Wuyts tochquote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een paar van die dingen kwamen van Wuyts, hoor, niet alleen De Cauwer.
Nee hij zei datwordt de huiskamervraag.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:14 schreef kevin6188 het volgende:
(tegen Herbert): ,,Jij gaat een huiskamervraag stellen... Ik heb verdomme tien jaar met die man gekoerst."
Ging over de renner (Mauri) waar Boogerd in 1996 mee de hoek om kwam in ik meen Aix-les-Bains, toen Boogerd zijn eerste etappe won in de stromende regen.
En smijt mijn microfoon wegquote:Op woensdag 19 juli 2006 18:06 schreef Trancelocator het volgende:
"Naar benejen", "aan kop rijjen" en "dat is lang gelejen."
Vandaag vond ik wel grappig toen hij zijn ergernis liet blijken toen T-Mobile Mentsjov terugpakte: "Nah ik doe nu mijn oordopjes uit, ik kan hier niet naar kijken."
Leuk juist dat dalenquote:Op woensdag 19 juli 2006 16:41 schreef maril het volgende:
Zijn wel meet quote die van andere zijn die hij gebruikt, maar das niet zo erg,
vandaag vind ik hem irritant, dubbel in dingen houd ik niet van.
Zoals die afgdaling die is haarstikke gevaarlijk en hij wild at ze ervan vliegen,
die bochten zijn harstikke eng![]()
quote:Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot over Tourspektakel
’We zitten hardop te GENIETEN!’
NED. 2, 14.40 UUR
door GERARD SMIT
Slechts weinig solide huwelijken zouden bestand zijn tegen zo’n knelband, maar Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot vinden het steeds leuker. De twee NOS-verslaggevers van de Tour de France delen al bijna drie weken een bloedhete commentaarcabine van pakweg anderhalve vierkante meter. „Het is al zover met ons dat we elkaars zinnen afmaken”, grijnst Ducrot. „Het is ons zweethokje, maar we zitten gewoon hardop te genieten”, vult Dijkstra aan. „We kunnen enorm met elkaar lachen!” 75 uur lang live commentaar verzorgen voor een miljoenenpubliek (de aankomst van Rasmussen trok woensdag 2,1 miljoen kijkers, G.S.) geeft het duo een kick. „We doen het nu voor het derde jaar samen en ik merk dat het steeds beter klikt en we steeds losser worden. Onze toon wordt positiever en we durven meer”, signaleert Ducrot. „Je moet er alleen voor waken dat het geen theekransje wordt. Gelukkig krijgen we voldoende feedback van ervaren rotten als Mart Smeets en Jan Stekelenburg”, aldus Dijkstra.
„Ik mis de journalistieke inbreng van Mart wel hoor, met name het zogenoemde ’wiellullen’ (bedacht door Marts vrouw Karen)”, lacht Ducrot. „Mart is een entertainer, die als geen ander de journalistieke vertaalslag naar het volk kan maken. Herbert is meer de feitenkenner.”
De twee hebben een onderlinge rolverdeling bedacht, waarbij Dijkstra aan de hand van zijn fameuze kaartenbak de feitelijke informatie over de koers doorgeeft en Ducrot de rennersverhalen en de anekdotes voor zijn rekening neemt. „Dat werkt uitstekend, maar we zitten niet in een keurslijf hoor. Ik zeg wel eens: Maarten staat linkshalf en ik rechtsback, maar we wisselen af en toe ook van positie. Improvisatie is heel belangrijk voor ons”, aldus Dijkstra. „We hebben zelfs wel eens een wedstrijdje gedaan wie het langst z’n kop kon houden.”
Ducrot vult aan: „Onderschat de rol van Matthieu Hermans trouwens niet. Hij beluistert de radio van de Tourorganisatie en brieft de laatste nieuwtjes meteen aan ons door. Bijvoorbeeld bij valpartijen buiten het bereik van de camera. Vooral in etappes waarbij van alles gebeurt is dat heel prettig.”
Het duo kan zijn ei volledig kwijt bij deze Tour. „De negatief beladen sfeer van de eerste dagen is omgeslagen in euforie. Het geregisseerde sprintersfestijn van de eerste week heeft plaatsgemaakt voor een ongekende strijd om de macht. Renners van het tweede plan komen helemaal tot bloei. In deze editie worden de aanvallers beloond. Voor het eerst zijn er renners die hun ’oortjes’ weggooien en voor eigen kansen gaan, fantastisch!” jubelt Dijkstra. Vanaf vandaag nog drie etappes te gaan voor Parijs en nog steeds staat de eindzege niet vast. „Er is dit jaar gewoon geen peil op te trekken”, zegt Ducrot.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:01 schreef JohanHDrent het volgende:
Nog twee dagen en voor het derde jaar wordt de tour vergalt door het commentaar van de heer Ducrot. Wat was dat weer een verschrikking. Als renners niet aanvallen dan moeten ze aanvallen, als ze aanvallen dan moeten ze dat niet doen.
Knechten moeten maar gewoon doen waar ze zin aan hebben en zich niets van opdrachten van de ploegleiders aantrekken.
Ik vraag me af hoe hij in vredesnaam organisatie-adviseur kan zijn, als je dit soort onzin uitkraamt.
Ben ook fan aan het worden van hem... Iemand nog foto of wat leuke weetjes, zoals het antwoord op die vraag over die enige gewonnen tour-etappe van hem?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:13 schreef Ratjepoepe het volgende:
Ik vind het elke dag weer - een enkele opmerking daargelaten - genieten, vooral Ducrot.
Dat is toch gewoon een cultheld aan het worden. Wie gebruikt het woord zinksnijder nog?
Volgens mij won hij een rit naar Epinal in de Vogezen...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:26 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
[..]
Ben ook fan aan het worden van hem... Iemand nog foto of wat leuke weetjes, zoals het antwoord op die vraag over die enige gewonnen tour-etappe van hem?
Er komt geen volgend jaar , geen avondetappe, ben meer en meer daarvan overtuigd.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:56 schreef Evertjan het volgende:
ik vind hem goed volgend jaar moet hij ook een paar keer tijdens de Tour bij Mart aan tafel zitten en een beetje meelullen over de Tour. Tijdens rustdagen bijvoorbeeld
bron?quote:Op zondag 23 juli 2006 22:08 schreef maril het volgende:
[..]
Er komt geen volgend jaar , geen avondetappe, ben meer en meer daarvan overtuigd.
Mart stopt, Jean kan niet meer, en de Nos heeft er dit jaar al op bezuinigd.. en niemand anders is capabel het programma te doen (tenzij ze een Belg charteren).quote:
Waar staat dan dat Smeets stopt?quote:Op maandag 24 juli 2006 02:26 schreef Perico het volgende:
[..]
Mart stopt, Jean kan niet meer, en de Nos heeft er dit jaar al op bezuinigd.. en niemand anders is capabel het programma te doen (tenzij ze een Belg charteren).
Gewoon Wilfried de Jong erheen schoppen. Heeft veel verstand/kennis van wielrennen, ziet zichzelf niet God en vraagt niet steeds dezelfde saaie vragen.quote:Op maandag 24 juli 2006 02:26 schreef Perico het volgende:
[..]
Mart stopt, Jean kan niet meer, en de Nos heeft er dit jaar al op bezuinigd.. en niemand anders is capabel het programma te doen (tenzij ze een Belg charteren).
quote:Op maandag 24 juli 2006 13:10 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Gewoon Wilfried de Jong erheen schoppen. Heeft veel verstand/kennis van wielrennen, ziet zichzelf niet God en vraagt niet steeds dezelfde saaie vragen.
Dat zou toch prachtig zijn??![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |