Kerry heeft veel aandacht naar zich toe kunnen trekken tijdens de Primaries, maar Bush heeft al teruggeslagen door 5 miljoen te spenderen aan commercials. Het is weer nek aan nek zoals dat 4 jaar geleden ook was. En ook kan Nader weer een grote rol spelen, maar de weg is nog lang; 2 november is de dag van de verkiezingen.quote:Kerry zakt terug in de peilingen
WASHINGTON - De Democratische presidentskandidaat John Kerry verliest terrein ten opzichte van de zittende president George Bush. Dat blijkt uit een opiniepeiling zaterdag in het weekblad Newsweek.
Het onderzoek, dat drie dagen geleden onder 1006 mensen werd gehouden, laat zien dat Bush en Kerry nu ieder ongeveer 48 procent van de stemmen zouden krijgen. In een peiling van Newsweek vorige maand lag de Democraat nog twee procentpunten voor.
De agressieve campagne van de Republikeinen tegen de senator uit Massachusetts lijkt daarmee zijn vruchten af te werpen. In televisiespotjes wordt Kerry afgeschilderd als een draaikont die voortdurend van mening veranderd en niet geschikt is om de strijd tegen het internationale terrorisme te voeren.
Ook bevestigt de enquîte de angst van veel Democraten dat de onafhankelijke presidentskandidaat Ralph Nader stemmen afsnoept van Kerry. Als Nader wordt meegerekend staat Kerry zelfs twee procentpunten achter op Bush.
In 2000 wist Nader bijna drie procent van de stemmen te vergaren bij de toenmalige presidentsverkiezingen. Sommige Democraten houden Nader verantwoordelijk voor het nipte verlies van Gore destijds en vrezen een herhaling van de geschiedenis.
ANP
Bron: LC
Bush wil Kerry verlammen, door steeds aanvallen te doen met spotjes waardoor Kerry wel moét antwoorden. Zo kan Bush hem financieel uitschakelen want Bush heeft de beschikking over véél meer geld.quote:Op zondag 21 maart 2004 11:47 schreef Sidekick het volgende:
Kerry heeft veel aandacht naar zich toe kunnen trekken tijdens de Primaries, maar Bush heeft al teruggeslagen door 5 miljoen te spenderen aan commercials. Het is weer nek aan nek zoals dat 4 jaar geleden ook was. En ook kan Nader weer een grote rol spelen, maar de weg is nog lang; 2 november is de dag van de verkiezingen.
Je zet hier Amerika neer als een soort 4de rijk. Dat klopt voor geen meter. De VS heeft geen enkele intentie noch de benodigde financiële kracht om tot een dergelijke actie over te gaan. Verder heeft hebben de amerikanen een gigantisch tekort op handelsbalans door europa en hebben ze ons nodig voor hun consumpsie van goederen. zolang dat evenwicht in stand blijft zullen de amerikanen zich geroepen voelen om eerst met de europeanen aan te pappen alvorens iets te beginnen.quote:Op zondag 21 maart 2004 13:35 schreef Miwe het volgende:
Ik zie het somber in. Het campagnebudget van GWB is zo gruwelijk hoog tov dat van Kerry.Daar komt nog eens bij dat veel Amerikanen het buitenlandbeleid van GWB helemaal zo slecht niet vinden. Ze zijn overtuigd van de Amerikaanse superioriteit, zowel moreel als militair, en zien samenwerken met andere landen alleen maar als vertragend en onnodig.
![]()
Je bedoelt onrechtmatig in deze zin:quote:Op zondag 21 maart 2004 13:38 schreef Silmarwen het volgende:
Ik hoop echt dat Kerryw eer terrein terug kan winnen. Alhoewel ik hem niet geweldig vind is hij beter dan Bush. Maar goed. Vorige keer was nek aan nek en heeft Bush (geloof ik) onrechtmatig gewonnen (foute stembiljetten) Dus wie zegt dat er niet weer gerotzooid wordt.
Ja zoiets jaquote:Op zondag 21 maart 2004 15:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je bedoelt onrechtmatig in deze zin:
[afbeelding]
????????
Ware het niet dat Bush zijn opvolger met droge ogen met een enorm tekort opzadelt. Klik hier voor de prestaties van George Bush IIquote:Op zondag 21 maart 2004 13:50 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Je zet hier Amerika neer als een soort 4de rijk. Dat klopt voor geen meter. De VS heeft geen enkele intentie noch de benodigde financiële kracht om tot een dergelijke actie over te gaan. Verder heeft hebben de amerikanen een gigantisch tekort op handelsbalans door europa en hebben ze ons nodig voor hun consumpsie van goederen. zolang dat evenwicht in stand blijft zullen de amerikanen zich geroepen voelen om eerst met de europeanen aan te pappen alvorens iets te beginnen.
Vind je het vergelijkbare tekort in Frankrijk (overigens zonder enkele groei) ook zo ernstig, of vind je dat minder erg?quote:Op zondag 21 maart 2004 15:28 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ware het niet dat Bush zijn opvolger met droge ogen met een enorm tekort opzadelt. Klik hier voor de prestaties van George Bush II:
Bush mag de komende jaren een puinhoop maken, want daar is de tijd nu voor. Over een jaar of 8 mag Kerry het opruimen.quote:Over een jaar of 8 moet zo`n softy als kerry de taken over nemen in de VS om de rust weer in de wereld te herstellen, maar nu kan dat even niet.
Teveel oorlog is niet goed, maar teveel rust ook niet.
Inderdaad, dan kunnen we grote groepen mensen rustig laten lijden onder hun wrede dictators.quote:Op zondag 21 maart 2004 18:04 schreef WarSnake het volgende:
[..]
Van mij mag het zo rustig mogelijk worden als het maar kan, zodat bepaalde landen in de wereld wat andere dingen kunnen doen behalve oorlogvoeren.![]()
LOLquote:Op zondag 21 maart 2004 15:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je bedoelt onrechtmatig in deze zin:
[afbeelding]
????????
Wat betreft het verschil met Europa ben ik niet goed op de hoogte; Frankrijk en Duitsland volg ik minder. Interesseert me gewoon minder. Meer weet ik van de verschillen met zijn voorganger. Een lijstje van zijn prestaties op: http://www.anti-bush.com/index2.htmlquote:Op zondag 21 maart 2004 16:51 schreef Duritz het volgende:
[..]
Vind je het vergelijkbare tekort in Frankrijk (overigens zonder enkele groei) ook zo ernstig, of vind je dat minder erg?
Vind je ook dat Nederland moet bezuinigen om een tekort te voorkomen?
Had je überhaupt door dat het tekort in de VS relatief idem of zelfs lager was dan in Duitsland en Frankrijk?
Heb je door dat de werkloosheid in de VS lager is dan de zelfs kunstmatig laag gehouden werkloosheid in Nederland?
Had je door dat de VS gemiddeld gezien een stuk hogere BNP heeft dan Europa over de laatste 13 jaar?
Gewoon even je kennis en intenties doornemen. Het kan zijn dat je een anti-tekorten conservatief bent, maar als je dat niet bent moet je je maar eens afvragen waarom je met twee maten meet.
Overigens is een tekort van 4% niet zo'n ramp als de BNP met 3,5% toeneemt, dan loopt je staatsschuld 'slechts' met 0,5% toe, maar als je een tekort van 4%, zonder groei of zelfs krimp (zoals Frankrijk en Duitsland) dan heb je dus wel een probleem.
De VS heeft het economisch gewoon super gedaan. Dat er meewarig wordt gedaan over de zogenaamde hoge werkloosheid aldaar is nogal lachwekkend, omdat wij het een stuk slechter doen.
quote:Op zondag 21 maart 2004 19:58 schreef CeeJee het volgende:
Florida 2000 humor verjaart nooit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind persoonlijk Nader ook wel wat hebben. Als hij maar lang genoeg doorgaat met zijn linkse retoriek weet hij waarscheinlijk genoeg democratische kiezers te trekken om GWB weer te laten winnenquote:Op zondag 21 maart 2004 15:21 schreef sleepflower het volgende:
Nader.
Lijstjes met voorgangers in tijden van recessie zijn belachelijk. Dan doet elke regering het slechter. Je moet het relatief zien. De VS is er relatief minder op achter uit gegaan de laatste 5 jaar dan bijvoorbeeld Frankrijk, Duitsland en Nederland.quote:Op zondag 21 maart 2004 19:01 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Wat betreft het verschil met Europa ben ik niet goed op de hoogte; Frankrijk en Duitsland volg ik minder. Interesseert me gewoon minder. Meer weet ik van de verschillen met zijn voorganger. Een lijstje van zijn prestaties op: http://www.anti-bush.com/index2.html
Halliburton wordt anders kei, maar dan ook keihard aangepakt. Kok, Bos, Beatrix en die campagne-pipo van de PvdA (hoe heet die kerel ook al weer) werken of werkten of verdienen aan Shell. Dat lijkt me een groter vraagteken.quote:Ik vind dat Bush zijn biljarden aan de verkeerde dingen uitgeeft, bv de"Tax cuts for the wealthy". De oorlog in Irak kost heel veel geld, en levert bv. Halliburton (de link met de regering is bekend, even jouw kennis van zaken testen?) honderden miljoenen $ op. Zit een vies luchtje aan!
Nee, die praat van Micheal Moore is niet simpel of misleidend zeker.quote:Bovendien is hij een simplistische sukkel: Als Kerry zegt dat de invasie in Irak met steun van de VN
had gemoeten, ridiculiseert Bush dat als volgt en ik citeer: "Senator Kerry agrees that Saddam was a threat to world peace. He only thinks that we should't go to war. What did he think, that Saddam would lose the election in Iraq?" Vet lachen natuurlijk, maar wel enorm simpel en misleidend.
Maar je kunt niet oordelen op economisch vlak over Amerika zonder een referentiekader te hebben.quote:Op zondag 21 maart 2004 20:39 schreef FritsVanEgters het volgende:
@ Duritz
Ik vind de Amerikaanse politiek gewoon interessant, en het is bovendien van mondiaal belang.
Ik heb geen fanclub voor Bush, vind ook niet dat hij het slecht doet. Ik vind dat hij de wereld wel degelijk veiliger heeft gemaakt, hij is bij een aantal landen verder gekomen dan wie dan ook (Libië, Syrië en Noord-Korea). Qua binnenlands beleid heeft hij een goed economisch beleid gevoerd, en dankzij zijn administratie duurt de recessie ook nog eens een stuk korter ook nog.quote:Noem eens iets wat Bush voor de wereld heeft betekend (zonder de Irak-discussie aan te halen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |