Nee, Muse heeft ook duidelijk klassieke invloeden.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:34 schreef Echoes het volgende:
Muse een combinatie van Nirvana, Queen en Radiohead?
noem es wat voorbeelden dan?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:50 schreef Tomek het volgende:
[..]
Nee, Muse heeft ook duidelijk klassieke invloeden.
Euhm, concrete voorbeelden kan ik je helaas niet 123 geven, aangezien ik muse zo hier en daar eens in mijn cd speler druk. Ik ken de nummers verder niet bij naam.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:00 schreef Echoes het volgende:
[..]
noem es wat voorbeelden dan?
Morgen ff kopenquote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:24 schreef OLP_Moose het volgende:
In de Gitarist van deze maand staat een uitgebreid interview met Muse en een stuk over de gitaren van Matt.
je hebt wel gelijk hoor, Matt speelt ook prachtige piano stukken (Screenager en Space Dementia).quote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:21 schreef Tomek het volgende:
[..]
Euhm, concrete voorbeelden kan ik je helaas niet 123 geven, aangezien ik muse zo hier en daar eens in mijn cd speler druk. Ik ken de nummers verder niet bij naam.
Dat vat het wel aardig samen, al hoor ik ook zeker Rage Against The Machine (vette, overstuurde basloopjes), Smashing Pumpkins (strakke grooves & ehmm...wanhopige zang..?) en Jeff Buckley erin terug. Vind ze vooral cool omdat ze ongeveer van mijn generatie zijn en vroeger in de oefenruimte naar deze bands, net als ik en mijn band....nouja, vaag verhaal, maar hun invloeden reken ik ook tot mijn invloeden. Ofzo.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:34 schreef Echoes het volgende:
niet dus..quote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:34 schreef Echoes het volgende:
Zit wat in. Alhoewel ik het bij Muse wel duidelijker vind.quote:Op woensdag 24 maart 2004 10:29 schreef Echoes het volgende:
[..]
je hebt wel gelijk hoor, Matt speelt ook prachtige piano stukken (Screenager en Space Dementia).
Maar speelt Queen ook geen klassieke stukken?
freddie mercury heeft idd wel wat klassieke invloeden maar zijn pianospel is niet te vergelijken met die van matthew. freddie ramt op de toetsen (vooral te zien bij Bohemian rhapsody), terwjil matthew echt "speelt"(kijk maar op de Hullabaloo DVD, staat een camera op de piano gericht)quote:Op woensdag 24 maart 2004 10:29 schreef Echoes het volgende:
[..]
je hebt wel gelijk hoor, Matt speelt ook prachtige piano stukken (Screenager en Space Dementia).
Maar speelt Queen ook geen klassieke stukken?
dit slaat dus nergens op, freddie ramt??? Freddie speelt denk ik wel wat beter als Matt hoor vriendelijke vriend, Matt kun je niet met Mercury vergelijken qua spel zijn ze te verschillend. Beiden wel beinvloed door Rachmaninov dat wel maar toch spelen ze verschillend....Matt en Freddie hebben overigens wel dezelfde techniek qua spelen...dat rammen wat jij bedoeld doen ze allebei maar voor de rest nummers componeren enzo dat is verschillend.quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:06 schreef qu63 het volgende:
[..]
freddie mercury heeft idd wel wat klassieke invloeden maar zijn pianospel is niet te vergelijken met die van matthew. freddie ramt op de toetsen (vooral te zien bij Bohemian rhapsody), terwjil matthew echt "speelt"(kijk maar op de Hullabaloo DVD, staat een camera op de piano gericht)
freddie's handen zitten voor de piano zeg maar en matt houd zn handen boven de piano. als je freddie ook ziet spelen tijdens BR, zie je otch echt wel dat ie redelijk hard zn vingers op die toetsen laat neerkomen..quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:28 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
dit slaat dus nergens op, freddie ramt??? Freddie speelt denk ik wel wat beter als Matt hoor vriendelijke vriend, Matt kun je niet met Mercury vergelijken qua spel zijn ze te verschillend. Beiden wel beinvloed door Rachmaninov dat wel maar toch spelen ze verschillend....Matt en Freddie hebben overigens wel dezelfde techniek qua spelen...dat rammen wat jij bedoeld doen ze allebei maar voor de rest nummers componeren enzo dat is verschillend.
en dus:quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:28 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
dit slaat dus nergens op, freddie ramt??? Freddie speelt denk ik wel wat beter als Matt hoor vriendelijke vriend
quote:Op woensdag 24 maart 2004 14:40 schreef Megalomaniac het volgende:
whehehe JIJ vind dat Mattfreddie beter speelt maar dat wil nog niet zeggen dat dat ECHT zo is
dat is een goede...misschien beide? In Hyper Music schreeuwt ie zo lekker "you know that I dont want you!" Maar die rustige versie is zo gevoelig.quote:Op woensdag 24 maart 2004 16:00 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat vinden jullie leuker? Hyper Music van OOS of Hyper Chondriac Music van Hullaballoo?
Doe mij maar Hyper Chondriac Music.
Ik denk (weet bijna zeker) dat Matt een technisch betere pianist is, (alleen wat betreft klassieke stukken!) maar ik weet ook zeker dat Freddie een unieke stijl heeft, en Matt niet.quote:Op woensdag 24 maart 2004 14:09 schreef qu63 het volgende:
[..]
t was trouwens Brian May die dat volgens mij zei, dat Freddie nogal hard op de toetsen speelde.. mss dat Brian May er iets meer over weet??
he pssst Muse V. And I've seen all I'll ever need.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:21 schreef Echoes het volgende:
Zonder de search kan ik de Muse topics niet meer vinden dus hier maar verder.
quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:10 schreef Seborik het volgende:
Ik gooi die oude wel dicht. Wat betreft posts, maakt het niet zoveel uit.
wel goeie 1 april grapquote:Muse zal Pinkpop 2004 niet afsluiten wegens een programmawijziging! In plaats
van Muse zal Pinkpop op 31 mei worden afgesloten door de Sugababes. Jan
hierover: "Omdat de Sugababes toch meer tot onze doelgroep hoort en Muse het
beter uitkomt wegens een overvol festivalprogramma hebben we besloten om Muse en
de Sugababes om te wisselen." Muse zal dus op maandag om 15.00 optreden ipv
22.00.
Dan lach ik me dood.quote:Op donderdag 1 april 2004 19:19 schreef spacemangraig het volgende:
Stel je is voor dat het geen 1 april grap is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |