 #130
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18412660
    Examinator zei er anders niets over.. Nouja.. ik had ook als excuus "Deze auto is niet de auto waar ik in gelest heb, dus ik weet niet wanneer ie begint te zeuren"

Bij m'n eigen auto deed ik het wel eerder, want ik had geen toerenteller, dan moet alles op gevoel etc.
      woensdag 14 april 2004 @ 11:45:45 #131
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18412676
    Way To Go Danos, meteen roze velletje gehaald? Congrats en Welcome to the road!
    pi_18412850
    Inmiddels een jaar in het bezit van het roze papiertje. In totaal 13 lessen van 1 uur. Ging dus wel redelijk vlot. In een jaar flink aantal kilometers gemaakt onder het motto van "oefening baart kunst" en schadevrij.
    "Snelwandelen is zoiets als een wedstrijd wie het hardst kan fluisteren."
    - Bob Q. Costas
    pi_18413061
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 11:45 schreef Jofunu-kun het volgende:
    Way To Go Danos, meteen roze velletje gehaald? Congrats en Welcome to the road!
    roze velletje ga ik zo halen

See you on the road
      woensdag 14 april 2004 @ 12:05:42 #134
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_18413112
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 11:44 schreef danos het volgende:
    POWEERRRRRRRRRRRR Gehaald!!!!

Klasse danos

Ik moet vrijdagmorgen op en heb er wel vertrouwen in. Ik ben alleen een beetje zenuwachtig geworden door van die verhalen van mensen die gezakt zijn terwijl ze een hele nette rit reden en geen ingrepen of andere grote fouten maakten. Ik krijg steeds meer het idee dat je examen écht perfect moet zijn en een enkele twijfeling is al zakken...
    pi_18413342
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 12:05 schreef BrauN het volgende:

[..]

Klasse danos

Ik moet vrijdagmorgen op en heb er wel vertrouwen in. Ik ben alleen een beetje zenuwachtig geworden door van die verhalen van mensen die gezakt zijn terwijl ze een hele nette rit reden en geen ingrepen of andere grote fouten maakten. Ik krijg steeds meer het idee dat je examen écht perfect moet zijn en een enkele twijfeling is al zakken...
    dank u!! ik ben echt wel blij dat ik het gehaald heb, door stage in het buitenland had ik het een tijd niet gedaan, voor de stage al 1x examen gehad..ging bagger

Nu ging het echt lekker, en als ik nu weer gezakt was, dan had ik mijn theorie ook opniew moeten halen en daar had ik natuurlijk helemaal GEEN zin in
    pi_18414594
    Nou het ging wel redelijk Beter dan vorige week in ieder geval, ik heb eens per week 1.5 uur les.. ik heb alleen nog niks speciaals moeten doen (snelweg wilde ik nog niet) alleen 1 keer in de achteruit wat geen daverend succes was Anyway, ik hoop dat het vanaf nu gewoon steeds beter gaat en dat ik steeds meer zelfvertrouwen krijg.
    pi_18415582
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 13:15 schreef heaven7 het volgende:
    steeds beter gaat en dat ik steeds meer zelfvertrouwen krijg.
    Dat is ook wat ik nodig heb
    pi_18415822
    Ik denk, als je je niet zeker van jezelf voelt dat je dan niet moet gaan autorijden eigenlijk... vooralsnog voel ik me nog helemaal niet thuis achter het stuur maarja, na 3 lessen ben je ook nog niet bepaald klaar voor het examen Ik hoop en ga er ookwel vanuit dat dat allemaal nog komt, iedere idioot kan tenslotte leren autorijden.

Jij dus ook NewLife

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2004 14:09:07 ]
    pi_18415877
    Zometeen les 6. Het gaat steeds beter.. nu nog wat zekerder worden. Niet dat ik te langzaam rijd.. ik rijd eerder te hard
    Maar soms als ik heel veel dingen tegelijk moet doen gaat het nog even mis. Verder gaat achteruitrijden goed (nekkramp ) en keren op de weg; hellingproef enzo ook.
    Alleen achteruit fileparkeren gaat een beetje moeilijk.

Maarja
    vrouw achter het stuur he
    pi_18415883
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 14:08 schreef heaven7 het volgende:
    Ik denk, als je je niet zeker van jezelf voelt dat je dan niet moet gaan autorijden eigenlijk... vooralsnog voel ik me nog helemaal niet thuis achter het stuur maarja, na 3 lessen ben je ook nog niet bepaald klaar voor het examen Ik hoop en ga er ookwel vanuit dat dat allemaal nog komt, iedere idioot kan tenslotte leren autorijden.

Jij dus ook NewLife
    K heb iets meer dan 3 lessen gehad . (30). Maar ik kende de theorie ook nog niet goed genoeg, die heb ik gisteren pas gehaald en ik heb straks weer rijles dus ben benieuwd of het beter gaat . Die instructeur maakt het er ook allemaal niet leuker op
    pi_18415899
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 14:12 schreef Razztwizzle het volgende:

Alleen achteruit fileparkeren gaat een beetje moeilijk.
    Heb ik ook nog steeds veel moeite mee, ik kan nooit goed inschatten of ik al bij de stoeprand ben en stuur altijd te vroeg of te laat .
    pi_18415907
    Nee, dat ken ik }:( Maar ik wil niet te snel opgeven, als ik het na 5 lessen nog niks vind bij hem ga ik naar een ander op zoek.. Succes iig straks
    pi_18416016
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 14:14 schreef heaven7 het volgende:
    Nee, dat ken ik }:( Maar ik wil niet te snel opgeven, als ik het na 5 lessen nog niks vind bij hem ga ik naar een ander op zoek.. Succes iig straks
    Tnx . En idd niet opgeven, iedereen kan het dus jij ook!
    pi_18418816
    Rijles ging goed vandaag . Athans, ik heb er zelf een goed gevoel over!! . Zometeen ff bellen voor een afspraak TussenTijdseToets .
    pi_18419049
    Mooizo!
    pi_18419060
    Yeah Nog 2 lessen en dan door naar de stad waar ik ook moet afrijden (Zwolle).
    Tot nu toe geoefend in Kampen, lessen van 1 uur, maar straks dus lessen van 2 uur in Zwolle!

Les 6 ging goed!
    * Razztwizzle blij is. En meer autorijden wil
    pi_18419190
    Ondertussen ben ik bij Les 22 aan beland. Mijn TTT is 8 juni en mijn rijexamen 8 juli. Eerder kon vanwege die TTT niet helaas. Maar dan heb ik iig nog genoeg tijd. Is wel handig omdat ik dan wat lessen kan laten vallen ivm leren voor examen
    pi_18419502
    Na hoeveel lessen gaan/gingen jullie eigenlijk andere dingen doen dan rotondes, stoplichten, bochten nemen etc. oftewel, wat anders dan gewoon rijden. De snelweg enzo, achteruit rijden, parkeren, hellingroef e.d?
      woensdag 14 april 2004 @ 16:48:41 #149
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18419533
    Ik al na de eerste 2 uur..
    pi_18419578
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 16:47 schreef heaven7 het volgende:
    Na hoeveel lessen gaan/gingen jullie eigenlijk andere dingen doen dan rotondes, stoplichten, bochten nemen etc. oftewel, wat anders dan gewoon rijden. De snelweg enzo, achteruit rijden, parkeren, hellingroef e.d?
    Ik heb net les 6 gehad en heb alle bijzondere verrichtingen (hellingproef, keren op de weg, achteruitruiden, bocht achteruit, achteruit fileparkeren, achteruit inparkeren) tenminste 2x gedaan. Snelweg vandaag voor het eerst gedaan. Dus best wel vrij snel.
    pi_18420036
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 16:47 schreef heaven7 het volgende:
    Bij mij was het de 1e les eerst 10 min rondjes rijden op een parkeerplaats en op een boeren weggetje een beetje rondjes rijden, remmen oefenen(de eerste keer remmen bijna mn instructuer met zn kop door de voorruit ). 2e les ook een beetje op boerenweggetjes rijden, weinig gedaan geloof ik verder. Les 3 of 4 heb ik de hellingproef gedaan (eitje met een handrem die vanzelf losgaat :p) en les 4 ging ie uitleggen hoe ik de spiegels moest gebruiken ed en op het eind via de snelweg terug rijden (vond het de eerste keer fink tegenvallen , vooral qua snelheidsgevoel maarja ik was NFS Underground gewend )
    Vanaf les 7 of 8 moest het kijken perfect gaan (elke keer als ik wat vergat begon ie er weer over) en les vanaf les 9 ofoz zijn we de bijzondere verrichtingen aan het oefenen.

Lessen van 1,5 uur.
    pi_18420381
    Ja, ik heb ook lessen van 1.5 uur.

Mijn eerste les begon op een vrij rustige dijk hier in de buurt waar ik gelijk al weg moest rijden zovan, "zie maar wat er gebeurd" Op het einde van die les reed ik al 80 in de 4e versnelling, heb ik geremd, rotondes genomen, geparkeerd (gewoon langs de weg dan wel hoor) en toch best veel verkeer tegengekomen.

De 2e en 3e les waren eigenlijk hetzelfde al heb ik vandaag (3e les dus) veel stoplichten gehad, dat is goed want ik zat steeds te kloten met de koppeling en de 1e versnelling, als ik de koppeling langzaam op laat komen om weg te rijden gaat het in de 1 altijd schokkerig en houterig Dus dat was wel een goeie oefening. Snelweg wilde ik zelf nog niet.. wil me eerst wat zekerder voelen voor ik 120 ga "scheuren".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2004 17:24:40 ]
    pi_18420494
    Phoe Razztwizzle dat is idd vrij vlotjes.. het zit je vast in de genen Ik zie mezelf dat nog doen allemaal nog hoor, over 3 lessen.. dat kleine stukje achteruit was al kut Ik snap niet hoe je dat kan doen, sturen, de koppeling juist omhoog laten komen en dan ooknog moeten kijken waar je rijdt!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2004 17:25:08 ]
      woensdag 14 april 2004 @ 17:25:15 #154
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18420528
    Blijf liever op de 100.. 120 willen ze vaak niet zien..

[ Bericht 20% gewijzigd door Jofunu-kun op 14-04-2004 17:27:50 (post wat verduidelijkt..) ]
    pi_18420543
    Sorry?
      woensdag 14 april 2004 @ 17:27:04 #156
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18420578
    Ik meost eerst ook alles maar doen, en dan daarna verbeteren waar nodig was.. En geloof me, met het kijken gaat het nog vaak mis bij velen.. ik moest er ook aan geloven..
    pi_18420593
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 17:20 schreef heaven7 het volgende:
    Ja, ik heb ook lessen van 1.5 uur.

Mijn eerste les begon op een vrij rustige dijk hier in de buurt waar ik gelijk al weg moest rijden zovan, "zie maar wat er gebeurd" Op het einde van die les reed ik al 80 in de 4e versnelling, heb ik geremd, rotondes genomen, geparkeerd (gewoon langs de weg dan wel hoor) en toch best veel verkeer tegengekomen.

De 2e en 3e les waren eigenlijk hetzelfde al heb ik vandaag (3e les dus) veel stoplichten gehad, dat is goed want ik zat steeds te kloten met de koppeling en de 1e versnelling, als ik de koppeling langzaam op laat komen om weg te rijden gaat het in de 1 altijd schokkerig en houterig Dus dat was wel een goeie oefening. Snelweg wilde ik zelf nog niet.. wil me eerst wat zekerder voelen voor ik 120 ga "scheuren".
    Snelweg is makkelijker dan in de stad. Tenzij het druk op de snelweg is natuurlijk .

[ Bericht 0% gewijzigd door NewLife op 14-04-2004 17:37:10 ]
    pi_18420610
    Ja maar het gaat zo hard
      woensdag 14 april 2004 @ 17:28:19 #159
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18420619
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 17:25 schreef heaven7 het volgende:
    Sorry?
    Heb m'n post al wat duidelijker gemaakt, excuses..
    pi_18420717
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 17:23 schreef heaven7 het volgende:
    Phoe Razztwizzle dat is idd vrij vlotjes.. het zit je vast in de genen Ik zie mezelf dat nog doen allemaal nog hoor, over 3 lessen.. dat kleine stukje achteruit was al kut Ik snap niet hoe je dat kan doen, sturen, de koppeling juist omhoog laten komen en dan ooknog moeten kijken waar je rijdt!
    Ik zei ook niet dat alles goed ging
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 17:27 schreef NewLife het volgende:

[..]

Snelweg is makkelijker dan in de stad. Tenzij het druk is natuurlijk .
    Ja idd. Snelweg vandaag voor het eerst, ging goed. Daarna rijden in een dorpje met allemaal woonerven, spelende kinderen, ballen voor de auto, etc. Dat is echt 10x moeilijker.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2004 17:32:24 ]
    pi_18420732
    pi_18420805
    Wat ik vooral irritant vind is als er bijv wegwerkzaamheden zijn, op de een of andere manier stuur ik altijd de verkeerde richting op Zo ook vandaag weer, moest een stukje zigzaggend over de andere rijbaan met pionnen enzo en hoop rare bochten om wat gaten heen en toen kwam ik op een parkeerplaats uit .
    Bleek dat ik links had gemoeten .

Daarna nog een keer datzelfde stukje gedaan en toen reed ik wel goed gelukkig .
    pi_18420879
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 17:28 schreef heaven7 het volgende:
    Ja maar het gaat zo hard
    Voor je gevoel rijd je met 50 km/h op een boerenweggetje met veel bomen harder dan met 100 km/h op de snelweg.
      woensdag 14 april 2004 @ 17:44:03 #164
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18420999
    Moet je 't eens met een vrachtwagen proberen, dan durf je in de stad al nieteens meer 50 te gaan rijden in het begin..
    pi_18421646
    18 mei TussenTijdseToets en een week later mn praktijk examen!!!
    pi_18422596
    Ik heb gistermiddag voor het eerst gelest. Gelijk maar 2 uurtjes achter elkaar. Ik hoefde nog niet te schakelen en remmen, dat deed de instucteur . Eerst gingen we op wat van die landweggetjes rijden en daarna meteen de snelweg maar op gegaan .
    pi_18422678
    he Jofunu-kun zullen we eerst maar even leren in een normale auto te rijden?

En HPI-Racer zo lijkt het me prima Ik werd gelijk in het diepe gesmeten, van 0 tot en met 80 km per uur in de 4e versnelling, remmen, schakelen, kijken, koppeling, gasgeven, alles Maarja, daar valt vast ookwel wat voor te zeggen..
    pi_18422691
    Hoeveel betalen jullie overigens voor 1 les? (Wel ff vermelden hoelang je lest). Ik 53 euro voor 1.5 uur.
    pi_18422754
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 19:02 schreef heaven7 het volgende:
    Hoeveel betalen jullie overigens voor 1 les? (Wel ff vermelden hoelang je lest). Ik 53 euro voor 1.5 uur.
    37 euro per uur.
    pi_18422793
    -Heeft er iemand ervaring met de rijopleiding in stappen en is dat aan te raden?
    -Wat is de m.i. methode
    -Wat is naast een banaan nog meer rustgevend? (eten,drinken)
    pi_18422843
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 19:05 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

37 euro per uur.
    Maar ik kies voor een 30-urige compact-opleiding incl. tussentijdse toets en praktijk-examen voor 1300 euro...
    pi_18422885
    Bedenk je je wel dat, als het niet bevalt, je alles wel moet betalen en in feite niet over kunt stappen?

Ik betaal alles naderhand, als ik gelesd heb en ook theorieles enzo.. als ik over wil stappen omdat het me niet bevalt dan gaat dat in een vloek en een zucht.
    pi_18423019
    Als je een bekende,ervaren rijschool neemt waar je voor een redelijke prijs kan lessen dan kan het bijna niet mis gaan
    Na de 1e les weet je meestal wel dat het een betrouwbare rijschool is...
    pi_18423104
    Ik heb het ook over je eigen prestaties.. voor sommige mensen is het autorijden helemaal niets! Of als het nou totaal niet klikt met de instructeur(s)?

Je moet het zelf weten hoor Ik wens je veel succes..
    pi_18423795
    Gaat lukken, morgen heb ik m'n intake...
    pi_18428600
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 19:17 schreef heaven7 het volgende:
    Ik heb het ook over je eigen prestaties.. voor sommige mensen is het autorijden helemaal niets! Of als het nou totaal niet klikt met de instructeur(s)?

Je moet het zelf weten hoor Ik wens je veel succes..
    Idd met de betrouwbaarheid zit het meestal wel snor, maar t is jammer als je er de 2e les achter komt dat je de instructeur niet mag.
    pi_18429171
    Precies, mocht je, om wat voor reden dan ook, willen overstappen dan ben je genaaid..
    pi_18432154
    Ik heb ff een vraagje. Ik heb dus eerst zo'n TussenTijdseToets waarmee ik vrijstelling kan krijgen voor de bijzondere verichtingen. Maar blijft dat eeuwig geldig ?? Dus als ik 1x die bijz. verichtingen haal met TTT hoef ik ze dan ook niet meer te doen bij een herexamen?
    pi_18432214
    Die hoef je dan niet meer te doen omdat je die al kent.. Dan gaan ze concentreren op je fouten..
    Bij mijn BNOR examen voor Rijbewijs C hoefde ik ook geen bijzondere verrichtingen te doen, gewoonweg omdat ik die zelfs ondertussen met m'n ogen dicht zou kunnen..
    pi_18433560
    quote:
    Op zondag 11 april 2004 15:44 schreef arjenboy het volgende:
    Tip: Als je na 9 lessen nog steeds zenuwachtig bent en je instucteur kan je niet geruststellen zou ik toch een andere rijschool of een andere instructeur proberen.
    pi_18433592
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 19:07 schreef ilona-scuderia het volgende:
    Is de rijopleiding in stappen aan of af te raden?
    pi_18433709
    quote:
    Op donderdag 15 april 2004 01:53 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]
    Ik denk dat er niet veel zijn die daar ervaring mee hebben .
    pi_18433841
    quote:
    Op donderdag 15 april 2004 02:02 schreef NewLife het volgende:

[..]

Ik denk dat er niet veel zijn die daar ervaring mee hebben .
    Dan doe ik het...
    pi_18433915
    quote:
    Op donderdag 15 april 2004 02:14 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Dan doe ik het...
    Mij best succes ermee .
      donderdag 15 april 2004 @ 08:47:43 #185
    82412 markusha
    i love ukrainian women
    pi_18436490
    hoi,ik ga zo beginnen aan mijn rijles en aansluitend mijn examen ik post de uitslag hier.
    ik ben stik nerveus voor mijn 3e examen
    tot later
    groet
    marco
    da swidanja
    pi_18436502
    Sterkte

En niet nerveus zijn, nergens voor nodig joh..
    Je gaat het halen!!
    Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
    pi_18436539
    quote:
    Op donderdag 15 april 2004 00:22 schreef NewLife het volgende:
    Ik heb ff een vraagje. Ik heb dus eerst zo'n TussenTijdseToets waarmee ik vrijstelling kan krijgen voor de bijzondere verichtingen. Maar blijft dat eeuwig geldig ?? Dus als ik 1x die bijz. verichtingen haal met TTT hoef ik ze dan ook niet meer te doen bij een herexamen?
    Nee, dit blijft 1 keertje geldig, mocht je nou de eerste keer zakken dan moet je bij je herexamen gewoon de bijzondere verrichtingen weer doen.
    Sport doet leven
    pi_18438585
    quote:
    Op donderdag 15 april 2004 08:52 schreef VikingGold het volgende:

[..]

Nee, dit blijft 1 keertje geldig, mocht je nou de eerste keer zakken dan moet je bij je herexamen gewoon de bijzondere verrichtingen weer doen.
    Das jammer.. . Hopen dat ik slaag.. .
      donderdag 15 april 2004 @ 13:23:53 #189
    82412 markusha
    i love ukrainian women
    pi_18441892
    net terug van mijn examen en ik ben voor de derde keer gezakt.
    de les ervoor ging perfect geen fouten maar op het examen ging het mis door de zenuwen.
    heeft iemand ervaring met het bnor examen
    en heeft iemand ervaring met kalmeringsmiddelen die de dokter voorschrijft.
    ik hoop dat ik het de volgende keer haalt,nu moet ik weer 3 a 4 weken wachten
    groet
    marco
    da swidanja
    pi_18441998
    Jammer Marco, wat ging er precies mis? Lees dit topic even door, er heeft iemand gepost die die middelen geadviseerd kreeg.
      donderdag 15 april 2004 @ 13:30:21 #191
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_18442011
    quote:
    Op donderdag 15 april 2004 08:52 schreef VikingGold het volgende:

[..]

Nee! Dat meen je niet? Bron?
      donderdag 15 april 2004 @ 14:06:13 #192
    82412 markusha
    i love ukrainian women
    pi_18442673
    op een weg waar je 80 mocht reed ik 60;kwam te hard aan in een bocht en daardoor moest examinator mijn stuur trekken;kwam bij stoplicht en daar reed vrachtwagen langzaam en het was een tweebaans weg en ik had hem moeten inhalen maar ik was hier nog nooit geweest.
    zijn uitleg verder vooruit kijken
    fouten die ik normaal niet maak maar door de nerveusiteit maak je die wel dus nu ga ik naar de dokter voor een kalmeringsmiddel en hopelijk de volgende keer slaag ik.
    en anders naar het bnor misschien daar meer geluk
    groet
    marco
    da swidanja
    pi_18442717
    Succes dan over een maand moet ik ook examen doen .
      donderdag 15 april 2004 @ 14:23:06 #194
    82412 markusha
    i love ukrainian women
    pi_18443038
    jij ook succes dan
    hopelijk slagen wij allebei
    da swidanja
    pi_18443065
    quote:
    Op donderdag 15 april 2004 14:23 schreef markusha het volgende:
    jij ook succes dan
    hopelijk slagen wij allebei
    Dan geven we een feest en nodigen we iedereen uit die in dit topic gereageerd heeft
      donderdag 15 april 2004 @ 15:49:49 #196
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_18444853
    Vanmiddag laatste lesje, morgenochtend 8.55 uur op examen. Ben best zenuwachtig, maar vooral omdat ik bang ben om op één klein lullig dingetje te zakken en dan een maand moet wachten om weer op te kunnen...
    pi_18451328
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 19:43 schreef ilona-scuderia het volgende:
    Gaat lukken, morgen heb ik m'n intake...
    Vanmiddag dus gehad (ging redelijk) maar ik twijfel toch of ik daar wel verder wil gaan
    De rem is erg gevoelig, als je heel lichtjes remt sta je al bijna stil en ik weet niet of ik daar aan gewend raak
    Ik heb al een afspraak voor volgende week gemaakt maar als ik nou morgen afzeg omdat ik de auto niet lekker vind rijden, moet ik die 1e les dan wel betalen?
    pi_18453304
    quote:
    Op donderdag 15 april 2004 20:23 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Vanmiddag dus gehad (ging redelijk) maar ik twijfel toch of ik daar wel verder wil gaan
    De rem is erg gevoelig, als je heel lichtjes remt sta je al bijna stil en ik weet niet of ik daar aan gewend raak
    Ik heb al een afspraak voor volgende week gemaakt maar als ik nou morgen afzeg omdat ik de auto niet lekker vind rijden, moet ik die 1e les dan wel betalen?
    ze hebben toch wel meer auto's
    Ik denk dat afzeggen omdat de rem van de auto je niet bevalt een beetje aparte reden is.. je zult toch moeten wennen aan verschillende auto's en hoe ze remmen enzo.
      donderdag 15 april 2004 @ 21:50:54 #199
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_18453503
    quote:

[..]

Op je laatste vraag, nee als je maar ruim vantevoren af belt.

Voor de rest, autorijden is niet moeilijk maar vaak wel moeilijker dan je vantevoren bedacht had.
    Is gewoon een kwestie van wennen denk ik.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
    pi_18454650
    quote:

[..]

Wat voor auto is het?
    pi_18459097
    Een Opel, maar ik zal er aan moeten wennen
    Ik heb geen zin om een andere rijschool te zoeken, dan maar even door de zure appel heen bijten en een paar stressvolle maandjes tegemoet gaan
    Ik dacht vooraf dat ik wel goed kon rijden, maar vanmiddag had ik moeite met het (vooruit)kijken, de onvoorspelbaarheid van je medeweggebruikers, je snelheid in de gaten houden (30/50/100), eerst remmen en dan pas koppelen, stoplichten die steeds op oranje sprongen enz.
    Het is toch wel zwaarder dan ik dacht...
      vrijdag 16 april 2004 @ 12:32:47 #202
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_18465508
    Teringzooi vandaag gezakt... Perfecte rit gereden, ik dacht de buit is binnen. Begint ie te praten 'ik heb slecht nieuws voor je', dus ik dacht daar komt de bekende kut CBR grap, maar helaas hij meende het...

Anyway... ik wil zo snel mogelijk weer op examen maar wegens aankomende vakantie e.d. is de wachttijd volgens mijn rijschool zo'n 6 tot 8 weken, absurd lang dus. Heeft iemand enig idee hoe ik sneller een examen kan reserveren? Via het CBR misschien? Ik baal hier echt gruwelijk van.
    pi_18465808
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 12:32 schreef BrauN het volgende:
    Teringzooi vandaag gezakt... Perfecte rit gereden, ik dacht de buit is binnen. Begint ie te praten 'ik heb slecht nieuws voor je', dus ik dacht daar komt de bekende kut CBR grap, maar helaas hij meende het...

Anyway... ik wil zo snel mogelijk weer op examen maar wegens aankomende vakantie e.d. is de wachttijd volgens mijn rijschool zo'n 6 tot 8 weken, absurd lang dus. Heeft iemand enig idee hoe ik sneller een examen kan reserveren? Via het CBR misschien? Ik baal hier echt gruwelijk van.

Volgens mij kan het niet sneller, ik ga voor de 1e keer op en kan pas in begin juni dus... Maar waarop ben je gezakt dan?
      vrijdag 16 april 2004 @ 12:47:54 #204
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_18465915
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 12:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Volgens mij kan het niet sneller, ik ga voor de 1e keer op en kan pas in begin juni dus... Maar waarop ben je gezakt dan?
    Op een industrieterrein lagen een aantal zijwegen rechts van me (gelijkwaardige) en hij vond dat ik daar te snel langs reed... Helaas.
      vrijdag 16 april 2004 @ 13:38:33 #205
    89833 Grasmaaier.
    Grasmaaier Hendrik Jan
    pi_18467143
    Hoe zit dat met RIS is dat nog wat
    - Snij cilinder met 5 messen 38 cm, kogelgelagerd
    - Ondermes verstelbaar
    - Brede rubber banden
    - Praktisch duwbaar
    pi_18467244
    Ik hoop dat ik wel op tijd kan afrijden... K heb al genoeg lessen gehad, maar k moet eerst nog 18 mei een tussentijdsetoets doen en zsm daarna het praktijkexamen.. Maar als ik dit zo hoor dan gaat dat wel ff duren . Vanaf half juni heb ik toetsen en gelijk daarna ga ik met vakantie (t/m half augustus).
    pi_18467399
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 13:41 schreef NewLife het volgende:
    Ik hoop dat ik wel op tijd kan afrijden... K heb al genoeg lessen gehad, maar k moet eerst nog 18 mei een tussentijdsetoets doen en zsm daarna het praktijkexamen.. Maar als ik dit zo hoor dan gaat dat wel ff duren . Vanaf half juni heb ik toetsen en gelijk daarna ga ik met vakantie (t/m half augustus).

Reken op 1 tot 1 1/2 maand
    pi_18467510
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 13:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Reken op 1 tot 1 1/2 maand
    Gaat net lukken dan... . Wordt wel weer een stress periode zeg, moet ook maar school zien te halen dit jaar
      vrijdag 16 april 2004 @ 13:54:43 #209
    63890 bugeye
    Fok verlaten heeft :'(
    pi_18467541
    Wie kent de Stichtse Rotonde in Amersfoort?

de meeste leerlingen zakken daar
    Ik zit niet langer meer hier.... snik....
      vrijdag 16 april 2004 @ 18:35:57 #210
    22754 Steve-O
    Sarcasm-O
    pi_18472975
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 13:38 schreef Grasmaaier. het volgende:
    Hoe zit dat met RIS is dat nog wat
    ja dat in stappen rij opleiding is dat nou duurder ?
    I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
      vrijdag 16 april 2004 @ 18:52:11 #211
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_18473319
    Ok vandaag gezakt, jammer maar ik wil zo snel mogelijk weer op. Via de rijschool zal dat minstens 6 weken duren... Te lang naar m'n zin. Nou heb ik contact gehad met http://www.spoedexamen.nl en die kunnen een plek reserveren voor over 2 weken, maar wel in een andere stad.

Het probleem is dat ik zelf een instructeur moet zoeken die nog een paar uurtjes met me rijdt en dan mee op examen gaat... Zouden jullie het doen? Afrijden in een stad waar je nooit komt maar enkel een paar uurtjes hebt gereden?
    pi_18474712
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 18:52 schreef BrauN het volgende:

Het probleem is dat ik zelf een instructeur moet zoeken die nog een paar uurtjes met me rijdt en dan mee op examen gaat... Zouden jullie het doen? Afrijden in een stad waar je nooit komt maar enkel een paar uurtjes hebt gereden?
    Ik zal dit zelf nooit doen, net wat je zelf zegt... afrijden in een stad waar je maar een paar uurtjes gereden hebt. En wat maken uiteindelijk die 6 weken uit?
    En als je in een andere stad afrijdt... kost het je veel uurtjes les... je moet eerst naar die andere stad rijden, daar lessen en weer terug. En met 1x in een andere stad neem je vast geen genoegen.

Ik heb wel is gehoord van een spoedexamen bij het CBR, daar geld wel een toeslag voor, volgens mij is dat niet het zelfde als spoedexamens.nl
    pi_18474831
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 12:47 schreef BrauN het volgende:

[..]

Op een industrieterrein lagen een aantal zijwegen rechts van me (gelijkwaardige) en hij vond dat ik daar te snel langs reed... Helaas.
    Als dat je enige fout was dan vind ik het belachelijk dat een examinator je daar op laat zakken
    Als de auto nou een paar keer afslaat, dan is het nog te begrijpen
    Volgende keer beter...
    pi_18476109
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 19:47 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Als dat je enige fout was dan vind ik het belachelijk dat een examinator je daar op laat zakken
    Als de auto nou een paar keer afslaat, dan is het nog te begrijpen
    Volgende keer beter...
    Nou ja, als je te hard rijd bij zijwegen kunnen er ongelukken gebeuren. Als je motor afslaat bij een stop niet. Bovendien moet je na je examen toch aan een nieuwe koppeling wennen.
    pi_18476480
    Hoeveel zijn jullie ongeveer per maand kwijt aan rijlessen?
    Over iets minder dan een jaar word ik 18 en wil natuurlijk wel mijn papiertje.
    pi_18476582
    Ik heb voor 1.500 euro een pakket van 36 uren...inclusief tussentijdse toets.

Het ligt er aan hoeveel je per week wil rijden, dan weet je hoeveel euro's je per maand kwijt bent. Gemiddeld is 2 of 3 uren per week.
    pi_18481451
    Morgen 13.00 mag ik weer, 3e les...

Les 1: alleen sturen, gas en rem, ging best goed
    Les 2: alles, dus ook schakelen en koppeling, damn dat viel tegen zeg... Ook het anticiperen vind ik lastig, maar dat komt vanzelf...

Verder dacht ik dat een duur pakket had, maar dat valt dus nog wel mee? Ik betaal ¤1285, dan heb ik:

- 32 praktijk lessen
    - Tussentijdse toets, of 35 lessen en geen tussentijdse toets
    - 10 Theorielessen a 1,5 uur
    - Theorieboek
    - Theorie examen
    - Praktijkexamen
    pi_18481582
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2004 00:08 schreef Res-q het volgende:
    Les 2: alles, dus ook schakelen en koppeling, damn dat viel tegen zeg... Ook het anticiperen vind ik lastig, maar dat komt vanzelf...
    Lastig?? Vonden meer mensen dit lastig de eerste les(sen)? Ik had al veel ervaring met tracotr rijden dus voor mij was het sturen/schakelen etc een eitje. (alleen ff wennen dat je de rem niet zover hoeft in te trappen ).
    pi_18481635
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2004 00:16 schreef NewLife het volgende:

[..]

Lastig?? Vonden meer mensen dit lastig de eerste les(sen)? Ik had al veel ervaring met tracotr rijden dus voor mij was het sturen/schakelen etc een eitje. (alleen ff wennen dat je de rem niet zover hoeft in te trappen ).
    Ja, op zich gaat t wel, maar je moet in eens zo veel tegelijk. Als alles goed gaat en er gebeuren geen onverwachte dingen is er niets aan t handje.. Komt er dan plots 1 van rechts dan ga ik hoog op de rem .. Verder had ik 0,0 rij-ervaring, dus dat scheelt ook wel..
    pi_18481715
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2004 00:20 schreef Res-q het volgende:

[..]

Komt er dan plots 1 van rechts dan ga ik hoog op de rem ..
    Als je ver voor het naderen van een kruispunt oid voor jezelf vaststeld wat de voorrangsregels zijn, aan wie je voorrang moet geven, etc en op tijd vaart minderd tot je zeker weet dat je niet hoeft te stoppen om verkeer voor te laten gaan voorkom je onnodig hard op de rem trappen...
    pi_18482017
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2004 00:25 schreef NewLife het volgende:

[..]

Als je ver voor het naderen van een kruispunt oid voor jezelf vaststeld wat de voorrangsregels zijn, aan wie je voorrang moet geven, etc en op tijd vaart minderd tot je zeker weet dat je niet hoeft te stoppen om verkeer voor te laten gaan voorkom je onnodig hard op de rem trappen...

Ik ben de groene auto, rood tegenligger, geel geparkeerde auto's...
    De rode auto kon ik niet zien, door de auto's.. de instructeur had m ook niet gezien.. Tsja, toen ik hem op eens zag ging ik hoog op de rem, schrikreactie.. Ik reed in 2, dus motor afgeslagen.. Tsja, kan gebeuren, volgende keer beter...

Oh, phear my paint skillz...
    pi_18482057
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2004 00:42 schreef Res-q het volgende:

[..]

[afbeelding]
    De rode auto kon ik niet zien, door de auto's.. de instructeur had m ook niet gezien.. Tsja, toen ik hem op eens zag ging ik hoog op de rem, schrikreactie.. Ik reed in 2, dus motor afgeslagen.. Tsja, kan gebeuren, volgende keer beter...

Mijn instructeur zal altijd net doen alsof hij m wel zag en zeggen dat het mijn fout was .. maja .
    pi_18482084
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2004 00:44 schreef NewLife het volgende:

[..]

Mijn instructeur zal altijd net doen alsof hij m wel zag en zeggen dat het mijn fout was .. maja .
    Lol, ja, als hij t had gezien had ie wel ingegrepen, we reden echt recht op elkaar af maja, zo was t ook opgelost
      zondag 18 april 2004 @ 15:25:45 #224
    63890 bugeye
    pi_18514975
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    DaNang (0) - zondag 18 april 2004 @ 01:28

Ik weet niet zeker of dit topic wel in de juiste categorie staat nu, maargoed....

Ik ben binnekort 18 jaar, en dus wil ik lekker mijn rijbewijs gaan halen. Ik weet alleen niet welke rijschool ik moet gaan kiezen. Ik heb al op CBR gekeken voor verschillende slagingspercentages. Maar ik zou graag van jullie wat meer ervaringen met rijscholen te horen krijgen. Tips zijn ook altijd welkom, en als jullie een leuke aanbiedin weten dan ben ik ook geinteresseerd. Zelf zat ik nu te denken aan E&R rijopleidingen in Utrecht....

Alvast bedankjes....

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    getypt door DaNang, NIET door bugeye
    pi_18515049
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2004 00:42 schreef Res-q het volgende:

[..]

[afbeelding]

Kerl, rustig rijden moet je daar he
    Groeten aan John.
    pi_18518113
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 13:41 schreef NewLife het volgende:
    Ik moet eerst nog 18 mei een tussentijdsetoets doen
    Weet je misschien nog wanneer die tussentijdsetoets is aangevraagd?
    Ik ben van plan om 'm na 15 lessen aan te vragen...
    pi_18518993
    quote:
    Op woensdag 14 april 2004 19:09 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Maar ik kies voor een 30-urige compact-opleiding incl. tussentijdse toets en praktijk-examen voor 1300 euro...
    quote:

[..]

Kun jij nog wel onder die 30 urige opleiding uit?
    Volgens mij moet jij namelijk niet alleen die ene les betalen, maar ook die andere 29 lessen indien je bij je plan van 30 lessen voor 1300 gebleven bent.
    pi_18519169
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 18:32 schreef frederik het volgende:

[..]

[..]

Kun jij nog wel onder die 30 urige opleiding uit?
    Volgens mij moet jij namelijk niet alleen die ene les betalen, maar ook die andere 29 lessen indien je bij je plan van 30 lessen voor 1300 gebleven bent.
    Ik ga voor die 30-urige compactopleiding, 23 uur was misschien net iets te weinig geweest om in 1 keer te slagen...
      zondag 18 april 2004 @ 19:33:33 #229
    63890 bugeye
    pi_18520370
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 12:17 schreef TheMax het volgende:
    31 Mei 2001 begonnen.
    3 Januari 2003 geslaagd.
    Had in totaal 27 lessen gehad. Instructeur had weinig ingegrepen. Durf aantal niet te zeggen. Zolang geleden.

( waarvoor die lange tijd: had een geldprobleem dus kon een tijd niet lessen )
    ik ben 3 januari 2003 ook geslaagd
    pi_18521547
    quote:
    Op zondag 18 april 2004 19:33 schreef bugeye het volgende:

[..]

ik ben 3 januari 2003 ook geslaagd
    Ik ben 2 januari 2003 voor de vrachtwagen geslaagd
    pi_18547407
    Is een Eigen Verklaring (EV) eigenlijk nog wel verplicht en moet ik die sowieso wel betalen?
    Ik moet namelijk 20 euro betalen voor die Eigen Verklaring maar ik vraag me af waarom dat niet gewoon gratis is...
    pi_18547770
    Die Eigen Verklaring is verplicht. En die kun je bij het gemeentehuis kopen. Misschien ook via de rijschool, maar ik kan me voorstellen dat ze dat geld terugwillen

Zo'n Eigen Verklaring moet je zelf naar waarheid invullen. Vragen fout beantwoorden is, voor zover ik kan nagaan, een misdrijf volgens Art 229 Wetboek van Strafrecht. Het CBR kan niet je medisch dossier inzien en moet dus op een andere manier vaststellen of je al dan niet medisch geschikt bent om in een auto te rijden.
    pi_18548003
    Ik mag morgen weer, gelieve alle bestuurders van Walcheren zich verslapen tot 9 uur, dank u.
    pi_18548311
    quote:
    Op maandag 19 april 2004 22:00 schreef Light het volgende:
    Die Eigen Verklaring is verplicht. En die kun je bij het gemeentehuis kopen. Misschien ook via de rijschool, maar ik kan me voorstellen dat ze dat geld terugwillen
    Bedankt
    Ik vraag nog wel even na hoe dat precies zit, 20 euro is toch 44 gulden...
      maandag 19 april 2004 @ 23:25:28 #235
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_18550301
    quote:
    Op maandag 19 april 2004 22:08 schreef PsychoDude_666 het volgende:
    Ik mag morgen weer, gelieve alle bestuurders van Walcheren zich verslapen tot 9 uur, dank u.
    Weer? Voor de hoeveelste keer dan?
      dinsdag 20 april 2004 @ 10:26:20 #236
    55133 OrganicIron
    while !asleep() sheep++;
    pi_18555461
    O M G

GEZAKT

Echt te stom voor woorden, bij de grote rotonde bij alkmaar was het echt super druk het duurde zo'n 5 minuten voor ik eindelijk voor aan stond... Door de 'druk' van het examen en omdat we al steeds stil hadden gestaan had ik zoiets van ik prak hem er het eerste de beste gaatje tussen... (*feel it comin'*) Ik zie dat een auto afslaat die de weg redelijk blokkeerd en er die moet wachten voor een fietser. Ik begin met oprijden om als ik halverwege de bocht ben ff een dotje gas bij te geven ... de auto die achter de afslaande auto stond wurmt zich door een gaatje. Ik zie nog steeds kans ... *WHEEENG* mijn dotje gas ging na de koppeling van de examinator
    5 mins daarna ongeveer moest ik achteruit file parkeren, ik goed om me heen kijken ik zie een moeder met 2 kinderen aan komen ... maar was nog zo van de leg na de ingreep dat ik er gewoon niet op reageerde resultaat nog een extra 'beetje hulp' van meneer de examinator en voor hem was het plaatje compleet!

Oooooh ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan! Zo stom, je gaat toch niet 'prakken' tijdens je examen!!! WTF was i thinking!!

Nou is de 'planner' op het hoofdkantoor ook nog eens vrij, dus kan ook nog geen vervolg afspraak maken!! OH wat baal ik!

Je had de ogen van mijn instructeur moeten zien toen ik terug kwam en subtiel nee schudde ... damn man iedereen had mijn kansen hoog ingeschat!! En dan maak je zo'n fout!

doh doh doh!!

Nouja er komt een vervolg
    pi_18555988
    Hmmm, in één keer geslaagd

Al voordat we de auto uitstapten op het parkeerterrein van het CBR kreeg ik te horen dat het prima was gegaan en dat ik geslaagd was. CBR =

pi_18560499
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2004 10:58 schreef Skyscape het volgende:
    Hmmm, in één keer geslaagd

Al voordat we de auto uitstapten op het parkeerterrein van het CBR kreeg ik te horen dat het prima was gegaan en dat ik geslaagd was. CBR =

Zo dan, dat is nieuw Gefeliciteerd!
    pi_18563449
    Vandaag weer ff 2 lesjes gehad en mocht nu ook voor het eerst schakelen Ging goed vond ikzelf, heb maar weinig mis geschakeld. Ondertussen ook nog even een ogentest gedaan en ik zag het kenteken duidelijk dus dat was goed , iets waarvan ik eerst dacht, dat ik dat niet zonder bril gaan zou redden.
      dinsdag 20 april 2004 @ 18:31:04 #240
    82412 markusha
    i love ukrainian women
    pi_18566268
    Hoi,net gehoord dat ik op 28 mei om twee uur mijn vierde rijexamen zal hebben in spijkenisse.
    hopelijk gaat het nu beter als de voorgaande drie maar mocht dat niet zo zijn dan ga ik het bnor examen doen.
    nu heb ik van mijn dokter het middel propranolol gekregen die ik 2 uur van te voren moet innemen en dan schijn je rustig te worden wie heeft er ervaring met dit middel
    groet
    marco
    da swidanja
      dinsdag 20 april 2004 @ 18:53:29 #241
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18566690
    Als je bij 4 niet slaagt, wordt het sowieso een BNOR, of je het nou wel of niet wilt..
      dinsdag 20 april 2004 @ 18:59:32 #242
    27074 Dezz
    The Dog
    pi_18566823
    Nog een maand wachten dankzij het kut cbr ben nou al gewoon 2 maanden aan het wachten voordat ik voor de 1e keer op mag, abnormaal
    Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
      dinsdag 20 april 2004 @ 19:23:30 #243
    55133 OrganicIron
    while !asleep() sheep++;
    pi_18567397
    quote:
    Nog een maand wachten dankzij het kut cbr ben nou al gewoon 2 maanden aan het wachten voordat ik voor de 1e keer op mag, abnormaal
    oioioi slechte berichten weer, ik hoop echt dat ik snel een 2e poging kan doen.
    hoop morgen meer te horen!
      dinsdag 20 april 2004 @ 20:13:24 #244
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_18568872
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2004 19:23 schreef OrganicIron het volgende:

[..]

oioioi slechte berichten weer, ik hoop echt dat ik snel een 2e poging kan doen.
    hoop morgen meer te horen!
    Ik heb vrijdag m'n herexamen aangevraagd, zelfde dag als waarop is was gezakt dus. Wachttijd is echter heel lang, wegens aankomende vakanties. Ik heb nu met mn rijschool afgesproken dat ze iedere dag even checken of er examens uitgevallen of vrij zijn, zodat ze mij er in kunnen zetten en ik eerder op kan.
      woensdag 21 april 2004 @ 11:18:18 #245
    55133 OrganicIron
    while !asleep() sheep++;
    pi_18581026
    quote:
    Ik heb vrijdag m'n herexamen aangevraagd, zelfde dag als waarop is was gezakt dus. Wachttijd is echter heel lang, wegens aankomende vakanties. Ik heb nu met mn rijschool afgesproken dat ze iedere dag even checken of er examens uitgevallen of vrij zijn, zodat ze mij er in kunnen zetten en ik eerder op kan.
    ja heb net gebeld, moet rekening houden met 4 tot 6 weken wachttijd
    echt kut heb zo'n anwb spoedcursus gedaan (prima opleiding trouwens, zwaar maar wel goed) maar die zijn niet zo flexibel merk ik alweer! Begin per 1 mei bij een nieuwe werkgever, dus ik zit weer lekker in de knel... misschien toch maar afmaken bij een normale rijschool en vragen of ze me daar snel aan een examen kunnen helpen oid.
    pi_18603295
    8 juni mn tussentijdse toets en 8 juli mn rijexamen, ik ben benieuwd Vanmiddag weer een lesje.
      donderdag 22 april 2004 @ 10:29:53 #247
    89234 Hardcore_Hooligan
    {NL} Hardcore Hooligan {NL}
    pi_18604086
    Scoot bewijsje 22maart 2001 Op me verjaardag...2 fout

22 Maart 2003 1ste Rijles
    6 Augustus 2003 Agereden en geslaagd
    25 lessen
    5 Augustus...Theorie !!!

Maar heb nu al EMA cursus....als ik die verneuk ben ik me bewijsje alweer kwijt!!!
      donderdag 22 april 2004 @ 11:04:54 #248
    27211 super_honda
    nu met een suzuki GS500E
    pi_18604811
    hoe gaat zo'n eertse autorijles eigenlijk? ga je eerst als passagier mee naar een afgelegen stuk weg en leer je daar rijden, of word je gelijk op de bestuurderstoel gezet?

Bij mijn eerste motorrijles werd ik gelijk op de motor gezet en de instructeur wenste me nog succes en zei: we gaan die kant op, ik rijd achter je aan...
    Nou had ik al ervaring op een schakelbrommer dus dat motorrijden was niet te moeilijk, maar als ik bij mijn eerste autorijles ook gelijk moet rijden
    Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
    FOK!Fotoboek
    pi_18604916
    Vanochtend voor het eerst op de snelweg geweest Spannend hoor, het was nog erg druk ook.. en ik mocht echt wel 120 als ik dat wilde Maar het hoefte gelukkigniet Ben even niet harder dan 110 geweest, vond dat wel hard genoeg.

En super_honda, mijn eerste les gingen we eerst naar aan lange dijk waar het niet al te druk is en vanaf daar mocht ik pas achter het stuur ivm zenuwen en buren die graag kijken en gniffelen enzo

Maar bij je eerste rijles ga je gelijk rijden ja.. eerst rustig natuurlijk, maar ik reed op het einde toch al 80 in de 4e versnelling (dat vond ik ookwel pittig hoor) maar het verschilt enorm per rijschool.
    pi_18607278
    Ik reed na 5 min (eerste rijles dus) al op de drukste rotonde in de stad Met schakelen en alles.. gelukkig hielp de rijinstrudteur wel met de koppeling
    pi_18607620
    13 Mei mag ik weer proberen voor mijn theorie examen

2x achter elkaar al gezakt met 7 fouten En helemaal lullig is dat je het overnieuw moet doen omdat mijn oude is verlopen
      donderdag 22 april 2004 @ 13:28:45 #252
    63890 bugeye
    pi_18607974
    quote:
    Op donderdag 22 april 2004 13:12 schreef BMWM3 het volgende:
    13 Mei mag ik weer proberen voor mijn theorie examen

2x achter elkaar al gezakt met 7 fouten En helemaal lullig is dat je het overnieuw moet doen omdat mijn oude is verlopen
    dus je hebt 1 x gehaald en daarna 2 x gezakt met 7 fouten
    das balen, scheelt beide 1 puntje
    pi_18611098
    quote:
    Op donderdag 22 april 2004 13:28 schreef bugeye het volgende:

[..]

dus je hebt 1 x gehaald en daarna 2 x gezakt met 7 fouten
    das balen, scheelt beide 1 puntje
    Ja en 66¤.. Stinkhonden bij het CBR
    pi_18629216
    Shit voor de 2e keer gezakt vandaag, dit keer geen zenuwen, maar invoegen op de autosnelweg...
    Ik kon nog niet invoegen, want er reed een vrachtauto naast me, daarachter heb ik ingevoegd, waardoor ik aan het einde van de invoegstrook kwam. Die invoegstrook ging over in een strook naar de parkeerplaats... volgens die examinator ontstond er een gevaarlijke situatie.

Nu maar 6-8 weekjes wachten op een nieuwe examen...

En vrachtwagens... die moeten maar niet rijden als ik wil invoegen tijdens mijn examen
      vrijdag 23 april 2004 @ 11:31:31 #255
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18629245
    Waarom heb je dan niet gewoon gas gegeven, zodat je eerder, en voor de vrachtwagen uit kwam? Of anders wat minder gas gegeven zodat de vrachtwagen jou eerder voorbij was.. Als je te lang wacht pakken ze je, dat heb je nu ook weer gemerkt..
    pi_18631149
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2004 11:31 schreef Jofunu-kun het volgende:
    Waarom heb je dan niet gewoon gas gegeven, zodat je eerder, en voor de vrachtwagen uit kwam? Of anders wat minder gas gegeven zodat de vrachtwagen jou eerder voorbij was.. Als je te lang wacht pakken ze je, dat heb je nu ook weer gemerkt..
    Had ik dat maar gedaan... achteraf gezien. Ik kon de vrachtauto niet voorbij, want er reed voor mij ook nog een auto.
      vrijdag 23 april 2004 @ 12:57:01 #257
    63890 bugeye
    pi_18631243
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2004 11:30 schreef Lindaisa het volgende:
    Shit voor de 2e keer gezakt vandaag, dit keer geen zenuwen, maar invoegen op de autosnelweg...
    Ik kon nog niet invoegen, want er reed een vrachtauto naast me, daarachter heb ik ingevoegd, waardoor ik aan het einde van de invoegstrook kwam. Die invoegstrook ging over in een strook naar de parkeerplaats... volgens die examinator ontstond er een gevaarlijke situatie.

Nu maar 6-8 weekjes wachten op een nieuwe examen...

En vrachtwagens... die moeten maar niet rijden als ik wil invoegen tijdens mijn examen
    wat is er toch met dat afrijden de laatste tijd? Van heel veel mensen die zakken hoor ik dat ze zakken door het invoegen, waar nou net altijd een vrachtwagen erbij zit .
    tjongejonge, ze zouden gewoon een aparte baan voor de vrachtwagens neer moeten pleuren!
      vrijdag 23 april 2004 @ 13:07:54 #258
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18631501
    Opritten waren leuk tijdens mijn lessen voor C, moest ik van m'n instructrice volop planken, op een gegeven moment voegde ik in met 110 =X
    pi_18632316
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2004 12:57 schreef bugeye het volgende:

[..]

wat is er toch met dat afrijden de laatste tijd? Van heel veel mensen die zakken hoor ik dat ze zakken door het invoegen, waar nou net altijd een vrachtwagen erbij zit .
    tjongejonge, ze zouden gewoon een aparte baan voor de vrachtwagens neer moeten pleuren!
    Of je leert gewoon invoegen zoals het hoort

Vrachtwagens zijn zelfs makkelijk te zien, groot, en blijven (op de snelweg) op 80-90 km per uur dus ff doortrekken en je bent er voor. Vrachtwagens zijn "inmovable" dus daar kun je zo voor of achter kruipen zonder dat ze zomaar 20 km harder rijden...
      vrijdag 23 april 2004 @ 14:04:34 #260
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18632785
    Precies, ik zie ook altijd mensen twijfelen met invoegen wanneer er vrachtwagens rijden.. Ze gaan niet opeens met je sporten hoor, dus beetje gas bij en je kunt er zo voor..
      vrijdag 23 april 2004 @ 14:10:05 #261
    71337 PCRodent
    Onder voorbehoud
    pi_18632946
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2004 11:31 schreef Jofunu-kun het volgende:
    Ik ook bij TTT, ik maakte een foutje met vooruitkijken (zag niet op tijd dat ik 2x moest invoegen) waardoor ik geen gelegenheid had om ruim op tijd naar links te kijken, toen kwam ik dus naast een vrachtwagen uit. Plankgas en nét voor de invoegstrook ophield voor die vrachtwagen uitgekomen. Examinator vond het positief dat ik het probleem goed had opgelost (maar hij merkte ook op dat ik het probleem zelf had veroorzaakt...). Nouja op dat stuk maak ik die fout dus niet meer.
    (heb mijn TTT wel gehaald overigens)
    "Wat er niet op zit, kan ook niet stuk gaan."
      vrijdag 23 april 2004 @ 14:14:18 #262
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18633066
    Dan moet het bij je examen daar iig niet fout gaan.. Maar pas op voor andere instinkers..
    pi_18635611
    maar wat is er dan moeilijk aan invoegen ?
    (tenzij er een of andere vago voor je gaat rijden met 60 ofzo)
    gewoon auto uitkiezen waar je voor/achter gaat
    en dan zelfde snelheid rijden en ertussen
    pi_18636368
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2004 16:08 schreef ddx het volgende:
    maar wat is er dan moeilijk aan invoegen ?
    (tenzij er een of andere vago voor je gaat rijden met 60 ofzo)
    gewoon auto uitkiezen waar je voor/achter gaat
    en dan zelfde snelheid rijden en ertussen
    de drukte voor en naast je
    verkeersinzicht 'waar zet ik mijn auto tussen'
    al zenuwachtig zijn of er een plekje vrij voor je zal zijn voordat je begint (ja ik weet dat ik dat niet doen, is helemaal niet nodig)
    pi_18636661
    Ik ben vandaag geslaagd en ben zo onwijs trots en blij.
    Meteen maandagochtend om 9 uur bij het gemeentehuis m'n rijbewijs ophalen.

Veel suc6 voor diegene die nog moeten.
    pi_18636684
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2004 17:02 schreef Desolate het volgende:

Gefeliciteerd

wel balen dat je tot maandag moet wachten ik vond t al irri dat ik met de fiets naar t gemeentehuis moest, en dan weer terug om mijn auto op de halen (die had ik al 2 weken, oa een andere uitlaat gemonteerd toen )
    "Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
    "You go to heaven for the climate and hell for the company"
    pi_18636825
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2004 17:04 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

wel balen dat je tot maandag moet wachten ik vond t al irri dat ik met de fiets naar t gemeentehuis moest, en dan weer terug om mijn auto op de halen (die had ik al 2 weken, oa een andere uitlaat gemonteerd toen )
    Haha, ja dat vond ik ook, maar ik ben al blij dat ik hem überhaupt op mag gaan halen
    pi_18665569
    quote:
    Op donderdag 22 april 2004 09:39 schreef Bramiozo het volgende:
    8 juni mn tussentijdse toets
    Moet je nou geslaagd zijn voor je theorie-examen om die tussentijdse toets te mogen doen?
      MOL-held zondag 25 april 2004 @ 11:25:54 #269
    44635 XMN8R
    mag dat?
    pi_18669035
    quote:
    Op donderdag 22 april 2004 15:33 schreef BMWM3 het volgende:

Stinkhonden bij het CBR
    quote:
    Op zondag 25 april 2004 01:14 schreef ilona-scuderia het volgende:

Moet je nou geslaagd zijn voor je theorie-examen om die tussentijdse toets te mogen doen?
    yep
    MAAR MENEER AGENT
    IK HEB ALLEEN MAAR
    pi_18669838
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2004 17:02 schreef Desolate het volgende:

Gefeliciteerd, eindelijk dat roze papiertje mogen halen he eerste keer meteen raak??

Ik heb nu ook ruim 2 weken, en heb vorige week mijn eerste auto gekregen
      maandag 26 april 2004 @ 17:13:13 #271
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_18697915
    Sweet! Ruim een week geleden gezakt voor de praktijk en ik kreeg net te horen dat ik 4 mei alweer op mag

Dus ruim 2 weken moeten wachten in plaats van meer dan een maand

Als ik het nu niet haal verhang ik mezelf, maar pin me er niet op vast
    pi_18704103
    Braun,

Welke omgeving/provincie woon jij???

Ik heb 16 april mijn tussen tijdse toets gedaan, en moet eind mei op voor examen.
    Mijn instructeur heeft het over extreme drukte bij het CBR en zelfs over afrijden op zaterdag...

Voor allen die op korte termijn op moeten: SUCCES!!!
    Show me your ass and lets talk face to face
    pi_18704575
    quote:
    Op zondag 25 april 2004 11:25 schreef XMN8R het volgende:

[..]

[..]

yep
    Of je eerst je theorie moet hebben voor je ttt bepaald de rijschool. Dat hoeft helemaal niet van het cbr....
    pi_18704620
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2004 13:07 schreef Jofunu-kun het volgende:
    Opritten waren leuk tijdens mijn lessen voor C, moest ik van m'n instructrice volop planken, op een gegeven moment voegde ik in met 110 =X
    Wel apart als je in een lesvrachtwagen 110 rijd terwijl grote vrachtwagens begrenst zijn op ca. 90 km per uur...
      maandag 26 april 2004 @ 21:10:32 #275
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_18704730
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 20:50 schreef WWtje het volgende:
    Braun,

Welke omgeving/provincie woon jij???

Ik heb 16 april mijn tussen tijdse toets gedaan, en moet eind mei op voor examen.
    Mijn instructeur heeft het over extreme drukte bij het CBR en zelfs over afrijden op zaterdag...

Voor allen die op korte termijn op moeten: SUCCES!!!
    Ik doe examen in Berkel-Enschot (Tilburg). In principe moest ik wachten tot 7 juni, maar ik had met de zeer aardige dame van de rijschool afgesproken dat ze iedere dag keek of er examens uitvielen of vrijkwamen, en als dat was zou ze die gelijk voor mij reserveren, dus zodoende

Ze hadden het inderdaad over extreme drukte bij het CBR, maar daar heb ik een broertje dood aan
    pi_18705440
    Ik moet morgen om 8 uur in Berkel-Enschot (Tilburg).. beetje te vroeg naar mijn idee.. maarja anders kon ik pas weer eind mei..
    pi_18705749
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 21:32 schreef vio het volgende:
    Ik moet morgen om 8 uur in Berkel-Enschot (Tilburg).. beetje te vroeg naar mijn idee.. maarja anders kon ik pas weer eind mei..
    Ik kon ook kiezen of eind mei een keer om 08:00 sochtends of eind juni om 14:00 smiddags. Nou ik wist het wel, lekker eind juni. Ik kan sochtends echt totaal niet rijden, en al helemaal niet slapen als ik de volgende morgen vroeg moet afrijden.

Wat zal ik blij zijn als ik in 1x slaag zeg...
    pi_18705841
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 21:42 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik kon ook kiezen of eind mei een keer om 08:00 sochtends of eind juni om 14:00 smiddags. Nou ik wist het wel, lekker eind juni. Ik kan sochtends echt totaal niet rijden, en al helemaal niet slapen als ik de volgende morgen vroeg moet afrijden.

Wat zal ik blij zijn als ik in 1x slaag zeg...
    ik krijg er ook steeds meer spijt van dt ik voor 8 uur sochtends heb gekozen..
    pi_18705923
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 21:45 schreef vio het volgende:

[..]

Ik wens je iig succes!!!
      maandag 26 april 2004 @ 21:49:46 #280
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_18705970
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 21:45 schreef vio het volgende:

[..]

Hoezo dat?? Gewoon op tijd er uit gaan, je zult ook nog wel een uurtje rijden voordat je op moet denk ik (ik wel toen). 8 uur is het redelijk druk, maar de examinator stuurt je heus niet expres de drukte in natuurlijk... Enne, die drukte vind ik juist altijd alleen maar fijn, lekker meestromen, je wordt niet snel verrast.

Ik moet in de meivakantie om 11.40 Als ik het dan nog niet haal....
    pi_18706248
    mn instructeur kent mn examninator vrij goed.. en als ik een twijfel geval ben dan slaag ik... (zei mn instructeur)
      maandag 26 april 2004 @ 22:02:23 #282
    40111 TheWilliedockSaints
    The Taxman Cometh
    pi_18706357
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 21:58 schreef vio het volgende:
    mn instructeur kent mn examninator vrij goed.. en als ik een twijfel geval ben dan slaag ik... (zei mn instructeur)
    lievv

* TheWilliedockSaints wenst vio veel succes
    Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
    pi_18706385
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 22:02 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

lievv

* vio wenst vio veel succes
    dat is lievv van williedock..
    vio nou @ bed.. immers vroeg op moet..
      maandag 26 april 2004 @ 22:03:55 #284
    The Taxman Cometh
    pi_18706405
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 22:03 schreef vio het volgende:

[..]
    vio nou @ bed.. immers vroeg op moet..
    Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
      maandag 26 april 2004 @ 22:26:19 #285
    32303 Jofunu-kun
    A.k.a. Smurf
    pi_18707202
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 21:06 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Wel apart als je in een lesvrachtwagen 110 rijd terwijl grote vrachtwagens begrenst zijn op ca. 90 km per uur...
    Tjah, das niet mijn schuld, maar m'n lesauto kon dat..
      MOL-held maandag 26 april 2004 @ 22:40:11 #286
    44635 XMN8R
    mag dat?
    pi_18707649
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 21:10 schreef BrauN het volgende:
    [..]
    Ze hadden het inderdaad over extreme drukte bij het CBR
    [..]
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 20:50 schreef WWtje het volgende:
    [..]
    [..]
    inderdaad: (als in Niet Waar)
    Het wordt inmiddels wat drukker, maar om het nou extreem te noemen... neuh
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 21:05 schreef Willy84 het volgende:

Of je eerst je theorie moet hebben voor je ttt bepaald de rijschool. Dat hoeft helemaal niet van het cbr....
    van wie heb je dát nou weer gehoord?!

lees DIT maar eens
    MAAR MENEER AGENT
    IK HEB ALLEEN MAAR
    pi_18707668
    quote:
    Ik moet morgen om 8 uur in Berkel-Enschot (Tilburg)..
    Veel succes!
    pi_18707872
    Ik moet donderdag om 5 voor 9, dus ik moet lekker vroeg me bedje uit, maarja ik hoop dat ik het haal en dan ga ik meteen ff naar het gemeente huis en dan me rijbewijs met spoed halen, want ik heb weinig zin om 5 dagen te wachten
    Maarja tussentijdse toets ging goed en heb ik gehaald dus, het is afwachten donderdag
    Morgen wel gewoon rijles en donderdag ook uurtje van tevoren voor de zekerheid.
    I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
      maandag 26 april 2004 @ 23:34:19 #289
    The Taxman Cometh
    pi_18709222
    quote:
    vio
    pi_18709285
    Zo, les drie zit erop, en het begint vrij vlotjes te verlopen.
    Sinds de laatste les de koppeling erbij, wat me nog verbazingwekkend makkelijk was.
    We'll keep on whispering our mantras.
      dinsdag 27 april 2004 @ 00:12:06 #291
    73004 Oxymoron
    zoekt rust en ruimte
    pi_18710102
    13 mei moet ik bij het BNOR afrijden (5e keer). Plaats: vlak bij Arnhem.
    Ik heb nog geluk, want op 23 mei is mijn theoriecertificaat verlopen. Dus wanneer ik nu nog zak.. (niet aan denken!?)...
    Jullie horen het dan wel.
    Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
    OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
    pi_18711048
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 22:46 schreef exec het volgende:
    Maarja tussentijdse toets ging goed en heb ik gehaald dus, het is afwachten donderdag
    Morgen wel gewoon rijles en donderdag ook uurtje van tevoren voor de zekerheid.
    Na hoeveel lessen heb jij (of je instructeur) die tussentijdse toets aangevraagd en na hoeveel weken kon je die tussentijdse toets afleggen?
    En na hoeveel lessen begon je met de bijzondere verrichtingen?
    Ik krijg ineens zo'n vermoeden dat ik door de drukke vakantieperiode straks véél langer op m'n examen moet wachten waardoor ik genoodzaakt ben extra lessen te nemen (die toch al beschamend duur zijn)
    Ik wil alles zo goed mogelijk plannen en niet voor (financiële) verrassingen komen te staan...

[ Bericht 1% gewijzigd door ilona-scuderia op 27-04-2004 01:34:15 ]
    pi_18711109
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2004 01:21 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Na hoeveel lessen heb jij (of je instructeur) die tussentijdse toets aangevraagd en na hoeveel weken kon je die tussentijdse toets afleggen?
    En na hoeveel lessen begon je met de bijzondere verrichtingen?
    Ik krijg ineens zo'n vermoeden dat ik door de drukke vakantieperiode straks véél langer op m'n examen moet wachten waardoor ik genoodzaakt ben extra lessen te nemen (die toch al beschamend duur zijn)
    Ik wil alles zo goed mogelijk plannen en niet voor (financiële) verrassingen komen te staan...
    Oops, ik klikte op het verkeerde knoppie...
    pi_18712121
    ik moet over een klein uurtje...
    pi_18712128
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2004 07:05 schreef vio het volgende:
    ik moet over een klein uurtje...
    Superveel succes! Gaat helemaal goed komen toch?
    [url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
    pi_18712132
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2004 07:07 schreef DJ_Fritz het volgende:

[..]

Superveel succes! Gaat helemaal goed komen toch?
    ik hbe vannacht gedroomd dat ik gedrogeerd werd en een kind had dood gereden.. :') dus dat komt helemaal goed..

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2004 07:11:03 ]
    pi_18712341
    Succes Vio....
    Show me your ass and lets talk face to face
    pi_18713205
    ben geslaagd
    pi_18713365
    Gefeliciteerd vio!!
    pi_18714114
    Gefeliciteerd Vio, waar moest je rijden en welke instructeur had je enzo, want ik mag 18 Mei om 9:50 precies hetzelfde doen als jou!
    pi_18715431
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2004 09:36 schreef vio het volgende:
    ben geslaagd
    Ik zei het toch?! Gefeliciteerd! Geniet ervan!!
    [url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
      MOL-held dinsdag 27 april 2004 @ 11:41:48 #302
    44635 XMN8R
    mag dat?
    pi_18716092
    en deze is ook weer vol
    MAAR MENEER AGENT
    IK HEB ALLEEN MAAR
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop: