Of ze nemen een standpunt in dat minder gebasseerd is op persoonlijke ervaringen en/of zijn minder emotioneel ten aanzien van dergelijke problemen.quote:Op maandag 22 maart 2004 23:26 schreef pberends het volgende:
Kortom vooral mensen er niets of weinig mee te maken hebben onderschatten migratie- en integratieproblemen en nemen vooral de geluiden uit grote steden en 'lagere' klassen uit deze samenleving niet serieus.
De aantallen in AZC's steken in niets af met het aantal allochtonen in de randstad. Tot zover jouw argument.quote:Op maandag 22 maart 2004 23:32 schreef Innisdemon het volgende:
hahaha wtf? weet iedereen dat de dichtheid AZC's in Friesland het hoogst is?
Alleen omdat de mensen niet direct naast je wonen, maar in het aangrenzende AZC wil niet zeggen dat 'niets van de problematiek' begrijpt.
Dat die problematiek er is, dat moge duidelijk zijn en zal elke Fries je nageven, maar denk nou niet jij er zgn zoveel van weet t.o.v. Friezen, puur omdat zij nou eenmaal begrip op kunnen brengen voor de situatie van allochtonen in nederland.
`quote:Op maandag 22 maart 2004 23:26 schreef pberends het volgende:
[
Stel: als jij laagopgeleid was, een uitkering of tegen het minimumloon werkte en in een achterstandswijk woonde waar 90% allochtoon is, waarom is de kans dat je dan anti-multiculturele samenleving was meer dan 99%.
Je haalt 2 begrippen door elkaar, namelijk 'allochtoon' en 'asielzoeker'. Friesland heeft juist veel asielzoekers, en guess what.... dat zijn juist de mensen die worden uitgezet, niet de gastarbeiders en nakomelingen die zich in de arme wijken van de grote steden hebben gevestigd.quote:Op maandag 22 maart 2004 23:26 schreef pberends het volgende:
Waarom hebben provincies met een 'laag allochtonen' gehalte zoals Friesland en Groningen het meeste moeite met het uitzetbeleid van minister Verdonk?
Als jij laagopgeleid was, een uitkering of tegen het minimumloon werkte en in een achterstandswijk woonde waar 90% allochtoon is, dan ben je vermoedelijk allochtoon. Ken jij eigenlijk wijken waar 90% allochtoon is?quote:Stel: als jij laagopgeleid was, een uitkering of tegen het minimumloon werkte en in een achterstandswijk woonde waar 90% allochtoon is, waarom is de kans dat je dan anti-multiculturele samenleving was meer dan 99%.
Laten we er eerst over discusieren. Je accijnzen topic was anders nog meer bagger, want op dit topic reageren er tenminste mensen serieus, en terecht, dit 'probleem' of 'cliché' moet keihard worden aangekaart. En er zijn er meer die het vinden, niet iedereen heeft de denkwijze van een du_ke.quote:Op maandag 22 maart 2004 23:32 schreef du_ke het volgende:
Als je blank, laagopgeleid bent en een uitkering hebt. Dan zijn er hele andere dingen om je druk om te maken dan de turk om de hoek.
Het is weer echte PBagger.
Even ontopic op hoofdlijnen blijven, aan genuanceerde bagger heb ik niets.quote:Op maandag 22 maart 2004 23:36 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Je haalt 2 begrippen door elkaar, namelijk 'allochtoon' en 'asielzoeker'. Friesland heeft juist veel asielzoekers, en guess what.... dat zijn juist de mensen die worden uitgezet, niet de gastarbeiders en nakomelingen die zich in de arme wijken van de grote steden hebben gevestigd.
[..]
Als jij laagopgeleid was, een uitkering of tegen het minimumloon werkte en in een achterstandswijk woonde waar 90% allochtoon is, dan ben je vermoedelijk allochtoon. Ken jij eigenlijk wijken waar 90% allochtoon is?
Raar dan dat juist in die dorpen het racisme het grootst is.quote:Op maandag 22 maart 2004 23:40 schreef Adamas het volgende:
Toch denk ik dat TS wel een punt heeft, ondanks de toch wel sterke argumenten die ik hierboven lees. Ik denk niet dat mensen die in een totaal blank dorp (om maar even te overdrijven) wonen, iets begrijpen van de problemen in de grotere steden.
Nou moet je echt kappen hoor.....de teing!! ik ga maffen.....pfffquote:Op maandag 22 maart 2004 23:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Even ontopic op hoofdlijnen blijven, aan genuanceerde bagger heb ik niets.
Jazeker, kom maar eens langs in Rotterdam Zuid, of kijk eens in de Bijlmer, of zoek Malburgen West in Arnhem eens op. En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Waarom ben je vermoedelijk een allochtoon als je laag opgeleid, uitkering-trekkend en in een achterstandswijk woont? Ik snap wel dat je je punt sterk wil maken, maar ik denk dat het niet gegrond is, ik ken genoeg blanken waarvoor dezelfde omschrijving opgaat.quote:Op maandag 22 maart 2004 23:36 schreef Kozzmic het volgende:
Als jij laagopgeleid was, een uitkering of tegen het minimumloon werkte en in een achterstandswijk woonde waar 90% allochtoon is, dan ben je vermoedelijk allochtoon. Ken jij eigenlijk wijken waar 90% allochtoon is?
Juist niet raar, door onbegrip gaan ze discrimineren, omdat ze er niets van af weten.quote:Op maandag 22 maart 2004 23:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Raar dan dat juist in die dorpen het racisme het grootst is.
Reageer dan niet.quote:Op maandag 22 maart 2004 23:42 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Nou moet je echt kappen hoor.....de teing!! ik ga maffen.....pfff
Ah, en in de grote steden niet ?quote:Op maandag 22 maart 2004 23:45 schreef Adamas het volgende:
[..]
Juist niet, door onbegrip gaan ze discrimineren, omdat ze er niets van af weten.
Nee omdat hun op de realiteit zitten en er elke dag mee te maken hebben. Die hebben dan meer recht van spreken over de problemen.quote:Op maandag 22 maart 2004 23:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Ah, en in de grote steden niet ?
Begin jij nu maar eens die stelling op jezelf toe te passen.quote:Op maandag 22 maart 2004 23:26 schreef pberends het volgende:
Stelling: vooral mensen die weinig of niets met allochtonen te maken hebben snappen de migratie- en integratie problemen niet.
Ik denk dat de frustraties over allochtonen in de grote steden een stuk minder gebaseerd zijn op discriminatie en meer op eigen ervaringen. Tuurlijk, knuckleheads heb je ook in de grote steden, mensen die gewoon maar wat roepen, maar ik denk dat de mensen in de kleinere dorpen meer hun mening vormen aan de hand van wat ze in het nieuws lezen/horen over de problemen in de grotere steden.quote:Op maandag 22 maart 2004 23:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Ah, en in de grote steden niet ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |