FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [project] Patrick Jamex's Honda S2000 Deel 2
ThaFreakmaandag 29 maart 2004 @ 23:22
[project] Patrick Jamex's Honda S2000 huge update
Na meer dan 17000 views en een time out bij het veranderen van de openingspost hier dan het nieuwe topic met de geupdate openigspost....


In dit topic zullen jullie een complete verbouwing zien van een Honda S2000 van Patrick Jamex die lid is van StreetLegalHonda

Eerst een een foto van de staat voor het begin van het project:
voorkant

achterkant

................................................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................................................

We zullen eerst eens kijken naar een paar spullen die gemonteerd gaan worden:

C-West Body Kit
Voorbumper

Zijskirts

Achterbumper

Airductcovers

................................................................................................................................................................................................

motormods
vortech supercharger

Watercooler

Aftercooler

Luchtinlaat

Blow Off Valve (BOV)

Toda Exhaust Manifold, zal later worden gemonteerd

Veilside Titanium Single

Spoon Flywheel

................................................................................................................................................................................................

Interieur mods
Spoon Carbon Bucket Seats

A'PEXi V-AFC II

A'PEXi RSM Rev/Speed Meter

Science Of Speed A-Pillar Gauge Pod

Defi Link Control Unit II

Defi Link BF Boost Gauge
Defi Link BF Oil Press Gauge
Defi Link BF Oil Temp Gauge
Defi Link BF EGT Gauge


Voodoo Shiftknob

Takata MPH-340R Seatbelts

................................................................................................................................................................................................

Overige exterieur mods
Veilside Carbon Wing, zelfde model alleen lager

Spoon Carbon Plug Cover

Visracing Carbon Hood

Yokohama AVS Sport Tires

Volk Racing

carbon spiegels

................................................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................................................

Hieronder stukjes en plaatjes wat er al gebeurt is:

10-01-2004
quote:
eerste dag achter de rug, lekker opgeschoten:

- Interieur eruit (dashboard nog niet nodig)
- Spiegels, portiergrepen, voor + achterbumper, achterklep en cabrioletkap gedemonteerd
- Zijruiten eruit
- Antenne gedemonteerd
- Koplampen + achterlichten gedemonteerd

We hebben de bodykit even gepast en hierbij HULDE AAN C-WEST! Ongelooflijke pasvorm, hadden ze bij het demontagebedrijf nog niet eerder meegemaakt. Erg netjes dus.






14-01-2004
quote:
Vandaag is het motorblok eruitgehaald en is de voorruit gedemonteerd. Het motorblok wordt morgen opgehaald door de persoon die de Supercharger gaat monteren.

De voorruit en zijruiten breng ik morgen naar Autoruitservice van de Ven, een bedrijf die gespecialiseerd is in verschillende soorten raamfolie. Daar worden de ruiten voorzien van een "lichte" tint.

Volgende stap is het "spuitklaar" maken van de auto.






15-01-04
quote:
Vandaag zijn de voorschermen gedemonteerd en zijn ze begonnen met het strak maken van de achterklep en antennegat. Hiervoor gebruiken ze een ouderwetse methode (metaal) wat ervoor zorgt dat het één geheel wordt.








17-01-04
quote:
Vandaag zijn ze alleen bezig geweest met het dichtmaken van de linker-uitlaat-uitsparing. Flink wat werk, maar zeker netjes gedaan. De lijn loopt perfect door en als het straks klaar en gespoten is, lijkt het alsof het origineel is (en laat dát nou net de bedoeling zijn).








18-01-04
quote:
Vandaag ff wezen kijken bij de Superchargeropbouwman. Het valt allemaal mee, over bepaalde dingen is ie niet helemaal te spreken en gaat daarom nog e.e.a. aanpassen.

We hebben gekeken of alles past en dat ziet er allemaal goed uit. Nu wordt alles gecontroleerd, koppelingsplaat wordt naar Duitsland gestuurd en aangepast voor meer vermogen.








Nieuw en beter punt voor olietoevoer naar charger

Olietoevoer voor supercharger klaar


19-01-04
quote:
In het motorcompartiment is nu bijna alles verwijderd en ze zijn ook begonnen met schuren. Woensdag of donderdag gaat ie op transport naar de spuitplaats.







23-01-2004
quote:
Voorbereidend werk is bijna gedaan, het lijkt er nu toch echt op dat ie volgende week naar de spuitplaats kan.






27-01-04
quote:
Auto zou vandaag richting spuiterij gaan, wordt dus nu pas volgende week
13-03-2004
quote:
Na een reis van 740 km weer thuisgekomen met m´n velgen, dashboard, stuur en motorkap.

Dashboard is erg mooi geworden. Niet te schreeuwerig en slechts kleine details die zijn gewijzigd. Een echte leek zal waarschijnlijk niet zien dat er iets veranderd is.

Grootste wijziging is de bekleding. Voor twee Defi meters en de control-unit is een mooi paneeltje gemaakt op de plaats waar normaal gesproken de radio te vinden is. De radio krijgt een etappe hoger zijn plaatsje. De A´PEXI´s komen in de ventilatie-units.












09-03-2004
Motor ingebouwd












29-03-2004
Grote update in elkaar:
Kleur is inmiddels bekend, carbon motorkap geplaatst, nieuwe cabriokap is klaar (antracietgrijs), dashbord geplaats met de ingebouwde apexi's, a-pillar steun voor meters, spoon stuur, quick release systeem van sparco



















de vernieuwde cabriokap



interieur met nieuwe dashboard







inbouw van de 2 apexi's, moet alleen nog worden afgewerkt






Voor de mensen die de s2000 in het echt willen zien moet je naar ets ets gaan, daar zal de auto voor het eerst in het echt te zien zijn!

Topic zal constant worden upgedate, dus blijf een kijkje nemen!
ThaFreakmaandag 29 maart 2004 @ 23:22
ruimte gereserveerd voor toekomstige updates!
StefanPmaandag 29 maart 2004 @ 23:29
Leuk hoor! Motor ziet er mooi uit! Hopelijk houdt 'ie al die PKs De voorbumper is echt heel mooi op de auto.

Ben persoonlijk van mening dat de kleur een beetje een anticlimax is, zilver... te gewoontjes, saai, maar goed dat is mijn mening. Als je het zelf maar mooi vindt! Misschien is hij in het echt wel prachtig, foto's zijn nog iets te klein en onduidelijk om daar iets over te zeggen.

Maar wanneer is hij nou af? En ga je nog op de rollerbank? Ik zie dat je wel goede controllers hebt gekocht, wie gaat die tunen? Ben je al uitgenodigd door shows om langs te komen? Hehehe.

De velgen ben ik erg jaloers op hoor... Op de mooie 1998 supra die ik over een jaar of 5 koop, komen ook Volks

Succes d'r mee!
Jackal_Omegamaandag 29 maart 2004 @ 23:32
nette openingspost, dude
drelletjemaandag 29 maart 2004 @ 23:44
echt prachtig ding vind ik hoor!
VjenneKloetnmaandag 29 maart 2004 @ 23:49
Resultaat is
Maar hoe financiër je dit eigenlijk? Sponsor of allemaal eigen werk?
PatrickJamexmaandag 29 maart 2004 @ 23:53
@ Stefan:

De kleur is idd erg persoonlijk. Ik heb er zelf sinds de introductie ervan een zwak voor. Ik ben niet iemand die met de mode meegaat en daarom een populair kleurtje neem. Het is Lexusgrijs, welke ze sinds 2000 gebruiken i.p.v. hun "briljantzilver". Vrij lastig uit te leggen, maar je moet het voorstellen als gewoon zilver met een vleugje brons

Wanneer ie af is kan ik nog niet zeggen. Er is nog veel te doen. De Big Brake kit is nog onderweg en dat is één onderdeel van de vele die we niet gaan redden voor de eerste show (ETS Amsterdam). Ook de audio gaan we niet redden, ik hoop dat we daarmee direct ná de ETS kunnen beginnen. Dan zijn er nog kleine dingetjes. Heb nu op het laatste moment van spoiler moeten veranderen, omdat de kwaliteit van de Veilside echt tegenviel en bovendien de verkeerde pootjes waren meegestuurd. Heb nu de kleinste Rotora Carbon Fiber GT-Wing die nog voor de ETS gemonteerd gaat worden. Als die erop zit, gaan we kijken of ie toch niet te hoog is. Als dat wel het geval is, laat ik nieuwe alu pootjes maken naar mijn eigen smaak.

Afstellen doet een goede vriend van mij. Hij heeft jarenlang in de racerij gewerkt en veel motoren gebouwd. We gaan voor een dag een rollenbank reserveren om hem perfect af te stellen. Mede door de tricky rij-eigenschappen en het vermogen wat ie straks heeft, is dit een van de weinige gevallen dat een spoiler niet alleen voor de looks gekozen wordt, maar ook nog daadwerkelijk nut gaat hebben.

Op de ETS kun je de auto vinden op de stand van Kaila Yu, de topmodel/actrice/zangeres en gezicht van vele grote Amerikaanse tuningshows die ze uit de USA laten overkomen. Vorige maand ben ik uitgenodigd voor de International Tuningsalon in Mechelen, eind oktober/begin november. Heb nog geen planning voor de overige shows, maar je zal de auto zeer zeker op meerdere evenementen tegenkomen.

De Supra is echt één van de überjapanners, zeer indrukwekkende auto die ook hoog op mijn lijstje staat.
PatrickJamexmaandag 29 maart 2004 @ 23:58
quote:
Op maandag 29 maart 2004 23:49 schreef VjenneKloetn het volgende:
Resultaat is
Maar hoe financiër je dit eigenlijk? Sponsor of allemaal eigen werk?
Voornamelijk eigen werk. Bepaalde onderdelen doe ik samen met enkele bedrijven,dit heeft mede te maken door het feit dat ik de spullen via mijn groothandel verkoop. Het is begonnen als een privé hobbyproject, maar heb besloten mijn bedrijfsactiviteiten wat verder te gaan uitbreiden en ook de carstyling/audio te gaan doen. De auto zal ook ingezet gaan worden als demo-auto voor mijn bedrijf en er zullen zeer zeker meerdere (serieuze) demo-auto´s volgen
Dark-Skydinsdag 30 maart 2004 @ 00:03
Corporate funding Het sleutelwoord voor CASH
3rdStrikedinsdag 30 maart 2004 @ 01:00
Mag ik als auto-leek vragen wat voor nut een "carbon motorkap" heeft?
PatrickJamexdinsdag 30 maart 2004 @ 08:22
In de racerij wordt het gebruikt voor gewichtsbeparing, in het dagelijks leven eigenlijk alleen voor de looks. Het is wel lichter, maar in principe is het voor een normale auto te verwaarlozen wat je er aan gewicht mee wint.

Is uiteraard persoonlijk, maar ik ben zelf echt een Carbonfiel
Klonkdinsdag 30 maart 2004 @ 08:55
Als we toch met het vragenuurtje bezig zijn heb ik er ook nog een

Wat is er nog origineel aan de auto ?
PeuRacdinsdag 30 maart 2004 @ 09:04
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:55 schreef Klonk het volgende:
Als we toch met het vragenuurtje bezig zijn heb ik er ook nog een

Wat is er nog origineel aan de auto ?


Hij is goed

Ik vind het een hele geile auto en ik vind hem zeker een van de mooiste die ik ooit heb gezien (vooral ook omdat jij niet alleen voor de 'Show', maar ook voor de 'Go' gaat), alleen die motorkap dat zou ik nooit doen
-Muse-dinsdag 30 maart 2004 @ 09:11
Haha erg goed bezig, ziet er strak uit

Maar vraagje; de auto is grotendeels klaar, maar ik zie geen nieuwe uitlaat eronder hangen?

(kan ook zijn dat ik erlangs gelezen heb)
PeuRacdinsdag 30 maart 2004 @ 09:16
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 09:11 schreef -Muse- het volgende:
Haha erg goed bezig, ziet er strak uit

Maar vraagje; de auto is grotendeels klaar, maar ik zie geen nieuwe uitlaat eronder hangen?

(kan ook zijn dat ik erlangs gelezen heb)
pssst Ik zie nog helemaal geen uitlaat
Mr._T-Rexdinsdag 30 maart 2004 @ 09:35
Ziet er goed uit Ik had zelf idd ook een andere kleur gekozen, maar das persoonlijk.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
deliberatordinsdag 30 maart 2004 @ 09:58

OMG gewoon weg geil

need more pics

maak je ook een filmpje van een testrun?
qu63dinsdag 30 maart 2004 @ 11:06
ik zie maar 2 plaatjes of ligt dat aan mij
-edit- na een F5 doet ie het wel weer..
-edit 2- stoere foto's die laatse!!!

[ Bericht 13% gewijzigd door qu63 op 30-03-2004 11:14:36 ]
itsontodaydinsdag 30 maart 2004 @ 12:02
Kleur is perfect. Strak, netjes, 'volwassen'.
Luizaodinsdag 30 maart 2004 @ 12:07
jaloers
DopeMastadinsdag 30 maart 2004 @ 15:24
lijpe bak , zal wel heel wat geld gekost hebben .. helaas heb ik dat niet
DeFlipdinsdag 30 maart 2004 @ 16:53
hoeveel hebben die veilside onderdelen je gekost? ik heb gehoord dat ze nogal duur zijn
Maxxiehdinsdag 30 maart 2004 @ 17:50
Thank god heb je geen paarse (japanse kleuren) kleur gekozen!
Ga je hem nog bestickeren, of laat je hem mooi strak ?:)

Echt een prachtige auto, ben ook zeker benieuwd naar de prestaties!
TomKdinsdag 30 maart 2004 @ 18:25
Ik kan niks anders zeggen dan . Netjes uitgebouwd en niet te, zoals je heel vaak ziet.

*is ook jaloers
UnrealMarcdinsdag 30 maart 2004 @ 18:46
Hij's mooi !!

nog een vraagje:
worden de ramen ook getint? of is dat nu al gedaan, k zie het niet goed....
t0ndinsdag 30 maart 2004 @ 18:51
Ik denk hé... dat dit wel eens één van de meesterlijkste s2k's van europa kan worden.
PatrickJamexdinsdag 30 maart 2004 @ 19:02
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:55 schreef Klonk het volgende:
Als we toch met het vragenuurtje bezig zijn heb ik er ook nog een

Wat is er nog origineel aan de auto ?
Iig de spatborden
PatrickJamexdinsdag 30 maart 2004 @ 19:04
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 09:11 schreef -Muse- het volgende:
Haha erg goed bezig, ziet er strak uit

Maar vraagje; de auto is grotendeels klaar, maar ik zie geen nieuwe uitlaat eronder hangen?

(kan ook zijn dat ik erlangs gelezen heb)
Uitlaat is nog onderweg vanuit Japan. Ze hadden de verkeerde gestuurd, nu laat ik eentje overkomen per luchtpost. Het is een enkele geheel titanium Veilside catback systeem.
PatrickJamexdinsdag 30 maart 2004 @ 19:07
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 16:53 schreef DeFlip het volgende:
hoeveel hebben die veilside onderdelen je gekost? ik heb gehoord dat ze nogal duur zijn
Veilside onderdelen zijn idd vrij kostbaar. De GT-Wing is inmiddels teruggestuurd, aangezien het een erg droevige kwaliteit bleek te zijn. Ook de pootjes zagen er niet uit.

Ik hoop dat de uitlaat beter van kwaliteit is. Verkoopprijzen liggen rond de 1100 á 1200 euro.
PatrickJamexdinsdag 30 maart 2004 @ 19:10
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 17:50 schreef Maxxieh het volgende:
Thank god heb je geen paarse (japanse kleuren) kleur gekozen!
Ga je hem nog bestickeren, of laat je hem mooi strak ?:)

Echt een prachtige auto, ben ook zeker benieuwd naar de prestaties!
Past idd niet bij de auto, gewoon een nette, strakke kleur die niet te schreeuwerig overkomt.

Waarschijnlijk wordt ie niet volgeplakt met stickers, enkel een paar van mijn bedrijf (uitaard logisch voor een demo-auto) en dan ook nog alleen op de ruiten

Het kan wel zijn dat ik over een tijdje een eigen look ga/laat ontwerpen, zodat de demoauto´s ten allen tijde te herkennen zijn.
PatrickJamexdinsdag 30 maart 2004 @ 19:12
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 18:46 schreef UnrealMarc het volgende:
Hij's mooi !!

nog een vraagje:
worden de ramen ook getint? of is dat nu al gedaan, k zie het niet goed....
Ramen zijn licht getint. Je kunt het beter zien als de kap erop zit, zal vanavond fotootjes plaatsen. Wou perse geen superdonkere tint, zonde om het interieur te verstoppen
jp84dinsdag 30 maart 2004 @ 19:23
dik
B_BOYdinsdag 30 maart 2004 @ 19:44
dikke wagen. hij is zeker wel bruut. die carbon motorkap voert toch ook de warmte sneller af als een gewone reguliere motorkap?
LSDdinsdag 30 maart 2004 @ 20:27
het zal misschien al wel een enkele keer gevraagd zijn, maar dat kon ik niet vinden, maar waarom ben je over gegaan op een enkele uitlaat? is twee te duur, onzinnig, of vind je het gewoon niet mooi?

dit viel me overigens al een tijd terug op toen de eerste foto's online kwamen...
PatrickJamexdinsdag 30 maart 2004 @ 20:31
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 20:27 schreef LSD het volgende:
het zal misschien al wel een enkele keer gevraagd zijn, maar dat kon ik niet vinden, maar waarom ben je over gegaan op een enkele uitlaat? is twee te duur, onzinnig, of vind je het gewoon niet mooi?

dit viel me overigens al een tijd terug op toen de eerste foto's online kwamen...
Ten eerste is het beter voor de performance (vooral i.c.m. de supercharger) en ten tweede is het anders dan anders. Je ziet ze alleen maar rijden met twee uitlaten, vandaar dat het samen met punt 1 de reden was om over te gaan op 1 uitlaat.
PatrickJamexdinsdag 30 maart 2004 @ 20:32
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 19:44 schreef B_BOY het volgende:
dikke wagen. hij is zeker wel bruut. die carbon motorkap voert toch ook de warmte sneller af als een gewone reguliere motorkap?
Is mij niet bekend. Er zijn ook kappen met "luchtgaten", maar die vond ik weer net té en had verder geen positieve invloed op de prestaties.
Imprydinsdag 30 maart 2004 @ 20:34
Erg vet hoor!
leolinedancedinsdag 30 maart 2004 @ 20:39
Wat een SUPER vette auto...
Ik ben sowiezo al een groot aanhanger van de s2000 maar deze slaat echt alles.

GEWELDIG
WaSTeiLdinsdag 30 maart 2004 @ 20:42
Ik moet zeggen dat de keuze voor lexus-grijs zoals je het noemt een goede keus is i.c.m. de Carbonhood.. Ik heb al vaker voornamelijk Civicjes voorbij zien komen in donker goud/brons of zwart met een carbon motorkap. Daar is het contrast te laag waardoor in mijn ogen de motorkap niet tot zijn recht komt.

Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet met de goede velgen... Hij wordt echt super!!!
klokjesluiderdinsdag 30 maart 2004 @ 20:47
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:22 schreef PatrickJamex het volgende:

Is uiteraard persoonlijk, maar ik ben zelf echt een Carbonfiel
heheh, tell me about it

hoe heb je de kap vastgezet eigenlijk? (heb zelf ook een carbon motorkap op m`n mini, maar die moest vast met bonnetpins en bonnet springs(ook niet verkeerd) omdat er geen bevestigingspunten voor scharnieren etc aan zaten)
DeBastaardodinsdag 30 maart 2004 @ 21:11
jaah net de update gezien, vet geile bak man

patrick mag ik er effe in zitten op automaxx?
MicHELLodinsdag 30 maart 2004 @ 22:30
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 20:31 schreef PatrickJamex het volgende:

[..]

Ten eerste is het beter voor de performance (vooral i.c.m. de supercharger) en ten tweede is het anders dan anders. Je ziet ze alleen maar rijden met twee uitlaten, vandaar dat het samen met punt 1 de reden was om over te gaan op 1 uitlaat.
1 uitlaat is mooier! Maar je hebt een mooie bak, meneer Jamex
OrganicIrondinsdag 30 maart 2004 @ 22:37
oooooh ooooh ooooh ooommggg dat was zo'n beetje het enige dat uit mijn mond kwam tijdens het zien van de update! WAT EEN BRUTE BAK!
en die kleur keuze
vooral je bumper is echt om van te kwijlen! en die sideskirts zijn ook helemala goed!
zeeer vraai! Ik ben benieuwd wat ie doet als je hem de eerste keer flink op zijn staart trapt!
PatrickJamexdinsdag 30 maart 2004 @ 22:57
Thanks for all reactions!

Paar foto´s van vandaag:



jochem8dinsdag 30 maart 2004 @ 22:59
Holy modderfucking shit!

Echt respect man. Sorry, ik weet ff niks zinnigs meer te zeggen. M'n volgende reply zal meer inhoudelijk zijn
ThaFreakdinsdag 30 maart 2004 @ 23:39

zal helemaal mooi staan met eenmaal de volk velgen eronder....
BazzoSdinsdag 30 maart 2004 @ 23:46
Heb jij nou 3 sets velgen?
Thermodinsdag 30 maart 2004 @ 23:47
Holy sh*T! Volk velgen eronder, NIET bestikkeren... GAAN!
bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Die voorkant wat een heerlijk smoelwerk.
cemetery_gateswoensdag 31 maart 2004 @ 00:20
*Kwijl uit mond achtige taferelen*
Kerel...serieus! echt een geweldige keuze dat zilver icm met de carbonhood en stofdak.
s2000 zowiezo al een supermooie auto, maar deze is wel errrug mooi
Res-qwoensdag 31 maart 2004 @ 01:33
Ik vind m erg mooi, alleen ben ik op een of andere manier niet kapot van de kleurencombinaite zilver met zwarte motorkap, ik zou alleen zwart veel mooier vinden. Ook zou ik als je toch aan het vebouwen gaat die extra metertjes een andere plaats geven dan in de middenstijl, dit vind ik net iets te opzichtig.

Wel heel mooi motor-werk
ShaoliNwoensdag 31 maart 2004 @ 10:45
Ik vind hem echt fantastisch mooi, maar ik ben wel een voorstander van de huidige velgen.
Tommehwoensdag 31 maart 2004 @ 13:04
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 23:47 schreef Thermo het volgende:
Holy sh*T! Volk velgen eronder, NIET bestikkeren... GAAN!
bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Die voorkant wat een heerlijk smoelwerk.
De perfecte reactie! Helemaal mee eens!
Slabberdewatskiwoensdag 31 maart 2004 @ 14:05
erg knap werk.
Het is niet helemaal mijn stijl, maar je hebt er zeker een aparte handa aan overgehouden.

Het motorische gedeelte is wel ok wat is de vermogenstoename geweest?
Coolfirewoensdag 31 maart 2004 @ 14:17
zeer netjes gedaan, nu die motor nog even testen op een dynojet en je weet hoeveel pk die motor levert...

en ik mis je mooie velgen......... die je er nu onder hebt zitten zijn standaard en niet echt mooit..
deliberatorwoensdag 31 maart 2004 @ 15:05
*dubbel kwijl*

D.woensdag 31 maart 2004 @ 22:25
Kun je die motorkap niet ook spuiten?
Krijg gelijk zo'n sloopauto-visioenen
PatrickJamexwoensdag 31 maart 2004 @ 22:34
Hehehe, nee. Carbon spuit je niet. Het lijkt op de foto idd erg zwart, maar in het echt ziet het er heel anders uit.

Hugsterdonderdag 1 april 2004 @ 01:23
Nou ja , jij spuit het niet.. das heel wat anders
Kan ik wel begrijpen want carbon is supermooi.

In de race wereld is bijna alles van carbon. Maar wel gespoten. Kijk maar naar de F1 auto's die zie je tijdens de wintertests wel eens blank (Jordan vroeg in de afgelopen winter periode). Maar deze is nu dus gewoon geel.
deliberatordonderdag 1 april 2004 @ 08:40
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 22:34 schreef PatrickJamex het volgende:
Hehehe, nee. Carbon spuit je niet. Het lijkt op de foto idd erg zwart, maar in het echt ziet het er heel anders uit.

[afbeelding]
komt door het breken van het licht dat je die kleurverschillen ziet
D.donderdag 1 april 2004 @ 09:54
ik weet wel hoe mooi carbon is, echter, vind het niet mooi op een zilverkleurige auto.
Anyway, ik hoef er niet mee rond te rijden
jaccozondag 4 april 2004 @ 15:34
03-04-2004

Computergebeuren, Defi metertjes en A´PEXi´s aangesloten en het lijkt allemaal te werken. Waanzinnig om te zien wanneer je de sleutel omdraait

Auto gaat sowieso op trailertje naar de ETS, simpelweg omdat we te weinig tijd hebben om alles af te stellen. Voorkomen is beter dan genezen.

Tommehzondag 4 april 2004 @ 15:36
Goeie zaak, mooi ding man!
Snoop_Doggzondag 4 april 2004 @ 15:49
heeeel mooi maar ik begrijp niet waarom je 2 uitlaten verranderd naar 1

ik vin 2 veel stoerder zker aan iedere kant een zoals standaars s2000
pAinzondag 4 april 2004 @ 15:49
Ik neem aan dat de auto ook nog een andere ECU krijg?? En misschien niet echt iets wat je nog wilt gaan verklappen; zijn er nog andere projecten op stapel en misschien een klein tipje van de sluier wat het eventueel zou kunnen worden (350Z??? )??

Verder wel super tof dat je bedrijfsbus ook in de zelfde kleur is gespoten . Maakt het plaatje net iets completer
psychionyxzondag 4 april 2004 @ 17:05
quote:
Op zondag 4 april 2004 15:49 schreef Snoop_Dogg het volgende:
heeeel mooi maar ik begrijp niet waarom je 2 uitlaten verranderd naar 1

ik vin 2 veel stoerder zker aan iedere kant een zoals standaars s2000
Zie zijn reactie: klik

Edit: Hij neemt de "#18070228" niet mee in de link...?
[project] Patrick Jamex's Honda S2000 Deel 2
qu63zondag 4 april 2004 @ 17:08
beide links doen t nie

[ Bericht 71% gewijzigd door qu63 op 04-04-2004 17:15:59 ]
ook_gekzondag 4 april 2004 @ 17:11
ERg mooie auto
StephanLzondag 4 april 2004 @ 17:52
1 is beter voor de peformances zei hij en met twee, ga je de rest achterna, aangezien veel het al hebben. 2 vind ik zelf ook bruter.
Two_Tribeszondag 4 april 2004 @ 21:05
Zitten die velgen er nog niet op, of ligt dat aan mij?
jaccozondag 4 april 2004 @ 22:07
quote:
Op zondag 4 april 2004 21:05 schreef Two_Tribes het volgende:
Zitten die velgen er nog niet op, of ligt dat aan mij?
De velgen zitten er idd nog niet op
King-Dingelingzondag 4 april 2004 @ 23:11
-edit-
je reactie heeft niets met het topic te maken
-edit

[ Bericht 51% gewijzigd door ThaFreak op 04-04-2004 23:25:30 ]
VjenneKloetnmaandag 5 april 2004 @ 18:43
Vooral die toerenteller vind ik gaaf. En mischien domme vraag, maar waar zit je Km/H teller nu dan?

Cyberdoggmaandag 5 april 2004 @ 18:45
quote:
Op maandag 5 april 2004 18:43 schreef VjenneKloetn het volgende:
Vooral die toerenteller vind ik gaaf. En mischien domme vraag, maar waar zit je Km/H teller nu dan?

[afbeelding]
In een beeldschermpje onder de toerenteller.
jwstoopmaandag 5 april 2004 @ 18:45
die is digiaal...... dus staat eronder volgens mij
Steve-Omaandag 5 april 2004 @ 18:47
Leek vraag

Wat doet een vliegwiel
en waar is een Aftercooler voor
Cyberdoggmaandag 5 april 2004 @ 18:53
quote:
Op maandag 5 april 2004 18:47 schreef Steve-O het volgende:
Leek vraag

Wat doet een vliegwiel
en waar is een Aftercooler voor
Het vliegwiel zorgt ervoor dat de zuigers over hun onderste dode punt heen getrokken worden. Hoe meer cilinders je hebt, hoe lichter het vliegwiel. En hoe lichter het vliegwiel, hoe onstabieler een 4 cilinder gaat lopen. Maar daardoor komt hij wel sneller in de toeren.
VjenneKloetnmaandag 5 april 2004 @ 19:10
quote:
Op maandag 5 april 2004 18:45 schreef Cyberdogg het volgende:

[..]

In een beeldschermpje onder de toerenteller.
Ah! Vond die andere metertjes ook al te priegelig. Alleen vind ik digitaal niet zo mooi.
Iemand die ik ken heeft een Renault Twingo (ik weet het, tis geen vergelijking ) maar die teller ververst niet zo snel. Dus daar zie je je snelheid in stappen omhoog gaan b.v 0,2,5,7,9,11,14. Is dat hier ook bij, of zie je gewoon je meter heel snel alle snelheden aangeven?
PatrickJamexmaandag 5 april 2004 @ 19:53
quote:
Op maandag 5 april 2004 18:47 schreef Steve-O het volgende:
Leek vraag

Wat doet een vliegwiel
en waar is een Aftercooler voor
Vliegwiel zie antwoord Cyberdogg Heb overigens zelf geen last van een "onregelmatige loop".

De Aftercooler zorgt ervoor dat de lucht die via de charger het inlaatspruitstuk in gaat extra wordt gekoeld.
Tommy_Kuklinskimaandag 5 april 2004 @ 19:54
Wat een ongelovelijke mooie auto...
zeer mooi gestyled, niet schreeuwerig, GE-WEL-DIG gewoon...
Viper_74maandag 5 april 2004 @ 20:03
Geil man

vindt zelf de S2000 1 van de mooie auto's van Honda
misschien later ook 1 halen. Als ik groot ben, als ik geld heb
Nism0maandag 5 april 2004 @ 20:17
door wie worden jullie gesponsord met die bak?
StephanLmaandag 5 april 2004 @ 22:04
quote:
Op maandag 5 april 2004 20:17 schreef Nism0 het volgende:
door wie worden jullie gesponsord met die bak?
Zijn eigen bedrijf, geld
Gutteguttegutdinsdag 6 april 2004 @ 10:30
Erg mooi wordt ie, zie je niet vaak in nederland dat een auto zo professioneel getuned wordt.
Ik vind zelf de zijskirts en achterbumperspoiler wat teveel "randjes" hebben, ik ben meer gecharmeerd van het wat strakkere werk. Dit vond ik eerst ook van de voorkant maar na het zien van deze

foto ben ik helemaal van mening veranderd.
Ik ben nu ook heel benieuwd hoe de Volk velgen zullen staan
jaccodinsdag 6 april 2004 @ 18:17
April 06 2004
Oe hubba hubba hubba. Kwam ik me toch even wat leuks tegen vanavond, speciaal ontwikkeld voor de Vortech kit. 2 tot 3 dagen levertijd, maybe nog op tijd binnen om te kunnen monteren voor de ETS.

Spearco Intercooler:
PatrickJamexdinsdag 6 april 2004 @ 19:37
Volk wielen gemonteerd:




Alleen heeft die knuppel die het gemonteerd heeft aan de rechterkant de 7,5 J velg achter gedaan en de 8,5 J voor. Wordt dus nog even verwisseld. Ook moet ie nodig uitgelijnd worden
StephanLdinsdag 6 april 2004 @ 19:40
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 19:37 schreef PatrickJamex het volgende:
Volk wielen gemonteerd:

[afbeelding]
[afbeelding]

Alleen heeft die knuppel die het gemonteerd heeft aan de rechterkant de 7,5 J velg achter gedaan en de 8,5 J voor. Wordt dus nog even verwisseld. Ook moet ie nodig uitgelijnd worden
Wel mooi voor de rest.
rebel84dinsdag 6 april 2004 @ 19:47
Mmm, hoé mooi kunnen zwart en zilver zijn!
B_BOYdinsdag 6 april 2004 @ 20:08
sexy wagen zo.
jaccodinsdag 6 april 2004 @ 20:09
uhm geil..................
ook_gekdinsdag 6 april 2004 @ 20:49
komen er ook merk plak plaatjes op te staan?
Of andere leuke strepen?
OrganicIrondinsdag 6 april 2004 @ 21:03
oeioeioei die bak wordt echt gaver met de minuut!
hoe zit het met de spoiler eigenlijk? er kwam toch ook een spoilertje op?
jaccodinsdag 6 april 2004 @ 21:03
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 20:49 schreef ook_gek het volgende:
komen er ook merk plak plaatjes op te staan?
Of andere leuke strepen?
bij mijn weten blijft hij clean. Alleen een paar stickers op de ramen van zijn toekomstige bedrijf
ook_gekdinsdag 6 april 2004 @ 21:32
ah hij kan dus een deel af schrijven als reclame middel
Mr._T-Rexdinsdag 6 april 2004 @ 21:40
Hmmz, ondanks dat het best een aparte kleur zal zijn vind ik dat zilvergrijs erg saai. Misschien dat ie in het echt indrukwekkender is, maar ik vind hem niet zo bijzonder. NOFI

Wel respect voor het feit dat je ff een s2k om bent gaan bouwen
jaccodinsdag 6 april 2004 @ 21:51
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 21:40 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Hmmz, ondanks dat het best een aparte kleur zal zijn vind ik dat zilvergrijs erg saai. Misschien dat ie in het echt indrukwekkender is, maar ik vind hem niet zo bijzonder. NOFI

Wel respect voor het feit dat je ff een s2k om bent gaan bouwen
Laat dat ff maar achterwege. Want ook al heeft hij het vermogen om zo'n project realiseren. Gaat hier ook de nodige tijd overheen.

Laatste update:

April 06 2004
Hier bij mijn "huistuner" in de garage
Deze week gaan we de laatste details afwerken (voor zover we dat kunnen ) voor de ETS.




[ Bericht 0% gewijzigd door jacco op 06-04-2004 22:46:07 (d bij dat vergeten :)) ]
Mr._T-Rexdinsdag 6 april 2004 @ 22:24
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 21:51 schreef jacco het volgende:

[..]

Laat at ff maar achterwege. Want ook al heeft hij het vermogen om zo'n project realiseren. Gaat hier ook de nodige tijd overheen.
Ik snap het ff niet... Heb je de verkeerde gequote? Waar staat at voor?
jaccodinsdag 6 april 2004 @ 22:45
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 22:24 schreef Mr._T-Rex het volgende:

[..]

Ik snap het ff niet... Heb je de verkeerde gequote? Waar staat at voor?
Sorry de D vergeten. en heb je wel goed gequote
Sjoewedinsdag 6 april 2004 @ 22:47
Komt de nog een hartop bij? Die staan echt uberstoer
jaccodinsdag 6 april 2004 @ 22:49
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 22:47 schreef Sjoewe het volgende:
Komt de nog een hartop bij? Die staan echt uberstoer
Nee
tongytongylickylickydinsdag 6 april 2004 @ 22:50
Waar zijn de spiegels?
jaccodinsdag 6 april 2004 @ 22:54
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 22:50 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Waar zijn de spiegels?
Uhm die zijn er even af
-Muse-dinsdag 6 april 2004 @ 23:01
Wat zijn nou de uiteindelijke specs?
Want er is wat aan het motorblok gedaan, toch?
Mr._T-Rexwoensdag 7 april 2004 @ 09:06
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 22:45 schreef jacco het volgende:

[..]

Sorry de D vergeten. en heb je wel goed gequote
aha, das idd een stuk duidelijker Ik snapte het al niet
xSoDxdonderdag 8 april 2004 @ 14:36
OW MY GAWD!!!!


dikke shit ^_^
ShaoliNdonderdag 8 april 2004 @ 14:38
Komen die carbon stoeltjes eigenlijk nog voor de ETS?
ThaFreakdonderdag 8 april 2004 @ 14:45
quote:
08-04-2004

Wat meer nieuws: APR Carbon Mirrors & Radiator Shroud zijn binnen (heb ik alleen nog niet in huis), ga ik morgen in Amsterdam monteren. De APR GTC-Wing ligt bij de douane, maar die fokkers geven het ding morgen pas vrij. Hij wordt dus meegenomen naar de ETS, waar we hem alsnog kunnen "monteren".

Stoelen blijken met een andere container te komen, heel misschien komt die morgen bij Spoon Engeland aan. Als dit het geval is, nemen ze ze nog mee naar Amsterdam. Dan maar hopen dat het niet teveel werk is om de rails aan te passen (hoewel dit waarschijnlijk wel het geval zal zijn). Vanavond eerst maar weer de originele stoelen monteren.
ShaoliNdonderdag 8 april 2004 @ 15:13
quote:
Op donderdag 8 april 2004 14:45 schreef ThaFreak het volgende:

[..]
Wordt nog spannend dus. Maandag ben ik op de ETS. Ik zal wel eens wat plaatjes van het ding gaan schieten.
beschuitdonderdag 8 april 2004 @ 16:39
echt waar, zwaar respect voor deze ultieme kwijlbak!!! ben echt helemaal fan van japans spul dus ook van deze Honda. geweldig!
Morgiondonderdag 8 april 2004 @ 18:16
Helemaal super !! Mijn complimenten !!
AltamirAdonderdag 8 april 2004 @ 19:40
Beetje zonde van die zwarte motorkap, maar verder super ja!
ikookhierdonderdag 8 april 2004 @ 21:01
Ziet er goed uit man
WhiteAssNiggavrijdag 9 april 2004 @ 07:53
Ziet er goed uit, maar persoonlijk had ik 'm toch zwart gelaten. Dashboard is ook supervet geworden!!
ook_gekvrijdag 9 april 2004 @ 09:18
quote:
Op donderdag 8 april 2004 19:40 schreef AltamirA het volgende:
Beetje zonde van die zwarte motorkap, maar verder super ja!
Dat komt omdat het cabron is
StephanLvrijdag 9 april 2004 @ 10:35
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 09:18 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Dat komt omdat het cabron is
carbon
ook_gekvrijdag 9 april 2004 @ 10:41
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:35 schreef StephanL het volgende:

[..]

carbon
Shit een typ fautje
StephanLvrijdag 9 april 2004 @ 10:46
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:41 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Shit een typ fautje
BazzoSzaterdag 10 april 2004 @ 11:10


qu63zaterdag 10 april 2004 @ 11:12
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 11:10 schreef BazzoS het volgende:


[afbeelding]
B_BOYzaterdag 10 april 2004 @ 12:48
rofl
tongytongylickylickyzaterdag 10 april 2004 @ 13:06
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 11:10 schreef BazzoS het volgende:


[afbeelding]


Prachtig!
jaccozaterdag 10 april 2004 @ 13:16
08-04-2004

APR Carbon Mirrors & Radiator Shroud zijn binnen (heb ik alleen nog niet in huis), ga ik morgen in Amsterdam monteren. De APR GTC-Wing ligt bij de douane, maar die fokkers geven het ding morgen pas vrij. Hij wordt dus meegenomen naar de ETS, waar we hem alsnog kunnen "monteren".

Stoelen blijken met een andere container te komen, heel misschien komt die morgen bij Spoon Engeland aan. Als dit het geval is, nemen ze ze nog mee naar Amsterdam. Dan maar hopen dat het niet teveel werk is om de rails aan te passen (hoewel dit waarschijnlijk wel het geval zal zijn).

Vandaag is de Walbro brandstofpomp geplaatst en zijn er kleine dingetjes in het motorcompartiment afgewerkt. Ook hebben we de originele stoelen geplaatst.





Overige foto´s:




Morgenvroeg gaan we de auto even in grote lijnen schoonmaken en de wielen aan de rechterkant even omwisselen. Daarna de auto op de trailer en richting Amsterdam, waar ik hopelijk tijd genoeg heb voor het plaatsen van de overige dingen.

De ETS is overigens de enige show waar ie komt te staan terwijl ie nog niet af is.
OrganicIronzaterdag 10 april 2004 @ 15:06
hahaha en hij blijft maar bruter worden ook he!
ge-wel-dig topic dit!! Zit iedere keer weer te genieten!
H3rt0gJ4nzaterdag 10 april 2004 @ 15:16
Dat ding wordt idd steeds gekker... ga zo door!
GWDzaterdag 10 april 2004 @ 15:20
heel erg prachtige auto is het geworden ... alleen de velgen hadden wel iets groter gekunt en iets meer chrome dan wat er nu onder zit, maar dat is een kwestie van smaak

voor de reset .. mijn diepe diepe bewondering en respect voor dit prachtige project
GWDzaterdag 10 april 2004 @ 15:21
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 15:20 schreef GWD het volgende:
heel erg prachtige auto is het geworden ... alleen de velgen hadden wel iets groter gekunt en iets meer chrome dan wat er nu onder zit, maar dat is een kwestie van smaak

voor de reset .. mijn diepe diepe bewondering en respect voor dit prachtige project
ow laatste foto's niet gezien, je hebt al andere Rims !!! nu issie nog veel mooier
GWDzaterdag 10 april 2004 @ 15:26
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:35 schreef StephanL het volgende:

[..]

carbon
karton
BazzoSzaterdag 10 april 2004 @ 15:28
ik ga even scheuren met mijn s2000 in NFSU
B_BOYzaterdag 10 april 2004 @ 16:04
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 15:28 schreef BazzoS het volgende:
ik ga even scheuren met mijn s2000 in NFSU
heb ik net gedaan:D
BazzoSzaterdag 10 april 2004 @ 16:56
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 16:04 schreef B_BOY het volgende:

[..]

heb ik net gedaan:D
ik toch ook
rijd wel fijn trouwens met alle level 3 updates enzo
P-aulzaterdag 10 april 2004 @ 17:25
Zit er nou ook een spoiler achterop? Bij de ETS zag ik dat opeens terwijl ik het niet op foto's gezien heb. Misschien wel over het hoofd gezien. In het echt lijkt ie trouwens wel 25 x vetter
zwahielzaterdag 10 april 2004 @ 19:41
Er is maar één smilie die hier zegt wat ie hierover kan zeggen...



wat een ongeloofelijk mooie wagen is het geworden tot nu toe al!

Het origineel vind ik zelf al behoorlijk sjiek, maar deze wagen owowowowow! Waarzinnig mooi!
StephanLzaterdag 10 april 2004 @ 19:48
Inclusief babes

Als het goed is moet deze het zijn, stond er maar 1 dus

drelletjezaterdag 10 april 2004 @ 19:50
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 19:48 schreef StephanL het volgende:
Inclusief babes

Als het goed is moet deze het zijn, stond er maar 1 dus

[afbeelding]
heb je meer foto's??
StephanLzaterdag 10 april 2004 @ 19:54
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 19:50 schreef drelletje het volgende:

[..]

heb je meer foto's??
Nee dat was de enige., sorry
DeBastaardozaterdag 10 april 2004 @ 20:09
Ben toch echt benieuwd hoeveel pk die kar heeft man!

Hoeveel schat je?

Ik denk tussen de 350 en 400.
Mikkiezaterdag 10 april 2004 @ 20:32
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 05:57:54 ]
Hellrazorzaterdag 10 april 2004 @ 20:47
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 20:32 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Teveel om z'n rijbewijs te behouden vermoed ik

Tenminste... dat zou bij mij zo zijn
lol
SLETPowerzondag 11 april 2004 @ 02:27
Patrick ik vind het echt een super project, ik werk zelf bij een Honda dealer, en heb het genoegen al gehad om even met de nieuwste te rijden, ik vind ze zelf echt super, en hoe deze is getuned.. is gewoon mooi... goed werk!
B_BOYzondag 11 april 2004 @ 13:32
wij willen pics van de ets!!!
itsontodayzondag 11 april 2004 @ 13:47
Alsjeblieft





D.zondag 11 april 2004 @ 13:50
die strijkplank achterop is echt a no go
drelletjezondag 11 april 2004 @ 14:32
geil ding
MegAzondag 11 april 2004 @ 14:42
quote:
Op zondag 11 april 2004 13:50 schreef D.Rose het volgende:
die strijkplank achterop is echt a no go
mee eens..de rest was nog mooi strak en deze verpest de lijn..
Sjoewezondag 11 april 2004 @ 14:59
Ik vind 'm stiekem wel mooi geloof ik, en zoals gezegd, zo'n S2k heeft m eigenlijk ook gewoon nodig zeker als je opeens 35% extra power d'rbij hebt.
jwstoopzondag 11 april 2004 @ 15:00
idd! hou normaal gesproken wel van een beetje spoilerwerk, maar deze is gewoon niet in evenwicht met de rest van de auto, gewoon TE lomp
B_BOYzondag 11 april 2004 @ 15:32
met kap open is hij erg lomp ja. maarja het is beter voor de bestuurbaarheid. maybe een iets lagere kopen voor shows. met dak dicht zal de grote wel meevallen denk ik.
blindfoltzondag 11 april 2004 @ 17:19
Ik ben net terug uit Amsterdam en heb hem dus ook zien staan.
Zag ik het nu goed dat er geen einddemper onder zat?
verder super!!
StephanLzondag 11 april 2004 @ 18:57
quote:
Op zondag 11 april 2004 17:19 schreef blindfolt het volgende:
Ik ben net terug uit Amsterdam en heb hem dus ook zien staan.
Zag ik het nu goed dat er geen einddemper onder zat?
verder super!!
Nee zat er niet onder, moet die nog binnen krijgen namelijk, dus vandaar.
rebel84zondag 11 april 2004 @ 19:22
quote:
Op zondag 11 april 2004 18:57 schreef StephanL het volgende:
Nee zat er niet onder, moet die nog binnen krijgen namelijk, dus vandaar.
Spreekt iedereen nu in naam van Patrick of heb ik iets gemist?
StephanLzondag 11 april 2004 @ 19:44
quote:
Op zondag 11 april 2004 19:22 schreef rebel84 het volgende:

[..]

Spreekt iedereen nu in naam van Patrick of heb ik iets gemist?
Jah gewoon veel lezen er over
t0nzondag 11 april 2004 @ 21:45



die rare plek op 't linker portier is een stofdeeltje wat door de flits zichtbaar geworden is





Mijn bijdrage
Mikkiezondag 11 april 2004 @ 22:07
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 85% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 05:57:54 ]
Huiliezondag 11 april 2004 @ 22:20
WTF....Honda Vos in Stadskanaal???
44PJ3zondag 11 april 2004 @ 23:14
ach die ben ik ook tegen gekomen

en ik met nog 2 vrienden van me hebben nog een praatje gemaakt met de eigenaar .

alle 3 nike air max, 2 met lonsdale pet, 2 lonsdale polo, 1 levi's trui, en broeken enzo weet ik niet , maar misschien weet je dan wie we zijn.
FooKzdinsdag 13 april 2004 @ 16:32
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 19:48 schreef StephanL het volgende:
Inclusief babes

Als het goed is moet deze het zijn, stond er maar 1 dus

[afbeelding]
Deze babe (inclusief mezelf):
http://home.wanadoo.nl/dammers/Amsterdam/xChick%20DelSol2.JPG

StephanLdinsdag 13 april 2004 @ 16:37
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 16:32 schreef FooKz het volgende:

[..]

Deze babe (inclusief mezelf):
http://home.wanadoo.nl/dammers/Amsterdam/xChick%20DelSol2.JPG

Je had haar stevig vast moeten pakken
zwikdinsdag 13 april 2004 @ 17:16
Hey, ik was ook op de ETS en heb ook wat plaatjes geschoten (zal wel kijken wanneer ik ze kan uploaderen).

Mooie wagen op die gruwelijk vieze sticker op de voorruit na :/ .

Toch een minpuntje . Die blauwe displays (links enrechts van het stuur) vond ik persoonlijk best wel slecht weggewerkt. Wordt daar nog wat aan verandert ?
PatrickJamexdinsdag 13 april 2004 @ 17:28
Sticker?? Volgende keer ff beter kijken, was gewoon een doorzichtig stukkie plastic die met twee stukjes tape vastzat op de ruit.....de jongens van de stand waar ik stond vroegen of ze deze banner (van een feest die ze organiseren) op de ruit mochten "plakken".

Blauwe displays worden idd nog beter weggewerkt. Vorige week zijn we lang doorgegaan om hem gedeeltelijk klaar te hebben voor de show. Je kon echt nog wel meer dingetjes vinden die niet helemaal in orde waren, de auto komt nu ook niet eerder meer op een show te staan tot ie klaar is.

Over de vleugel zullen de meningen ongetwijfeld verdeeld zijn. Alles wat op mijn auto gemonteerd zit, heeft functie. Naast dat ik een spoiler mooi vind, zou ik deze niet plaatsen als ie doelloos zou zijn. Dit formaat spoiler is overigens exact de juiste voor de auto, de Veilside en Rotora die ik eerst had bleken te hoog.
SupahFunkdinsdag 13 april 2004 @ 20:35
Ik zou hem zwart gelaten hebben maarja. Voor de rest is die wel vet al die meters enzo.
steve-a17dinsdag 13 april 2004 @ 20:48
erg vette bak, allen jammer van de spoiler achterop
OrganicIrondinsdag 13 april 2004 @ 20:52
zijn die spiegeltjes niet erg klein? kun je daar uberhaupt nog wat in zien?
Vind ze erg in contrast staan met je spoiler... vind dat niet zo mooi.

Verder.... gewoon tegek! Helemaal met die babes ernaast (l)
Mercy_symbolwoensdag 14 april 2004 @ 10:01
Volgt dit topic met spanning,


kan haast niet wachten tot dit project af is,
R2racingwoensdag 14 april 2004 @ 20:07
Volgens mij heb ik Jim die Spoiler erop zien zetten op de ETS
WhiteAssNiggawoensdag 14 april 2004 @ 21:55
Hele mooie wagen geworden, op de achterspoiler en spiegels na. Die doen echt afbreuk aan het geheel...
jaguarzondag 18 april 2004 @ 17:50
Heej Patrick...
wist je dat je in het tuningsblad Auto en Tuning staat op blz. 25.
daar staat je auto toen hij nog zwart was naast een civic
heel leuk hoor
jaccozondag 18 april 2004 @ 21:27
17-04-2004

Auto staat momenteel bij mij thuis, dus ben even Hobby-Bob geweest. Heb de spiegels even goed vastgezet en de APR Radiator Shroud gemonteerd. Ziet er gelijk een stuk netter uit.




Hier meer foto´s…..
Annezondag 18 april 2004 @ 21:29
Ik had hem nog niet gezien als 'af'
B_BOYzondag 18 april 2004 @ 21:52
quote:
Op zondag 18 april 2004 21:27 schreef jacco het volgende:
17-04-2004

Auto staat momenteel bij mij thuis, dus ben even Hobby-Bob geweest. Heb de spiegels even goed vastgezet en de APR Radiator Shroud gemonteerd. Ziet er gelijk een stuk netter uit.
als auto bij mij thuis stond zou ik gaan pimpen en gaan scheuren daar istie tog voor
jp84zondag 18 april 2004 @ 21:55
dikke ATR ernaast
leolinedancezondag 18 april 2004 @ 23:43
quote:
Op zondag 18 april 2004 21:52 schreef B_BOY het volgende:

[..]

als auto bij mij thuis stond zou ik gaan pimpen en gaan scheuren daar istie tog voor
ZEKER! Zo denk ik er dus ook over
Party_Pzondag 18 april 2004 @ 23:57
ik wil nog wel sound files hiero zien van het motorgeluid, aub
PatrickJamexmaandag 19 april 2004 @ 08:50
Auto is nog niet "af". Uitlaat moet nog gemaakt worden en daarna is het afstellen geblazen, de auto is dus nu nog niet rijdbaar

Verder zit ik nog op veel onderdelen te wachten, dus het eind is nog lang niet in zicht.
Foolmaandag 19 april 2004 @ 09:22


Heel veel meer kan ik er niet van zeggen...
deliberatormaandag 19 april 2004 @ 12:18
quote:
Op zondag 18 april 2004 23:57 schreef Party_P het volgende:
ik wil nog wel sound files hiero zien van het motorgeluid, aub
idd, of gewoon een bloedgeil filmpje ervan
Komakiemaandag 19 april 2004 @ 16:23
Eindelijk iemand die snapt hoe je een auto moet tunen

Het zal alle sjonnies met hun mietige opgevoerde en verlaagde Golfjes leren
Annemaandag 19 april 2004 @ 17:23
quote:
Op maandag 19 april 2004 08:50 schreef PatrickJamex het volgende:
Auto is nog niet "af". Uitlaat moet nog gemaakt worden en daarna is het afstellen geblazen, de auto is dus nu nog niet rijdbaar

Verder zit ik nog op veel onderdelen te wachten, dus het eind is nog lang niet in zicht.
Mja oke maar ik heb het vanaf het CRX forum gevolgd tot aan de bumpers
Dus ik had hem nog niet in een nieuw kleurtje gezien
Maar ziet er puik uit!
WaSTeiLmaandag 19 april 2004 @ 18:40
quote:
Op zondag 18 april 2004 21:27 schreef jacco het volgende:
17-04-2004

Auto staat momenteel bij mij thuis, dus ben even Hobby-Bob geweest. Heb de spiegels even goed vastgezet en de APR Radiator Shroud gemonteerd. Ziet er gelijk een stuk netter uit.
Waar is dat voor als ik vragen mag.. Het lijkt mij alleen bescherming van de radiator aan de bovenkant en een stuk versiering of zit er ook nog een stukje performance aan vast?
PatrickJamexmaandag 19 april 2004 @ 19:09
Deze zorgt voor extra directe koeling naar het luchtfilter toe. Het is niet ter bescherming, wel ter afwerking.
B_BOYvrijdag 21 mei 2004 @ 16:22
wanneer kome er weer updates?
PatrickJamexvrijdag 21 mei 2004 @ 21:57
Als er weer een update is

Wachten is nog steeds op de uitlaat
dnzlmaandag 24 mei 2004 @ 16:37
Die stof die rondom het instrumentarium (<-- ) zit hoe noemt men dat en waar te krijgen?



wil dit graag op m'n flatpanel behuizing lijmen voor m'n ICE
DeBastaardmaandag 24 mei 2004 @ 16:39
Das volgens mij alcantra leer ofzoiets ??
WaSTeiLmaandag 24 mei 2004 @ 16:49
quote:
Op maandag 24 mei 2004 16:39 schreef DeBastaard het volgende:
Das volgens mij alcantra leer ofzoiets ??
Bijna goed: het is alcantara (extra A-tje)
dnzlmaandag 24 mei 2004 @ 16:52
Ow, dat wist ik eigenlijk wel
WaSTeiLmaandag 19 juli 2004 @ 14:07
Is hij nu eigenlijk al helemaal klaar. Bij de ETC had je er namelijk nog niet de stoelen o.a. in zitten..
PatrickJamexmaandag 19 juli 2004 @ 16:04
Heb gisteren m´n uitlaatsysteem opgehaald en m´n remmen. Nu kunnen we iig verder. Stoelen zijn als het goed is onderweg.
Steve-O2maandag 19 juli 2004 @ 16:14
foto's
WaSTeiLmaandag 19 juli 2004 @ 16:15
Was er in de tussenliggende periode dus verder helemaal niets gebeurd? In het begin ging het allemaal zo lekker snel of is het juist allemaal zo geplanned?
Twiemaandag 19 juli 2004 @ 16:26
levertijden.... as simple as that..
PatrickJamexmaandag 19 juli 2004 @ 16:28
Auto heeft sinds ETS zo goed als geen wijzigingen ondergaan. Zat enorme levertijd op bepaalde onderdelen en de uitlaat was het meest belangrijke daarvan.

Waarschijnlijk vanavond foto´s.
Remonmaandag 19 juli 2004 @ 18:16
Goed bezig hier!
Alleen jammer dat het niet voor de meeste is weg gelegt.
Succes!
PatrickJamexmaandag 19 juli 2004 @ 18:29
Paar fotootjes van de spulletjes die het laatst zijn binnengekomen:

Spoon Carbon Fiber Spark Plug Cover


JIC Titanium Exhaust



Rotora Big Brake Kit

t0nmaandag 19 juli 2004 @ 18:37


Die uitlaat.. Die brakes....



Superlciht ding die uitlaat ofnie
PatrickJamexmaandag 19 juli 2004 @ 18:45
Ongeveer 4 kg
BazzoSmaandag 19 juli 2004 @ 18:46
boh, ik wil filmpjes
BazzoSmaandag 19 juli 2004 @ 18:47
quote:
Op maandag 19 juli 2004 18:45 schreef PatrickJamex het volgende:
Ongeveer 4 kg
dat is serieus licht
ThaFreakmaandag 19 juli 2004 @ 19:51
quote:
Op maandag 19 juli 2004 18:47 schreef BazzoS het volgende:

[..]

dat is serieus licht
its gonna fly
PeuRacmaandag 19 juli 2004 @ 22:50
* PeuRac kwijlt

heel wat beter dan die Fiats 126'jes en FSO's Polonez waar je hier meer wordt dood gegooid.

WATTE????

Dat ja.
BMWM3maandag 19 juli 2004 @ 22:58
Volgens mij heb ik in die auto gereden
Steve-O2maandag 19 juli 2004 @ 22:59
quote:
Op maandag 19 juli 2004 22:50 schreef PeuRac het volgende:
* Steve-O2 kwijlt

heel wat beter dan die Fiats 126'jes en FSO's Polonez waar je hier meer wordt dood gegooid.

WATTE????

Dat ja.
BazzoSmaandag 19 juli 2004 @ 23:06
quote:
Op maandag 19 juli 2004 22:59 schreef Steve-O2 het volgende:

[..]

dat is pools
BMWM3maandag 19 juli 2004 @ 23:09
quote:
Op maandag 19 juli 2004 22:58 schreef BMWM3 het volgende:
Volgens mij heb ik in die auto gereden
Ja, ik heb dus echt gelijk. In deze rij ik NFS

Steve-O2maandag 19 juli 2004 @ 23:10
need for speed telt niet daar had ik ook 20 inch wielen onder
BazzoSmaandag 19 juli 2004 @ 23:50
quote:
Op maandag 19 juli 2004 23:09 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

Ja, ik heb dus echt gelijk. In deze rij ik NFS

[afbeelding]
ja leuk, paar pagina's terug had ik ook al een s2000 in nfsu :p

-edit- deze dus:
http://members.chello.nl/m.immink2/s2000.jpg
BMWM3dinsdag 20 juli 2004 @ 00:56
quote:
Op maandag 19 juli 2004 23:50 schreef BazzoS het volgende:

[..]

ja leuk, paar pagina's terug had ik ook al een s2000 in nfsu :p

-edit- deze dus:
http://members.chello.nl/m.immink2/s2000.jpg


Niet gezien

Die van jou is ook
t0ndinsdag 20 juli 2004 @ 08:58
Maak er anders een NFS:U topic van
Automatic_Rockdinsdag 20 juli 2004 @ 09:00
Wow, ziet er goed uit allemaal!!
PeuRacdinsdag 20 juli 2004 @ 09:00
quote:
Op maandag 19 juli 2004 22:59 schreef Steve-O2 het volgende:

[..]

Ik zit op t moment enkele weken in Polen
Boinkzaterdag 28 augustus 2004 @ 17:07
Hoe staat het hiermee eigenlijk ?
StephanLzondag 29 augustus 2004 @ 18:02
Gelezen op Streetlegalhonda. Hij has Spoon stoelen besteld maar na 4 keer toegezegd te hebben dat ze kwamen, terwijl de stoelen er nu nog niet zijn, heeft die inmiddels andere stoelen besteld.

Bride Exas III



En hij heeft gekocht:

JIC Titanium Exhaust



Rotora Big Brake Kit



[ Bericht 32% gewijzigd door StephanL op 29-08-2004 18:14:35 ]
Boinkzondag 29 augustus 2004 @ 18:41
Wow mooi chill stoeltjes
Kolkiezondag 29 augustus 2004 @ 21:13
mooie remmenset !
Fiets-toeterzondag 29 augustus 2004 @ 22:15
super mooie remset!
jp84maandag 30 augustus 2004 @ 00:13
bride stoelen

nu nog de groene takata gordels!
PatrickJamexdinsdag 31 augustus 2004 @ 07:52
Bride stoelen zijn nog niet besteld, ze kunnen niet leveren op dit moment. Gaat zeker nog twee maanden duren waarschijnlijk.

Takata gordels heb ik al een tijdje liggen
t0ndinsdag 31 augustus 2004 @ 09:24
Wat 'n gezeur met die stoelen altijd van je man, je zou bijna Raceland stoelen kopen..
t0nwoensdag 1 september 2004 @ 12:01
Even gepikt van het SLH forum:
quote:
31-08-2004

It´s alive!!! Na 7 maanden en 3 weken heb ik hem weer horen lopen.....en hij loopt super!!! Geluid van de charger is ganz geil en de BOV klinkt ook erg lekker. Uitlaatsound is ook helemaal top, dus ik = blij.

Filmpjes:
Stationair front (1.9 mb)
Stationair rear (1.7 mb)
Vroem front (5.6 mb)
Vroem rear (2.8 mb)





Helaas ook weer een tegenslag gehad: De Rotora Big Brake Kit past niet i.c.m. de wielen.....dat wordt dus op zoek naar andere remmen
TazDevlwoensdag 1 september 2004 @ 13:01
NICE!
ThaFreakwoensdag 1 september 2004 @ 18:05
damm een erg geil geluidje komt eruit
Fugiewoensdag 1 september 2004 @ 19:57
klinkt echt super vett
Psychonikeowoensdag 1 september 2004 @ 20:44
onwijs gaaf!!!!
drelletjewoensdag 1 september 2004 @ 21:11
OMG wat een kut geluid....
Doe mij maar een lekkere zware V8 oid..
Freak_66woensdag 1 september 2004 @ 21:22
super vet gedaan. en dat derde remlicht in de kofferbakdeksel (weet niet of dat standaard is) ziet er echt super uit
BazzoSwoensdag 1 september 2004 @ 21:55
quote:
Op woensdag 1 september 2004 18:05 schreef ThaFreak het volgende:
damm een erg geil geluidje komt eruit
wat hij zegt!
BazzoSwoensdag 1 september 2004 @ 21:55
quote:
Op woensdag 1 september 2004 21:22 schreef Freak_66 het volgende:
super vet gedaan. en dat derde remlicht in de kofferbakdeksel (weet niet of dat standaard is) ziet er echt super uit
is standaard ja
Oxylus_donderdag 2 september 2004 @ 20:46
Jongen dat ziet er echt heel goed uit man!
D-Devildonderdag 2 september 2004 @ 22:12
Oh my god, wat een heerlijk geluid uit die uitlaat ! .
ninja-modvrijdag 3 september 2004 @ 00:07
Dat soundje is echt gewoon...
VanDreadmaandag 6 september 2004 @ 10:26
gheghe... dat dat ding in nederland rijdt kan ik gewoon bijna niet geloven
s2000
PatrickJamexmaandag 6 september 2004 @ 13:55
Voor het eerst in bijna 8 maanden hebben we weer met de auto gereden. Ik heb zelf maar een heeeeeel klein stukkie gereden, mijn huistuner iets langer.

Alles viel 100 % mee. Het CheckEngine lampje brandde sinds dinsdag, dit bleek niets voor te stellen. Kwestie van een kabeltje aansluiten en het probleem was verholpen.

Verder zijn de stabilisatorstangen vervangen en moet er nog een nieuwe hoofdremcilinder gemonteerd worden. Helaas heeft de huidige het niet overleefd door het lange "droogstaan". Remmen deed ie dus nog niet Ook nog wat Spoongoodies gemonteerd en uiteraard de voorbumper.

Nieuwtje: Er komt tóch een hardtop (OEM), volgende week breng ik ´m naar de spuiter. Staat toch wel erg dik!

De APR vleugel zal gemonteerd gaan worden op een Carbon achterklep van Visracing (als die op tijd geleverd wordt). Zo blijft de originele klep intact en kan ik ten allen tijde kiezen. Kleppie wisselen valt wel mee.

Stoelen: Ben nog steeds bezig met Amerika en Japan voor de Bride stoelen. Gaat niet echt lekker, duurt erg lang voordat je reactie krijgt. Balen dus.

Remmen: Er zijn blijkbaar maar weinig Big Brake Kits die passen. Of je moet met spacers gaan werken, iets wat ik dus niet wil.














Hier meer foto´s.....

Heel klein filmpie; starten en rolling
Boinkmaandag 6 september 2004 @ 13:59
Jezus, wat is deze enorm vet geworden!! Echt een vette wagen. Wat wordt het eerste evenement waar je staat?
Sjoewemaandag 6 september 2004 @ 14:00
Ga je dat gat voor de tweede uitlaat on de achterbumper nog uitvullen?

Ik vind'm heel mooi worden, enne hardtop yeah! :y)
Fugiemaandag 6 september 2004 @ 14:04
supermooi bakkie
PatrickJamexmaandag 6 september 2004 @ 14:04
@ Boink: Mechelen waarschijnlijk

@ Sjoewe: Welk gat?
Sjoewemaandag 6 september 2004 @ 14:14
Huh welk gat, ik heb nooit iets over een gat gezegd
ThaFreakmaandag 6 september 2004 @ 14:27
says enough
jammer van de remmen, al iets anders op het oog?
Tommaandag 6 september 2004 @ 15:27
Erg netjes Patrick.

Die Volk velgen zijn toch ook erg mooi (vond je OZ's ook nog steeds super, ben er nog niet uit elke mooier zijn ).

Hoe bevalt die supercharger trouwens?
WaSTeiLmaandag 6 september 2004 @ 15:45


Ik wist niet dat het een Diesel was..
nero355maandag 6 september 2004 @ 19:03
Ben ik de enige die het allemaal maar niks vindt wat betreft het "body" gedeelte

Ik vind hem serieus verneukt gewoon... :

1. Metallic Zwart is zo'n beetje HET kleurtje voor een S2000 !!!
2. Die velgen zijn lelijk, zelfs de standaard fabrieks velgen zijn mooier !!!
3. Dat karbon is crap.... geeft het echt een "cheap" look !!!
4. Die extra "klokjes" zijn best wel vepestend/lelijk !!!
5. Gefeliciteerd : Je hebt een " Hoe verneuk ik een S2000 zo veel mogelijk " tutorial geschreven

Enige wat ik wel goedkeur is het motorgedeelte, extra PK's altijd handig
PatrickJamexmaandag 6 september 2004 @ 19:20
@ ThaFreak: Er zijn maar weinig setjes die passen, zal nog eenlange weg gaan worden.

@ Tom: Heb zelf nog niet lang genoeg gereden om er een oordeel over te geven. Hij loopt iig super.

@ nero: Thanks voor je reactie, ook eens leuk dat er iemand reageert die géén smaak heeft
nero355maandag 6 september 2004 @ 20:11
quote:
Op maandag 6 september 2004 19:20 schreef PatrickJamex het volgende:
@ nero: Thanks voor je reactie, ook eens leuk dat er iemand reageert die géén smaak heeft
Tjaa dat vind jij.... maar dat er allemaal "gamertjes" die NFS:U hebben gespeeld reageren met "ooh mooi" zegt ook heel veel

Serieus : Zonde van de auto + het geld
ninja-modmaandag 6 september 2004 @ 20:19
Dat ding klinkt nog altijd gewoon TE lekker

Al een volgende auto op het oog voor zo'n xtreme makeover?
SouthernSunmaandag 6 september 2004 @ 20:27
vind de velgen persoonlijk toch wat minder en over de motorkap twijfel ik nog , maar verder mooie bak. ben eens benieuwd hoe die hard top erbij staat
jaccomaandag 6 september 2004 @ 20:43
quote:
Op maandag 6 september 2004 20:19 schreef ninja-mod het volgende:
Dat ding klinkt nog altijd gewoon TE lekker

Al een volgende auto op het oog voor zo'n xtreme makeover?
Wat dacht je van de P.I.M.P legend die je in de reflectie van het raam ziet

pAinmaandag 6 september 2004 @ 20:47
Had liever een 350Z gezien als nieuw project .
jaccomaandag 6 september 2004 @ 21:06
Je rijd Honda of je rijd Honda

PatrickJamexmaandag 6 september 2004 @ 21:10
quote:
Op maandag 6 september 2004 20:11 schreef nero355 het volgende:

[..]

Tjaa dat vind jij.... maar dat er allemaal "gamertjes" die NFS:U hebben gespeeld reageren met "ooh mooi" zegt ook heel veel

Serieus : Zonde van de auto + het geld
Kijk even naar de knipoog achter mijn reactie, iedereen mag zijn eigen mening hebben. Ik lig er iig niet wakker van als iemand ´m niet mooi vind, bouw de auto voor mezelf

Zal de volgende keer om jouw goedkeuring vragen -->

Volgend project weet ik nog niet, heb nog een Lexus GS300 T3 waar ik e.e.a. mee van plan ben. De Legend laat ik zoals ie is en mijn Civic Coupé Turbo blijft ook in de huidige staat.

350Z is evt. een optie, maar heb ook nog andere plannetjes.....ach, zover is het ook nog niet. Hier ben ik eerst nog wel even zoet mee.
Fugiemaandag 6 september 2004 @ 21:27
quote:
Op maandag 6 september 2004 21:06 schreef jacco het volgende:
Je rijd Honda of je rijd Honda

[afbeelding]
die velgen
pAinmaandag 6 september 2004 @ 21:31
Zo hoort men te reageren, great job .

En sja, als je meer geld in een auto investeerd dan dat ie uiteindelijk in aanschafwaarde heeft gekost (ok, zwaar overdreven misschien??), dan ben je er idd wel eventjes zoet mee.

Ik zou zelf niet aan zon project beginnen (geef mij maar stock een turbo en daar ben ik nu dus ook over aan het nadenken), maar tis iig erg knap wat je voor mekaar hebt gespeeld alhoewel tuperware ook niet mijn ding is, carbon wel
ThaFreakdinsdag 14 september 2004 @ 13:31
quote:

09-09-2004


Vandaag weer een knoop doorgehakt: Stoelen!!

Bride blijkt ook een crime te zijn qua leveringen en als ze te leveren zijn in de USA, willen ze niet "Over seas" verzenden. Dus ben me gaan focussen op iets anders. Beetje links en rechts gezocht, maar bleef hangen bij een model waar ik al eerder naar had gekeken.

Iets hogere prijsklasse dan Spoon en Bride, maar erg uniek en uiteraard kwalitatief niet te evenaren:

Recaro SP-A Full Kevlar


Hetzelfde model als de bekende SP-G, alleen dan geheel van Kevlar. Weegt circa 4,5 kg.

Als het goed is worden ze hier volgende week afgeleverd
quote:
1-09-2004

Zo, weer een klein stapje verder. Vandaag is de auto uitgelijnd, wielen staan er nu eindelijk weer fatsoenlijk onder


quote:
Ook nog een leuk bruikbaar dingetje gekocht:
Toda Exhaust Manifold
quote:
14-09-04
stoelen binnen


BazzoSdinsdag 14 september 2004 @ 13:38
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 13:31 schreef ThaFreak het volgende:
Toch vind ik dat er een spoiler op hoort, hij lijkt wat kaal zo
beschuitwoensdag 15 september 2004 @ 10:11
misschien wel, maar dan niet zo'n mega carbon geval. gewoon iets subtiels dan

zoiets misschien:
Furbdonderdag 17 februari 2005 @ 09:59
hoe staat het hier eigenlijk mee??
Annedonderdag 17 februari 2005 @ 10:37
Ik weet niet precies waar jullie zijn geeindigd, geen zin om terug te lezen
quote:
01-10-2004

Vandaag de oplossing besteld voor het monteren van de gordels: Cusco 4 point rollbar with harnessbar. Vrijwel de enige, veilige optie om een 4-puntsgordel te monteren.

Op de foto is ie blauw, ik heb een zwarte besteld.



08-10-2004

Kofferklep is binnen, foto´s maak ik morgen. Dan ga ik ´m monteren.

Ook plaats ik eerst de originele gordels terug, zodat ie volgende week iig voor de APK kan. Eind deze maand staat de auto in Mechelen en het is de bedoeling dat ik de auto er heenrijd.

Nog iets leuks besteld:


Max Speed Motorsports Carbon Fiber Center Console.


15-10-2004

Vandaag APK-dag.....en uiteraard zonder problemen

Gisteravond de kofferklep definitief gemonteerd. Moest nog gaten boren voor montagepunten en aansluiting van derde remlicht.

Resultaat:



16-10-2004

Auto klaarmaken voor het rijden. D.w.z. nog wat kleine puntjes op de i.

Eerst spruitstuk gemonteerd, bleek een eenvoudig klusje te zijn. Aangezien de Toda nog een extra montagepunt voor een sensor heeft hebben we er gelijk nog eentje extra geplaatst.






Kentekenplaten moesten ook nog gemonteerd worden:


Daarna hebben we een stukkie gereden om de Air/fuel te controleren. Gelukkig niks mis mee, alleen zodra ie boost gaat draaien krijgt ie geen benzine genoeg en knijpt ´m af. Ik heb even wat research gedaan en het blijkt dat de A´PEXi niet het meest geschikte apparaat is i.c.m. de Vortech. Ik heb een soortgelijk verhaal gelezen en de auto liep ná verwijdering van de A´PEXi wél goed. Ik kan er gewoon mee rijden, maar dus niet gaan trappen. Maakt dus niks uit, want ik moet sowieso de eerste tijd rustig aan doen i.v.m. “inrijden”.

Nu is het verwijderen van dat ding een simpele oplossing, maar dan kun je helemáál niks meer afstellen en veilig stellen. Vandaar dat ik nu toch voor een standalone heb gekozen. Deze vervangt de originele Honda ECU én de Vortech computer. Na installatie kan de laptop geplugged worden en kan het afstellen beginnen. Arnout van www.supras.nl gaat dit voor me doen. Afstellen van zo´n apparaat is een vak apart en gelukkig heeft hij die kennis.



Nog ff close-upje van kofferklep:



05-01-2005

Niet veel veranderingen, auto staat te overwinteren bij mijn Honda dealer

Rollbar is onderweg, zodra dat ding binnen is kunnen we in principe weer aan de slag. Dan gaan ook de stoelen erin en de Takata´s.

Verder wijzigingen:

End of story voor de Carbon Wing. Ik vind het kontje met de Carbon Trunk mooi genoeg en vind ´t toch zonde om daar zo´n apparaat op te plaatsen. Nu blijft ie mooi en clean.

Audio is ook nog een twijfelgevalletje. Nu we bezig zijn met de Skyline, loop ik er over te denken om met de S2k hetzelfde te doen (no audio). Maybe alleen een headunit en wat kleine, goede speakertjes.

AEM EMS is waarschijnlijk ook exit. Na installatie zal het Honda-karakter geheel verdwenen zijn en dat vind ik toch ook weer zonde. We gaan nu eerst de auto laten lopen op alleen de Vortech computer om te kijken wat de (A/F) waardes zijn. Als het goed is, laten we het zo.
Zoiets..
Boinkdonderdag 17 februari 2005 @ 11:06
Skyline? Waar kunnen we dat project volgen?
Annedonderdag 17 februari 2005 @ 11:19
Nog nergens
quote:
Samen met Randall een R33 gekocht, zijn we nu aan het strippen en daarna gaan we ´m weer opbouwen a la onze style. Zal binnenkort nog ff wat meer foto´s online zetten.
http://www.kingruler.nl/g(...)t_albumName=album157
Georgesdonderdag 17 februari 2005 @ 11:55
Cool project. Respect voor de tijd en geld die je er in stopt.
Ben ook erg benieuwd naar dat Skyline project.
Annedonderdag 17 februari 2005 @ 13:29
Ik wil ook nog even zeggen dat dit niet zijn enige auto is .
#ANONIEMdonderdag 17 februari 2005 @ 14:49
volgens mij is hij ook Piloot, dus waar moet je anders je geld in stoppen
pAindonderdag 17 februari 2005 @ 14:52
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 13:29 schreef ijsmeis het volgende:
Ik wil ook nog even zeggen dat dit niet zijn enige auto is .
H23A Sol .

is die trouwens al klaar??
jaccodonderdag 17 februari 2005 @ 18:25
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 14:49 schreef Estolan het volgende:
volgens mij is hij ook Piloot, dus waar moet je anders je geld in stoppen
De eigenaar is geen piloot. Dat is een andere Ransbal
jaccodonderdag 17 februari 2005 @ 18:29
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 14:52 schreef pAin het volgende:

[..]

H23A Sol .

is die trouwens al klaar??
De H23a sol is niet van Patrick (eigenaar S2000) en ook niet meer in handen van de bouwer (piloot) hij is vorig jaar verkocht.
#ANONIEMdonderdag 17 februari 2005 @ 18:37
oja dat was het

maarja allemaal bij DBM, en das niks
pAindonderdag 17 februari 2005 @ 19:35
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 18:29 schreef jacco het volgende:

[..]

De H23a sol is niet van Patrick (eigenaar S2000) en ook niet meer in handen van de bouwer (piloot) hij is vorig jaar verkocht.
Ow ja.....

Hmmm, ok, die Sol is verkocht, maar heeft ie hem ooit afgekregen of was er zoveel werk aan dat ie zich er niet kon toe leggen (ik had ergens gelezen dat die kerel echt gekke dingen wilde gaan doen, z'n eigen vliegmachine bouwen van die auto ??
jaccodonderdag 17 februari 2005 @ 19:38
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 18:37 schreef Estolan het volgende:
oja dat was het

maarja allemaal bij DBM, en das niks
De S2000 is in eigen beheer gemaakt net zoals de Del Sol. Deze projecten hebben dus niks met DBM te maken.
jaccodonderdag 17 februari 2005 @ 19:41
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 19:35 schreef pAin het volgende:

[..]

Ow ja.....

Hmmm, ok, die Sol is verkocht, maar heeft ie hem ooit afgekregen of was er zoveel werk aan dat ie zich er niet kon toe leggen (ik had ergens gelezen dat die kerel echt gekke dingen wilde gaan doen, z'n eigen vliegmachine bouwen van die auto ??
Hij wilde er ITB's op maken. Maar dat is nooit goed van de grond gekomen. Maar voor de rest is de Sol gewoon af. Hij is nu met 3 anderen bezig een drag race CRX te maken. En samen met de eigenaar van de S2000 is hij een skyline R33 project begonnen.