abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17908061
Ik word doodziek van de beredenering dat links sociaal is. Wat mij betreft kun je rechts ook met sociaal combineren. Ik vind dat rechts vaker een beleid uitvoerd dat het beste is voor de bestwil van het volk. Bijvoorbeeld lagere uitkeringen, zodat mensen sneller gaan werken, wat hun uiteindelijk hogerop zou helpen.

Stelling: Rechts is op een andere manier net zo sociaal als links.

En nee ik ben niet rechts of links
pi_17908120
Ik snap ook niet waar mensen dat op baseren...
pi_17908181
Links is in ieder geval NIET sociaal ... het begrotingstekort laten oplopen is in de linkse hoek geen enkel probleem.Terwijl onze kinderen later met de shit zitten, want die moeten dat tekort weer aanvullen, en daar komt ook nog de rente bij. Is dat dan sociaal?
pi_17908201
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:01 schreef pberends het volgende:
Ik vind dat rechts vaker een beleid uitvoerd dat het beste is voor de bestwil van het volk.
Twee mankementen:
1. definieer beste. Wat voor jou het beste is, is dat voor mij niet en omgekeerd. There is no best way...
2. DE BESTWIL van HET VOLK. Het volk bestaat niet, en daarmee de bestwil ook niet...
quote:
Bijvoorbeeld lagere uitkeringen, zodat mensen sneller gaan werken, wat hun uiteindelijk hogerop zou helpen.
Moeten er wel voldoende banen zijn... Want anders is dit dus gewoon niet sociaal. Dus wanneer rechts daar eerst voor kan zorgen...
quote:
Stelling: Rechts is op een andere manier net zo sociaal als links
In één woord: BULLSHIT!!!
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
pi_17908223
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:07 schreef -PatrickO- het volgende:

[..]

Twee mankementen:
1. definieer beste. Wat voor jou het beste is, is dat voor mij niet en omgekeerd. There is no best way...
2. DE BESTWIL van HET VOLK. Het volk bestaat niet, en daarmee de bestwil ook niet...
[..]

Moeten er wel voldoende banen zijn... Want anders is dit dus gewoon niet sociaal. Dus wanneer rechts daar eerst voor kan zorgen...
[..]

In één woord: BULLSHIT!!!
Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van de economie en overheidsfinanciën.
pi_17908266
so·ci·aal (bn.)
1 geneigd om in groepen te leven
2 betr. hebbend op de menselijke samenleving => maatschappelijk
3 gevoel hebbend voor de noden van de medeleden van de samenleving => humanitair, medemenselijk, menslievend

Hierbij denk ik toch echt veel meer aan links dan aan rechts hoor. Ook als je het historisch bekijkt, is het duidelijk te zien dat het humanitaire echt aan de linkse kant gezocht moet worden.
En een linkse partij wil ook de mensen aanzetten om weer te gaan werken hoor, alleen wil men ze ook, indien men nou geen werk kan vinden, blijven steunen.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 11:11:30 #7
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17908299
Links beleid is niet per definitie sociaal.
&lt;signature here&gt;.
pi_17908322
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van de economie en overheidsfinanciën.
Ik reageerde op je stelling dat rechts sociaal zou zijn. Dat is het niet. Economisch kan het best beter zijn (op de korte termijn), maar het zal zorgen voor polarisatie tussen werkende en werkelozen, wat criminaliteit were in de hand werkt. Dat jij alles vanuit een economisch perspectief ziet, betekend nog niet dat dat het juiste perspectief is.
- Dogbert
pi_17908369
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:11 schreef ExTec het volgende:
Links beleid is niet per definitie sociaal.
En rechtsbeleid is niet per definitie goed voor de economie...
- Dogbert
  dinsdag 23 maart 2004 @ 11:14:51 #10
17979 MissMSX
Knightmare
pi_17908380
Ik ben het absoluut eens met die stelling (ja, ik ben rechts). Pas geleden kwam er in een topic hier ook al zoiets voorbij. Daar stond dat links de korte termijngedachte volgt en rechts de lange termijn.
Beide sociaal, maar op een andere manier. Ik persoonlijk kies dan liever de lange termijn, omdat ik de korte termijn vaak te veel symptoombestrijding vind ipv het echte wegnemen of verminderen van het probleem.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_17908478
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:14 schreef -PatrickO- het volgende:

[..]

En rechtsbeleid is niet per definitie goed voor de economie...
Dat klopt. Een combinatie daarvan is het beste voor de economie.
pi_17908544
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:09 schreef sweek het volgende:
so·ci·aal (bn.)
1 geneigd om in groepen te leven
2 betr. hebbend op de menselijke samenleving => maatschappelijk
3 gevoel hebbend voor de noden van de medeleden van de samenleving => humanitair, medemenselijk, menslievend

Hierbij denk ik toch echt veel meer aan links dan aan rechts hoor. Ook als je het historisch bekijkt, is het duidelijk te zien dat het humanitaire echt aan de linkse kant gezocht moet worden.
En een linkse partij wil ook de mensen aanzetten om weer te gaan werken hoor, alleen wil men ze ook, indien men nou geen werk kan vinden, blijven steunen.
Dat is precies het probleem, links is een beetje TE humaan.
Daardoor worden alle kosten op de werkenden in deze maatschappij afgewenteld.
De aanpak "je kunt geen baan vinden, je bent zo zielig, hier heb je wat geld" werkt gewoon niet.
Zeker niet als je ziet dat er tienduizenden banen zijn die niet vervuld kunnen worden.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 11:23:20 #13
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_17908612
wat een onzin. Hoe kan plunderen van welzijn/welvaart op de langere termijn nou bijdragen aan een maatschappelijk sociaal draagvlak?

Dat kan helemaal niet, want rechts wil tweedeling, ofwel het beeld bevestigen dat alle buitenlanders stelen en moorden en dat als je maar goed je best doet, je vanzelf een goede positie vergaard op de maatschappelijke ladder.
Het is toch jammer dat er vaak vergeten wordt dat er maar 1 directeur nodig is en dat het middenkader al overstroomt met wannabe dictatortjes. Paradoxaal genoeg is die ontevredenheid wel voldoende om rechts te blijven stemmen. Volgens mij is dat juist korte termijnsdenken.

Om er dan maar weer een allegorie tegenaan te gooien: gelukkig kan een slang zichzelf niet opeten
Ingenieur in de ornithologische huisvesting &lt;- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w &lt;- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o &lt;- Pol
  dinsdag 23 maart 2004 @ 11:26:09 #14
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17908683
quote:
Dat kan helemaal niet, want rechts wil tweedeling, ofwel het beeld bevestigen dat alle buitenlanders stelen en moorden....
Blablabla, tot zover de vooroordelen.
&lt;signature here&gt;.
pi_17908692
De aanpak "je kunt geen baan vinden, dus we geven voortaan nog maar de helft" werkt ook niet. Oh ja, toch wel... Het werkt agressie in de hand.
Do I look like a man who cares what God thinks?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 11:27:11 #16
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_17908712
We zijn met veel mensen, willen we dan sociaal met elkaar leven dan moeten we ons wel aan de regels houden.. En hard optreden tegen de mensen die die regels overtreden.
En daar maakt rechts zich tenminste hard voor. Want het is wel aardig om overtreders niet te straffen maar associaal tenopzichte van de mensen die zich wel aan de regels houden.

En dat geld ook voor mensen die niet mee willen doen. Je moet stimuleren om te gaan werken. Dus korten op uitkeringen. Of is het sociaal om als werkende te horen dat "deze" mensen pas rond 11 uur hun bed uit komen..??..
pi_17908717
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:20 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Dat is precies het probleem, links is een beetje TE humaan.
Daardoor worden alle kosten op de werkenden in deze maatschappij afgewenteld.
De aanpak "je kunt geen baan vinden, je bent zo zielig, hier heb je wat geld" werkt gewoon niet.
Zeker niet als je ziet dat er tienduizenden banen zijn die niet vervuld kunnen worden.
Dus die 400.00 werklozen die dan niet in aanmerking komen voor die tienduizenden banen die geven we geen geld meer... En hoe denk je dat die dan in hun levensonderhoud zullen gaan voorzien?!? Criminaliteit misschien?!? Nee, jouw rechtse gedachtengoed zal zeker voor een veiligere samenleving zorgen...
- Dogbert
  dinsdag 23 maart 2004 @ 11:27:40 #18
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_17908723
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

Blablabla, tot zover de vooroordelen.
geen vooroordelen, een definitie van rechts. Heb je wel opgelet met geschiedenis?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting &lt;- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w &lt;- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o &lt;- Pol
pi_17908758
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:26 schreef Upsalt het volgende:
De aanpak "je kunt geen baan vinden, dus we geven voortaan nog maar de helft" werkt ook niet. Oh ja, toch wel... Het werkt agressie in de hand.
Oh, dus aggressie loont toch!

Tis toch van de zotte dat je mensen meer (door werkenden betaald) belastinggeld moet geven omdat ze anders aggressief worden?
Die moeten maar eens een tijdje in de US gaan zitten, met het sociale stelsel daar.

Mijn stelling:
Nederlanders zijn verwend!
pi_17908774
Ik ben het er wel mee eens. Het is in ieder geval de bedoeling van de rechtse partijen om zo goed mogelijk te zijn voor het land, wat door veel linkse mensen ook nog wel eens wordt ontkent.

En daarbuiten geloof ik dat vooral arme mensen veel voordeel hebben van een rechtse regering. Als je werkt zal je waarschijnlijk gelukkiger worden dan als je alleen maar thuis zit. Daarbuiten hebben de arme mensen in samenlevingen het altijd véél beter in rijke landen dan in arme landen.
pi_17908799
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:27 schreef HarryP het volgende:
We zijn met veel mensen, willen we dan sociaal met elkaar leven dan moeten we ons wel aan de regels houden.. En hard optreden tegen de mensen die die regels overtreden.
En daar maakt rechts zich tenminste hard voor. Want het is wel aardig om overtreders niet te straffen maar associaal tenopzichte van de mensen die zich wel aan de regels houden.

En dat geld ook voor mensen die niet mee willen doen. Je moet stimuleren om te gaan werken. Dus korten op uitkeringen. Of is het sociaal om als werkende te horen dat "deze" mensen pas rond 11 uur hun bed uit komen..??..
Je kunt wel iets stimuleren, maar dan moet het er wel ZIJN!!! We hebben momenteel bijna 500.000 werklozen (en dan heb ik het nog niet eens over die 900.000 WAO-ers). Zoveel vacatures zijn er niet... Dus tenzij jij een polarisatie wilt veroorzaken, moet je vooral zorgen voor lagere uitkeringen, zonder dat daar voldoende extra vacatures tegenover staan...
- Dogbert
  dinsdag 23 maart 2004 @ 11:31:16 #22
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_17908810
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:26 schreef Upsalt het volgende:
Agressie is niet sociaal. En agressie is nooit de schuld van het beleid maar altijd van de persoon.
pi_17908865
foutje
pi_17908902
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:27 schreef -PatrickO- het volgende:

[..]

Dus die 400.00 werklozen die dan niet in aanmerking komen voor die tienduizenden banen die geven we geen geld meer... En hoe denk je dat die dan in hun levensonderhoud zullen gaan voorzien?!? Criminaliteit misschien?!? Nee, jouw rechtse gedachtengoed zal zeker voor een veiligere samenleving zorgen...
Wat een onzin!

Hoe denk je dat dat vroeger ging, toen er nog geen uitkering was?
Dat iedereen maar ging stelen?
Dat zou ook impliciet aangeven dat er nu geen criminaliteit zou zijn, maar dat lijkt me moeilijk vol te houden.
Ik durf zelfs te beweren dat uitkeringstrekkers crimineler zijn dan werkenden.
(en dan heb ik het niet over de schaal, maar het aantal)
pi_17908907
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:28 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Oh, dus aggressie loont toch!

Tis toch van de zotte dat je mensen meer (door werkenden betaald) belastinggeld moet geven omdat ze anders aggressief worden?
Die moeten maar eens een tijdje in de US gaan zitten, met het sociale stelsel daar.

Mijn stelling:
Nederlanders zijn verwend!
In zekere zin heb je gelijk. Nederlanders zijn verwend.

Maar goed, als jij liever hebt dat werklozen door geld gebrek de criminaliteit ingaan?!? En wat gebeurd er met criminelen in een rechtse orde staat?!? Die worden KEIHARD aangepakt... Gevolg, de cellen worden overbevolkt... Er moeten extra cellen gebouwd worden, en cellen worden toch ook uiteindelijk door de belastingbetaler betaald... Dus of je dat geld nu linksom of rechtsom uitgeeft, het komt toch bij de niet werkenden terecht...
- Dogbert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')