Maar daar kan je geen orgasme mee oproepen, de pc spier is voor meer geschikt als alleen de ejaculatie van de man uitstellen...quote:Op vrijdag 26 maart 2004 10:13 schreef Nissanfreak het volgende:
Gewoon aan je schoonmoeder denken dat help ook!!!
Dan moet ik maar beginnen met trainen als dat helptquote:Op vrijdag 26 maart 2004 10:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar daar kan je geen orgasme mee oproepen, de pc spier is voor meer geschikt als alleen de ejaculatie van de man uitstellen...
En daarbij is met je pc spier werken een stuk aangenamer dan aan je schoonmoeder denken
quote:Op vrijdag 26 maart 2004 11:04 schreef Salem het volgende:
Train al jaren mijn bekkenbodemspier, niet altijd even trouw, maar ik hoor er alleen maar hele goede verhalen over van mijn bedpartner...dus dames, oefenen!![]()
Is anders een heerlijk gevoel als je als man stil in de vrouw ligt en zij spant die spieren aanquote:Op vrijdag 26 maart 2004 12:38 schreef Bright het volgende:
[..]Deze oefening was toch voor de mannen?
Voor zowel man als vrouw....quote:Op vrijdag 26 maart 2004 12:38 schreef Bright het volgende:
[..]Deze oefening was toch voor de mannen?
Gelukkig wel anders zou iedere man ze plas laten lopenquote:Op vrijdag 26 maart 2004 16:35 schreef Hel1tjuhh het volgende:
Kunnen mannen deze spieren ook aanspannen?? Wist ik helemaal niet.. Dacht dat vrouwen dat alleen konden.. Wel leuk als vrouw zijnde.. Dan heb jij de macht![]()
Om eerlijk te zijn ben ik dat probleem nog nooit tegengekomen, alle mannen die ik heb gehad die de bekkenbodemspier hadden getraind waren betere minnaars dan degene met een ongetrainde spier, terwijl ik toch echt mannen heb gehad die daarvoor geen last van echt voortijdige ejaculatie's hadden(naar eigen zeggen dan).quote:Op vrijdag 26 maart 2004 15:16 schreef megajelquer het volgende:
Als man moet je het alleen doen als je soms moeite hebt om een erectie of een orgasme te krijgen. Er is een moment dat als je het teveel doet dat het dan voortijdige ejaculatie veroorzaakt. Dus als je geen problemen hebt om erecties of orgasmes te krijgen zou ik het niet doen.
quote:Op vrijdag 26 maart 2004 16:38 schreef Frasier het volgende:
[..]
Gelukkig wel anders zou iedere man ze plas laten lopen
Het is zonder twijfel goed voor een man om de spier tot een bepaalde mate te trainen. De kern zit hem dus in de woorden "tot een bepaalde mate".quote:Op vrijdag 26 maart 2004 16:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn ben ik dat probleem nog nooit tegengekomen, alle mannen die ik heb gehad die de bekkenbodemspier hadden getraind waren betere minnaars dan degene met een ongetrainde spier, terwijl ik toch echt mannen heb gehad die daarvoor geen last van echt voortijdige ejaculatie's hadden(naar eigen zeggen dan).
Mijn eigen man traind die spier al jaren elke dag ongeveer, van hem weet ik dat hij niet een echt vroege klaarkomen is of ooit is geweest, nu houdt hij het nog langer vol(en dat vind ik helemaal niet erg) en de kwaliteit is er alleen maar beter op geworden .
Dus het is zoals jij zegt het volgende;quote:Op vrijdag 26 maart 2004 17:56 schreef megajelquer het volgende:
[..]
Het is zonder twijfel goed voor een man om de spier tot een bepaalde mate te trainen. De kern zit hem dus in de woorden "tot een bepaalde mate".
Bij mij was het op een gegeven moment zo erg dat ik na drie stoten al het orgasme op voelde komen, dit door het te intensief trainen van die spier. Ik deed het dan ook zo intensief dat ik die spier aanspande als uiting van opgewondenheid. Hierdoor wordt het een gewoonte om het te doen ook tijdens de sex. Hierdoor roepte ik een orgasme op vrijwel meteen tijdens de sex en voelde ik het orgasem opkomen. Het gevogl was dat ik me de hele tijd moest inhouden tijdens de sex om maar niet klaar te komen.
Ik dacht dat als ik de spier maar genoeg train dat de spier dan sterk genoeg wordt om het orgasme tegen te houden. Maar dat moment kwam dus niet en het werd alleen maar erger. Tot ik dus onlangs in een topic van een ander forum (met mensen die veel ervaring hiermee hebben) las dat het trainen van de spier er bij hen alleen maar voor zorgde dat ze eerder klaar kwamen.
moraal, het is goed om het even te doen, voor sterkere erecties en hardere orgasmes, maar doe het niet te vaak. Dan krijg je het tegenovergestelde effect.
Ja dat klopt, maar maak daar geen misbruik van, dat is slecht voor je blaas...quote:Op vrijdag 26 maart 2004 21:39 schreef Caesu het volgende:
ik ben al bezig
je kan ook langer je plas ophouden
Dat kan ik al jaren meer als 16 uur.... 'toiletschuw'.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 21:39 schreef Caesu het volgende:
ik ben al bezig
je kan ook langer je plas ophouden
niet tijdens het plassen...quote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:58 schreef _Vixion_ het volgende:
[..]
Dat kan ik al jaren meer als 16 uur.... 'toiletschuw'.
Maarja, het ophouden tijdens het plassen, gaat soms dan wel gepaart met geblunder
het werkt twee kanten op (voor zover ik ervaren heb) tijdens het neuqen kan het bij te vaak herhalen een vroegtijdig orgasme oproepen.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 16:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn ben ik dat probleem nog nooit tegengekomen, alle mannen die ik heb gehad die de bekkenbodemspier hadden getraind waren betere minnaars dan degene met een ongetrainde spier, terwijl ik toch echt mannen heb gehad die daarvoor geen last van echt voortijdige ejaculatie's hadden(naar eigen zeggen dan).
Mijn eigen man traind die spier al jaren elke dag ongeveer, van hem weet ik dat hij niet een echt vroege klaarkomen is of ooit is geweest, nu houdt hij het nog langer vol(en dat vind ik helemaal niet erg) en de kwaliteit is er alleen maar beter op geworden .
Je hebt het helemaal goedquote:Op woensdag 31 maart 2004 14:27 schreef Brighteyes het volgende:
De PC spier is die die je gebruikt om je plas op te houden. Zowel bij mannen als bij vrouwen.
Toch? Erodome?
En ademen!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 31 maart 2004 15:23 schreef Zephon het volgende:
[..]
het werkt twee kanten op (voor zover ik ervaren heb) tijdens het neuqen kan het bij te vaak herhalen een vroegtijdig orgasme oproepen.
stel; ben bezig zit voor "the point of no return" (mannen weten wel waarover ik het heb) kan je achter elkaar die spieraanspannen en ontspannen...dit bevorderd (bij mij) het krijgen van een orgasme...gaat dus sneller, maar dan als je bijna klaarkomt moet je die spier spannen en pas loslaten als je niet meer kan... mits goed uitgevoerd i.c.m. de benodigde geilheid en voorspel is dit een traditionele "oe...aaa...jaaaaa......*omrollen*....ohwjah ik hou van je...*snurk*" (you know what i mean) voor mij, maar dat weet me vriendin gelukkig![]()
zonder dollen; voortijdig spannen onspannen en tijdens, net voor spannen en vasthouden
Tantrisme en taoisme...quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:34 schreef bigore het volgende:
Erodome, waar heb jij dat allemaal geleerd? via yoga of zo?
Zie de beschrijving in de openingpost, als je die volgt komt het goed.quote:Op vrijdag 2 april 2004 16:21 schreef domovis het volgende:
Oke Erodome, maar even in zijn plat hollands HOE TRAIN IK ZE ALS MAN?
Groetjes en tot ziens.
Misschien heb ik het ergens over het hoofd gelezen, maar is het iets wat je samen moet doen?quote:Op maandag 5 april 2004 19:33 schreef erodome het volgende:
Ik heb verschillende dingen gehoort over hoe het orgasme uit te stellen, dat blijkt van man tot man een beetje te verschillen, de een houdt het orgasme tegen door de spier flink aan te trekken, de ander door hem juist te ontspannen.
De methode die hierboven beschreven staat heb ik alleen nog maar goede dingen over gehoort en goede ervaringen mee bij mijn husbie.
Bij mij niet: als ik hem 3 keer aanspan kom ik al, daarom probeer ik nu veel te ontspannen, het nadeel is dat de sex er een beetje flauwtjes van wordt, het is niet zo heel heftig.quote:Op maandag 5 april 2004 19:45 schreef Caesu het volgende:
bij mij is het zo: als ik die spier span hou ik het tegen maar als ik hem ontspan ook.
dat klinkt een beetje raar.
maar het is gewoon als ik me op die spier concentreer op een bepaalde manier werkt het al.
Nee nee nee nee neequote:Op maandag 5 april 2004 19:41 schreef megajelquer het volgende:
[..]
Misschien heb ik het ergens over het hoofd gelezen, maar is het iets wat je samen moet doen?
Bekkenbodemspier, wordt ook wel PC spier genoemd, maar vraag me niet waar die afkorting voor staat, ik heb het ooit geweten, maar ben het net zo hard weer vergeten.quote:Op maandag 5 april 2004 19:40 schreef Mr. Orange het volgende:
misschien een domme vraag maar PC-Spier
pubococcygeal spierquote:Op maandag 5 april 2004 20:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Bekkenbodemspier, wordt ook wel PC spier genoemd, maar vraag me niet waar die afkorting voor staat, ik heb het ooit geweten, maar ben het net zo hard weer vergeten.
Misschien nog een rare vraag maar waar zit die ergens in je lichaam en hoe merk je hem het beste???quote:Op maandag 5 april 2004 20:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Bekkenbodemspier, wordt ook wel PC spier genoemd, maar vraag me niet waar die afkorting voor staat, ik heb het ooit geweten, maar ben het net zo hard weer vergeten.
Kijk duidelijkheidquote:Op maandag 5 april 2004 20:19 schreef erodome het volgende:
Die spier loopt als een 8 om je geslachtsdeel en om je anus heen.
Als je echt niet weet hoe of wat, je hebt er geen idee van welke spier er dan bedoeld was doe dan het volgende als je straks gaat plassen...
Je laat je plas komen en zodra je aan het plassen bent probeer je je plas te stoppen, dat is de spier die je moet hebben...
Als je sper goed getraind hebt is het geen enkel probleem je plas tegen te stoppen, zelfs als je heel nodig moest en er bijna geen houden meer aan was
Als je die spier aantrekt als je een stijve hebt zal je zien dat je penis omhoog wipt.
quote:Op woensdag 7 april 2004 16:40 schreef _joepie_ het volgende:
hier staat nog een leuk speeltje om je PC spier te oefenen
http://web.media.mit.edu/(...)l
De multiplayer uitvoering heet plassexquote:Op woensdag 7 april 2004 17:04 schreef Caesu het volgende:
[..]is er ook een multiplayer uitvoering?
heb het filmpje niet helemaal gezien
Ik denk dat je dan al snel zin krijgt die handoek eraf te trekken en andere dingen ermee te gaan doenquote:Op maandag 19 april 2004 09:37 schreef erodome het volgende:
Dat klopt ikdahman....
Je traind dan eerst met een nat washandje, je maakt je penis stijf, legt het washandje erop en trekt de spier aan om hem stijf te houden.
Als je dat lukt(10 minuten) dan kan je door naar een grotere handdoek, als dat lukt maak je die weer nat, gaat dat dan ga je door naar de volgende maat net zolang tot je een badlaken eroverheen kan hangen en hem 10 minuten stijf kan houden dmv het aantrekken van de spier.
Het werkt niet beter of slechter dan de andere methode's, het is maar net wat jij persoonlijk fijn vind om te doen...
ná het trainen is er tijd voor gezelligheidquote:Op maandag 19 april 2004 13:14 schreef apophis4u het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan al snel zin krijgt die handoek eraf te trekken en andere dingen ermee te gaan doen
Nog ff een kleine aneqdote. Bekkenbodemspier oefeningen werden in de jaren 50 geintroduceerd bij zwangerschap. Het werd alleen een beetje genant dat sommige vrouwen zichzelf naar een schreeuwend hoogtepunt aan het werken waren tijdens de zwangerschapgymnastiek.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 10:03 schreef erodome het volgende:
PC-spier oefeningen:
In je jaren 50 van de 20ste eeuw ontwikkelde de arts Arnold Kegel(note van doompje, kegel, die naam zal veel vrouwen die kinderen hebben wel bekend voorkomen, kegel-oefeningen) oefeningen voor de bekkenbodemspieren, maar eeuwen daarvoor gingen deskundige er vanuit dat de behhersing van de pc-spier een manier was om een orgasme te krijgen, te intensiveren, te verlengen en te beheersen.
als je door je training ejaculeert dan is dat mooi meegenomen. als man zijnde kan je het te pas en te onpas trainen, want hij hoeft niet stijf te zijn, en je krijgt ook geen rommel...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:01 schreef dafjedaf het volgende:
Ik vind dat persen eng, dan ben ik bang dat ik ga plassen of ejaculerenIs zo'n rommel
de zogenaamde japanse maanstenen. doen ze er twee van in, heledag een beetje rollen (pas op: kan bij sommige vrouwen een intens gelukkig gevoel bezorgen). en als je als man op je rug ligt dan hoef je allebei niet te bewegen (zie ook chinese basket). dusse...vooral doorgaan dames!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:07 schreef Idril-2 het volgende:
Jaren geleden eens van die 'geluksballetjes' gekocht, waar ik dus helemaal geen opgewonden gevoel van krijg ... maar volgens mijn ex wel een heel sterke bekkenbodemspier
Paardrijden versterkt je bekkenbodemspier?quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:06 schreef _Anja_ het volgende:
Nog een trainingsmethode: paardrijden![]()
Ik rijd al 6 jaar paard![]()
Dan ben je in iedergeval op de goede weg.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:59 schreef Anneque het volgende:
maarre, snel vraagje nog even, net doen alsof ik een rits dichttrek? ik tast even in het duister!
Niet helemaal waar, een goed getrainde bekkenbodemspier is soepel, niet stug, daarom hamer ik ook op het ontspan gedeelte, dat is net zo belangerijk al dan niet belangerijker dan het span gedeelte....quote:Op maandag 17 januari 2005 14:57 schreef Angel22 het volgende:
Misschien een klein tipje.... voor de vrouwen die nog zwanger willen worden en dus een bevalling willen gaan doen.... Als je je PC-spie te sterk maakt kan dit de bevalling bemoeilijken.... tenminste dat is wat mijn verloskundige zei... ik mocht ook maar tot 6 maanden die spier oefenen en daarna absoluut niet meer.... pas na de bevalling mocht ik weer gaan "trainen"
Zie deze topic!!! : Tantra: explain svp!quote:Op maandag 17 januari 2005 15:36 schreef Ontopic het volgende:
Hoe kan je als man dan je ejaculatie beter beheersen met deze spier?
Bedankt!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:34 schreef erodome het volgende:
-tekst
En straks moet ik er nog moeite voor gaan doen ook zeker?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:52 schreef appelsap het volgende:
[..]
Bedankt!
Ik ga me vanaf nu iig meer concentreren op het ontspannen
En over het orgasme tegenhouden. Uitstellen![]()
Ik accentueer slechts mijn reputatie.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 05:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Oeh, Sander, je sig.
Erodome, bedankt voor het stuk.
Ik hoor juist het tegen over gesteldequote:Op vrijdag 26 maart 2004 12:45 schreef Brad het volgende:
[..]
Is anders een heerlijk gevoel als je als man stil in de vrouw ligt en zij spant die spieren aan
Ik ben nog geen enkele man tegengekomen die dat niet leuk vond, tussendoor dan he, even lekker plagen, dan hij lekker neukenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:09 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik hoor juist het tegen over gestelde
Dit is dus grove onzin, ja direct na een bevalling is het minder grappig te noemen, maar wat zo'n beetje 9 maanden nodig had om een kind door te kunnen laten heeft ook tijd nodig om weer terug te komen in de normale staat.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:58 schreef zoalshetis het volgende:
belangriijke spier, zeker na zwangerschap. heb voor en na meegemaakt en geloof me, een zwangerschap maakt van het kutje vaak een geboortekanaal. kan je nog zo flink geschapen zijn als ik.![]()
ik ben maar n=1. ik weet dit te vertellen uit eigen ervaring. bovendien heb ik niks tegen een groot vagijn.quote:Op woensdag 22 april 2009 12:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit is dus grove onzin, ja direct na een bevalling is het minder grappig te noemen, maar wat zo'n beetje 9 maanden nodig had om een kind door te kunnen laten heeft ook tijd nodig om weer terug te komen in de normale staat.
Als er geen problemen zijn geweest bij de bevalling waardoor de bekkenbodem toch wat beschadigd is wordt een vrouw gewoon weer even strak als daarvoor, het kost alleen wat tijd, verwacht dat niet na een weekje ofzo.
Oefeningen helpen dat dat een beetje sneller gaat, maar het gaat ook vanzelf wel weer.
Die spier lubbert echt niet uit hoor, pas als die geforceert wordt en op z'n minst haarscheurtjes zal vertonen zal de flexibiliteit eruit gaan.
Of wanneer de aanliggende pezen verrot gaan dan, dat kan ook.
Het zou wat zijn zeg, strek je lekker fiks je kuitspieren, zijn ze uitgelubbert en kan je er niks meer mee, nee zo werkt het niet bij spieren...
Je hebt het over het rekken van armspieren. Dit is niet te vergelijken met je bekkenbodem, want deze kan je niet rekken. Als vrouw kan je er echter wel 3 bewegingen mee maken. Je kan de spier intrekken, ontspannen en je kan er mee persen. Ik wil benadrukken dat het het voor vrouwen allemaal heel leuk en aardig kan zijn om je bekkenbodem heel goed te kunnen intrekken, maar op de lange termijn kan dit ervoor zorgen dat de spierspanning aan blijft houden. Gevolgen: pijn bij seks, bij tampongebruik en pijn in de onderrug.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 21:37 schreef erodome het volgende:
Dan word het dus hoog tijd om de ademhalingsoefeningen erbij te halen, want dan leer je pas echt met je bekkenbodemspier werken als man zijnde...
In tantra word de bekkenbodemspier constant getraind en die leren dus klaarkomen zonder te ejaculeren...
Dat brengt dus meerdere orgasme's in 1 sexbeurt met zich mee voor de man...
Op dat nivo zit je als je bekkenbodemspier mega getraind is.
Maar ik denk dat jouw probleem met dan juist te snel klaarkomen i de gewonte van het aanspannen van de bekkenbodemspier zat.
Je moet hem niet alleen erg sterk maken, dus aantrekken, je moet hem ook helemaal leren ontspannen.
Beide moet je even goed onder de knie hebben.
Dit geld ook voor vrouwen, een heel strak kutje is hartstikke leuk, maar je wil haar ook kunnen ontspannen omdat je anders tegen te nauw zijn aan kunt gaan lopen.
Het gaat om een spier, dus denk eraan hoe spieren werken.
Je kan bv je onderarmen trainen door in een balletje te knijpen, maar als je dat te intens doet kom je erachter dat de spieren daar heel kort en dik worden waardoor je aan soepelheid verliest.
Als je bovenop dat balletje knijpen ook strek oefeningen doet dan blijft het in balans en zal het sterk en soepel zijn.
zo is het dus ook met de bekkenbodemspier, hem aan leren spannen is 1 ding, hem leren ontspannen is het andere ding, samen maakt het een balans.
Het is ook erg leuk om daarmee te spelen tijdens de sex, want als beide een zeer goed getrainde bekkenbodemspier hebben dan kan je sex hebben zonder te bewegen, alleen door het aanspannen en ontspannen van de bekkenbodemspier.
Ontspanning is net zo belangerijk als spanning, dat haal ik ook keer op keer aan.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:39 schreef warrel het volgende:
[..]
Je hebt het over het rekken van armspieren. Dit is niet te vergelijken met je bekkenbodem, want deze kan je niet rekken. Als vrouw kan je er echter wel 3 bewegingen mee maken. Je kan de spier intrekken, ontspannen en je kan er mee persen. Ik wil benadrukken dat het het voor vrouwen allemaal heel leuk en aardig kan zijn om je bekkenbodem heel goed te kunnen intrekken, maar op de lange termijn kan dit ervoor zorgen dat de spierspanning aan blijft houden. Gevolgen: pijn bij seks, bij tampongebruik en pijn in de onderrug.
Ook heeft de bekkenbodem geen contra-spier zoals de bi- en triceps in je armen. Hierdoor is het bij hoge spierspanning lastig om te voelen of je de spier wel goed ontspant.
Waar moet ik op letten???quote:Op donderdag 23 april 2009 22:40 schreef BeertjeJasper het volgende:
Luister naar Erodome![]()
En Erodome, eyes on #107 please?
Zucht.........ik heb me echt wel goed ingelezen hoor, wat ik als advies geef hier kan je direct terugvinden bij seskuologen, zo op hun site om zelf mee te gaan klooien.quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:07 schreef warrel het volgende:
Toch vind ik dat wanneer je je bekkenbodem 'sterker' wilt maken, je dit niet onder begeleiding dient te doen van een een of ander forumlid die je wel even verteld hoe je de boel naar de maan werkt.. Je zegt te makkelijk dat 'je het allemaal wel voelt' en ik weet uit ervaring dat dat gewoon niet zo is.
En het hebt het over 'volgens de wetenschap'. Als je je iets beter in zou lezen, zou je verhaal heel anders klinken..
Ben jij seksuoloog?quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Zucht.........ik heb me echt wel goed ingelezen hoor, wat ik als advies geef hier kan je direct terugvinden bij seskuologen, zo op hun site om zelf mee te gaan klooien.
Misschien heb je daar antwoord op?quote:Ik heb een vraagje hierover; ik weet waar mijn pcspier zit en het lukt me ook redelijk om die aan te spannen. Ook zie ik dat mijn stijve omhoog 'wipt' als ik dat doe. Maar daar had ik nu juist een vraag over. Moet ik als ik deze oefening doe die spier zo lang mogelijk gespannen houden? Dus dat mijn stijve omhoog 'wipt' en daar zolang mogelijk blijft?
Want ik probeer dit maar het lukt me maar niet. Het lukt me wel om mijn pcspier een korte tijd aan te spannen (en kleine 4 secondes) maar dan nog blijft mijn stijve niet omhoog 'gewipt' om het zo maar te zeggen
Ligt dit aan het feit dat ik pas net ben begonnen met de oefening en dus mijn spier nog redelijk ongetraind is? Of hoort dit gewoon zo?
Want ik vraag me toch wel af of ik de oefening dan goed doe gezien ik hem doe zodat ik mijn benen niet meer extreem hoef aan te spannen als ik sex heb (bij het vrijen, pijpen en het handwerk van me vriendin maar ook bij het mastruberen ["Moeilijk Klaarkomen"] ).
Ik ga het proberen....quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:58 schreef BeertjeJasper het volgende:
Erodome, ik bedoelde mijn eerste antwoord in dit topic van mij (nummer 107)![]()
Deze:
[..]
Misschien heb je daar antwoord op?
Behalve dat gekloot met washandjes, kan je ook een afspraak maken met een bekkenbodemfysio. Die kan aanwijzen welke spieren je op welke manier moet aan- en ontspannen. Jij bent nu eenmaal niet Erodome's man, en het feit dat jij je bekkenbodemspier niet al te lang kan aanspannen kan ook komen door het feit dat je algehele spierspanning daar al te hoog is.quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:58 schreef BeertjeJasper het volgende:
Erodome, ik bedoelde mijn eerste antwoord in dit topic van mij (nummer 107)![]()
Deze:
[..]
Misschien heb je daar antwoord op?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |