Nee, Muse heeft ook duidelijk klassieke invloeden.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:34 schreef Echoes het volgende:
Muse een combinatie van Nirvana, Queen en Radiohead?
noem es wat voorbeelden dan?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:50 schreef Tomek het volgende:
[..]
Nee, Muse heeft ook duidelijk klassieke invloeden.
Euhm, concrete voorbeelden kan ik je helaas niet 123 geven, aangezien ik muse zo hier en daar eens in mijn cd speler druk. Ik ken de nummers verder niet bij naam.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:00 schreef Echoes het volgende:
[..]
noem es wat voorbeelden dan?
Morgen ff kopenquote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:24 schreef OLP_Moose het volgende:
In de Gitarist van deze maand staat een uitgebreid interview met Muse en een stuk over de gitaren van Matt.
je hebt wel gelijk hoor, Matt speelt ook prachtige piano stukken (Screenager en Space Dementia).quote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:21 schreef Tomek het volgende:
[..]
Euhm, concrete voorbeelden kan ik je helaas niet 123 geven, aangezien ik muse zo hier en daar eens in mijn cd speler druk. Ik ken de nummers verder niet bij naam.
Dat vat het wel aardig samen, al hoor ik ook zeker Rage Against The Machine (vette, overstuurde basloopjes), Smashing Pumpkins (strakke grooves & ehmm...wanhopige zang..?) en Jeff Buckley erin terug. Vind ze vooral cool omdat ze ongeveer van mijn generatie zijn en vroeger in de oefenruimte naar deze bands, net als ik en mijn band....nouja, vaag verhaal, maar hun invloeden reken ik ook tot mijn invloeden. Ofzo.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:34 schreef Echoes het volgende:
niet dus..quote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:34 schreef Echoes het volgende:
Zit wat in. Alhoewel ik het bij Muse wel duidelijker vind.quote:Op woensdag 24 maart 2004 10:29 schreef Echoes het volgende:
[..]
je hebt wel gelijk hoor, Matt speelt ook prachtige piano stukken (Screenager en Space Dementia).
Maar speelt Queen ook geen klassieke stukken?
freddie mercury heeft idd wel wat klassieke invloeden maar zijn pianospel is niet te vergelijken met die van matthew. freddie ramt op de toetsen (vooral te zien bij Bohemian rhapsody), terwjil matthew echt "speelt"(kijk maar op de Hullabaloo DVD, staat een camera op de piano gericht)quote:Op woensdag 24 maart 2004 10:29 schreef Echoes het volgende:
[..]
je hebt wel gelijk hoor, Matt speelt ook prachtige piano stukken (Screenager en Space Dementia).
Maar speelt Queen ook geen klassieke stukken?
dit slaat dus nergens op, freddie ramt??? Freddie speelt denk ik wel wat beter als Matt hoor vriendelijke vriend, Matt kun je niet met Mercury vergelijken qua spel zijn ze te verschillend. Beiden wel beinvloed door Rachmaninov dat wel maar toch spelen ze verschillend....Matt en Freddie hebben overigens wel dezelfde techniek qua spelen...dat rammen wat jij bedoeld doen ze allebei maar voor de rest nummers componeren enzo dat is verschillend.quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:06 schreef qu63 het volgende:
[..]
freddie mercury heeft idd wel wat klassieke invloeden maar zijn pianospel is niet te vergelijken met die van matthew. freddie ramt op de toetsen (vooral te zien bij Bohemian rhapsody), terwjil matthew echt "speelt"(kijk maar op de Hullabaloo DVD, staat een camera op de piano gericht)
freddie's handen zitten voor de piano zeg maar en matt houd zn handen boven de piano. als je freddie ook ziet spelen tijdens BR, zie je otch echt wel dat ie redelijk hard zn vingers op die toetsen laat neerkomen..quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:28 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
dit slaat dus nergens op, freddie ramt??? Freddie speelt denk ik wel wat beter als Matt hoor vriendelijke vriend, Matt kun je niet met Mercury vergelijken qua spel zijn ze te verschillend. Beiden wel beinvloed door Rachmaninov dat wel maar toch spelen ze verschillend....Matt en Freddie hebben overigens wel dezelfde techniek qua spelen...dat rammen wat jij bedoeld doen ze allebei maar voor de rest nummers componeren enzo dat is verschillend.
en dus:quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:28 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
dit slaat dus nergens op, freddie ramt??? Freddie speelt denk ik wel wat beter als Matt hoor vriendelijke vriend
quote:Op woensdag 24 maart 2004 14:40 schreef Megalomaniac het volgende:
whehehe JIJ vind dat Mattfreddie beter speelt maar dat wil nog niet zeggen dat dat ECHT zo is
dat is een goede...misschien beide? In Hyper Music schreeuwt ie zo lekker "you know that I dont want you!" Maar die rustige versie is zo gevoelig.quote:Op woensdag 24 maart 2004 16:00 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat vinden jullie leuker? Hyper Music van OOS of Hyper Chondriac Music van Hullaballoo?
Doe mij maar Hyper Chondriac Music.
Ik denk (weet bijna zeker) dat Matt een technisch betere pianist is, (alleen wat betreft klassieke stukken!) maar ik weet ook zeker dat Freddie een unieke stijl heeft, en Matt niet.quote:Op woensdag 24 maart 2004 14:09 schreef qu63 het volgende:
[..]
t was trouwens Brian May die dat volgens mij zei, dat Freddie nogal hard op de toetsen speelde.. mss dat Brian May er iets meer over weet??
he pssst Muse V. And I've seen all I'll ever need.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:21 schreef Echoes het volgende:
Zonder de search kan ik de Muse topics niet meer vinden dus hier maar verder.
quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:10 schreef Seborik het volgende:
Ik gooi die oude wel dicht. Wat betreft posts, maakt het niet zoveel uit.
wel goeie 1 april grapquote:Muse zal Pinkpop 2004 niet afsluiten wegens een programmawijziging! In plaats
van Muse zal Pinkpop op 31 mei worden afgesloten door de Sugababes. Jan
hierover: "Omdat de Sugababes toch meer tot onze doelgroep hoort en Muse het
beter uitkomt wegens een overvol festivalprogramma hebben we besloten om Muse en
de Sugababes om te wisselen." Muse zal dus op maandag om 15.00 optreden ipv
22.00.
Dan lach ik me dood.quote:Op donderdag 1 april 2004 19:19 schreef spacemangraig het volgende:
Stel je is voor dat het geen 1 april grap is
absolution is ook heel anders gemaakt.. ik weet niet of je de dvd hebt, maar anders moet je toch maar ff gaan bekijken, daar staat op hoe ze alles hebben gemaakt. daar is dus veel in ge-edit ja, maar als je de nummers live hoort klinken ze toch wel als de oude Musequote:Op vrijdag 2 april 2004 00:28 schreef Zzyzx het volgende:
Ik vind Muse op dit moment wel ongeveer de beste band (na Radiohead, die zijn untouchable), maar ik ben toch een beetje ontevreden met hoe Absolution is geworden. Ik kan nu na een ruim half jaar wel een flinke mening vormen en eigenlijk is het gewoon een stap terug. Het klinkt allemaal (op Stockholm Syndrome en Hysteria na) veel te gepolijst. Origin of Symmetry was lekker ruig en krakerig. Echt heel smerig afgewerkt, als een net opgevoerde motor waar de smerige olievlekken nog opzitten. De pure kracht van nummers als Citizen Erased en Micro Cuts zijn gewoon niet meer terug te vinden (behalve dan dus die 2 eerder genoemde uitzonderingen), en de briljante loopjes uit Plug in Baby en Hypermusic zijn niet terug te vinden. Het klinkt gewoon popperig, of zoals de Engelsen zelf zouden zeggen: 'cheesy'. Ik wil een nieuwe Origin of Symmetry...
hmm, daar ben ik het net niet mee eens eigenlijk.. die twee nummers die je noemt zijn juist het meest gepolijst van heel de cd imo.. echt dat ze denken 'laten we eens een lekker hard rocknummer maken' en het dan heel gladjes doen.. Mij maakt het opzich niet uit, want het zijn 2 geweldige nummers (vooral stockholm syndrome, hoor die piano en synthesizer partijen op de achtergrond!) maar ze zijn wel erg glad..quote:Het klinkt allemaal (op Stockholm Syndrome en Hysteria na) veel te gepolijst
O zeker wel hoorquote:Op vrijdag 26 maart 2004 20:01 schreef Random_hero het volgende:
Allemaal showbiz tracks (op feeling good na), is het nieuwe materiaal niets?
the last printquote:Op vrijdag 2 april 2004 23:52 schreef bloodymary het volgende:
Ik heb Absolution al zo'n 100 keer gedraaid (of draai je een c.d. niet?) en ik vind hem nog elke keer beter. Ongelooflijk, wat ligt daar een passie in.
Vooral butterflies & hurricanes, en The Last Print, en Stockholm Syndrome.
Ik heb echt nog nooit zoiets gehoord!
zag hem net bij frs voor 19,99 op de site staan dus neem ik aan ook in de winkel te halenquote:Op zaterdag 3 april 2004 12:19 schreef Inquistor87 het volgende:
Die dvd is dus alleen via het internet te halen?
we hebben het over Hullabaloo jaquote:Op zaterdag 3 april 2004 12:15 schreef TheArowana het volgende:
Die dvd zit voor zover ik weet alleen bij de Limited Edtion uitgave van het album, of je moet hem ergens tweedehands kopen..
Als je Hullabaloo bedoeld, die heb ik alleen maar op Bol.com gezien, en daar was hij pakweg 30 euro.. en dat is best duur..
btw, van Absolution vind Sing for Absolution en Falling away with you eigenlijk wel de beste nummers, omdat ze zo heerlijk melodisch zijn en toch een lekker tempo hebben..
Dan ben ik binnenkort even inkopen doenquote:Op zaterdag 3 april 2004 12:21 schreef pascalheister het volgende:
[..]
zag hem net bij frs voor 19,99 op de site staan dus neem ik aan ook in de winkel te halen
Ben ik het wel mee eens. Absolution draai ik eigenlijk nooit, terwijl ik OOS kan blijven draaien zonder dat ie ook maar een klein beetje gaat vervelen. Ik vind Absolution echt te saai om te blijven boeien. Hopen dat de volgende cd weer wat meer OOS achtig is.quote:Op vrijdag 2 april 2004 00:28 schreef Zzyzx het volgende:
Ik vind Muse op dit moment wel ongeveer de beste band (na Radiohead, die zijn untouchable), maar ik ben toch een beetje ontevreden met hoe Absolution is geworden. Ik kan nu na een ruim half jaar wel een flinke mening vormen en eigenlijk is het gewoon een stap terug. Het klinkt allemaal (op Stockholm Syndrome en Hysteria na) veel te gepolijst. Origin of Symmetry was lekker ruig en krakerig. Echt heel smerig afgewerkt, als een net opgevoerde motor waar de smerige olievlekken nog opzitten. De pure kracht van nummers als Citizen Erased en Micro Cuts zijn gewoon niet meer terug te vinden (behalve dan dus die 2 eerder genoemde uitzonderingen), en de briljante loopjes uit Plug in Baby en Hypermusic zijn niet terug te vinden. Het klinkt gewoon popperig, of zoals de Engelsen zelf zouden zeggen: 'cheesy'. Ik wil een nieuwe Origin of Symmetry...
Doe mij maar Showbizquote:Op zondag 4 april 2004 20:58 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens. Absolution draai ik eigenlijk nooit, terwijl ik OOS kan blijven draaien zonder dat ie ook maar een klein beetje gaat vervelen. Ik vind Absolution echt te saai om te blijven boeien. Hopen dat de volgende cd weer wat meer OOS achtig is.
toen absolution uitkwam was ik opzich best wel teleurgesteld, precies wat je zegt veel meer gepolijst en minder rauw. maar naar mate ik het naar mate ik abs beluister ik er steeds meer enthousiast over word.quote:Op vrijdag 2 april 2004 00:28 schreef Zzyzx het volgende:
Nederland is nog niet klaar voor musequote:Op vrijdag 9 april 2004 17:36 schreef Inquistor87 het volgende:
waarom komen die clips hier nooit op TV.
quote:Op vrijdag 9 april 2004 17:38 schreef keijz het volgende:
[..]
Nederland is nog niet klaar voor muse
MTV heeft af en toe nog gewoon goede nummers, TMF niet. Laatst Nirvana night op MTV kijk zo hoort hetquote:Op vrijdag 9 april 2004 17:48 schreef keijz het volgende:
op MTV zal hij 's avonds misschien eens langs komen, TMF echt nooit...
kvind het iig een heeele mooie clip die perfect bij de sfeer van het liedje past
ja liedjes en clips kan je meestal wel op internet kijken, maar kvind het vooral rlx dat ze soms ook concerten uitzendenquote:Op vrijdag 9 april 2004 18:06 schreef Inquistor87 het volgende:
[..]
MTV heeft af en toe nog gewoon goede nummers, TMF niet. Laatst Nirvana night op MTV kijk zo hoort het.
quote:Op vrijdag 2 april 2004 00:28 schreef Zzyzx het volgende:
:'(quote:Op zondag 11 april 2004 12:18 schreef Echoes het volgende:
Muse started yesterday their tour in the USA in Atlanta. During the concert, when Matthew was singing Micro Cuts, he bashed his face into the microphone. The band exited the stage after an announcement that they'd be right back because he had popped his face. Then they said that Matt couldn't sing and needed to go to the hospital. They only played 4 1/2 songs
Vreemd voorval en mooi vervelend voor alle fans (en ook wel voor Muse).quote:Op zondag 11 april 2004 12:18 schreef Echoes het volgende:
Muse started yesterday their tour in the USA in Atlanta. During the concert, when Matthew was singing Micro Cuts, he bashed his face into the microphone. The band exited the stage after an announcement that they'd be right back because he had popped his face. Then they said that Matt couldn't sing and needed to go to the hospital. They only played 4 1/2 songs
fucking vaag verhaal... nou heeftie nog 3 maanden om beter te wordenquote:Op zondag 11 april 2004 12:18 schreef Echoes het volgende:
Das is wel balen als je daar staat.quote:Op zondag 11 april 2004 12:18 schreef Echoes het volgende:
K/t.quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:32 schreef pascalheister het volgende:
[..]
Ze sluiten Pinkpop gewoon af
Bands hebben iets met Japan. Papa Roach, Blur, Faith no More. Ze geven Japan meestal een limited edition van de cd die alleen daar te koop is. Balen voor ons. Joepie voor hun.quote:Op zondag 11 april 2004 12:00 schreef Random_hero het volgende:
Op flabber.nl staat ergens een mirror.
De clip vind ik zelf wel erg apart, en ook niet echt bij het nummer passen. Sowieso vind ik het niet echt een nummer voor een single, ze hadden beter TSP of B&H kunnen uitbrengen. Helaas is de b-side bij SFA Fury geworden, en die 'hebben' we al. Tenminste, in Japan staat ie er als bonustrack bij op absolution (:r waarom worden al die japanners voorgetrokken door Muse? Ze hebben ook al 2 andere bonustracks).
inderdaad, super versie van Micro Cuts.quote:Op donderdag 22 april 2004 13:17 schreef CvB het volgende:
Eergisteren heb ik de Hullabaloo CD gekocht van Muse, was ¤9,99 bij de FRS. Wat een geweldige live-performace staat daar op zeg!
Sober is wel goed. Micro Cuts is wel aardig maar niet het beste (imho)quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:59 schreef ZOWIEE het volgende:
[..]
Dat vind ik nou echt het minste Muse-nummer dat er is...samen met Sober..![]()
weinig aan toe te voegen!!quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:01 schreef Inquistor87 het volgende:
[..]
Sober is wel goed. Micro Cuts is wel aardig maar niet het beste (imho)
Nou die live versie op Hullabaloo is echt super hoor. Hij zingt (gilt?) zo hoog. Vooral als ie voor de 2e keer "I've seen, what you're doing". Ik krijg er iedere keer weer kippevel van. Als je toch zo je emoties kan uitschreeuwen. Lijkt me echt super.quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:59 schreef ZOWIEE het volgende:
[..]
Dat vind ik nou echt het minste Muse-nummer dat er is...samen met Sober..![]()
En dat is 3!quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:51 schreef Inquistor87 het volgende:
Je (ik tenminste) hoort nooit een Muse nummer op MTV en vandaag al 2.
en nog beter nieuws, ik ga ze zien op Pinkpopquote:goed nieuws!!
Er zal een speciale single uitgave komen van Sing For Absolution voor de
Nederlandse Muse fans!
Deze zal bestaan uit een 3 cd set:
CD 1 - Ahoy’ Edition (release datum: 24 mei 2004):
1. Sing For Absolution (radio edit)
2. Bliss (live in Ahoy’, 6 november 2003)
3. Sunburn (live in Ahoy’, 6 november 2003)
4. Feeling Good (live in Ahoy’, 6 november 2003)
CD/DVD 2 (release datum: 31 mei 2004):
1. Sing For Absolution (album version)
2. Time Is Running Out (DVD videoclip)
3. Hysteria (DVD videoclip)
4. Sing For Absolution (DVD videoclip)
CD3 - Pinkpop 2004 Editie (release datum: 14 juni 2004):
1. Sing For Absolution (live @ Pinkpop 2004)
2. Time Is Running Out (live @ Pinkpop 2004)
3. Plug In Baby (live @ Pinkpop 2004)
4. Stockholm Syndrome (live @ Pinkpop 2004)
(deze kan nog gewijzigd worden!)
Alle singles zullen in een speciale digipack geleverd worden!
Verder komt er een officieel Muse weekend op 3FM als voorbereiding op Pinkpop!
Dit weekend zal plaatsvinden de week voor Pinkpop (22 en 23 mei).
Ook is Sing For Absolution "Must see" op MTV en zal de nieuwe single op 3FM de
nodige airplay krijgen!
Tevens is Absolution goud geworden, zowel in Nederland als in Belgie!
Wil je reager op dit nieuws, ga dan naar http::/muse.neap.net!
Bron: Pias Nieuwsbrief
Groentens,
smolie, admin http://www.muse.nl.nu
quote:Op dinsdag 27 april 2004 17:15 schreef keijz het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
[..]
en nog beter nieuws, ik ga ze zien op Pinkpop
muse:
quote:Op dinsdag 27 april 2004 17:15 schreef keijz het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
[..]
muse:
Er staan dus live nr.s op die 3de cd die nog niet eens gespeeld zijnquote:Op dinsdag 27 april 2004 17:15 schreef keijz het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
[..]
muse:
Sterker nog, ze zijn al stiekem te downloaden...quote:Op dinsdag 27 april 2004 17:59 schreef spacemangraig het volgende:
Er staan dus live nr.s op die 3de cd die nog niet eens gespeeld zijn![]()
Wanneer komt deze set uit?
de versies die gespeeld worden op pinkpop?? lijkt me sterk!quote:Op dinsdag 27 april 2004 18:06 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Sterker nog, ze zijn al stiekem te downloaden...
Mij ookquote:Op dinsdag 27 april 2004 18:08 schreef qu63 het volgende:
[..]
de versies die gespeeld worden op pinkpop?? lijkt me sterk!
quote:Op dinsdag 27 april 2004 17:59 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Er staan dus live nr.s op die 3de cd die nog niet eens gespeeld zijn![]()
Wanneer komt deze set uit?
quote:Op dinsdag 27 april 2004 18:54 schreef keijz het volgende:
[..]
CD 1 - Ahoy’ Edition (release datum: 24 mei 2004):
CD/DVD 2 (release datum: 31 mei 2004):
CD3 - Pinkpop 2004 Editie (release datum: 14 juni 2004):
je gaat toch niet op legolas lijken he met je getalletjesquote:Op dinsdag 27 april 2004 16:40 schreef Inquistor87 het volgende:
[..]
En dat is 3!.
Nee, maar dit staat ver boven Legoquote:Op dinsdag 27 april 2004 21:00 schreef pascalheister het volgende:
[..]
je gaat toch niet op legolas lijken he met je getalletjes![]()
ik ga ook nietquote:Op woensdag 28 april 2004 19:36 schreef ZOWIEE het volgende:
He he, ook ik zie eindelijk een keer Muse op MTV, en gelijk 3 liedjes!![]()
Go MTV
-edit- Ben ik nou echt de enige die niet naar Pinkpop gaat, er wil niemand met me mee
ik ga alleen op maandag speciaal voor Musequote:Op woensdag 28 april 2004 19:40 schreef Inquistor87 het volgende:
[..]
ik ga ook niet
Trouwens ze blijven Muse draaien.
Tis dan ook een hele mooie clip + muziekquote:Op donderdag 29 april 2004 11:46 schreef Tom_Tom- het volgende:
De Sing for Absolution clip komt best vaak op MTV. Ze stonden er van de week ook mee op #1 in de Top 11 At 11.
het einde van die clip is echt heel mooiquote:Op donderdag 29 april 2004 12:19 schreef Inquistor87 het volgende:
[..]
Tis dan ook een hele mooie clip + muziek.
van microcuts.net?quote:Op donderdag 20 mei 2004 10:28 schreef Echoes het volgende:
hee hee, een berichtje van Muse! (over de USA tour)
It's good to be playing so many gigs and working on new material in the meantime.
Take care, hope to see you at a show somewhere soon.
Cheers,
MUSE
Die hebben dat dan geknipt en geplakt uit de muse nieuwsbrief.quote:Op donderdag 20 mei 2004 13:44 schreef qu63 het volgende:
van microcuts.net?
daar las ik het iig..
waarom nou alleen maar van die oude live nummers (Ahoy). Het deel van het concert wat ze uitzonden toen waren ook bijna alleen maar oude nummers. Slechts een paar nieuwe. Beetje jammer die nummers kennen we nu wel (ze blijven wel goed natuurlijk)quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:18 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik heb deel 1 van de Sing For Absolution singles gekocht.
Op deel 1 staan: SfA (radio edit), en Bliss, Sunburn en Feeling Good uit de Ahoy.
1 Juni komt deel 2 uit: de clips van TIRO, Hysteria en SfA en de album versie van SfA.
14 Juni komt de Pinkpopsingle uit met daarop 4 livetracks, dat zullen onder voorbehoud SfA, TIRO, Plug in Baby en Stockholm Syndrome zijn.
De release was toch 24 mei? Waar heb je 'm gekocht dan? En zijn de live versies gemasterd of zijn ze van dezelfde droevige kwaliteit als de uitzending van 3FM?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 23:16 schreef Tom_Tom- het volgende:
Die live nummers zijn goed.
De radioversie van Sing for Absolution slaat nergens op. Er is te overduidelijk in geknipt. Jammer.
Hij lag gewoon al bij de FRS in de schappen.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 11:22 schreef Random_hero het volgende:
De release was toch 24 mei? Waar heb je 'm gekocht dan? En zijn de live versies gemasterd of zijn ze van dezelfde droevige kwaliteit als de uitzending van 3FM?
waar, wanneer??quote:Op maandag 31 mei 2004 22:05 schreef Inquistor87 het volgende:
Wakker worden! Ze komen zo op TV.
Er staat nog niets, dus denk het niet. zowieso wordt het dan wel weer Ahoy denk ik.quote:Op maandag 31 mei 2004 23:56 schreef MadMarine het volgende:
en weet iemand dan toevallig ook of ze binnenkort (lees: binnen nu en een jaar) nog een keer een concert geven in nederland??
many thanks
Wat vind je van het geschrevene? Mee eens of heb je er kritiek op? En waarom ben je zelf niet gegaan?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 10:50 schreef qu63 het volgende:
hier nog meer info
stalkert!quote:Op dinsdag 1 juni 2004 11:32 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:
[..]
Wat vind je van het geschrevene? Mee eens of heb je er kritiek op? En waarom ben je zelf niet gegaan?
Ik had Muse belangrijker gevondenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 11:53 schreef qu63 het volgende:
stalkert!![]()
beetje kort verhaaltje, maar de minpunten zijn juist pluspunten vind ik. en tja.. ik zou de cd's dus zeker wel thuis opzetten!! (nu ook Muse aan)
en ik ben zelf niet gegaan omdat ik aan het honkballen was.. (en dat wist je)
zag je mij ook nogquote:Op dinsdag 1 juni 2004 09:13 schreef Inquistor87 het volgende:
Wat een concert. Vooral het einde was echt top
.
Ik heb soms last van selectieve blinde vlekkenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 12:35 schreef pascalheister het volgende:
[..]
zag je mij ook nog
idd, ik had gehoopt dat ze nog wel wat onbekendere nummers zouden spelenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:02 schreef Tom_Tom- het volgende:
Maar het was heel erg goed. Het leek mij alleen een beetje te veel op Ahoy. Dat vond ik jammer.
Waarom schaf je niet de DVD aan van het concert in Parijs? Helemaal leuk voor je muziekleraar!quote:Op dinsdag 1 juni 2004 17:30 schreef TheArowana het volgende:
ik heb het alleen op tv gezien, maar man wat was dat een vette show.. meteen opgenomen en vandaag mee naar school genomen (er MOEST gewoon iemand zijn die de band wou lenen.. in dit geval m'n muziekleraar zodat bijna alle klassen met muziekles het optreden te zien krijgen
)
butterflies and hurricanes was echt een topper vond ik.. gitaar ipv de piano, en de pianosolo die er nog wel in zat was echt behoorlijk ziek.. heerlijk
Die was live echt stukken beter dan op CD.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 19:30 schreef Echoes het volgende:
weinig verassingen in de setlijst, allen Ruled by sercrecy
die heb ik natuurlijk alquote:Waarom schaf je niet de DVD aan van het concert in Parijs? Helemaal leuk voor je muziekleraar!
Probeer is mee te zingen met Mirco Cutsquote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:50 schreef keijz het volgende:
Mensen die proberen mee te zingen tijden Ruled by Secrecy:
ja ik bedoelde het eigelijk meer als grapje, ik stond natuurlijk ook mee te zingenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:27 schreef TheArowana het volgende:
zou ik ook doen.. jij niet dan? ik bedoel, het is natuurlijk onmogelijk om te doen, maar dat boeit op zo'n moment toch niet? ^_^
hij roeltquote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:09 schreef keijz het volgende:
[..]
ja ik bedoelde het eigelijk meer als grapje, ik stond natuurlijk ook mee te zingen
mijn avatar is mooooi btw
kutquote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:48 schreef Alter_Ego het volgende:
Prachtig optreden, maar er zijn nergens goede filpljes van het optreden te vinden
Ja, en er is een feedbacktopic voor dit soort vragen en opmerkingen over het wel of niet mogen van dit soort dingen.quote:Op maandag 7 juni 2004 17:33 schreef qu63 het volgende:
Seborik.. waarom mag een muse geralateerde site hier niet staan??? omdat er dingen op staan die ook niet op fok mogen??
die is nu te koop?quote:Op donderdag 17 juni 2004 18:15 schreef Tom_Tom- het volgende:
Zo, mijn Sing For Absolution singleding is compleet..
De tracklist van Pinkpop is:
1. Sing For Absolution.
2. Time Is Running Out.
3. Ruled By Secrecy..
4. The Small Print.
Ja.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 10:15 schreef Echoes het volgende:
die is nu te koop?
En ik heb geen idee waar het over gaat. Sorry.quote:Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Could someone tell me please?
The good news is, she can't have babies
And wont accept gifts from me
What are they for?
They'll just grow up, and break the laws you've loved
Take off your disguise
I know that underneath
It's me
Useless device, it won't suffice
I want a new game to play
When I am gone
It won't be long, before I disturb you in the dark
And paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please?
Take off your disguise
I know that underneath
it's me
Dit stukje vind ik zelf al heel lang intrigerend.quote:Take off your disguise
I know that underneath
It's me
megalomania = grootheidswaanzin slaat op?quote:Op woensdag 23 juni 2004 20:42 schreef NiteSpeed het volgende:
Volgens mij ziet de zanger alle mensen als apparaat/machine, gebouwd door God, en hij vind iedereen inferieur. Zichzelf voortplanten lukt niet, omdat zijn vrouw onvruchtbaar is. Hij is er alleen maar blij mee, want hij ziet kinderen als zinloze objecten.
Just my two cents.
Hij doet zich voor als iemand die enorm goed is, maar weet dat hij eigenlijk maar heel nietig is?quote:Op woensdag 23 juni 2004 20:44 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Dit stukje vind ik zelf al heel lang intrigerend.
Doe je vermomming af. Ik weet dat ik eronder zit.
Ja.quote:Op woensdag 23 juni 2004 21:23 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
hij heeft het daar dus over zichzelf?
Nee, ik speculeer maar watquote:Op woensdag 23 juni 2004 21:55 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
weet je die andere zinnen ook?
Ik heb daar eens zitten kijken, en zag inderdaad de muse concerten op pinkpop staan. Nu heb ik ze gedownload, alleen staat het beeld stil. Weet iemand wat ik daar aan kan doen???quote:Op zaterdag 19 juni 2004 01:51 schreef MuseMuse het volgende:
www.microcuts.net en dan bij NEWS ietsjes naar onder scrollen en daar staan 7 nummers (Live pinkpop2004) valt me trouwens op dat hij bij bliss nogal "eendig" zong![]()
Grootste verschil is uiteraard dat cd alleen geluid is en de dvd er ook beeld bij heeft.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 18:55 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
wat is het verschil tussen de DVD en de CD van hullabaloo?
op de CD staan b'sides nummers
en op de DVD staat het hele concert (toch?)
staan er ook nog videoclips op de DVD?
en een stuk backstage
anders nog iets?
Er staat ook een nummer wel op de cd en niet op de dvd (Darkshines), dus het hele concert staat ook niet op de dvdquote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:57 schreef OLP_Moose het volgende:
[..]
Grootste verschil is uiteraard dat cd alleen geluid is en de dvd er ook beeld bij heeft.![]()
Op de cd staan een stuk of tien b-sides en een stuk of tien nummers van het concert.
Op de dvd staat het complete concert en op disc 2 staat ongeveer 40 min backstage materiaal, korte fragmenten van b-sides (tijdens de backstage beelden hoor je ook een paar complete nummers) en nummers van de cd's en nog wat tijdschriftcovers, geen videoclips.
Die is erg goed ja.quote:Op woensdag 7 juli 2004 23:00 schreef ZOWIEE het volgende:
Ik luister *nu* naar mn nieuwe Muse dvd en het is echt heel goed.
Het is het optreden van Glastonbury van een paar weken geleden, net zoiets als Pinkpop alleen dan meer en vooral beter!!
dat was dat optreden waar de vader vd drummer een paar uur daarna een hartaanval kreegrip
* qu63 mee eensch is (behalve dat tvp dan..)quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:01 schreef JaWi het volgende:
Schop + tvp + adoratie
Heerlijke energieke en afwisselende muziek, kan me niet voorstellen dat mensen de stem vinden gaan vervelenquote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:05 schreef qu63 het volgende:
[..]
* JaWi mee eensch is (behalve dat tvp dan..)
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 23:26 schreef JaWi het volgende:
[..]
Heerlijke energieke en afwisselende muziek, kan me niet voorstellen dat mensen de stem vinden gaan vervelen.
Toch halen ze het niet bij de chili peppers, maar dat is persoonlijk
Dus we krijgen een nieuw soort cd/cd-rom waarbij we de muziek nog zelf kunnen remixen!!quote:"MUSE are set to release two new singles in the coming months. Following the smash success of the download-only 'Stockholm Syndrome' last year, the band release 'Apocalypse Please', the opening track from 'Absolution', as a download on August 23. The track will be available exclusively from bignoisemusic.com. The site offers 350,000 downloadable tracks, and 10p of every Ł1 spent will go to Oxfam's 'Make Trade Fair' campaign." (Contrary to Nme who claims that would be the studio version of the song, it will certainly be the live version recorded at glastonbury this year.)
Then, Muse release another physical single, 'Butterflies And Hurricanes' on September 20. The CD version will be the first ever release to utilise u-myx technology - a unique new concept in interactive audio mixing, which allows fans to remix the track without any specialist skills or equipment. The format is the first of its kind to enable songs to be upgraded with new parts, such as vocal or instrumental contributions from other artists.
Lijkt me lachen. Muse vs. BZNquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 19:27 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dus we krijgen een nieuw soort cd/cd-rom waarbij we de muziek nog zelf kunnen remixen!!Iemand enig idee welke artiest dit nog meer heeft gedaan??
zoiets ja. of je eigen Paul Oakenfold remix makenquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 19:33 schreef Innuendo het volgende:
Lijkt me lachen. Muse vs. BZN(om maar een voorbeeldje te noemen).
Ik zie mogelijkheden...
hoe lan geleden zou dat zijn??quote:Geloof trouwens dat Live eerder zoiets heeft gedaan, maar het fijne weet ik er niet meer van.
Jaja, dat worden lange dagen / nachten deze nazomerquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 19:37 schreef qu63 het volgende:
[..]
zoiets ja. of je eigen Paul Oakenfold remix maken
[..]
Ik had zoiets vanmiddag toevallig gehoord. Weet niet of het precies klopt hoor. Zou een paar jaar geleden moeten zijn geweest, met de single They stood up for love. Schijnt dat de fans losse stukken van dat nummer konden downloaden via internet, daarna konden remixen en vervolgens werd de mooiste remix beloond met een prijs. Niet helemaal hetzelfde, maar het komt in de buurt.quote:hoe lan geleden zou dat zijn??
Ik wist wel dat er nog meer van die ultieme 'echte muziek liefhebbers' moesten rondlopen op deze aardequote:we hebben dezelfde muzieksmaak!!![]()
![]()
![]()
dat zijn gewoon samples lijkt me.. dit is helemaal nieuw schijnt.. cd in je pc en mixen maar!!!quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 19:44 schreef Innuendo het volgende:
Ik had zoiets vanmiddag toevallig gehoord. Weet niet of het precies klopt hoor. Zou een paar jaar geleden moeten zijn geweest, met de single They stood up for love. Schijnt dat de fans losse stukken van dat nummer konden downloaden via internet, daarna konden remixen en vervolgens werd de mooiste remix beloond met een prijs. Niet helemaal hetzelfde, maar het komt in de buurt.
quote:Ik wist wel dat er nog meer van die ultieme 'echte muziek liefhebbers' moesten rondlopen op deze aarde![]()
Als het helemaal nieuw is denk ik niet dat er nog andere bands zijn die het al eerder hebben gedaanquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 19:48 schreef qu63 het volgende:
[..]
dat zijn gewoon samples lijkt me.. dit is helemaal nieuw schijnt.. cd in je pc en mixen maar!!!
zou dat dan wel mogen?? ivm copyrigth enzo?quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 19:50 schreef Innuendo het volgende:
Maar ben erg benieuwd hoe e.e.a. in z'n werk gaat, als ik straks die cd in m'n computer stop. Lijkt me serieus leuk! Kunnen we dan het 'Post hier je koele Muse-remix' topic openen!
staan ze niet meerquote:Op zaterdag 19 juni 2004 01:51 schreef MuseMuse het volgende:
www.microcuts.net en dan bij NEWS ietsjes naar onder scrollen en daar staan 7 nummers (Live pinkpop2004) valt me trouwens op dat hij bij bliss nogal "eendig" zong![]()
c:/muse_pinkpopquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 20:00 schreef Rahl het volgende:
[..]
staan ze niet meer
andere link??
ik wil het weeeeeeer zien
d:\muse @ pinkpopquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 20:26 schreef keijz het volgende:
[..]
c:/muse_pinkpop![]()
Misschien als we Matthew eens lief aankijken?quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 19:52 schreef qu63 het volgende:
[..]
zou dat dan wel mogen?? ivm copyrigth enzo?
op www.microcuts.net :quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:21 schreef Dr.E het volgende:
Muse heeft een tijdelijke vervanger gevonden voor bassist Chris Wolstenholme, die dankzij een blessure tijdelijk niet zal kunnen spelen. Het gaat om Morgan Nicholls, bassist van The Streets en tevens bandlid van Skinner.
Lees verder
Het was een herhaling, het was vorige week ook al op tv. Het was op Rock am Ringquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:32 schreef paultjuhhh het volgende:
OMG ! zag net een supervet concert van muse op mtv half 1 tot 1 toevallig zag ik het, met o.a plug in baby , muscle museum enz echt supervet gefilmd ook, misschien wordt het wel herhaald of het was een herhaling ik weet niet... bij 1 of ander rockfestival, sorry ik ben een btje muse-n00b
De beste !quote:Op woensdag 8 september 2004 18:12 schreef Bonobo11 het volgende:
Muse is Goed
Ik denk dat eerst het nieuwe album gaat komen, en dat ze dan pas gaan touren.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 20:55 schreef JaWi het volgende:
Wanneer komen ze weer naar nederland?
Nieuw album?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 20:57 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Ik denk dat eerst het nieuwe album gaat komen, en dat ze dan pas gaan touren.
Geen idee.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 20:59 schreef nostra het volgende:
Nieuw album?Al een tijd - ongeveer?
![]()
O.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 21:00 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik heb wel gelezen dat ze denken dat het nieuwe album richting The Strokes zal gaan.
http://www.nme.com/news/109894.htmquote:MUSE told NME.COM about their amazing new direction – influenced by THE STROKES.
In the past four months, three hugely acclaimed headline festival slots at Glastonbury, T In The Park and V Festival have seen Muse become the undisputed kings of UK rock music, and last week you voted them Band of the Summer in the Great NME Festival Poll 2004 to prove it.
Shortly before jetting off to Australia for yet more dates, Matt Bellamy took time to tell NME.COM about their future plans – and revealed that their new songs have taken unlikely inspiration from The Strokes.
He said: "They sound like a heavier version of The Strokes I suppose. They’re not necessarily tracks that would make it onto the next album. We’re working on a lot of different tracks, but usually the stuff we play live early doesn’t make it onto the album, but I think we need to start moving forward and start playing some new stuff, whatever it is."
Matt explained the unlikely link between Muse and his favourite New Yorkers. He said "I really like the fast tempo and really melodic stuff. I don’t think people would ever hear that within our songs because we’re a different style, but I think there’s some really strong melodies and some of that has really stuck with me."
But fans of the big music can rest assured that the UK’s premier space-rockers aren’t about to turn into a garage band.
"I’ve got one song that has definitely gone further," said Matt, "a fair bit further! I’m not sure how it’s going to be recorded. I think it’s a new category of epicness! But a lot of the stuff is a bit more stripped down, a bit more minimal and a bit more exposed as a three-piece band. I think it’s something we always try to do, but something happens and we just get carried away and it all just goes kind of overboard. I think there’s just this in-built thing in us that is always likely to take something to its furthest extreme. And I think we’re always trying to taper that with pulling back and being more minimal in our arrangements. With what we do there’ll always be that contradiction within songs and within albums between minimal straightforward stuff and ridiculously complex stuff."
The band release a new single, ’Butterflies And Hurricanes’, on Monday (September 20).
Mooi gemaakt!quote:Op zaterdag 20 november 2004 22:11 schreef NiteSpeed het volgende:
Als hommage aan een van de beste bands ooit heb ik snel een wallpapertje geknutseld:
Simpel, eenvoudig, edoch geil.
[afbeelding]
Thanksquote:Op zaterdag 20 november 2004 23:18 schreef ZOWIEE het volgende:
[..]
Mooi gemaakt!
* ingesteld als wallpaper![]()
quote:Op maandag 22 november 2004 09:39 schreef Mientje het volgende:
Thanx voor de wallpaper, ik ga hem ook snel instellen!
bron: www.muse.nl.nuquote:Tijdens de laatste 2 shows van de Absolution tour te Earls Court te London heeft muse weer een nieuw nummer gespeeld. Het nieuwe nummer heet A Crying Shame. Er gaan geruchten de ronde dat er ook een nieuwe dvd in de maak is van de Earls Court shows. (Matt kwam met een camera op om het publiek te filmen). Tom Kirk (tourmanager) heeft op het officiele muse forum laten weten dat ze proberen het label te overtuigen om een nieuwe dvd uit te brengen.
klonk idd erg goedquote:Op woensdag 29 december 2004 11:17 schreef keijz het volgende:
het is, ondanks de slechte kwaliteit, echt een super nummer
Mijn Muse top 5quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:20 schreef Tom_Tom- het volgende:
Hoi!
Ik ga ze weer op Pinkpop zien, en daar ben ik erg blij mee..
Mijn vernieuwde Muse top 5:
1. Citizen Erased.
2. Micro Cuts.
3. Muscle Museum.
4. Showbiz.
5. Sing For Absolution.
Laten we het hopen. Misschien dat ik het nieuwe album dan toch koop. Ben een beetje afgehaakt na Absolution.quote:Op vrijdag 31 december 2004 15:07 schreef MuseMuse het volgende:
trouwens als ik zo "New one" en "Crying shame" hoor dan gaat het écht de goede kant op, beetje meer de OoS kant opook hoor ik wel een beetje de invloed van The strokes wat ik helemaal niet erg vind
bij het begin vond ik Absolution ook niet veel aan,.... maar naar een paar keer luisteren begon ik het steeds beter te vinden...(maar het blijft wel het minste album van muse)quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:10 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Misschien dat ik het nieuwe album dan toch koop. Ben een beetje afgehaakt na Absolution.
Bij mij was het net andersom. Daarbij komt dat ik nu eigenlijk amper meer naar Muse luister. Ik ben er achter gekomen dat er betere bands zijnquote:Op vrijdag 31 december 2004 16:15 schreef AlexLPUMUSE het volgende:
[..]
bij het begin vond ik Absolution ook niet veel aan,.... maar naar een paar keer luisteren begon ik het steeds beter te vinden...(maar het blijft wel het minste album van muse)
ik koop sowiezo alle albums van Muse.....
Betere bands? zoalsquote:Op vrijdag 31 december 2004 16:30 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Bij mij was het net andersom. Daarbij komt dat ik nu eigenlijk amper meer naar Muse luister. Ik ben er achter gekomen dat er betere bands zijn![]()
Eindelijk geluisterdquote:Op woensdag 29 december 2004 11:16 schreef ZOWIEE het volgende:
Oeh! Gelijk luisteren als ik thuiskom
En een nieuwe dvd zou wel welkom zijn
betere bands ?!?!?quote:Op vrijdag 31 december 2004 16:30 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Bij mij was het net andersom. Daarbij komt dat ik nu eigenlijk amper meer naar Muse luister. Ik ben er achter gekomen dat er betere bands zijn![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |