abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 augustus 2002 @ 21:16:35 #1
31812 PuinzOOi
Baa Baa Black Sheep
pi_5383171
Ik heb nu al wel het een en ander over tantra gehoord maar ik weet (shock-horror ) nogsteeds niet precies van wat ik me er bij moet voorstellen en wat het te bieden heeft?

Dus, wat is het precies? Toelichting aub aan de hand van voorbeelden (dus geen wazige, cliche defenities)!

"THE SECRET TO CREATIVITY IS KNOWING HOW TO HIDE YOUR SOURCES"
pi_5383293
Zie: http://www.innerned.com/tantra.html
quote:
Tantra is een oude, nog altijd levende traditie die ernaar streeft de seksuele kracht te gebruiken om het bewustzijn te verruimen.
In de matriarchale samenleving van het Stenen Tijdperk kende men reeds op Tantra lijkende opvattingen zoals de verbondenheid van seksualiteit en het Sacrale.
De kerngedachte daarbij was: "De vrouw (Oermoeder) als verbinding met het Goddelijke."
Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
  woensdag 14 augustus 2002 @ 21:55:06 #3
31812 PuinzOOi
Baa Baa Black Sheep
pi_5383607
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 21:27 schreef mr_FOK het volgende:
Zie: http://www.innerned.com/tantra.html
[..]
Wat vraag ik nou: GEEN wazige, cliche defenities!!!
Maar bedankt voor de moeite in iedergeval
pi_5383637
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 21:55 schreef PuinzOOi het volgende:

[..]

Wat vraag ik nou: GEEN wazige, cliche defenities!!!
Maar bedankt voor de moeite in iedergeval

zullen we ?
  woensdag 14 augustus 2002 @ 23:00:45 #5
31812 PuinzOOi
Baa Baa Black Sheep
pi_5384692
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 21:57 schreef Mrln het volgende:

[..]

zullen we ?

zullen we wat
pi_5384992
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 23:00 schreef PuinzOOi het volgende:

[..]

zullen we wat

wie post de meest wazige uitleg over tantra?
pi_5385791
kijk eens naar American Pie 2 zou ik zeggen. Hij legt het toch aardig duidelijk uit
There can be no triumph without loss
pi_5392596
Komt eigenlijk neer op een soort mengvorm van spiritualiteit en seksualiteit. Ofwel seksualiteit als manier om spiritualiteit te beoefenen/beleven.

Basisidee is geloof ik dat je datgene wat 'ki', 'chi' of 'levensenergie' ofzoiets wordt genoemd leert beheersen. Dat 'energie'-idee is volgens mij wat je ook tegenkomt als je reiki gaat doen of bij het soort hekserij/magie als wiccans beoefenen (dat was een kromme zin).

Door die beheersing kan je dan tijdens seks een langdurige staat van verrukking/extase te bereiken en houden. Er is daarbij ook sprake van een 'droog orgasme' dus zonder ejaculatie.

-----------------
disclaimer: in bovenstaande staan de 'volgens mij's en 'geloof ik's er niet voor niets. Het is lang geleden dat ik erover las (volgens mij heette de auteur(v) Margot Anand).

--------
edit:
Maarre, er zijn toch vast wel mensen hier die dit beoefenen? Come on, don't be shy!

[Dit bericht is gewijzigd door Lorax op 15-08-2002 16:41]

pi_5392606
edit 1x is genoeg
pi_9428341
*schop

weet iemand een goeie online-handleiding (liefst nederlands)
(meeste links doen het niet meer)

pi_9428805
Ik denk dat je Erodome daar even voor moet roepen, ik geloof dat zij zich daar heel erg in verdiept.

Waarom kijk je anders niet bij de plaatselijke bieb in spiritualiteits hoek? Daar zal vast wel wat staan.

;)
pi_9434254
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 12:42 schreef Ms_Furious het volgende:
Ik denk dat je Erodome daar even voor moet roepen, ik geloof dat zij zich daar heel erg in verdiept.

Waarom kijk je anders niet bij de plaatselijke bieb in spiritualiteits hoek? Daar zal vast wel wat staan.

(*roep roep Erodome)

We vroegen ons eigenlijk af hoe je het best met zn tweeen kan ademen als je in elkaar zit...
dus zij in en ik tegelijkertijd uit of beide tegelijk in en uit...

pi_9447919
Ik heb vandaag niet zoveel tijd, maar ik wil wel wat technieken vanuit tantra op gaan schrijven(wat makkelijke technieken die ieder kan doen).

Ik heb me er wel in verdiept, maar ik ben geen echte kenner hoor, ik ben ook maar een beginner met tantra, maar het is erg ok, sex word er toch wel uitgebreider van...

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_9475923
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 12:29 schreef erodome het volgende:
Ik heb vandaag niet zoveel tijd, maar ik wil wel wat technieken vanuit tantra op gaan schrijven(wat makkelijke technieken die ieder kan doen).

Ik heb me er wel in verdiept, maar ik ben geen echte kenner hoor, ik ben ook maar een beginner met tantra, maar het is erg ok, sex word er toch wel uitgebreider van...

Oe Oe graag
Kheb er wel al beetje over gelezen maar echt duidelijk werd het me niet.
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
pi_9478318
Ik zal eerst eens wat links erin gooien mbt tantra(+oefeningen).............

http://www.dirah.dds.nl/godin3.htm

http://groups.msn.com/Tantragroep/_homepage.msnw?pgmarket=nl-nl

http://www.pleasure.nl/kamasutra.htm
Deze is eigenlijk vooral leuk om de standjes die erin staan, verder is het niet zo interresant, is ook geen tantra-link, maar astrologie&kamasutra(niet diep erop in gaand).

Ik ga ff opzoek in mijn boeken, kom er later nog op terug.........

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_9523546
Ok dan, tantra tecnieken..........

Ik zal er een tijdje lang elke dag 1 ingooien, het is teveel werk om het ineens te doen....

We beginnen bij de pc-spier(bekkenbodemspier), dit is het eerste wat je moet kunne wil je als man kunnen klaarkomen zonder te spuiten en bij vrouwe intesiveerd dit het genot en maakt dat vrouwen die moeilijk of niet kunnen klaakomen dit beter gaan kunnen.

Ik ga gewoon stukjes tekst uit een beginnersboek overnemen, dat is wel zo makkelijk....

De spier die je traint is de spier die je bv gebruikt om je plas op te houden, om goed te weten over welke spieren het gaat, stop tijdens het plassen eens je plas, dit is de pc-spier, dit is dus degene die je moet gaan trainen.

Goed hier gaan we!!!!!!!!!!

PC-spier oefeningen:

In je jaren 50 van de 20ste eeuw ontwikkelde de arts Arnold Kegel(note van doompje, kegel, die naam zal veel vrouwen die kinderen hebben wel bekend voorkomen, kegel-oefeningen) oefeningen voor de bekkenbodemspieren, maar eeuwen daarvoor gingen deskundige er vanuit dat de behhersing van de pc-spier een manier was om een orgasme te krijgen, te intensiveren, te verlengen en te beheersen.
Het samentrekken van de pc-spier en de anale spieren werd ook toegepast om het wegvloeien van energie uit het lichaam te stoppen.

Om uw pc-spier te trainen, begint u met het ritmisch samenspannen en ontspannen ervan.
Start met 2 maal daags 20 keer spannen en ontspannen van de spier.
U kunt dit liggens, staand of zittens doen, waar u ook bent en wat u ook aan het doen bent -schrijven, lezen, werken, tijdens het wachten op de bus, de trein of het vliegtuig- en het leukste is dat het een aangename bezigheid is. Zeer aangenaam!

Bouw geleidelijk het aantal samentrekkingen op, maar ovedrijf niet -voorkom irritatie of een pijnlijke spier.(note van doompje, ergens anders in het boek word het cijfer 75 genoemd met samentrekkingen, meer als dat doe ik ook niet).
U merkt misschien dat u door het spannen van uw pc-spier ook andere spieren spant, bv die van uw onderbuik, maar u zult de samentrekkingen al snel kunnen isoleren, zodat de rest van uw lichaam ontspannen blijft.

Als u gewend bent aan deze oefening, kunt u uw training uitbreiden met het zo lang mogelijk aanspannen van uw pc-spier, waarna u hen volledig ontspant.
Begin weer met ongeveer 20 keer en bouw het langzaam op.
Zorg steeds voor totale ontspanning tussen de samentrekkingen.
Richt uw aandacht op wat u voelt in uw geslachtsdelen en wees niet verrast door erotische gevoelens - geniet ervan.

Het combineren van adembeheersing met het spannen en ontspannen van uw pc-spier zal de beleving op een hoger plan brengen.
Adem in terwijl u de spier spant - blijf verder ontspannen- en neem het gevoel vanuit uw geslachtsdelen op in uw lichaam.
Adem uit, duw naar beneden(oefen enige druk uit) en ontspan al uw spieren voordat u de oefening herhaalt.

Het duurt ruim 2 maanden om de pc-spier te traien en te versterken -het resultaat dat u bemerkt tijdens het liefdesspel zal u inspireren om door te gaan met de oefeningen.

pi_9523632
Even een kleine aanvulling van mezelf

Als je deze spieren getraind hebt dan kan je sex hebben zonder te bewegen........

De vrouw spant de spieren aan in een ritme wat haar past en masseerd zo haar partner, als haar partner dan ook tegelijk met zijn spieren daar speelt kan je neuken zonder te bewegen.

pi_9536196
quote:
Op maandag 31 maart 2003 09:25 schreef erodome het volgende:
Ik zal eerst eens wat links erin gooien mbt tantra(+oefeningen).............

http://www.dirah.dds.nl/godin3.htm

Ik ga ff opzoek in mijn boeken, kom er later nog op terug.........

geinige links! vooral die TANTRISTISCHE OEFENINGEN van de eerste link...komt er eigelijk op neer om lekker van elkaar te kunnen genieten maardan op een heel bewuste wijze! mjammie!!

2 erodome: iig leuk dat je dingetjes post hierover...

pi_9536248
Doe eens iets heel geks en engs:

Ga achter je computer vandaan, fiets naar het winkelcentrum en koop een.... tromgeroffel BOEK !!!!
Jawel, zo'n ding van papier, met bladzijden.

pi_9537258
quote:
Op woensdag 2 april 2003 14:36 schreef Roellio het volgende:

Ga achter je computer vandaan, fiets naar het winkelcentrum en koop een.... tromgeroffel BOEK !!!!

ik zou eerder zeggen dan:

quote:
Ga achter je computer vandaan, trek je kleren uit en geniet van tromgeroffel ELKAAR !!!!
Jawel, van die menselijke dingentjes...
waarom 1 boek kopen als je op internet een hoop kan vinden vanuit verschillende hoeken gezien? ipv een eenzijdige behandeling van een onderwerp door 1 iemand?
pi_9538077
quote:
Op woensdag 2 april 2003 15:19 schreef MurW het volgende:

waarom 1 boek kopen als je op internet een hoop kan vinden vanuit verschillende hoeken gezien? ipv een eenzijdige behandeling van een onderwerp door 1 iemand?

Boeken... tsja, ik kan het niet echt uitleggen. Maar als ik heb liever een flinke boekenkast vol boeken dan internet.

Zowieso kun je een persoon voor een deel beoordelen aan de hand van de boeken die diegene in de kast heeft staan, erg interessant als je voor het eerst bij mensen thuiskomt.

* Roellio checkt altijd het cd-rek en de boekenkast.

pi_9542268
quote:
Op woensdag 2 april 2003 14:36 schreef Roellio het volgende:

Amen to that!!!!!!

Boeken zijn fantastisch, ben dan ook een boekenfreak....

Het onternet kan nooit voldoen aan de voldoening die boeken je kunnen brengen, het lezen van boeken maakt het levend waar internet het toch wel doods houdt.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.

pi_9544002
Goed vandaag gaan we wat anders behandelen, de 9 bewegingen van de man(volgens kamasutra); de 10 stadia van de vrouw en de serie's van 9.

We beginnen met de 9 bewegingen van de man....
Weer gebruik ik hiervoor het beginnersboek(die zal ik de hele tijd gebruiken, zo nu hoef ik het niet steeds te melden).

De kamasutra beschrijft negen bewegingen van de man, die zo bewust mogelijk moeten worden uitgevoerd tijdens het liefdesspel.
Het maken van deze bewegingen geeft de man de mogelijkheid om zijn partner te observeren gedurende verschillende stadia.
De kamasutra steld dat hij zich moet concentreren op de lichaamsdelen waar de vrouw haar ogen op richt en dat hij zich bewust moet zijn van haar geluiden en handelingen tijdens het liefdesspel, omdat daaruit haar opwinding en genot kunne worden afgeleid.
De vrouw kan ook de mannelijke rol spelen en de bijbehorende bewegingen toepassen.

De 9 bewegingen van de man die in de kamasutra bescheven zijn:

1: Naar voren brengen:
Wanneer de organen op de gewone manier worden verenigd.

2: Rondraaien of karnen
Wanneer de lingam(penis) met de hand word vastgehouden en in de yoni(vulva) wordt rondgedraaid

3: Boren
Wanneer de yoni omlaag word gebracht en het bovendeel door de lingam wordt getroffen

4: Wrijven
Wannneer hetzelfde tegen het onderste deel van de yoni wordt gedaan

5: Persen
Wanneer de yoni lange tijd tegen de lingam word gedrukt

6: Een stoot geven
Wanneer de lingam uit de yoni word gehaald en deze van enige afstand raakt.

7: De stoot van een ever
Wanneer slechts 1 deel van de yoni met de lingam word geraakt

8: De stoot van een stier
Wanneer beide zijden op deze wijze worden geraakt, heet dat "de stoot van een stier"

9: Het spel van de mus
Wanneer de lingam zich in de yoni bevindt en snel op en neer word bewogen zonde reruit te worden gehaalt.
Dit vind plaats aan het eind van de eenwording.

De 10 stadia
Het eenvoudige meisje, Su Nu, was in China 1 van de 3 meisje die de Gele Keizer onderricht gaf in seks.
Ze beschreef de 10 stadia van de liefde, die de bewegingen van de vrouw tijdens het liefdesspel beschrijven en uitleggen hoe deze het nivo van haar hartstocht en opwinding tonen.
De bewegingen geven aan waar ze aangeraakt wil worden en hoe de man moet bewegen.

Volgens het eenvoudige meisje zijn de 10 stadia van een vrouw:

1: Ze houdt de man me beide handen vast, waarmee ze aangeeft dat ze nauwer lichaamscontact wenst.

2: Ze brengt haar benen omhoog, waarmee ze laat zien dat ze verlangt dat haar clitoris wordt gestimuleerd.

3: Ze strekt haar onderbuik, waarmee ze aangeeft dat ze ondiepere stoten wil.

4: Ze beweegt haar dijen, waarmee ze laat zien dat ze geniet.

5: Ze trekt de man verder naar zich toe met haar voeten, om aan te geven dat ze diepere stoten wil.

6: Ze kruis haar benen over zijn rug, wat betekend da ze meer wil

7: Ze schud heen en weer, waarmee ze aangeeft dat ze wil dat de man diepe stoten geeft naar beide kanten.

8: Ze brengt haar lichaam omhoog, wat betekend dat ze intens geniet

9: Ze ontspand haar lichaam, waarmee ze laat weten dat ze bevredigd is

10: Haar vulva vloeit, haar getij van yin is gekomen, ze is gelukkig

Series van 9

In taotische teksten is de populairste methode om te stoten gebaseerd op het getal 9, een getal dat de krachtige yang-energie zou vertegenwoordigen.
Het ritme, negen ondiepe stoten en 1 diepe stoot vergroot het genot, voorkomt te snelle ejaculatie en houdt oplettendheid en concentratie in stand; vrouwen vinden het verrukkelijk.
De diepe stoot prikkelt en drijft lucht uit de vagina.
Dit creeert een gedeeltelijk vacuum in de vagina tijdens de ondiepe stoten, waardoor de vrouw zich eerst opgewonden en daarna bevredigd voelt.

De man moet langzaam, zacht en liefdevol stoten.
Bij de eerste 9 stoten moet alleen het uiteinde van de penis in de vagina verdwijnen; bij de volgende stoot moet de gehele penis worden ingebracht.
Bij het stoten mag hij zich nooit helemaal terugtrekken.

Series van 9

Een serie van 9 bestaat uit 9 ondiepe en 1 diepe stoot, dan 8 ondiepe en 2 diepe stoten, gevolgd door 7 ondiepe en 3 diepe stoten-enzovoort.
Tot u bij 9 diepe en 1 ondiepe stootbeweging bent:

1: 9 ondiep, 1 diep
2: 8 ondiep, 2 diep
3: 7 ondiep, 3 diep
4: 6 ondiep, 4 diep
5: 5 ondiep, 5 diep
6: 4 ondiep, 6 diep
7: 3 ondiep, 7 diep
8: 2 ondiep, 8 diep
9: 1 ondiep, 9 diep

De bedoeling is zoveel mogelijk serie van 9 te voltooien zonder te ejaculeren.
Mannen raken hierdoor meestal snel opgewonden, dus is het belangerijk het aantal series en het tempo te varieren.

Zo dit is het weer voor vandaag, have fun met uitproberen

Groetjes,
Doompje

pi_9553796
Heel erg leuk dat je dit allemaal wilt posten erodome! Ik ga het ook allemaal uitproberen met mijn vriendin
pi_9564720
quote:
Op donderdag 3 april 2003 11:17 schreef cppjs het volgende:
Heel erg leuk dat je dit allemaal wilt posten erodome! Ik ga het ook allemaal uitproberen met mijn vriendin
ja dat vind ik dus ook!!!
(waarom dan dat gezeur over die boekenblabla ook... )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')