Werd de winkelier daar niet nerveus van ?quote:Op maandag 22 maart 2004 16:17 schreef hit_me het volgende:en vocht altijd voor een palestijnse zaak.
WTF is het verband tussen jou post en dit topic? Niks, je wilt alleen de trol uithangen en dat lukt je aardig goed.quote:Op maandag 22 maart 2004 20:04 schreef SHERMAN het volgende:
Iemand wat meer leuke informatie/linkjes over de mossad?
Rantese, Abdul Aziz is ook leider van Hamas.quote:Op maandag 22 maart 2004 17:10 schreef _The_General_ het volgende:
Welke andere topmannen zijn er nog in de hamas?
quote:Op maandag 22 maart 2004 21:11 schreef OldJeller het volgende:
[..]
WTF is het verband tussen jou post en dit topic? Niks, je wilt alleen de trol uithangen en dat lukt je aardig goed.
quote:Op maandag 22 maart 2004 16:01 schreef Loedertje het volgende:
Na acht jaar komt Yassin vrij in ruil voor twee agenten van de geheime dienst Mossad die in Jordanië zijn aangehouden na een mislukte aanslag op een andere Hamas-leider. Na een kort verblijf in Jordanië keert hij terug naar Gaza.
Hoezo? Was het beter geweest om het ervoor te doen?quote:Op maandag 22 maart 2004 22:16 schreef got.rice het volgende:
Mjah beetje 'hard' dat hij na z'n ochtendgebed gelijk werd gedood
Maar dat wordt meestal voor het gemak maar even weggelaten.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:25 schreef Megumi het volgende:
Wat ik een beetje mis is dat de Hamas ook veel sociaal werk doet. Ze hebben ziekenhuizen en bieden sociale hulp. Dat maakt de Hamas ook populiar onder de palastijnen natuurlijk.
Precies, Hamas kan zijn activiteiten ontplooien omdat ze onder de Palestijnse bevolking relatief veel steun hebben, omdat zij idd zorgt voor onderwijs, gezondheidszorg en dergelijke. Maar ja, dat is natuurlijk geen vrijbrief om onschuldige Israëlische burgers op te blazen. Verzet is alleen legitiem wanneer het militaire doelen betreft.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:25 schreef Megumi het volgende:
Wat ik een beetje mis is dat de Hamas ook veel sociaal werk doet. Ze hebben ziekenhuizen en bieden sociale hulp. Dat maakt de Hamas ook populiar onder de palastijnen natuurlijk.
Ben ik in principe met je eens. Echter er is ook een term totale oorlog. Een uitvinding gedaan in de Amerikaanse burgeroorlog. Waarbij burgerdoelen wel degelijk legitiem waren. Denk ook maar aan het bombardement van Dresden in WOII En Israel is natuurlijk geen haar beter. Wordt tijd dat beide partijen inzien dat men van deze neerwaartse spiraal van geweld niet wijzer wordt. En ja en Sharon en Arafat voor een internationaal tribunaal brengen als oorlogsmisdadegers. En we weten wat we met dat soort lui in WOII hebben gedaan.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:36 schreef schatje het volgende:
Maar ja, dat is natuurlijk geen vrijbrief om onschuldige Israëlische burgers op te blazen. Verzet is alleen legitiem wanneer het militaire doelen betreft.
Dat is verleden tijd en behoor je te romantiserenquote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:50 schreef schatje het volgende:
In de WOII had je ook kamikaze piloten, vliegtuigen volgeladen met explosieven en die zich ter pletter lieten vliegen op oorlogschepen van de vijand.
Ja, en die hoefden zelfs niet geronseld te worden.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:50 schreef schatje het volgende:
In de WOII had je ook kamikaze piloten, vliegtuigen volgeladen met explosieven en die zich ter pletter lieten vliegen op oorlogschepen van de vijand.
Is natuurliijk een mooie vergelijking met hamas. De ene pleegt zelfmoord voor zijn god de keizer van Japan. En de ander voor allah. Zo zie je maar dat mensen van gemaakte fouten nooit leren. Maar deze in een of andere vorm steeds herhalen.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:50 schreef schatje het volgende:
Het was niet mijn bedoeling om een vergelijking te maken met Hamas. Ik vind dat ook niet trecht. Het één heeft duidelijk een militair doel voor ogen waarbij helaas burgerslachtoffers kunnen vallen en de ander schoolbussen met kinderen.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Is natuurliijk een mooie vergelijking met hamas. De ene pleegt zelfmoord voor zijn god de keizer van Japan. En de ander voor allah. Zo zie je maar dat mensen van gemaakte fouten nooit leren. Maar deze in een of andere vorm steeds herhalen.
mjah het doet er ook gewoonweg niet toe, als Hamas zich strict op militairen zou richten dan wel maar nu zijn het gewoon terroristen.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:25 schreef Megumi het volgende:
Kan me vergissen. Maar Israel richt zich ook niet alleen op militaire doelen. Dus dat zijn dan ook terroristen.?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah het doet er ook gewoonweg niet toe, als Hamas zich strict op militairen zou richten dan wel maar nu zijn het gewoon terroristen.
als ik een bank beroof dan kan het de rechter ook weinig schelen als ik 3 kwart van de opbrengst op de rekening van Warchild stort.
Robin H00d is een sprookje
Ik kan me niet zo heel veel niet militaire doelen die Israel de laatste tijd heeft beschoten dus een voorbeeldje zou helpen.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Kan me vergissen. Maar Israel richt zich ook niet alleen op militaire doelen. Dus dat zijn dan ook terroristen.?
Een man in een rolstoel is er al een. Daarnaast zijn er bij delfde aanslag ook vier burgers gestorven. En de ziekenhuizen in gaza liggen vol met gewonde burgers.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik kan me niet zo heel veel niet militaire doelen die Israel de laatste tijd heeft beschoten dus een voorbeeldje zou helpen.
en als het zo zou zijn, ja in dat geval zijn het terroristen/oorlogsmisdadigers die bestraft dienen te worden
die man in die rolstoel was het militaire doelquote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een man in een rolstoel is er al een. Daarnaast zijn er bij delfde aanslag ook vier burgers gestorven. En de ziekenhuizen in gaza liggen vol met gewonde burgers.
Leg mij eens uit hoe een half verlamde bijna blinde geestelijk leider in een rolstoel een militair doel kan zijn. Als dat waar is dan is Sharon voor de hamas natuurlijk ook een militair doel. En zijn kinderen en de kinderen van zijn kinderen en dan houdt het nooit op.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
die man in die rolstoel was het militaire doel
Ik zie ook dagelijks Palestijnse tanks en vliegtuigen die worden neergeschotenquote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik kan me niet zo heel veel niet militaire doelen die Israel de laatste tijd heeft beschoten dus een voorbeeldje zou helpen.
Ik wacht op uitleg.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe een half verlamde bijna blinde geestelijk leider in een rolstoel een militair doel kan zijn.
Omdat Hamas in het Westen wordt gezien als een terreurorganisatie. Yassin maakt deel uit van die organisatie, is er oprichter van. En verantwoordelijk voor vele burgerslachtoffers.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe een half verlamde bijna blinde geestelijk leider in een rolstoel een militair doel kan zijn. Als dat waar is dan is Sharon voor de hamas natuurlijk ook een militair doel. En zijn kinderen en de kinderen van zijn kinderen en dan houdt het nooit op.
Op dezelfde wijze waarop een mompelende aan taart verslaafde bibberaar (Hitler), een door polio getroffene (FDR) of een zuipschuit met korte pootjes (Churchill) dat was.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik wacht op uitleg.
Wie is dan de Militaire en wie de Politieke leider? En de geestelijke leider word Meshaal?quote:Op woensdag 24 maart 2004 11:38 schreef schatje het volgende:
Er zijn twee opvolgers gekomen voor Yassin; Abdel Aziz al-Rantissi en Khaled Meshaal. Abdel wordt de plaatselijke leider en Meshaal, die in ballingschap in Syrië leeft, de opvolger van Yassin.
die kinderen van de kinderen van zijn kinderen ken ik verder niet maar deze man was de baas van Hamas, hij wilde de staat israel vernietigd hebben en als middel daartoe heeft hij terreuraanslagen heilig verklaard ... zijn woorden hebben meer schade aangericht, meer doden veroorzaakt in Israel dan alle bommen vanhet laatste jaar bij elkaar ... als hij tegen zijn mensen had gezegd 'Houd op!' dan waren ze opgehouden, maar dat deed hij niet, hij riep 'blaas op!!'quote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe een half verlamde bijna blinde geestelijk leider in een rolstoel een militair doel kan zijn. Als dat waar is dan is Sharon voor de hamas natuurlijk ook een militair doel. En zijn kinderen en de kinderen van zijn kinderen en dan houdt het nooit op.
doe is niet zo bijdehand, sommige mensen hebben banen, heb maar lekker geduld of kom niet op een forumquote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik wacht op uitleg.
waar??quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:00 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik zie ook dagelijks Palestijnse tanks en vliegtuigen die worden neergeschoten![]()
dan vraag ik me af hoe diezelfde generaal een dergelijke reputatie heeft opgebouwd ... hij houd zich er zelf klaarblijkelijk ook niet aan want oorlog voeren was hem duidelijk niet vreemd.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:01 schreef Megumi het volgende:
Er is eens een generaal geweest. Een meester oorlog voeder die heeft gezegt dat er geen enkele staat is die ooit werkelijk voordeel heeft gehaald uit een jaren lange oorlog. Niet op menselijk terein. Niet op economisch terein. Deze wijsheid is al meer dan 2500 jaar oud. En toch steeds dezelfde fout maken. Al dat geld dat Israel en de Palastijen al die jaren aan oorlog en geweld hebben uitgegeven had zoveel beter kunnen worden besteed. En dan kijk ik niet eens naar de VS bijvoorbeeld.
Abdel Aziz:quote:Op woensdag 24 maart 2004 11:45 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Wie is dan de Militaire en wie de Politieke leider?
Ja. Tenminste dat lijkt me het meest voor de hand liggend.quote:En de geestelijke leider word Meshaal?
Ik meen een keer gelezen te hebben in de Israël/Palestina reeks dat de Palestijnen tanks enzo hebben, maar dat ze die verstopt hebben. Ik heb wel de search gebruikt maar dat geeft geen bevredigend resultaat.quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
waar??
ik zie dat nergens namelijk
Er was wel ooit een foto van een lullig pantserwagentje van de PA geplaatst in een van de I/P topics. Niets waar de IDF wakker van ligt.quote:Op woensdag 24 maart 2004 14:47 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik meen een keer gelezen te hebben in de Israël/Palestina reeks dat de Palestijnen tanks enzo hebben, maar dat ze die verstopt hebben. Ik heb wel de search gebruikt maar dat geeft geen bevredigend resultaat.
Het Westen heeft het niet altijd bij het juiste eind en is ook (wel eens) partijdig, als je eens kijkt naar Amerika, die Israel onvoorwaardelijk steunt en dan kan je wel zeggen dat dit niet zo is, maar helaas wel zo. De joodse lobby in Amerika heeft ontzettend veel macht en Amerika leent miljoenen aan Israel en dit hoeven ze niet eens terug te betalen. Het Europa als deel van het Westen loopt altijd achter Amerika aan, niemand durft wat te zeggen, hooguit Frankrijk of Duitsland maar verder..quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:05 schreef schatje het volgende:
[..]
Omdat Hamas in het Westen wordt gezien als een terreurorganisatie. Yassin maakt deel uit van die organisatie, is er oprichter van. En verantwoordelijk voor vele burgerslachtoffers.
ze hebben (vooral egyptische) geweren, mortieren en antitankwapens enzo gekregen van Israel om de terroristen te bestrijden, die zijn aan de palestijnse authoriteit geschonken daar zouden ook wel pantserwagentjes tussen gezeten kunnen hebben.quote:Op woensdag 24 maart 2004 14:47 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik meen een keer gelezen te hebben in de Israël/Palestina reeks dat de Palestijnen tanks enzo hebben, maar dat ze die verstopt hebben. Ik heb wel de search gebruikt maar dat geeft geen bevredigend resultaat.
Ik werk ook.Maar leg eens uit. Hoe een blinde man in een rostoel een militair doel kan zijn. Daarnaast kan terrorisme een manier zijn om de monopolie van geweld van de staat Israel te doorbreken. En dat van de VS natuurlijk.quote:Op woensdag 24 maart 2004 11:59 schreef sp3c het volgende:
doe is niet zo bijdehand, sommige mensen hebben banen, heb maar lekker geduld of kom niet op een forum
Wijlen Sheihk Yassin was deels blind, bijna doof en kon nog altijd radicale Palestijnen oproepen (Lees: leiden) de Zionistische dictatuur (Israël lijkt mij nog altijd, de meest, democratische land in het Midden-Oosten) te vernietigen en alle Israëliers de zee in te drijven!quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik werk ook.Maar leg eens uit. Hoe een blinde man in een rostoel een militair doel kan zijn. Daarnaast kan terrorisme een manier zijn om de monopolie van geweld van de staat Israel te doorbreken. En dat van de VS natuurlijk.
Ik kan voor een heel groot gedeelte met je mee gaan, maar Israel stelt zich soms ook beestachtig op, zoals het stelselmatig toedraaien van de watertoevoer etc etcquote:Op woensdag 24 maart 2004 20:44 schreef Andjing het volgende:
[..]
Ps. Israël gebruikt geweld ter verdediging, nieit opzettelijk tegen burgers...
Terroristen kennen geen regels en vallen alles en iedereen aan... ook BURGERS!
Allah had z'n gebed dus niet verhoort :-)quote:Op maandag 22 maart 2004 22:16 schreef got.rice het volgende:
Mjah beetje 'hard' dat hij na z'n ochtendgebed gelijk werd gedood
quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:17 schreef Natalie het volgende:
Oef, dit topic begint steeds meer op een POL/NWS topic te lijken
Ik snap dat iedereen graag zijn kijk en mening wil geven om de gebeurtenissen aldaar in Israel/Palestina, maar dat is niet het doel waarmee dit topic is geopend.
Overigens, Andjing, iets minder explosief mag best (om dat woord maar eens te gebruiiken)
Aangezien de bezette gebieden niet over een eigen leger beschikken zijn alle Israelische doelen in deze gebieden per definitie civiel. Dus inderdaad puur staatsterrorisme van de Israelische kant en religieus terrorisme vanuit Hamas. Geweld leid alleen maar tot meer geweld dus over 20 jaar zullen we het hier nog steeds over hebben.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
en als het zo zou zijn, ja in dat geval zijn het terroristen/oorlogsmisdadigers die bestraft dienen te worden
Gewapende 'burgers' die met Ak47's en Mortieren schieten... Tja het is maar wat je civiel noemt... Oja om niet te vergeten... 'burgers' die zichzelf in een bus opblazen...quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:33 schreef faustkern het volgende:
[..]
Aangezien de bezette gebieden niet over een eigen leger beschikken zijn alle Israelische doelen in deze gebieden per definitie civiel. Dus inderdaad puur staatsterrorisme van de Israelische kant en religieus terrorisme vanuit Hamas. Geweld leid alleen maar tot meer geweld dus over 20 jaar zullen we het hier nog steeds over hebben.
en dus is het ok om te gaan zitten zeuren als je niet direct per seconde antwoord krijgt op je vragen?quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik werk ook.
dat deed ik toch net????quote:Maar leg eens uit. Hoe een blinde man in een rostoel een militair doel kan zijn. Daarnaast kan terrorisme een manier zijn om de monopolie van geweld van de staat Israel te doorbreken. En dat van de VS natuurlijk.
milities kunnen ook aangemerkt worden als strijdkrachtenquote:Op woensdag 24 maart 2004 21:33 schreef faustkern het volgende:
[..]
Aangezien de bezette gebieden niet over een eigen leger beschikken zijn alle Israelische doelen in deze gebieden per definitie civiel. Dus inderdaad puur staatsterrorisme van de Israelische kant en religieus terrorisme vanuit Hamas. Geweld leid alleen maar tot meer geweld dus over 20 jaar zullen we het hier nog steeds over hebben.
handvuurwapens ... waarschijnlijk voor de politiequote:Op donderdag 25 maart 2004 10:50 schreef schatje het volgende:
Wat zijn light arms??
[afbeelding]
http://www.tau.ac.il/jcss/balance/Pa.pdf
Staat verder niets bijzonders in geloof ik. Moet je denk ik echt een raport van Jane's hebben.
alles war ontworpen is om te doden en door 1 man gedragen en gebruikt kan wordenquote:Op donderdag 25 maart 2004 10:50 schreef schatje het volgende:
Wat zijn light arms??
Ik weet niet wat jouw kont hier mee te maken heeft maar die 'gasten' waar jij het over hebt noem ik een volks militie. Volks milities worden in het algemeen niet als een onderdeel van een leger beschouwt.quote:Op donderdag 25 maart 2004 21:30 schreef SHERMAN het volgende:
De Palestijnen hebben geen strijdkrachten
En hoe wil je al die gasten noemen die je op de tv ziet? Met die RPG's en AK's ???
Beveilingspersoneel
My ass
He Vuistje!quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:41 schreef faustkern het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jouw kont hier mee te maken heeft maar die 'gasten' waar jij het over hebt noem ik een volks militie. Volks milities worden in het algemeen niet als een onderdeel van een leger beschouwt.
Milities worden meestal gevormd als reactie op een invasie of door een onderdrukte bevolkingsgroep om zich verzetten tegen een bezettingsmacht.
volgens het oorlogsrecht (en de conventies van geneve) worden die wel degenlijk gezien als vijandige strijdkrachten.quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:41 schreef faustkern het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jouw kont hier mee te maken heeft maar die 'gasten' waar jij het over hebt noem ik een volks militie. Volks milities worden in het algemeen niet als een onderdeel van een leger beschouwt.
Milities worden meestal gevormd als reactie op een invasie of door een onderdrukte bevolkingsgroep om zich verzetten tegen een bezettingsmacht.
Komen er wel weer anderen voor in plaats. Dat er op een of andere wijze vrede komt is de enige oplossing.quote:Op woensdag 24 maart 2004 20:58 schreef Karzeuler het volgende:
Mooi, nu Bin laden en al die andere terroristen nog uit de weg ruimen, en dan is de wereld een stuk veiliger
Prachtig !quote:Op vrijdag 26 maart 2004 10:24 schreef sp3c het volgende:
een herdenkingsdienst voor een van de grootste terroristen die we kennen midden op de Dam?????
ik mag toch hopen dat dit niet doorgaat, wat vind Cohen ervan?
Ik reageerde ironisch..quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
waar??
ik zie dat nergens namelijk
ik ookquote:Op vrijdag 26 maart 2004 21:38 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik reageerde ironisch..
Ik denk dat de opkomst wat tegen viel. Hooguit 50 man ofzo.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 10:24 schreef sp3c het volgende:
een herdenkingsdienst voor een van de grootste terroristen die we kennen midden op de Dam?????
ik mag toch hopen dat dit niet doorgaat, wat vind Cohen ervan?
weet de inlichtingendienst meteen wie ze in de gaten moeten houdenquote:Op zondag 28 maart 2004 12:15 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik denk dat de opkomst wat tegen viel. Hooguit 50 man ofzo.
Omdat het niet relevant is. De nazis bouwden ook ziekenhuizen, scholen, veteranenbarakken e.d. alleen enkel voor mede nazis.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:29 schreef Frasier het volgende:
[..]
Maar dat wordt meestal voor het gemak maar even weggelaten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |