abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17988038
Volgens mij zit het eerste topic vol, dus hier een vervolg...

En ja Xanthe, tis heeeeeeeeeeeeeeeel spannend allemaal.

Alles goed met jou?
pi_17988070
(Even mijn laatste berichtje gekopieerd uit deel 1...)

Ja! Hier ben ik weer; de punctie is achter de rug! Er zijn 10 eitjes gevonden en de productie van mijn ventje was ook goed! Boven verwachting veel dus !! Ik had zelf op 5 eitjes gehoopt, omdat ze rechts nog zo klein waren. Zelfs de gyne. was blij verrast. Ze kwalificeerde de punctie als een lastige en had gehoopt op 5 eitjes. Dus die 10 is echt perfect!!!

De punctie was toch wel een soort van hoogtepunt, waar ik nu nog van aan het bijkomen ben. Ik vond het behoorlijk pijnlijk, vooral de follikels die nog klein waren deden erg pijn. Eigenlijk wel logisch dat die moeilijker aan te prikken zijn; een halfopgeblazen ballon prik je ook niet zomaar lek.

Heel spannend allemaal, dit is de utlieme test tenslotte. Ik moet zeggen dat ik nu heel ontspannen ben. Nu moet de natuur zijn werk doen.......Zondag horen we of er eitjes bevrucht zijn en hoeveel. De eventuele terugplaatsing zou dan maandagmiddag zijn....

Ik moest nog 3x pregnyl spuiten in de komende dagen; beginnend op donderdag, daarna op zaterdag en nog 1 op maandag.

Dus, ik ben nu heel blij, dit is weer een overwinning. Nu de volgende stap. En daarna nog vele...maar 1 tegelijk. Ik loop in iedergeval niet met mijn hoofd in de wolken, maar ik geniet wel een klein beetje van deze stap vooruit
  vrijdag 26 maart 2004 @ 19:49:11 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_17990064

Wat een mooie score!
En zo te horen ben je er aardig doorheen gerold

Spannend om te moeten wachten tot zondag.. Heb je nog nagels over? Hoe laat word je gebeld?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_17990426
Ja het gaat allemaal best hier.
Sinds vandaag wat pijn in mijn baarmoeder , niet constant maar af en toe...
Ik wacht dat even af tot dinsdag als we toch al naar de gyn gaan.
Verder zijn we alweer druk aan het oefenen
pi_17993899
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 19:49 schreef E.T. het volgende:

Wat een mooie score!
En zo te horen ben je er aardig doorheen gerold

Spannend om te moeten wachten tot zondag.. Heb je nog nagels over? Hoe laat word je gebeld?
Ik heb nog nagels over; ben nog niet aan het stressen. De punctie heeft zoveel indruk gemaakt dat ik het nu rustig afwacht. In een soort roes...

Zondag tussen 9:00 en 10:00 uur worden we gebeld; dus we hoeven niet de hele dag nog te wachten. Nog 2 nachtjes.
pi_17996413
Veel succes Katinka
pi_17998541
Nog 1 nachtje meis!
Vind het bijna net zo spannend als jou!
pi_17999389
Ja, nog 1 nachtje!!!!!!!!!!! De spanning begint nu wel een beetje te stijgen, maar ik heb wel goed geslapen. Het is lekker weer, de zon schijnt, dus die dag komen we wel door.
Bedankt voor jullie steun...
  † In Memoriam † zaterdag 27 maart 2004 @ 20:30:13 #9
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_18007936
Hoi Katinka,

Nog een nachtje slapen en dan weet je meer. Erg spannend allemaal, maar het is een kwestie van afwachten en dat maakt het juist zo moeilijk in dit soort gevallen. In veel dingen in het leven heb je er zelf invloed op zoals bijvoorbeeld een examen, maar de laatste paar maanden ben ik erachter gekomen dat juist zoiets natuurlijks als het krijgen van een kind je emotioneel zo diep raakt omdat je er zelf weinig invloed op hebt. De natuur moet zijn werk doen, met of zonder (een beetje) hulp.

Je hebt in ieder geval een goede oogst en er zullen vast wel een paar goeie tussen zitten die teruggeplaatst kunnen worden, daar ben ik van overtuigd. Jeetjemikmak en dan maandag de terugplaatsing toch? Meid, ik leef ontzettend met je mee en zal aan je denken morgenochtend.

Groetjes,
Slaapmeisje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  Jubileum moderator zaterdag 27 maart 2004 @ 20:57:03 #10
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18008479
Heel erg spannend Katinka, ik hoop dat je nog een beetje kunt slapen vannacht.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_18012200
Dankjulliewel; gelukkig is het een kort nachtje vanacht

Nog even voorbereiden op een spuit pregnyl (die is nog te koud; vandaar ff internetten) en dan maar es naar bed...

Ik ben best moe van alles van de afgelopen weken, dus dat bedje ziet er wel uitnodigend uit. Als ik denk aan morgenochtend gieren de zenuwen ineens door mijn lijf; dus ik probeer met geweld alles uit mijn gedachten te houden.

Inderdaad Slaapmeisje, dat afwachten is echt slopend. Geduld was nooit mijn sterkste kant; ik hou er van dingen ff zelf te regelen, maar inmiddels heb ik moeten leren dat je dit niet kunt sturen. En na 4 jaar bezig te zijn met zwanger worden ben ik er wel beter in geworden...Het zou leuk zijn als we nu in een opwaardse spiraal belanden!

Ik laat het jullie uiteraard weten morgen (alleen tijdstip hangt af van het nieuws vrees ik)
pi_18012958
Katinka, ik hoop dat je een beetje kunt slapen........spannend hoor. is dit nu evt. de laatste spuit die je zet?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_18018069
YES!!

Er zijn 5 eitjes bevrucht! Morgen worden de mooiste 2 teruggeplaatst!!
pfffffffff, weer een stapje verder.
Verder geen info over hoeveel cellig ze waren, mijn ventje moest de telefoon opnemen want ik durfde niet. En hij was ook teveel van slag om het te vragen.

Oh en over de spuiten, morgenavond moet ik nog een keer Pregnyl spuiten. Ik weet eigenlijk niet of ik erna ook nog iets moet gebruiken, dat zal ik morgen wel horen.

zondag 28 maart 2004 @ 12:10:01 #14
16245 CarOnline
met lange O
pi_18018437
Katinka geweldig!
Heel veel succes morgen
Screw them.
We're going home.
  zondag 28 maart 2004 @ 12:36:07 #15
3011 E.T.
pi_18018771
quote:
Op zondag 28 maart 2004 11:29 schreef katinka het volgende:
YES!!

Verder geen info over hoeveel cellig ze waren, mijn ventje moest de telefoon opnemen want ik durfde niet. En hij was ook teveel van slag om het te vragen.

Oh en over de spuiten, morgenavond moet ik nog een keer Pregnyl spuiten. Ik weet eigenlijk niet of ik erna ook nog iets moet gebruiken, dat zal ik morgen wel horen.

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_18018870
Wow , spannend Katinka............vandaag nog maar even alle vanaf morgen verboden dingen eten
pi_18019235
Hihi, wat zijn alle verboden dingen volgens jou dan?
pi_18019285
file americain? lust ik toch al niet...Rood vlees? Franse kaasjes? hm. Ben ik vergeten te kopen!
Nou ja, alcohol drink ik al maanden niet en koffie alleen caffeine vrij. Zo kost het me niet zoveel moeite het te laten staan.....
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 maart 2004 @ 14:58:22 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_18021199
quote:
Op zondag 28 maart 2004 11:29 schreef katinka het volgende:
YES!!

Gefli!

Hopen dat de overige drie nog goed genoeg doordelen voor de vriezer
  † In Memoriam † zondag 28 maart 2004 @ 15:17:31 #20
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_18021525
Joepieeeee Katinka. Wat een geweldig nieuws zeg. 2 prachtige eitjes die teruggeplaatst gaan worden. Wat zal jij in je noppies zijn zeg. Morgen is het zover toch? Nou dan nog maar even heel hard doorduimen voor je opdat je bevruchte eitjes een lekker warm plekje vinden.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_18024803
Wauw 5 stuks!!!!
Man ik word er bijna jaloers van....
Gefeliciteerd meid!
pi_18026344
Joehoe!!!!! Ja ik ben vandaag inderdaad in een jubelstemming! Zalig, om dat weer eens te voelen. Dat was wel lang geleden hoor. Maar, we zijn er nog niet he?
Morgen is het grote moment; ik maak me nu alleen een klein beetje zorgen over de terugplaatsing. Of ze ze wel diep genoeg in mijn baarmoeder los kunnen laten. Ik heb een afwijkende vorm, dus om het 'hoog' los te laten moet het slangetje eigenlijk een bochtje naar links of rechts maken. We zien het wel. Ik ben benieuwd, inderdaad ook naar de rest; of die de vriezer in kunnen!

Hey, Xanthe een beetje jaloers zijn mag best hoor, ik herken dat precies...zolang je het me maar niet misgunt hè?

Dankjewel allemaal!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 maart 2004 @ 19:53:35 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_18026527
quote:
Op zondag 28 maart 2004 19:45 schreef katinka het volgende:
Joehoe!!!!! Ja ik ben vandaag inderdaad in een jubelstemming! Zalig, om dat weer eens te voelen. Dat was wel lang geleden hoor. Maar, we zijn er nog niet he?
Morgen is het grote moment;
Niet om je jubelstemming te bederven, maar zelfs morgen is het moment nog niet helemaal.

Als ze ze goed terug plaatsen (hoog) dan is het nog steeds een kwestie van nestelen EN een goede ontwikkeling.

Helaas hangen vruchtbaarheidsbehandelingen van spannende stresserige momenten aan elkaar

Maar.... Je hebt al een groot gedeelte gehad! En bij elk punt dat je passeert wordt de kans op een succesvolle zwangerschap met sprongen groter.
pi_18027016
dankje; tja, ik weet 't die stress momenten zijn echt ongelooflijk. We zijn eerst zelf 2 jaar bezig geweest; toen ruim een jaar in de onderzoeksfase gezeten en die onzekerheid vond ik echt nog erger. Na 4 jaar gebeurd er eindelijk serieus eens iets; als dit nog niet werkt (IVF een aantal keren), dan zullen we ons er bij neer moeten leggen...

En je hebt gelijk, we hebben al een groot gedeelte gehad. Dit resultaat hebben we trouwens nog niet eerder gezien en nu weten we in iedergeval dat ik eitjes heb en dat ze bevrucht kunnen worden.

Precies; we pakken het punt voor punt (net als jullie las ik )
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 maart 2004 @ 20:13:11 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_18027061
quote:
Op zondag 28 maart 2004 20:11 schreef katinka het volgende:

Precies; we pakken het punt voor punt (net als jullie las ik )
Precies (en dan heb ik het hele voortraject al een keer doorlopen met mijn ex ).
  Jubileum moderator zondag 28 maart 2004 @ 20:14:06 #26
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18027088
Goed nieuws katinka ik ga morgen weer voor je duimen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_18028175
en bedankt he!
pi_18028208
quote:
Op zondag 28 maart 2004 20:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Precies (en dan heb ik het hele voortraject al een keer doorlopen met mijn ex ).
Bedoel je dat je dat voortraject dus 2x hebt doorlopen? Ai...
pi_18029310
Tuurlijk misgun ik het je niet!
Dat weet je ook wel....
pi_18029567
ja, dat weet ik ook wel, maar sommigen denken dat je het de ander niet gunt ofzo, maar je wilt natuurlijk zelf ook zo graag! Maareh eerst maar es dat 2e streepje zien te bemachtigen...
  FOK!fossiel zondag 28 maart 2004 @ 23:19:31 #31
2628 Karin
pi_18031267
Wat een goed nieuws Katinka!
Ik ga morgen ook voor je duimen, jeetje wat spannend!!
pi_18035686
Degene die in hetzelfde schuitje zitten snappen het jalourse gevoel wel....
Degene die dan wel meteen denken dat je het een ander mis gunt... hun probleem...

Meid je gaat dat 2e streepje nu gewoon in 1 maal pakken zodat je niet nog een keer al die rottigheid moet ondergaan!
Uch ik heb gezegd
pi_18043256
eheh, dankje Xanthe; zo hoor ik het graag.

Nou de buit=binnen hoor! Er zijn 2 prachtige embryo's teruggeplaatst, 1 8-cellige en 1 die al verder was, een "klompje" ?! Volgens de gyne. is het een voorbeeldige behandelig geweest, met een mooi resultaat. Allemaal positief dus! Ook het zaad van mijn ventje is nog nooit zo goed geweest; een beweeglijkheid van 100% (na opwerken). Dat had ie anders nooit (30-40). Dus niet fietsen en vitamientjes hebben toch wel nut gehad.

Nou effe wachten he?
(een week of 2.........)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 maart 2004 @ 18:05:47 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_18044944
quote:
Op maandag 29 maart 2004 16:57 schreef katinka het volgende:

(een week of 2.........)
17 dagen toch?
pi_18045112
(uit lurk stand)

Ik ga heel hard duimen katinka!!!!!

(weer terug in lurkstand)
pi_18046766
Ik ga heel hard duimen!

Ik zie (voor het eerst) enorm op tegen morgen, we moeten weer naar de gyn.
Ben benieuwd wat die gaat zeggen.....
  maandag 29 maart 2004 @ 20:19:44 #37
3011 E.T.
pi_18048152
katinka, het grote wachten is begonnen! Spannend!!
Nu ga je vast bij alles dat je voelt in je buik denken.. "zal het?"

En durfde je wel te plassen na het terugplaatsen? (ik weet nog dat ik dat zo eng vond.. alsof ze er zo maar uit zouden rollen, wat helemaal niet kan )
  FOK!fossiel maandag 29 maart 2004 @ 20:21:50 #38
2628 Karin
pi_18048234
Fijn Katinka dat het terugplaatsen goed gegaan is! Weer een stapje dichterbij.
Lijkt me vreselijk die 2 weken moeten wachten, heel veel sterkte!!
  Jubileum moderator maandag 29 maart 2004 @ 20:22:27 #39
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18048256
Dat weet ik nog dat je dat schreef ET
We gaan 17 dagen meeduimen hoor Katinka, ik vind dit retespannend.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_18048260
Ook hier word hard geduimd Katinka kerstkindje?

Xanthe, sterkte morgen bij de gynaecoloog!
  maandag 29 maart 2004 @ 20:58:09 #41
1087 Merisse
broddeltante
pi_18049273
Ontzettend spannend Katinka. Ook ik duim mee voor je.
Merisse ook wachtend op een 2e streepje
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_18050669
quote:
Op maandag 29 maart 2004 20:19 schreef E.T. het volgende:
katinka, het grote wachten is begonnen! Spannend!!
Nu ga je vast bij alles dat je voelt in je buik denken.. "zal het?"

En durfde je wel te plassen na het terugplaatsen? (ik weet nog dat ik dat zo eng vond.. alsof ze er zo maar uit zouden rollen, wat helemaal niet kan )
je hebt gelijk; je denkt dat ze er met plassen weer uit zullen vallen, maar ik heb al 100x gelezen dat dat niet kan. Dus ik heb maar gewoon geplast...'k moest op een gegeven moment zo nodig!
En met boodschappen doen ook; die tassen zijn echt te zwaar voor me (ahum; ik mag gewoon alles doen behalve roken, en dat doe ik niet)...mijn ventje kwam al aanrennen toen ie me aan zag komen...lief he?

En over het testen, ze zei tegen ons dat we over 14 dagen mogen testen. Gerekend vanaf de punctie zou dat dan 17-18 dagen zijn. Mochten jullie pas testen op dag 17 na de terugplaatsing?

Bedankt allemaal voor jullie duimpies!

Xanthe, laat je morgen nog even weten wat de gyne zei?
  maandag 29 maart 2004 @ 22:14:50 #43
3011 E.T.
pi_18051710
quote:
Op maandag 29 maart 2004 21:44 schreef katinka het volgende:

[..]

je hebt gelijk; je denkt dat ze er met plassen weer uit zullen vallen, maar ik heb al 100x gelezen dat dat niet kan. Dus ik heb maar gewoon geplast...'k moest op een gegeven moment zo nodig!
En met boodschappen doen ook; die tassen zijn echt te zwaar voor me (ahum; ik mag gewoon alles doen behalve roken, en dat doe ik niet)...mijn ventje kwam al aanrennen toen ie me aan zag komen...lief he?

En over het testen, ze zei tegen ons dat we over 14 dagen mogen testen. Gerekend vanaf de punctie zou dat dan 17-18 dagen zijn. Mochten jullie pas testen op dag 17 na de terugplaatsing?

Bedankt allemaal voor jullie duimpies!

Xanthe, laat je morgen nog even weten wat de gyne zei?
moest jij je met volle blaas melden? Ik wel en wij hadden bedacht dat dat is zodat je na de terugplaatsing meteen naar de wc moet daar. Ben je meteen die drempel over

Bij ons waren de berichten over het testen ook wat tegenstrijdig. We kwamen er ook niet echt goed uit of 't nou 14 dagen na punctie of 14 dagen na tp was. uiteindelijk was ie 11 dagen na punctie al vet positief! (en had ik al twee cupmaten meer, vandaar dat ik durfde te testen) Ik had voor de zekerheid een heel stapeltje testen liggen (hele goedkope) .. zo van 'anders test ik gewoon elke dag vanaf dag 14 na punctie' (ow, test-tip.. clear bleu gaf meteen positief bij mij, predictor deed er erg lang over.. Om maar even op de zaken vooruit te lopen )
  maandag 29 maart 2004 @ 22:35:27 #44
1087 Merisse
broddeltante
pi_18052381
Clear Blue Digitaal met name, om gedoe met vage streepjes te voorkomen.
We gaan voor de vette digitale "+"!
pi_18053066
quote:
Op maandag 29 maart 2004 22:14 schreef E.T. het volgende:

[..]

moest jij je met volle blaas melden? Ik wel en wij hadden bedacht dat dat is zodat je na de terugplaatsing meteen naar de wc moet daar. Ben je meteen die drempel over
Ik moest me met een halfvolle blaas melden (?!) omdat dat het inbrengen zou vergemakkelijken. Vooral als je baarmoeder iets achter/ of voorover zou liggen. Alleen hoe weet je nou wanneer ie halfvol is?
Toen we weer naar huis reden begon ik inmiddels een aardig volle blaas te krijgen en eenmaal thuis ben ik rechtsstreeks naar de wc gelopen... Wat moet dat moet he?

Bedankt voor de test-tips; ik hoop dat ik het kan uithouden tot dag 14......
  † In Memoriam † maandag 29 maart 2004 @ 23:11:26 #46
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_18053217
Wat een ontzettend goed berichtje katinka. Ben blij dat de terugplaatsing zo goed is gegaan. Nu het moeilijkste van allemaal... wachten. Als je even stoom wilt afblazen in de komende tijd, gewoon lekker hier doen hoor. Vangen wij je wel op!
pi_18067497
Ik had vandaag een inwendig onderzoek verwacht , maar niet gehad....
De pijn die ik vorige week een aantal maal heb gevoeld gedurende 2 dagen is waarschijnlijk mijn eisprong geweest en ook de periode dat we flink bezig zijn geweest....
Dus wie weet....

Verder verwacht ik aankomend weekend of in de 1e dagen erna dat ik ongi ga worden en dan mag ik weer gaan bellen voor de fm vanaf dag 10.
Geen gaan geen menopur gebruiken maar wel pregnyl om een betere schatting van de eisprong te maken.
pi_18082659
Spannend Xanthe, we wachten gewoon samen af, ok?

ET, vraagje; Hoe snel na de terugplaatsing voelde jij al iets? Ik had gisteren nl. last van mijn rug en was ongelooflijk opgefokt, vanochtend had ik een beetje buikpijn. Mijn eerste gedachte was, oh nee; ik zal toch niet nu al ongesteld worden? (Dit zijn normaal de tekenen voor menstruatie...).
Ik weet het, ik moet niet paniekeren, maar het is gewoon bijna niet te stoppen.
Er beginnen zich ernstige barsten in mijn stoere houding te vertonen en ik moet nog bijna 2 weken wachten.

Hier komt nog bij dat mijn beste vriendin vanochtend in tranen uitbarstte omdat ze niet wist hoe ze mij moest vertellen dat ze zwanger is van nummer 3. Dat vond ik heel ontroerend, zij voelt zich enorm schuldig terwijl zij er ook niks aan kan doen...Hoe dubbel kan het toch zijn? Ik ben heel blij voor haar, maar nu zelf zo verdrietig! Ze hadden het maar 1x onveilig gedaan...
Ze was zelfs al 5 weken verder dan ze zelf dacht omdat ze gewoon ongesteld was geweest. Ik kan er soms met mijn hoofd niet bij.
  woensdag 31 maart 2004 @ 20:40:56 #49
1087 Merisse
broddeltante
pi_18091739
T'is niet eerlijk Katinka
en waarschijnlijk stond jij haar te troosten terwijl jij eigenlijk degene bent die het 't moeilijkst heeft...
Over buikpijn; toen ik zwanger geweest ben had ik al een week ofzo voor mijn NOD buikpijn. Kan dus ook juist een goed teken zijn. We duimen door voor je hoor
Knuffel uit Utrecht
  woensdag 31 maart 2004 @ 20:42:29 #50
3011 E.T.
pi_18091778
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 13:34 schreef katinka het volgende:
ET, vraagje; Hoe snel na de terugplaatsing voelde jij al iets? Ik had gisteren nl. last van mijn rug en was ongelooflijk opgefokt, vanochtend had ik een beetje buikpijn. Mijn eerste gedachte was, oh nee; ik zal toch niet nu al ongesteld worden? (Dit zijn normaal de tekenen voor menstruatie...).
Ik weet het, ik moet niet paniekeren, maar het is gewoon bijna niet te stoppen.
Er beginnen zich ernstige barsten in mijn stoere houding te vertonen en ik moet nog bijna 2 weken wachten.
Pffff... moeilijk..
Ik weet wel dat ik vanaf de dag dat ze teruggeplaatst werden ALLES voelde. Elk krampje, elk 'iets' in mijn buik voelde ik. (en ja, ik voelde ook regelmatig menstruatie-achtige krampen). Ik schreef het toe aan het feit dat ik zo vreselijk gefocusd was op wat er in mijn buik moest gebeuren dat ik maar gewoon alles voelde. Ik weet ook nog wel dat ik na een week ongeveer een heel positieve instelling over me kreeg. Alsof ik 'wist' dat het goed was. (ik weet nog dat ik tegen Jeroen zei "ik ga een tukkie doen, ff de tweeling rust geven" Hij vond dat maar een gevaarlijke uitspraak (als in te veel hoop enzo) maar mijn gevoel was gewoon goed).

Ik denk dat je over een week oid pas een beetje de serieuzere dingetjes kunt verwachten. (en volgnes mij 'weet' je dan ook of je jezelf voor de 300.000x voor de gek aan 't houden bent, of dat 't echt serieus wel goed is)

Zenuwslopend is het wel iig.. Sterkte!
pi_18092513
tja, we hebben lekker samen gehuild, maar ze was zo overstuur dat ik haar heb geprobeerd te troosten. Vandaar ook dat het allemaal zo dubbel is...Ik ben thuis lekker in een hoekje gekropen en vond mezelf ff vreslijk zielig. Nu is het alweer over hoor. Als ik over 2 weken 2 vette strepen zie is het allemaal super.

Hm. ET, dankjewel; ik weet het eigenlijk ook wel, er zit niks anders op dan te wachten he.
Maareh, heb je uiteindelijk een tweeling gekregen? Sorry hoor, ik heb je verhaal grotendeels gelezen, maar dat is net niet blijven hangen. Laat maar, ik ga nog wel een keertje lezen.
  woensdag 31 maart 2004 @ 22:11:27 #52
3011 E.T.
pi_18094228
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 21:11 schreef katinka het volgende:

Hm. ET, dankjewel; ik weet het eigenlijk ook wel, er zit niks anders op dan te wachten he.
Maareh, heb je uiteindelijk een tweeling gekregen? Sorry hoor, ik heb je verhaal grotendeels gelezen, maar dat is net niet blijven hangen. Laat maar, ik ga nog wel een keertje lezen.
nee
er waren wel twee vruchtjes ingenesteld (vandaar dat ik waarschijnlijk al zo vroeg positief testte) maar van 1 vruchtje is het hartje niet gaan kloppen. Op de eerste echo waren dus duidelijk twee vruchtzakjes te zien en maar een kloppend hartje.
(ik had een tweeling helemaal niet erg gevonden) Maar we hebben nu een prachtige dochter

Sterkte trouwens met het 'gedoe' met je vriendin
pi_18118991
Dankjewel ET. Vond je het erg moeilijk toen het ene vruchtje niet verder ontwikkeld was? Of was je allang blij dat er 1 kloppend hartje was? Ik denk dat ik dat zelf wel zou zijn, maar als je toch even het idee hebt van een 2-ling dat het toch anders is als dat je van te voren dacht. Is jouw zwangerschap verder zonder problemen verlopen?

Pff, ik heb al 3 dagen ontzettend last van mijn rug (normaal heb ik dat 1 dag, voor ik ongesteld wordt). Ik heb een ongelooflijk dikke buik ben nu over het algemeen wel rustig. Ik heb er iets meer vertrouwen in gekregen. De paniek is vertrokken en ik ben weer 'gelaten' aan het wachten, net als tijdens het prikken. Dat is wel even iets relaxter dan gisteren zeg.
pi_18119127
* easy-going wenst katinka sterkte bij het wachten..........wat kan dat soms lang duren he
  donderdag 1 april 2004 @ 22:24:43 #55
3011 E.T.
pi_18119342
quote:
Op donderdag 1 april 2004 22:13 schreef katinka het volgende:
Dankjewel ET. Vond je het erg moeilijk toen het ene vruchtje niet verder ontwikkeld was? Of was je allang blij dat er 1 kloppend hartje was? Ik denk dat ik dat zelf wel zou zijn, maar als je toch even het idee hebt van een 2-ling dat het toch anders is als dat je van te voren dacht. Is jouw zwangerschap verder zonder problemen verlopen?

Pff, ik heb al 3 dagen ontzettend last van mijn rug (normaal heb ik dat 1 dag, voor ik ongesteld wordt). Ik heb een ongelooflijk dikke buik ben nu over het algemeen wel rustig. Ik heb er iets meer vertrouwen in gekregen. De paniek is vertrokken en ik ben weer 'gelaten' aan het wachten, net als tijdens het prikken. Dat is wel even iets relaxter dan gisteren zeg.
Hou er rekening mee dat je eierstokken en je vagina (en dus eigenlijk gewoon de hele binnenboel) een behoorlijke opdonder heeft gekregen met de punctie en het stimuleren. Alles wat je voelt kunnen ook nog naweeen hiervan zijn.

En hier overheerste de blijdschap van een gezond kloppend hartje Ik heb niet echt iets van 'rouw' gevoeld om het tweede vruchtje dat het niet is gaan doen. (heb wel bij de bevalling gevraagd of ze even goed bij de placenta wilden kijken, daar had wat te vinden kunnen zijn... maar niks te zien) En verder een probleemloze zwangerschap met een probleemloze bevalling erachteraan
pi_18119346
hey Easy Going, tja.............dankjwel he?
Ik zou wel een winsterslaapje willen van 2 weken...........zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Ach, er zijn al 3 dagen voorbij. De tijd vliegt (praat ik mezelf maar aan). Ik wacht nou al zo lang, dit kan er ook nog wel bij. Als het zometeen gelukt blijkt te zijn ben ik zielsgelukkig.........Jaaa!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 april 2004 @ 22:27:26 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_18119427
quote:
Op donderdag 1 april 2004 22:24 schreef katinka het volgende:
zielsgelukkig.........Jaaa!
Hou die gedachte vast tijdens de vele gebroken nachten
pi_18119656
hihi, ik kan niet wachten
pi_18119736
* Logician wenst je heeeel veel sterkte!!!!
pi_18119766
hihi, ik kan niet wachten

(zeg ik stoer, nu ik elke avond als een blok in slaap val en er bijna nooit tussendoor wakker wordt; behalve de nacht voor de punctie...)
pi_18119818
wat zijn ze toch aan het doen hier op FOK? tis gewoon moeilijk een berichtje te posten...

dankjewel logician
pi_18119838
"het forum is succelvol van de server verwijderd" zeggen ze net. Haha, goeie grap
  vrijdag 2 april 2004 @ 13:56:22 #63
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_18130445
oeh katinka voor jou is het ook spannend zeg, ff alles bijgelezen (trouwe lurkster) ik hoop dat het goed uitpakt!! ik ga duimen voor je
  zondag 4 april 2004 @ 19:28:49 #64
1087 Merisse
broddeltante
pi_18176925
Hoi Katinka, alweer bijna een week voorbij! Hoe voel je je? Kun je het allemaal een beetje van je afzetten? Ik duim voor je hoor.
pi_18180003
Hallo allemaal,
Ik heb jullie forum als "stille"gebruiker al meegelzen en uiteindelijk besloten om een bericht te typen. Ben zelf bezig met de 1-ste poging. Toch anders als anders want er is afgelopen augustus bij mijn man zaad uit de bijbal gehaald. Dit is een nieuw onderzoek in Nl. In België werd dit al langer gedaan. Spannend. Afgelopen donderdag ben ik voor het eerst begonnen te spuiten met puregon.
Graag zal ik met jullie willen mee schrijven indien mogelijk en jullie dit willen.

Is het trouwens normaal dat je bij puregon last van je buik krijgt aan beide kanten?

Hopelijk krijg ik een reactie!
  Jubileum moderator zondag 4 april 2004 @ 21:35:52 #66
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18180059
Welkom Sanne72
Eva ♥ en Iris ♥
pi_18180820
Hoi Sanne72,
Ik heb tijdens onze IUI-pogingen ook Puregon gespoten en toen voelde ik links en rechts ook van alles. Er worden meer eitjes aangemaakt dan normaal, dus het kan kloppen dat je dat voelt!
Heel spannend allemaal, dat is het zeker. Hoe heet de methode eigenlijk? Is dat Mesa/Tesa ofzo?
Dus een complexere IVF?

Ik wens je in iedergeval heel veel succes en als je nog wat wilt weten, dan vraag je maar.

Merisse, Martineke dankje voor jullie duimen. Het is heel moeilijk om het uit mijn gedachten te houden. Ik voel gedurende de dag van alles; rugpijn, buikpijn, ontzettende pijn in mijn borsten (heb mijn strakste bh aan, zodat ze vooral niet bewegen ) Ik probeer positief te blijven, maar bij vlagen krijg ik toch wel een lichte paniekaanval als ik me bedenk dat ik volgende week (of later) weer ongesteld kan worden. Ik moet me gewoon nog geen illusies maken en het stapje voor stapje blijven doen. En dat lukt me maar net.

Maar, het goede nieuws is; er is al wel een week voorbij!

zondag 4 april 2004 @ 22:18:25 #68
3011 E.T.
pi_18181242
quote:
Op zondag 4 april 2004 22:02 schreef katinka het volgende:
Merisse, Martineke dankje voor jullie duimen. Het is heel moeilijk om het uit mijn gedachten te houden. Ik voel gedurende de dag van alles; rugpijn, buikpijn, ontzettende pijn in mijn borsten (heb mijn strakste bh aan, zodat ze vooral niet bewegen ) Ik probeer positief te blijven, maar bij vlagen krijg ik toch wel een lichte paniekaanval als ik me bedenk dat ik volgende week (of later) weer ongesteld kan worden. Ik moet me gewoon nog geen illusies maken en het stapje voor stapje blijven doen. En dat lukt me maar net.

Maar, het goede nieuws is; er is al wel een week voorbij!

*strengkijkt*
Dat komt gewoon van de pregnyl! (dat is tenslotte zwangerschapshormoon)

Sanne, ik heb nooit ergens last van gehad met de puregon (behalve bij een overstimulatie, maar dat is niet echt relevant)maar ik heb wel vaker gehoord dat meiden van alles voelden hierdoor
pi_18182135
je hebt gelijk E.T. ; voorheen na 1x Pregnyl had ik ook al die pijntjes, en nu na 4x Pregnyl moet ik niet zeuren over die bijwerkingen, die wel 10x zo erg lijken. M'n ventje ziet wat af met me; als ie maar naar mijn boops durft te wijzen explodeer ik al.
Ik weet het; het zegt allemaal nog niks; alleen m'n hersens doen het bij vlagen gewoon niet.
pi_18187123
Ow maar dat is herkenbaar....
Dat had ik ook toen mijn borsten zo zeer deden dat ie er vooraL niet naar mocht wijzen en het liefst niet eens kijken zonder toestemming

Enne dat die mannen het dan soms zwaar te verduren hebben.... zij willen toch ook graag een kindje? Wij vrouwen moeten de meeste ellende daarvoor ondergaan, wat dacht je van steeds met je benen wijd? Het prikken en als het straks gelukt is die 9 maanden met een uitgerekte buik lopen
De bevalling daarna en dan nog onze jaloerse mannen in het gareel houden omdat die kleine vaker aan je borsten mag komen

Dus ga jezelf niks verwijten dat die mannen wat te stellen hebben in deze periode.
pi_18198798
Hallo allemaal,
De methode heet these. Door 2 hersteloperatie van mijn man die mislukt bleken, proberen ze via de bijbal zaad te halen. In België is de methode al jaren bezig en in Nl, vanaf (geloof ik) oktober 2003.
bedankt alvast voor alle tip's, ik ben wel erg moe, maar dat kan natuurlijk van alles zijn.
Ik duim met jullie mee
pi_18231879
Hey Xanthe, dankjewel. Klopt helemaal, wij vrouwen zien nog veel meer af dan die mannen. Maar ik schaamde me een beetje voor mijn gezeur, vandaar. Soms kan ik zo in de put zitten! En het volgende moment vind ik mezelf dan weer een watje. Vanochtend ook weer zo'n drama begin van de dag. Ik stond onder de douche al te brullen. Mijn ventje heel lief, wilde me troosten, maar daar werd het alleen maar erger van. Hij moest ook gaan werken, maar wilde mij niet zo achterlaten. Boehoe; ga nou maar, anders kalmeer ik helemaal niet meer...Dat is gewoon de spanning/hormonen/buikpijn. Dus hier gaat het met enorme pieken en dalen; maar we zullen volhouden tot maandag. Stel je toch eens voor dat ik 2 strepen ga zien! Of niet...

Zeg, ik las net bij 2e streepje dat het bij jou ook spannend is op het moment. Sterkte met wachten tot vrijdag en ik hoop natuurlijk dat je (onverwachts?) supergoed nieuws krijgt.

Sanne72; Hoe ziet de behandeling er verder eigenlijk voor jullie uit? Moet je nog een weekje Puregon spuiten en wordt dan bij jou een punctie gedaan? Of wordt je geinsemineerd? Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met alles.

pi_18232704
katinka die hormonen en spanningen doen heel veel met je hoor...
Dat begrijpt je vriendje ook heust wel.

Dat van mij is wel spannend ja, al denk ik toch dat ik niet zwanger ben....
pi_18269387
ik vind het echt niet leuk meer nu. Sinds gistermiddag heb ik een zeurende buikpijn, zware benen en de pijn in mijn borsten is weg. ik kan alleen maar huilen. Ik dwing mezelf voor te houden dat er nog van alles mogelijk is, maar echt geloofwaardig is het niet. Het voelt zo negatief.
  donderdag 8 april 2004 @ 11:01:55 #75
3011 E.T.
pi_18269542
uhoh

Die wachtweken zijn zo vreselijk waardeloos.
't kan alle kanten op, dit kan zowel positief als negatief zijn, GEK wordt je ervan!

Sterkte!
  donderdag 8 april 2004 @ 11:03:49 #76
1087 Merisse
broddeltante
pi_18269594
Oooowwww Katinka, maar geen paniek, het hoeft toch nog niks te zeggen? Heb jij altijd al dagen voor je NOD zeurende buikpijn, kan wel hoor maar bij mij was buikpijn ruim voor mijn NOD juist een teken dat ik zwanger ben.
We gaan heel hard duimen dat "ze" wegblijven hoor! Keep it cool. Dikke knuffel.
pi_18269994
pff, dankje. Ik heb altijd van te voren last van mijn rug, buikpijn enzo. Nu begint het zelfs heviger te worden en meer op mensturatiepijn te lijken. Omdat pijn in mijn borsten bijna helemaal weg is slaat de twijfel toe he.
JA ik wordt er echt gek van.....thankz voor de pep.
  † In Memoriam † donderdag 8 april 2004 @ 11:33:19 #78
37843 lady-wrb
kortaf
pi_18270333
lurker meldt zich:
katinka, moed houden hoor! ik duim voor je mee!
pi_18270968
het is al te laat.............rode duivels zijn gearriveerd
  † In Memoriam † donderdag 8 april 2004 @ 12:16:35 #80
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_18271364
Ow Katinka wat een ontzettend rotnieuws zeg. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Woorden schieten te kort, maar ik leef met je mee Het was je zo gegund meid...
  donderdag 8 april 2004 @ 12:19:26 #81
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_18271410
Sterkte, Katinka!
Heel rot dit....

* Sugar wenst iedereen hier het aller-, aller-, allerbeste!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_18271451
shit katinka
pi_18271494
Katinka wat erg..
Sterkte

[ Bericht 56% gewijzigd door jolene op 08-04-2004 13:08:23 ]
  donderdag 8 april 2004 @ 12:48:21 #84
3011 E.T.
pi_18272081
  donderdag 8 april 2004 @ 12:53:14 #85
1087 Merisse
broddeltante
pi_18272197
Ah nee! Wat ontzettend rot Katinka en hubbie....
pi_18272749

Verdorie katinka!
Kan me voorstellen dat je het hier heel moeilijk
mee hebt , zit er zelf ook om te janken , had
het je zo gegund!
  † In Memoriam † donderdag 8 april 2004 @ 13:56:36 #87
37843 lady-wrb
kortaf
pi_18273880
quote:
Op donderdag 8 april 2004 12:00 schreef katinka het volgende:
het is al te laat.............rode duivels zijn gearriveerd
wat ontzettend klote, sterkte katinka!
pi_18274035
Katinka, wat klote allemaal.

Sterkte!
pi_18279532
bedankt meiden voor al jullie lieve reacties. M'n mamma heeft me al flink getroost en hubby zal zo wel thuis komen...pfff hij weet het nog niet omdat ik hem niet durfde te bellen (vandaag bij nieuwe baas begonnen), hij zal zo verdrietig zijn...slik, daar ga ik weer...... See you.
pi_18283524
BAH, BAh, Katinka ik vind het zéér vervelend voor je. Ik hoop dat je het samen met hubby het een plek kan geven. IK LEEF MET JULLIE 2-TJES MEE! wAT VERVELEND ALLEMAAL!
  donderdag 8 april 2004 @ 23:17:48 #91
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_18288549
voor Katinka
  Jubileum moderator vrijdag 9 april 2004 @ 13:03:04 #92
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18297955
wat naar Katinka, wat vreselijk
Eva ♥ en Iris ♥
pi_18302088
Vond het vervelend om dit gisteren te melden voor Katinka. Ik hoop Katinka dat je wel hebt kunnen slapen en niet de hele nacht heb lopen piekeren.
Gisteren was ik voor mijn 1-ste echo na het spuiten van 8 dagen puregon. Ik heb in mijn rechtereierstok 8 eitjes en in mijn linker 7. Ze schijnen nog erg klein zijn. Morgenochtend moet ik om 8.40 opnieuw voor de echo. Ik vind het erg spannend en hoop dat er wat eitjes gaan groeien
Fijne paasdagen alvast en tot horens
  FOK!fossiel vrijdag 9 april 2004 @ 21:57:39 #94
2628 Karin
pi_18310219
Katinka wat erg
Hoe gaat het nu met je? Heb je samen met hubby kunnen uithuilen?

Sanne ik hoop dat dat het zo goed bij jullie blijft gaan!
pi_18310682
Inmiddels gaat het wel weer; mijn tranen zijn op. We vinden aardig troost bij elkaar en gelukkig is hubby heel lief. Maar ook wel heel nuchter; er was tenslotte maar 25% kans en dat is nog steeds erg weinig. Ik verheug me inmiddels weer een beetje op de rustmaand, zodat ik weer een beejte die kilo's kwijt kan raken die ik er in mijn frustratie (en van hormonen) aangevroten heb. De afgelopen maanden heb ik niet meer gesport, rustig aangedaan zeg maar. Maar ook dat heeft niet geholpen, dus ik ga weer lekker aan de slag. En vol goeie moed op naar poging nr. 2.

Uitgehuild; opgestaan en weer een beetje op gang zal ik maar zeggen.

Ik heb vanmiddag de IVF kliniek gebeld en moet dinsdag terugbellen voor een afsrpaak om de behandeling te evalueren. Ben benieuwd of er nog conclusies getrokken kunnen worden uit het feit dat ik zo snel alweer ongesteld geworden ben.

dankjulliewel voor jullie steun en de lieve berichtjes! Dat doet je echt wel goed hoor

Oh en Sanne72, mooi aantal follikels hoor! Bij mij duurde het na de eerste echo nog 10 dagen tot aan de punctie, dus je follikels hebben nog tijd om door te groeien hoor (bij mij waren ze in eerste instantie ook heel klein). Hebben ze je baarmoederslijmvlies ook nog gemeten?
Heel veel succes met alles en geniet van je paasweekend.
pi_18318375
Goedemorgen allemaal,
Fijn Katinka om meer een berichtje van je te lezen en denk maar: ookal is het nog zo donker het wordt altijd weer licht!
Vanochtend terug geweest. Er zijn eitjes doorgegroeid, vooral rechts. Links blijkt niet zo goed te gaan zijn er 5 kleine over (hoe ik heb begrepen) Rechts heb ik er 6 waarvan de gemiddelde groote 15 mm is. Blijkt netjes te zijn. Aankomende maandag moet ik om 11.00 terug en de gyn zei dat ik waarschijnlijk kan rekenen op woensdag of donderdag de punctie.
Mijn baarmoederslijmvlies is prima.
Mijn man kon niet mee vandaag, omdat hij een sporttoernooi coórdineerd, komt wel elke ochtend om 7.15 uur spuiten!. Mijn naam werd geroepen wilde naar binnen en komt hij aanlopen. Had dit echt niet verwacht. Super lief, zo zie je maar hij is er op zjn manier weer erg druk mee bezig.
Vind het allemaal steeds spannender worden en hoop dat mijn eitjes doorgroeien.
Prettige pasen allemaal.
pi_18328071
Hoi Sanne,
Leuk om weer jouw verslagje te lezen. Volgens mij klopt het dat een eierstok wat achterblijft hoor. Een is altijd dominant zeiden ze tegen mij. Spannende week voor jou dus volgende week! Laat je nog even weten wanneer je de punctie precies hebt enzo? Ik leef met je mee en zal voor je duimen.

En inderdaad het is al weer licht geworden. Dit was ook pas de eerste poging...
Groetjes en jij ook fijne pasen.
pi_18328243
Sanne ik hoop dat je eitjes mooi doorgroeien zodat je volgende week idd een punctie krijgt.

En katinka, veel sterkte en even op rust komen zodat je straks er vol tegenaankan voor de 2e poging.
pi_18329878
Fijn dat het weer wat beter met je gaat katinka.
Ik heb veel aan je gedacht , maar had erg weinig tot eigenlijk geen tijd om online te zijn.
Misschien had je al bij gelezen in het 2e streepjes topic dat mijn bloed test negatief was gisteren en vandaag ben ik ongesteld geworden.
Ik kan me eindelijk gaan verheugen op de volgende ronde!
pi_18330109
Wat leuk dat jullie allemaal reageren op mijn verhaaltje. Vond het allemaal erg spannend en merk dat ik erg bezig ben met mijn eitjes, wel toepasselijk met pasen. Ik voel ook van alles bubbelen!
Fijne dagen allemaal.
Groetjes,
Sanne
pi_18330141
pi_18330158
Katinka laat je even weten hoe het dinsdag is gegaan?
pi_18330610
Oeps Sanne ik ben jou helemaal vergeten in mijn emoties om katinka (het blijft me raken).
Ook voor jou moet dit super spannend zijn!
Hopenlijk krijg je heel goed nieuws maandag!
pi_18332376
Lieve Xanthe, ik had inderdaad al gelezen dat je bloedtest negatief was...ook al zei je zelf dat je er niet op rekende, ik had wel gehoopt op een verrassing voor jou. Net als jij raakt het mij ook behoorlijk hoor, als het bij anderen niet lukt. Je kent het verdriet zelf maar al te goed he?
Maareh, laten we afspreken dat we vol goeie moed aan de volgende poging beginnen! We gaan gewoon voor een lentje-kindje (ipv een kerstkindje), goed plan?
pi_18335467
Mega strak plan!
Eerlijk gezegd lijkt het me ook maar niks om een december kindje te hebben , zoveel feestdagen en dan ook nog een kind hebben die een verjaardag moet vieren...
Lijkt alsof zo'n verjaardag in het niet valt dan....
Ach het is natuurlijk heel erg welkom en het zijn ook maar gedachten maar een lente kindje is leuker!
pi_18340053
goedemorgen allemaal
Xanthe en Katinka ik vind het knap hoe jullie omdaan met negatief nieuws en hoe snel jullie dit omzetten in positieve gedachten. Ik ga voor jullie duimen toi, toi , toi.
Voor iedereen een gezellig paasontbijtje,
Tot horens
pi_18340564
Sanne het enige negatieve dat ik heb gehad was een miskraam 6 weken geleden.
Mijn ongesteldheid van nu is voor mij helemaal niet negatief , voel me er goed bij en ben blij dat we nu na de miskraam zekerheid hebben en door kunnen gaan.
Ik vind er verder niks knaps aan hoor , denk dat het ook een soort overlevings techniek is.
Opstaan , tranen drogen er weer verder gaan , zoiets....
pi_18340992
ja zo iets is het; alleen de hoeveelheid tranen neemt na elke teleurstelling wel toe. Het opstaan duurt bij mij wel steeds even lang. En het leven gaat toch gewoon door; op een gegeven moment heb je gewoon geen zin meer om nog verdrietig te zijn.

Waar ik nu veel over nadenk is, hoe ik de volgende keer beter met die moordende spanning om kan gaan. E.T.; ik weet niet of je hier nog leest, maar hoe deed jij dat? Ik vond periode tot aan de terugplaatsing goed te doen, maar de eerste dag na de terugplaatsing stond ik stijf van de spanningen. Ik heb dat gewoon van me af proberen te schudden, maar dat ging voor geen meter. Ik wist me er eigenlijk geen raad mee. Alles wat ik normaal doe (lekker in bad, tuttebellen dus) had geen effect. Op mijn werk kon ik niks hebben, ik sprong overal bovenop. Ik denk erover om de volgende keer 2 weken vrij te plannen na de punctie, maar die duren dan wel extra lang...

Nu ga ik eerst maar es een laat paasontbijtje voor mijn ventje maken
pi_18342257
katinka , ik weet natuurlijk niet of het overeen komt maar ik heb zelf wel eens gehad dat ik helemaal tegen de muren op liep van de spanningen.
Ik probeer dan juist leuke dingen te plannen , afspraken te maken met mensen die me goed kennen en ook veel van me kunnen hebben als ik even uit mijn slof spring en lekker stadten enzo....
Niet om dingen te kopen , maar om je gedachten te verzetten.
Verder filmpjes huren en kijken.
Tutten heft dan juits bij mij ook geen zin omdat je dan alleen bent en je juist de tijd hebt om je hoofd op volle toeren te laten denken.....
Dus ipv. ontspanning werd ik juist heel erg gespannen daarvan ....
  zondag 11 april 2004 @ 12:59:34 #110
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_18342776
quote:
Op zondag 11 april 2004 00:21 schreef Xanthe het volgende:
Mega strak plan!
Eerlijk gezegd lijkt het me ook maar niks om een december kindje te hebben , zoveel feestdagen en dan ook nog een kind hebben die een verjaardag moet vieren...
Lijkt alsof zo'n verjaardag in het niet valt dan....
Ach het is natuurlijk heel erg welkom en het zijn ook maar gedachten maar een lente kindje is leuker!
grappig, dat hadden wij hier ook (vooral ik) dat het niet zo heel erg was om geen decemberkindje te krijgen aangezien in die maand mijn zusje, moeder, oma jarig zijn en dan nog sinterklaas en kerst erbij, en dan begin januari mijn andere oma + opa achter elkaar jarig zijn. dure maand(en) zijn dat voor ons vin dhet natuurlijk niet leuk dat het niet gelukt is, maar met die gedachte erachter is het toch ook niet zo heel erg
pi_18343056
En dan heb je ook nog oud en nieuw.
Het is inderdaad een dure maand , maar voor een kind lijkt het me ook best
raar , sinterklaas , kerts oud en nieuw en dan ook nog zijn/haar verjaardag en dan in januari die van mijn moeder.
Doordat het zo'n dure maand is krijgt je kind dan volgens mij ook automatisch minder cadeautjes dan je normaal zou geven.
Misschien bekijk ik het wel te moeilijk hoor...
Maar erg vind ik het niet!
Maar goed als ik deze maand zwanger word zou ik op 16 januari uitgeteld zijn de dag dat we 100% zeker wisten dat ik zwanger was dit jaar! De dag na mijn moeders verjaardag...
En een steenbok.... ai! Steenbokken liggen me niet zo goed....
Hahaha... We wachten af! Ga er niet vanuit dat het deze maand direct weer raak is , maar welkom blijft het toch!
pi_18349450
precies; het kan me echt allemaal niet boeien; kerstkindje, sinterklaaskindje, paashaasje...als het maar komt en vervolgens gezond is!
pi_18365246
Paashaasjes zijn leuk! Ik ben dr ook 1 !
pi_18372419
da's waar ook ; nix mis mee!
pi_18378920
lol Wanneer ga je voor de volgende poging? Of stoppen jullie nu?
pi_18380781
STOPPEN?!?!?! Nix ervan, ik wil een BABIETJE...die komt helaas niet aanwaaien...

Sorry; ik ben een beetje jolig; heb aan de wijn gezeten... (dat mag nu weer een keertje)

Morgen ga ik bellen om een afspraak te maken voor het evaluatiegesprek en het vervolg. Als ik het boekje goed gelezen heb, moet ik eerst een natuurlijke menstruatie afwachten (wat langer kan duren dan normaal) en zou daarna (als de planning dat toelaat?!?!) op dag 21 weer kunnen starten. Als ik ff snel reken, kom ik al gauw op begin juni uit...SHIT, daar wordt ik niet vrolijk van. Dan ben ik er voor het gemak nog vanuit gegaan dat mijn cyclus normaal verloopt...
Tja dat is niet slim. Na de IUI had ik ook ineens een cyclus van 43 dagen (ipv 28).

Pff Katinka's & hubby's geduld gaat weer stevig op de proef gesteld worden

Hopelijk gaat het wat sneller dan ik nu inschat, maar de realiteit is meestal nog beroerder
pi_18386600
Spannend dus!
Ik ben zaterdag dus ongi geworden en heb vanmorgen gebeld omdat ik dag 10 vol heb zitten moet ik op dag 11 voor de fm. Gelukkig was het geen probleem.
Voor ons komt het nu dus weer wat dichter bij.
pi_18405552
Mooi, weer van start dus! Lekker.

Ik heb vanochtend gebeld met de ivf-kliniek en we hebben vandaag over 2 weken (27e) een evaluatiegesprek. Het was vandaag weer de eerste werkdag en daar zag ik nogal tegenop. Helemaal niet nodig geweest, maar ja dat is altijd achteraf. Morgen weer een dagje vrij; lekkerrrrr in het zonnetje...

Sanne, hoe is het met jou?
pi_18408259
Ben blij toe dat we weer gaan beginnen , voor mijn gevoel hebben we nu al vanaf januari stil gestaan.
Niet helemaal waar natuurlijk.
We wachten rustig af , de kansen zijn ak kleiner doordat we niet aan hormoon stimulatie doen , even kijken of onze bevinden ook werkelijk kloppen met onze gedachten , zo niet dan kunnen we de volgende maand alsnog hormoon stimualtie gebruiken. Tenzij het dan niet meer nodig is natuurlijk
Je hebt een weekje na mijn 1e fm dus weer een afspraak spannend hoor!
pi_18411157
hopelijk heb je die stimulatie niet meer nodig!

tja; ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen en vooral; wanneer het weer gaat beginnen. \Ik vind juni/juli nog wel erg ver weg. Ik ben met 2 verkeerde benen uit bed gestapt, dus ik laat het hier bij..

pi_18415531
Ach die dagen hebben we allemaal wel eens , je hoeft voor mij niet weg te kruipen hoor , kan aardig wat hebben.

De stimulatie kreeg ik omdat mijn eitjes geen 18mm werden en dat werden ze met hormoon stimulatie ook niet , kreeg wel meer eitjes dat was het enige.
We zullen zien wat het deze maand is....
pi_18435946
Goedemorgen allemaal.

Gisterochtend de punctie gehad, 13 eitjes zijn eruit gehaald en ze hebben 4 kleintjes laten zitten. Heb last gehad en hou me ook maar rustug vandaag. Vanmiddag kan ik bellen of er bevruchting heeft plaatsgevonden en bij positief bericht zal vrijdag (morgen al) de terugplaatsing zijn. Was allemaal erg spannend om op tijd te komen i.v.m. de blokkade op de A2 door Vinkenslag. Je zal erin zitten met je eitjes die geprikt moeten worden, dat hadden nl. een paar koppels, dus de IVF afdeling was in rep en roer.
Ben nu gestart met de progeston tabletten, hebben jullie dat ook gebruikt. Ik heb nl. veel witte vloed van de tabletten.

Katinka hoe is jou gesprek gegaan?

Groetjes
pi_18435949
Sorry katina
Ik lees dat je pas de 27-ste een gesprek hebt>
pi_18436135
Hoi Sanne, mooi aantal zeg! Spannend hoor. Die 4 kleintjes waren zeker erg pijnlijk of niet? Bij mij hadden ze er ook een par laten zitten. Viel het mee?
Wat vreselijk inderdaad om in die blokkade terecht te komen!! Gelukkig was dat bij jullie niet zo; jeetje. Die stress kun je net niet gebruiken op zon dag.

Wel snel dat je mag bellen en ook de terugplaatsing is sneller dan bij ons. Is dat normaal bij Tese?

Succes met het wachten en rust maar lekker uit.
pi_18441415
Ik heb geen idee of dit speciaal is. Misschien voor het week-end? Kan het natuurlijk in positief geval morgen even vragen!
De kleintje zitten nog in mijn buik en zouden van zelf springen en oplossen, hoe ik het heb begrepen. Gaat geleidelijk aan iets beter, moet nog 3 kwartier wachten dan kan ik bellen!!!
Groetjes
pi_18442244
Bijna de 3 kwartier voorbij.... ik wacht...
  donderdag 15 april 2004 @ 13:50:04 #127
1087 Merisse
broddeltante
pi_18442383
Sanne, spannend... ik duim voor je dat het gelukt mag zijn! Hoeveel willen ze er terug gaan plaatsen als het allemaal gelukt is?
pi_18442623
zullen er wel 2 zijn , doen ze meestal bij IVF
pi_18442719
Spannend Sanne..................... * easy-going duimt
pi_18443340
JAAAA morgenochtend om 10.45 wordt er teruggeplaatst. Ze vertellen me pas morgen hoeveel er bevrucht zijn. Maar het blijken mooie te zijn. (dus meer als 1)
pi_18443447
Wat een gedoe met alle ziektekostenverzekering. Diverse malen is mij bevestigd dat de 1-ste poging incl medicatie vergoed wordt. Nu dus een brief van niet. Dus super leuk nieuws met op moment de vgz aan de telefoon voor opheldering., die je maar doorverbinden daarom typ ik op moment maar even door.
Ik heb verdorie een machtiging voor 3 pogingen dus dacht dat allees akkoord was.....

Wordt vervolgd......................................

Neen zo mijn progeston en paracetamol en probeer iets te slapen dat ik goed ben uitgerust voor morgen
pi_18443632
Volges VGZ op hun site en op de site van freya vergoeden zij bij bepaalde verzekeringen.
Bij sommigen dus niks , bij andere maar 50% en bij de meest luxe verzekeringen 100%.
Wat een ellende terwijl je er middenin zit.
  donderdag 15 april 2004 @ 15:44:39 #133
1087 Merisse
broddeltante
pi_18444745
He Sanne, wat een gezeik maar nu effe niet te druk om maken hoor want je hebt andere zaken aan je hoofd. Super joh! Succes morgen!
pi_18450515
Vanmiddag belde vgz weer terug dat het 100% vergoed word zoals alle berichten hiervoor. Maar woensdag weet ik het zeker.
Maar ik geniet vollop en heb zin in morgen!!
Ben erg benieuwd of alles verder zo voorspoedig gaat lopen.
pi_18450897
Suc6 morgen Sanne
  donderdag 15 april 2004 @ 21:11:00 #136
3011 E.T.
pi_18452568
Sanne, mooie score!
succes morgen!
  donderdag 15 april 2004 @ 21:19:16 #137
34891 melonovy
La Kutschie
pi_18452744
Sanne, wat een goed nieuws, nu ga ik even voor je duimen voor nog beter nieuws! Succes morgen meid!
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † donderdag 15 april 2004 @ 21:40:16 #138
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_18453204
Hoi Sanne, morgen de terugplaatsing. Spannend zeg! In ieder geval wel een opluchting dat je verzekering het 100% vergoed. Lig je tenminste een beetje rustiger morgen
  Jubileum moderator donderdag 15 april 2004 @ 21:42:47 #139
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18453258
Sanne heel veel succes morgen!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_18456380
Hey Sanne,
Goed nieuws dus van de bevruchting! Ik hoop dat je die verzekeringsperikelen zsm naast je neer kunt leggen; dit soort gezeur moet je er nu niet bij hebben!

Wat ik me nog afvroeg he? Hoe zit dat met die mensen die gsiteren in die blokkade stonden en ook voor een punctie naar het ziekenhuis moesten? Werd de punctie dus later alsnog gedaan? Of niet?
Ik kan het maar niet uit mijn hoofd zetten; stel je voor dat je eitjes al gesprongen zijn in die paar uur vertraging. Oeioei...

In iedergeval veel succes morgen en ik hoor heel graag hoe goed je embyokes gegroeid zijn!
pi_18461666
Ik zal het navragen van de mensen uit de blokkade, straksals ik er tijd voor heb.
Ben me aan het voorbereidne op de terugplaatsing en wel om 1 liter water te gaan drinken.
Rond de klok an 10 vertrekken we.
Ik voel me in ieder geval veel beter na de punctie en kan alweer bukken.\Heb net de kattenbak verschoond (hopelijk voor de laatste keer hi,hi)

Zal de score van bevruchte eitjes straks even melden.
pi_18462402
Sanne suc6!
Goede reis!
En daarna 2 weken rustig blijven liggen en je heerlijk laten verwennen
  vrijdag 16 april 2004 @ 13:13:42 #143
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_18466553
oehh sanne hoe ist gegaan??
pi_18468408
Daar ben ik weer. Er waren 8 eitjes bevrucht van de 13 Prima. Van mijn man is maar 1 buisje zaad gebruikt uit de bijbal, nog beter. Hebben we (in negatiefe zin) meer kansen!
1 superembryo 4 cellig dat hebben ze terug gezet. De andere 7 waren minder van kwaliteit en ze beslissen morgenvroeg of ze ingevroren worden.
Ik heb wel pijn, omdat alles volgens mij toch goed ontzet is geweest. Ga rustig even liggen en morgen mijn ouders verrassen. Die weten neit dat ik al zo ver ben dit om teleurstellingen te voorkomen.
Bedankt alvast

Oh ja, alle mensen hebben uiteindelijk de punctie kunnen uitvoeren en zijn voor andere consulten gegaan. Mensen hadden gebeld en de politie was geinformeerd.
Groeten
pi_18468626
Sanne72, gefeliciteerd met dit succesje..ik hoop dat alles goed gaat
  FOK!fossiel vrijdag 16 april 2004 @ 20:38:16 #146
2628 Karin
pi_18475964
Sanne wat goed dat er eitjes bevrucht zijn! En lekker dat de terugplaatsing alweer achter de rug is. Nu kan het grote wachten gaan beginnen, heel veel sterkte hierbij
pi_18477356
Hoi Sanne,
Zo! Dat is meer dan de helft bevrucht! Klinkt goed. Hopelijk kunnen er ook nog een aantal in de vriezer. Ik wens je 2 hele snelle weken toe en ik stuur je hierbij vast een virtueel pakketje geduld...
pi_18477653
Dank julli ewel.
Hebben jullie ook bij de terugplaatsingen last gehad van de plek precies onder je navel. Bij mij gaat er van allerlei signalen uit, prikkne, stekken, pruttelen etc.
Doeii
pi_18478009
Nou bij mij gebeurde er vanalles onder mijn navel...buikpijn, opgebalzen gevoel, pruttelen, eierstokken kon ik voelen (beetje zeuren) Ik vond het een beetje 'gonzen' Dat zal wel door de hormonen komen en hopelijk het nestelen! Er gebeurd ook zoveel op die plek, de komende 2 weken ga je van alles voelen (borsten buik, misschien nog wel meer) Gewoon ontspannen; dat hoort er allemaal bij heb ik me laten vertellen. Op een ander forum zei een meisje dat ze geen verschil merkte met normale menstruatie symptomen en de keer dat ze zwanger was. Pas na 2 weken kreeg ze verschijnselen. Maar ook dat is bij iedereen weer anders....doeiiii
  vrijdag 16 april 2004 @ 23:02:38 #150
3011 E.T.
pi_18479953
Klnkt allemaal goed Sanne
Nog even over Progestan, ik had ook zoveel afscheiding daardoor. Ik had 't idee dat die dingen oplostten en er gewoon net zo hard weer uitkwamen in vloeibare vorm.. Zal er wel bijhoren.

en ja, ik voelde ook van alles.. Steken, prikken, menstruatiepijn...

Heel veel sterkte de komende twee weken!
(tip: (dooddoener) probeer zo veel mogelijk afleiding te zoeken.. Je gaat je ongetwijfeld van alls in je hoofd halen en als je daar dan ook nog alle tijd voor hebt word je helemaal gillend gek..)
  vrijdag 16 april 2004 @ 23:28:06 #151
1087 Merisse
broddeltante
pi_18480623
Sanne, YES! eentje gelanceerd in het wijde wereldje van de grazige weiden van je baarmoeder. Nu maar hopen dat ie een lekker plekkie gaat vinden om zich te nestelen! Alvast heel veel sterkte met wachten de komende weken.
pi_18513961
Het week-end naar mijn ouders geweest en verteld dat we de eerste poging gehad hadden. Mam had al het idee dat we ergens mee bezig waren. Ze wisten wel van de behandelingen maar niet wanneer. Dus waren erg overdonderd en waren blij om mijn broertje heeft ooknog geen kinderen dus zal dit de 1-ste zijn???
Ontzettend slecht geslapen en voel me niet optimaal. Moe op moment en had bruine afscheiding. Ik hou me maar rustig.
Doeiiii
  zondag 18 april 2004 @ 17:23:29 #153
3011 E.T.
pi_18517607
Sanne, de bruine afscheiding kan zijn dat er wat bloed van de punctie nu naar buiten komt. Je hebt met zo'n punctie toch wat wondjes van binnen en dat kan een beetje bloeden en naar buiten komen nu.
rustig aan!
pi_18524723
precies; rustig aan doen is het beste! Dat zeiden ze tegen mij tenminste. Licht bloedverlies, buikpijn, opgezette buik = allemaal mogelijk na de punctie. Er werd ook gezegd dat de leeggezogen follikels zich direct weer met vocht vullen. Dat wordt later wel weer door je lichaam afgebroken, maar kan nog wel even zorgen voor een opgeblazen gevoel (en wat "lekken" van bloed). Geen zorgen maken dus...
pi_18543059
Hoi dames,
Allemaal bedankt. Ik heb last van steken in de borst, super opgezwolen buik en ik ruik beter.....
Wat haal je je in je hoofd. Ben in ieder geval blij dat ik weer kjan gaan werken en gewoon de boel de boel laten, anders pieker je maar en probeert alle signalen (goed of fout) te kenne. Bah, bah.
Alles komt uiteindelijk goed.
Groetjes
  FOK!fossiel maandag 19 april 2004 @ 21:12:43 #156
2628 Karin
pi_18546198
Ow Sanne je zal vast elk steekje, pijntje wat dan ook erg goed in de gaten houden. Wat is dat toch moeilijk om zo lang te moeten wachten om te weten te komen of het gelukt is. Heel veel sterkte met wachten
pi_18616741
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag 2 keer erg goed nieuws gehad. Ten eerste is alles nu 100% vergoed en is het wrs.
overgemaakt. Ten 2-de zijn er 5 embryo's ingevroren, deze waren dus van erg goede kwaliteit. Erg fijn nieuws.
Het is rustig op het forum,
hoe is het met iedereen en wat zijn d evorderingen??
Laat wat horen ajb.
Groetjes, Sanne
pi_18616818
Fijn dat je 2x goed nieuws hebt Sanne

Ik denk dat we met zijn allen in spanning met jou mee aan het wachten zijn.
Alles gaat dus nog steeds goed?
Wanneer is het evt. Testingday voor je?

* easy-going duimt stug door
pi_18617037
Goed nieuws Sanne.
Hier is allen ook goed.
Dinsdag de fm gehad en had toen voor mijn doen een heel mooi eitje.
Zat op cd 11 en hij was 16mm! Dat is voor m,ijn doen dus erg groot
Gisteren de pregnyl gespoten en morgen ochtend moeten we om 8 uur het zaad
inleveren en krijgen we de IUI om 9 uur.
Test dag vermoedelijk 10 mei.....
pi_18617233
Hé Xanthe, goed nieuws voor jullie, SUPER. Zal aan jullie denken.
Mijn testdag is koninginnedag, maar dan moet ik voor studie naar Antwerpen erg vroeg, dus ik heb geen idee wat ik doe........
Leef op moment per dag easy-going.
Tot horens.
pi_18619965
Xanthe, succes morgen. Ik duim alvast voor je! Mooi mooi, die grote follikel...en je hebt er maar eentje nodig he?

Sanne, fijn dat er 5 mooie embyootjes zijn ingevroren! Hopelijk heb je die niet nodg, maar het is wel een lekker idee lijkt me. Sterkte de komende week met wachten!
pi_18626160
Hallo Kathinka,
Hoe gaat het met jou, buiten het feit dat het wachten wel lanng zal duren. Ben je al begonnen met fietsen, hier in het zuiden is er lekker weer voor? Geniet allemaal van het week-end
groeten
pi_18628631
Geloof dat het zaad dit maal erg slecht was.....
1 miljoen....
Wat ik me kan herinneren is dat vorig jaar tijdens het zaad onderzoek 42 miljoen waren......
pi_18630356
Ohh Xanthe, heb je wel de insemenatie (als ik het goed begrijp) gekregen om 9.00 ? Of dit geen invloed erop gehad?
Ik merk dat ik ook net bgin met alle termen....
Nou in ieder geval veel sterkte
pi_18633134
We moesten om 8 uur het zaad inleveren.
Hier mag je met de reis enzo 1 uur over doen.
Wij doen het echter expres dus al in het ziekenhuis ( en ze hebben er niet eens een kamertje voor) en dan gelijk er tegenover naar de assistentes.
Zij heeft het gelijk weg gebracht en dan is het wachten tot het klaar is.
Op het moment dat het klaar is mag je meteen mee komen en krijg je de inseminatie.
Mooie was dat ik daarna even rustig mocht blijven liggen en er de tijd voor kon nemen om weer weg te gaan.
Dat is wel relaxt!
Geloof dat de inseminatie zelfs voor 9 uur al had plaats gevonden.
We wachten af, ga er eigenlijk niet vanuit dat het geslaagd is , maar je weet maar nooit.
Bedoel in december was ik er ook van overtuigd gewoon ongesteld te gaan worden in januari en kreeg toen als nog een positieve test....
We wachten dus af....
pi_18643927
Hey Xanthe, hier draaien de duimpjes weer op volle toeren...die 1 miljoen, was dat na het opwerken? Want dan valt het denk ik nog wel mee. Dan heb je ook nog categorie A B en C en van de A-tjes moet je het hebben. Meestal zeggen ze alleen het aantal A-zaadjes (tenminste dat was bij ons zo).

Sanne, ik heb niet gefietst, maar ramen gezeemd......pfff wat een klus weer. Zaaalig weer dat wel...Fijn weekend
pi_18647664
Ja dat was na opwekken , maar het aantal in november was ook na het opwekken.
Bij minder dan 1 miljoen gaat de IUI niet eens meer door heb ik begrepen.
Waar we hebben de oorzaak al te pakken , stress op het werk....
Ben nu extra blij dat ik m vorige week ziek gemeld heb , de stress nam zo'n overhand dat hij niet eens meer slapen kon , nek en rug klachten krijgt en ik geen zin heb om alles op mij afgereageerd te krijgen omdat ik wel even genoeg aan mezelf heb na de miskraam en nu met de nieuwe poging.
Voorlopig blijft hij dus nog even ont-stressen thuis en hebben we maandag een gesprek bij de arbo-dienst en heeft hij dan ook zijn 1e behandeling bij het mensendieck.
  zaterdag 24 april 2004 @ 15:32:41 #168
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_18653460
sanne 72.... tja 72 jaar en dan aan kinderen beginnen.... flauw geintje....

toch moet ik zeggen dat ik zoveel herken in deze verhalen, bij ons is het pas de 3de keer (eigelijk de 4de keer omdat 1 behandeling is afgebroken ) gelukt. Ja we hebben dus een dochtertje... Moet zeggen dat maakt een hoop goed achteraf.

een ICSI kindje.... Ik herken vooral de tegenslag die je iedere keer verwerken moet....

Ik had bij de laatste keren eigelijk zoiets van het zal wel weer niets wezen... Ik weet nog goed dat we op een zondag er een stuk of 10 zwangerschapstesten door heen gejaagd hebben, we wilde het maar niet geloven.... Pas toen ze in het ziekehuis zeiden dat ze het echt zo was drong het een beetje door.

en eigelijk ben je dan nog niet van de ellende af..... want dan begint het eigelijk gewoon,.... en kan er natuurlijk weer van alles mis gaan....

het engste vond ik de nekplooimeeting... ik had zo iets van zijn we eindelijk zwanger krijg je te horen dat het niet goed is....

Maar, ondanks dat het vanaf week 20 helemaal niet meer goed ging met de zwangerschap, en Karin een maand in het ziekenhuis heeft gelegen. Is er toch , (wel een maand te vroeg) een gezonde dochter geboren....

Dus het is allemaal een hoop ellende....en je moet saampjes sterk in je schoenen staan, maar achteraf gezien is het ons allemaal waard geweest...

[ Bericht 17% gewijzigd door Grote_Swets op 24-04-2004 15:41:34 ]
pi_18662703
Dankje Grote Swets; je hebt mijn dag weer helemaal goed gemaakt.
Zo'n hart onder de riem had ik net nodig (ik verheug me niet op 4 pogingen, maar het is uiteindelijk wel gelukt bij jullie en dat geeft wel moed)...:*

'k zat er vandaag weer een beetje doorheen. Ben geen zielepoot, maar wel bij vlagen heel verdrietig en we hebben morgen weer een kraambezoek, dus dat zel er wel aan meehelpen.

Je zegt dat jij de laatste keren dacht dat het wel weer niets zou wezen he? Maar hoe deed Karin dat? Had zij er nog wel steeds een rotsvast vertrouwen in?
Ik heb daar zelf nl. nogal moeite mee, er in te blijven geloven bedoel ik. Is het soms beter de moed op te geven, vraag ik me weleens af (dat hoor je vaker?!)

Pff die spanning moet ook echt niet te harden geweest zijn bij jullie...Ook nog een maand in het ziekenhuis...Okee het resultaat mag er wezen; petje af hoor.

Xanthe, waarschijnlijk heb ik het niet goed onthouden...(ik zal mijn aantekningen boekje es nakijken; die ligt nu in een la en ik heb er al weken niet ingeschreven...). Wel fijn dat je de oorzaak weet misschien, maar neem die maar eens weg... Heel goed van je dat je je ventje in bescherming hebt genomen. Sterkte met alles.
pi_18667712
katinka het kost zelfs mij moeite om erin te blijven geloven dat het hier ooit goed gaat komen....
Ik probeer altijd positief te blijven en steeds te zeggen dat het wel goed moet komen , omdat ik tenslotte nu al 2 maal zwanger ben geweest.
Toch vreet ook dat aan me , als ik nu weer zwanger zou raken , zal ik ze dan weer verliezen?
Toch is het belangrijk om de moed niet op te geven!
Ondanks het ongeloof (wat ik heel erg herken) van Swets en partner was het toch echt zo en zie hier het resultaat van een pracht van een dochter (meisje was het toch?)

Het gaat jou ook lukken hoor meis! Een wolk van een baby , ik gun het jou bijna nog meer dan een ander.....

Mijn vriendje kwam eergisteren weer aanzetten met "ik heb gehoord" dat je niet negatief mag denken bv. dat het niet lukt of andere negatieve gevoelens want dat geeft stress en dan gaat het ook fout.
"Het is bewezen" dat vrouwen die stress hadden minder snel zwanger raakten dan vrouwen die geen stress en onzekerheden hadden....
Duh....
Dubbel duh eigenlijk want meneer zijn zaad was niet goed omdat hij wel stress toe laat....
Naja het gaat helemaal goedkomen!
pi_18667968
HELLUP,
Gisteranvond had ik wat bloed verlies, PANIEK. Toch geslapen en vanochtend was er weer niets. Een paar keer mijn bed uit geweest. Op moment heb ik allemaal signalen dat ik ongesteld ga worden, dus bah, bah. Wil continu naar de wc lopen om te checken......
Dit is eng!!!
Wat een onzekerheid.....
Er komen wel druppels uit. Ik heb geslapen met het idee dat ik dit wist dat het te mooi was om waar te zijn, maar zo snel al.... Ach ja ik weet het ook niet zonder veel voorbereiding al ICSI gelijk deze poging dus ik ben zo onervaren.
Kan het ook zijn dat alleen die eitjes afkomen die ze hebben laten zitten met de punctie? Misschien een rare vraag maar dat vraag ik me gewoon af.
pi_18672379
Nog steeds heeft het niet doorgezet, dus begin iets vertrouwen erin te krijgen dat het een bloeding was waarover ze mij in het ziekenhuis vertelden. Ik wordt iets rustiger, maar wist niet dat je zo kwestbaar kunt worden, durfde nergens ander naar de wc dan thuis, in het geval dat.........
De laatste dagen worden zo wel extra spannend!!!!!!!
Katinka hopelijk viel het kraambezoek mee, ik had gisteravond een vriendin op bezoek die 20 weken is van de 2-de en een andere vriendin net met een miskraam en ik. Toen zij weg waren kreeg ik de bloeding....
Ik probeer mij altijd voor te stellen bij kraambezoeken, zwangerschappen e.d. dat mijn tijd nog wel komen net als die bij jou en Xanthe.
Xanthe het komt oom bij jullie vast goed!
Groetjes
  zondag 25 april 2004 @ 19:15:54 #173
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_18676849
blij dat het niet heeft doorgezet Sanne, duim heel hard voor je dat die nod zeker niet komt
  zondag 25 april 2004 @ 20:07:28 #174
3011 E.T.
pi_18678011
Sanne, wat eng! pfff... wat zijn die laatste dagen toch ook verrekte moeilijk (ow, en ik had ook meteen icsi)

Wel grappig trouwens, Grote Swets is mijn zwager (broer van 'mijn' Swetsenegger) en Opa en Oma zijn zooooooooo trots op hun ICSI-kleindochters
pi_18679359
Ach Xanthe, wat ben je toch een schatje. Je hebt zelf al zoveel pech gehad; ik gun het jou, ehm, net zoveel als mezelf! Enneh, hopelijk ben je zeer snel weer zwanger; 3x is echt scheepsrecht .

Haha, jouw ventje is ook lief; maar hij mag wel wat meer aan zichzelf denken...Als ik het geod begrijp is hij 't stresskipje van jullie tweeen...
Precies 't gaat helemaal goedkomen, that's the spirit.

We zijn de hele week al fijn aan het klussen (ik zou ergens de afgelopen week een 'eigen' eisprong moeten hebben gehad (al kan die wat later zijn natuurlijk) en het moet kunnen! Ik voel hem alleen nooit; dus da's lastig. Tempen doe ik niet meer aan; daar wordt ik gestressed van. Dus de klusfrequentie moet gewoon omhoog

SANNE, meid wat leef ik met je mee...die rotweken wachten; moordend gewoon. Geen idee of het vocht van je overgebeleven eitjes komt...Hopelijk is dat het. En ja ik begrijp wat je bedoelt met je heel kwetsbaar voelen. Gun jezelf de vrijheid om verder niets te doen waar je geen zin in hebt.
Extra spanningen buitensluiten...

Pfff. Met jouw vriendinnen was dat ook wel dubbel zeker? De ene flink zwanger, de ander niet meer en jij in spanning...Konden jullie er wel met elkaar over praten? Of was het verboden terrein?
Meid hou je taai!

Het kraambezoek viel mee; het ventje is inmiddels 5 maanden en heel groot voor zijn leeftijd. Dan vind ik het makkelijker. Ik heb hem wel geweigerd op schoot te nemen; dat voelde helemaal niet goed namelijk. Ze begrepen dat wel, want ze weten hoe de situatie bij ons is. Dus dat was wel relaxed. Ik had gelukkig ook zijn maat goed geschat (had me toch niet kunnen bedwingen en een stoer spijkerbroekie gekocht met een shirtje voor de zomer).

Oeps ET, ik dacht dat jouw ventje zijn FOK!-naam had veranderd!
pi_18679954
Hoi allemaal,
Ik kan zéker met mijn vriendinnen hierover praten en moet je wel goed opletten of iedereen wel begrepen wordt en begrip en respect voor elkaar hebben. Gelukkig voelt dat wel goed maar op een gegeven moment wordt er ook gezegd en nu praten we over werk of over ons niet meer over die andere zaken. Vooral als het voor 1 teveel wordt.
ik heb bedacht om morgen toch even het ivf spreekuur te bellen voor mijn geruststelling. Want ik denk nu misschien ben ik maar even ongesteld geweest door alle hormonen en heeft de progestron het doorbreken gestopt.? Ik weet niet of dit kan.
Mijn borsten zijn ook niet meer zo gezwollen.
Ik probeer zo'n spirit als jullie over mijn heen te krijgen, want ik veel rspect voor jullie als ik naga wat ik allemaal al beleef en voel voor (pas) de 1-ste keer.
Dank jullie ook voor jullie verhalen, ik heb er steun aan!
pi_18680214
Hey Sanne, ik ben ook nog geen doorgewinterde IVF-er hoor; voor ons was dit ook de eerste keer. Ik dacht wel dat ik door 6 pogingen IUI al heel wat gewend was, maar dat is me behoorlijk tegengevallen. Ik vind het heel fijn om ervaringen uit te wisselen; zeker met mensen die in soortgelijke situatie zitten. Mijn vrinedinnen zijn heel lief, maar hebben allemaal kinderen. Dat is toch anders. Soms denk ik dat die eerste keer zoveel impact heeft, omdat je gewoon niet weet wat je kunt verwachten. Sterkte en laat maar horen wat ze zeggen morgen!
pi_18680381
Wat spannend hier allemaal, en wat kruipt de tijd hier. Vooral dat bloedverlies blijft een eng iets. Een vriendin van mij zat ook in de medische mallemolen. Bij de 2e poging IVF had ze ook veel bloedverlies en ging er van uit dat die poging mislukt was. Ze ging toen ook alleen naar de controle/afspraak er helemaal op ingesteld dat het over was (ze had tegen haar man gezegd dat hij niet meehoefde omdat het volgens haar een formaliteit zou zijn)........totdat ze toch zwanger bleek te zijn.....van een tweeling nog wel. Deze jongens zijn nu alweer 2,5 jaar oud.

Ik weet niet of jullie iets aan dit verhaal hebben......maar ik wil jullie toch een hart onder de riem steken.

Sterke met het wachten
  zondag 25 april 2004 @ 21:56:48 #179
3011 E.T.
pi_18681071
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:57 schreef katinka het volgende:

Oeps ET, ik dacht dat jouw ventje zijn FOK!-naam had veranderd!
Nee dus

Het dochtertje van Grote Swets is ook `1,5 jaar ouder dan ons icsi-dochtertje. (die 't overigens maar raar vind.. zo'n grote levende pop.. het beweegt, maakt geluid, maar hardhandig mee spelen mag niet.. )

Ik heb wel bij hun de laatste poging van redelijk dichtbij meegemaakt en wist daardoor een beetje wat me te wachten stond. (alhoewel geen twee behandelingen hetzelfde zijn)

Wat me ook nog te binnen schiet.. Karin had de eerste behandelingen een 'lang schema' en ik ook de eerste twee behandelingen (beginnen met decapeptyl, na menstruatie puregon erbij). De eerste keer een overstimulatie, de tweede keer wilden de follikels niet groeien.
Uiteindelijk hebben we allebei baat gehad bij dezelfde methode met een superkort schema.. Op cyclusdag 5 beginnen met puregon, als de follikels 14mm zijn orgalutran erbij spuiten (is maar een paar dagen) dan punctie en de wachtweken met progestan. bij ons allebei bleek dit succesvol.
Heerlijk kort, geen tijd om te stressen, minder hormonen in je lijf, minder spuiten hoeven zetten.. (tussen de eerste spuit en de punctie zat 12 dagen ofzo)
pi_18681516
Hey ET, bedankt voor je verhaal over de korte methode. Ik ga het dinsdag eens navragen. Ik lees op een belgische site ook veel succesverhalen met decapeptyl en progestan (dat zijn bolletjes die je wel 3x per dag moet inbrengen niet?) Dat spreekt mij wel aan, ondaks dat het een beetje geviezer schijnt te zijn? Een periode van 5-6 weken spuiten tot aan de punctie en dan 2 wachtweken is echt niet door te komen. Minder hormonen spreken me zowiezo erg aan. Bij progestan heb ik ook wel een goed gevoel, omdat je dat 14 dagen moet blijven doen he? Die pregnyl doe je na de terugplaasting nog 1 keer en dan moet je lijf het ineens weer zelf doen (na 6 weken platgespoten te zijn geweest). Eigenlijk wel vreemd.
pi_18683936
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:57 schreef katinka het volgende:
Ach Xanthe, wat ben je toch een schatje. Je hebt zelf al zoveel pech gehad; ik gun het jou, ehm, net zoveel als mezelf! Enneh, hopelijk ben je zeer snel weer zwanger; 3x is echt scheepsrecht .

Haha, jouw ventje is ook lief; maar hij mag wel wat meer aan zichzelf denken...Als ik het geod begrijp is hij 't stresskipje van jullie tweeen...
Precies 't gaat helemaal goedkomen, that's the spirit.
Laten we het hopen!

Enne mijn vent is niet het stresskipje van ons 2-en hoor...
Normaal is ie eigenlijk veel relaxter dan mij.
Maar er is denk ik net iets te veel gebeurd en eens is er
die bekende laatste druppel
pi_18686797
Tja, ieder heeft zo z'n grens... En dan is het alleen maar goed als de één beetje zuinig op de ander is.
pi_18686899
Dit maal trok ik de rem aan een volgende keer trekt hij hem wel weer aan....

Nog even wat anders , ik had dus echt verwacht dat die humeurklap van de hormonen wel zou
meevallen nu ik alleen maar pregnyl 1 maal zou spuiten , maar man och man och man....
Wat was ik kattig zeg!
Voor mijn gevoel nog kattiger dan de kattigste kat....
Trekt nu weer weg , maar was echt niet leuk meer.....
pi_18686920
Hallo allemaal,
Katinka, de progeston gebruik ik nu ook 3x2 bolletjes pr dag die ik vaginaal moet inbrengen. Ik moest op de dag van de punctie 's avonds starten met 2 bolletjes en daarna elke dag 3 keer en 2 per stuk. De progeston maakt je baarmoederslijmvlies dikker zodat het embryotje zich beter kan innestelen. Hopelijk lukt.
Na wat gedoe met inbrengen (voelt net als een tampon) gaat het volgens mij beter en loopt er minder uit daar met 1 been op de wc bril te zetten en ze dan in te steken. Daarna gewoon inlegkruisjes, dit had ik in het begin niet en het liep er zo uit..... Hoe dan ook het blijft een kliederboel!
Bedankt ook voor het succesverhaal ET, was ik wel even aan toe.
Ik ga werken en vanmiddag eens bellen met ivf spreekuur, maar ik voel me al een stuk beter als gisteren. Tot snel
pi_18698869
Ik het het verhaal neergelegd bij het IVF spreekuur en ze dachten dat ik met mijn nagels een wondje heeft gemaakt bij het inbrengen van de progestron. Verder werd gezegd dat de eerste week waarschijnlijk niets gebeurt, maar vooral de 2-de week en dat het ook nog zo kan zijn dat ik vrijdag neg. test en 's middags ofzo ongesteld ga worden.....afwachten maar weer.
Het was absoluut onmogelijk dat het de 4 eitjes waren die zijn blijven zitten bij de punctie. Die worden namelijk direct opgenomen in je lichaam.
Pas ongerust worden bij veel bloedverlies.
We blijven geduldig (ahum) afwachten wat er gaat gebeuren....
Groeten...............
  † In Memoriam † maandag 26 april 2004 @ 21:55:41 #186
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_18706152
Sanne heel veel sterkte met de wachtperiode! Wat een gerotzooi trouwens met die progeston bolletjes brrrrr. Maar ja, het is voor een goed doel.
pi_18707921
Hey Sanne, wel een gedoe met die bolletjes, maar ik moet zeggen dat ik er meer vertrouwen in heb dan 3x pregnyl na de punctie en dan niks meer. Dus dat gedoe zou ik er zeker graag voor over hebben, niet dan? Blij dat je even gerustgesteld bent voor wat betreft je bloedverlies. Ik denk aan je en duim.
pi_18725141
Hallo,
Hoe is je gesprek geweest vandaag? wil je er wat over schrijven?
Ik zie het!
Groetjes
pi_18733248
Hoi,
Vanochtend een prettig gesprek gehad hoor; de gyn. vertelde nog wat details over de behandeling (die voorbeeldig was geweest in haar ogen). Ons was verteld dat er 5 eitjes bevrucht waren van de 10, maar dat waren er eigenlijk 9. 4 van die 9 waren echter niet goed gedeeld (meerdere kernen) waardoor ze direct apart gehouden zijn. Dit zou een risco zijn op miskraam/gehandicapt kindje als het al tot een zwangerschap zou leiden. Ze hebben ze direct apart gehouden, odat na een dag het verschil tussen de goeien en de 'slechten' niet meer te zien zou zijn. Ook over onze slagingskans had ze wel feen leuk getal; 1 op 3 (35%), domme pech dat het dit keer niet gelukt is. Haar advies; nog een keer proberen!
Dus de boodschappenlijst voor de apotheek heb ik weer meegekregen....

Ik heb er al weer zin in. Met jou alles ok?
pi_18737405
Fijn dat je er weer tegenaan kan gaan. Op naar de 2-de IVF poging (als ik het goed begrijp).
Heb je nog gevraagd naar de korte behandeling en progestron gebruik? Of was dit niet van toepassing bij jou/jullie.Ik ben blij voor je enneeeee 1 op 3 is goed, dit heb ik nooit gehoord. Bij ons zeiden ze continu 25%. bij de behandeling.
Slaapmeisje,
Hoe is het met jou op moment?
Xanthe, Hoe gaat tie???
Bij mij begint het toch wel weer iets spannender te worden, maar ik probeer maar af te wachten, de ergste wachtijd hebben we gehad en over maximaal 48 uur weet ik meer.
Misschien een erg persoonlijke vraag, maar op de hoeveelste dag werden lezers ongesteld na de terugplaatsing! Misschien kan ik daar wat kracht uit putten.
Tot snel,
pi_18737415
Och ja,
Ik heb al enkele dagen geen enkel andere gevoel meer, sinds de bloeding. Het lijkt allemaal gewoon, en de tijd lijkt echt al weken geleden, terwijl het vandaag om 11.00 pas 2 weken is, raar hé!
pi_18739768
Super spannend Sanne!!!! Hoop voor je dat je snel naar het Z&W topic mag gaan!

Katinka wat een goede berichten van jou kant ook!
Op naar de 2e IVF en dat deze dan wel gaat lukken , anders moet ik straks weer zo huilen en dat wil je me toch niet aandoen

Hier gaat alles nog zijn gangetje zit ook nog maar op dag 6 na de inseminatie , dus duurt nog wel eventjes voor ik meer weet.
Ga me dr niet druk om maken , zie het vanzelf.
Mislukt het? Jammer maar dan gaan we door naar de volgende poging....
pi_18756893
Op moment een zeer gelaten gevoel, we zien wel. Mijn man wilde vanavond al een test kopen, maar ik wil het pas morgenavond, want ik denk dat ik anders morgenvroeg al zou testen en dat is 1 dag te vroeg. Dus in positief geval ga ik morgen avond de test kopen!
We kijken wel, ik probeer de tijd een beetje door te komen en vooral afleiding te zoeken. Nou allemaal welterusten en tot horens!
pi_18756929
Sterkte met de laatste wachtloodjes Sanne
  woensdag 28 april 2004 @ 22:08:58 #195
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_18757049
spannend hoor Sanne, ik zal zeker kijken vrijdagochtend wat de uitslag is
en 1 dag te vroeg zou waarschijnlijk bij die clearblue digitaal niets uitmaken (ja ok mits je genoeg hcg in je lichaam hebt zitten dan) ik heb 5 dagen te vroeg getest en zie het resultaat: zwanger!! en ik moet nu nog 4 dagen tot me nod. ben nu dus 3 weken en 4 dagen (als ik dat ff goed reken)
pi_18758274
Oh, Sanne, als ik het goed lees, heb je helemaal geen ongi gevoelens? ...Ik ben zo benieuwd...
Dat je nog een dag kunt wachten...wat spannend...Ik kom weer kijken hoor!
Succes met de laatste loodjes voor het moment!
pi_18759597
Ja maar dat gaat niet voor iedereen op Martinike ik wist het pas zeker toen ik al ruim 4 dagen overtijd was..... Daarvoor gaf zowel een goedkope als de digitale een negatieve uitslag.

Spannend Sanne , mijn duimen fdraaien op volle toeren!
  woensdag 28 april 2004 @ 23:40:19 #198
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_18759872
daarom zei ik al van dat hcg
pi_18763685
Goedemorgen allemaal, wat lief dat jullie allemaal zo meeleven. Vannacht erg slecht geslapen, voor de eerste keer, en de test geloof ik al wel 50 keer in mijn dromen gedaan. Op moment, heb ik gloeiende tepels, zijn warm, net of ik ze verbrand heb met zonnen. Nou op moment is er nets aan de hand en ik ga zo weer werken.
Ik weet niet of ik tijd heb om het gelijk morgenvroeg op het forum te zetten Dit omdat ik om 7.00 uur in de auto moet zitten om naar ANtwerpen te gaan voor mijn studie. Tja, de Belgen kennen geen koninginnedag!
Ik merk dat ik wel bang ben om te testen, want ze hebben ook verteld dat ik negatief kan testen omdat je continu progestron opsteekt.
Bedankt lieve mensen en ik zal jullie zeker nog op de hoogte houden!
Welke test bevelen jullie aan en meot het echt met ochtendurine???
Groeten
  donderdag 29 april 2004 @ 08:34:59 #200
1087 Merisse
broddeltante
pi_18763742
quote:
Op donderdag 29 april 2004 08:24 schreef Sanne72 het volgende:
Welke test bevelen jullie aan en meot het echt met ochtendurine???
Hoi Sanne, Spannuuuunnd! Ik duim voor je! Zou toch tof zijn!
Ochtendurine is het beste omdat daar de hoogste concentratie HCG in zit, maar kan ook gedurende de dag mits je niet teveel drinkt vantevoren. En je kunt het beste testen met Clear Blue Digitaal want die is EN erg gevoelig (itt bijv. Predictor) EN de uislag is tenminste duidelijk omdat je of een + of een - krijgt, geen getwijfel over vage streepjes dus.
pi_18763781
Clearblue digitaal (daar kan je 3x mee testen geloof ik, dusse als het vandaag nog geen + is, kan je het morgen nog een x doen, en die 3e is voor de bevestiging, omdat je het niet kan geloven )

En het hoeft niet echt met ochtendurine hoor, maar dat is het meest geconcentreerd ofzo

Gloeiende tepels

Spannend!
pi_18763875
Doordat je snachts rustig ligt te slapen en minder vaak naar de wc gaat (heeft ook mer hormonen te maken) is de HCG in ochtend urine geconcentreerder ja...
Dat houd niet in dat het alleen met ochtend urine kan , maar dus ook met urine van een ander moment van de dag....
Maar ochtend urine geeft het duidelijkste beeld
Kijk maar in het 2e streepje forum , daar had iemand een positieve test wil hem nog eens doen als man lief erbij is en toen gaf ie negatief aan....
Dus te weinig HCG in de urine....

Go Sanne!!!!!
Owja digitale is erg goed , duidelijk beeld...
Niks in beeld behalve een knipperend testje is wachten , en als de test klaar is duidelijk een min of een plus...
Nadeel is dat het ongeveer 1 uur zichtbaar blijft en daarna gaat die uit....
pi_18763901
Hoe is het met jou Xanthe?
pi_18763950
Rustig , pijn in mijn mond word minder (he he , hopenlijk kan ik morgen weer gewoon eten).
En voor de rest zit ik nog maar net op de helft van mijn ww.
Volgende week gaat het spannender worden

Hoop dat we z&g topic kunnen overspeoelen met goede berichten , de 2e zijn er tenslotte al...
Maar van mijn kant durf ik nog niks te zeggen , voel me gewoon best goed....
pi_18773920
Hallo allemaal,
Xanthe wat heb je met je mond, is dit mij ontgaan???? Kiespijn of zo.
Net een test gekocht, Predictor. Ik was erg zenuwachtig om het te vragen en de verkoopster zei: Predictor is de goedkoopste en haalde hem al door de scan. Ik durfde niet naar de andere te vragen, was nogal een rij!

nu vind ik het eng, ik merk dat ik zenuwachtog wordt, rustig blijven!!!
Tot snel en ik zal denken aan de ochtendurine. Stel dat ik slaap van 23.00 uur tot 5.00 is het volgens mij handig om 5.00 uur de test te doen i.v.m. jullie tips over hcg.

voor de tips
  † In Memoriam † donderdag 29 april 2004 @ 16:36:01 #206
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_18774100
Ai Sanne, je hebt een Predictor gekocht... het schijnt dat die test nogal wat HCG nodig heeft voordat ie positief uitslaat in tegenstelling tot bijvoorbeeld een ClearBlue die wat gevoeliger is. Hoeveelste dag is het nu eigenlijk? Ben erg benieuwd hoor en het zou natuurlijk geweldig zijn als je gewoon zwanger bent. Een positief puntje van Predictor is als die eenmaal positief uitslaat, dan ben je wel heeeeel erg zwanger

Nog 1 nachtje slapen....
pi_18774268
Oei Predictor.....die is heel gevoelig maar we gaan gewoon van een vette roze stip uit
  donderdag 29 april 2004 @ 16:46:52 #208
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_18774348
Tja, predictor... Sanne: goodluck!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_18775816
Hallo slaapmeisje, even op jou vraag terug te komen woensdag 14 april heb ik de pu gehad en de tp op vrijdag de 16-de.
Vandaag telde ik ook de dagen na mijn laatste menstruatie en dat zijn er 31. Normaal ben ik precies 28 deagen, maar bij alle hormonen weet je het niet meer. Ik moet me continu inhouden om de test te doen, mede omdat er staat dat je het op elk tijdstip kan doen.... Maar het is weer bijna avond, dus de tijd gaat redelijk snel. Er borrelt van alles, net een groot ijsje gehad van mijn man, en nu even poetsen. Vanavond gaan we bij vrienden op bezoek lekker afleiding.
Slaapmeisje hoe staat het met jou vorderingen of wil je er niet over schrijven.
  donderdag 29 april 2004 @ 19:41:40 #210
3011 E.T.
pi_18778092
Sanne, bij mj was 12 dagen na de punctie de CB positief.. de predictor pas vier dagen later..
Maar he, morgen is 't bij jou ook 16 dagen na punctie.. dus zou 't goed moeten kunnen gaan

[ Bericht 0% gewijzigd door E.T. op 29-04-2004 19:41:58 (typo) ]
pi_18779417
Hallo ET,\Dank je wel, het wordt zo steeds spannender jij al na 12 dagen positief!!!!!
Wil eigenlijk al naar bed zodat het snel morgenvroeg is..........
  donderdag 29 april 2004 @ 21:13:40 #212
3011 E.T.
pi_18780033
quote:
Op donderdag 29 april 2004 20:42 schreef Sanne72 het volgende:
Hallo ET,\Dank je wel, het wordt zo steeds spannender jij al na 12 dagen positief!!!!!
Wil eigenlijk al naar bed zodat het snel morgenvroeg is..........
bij mij waren in eerste instantie ook beide embryo's ingenesteld.. en dat geeft dubbel HcG. Vandaar dat 't bij mij zo vroeg al duidelijk was. bij een van de embryo'tjes is het hartje niet gaan kloppen, vandaar dat we 'gewoon' een kindje hebben
pi_18780497
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:28 schreef Sanne72 het volgende:
Hallo allemaal,
Xanthe wat heb je met je mond, is dit mij ontgaan???? Kiespijn of zo.
Ze hebben vorige week woensdag mijn verstandskies getrokken.
Naja getrokken... was dat maar waar...
Mijn tandvlees gesneden , mijn kies in stukken geboord/gezaagd en vervolgens in 5
delen eruit gehaald.
Tandvlees weer dicht gemaakt en genezen maar.....
Maar het ging niet genezen , nee niets gaat "normaal" bij Xanthe , dus dat moest nog
even extra zeer gaan doen en dus gaan ontsteken....
Maar het gaat de goede kant op...Alleen blijf stinken uit mijn mons
pi_18780589
Oké Xanthe, wel vervelend maar gelukkig gaat het beter met de mond.
Klinkt erg pijnlijk, vooral als de verdoving (ga ervan uit dat je die gehad hebt) uitgewerkt is!
sterkte ermee.
ET, klopt jou ervaring heb ik gelezin in het forum, was toen volgens mij nog niet actief. Vind het zobijzo moeilijk om alle namen te onthouden.
pi_18781046
Heeft iemand al eens gehoord dat men negatief teste, wat kwam door het progestron? En dat diegene na het stelsten ongi werd? Schiet me opeens te binnen, want ik geloof dat ik hier me het meeste zorgen over maak.
  † In Memoriam † donderdag 29 april 2004 @ 22:27:50 #216
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_18781653
quote:
Op donderdag 29 april 2004 17:53 schreef Sanne72 het volgende:
Slaapmeisje hoe staat het met jou vorderingen of wil je er niet over schrijven.
Sanne, ik schrijf ook in wachten op het tweede streepje topic en heb daar al het een en ander verteld, maar wil best voor jou nog een keertje hier mijn verhaal doen hoor

De tweede samenlevingstest was ook negatief. Er was te weinig baarmoederslijm aanwezig en ze kon geen levend zaadje ontdekken. Voor de zekerheid willen ze dus nog een test doen. Helaas zijn we tijdens mijn volgende eisprong op vakantie (over twee weken) dus die maand is al verloren. In juni dus weer verder en hopelijk kunnen we dan meteen een afspraak maken om alle uitslagen te bespreken van de voorgaande testen (zaad, bloedonderzoeken, uitstrijkje etc.). Naar aanleiding hiervan wordt een behandelplan opgesteld.

Helaas gaat de fertiliteitskliniek van 24 juli t/m 15 augustus dicht. Waarschijnlijk gaan we het dus niet redden om al een IUI te krijgen in juli (als het IUI wordt, maar die kans is zeer groot aanwezig). Al met al denk ik dus dat we pas eind augustus kunnen starten. Het was een behoorlijke tegenvaller, want het betekent dus dat we een paar maanden vertraging oplopen met dit gelazer. De kans dat we zonder hulp zwanger kunnen worden is wel zo klein dat ik daar niet eens op hoop.

Ik heb mezelf nu voorgenomen om niet bij de pakken neer te gaan zitten en volop te genieten van onze tijd die we nog met zijn tweetjes doorbrengen! Door te mokken gaat de tijd helaas niet sneller!
  † In Memoriam † donderdag 29 april 2004 @ 22:31:32 #217
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_18781733
Na het typen van bovenstaand berichtje kom ik erachter dat ik nu een beetje tussen dit topic en het tweede streepjestopic in ben gevallen *pats boem au* Daar wordt veelal nog aan "gewone" klussen-voor-kids sex gedaan en hier zijn jullie al bezig in de MMM ...

zal ik anders mijn eigen topic " wachten op een vruchtbaarheidsbehandeling" beginnen?
pi_18782486
quote:
Op donderdag 29 april 2004 21:40 schreef Sanne72 het volgende:
Oké Xanthe, wel vervelend maar gelukkig gaat het beter met de mond.
Klinkt erg pijnlijk, vooral als de verdoving (ga ervan uit dat je die gehad hebt) uitgewerkt is!
sterkte ermee.
Ik had voordat de verdoving was uitgewerkt al pijnstillers ingenomen
Dat scheelde al een hoop van de werkelijke pijn.
Donderdag (de dag na de bekken beul) viel het me op zich nog mee en
dacht ik binnen een paar dagen van de pijn verlost te zijn.
Maar vrijdags werd de pijn heftiger...
Maandags terug naar de bekken beul en de boel bleek ontstoken...
Ja ja lang leve de zwaartekracht waar ze de schuld aan gaven...
Vannacht werd ik wakker en was de pijn weg!
Maar in de loop van de dag is die toch terug gekomen....
Maar niet meer zo erg als dat het was
pi_18782620
Hahaha Slaapmeisje!
Ik ken dat gevoel , dat je eigenlijk niet helemaal thuis bent in het ene topic maar ook nog niet helemaal in het andere topic
Ik ben hier gewoon lekker mee gaan praten , degene die IVF doen hebben veel al ook al IUI ondergaan (geld niet voor elk stel dat IVF/ICSI doet).
Dus de gevoelens snappen ze heel goed.
Voelde me soms ook wel heel erg er buiten staan.
KVK hoef ik ook niet te doen werkt meestal toch niet (alleen staar je niet blind op de samenlevings testen , je hebt het resultaat bij mij gezien in januari).
Maar we horen net zo goed in het 2e streepje forum we wachten toch ook op dat 2e streepje?
Hoever weg het ook lijkt... augustus is er sneller dan je denkt!

Blijf het toch raar vinden dat een fertiliteist kliniek gaat sluiten met de vakantie....
Zijn ze vast ook gesloten met kerst/oud&nieuw....
Alsof een cyclus er ook vakanties en feestdagen op na houd
pi_18787198
Wat een gedoe ook allemaal hé. Aan de ene kant moet je de natuur het werk laten doen (eisprong) een andere kant wordt je geholpen, en zijn ze DICHT enzo!!!
Moeilijk, ik voel me in de topic wel op het gemak, maar omdat het de eerste keer allemaal is voor mij en gelijk ivf/icsi met zaad uit de bijbal voel ik me een groentje! Dus heb juist het gevoel weinig te kunnen betekenen, ook omdat alles goed loopt, zie verhalen.

MAAR oke, ik zal het jullie niet onthouden, kijk naar tijdstip! Onrustige nacht gehad enom 00.15 gaan plassen. Om 5.00 werd ik wakker en heb de predicotor test gedaan, wat een gedoe het is echt wazig!!! Ik ben er nu nog continu mee onder de hallogeenlamp. Je ziet wel een vage roze stip in het midden en ik ben nog niet ongi. Ik ga maar uit van de tip van slaapmeisje: ookal is die licht bij predictor ben je dan echt positief. Volgens mijn man is het gewoon positief en was zondagochtend de bloeding de innesteling, daarom zo vaag. Staat trouwens ook op de test. Had ik maar 2 gekocht, misschien morgen........ ik moet het laten bezinken en volgens mij geloof ik het pas echt als ik maandag pos. in het ziekenhuis test!
Fijne koninginnedag allemaal en sorry als ik mensen heb gekwetst, maar kracht eruit putten kan soms ook helpen.

Knuffel
pi_18787533
In daglicht zie ik de stip steeds beter!! Hij zit er echt!!
Doeiiiii
Blije Sanne
Ik bedoel met kwetsen niet negatief maar dat ik begrijp dat jullie allemaal het jezelf ook zo erg gunt!
pi_18787708
Gefeliciteerd!!!!!
Bij was mij in januri de streep ook heel licht en snapte ik het ook niet , maar een streep (of stip) is een streep (of stip) en dus zwanger!!!!
Goed hey!!!! De 1e keer en meteen raak!!!!!

Katinka , JIj gaat de volgende keer er echt achter aan!
Kan me voorstellen dat je dit geweldig vind , maar dat het je ondertussen ook heel erg steekt.
Mijn gedachten zijn ook bij jou , knuffie!
  vrijdag 30 april 2004 @ 09:20:14 #223
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_18788034
Woei, gefeliciteerd, Sanne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  vrijdag 30 april 2004 @ 09:27:26 #224
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_18788094
Sanne gefeliciteerd
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 30 april 2004 @ 09:34:32 #225
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_18788141
gefeliciteerd Sanne met je mooie roze stippie, je bent zwanger meis Yoehoeeeeeeeee
  vrijdag 30 april 2004 @ 09:46:03 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_18788202
Sanne! Gefeliciteerd hoor! Super voor jullie!
  vrijdag 30 april 2004 @ 10:08:26 #227
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_18788353
Gefeliciteerd Sanne!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_18788605
Gefeliciteerd Sanne, je bent echt zwanger hoor Geniet er lekker van!!
pi_18788635
Gefeliciteerd Sanne, wat een geweldig nieuws
  vrijdag 30 april 2004 @ 10:53:39 #230
3011 E.T.
pi_18788925
Sanne, wat goed!!!!!
en als predictor positief geeft, dan ben echt heel erg zwanger hoor!
Gefeliciteerd
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 april 2004 @ 10:58:40 #231
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_18789008
Sanne, gefeliciteert!!
  vrijdag 30 april 2004 @ 11:43:58 #232
1087 Merisse
broddeltante
pi_18789672
Super Sanne! Wat heerlijk voor jullie! Het is jullie gegund hoor want de manier waarop was heftig daarom ben ik ook zo blij voor jullie dat je daar niet vaker doorheen hoeft te gaan.
  vrijdag 30 april 2004 @ 13:29:42 #233
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_18791184
WOW Sanne gefeliciteerd!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  vrijdag 30 april 2004 @ 13:32:30 #234
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_18791230
Wat leuk, dat maakt een feestelijke dag nog feestelijker.Van harte gefeliciteerd !
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 30 april 2004 @ 14:18:55 #235
29568 karinswets
mama van anouk
pi_18791871
Gefeliciteerd, Sanne

Fijne dag verder....
  † In Memoriam † vrijdag 30 april 2004 @ 16:30:34 #236
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_18793466
Sanne, wat goed zeg! Je bent echt heel erg zwanger hoor meid, een stip is een stip en dus zwanger
pi_18796248
Gefeliciteert Sanne
pi_18796302
DANK jullie wel, super voor alle lieve reactie's.
Katinka voor jou de volgende keer, ik ga er van uit!!!
Xanthe, gaat lukken en ook slaapmeisje komt goed.
Het is onwerkelijk, maar rustig
Groetjes
pi_18799893
Sanne, gefeliciteerd! Een predictorstip wauw
pi_18800768
hartstikke mooi nieuws, gefeliciteerd Sanne!
  zaterdag 1 mei 2004 @ 00:38:24 #241
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_18803378
Sanne Gefeliciteerd.... het wachten niet voor niets geweest.....
  Jubileum moderator zaterdag 1 mei 2004 @ 17:36:12 #242
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18812965
Wat geweldig Sanne Gefeliciteerd !
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 1 mei 2004 @ 17:37:35 #243
24188 Belana
kloon van belana
pi_18812998
Sanne, gefeliciteerd! Wat goed!
stormy waters...
sailin'
  FOK!fossiel zaterdag 1 mei 2004 @ 22:06:58 #244
2628 Karin
pi_18819515
Sanne enorm gefeliciteerd
pi_18844444
WAUW Sanne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kon niet eerder komen lezen!
VAN HARTE GEFELICITEERD MEID!

SUper!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IK WIL ook van die dansende poppetjes
pi_18851593
Hoi KATHINKA
Die zijn je ook van harte gegund!! Ben blij je reactie te lezen.Om 11.30 zit ik in het ziekenhuis met mijn ochtendurine brrrrrr. Ik geloof het denk ik pas echt als ik het zo meteen hoor!
pi_18851954
Succes straks Sanne
  † In Memoriam † maandag 3 mei 2004 @ 13:03:32 #248
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_18854442
Sanne, hopelijk is alles goed met je en heb je de bevestiging gekregen dat je hartstikke zwanger bent!
  † In Memoriam † maandag 3 mei 2004 @ 13:12:27 #249
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_18854655
quote:
Op donderdag 29 april 2004 23:11 schreef Xanthe het volgende:
Blijf het toch raar vinden dat een fertiliteist kliniek gaat sluiten met de vakantie....
Zijn ze vast ook gesloten met kerst/oud&nieuw....
Alsof een cyclus er ook vakanties en feestdagen op na houd
Dat vind ik dus ook heel vaag. Ze doen ook niets in het weekend bijvoorbeeld. Bij de vorige twee cyclussen viel mijn eisprong precies op zondag. Op vrijdag een samenlevingstest / PCT doen vonden ze te vroeg en op maandag was mijn eitje eigenlijk net gesprongen waardoor de uitslag van de test ook al niet te vertrouwen is. Ben benieuwd of volgende PCT nr 3 wel op het juiste moment gedaan kan worden anders hebben ze nog een excuus om PCT nr 4 te gaan doen. Hoeveel testen hebben ze nodig
pi_18854793
Misschien toch een idee om te kijken wat er nog meer in je omgeving zit?
Veel ziekenhuizen doen nl. ook IUI en de nodige onderzoeken en veel ziekenhuizen (niet alle) zijn ook tijdens de vakantie en kerst en weekenden open.
Zeker nu je al in de MMM zit kan het toch erg fijn zijn als het allemaal eens sneller gaat.
En straks als je een behandeling krijgt kan het toch ook niet zo zijn dat het niet kan plaats vinden omdat de kliniek net die zondag gesloten is....
  † In Memoriam † maandag 3 mei 2004 @ 13:37:28 #251
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_18855205
Nog even terugkomend op die PCT. De noodzaak en betrouwbaarheid van de uitslag staat nog erg ter discussie. Het ene ziekenhuis hecht wel waarde aan de uitslag en de andere niet. Daarom vind ik het ook een vreemde gang van zaken dat ze zo doordrammen over test nr. 3. Wat mij betreft gaan we nu gewoon door naar de volgende stap en dat is alle uitslagen bespreken en een behandelplan voor ons opstellen.

Ik weet eigenlijk niet of ze met een behandeling ook de weekenden overslaan. Het lijkt me toch erg onhandig en tijdrovend. Voor je het weet is er weer een maand verloren op die manier. Dat is het lullige met zwanger willen worden. Je hebt maar 1 x per maand kans en dan is het weer wachten op de volgende eisprong . Ik wil toch het liefst in mijn eigen woonplaats onder behandeling omdat er toch al zoveel tijd in gaat zitten. Nu kan ik even in de pauze en dan valt het nog niet op bij mijn baas. Hier op kantoor weten ze nog niet dat we bezig zijn in de MMM, maar zo langzamerhand lijkt het me toch wel zinvol om het te melden zodat ik daar tijd voor kan vrijmaken. Heb net een contract voor onbepaalde tijd binnengesleept dus ontslaan kunnen ze me niet om die reden
pi_18859937
Hoi Slaapmeisje,

Ik denk dat het wel verstandig is om je naaste collega's op de hoogte te brengen. Bij mij gaf het in ieder geval rust toen ze het wisten en voel je je niet bezwaard wanneer je weer de tussenuit moet piepen!

Nou de test was in het ziekenhuis gelukkig ook positief. Hopelijk voor jullie een hart onder de riem, we waren met 3 stellen voor de uitslag en alle 3 positief. Een topdag en het bleek dat we allemaal een andere arts hadden.
Voor jullie wordt het ook allemaal een topdag. Ik krijg op 19 mei al de eerste echo.

Nu is het denk ik gebruikelijk om dit topic te verlaten (of niet?!?!?!) weinig ervaring mee.
Ik wens jullie allemaal hetzelfde als mij! Gaat allemaal lukken en bedankt voor steun / begrip / hulp etc. Ik zal af en toe nog kijken op het forum, en blijf jullie zeker volgen, ik vond het namelijk een prettig idee dat er gelijkgestemden met mij mee duimden en hoopten. Ik blijf jullie steumen een beetje op afstand!

Hele dikke knuffel van mij!!
pi_18861241
Vraag eens na hoe dat dan gaat als je bv IUI zou krijgen en het valt in een weekend....
Ik moest in het AZG ook tig keer de samenlevings test doen , terwijl ze die in Delfzijl niet belangrijk vinden , omdat de uitslag daarvan nog niet zegt dat je niet spontaan zwanger zou kunnen worden als je al met de behandeling bezig bent.
Te meer omdat de meeste ziekenhuizen toch voor hormoon stimulatie gaan en alles in je lichaam dan anders reageert...
Het voorbeeld zag je bij mij....

Trouwens ze mogen je nooit ontslaan voor ziekenhuis bezoek en indien je het niet buiten de werk tijden kunt plannen krijg je gewoon vrij.
In mijn geval houd dat in dat ik soms 1,5 uur tijd nodig heb , maar vaak ook met een uurtje thuis zou kunnen zijn.
Informeren kan in elk geval geen kwaad!
Want als je in augustus start en met een beetje pech dus in september de 1e behandeling krijgt en het in het ergste geval t/m november niet aanslaat heb je in december waarschijnlijk bij jou kliniek ook de kans dat ie gesloten is (meestal 2 weken).....
Vraag dit ook na in het ziekenhuis waar je informeert of ze dan voor een eventuele behandeling nog wel geopend zijn.
Neem dan een beslissing met je partner waar je achter staat....
  Jubileum moderator maandag 3 mei 2004 @ 18:38:38 #254
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18861593
quote:
Op maandag 3 mei 2004 17:19 schreef Sanne72 het volgende:

Nu is het denk ik gebruikelijk om dit topic te verlaten (of niet?!?!?!) weinig ervaring mee.
Ik wens jullie allemaal hetzelfde als mij! Gaat allemaal lukken en bedankt voor steun / begrip / hulp etc. Ik zal af en toe nog kijken op het forum, en blijf jullie zeker volgen, ik vond het namelijk een prettig idee dat er gelijkgestemden met mij mee duimden en hoopten. Ik blijf jullie steumen een beetje op afstand!

Hele dikke knuffel van mij!!
Jij mag dit topic verlaten (maar dat hoeft niet als je dat niet wilt) maar je gaat niet helemaal weg van dit forum hoor Ben je gek, nu willen we weten hoe het verder gaat
Ik zie je graag terug in Zwangerschap en Geboorte deel 51 want nu willen we het allemaal tot het een blozende baby is volgen natuurlijk.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_18889374
Ben begonnen met topic De Bange 12 weken. Want in Z & G voel ik me nog wat te groen/onervaren. Ben nu pas aan het beseffen. Hoop jullie daar ook snel te onmoeten...
Knuffel
pi_18890610
Hey ik wist niet dat dat topic er ook nog was...
Lijkt me een goede om te beginnen!
Hoop dat we je snel mogen volgen!
pi_18897764
Hoop ik ook!
  † In Memoriam † woensdag 5 mei 2004 @ 10:52:04 #258
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_18899405
Hoi Sanne, je kunt natuurlijk altijd ook hier meebabbelen. Zelf denk ik dat het topic De Bange 12 weken niet zo goed zal lopen omdat het aantal kersverse zwangeren zo versplinterd is, maar ik kan je gevoelens wel begrijpen hoor dat je er een beetje tussenin zit nog. De dames in Z & G zijn heel lief en geduldig hoor en zijn ook reuze benieuwd naar je eerste echo, je eerste gynbezoek, je eerste kwaaltjes etc.
pi_18900222
Wat slaapmeisje zegt klopt ook.
De meiden leven heel erg mee met alles!
Toen het bij ons verkeerd ging leefden ze zelfs zo erg mee dat het me juist enorm heeft geholpen een plekje te geven.
Er komen genoeg mensen na je die ook in dat topic komen als ze zwanger zijn.....
Toen ik zwanger was , waren een heleboel prille zwangerschappen in Z&W , het staat je vrij om overal te posten
pi_18901881
Ik snap het, maar er zijn toch al wat reactie geweest. Ik weet het nog niet ik zal zeker over gaan naar Z&W. Maar dit voelt nog even goed.\
Bedankt alvast voor de informatie, we blijven volgen!!
pi_18901908
Ik kan trouwens niet meer reageren op Z & G raar zeg!
  FOK!fossiel woensdag 5 mei 2004 @ 13:08:43 #262
2628 Karin
pi_18902541
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 12:40 schreef Sanne72 het volgende:
Ik kan trouwens niet meer reageren op Z & G raar zeg!
Er is een volgend deel aangemaakt Zwangerschap en Geboorte deel 52
in de index Ouder(s) kan je alle topics terugvinden
pi_18972218
Zal het ook in dit topic even vermelden...
Het is hier super spannend , heb met de Romed tetsen een lichte 2e streep
(Bij alle 4 van dat merk) http://www.xs4all.nl/~peetj01/Taz/zwanger.html
(Dat zijn niet 4 verschillende testen maar 4 foto's van 1 test )
Maar de clear blue blijft hier zeggen dat het negatief is...
Dus of de Romed testen zijn volkomen kut of ze zijn zo gevoelig dat de beter zijn dan de clear blue....
In elk geval als de rode duivels nou wel weg blijven , mag ik maandag ochtend komen bloed prikken in het ziekenhuis en heb ik s'middags de uitslag....
pi_18980354
Gat ver derrie Xanthe, dit is wel heel erg spannend, zal eens kijken op de link
IK duim voor je
pi_18980394
Ik zie er toch echt 2, net zo wazig als mijn predictorstip maar wel duidelijk. Volgens mij is het raak.
pi_18981393
veel geluk Xanthe
pi_18981524
Helaas , ben helemaal vergeten om het hier te melden...
Ik ben vanmiddag ongi geworden...
Dus we mogen weer naar het ziekenhuis maandag over een week.

Verder loopt mijn hoofd nu over of ik wel of geen hormonen zal gebruiken.
Bij wel hormonen hebben we meer eitjes dus meer kans en als het zaad deze maand nog steeds slecht is is die meer kans wel erg fijn.
Maar ja de narigheid van de hormonen is je humeur die zo erg op en neer springt zoals velen weten die het hebben mee gemaakt.
Al ben ik nu ook niet de vrolijkste...
Nog niet eens vanwege de teleurstelling dat ik ongi ben geworden , heb dit toch erg in mijn achterhoofd gehouden...
Maar het feit dat iedereen het laat afweten op het verjaardags feestje van mijn vriend.
Heb alle boodschappen gedaan en nu komt er nog maar 1 op bezoek.
Verder zou vriendlief het huis doen en mocht ik de hele middag gaan shoppen opzoek naar een cadeautje vor hem...
Kom ik thuis is alleen de afwas gedaan , want die was zo groooooottttt.....
En daarna was ons schoonzusje nog even langs geweest.
Tja... niet gestofzogen , niet een doekje door de kamer helemaal niks anders...
Dus toen ik zo straks weer thuis was , verwachtte ik dat ie dat als nog wel zou doen , maar ging ie rustig achter zijn pc zitten.
Ja leuk , doe het zelf wel en dan ineens het uit mijn handen willen nemen.
Dan hoeft het ook niet meer...
Buikpijn die dus nu erger geworden is.
En nog geen cadeautje gevonden ook...
Baal dus giga en dat steekt nu de kop op
pi_18982591
Vervelend an je ongi.
Als ik je verhaal lees klinken mij zaken erg bekend in de oren.
BLAAS JE STOOM maar af!!

Knuffels
pi_19028440
Hey Xanthe wat Kl*TE weer. We kunnen elkaar de hand geven; ik ben ook zaterdag ongi geworden. Maar ik rekende nergens op, dus het was geen telerstelling dit keer.

Tja die hormonen he...Ik heb er ook meegezeten moet ik zeggen. Al is het bij IVF heel anders. Dan maak je zelf geen hormonen meer aan en dat scheelt heel veel in de stemmingswisselingen.

Ach meid, wat is een maandje sjacherijnen nou helemaal op een mensenleven? Als je nix doet wordt je ook sjacho toch? Doe gewoon waar jij je het prettigst bij voelt (waarschijnlijk datgene met de meeste kansen?).

Wat lullig van 't feestje van je vriend. Wat kunnen sommige mensen toch lomp zijn.
En tja, mannen doen nou eenmaal niks huishoudelijks als jij het verwacht....BALEN!

Maar kop op hoor. En dat humeur van jou, daar moet je niet mee zitten! Dat hoort er gewoon bij.

Goed. Ik heb vanochtend weer 't startsein gekregen. 't Duurt nog wel even; 28 mei mag ik de eerste spuit weer zetten. Langzaamaan begint het weer te komen; ik heb er zin in.
pi_19029004

[ Bericht 100% gewijzigd door Sanne72 op 11-05-2004 18:32:50 ]
pi_19039832
2,5 week is zo voorbij Katinka!
Hoop trouwens dat je bij 1 van de ziekenhuizen zit waar je meer kans hebt.
Zo zou Groningen onderaan staan!
We zeggen nu nog dat we geen IVF willen , maar mochten we daar toch ooit belanden
dan reis ik liever naar een ziekenhuis met veel kansen!

Tja hier...
De 1e spuit Menopur is er weer ingegaan gisteravond.
Maandag over een week hebben we weer een folikel meting.
We maken er het beste maar van.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 10:46:10 #272
3011 E.T.
pi_19040336
Xanthe, die percentages zeggen ook niet alles hoor. Het is namelijk ook afhankelijk van de criteria die ze stellen om nog wel of geen ivf aan te bieden. (oftewel, bij het ene ziekenhuis mag je geen behandeling omdat je volgens hen kansloos bent, bij het andere ziekenhuis nemen ze de gok wel). Ook academische ziekenhuizen zijn meer bezig met 'alternatieve' schema's.. Dan zijn ze nog niet zeker hoe alle resultaten uitpakken, maar als je meedoet met zo'n behandeling krijg je vaak wel meer behandelingen als het nodig is.
Daat heeft natuurlijk allemaal invloed op de percentages die je te zien krijgt en die cijfertjes kun je dus in principe weinig mee.

Een beetje appels met peren vergelijken dus.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 10:47:18 #273
3011 E.T.
pi_19040358
Er komt wel weer actie hier
Xanthe weer begonnen met spuiten en volgende week fm, Katinka de 28e weer beginnen met spuiten.. (ga je nog steeds het 'lange' schema doen eigenlijk?)

Succes!
pi_19043321
De 1e blauwe plek is er al!
Grrrrr , is nog maar 1 keer eerder gebeurd dat ik een blauwe plek op mijn buik had van het prikken....
pi_19061103
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 10:47 schreef E.T. het volgende:
Er komt wel weer actie hier
Xanthe weer begonnen met spuiten en volgende week fm, Katinka de 28e weer beginnen met spuiten.. (ga je nog steeds het 'lange' schema doen eigenlijk?)

Succes!
Dankje
Ik ben even weggeweest hier; maar inderdaad er komt weer actie!
En ik zit in een succesziekhuis als ik de cijfers mag geloven (Utrecht), dus daar trek ik me aan op (ondanks de appels; 't is toch gruststellend als je je in goede handen waant..). En ja het wordt weer het lange schema....
pi_19061293
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 12:52 schreef Xanthe het volgende:
De 1e blauwe plek is er al!
Grrrrr , is nog maar 1 keer eerder gebeurd dat ik een blauwe plek op mijn buik had van het prikken....
Tja zat ff een bloedvatje in de weg natuurlijk. Die doen wel gemeen pijn he? En duurt heeeeel lang voor ze weer weg zijn helaas. Ik had er 3...met de nadruk op had........
Duimen dat die follkikel lekker groeit. Ik wacht met spanning mee af.
  † In Memoriam † woensdag 12 mei 2004 @ 09:13:10 #277
37843 lady-wrb
kortaf
pi_19065188
is dr iets met sanne72? ineens zijn een hoop van haar posts weg
  Jubileum moderator woensdag 12 mei 2004 @ 09:19:06 #278
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_19065266
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 09:13 schreef lady-wrb het volgende:
is dr iets met sanne72? ineens zijn een hoop van haar posts weg
Dat vroegen wij ons ook al af, vandaar dat ik haar even gemaild heb.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_19065343
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 00:09 schreef katinka het volgende:

[..]

Tja zat ff een bloedvatje in de weg natuurlijk. Die doen wel gemeen pijn he? En duurt heeeeel lang voor ze weer weg zijn helaas. Ik had er 3...met de nadruk op had........
Duimen dat die follkikel lekker groeit. Ik wacht met spanning mee af.
Heb alleen in de 2e ronde zo'n blauwe plek gehad.
Rare was dat het spuiten op die plek deze keer dus juist niet zeer deed.
Die van gisteren wel , de prik en het spuiten allebei.
Gelukkig doet mijn vriendje het , blijf hem hier dankbaar voor....
pi_19065407
Nu jullie me erop attenderen....
Hoop echt dat er niets is , maar krijg de meest nare gedachten nu....
Sanne laat alsjeblieft wat van je horen!
pi_19067523
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 09:29 schreef Xanthe het volgende:
Nu jullie me erop attenderen....
Hoop echt dat er niets is , maar krijg de meest nare gedachten nu....
Sanne laat alsjeblieft wat van je horen!
JA! Het was mij ook opgevallen gisteravond!
Je kunt toch alleen zelf je berichten veranderen? Oei Sanne, ik maak me nu ook zorgen.
  woensdag 12 mei 2004 @ 13:28:29 #282
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_19070982
was het jullie toch ook al opgevallen vond het ook al erg vreemd dat veel van haar posts weg zijn.

ze was het laatst hier 1 dag en 19 uur geleden

Sanne laat wat van je horen
pi_19072529
oh shit, ik maak me ook wel zorgen.
Ga duimen dat het goed is en komt.
Sanne, ik denk aan je.
pi_19074076
Sanne, ik hoop dat alles goed met je is.
En ik hoop dat we snel wat van je horen.

denk aan je
  donderdag 13 mei 2004 @ 21:34:59 #285
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_19108688
Sannnuhhhhhhhhhhhhh laat wat van je horen
pi_19115060
Beste allemaal,
Er is niets vervelend gebeurt, buiten het feit dat er iemand mij herkend heeft van mijn werk.
Ik vind dit zowel voor haar als voor mij geen prettig idee dat zij meeleest van al mij reactie's en
gevoelens op deze manier. Ik heb veel gewikt en gewogen en besloten om dan ook te stoppen op dit forum.

Sorry, maar hopend op jullie begrip!
Groeten,

PS: Trouwens allemaal sterkte, ik heb in de tijd veel aan jullie gehad!
  † In Memoriam † vrijdag 14 mei 2004 @ 07:34:12 #287
37843 lady-wrb
kortaf
pi_19115175
blij te horen dat alles goed met je is, sanne!
jammer dat je weggaat!
ik wens je het allerbeste!
pi_19115594
Blij wat van je te horen Sanne!
En ondanks dit hoop ik toch dat je nog eens terug komt ,
want we leven natuurlijk enorm met je mee!
Misschien ooit eens onder een andere naam?
Ik wens je in elk geval een voorspoedinge zwangershap
dat je er maar veel van mag genieten.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:37:32 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_19116257
Blij te horen dat er niets ernstigs is met je Sanne!
Heel veel succes verder in je zwangerschap enneh... kom je wel over een week of 35 even vertellen hoe het afgelopen is?
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:53:01 #290
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_19116552
Gelukkig dat het goed met je gaat Sanne, wel heel jammer dat je niet meer kunt fokken!!! Ik heb zelf ook iemand waarvan ik weet dat ie meeleest, vind ik ook heel vervelend, maar ja wat doe je eraan he?
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_19117123
Sanne, ik ben echt opgelucht dat het goed met je gaat. Maakt me echt wel zorgen.
Jammer dat je niet meer meeschrijft, maar veel succes de komende maanden.
En laat inderdaad wel in januari wat van je horen als je kindje geboren is.
pi_19265094
Maandag een echo gehad en een eitje van 13mm.
Gisteren een echo gehad en er waren 2 eitjes (links) van 17 en 17,5mm.
Vanavond om 12 uur de pregnyl erin en zaterdag om 9 uur het potje zaad inleveren en
dan mogen we om 12 uur terug komen voor de inseminatie.
We moeten naar een ander ziekenhuis of dat een probleem was...
Niet bepaald want dat ziekenhuis is hier de straat uit en dan ben je er al.
Komt omdat beide ziekenhuizen samen werken in het weekend.
Maar heb een gyn uit Delfzijl.
Wat hier wel anders gaat is dat het zaad in Delfzijl slechts 1 uur duurt om op te werken en
hier zijn ze 3 uur bezig!
Wel een heel verschil.
pi_19280315
OK Xanthe! Die gaan waarschijnlijk alletwee wel springen? Spannend!!
Tjee 3 uur; dat is een behoorlijk verschil. Maar als ze de zaadjes maar warm houden maakt dat niet zoveel uit, toch? Dus vanaf zaterdag zit jij in de WW
Ik begin vast te duimen voor je.

Nou hier gaat het circus ook weer beginnen hoor; vanaf volgende week donderdag mag ik me weer 'plat' spuiten...dus over een week of 4-5 zal de punctie zijn.
pi_19287539
Spannend allemaal Katinka!
Deze ronde gaat goed komen voor je hoor!
Zeg dat ook maar vast tegen je buikje , en de eitjes die straks gaan groeien!
Dan af en toe nog even liefkozend tegen de zaadjes praten dat ze goed hun best moeten doen!

Ik ben alleen nog enorm bang dat de eisprong eerder plaats vind , want deze grote hebben mijn eitjes normaal niet.
En als ze het wel halen dan knappen ze .....
Verder heb ik een enorm goed gevoel erover dat we best goede kanzen hebben deze ronde
pi_19298536
Ik was er ook altijd bang voor dat ze eerder zouden knappen, maar dat schijnt maar zelden te gebeuren. Misschien heb je de vorige keer iets te vroeg de prgnyl gehad? Bij jou groeiden je follikels eerst toch niet goed door?
Ik kreeg steeds pas het sein voor Pregnyl als ze 20 mm waren. Dan moest ik wel diezelfde avond nog spuiten. Oeps mijn eten staat aan te branden!
pi_19299770
Bij de onderzoeken in het AZG had ik al een eisprong bij 17mm.
Erg klein dus.
En tijdens de ronde dat ze de eisprong gemist hebben had ik op cyclus dag 14 16mm
en op dag 15 de eisprong....
Seintje om Pregnyl te mogen spuiten is vaak pas als de eitjes minimaal 18mm zijn...
Maar ja bij mij halen ze dat vaak niet.
Had vanmorgen ook een flinke steek in mijn buik en heb dus toch het gevoel dat ik vanmorgen al een eisprong heb gehad
Maar goed wie weet houd mijn lichaam me voor de gek en heb ik het helemaal fout....
We wachten maar gewoon af....
pi_19305787
Oh; heb je nog wel geklusd? Wat een dilemma joh. Je moet een dag of 3 van te voren natuurlijk geen zaadlozing meer hebben (althans je ventje je dan hè), maarja als je meestal zo'n vroege eisprong hebt wil je dat natuurlijk niet mislopen! Heb je trouwnes voorgesteld om nog een echo te maken, er tussenin? Of vond de gyne dat niet nodig? Aaaaaah, ik kan me je onrust helemaal voorstellen. Ik dacht zeker te weten dat mijn eisprong heel meoilijk kwam en ik dacht eerder dat mijn eisprong te laat zou zijn. Ik heb bij de laatste 2x IUI geeist dat er de dag na de inseminatie nog een echo gemaakt werd, om me gerust te stellen. Bij beide keren was de eisprong inderdaad keurig geweest. Maar ja, toen ging ik ook weer twijfelen; zou ie dan niet te vroeg gesprongen zijn?!?!? Om gek van te worden.
Bij de eerste IVF had ik diezelfde angst; stel je voor dat ze allemaal net voor de punctie al gesprongen waren......Maarja, dat was natuurlijk niet zo. Dat is misschien toch weer anders bedacht ik me later; omdat je zelf bij IVF helemaal geen hormonen meer aanmaakt, die roet in het eten kunnen gooien. Anyway, ik begrijp je volkomen........Succes bij het afwachten en ik zal aan je denken morgen (misschien kun je net voor de inseminatie nog een echootje regelen? In het weekend hebben ze vaak wel meer tijd voor je....
pi_19307933
ZO. ben ff aan 't zoeken geweest naar een leuk icoontje; geloof dat dit 'm wel is voorlopig.
pi_19311046
Vond ze allemaal wel leuk die ik voorbij heb zien komen.
Viel me meteen op dat je je alvatar weer veranderd had

Zaadjes zijn in het ziekenhuis En ipv. 12 uur moeten we om 11uur terug komen voor de inseminatie.
Hoop dat ze er wat mee konden , want het giong een beetje fout om het in het potje te krijgen
Zit nu dus overal hahahaha.....
  FOK!fossiel zaterdag 22 mei 2004 @ 10:45:54 #300
2628 Karin
pi_19311726
Xanthe wat spannend weer! Ik ga voor je duimen
  zaterdag 22 mei 2004 @ 10:47:11 #301
3011 E.T.
pi_19311738
Xanthe, succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')