Zo dan... das nog is relaxed toeren zeg!quote:Op dinsdag 23 maart 2004 08:58 schreef more het volgende:
De mijne, een V8, heeft bij 120 km/h een toerental van 1800. (automatische vijf versnellingenbak)
Zeker een mpi Mini met een lange eindoverbrenging?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 10:19 schreef Coolfire het volgende:
ongeveer 3300 toeren met een 1.3i mini motor. met 4 versnellingen
ik wou precies hetzelfde zeggenquote:Op dinsdag 23 maart 2004 10:36 schreef john_bosh het volgende:
kheb geen toerenteller
idemquote:Op dinsdag 23 maart 2004 10:20 schreef thatsme het volgende:
3500 toeren 1.6, in de 5e versnelling
602cc!quote:Op dinsdag 23 maart 2004 09:15 schreef BeF_Aviko het volgende:
2CV 2-cilinder 600cc
Ongeveer om en nabij de 6000 (tja, 'k heb maar vier versnellingen)
idemquote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:26 schreef Konijn het volgende:
4000 toeren![]()
R1-2004 ook zoietsquote:Op dinsdag 23 maart 2004 22:08 schreef Rietvaerder het volgende:
ZX10R haalt 160 in zijn eerste versnelling
En dan iets van 10.000rpm denk ik.
auto's tellen nietquote:Maar het gaat over auto's, sorry
Mag ik dan ook een stukje op je CBR rijden pleaseee?????quote:Op dinsdag 23 maart 2004 22:13 schreef Patrick281 het volgende:
Mijn oude Camaro 5.7Tpi, 1.200-1.300 toeren bij 120 km/u.
Mijn (sorry) 600cc motorfiets: 5.500 toeren bij 120 km/u.![]()
Mijn CBR125R straks waarschijnlijk 8.000 ..
Tuurlijk. Makster heeft al op mijn Bimota gezeten trouwens. Die is al een stapje verder.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 22:17 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Mag ik dan ook een stukje op je CBR rijden pleaseee?????
Renault Express 1.9D: 2800 RPM, in z'n 5 scheelt niet eens zoveel...quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:14 schreef Treinhomo het volgende:
Renault Trafic 1.9D: 2500 RPM, in z'n 6.
In z'n 5 heb ik daar 3000 toeren voor nodig.quote:Op donderdag 25 maart 2004 13:21 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Renault Express 1.9D: 2800 RPM, in z'n 5 scheelt niet eens zoveel...
opel kadettje 1.4Squote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:57 schreef 2cv het volgende:
[..]
602cc!Ik heb ook een 2cv. Toerentallen e.d. onbekend. Zal vast te vinden zijn op www.cats-citroen.net. Ennuh, ik heb met mijn Eendje ooit eens 70km/u in z'n 2 gereden. Ja, het motortje leeft nog.
Lekker met een kouwe motorquote:Op vrijdag 26 maart 2004 12:37 schreef Mex_ het volgende:
[afbeelding]
Wordt niet warmer hoor...quote:Op vrijdag 26 maart 2004 12:39 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Lekker met een kouwe motor
Ik denk als je lang in het rood rijdt welquote:Op vrijdag 26 maart 2004 12:39 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Wordt niet warmer hoor...
Na 3 kwartier @ 9000rpm misscienquote:Op vrijdag 26 maart 2004 12:43 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
Ik denk als je lang in het rood rijdt wel
thermostaat kapot?quote:Op vrijdag 26 maart 2004 12:39 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Wordt niet warmer hoor...
Dit is mijn 4e honda, ze hadden het allemaal. Thermostaat is niks mis mee.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 13:04 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
thermostaat kapot?
Quatch, mijn moeder rijdt DS en die heeft er zelfs een.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:09 schreef MutZ het volgende:
In m'n Cuore heb ik geen toerenteller... Hadden ze volgens mij nog niet uitgevonden...
als ik het plaatje bekijk van je klokken is het een dxi of lsi uitvoering met dequote:Op vrijdag 26 maart 2004 12:44 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Na 3 kwartier @ 9000rpm misscien
D15B7 inderdaad, in een DXI. Enne, die knipoog staat er niet voor niks hèquote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:45 schreef Remizon het volgende:
[..]
als ik het plaatje bekijk van je klokken is het een dxi of lsi uitvoering met de
1.5 L sohc 16v oftewel de D15B7 motor.
en die draait geen 9000 rpm
![]()
![]()
maar het blijft een honda!!
![]()
mooi spul.
Kijk dat vind ik nou een enorm gave autoquote:Op zaterdag 27 maart 2004 12:19 schreef zappa29 het volgende:
2900 RPM bij 120 in zijn 5 (Opel GT met 2.0i)
Ja in de 4de versnelling kom ik ook zo verquote:Op vrijdag 26 maart 2004 12:37 schreef Mex_ het volgende:
[afbeelding]
Is dat niet schadelijk dan? Volgens mij schakelt een automaat zelf ook wel 2 versnellingen terug als dat nodig is. (bij een Ford Scorpio Ghia 2.9 v6)quote:Op woensdag 31 maart 2004 15:35 schreef AirXpress.org het volgende:
net iets meer dan 3000 toeren (1.5i 16v automaat). Dan is het pas leuk om je automaat in de bergversnelling te zetten en vol het gaspedaal in de kickdown te trappen.... Niet 1 versnelling terug maar 2 versnellingen terug!!!!![]()
bij 5500 toeren weer terug naar de drive en laat maar opschakelen...![]()
Misschien omdat motorinhouden steeds groter worden en grotere motoren hoeven minder snel te draaien om dezelfde kracht te kunnen leverenquote:Op woensdag 31 maart 2004 17:24 schreef Frezer het volgende:
Ongeveer 3800rpm, een Lancia Delta GTie van 1989.
Het valt me wel op als ik het llijstje doorkijk dat naar mate een auto jonger is deze over het algemeen minder toeren draaid.
1.200 toeren bij 100 klopt inderdaad ook bij de Camaro.quote:Op maandag 13 september 2004 10:26 schreef StefanP het volgende:
Ik las net dat de 2004 viper bij 100km/u maar 1200 toeren draait... zal dus inderdaad maar rond de 1500 toeren zijn bij 120km/u!
quote:Op maandag 13 september 2004 10:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik heb geen toerenteller en geen 5de versnelling
quote:Op maandag 13 september 2004 10:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik heb geen toerenteller en geen 5de versnelling
Hebben jullie een andere bak dan standaard?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:18 schreef Tommeh het volgende:
Ergens rond de 3400 tpm, en dan magk hem doortrekken tot 6800
ik heb hem ook dus mijne ook 3750quote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:33 schreef ajay het volgende:
3750 @ Corsa 1.4 16 V.
Weinig sport aan dus, alhoewel de motor wel lekker doortrekt naar de 6500, dus ik kan denk ik wel toppen tegen de 180 km. Ben helaas nog niet voorbij de 150 gekomen wegens oom agent, die in Amsterdam onder elke steen zit.
En dat is een diehard PTA'er?quote:Op maandag 13 september 2004 18:27 schreef Ultimora het volgende:
let nooit op de toerenteller eigenlijk...
quote:Op maandag 13 september 2004 19:13 schreef MewBie het volgende:
~900rpmof bedoel je niet tijdens het schakelen
Opel Astra 1.6
er klopt iets niet aan je berekeningen sjaakquote:Op dinsdag 14 september 2004 14:17 schreef 2cv het volgende:
Voor berekeningetjes bij Eenden en andere A-types: http://www.cats-citroen.n(...)ng_calculations.html
Bij 120 in z'n 4 draait mijn motor 5869 omwentelingen per minuut
Bij 120 in z'n 3 draait mijn motor 7965 omwentelingen per minuut
Bij 120 in z'n 4 draait mijn motor 11849 omwentelingen per minuut
Bij 120 in z'n 4 draait mijn motor 23203 omwentelingen per minuut
Toch heb ik het gevoel dat mijn blokkie die toerentallen (behalve de bovenste) niet helemaal aan kan ...
Reeds gerepareerd.quote:Op dinsdag 14 september 2004 14:24 schreef Flying_Vee het volgende:
[..]
er klopt iets niet aan je berekeningen sjaak![]()
Kan nietquote:Op dinsdag 14 september 2004 16:11 schreef dnzl het volgende:
2900
Tot ~7000 dan zitten we op de 225 km/h.
niet veel verder meer, die blokjes hebben ze al het mogelijke al uitgehaald.. 1000rpm meer en heel je kleppensysteem ligt in diggelequote:Op dinsdag 14 september 2004 15:23 schreef Scheepschroef het volgende:
Hoe hoog zou je een automoter kunnen laten gaan, dus als je een S2000 die normaal gesproken geloof ik max 9100 draait zou gaan tunen
als je in een vacuum zou rijden wel ja. Maar hoe harder je gaat rijden neemt de luchtweerstand in het kwadraat toe. Dus je berekening klopt niet helemaalquote:Op dinsdag 14 september 2004 17:32 schreef RedArrow68 het volgende:
[..]
Kan nietals je bij 120km/h 2900rpm draait, dan draai je bij 240km/h nog maar 5800rpm
![]()
Ikke zit bij 120 op 2000rpm
mb e290 turbodiesel.
weet je dat zeker?quote:Op dinsdag 14 september 2004 22:20 schreef The_Golf_Driv3r het volgende:
35000 rpm in z'n 5 VW Golf III 1.8 90pk
DUH!!! tuurlijk doe ik dat nietquote:Op maandag 13 september 2004 19:15 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
En dat is een diehard PTA'er?![]()
![]()
[..]
Hoe lang laat jij je gas los tijdens het schakelen.
![]()
OMG ik weet zelf wel wat me waggie doet hoorquote:Op dinsdag 14 september 2004 17:32 schreef RedArrow68 het volgende:
[..]
Kan nietals je bij 120km/h 2900rpm draait, dan draai je bij 240km/h nog maar 5800rpm
![]()
Ok. Jij zegt dat RedArrow68 ongelijk heeft en dat de motor meer dan 2 keer zoveel toeren maakt bij dubbele snelheid vanwege de luchtweerstand.quote:Op dinsdag 14 september 2004 19:29 schreef Repeat het volgende:
[..]
als je in een vacuum zou rijden wel ja. Maar hoe harder je gaat rijden neemt de luchtweerstand in het kwadraat toe. Dus je berekening klopt niet helemaal
Jahoor. het rijd als een trein en ik hoef niet veel te schakelenquote:Op maandag 13 september 2004 11:05 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
guttegut .. wil je erover praten..
![]()
als dat zo zou zijn, zou je versnellingsbak heel snel naar de kloten zijn, aangezien de motor als er een versnelling is ingeschakeld, gewoon een vaste verbinding met de wielen heeft. Dus jah, bij 2x zoveel toeren, zul je 2x zo hard rijden...quote:Op dinsdag 14 september 2004 19:29 schreef Repeat het volgende:
[..]
als je in een vacuum zou rijden wel ja. Maar hoe harder je gaat rijden neemt de luchtweerstand in het kwadraat toe. Dus je berekening klopt niet helemaal
Ejjj, Ik hej gèster twejtwèèèntich gereeejequote:Op dinsdag 21 september 2004 18:34 schreef Flying_Vee het volgende:
ps ik heb geen pgs dus is er een discrepantie mogelijk van een % of 3 / 4
*laatst had ik op de teller 220 en voor me reed iemand met GPS die melde dat ik toen 213 ging volgens GPS
kind dit was in Duitsland en tevens de enige keer dat ik een GPS tijd heb doorgekregen.quote:Op dinsdag 21 september 2004 18:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ejjj, Ik hej gèster twejtwèèèntich gereeeje
Hoor je mij iets zeggen dan, ouwe? Ik zeg toch ook niet dat ik me altijd aan de 120 houd of wel soms? Als je niet tegen een geintje kunt moet je gewoon je mond houden hier.quote:Op dinsdag 21 september 2004 18:48 schreef Flying_Vee het volgende:
[..]
kind dit was in Duitsland en tevens de enige keer dat ik een GPS tijd heb doorgekregen.
GPS is veel nauwkeuriger dan een analoge teller.
en 220 is bij lange na niet de hoogste snelheid die ik heb gereden.
Ouwe ik kon je opa zijn jahquote:Op dinsdag 21 september 2004 18:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoor je mij iets zeggen dan, ouwe? Ik zeg toch ook niet dat ik me altijd aan de 120 houd of wel soms? Als je niet tegen een geintje kunt moet je gewoon je mond houden hier.
Leuk voor je dat je harder hebt gereden dan 220 trouwens![]()
ghe ghe idd maar als je een wat eraan knutseldquote:Op dinsdag 21 september 2004 20:13 schreef leolinedance het volgende:
Sorry Flying_Vee, maar jou Corolla G6R kan volgens de autoweek (en google) trouwens geen 220 halen.....
Vmax=195 (en volgens een duitse site 197)
En je Yamaha Kadett?quote:Op woensdag 22 september 2004 00:32 schreef RB het volgende:
Golf TDI 110 PK 2500 toeren![]()
Dat wil jij niet wetenquote:Op woensdag 22 september 2004 00:35 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
En je Yamaha Kadett?
4 versnellingen .. maar het hadden er ook wel 3 kunnen zijn.quote:Op maandag 4 oktober 2004 01:09 schreef Jofunu-kun het volgende:
Bij.. 3200 RPM zit ik op de 140.. Lekker brulbakkie dan die Fiero..
Zelf rij ik een Lancia Delta 1.6ie uit '95 en deze draait 4000 toeren bij 120 km/uur in z'n 5. Zou dit verschil te maken kunnen hebben met het verschil 16 klepper/ 8 klepper?quote:Op donderdag 16 september 2004 00:14 schreef MetaalMan het volgende:
3200 rpm @ 120 km/h in de 5e versnelling.
Lancia Delta HPE 1.6 16v
Dat zou zeer zeker een reden kunnen zijn denk ik... misschien dat er wat ervarenere personen dit precies uit kunnen leggen..quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:17 schreef the_sharky_dog het volgende:
Hee, dit vind ik interessant:
[..]
Zelf rij ik een Lancia Delta 1.6ie uit '95 en deze draait 4000 toeren bij 120 km/uur in z'n 5. Zou dit verschil te maken kunnen hebben met het verschil 16 klepper/ 8 klepper?
Amerikanen mogen niet harder dan 80 miles.quote:Op maandag 4 oktober 2004 01:09 schreef Jofunu-kun het volgende:
Bij.. 3200 RPM zit ik op de 140.. Lekker brulbakkie dan die Fiero..
Volgens mij heb je als je 80 rijd zo politie achter je aan daar. Was het niet 60 of 65 miles?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 08:01 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Amerikanen mogen niet harder dan 80 miles.![]()
:') Idd .. 80 is wel gelijk een uitzondering ..quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 12:47 schreef MercedesCL het volgende:
Volgens mij heb je als je 80 rijd zo politie achter je aan daar. Was het niet 60 of 65 miles?
Inderdaad, nu je het zegt..quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:03 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Idd .. 80 is wel gelijk een uitzondering ..
Van het weekend een film gezien .. gingen ze racen op de openbare weg ..
.. tot wel 75 Mp/u = precies 120 km/ u.![]()
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:14 schreef Kluupkluup het volgende:
Inderdaad, nu je het zegt..
Soms ook van die achtervolgingen op een nagenoeg lege snelweg..
"He drives at least 80m/h !!!!!!"![]()
Hmm hoeveel toeren draait ie wel niet op zen top dan? Zo'n 1.9 gti moet toch ruim 200 halen, niet?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:07 schreef -Muse- het volgende:
4000RPM bij 120km/h in de 5e Versnelling.
Dit met een 205 1.9 GTI met een quickshift versnellingsbak.
Speciaal voor dit topic gaan meten?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 18:13 schreef Code13.0 het volgende:
205 XS :
In de 3 : 5800 toeren
In de 4 : 4200 toeren
In de 5 : 3700 toeren
Jaquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:11 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Speciaal voor dit topic gaan meten?![]()
rekensommetje maken.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 17:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hmm hoeveel toeren draait ie wel niet op zen top dan? Zo'n 1.9 gti moet toch ruim 200 halen, niet?
Klopt nog ookquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
rekensommetje maken.
120@4000=>200@6667rpm
Dat kun je niet aannemen aangezien de pk- en koppelkromme niet liniair zijn.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
rekensommetje maken.
120@4000=>200@6667rpm
Ik heb de injectie versie gehad en die liep ook vrij hard. Het ligt 1: aan de versnellingsbakverhoudingen die erg kort zijn en dicht bij elkaar liggen en 2: de snelheidsbeleving.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:38 schreef Code13.0 het volgende:
[..]
Ja
Ik snap geen hol van die auto.
Het is uit 1990, heeft een type XY8 '88 blok met dubbele carburateur,
maar loopt zo achterlijk hard.
Hoort 75 pk te hebben, wil hem wel eens op een testbank hebben, iemand tips waar dat kan ?
Weerstand heeft hier niks mee te maken.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 11:28 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Dat kun je niet aannemen aangezien de pk- en koppelkromme niet liniair zijn.
Ook heb je met weerstand te maken die kwadratisch toeneemt.
Idd, dit hele topic is niet duidelijk. Met wind mee maakt mijn auto minder toeren dan als het windstil isquote:Op woensdag 6 oktober 2004 11:28 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Dat kun je niet aannemen aangezien de pk- en koppelkromme niet liniair zijn.
Ook heb je met weerstand te maken die kwadratisch toeneemt.
Het heeft met de wieldiameter te maken.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 11:28 schreef Tjabbo het volgende:
Dat kun je niet aannemen aangezien de pk- en koppelkromme niet liniair zijn.
Ook heb je met weerstand te maken die kwadratisch toeneemt.
i.s.m. de gearratio uiteraard.quote:Op zondag 31 oktober 2004 11:27 schreef Steijn het volgende:
[..]
Het heeft met de wieldiameter te maken.Je wieldiameter bepaald het aantal toeren dat de motor moet maken bij een bepaalde snelheid.
Ja, inderdaad.quote:Op zondag 31 oktober 2004 11:46 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
i.s.m. de gearratio uiteraard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |