Je kan beter een stuk fruit eten, dan een glas vruchtensap. Zit evenveel kalorieen in en een stuk fruit vult beter.quote:Op donderdag 1 april 2004 12:24 schreef Jinxxx het volgende:
Ik heb een klein vraagje: is het beter om grapefruitsap te drinken dan andere ongezoete vruchtensappen? Ik heb geloof ik weleens op het forum gelezen dat grapefruit beter vet helpt verbranden of zoiets. Klopt dat? Veel vrouwen die ik ken die lijnen drinken Dubbelfriss light en aanverwante producten, maar daar zitten weer zo weinig vitaminen in denk ik
301 reacties is volquote:Op donderdag 1 april 2004 14:35 schreef Babbelzz het volgende:
dank je wel schatje, wat ging t andere topic btw abrupt op slot?
Is ook pas sinds kort hoor, hiervoor ging ie op slot bij 256 reactiesquote:Op donderdag 1 april 2004 16:16 schreef Babbelzz het volgende:
ow, wist ik niet, zallut in degaten houden...
Dat weet ik, maar dat vroeg ik nietquote:Op donderdag 1 april 2004 12:43 schreef Naamah het volgende:
Je kan beter een stuk fruit eten, dan een glas vruchtensap. Zit evenveel kalorieen in en een stuk fruit vult beter.
Vitaminen hoef je niet uit je drinken te halen, die haal je uit je groenten en fruit. Water blijft het beste om te drinken!
Niet eten helpt niet, dat was een grapjequote:Op vrijdag 2 april 2004 08:51 schreef indus het volgende:
Kaensterle is dit serieus? Zoja, wat versta je onder niet eten...gewoon weinig eten of geen snoep enz.?
Dat vet moet er gewoon vanaf en ben al 3 weken aan het lijnen nu met als resultaat dat ik 3 kilo ben afgevallen ongeveer maar nog wel met vet zit.
Als je een maand niet eet ben je zo 20 kg lichter ')quote:Op vrijdag 2 april 2004 08:51 schreef indus het volgende:
Kaensterle is dit serieus? Zoja, wat versta je onder niet eten...gewoon weinig eten of geen snoep enz.?
Op zich ben je goed bezig (alleen geen aardappels, pasta, rijst - is dat wel zo gezond?), maar je moet gewoon geduld hebben... helaas. Je kan niet zelf bepalen wáár je als eerste afvalt.quote:Dat vet moet er gewoon vanaf en ben al 3 weken aan het lijnen nu met als resultaat dat ik 3 kilo ben afgevallen ongeveer maar nog wel met vet zit. Het lijkt wel of dat vet gewoon blijft zitten.
Nou ik doe het volgende om af te vallen:
-Water drinken
-Eet alleen maar gezond dus alleen maar groenten en veel tomaat. (geen aardappels, pasta of rijst)
-Loop 3-4 keer een kleine 40 minuten hard
Dus het is wel lekker afvallen zo en ik mis het snoepgoed niet echt ofzo alleen wil ik er wel wat voor terug en dat is dat het vet er echt vanaf moet. Dus ik zoek dringende hulp nogmaals.
Ik hoop toch wel dat er hier mensen zijn die met wat goede tips kunnen komen.
Dank u
Na het hardlopen nog even flink de buikspieren trainen. Haalt niet al het vet weg, maar de boel wordt wel strakker!quote:Op donderdag 1 april 2004 19:37 schreef indus het volgende:
Zou ik binnen een maand nog veel vet weg kunnen krijgen door middel van hardlopen heb ongeveer 1 tot 3 kilo teveel rond me buik enz. HELP ME
Als is het maar 3 kilootjes, als je er last van hebt is het vervelend. Wees blij dat er mensen zijn die wat gezonder willen leven.quote:Op vrijdag 2 april 2004 11:31 schreef Hanneke1983 het volgende:
je kunt van de ene op de andere dag dood gaan, en dan maak je je druk om een paar kilotjes?als je echt 10 kg te veel weegt snap ik t wel, maar 3 kg ofzo? tssssk
Gisteren was het afrodite, vandaag ben jij de plaatser van de domste posting op het forum. Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 2 april 2004 11:31 schreef Hanneke1983 het volgende:
je kunt van de ene op de andere dag dood gaan, en dan maak je je druk om een paar kilotjes?als je echt 10 kg te veel weegt snap ik t wel, maar 3 kg ofzo? tssssk
Ik was 75 ben nu 69... gaat wel lekker dus. Streefgewicht? Tsja, het was eigenlijk 70, maar nu zie ik dat er nog wel iets af mag. 67 is het nieuwe streefgewicht...quote:Op vrijdag 2 april 2004 10:54 schreef indus het volgende:
Kaensterle hoe is het met jou eigenlijk want sinds ik hier langs kom om te lezen doe je het altijd wel goed. Lukt het nog en hoever ben je al? en heb je geen nieuw streefgewicht of iets?
3 kg valt niet eens te zien aan iemand's figuurquote:Op vrijdag 2 april 2004 11:37 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Als is het maar 3 kilootjes, als je er last van hebt is het vervelend. Wees blij dat er mensen zijn die wat gezonder willen leven.
Nou, als je een kilootje of 80 weegt zul je die 3 kilo niet zien hoor, maar bij een (overigens zeer gezond) gewicht van 48 kilo zie je het wel degelijk (ik ben niet zo groot, vandaar gezond gewicht, BMI 20). En je ziet ze nog meer als ze zoals bij mij alleen op de heupen gaan zitten. Pak maar anderhalf kilo boter per heup en plak het op de jouwe, zie je het vanzelf.quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:13 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
3 kg valt niet eens te zien aan iemand's figuur
en van afvallen hoef je niet persé gezonder te worden hoor
je kunt van de ene op de andere dag dood gaan, en dan maak je je druk om mensen waar je verder niks mee te maken hebt die iets proberen te bereiken wat jou op geen enkele manier aangaat?quote:Op vrijdag 2 april 2004 11:31 schreef Hanneke1983 het volgende:
je kunt van de ene op de andere dag dood gaan, en dan maak je je druk om een paar kilotjes?![]()
Het valt anderen misschien niet zo op, maar ik zie wel degelijk veel verschil tussen nu en toen ik drie kilo zwaarder was.quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:13 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
3 kg valt niet eens te zien aan iemand's figuur
en van afvallen hoef je niet persé gezonder te worden hoor
Welkom hier Salem !quote:Op zaterdag 3 april 2004 10:43 schreef imago het volgende:
Ik zal later vandaag even de update maken
Sorry dat ik er verder niet meer zoveel ben en weinig reageer, maar het gaat hier privé allemaal even niet op rolletjes, en afvallen is even niet zo'n grote prioriteit meer.
Het wordt vanaf nu lekker weer (hopen we...) dus het komt heus wel goed. Succes!!!quote:Op zaterdag 3 april 2004 17:17 schreef M1RR1E het volgende:
Ik ben echt blij met het mooie weer van afgelopen week!
Als het zonnetje schijnt en het niet zo koud is krijg ik veel meer zin om naar buiten te gaan. Het is me gelukt om elke dag een stuk te hardlopen of te skeeleren, dus mn conditie gaat er stukken op vooruit. Met lekker weer heb ik ook direct minder trek in allerlei tussendoortjes dus het is makkelijker vol te houden om gezond te eten.
Maar ik zie het nog niet echt terug in mijn gewicht helaas..
Kijk eens hier http://users.skynet.be/snoopy/tabel.htm , genoeg info lijkt me. Op pakjes, zakjes etc staat precies vermeld wat de voedingswaarden zijn, dus dat kun je zo opzoeken en vergelijken.quote:Op maandag 5 april 2004 17:24 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb een (dom) vraagje.
Aardappelpuree uit een zakje, is dat erg slecht? En is zelfgemaakte beter?
Klopt het dat bami slecht is, of valt dat wel mee?
Ik vind het namelijk erg moeilijk te bedenken wat we gaan eten. Wij houden allebei niet van gekookte aardappels. Wel van rijst, pasta, soep ed. Vis zijn we licht allergisch voor, dus eten we amper.
Je hebt energie voorraden in je lichaam, het zogeheten glycogeen, als die voorraden leeg zijn gaat je lichaam over op een andere energie bron, namelijk het lichaamsvet. Het glycogeen wordt aangevuld met de energie die uit koolhydraten wordt gehaald maw koolhydraten vullen de glycogeen voorraden weer aan en dat wil je niet. Het is dus belangrijk om naast een kcal te kort te creeren (meer verbruiken dan je verbrand) laag in koolhydraten te gaan en die koolhydraten op de tijdstippen eten dat het nodig is, je moet namelijk wel energie hebben om te kunnen sporten.quote:Op maandag 5 april 2004 23:00 schreef Ingrid19 het volgende:
wordt je trouwens van koolhydraten dik? Dat hoorde ik van iemand. Wij eten namelijk wel veel pasta en rijst.
Minder eten, zo ben ik al eerder 20 kg kwijtgeraakt.quote:Op maandag 5 april 2004 13:38 schreef Kaensterle het volgende:
Welkom Hagedis! Wat is je plan van aanpak?
Ces't monsieur Montignac!quote:Op dinsdag 6 april 2004 08:52 schreef kotsmongool het volgende:
[..]
Je hebt energie voorraden in je lichaam, het zogeheten glycogeen, als die voorraden leeg zijn gaat je lichaam over op een andere energie bron, namelijk het lichaamsvet. Het glycogeen wordt aangevuld met de energie die uit koolhydraten wordt gehaald maw koolhydraten vullen de glycogeen voorraden weer aan en dat wil je niet. Het is dus belangrijk om naast een kcal te kort te creeren (meer verbruiken dan je verbrand) laag in koolhydraten te gaan en die koolhydraten op de tijdstippen eten dat het nodig is, je moet namelijk wel energie hebben om te kunnen sporten.
Let ook op wat voor koolhydraten je eet, simpele koolhydraten (suikers met name) worden sneller omgezet naar vet en doen je suikerspiegel harder stijgen en weer dalen (suikerdip) dan complexe koolhydraten, zorg dus dat al de koolhydraten die je eet complexe ziin (silvervliesrijst, volkoren brood) Ook leveren complexe koolhydraten langdurige en geleidelijkere vrijkomende energie.
Je moet ook niet te laag in kcal gaan en omdat je minder koolhydraten gaat eten moet je meer vet en eiwit eten omdat zo een goed aantal kcal binnen te krijgen. Je wordt dus niet dik van vet, het is de combinatie simpele koolhydraten en verzadigd vet die erg snel dik maakt, zorg dus dat het vet wat je eet onverzadigd is, dat draagt ook nog eens bij aan de vet verbranding
Is gewoon standaard voedingskennis, dat montignac daarmee geld probeert te verdienen heeft daar nix mee te maken, je hebt ook helemaal geen speciale producten ofzo nodigquote:Op dinsdag 6 april 2004 10:47 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Ces't monsieur Montignac!
True en hij was ook echt niet degene die dat allemal bedacht heeft maar neemt niet weg dat als je succesvol vet kwijt wilt raken laag in koolhydraten gaan de juiste weg is en dan niet zo weinig dat als ala atkins in ketose raakt maar rond de 100gr per dag en dan op de juiste tijdstippen (ontbijt, voor het sporten en eventueel na het sporten)quote:Op dinsdag 6 april 2004 13:24 schreef Solitarias het volgende:
Precies! Die M was een mooie marketing gladjakker.....
Goed zeg! Hoe werkt die Leven Lang Fit methode? Wat is de basis? Ik weet dat het een boekje is, maar staat daar per dag in wat je mag eten of is het anders? En hoe lang ben je er al mee bezig?quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:18 schreef Pauline het volgende:
En alweer een halve kilo eraf binnen 2 dagen.
Het gaat echt snel, ik verlies iedere week wel een kilo. Ik doe het via de 'Een leven lang fit' methode van de Diamonds, en dat schijnt te merken. En het prettige is dat je er absoluut geen honger onder hoeft te lijden. Ik heb overigens ook een nieuw streefgewicht; 60 in plaats van 65. Dan heb ik namleijk een BMI van 20,8 en dat lijkt me helemaal goed. Ik weet niet of ik het ga halen, want nog 8 kilo te gaan klinkt wel als een enorme hoeveelheid, maar we zullen het zien.
Pauline (1,70) (23,7) was 70,0 kg, is nu 68,0 kg en wil graag 60,0 kg wegen. -2
Ja, ik ben er ook van overtuigd dat dit klopt. Ik vind het alleen wel moeilijk om dit in je dagelijkste voeding te 'vertalen'. Heb je misschien voorbeelden over wat je dan zoal op een willekeurige dag eet?quote:Op dinsdag 6 april 2004 08:52 schreef kotsmongool het volgende:
[..]
(heel verhaal over koolhydraten en voeding)
Ik ben er nu 2 weken mee bezig. De basis is eigenlijk heel veel fruit eten, en het liefst zorgen dat ook je avondeten voor een deel bestaat uit fruit en/ of onbewerkte groente (maar daar heb ik me niet altijd aan gehouden). Het fruit eten is met name tot 12 uur 's middags erg belangrijk. Fruit is namelijk erg makkelijk verteerbaar en tot 12 uur 's middags is je lichaam nog bezig met het verwijderen van de afvalstoffen uit je eten. Het houdt dus erg rekening met de cyclussen in je lichaam. Van 12 tot 20 uur neemt het voedsel op. Daarom is het niet verstandig om na 20.00 nog (veel) te eten. Verder moet je natuurlijk iedere dag een beetje bewegen. Dat hoeft niet in extreme mate, de maatstaf is eigenlijk dat je ervan moet zweten. Zelf houd ik het meestal op even intensief touwtjespringen.quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:25 schreef Naamah het volgende:
[..]
Goed zeg! Hoe werkt die Leven Lang Fit methode? Wat is de basis? Ik weet dat het een boekje is, maar staat daar per dag in wat je mag eten of is het anders? En hoe lang ben je er al mee bezig?
Veel succes verder!
Als koolhydraat bron zou ik kiezen voor silvervlies rijst, makkelijk in bakjes mee te nemen naar bijv werk of school, iets van stukjes vlees erdoor en klaar. Het is ook makkelijk om de hoeveelheden bij te houden, gewoon een hoeveeheid klaar maken en dat over porties verdelen, zo kan je makkelijk de hoeveelheid koolhyraten in de gaten houden.quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:27 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, ik ben er ook van overtuigd dat dit klopt. Ik vind het alleen wel moeilijk om dit in je dagelijkste voeding te 'vertalen'. Heb je misschien voorbeelden over wat je dan zoal op een willekeurige dag eet?
Klinkt moeilijk. Mijn vriend en ik zijn allebei allergisch voor noten, dus dat kunnen we al niet eten. We houden absoluut niet van vis. Alleen kabeljauw en makreel. Heeft het nut om langs een dieetist te gaan? (We hebben beide geen overgewicht, maar we willen niet aankomen en beter op ons eten letten)quote:Op dinsdag 6 april 2004 08:52 schreef kotsmongool het volgende:
[..]
Je hebt energie voorraden in je lichaam, het zogeheten glycogeen, als die voorraden leeg zijn gaat je lichaam over op een andere energie bron, namelijk het lichaamsvet. Het glycogeen wordt aangevuld met de energie die uit koolhydraten wordt gehaald maw koolhydraten vullen de glycogeen voorraden weer aan en dat wil je niet. Het is dus belangrijk om naast een kcal te kort te creeren (meer verbruiken dan je verbrand) laag in koolhydraten te gaan en die koolhydraten op de tijdstippen eten dat het nodig is, je moet namelijk wel energie hebben om te kunnen sporten.
Let ook op wat voor koolhydraten je eet, simpele koolhydraten (suikers met name) worden sneller omgezet naar vet en doen je suikerspiegel harder stijgen en weer dalen (suikerdip) dan complexe koolhydraten, zorg dus dat al de koolhydraten die je eet complexe ziin (silvervliesrijst, volkoren brood) Ook leveren complexe koolhydraten langdurige en geleidelijkere vrijkomende energie.
Je moet ook niet te laag in kcal gaan en omdat je minder koolhydraten gaat eten moet je meer vet en eiwit eten omdat zo een goed aantal kcal binnen te krijgen. Je wordt dus niet dik van vet, het is de combinatie simpele koolhydraten en verzadigd vet die erg snel dik maakt, zorg dus dat het vet wat je eet onverzadigd is, dat draagt ook nog eens bij aan de vet verbranding
dat is niet jammer! met spieren moet je blij zijn, die verbranden ook weer!quote:Op woensdag 7 april 2004 12:14 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Jammer dat mijn fitness verleden ervoor zorgt dat ik niet snel afval maar snel spierweefsel erbij krijg.
Ja.. afvallen in omvang moet nog wel kunnen, bij mn buik aan de voorkant zeker en bij mn benen dan maar aan de binnenkant ofzo??quote:Op woensdag 7 april 2004 18:41 schreef Snuusje het volgende:
Ik heb ook dat onder mijn vel al gelijk mijn heupbot zit, maar ik hoop nog wel wat af te vallen in de omvang, omdat er op mijn kont en buik wel veel vet zit. Maar of ik echt ooit dun word???
Lekker dat het bij iedereen goed gaat. Heb zelf deze week een dipje. Ben bij mijn ouders en daar vind ik het altijd moeilijker om aan mijn dieet te houden. Mijn moeder heeft wel heel lief voor gezorgd dat er bijna geen snoep in huis is. Ik heb mijn streven voor deze week maar bijgesteld naar in elk geval niet aankomen.
Dit had ik nog niet gelezen... dat is niet zo leuk Sjak... Als je je weer lekkerder voelt gaat het lijnen vast ook weer beter lopen!quote:Op woensdag 7 april 2004 22:35 schreef sjak het volgende:
Met mijn gezondheid gaat het niet zo goed, dus ook deze week niet begonnen met sporten
Vanwege mijn stageperiode begin dit jaar was ik 5kg aangekomen. Grotendeels te danken aan fastfood in de middagpauze's en natuurlijk een snelle snack bij de kiosk...quote:Op woensdag 7 april 2004 22:45 schreef Confidential het volgende:
Wat een drukte weer! Gezellig een boel nieuwe mensen en ook fijn dat er hier en daar weer dips overwonnen worden. Ik heb verder even geen commentaar maar wel een 'hoe is het nu met?'
Ik woon nu twee-en-een-halve week op mezelf en sinds afgelopen maandag loop ik stage - 7.00 de deur uit en 19.00 thuis - en ik ben dus druk bezig een nieuw consumptiepatroon te zoeken zogezegd. Regelmatig honger overdag omdat ontbijt en diner zo ver uit elkaar liggen. Ontbijten doe ik inmiddels in de trein - twee uur na het opstaan en een uur voordat mijn werkdag begint (thuis eet ik vast een banaantje met een beker melk erbij) Tegen snacks heb ik nog weerstand kunnen bieden, maar ik gooi mijn tas dan ook vol met knabbelgroenten voor de treinreis terug... overstappen is gelukkig op stations zonder kiosk en andere impuls-snack-gevoelige etablisementen en de tijd om over te stappen is net genoeg om van perron naar perron te komen. Mijn tijdelijke werkgever heeft me dan wel weer een enorm choco-ei gevuld met mini choco-eitjes cadeau gedaan. Gelukkig geen tijd om op te snaaien, dus dat wordt gewoon braaf elke dag eentje...
Voor een man is dat 15 - 20% normaal maar een vrouw hoort meer vet te hebben (iets van 20 - 30%)!quote:Op donderdag 8 april 2004 13:18 schreef Babbelzz het volgende:
pffff, ik zeul 22 kg vet met me mee, percentage van 28 %. Gezond voor mij is 15-20%. genoeg te doen dus!
Nieuwsgierige Yppy!quote:Op zondag 11 april 2004 09:36 schreef YPPY het volgende:
Zit jij hier ook al onder een kloonaccount Kroeltroel?![]()
Nou ja zeg.quote:Op zondag 11 april 2004 10:18 schreef imago het volgende:
[..]
Nieuwsgierige Yppy!
Leuk, een mede KT freakquote:Op woensdag 14 april 2004 10:34 schreef Aventura het volgende:
Ik zit nog steeds op hetzelfde gewicht van mijn laatste update. Maar dat geeft niet, na een weekend vol alcohol en ongezond eten valt me dat 100% mee. Afgelopen zaterdag wel een opsteker gekregen: toen ik een oude bekende omhelsde, raakte hij daarbij mijn bovenarm aan. Even later kwam het gesprek op het trainen van mij. En toen zei hij ' ik dacht al dat ik je armen steviger en gespierd aanvoelden'Ik merk inderdaad ook al na een kleine 5 weken krachttraining dat mijn bovenarmen en buik en bovenbenen al strakker zijn geworden, ik kan dit iedereen aanraden, om dit te doen naast het aangepaste voedingspatroon. Want je kunt wel slank zijn (ik was en ben altijd al slank geweest), maar je kunt tegelijkertijd ook 'vet' zijn en slap. En dat krijg je niet weg door te lijnen, en ook niet door alleen cardiotraining, maar vooral door krachttraining.
Aventura (1,69) (22,8) was 65 kg, is nu 63kg en wil graag 60 wegen. -2
Hehe ja, je kan wel zeggen dat het verslavend is! Je ziet je lichaam gewoon veranderen en dat is een lekker gevoel. Ik moest wel over een drempel heen want ik voelde me best onzeker tussen al die mannen die met die enorm zware gewichten aan de gang waren. Kwam ik ertussen zitten met een dumbbell van 3 kg. Maar ja, ik heb er schijt aan. Ik train met een ander doel dan hen. Ik wil mijn spieren niet laten toenemen in volume maar ik wil de boel straktrekkenquote:Op woensdag 14 april 2004 11:24 schreef josja het volgende:
[..]
Leuk, een mede KT freakIk lijk wel een goeroe af en toe zoals ik tegen vriendinnen aan het preken ben over de voordelen van krachttraining. Altijd wel gefitnessed maar nooit echt serieus. Half jaar geleden begonnen met krachttrainen en wow wat ging dat snel! En nu ben ik een addict, heerlijk elke keer weer die strijd met de gewichten
![]()
als je je krullen ermaar niet afhaalt, die zijn wel een halve kilo extra waard!quote:Op woensdag 14 april 2004 14:31 schreef Kyara het volgende:
Kyara (1,68) (22,1) was 80,0 kg, is nu 62,5 kg en wil graag 62,0 kg wegen. -17,5
die laatste halve kilo wil er maar niet af
nee, mijn haar is mijn 'handelsmerk'quote:Op woensdag 14 april 2004 19:28 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
als je je krullen ermaar niet afhaalt, die zijn wel een halve kilo extra waard!
Ik heb mijn nepdreads ooit eens gewogen en die wegen 0,7 kilo! Dus eigenlijk weeg ik nog minder.quote:Op woensdag 14 april 2004 19:28 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
als je je krullen ermaar niet afhaalt, die zijn wel een halve kilo extra waard!
Nu MOET ik je gewoon een keer zien!quote:Op woensdag 14 april 2004 21:16 schreef Kyara het volgende:
[..]
nee, mijn haar is mijn 'handelsmerk'
Hem inhoudenquote:Op donderdag 15 april 2004 15:52 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
hoe kan ik mijn buikomtrek verkleinen?
Not-your-man, ik kan je lengte nergens vinden, zo kan je BMI niet uitgerekend worden en kun je ook niet in de lijst....quote:Op donderdag 15 april 2004 15:52 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Update! (ben nu al een week precies onder de 90kg)
was 95,4 en ben nu 89kg!(26) op naar mijn zomerdoel 86kg! (-9,4kg)
Even een klein vraagje...quote:Op maandag 19 april 2004 15:33 schreef miss_cee het volgende:
Maar ik eet nu gewoon brood als avondeten, want van avondeten kom ik altijd aan.
Wel BRUINBROOD of VOLKORENBROOD eten hequote:Op maandag 19 april 2004 19:11 schreef miss_cee het volgende:
Nee, niet elke dag. Dat hou ik niet eens vol.
Maar wel rond de 3 dagen per week. Ik merk gewoon dat ik meer afval als ik brood eet.
Nee, maar eet er niet teveel van in 1 keer, anders ga je aan de schijterij (de zoetstof werkt in grotere hoeveelheden laxerend)quote:Op maandag 19 april 2004 22:50 schreef Snuusje het volgende:
Ik heb drop zonder suiker gekocht. Is dat ongezond?
Ik denk dat je voor dit soort vragen gewoon eens voor de grap op het pak moet kijken wat er in zit of kijk eens op www.overgewicht.nl. Volgens mij zit er in 1 suikervrijdropje 1 kcal en in gewone drop 15 kcal. Maar zoals Aventura zegt: niet al te veel in 1 keer eten want dat verhoogd de stoelgang!quote:Op dinsdag 20 april 2004 10:18 schreef Snuusje het volgende:
Maar zit er in die suikervrije drop echt minder calorien dan gewone drop en hoeveel scheelt dat?
Pindakaas is vet ja, maar hoeveel vet er per 100 gram in een product zit staat er meestal wel bij. Je moet gewoon even goed kijken.quote:Op woensdag 21 april 2004 16:36 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Pindakaas is toch mega veel vet? Of begrijp ik het verkeerd?
Voor mij geen pizza meer na dit gelezen te hebbenquote:Op dinsdag 20 april 2004 13:49 schreef Kaensterle het volgende:
Misschien een tip, een aantal fastfoodketens hebben op hun website het aantal calorieën van hun producten vermeld:
McDonald's: http://www.mcdonalds.nl/p(...)wustkiezen=Y&groep=2
Domino's: http://www.dominos.nl/loc/calories.html
Erg hèquote:Op woensdag 21 april 2004 18:52 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Voor mij geen pizza meer na dit gelezen te hebben![]()
Al geprobeerd, met veel moeite en flink eten ooit aan 67 gezeten maar dan draait je dag helemaal om voedsel en dat vond ik echt verschrikkelijk.quote:Op donderdag 22 april 2004 11:46 schreef Babbelzz het volgende:
zo kan het natuurlijk ook....
er zijn wel tips (ff search knop gebruiken) om zwaarder te worden hoor...
Ik merk ook dat ik eten meer ga waarderen nou ik er meer op let. Eigenlijk alleen maar een pluspunt dusquote:Wow Miss C, dat gaat lekker zeg! Ik was ook zown fastfoodjunk.... heerlijk, liefste nog vanuit de auto ook...erg slecht dus. en eigenlijk vroeg ik me af of ik het wel zo lekker vond... Nu ik aan mijn eetpatroon ben begonnen ben te werken, kick ik liever op een enorme pan salde dan op de mac...
Nee dat valt wel mee hoor. Ik ben tamelijk smalgebouwd. Maar inderdaad, erg veel meer hoeft er niet af.quote:Op donderdag 22 april 2004 12:17 schreef Babbelzz het volgende:
mijn god kaensterle....
word je niet heel erg dun, gezien je lengte?
Wat raadt jij als ontbijt aan?quote:Op donderdag 22 april 2004 11:16 schreef Babbelzz het volgende:
Wow Miss C, dat gaat lekker zeg! Ik was ook zown fastfoodjunk.... heerlijk, liefste nog vanuit de auto ook...erg slecht dus. en eigenlijk vroeg ik me af of ik het wel zo lekker vond... Nu ik aan mijn eetpatroon ben begonnen ben te werken, kick ik liever op een enorme pan salde dan op de mac...
Yppy, joh je bent bijna klaar zeg! wat enorm goed van je! Laatste kilotje is er misschie zow wel af voor je het weet!
Welkom Aquarelle.
not your man niet bij de pakken neer gaan zitten. je staart teveel naar je weegschaal. Voor juli, das nog ruim 2 maanden, dat kan makkelijk lukken om dan 3 kg kwijt te raken. Heb geduld, sport, en eet gezond... komt het goed...en tosti als ontbijt... daar word je dikker van dan gewoon brood, heeft er geloof ik mee te maken dat als kaas warm wordt het verzadigde vetzuren worden, die anders in je lichaam verwerkt worden. Voor de tostiliefhebbers nog wel een tip.... strooi op de kaas wat italiaanse kruiden en dan in apparaat.... hmmmm
Voor de rest iedereen Succes!
Ik eet vaak een bak breakfast cereals met magere yoghurt. Variatie genoeg daarin...quote:Op donderdag 22 april 2004 15:06 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
[..]
Wat raadt jij als ontbijt aan?
2 gewone bruine boterhammen met een mager beleg zou ik doen. Geroosterd mag ook. En een glas karne of gewone melk voor de zuivel.quote:Op donderdag 22 april 2004 15:06 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
[..]
Wat raadt jij als ontbijt aan?
20 of 30+ kaas kun je prima nemen hoor. En verder kipfilet, rosbief, filet, magere vleeswaren dus.quote:Op donderdag 22 april 2004 17:49 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
omfg .. ik hoor nu dat mijn ontbijt al een hele tijd verkeerd is.
Kijk ik wist dat Pindakaas en Nuttela verkeerd was maar magere kaas als tosti .. nee dat niet ..
Ik hou absoluut niet van cornflakes .. en alleen bruinbrood eten noem ik geen ontbijt .. hmmm dit wordt moeilijk ..
Dat is juist 1 van mijn favorietenquote:Op donderdag 22 april 2004 19:18 schreef heaven7 het volgende:
Niet de tuinkruiden slankie nemen! Net of je een broodje soep eet
ja maar jij begon over die kale bruine boterhamquote:Op donderdag 22 april 2004 19:03 schreef heaven7 het volgende:
Maar je kunt er toch prima beleg op doen
Nee, ik zei dat IK een kale bruine boterham eet, in mijn post raad ik hem aan 2 bruine boterhammen met mager beleg te eten hoor.quote:Op donderdag 22 april 2004 19:58 schreef Kyara het volgende:
[..]
ja maar jij begon over die kale bruine boterham![]()
Ik weet niet waarom jij dit grappig vindt .. Maar inderdaad alleen bruinbrood eten zonder beleg noem ik geen ontbijt. Dit is gewoon sterven van de honger ...quote:Op donderdag 22 april 2004 18:30 schreef heaven7 het volgende:
Bruin brood noem jij geen ontbijt![]()
Dat is juist goed wat je doet hoor. Je ontbijt is eigenlijk nog belangrijker als je avondetenquote:Op donderdag 22 april 2004 22:51 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom jij dit grappig vindt .. Maar inderdaad alleen bruinbrood eten zonder beleg noem ik geen ontbijt. Dit is gewoon sterven van de honger ...
Ik vind het prettig om mijn bruinbrood met kaas / pasta / pindakaas te eten ivm zonder. Wie kan nu bevestigen dat een broodje bruinbrood met 30+ kaas als tosti niet gezond is?
Dus ik denk dat ik morgen maar bruinbrood met sla / tomaat / augurk of zo ga proberen .. gezonder als dit gaat gewoon niet..
reactie op een eerdere post:
Nee ik lus ook geen havermout of brinta. Ik moet echt nu iets anders als ontbijt nemen maar ik weet niet wat. Ik vond danoontje lekker totdat ik las dat het 40% vet is ..
Grappig? Waar zie jij dat ik het grappig vind? Als je nou even goed had gelezen zou je hebben gezien dat ik je 2 (of meer) bruine boterhammen met mager beleg aanraad. En ik, ik ben nietzo ontbijterig dus voor mij is een kale boterham en een bakje yoghurt voldoende, ik bedoel, als ik toch absoluut geen honger heb waarom er dan onnodig beleg op doen?quote:Op donderdag 22 april 2004 22:51 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom jij dit grappig vindt .. Maar inderdaad alleen bruinbrood eten zonder beleg noem ik geen ontbijt. Dit is gewoon sterven van de honger ...
Ik vind het prettig om mijn bruinbrood met kaas / pasta / pindakaas te eten ivm zonder. Wie kan nu bevestigen dat een broodje bruinbrood met 30+ kaas als tosti niet gezond is?
Dus ik denk dat ik morgen maar bruinbrood met sla / tomaat / augurk of zo ga proberen .. gezonder als dit gaat gewoon niet..
Nee ik lus ook geen havermout of brinta. Ik moet echt nu iets anders als ontbijt nemen maar ik weet niet wat. Ik vond danoontje lekker totdat ik las dat het 40% vet is ..
Je ontbijt mag best wat meer/calorierijker zijn hoor, dat verbrandt je als het goed is gedurende de dag toch wel. Wel dan een beetje uikijken met de lunch en vooral het avondeten qua calorieën.quote:Op donderdag 22 april 2004 22:51 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
[..]
Ehhh.. ik geloof dat de meesten het hier zo aanpakken.. rest van het topic (en de oudere topics)gelezen??quote:Op zaterdag 24 april 2004 17:32 schreef 8PacK het volgende:
Is het niet gewoon handig om te stoppen met hongerdieten en dan gewoon 3x per dag goed te eten. Dan moet je ook normaal eten dus niet te vet enz en ook geen snoep. Dan mag je in het weekend wel iets maar niet teveel. (velen weten het zelf wel wat teveel is). En dan gewoon elke dag sporten. Je wilt niet weten hoe dat werkt want je valt retesnel af.
Ik zou je het toch afraden om stacker 4 te gebruiken dat spul is gewoon troep. Zorg dat je gewoon een gezonde levenstijl aanhoud. Dat hou je langer vol en is gezonderquote:Op vrijdag 23 april 2004 22:59 schreef XemmyX het volgende:
....
Ben momenteel druk aan het lijnen doormiddel van stacker 4 en slimfast maaltijden...
.......
Wel goed dat je weer aan het sporten bent hoor!quote:Op zondag 25 april 2004 00:38 schreef Noca het volgende:
Ik wil ook slank de zomer in, maar op de een of andere manier heb ik maar niet de discipline om dingen te laten staan...sporten doe ik wel weer.
Misschien moet ik me hier eens in gaan lezen in oa de tips enzo..
Ja dat probeer ik ook!quote:Op zondag 25 april 2004 10:02 schreef sjak het volgende:
[..]
Wel goed dat je weer aan het sporten bent hoor!
Mijn tip is: drink veel water, dan heb je veel minder trek in lekkers en reinigt je lichaam ook nog eens. Dubbel goed dus!
ok, ik dacht dat de meesten een hongerdieet houden met zo weinig mogelijk eten wat je dus niet erg lang volhoud.quote:Op zaterdag 24 april 2004 19:37 schreef Naamah het volgende:
[..]
Ehhh.. ik geloof dat de meesten het hier zo aanpakken.. rest van het topic (en de oudere topics)gelezen??
Aquarelle Fijn dat je mee wilt updaten!! Ik heb je aan het lijstje toegevoegd, hoop dat die week je uitkomt, anders moet je het maar even laten weten.
Als er meer mensen zijn die willen updaten dan zijn die volgens mij meer dan welkom, het is echt niet veel werk, maar moet wel even gebeuren. Het is niet vervelend om te doen (al helemaal niet zolang iedereen zelf z'n regeltje post en uitrekent) maar als we met zn 3en of 4en overblijven wordt dat het wel! Wil je dus een week voor je rekening nemen, meld dat dan even, eventueel met een voorkeursweek! dan maak ik er een mooi lijstje van!
Wowie.. even tot tien tellenquote:Op zondag 25 april 2004 17:28 schreef XemmyX het volgende:
HALLO, ik zeg toch dat ik het niet zeker weet!!!!!!!!!!!!!!!!
VOLGENS DE DOKTER EEN HALF JAAR GELEDEN HAD IK EEN BMI VAN NOG GEEN 24!!
EN BEN SINDSDIEN IETS 1,5 KILO AFGEVALLEN DUS PRAAT ME NU NOU GEEN MINDERWAARDIG HEID COMPLEX AAN DANK JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pats-boem!quote:Op zondag 25 april 2004 17:39 schreef Naamah het volgende:
1) Jij geeft gegevens, ik reken het uit en daar komt uit dat je in het Dieetclub-topic zou thuis horen, maar om jouw "minderwaardigheidscomplex" tegemoed te komen, wil ik je best met een bmi van 25,5 in het lijstje opnemen, mits je dat op een normale vraagt. Het blijft wel een beetje scheef aangezien er nu eenmaal een grens bij 25 is getrokken. Nogmaals, een bmi is een uitrekenbaar iets, dus geloof dat mij persoonlijk niet zo veel te verwijten valt..
2) Hoezo een minderwaardigheidscomplex? Zijn mensen in het Dieetclub-topic minder waard??
Ja dat is ook wel een idee hèquote:Op zondag 25 april 2004 12:10 schreef Babbelzz het volgende:
Tjsa...w at is dan het probleem, als het nu even niet lukt en je wordt niet zwaarder, dan kun je jezelf wel enorm gaan frustreren met wat je allemaal moet, maar wees dan voor dat moment tevreden!
Dankje. Al die eet-ideeën die jij geeft zijn hartstikke goed, maar stiekem weet ik ze natuurlijk zelf ook wel, alleen dóé ik het niet. De zomer geeft in ieder geval veel gelegenheid tot fruit eten, dat is ook wel lekker met salades enzoquote:Op zondag 25 april 2004 12:18 schreef Aquarelle het volgende:
Anyway, succes met beslissen
Daar ben ik wel een beetje bang voor jaquote:Op zondag 25 april 2004 13:44 schreef Naamah het volgende:
Imago misschien is die 66 wel het gewicht waar jouw lichaam zich het lekkerst bij voelt..
Welkom! En succes met verder afvallen, je bent al een eind op weg!quote:Op zondag 25 april 2004 16:26 schreef Koenus het volgende:
Ik kom me hier aanmelden
En ook "gezellig" dat jij mee komt postenquote:Op zondag 25 april 2004 17:28 schreef XemmyX het volgende:
HALLO
Wowiequote:Op zondag 25 april 2004 17:28 schreef XemmyX het volgende:
HALLO, ik zeg toch dat ik het niet zeker weet!!!!!!!!!!!!!!!!
VOLGENS DE DOKTER EEN HALF JAAR GELEDEN HAD IK EEN BMI VAN NOG GEEN 24!!
EN BEN SINDSDIEN IETS 1,5 KILO AFGEVALLEN DUS PRAAT ME NU NOU GEEN MINDERWAARDIG HEID COMPLEX AAN DANK JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en zo is het maar net!quote:Op zondag 25 april 2004 19:22 schreef Riann het volgende:
[..]
Wowie
doe ff normaal zeg... iedereen doet hier z'n best.
en ik ben echt niet minderwaard omdat ik nog in het fokdieetclubtopic zit.![]()
![]()
Maak je niet zo druk, van al die stress word je alleen maar dikkerquote:Op maandag 26 april 2004 09:33 schreef XemmyX het volgende:
Nee, zijn zeker niet minderwaard... maar ik weet zeker dat ik nu geen bmi van 25,5 kan hebben..
zoals ik al zij... de weegschaal was kapot moet dus nog een nieuwe kopen...
En lengte heb ik nagekeken op paspoort van vorige jaar, daar hebben ze mij nauwkeurig gemeten en dat was 1.65... Ben zeer klein van mezelf... das minder
Het gewicht zou ik dan zosnel mogelijk laten weten..
ik ga aanstaande woensdag naar een vriendin van mij zal ik daar wel ff op de weegschaal gaan staan...
thanks anyway
-Edit-quote:Op zondag 25 april 2004 13:51 schreef 8PacK het volgende:
[..]
ok, ik dacht dat de meesten een hongerdieet houden met zo weinig mogelijk eten wat je dus niet erg lang volhoud.
Dat zeg ik ook niet...quote:Op zondag 25 april 2004 19:22 schreef Riann het volgende:
[..]
Wowie
doe ff normaal zeg... iedereen doet hier z'n best.
en ik ben echt niet minderwaard omdat ik nog in het fokdieetclubtopic zit.![]()
![]()
Gewoon de auto een weekje laten staan (als je die hebt) en een week de fiets maar pakken dan lukt het je zeker welquote:Op dinsdag 27 april 2004 10:37 schreef miss_cee het volgende:
aaarg vanmorgen woog ik 70,6 en mn bmi is nu 25,1 :| Nog 0,2 kilo en ik ben weer legaal in dit topic
Wow, gefeliciteerd Kyara. Heb je nog wat laatste goede tips voor de achterblijvers hier, want in een paar maanden zoveel afvallen; dat wil ik ook wel!quote:Op dinsdag 27 april 2004 10:47 schreef Kyara het volgende:
Beste medelijners,
Ik vind het goed zo. Ik heb mezelf een levensstijl kunnen aanmeten die makkelijk vol te houden is voor de rest van mijn leven, zonder mijzelf echt alles te ontzeggen (anders had ik het ook niet vol kunnen houden).
Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen. En haal mij dus maar uit het lijstje want ik heb mijn doel bereikt.
Gewoon lekker rustig thuis ontbijten is veel fijnerquote:Op dinsdag 27 april 2004 11:00 schreef LaPluche het volgende:
Hai, zat me iets af te vragen en misschien dat jullie dat wel weten:
Is het afval-technisch beter om eerst thuis te ontbijten en dan een half uur naar mijn werk te fietsen, of kan ik beter eerst naar mijn werk fietsen en dan daar ontbijten?
Maakt mij niet uit hoor, ik eet net zo lief op mijn werk. Wat is nou beter?quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:08 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Gewoon lekker rustig thuis ontbijten is veel fijner![]()
ik denk zo vroeg mogelijk, zodat je stofwisseling goed op gang komt, in jouw geval dus thuisquote:Op dinsdag 27 april 2004 12:34 schreef LaPluche het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit hoor, ik eet net zo lief op mijn werk. Wat is nou beter?
Heb dus een keer gehoord dat als je ontbijt voor je beweegt je alleen je ontbijt verbrand, terwijl je als je eerst beweegt vetreserves gaat aanspreken. Dat is dus niet zo?quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:37 schreef Naamah het volgende:
[..]
ik denk zo vroeg mogelijk, zodat je stofwisseling goed op gang komt, in jouw geval dus thuis
Dat duurt idd al een half uur..quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:48 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Het duurt wel even voordat de vetreservers aangesproken worden dat gaat echt niet zo snel (jammer genoeg)
Nou, ik at vrij ongezond dus met doordeweeks niet meer snoepen, geen tot weinig vet eten en gewoon zorgen dat je voldoende gezonde dingen binnen krijgt kwam ik al een heel eind.quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:04 schreef sjak het volgende:
[..]
Wow, gefeliciteerd Kyara. Heb je nog wat laatste goede tips voor de achterblijvers hier, want in een paar maanden zoveel afvallen; dat wil ik ook wel!
Daar heeft ze een punt!quote:Op dinsdag 27 april 2004 10:28 schreef XemmyX het volgende:
Dat zeg ik ook niet...
Maar iedereen hier wil minder wegen... is het dan zo erg dat ik het erg vind dat ik een bmi van 25 meer zou hebben
quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:59 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nou, ik at vrij ongezond dus met doordeweeks niet meer snoepen, geen tot weinig vet eten en gewoon zorgen dat je voldoende gezonde dingen binnen krijgt kwam ik al een heel eind.
Ipv een snicker eet ik nu een sultana of een appel aan het eind van de dag.
Naar de Mc is een uitje en dat is dan avondeten ipv tussendoor. Friet uit de oven ipv uit de frituur en daarbij een tartaartje ipv frikandellen. Kipfilet op brood ipv hagelslag.
Nou ja, eigenlijk gewoon ongezond door gezond vervangen en jezelf wel iets toestaan. In mijn geval was dat dus een bakje chips in het weekend (helpt ook trouwens, bakje ipv uit de zak eten).
en de trap nemen ipv de lift.....
eigenlijk weinig moeite, groot resultaat
Inderdaad. Zo heb ik 't ook aangepakt.quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:59 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nou, ik at vrij ongezond dus met doordeweeks niet meer snoepen, geen tot weinig vet eten en gewoon zorgen dat je voldoende gezonde dingen binnen krijgt kwam ik al een heel eind.
Ipv een snicker eet ik nu een sultana of een appel aan het eind van de dag.
Naar de Mc is een uitje en dat is dan avondeten ipv tussendoor. Friet uit de oven ipv uit de frituur en daarbij een tartaartje ipv frikandellen. Kipfilet op brood ipv hagelslag.
Nou ja, eigenlijk gewoon ongezond door gezond vervangen en jezelf wel iets toestaan. In mijn geval was dat dus een bakje chips in het weekend (helpt ook trouwens, bakje ipv uit de zak eten).
en de trap nemen ipv de lift.....
eigenlijk weinig moeite, groot resultaat
wat volkomen tenietgedaan wordt door de toon van haar vorige berichtquote:Op dinsdag 27 april 2004 15:09 schreef thaleia het volgende:
[..]
Daar heeft ze een punt!
Krentebollen zijn wel goede tussendoortjes, (ik heb altijd van die kleintjes) maar natuurlijk niet overdrijven met de hoeveelheden hequote:Op donderdag 29 april 2004 09:59 schreef Darkmaster het volgende:
Ik eet smiddags als ik van school afkom altijd een stuk of 4 krentebollen,
me oom heeft iets aan ze hart, zodat hij geen vet mag eten, hij eet ook altijd krentebollen,
inplaats een broodje met botherhammenworst ofzo...
klopt dat je van krentebollen niet dik word>?
of gewoon minder?
Laten we zeggen dat als je er 4 van achter elkaar eet, je er iig niet slank van wordt.quote:Op donderdag 29 april 2004 09:59 schreef Darkmaster het volgende:
Ik eet smiddags als ik van school afkom altijd een stuk of 4 krentebollen,
me oom heeft iets aan ze hart, zodat hij geen vet mag eten, hij eet ook altijd krentebollen,
inplaats een broodje met botherhammenworst ofzo...
klopt dat je van krentebollen niet dik word>?
of gewoon minder?
Word je dan niet te dun?quote:Op vrijdag 30 april 2004 08:05 schreef elle_driver het volgende:
Wow..! Ineens staat de zomer voor de deur. En ik wil nog een paar lullige kilootjes kwijt voor ik weer in rokjes en bikini's ga rondlopen.
Weeg nu 65 kilo, wil drie tot vijf kilo kwijt en ben 1.80 m.
Nee, ik ben vrij tenger gebouwd, dus het gewicht waar ik het mooist bij ben ligt ook wat lager dan gemiddeld. Normaal weeg ik tussen de 59 en de 62, maar ik heb me een winter lang tegoed gedaan aan chips, aan pizza's en een drop. Ludduhvuduh... En dat heeft nare dingen met mijn buikje en heupen gedaan.quote:Op vrijdag 30 april 2004 09:58 schreef sjak het volgende:
[..]
Word je dan niet te dun?
Een boterham met pindakaas is niet erg. Het is juist erg gezond!quote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:18 schreef heaven7 het volgende:
Pindakaas is erg not-doneNeem liever slankie of mager vleeswaar.
En dan zeker ook nog op een witte boterham??quote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:28 schreef 8PacK het volgende:
[..]
Een boterham met pindakaas is niet erg. Het is juist erg gezond!
Nee een bruine boterham want daar zitten meer vitaminen etc in. Een boterham met pindakaas is me ooit eens aangeraden door een dietiste. Het is erg gezond om pindakaas op je brood te doen als je maar niet overdrijft.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:30 schreef schatje het volgende:
[..]
En dan zeker ook nog op een witte boterham??
quote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:34 schreef 8PacK het volgende:
[..]
Nee een bruine boterham want daar zitten meer vitaminen vezels etc in. Een boterham met pindakaas is me ooit eens aangeraden door een dietiste. Het is erg gezond om pindakaas op je brood te doen als je maar niet overdrijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |