De nieuwe cd komt eind augustus uit, kben zeer benieuwd.....
Het nummer 'crystal' is vrij snel kwa tempo met een heerlijk 'muur' van gitaarsound en een heerlijke bas erin. Meteen blijft het hangen en het nummer stopt elke keer te vroeg voor je gevoel, van mij zou het iig dan nog minuten door mogen gaan.
De Ierse DJ's die het nummer draaiden waren allen helemaal weg van het nummer ook, ik heb het sommigen meermalen per dag, soms zelfs per uur horen spelen.
In Dublin nog ff in de platenzaken gezocht, maar het nummer was nog niet te verkrijgen, helaas, maar zodra ie hiero in Nederland uit is, ga ik um halen.
En iemand haalde ff Monaco aan, nou daar lijkt het totaal niet op dus, dat is veel poppy'er. Ik kan iedereen aanraden de single in de gaten te houden, wanneer ie uitkomt, en er eens lekker naar te gaan luisteren en ik hoop zelf dat de single een voorproefje is van de volgende maand te verschijnen CD.
quote:jammer dat de huidige generatie ze van dit nummer kent, en niet van meesterwerken als Blue Monday of True Faith
Op dinsdag 24 juli 2001 00:27 schreef Sunrise het volgende:
Is dit de 'New Order' die van het nr 'Confusion', (NR uit de film Blade aan het begin in die disco) ??
Billy Corgan zit er nu toch bij? Misschien dat dat de reden is dat de gitaren meer op de voorgrond staan, zoals Elegantly Wasted aangaf. Ik heb het nummer nog niet gehoord, maar zal het toch 's uitchecken.
Het origineel is te bewonderen op de CD "Substance 1987" CD 1 track 5
Hoop trouwens wel dat ze met een eventuele tour ook Nederland aandoen... Gary Numan en Depeche Mode hebben ons ook al overgeslagen, als New Order ook zo begint emigreer ik naar Belgie.
[Dit bericht is gewijzigd door Ceased2Be op 25-07-2001 11:43]
De videoclip is al te bewonderen op www.worldinmotion.net (officiele site van alles wat met Joy Division / New Order te maken heeft)
quote:Er is hier anders op fok nog genoeg 'oudere' generatie die de meesterwerken wel degelijk kennen
Op dinsdag 24 juli 2001 08:28 schreef Tokus het volgende:
jammer dat de huidige generatie ze van dit nummer kent, en niet van meesterwerken als Blue Monday of True Faith
Ik ga meteen Audiogalaxy ff opstarten en het nieuwe nummer zoeken.........
http://www.newordergetready.com/
11 augustus in Keulen als support act voor een ex Take That dansertje.
quote:Gisteen ff nagevraagd in de stad: 24 augustus komt de nieuwe CD uit. Over singles en wanneer die uit zouden komen was niks bekend nog
Op maandag 23 juli 2001 23:48 schreef Elegantly Wasted het volgende:De nieuwe cd komt eind augustus uit, kben zeer benieuwd.....
voor al het laatste New Order (& related bands) nieuws
Goed nieuws dus ...
Ik zag het voor het eerst op *kuch* MTV. En was meteen weer helemaal 'hooked'.
quote:Dank voor dit heuglijke nieuws!
Op woensdag 15 augustus 2001 14:51 schreef dwerg het volgende:
Ik kan me vergissen (zelden), maar volgens mij is Crystal eergister in de verkoop gegaan in the UK.
Interview op BBC's Top of the Pops-site
http://www.bbc.co.uk/totp/artists/n/new_order/underthegrill/page1.shtml
quote:Blue monday heeft geen orginele single versie, die is alleen op 12" uitgekomen (ongeveer 7 minuten). In 1988 is er wel een remix uitgekomen die op een 7" single paste. Maar dat is dus niet orgineel.
Op woensdag 15 augustus 2001 17:36 schreef Tokus het volgende:
weet iemand of Blue Monday en True Faith op de Best Of New Order cd de originele single versies zijn, of dat het mixen zijn?
* DIGGER gaat dus vrijdag maar meteen de CD halen
Get ready voldoet aan al mijn verwachtingen. Het is het oude New Order. Voor een refreintjes-meezing-freak zoals ik is dit een superplaat. Van de single Crystal was ik al meteen weg, maar heel het album mag er zijn. Naast Crystal, vind ik 60 Miles An Hour en Primitive Notion de pakkendste nummers. Rock The Shack gaat terug naar de Britpop van begin jaren 80 met een heerlijk basloopje dat een beetje aan The Cure doet denken. Bijzonder is Turn My Way met vocals van Billy Corgan, hoezo een stem die je uit duizenden herkent?!
Kortom, geen verrassingen, niets vernieuwens, maar gewoon een hele goede popplaat. Aanrader dus als je van New Order houdt.
Republic vond ik niet slecht, maar hij bleef niet echt hangen. Die nieuwe moet ik dus echt hebben.
quote:Ik ben niet echt een superfan van deze band, maar ik denk dat je hier de spijker op z'n kop slaat. Een soort onderbuikgevoel in hun muziek......dat is het jah!
Op zondag 26 augustus 2001 13:46 schreef Maggiblokje het volgende:
Ze hebben iets extra's, een soort van onderbuikgevoel in hun muziek.
New Order en Joy Division fans kunnen de CD blindelings aanschaffen.
quote:okee dan
Op zondag 26 augustus 2001 21:22 schreef DIGGER het volgende:
Vreselijk lekkere CD, lekker lange tracks ook en verder heeft EW alles al netjes beschrevenNew Order en Joy Division fans kunnen de CD blindelings aanschaffen.
quote:Duh! Dat had ik toch wel gedaan.
Op zondag 26 augustus 2001 21:22 schreef DIGGER het volgende:
Vreselijk lekkere CD, lekker lange tracks ook en verder heeft EW alles al netjes beschrevenNew Order en Joy Division fans kunnen de CD blindelings aanschaffen.
Crystal zakt in Engeland van #8 naar #26. Lekker systeem van hitparade hebben ze daar.
En fijn dat je hem ook OK vindt MuadDib
quote:Yep, al lijkt niet alle muziek die ze maken op dat geremixede nummer.
Op dinsdag 24 juli 2001 00:27 schreef Sunrise het volgende:
Is dit de 'New Order' die van het nr 'Confusion', (NR uit de film Blade aan het begin in die disco) ??
quote:Vond ze niet echt lekker uit de verf komen in zo'n groot stadion.
Op vrijdag 27 juli 2001 16:39 schreef dwerg het volgende:
11 augustus in Keulen als support act voor een ex Take That dansertje.
Coolquote:Op zondag 9 januari 2005 11:55 schreef Enzo500 het volgende:
Er zit een nieuwe CD aan te komen; hij gaat Waiting For The Sirens Call heten en komt 28 maart uit, voorafgegaan door een single, Krafty.
Dit topic bedoel ik: 24 Hour Party Peoplequote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:44 schreef dwerg het volgende:
24 hour party people, die film over Joy Division en New Order waar ik het topic niet meer van kan vinden vanwege de ietwat brakke search).
Ik heb ze vorig jaar in Hyde Park gezien, en dat stond als een huisquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:37 schreef kamagurka het volgende:
Deze band mag ook wel ns langskomen op een of ander concert
klopt ja. de eerste 2 minuten nog niet echt maar daarna lijkt het wel op blue monday. Volgens mij zijn er ook releases van dat album (Power, Corruption and Lies) waar blue monday ook op staat.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:12 schreef Beathoven het volgende:
Ik zat net naar 586 van New Order te luisteren. Het nummer stamt uit 1983 en lijkt een blauwdruk te zijn voor het bekende 'Blue Monday'. Zowel de compositie als de gebruikte synths lijken er als 2 druppels water op. Alleen is 586 iets experimenteler qua opbouw en einde.
Ook movement ff in de CD speler gegooid, tja het is precies zoals je zegt. Maar zeker een lekker CDtje om zo even op de achtergrond aan te zettenquote:Op donderdag 9 november 2006 01:06 schreef Beathoven het volgende:
Wat een rare CD dat Movement. Joy Division met een andere naam maar dezelfde muziek. Staan trouwens best een paar goede nummers op. Er is werkelijk nog niks terug te horen van het latere New Order en de stem van Ian Curtis wordt wel geimmiteerd maar is veel te zacht ingemixt waardoor de muziek toch de boventoon voert ipv op eerdere Joy Division albums.
Chosen Time is mijn favoriet van Movement, niet alle nummers zijn inderdaad even geslaagd.quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:50 schreef kamagurka het volgende:
Ben movement nu ook weer aan het luisteren.. maar het is niet onverdeeld prachtig. Bij momenten sterk, andere momenten stroeve statische muziek ala Joy Division in de begintijd. Maar ik geef hem zeker nog een paar keer
Dat sprong er voor mij ook al uit samen met Doubts even Here, een nummer als Icb vind ik nu nog ronduit irritant eigenlijk.. beetje hetzelfde probleem als ik ook met grote voorganger Joy Division heb, ken prachtige nummers van ze maar ook veel houterig en weinig aansprekend spul. Misschien moet je erbij geweest zijnquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:57 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Chosen Time is mijn favoriet van Movement, niet alle nummers zijn inderdaad even geslaagd.
Met een beetje fantasie zou je Ian Curtis zelfs de oprichter van New Order kunnen noemenquote:Op woensdag 3 januari 2007 21:01 schreef punkjunk het volgende:
Ian Curtis had niks uit te staan met New Order hoor?
waarschijnlijk zou er zonder Ian Curtis geen New Order geweest zijn....quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:01 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ian Curtis had niks uit te staan met New Order hoor?
Met Ian Curtis ook nietquote:Op donderdag 4 januari 2007 20:06 schreef bartrid het volgende:
waarschijnlijk zou er zonder Ian Curtis geen New Order geweest zijn....
Daar heb je dan ook weer gelijk inquote:
Movement is ook mijn fav New Order album, (met PC&L en Low Live)quote:Op woensdag 6 december 2006 18:47 schreef Kolkus het volgende:
Movement is voor mij een meesterwerk, juist omdat het gewoon Joy Division is!
Maar niet erg representatief voor de band New Order inderdaad.
Ik heb vorig jaar een DVD gezien met een live-optreden ten tijde van Movement en je ziet het ongemak/schuchterheid waarmee de band op het podium staat.
Ik denk het wel, op Still waren ze er ook al mee bezig, denk bv. aan Isolation.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:56 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd of Joy Division ook die kan van de electro was opgegaan, helaas zullen we het nooit weten...
Ik vind dat er wel een paar aardige tracks op Waiting for Sirens Call staan waaronder 'Hey Now what you doing' en een paar anderen maar voor de rest zijn de tracks matig en qua mastering is het vrij beroerd.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 00:13 schreef Zero2Nine het volgende:
Moet wel zeggen dat hun laatste Album (Waiting for the siren's call, 2005) ook niet meer je van het was. Get Ready (2001) was nog wel goed maar daarna dus niks meer. Ik twijfel ook aan de waarde van live optredes van bands die eigenlijk van een andere tijd zijn (dus niet alleen over New Order maar ook over de Rolling Stones bijvoorbeeld die nog steeds optreden). Ik heb de jaren 80 niet heel bewust meegemaakt (geboren in 84) maar je hoort een bepaalde stijl die gewoon niet meer bestaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |