Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 1 april 2004 16:25 schreef freud het volgende:
Met welk doel? De kloof tussen uitkering en minimumloon vergroten en zo het wat aantrekkelijker maken voor steuntrekkers om te gaan werken?
Wat studeer jij?quote:Op donderdag 1 april 2004 16:27 schreef Jey het volgende:
Minimum loon moet niet om hoog... meer dan genoeg. Ik kom zelf als student rond met veel minder en ik moet ook nog mijn studiekosten betalen.
Uitkeringen moeten omlaag, dan gaan mensen wel werk zoeken om te werken ( en niet werkzoeken om je uitkering te houden)
Leuk. Dit soort ideeen komen altijd van mensen met werk of iets anders te doen. Ik heb zelf geen werk (en ook geen uitkering helaas, te jong voor...) en hoe dat komt? Ben gestopt met studie, hard op zoek naar een nieuwe, en waarschijnlijk ga ik in september ook gewoon weer beginnen, en heeel hard op zoek naar werk. Maar d'r is niks. Ik kom gewoon niet aan werk, hoe graag ik ook wil. Dus de stelling: laat die mensen werk zoeken: degene die willen werken, die zoeken ook echt wel. Maar op het moment is het gewoon heel slecht gesteld met de werkgelegenheid, dus alsjeblieft, hou op met die stelling uit te roepen, tis heel frustrerend! (IK WIL WEL! MAAR IK MAG NIET!quote:Op donderdag 1 april 2004 16:27 schreef Jey het volgende:
Minimum loon moet niet om hoog... meer dan genoeg. Ik kom zelf als student rond met veel minder en ik moet ook nog mijn studiekosten betalen.
Uitkeringen moeten omlaag, dan gaan mensen wel werk zoeken om te werken ( en niet werkzoeken om je uitkering te houden)
Met een verlaging van het minimumloon komt er in theorie meer werkgelegenheid volgens mij, daar zou je dus denk ik wel voor kunnen zijn.quote:Op donderdag 1 april 2004 16:49 schreef Jipje het volgende:
Leuk. Dit soort ideeen komen altijd van mensen met werk of iets anders te doen. Ik heb zelf geen werk (en ook geen uitkering helaas, te jong voor...) en hoe dat komt? Ben gestopt met studie, hard op zoek naar een nieuwe, en waarschijnlijk ga ik in september ook gewoon weer beginnen, en heeel hard op zoek naar werk. Maar d'r is niks. Ik kom gewoon niet aan werk, hoe graag ik ook wil. Dus de stelling: laat die mensen werk zoeken: degene die willen werken, die zoeken ook echt wel. Maar op het moment is het gewoon heel slecht gesteld met de werkgelegenheid, dus alsjeblieft, hou op met die stelling uit te roepen, tis heel frustrerend! (IK WIL WEL! MAAR IK MAG NIET!)
deze heeft de eerste prijsquote:Op donderdag 1 april 2004 16:27 schreef Jey het volgende:
Ze zoeken bij de McDonalds nog mensen of ben je daar te goed voor?quote:Op donderdag 1 april 2004 16:49 schreef Jipje het volgende:
[..]
Leuk. Dit soort ideeen komen altijd van mensen met werk of iets anders te doen. Ik heb zelf geen werk (en ook geen uitkering helaas, te jong voor...) en hoe dat komt? Ben gestopt met studie, hard op zoek naar een nieuwe, en waarschijnlijk ga ik in september ook gewoon weer beginnen, en heeel hard op zoek naar werk. Maar d'r is niks. Ik kom gewoon niet aan werk, hoe graag ik ook wil. Dus de stelling: laat die mensen werk zoeken: degene die willen werken, die zoeken ook echt wel. Maar op het moment is het gewoon heel slecht gesteld met de werkgelegenheid, dus alsjeblieft, hou op met die stelling uit te roepen, tis heel frustrerend! (IK WIL WEL! MAAR IK MAG NIET!)
quote:Op donderdag 1 april 2004 20:11 schreef faustkern het volgende:
M.a.w: schaf het minimumloon in zijn geheel af en laat de markt bepalen wat jij waard bent.
Jaarlijks wordt aan alle sociale voorzieningen (het totale stelsel aan uitkeringen) plus minus 100 miljard Euro uitgegeven. 5% van dit bedrag wordt aan bijstandsuitkeringen uitgegeven...quote:Op donderdag 1 april 2004 18:20 schreef sybsyb het volgende:
[..]
deze heeft de eerste prijs
helemaal mee eens
Ik weet niet of jij weet wat dat in de huidige markt betekend voor veel lager opgeleide personen. Dat zou betekenen dat velen voor minder dan het bestaansminmum gaan werken. Er is nou eenmaal een behoorlijk overschot op de arbeidmarkt op dit moment.quote:Op donderdag 1 april 2004 21:04 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Pardon? Dus als we de uitkeringen gaan verhogen neemt het economisch herstel toe. Wow dat ik dat nog niet eerder had bedacht.quote:Op donderdag 1 april 2004 20:52 schreef Oud_student het volgende:
Nog afgezien wat het voor de mensen, die het betreft zelf betekent, is het niet verstandig deze lonen en uitkeringen te laag te houden. Immers hierdoor neemt de koopkracht voor een zeer grote groep mensen af. Dit is een van de verklaringen waarom Nederland achterloopt met economisch herstel.
Het is dan ook in ieders belang dat het minimum loon en de gerelateerde uitkeringen op een fatsoenlijk peil blijven. Daarnaast mag van eenieder uit de maatschappij een bijdrage verwacht worden, hetzij door part-time werk, hetzij vrijwillergerswerk.
Ik denk niet dat het zo werkt, maar wat wel zeker is, is dat bij verlaging van minimumloon en uitkeringen minder door deze groep uitgegeven gaat worden.quote:Op donderdag 1 april 2004 23:24 schreef TheGreatDictator het volgende:
Pardon? Dus als we de uitkeringen gaan verhogen neemt het economisch herstel toe. Wow dat ik dat nog niet eerder had bedacht.
Is het werkelijk zo moeilijk in te zien dat er een causaal verband bestaat tussen (particuliere) bestedingsruimte en (binnenlandse) economische groei?quote:Op donderdag 1 april 2004 23:24 schreef TheGreatDictator het volgende:
[..]
Pardon? Dus als we de uitkeringen gaan verhogen neemt het economisch herstel toe. Wow dat ik dat nog niet eerder had bedacht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |