(bron: RTL nieuws)
Ik vond die nieuwe uniformen helemaal niet zo vervelend, zo'n kort jasje als nu past helemaal niet in het huidige modebeeld (niet dat dat noodzakelijk is), en ik zie niet echt dat het nieuwe model geen gezag zou uitstralen, hoewel de pet meer op een baseball-cap lijkt.
De vraag blijft natuurlijk of het huidige uniform vernieuwing behoeft.
quote:Als ik hem zou kunnen vinden, dan nog zou ik niet weten hoe het hier te plaatsen, hopelijk wil iemand anders het doen.
Op dinsdag 24 juli 2001 18:17 schreef speknek het volgende:
Hmm heb je er ook een plaatje van kunnen vinden?
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 18:19 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Als ik hem zou kunnen vinden, dan nog zou ik niet weten hoe het hier te plaatsen, hopelijk wil iemand anders het doen.
Met name de baseballcap is erg... apart.
quote:Die had toch de nieuwe leger outfit (nette tenue, het uitgaansuniform) ontworpen? Toch niet dit politie uniform??
Op dinsdag 24 juli 2001 18:17 schreef Dr_Crouton het volgende:
Arme Frans Molenaar
Over de koppelriem was het bezwaar dat als ze ergens op bezoek in een huis gaan en ze gingen zitten ze dan tijdelijk de koppelriem moeten afdoen (met wapen op tafel leggen) om die jas uit te kunnen trekken.
Er is binnen het politieapparaat een hele protestbeweging op gang gekomen (met protestmails), dus de vraag is in hoeverre het nieuwe uniform ook daadwerkelijk wordt ingevoerd.
quote:Alsof gezag uitstralen iets met het uniform te maken heeft. Gezag heb je te danken aan je gedragingen. Merken mensen dat ze over je kunnen lopen, dan doen ze dat. Nieuw uniform of geen nieuw uniform.
Op dinsdag 24 juli 2001 18:16 schreef Cosma-Shiva het volgende:
zouden dragen, de pet vinden ze ronduit belachelijk, de broek te dik, de ceintuur te hoog en het uniform zou geen gezag uitstralen.
quote:Als je als politie in een clownskostuum door de straten paradeert kun je je nog zo gezagsuitsralend gedragen. Serieus neemt niemand je.
Op dinsdag 24 juli 2001 18:32 schreef qltel het volgende:[..]
Alsof gezag uitstralen iets met het uniform te maken heeft. Gezag heb je te danken aan je gedragingen. Merken mensen dat ze over je kunnen lopen, dan doen ze dat. Nieuw uniform of geen nieuw uniform.
Kortom, gezag uitstralen heeft wel degelijk óók iets met het uniform te maken.
quote:Kleine toevoeging; wanneer men het nieuwe uniform dragende naar het dienstpistool zou moeten grijpen, zou men "in de hoogte moeten grijpen" (de belt bevind zich op taillehoogte) terwijl ze met het oude uniform "omlaag" grijpen (de belt bevind zich op heup-hoogte), dit zou de nodige aanpassings-moeilijkheden tot gevolg kunnen hebben volgens een woordvoerder.
Op dinsdag 24 juli 2001 18:30 schreef golfer het volgende:
Ik heb hier een paar weken geleden een reportage over gezien in TweeVandaag.
Het grootste bezwaar was volgens mij de lengte van de nieuwe jas, die zou gemakkelijk bewegen in de weg zitten en bij regenachtig weer zouden de agentjes dan met een natte halflange jas, de stoel van de politieauto nat maken.Over de koppelriem was het bezwaar dat als ze ergens op bezoek in een huis gaan en ze gingen zitten ze dan tijdelijk de koppelriem moeten afdoen (met wapen op tafel leggen) om die jas uit te kunnen trekken.
Er is binnen het politieapparaat een hele protestbeweging op gang gekomen (met protestmails), dus de vraag is in hoeverre het nieuwe uniform ook daadwerkelijk wordt ingevoerd.
Heeft iemand een mening over de uitstraling van de uniformen die niet zullen zijn, persoonlijk vond ik ze nl wel mooi.
Een speciale pet zou dan toch meer op z'n plaats zijn.
quote:Het toekomstige, zogeheten, "gekleed tenue" voor speciale gelegenheden:
Op dinsdag 24 juli 2001 20:54 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Vreemd dat er bij de afbeelding staat: "de gewone pet blijft voor speciale gelegenheden.Een speciale pet zou dan toch meer op z'n plaats zijn.
quote:ene meneer Skinner heeft daar wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en het bleek dat de kleding van iemand zeker wel te maken heeft met de autoriteit die hij/zij uitstraald.
Op dinsdag 24 juli 2001 18:32 schreef qltel het volgende:[..]
Alsof gezag uitstralen iets met het uniform te maken heeft. Gezag heb je te danken aan je gedragingen. Merken mensen dat ze over je kunnen lopen, dan doen ze dat. Nieuw uniform of geen nieuw uniform.
Vanzelfsprekend moeten ze niet in clownspak over straat, en natuurlijk zal een bepaald uniform voor velen gezag uitstralen, maar je kunt je volledige gezag natuurlijk niet ophangen aan je uniform.
quote:Dat is weer een ander uiterste, die daar in de VS lijken altijd zo te kicken op hun macht, dat gaat wel ver hoor, dan toch liever die met de snorren en sukkelig loopje (al dan niet met pet voor speciale gelegenheden)
Op woensdag 25 juli 2001 00:59 schreef speknek het volgende:
Hmm ik denk dat een indruk toch meer zegt over gezag dan handelen. Als ik een prototype Nederlandse politieman zie, lang, mager, snor, sullig loopje (okee beetje overdreven) en op een omafiets, dan vind ik niet dat diegene veel autoriteit uitstraalt. Als je in New York staat en je ziet daar een agent aan de anabolen, met strakke vouw in het overhemd op een mountainbike, dan heb ik veel meer dat gevoel.
De indruk zegt veel, wanneer ze alleen wandelen, dat geef ik toe, maar wanneer ze tot aktie overgaan dan vind ik hun daden belangrijker dan de badges op hun schouders.
quote:Is dat zo? Dan heb ik me vergist
Op dinsdag 24 juli 2001 18:28 schreef R@b het volgende:[..]
Die had toch de nieuwe leger outfit (nette tenue, het uitgaansuniform) ontworpen? Toch niet dit politie uniform??
Maar die nieuwe uniform is IMO niet echt een verbetering.
Een nieuw veiliger en comfortabeler uniform voor de politie wordt vanaf woensdag getest. In de 25 regionale politiekorpsen en in het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) gaan in totaal 260 politiemensen de nieuwe kleding uitproberen. De nieuwe uniformen zijn te herkennen aan een nieuw hoofddeksel (cap), een parka met daarover een koppel met bewapening en een wit overhemd met badges op de mouwen. Het testen duurt tot 31 januari 2002. Daarna wordt beslist of de kleding inderdaad het oude uniform zal vervangen.
Een groot deel van de kleding van de politiemensen blijft uiterlijk onveranderd, maar is wel aangepast aan de eisen van deze tijd. Het nieuwe uniform heeft volgens de politie een groot draagcomfort en is beter herkenbaar als politie-uniform.
Het huidige uniform dateert uit 1993, toen de gemeente- en rijkspolitie samengingen. De belangrijkste reden voor verandering is dat eenduidigheid ontbreekt. Burgers zien nu politiemensen in verschillende uniformen op straat, wat de herkenbaarheid en de uitstraling niet ten goede komt. Daarnaast zijn er de afgelopen jaren door de kledingindustrie tal van nieuwe stoffen ontwikkeld die de nieuwe kledij veiliger en comfortabeler maken.
bron:RTL nieuws
-------------------------------------------------------------
Opmerkelijk, vanwege hevig verzet van politie-personeel berichtte men eerder af te zullen zien van de proef om 250 agenten met dit uniform te laten lopen, en nu gaan er zelfs 260 mee aan de haal.
De beschrijving lezende betreft het hier toch echt hetzelfde nieuwe kekke uniform.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 04-09-2001 19:33]
Net zoals nieuwe tenue van de landmacht....wordt weer een partij geld ingestoken en dat gaat nergens over, gebruik dat geld liever om personeel te krijgen cq binnen te houden......
Of probeer merk fotorolletjes te kopen, die niet "zomaar" stuk gaan
[Dit bericht is gewijzigd door AchJa op 05-09-2001 00:24]
quote:Is idd erg onhandig .
Op dinsdag 24 juli 2001 19:19 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Kleine toevoeging; wanneer men het nieuwe uniform dragende naar het dienstpistool zou moeten grijpen, zou men "in de hoogte moeten grijpen" (de belt bevind zich op taillehoogte) terwijl ze met het oude uniform "omlaag" grijpen (de belt bevind zich op heup-hoogte), dit zou de nodige aanpassings-moeilijkheden tot gevolg kunnen hebben volgens een woordvoerder.
quote:Ziet er verzorgd en stijlvol uit, en verbergt zeer goed de vaak veelste dikke achterwerken van de politiedames die al enkele jaren in dienst zijn .(bedoel , die korte jacks van nu zien er tof en sportief uit bij een doorsnee maatje, maar bij een maatje meer staat zo'n veruitstekende hangkont met zo'n afzakbroek nogal slordig)
Heeft iemand een mening over de uitstraling van de uniformen die niet zullen zijn, persoonlijk vond ik ze nl wel mooi.
Bij het vernieuwde uniform bedekt de jas dit uitzicht
[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 05-09-2001 00:59]
quote:Ja dat viel mij ook al op.
Op woensdag 05 september 2001 00:54 schreef Loedertje het volgende:
Ziet er verzorgd en stijlvol uit, en verbergt zeer goed de vaak veelste dikke achterwerken van de politiedames die al enkele jaren in dienst zijn.
Zou dat soms door het eten in de politie kantine komen?
quote:Ja, een BETAALDE baan.
Op dinsdag 18 september 2001 16:02 schreef Myster_E het volgende:
Nu de stadswachten nog, die zijn ook nodig toe aan wat nieuws
quote:En, wat vinden jullie van het (waarschijnlijk) nieuwe uniform?
Foto's Hans van Ommeren
Nee, dan liever commando's met machinegeweer in de aanslag en desnoods een tank op het perron.
[Dit bericht is gewijzigd door USA_DUCK op 23-02-2003 23:45]
quote:Kijk dat lijkt mij dus ook helemaal niks, als je een sprintje moet trekken zit die koppel onder je oksels
Op zondag 23 februari 2003 23:19 schreef Dr_Crouton het volgende:
Lekker slingeren met de wapenkoppel!
quote:MOOI MAN!!
Op zondag 23 februari 2003 23:03 schreef mcintosh het volgende:[..]
En, wat vinden jullie van het (waarschijnlijk) nieuwe uniform?
quote:Dream on
Op zondag 23 februari 2003 23:38 schreef USA_DUCK het volgende:
Als ik snachts op de trein sta te wachten ga ik me niet echt veiliger voelen als er iemand in zo'n flikkerpakje bij me staatNee, dan liever commando's met machinegeweer in de aanslag en desnoods een tank op het perron.
Ik vraag me was wat er mis is met de huidige uniformen dat er weer veel geld over de balk gesmeten moet worden voor iets nieuws?
Kortom, het ziet er gewoon niet uit. Strak in het pak en flexen die muscles. Gister ook weer twee agentes tegen het lijf gelopen (een rariteit, agenten in het wild), kleine dikke propjes die totaal geen gezag uitstralen. Hoe komen die eigenlijk door de fysieke tests heen? Is die lange jas daar voor bedoeld, om die extra kilo's te verbergen?
Wedden dat de politie weer gezag krijgt!!!!!
quote:Nee, anders past het zadel niet !
Op dinsdag 18 september 2001 16:20 schreef El-Lupe het volgende:[..]
Ja dat viel mij ook al op.
Ik heb namelijk een nichtje die sinds een jaar of 5 bij de politie werkt en die krijgt ook een steeds dikkere kont.
Zou dat soms door het eten in de politie kantine komen?
Weggehaald, overscheid denk ik 5 policy's
[Dit bericht is gewijzigd door Aarsmade op 24-02-2003 13:08]
De rest .
quote:Jezus ...sodemieter een pleuris end op man
Op maandag 24 februari 2003 12:56 schreef Aarsmade het volgende:
Deze dan ??
*dikke trauma*
quote:/me doet bril op
Op maandag 24 februari 2003 12:56 schreef Aarsmade het volgende:
Deze dan ??
quote:Zolang je maar geen blanke man van Nederlandse afkomst bent maak je een goede kans.
Op maandag 24 februari 2003 12:39 schreef OK_DAN het volgende:
kleine dikke propjes die totaal geen gezag uitstralen. Hoe komen die eigenlijk door de fysieke tests heen?
quote:En maar hopen dat die stropdas een clip-on is, anders kan hij daar ook nog eens mee gewurgd worden.
Op maandag 24 februari 2003 12:57 schreef speknek het volgende:
[afbeelding].
Deze is wel okee.
De rest.
Die schild op de mouwen is trouwens wel mooi.
quote:Vind je die baseballpetjes ook zo lachwekkend?
Op maandag 24 februari 2003 18:43 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
En maar hopen dat die stropdas een clip-on is, anders kan hij daar ook nog eens mee gewurgd worden.
quote:Mja, de kleppen mogen wel wat minder lang zijn en die zgn. versierrand doet het wat goedkoop uitzien.
Op maandag 24 februari 2003 18:47 schreef USA_DUCK het volgende:[..]
Vind je die baseballpetjes ook zo lachwekkend?
quote:Foto's zijn gisteren geplaatst.
Op maandag 24 februari 2003 20:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wie heeft dit topic gekicked? dioe uniformen zijn toch van de baan dacht ik, in ieder geval zwaar aangepast...
quote:Strop is clip-on ja, das met het "oude" uniform al zo
Op maandag 24 februari 2003 18:43 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
En maar hopen dat die stropdas een clip-on is, anders kan hij daar ook nog eens mee gewurgd worden.
En dat schild vind ik een beetje
quote:De pics die ik plaatste zijn de aangepaste versies van het nieuwe uniform, maar et is nog niet helemaal zeker dat dit het gaat worden...
Op maandag 24 februari 2003 20:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wie heeft dit topic gekicked? dioe uniformen zijn toch van de baan dacht ik, in ieder geval zwaar aangepast...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |