quote:Boeren Lifestyle.
Boeren en de boeren-lifestyle lijken ineens ontzettend hip te zijn. Na het grote succes van Boer zoekt Vrouw komt overmorgen het programma The Farm over de schermen rollen: lekkere sappige reality-tv met zwoegende mensen onder erbarmelijke omstandigheden. En elke week wordt er iemand naar huis gestuurd. En de kijker roept van de bank dat ‘ie ’t veel beter zou doen.
Succes
The Farm is een groot succes. In Zweden zijn ze alweer aan de vijfde editie toe, maar ook in tien andere landen is de serie succesvol. In nog eens vijfentwintig 25 landen, inclusief Nederland, zit het programma eraan te komen. In de Nederlandse versie strijden zestien deelnemers uit België en Nederland om de hoofdprijs van 50.000 euro. Onder leiding van een Zuid Afrikaanse boer moeten de deelnemers proberen een boerenbedrijf te laten draaien.
Afvalrace
Elke week valt er een kandidaat af door een zogenaamd duel. Elke week is er een deelnemer die een duellist moet aanwijzen. Die duellist moet op zijn beurt zijn tegenstander aanwijzen. De verliezer van het duel moet het programma verlaten. Er wordt in De Farm dus niet gestemd. Wat een real-life verademing! De enige stemming die erin zit, is dat de deelnemers elke week een farmleider moeten kiezen.
Vakantie
Het geheel wordt gepresenteerd door Gijs Staverman en de Belgische Evi Hanssen. Evi was VJ bij de Vlaamse TMF. Op de vraag waarom het lijkt dat boerenprogramma’s helemaal in zijn zei Gijs: “Ik zou niet weten waarom dat ineens ‘in’ is. Ik ben mijn hele leven al een boer, ik kom namelijk uit Schagen. Dus het is voor mij heel normaal dat er programma’s over boeren worden gemaakt. Gijs Staverman plakte na de opnames van De Farm nog even een vakantie van twee weken aan zijn verblijf in Zuid Afrika. Met zijn zwarte Surinaamse vriendin Pearl trok hij door het land.
Gevangenis
Saillant detail is dat de staatsgevangenis van Louisiana de bijnaam De Farm draagt, aangezien het vroeger een plantage was waar slaven hun arbeid verrichten. Tegenwoordig wordt het plantagemodel daar nog steeds gebruikt, door gevangenen zware arbeid te laten verrichten. The Farm is de grootste gevangenis van de Verenigde Staten, waar 85% van de veroordeelden sterft tijdens detentie, aangezien er louter zwaargestraften zitten.
In Nederland zal ‘De Farm’ aanstaande donderdag voor het eerst te zien zijn op Yorin. Deel 1 is van 20.30 uur tot 21.40 en deel 2 van 22.40 tot 23.10.
quote:.................... Dus het is voor mij heel normaal dat er programma’s over boeren worden gemaakt. Gijs Staverman plakte na de opnames van De Farm nog even een vakantie van twee weken aan zijn verblijf in Zuid Afrika. Met zijn zwarte Surinaamse vriendin Pearl trok hij door het land.
Nou idd! Geweklig programma,en zou zeker heftige tv weer opleveren.quote:Op woensdag 2 maart 2005 23:06 schreef _ELMaikel_ het volgende:
oprotten met die onzin ze moeten Paradise hotel doen met Nederlanders dat was nog eens een show
De toelichting is dat ze nog steeds met apartheid te maken kregen in Afrika.quote:Op woensdag 2 maart 2005 23:14 schreef Shirley het volgende:
[..]Wat een vermelding! Totaal van onbelang in het hele stuk, en heeft iemand ooit een andere kleur Surinamer gezien?
Ik ben uitgenodigd bij een van de deelnemers in de kroeg te kijken.quote:
Geweldig inderdaad.quote:Op woensdag 2 maart 2005 23:16 schreef Shirley het volgende:
[..]
Nou idd! Geweklig programma,en zou zeker heftige tv weer opleveren.
Hij's fijn.quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:13 schreef static het volgende:
Goedzo, Oscar mag blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |