Er staat als het goed is wel in de technische specificaties wat het 35-mm equivalent van je objectief is. Dan is het een rekensommetje want dan deel je dat equivalent door het getal dat op je objectief staat. Als je dus een 10-30 objectief hebt dat 35-mm eq. 20-60 heeft dan is je cropfactor:quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:30 schreef -BoBo- het volgende:
ik kan de cropfactor van mn camera niet vinden in mijn handleiding
* kijkt in kruis ===>quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:22 schreef rique het volgende:
[..]
hee jij hier![]()
Ik denk dat ze de straal van de lens bedoelt maar ik weet het niet zeker.
of doorsnee, dat klinkt wat waarschijnlijker
Zo leer je nog eens wat...quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:33 schreef Bright het volgende:
[..]
* kijkt in kruis ===>![]()
![]()
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:36 schreef Bright het volgende:
Probeer google eens ... Welk type had je ook alweer?
edit: we zijn door fotoloog gesnapt in het andere topic; net op tijd weg
Sorry maar dit gaat me ff te snel....quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:32 schreef rique het volgende:
[..]
Er staat als het goed is wel in de technische specificaties wat het 35-mm equivalent van je objectief is. Dan is het een rekensommetje want dan deel je dat equivalent door het getal dat op je objectief staat. Als je dus een 10-30 objectief hebt dat 35-mm eq. 20-60 heeft dan is je cropfactor:
20/10 = 2 (of 60/30=2)
Oke duidelijk. Maar een converter kan toch ook als vergroting dienen???quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:32 schreef Bright het volgende:
Goh, wat een toeval! Jullie hier ook al
die 49mm geeft aan welke maat lens je erop kunt 'schroeven'. Thread betekent schroefdraad. Zegt dus al genoeg
Ja, in de praktijk wordt daar de straal van de opzetlens mee bedoeld. Er zijn bijv. ook convertertjes die ervoor zorgen dat je bijv. een 49mm thread op een 52mm thread kunt schroeven. Dat is dan niks anders dan een ringetje tussen de camera en de opzetlens.
Ow sorry. In je handleiding staat als het goed is een lijstje met technische specificaties. Dan kan je ergens de technische specificaties van het objectief vinden. Daar staan die getalletjes die je ook voorop je objectief hebt gevonden, waar je het vanochtend over had. Bovendien staat er ergens aangegeven met welke brandpuntsafstanden dit overeenkomt als je het uitdrukt in termen voor 35mm fotocamera's (dat zijn die dingen waar fotorolletjes ingaan).quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:04 schreef -BoBo- het volgende:
[..]
Sorry maar dit gaat me ff te snel....
Je 35mm equivalent is dus het bereik wat je hebt alleen dan uitgelegd naar termen van een 35mm camera?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:32 schreef rique het volgende:
[..]
Er staat als het goed is wel in de technische specificaties wat het 35-mm equivalent van je objectief is. Dan is het een rekensommetje want dan deel je dat equivalent door het getal dat op je objectief staat. Als je dus een 10-30 objectief hebt dat 35-mm eq. 20-60 heeft dan is je cropfactor:
20/10 = 2 (of 60/30=2)
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:22 schreef -BoBo- het volgende:
[..]
Je 35mm equivalent is dus het bereik wat je hebt alleen dan uitgelegd naar termen van een 35mm camera?
Op de lens van mijn camera staat dit: 8.2 - 25.8 Mijn 35mm equivalent is 34 - 108. Dan maak ik dus dit rekensommetje: 34:8.2 = ongeveer 4.2 Dan is de cropfactor van mijn camera dus 4.2??
Ik heb hetzelfde "probleem".quote:Op zondag 27 juni 2004 20:12 schreef Bright het volgende:
Mijn cropfactor is afhankelijk van de zoomfactor, kan dat?
Ik heb 28-200mm en er staat op de lens: 7.2-50.8
Dus in groothoek is het 28/7.2=3.88888888889
en in tele is het dan 200/50.8=3.93701
Heeft dat niet met de significantie (dus de afronding) van de getallen te maken? met 28 kunnen ze namelijk 27,5 bedoelen, maar ook 28,4 als je begrijpt wat ik bedoel. Waarschijnlijk is dat jullie "probleem" want deel 28,4 maar eens door 7,15 (om het maar ongeveer bij de beide einden te houden). Het resultaat daarvan is 3,972.... Dat komt al aardig dichter bij die 200/50,8 hè..quote:Op zondag 27 juni 2004 20:12 schreef Bright het volgende:
Mijn cropfactor is afhankelijk van de zoomfactor, kan dat?
Ik heb 28-200mm en er staat op de lens: 7.2-50.8
Dus in groothoek is het 28/7.2=3.88888888889
en in tele is het dan 200/50.8=3.93701
knipperend is misschien dat je flitser nog aan het laden is.quote:Op maandag 28 juni 2004 07:57 schreef Yamyam het volgende:
Wat betekent zo'n knipperend bliksemfiguurtje op een fototoestel?
(gister bij poging tot nachtfotografie, wel met flitser trouwens)
actie foto's maken?quote:Op donderdag 24 juni 2004 19:02 schreef rique het volgende:
[..]
Hoe beter het is hangt af van wat je ermee wil doen. 1/8000 is bijvoorbeeld voor mijn cameragebruik niet nodig.
Wat denk je met die 1/8000e te gaan doen?
Handleiding is zoek. En niet mijn schuld.quote:Op maandag 28 juni 2004 07:58 schreef Xilantof het volgende:
[..]
knipperend is misschien dat je flitser nog aan het laden is.
(check anders ff je handleiding..)
Lijkt me een alleszins acceptabele prijs!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:23 schreef SnuggLe het volgende:
Met digitale fotografie ben ik redelijk lang bezig, maar met gewoon fotografie (een leuke spiegelreflex camera) heb ik geen ervaring.
Nu kan ik een Canon EOS 1000f kopen met 35/80 lens. Daarnaast een 75/300 mm en externe flitser 300 EZ van Canon. Dit alles voor de prijs van 100 euro.
Is dat wat?????
Sterker nog, als je de body en de kitlens in de prullenbak gooit dan heb je voor 100 euro voor de telezoom en de flitser nog steeds een goede deal!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:28 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Lijkt me een alleszins acceptabele prijs!
Tuurlijk zijn die er...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:06 schreef Martijn_77 het volgende:
Van mijn Sony Cybershot kan ik de belichting van de foto regelen zijn er stelregels voor die instellingen wanneer ik welke kan / moet gebruiken?
ooit heeft iemand voor mij hier de afbeelding geplaatst ik heb zelf op computer idee gekeken maar krijg het artikel niet meer tevoorschijnquote:Op zaterdag 10 april 2004 11:21 schreef killko het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
Uitleg:
Als er een A achter de aanbieder staat, krijg je dat er aan de boven- en onderkant wat wordt afgesneden (plaatje linksboven)
Als er een B achter de aanbieder staat, wordt je 3:4 foto verkleind (de hoogte wordt de hoogte van een 2:3 formaat) en er komen witte balken aan de zijkant (plaatje rechtsboven)
Bij een C krijg je ook de hoogte van een 2:3 formaat, maar zullen de witte balken die bij B ontstonden eraf gesneden worden (linksonder)
Bij D wordt het 3:4 formaat behouden en zal die zonder snijden op de afdruk passen.
Bij meerdere letters kan je kiezen.
Computer Idee nummer 3 van 2004. www.computeridee.nl <-- hier vind je de sites van alle afdrukservices die in de bovenstaande test zijn genoemd.
NB: in dit nummer zijn al die afdrukservices op meerdere dingen getest (prijs, kwaliteit, ed..
ja volgens mij heb je gelijk, maar wat bedoel je met over de datum?quote:Op zondag 31 oktober 2004 00:33 schreef killko het volgende:
volgens mij was dat plaatje van mij, maar kan 'm nu niet meer vinden en zal ondertussen ook wel over de datum zijn..
dat de ontwikkelaars ondertussen al andere opties enzo hebben, omdat het al een tijdje terug is dat die plaatjes in een blad stonden..quote:Op dinsdag 2 november 2004 08:23 schreef tempelflower het volgende:
[..]
ja volgens mij heb je gelijk, maar wat bedoel je met over de datum?
is er misschien iemand anders die deze test heeft liggen?
b.v.d.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |