Ik speel het nu ongeveer een week en ben vandaag over gestapt naar een nieuwe server (Diabolos) en ben daar een Hume warrior begonnen.
klonk mij toch best prijzig ind e oren dat online spelen
grtz odin
quote:yeps 12.95 zelfs geloofk maar ik vraag me af of het het waard is
Op zaterdag 3 januari 2004 18:54 schreef Piro het volgende:
12 usd per maand geloof ik, en dan 1 usd per extra character.
Pin me er niet op vast.
Dit om het algemene FF topic te ontlasten
Eens ff kijken of het het geld waard is
Als je PvP wilt (of RvR zoals in DaoC) dan is dit niet echt iets voor je. Er komt wel PvP in zeggen ze, maar ik denk dat het dan zoiets word zoals een duel in DaoC (1 tegen 1). Hoe het uitpakt weet ik niet en heb er ook niet echt na gekeken aangezien ik dat niet zo belangrijk vind.
Als je liefste wil solo-en het grootste gedeelte van de tijd dan is dit ook niet echt iets voor je, het hele systeem is gebasseerd op team play.
Er zijn wel bepaalde jobs waarvan ze zeggen dat je er goed mee kan solo-en (zoals beastmaster, dat is een soort van tamer)
Verder zal dit spel waarschijnlijk het meeste aanspreken bij FF fans.
Het groepen lijkt me nog het sterkste punt van het spel. Er zijn mogelijkheden om soort van special attacks te doen en in een groep kan je die combineren om nog meer dammage te doen. Heb dit echter nog niet gedaan omdat ik vooral solo heb gespeeld tot nu toe.
Dat je van job kan veranderen vind ik ook een plus punt. Zo kan je alles een beetje proberen en dat je later een subjob kan nemen lijkt me ook erg leuk.
Het spel is vooral in begin heel irritant aangezien je niet echt lekker met de muis kan spelen, ik ben ook mezelf snel gaan aanleren de muis te negeren en speel 95% van de tijd volledig met toetsenbord, ze zeggen dat een joypad het beste werkt maar om eerlijk te zijn gaat het nu prima met het toetsenbord en heb geen zin een joypad te kopen
Zelf heb ik ook lange tijd getwijfeld of ik het wou gaan spelen.
Maandelijkse kosten vind ik zelf niet te hoog. (De prijs is hier al gezegd)
En aangezien je van job kan veranderen zal ik waarschijnlijk nooit meer dan 2 chars aanmaken, waarschijnlijk hou ik het er bij 1.
Maar ik heb er geen spijt van of ik dat over 3 maanden nog zeg weet ik nog niet
Sanne lvl 8 warrior/ lvl 2 white mage/ lvl 2 redmage
Ben een elven Monk/Warrior 21/10 (Monk mainjob/Warrior subjob) en mn thief zit nu op 10 geloof ik. En ik heb mn chocobo license vanderweek in Jeuno gehaald
Ik vind het het geld zeer zeker waard. Die 13 dollar per maand zou je eens moeten omrekenen naar het aantal uren dat je speelt
Het samenwerken is goed gedaan, op een gegeven moment kom je gewoon uit op punten waar je het niet meer alleen af kan.
Graphics zijn zeer mooi en het spel heeft voor mij toch zeer zeker het FF gevoel. Ik snap de negatieve houding tegenover dit spel op het forum niet helemaal, maarja, dat zal er grotendeels me te maken hebben dat je er maandelijks voor moet betalen.. maar goed, dat is een hele andere discussie.
Ik kan nog uren over het spel doorpraten, maar er wacht een verjaardag op me.(verdomme, kan ik nog niet levelen naar 22 vanavond )
Zitten er nog meer fokkers op de Valefor sever, net als ik?
Hoe ver is iedereen eigenlijk in het spel?
Ik ben inmiddels Rank 3
RDM26 / WAR20 / WHM14 / MNK7 / BLK5 / THF1
quote:Maar ze blijven daarvoor wel de game doorontwikkelen.
Op dinsdag 17 februari 2004 15:09 schreef Vrieskist het volgende:
Jammer dat je moet betalen voor MMORPG's. Anders waren er veel meer spelers (waaronder mezelf) eraan begonnen.
Bij andere games moet daarvoor weer add-ons gaan lopen kopen.
Hoe bevalt het spel je? Is er nog veel te doen naast het levelen en hoe zit het met groepswerk?quote:Op dinsdag 24 februari 2004 07:49 schreef L_auteur het volgende:
Ik hem sinds gisteren, maar heb nog niet gespeeld vanwege de belachelijk lange installatietijd (alles te samen een uurtje of 4). Maar goed, alles loopt nu soepel en ik zal dan vanavond eindelijk beginnen met spelen.
Tot nu toe bevalt het uitstekend. Eigenlijk ben ik alleen nog maar bezig geweest met levelen (wat niet al te snel gaat, by the way), maar er zijn zoveel dingen meer te doen zoals quests, fishing, crafting enz..quote:Op woensdag 25 februari 2004 16:32 schreef kipknots het volgende:
[..]
Hoe bevalt het spel je? Is er nog veel te doen naast het levelen en hoe zit het met groepswerk?
Om de verhaallijn te volgen moet je missions doen. Ik vind het alleen een beetje jammer dat je sommige missies in een groep moet doen, in het begin als je nog niet veel mensen kent is het dan soms lastig een groep te vinden voor een bepaalde mission.quote:Op woensdag 25 februari 2004 16:32 schreef kipknots het volgende:
[..]
Hoe bevalt het spel je? Is er nog veel te doen naast het levelen en hoe zit het met groepswerk?
Je kan op alle levels solo gaan, alleen gaat het dan wat langzamer. Ik ben nu lvl 28, als ik er solo op uit ga dan krijg ik gemiddeld 50exp per kill terwijl ik in een party 200exp per kill doe en maar de helft van mijn rust tijd nodig heb.quote:Op donderdag 26 februari 2004 08:47 schreef L_auteur het volgende:
Over groepswerk kan ik nog niet veel zeggen want ik wil pas een party gaan joinen als ik ongeveer op level 12 zit (dat moet trouwens wel, want vanaf dat punt wordt solo vechten onmogelijk).
Alleen deel 7, 8 en 11 zijn er voor de pc. Verder kan je deel 1 t/m 9 emuleren, maar dat vind ik zelf niet zo fantastisch.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 01:13 schreef AirRaid het volgende:
effe een offtopic vraag.
zijn alle delen van Final Fantasy ook verkrijgbaar voor de PC, of maar een paar?
oke thanksquote:Op vrijdag 27 februari 2004 08:53 schreef kipknots het volgende:
[..]
Alleen deel 7, 8 en 11 zijn er voor de pc. Verder kan je deel 1 t/m 9 emuleren, maar dat vind ik zelf niet zo fantastisch.
sorry maar die zag ik niet staan, maar heb heb inmiddels al gevondenquote:Hier heb je eigenlijk het grote final fantasy topic voor, maar goed
Zitter er veel Nederlanders (of andere Europeanen) op Ragnarok?quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:24 schreef FinalFantasyXI het volgende:
Ik zit op de server Ragnarok, naam: Leviont
Main job: WHM level 50
andere jobs:
RNG5, THF15, RDM22, SMN25
Als je een worldpass wilt moet je me maar ff mailen ofzo.
quote:Op maandag 1 maart 2004 16:06 schreef Diacard het volgende:
Ik vraag me af hoer het zit met dood gaan enzo???
Wat raak je allemaal kwijt??? kan ook zijn dat je niks kwijtraakt, maar dat lijkt me stug...
Iemand al ervaring met doodgaan??
Wat er soms voor kan zorgen dat je een levewl naar beneden gaat en dat kan soms lastig zijn als je net je armor hebt ingeruild voor dat van je nieuwe level.quote:Op maandag 1 maart 2004 17:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als je doodgaat, verlies je een percentage van je experience points.
Nee, creditcard is verplicht.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 16:56 schreef Piro het volgende:
Kun je dit ook non-creditcard betalen eigenlijk?
Officieel kwomt de pc versie volgens mij eind dit jaar uit. Als je hem eerder wilt spelen moet je gewoon even langs de Dynabyte, ze hebben daar de Amerikaanse import voor 80 euro liggen.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:37 schreef Newien het volgende:
Komt FFXI eigenlijk ooit in europa uit?![]()
bron: Final Fantasy Online Warcryquote:With the recent cessation of hostilities between nations, the guards who patrol their countries' borders have grown complacent. On the other hand, soldiers who serve in areas of heavy beastman activity are exhausted by the necessity to be constantly alert. In the event that war should suddenly break out, an army's morale would be hampered by both of these extremes.
Some asked the question: Is this not the perfect time to revive a practice that stirs a nation's soldiersÑnay, the entire countryÑinto a frenzy of patriotism? Thus, in a rare show of unity, the four great nations have decided to form a board for International Resolution through Non-lethal Conflict (IRNC, or simply "Conflict"), and resurrected an ancient set of rules that govern simulated combat.
The first scheduled Conflict event will be based on the training exercises of the Royal Knights of San d'Oria. Among other disturbing tales, it is rumored that this punishing game was once played with an actual skull....
Full details have yet to be released to the public. However, it is known that Jeuno will act as a mediator between the three nations. Other forms of simulated combat are being considered for future Conflict events.
Een PvP spel, BCNM 20 en 30, jobs verder uitgebalanceerdquote:Posted by Sokaku on 04-21-2004 at 04:51 PM
[Event-Related]
The first event for Conflict, "Ballista," has been introduced.
As of this update, Ballista will be run as several stand-alone events.
It is scheduled to become a permanent feature at a later date.
For a description of Ballista, click here.
New quests and battles designed for alliances have been added.
New quests are available in most nations.
Guild quests that call for the manufacture of certain items have been implemented.
New NPCs have appeared in each guild to offer the quest to characters who have the required rank and skill level in the appropriate craft.
Players will now be able to participate in an event called "Garrison" at several of the outposts.
A specific item must be traded to the guard in order to begin the event, and then a level restriction will be imposed depending on the location of the outpost.
A new low-level quest to obtain the pact for summoning avatars has been implemented.
The amount of gil required to change titles has been reduced.
The rewards for the following quests have been adjusted:
- Unexpected Treasure (San d'Oria)
- Lufet's Lake Salt (San d'Oria)
- A Test of True Love (Bastok)
- Nothing Matters (Windurst)
- To Bee or not to Bee? (Windurst)
[Battle-Related]
New Dynamis field areas have become accessible.
Certain conditions must be fulfilled in order to reserve and enter the two new areas.
Find details on Dynamis here.
Additional monsters have been placed in the four existing areas of Dynamis.
Characteristics such as names and behavior have also been changed for some of the monsters in these areas.
Two new orb battles have been introduced.
The level restrictions for the orbs are 20 and 30 respectively, with the number of characters able to enter the battlefield limited to three for both orbs.
- Cloudy Orb (Level Restriction: 20) Obtained by trading 20 beastmen's seals
- Sky Orb (Level Restriction: 30) Obtained by trading 30 beastmen's seals
The moon orb (obtained by trading 60 beastmen's seals) can now be used at the Qu'Bia Arena shimmering circle.
An issue concerning the accumulation of TP with weapon skills that consist of multiple strikes (i.e. Combo, Penta Thrust, etc.) has been corrected.
TP will be accumulated as usual for that weapon type on the first strike (first two strikes for hand-to-hand attacks or when wielding two weapons), with each subsequent strike accumulating 1 TP.
Accordingly, enemies who are the targets of multiple-strike weapon skills will only gain TP from the first strike (first two strikes for hand-to-hand attacks or when wielding two weapons).
Also, all elemental weapon skills, except for Starlight and Moonlight (which affect only the wielder or party members), will now accumulate TP when used.
The following magic has been added:
-Thunder Spirit SMN Lv.1 (Summons a Thunder Spirit to fight by your side.)
A new job trait called "Subtle Blow" has become available to ninja and monks.
This ability reduces the amount of TP gained by enemies when striking them.
A new job ability called "Spirit Link" has become available to dragoons.
This ability enables dragoons to sacrifice their own hit points to heal their wyverns.
Also, if a wyvern at full HP is sent away using the "Dismiss" command, the "Call Wyvern" ability will be available for use immediately.
[Item-Related]
The mysterious "Strange Apparatuses" have become operational.
A new flowerpot known as the "Arcane Flowerpot" has been added.
Players will be able to insert their names in the help text of certain items they synthesize by using the crystals listed below.
This signature will remain with the item when it is traded, bought from a bazaar, or sent to a player (including deliveries from the Auction House), but will be lost if purchased directly from the Auction House.
It is possible to see if an item is signed when making purchases from a bazaar.
Also, when perusing a bazaar, other information such as the Dynamis reservation time of the perpetual hourglass and the size of fish obtained through fishing will now be visible.
- Inferno Crystal: Has the same effect as a fire crystal
- Glacier Crystal: Has the same effect as an ice crystal
- Cyclone Crystal: Has the same effect as a wind crystal
- Terra Crystal: Has the same effect as an earth crystal
- Plasma Crystal: Has the same effect as a lightning crystal
- Torrent Crystal: Has the same effect as a water crystal
- Aurora Crystal: Has the same effect as a light crystal
- Twilight Crystal: Has the same effect as a dark crystal
New guild-related furniture and equipment have been added.
The number of items obtained from beastmen treasure caskets has been increased.
New synthesis and desynthesis recipes have become available.
New items have become available for purchase at several of the guild shops.
Various other new items have been added.
The woodworking recipe for making "bookshelves" has been adjusted.
The skill level required to synthesize this item has been lowered accordingly.
An issue where attempts to synthesize a pair of Cursed Breeches resulted in an incorrect high-quality item has been addressed.
The name for the following equippable item has been changed:
Lucky Egg --> Fortune Egg
The help text of the following items has been adjusted:
- Melee Gloves "Reduces TP gained by opponent" --> "Subtle Blow"+(value)
- Melee Hose "Reduces TP gained by opponent" --> "Subtle Blow"+(value)
The status of the following item has been adjusted:
Fenrir Stone "Delay:276" --> "Delay:999"
[System-Related]
The following emotes have been added:
/hurray Give a triumphant cry.
/toss Perform the action of tossing an object.
A new text command "/recast" has been added that displays the time remaining until a spell, etc. can be reused.
A sort function has been added to the Storage menu.
A character's footsteps will no longer be heard when using Sneak.
The name of a pet's master will be displayed when a pet is targeted.
The limit for the /wait macro has been extended to sixty seconds.
An ON/OFF setting for "Battle Effects" has been added to the Config menu.
It is now possible to place single items on auction directly from an incomplete stack of items.
When typing in the input window, the cursor can now be shifted to the start or end of the line by pressing the Home or End keys.
The camera view is now adjustable when using the Layout function of the Mog House.
An issue concerning consistent reappearance of the "!" mark on the key item:
Moghancements has been addressed.
The help text of the key item Moghancement: Experience, which stated that the item did not have any effect on Raise spells has been corrected.
A new system called "Mentor" that allows veteran adventurers to assist new players has been implemented.
Characters below level 5 and with less than 5 hours of play time will automatically gain "New Adventurer" status, signified by an icon displayed next to the character's name.
The New Adventurer icon can be removed by selecting "Cancel New Adventurer Status" under Config in the Help Desk menu.
Please be advised that once New Adventurer Status has been canceled, it cannot be reinstated.
For details on the Mentor system, click here.
The category "Key Item" has been added to the auto-translate function.
Waarschijnlijk krijg je de harddisk standaard bij de ps2 versie, met final fantasy XI er al op geinstalleerd. Je hebt in het spel geen save games, al de informatie van je karakter word bijgehouden op de servers van het spel. En een toetsenbord is inderdaad aan te raden, maar voor zover ik weet werkt elk USB toetsenbord dus dat is niet zo'n probleem.quote:Op woensdag 12 mei 2004 23:56 schreef BDisOKE het volgende:
MAar je moet dus ook een HD kopen voor de PS2.
Wat kost die?
Kan je dan bijv. ook sagegames daarop opslaan?
Dat zou mooi zijn nl.
En je moet dan ook een toetsenbord ofzo hebben, bedoel hoe ga je anders praten met je medespelers?
Klinkt allemaal erg tof... alleen het betalen staat me nog tegen.
Bedoel als duuiiizenden mensen dit online gaan spelen lopen die gasten toch binnen?
Oke ik snap dat ze door developpen, en de servers duur zijn etc. etc. maar toch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |