Wat mij betreft noem je hem ook zo, mij maakt het allemaal niet uit, zeer veel landgenoten met mij gaan op hem stemmen. Het maakt niet uit hoe hij wordt afgeschilderd....quote:

Dat is nou niet echt een reactie op het feit dat Wilders een populist is, dat bevestig je juist alleen maar. Wilders doet ongelooflijk veel voorstellen die mensen die niet aan indirecte gevolgen kunnen denken tot zijn partij "bekeren". Want op het eerste gezicht zou ik een snelheidsverhoging geen probleem vinden, de economie veert namelijk op en files worden minder. Maar even verderdenken en het aantal verkeersdoden neemt toe en milieuvervuiling wordt erger.quote:Op woensdag 29 december 2004 14:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En die Wilders-Joesjtsjenkovergelijking is natuurlijk niet bespottelijk. Wilders gaat gewoon democratisch gekozen worden. Mits hij niet door ondemocratische mensen wordt doodgeschoten, netzoals Joesjtsjenko probeerde te vergiftigen

Wilders zegt gewoon de dingen die veel nederlanders vinden, je kunt hem beter populair noemen. Of hij die dingen nou uit idealisme roept of uit populisme dat maakt me niet uit, als hij maar die dingen uitvoert die hij zegt.quote:Op woensdag 29 december 2004 16:51 schreef thettes het volgende:
[..]
Dat is nou niet echt een reactie op het feit dat Wilders een populist is, dat bevestig je juist alleen maar. Wilders doet ongelooflijk veel voorstellen die mensen die niet aan indirecte gevolgen kunnen denken tot zijn partij "bekeren". Want op het eerste gezicht zou ik een snelheidsverhoging geen probleem vinden, de economie veert namelijk op en files worden minder. Maar even verderdenken en het aantal verkeersdoden neemt toe en milieuvervuiling wordt erger.

Maar wel eentje die zijn soort opzoekt.quote:Op woensdag 29 december 2004 18:01 schreef JimmyJames het volgende:
Ach, Wilders is gewoon een zwakzinnige.

En wat geeft jou het waanidee, dat Wilders met zijn 23 zeteltjes (nu, in 2007 misschien nog 3) ook maar een schijn van kans heeft om die dingen allemaal uit te voeren? En dat weet meneer Wilders zelf ook wel. En toch blijft hij het roepen. Ben je dan een populist? ja, dan ben je een populist.quote:Op woensdag 29 december 2004 17:32 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wilders zegt gewoon de dingen die veel nederlanders vinden, je kunt hem beter populair noemen. Of hij die dingen nou uit idealisme roept of uit populisme dat maakt me niet uit, als hij maar die dingen uitvoert die hij zegt.

Nee dat noemen we nou politiek. Je kan niet alle standpunten doorvoeren als je maar 24 zetels hebt, daarom is het belangrijk dat Wilders nog meer stemmen gaat krijgen.quote:Op woensdag 29 december 2004 18:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En wat geeft jou het waanidee, dat Wilders met zijn 23 zeteltjes (nu, in 2007 misschien nog 3) ook maar een schijn van kans heeft om die dingen allemaal uit te voeren? En dat weet meneer Wilders zelf ook wel. En toch blijft hij het roepen. Ben je dan een populist? ja, dan ben je een populist.

Ik beschik niet over die gegevens. WEL weet ik dat het aantal verkeersdoden in Nederland het afgelopen jaar voor het eerst sinds TIG jaar weer is gestegen. Er is absoluut dus geen enkele reden om maximumsnelheden te gaan verhogen. In deze tijd roepen om een verhoging van de maximumsnelheid is dus populair doen, niets anders.quote:Op woensdag 29 december 2004 15:00 schreef hoppe het volgende:
Is er ook nog iets bekend over het aantal automobilisten dat op de snelweg de dood vond?
Tja, wat moet ik daar nu op antwoorden? Ik probeer waar mogelijk altijd zo snel mogelijk te reageren en het liefst ook nog met argumenten.quote:Op woensdag 29 december 2004 15:00 schreef hoppe het volgende:
In ieder geval alvast bedankt voor je nuancerende post. Ik had er een wat hard hoofd in gekregen deze nog voor het nieuwe jaar op Fok! te zullen treffen.

En als een meerderheid dat ondanks het risico gewoon wil? Waarom wordt er met verkeersdoden altijd gewezen naar de maximumsnelheid op de snelweg , waar maar 6 % van de dodelijke ongelukken plaats vind?quote:Op woensdag 29 december 2004 23:01 schreef dVTB het volgende:
WEL weet ik dat het aantal verkeersdoden in Nederland het afgelopen jaar voor het eerst sinds TIG jaar weer is gestegen. Er is absoluut dus geen enkele reden om maximumsnelheden te gaan verhogen. In deze tijd roepen om een verhoging van de maximumsnelheid is dus populair doen, niets anders.

Dat is dan nog altijd het respectabele aantal van zo'n 65 doden...quote:Op woensdag 29 december 2004 23:16 schreef PJORourke het volgende:
En als een meerderheid dat ondanks het risico gewoon wil? Waarom wordt er met verkeersdoden altijd gewezen naar de maximumsnelheid op de snelweg , waar maar 6 % van de dodelijke ongelukken plaats vind?

Maar geen oplossing voor het grote probleem: doden op tegenliggersweggetjes.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:23 schreef dVTB het volgende:
Dat is dan nog altijd het respectabele aantal van zo'n 65 doden...

En dit is nu populisme in de zuiverste vorm.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:30 schreef PJORourke het volgende:
Hard rijden op de snelweg is veilig, 120 is belachelijk laag.

En wat is er mis met populisme? Het is een stopwoordje dat voornamelijk gebruikt wordt door verzuurde geesten die het politieke initiatief kwijt geraakt zijn.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:40 schreef Sidekick het volgende:
En dit is nu populisme in de zuiverste vorm.
Precies hetzelfde als Wilders doet.

Wat vind jij een goed aantal doden? Nul lijkt me niet realistisch, waar moet dan op gemikt worden?quote:Op woensdag 29 december 2004 23:23 schreef dVTB het volgende:
Dat is dan nog altijd het respectabele aantal van zo'n 65 doden...

behalve dat ie tegen moslims is, nergens neequote:Op dinsdag 28 december 2004 09:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Waar staat ergens dat hij tegen buitenlanders is?

een mooier argument tegen snelheidsverhoging kan je niet geven... huldequote:Op donderdag 30 december 2004 00:27 schreef JohnDope het volgende:
Maargoed om een lang verhaal kort te houden 50% van het volk wat op de weg zit kan niet rijden....

Ten eerste kan dat snelheidsheidsgebeuren van Wilders mij vrij weinig tot niets schelen.quote:Op donderdag 30 december 2004 01:36 schreef Re het volgende:
[..]
een mooier argument tegen snelheidsverhoging kan je niet geven... hulde

Tel daarbij op het verschil in snelheid van vrachtwagens en bussen tegenover gewone auto's. Maar het is inderdaad zo, de discussie over verkeersveiligheid kan beter het labeltje "hoe pest ik de automobilist het beste" genoemd worden.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Maar geen oplossing voor het grote probleem: doden op tegenliggersweggetjes.
Het is gewoon symboolpolitiek, niks meer, niks minder. Hard rijden op de snelweg is veilig, 120 is belachelijk laag.

Awww, is Geertje opgesloten dan?quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:00 schreef JohnDope het volgende:
Mensen wat las ik tijdens het eten in de nieuwe revu??
Er komen Free GeertWilders polsbandjes op de markt? Ik heb het niet zo op die polsbandjes, zoals die gele en die oranje, maar die van Wilders wil ik hebben.

Ik geloof dat-ie niets meer kan zeggen zonder kritiek te krijgen... Dus, ja, dan begrijp je wel, dan wordt zijn speelruimte verkleind, zijn mening bedreigd en de democratie vernietigd.quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Awww, is Geertje opgesloten dan?

Ow, dat gelul...quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:58 schreef Monidique het volgende:
Ik geloof dat-ie niets meer kan zeggen zonder kritiek te krijgen... Dus, ja, dan begrijp je wel, dan wordt zijn speelruimte verkleind, zijn mening bedreigd en de democratie vernietigd.

Jij ziet geertje liever dood heh?quote:

Doe geen moeite. Ik ken hier zat nationalisten die afgesproken hebben wat er moet gebeuren als Wilders vermoord wordt. En nee, gunstig klinkt het zeker niet.quote:Op vrijdag 31 december 2004 01:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij ziet geertje liever dood heh?
Geloof me denk nog even diep na, hoe erg je die man ook haat, dood moet hij niet gaan, dan ontstaat er een ramp in nederland en als die niet ontstaat dan zal ik die aanstichten en me best doen om het grootste tuig van nederland te groeperen.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |