Dit vind ik nu echt onzin. Ik kreeg thuis gewoon van mn pa en ma tekst en uitleg. Daar heb je ouders voor.quote:Vanaf woensdag kunnen ook leerlingen in groep 1 van de basisschool seksuele voorlichting genieten. Dan wordt een lespakket gealnceerd voor alle groepen inhet basisonderwijs. Kinderen in groep 1 willen al weten of meisjes een piemel hebben en waar babies vandaan komen.
in zoverre wel dat dit altijd binnen het gezin 'als de tijd daar was' besproken werd. Maar de scholen nemen steeds meer taken van de ouders over. Groep 1 vind ik echt belachelijk omdat je in groep 3 ook nog tijd genoeg hebt om daar aandacht aan te besteden.quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:12 schreef japis het volgende:
[..]
Dit vind ik nu echt onzin. Ik kreeg thuis gewoon van mn pa en ma tekst en uitleg. Daar heb je ouders voor.
quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:26 schreef Ash_nazg_durbatulyk het volgende:
Zie je het al voor je.. Examen theorie en praktijk...
Voorlichting....quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:26 schreef Ash_nazg_durbatulyk het volgende:
Lezen...... het is voorlichting.quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:26 schreef Ash_nazg_durbatulyk het volgende:
quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:23 schreef RealLife het volgende:
Hier worden de jongste Breezah-sletten al klaar gestoomd om met een TMF-neger van bil te gaan![]()
quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:23 schreef RealLife het volgende:
Hier worden de jongste Breezah-sletten al klaar gestoomd om met een TMF-neger van bil te gaan![]()
Ik zie niet in waarom dit zo slecht is. Ik weet nog dat op mijn oude basisschool ook een speciaal televisie programma werd gedraaid voor de kleuterklassen. Baas over je eigen billen heette dat.quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:42 schreef 2cv het volgende:
1,5 'vroege' kleuter wil weten wat een piemel is en gelijk krijgt elke kleuter dit soort info in zijn/haar maag gesplitst.
Het zal m niet verbazen als binnenkort op Fok! te lezen valt dat het geleerde in praktijk gebracht wordt op het schoolplein "Kijk, die van mij is lekker groter dan die van jou". Ik kan nog wel meer voorbeelden bedenken maar dat doe ik liever niet ...
In welke klas was dat? En ging dat over ongewild sexueel (getint) contact of over hoe alles werkt? Ik ben n.l. niet tegen voorlichting over dat eerste.quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:47 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dit zo slecht is. Ik weet nog dat op mijn oude basisschool ook een speciaal televisie programma werd gedraaid voor de kleuterklassen. Baas over je eigen billen heette dat.
Op zich is dat geen onzin, het zal je verbazen hoevaak ouders in gebreke blijven. Alhoewel ik het ook in eerste instantie de taak van de ouders vind. Het is in ieder geval een mooie aanvulling en/ of voorbereiding lijkt me.quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:12 schreef japis het volgende:
[..]
Dit vind ik nu echt onzin. Ik kreeg thuis gewoon van mn pa en ma tekst en uitleg. Daar heb je ouders voor.
Het was gericht op de groepen 1, 2 en 3. Het programma was echter meer gericht op kindermisbruik. Vandaar ook de titel, Baas over je eigen billen.quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:51 schreef 2cv het volgende:
[..]
In welke klas was dat? En ging dat over ongewild sexueel (getint) contact of over hoe alles werkt? Ik ben n.l. niet tegen voorlichting over dat eerste.
Ja en hoe komt dat nou?? Omdat steeds meer ouders te beroerd zijn om de kindertjes die er unbedingt en met de meest moeilijke ingrepen moesten komen gewoon op te voeden. Steeds meer kids komen omdat het 'hoort' en omdat paps en mams erbij willen horen. Niet omdat ze uit pure liefde gewenst zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:20 schreef tomic het volgende:
[..]scholen nemen steeds meer taken van de ouders over.
Veel verder zal het ook niet gaanquote:Op woensdag 31 maart 2004 13:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Het was gericht op de groepen 1, 2 en 3. Het programma was echter meer gericht op kindermisbruik. Vandaar ook de titel, Baas over je eigen billen.
...... Wat is er nu mis dat kleine kinderen het verschil leren tussen een jongen en een meisje en waar babies vandaan komen?......
Okee, maar je bent nog maar een klein meisje.quote:Op woensdag 31 maart 2004 13:04 schreef kleinmeiske het volgende:
Mede daarom wil ik dus nooit van m'n leven koters ...
Zal ook nooit groot wordenquote:Op woensdag 31 maart 2004 13:05 schreef nikk het volgende:
[..]
Okee, maar je bent nog maar een klein meisje.
Het eerste deel van je verhaal zit jammer genoeg wel een waarheid in helaas.....quote:Op woensdag 31 maart 2004 13:04 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Ja en hoe komt dat nou?? Omdat steeds meer ouders te beroerd zijn om de kindertjes die er unbedingt en met de meest moeilijke ingrepen moesten komen gewoon op te voeden. Steeds meer kids komen omdat het 'hoort' en omdat paps en mams erbij willen horen. Niet omdat ze uit pure liefde gewenst zijn.
En vervolgens valt het dus vies tegen als 't kind wel eens jankt of vervelend is. Nog moeilijker is opvoeden hè, daar gaat tijd in zitten. Sterker nog, daar moet je zelf over nadenken. Aggossie ...
Mede daarom wil ik dus nooit van m'n leven koters ...
Een je-lijf-is-van-jezelf-dus-daar-moeten-anderen-afblijven is geen slecht idee i.v.m. die idioten die er tegenwoordig op ons aardbolletje rondlopen, maar uitleggen waar kids vandaan komen e.d. is voor een later stadium in mijn ogen.quote:Op woensdag 31 maart 2004 13:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Het was gericht op de groepen 1, 2 en 3. Het programma was echter meer gericht op kindermisbruik. Vandaar ook de titel, Baas over je eigen billen.
Nu kan je je afvragen of dit erger is dan een lichte vorm van seksuele voorlichting. Want laten we wel wezen, waar hebben we het nou over? Wat is er nu mis dat kleine kinderen het verschil leren tussen een jongen en een meisje en waar babies vandaan komen? Ze gaan heus niet allerlei standjes met die kinderen doornemen ofzo hoor...
Waarom?quote:Op woensdag 31 maart 2004 13:26 schreef 2cv het volgende:
[..]
Een je-lijf-is-van-jezelf-dus-daar-moeten-anderen-afblijven is geen slecht idee i.v.m. die idioten die er tegenwoordig op ons aardbolletje rondlopen, maar uitleggen waar kids vandaan komen e.d. is voor een later stadium in mijn ogen.
m.a.w. zij vroegen naar de bekende weg en wisten dus eigenlijk al dat meisje geen piemel hebben..quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:12 schreef japis het volgende:
Kinderen in groep 1 willen al weten of meisjes een piemel hebben
Kleuterschool (4-5)quote:Op woensdag 31 maart 2004 13:41 schreef sp3c het volgende:
hoe oud zijn kinderen in groep 1 eigenlijk ook weer?
quote:Op woensdag 31 maart 2004 13:48 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Kleuterschool (4-5)
Denk je werkelijk dat ze allerlei standjes gaan zitten doornemen met die kinderen? Of uitleggen hoe meisjes moeten pijpen, waar de penis precies in moet, welk soort glijmiddel je moet gebruiken bij anale seks, etc?quote:Op woensdag 31 maart 2004 13:57 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Voorlichting over kindermisbruik lijkt me inderdaad een goed idee. Maar uitleggen hoe seks werkt lijkt me geen goed idee op die leeftijd. Laat 'verkering' van die kleine kids maar lekker bij een enkel kusje op de wang blijven en niet dat ze gaan lopen experimenteren met wat ze op school hebben geleerd.
Jaquote:Op woensdag 31 maart 2004 14:01 schreef nikk het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat ze allerlei standjes gaan zitten doornemen met die kinderen? Of uitleggen hoe meisjes moeten pijpen, waar de penis precies in moet, welk soort glijmiddel je moet gebruiken bij anale seks, etc?
Daarnaast, wil je daadwerkelijk een adequate voorlichting geven over misbruik dan zul je toch echt enige seksuele voorlichting moeten geven.
Geen idee wat ze willen gaan uitleggen, maar wat jij beschrijft hield het zo'n beetje in op school toen ik 11 was.quote:Op woensdag 31 maart 2004 14:01 schreef nikk het volgende:
Denk je werkelijk dat ze allerlei standjes gaan zitten doornemen met die kinderen? Of uitleggen hoe meisjes moeten pijpen, waar de penis precies in moet, welk soort glijmiddel je moet gebruiken bij anale seks, etc?
Ik denk dat dit zou moeten kunnen zonder al teveel op details in te gaan.quote:Daarnaast, wil je daadwerkelijk een adequate voorlichting geven over misbruik dan zul je toch echt enige seksuele voorlichting moeten geven.
We hebben het over de leeftijd, niet de wijze van uitleg... Uitleg is prima, maar dan wel als ze geen kind meer hoeven zijn. You missed the point.quote:Op donderdag 1 april 2004 14:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat dat betreft ben ik een groot voorstander van de "islamitische" manier, waarin deze voorlichting wordt gegeven door moeders aan dochters en door ooms of kennisen aan jongens
Wat nou 'we'?quote:Op donderdag 1 april 2004 15:38 schreef freud het volgende:
[..]
We hebben het over de leeftijd, niet de wijze van uitleg... Uitleg is prima, maar dan wel als ze geen kind meer hoeven zijn. You missed the point.
net als voorlichtinquote:Op woensdag 31 maart 2004 13:22 schreef Stiffmaster het volgende:
Greop....weird
Bij een goede voorlichting behoort ook een practicum, om te zien of de kids het allemaal goed hebben begrepen. Gaan ze plotseling weer graag naar school.quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:36 schreef tomic het volgende:
Lezen...... het is voorlichting.![]()
Ik vind 5 of 6 jaar te jong. Dan moeten kinderen met andere dingen bezig zijn.quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:30 schreef lady-wrb het volgende:
volgens mij hebben weinig posters in dit topic kinderen in de betreffende leeftijd.
mijn zoontje is 4 en zit in groep 1. ook ik las dit bericht onlangs op teletekst en ik was best verbaasd dat ze dat op school willen gaan doen. in eerste instantie had ik zoiets van : hallo dat maak ik wel effe lekker zelf uit. in tweede instantie dacht ik dat het een 1 april grap was, maar ik geloof dat het toch wel serieus bedoeld was.
in principe ben ik er niet tegen, bij mijn oudste zoon ben ik ook toen hij 5,5 was begonnen met voorlichting, omdat hij een broertje kreeg. maar of er echt veel is blijven hangen op die leeftijd zou ik niet weten....
Dat las ik in de krant ja, noemde ze dingen waarom ze zo vroeg met de voorlichting wilden beginnen. Een meisje van 4 wilde haar moeder een kus geven met de mond open, een soort van tongzoen, omdat ze dat in gtst gezien had.quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:24 schreef Da hopman het volgende:
Als je aan kleuters vraagt hoe laat ze naar bed gaan en ze antwoorden "na GTST", dan moet je toch serieus gaan nadenken over voorlichting.
Ze worden nieuwsgierig ja, maar dat wil niet zeggen dat ze opeens rijp zijn daarvoor.quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:55 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Als je 4 bent denk je daar toch niet over na. Hoewel, tegenwoordig met al die zooi die ze op tv te zien krijgen.... maarja, das weer een ander verhaal...
Wat wil jij antwoorden op zo'n vraag?quote:Op zondag 4 april 2004 13:58 schreef Tha.Gnome het volgende:
Dus mevrouw denkt dat als kinderen vragen: "Waar komen baby's vandaag", dat ze dan al klaar zijn voor sexuele voorlichting.
Wat 'n ziek figuur, bah bah.
Op welke leeftijd is seksuele voorlichting wel verantwoord?quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als ze maar niet denken dat ik mijn kind naar zo'n school zou sturen. Zijn ze wel goed bij hun hoofd daar?
Wat denk je zelf?quote:Op zondag 4 april 2004 15:31 schreef hace_x het volgende:
[..]
Op welke leeftijd is seksuele voorlichting wel verantwoord?
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 31 maart 2004 13:59 schreef freud het volgende:
Mogen kinderen misschien nog kind zijn? Met dit soort domme acties die verzonnen zijn door mensen in hun theoretische luie stoel doe je weinig goeds...
Helaas erg waar ja. Maar goed, een hoop ouders zijn imo ook niet geschikt om kinderen op te mogen voeden.quote:Op zondag 4 april 2004 14:36 schreef SCH het volgende:
Ik heb Sanderijn van der Doef gisteren in Kopspijkers in debat gezien met een mevrouw die wel uit de 18e eeuw leek te stammen en er Victoriaanse opvattingen op nahield. En die het steeds maar over de ouders had. Hallo, wordt wakker. Heel veel ouders hebben het hier niet over.
Natuurl;ijk kan je er te jong mee beginnen! Zo'n kind moet er toch enigzins klaar voor zijn. Een kleuter is nog absoluut niet met dit soort dingen bezig, en dan moet je zulke dingen niet opdringen. Een kind van die leeftijd kan het niet plaatsen en dat kan imo flink verkeerd gaan.quote:Je kunt over de precieze leeftijd discussieren maar ik denk niet dat je er echt te vroeg over kan beginnen.
Weet jij hoe lang deze mevrouw bijvoorbeeld les heeft gegeven of andere praktijkervaring heeft opgedaan met kids? Ik heb het niet over boeken etc, maar over het hands on werken ermee.quote:Ik vond Van der Doef een helder verhaal hebben, ze heeft er ook nog eens veel verstand van want ze is al jarenlang zeer intensief met dit onderwerp bezig.
Het heeft met preuts zijn geen ruk te maken. Ga je kinderen van 4 ook al bekend maken met longkanker en hart- en vaatziekten? Kinderen uitleggen dat je van wiet psychoses kan krijgen? Nee, dat doe je niet omdat zo'n kind daar niet mee bezig is.quote:Het verbaast me nogal dat er nog zoveel angst en preutsheid is op dit vlak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |