Koken is toch leuk?quote:Op maandag 4 juli 2005 19:48 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nog een tip als je niet te vaak wil koken gewoon voor 2 dagen koken en de volgende dag gewoon uit de magnetron eten.
Dat wel maar als je de volgende dag weinig tijd hebt is het een goede tip om toch lekker, gezond en snel te eten.quote:
Bedankt voor de tipquote:Op maandag 4 juli 2005 19:48 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nog een tip als je niet te vaak wil koken gewoon voor 2 dagen koken en de volgende dag gewoon uit de magnetron eten.
Gewoon gebakken en dan uiteindelijk bruine saus overhouden.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Hoe wil je het varkenshaasje klaarmaken?
"Gewoon" gebakken? Of nog iets speciaals?
En moet je dan eerst geen uitje snijden ofzo? Of hoort dat niet bij een varkenshaasje?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:33 schreef BBQ-kip het volgende:
Bruine saus... geen idee wat je bedoelt helaas...
Maar een gewone gebakken varkenshaas doe ik altijd zo:
Varkenshaasje beetje met keukenpapier deppen waar nodig.
Pan op het vuur zetten, lekker heet laten worden, dan wat olie en wat boter in de pan, wanneer het warm wordt trekken de "belletjes" weg uit de boter en wordt het bruin, dan de varkenshaas erin leggen.
Beetje heen en weer schuiven en wanneer gekleurd omkeren en bestrooien met zout en peper.
Wanneer alles een kleurtje heeft het vuur laag zetten en er een deksel op doen.
15 a 20 minuutjes wachten, wel af en toe omkeren, en dan moet hij goed zijn
Niet te gaar laten worden, dan wordt het heel droog vlees.
Hoop dat het lukt zo
Basis: ijsbergsla.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:58 schreef Chiggy het volgende:
Ik vraag het hier ook maar ff
iemand ideetjes voor een lekkere salade voor by de shoarma?
koop een goed kookboek zou ik zeggen en probeer de gerechten daaruit te maken, kom je heel wat verder mee dan met de wereldgerechten van knorr.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:25 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ik heb bijna vakantie en ik ben van plan om allerlei nieuwe dingetjes uit te proberen. Ik ga denk ik beginnen met de Knorr wereldgerechten en zo een stapje verder. Ben benieuwd.
Of hebben de kookgoden hier nog tips. Ik ben niet helemaal een newbie op kookgebied.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |