abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17850515
Vorig Deeltje:
Het X X X e Final Fantasy Topic

Game on
pi_17860553
fipo.
final fantasy
見なさい! 日本語!
pi_17866014
10 euro voor een piggyback guide? wil ik wel ff weten waar dat was?
en bij mediamarkt had ik ook nooit een boekenrek gezien, stonden die bij de games-afdeling ofzo?
pi_17866949
er lagen 2 kleine stapeltjes bij de game afdeling
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
  zondag 21 maart 2004 @ 20:18:03 #5
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_17872547
Oi! Zag ik vandaag Final Fantasy XI liggen. Online spel zover ik het kon zien. Er zal vast al over gebabbeld zijn. Maar voor ik ook maar er over denk om 80 Euro neer te leggen wil ik wel eerst weten of het de moeite waard is.

Als je je afvraagt of ik into dit soort spelletjes ben is het antwoord ja. (Zwijmelt over heel vroeger, toen ie op z'n msxje Final Fantasy I en II en III enz speelde.... )
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_17876655
Ik ben nu bij het gevecht met Seymour op Mount Gagazet in FF 10. Wel jammer dat de voice acting zo dramatisch slecht is en ook nogeens out of synch.
pi_17886034
quote:
Op zondag 21 maart 2004 15:52 schreef pkwarts het volgende:
er lagen 2 kleine stapeltjes bij de game afdeling
is dat de media markt in den haag?
見なさい! 日本語!
  maandag 22 maart 2004 @ 14:45:21 #8
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_17887875
quote:
Op zondag 21 maart 2004 22:45 schreef Opie het volgende:
Ik ben nu bij het gevecht met Seymour op Mount Gagazet in FF 10. Wel jammer dat de voice acting zo dramatisch slecht is en ook nogeens out of synch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral omdat hij een zeer vermoeiende stem heeft.

Iemand nog iets over FF XI Een link naar een recentie wellicht? Ben een beetje lui realiseer ik me

[ Bericht 4% gewijzigd door Semisane op 22-03-2004 14:46:52 (Een spoiler optie is beter in dit geval. :)) ]
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 22 maart 2004 @ 18:49:23 #9
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_17893854
ff totaal ander vraagje;
Mijn vriendin zoekt eigenlijk een cactuar-knuffel.
Hoeft niet super groot te zijn ofzo, gewoon standaard..

Nu ken ik www.finalfantasygoodies.nl wel, maar daar moet dus eerst gestemd worden voor de knuffels, en dan is het nog maar de vraag of ze ze ooit gaan bestellen..
Weet iemand anders misschien een andere mogelijkheid?

thanks alvast.
pi_17894975
quote:
Op zondag 21 maart 2004 22:45 schreef Opie het volgende:
Seymour heeft juist de vetste voice acting van allemaal!
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_17897121
Ik wil weten hoe het verhaal verder loopt met ff x-2, maar ik wil ook de side-quests doen. Frustrerend...................
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
pi_17902175
dan save je je game op het point of no return, speel je em uit en ga je daarna verder met die savegame om de side-quests te doen
enneh, ik vind auron de coolste voice act hebben, yuna is echt zeer dramatisch in FFX-1
pi_17902653
quote:
Op maandag 22 maart 2004 19:39 schreef peristilius het volgende:

[..]

Seymour heeft juist de vetste voice acting van allemaal!
Sloom, emotieloos en totaal niet dreigend.

Yuna klinkt ook telkens alsof ze stoned is.
pi_17902800
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:45 schreef Semisane het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral omdat hij een zeer vermoeiende stem heeft.

Iemand nog iets over FF XI Een link naar een recentie wellicht? Ben een beetje lui realiseer ik me
Final Fantasy XI is het geld zeker waard. Ben nu zo'n 2 week aan het spelen en het is echt geweldig. Bedenk wel dat je nog zo'n 12 dollar per maand moet betalen en daar een creditcard voor nodig bent.

[PS2 / PC] Final Fantasy XI (Online)

voor reviews moet je hier zijn: http://www.gamerankings.com
  dinsdag 23 maart 2004 @ 08:38:13 #15
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_17905641

Ifrit
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 23 maart 2004 @ 10:50:44 #16
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_17907802
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:03 schreef Opie het volgende:

[..]

Juist omdat het zo emotieloos en kil is, is eht dreigend, ik vind Seymour wel goed gedaan.

X-2 "uitgespeeld". 67%. Ik ben toch teleurgesteld. Het was te makkelijk, en vooral het einde haalde het niet bij X. Beetje jammer. Toch maar een keertje 100%en.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 12:40:05 #17
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_17910476
Duh, je hebt um dus nog lang niet uitgespeeld
Pas bij 100%
SPOILER
istie echt uitgespeeld...
Ik zit nu op 63%, en ben ongeveer level 80..
Ben mijn special dress-spheres aan het levelen, leek me wel handig straks
pi_17910926
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 08:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
[afbeelding]

Ifrit
Ik weet nog steeds hoe ik met mijn Taru Taru voor het eerst mijn stad uit huppelde en ik een summoner voor de poort met al zijn summons zag patsen

Edit: Nog een paar summons opgezocht:

En nog een paar chocobo's:

[ Bericht 27% gewijzigd door kipknots op 23-03-2004 13:30:59 ]
  dinsdag 23 maart 2004 @ 14:52:43 #19
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_17913428
FF XI Ziet er echt fantastisch uit
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  dinsdag 23 maart 2004 @ 16:42:46 #20
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_17916252
Daaaaaaaaammmnnnn!!!

Ikke wil..

Toch nog ff een paar vraagjes, want wil het 592% zeker weten;
FF XI is Online-only?
Kan het alleen met Credit Card?

In je plaatjes zie ik 'gewone' characters (realistisch), en van die playmobil-poppetjes, what's up with that?

Ga het FF-XI topic ook wel doorlezen hoor

En heeft iemand nog een antwoord op mijn eerdere vragen over het verkrijgen van een knuffel-cactuar/chocobo ?
(niet bij finalfantasygoodies.nl)
pi_17918595
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 16:42 schreef PhaE het volgende:
Daaaaaaaaammmnnnn!!!

Ikke wil..

Toch nog ff een paar vraagjes, want wil het 592% zeker weten;
FF XI is Online-only?
Kan het alleen met Credit Card?
Yep, het is creditcard only.
quote:
In je plaatjes zie ik 'gewone' characters (realistisch), en van die playmobil-poppetjes, what's up with that?
Je kan bij het maken van je karakter kiezen tussen verschillende rassen, namelijk:

Hume: Mag duidelijk zijn, kan man of vrouw zijn.
Mithra: Vrouwelijk katachtig wezen, vergelijkbaar met Zidane uit FFIX
Galka: Groot en sterk mannelijk wezen.
Elvaan: Lelijke versie van de elf, kan man of vrouw zijn.
Taru Taru: De playmobiel poppetjes, kan man of vrouw zijn.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 22:05:41 #22
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_17924457
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 12:40 schreef PhaE het volgende:
Duh, je hebt um dus nog lang niet uitgespeeld
Pas bij 100%
SPOILER
istie echt uitgespeeld...
Ik zit nu op 63%, en ben ongeveer level 80..
Ben mijn special dress-spheres aan het levelen, leek me wel handig straks
Voor dat echte einde ga ik hem nog wel eens een keer 100% met guide uitspelen, maar toch...ik vind het gewoon een minder spel. Minder dan ik had verwacht, volgens mij hadden de makers nog zoveel meer coole dingen met het verhaal kunnen doen. En dan het hergebruiken van vijanden en omgevingen vind ik ook erg jammer, ik had toch een wat meer op zich zelf staand spel verwacht.
Ik zit op level 68,70,72, en had die special dresspheres bij het eind geen moment nodig.
SPOILER
Ik vind het wel een goed spel, een erg goede game, alleen waren mijn verwachtingen denk ik te hoog gespannen. Maar voor de Yuna fans is het echt genieten

[ Bericht 0% gewijzigd door Scylla op 23-03-2004 22:10:56 ]
pi_17926377
ik zou FFXI best willen kopen, maar toch ook weer niet, ik hou dr niet zo van om elke maand vast wat te moeten betalen, mischien als ik later groot geld verdien dat ik dan wat makkelijker ben, maar met mn studentensalarisje haal ik het niet

trouwens, die laatste screenshot van FFXI, best grappig dat die enorme samurai op zon relatief kleine chocobo zit, zou je haast niet zeggen dat ie dat gewicht ken dragen
  dinsdag 23 maart 2004 @ 23:11:48 #24
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_17926946
Mij lijk XI ook wel wat, alleen vind ik het te duur, zoveel game ik niet...en mijn arme PC zou gewoon ontploffen, zo mooi ziet het er uit en zo traag is mijn comp

Als XI nou eens voor de PS2 zou komen...was dat niet ook het geval?
  woensdag 24 maart 2004 @ 10:10:15 #25
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_17932119
Ooooooohhhh YEAH!

Gisteren dik bruin pak in de brievenbus, van Dimension Plus...

De Final Fantasy X-2 guide van Square Enix!

Watistie mooi watistie mooi

Ga nu snel verder zodat ik een new game plus kan starten

zit nu op level 80,81,82 met volledig gelevelde special dresspheres van Yuna en Rikku, dus zou moeten kunnen dacht ik zo.. die angra manyu ofzo lukte me ook zonder special dressspheres, al duurd het wel een half uur
pi_17934378
zo ja man die duurde bij mij ook vollop lang, kmoest eerst ook nog een hele tactiek uitdenken voor die gast
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:27:45 #27
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_17935864
Had ik geen zin in

Achteraf was het makkelijker geweest als ik een black mage op mijn garment grid had gehad (voor die rechterarm), maar die had ik dus niet, en wilde niet resetten en overnieuw beginnen.
Dus heb hem afgemaakt met de tetra-master garment grid en met een alchemist, berserker en een samurai
pi_17936665
hehe, das precies hoe ik het ook gedaan heb Z'n mp afgemaakt met de samurai en ervoor zorgen dat m'n chars ook geen mp meer hebben. daarna deed ie alleen nog maar osmose en steelde 0 mp Dus iedereen als een berserker daarna en maar berserk doen Begon met alchemist, berserk & dark knight
  woensdag 24 maart 2004 @ 19:07:47 #29
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_17943489
heb dus helemaal geen dress-sphere veranderd, hehehe..
Vond ik zonde van de AP

We proberen steeds 1 dress-sphere helemaal op 100% te krijgen voordat we aan een volgende beginnen
pi_17948741
Ik heb alleen mijn white mage op 100%, vind het alleen vreemd dat je maar zo wienig abilities heb, normaal gesproken heb je veel meer white magic.
  woensdag 24 maart 2004 @ 23:37:15 #31
18042 Tenusia
Power and Chaos
pi_17949722
Ik vond die angra manyu te makkelijk eigelijk. Hij duurde alleen lang, maar hij was niet uhmz echt gevaarlijk... zijn attacks stelde vrij weinig voor. Nee ik vond die dude die je krijgt vlak voor het einde als je die puzzel met dat geluid verklooit veel en veel moeilijker.

Ben nu bezig met New Game plus (ik wist in heel chapter 1 niet dat je ook andere steden kon bezoeken behalve de Hotspots ). Zit nu op 83% en heb bijna alle sidequests nu wel gedaan in chapter 1 Nog 1tje, en dan naar de volgende chapter (brrr gaat best lang duren nog denk ik zo ).
Lurking in the darkness, we await our chance to strike back.
XBox GamerTag: Tenusia
http://users.ign.com/collection/lordtenusia
  donderdag 25 maart 2004 @ 11:16:57 #32
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_17954997
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 22:53 schreef peristilius het volgende:
Ik heb alleen mijn white mage op 100%, vind het alleen vreemd dat je maar zo wienig abilities heb, normaal gesproken heb je veel meer white magic.
Hmm hoever ben je dan?

Want ik heb nu aardig wat dress-spheres vol, zit op 64% in chapter 5 en ben rond de level 82/83/84..

Effe denken hoor..

Yuna: White Mage ,Gunmage, Black Mage, Alchemist bij de laatste (999 AP! Pffff...)
Rikku: Thief, Black Mage, Berserker, bezig met Warrior
Paine: Warrior, Gunner, >weet niet meer<, bezig met Berserker.

en van Yuna en Rikku heb ik de special dress-sphere nu volledig geleveld.
Nou ja, volledig..
SPOILER
Trouwens, nog een vraagje he;
Is er een mogelijkheid om Auto-Life in dit spel te krijgen?
Want
SPOILER
  donderdag 25 maart 2004 @ 15:46:01 #33
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_17960941
Ik denk dat ik FFXI niet zal gaan gamen. Wil niet online met de PS2. Mijn volgende FF wordt uiteraard FFXII of de nieuwe FF die op de Cube moeten komen. (mits die laatste goed is)
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_17962298
Ik heb vanmiddag (eindelijk) de FFXII trailer bekeken, en het ziet erg vet uit! Ik vond de sfeer ook wel wijs, die er uit sprak, hij deed me wel een beetje Starwars achtig aan, en dan bedoel ik de nieuwe SW films.
pi_17963786
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 11:16 schreef PhaE het volgende:

[..]

Hmm hoever ben je dan?

Want ik heb nu aardig wat dress-spheres vol, zit op 64% in chapter 5 en ben rond de level 82/83/84..
Ik zit nu aan het begin van chapter 4 met alledrie rond de lvl 35 en 45% ofzo,
met yuna heb ik white mage 100% en black mage nu iets van 80% voor de rest bijna niks,
rikku heeft thief op ietss van 70% voor de rest niet veel soeps,
paine gun-mage en warrior rond de 80%
  vrijdag 26 maart 2004 @ 11:57:21 #36
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_17979532
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:10 schreef kipknots het volgende:

[..]

Final Fantasy XI is het geld zeker waard. Ben nu zo'n 2 week aan het spelen en het is echt geweldig. Bedenk wel dat je nog zo'n 12 dollar per maand moet betalen en daar een creditcard voor nodig bent.

voor reviews moet je hier zijn: http://www.gamerankings.com
Ok thanks voor de info! Klinkt goed tot nu toe....wellicht maar even wat geld opzij gaan zetten.
pi_18020396
nah zeg, het levellen gaat echt veels te snel en makkelijk in FFX-2, in 2 uur ofzo had ik mn characters van lvl 80 naar lvl 99 gebracht, ik kan me nog weken herineren dat ik met FF7 bezig was om te levelen
maarja, ik ga dan maar via infinito afmaken
pi_18027132
Die eindbaas in FFX-2, wat een flikker
Constant ziektes naar me gooien, ja , zo kan ik het ook
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  maandag 29 maart 2004 @ 22:00:13 #39
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_18051195
quote:
Op zondag 28 maart 2004 20:15 schreef Ker_Plunk het volgende:
Die eindbaas in FFX-2, wat een flikker
Constant ziektes naar me gooien, ja , zo kan ik het ook
Veels te makkelijk. (kuch Ribbon (ahum)

Heb FF8 PC op ebay gekocht, uit Singapore Ik moet alleen nog even een creditcard lenen. Trouwens, over 8 gesproken, waarom heet Squall in Kingdom Hearts Leon en niet gewoon Squall?
pi_18051760
quote:
Op maandag 29 maart 2004 22:00 schreef Scylla het volgende:

[..]

Veels te makkelijk. (kuch Ribbon (ahum)

Heb FF8 PC op ebay gekocht, uit Singapore Ik moet alleen nog even een creditcard lenen. Trouwens, over 8 gesproken, waarom heet Squall in Kingdom Hearts Leon en niet gewoon Squall?
Omdat hij zich schaamt dat hij zijn wereld niet heeft kunnen beschermen en een soort freaky kluizenaar is geworden die niet herkent wil worden ofzo.
pi_18054299
klopt, dat zegtie zelf nog in KH
is er trouwens al een echte release date voor Advent Children? of is het nog steeds "deze zomer"
  woensdag 31 maart 2004 @ 07:50:24 #42
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_18077544
pi_18080936
deze was geloof ik al eerder gepost... nog steeds though
ik ben wel blijdat FFXII wat minder... fleuriger stijl heeft dan FFX-2, in FFX-2 zag zelfs bahamut er fleurig uit met al die kleurtjes en details.
aan het logo van FFXII te zien zal het om de bad guy draaien
  woensdag 31 maart 2004 @ 13:29:33 #44
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_18082550
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 12:10 schreef Mastermaus het volgende:
deze was geloof ik al eerder gepost... nog steeds though
Nu istie in 640x480 beschikbaar
quote:
ik ben wel blijdat FFXII wat minder... fleuriger stijl heeft dan FFX-2, in FFX-2 zag zelfs bahamut er fleurig uit met al die kleurtjes en details.
Das eigenlijk wel een beetje een spoiler he
quote:
aan het logo van FFXII te zien zal het om de bad guy draaien
Dat is een judge
pi_18095598
ja dag, da's gewoon op mij azen, paar posts terug stond er dat de eindbaas ziektes naar me blijft gooien daar zei niemand wat over
anyhoo... hoe weet je dat de bad guy een judge is dan?
  donderdag 1 april 2004 @ 00:19:35 #46
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_18097488
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 23:03 schreef Mastermaus het volgende:
ja dag, da's gewoon op mij azen, paar posts terug stond er dat de eindbaas ziektes naar me blijft gooien daar zei niemand wat over
Spoiler omdat de aeons in deeltje X allemaal stierven, en er staat ook een achter, relax
quote:
anyhoo... hoe weet je dat de bad guy een judge is dan?
In FFXII komen er judges in het spel, en ik geloof zelfs dat Square dat ook bekend gemaakt heeft
pi_18108134
relaxing... maar nu ben ji jaant spoileren
ja ok, dat had ik ook gelezen, maar hoe weet je dan dat dat een judge is is de eindbaas een judge mischien?
  donderdag 1 april 2004 @ 14:58:12 #48
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_18108365
Dat zou heel goed kunnen natuurlijk, vooral omdat je de vermoedelijke hoofdpersoon in de gevangenis ziet
pi_18112131
om de logo in kwestie er maar bij te pakken:
[ja sorry ik kon em niet kleiner vinden]

ik ben trouwens op zoek naar een Piggyback guide voor Kingdom Hearts, iemand suggesties waar ik zou moeten zoeken/bestellen?

[ Bericht 28% gewijzigd door Mastermaus op 01-04-2004 17:50:40 ]
  donderdag 1 april 2004 @ 18:53:05 #50
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_18113793
Ik gebruik dit special-dresspheres eigenlijk nooit, is dat raar?
Afrika Paprika
  zaterdag 3 april 2004 @ 10:35:39 #51
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_18147568
quote:
Op donderdag 1 april 2004 18:53 schreef LuQas het volgende:
Ja heel raar

Boeien
pi_18154300
quote:
Op donderdag 1 april 2004 18:53 schreef LuQas het volgende:
Haha net zo'n Dr. Love vraag: "Mijn leuter is maar 3 cm, is dat raar?"
pi_18158613

C-c...

Zag Cactuars op Chocobo's rijden OMG dat gezicht
Maak er binnenkort een foto van
α & Ω
pi_18167166
Vriend van me liet zijn zilveren mem card zien met zijn FFX-2 savegame..en wat doet ie...saved over de mijne heen Kan dus opnieuw beginnen
α & Ω
  zondag 4 april 2004 @ 10:13:37 #55
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18167236
quote:
Op zondag 4 april 2004 10:05 schreef Ker_Plunk het volgende:
Vriend van me liet zijn zilveren mem card zien met zijn FFX-2 savegame..en wat doet ie...saved over de mijne heen Kan dus opnieuw beginnen

Je had hem toch al uitgespeeld?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_18171136
quote:
Op zondag 4 april 2004 10:13 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Je had hem toch al uitgespeeld?
bij eindbaas...dus einde net niet gezien...
ga nu met guide spelen
α & Ω
pi_18182387
da's wel flink balen, 2e keer had je beste met new game plus kenne doen... ken je niet een mem card lenen van een andere FFX-2 gamer?
  maandag 5 april 2004 @ 10:51:33 #58
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_18188035
zo!

weekie vakantie gehad, meteen mijn chars maar naar level 99 gegooid..
Leuke beestjes hoor, in die Via Infinito

Alleen baal steeds meer dat ik bepaalde dingen ben vergeten, waardoor ik nu geen
SPOILER
Denk dat ik morgen ofzo maar ga beginnen met een new game plus.
  maandag 5 april 2004 @ 13:59:29 #59
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_18191865
Vraagje:

Wat vinden jullie de beste guide;
Die van Brady of die van Piggyback?

Heb nu een guide voor FF X-2 van Brady, ziet er erg mooi uit.
Maar wil nu ook een guide voor FF X hebben, maar zit dus te twijfelen tussen Brady en Piggyback.
Qua prijs scheelt het maar een euro, dus tjah..

[edit]

Het is de Brady geworden

[/edit]
pi_18194367
waar bestel jij die die dan? of koop je ze in de winkel
  maandag 5 april 2004 @ 15:44:22 #61
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_18194465
Ik bestel ze gewoon bij Dimension Plus (www.dimensionplus.nl).
Ben ik erg tevreden over.
Nadat het geld binnen is (als je vantevoren betaald) heb je meestal de volgende dag het bestelde in huis. En ze gebruiken - als het mogelijk is - van de bubbeltjesenveloppen zodat je niet naar het postkantoor hoeft voor een dvd-tje ofzo. (Heb ik zo'n hekel aan.)
En ze hebben een handig spaarsysteem ook nog

En voor de rest kan je meestal bij nedgame.nl ook wel wat vinden, en natuurlijk www.gcshop.nl alleen die laatste hebben vooral games, niet echt guides enzo.
pi_18199490
Ik heb een FFVI guide samengesteld , dus als je interesse hebt kan je hem hier downloaden(PDF):

Beetje in de stijl van PiggyBack gedaan (hoewel minder illustraties vanwege printerinkt)

FFVI Guide

Ik ga voor PiggyBack
α & Ω
pi_18203319
Ik heb ook een PiggyBack X-2 guide, bevalt me erg goed moet ik zeggen.
pi_18204569
Ben m'n final fantasy 7 savegames na een zoveelste format kwijt,.
kan iemand mij deze sturen via email/msn: drako-at-dbxp-dot-org
of AIM: Eternal drako
heb google al afgezocht, niks dan gecheatte savegames
Ik zoek savegames net na het motorrijden op CD1.
Was al zo blij dat ik die kl*te shinra lift had gehaald, kan ik nu opnieuw beginnen.
Alvast bedankt
pi_18213786
helaas.. ik heb em op de PSX
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:26:32 #66
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_18214837
quote:
Op maandag 5 april 2004 18:51 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ik heb een FFVI guide samengesteld , dus als je interesse hebt kan je hem hier downloaden(PDF):

Beetje in de stijl van PiggyBack gedaan (hoewel minder illustraties vanwege printerinkt)

FFVI Guide

Ik ga voor PiggyBack
Ziet er netjes uit die guide!

Nu moet ik alleen FF VI nog hebben, hehehe...

Dacht al dat iedereen piggyback beter zou vinden, aangezien dat het enigste is wat ik hier hoor

Maar bij Brady staat weer "official guide" en het square enix logo, dus tjah.. Dacht neem ik die wel.
En ben nu eenmaal een gewoonte-dier, dus heb ik voor FF X ook de brady gehaald, staat ook mooier in de kast he
pi_18218731
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:26 schreef PhaE het volgende:

[..]

Ziet er netjes uit die guide!

Nu moet ik alleen FF VI nog hebben, hehehe...

Dacht al dat iedereen piggyback beter zou vinden, aangezien dat het enigste is wat ik hier hoor

Maar bij Brady staat weer "official guide" en het square enix logo, dus tjah.. Dacht neem ik die wel.
En ben nu eenmaal een gewoonte-dier, dus heb ik voor FF X ook de brady gehaald, staat ook mooier in de kast he
Ik snap het niet meer helemaal, Brady en Piggyback hebben allebei "The official guide"
Maar volgens mij maakt het ook niet echt veel uit welke nou beter is, ze doen het volgens mij allebei prima, anders zouden ze niet official zijn denk ik zo.
pi_18218779
quote:
Op maandag 5 april 2004 21:28 schreef Dbxp het volgende:
Was al zo blij dat ik die kl*te shinra lift had gehaald, kan ik nu opnieuw beginnen.
Alvast bedankt
Als je die lift al zo moeilijk vond staat je denk ik nog heel wat te wachten
  dinsdag 6 april 2004 @ 17:02:24 #69
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_18224495
Official guide gedoe:

Begreep ik ook al niet, dus heb gewoon iene-miene-mutte gedaan
pi_18228189
Guide een klein beetje geupdate:
Square logo op de voorkant gegooid (ten tijde van FFVI was het nog Squaresoft en om nostalgiese redenen)
Bij 'Contents' alles beter uitgelijnt, ziet er wat netter uit
α & Ω
pi_18229231
de plaatjes van setzer en strago staan verkeerd
  woensdag 7 april 2004 @ 10:18:54 #72
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_18240711
Vandaag komt mijn brady guide voor FF X binnen, la la la laaaaa
pi_18240833
vandaag krijg ik Diablo 2 - expansion binnen la la laaaaaa
  woensdag 7 april 2004 @ 10:29:36 #74
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_18240895
quote:
Op woensdag 7 april 2004 10:26 schreef Mastermaus het volgende:
vandaag krijg ik Diablo 2 - expansion binnen la la laaaaaa
Hey! wel on-topic blijven he!

Heb ik nog steeds niet gespeeld of zelfs bekeken, diablo..
Niet omdat het me niets lijkt, eerder omdat ik nu al tijd te kort kom
pi_18246284
De Piggyback heeft ook het Square-Enix logo (boeiend?).
Ik had dus de Brady guide besteld en krijg die van Piggy. Ken het verschil niet maar goed, de Piggy versie ziet er erg goed uit. (Heel veel plaatjes)
  woensdag 7 april 2004 @ 14:49:25 #76
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_18246756
Neuh, voor mij niet echt boeiend

de 1e guide die ik ooit besteld heb, dus ben sowieso tevreden

Voorheen printe ik altijd de guides van gamefaqs uit, hehehe.
Op het werk natuurlijk, ga zelf geen 70+ pagina's met platte tekst printen..

Enige voordeel wat die gamefaq guides hebben als ik het vergelijk met de Brady guide die ik nu heb voor FF X-2: In de platte tekst staat het echt stap voor stap, zodat je echt niets vergeet.
In de Brady guide staat dat niet altijd even duidelijk.
voorbeeldje:
SPOILER
pi_18253033
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 19:55 schreef makenshi het volgende:
de plaatjes van setzer en strago staan verkeerd

Morgen even opnieuw downen die PDF dan Wordt de 24ste keer dat ik voor die guide een pdf maak
α & Ω
  woensdag 7 april 2004 @ 21:40:32 #78
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_18259212
ARGH!

Ik word GEK van FF X-2...

Kzit nu in de Via Infinito, op leveltje 80+..
Maar aangezien ik wat mis, namelijk:
SPOILER
Iemand nog ideeen? Behalve elke keer loaden en proberen elk monster te Ejecten..
Want dan kom ik geen enkel level verder..

Kheb nu al mijn chars op level 99, en ben uit nijd maar aan het rondlopen om mijn dress-spheres te maxen..
pi_18276199
hmmz.
SPOILER
ik ben in V.I. gestopt bij leveltje 50 ongeveer, geen zin meer in... jammer dat het er zo eentonig uitziet
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:23:48 #80
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_18294282
quote:
Op donderdag 8 april 2004 15:21 schreef Mastermaus het volgende:
hmmz.
SPOILER
ik ben in V.I. gestopt bij leveltje 50 ongeveer, geen zin meer in... jammer dat het er zo eentonig uitziet
Dark element is geen spell/magic, het is een Fiend.
SPOILER
  vrijdag 9 april 2004 @ 16:31:53 #81
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_18303241
Hey, zijn we met z'n alleen het topic aan het leeg laten bloeden ofzo?

vrijdag 9 april 2004 @ 19:47:19 #82
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18307434
quote:
Square Enix heeft in het blad Jump bekend gemaakt dat ze werken aan de remakes van de NES spellen Final Fantasy I enFinal Fantasy II.

Beide spellen zullen extra vijanden en eindbazen bevatten, die in de originele versies niet aanwezig waren. In juli dit jaar zal Square Enix de spellen in Japan uitgeven.

Bron: Insidegamer
pi_18318021
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 10:23 schreef PhaE het volgende:

[..]

Dark element is geen spell/magic, het is een Fiend.
SPOILER
ok ik wist wel dat het een fiend was. met dark element. bedoelde ik dan ook non-elemental damage
en bashen... ja da's gewoon meppen, hack n slashen, buttonsmashen enz.. eigenlijk zoiets als die triggerhappy trick van jou [waar ik btw nog niet op was gekomen ]
SPOILER
  zondag 11 april 2004 @ 23:50:10 #84
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_18357693
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 11:41 schreef Mastermaus het volgende:

[..]
SPOILER
huh? hoe bedoel je?
SPOILER
Zijn nu dus opnieuw begonnen, dit keer met guide
Hoop nieuwe dingen gedaan en gezien al, en nog steeds in chapter 1
pi_18364223
Nou.. ik zit ongeveer op 20% nu, chapter 1, dressspheres gaan wel aardig Yuna en rikku en pain bijna de eerste 100%, paine heeft d'r special al.. en tjah.. beetje overal langskomen
  maandag 12 april 2004 @ 10:53:33 #86
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_18364509
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 19:47 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik ben een beetje klaar met de remakes Remake er dan eens een met de grafische kwaliteit van nu
pi_18367077
Als die games op de gba uitkomen wil ik ze eigenlijk wel hebben.
pi_18370464
@Phae, ik bedoel het completion percentage
pi_18372634

pi_18372755
quote:
Op maandag 12 april 2004 18:13 schreef kipknots het volgende:
[afbeelding]

Is het al enigzins bekent wanneer FF XI op de ps2 naar Europa komt? Dat wordt voor mij de reden om on-line te gaan met m'n ps2, alleen jammer dat FF XI zo duur is.
  maandag 12 april 2004 @ 23:10:07 #91
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_18380641
quote:
Op maandag 12 april 2004 16:30 schreef Mastermaus het volgende:
@Phae, ik bedoel het completion percentage
Ah okay

Hmmm, ik dacht dat de "key to succes" het beste item was wat je van hem kon krijgen.
Al een erg prettig item moet ik zeggen
  maandag 12 april 2004 @ 23:12:50 #92
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_18380691
quote:
Op maandag 12 april 2004 10:28 schreef wc-eend het volgende:
Nou.. ik zit ongeveer op 20% nu, chapter 1, dressspheres gaan wel aardig Yuna en rikku en pain bijna de eerste 100%, paine heeft d'r special al.. en tjah.. beetje overal langskomen
Heb je het beter gedaan dan ons, wij kwamen er in chapter 3 achter dat we die special van Paine waren vergeten
We hebben um net een half uurtje geleden opgehaald, heheheh.. (met een new game dus.)
  dinsdag 13 april 2004 @ 23:01:04 #93
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_18405248
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 19:47 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Mwah. Ik heb Origins op de PSOne al Die remakes zijn beter volgens mij, filmpjes erbij enzo. Enige die ik nog wil is FF3 van de NES, dan heb ik ze allemaal.

Als Square nou eens Tales of Phantasia in het Engels zou releasen op de GBA, en Treasure Hunter G, en Seiken 3, en Chrono Trigger.

Dan zou ik pas blij worden Van de zoveelste remake van FF1 (en 2) wordt ik dat namelijk niet.
pi_18417229
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 23:01 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Mwah. Ik heb Origins op de PSOne al Die remakes zijn beter volgens mij, filmpjes erbij enzo. Enige die ik nog wil is FF3 van de NES, dan heb ik ze allemaal.

Als Square nou eens Tales of Phantasia in het Engels zou releasen op de GBA, en Treasure Hunter G, en Seiken 3, en Chrono Trigger.

Dan zou ik pas blij worden Van de zoveelste remake van FF1 (en 2) wordt ik dat namelijk niet.
Ik heb Origins nog niet en ik denk dat het voor de mensen die op vakantie een goede game willen spelen wel een gewenste remake is.
  vrijdag 16 april 2004 @ 08:38:08 #95
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_18461369
Nieuwe FFXII character

April 15, 2004 - In the latest issue of Jump! Magazine, the next character in the upcoming Final Fantasy XII RPG was officially unveiled. Known as Pannero, the blonde 16-year old female is described as a "high-energy" teenager who loves to sing and dance and is a close personal friend of the main character Vaan. Unfortunately nothing else about the young girl was revealed, but it was speculated by Jump that her singing and dancing abilities may be incorporated into the gameplay somehow.

We'll be back with more on Final Fantasy XII, Pannero, her picture, and the inevitable stream of jailbait e-mails as soon as they become available.
pi_18488141
duidelijk een yuffie/selphie/rikku look-a-like
pi_18594318
wat een stilte opeens
iedereen te druk bezig met levellen?
  donderdag 22 april 2004 @ 09:48:08 #98
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_18603425
Yupz...

Al heb ik de laatste week weinig FF gezien, vooral bezig geweest met wat nieuwe (voor mij dan) games op de Pc installeren en kijken wat het is.
pi_18616719
haha ik ook hoor, kheb laatst een lucasarts point and click cd gevonden met oa Indiana jones en sam & max
en ik krijg binnenkort diablo 2 binnen
  vrijdag 23 april 2004 @ 11:29:50 #100
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_18629206
Ikke wil ook!

[quasi offtopic, de meesten hier houden er wel van denk ik]

Trouwens, zag bij Dimension Plus wel wat interessante Cd's voor de PC:

Een reis naar het verleden met dit prachtige machientje. Speel 5 van de klassiekers nu gelijk op je T.V., makkelijk en bovenal veel plezier van de klassieke games van Namco.
Sluit de Namco TV games rechtstreeks aan op je tv en kies uit de 5 games. Geen gedoe met losse cartridges. Alles zit ingebouwd in de joystick. Leuk om te spelen en ook leuk als een mooie collectors item.
De spellen op de Namco TV Games zijn:
-Bosconian
-Dig Dug
-Galaxian
-Pac Man
-RallyX

En dat voor 37,99 euro...
Yummie

Ennuh, deze twee?

Voor 9,99 euro per stuk..

[/quasi offtopic, de meesten hier houden er wel van denk ik]
pi_18738409
Ik heb eindelijk de moeite genomen me ook eens op dit forum te registreren. Dat werd wel tjd ook, na veel meelezen maar niet posten

Mijn naam is Marloes en ik ben redelijk verslaafd aan het spelen van FF. Ik ben inmiddels in het bezit van: Origins, Anthology, FFVI, FFVII, FFVIII en FFIX. Daarvan heb ik IV, VII, VIII en IX uitgespeeld. V heb ik bijna uitgespeeld en bij VI ben ik ongeveer halverwege. Op dit moment ben ik echter weer volop bezig om IX te spelen. Ik vind die game qua sfeer fantastisch! Qua verhaallijn haalt 'ie het niet bij VIII, maar ik blijf het een heerlijk spel vinden. Alleen jammer dat 'ie gisteren bleef hangen (?!) nadat ik Hilda had gesproken in het Desert Palace en we onderweg naar Lindblum zouden gaan. Gelukkig kort van te voren gesaved...

(en sinds gister ben ik ook eindelijk in het bezit van een PS2 )
"Do you know the difference between who and what you are?" - Transatlantic
  woensdag 28 april 2004 @ 10:04:05 #102
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_18738719
quote:
Op woensdag 28 april 2004 09:44 schreef Dark_Desires het volgende:
Ik heb eindelijk de moeite genomen me ook eens op dit forum te registreren. Dat werd wel tjd ook, na veel meelezen maar niet posten

Mijn naam is Marloes en ik ben redelijk verslaafd aan het spelen van FF. Ik ben inmiddels in het bezit van: Origins, Anthology, FFVI, FFVII, FFVIII en FFIX. Daarvan heb ik IV, VII, VIII en IX uitgespeeld. V heb ik bijna uitgespeeld en bij VI ben ik ongeveer halverwege. Op dit moment ben ik echter weer volop bezig om IX te spelen. Ik vind die game qua sfeer fantastisch! Qua verhaallijn haalt 'ie het niet bij VIII, maar ik blijf het een heerlijk spel vinden. Alleen jammer dat 'ie gisteren bleef hangen (?!) nadat ik Hilda had gesproken in het Desert Palace en we onderweg naar Lindblum zouden gaan. Gelukkig kort van te voren gesaved...

(en sinds gister ben ik ook eindelijk in het bezit van een PS2 )
Welkom op FOK! enjoy your stay Nu nog een fotoboek en een Gamecube
  woensdag 28 april 2004 @ 10:07:10 #103
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_18738780
Welkom Dark_Desires! (kewle naam trouwens )
pi_18753469
Me ode aan Xenogears :

α & Ω
pi_18754704
quote:
Op woensdag 28 april 2004 09:44 schreef Dark_Desires het volgende:
Alleen jammer dat 'ie gisteren bleef hangen (?!) nadat ik Hilda had gesproken in het Desert Palace en we onderweg naar Lindblum zouden gaan. Gelukkig kort van te voren gesaved...
En vandaag bleef 'ie dus weer op hetzelfde punt hangen
De muziek loopt zonder haperen door, maar het beeld blijft zwart...
  woensdag 28 april 2004 @ 21:30:40 #106
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_18755856
quote:
Op woensdag 28 april 2004 20:52 schreef Dark_Desires het volgende:

[..]

Game je die op een PSone of PS2 ? Is de cd beschadigd ? Wel origineel ?
pi_18758307
quote:
Op woensdag 28 april 2004 21:30 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Game je die op een PSone of PS2 ? Is de cd beschadigd ? Wel origineel ?
PS2 en de game is origineel (nog maar 2 weken geleden gekocht), beetje frustrerend...
  woensdag 28 april 2004 @ 22:52:33 #108
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_18758638
Vreemd. Ik heb 9 ook op de PS2 gegamed, maar nergens last van... Wel mooi klote natuurlijk
  donderdag 29 april 2004 @ 09:18:24 #109
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_18764248
Hoe heb je je PS2 staan?
Verticaal of horizontaal?
Heb ook problemen met FF 9 gehad in de PS2.

Klinkt raar, maarFF 9 deed het weer toen ik de PS2 uiteindelijk op de kop had staan, heheheh
Maar probeer hem eerst eens van verticaal naar horizontaal of viceversa te zetten..
  donderdag 29 april 2004 @ 09:21:35 #110
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_18764286
quote:
Op woensdag 28 april 2004 22:42 schreef Dark_Desires het volgende:

[..]

PS2 en de game is origineel (nog maar 2 weken geleden gekocht), beetje frustrerend...
Vreemd hoor,... probeer het idd eens verticaal
pi_18764659
Ga het vanavond nog eens proberen, bedankt!

Gister nog een klein stukje FFVI gespeeld. Ik ben ik de World of Ruin, bezig om m'n party weer bij elkaar te krijgen. Ik heb inmiddels Celes, Sabin, Edgar, Setzer, Cyan en Relm gevonden (en Terra natuurlijk).
  donderdag 29 april 2004 @ 10:22:14 #112
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_18765284
quote:
Op donderdag 29 april 2004 09:44 schreef Dark_Desires het volgende:
Ga het vanavond nog eens proberen, bedankt!

Gister nog een klein stukje FFVI gespeeld. Ik ben ik de World of Ruin, bezig om m'n party weer bij elkaar te krijgen. Ik heb inmiddels Celes, Sabin, Edgar, Setzer, Cyan en Relm gevonden (en Terra natuurlijk).
De worldmap music van de World of Ruins Wat is dat een cool spel he
  donderdag 29 april 2004 @ 10:38:24 #113
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_18765610
Inmiddels heb ik Final Fantasy X-2 uitgespeeld, op 91% zelfs, en ik moet zeggen dat ik het allemaal een beetje teleurstellend vind. Het is sympathiek van Square dat ze iets nieuws hebben geprobeerd, maar wat mij betreft mogen ze weer teruggaan naar een lineaire verhaallijn in hun volgende afleveringen, want in dit nieuwe systeem word je toch veel en veel minder bij het toch al niet zo boeiende verhaal betrokken. Ik miste ook de feminiene antiheld als een Sephiroth Kuja of Seymour.... Verder waren de gevechten te makkelijk, hoewel de snelheid dan weer een heel erg groot pluspunt is. Ook Paine mag wat mij betreft blijven, sympathiek wijf
Afrika Paprika
pi_18783091
quote:
Op woensdag 28 april 2004 20:52 schreef Dark_Desires het volgende:

[..]

Probleem 'opgelost', ik heb dit stuk op de PS1 opnieuw gespeeld en dat ging in 1 keer goed. Ben nu dus in Lindblum Castle.
pi_18785501
lekka lekka, ik ben nu laatste tijd echt non-stop aan het diablo'en
die charly's angel's vrolijkheid werd ik ffkes beu

hopen dat er meer info over FFXII uitkomt, ik ben echt benieuwd over de gameplay
pi_18804600
http://www.escaflowneonline.com/xenogears/

Dit noem ik een fan, wat een werk zeg
α & Ω
  zaterdag 1 mei 2004 @ 10:15:48 #117
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_18806414
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 02:04 schreef Ker_Plunk het volgende:
http://www.escaflowneonline.com/xenogears/

Dit noem ik een fan, wat een werk zeg
Het spel is ook gewoon GOD... ze zouden dit topic ook moeten aanpassen naar het grote SquareEnix topic zodat Xenogears en bv Chrono Cross ook besproken kunnen worden. Ga binnenkort een PSone kopen zodat ik Xeno en Chrono nog eens de gamen... op FFVII na de beste rpg's uit mijn leven
pi_18808709
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 10:15 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Het spel is ook gewoon GOD... ze zouden dit topic ook moeten aanpassen naar het grote SquareEnix topic zodat Xenogears en bv Chrono Cross ook besproken kunnen worden. Ga binnenkort een PSone kopen zodat ik Xeno en Chrono nog eens de gamen... op FFVII na de beste rpg's uit mijn leven
http://www.otaku.com/cgi-bin/itemview.asp?itemid=21500v

Dit heb ik weleens eens op ebay gezien (alle info op die site heeft die gast uit dit boek)
Als ik wat geld heb koop ik dit
α & Ω
  zaterdag 1 mei 2004 @ 19:07:25 #119
27446 putshady
Millencolin! BAM!
pi_18814773
Zijn de screens van Pannero (FFXII) hier al gepost? (Ik ben lui...)

Laat ik maar gewoon wat posten:

http://www.squarecn.com/ff/show.asp?owner=1&ID=3738

Wat scans uit een japans tijdschrift, met daarop Pannero.

Er is nog wel meer te vinden als het goed is...

[ Bericht 78% gewijzigd door putshady op 01-05-2004 19:19:43 ]
Gaat, en koop Silent Hill 4! Bij voorkeur voor mij.
  zaterdag 1 mei 2004 @ 19:30:53 #120
27446 putshady
Millencolin! BAM!
pi_18815325
http://www.squarenet.de/main.php?site=sn-news&id=1004

Mp3's en drie pics (uit de trailer)....

En een nieuwe trailer (zelf nog niet gezien):

http://jonnyram.com/bt/ffxii_jumpfesta.avi

Hij zou 60 mb moeten zijn, maar op het moment lijkt de link niet te werken. Misschien later.
  zaterdag 1 mei 2004 @ 19:41:29 #121
27446 putshady
Millencolin! BAM!
pi_18815548
http://www.ffdiscovery.com/xii/screenshots.php?do=jump

Wat screenshots van de trailer. Niet veel nieuws blijkbaar....
pi_18815895
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 19:07 schreef putshady het volgende:
Zijn de screens van Pannero (FFXII) hier al gepost? (Ik ben lui...)

Laat ik maar gewoon wat posten:

http://www.squarecn.com/ff/show.asp?owner=1&ID=3738

Wat scans uit een japans tijdschrift, met daarop Pannero.

[afbeelding]

[afbeelding]

Er is nog wel meer te vinden als het goed is...
Overduidelijk Vagrant Story invloeden, kijk maar naar de artwork van VS
α & Ω
pi_18815970
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 10:15 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Vind dat we dat zowieso mogen doen
Ik wil de goddelijkheid van Xenogears delen
Ga trouwens er een guide mee maken bestaande uit 2 sectie's; 1 deel gewoon de walktrough, andere met het verhaal en alles eromheen(met behulp van die site die ik eerder aangaf) aangezien dat enorm uitgebreid is en je zowieso niet alles kan volgen de eerste keer.
α & Ω
pi_18826634
hmm binnenkort is de nieuwe E3 er... wat betekend dat voor ons??... niet veel, alleen nieuwe trailers
  zondag 2 mei 2004 @ 08:05:00 #125
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_18827577
Xenogears is sowieso fantastisch.... iemand ooit Xenosaga gespeeld... de PS2 semi opvolger van Xenogears ?
  maandag 3 mei 2004 @ 15:04:59 #126
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_18857166
quote:
Op maandag 12 april 2004 10:53 schreef Chocobo het volgende:
Ik ben een beetje klaar met de remakes Remake er dan eens een met de grafische kwaliteit van nu
Dat gebeurt toch ook; het zijn geen NES graphics die ik op die screenshots zie.
  maandag 3 mei 2004 @ 15:07:36 #127
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_18857213
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 08:38 schreef Chocobo het volgende:
Nieuwe FFXII character

...the blonde 16-year old female is described as a "high-energy" teenager who loves to sing and dance...
Origineel.
pi_18859671
quote:
Op zondag 2 mei 2004 08:05 schreef Chocobo het volgende:
Xenogears is sowieso fantastisch.... iemand ooit Xenosaga gespeeld... de PS2 semi opvolger van Xenogears ?
Ik weet nog steeds niet of ik Xenogears geweldig of verschrikkelijk vind. Ik vind het heerlijk om zo'n diepgaand verhaal te hebben en tegelijkertijd word ik ziek van al die verschillende personages die ik moet zien te houden. En de gameplay is best aardig uitgewerkt, maar je bent het grootste deel van de tijd bezig met het volgen van het verhaal. Ik ben dan nog niet zo ver in het spel (ben net bij de reapers aanbelant) maar ik kan het verhaal al helemaal niet meer volgen en het lijkt steeds ingewikkelder te worden. Ik ben dan laatst wel opnieuw begonnen op de PS (emuleerde het spel eerst op de PC) en nu volg ik het allemaal wat beter.

Xenosaga trouwens niet gespeeld. Weet iemand welk deel uit het Xeno verhaal is (Xenogears is deel 5 van 6).
pi_18859715
Trouwens nog een tip die ik iedereen kan geven: Ga niet tegelijk met Xenogears, Chrono Cross, Final Fantasy IX en Final Fantasy XI bezig. Je houd weinig sociaal leven meer over
  maandag 3 mei 2004 @ 21:22:10 #130
57586 Bananenman
-----------
pi_18866095
EINDELIJK heb ik hem weer, Final Fantasy IX. Ik ga nú beginnen met spelen. Alexandria, here I come!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 00:46:13 #131
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_18871258
quote:
Op maandag 3 mei 2004 17:08 schreef kipknots het volgende:
Trouwens nog een tip die ik iedereen kan geven: Ga niet tegelijk met Xenogears, Chrono Cross, Final Fantasy IX en Final Fantasy XI bezig. Je houd weinig sociaal leven meer over
Xenogears en Chrono Cross Echt ongekend briljant !
  dinsdag 4 mei 2004 @ 07:26:46 #132
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_18873432
Nieuwe 168 MB FFXII trailer met battles (Insider only )
http://ps2movies.ign.com/ps2/video/ffxii_050304_qthigh.mov
  dinsdag 4 mei 2004 @ 09:00:56 #133
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18873962
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 07:26 schreef Chocobo het volgende:
http://ps2movies.ign.com/(...)v
Aaaaaaaaaaaargh...kan...vanavond...pas...downloaden...

Is het cool?
  dinsdag 4 mei 2004 @ 10:28:25 #134
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_18875322
quote:
Zit je vanavond op MSN?
  dinsdag 4 mei 2004 @ 10:28:58 #135
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_18875338
quote:
OOOOOHHHH ! Wow. Die summons op het einde

Je ziet aan alles dat ze geinspireerd zijn door FFTA De characters, de summons. Mooie wereld hebben ze gecreëerd. Ik heb er alle vertrouwen in dat XII weer gaat knallen.
pi_18876340
sterker nog,
SPOILER
  dinsdag 4 mei 2004 @ 11:21:56 #137
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_18876422
I know
  dinsdag 4 mei 2004 @ 21:24:39 #138
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_18889128
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 10:28 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

OOOOOHHHH ! Wow. Die summons op het einde

Je ziet aan alles dat ze geinspireerd zijn door FFTA De characters, de summons. Mooie wereld hebben ze gecreëerd. Ik heb er alle vertrouwen in dat XII weer gaat knallen.
Dat denk ik ook Gijs. Ivalice heerst
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:14:45 #139
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18890507
*downen*
  woensdag 5 mei 2004 @ 09:21:17 #140
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_18897928
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 22:14 schreef Strolie75 het volgende:
*downen*
En ?
pi_18897979
Ik heb dan wel geen insider account, maar kan hem wel downloaden
pi_18897994
ow en ik zit op 32% en 15 uur spelen chapter 2 hehehe ow wat ben ik sloom
pi_18899872
heh chapter 4 hebbie zo gedaan [tenminste als je niet voor de procenten gaat]
pi_18909483
dat filmpje is uber
  woensdag 5 mei 2004 @ 17:55:51 #145
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18909531
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 09:21 schreef Chocobo het volgende:
En ?
Ik heb hem nog niet gekeken. Zo even doen.
pi_18913843
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 09:26 schreef wc-eend het volgende:
Ik heb dan wel geen insider account, maar kan hem wel downloaden
Zelfde hier. Als je op de link klikt krijg je een access denied pagina met daarop een link naar het filmpje die wel werkt
  donderdag 6 mei 2004 @ 00:32:33 #147
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_18919150
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 21:13 schreef kipknots het volgende:

[..]

Zelfde hier. Als je op de link klikt krijg je een access denied pagina met daarop een link naar het filmpje die wel werkt
Das de lage resolutie
pi_18919820
Het filmpje heet anders ffxii_050304_qthigh.mov. Ik ga d'r maar van uit dat qthigh quicktime high of quality high staat, oftewel hoge resolutie. Filmpje is overigens 187 mb groot.
pi_18920992
jullie zijn allemal ign-insiders?
pi_18922056
Nope echt vaag.. met een download manager kon ik hem niet downen (acces denied).. maar zonder weer wel...
Het bestand heet: ffxii_050304_qthigh en is 187 MB (196.523.198 bytes)

EN ik ben geen ign insider.. zelfs niet normaal geristreerd
  donderdag 6 mei 2004 @ 07:41:52 #151
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18922410
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 02:31 schreef Mastermaus het volgende:
jullie zijn allemal ign-insiders?
Yep.
  donderdag 6 mei 2004 @ 07:43:09 #152
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18922419
Filmpje is trouwens geweldig! Deze game gaat heersen! Hoe krijgen ze de graphics uit de PS2??? Ik heb het idee dat de overgang tussen de het rondlopen en het vechten deze keer ook minimaal is!

Ik kan niet wachten...maar zal helaas moeten tot eind 2005.
pi_18940392
oja nu lukt het mij ook, die link heb k ff in een htmletje verwerkt, dan ken ik em wel via doelopslaanals opslaan...
ff zien hoor
  donderdag 6 mei 2004 @ 23:38:03 #154
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_18943558
Ziet er goed uit allemaal.
  donderdag 6 mei 2004 @ 23:41:36 #155
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_18943656
Ik ga toch de Final Fantasy Advance remake van 1 en 2 kopen als ze op de GBA uitkomen omdat ik alle FF's wil hebben, en omdat ik deeltje 2 op de PSOne waarschijnlijk niet snel zal spelen, omdat andere consoles voorrang krijgen en ik onderweg wel altijd met mijn SP speel
pi_18945461
en omdat die enorme pixels gewoon pijn aan je ogen doen na een tijdje
  vrijdag 7 mei 2004 @ 10:27:26 #157
50516 Jebus
badguy
pi_18949698
Ok Mastermaus, kan je mij als internet leek precies ff vertellen hoe je dat gedownload hebt bvd
Sold my Soul to Sony
pi_18951999
ok ik zal het proberen simpel te houden
open kladblok en vul dit in:
<a href=
http://ps2movies.ign.com/ps2/video/ffxii_050304_qthigh.mov
>PICK ME!</a>
daarna opslaan als...
en bij opslaan als type, veranderen in alle bestanden
daarna vul je bij bestandsnaam iets in van finalfantasy.html, als er maar .html achter staat
sla het daarna ergens op waar je em makkelij kken terugvinden, en open het, als het goed is opent je browser het en ken je em zo doel opslaan als'en
  vrijdag 7 mei 2004 @ 14:57:58 #159
50516 Jebus
badguy
pi_18954376
Danku Ik hoop dat dit altijd werkt bij die insider shit
Sold my Soul to Sony
  vrijdag 7 mei 2004 @ 15:54:17 #160
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_18956126
ik heb het nieuwe FFXII filmpje gekeken en vind het verschrikkelijk jammer dat het nog zolang duurt voordat hij hier weer uit gaat komen het filmpje is echt werkelijk fantastisch je krijg nu veel meer te zien van de gevechten en ook wat GF's. Ik kan echt niet meer wachten, maar het duurt echt nog zolang
pi_18957536
haha nu ik weer kyk, je had net zo goed hier doel opslaan als kenne doen

ik heb nu eindelijk dat filmpje gezien [de download bleef vastlopen]
en het ziet er idd goed uit, beter dan FFX, en toen hadden ze al echt alles uit de ps2 gehaald wat er uit gehaald kon worden.

[ Bericht 41% gewijzigd door Mastermaus op 08-05-2004 00:02:21 ]
pi_19020643
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 16:44 schreef Mastermaus het volgende:
haha nu ik weer kyk, je had net zo goed hier doel opslaan als kenne doen

ik heb nu eindelijk dat filmpje gezien [de download bleef vastlopen]
en het ziet er idd goed uit, beter dan FFX, en toen hadden ze al echt alles uit de ps2 gehaald wat er uit gehaald kon worden.
Dat zeggen ze wel vaker, ze moeten ophouden met dat zeggen, wordt vervelend.
pi_19022137
hehe sja die beweringen zijn er nu eenmaal als er een console nog vrij nieuw is
  maandag 10 mei 2004 @ 18:07:30 #164
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_19024577
Er is een nieuwe vertaling van FF6!

http://www.rpgone.net/
  dinsdag 11 mei 2004 @ 00:16:06 #165
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_19035398
quote:
Op maandag 10 mei 2004 18:07 schreef chibibo het volgende:
Er is een nieuwe vertaling van FF6!

http://www.rpgone.net/
? Wat bedoel je met vertaling ?
  dinsdag 11 mei 2004 @ 09:40:55 #166
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_19039199
Hij bedoelt (na het doorlezen van de site) dat de originele ROM vertaald is naar het engels vanuit het japans. Erg toffe site, ze hebben bijvoorbeeld ook DragonQuest vertaald.
Dan heb je dus een originele ROM om te spelen met een emulator
pi_19041542
Van het weekend heb ik ook FFX gekocht (voor ¤35,- kon ik dat niet weerstaan)

Ik ben op de Mushroom Rock Road en vindt het nu al een fantastische game. Ik moest wel even wennen aan het feit dat je niet zelf de camera niet zelf kunt roteren.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 17:14:50 #168
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_19050456
Heb het filmpje van FFXII gedownload en ben helemaal om! Zoals het er naar uit ziet krijgen we nu eindelijk weer eens een echt klassieke Final Fantasy. Zo te zien lijkt het me een soort mix van FFIX (de wereld en de kleuren) en FFVIII (zo komen de characters een beetje over) te worden en daar sta ik geenszins negatief tegenover Ik wil alleen zo graag weer een dier a la Red XIII of Cait Sith als playable character...
Afrika Paprika
pi_19050825
Hey Maus je leuke truc werkt niet bij mij, ik krijg gewoon de site die zegt dat ik me moet registreren.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 18:52:18 #170
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_19052608
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 00:16 schreef Chocobo het volgende:
? Wat bedoel je met vertaling ?
Wat PhaE zegt.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 19:04:37 #171
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_19052877
Dank u
pi_19057899
@ per: doe je doel opslaan als of klik je er gewoon op?
pi_19057930
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 17:14 schreef LuQas het volgende:
Zo te zien lijkt het me een soort mix van FFIX (de wereld en de kleuren) en FFVIII
vergeet FFTA niet
pi_19078397
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 22:16 schreef Mastermaus het volgende:
@ per: doe je doel opslaan als of klik je er gewoon op?
Doel opslaan, hij wil dan gewoon de website opslaan die ik dan kan openen en hij zegt dat ik geen insider ben
pi_19090448
aii dan hebben ze het gefixed...
pi_19113950
nieuwe trailers van Advent Children al gezien? van de E3, ik voorspelde ze al
ze staan op de homepage:
http://www.square-enix.co.jp/dvd/ff7ac/ enjoy
pi_19115146
filmpjes zijn top ergens ook de high res download versie en is de muziek speciaal voor gecomponeerd? of is het al bestaand? weet iemand dat? enneeeee... zag ik niet vincent valentine (die vamp/shooter die in die mansion in nibelheim lag) voorbijkomen??
pi_19126781
Wilde me opgeven voor FF XI beta test, maar kreeg alleen maar wit schermpje toen ik mijn ding instuurde
Vind ik lullig......
  vrijdag 14 mei 2004 @ 16:10:04 #179
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_19126957
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 07:27 schreef wc-eend het volgende:
is de muziek speciaal voor gecomponeerd? of is het al bestaand? weet iemand dat?
De muziek voor Advent Children is nieuw en gecomponeerd door Nobuo Uematsu.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 16:13:07 #180
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_19127044
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 16:03 schreef peristilius het volgende:
Wilde me opgeven voor FF XI beta test, maar kreeg alleen maar wit schermpje toen ik mijn ding instuurde
Vind ik lullig......
Uhm dude, FF XI is toch allang in de winkels, dus weinig te beta-testen hoor...
pi_19128717
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 16:13 schreef PhaE het volgende:

[..]

Uhm dude, FF XI is toch allang in de winkels, dus weinig te beta-testen hoor...
Uhm dude, de Europese versie is nog lang niet in de winkel en net zoals de Amerikaanse en Japanse versie wordt die ook gebeta-test. Anders zou ik toch geen uitnodiging krijgen om te beta-testen........
  zaterdag 15 mei 2004 @ 09:32:06 #182
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_19142294
Ik heb net geruchten gehoord en iets vaag gelezen dat SquareEnix ook voor Xbox games gaat maken Klopt dit.... ?
  zaterdag 15 mei 2004 @ 10:11:48 #183
58549 pkwarts
pixelfiel.
pi_19142569
square-enix is alleen WELLICHT (met grote nadruk) voor de xbox 2 te ontwikkelen.
final fantasy is daarbij geeneens genoemd.
[22:01] &lt;MrSubtle&gt; jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
pi_19146606
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 10:11 schreef pkwarts het volgende:
square-enix is alleen WELLICHT (met grote nadruk) voor de xbox 2 te ontwikkelen.
final fantasy is daarbij geeneens genoemd.
Krijgt de Xbox Unlimited Saga
Die mogen ze hebben van mij
  zaterdag 15 mei 2004 @ 15:06:36 #185
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_19147135
Mmm,.. interessant nieuws
  zaterdag 15 mei 2004 @ 18:55:25 #186
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19152160
Ik heb het ook in het Xbox topic gepost ja

IK WIL TROUWENS HELEMAAL NIET DAT SQUARE MULTICONSOLE IS WANT DAN MOET IK OOK DE VOLGENDE GENERATIE WEER 3 CONSOLES KOPEN
  zaterdag 15 mei 2004 @ 19:13:36 #187
58549 pkwarts
pixelfiel.
pi_19152608
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 18:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb het ook in het Xbox topic gepost ja

IK WIL TROUWENS HELEMAAL NIET DAT SQUARE MULTICONSOLE IS WANT DAN MOET IK OOK DE VOLGENDE GENERATIE WEER 3 CONSOLES KOPEN
als square final fantasy voor de xbox gaat uitbrengen is dat niet meer nodig
[22:01] &lt;MrSubtle&gt; jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
  zaterdag 15 mei 2004 @ 19:18:25 #188
58549 pkwarts
pixelfiel.
pi_19152722
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 14:37 schreef peristilius het volgende:

[..]

Krijgt de Xbox Unlimited Saga
Die mogen ze hebben van mij
wordt dan wel hét bordspel met de mooiste graphics
  zaterdag 15 mei 2004 @ 19:21:06 #189
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19152778
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 19:13 schreef pkwarts het volgende:

[..]

Zou mooi zijn Want eigenlijk ben ik de PS controller ook beu. En die komt er weeeer voor de PS3, zei het standaard draadloos
pi_19152899
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 19:21 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Zou mooi zijn Want eigenlijk ben ik de PS controller ook beu. En die komt er weeeer voor de PS3, zei het standaard draadloos
Hoe kan je de beste controller ooit zat zijn, dat ze hem niet vervangen heeft een goede reden
pi_19155931
idd, ik vind hem perfect. ik zou niet weten wat er bij zou moeten komen...
  zondag 16 mei 2004 @ 00:37:54 #192
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19162418
Beste controller ooit De enige waar ik meer pijn van krijg zijn die van de NES... TOTAAL geen ergonomie...
  zondag 16 mei 2004 @ 08:49:47 #193
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_19165660
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 19:13 schreef pkwarts het volgende:

[..]

Dat zou echt een droom zijn
pi_19171241
quote:
Op zondag 16 mei 2004 00:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Beste controller ooit De enige waar ik meer pijn van krijg zijn die van de NES... TOTAAL geen ergonomie...
whaha die van de 8-bit die was echt erg
pi_19171982
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 19:21 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

De pookjes mogen wat groter van mij maar voor de rest een perfecte controller,...komt door je chubby handjes
α & Ω
pi_19171990
quote:
Op zondag 16 mei 2004 08:49 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Dat zou echt een droom zijn
α & Ω
  maandag 17 mei 2004 @ 15:41:47 #197
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_19196170
Ik ben nog niet eens over de schok heen dat Square Nintendo heeft verlaten.

En de controller van de PSX/PS2 is een kloon van de SNES controller.

[ Bericht 0% gewijzigd door chibibo op 17-05-2004 15:56:27 (Nindendo?) ]
  maandag 17 mei 2004 @ 15:43:04 #198
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_19196203
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:41 schreef chibibo het volgende:
Ik ben nog niet eens over de schok heen dat Square Nindendo heeft verlaten.

?

Ze hebben pas FFCC uitgebracht ? Wie zegt dat ze weg zijn Ik hoop wel dat ze voor Xbox gaan maken
  maandag 17 mei 2004 @ 15:47:47 #199
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_19196349
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:43 schreef Chocobo het volgende:
Ze hebben pas FFCC uitgebracht ? Wie zegt dat ze weg zijn Ik hoop wel dat ze voor Xbox gaan maken
Vroeger, Choco, maakte Square uitsluitend spellen voor Nintendo. Dat was nog voor de tijd van FF7, die helaas maar weinigen hier hebben meegemaakt.
pi_19196449
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:41 schreef chibibo het volgende:
Ik ben nog niet eens over de schok heen dat Square Nindendo heeft verlaten.

FF:Crystal Chronicles net uit
FF:Tactics op de Gameboy Advance
er komt een nieuwe Final Fantasy voor de Nintendo DS

Jep, Square en Nintendo willen niets meer met elkaar te maken hebben
pi_19196491
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 17:14 schreef LuQas het volgende:
Heb het filmpje van FFXII gedownload en ben helemaal om! Zoals het er naar uit ziet krijgen we nu eindelijk weer eens een echt klassieke Final Fantasy. Zo te zien lijkt het me een soort mix van FFIX (de wereld en de kleuren) en FFVIII (zo komen de characters een beetje over) te worden en daar sta ik geenszins negatief tegenover Ik wil alleen zo graag weer een dier a la Red XIII of Cait Sith als playable character...
Voro zover ik weet gaat FFXII zich in dezelfde wereld als FF Tactics Advance afspelen, Ivalice. Dus als je wil weten wat je kan verwachten mbt de setting, zou ik even wat info over Tactics Advance opzoeken
  maandag 17 mei 2004 @ 15:54:53 #202
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_19196547
Okee, een kleine verduidelijking van mijn eerdere post:

Ik ben nog niet eens over de schok heen dat Square Nintendo ooit heeft verlaten.
pi_19196586
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:54 schreef chibibo het volgende:

Ik ben nog niet eens over de schok heen dat Square Nindendo ooit heeft verlaten.
Ik ook niet

Die eikels verplichtten me daardoor om Sony consoles te kopen

Maar goed, FFVII en X waren dan ook best wel goede spellen, dus het was het wel waard (VIII wat minder en IX nooit gespeeld, die moet ik nog eens oppikken )
  maandag 17 mei 2004 @ 16:00:49 #204
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_19196693
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:54 schreef chibibo het volgende:

Ik ben nog niet eens over de schok heen dat Square Nintendo ooit heeft verlaten.
Ik vond de stap naar de PSX briljant
pi_19196734
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:00 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ga jij je ff schamen en je opsluiten in je kamer met een SNES met een Final Fantasy VI cartridge erin.
  maandag 17 mei 2004 @ 16:02:24 #206
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_19196737
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:56 schreef E_Motion het volgende:
Ik ook niet

Die eikels verplichtten me daardoor om Sony consoles te kopen
Ons eerst lekker maken met een N64 demo, en dan gauw overstappen.
quote:
Maar goed, FFVII en X waren dan ook best wel goede spellen, dus het was het wel waard (VIII wat minder en IX nooit gespeeld, die moet ik nog eens oppikken )
Da's waar. (hoewel ik zelf FF8 en FF10 minder vind)
  maandag 17 mei 2004 @ 16:03:17 #207
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_19196753
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:00 schreef Chocobo het volgende:
Je trapt op m'n ziel, Cho.
pi_19196788
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:02 schreef chibibo het volgende:

[..]

Ons eerst lekker maken met een N64 demo, en dan gauw overstappen.
[..]
Ja
Maar ze zijn weer (half) terug bij het oude honk
Nu nog ff FFXII ook op de Cube uitbrengen. Toe maar Square. Jullie kunnen het
quote:
Da's waar. (hoewel ik zelf FF8 en FF10 minder vind)
Verschil in smaak denk ik Maar FF9 is het dus wel behoorlijk waard?
  maandag 17 mei 2004 @ 16:14:41 #209
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_19196998
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:04 schreef E_Motion het volgende:
Verschil in smaak denk ik Maar FF9 is het dus wel behoorlijk waard?
De meningen verschillen, maar als je van de oudere FF's houdt (1-6) dan zul je deel 9 ook wel kunnen waarderen.
pi_19197101
nou nou, stap naar psx slecht... op dat moment was de PSX de beste console die er was, hij was veel krachtiger dan de N64, dan zou een FF niet tot zn recht komen. had nintendo maar een betere console moeten maken toen.

de x-box zou denk ik een betere keuze zijkn geweeest voor FFX en verder, daar tover je veel mooiere en scherpere beelden op dan de PS2. alleen de controller van de xbox is zo'n enorme koelkast.
maar da's allemaal mijn mening he, ik vind dat je niet op 1 console moet blijven omdat het nintendo of sony heet, maar omdat deze krachtiger is

en nog ff over FFXII Ivalice is nu niet alleen meer de wereld, het is nu slechts een land, er zijn nu geloof ik 3 landen in dit verhaal
pi_19197218
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:20 schreef Mastermaus het volgende:
nou nou, stap naar psx slecht... op dat moment was de PSX de beste console die er was, hij was veel krachtiger dan de N64, dan zou een FF niet tot zn recht komen. had nintendo maar een betere console moeten maken toen.

de x-box zou denk ik een betere keuze zijkn geweeest voor FFX en verder, daar tover je veel mooiere en scherpere beelden op dan de PS2. alleen de controller van de xbox is zo'n enorme koelkast.
maar da's allemaal mijn mening he, ik vind dat je niet op 1 console moet blijven omdat het nintendo of sony heet, maar omdat deze krachtiger is

en nog ff over FFXII Ivalice is nu niet alleen meer de wereld, het is nu slechts een land, er zijn nu geloof ik 3 landen in dit verhaal
"een FF niet tot zijn recht komen?"

Dat heeft wmb weinig met de specs van een console te maken. Sowieso ben ik iemand die de hele "welke console is krachtiger"-discussie niet snapt, omdat het wat mij betreft om de games gaat en de gameplay in die games, maar bij een RPG heb ik dat gevoel al helemaal.

Het belangrijkste in een RPG is wat mij betreft het verhaal. Eye candy is leuk, maar of je net gesummonde Bahamut nou uit 10.002 polygonene met 8x FSAA bestaat of uit 3.000 met simpele 2x FSAA maakt wat mij bereft voor de gameplay he-le-maal niets uit.

Maar goed, das allemaal IMHO.
pi_19197255
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:14 schreef chibibo het volgende:

[..]

De meningen verschillen, maar als je van de oudere FF's houdt (1-6) dan zul je deel 9 ook wel kunnen waarderen.
Ik hou van alles wat FF heet. Ik hoef maar een chocobo, moogle,tonberry of marlboro op het scherm te zien en ik ben gelijk geboeid.

Ik pik em wel ff op, kost nu toch maar 20 euro max nog
  maandag 17 mei 2004 @ 16:35:36 #213
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_19197422
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:20 schreef Mastermaus het volgende:
Qua rekenkracht moet de PSX toch echt het onderspit delven tegen de N64, maar hij heeft natuurlijk het voordeel dat de opslagcapaciteit van een CD velen malen hoger is dan die van een cartridge, waardoor o.a. FMV en een 'studio soundtrack' tot de mogelijkheden behoort (hoewel FF7 van het laatste geen gebruik maakte).

Natuurlijk was een FF op de N64 wel tot z'n recht gekomen, dit was nl. op de NES en SNES ook mogelijk. Het zou echter niet de FF7 zijn geweest zoals we die nu kennen.
quote:
ik vind dat je niet op 1 console moet blijven omdat het nintendo of sony heet, maar omdat deze krachtiger is
Eensch. Het gaat om de spellen, niet om de hardware. Gelukkig bieden alle consoles wel spellen die de moeite waard zijn.
  maandag 17 mei 2004 @ 16:38:27 #214
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19197493
Chi Ik ben het zo eens met jou Ik hoef niet eens te reageren eigenlijk
  maandag 17 mei 2004 @ 16:43:05 #215
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_19197616
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:27 schreef E_Motion het volgende:
Ik hou van alles wat FF heet. Ik hoef maar een chocobo, moogle,tonberry of marlboro op het scherm te zien en ik ben gelijk geboeid.
Dan komt het wel goed.
En dan nog... zelfs een slechte FF is een goede RPG.
pi_19201828
quote:

[..]

Ik pik em wel ff op, kost nu toch maar 20 euro max nog
  maandag 17 mei 2004 @ 23:58:29 #217
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_19206822
quote:

[..]

maandag 17 mei 2004 @ 23:58:55 #218
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_19206833
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:43 schreef chibibo het volgende:

[..]
zelfs een slechte FF is een goede RPG.
Wat een quote
pi_19220825
ja ok, ik bedoelde dus.. het Beste tot zn recht. als ze NU een de FFXII zouden uitbrengen op een SNESje ipv de PS2 zou je natuurlijk ook hebben gezegt, heu kon je dat niet beter daarop doen?

en het boeit mij wel of een bahamut grafisch er beter uit ziet, omdat het voor mij die dingetjes zijn die ik niet enkelt als extra beschouw maar als een deel van het geheel, het verhaal heeft voor dan nog mij wel prioriteit als ik een nieuwe game beoordeel [ik zou nu natuurlijk geen FF6 kunnen beoordelen op grafix].
FFX-2 is voor mij een voorbeeld van een FF waar het grafisch beter uit ziet dan het verhaal [IMHO uiteraard] kheb bij elke FF die ik gespeeld heb wel een leuke gameplay gevonden.

maar ok om iedereen niet gelijk op mijn dak te krijgen, en deze topic gaat niet over mijn visie op games... zoals chibibi al zei: een slechte FF is nog steeds een goeie RPG, anders bleef ik hier natuurlijk niet kyken in deze thread

[ Bericht 19% gewijzigd door Mastermaus op 18-05-2004 16:47:44 (i suck @ spelling) ]
pi_19221981
Snap het nooit N64 is krachtiger dan een PSX............. WAAROM ZIEN DIE SPELLEN ER DAN NIET UIT???!!!!!
Ik ben wel blij met sony.......
pi_19222013
Heb net trouwens eindelijk FF X-2 een keer uitgespeeld, vond het einde beetje tegenvallen...... misschien omdat ik maar 68% had maar toch.......
De rest van het spel was wel vet
pi_19226617
sja... veel spellen die op de N64 kwamen zagen er echt slecht uit, tis dat het hier net vermeld werd anders had ik het nooit opgezocht...

maar daar gaat het hier niet over

congratz met uitspelen, nu nog ff voor 100% gaan
  dinsdag 18 mei 2004 @ 21:08:33 #223
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19226638
Nee de PSX spellen waren mooi Zelfs een game als FF9 is superblokkerig man! Maar goed, daar gaat het niet over
pi_19227037
Nou, vind FFIX nog ERG mooi, al speel je hem in de PS2 heb je ook geen last meer van blokjes.

Weet iemand nog een goede link voor dat FFXII filmpje?
pi_19244265
Ik ben nog steeds onder de indruk van Ashe uit FFXII

pi_19258765
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:03 schreef Opie het volgende:

[..]

Yuna klinkt ook telkens alsof ze stoned is.
Ik vond SEPHIROTH pas Freaky and cool.

KEEP FF7 ALIVE !!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_19258999
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 00:14 schreef PSyCHOBOy het volgende:

[..]

Ik vond SEPHIROTH pas Freaky and cool.

KEEP FF7 ALIVE !!!!!!!!!!!!!!!!!
Sephiroth is de beste bad guy uit een game ooit.
pi_19259453
Jah idd. ik vond Seymour niet echt indrukwekkend.

Verhaal van ff7 was zo veel beter dan van ff10

laatstgenoemde heeft natuurlijk wel betere graphics.

Maar Sephiroth was gewoon als karakter veel beter ontwikkeld.

Storyline van ff7 raakte me gewoon meer.

Ik hoop dat er ooit alsnog een vervolg op komt.

FF7fanboy 4 ever!
  donderdag 20 mei 2004 @ 09:06:38 #229
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_19263166
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 00:38 schreef PSyCHOBOy het volgende:
Jah idd. ik vond Seymour niet echt indrukwekkend.

Verhaal van ff7 was zo veel beter dan van ff10

laatstgenoemde heeft natuurlijk wel betere graphics.

Maar Sephiroth was gewoon als karakter veel beter ontwikkeld.

Storyline van ff7 raakte me gewoon meer.

Ik hoop dat er ooit alsnog een vervolg op komt.

FF7fanboy 4 ever!
FFVII is idd niet te verslaan... die setting en verhaal zijn echt heersend... die wereld en prachige muziek maken het spel echt uniek... ik hoop dat ze die ooit nog eens remaken,... een 3D versie ofzo... lijkt me echt gaaf om met prachtige graphics door Midgar of Kalm town te lopen
pi_19267310

Zit een error in me FFX-2 game Paine heeft Berserk en Poison opgelopen maar het wil niet meer weggaan, ook niet na remedy's en saven Iemand een idee?
Anders kan ik WEER opnieuw beginnen, en daar heb ik echt geen zin meer in
  donderdag 20 mei 2004 @ 13:45:44 #231
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_19268214
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 13:06 schreef CaptainMiller het volgende:

Zit een error in me FFX-2 game Paine heeft Berserk en Poison opgelopen maar het wil niet meer weggaan, ook niet na remedy's en saven Iemand een idee?
Anders kan ik WEER opnieuw beginnen, en daar heb ik echt geen zin meer in
Probeer ipv remedy anders eens antidote en iets tegen beserk... een error kan ik me niet voorstellen.... overnachten zou je ook kunnen proberen Zoek anders een kikkerhotel ofzo... daar heb je kikkers die je genezen
  donderdag 20 mei 2004 @ 13:46:36 #232
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19268238
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 13:45 schreef Chocobo het volgende:

Zoek anders een kikkerhotel ofzo... daar heb je kikkers die je genezen
!

Kikkerhotels
  donderdag 20 mei 2004 @ 13:47:42 #233
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_19268262
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 13:46 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

!

:'(

Kikkerhotels
Ja,... "Kikker Inn"
pi_19268365
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 13:45 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Probeer ipv remedy anders eens antidote en iets tegen beserk... een error kan ik me niet voorstellen.... overnachten zou je ook kunnen proberen Zoek anders een kikkerhotel ofzo... daar heb je kikkers die je genezen
Alles al geprobeerd, dood laten maken, overnachten, nieuwe chapter begonnen,...alles
  donderdag 20 mei 2004 @ 17:11:17 #235
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_19272687
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 13:52 schreef CaptainMiller het volgende:

[..]

Alles al geprobeerd, dood laten maken, overnachten, nieuwe chapter begonnen,...alles
Dan moet je stoppen
pi_19274006
wat voor accesoiry heeft ze? als het iets met soul is ofzo dan hoort het bij het item

wrslk is het de accesoiry
pi_19274132
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 18:14 schreef Mastermaus het volgende:
wat voor accesoiry heeft ze? als het iets met soul is ofzo dan hoort het bij het item

Een accesoiry die je standaard poisoned? Das pas handig.....
pi_19274491
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 18:14 schreef Mastermaus het volgende:

Verrek, kan waar zijn Heb wel een acc. die Bloodsoul heet en als ability iets van Minja Soul,...ff checken
pi_19274903
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 17:11 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Dan moet je stoppen

Lag dus aan de acc. raar, nog nooit zoiets gezien in een FF dat een acc. de statusaillments gewoon altijd vasthoudt
  donderdag 20 mei 2004 @ 19:39:52 #240
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_19275632
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 19:03 schreef CaptainMiller het volgende:

[..]

Lag dus aan de acc. raar, nog nooit zoiets gezien in een FF dat een acc. de statusaillments gewoon altijd vasthoudt
Maar daar krijg je ook echt gigantische strength-boost voor terug! Het was een van mijn favoriete acc, maar dan met Rikku. Rikku als Berserker en dan supernselle attacks met megaveel strength, heerlijk!
Afrika Paprika
  vrijdag 21 mei 2004 @ 08:20:10 #241
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_19286254
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 19:03 schreef CaptainMiller het volgende:

[..]

Nou gelukkig maar
pi_19288890
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 09:06 schreef Chocobo het volgende:

[..]

FFVII is idd niet te verslaan... die setting en verhaal zijn echt heersend... die wereld en prachige muziek maken het spel echt uniek... ik hoop dat ze die ooit nog eens remaken,... een 3D versie ofzo... lijkt me echt gaaf om met prachtige graphics door Midgar of Kalm town te lopen
FF7 is al 3D
pi_19292865
wheheh idd, told ya je krijgt er idd veel voor terug, als je pain bv toch alleen maar om te attacken gebruikt dan is berserk wel handig
http://www.worthplaying.com/e3_2004.php?op=viewarticle&artid=507 voor screenies van FFXII, meeste kennen we al van de filmpjes though
pi_19299255
Wat vinden jullie van FF:CC?
Heb hem net 30 min. gezien bij een vriend en moet zeggen, ben er erg gecharmeerd door
Erg fantasy in tegenstelling tot FFX & FFX-2 wat ik jammer vind bij die delen.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 19:19:40 #245
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_19299282
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:38 schreef E_Motion het volgende:

[..]

FF7 is al 3D
Ja de characters
pi_19308498
Ik ben nu weer bezig MET finalfantasy X

Weet iemamd de beste combinaties van (armor)/wapens?

En een Walktrough zou ook wel prettig zijn (ik wil niks missen )
pi_19308755
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 01:32 schreef PSyCHOBOy het volgende:
Ik ben nu weer bezig MET finalfantasy X

Weet iemamd de beste combinaties van (armor)/wapens?

En een Walktrough zou ook wel prettig zijn (ik wil niks missen )
Weapons: Sowieso zo snel mogelijk de Celestials halen, want anders kom je niet boven de 9999 damage uit.

goeie armor (IMHO): 4 slots - Break HP Limit, Ribbon (moet je wel ff Dark Matter x99 per character hebben ) ,Evade & Counter & Magic Counter

voor walkthrough: www.gamefaqs.com
pi_19308764
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 19:19 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ja de characters
en de omgevingen ook. Maar dan prerendered
  zaterdag 22 mei 2004 @ 07:41:24 #249
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_19310591
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 01:48 schreef E_Motion het volgende:

[..]

en de omgevingen ook. Maar dan prerendered
Ja nou noem jij dat maar 3D dan ok.... Ik noem het statische achtergronden
pi_19328185
haha ik noem het ook maar statische achtergronden
nee, een 3dversie van FF7, concept klinkt wel leuk. maar zoals ze bij square-enix al zeggen. ze raken het liever niet aan, om de fanboys niet teleur te stellen. FF7 is zover omhoog gehyped dat het te moeilijk is om daar een gelijkwaardige spel van te maken. al was het maar een ps2-versie ofzo.

ps, vinden jullie ook niet dat tifa heel wat kleinere boobies heeft gekregen in advent children
lekgeprikt door cloud's pointy hair?
pi_19332462
Wie is er hier nog bezig met FFX-2 behalve ik (schaam schaam) Ik zit nog 32% en in chapter 2 hehehehe ik ga elke area langs in elk chapter..
pi_19333541
46 % , chapter 3
pi_19335067
hehehe
pi_19336276
ik ben eigenlijk momenteel helemaal niet bezig met een FF... schaam schaam..
ja vorige week had ik een poging gemaakt om met FF6 te beginnen, maar ik zit nu eigenlijk vaker te enemy territory'en of te diablo'en
en oja, af en toe school en uitgaan hahaha

edit: nou vergeet ik wel ff te melden dat ik de complete FF-unlimited reeks aan het binnenslurpen ben 25 afleveringen, heeft iemand deze al gezien?
  zondag 23 mei 2004 @ 14:59:23 #255
70110 peristilius
High times
pi_19336508
Zit op 68% in chapter 1
Wil nog wel voor de 100% gaan maar heb ik nu ff geen zin in.
pi_19340664
jah, ik moet en zal die 100% perfect ending krijgen
maar niet vandaag
ik zal dr waarschijnlijk pas weeer in de zomer mee verder gaan, als ik niet aan het buiten spelen ben
pi_19341121
quote:
Op zondag 23 mei 2004 14:59 schreef peristilius het volgende:
Zit op 68% in chapter 1
Wil nog wel voor de 100% gaan maar heb ik nu ff geen zin in.
Ja jij hebt hem al een keer uitgespeeld zeker? ik nog niet
  maandag 24 mei 2004 @ 10:29:42 #258
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_19357154
Zelfde probleem hier, 1 keer uitgespeeld, iets van 72%.

Dacht ik lekker opnieuw beginnen voor de 100%, maar kan er geen zin in krijgen.. Speel nu liever FF X dan FF X-2. Heb zo'n tering-hekel aan dat in elke chapter bij iedereen langsgaan voor die stomme lui op de calm-lands, bah.
  maandag 24 mei 2004 @ 16:33:44 #259
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_19366269
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 17:35 schreef peristilius het volgende:
Heb net trouwens eindelijk FF X-2 een keer uitgespeeld, vond het einde beetje tegenvallen...... misschien omdat ik maar 68% had maar toch.......
De rest van het spel was wel vet
Je moet op twee momenten in het spel fluiten met X, als je dat hebt gedaan krijg je het alternatieve, uitgebreidere en gelukkiger einde, welke wel heel erg mooi is.
Afrika Paprika
pi_19387063
klopt, maar dat 100% einde is ook moeilijk, moe je een bepaalde dungeon helemaal afwerken. en dat wordt best saai na een tijdje
  dinsdag 25 mei 2004 @ 11:38:28 #261
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_19387220
En die 'bepaalde' dungeon is bij de laatste 10 a 20 gedeeltes bijna onmogelijk als je bepaalde items niet hebt.. en die had ik niet de vorige keer..
pi_19449357
zijn we al aan het spoileren?
any hoo, toen ik er aan begon had ik blijkbaar die bepaalde items al want ik zit nu vast in lvl 50 ofzo. er zijn daar 2 'bepaalde' fiends die ik dan niet aankan
nl
SPOILER
pi_19449937
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 16:05 schreef Mastermaus het volgende:
zijn we al aan het spoileren?
any hoo, toen ik er aan begon had ik blijkbaar die bepaalde items al want ik zit nu vast in lvl 50 ofzo. er zijn daar 2 'bepaalde' fiends die ik dan niet aankan
nl
SPOILER
SPOILER
  donderdag 27 mei 2004 @ 16:40:53 #264
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_19450165
SPOILER
pi_19470968
t gaat er niet om dat ik ze ken ontwijken, t gaat er om dat ik ze neer moet en zal krijgen
tis net zon principe als nooit uit een battle wegrennen
in lvl 50 moet je die beesten toch wel aankunnen toch?
SPOILER
  vrijdag 28 mei 2004 @ 15:08:21 #266
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_19473427
Aaaaahh, okay.. als je zelf level 50 bent bedoel je?

Mwoah.... Nee.

Minimaal leveltje 80 ofzo toch wel...

ennuh;
SPOILER
pi_19476993
Ow, me FFIX Guide:

FFIX Guide (.pdf)
  vrijdag 28 mei 2004 @ 17:39:34 #268
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19477335
Link ze eens allemaal
pi_19484633
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 17:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Link ze eens allemaal
?
  vrijdag 28 mei 2004 @ 23:15:26 #270
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19484990
Als je guides
pi_19490761
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 15:08 schreef PhaE het volgende:
Aaaaahh, okay.. als je zelf level 50 bent bedoel je?
neuh dungeon lvl 50, mn char's zijn al lvl 99
SPOILER
pi_19490827
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 17:23 schreef CaptainMiller het volgende:
Ow, me FFIX Guide:

FFIX Guide (.pdf)
ziet er mooi uit, maar ik zou toch maar even naar de spelfouten kyken
pi_19548504
quote:
Ow, me FFIX Guide:

FFIX Guide (.pdf)
FFIX
  dinsdag 1 juni 2004 @ 10:10:44 #274
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_19555279
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 11:56 schreef Mastermaus het volgende:
SPOILER
Hehehe, ikke begraip

Met die mega-tonberry heb ik geen problemen meer, die lukt redelijk makkelijk als je
SPOILER
hebt...

Die draak heb ik nog niet geprobeert eigenlijk...
pi_19556863
quote:
Op zondag 23 mei 2004 14:46 schreef Mastermaus het volgende:
edit: nou vergeet ik wel ff te melden dat ik de complete FF-unlimited reeks aan het binnenslurpen ben 25 afleveringen, heeft iemand deze al gezien?
Heb de eerste 8 afleveringen origineel op dvd, ik moet zeggen ik vindt het echt een coole serie.
Je moet er wel van houden, maar dat is met alles zo dus...
De summongun (genaamd mahgun(weet alleen niet of je het ook zo schrijft maar goed )) van kaze is zo uber stoer
Binnenkort maar ff deel 3 bestellen
  dinsdag 1 juni 2004 @ 11:45:21 #276
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19557447
Final Fantasy Unlimited wil ik ook nog een keer kopen ergens, maar das duur, moet nl via import enzo

Kent iemand trouwens FF: Legend of the Crystals? Daar zouden 4 eps van uitgekomen zijn, die kwam ik net tegen, en worden nu naar mij verzonden
  dinsdag 1 juni 2004 @ 18:23:33 #277
50150 Pugsley
Mr. Smarty Man
pi_19567527
Kben nu met FFIX bezig, kmoet zeggen dat ik 'm halverwege toch wel iets minder begon te vinden, kan aan mij liggen. Desalniettemin wel een hele goeie titel hoor
Zo gaat dat tegenwoordig...
  dinsdag 1 juni 2004 @ 19:10:25 #278
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19568588
Ik vond juist hoe verder je kwam hoe beter die werd... D Het ontwikkelen van Vivi en Garnet Je leeft echt met hun mee...
pi_19594339
ja daar had ik er ook een paar van gevonden, legend of the chrystals
hier: http://www.ffodyssey.com/ staan trouwens reviews op van beide series
ik vind de series persoonlijk beetje minder, ze gebruiken vaak dezelfde beelden, maar dat je Kaza zn Demon-gun ziet gebruiken om bv Shiva te summonen maakt het wel weer leuk
khaal vanavond deeltje 19/20 van de 25 binnen dus kheb het al bijna compleet

jah in FFIX zie je veel character development, daarom vond ik em wel een leuk spel
pi_19623102
hi ff-kenners ik heb een vraagje :

Ik heb ff10 bijna uitgespeeld maar wil als de "echte die-hard" natuurlijk eerst alle sidequest doen voordat ik Sin in de pan hak.

Met veel moeite heb ik Tidus' Caladbolg gekregen. Deze wapen is echter nog niet krachtig omdat ik 2 power ups nodig heb nl : Suncrest en Sun sigel
Ik kan ze beiden niet vinden.

De suncrest :
You may have to go up and down the stairs once or twice to
get the chest to appear. It's on the left side of the screen, and blends in
with the wall. (Welke trap ..de trap die je opgaat voordat je tegen yudelesca gaat vechten?Die heb ik al verslagen ik zie nu wel een black bahamut maar die hakt me in de pan )

The sun sigil :
un Sigil location: After you can control the airship, it's a prize for
winning the fourth chocobo race against the other chocobo rider with a time of
better than 0:0:0. I have no advice on how to do this, other than use the other
rider as a shield if possible, use the D-pad and not the analogue control
stick, and grab balloons like mad. You need between 12 - 15 for a time of
0:0:0. (yeah right sounds mission impossible , iemand van jullie die dat heeft gered?)

Alle hulp is welkom
pi_19623175
quote:
Ow, me FFIX Guide:

FFIX Guide (.pdf)
FFX ook?
pi_19627478
Nee, geen FFX

Klein voorproefje van Xenogears

http://home.planet.nl/~essen577/Xenogears2.pdf
α & Ω
pi_19627568
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 22:54 schreef Ker_Plunk het volgende:
Nee, geen FFX

Klein voorproefje van Xenogears

http://home.planet.nl/~essen577/Xenogears2.pdf
Ligt het aan mij of is de kleur rood erg vaag
α & Ω
pi_19629871
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 19:51 schreef PSyCHOBOy het volgende:
hi ff-kenners ik heb een vraagje :

Ik heb ff10 bijna uitgespeeld maar wil als de "echte die-hard" natuurlijk eerst alle sidequest doen voordat ik Sin in de pan hak.

Met veel moeite heb ik Tidus' Caladbolg gekregen. Deze wapen is echter nog niet krachtig omdat ik 2 power ups nodig heb nl : Suncrest en Sun sigel
Ik kan ze beiden niet vinden.

De suncrest :
You may have to go up and down the stairs once or twice to
get the chest to appear. It's on the left side of the screen, and blends in
with the wall. (Welke trap ..de trap die je opgaat voordat je tegen yudelesca gaat vechten?Die heb ik al verslagen ik zie nu wel een black bahamut maar die hakt me in de pan )
Haha, dat probleem had ik ook. Die gast heeft een paar miljoen hitpoints, dus dat gaat moeilijk worden. Je had em eigenlijk moeten halen meteen na Yunalesca.

Wat je wel kan doen, heb ik ook gedaan, is wel een beetje een zwakke oplossing, is zorgen dat je een paar miljoen Gil hebt (rond de 3 a 4 miljoen, makkeljijk te halen door de Mimic's te verslaan in Omega Ruins), Yojimbo oproepen, VEEL geld betalen, en hopen op Zanmato. Lukt het niet, reset. (dus wel saven onderaan de Chamber)
quote:
The sun sigil :
un Sigil location: After you can control the airship, it's a prize for
winning the fourth chocobo race against the other chocobo rider with a time of
better than 0:0:0. I have no advice on how to do this, other than use the other
rider as a shield if possible, use the D-pad and not the analogue control
stick, and grab balloons like mad. You need between 12 - 15 for a time of
0:0:0. (yeah right sounds mission impossible , iemand van jullie die dat heeft gered?)

Alle hulp is welkom
Eerst zorgen dat je yper Chocobo, Dodger Chocobo en Hyper Dodger Chocobo haalt. Daarna krijg je de optie voor Catcher Chocobo. Dit is de race waar je de Sigil kan halen.

Dit is echt niet moeilijk. Ik had het binnen 3 uur. Wat je moet doen is:

1. Zorgen dat je op het eerste rechte stuk 3 of meer balonnen makkelijk kan pakken. Hier zijn nog geen vogels, dus dat zijn fre balloons. Kun je daar niks pakken, ga ff iets drinken ofzo. Die Sigil ga je deze keer niet krijgen.

2. Concentreer je op het ontwijken van die vogels, ga niet domme dingen doen om maar een etra ballon te pakken. Waarom niet? Een ballon levert je 3 seconden op, een vogel kost je 3 seconden, plus je bent een seconde of 2 machteloos.

3. De vogels komen in groepen van 2. eerst een groep voor je tegenstander, daarna een voor jou. Je kan dus 50% van de vogels negeren, aangezien die NIET op jou gericht zijn.

De eerste keer dat ik het haalde, deed ik iets van 0:38:5 over de baan, werd geraakt door 1 vogel, en haalde en stuk of 15 ballonnen.

Nu haal ik et 50% van de tijd ongeveer
  vrijdag 4 juni 2004 @ 13:24:03 #285
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_19637786
hehehehe klote vogels
Mijn snelste tijd is iets van 0:0:3 ofzo. erg frustrerend in ieder geval

Kben nu vooral bezig met FF X-2 en Sacred (PC), maar ga binnenkort weer verder met FF X, proberen alle Ultimate Weapons te krijgen..

vind ze trouwens best tegenvallen!
Had gelezen dat ze standaard piercing hadden die wapens, maar volgens mij klopt dat niet. Als ik Auron een wapen geef met piercing, doet ie rond de 11.000 damage, en met zijn ultimate wapen mag ik blij zijn als ik sowieso de 8000 haal...
pi_19639325
ik had die tijd na 4 uur ofzo, verdeeld over 2 dagen. ik weet nog dat ik heel blij was dat ik em eindelijk had. denk eraan dat het de een wat makkelijker lukt dan de andere... en voor black bahamut, zou ik ook yojimbo gebruiken, had ik ook gedaan...

succes!
pi_19642817
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 13:24 schreef PhaE het volgende:
hehehehe klote vogels
Mijn snelste tijd is iets van 0:0:3 ofzo. erg frustrerend in ieder geval

Kben nu vooral bezig met FF X-2 en Sacred (PC), maar ga binnenkort weer verder met FF X, proberen alle Ultimate Weapons te krijgen..

vind ze trouwens best tegenvallen!
Had gelezen dat ze standaard piercing hadden die wapens, maar volgens mij klopt dat niet. Als ik Auron een wapen geef met piercing, doet ie rond de 11.000 damage, en met zijn ultimate wapen mag ik blij zijn als ik sowieso de 8000 haal...
Nee, Ultimate Weapons zijn NIET piercing.
Wat wel speciaal is aan de Ultimates, is dat ze de Defense van de tegenstander negeren.
Dus je doet evenveel damage tegen een fiend met defense 100 als tegen een met defense 200.

Verder moet je er rekening mee houden dat Ultimate Weapons meer damage doen als je HP vol is.

Ben trouwens nu bezig met Lulu's Ultimate te halen. niet leuk, 200 bliksemschichten ACHTER ELKAAR op Thunder Plains ontwijken.

Wakka begin ik al niet eens aan, daar moet je zo'n 400 blitzball matches voor hebben gespeeld

De quest voor Rikku's ultimate weapon is trouwens super grappig om te doen
pi_19677079
ik heb die voor wakka gehaald hoor best minder prettig was het ja, maar die van lulu vind ik erger imho
  zondag 6 juni 2004 @ 19:56:23 #289
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_19689408
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 16:38 schreef E_Motion het volgende:
Ben trouwens nu bezig met Lulu's Ultimate te halen. niet leuk, 200 bliksemschichten ACHTER ELKAAR op Thunder Plains ontwijken.
quote:
Op zondag 6 juni 2004 02:35 schreef Mastermaus het volgende:
ik heb die voor wakka gehaald hoor best minder prettig was het ja, maar die van lulu vind ik erger imho
Persoonlijk vond ik het zelf het best gaan op deze manier: Kies een wapen met 'No encounters', dan hoef je niet iedere keer te vechten tussendoor. Zet het geluid uit en speel alleen op de lichtflitsen. Het geluid ervaarde ik als storend, terwijl het klikken op de flits altijd goed gaat. Zoek verder de gebieden op waar veel mist is. In mijn beleving volgden de flitsen daar korter op elkaar, en ben je dus eerder klaar. Ik heb er zo'n drie kwartier over gedaan op deze manier.

[ Bericht 0% gewijzigd door AirwiN op 06-06-2004 19:57:13 (Typfouten verwijderd) ]
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_19694774
hmmz, ja ik weet niet ik wordt na een kwartier helemaal para van die lichtflitsen, ik ga het zeker ooit nog eens proberen iig...
als is het over een paar jaar via een emulator en savestates
pi_19706723
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 18:23 schreef Pugsley het volgende:
Kben nu met FFIX bezig, kmoet zeggen dat ik 'm halverwege toch wel iets minder begon te vinden, kan aan mij liggen. Desalniettemin wel een hele goeie titel hoor
Vond het begin ook het best, maar de 2e helft ook meesterlijk
  maandag 7 juni 2004 @ 18:33:53 #292
50150 Pugsley
Mr. Smarty Man
pi_19708641
Ok, FFIX is finished. Zo over het geheel bekeken vond ik 'm aardig tegenvallen. Verhaal was me niet diep genoeg en halverwege konden de karakters me niet zoveel meer boeien. Ook ontbrak het nogal aan uitdaging, vooral tegen het einde van het spel ging het me allemaal net iets te makkelijk af Jammer... Wel onwijs mooie graphics en fmv's. Zonder twijfel een goeie game, maar in vergelijking tot andere FF-delen is dit de minste.. vind ik
Zo gaat dat tegenwoordig...
  maandag 7 juni 2004 @ 18:35:41 #293
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19708682
Ik blijf het grappig vinden dat IX voor de een de beste is, en voor de ander de minste. Ligt echt duidelijk aan sfeer enzo.
pi_19717578
dat is waar, FFIX heeft een echt fantasy sfeer, en met al die gestileerde gebouwen uit de tijd van napoleon [kweet ff niet hoe die heet] kan het best tegenvallen
FF7 en FF8 hadden daarentegen een vrij futuristische sfeer, FF12 zal ook een ouderwetse fantasy setting krijgen. kvraag me af hoe die zal gaan vallen...
pi_19724882
quote:
Op maandag 7 juni 2004 18:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik blijf het grappig vinden dat IX voor de een de beste is, en voor de ander de minste. Ligt echt duidelijk aan sfeer enzo.
toch vond ik FFIX goed beginnen en het middleste stuk (wat ook rustig is) dat je weer terugkomt in Alexandrie (dacht ik weet ik niet zeker meer), was ook heel goed gedaan. De rest van het spel viel inderdaad tegen. Maar ja ik vind FFVIII nog steeds erg goed en daar kan je inderdaad ook genoeg commentaar op geven.
even zonder sig
  dinsdag 8 juni 2004 @ 13:18:53 #296
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_19725514
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 11:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Kent iemand trouwens FF: Legend of the Crystals? Daar zouden 4 eps van uitgekomen zijn, die kwam ik net tegen, en worden nu naar mij verzonden
Ik heb hem thuis liggen op video. Het zijn inderdaad vier episodes, en het verhaal speelt zich af in de wereld van FF5. Het is al een paar jaar geleden dat ik hem heb gekeken, dus ik kan me niet veel meer herinneren van het verhaal, maar ik weet nog wel dat het behoorlijk wazig was.
pi_19771768
ik keek net weer ff op de site van FF:AC en ik zag dat de character index was geupdate, last time I looked it was still under construction... alleen jammer dat ik geen japans ken lezen
http://www.square-enix.co.jp/dvd/ff7ac/
  donderdag 10 juni 2004 @ 00:35:07 #298
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19771839
Van wat ik tot nu toe heb gezien van FFXII wordt het een kruising van Vagrant Story en FFTA. Ik weet niet hoe of wat het gaat worden hoor

Chi: Ik moet nu alleen ep 4 nog
pi_19772946
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 00:31 schreef Mastermaus het volgende:
ik keek net weer ff op de site van FF:AC en ik zag dat de character index was geupdate, last time I looked it was still under construction... alleen jammer dat ik geen japans ken lezen
http://www.square-enix.co.jp/dvd/ff7ac/
heb dat stukje van een vechtende Tifa nu al een aantal keer gezien maar
even zonder sig
pi_19776103
Wat ik me nou afvraag, hoe kan je bv die "ontwijk 200 bliksemflitsen" quest weten zonder dat je een guide gebruikt?? Is er iemand die dan een hint geeft in een dorpje ofzo?
Sold my Soul to Sony
pi_19793173
Me enthousiasme voor FFX-2 is deze week echrt dramatisch gezakt...Koop deze week Splinter Cell 2 en game deze eerst uit voordat ik er mee verder ga,..ff geen zin meer
α & Ω
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')