abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17905854
De mijne, een V8, heeft bij 120 km/h een toerental van 1800. (automatische vijf versnellingenbak)
pi_17905884
3200 HDI 2liter 5 bak.
Fokzine sucks, Please delete my useraccount!
pi_17905906
+/- 3100

1.3 liter 5 bak
(en nee, dan planken heeft érg weinig effect )
Eens een Tinus, altijd een Tinus.(Frollo, 5-2-04)
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
pi_17905985
3000

met een 1.7 Diesel

planken hiermee heeft nooit zin
  dinsdag 23 maart 2004 @ 09:15:43 #5
51145 BeF_Aviko
1337 Aardappel
pi_17906068
2CV 2-cilinder 600cc

Ongeveer om en nabij de 6000 (tja, 'k heb maar vier versnellingen )
Je weet het niet...
Ziezo! Da's mooi van Aviko! --> Power to the pieper!
pi_17906118
zo'n beetje 3000 toeren, 1800 TDDI (en nu terugpoken naar 4 en dan planken heeft echt wel zin!)
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_17906154
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 08:58 schreef more het volgende:
De mijne, een V8, heeft bij 120 km/h een toerental van 1800. (automatische vijf versnellingenbak)
Zo dan... das nog is relaxed toeren zeg!
De mijne draait stationair bijna 1800 toeren
pi_17907136
ongeveer 3300 toeren met een 1.3i mini motor. met 4 versnellingen
  dinsdag 23 maart 2004 @ 10:20:40 #9
86072 thatsme
and That's you!
pi_17907159
3500 toeren 1.6, in de 5e versnelling
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_17907296
De mijne trekt tussen de 1900 en 2000 toeren. Het is een 5.5 Liter V8 van Pontiac met een automatische 5 bak erachter
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 10:33:16 #11
40432 SpookY22
I Stack #FAIL
pi_17907405
3400 RPM in zijn 5 (Swift 1.3 GTi)
ICT'er, Gamer, Social, Loveable, Huggable, Computer-Fixer, Limited Edition Geek, Good Laugh and a good friend if you need it.
X360 Gamertag: SpoekGTi ; Twitter: @ SpoekGTi #WoWPlayer
  dinsdag 23 maart 2004 @ 10:35:08 #12
59704 KatirZan
Klei-kleuter
pi_17907443
3500rpm in zijn 4, 5 bak, in zijn 5 rond de 2600rpm, 1.8i 16v (VW Scirocco GTX tuned)
  dinsdag 23 maart 2004 @ 10:36:10 #13
14876 Weurst
want worst is al bezet
pi_17907466
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 10:19 schreef Coolfire het volgende:
ongeveer 3300 toeren met een 1.3i mini motor. met 4 versnellingen
Zeker een mpi Mini met een lange eindoverbrenging?

Mijn Mini draait 3800 rmp bij 120, tikkeltje veel.
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst - pe[per]worst
pi_17907491
kheb geen toerenteller:D
pi_17907555
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 10:36 schreef john_bosh het volgende:
kheb geen toerenteller
ik wou precies hetzelfde zeggen
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 10:58:20 #16
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_17907994
2300-2400, 1.9tdi 4-traps automaat
  dinsdag 23 maart 2004 @ 11:10:07 #17
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_17908274
Geen flauw idee, Fiat Multipla's van bouwjaar van mijn auto hebben geen toerenteller
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_17908696
4000 toeren
  dinsdag 23 maart 2004 @ 11:28:04 #19
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_17908736
2800 toeren 1.9 jtd
  dinsdag 23 maart 2004 @ 11:33:07 #20
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_17908864
3750 @ Corsa 1.4 16 V.
Weinig sport aan dus, alhoewel de motor wel lekker doortrekt naar de 6500, dus ik kan denk ik wel toppen tegen de 180 km. Ben helaas nog niet voorbij de 150 gekomen wegens oom agent, die in Amsterdam onder elke steen zit.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
pi_17909100
Zo'n 3400rpm met mijn Polo GTi 1.6 16v'tje :-)
pi_17910217
4000,mazda mx3-v6
  dinsdag 23 maart 2004 @ 12:28:49 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_17910237
Vier- a vijfduizend, als ik het goed tel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 12:55:55 #24
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_17910777
3200
2.0 turbo
Dan gasgeven heeft absoluut nog zin
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_17910803
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 10:20 schreef thatsme het volgende:
3500 toeren 1.6, in de 5e versnelling
idem
  dinsdag 23 maart 2004 @ 13:07:24 #26
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_17911050
6000 in de 6e.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 15:02:59 #27
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_17913666
1.6l liter motor
3100 toeren bij 120km/u
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_17914295
geen idee; let ik niet echt op, zolang de wijzer niet in het rode gedeelte van 7000 komt
(renault clio 2.0 16V sport)
Een dag zonder bugs, is een dag niet geleefd!!!
http://www.planet.nl/~jpengelhardt
  † In Memoriam † dinsdag 23 maart 2004 @ 15:57:29 #29
25682 2cv
Niet subtiel
pi_17915142
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 09:15 schreef BeF_Aviko het volgende:
2CV 2-cilinder 600cc

Ongeveer om en nabij de 6000 (tja, 'k heb maar vier versnellingen )
602cc! Ik heb ook een 2cv. Toerentallen e.d. onbekend. Zal vast te vinden zijn op www.cats-citroen.net. Ennuh, ik heb met mijn Eendje ooit eens 70km/u in z'n 2 gereden. Ja, het motortje leeft nog.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_17916433
ik geloof rond de 3800, 1.8i VVT, lekker italiaans motortje
pi_17916597
rond de 3000/3100, 1.7 SDI...
pi_17916616
Ligt aan de versnelling he

(of lul ik nou)
pi_17917119
Ergens rond de 3400 tpm, en dan magk hem doortrekken tot 6800
  dinsdag 23 maart 2004 @ 17:55:27 #34
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_17917949
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:26 schreef Konijn het volgende:
4000 toeren
idem

4000 rpm in de 5e.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  dinsdag 23 maart 2004 @ 18:49:18 #35
19245 GTTC
Honda - S2000
pi_17919062
4000 rpm @ 120 in 5de
Silverstone
pi_17919108
net 2100.. 1.9dci 6 versnellingen..
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  dinsdag 23 maart 2004 @ 18:56:50 #37
61143 Bullit
lalalalalala
pi_17919206
ca 3100 rpm in de 5, 2.3 benzine
pi_17920639
3500 rpm in z'n 5. En planken geeft dan best een leuk effect (duw in de rug )
  dinsdag 23 maart 2004 @ 19:59:33 #39
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_17920785
3200 rpm in z'n 5, 1.4i peugeot blok
pi_17920967
Auto met een toerenteller waar ik vaak in rijd, 1900, d'as een 2.2dCi in z'n 6
pi_17922821
In m'n Cuore heb ik geen toerenteller... Hadden ze volgens mij nog niet uitgevonden...
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
pi_17922827
Geloof zo'n 2800 bij 70mph.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 21:12:24 #43
46960 StefanP
polemicist
pi_17922896
2800. En een versnelling over
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_17923419
Mijn V8 met een 4baksautomaat draait bij 120km/h meestal 1900 toeren.
Soms als het flink waait wil de automatische oliekoppeling niet locken, dan draait hij 2200 toeren met een beetje slip in de koppeling. Agh ja dan heeft de olie koeler ook wat te doen
  dinsdag 23 maart 2004 @ 21:30:55 #45
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_17923420
3800 rpm bij 120 km/u met een Alfa Romeo 145 1.6 16v Twin Spark
En planken heeft wel zin hoor. Gaat niet als een meleijer maar hij gaat wel degelijk
pi_17924367
ca 11000 rpm in zijn 1 bij 120 km p/h (die van mijn zwager dan)
  dinsdag 23 maart 2004 @ 22:08:34 #47
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_17924558
ZX10R haalt 160 in zijn eerste versnelling

En dan iets van 10.000rpm denk ik.

Maar het gaat over auto's, sorry
pi_17924563
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:28 schreef ConQuestador het volgende:
2800 toeren 1.9 jtd
check
pi_17924575
3200 rpm in z'n 5, 1.4 renault blok
pi_17924726
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 22:08 schreef Rietvaerder het volgende:
ZX10R haalt 160 in zijn eerste versnelling

En dan iets van 10.000rpm denk ik.
R1-2004 ook zoiets
quote:
Maar het gaat over auto's, sorry
auto's tellen niet
  dinsdag 23 maart 2004 @ 22:13:41 #51
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_17924733
Mijn oude Camaro 5.7Tpi, 1.200-1.300 toeren bij 120 km/u.
Mijn (sorry) 600cc motorfiets: 5.500 toeren bij 120 km/u.
Mijn CBR125R straks waarschijnlijk 8.000 ..
  dinsdag 23 maart 2004 @ 22:17:10 #52
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_17924863
Wij 0wnen alle auto-topics
  dinsdag 23 maart 2004 @ 22:17:39 #53
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_17924882
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 22:13 schreef Patrick281 het volgende:
Mijn oude Camaro 5.7Tpi, 1.200-1.300 toeren bij 120 km/u.
Mijn (sorry) 600cc motorfiets: 5.500 toeren bij 120 km/u.
Mijn CBR125R straks waarschijnlijk 8.000 ..
Mag ik dan ook een stukje op je CBR rijden pleaseee?????
  dinsdag 23 maart 2004 @ 22:23:51 #54
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_17925107
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 22:17 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Mag ik dan ook een stukje op je CBR rijden pleaseee?????
Tuurlijk. Makster heeft al op mijn Bimota gezeten trouwens. Die is al een stapje verder.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 22:30:05 #55
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_17925365
Erop gezeten zelfs
pi_17927373
Geen idee, een 205XAD heeft geen toerenteller, maar als ik de geluiden hoor (zonder de radio aan) als ik harder als 130 ga dan is 120 hard zat voor dat diesel blokkie.
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
pi_17929967
Geen idee hoeveel toeren mijn Escortje gaf als ik 120 reed.. ik gok iets van 3200 tot 4000 aangezien ik maar een 4 bak had..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_17935888
2900/3000 toeren .
Volvo 440 1.8i
pi_17943488
Citroen ZX 1.8i: 3500 toeren. Veel te veel voor een 100 pk motor in zo'n licht autotje
Peugeot 404: 4200 toeren. Tja, heeft maar 4 versnellingen.
pi_17943600
Renault Trafic 1.9D: 2500 RPM, in z'n 6.
pi_17956376
Gisteren even naar de toerenteller gekeken:

III : 5500 rpm
IV: 4500 rpm
V: 3400 rpm
VI: 2900 rpm
pi_17956801
Volkswagen golf 4 1.6 16v:

III : 5600 rpm
IV: 3900 rpm
V: 2600 rpm
pi_17957621
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 19:14 schreef Treinhomo het volgende:
Renault Trafic 1.9D: 2500 RPM, in z'n 6.
Renault Express 1.9D: 2800 RPM, in z'n 5 scheelt niet eens zoveel...
pi_17958105
Honda Accord 1.8i-16v (1997):

III: 4600 rpm
IV: 3700 rpm
V : 2900 rpm

Max. koppel (159 Nm) wordt trouwens bereikt bij 4200 rpm, dus da's een mooi excuus om af een toe eens lekker door te trekken
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
pi_17958330
bij 120: 4000 rpm (4-bak)
Pot-Ver-Dikke!
  donderdag 25 maart 2004 @ 14:01:40 #66
19660 VVK
40oz's To Freedom
pi_17958565
3800 rpm
mx5 1.6 16v, en dan kan er nog gas gegeven worden hoor!
Believe me when I say that I've got somethin' for his punk ass
pi_17958599
800 toeren
M'n signature, wat doe je :{
pi_17959278
Rond de 2000 ... 3.0D 6 cil. met 5-bak automaat
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_17964375
Ongeveer 2800 tpm, met een Peugeot 306 XSTD uit 1999

(Vind ik zelf eigenlijk teveel, de verhoudingen van de bak zouden best wat langer kunnen want er is trekkracht zat ).
pi_17968752
3200 RPM in z'n vijf. Astra GSI 2.0i uit '93
  Redactie Frontpage donderdag 25 maart 2004 @ 21:15:56 #71
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_17968906
3500 RPM, Swift 1.3
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_17969250
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 13:21 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Renault Express 1.9D: 2800 RPM, in z'n 5 scheelt niet eens zoveel...
In z'n 5 heb ik daar 3000 toeren voor nodig.
pi_17970252
Net 2000 ofzo in zijn 6. Maar ja dan heeft planken niet heel super veel zin. Maar als je hem ff naar zijn 4 terug zet dan zit je zo op de 200
pi_17971690
ik dacht 3000 toeren bij 120 km p/u ( 2.0i 8v turbo CT, benzine). iig, 2000 toeren in z'n 5 bij 80 km p/u en 4000 toeren is ~150/160 km p/u. Ik zal er nog eens op letten morgen
  donderdag 25 maart 2004 @ 22:54:30 #75
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_17971769
2300 tpm 2.0 hdi
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  donderdag 25 maart 2004 @ 22:54:51 #76
80509 greatdane
many dogs 1 apollo--great dane
pi_17971774
4100 rpm in crx en dan begint ie vanaf 5500 door te trekken tot laat zeggen 8 a9000 rpm!!
  donderdag 25 maart 2004 @ 22:58:04 #77
80509 greatdane
many dogs 1 apollo--great dane
pi_17971869
4100 rpm in en honda crx en dan begint ie bij 5500 rpm lekker door te trekken tot laat zeggen 8 a 9000 rpm!!
pi_17979509
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 15:57 schreef 2cv het volgende:

[..]

602cc! Ik heb ook een 2cv. Toerentallen e.d. onbekend. Zal vast te vinden zijn op www.cats-citroen.net. Ennuh, ik heb met mijn Eendje ooit eens 70km/u in z'n 2 gereden. Ja, het motortje leeft nog.
opel kadettje 1.4S
110km/h in z'n 2
pi_17980491
pi_17980533
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 12:37 schreef Mex_ het volgende:
[afbeelding]
Lekker met een kouwe motor
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_17980539
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 12:39 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Lekker met een kouwe motor
Wordt niet warmer hoor...
pi_17980601
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 12:39 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Wordt niet warmer hoor...
Ik denk als je lang in het rood rijdt wel
M'n signature, wat doe je :{
pi_17980632
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 12:43 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

Ik denk als je lang in het rood rijdt wel
Na 3 kwartier @ 9000rpm misscien
pi_17981093
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 12:39 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Wordt niet warmer hoor...
thermostaat kapot?
pi_17981408
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 13:04 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

thermostaat kapot?
Dit is mijn 4e honda, ze hadden het allemaal. Thermostaat is niks mis mee.

Moet er wel bij zeggen dat de foto een beetje een vertekend beeld geeft, hij zit normaal iets onder het midden. Niet zover als op de foto lijkt.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 13:32:49 #86
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_17981819
Mijn Honda CRX; ongeveer 4000 a 4500 rpm in de 5e versnelling, kan nog tot 7200rpm door
Don't let my username fool you...
  vrijdag 26 maart 2004 @ 13:41:07 #87
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_17982062
Seat Ibiza 130pk 1.9 tdi
In zn 3 4500 toeren
In zn 4 3500 toeren
In zn 5 2500 toeren
In zn 6 onder de 2000 toeren
(Aangezien ik pas bij 180 km/h 3000 toeren maak in zn 6)
pi_17982101
Ehmm.. rond de 3000-3500 ?
Fiat Punto 1.1i 5-bak..

rijdt eigenlijk nooit 120
Signature:
Max. 4 regels
pi_17982934
3900 toeren met een 1.8i 16v motor.
pi_17984348
Ook 1.8i 16v, maar dan 3200 toeren
Zu hause ist alles besser
pi_17984838
Nou zal ik het ook maar even melden:

Peugeot 205 GT 1.4 uit 1984 3000 rpm bij 120 KM/h
pi_17985919
2800 Volvo 460 1,9 Td
  vrijdag 26 maart 2004 @ 17:25:50 #93
75449 stefandv
Live to ride, Ride to live
pi_17987205
4000 in zn 4 3000 in zn 5. 1.8 gre.
moet mn kleppen nog laten stellen en injectiespuitstukken laten reinigen. hij zuipt echt te veel

[ Bericht 0% gewijzigd door stefandv op 26-03-2004 17:41:12 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 26 maart 2004 @ 23:00:24 #94
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17994393
ong 3000
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17998154
ca 3800 rpm bij 120 in zijn 5 (BMW K1100LT)
  zaterdag 27 maart 2004 @ 09:13:37 #96
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_17998256
Mijn peugeot 106 rally maakt 4250 toeren bij 120 kmh. maar het is ook geen auto voor op de snelweg

Het is meer een sprintertje

Ohw ja in zijn 5de versnelling wel te verstaan

[ Bericht 12% gewijzigd door raimen op 27-03-2004 12:12:42 ]
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_17999714
Citroën BX 16 Tri

120 km/u met 3750 toeren
  zaterdag 27 maart 2004 @ 12:06:23 #98
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17999841
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 21:09 schreef MutZ het volgende:
In m'n Cuore heb ik geen toerenteller... Hadden ze volgens mij nog niet uitgevonden...
Quatch, mijn moeder rijdt DS en die heeft er zelfs een.

Dat ding draait overigens 3500/4000, in z'n 4.
Motorinhoud onbekend, ik geloof een DS 19 blok, binnenkort te vervangen voor een DS 21 blok.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_18000050
2900 RPM bij 120 in zijn 5 (Opel GT met 2.0i)
pi_18008093
Mazda 121 1.3/16V: 3900 RPM, schoon aan de haak...
pi_18009835
Volvo V40 1.9D, 2700 RPM @ 120 KMPH

VW Golf V 2.0 TDi, 2100 RPM @ 120KMPH
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
  zaterdag 27 maart 2004 @ 21:44:19 #102
62210 Double-U
Yeah I'm a girl
pi_18010006
Renault Mégane 1.9 Diesel, 3000 toertjes bij 120 km/u
Nee hoor, mijn hond bijt niet .... hij knuffelt je dood!
pi_18011022
Interessante vergelijking dit!!

Bij mij: 3800 toeren. (Alfa 155 1.7)

Bij 160 draait hij trouwens al 5000. Soms wou ik dat er een 6e versnelling op zat.
Be careful what you wish...You just might get it.
pi_18012005
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 12:44 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Na 3 kwartier @ 9000rpm misscien
als ik het plaatje bekijk van je klokken is het een dxi of lsi uitvoering met de
1.5 L sohc 16v oftewel de D15B7 motor.
en die draait geen 9000 rpm

maar het blijft een honda!!
mooi spul.
Was getekend:,
pi_18017576
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 22:45 schreef Remizon het volgende:

[..]

als ik het plaatje bekijk van je klokken is het een dxi of lsi uitvoering met de
1.5 L sohc 16v oftewel de D15B7 motor.
en die draait geen 9000 rpm

maar het blijft een honda!!
mooi spul.
D15B7 inderdaad, in een DXI. Enne, die knipoog staat er niet voor niks hè
pi_18017690
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 12:19 schreef zappa29 het volgende:
2900 RPM bij 120 in zijn 5 (Opel GT met 2.0i)
Kijk dat vind ik nou een enorm gave auto
  zondag 28 maart 2004 @ 10:25:56 #107
39142 chilipenn
no regrets
pi_18017700
5900 rpm bij 120 km/u in 3
3800 4
2900 5
hell yeah
pi_18069814
2000 rpm @ 120 in 6de en 399 NM :)
2500 rpm @ 120 in 5de


ibiza tdi 180 pk/399 NM

vroem vroem
[URL=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=34272][b]mijn fotoboek[/b][/URL]
  dinsdag 30 maart 2004 @ 20:33:12 #109
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_18070290
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 12:37 schreef Mex_ het volgende:
[afbeelding]
Ja in de 4de versnelling kom ik ook zo ver
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_18074773
3000 RPM in the 5de.

Saab 900 2.3L 153pk
pi_18078008
3250 RPM in z'n 5

Mada 323HB 1.6i ('91)
pi_18081736
4200 toeren in de 5 peugeot 205 1.4XSi bij de 140 al 4800 snap niet waarom ze zulke korte versnellingen op zo'n ding bouwen.
The best way to life is to life your live
  woensdag 31 maart 2004 @ 15:35:06 #113
45411 AirXpress.org
www.AirXpress.org
pi_18085145
net iets meer dan 3000 toeren (1.5i 16v automaat). Dan is het pas leuk om je automaat in de bergversnelling te zetten en vol het gaspedaal in de kickdown te trappen.... Niet 1 versnelling terug maar 2 versnellingen terug!!!!

bij 5500 toeren weer terug naar de drive en laat maar opschakelen...
Fly high... Do it the fast way...
pi_18086052
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 15:35 schreef AirXpress.org het volgende:
net iets meer dan 3000 toeren (1.5i 16v automaat). Dan is het pas leuk om je automaat in de bergversnelling te zetten en vol het gaspedaal in de kickdown te trappen.... Niet 1 versnelling terug maar 2 versnellingen terug!!!!

bij 5500 toeren weer terug naar de drive en laat maar opschakelen...
Is dat niet schadelijk dan? Volgens mij schakelt een automaat zelf ook wel 2 versnellingen terug als dat nodig is. (bij een Ford Scorpio Ghia 2.9 v6)
pi_18086376
2900 toeren bij 120 km/h
VW Polo 1.6 gas geven heeft dan nog wel zin omdat het maximum koppel word bereikt tussen de 3000 en 3500 toeren
  woensdag 31 maart 2004 @ 17:24:09 #116
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_18087689
Ongeveer 3800rpm, een Lancia Delta GTie van 1989.

Het valt me wel op als ik het llijstje doorkijk dat naar mate een auto jonger is deze over het algemeen minder toeren draaid.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_18088867
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 17:24 schreef Frezer het volgende:
Ongeveer 3800rpm, een Lancia Delta GTie van 1989.

Het valt me wel op als ik het llijstje doorkijk dat naar mate een auto jonger is deze over het algemeen minder toeren draaid.
Misschien omdat motorinhouden steeds groter worden en grotere motoren hoeven minder snel te draaien om dezelfde kracht te kunnen leveren

Mijn auto heeft geen toerenteller
  woensdag 31 maart 2004 @ 18:54:35 #118
82923 Ash_nazg_durbatulyk
One ring to rule them all!!!
pi_18089305
Suzuki Bandit 600 CC 6000 toeren / 6 bak
pi_18093392
2800 toeren in 5..

ff voet neer, en doorgaan naar de 5000....

Ford Scorpio 2.9 V6..
Idiot Outside, but why?
  woensdag 31 maart 2004 @ 23:34:29 #120
68446 Novitec
Een oude bekende
pi_18096407
Mijn oude 145 deed bij 120km/h in V 4.000rpm, mijn huidige 145 doet 3.750rpm in V bij 120km/h en net als Butcherbird wens ik wel eens een zesde versnelling......
Overigens in III staat de toerenteller op 5.700rpm ongeveer als ik 120km/h rijd....maar dat vroegen jullie niet ...

N.
Al is het leven nog zo snel, de dood achterhaalt haar wel.....
pi_18166797
Toevallig lette ik er net op; +/- 3700 in z'n 5

Mazda 323 1.3 uit '87.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_18178409
Zit op 3000 toeren bij 120 met m'n fordje, kan nog door tot de 6500. Heb er al 200 voor gehad op het klokje, durfde toen alleen niet meer naar m'n toerenteller te kijken. En dat met een 1.6je. Wil ook wel een 6 bak trouwens

Halverwege Mei nog maar eens proberen, dan wordt ie waarschijnlijk voorzien van een 150pk sterke 2 liter
pi_18183260
ik haal de 120 niet
met papier maché kun je alles maken!
  maandag 5 april 2004 @ 12:15:52 #124
91213 gromnl
GROMMMMMMM
pi_18189584
Audi 80 2.0B, 3000 RPM @ 120 KMPH
pi_18190606
7000 ofzo... in zn 2 (cali v6, licht getuned)
Het verschil tussen ken en kan kunnen we niet.
pi_18222582
6.000... in 3de
3.500 in 5de
Fiat Brava 1.3
  dinsdag 6 april 2004 @ 16:35:04 #127
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_18223627
12000 in 2de
5500 in 6de
Ongeveer dan.

ZXR 400
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  dinsdag 6 april 2004 @ 16:39:22 #128
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_18223756
AUTOMOTOR.... LEZEN
pi_18225100
3750 in 5 (Rover 114 Gti)
pi_18228841
VW Passat 96 1.9TDI , iets meer dan 2500 in de 5
pi_18234920
4000 in een Citroën AX 1.4 GT, 5e versnelling natuurlijk
  dinsdag 6 april 2004 @ 22:58:14 #132
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_18234949
Ligt eraan in welke versnelling ik zit
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 13 september 2004 @ 00:01:20 #133
7190 ThaCroosh
Doen we morgen
pi_21915064
2000 toeren bij 120 km
24 valve, 5.9L cummins diesel
2002 Dodge 2500
  maandag 13 september 2004 @ 10:16:47 #134
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_21918646
BMW R1100S motorfiets, 3.100 toeren bij 120 km/u .. Dat is dan rustig toeren
Ik kijk naar een Camaro V8 auto erbij.. 1.500 toeren bij 120 km/u.
pi_21918754
Ik las net dat de 2004 viper bij 100km/u maar 1200 toeren draait... zal dus inderdaad maar rond de 1500 toeren zijn bij 120km/u!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 13 september 2004 @ 10:38:39 #136
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_21918943
quote:
Op maandag 13 september 2004 10:26 schreef StefanP het volgende:
Ik las net dat de 2004 viper bij 100km/u maar 1200 toeren draait... zal dus inderdaad maar rond de 1500 toeren zijn bij 120km/u!
1.200 toeren bij 100 klopt inderdaad ook bij de Camaro.
Ik heb hem al eens eerder gehad 8 jaar geleden.

Zag er (uiteraard iets mooier ) ongeveer zo uit:
pi_21919093
ik heb geen toerenteller en geen 5de versnelling
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_21919179
Ergens tussen 3000 en de 3500
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 13 september 2004 @ 11:02:13 #139
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_21919323
quote:
Op maandag 13 september 2004 10:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik heb geen toerenteller en geen 5de versnelling
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 13 september 2004 @ 11:05:26 #140
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_21919377
quote:
Op maandag 13 september 2004 10:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik heb geen toerenteller en geen 5de versnelling
guttegut .. wil je erover praten..

pi_21920364
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 17:18 schreef Tommeh het volgende:
Ergens rond de 3400 tpm, en dan magk hem doortrekken tot 6800
Hebben jullie een andere bak dan standaard?
Bij mij staat de 944 turbo S dan op 3000 rpm, of komt dit door alle motorische tuning (kan ik me niet voorstellen eignelijk..)
  maandag 13 september 2004 @ 14:05:58 #142
73023 hifonics
Power From The Gods
pi_21922546
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:33 schreef ajay het volgende:
3750 @ Corsa 1.4 16 V.
Weinig sport aan dus, alhoewel de motor wel lekker doortrekt naar de 6500, dus ik kan denk ik wel toppen tegen de 180 km. Ben helaas nog niet voorbij de 150 gekomen wegens oom agent, die in Amsterdam onder elke steen zit.
ik heb hem ook dus mijne ook 3750
en ik heb hem tot 188 km per uur gekregen ( gewone rechte weg, dus geen heuveltje af)
Watskebeurt? Watskebeurt? Watskebeurt?
pi_21925022
3100/3200 ongeveer bij 120 werkelijke snelheden. Als de afwijking bij de meeste auto's flink afwijkt kan je van alle mensen die hier hebben gereageerd er ff 5/10% bij optellen voor werkelijk toerental bij 120

Ik vind trouwens dat veel diesels ook rond de 3000 zitten terwijl dieselmotor juist veel minder toeren zou maken dan een benzinemotor dacht ik
pi_21925205
ongeveer 4600 toeren bij mijn oude Carina
(die ging trouwens door tot de 7500 )
pi_21928414
let nooit op de toerenteller eigenlijk...
2825cc Single Turbo Beast
  maandag 13 september 2004 @ 19:10:15 #146
27883 griffx
They say i'm loco
pi_21929163
In zn 4 4500 toeren
In zn 5 3500 toeren

Nissan Sunny GTI (2.0 16V)
Yes it's me GriffX
  maandag 13 september 2004 @ 19:13:48 #147
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_21929252
~900rpm of bedoel je niet tijdens het schakelen

Opel Astra 1.6
  maandag 13 september 2004 @ 19:15:53 #148
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_21929293
quote:
Op maandag 13 september 2004 18:27 schreef Ultimora het volgende:
let nooit op de toerenteller eigenlijk...
En dat is een diehard PTA'er?
quote:
Op maandag 13 september 2004 19:13 schreef MewBie het volgende:
~900rpm of bedoel je niet tijdens het schakelen

Opel Astra 1.6
Hoe lang laat jij je gas los tijdens het schakelen.
  maandag 13 september 2004 @ 19:44:58 #149
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_21929951
Ongeveer 1800 toeren, 3.8L V6 met 4-speed automaat
From the ashes...
  maandag 13 september 2004 @ 19:56:56 #150
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_21930248
3000 ofoz, opel vectra A2 gls uit 93. En dan plankgas met openluchtfiltertje is

kost wel veel benzine alleen
  † In Memoriam † dinsdag 14 september 2004 @ 14:17:56 #151
25682 2cv
Niet subtiel
pi_21945430
Voor berekeningetjes bij Eenden en andere A-types: http://www.cats-citroen.n(...)ng_calculations.html

Bij 120 in z'n 4 draait mijn motor 5869 omwentelingen per minuut
Bij 120 in z'n 3 draait mijn motor 7965 omwentelingen per minuut
Bij 120 in z'n 2 draait mijn motor 11849 omwentelingen per minuut
Bij 120 in z'n 1 draait mijn motor 23203 omwentelingen per minuut

Toch heb ik het gevoel dat mijn blokkie die toerentallen (behalve de bovenste) niet helemaal aan kan ...

[ Bericht 0% gewijzigd door 2cv op 14-09-2004 14:58:34 (Vaute versnelling) ]
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 14 september 2004 @ 14:24:28 #152
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_21945583
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 14:17 schreef 2cv het volgende:
Voor berekeningetjes bij Eenden en andere A-types: http://www.cats-citroen.n(...)ng_calculations.html

Bij 120 in z'n 4 draait mijn motor 5869 omwentelingen per minuut
Bij 120 in z'n 3 draait mijn motor 7965 omwentelingen per minuut
Bij 120 in z'n 4 draait mijn motor 11849 omwentelingen per minuut
Bij 120 in z'n 4 draait mijn motor 23203 omwentelingen per minuut

Toch heb ik het gevoel dat mijn blokkie die toerentallen (behalve de bovenste) niet helemaal aan kan ...
er klopt iets niet aan je berekeningen sjaak
"Censuur is de dood van de democratie"
  † In Memoriam † dinsdag 14 september 2004 @ 14:59:08 #153
25682 2cv
Niet subtiel
pi_21946369
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 14:24 schreef Flying_Vee het volgende:

[..]

er klopt iets niet aan je berekeningen sjaak
Reeds gerepareerd.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_21947025
Hoe hoog zou je een automoter kunnen laten gaan, dus als je een S2000 die normaal gesproken geloof ik max 9100 draait zou gaan tunen
pi_21947634
Tegen de 3000rpm aan

2.0 16v, automatische 5-bak
  dinsdag 14 september 2004 @ 16:11:09 #156
73209 dnzl
Minimalist.
pi_21948251
2900
Tot ~7000 dan zitten we op de 225 km/h.
pi_21949058
Heel veel; 3500-4000, 2.0 Mazda 6, 5-handbak. Ik vind et eigenlijk wel veel, maar veel toeren schijnt bij mazda te horen?
  dinsdag 14 september 2004 @ 17:32:49 #158
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_21950242
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:11 schreef dnzl het volgende:
2900
Tot ~7000 dan zitten we op de 225 km/h.
Kan niet als je bij 120km/h 2900rpm draait, dan draai je bij 240km/h nog maar 5800rpm

Ikke zit bij 120 op 2000rpm
mb e290 turbodiesel.
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
  dinsdag 14 september 2004 @ 17:34:07 #159
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_21950268
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 15:23 schreef Scheepschroef het volgende:
Hoe hoog zou je een automoter kunnen laten gaan, dus als je een S2000 die normaal gesproken geloof ik max 9100 draait zou gaan tunen
niet veel verder meer, die blokjes hebben ze al het mogelijke al uitgehaald.. 1000rpm meer en heel je kleppensysteem ligt in diggele
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
pi_21951800
3500 in een Lancia Dedra 1.8 ie
  dinsdag 14 september 2004 @ 18:54:15 #161
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_21951919
3250 ofzo 1,6 16 v en bij deze snelheid hoor ik de motor nog niet en word hij net wakker
gassen heeft ook bij deze zin
pi_21952768
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 17:32 schreef RedArrow68 het volgende:

[..]

Kan niet als je bij 120km/h 2900rpm draait, dan draai je bij 240km/h nog maar 5800rpm

Ikke zit bij 120 op 2000rpm
mb e290 turbodiesel.
als je in een vacuum zou rijden wel ja. Maar hoe harder je gaat rijden neemt de luchtweerstand in het kwadraat toe. Dus je berekening klopt niet helemaal
  dinsdag 14 september 2004 @ 20:01:30 #163
71337 PCRodent
Onder voorbehoud
pi_21953486
3250 in 5
1.1i uit Citroën AX
"Wat er niet op zit, kan ook niet stuk gaan."
pi_21953520
+- 3000 1.6i ford blokkie
pi_21953615
6500 in de 2e. 2600 in 5 een 2.0 16v v4 peugeot
pi_21956813
35000 rpm in z'n 5 VW Golf III 1.8 90pk
pi_21957114
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 22:20 schreef The_Golf_Driv3r het volgende:
35000 rpm in z'n 5 VW Golf III 1.8 90pk
weet je dat zeker?
  dinsdag 14 september 2004 @ 22:34:40 #168
66958 Stormer
powered by Windows Vista
pi_21957251
1600rpm

audi A6 2.4 V6 automaat
The Roman Rule
The one who says it cannot be done should never interrupt the
one who is doing it.
  dinsdag 14 september 2004 @ 23:03:44 #169
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_21958131
quote:
Op maandag 13 september 2004 19:15 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

En dat is een diehard PTA'er?
[..]

Hoe lang laat jij je gas los tijdens het schakelen.
DUH!!! tuurlijk doe ik dat niet maar als je het wel lang genoeg doet draait ie vanzelf stationair toerental ik geloof dat de astra tussen 2500 en 3000 zit ergens
pi_21962795
Ford Probe 2.5i V6 1994 :
ongeveer 3800 RPM bij 120 Km/H in de 5e versnelling
  woensdag 15 september 2004 @ 09:13:34 #171
73209 dnzl
Minimalist.
pi_21962867
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 17:32 schreef RedArrow68 het volgende:

[..]

Kan niet als je bij 120km/h 2900rpm draait, dan draai je bij 240km/h nog maar 5800rpm
OMG ik weet zelf wel wat me waggie doet hoor
pi_21966013
Volvo S40 2.0 automaat:

3200rpm @ 120 km/h
  woensdag 15 september 2004 @ 12:18:53 #173
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_21966070
in ze 5 iets van 3100 toeren en in ze 6 2800 geloof ik.

(toyo corolla G6R) maar ik kan er 100 naast zitten
Live life to the Ender :D
pi_21966357
3000 toeren in zun 5 @ 120 km/uur.
golf typ3 1.9 diesel
  woensdag 15 september 2004 @ 14:47:51 #175
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_21969253
vol gas, 5de versnelling, mazda rx7 rond de 6000 toeren..... lekker ronkend geluidje...
zo goed..?
pi_21971381
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 19:29 schreef Repeat het volgende:

[..]

als je in een vacuum zou rijden wel ja. Maar hoe harder je gaat rijden neemt de luchtweerstand in het kwadraat toe. Dus je berekening klopt niet helemaal
Ok. Jij zegt dat RedArrow68 ongelijk heeft en dat de motor meer dan 2 keer zoveel toeren maakt bij dubbele snelheid vanwege de luchtweerstand.

Dus als je wind mee hebt zit je met minder toeren op de 120 dan met wind tegen?

RedArrow68 heeft gewoon gelijk
pi_21971853
Ik zit op 2800 toeren met een corolla diesel
pi_21979594
quote:
Op maandag 13 september 2004 11:05 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

guttegut .. wil je erover praten..

Jahoor. het rijd als een trein en ik hoef niet veel te schakelen
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_21984643
3200 rpm @ 120 km/h in de 5e versnelling.
Lancia Delta HPE 1.6 16v

[ Bericht 2% gewijzigd door MetaalMan op 16-09-2004 11:04:12 ]
  donderdag 16 september 2004 @ 00:18:38 #181
58940 TTF
23/7 t/m 03/7 @ blanes.. :D
pi_21984723
4000.. @ 120... citroen ax GTi
pi_21985347
3400 RPM maar dan trekt ie nog aardig door naar de 7500 RPM (max = 8200 RPM).

1.6 DOHC VTEC
Calm down, please!
pi_21985817
3100 RPM @ 120 km/h in z'n 5
4400 RPM @ 120 km/h in z'n 4

Max is 6200 RPM met mijn Escortje 1.6I 16v
pi_21986439
2200 ofzo rpm in zijn 5, 4 gaat tot tot 200 km/u (ben je wel dom) en 5 en loopt teller uit bij 240, zie je meteen tellerafwijking. 5 is sequentieel. Originele sloffen, hoop stab stangen, koni geel op hard, laag is relatief, en enige echte blok:



Sin, Plug als bijrijder:


Leukere auto dan je denkt stiekem met C20XE. IEEEEEEEEEHHHHHHHH..... Koni's of Apex zijn wel ongeveer vereist anders wordt het niks.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  donderdag 16 september 2004 @ 10:55:52 #185
19660 VVK
40oz's To Freedom
pi_21988817
3700 bij 120 km/h! En dan kan er nog wel 'n beetje gas geveven worden. Mx-5...
Believe me when I say that I've got somethin' for his punk ass
  donderdag 16 september 2004 @ 12:00:40 #186
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_21990223
3250 toeren in 5. Toyota Picnic 2.0 Benzine (129 pk)
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 19:29 schreef Repeat het volgende:

[..]

als je in een vacuum zou rijden wel ja. Maar hoe harder je gaat rijden neemt de luchtweerstand in het kwadraat toe. Dus je berekening klopt niet helemaal
als dat zo zou zijn, zou je versnellingsbak heel snel naar de kloten zijn, aangezien de motor als er een versnelling is ingeschakeld, gewoon een vaste verbinding met de wielen heeft. Dus jah, bij 2x zoveel toeren, zul je 2x zo hard rijden...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_21990364
4200 ofzo....
Peugot 205 1.4 Rolland garros...
beetje vreemd versnellingsbak vind ik het
en toen.....
  donderdag 16 september 2004 @ 14:03:34 #188
58940 TTF
23/7 t/m 03/7 @ blanes.. :D
pi_21992830
euhm nou ik kan je vertellen het is redelijk normaall.. :S

mn ax heeft de zelfde motor. en die draaid ook 4000 @ 120 ..
pi_21992980
iemand anders die een AX 1.1 volcano had draaide minder toeren op 120
dus die was ook best verbaasd
en toen.....
pi_22005696
Ik ga er zaterdag achter komen, dan heb ik eindelijk, na bijna een jaar weer een auto, een 1.6 Ford Escort uit 90..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_22011214
4500.
ik ben het mannetje in de chinese kamer
pi_22012149
120 kmh? Das voor mij bijna plankgas! Ding wil net 135. En toeren draaien dat doet die, hij joelt het dan uit.
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
pi_22017923
net 2500
pi_22028410
Pff, panda van m'n vader zit dan op uhh, 4000 ofzo ?
Motor zit met 120 rond de 8000 in de 6 (en mag er 9000 maken).
Daarintegen loopt die motor dan tussen de 1:25/1:30.
To a life consumed by slow decay
Viffer powerrrrr
  zondag 19 september 2004 @ 14:01:52 #195
16588 MainFrame
Volvo V50 2.0D
pi_22056827
Ongeveer 2500 bij 120 in 5e versnelling. Volvo V40 1.9D
pi_22059816
+/- 3100 toeren op 120 km/h .. zuinigst op 110 km/h in zn 5 ofcourse.
Fiat Uno Suite (1.4)
  dinsdag 21 september 2004 @ 14:25:33 #197
37248 BertV
Klei indiaan
pi_22104692
3500 bij 120 in 5e versnelling... Peugeot 206 1.4

Eigenlijk best veel.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_22105427
exact 2800 rpm in 5e versnelling
1.6 Ford Escort MK4, 1990
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_22107077
6700 @ 3rd gear, Alfa Romeo 147 1.6TS
pi_22107261
2900 in de 5e versnelling
impreza gt turbo

En als het nodig is kan het ook in z'n 2e versnelling
When the chaos in my head turns to silence
  dinsdag 21 september 2004 @ 16:54:00 #201
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_22107938
Peugeot 306 1.8

120 @ 3000 (en een beetje) rpm in 5e

[ Bericht 18% gewijzigd door leolinedance op 21-09-2004 18:35:00 ]
  dinsdag 21 september 2004 @ 18:32:11 #202
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_22110127
hmz ik heb een 6-bak wil je nu de toeren in 5 of 6 of beide ?
"Censuur is de dood van de democratie"
  dinsdag 21 september 2004 @ 18:34:07 #203
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_22110161
ps ik heb geen pgs dus is er een discrepantie mogelijk van een % of 3 / 4

*laatst had ik op de teller 220 en voor me reed iemand met GPS die melde dat ik toen 213 ging volgens GPS
"Censuur is de dood van de democratie"
  dinsdag 21 september 2004 @ 18:45:17 #204
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_22110411
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 18:34 schreef Flying_Vee het volgende:
ps ik heb geen pgs dus is er een discrepantie mogelijk van een % of 3 / 4

*laatst had ik op de teller 220 en voor me reed iemand met GPS die melde dat ik toen 213 ging volgens GPS
Ejjj, Ik hej gèster twejtwèèèntich gereeeje
  dinsdag 21 september 2004 @ 18:48:59 #205
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_22110497
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 18:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ejjj, Ik hej gèster twejtwèèèntich gereeeje
kind dit was in Duitsland en tevens de enige keer dat ik een GPS tijd heb doorgekregen.

GPS is veel nauwkeuriger dan een analoge teller.

en 220 is bij lange na niet de hoogste snelheid die ik heb gereden.
"Censuur is de dood van de democratie"
  dinsdag 21 september 2004 @ 18:52:09 #206
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_22110576
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 18:48 schreef Flying_Vee het volgende:

[..]

kind dit was in Duitsland en tevens de enige keer dat ik een GPS tijd heb doorgekregen.

GPS is veel nauwkeuriger dan een analoge teller.

en 220 is bij lange na niet de hoogste snelheid die ik heb gereden.
Hoor je mij iets zeggen dan, ouwe? Ik zeg toch ook niet dat ik me altijd aan de 120 houd of wel soms? Als je niet tegen een geintje kunt moet je gewoon je mond houden hier.

Leuk voor je dat je harder hebt gereden dan 220 trouwens
  dinsdag 21 september 2004 @ 19:04:10 #207
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_22110854
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 18:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoor je mij iets zeggen dan, ouwe? Ik zeg toch ook niet dat ik me altijd aan de 120 houd of wel soms? Als je niet tegen een geintje kunt moet je gewoon je mond houden hier.

Leuk voor je dat je harder hebt gereden dan 220 trouwens
Ouwe ik kon je opa zijn jah

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_22111177
Een opa met een G6R.. Kon ik dat maar meemaken..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  dinsdag 21 september 2004 @ 20:13:04 #209
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_22112628
Sorry Flying_Vee, maar jou Corolla G6R kan volgens de autoweek (en google) trouwens geen 220 halen.....

Vmax=195 (en volgens een duitse site 197)
  dinsdag 21 september 2004 @ 20:39:39 #210
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_22113445
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 20:13 schreef leolinedance het volgende:
Sorry Flying_Vee, maar jou Corolla G6R kan volgens de autoweek (en google) trouwens geen 220 halen.....

Vmax=195 (en volgens een duitse site 197)
ghe ghe idd maar als je een wat eraan knutseld

(en hij gaat ook standaard harder dan ze op de tuv site vermelden omdat ze dit gemeten hebben bij een splinternieuwe auto die nog niet goed ingereden was en dan heb ik het over harder na correctie van tellerafwijking ed)


"Censuur is de dood van de democratie"
pi_22119178
lol ik reed vanmiddag in de VW Caddy SDI (uit 2001) van mijn pa, en het waaide echt verschrikkelijk

reed ik op de snelweg, tegen de wind in. Gaspedaal tot de bodem ingetrapt, maar hij ging niet harder dan 120
  woensdag 22 september 2004 @ 00:32:29 #212
1044 RB
Als ik alles geweten had
pi_22119821
Golf TDI 110 PK 2500 toeren
<a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
pi_22119867
quote:
Op woensdag 22 september 2004 00:32 schreef RB het volgende:
Golf TDI 110 PK 2500 toeren
En je Yamaha Kadett?
  woensdag 22 september 2004 @ 00:41:35 #214
1044 RB
Als ik alles geweten had
pi_22119977
quote:
Op woensdag 22 september 2004 00:35 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

En je Yamaha Kadett?
Dat wil jij niet weten
<a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
pi_22124224
Net zoveel als ik denk ik
  zondag 3 oktober 2004 @ 22:52:51 #216
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
  maandag 4 oktober 2004 @ 01:09:50 #217
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_22387208
Bij.. 3200 RPM zit ik op de 140.. Lekker brulbakkie dan die Fiero..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  maandag 4 oktober 2004 @ 11:38:51 #218
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_22392247
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 01:09 schreef Jofunu-kun het volgende:
Bij.. 3200 RPM zit ik op de 140.. Lekker brulbakkie dan die Fiero..
4 versnellingen .. maar het hadden er ook wel 3 kunnen zijn.
Je kan al met 1.100 rijden in zijn 4 .. vooral de tweede versnelling is heel bruut qua koppel en vermogen.
Dus als je normaal rijd is schakelen van 1 direct naar 3 of 4 wel genoeg in het dagelijks verkeer.

Ik heb ook een Camaro gehad .. die draaide 1.500 Rpm bij 120.
pi_22392286
120 in 6 = 2000 toeren
pi_22402661
3500 rpm in de 5. Maar hij wil nog 4000 toeren hoger
  maandag 4 oktober 2004 @ 19:39:50 #221
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22402751
120 weet ik niet maar de suup doet 140 bij 2000rpm dacht ik.
  maandag 4 oktober 2004 @ 19:59:11 #222
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_22403230
Ik vind mijn Fordje trouwens het lekkerste schakelen tussen de 3000 en de 3500, erboven ben ik naar mijn gevoel vermogen kwijt, en eronder kom ik te kort, terwijl autoweek carbase iets zegt over 4800 en 5200 qua pk en koppel..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_22405447
Hee, dit vind ik interessant:
quote:
Op donderdag 16 september 2004 00:14 schreef MetaalMan het volgende:
3200 rpm @ 120 km/h in de 5e versnelling.
Lancia Delta HPE 1.6 16v
Zelf rij ik een Lancia Delta 1.6ie uit '95 en deze draait 4000 toeren bij 120 km/uur in z'n 5. Zou dit verschil te maken kunnen hebben met het verschil 16 klepper/ 8 klepper?
pi_22408143
3100 rpm met mijn carolla gtsi 5800 rpm met snelheid van 215 kmph
  maandag 4 oktober 2004 @ 23:23:39 #225
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_22409291
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 21:17 schreef the_sharky_dog het volgende:
Hee, dit vind ik interessant:
[..]

Zelf rij ik een Lancia Delta 1.6ie uit '95 en deze draait 4000 toeren bij 120 km/uur in z'n 5. Zou dit verschil te maken kunnen hebben met het verschil 16 klepper/ 8 klepper?
Dat zou zeer zeker een reden kunnen zijn denk ik... misschien dat er wat ervarenere personen dit precies uit kunnen leggen..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  maandag 4 oktober 2004 @ 23:26:19 #226
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_22409367
Mijn AX heeft geen toerenteller, en ook geen 5de versnelling

Maar hij rijdt wel wel lekker
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_22410594
120km/h @ 3000rpm

Renault 19 1.7
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_22410625
rond de 4000, 1.4 benzine
<hr>
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 08:01:07 #229
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_22413273
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 01:09 schreef Jofunu-kun het volgende:
Bij.. 3200 RPM zit ik op de 140.. Lekker brulbakkie dan die Fiero..
Amerikanen mogen niet harder dan 80 miles.
pi_22417647
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 08:01 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Amerikanen mogen niet harder dan 80 miles.
Volgens mij heb je als je 80 rijd zo politie achter je aan daar. Was het niet 60 of 65 miles?
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 13:03:43 #231
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_22417997
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:47 schreef MercedesCL het volgende:
Volgens mij heb je als je 80 rijd zo politie achter je aan daar. Was het niet 60 of 65 miles?
:') Idd .. 80 is wel gelijk een uitzondering ..

Van het weekend een film gezien .. gingen ze racen op de openbare weg ..
.. tot wel 75 Mp/u = precies 120 km/ u.
pi_22418219
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 13:03 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Idd .. 80 is wel gelijk een uitzondering ..

Van het weekend een film gezien .. gingen ze racen op de openbare weg ..
.. tot wel 75 Mp/u = precies 120 km/ u.
Inderdaad, nu je het zegt..

Soms ook van die achtervolgingen op een nagenoeg lege snelweg..
"He drives at least 80m/h !!!!!!"
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 14:44:47 #233
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_22420116
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 13:14 schreef Kluupkluup het volgende:
Inderdaad, nu je het zegt..

Soms ook van die achtervolgingen op een nagenoeg lege snelweg..
"He drives at least 80m/h !!!!!!"
pi_22420613
4000RPM bij 120km/h in de 5e Versnelling.

Dit met een 205 1.9 GTI met een quickshift versnellingsbak.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 17:38:54 #235
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_22423547
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 15:07 schreef -Muse- het volgende:
4000RPM bij 120km/h in de 5e Versnelling.

Dit met een 205 1.9 GTI met een quickshift versnellingsbak.
Hmm hoeveel toeren draait ie wel niet op zen top dan? Zo'n 1.9 gti moet toch ruim 200 halen, niet?
pi_22424258
205 XS :

In de 3 : 5800 toeren
In de 4 : 4200 toeren
In de 5 : 3700 toeren
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:11:57 #237
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_22426816
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 18:13 schreef Code13.0 het volgende:
205 XS :

In de 3 : 5800 toeren
In de 4 : 4200 toeren
In de 5 : 3700 toeren
Speciaal voor dit topic gaan meten?
pi_22426953
Auto golf type 3 diesel 2200 ofzo
kart 14000
pi_22432436
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:11 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Speciaal voor dit topic gaan meten?
Ja

Ik snap geen hol van die auto.
Het is uit 1990, heeft een type XY8 '88 blok met dubbele carburateur,
maar loopt zo achterlijk hard.
Hoort 75 pk te hebben, wil hem wel eens op een testbank hebben, iemand tips waar dat kan ?
pi_22432646
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 17:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hmm hoeveel toeren draait ie wel niet op zen top dan? Zo'n 1.9 gti moet toch ruim 200 halen, niet?
rekensommetje maken.
120@4000=>200@6667rpm
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_22437626
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 23:46 schreef Ridocar het volgende:

[..]

rekensommetje maken.
120@4000=>200@6667rpm
Klopt nog ook

Jah een 1.9 gti met standaard versnellingsbak haalt de 208km/h met veel mi nder toeren.
Het is gewoon dat ik er een versnellingsbak onder heb zitten waarbij de eerste 4 versnellingen dicht op elkaar zitten. Hiermee trek ik dus sneller op, maar is mijn toerental bij hoge snelheden wel hoger dan een normale 1.9gti.

En even over die XS, die moet je niet onderschatten!! Dat zijn op de GTI en Rallye na de snelste 205jes
  woensdag 6 oktober 2004 @ 11:28:46 #242
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22439318
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 23:46 schreef Ridocar het volgende:

[..]

rekensommetje maken.
120@4000=>200@6667rpm
Dat kun je niet aannemen aangezien de pk- en koppelkromme niet liniair zijn.
Ook heb je met weerstand te maken die kwadratisch toeneemt.
pi_22440064
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 23:38 schreef Code13.0 het volgende:

[..]

Ja

Ik snap geen hol van die auto.
Het is uit 1990, heeft een type XY8 '88 blok met dubbele carburateur,
maar loopt zo achterlijk hard.
Hoort 75 pk te hebben, wil hem wel eens op een testbank hebben, iemand tips waar dat kan ?
Ik heb de injectie versie gehad en die liep ook vrij hard. Het ligt 1: aan de versnellingsbakverhoudingen die erg kort zijn en dicht bij elkaar liggen en 2: de snelheidsbeleving.
Er wordt nogal wat herrie geproduceerd en het is een lichte auto. Ik heb me kostelijk vermaakt in me wijlen 205xs totdat die gejat werd
.
pi_22448046
4000 toeren in een Alfa 146 1.4 TS.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_22448248
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 11:28 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Dat kun je niet aannemen aangezien de pk- en koppelkromme niet liniair zijn.
Ook heb je met weerstand te maken die kwadratisch toeneemt.
Weerstand heeft hier niks mee te maken.
verhoudingen tussen snelheid en toerental zijn altijd lineair.
het kan best zijn dat een auto geen 200 kan, en dan komen zaken als luchtweerstand en vermogen bij kijken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_22448847
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 11:28 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Dat kun je niet aannemen aangezien de pk- en koppelkromme niet liniair zijn.
Ook heb je met weerstand te maken die kwadratisch toeneemt.
Idd, dit hele topic is niet duidelijk. Met wind mee maakt mijn auto minder toeren dan als het windstil is
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 00:55:33 #247
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_22947875
3250 toeren bij 120 Kilometertjes per uur
In een honda civic aerodeck
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 09:05:42 #248
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_22949904
Tot gister had ik een megane 1.6, die deed 3100 op de 120 ... sinds gisteren heb ik een leon 1.9tdi, die moet ik nog even uitproberen
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_22957810
7000 toeren met 120 km....maar dan wel in z'n 2:)
In z'n 6 eigenlijk nog niet opgelet zal ik wel ff doen.
Oja tis een Seat leon 1.8 turbo.
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 19:09:54 #250
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_22959206
4000 toeren bij 150 dus ik verwacht
3300 ofzo bij 120 (1.8 blokje)
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_22959260
3500 toeren @ 120 km/u
Toyota Corolla
pi_22965207
250 toeren per 10km/u in de 5
1250 toeren = 50 km/u
2500 toeren = 100 km/u
3000 toeren = 120 km/u
Klopt precies
Ford Probe 2.2Turbo
pi_22971217
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 11:28 schreef Tjabbo het volgende:
Dat kun je niet aannemen aangezien de pk- en koppelkromme niet liniair zijn.
Ook heb je met weerstand te maken die kwadratisch toeneemt.
Het heeft met de wieldiameter te maken. Je wieldiameter bepaald het aantal toeren dat de motor moet maken bij een bepaalde snelheid.
pi_22971540
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 11:27 schreef Steijn het volgende:

[..]

Het heeft met de wieldiameter te maken. Je wieldiameter bepaald het aantal toeren dat de motor moet maken bij een bepaalde snelheid.
i.s.m. de gearratio uiteraard.
pi_22971576
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 11:46 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

i.s.m. de gearratio uiteraard.
Ja, inderdaad.
pi_22972451
net geen 4000 rpm

Mazda MX-5 1.6ltr 16v (115pk)
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_22973389
Hm, volgens mij rond de 3000rpm in zijn vijf, Lancia Delta Integrale... Vrij korte bak op zich, versnellingen liggen dicht bij elkaar...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')