15!! dan ben je nog niet eens klaar met groeien man. Gewoon goed eten geen extra gebruiken.quote:Op donderdag 18 maart 2004 16:35 schreef Extend het volgende:
Het vorige deel:
[centraal] BodyBuilding-Topic deel V
Laatste vraag:
Ik denk dat meeste hier hun supplementen op het internet kopen en vroeg me af of jullie ff de winkels willen posten die jullie het meest betrouwbaar/goedkoopst vinden, en wanneer moet je ermee beginnen? Ik ben nog een beginner, 15 jaar en zit er nu z'n 3 weken op en wil beginnen met eiwitten en koolhydraten, any tips?
En hier weer verder...
Hahaha, nee ik ben niet eentje van die jongens die denkt binne een paar weken snel gespierd te worden, ik wil hier gewoon serieus mee beginnen. Tuurlijk verwacht ik nu nog geen resultaten, en schwarznegger wil ik helemaal niet worden... beetje overdreven dat. Ik denk alleen nu dat ik te weinig binne krijg d.m.v. mijn voeding.quote:Op donderdag 18 maart 2004 16:48 schreef ajay het volgende:
Idd. Nog niet beginnen met suplementen. Wacht liever tot je volgroeid bent (18~19 jaar). Ondertussen gewoon lekker goed en gevarieerd eten. En vooral niet als een gek nu opbouwen met gewichten. Je botten kunnen nl nog misgroeien e.d. Of je ontkalt je botten snel!
Toevoeging: Lees net dat je er PAS 3 weken op zit. Doe even normaal man! Dacht je nou echt dat je nu al resultaten zou krijgen? Reken maar 6 maanden bij normaal trainen. Je dacht toch niet echt om binnen 2 maanden als Schwarzenegger rond te kunnen lopen? Body-buiden en fitnessen neemt tijd in beslag.
En als je me niet gelooft, ga maar lekker aan de anabolen. Wordt je snel groot. Dan zie ik je wel over 15 jaar. Mijn beurt om te lachen dan. Ik ken genoeg jongens die ongeduldig waren en ook snel wilden groeien. Die hebben nu spijt. Te korte spieren en vergroeingen. Schijnt ook heel slecht voor je karakter te zijn (hoezo agressief en concentratie-storingen?)
Maar ja, je bent jong en wilt wat.....
Maw. Don't do it now. For your own sake.
Haha, is goed, ik heb ook verhalen gehoord van zulke mensen. Creatine kan ik beter nog niet gebruiken omdat ik nog niet zoveel getraind heb, en het schijnt sterk spul te zijn. Een klasgenoot van mij (15) gebruikt koolhydraten en eiwitten al 3 jaar, gewoon als extra bovenop zijn voeding (2 scheppen koolhydraten voor de training en 1 schep eiwitten een uur na de training allebei met 250 ml melk). Ik wil lichtelijk aankomen door die koolhydraten en sneller herstellen dmv. die eiwitten. Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan als ik het maar met mate doe. Maar natuurlijk wil ik hier een breder beeld over. Ik ben 15 jaar, 1,70, 57 kg en ik ga nu 3x per week fitnissen BB'en (zover er verschil in zit..).quote:Op donderdag 18 maart 2004 17:08 schreef ajay het volgende:
Gelukkig, dan heb ik niks gezegd.Ik wil niet oud en belerend overkomen, maar ik heb gewoon te vaak de dingen fout zien gaan.
Ik weet niet wat voor dieet je volgt. Ik ben zelf vegetarier, maar merk niet veel verschil. Hooguit dat mijn vrienden eerder massa krijgen, maar dat kun je aanvullen met creatine (in mijn geval dan). Verder kun je beter gewoon de oude methode volgen: Goed eten, brood, aardappelen, pasta, banaan e.d. Een echte supplement heb je dan ook niet echt nodig. O ja, en je groentes blijven eten (B, ijzer e.d.). Vlees zorgt wel voor je creatine e.d.
Aha, ja ik weet wat creatine is, en iedereen heeft er z'n beetje zijn eigen mening over heb ik gemerkt maar die zijn meestal wel positief. Ik vind die dingen ook erg duur, totdat iemand ze voor me koopt of ik een site vind die ik goedkoop vind ga ik ze halenquote:Op donderdag 18 maart 2004 17:24 schreef ajay het volgende:
Tja, fitness is de meer algemene term geworden voor trainen in een gym meestal met toestellen en gewichten en BB is meer naar het opbouwen van het lichaam met gewichten. Over het algemeen is het doel bij BB het groter maken van je lichaam, sculpten, en bij fitness komt wellness, fit zijn aan bod, dus meer cardio e.d.
Creatine is niet sterk spul ofzo, het is een lichaamseigen stof die zorgt voor een verhoogde vochtopname in je spieren en schijnt je normale maximale inspanning met een aantal % te verhogen, maar idd pas als je lichaam op een limiet is gekomen en je deze wilt oprekken. Bij een normaal dieet krijg je al genoeg van dit spul binnen. Die koolhydraten en eiwitten kun je in shakevorm nemen. Werkt in principe het snelst op je lichaam in.
Ik persoonlijk vind het geldklopperij. Sorry, maar ik zie het nut van deze producten pas bij echt zware trainingen, dus wanneer je het al een paar jaar doet. Een banaantje tussen de training door, veel water drinken (eventueel een flesje isotoon) moet genoeg zijn.
Nog nooit gehadquote:Op donderdag 18 maart 2004 18:57 schreef prinsrob het volgende:
In kwark zit veel eiwit en het is goedkoop.
hoe sterk ben je, hoelang train je al?quote:Op donderdag 18 maart 2004 19:06 schreef phreaky_professor het volgende:
Ik drink veel magere melk & magere yoghurt. Melk is ongeveer 30 gram eiwit per pak, yoghurt 40 geloof ik. Anyhoo: 2-3 pakken zuivel per dag en je krijgt meer dan genoeg binnen. Ik ben iig nooit tekort gekomen. Weeg nu 110; zou helemaal droog ongeveer 92-94 wegen. 1.79 lang. Maar goed; ik train ook alleen voor kracht. Gelukkig, anders zou ik mn buikje weg moeten werken.
150 pond zekerquote:Op donderdag 18 maart 2004 23:13 schreef phreaky_professor het volgende:
Ik ben 30. Ben op mn 16e begonnen, maar na mn 24e door omstandigheden niet meer getraind. 1,5 jaar geleden weer begonnen, maar toen na een paar maanden mn rechter borstspier ingescheurd, dus toen weer 6 maanden niks. In November weer (voorzichtig) begonnen.
Sterk ben ik nog even niet... Ben pas weer 5 maanden bezig. Zit nu met bankdrukken op 150, maar hoop toch eind van het jaar weer 180-190 te doen. De rest doe ik er nu voor het eerst serieus bij, dus dat is nog helemaal niks.
Je zit in het zelfde schuitje als mij (ben alleen kleiner), alles kan als je er maar genoeg moeite in stopt. Het kan, maar vooral als je de bouw niet mee heb duurt het langer.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 20:17 schreef Keys het volgende:
Ik denk ik kijk hier ook maar eens... Ik bne nu 15, ongeveer 1.85 en verdomd slank (lees: dun). Ik vroeg me af, kan ik (zonder pillen en shit) wel "gespierd" worden, of heeft dat neit echt veel zin?
quote:Op donderdag 18 maart 2004 23:13 schreef phreaky_professor het volgende:
Ik ben 30. Ben op mn 16e begonnen, maar na mn 24e door omstandigheden niet meer getraind. 1,5 jaar geleden weer begonnen, maar toen na een paar maanden mn rechter borstspier ingescheurd, dus toen weer 6 maanden niks. In November weer (voorzichtig) begonnen.
Sterk ben ik nog even niet... Ben pas weer 5 maanden bezig. Zit nu met bankdrukken op 150, maar hoop toch eind van het jaar weer 180-190 te doen. De rest doe ik er nu voor het eerst serieus bij, dus dat is nog helemaal niks.
Met bankdrukken licht toch het meeste druk op je borstspieren, als je 15 bent, mager gebouwd denk ik dat je in het begin niet meer dan 45kg red, misschien 50.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 22:44 schreef Keys het volgende:
Ik doe veel armoefening, veel met dumbells, mn armen zijn wle heel gespierd (daarom is alles ook zo lekker uit verhouding).
Maarja kan best dat ik het mis heb hoor, ik zal wel een keertje naar de sportschool gaan... Ff proberen (en maybe een abonnement afsluiten)
Nu niet, maar vroeger wel. Nu ga ik wat meer gebalanceerd trainen. Maar die 150 zou ik ook niet zo snel gekund hebben als ik het daarvoor niet eerder had gedaan. Toen ik echt helemaal net begon (14 jaar geleden dus) deed ik er bijna een jaar over voor ik 100 kon. Maar na zoveel jaar trainen (clean) blijft er schijnbaar een hoop achter. Ik ben namelijk wel vaker gestopt met trainen (3 maanden tot 3 jaar) en ik kan eigenlijk altijd wel gelijk 120 als ik begin. Heeft ook met mn bouw te maken; lekker korte armpjes, diepe borstkas, flexibele bovenrug en dat combineren met goede techniek.quote:Op zondag 21 maart 2004 00:43 schreef Den_Haag het volgende:
150kg bankdrukken in 5 maanden? ben je er goed tegen aangegaan. Ik ben al blij met de 100 kg die ik haal. Is het soms je voornaamste trainingsgedeelte?
Soms heb je er freaks tussen, hoor. Heb eens iemand getraind die deed vanuit helemaal niets na 9 maanden (!!!) 150 kniebuigen, 100 bank en 160 deadlift... en hij woog maar 60! Ik wou dat ik zoveel talent had.quote:Op zondag 21 maart 2004 14:06 schreef Extend het volgende:
...als je 15 bent, mager gebouwd denk ik dat je in het begin niet meer dan 45kg red, misschien 50.
Of je moet echt vet sterk van nature zijn of je moet sterk werk gedaan hebben of het was niet puur natuurquote:Op zondag 21 maart 2004 18:34 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Soms heb je er freaks tussen, hoor. Heb eens iemand getraind die deed vanuit helemaal niets na 9 maanden (!!!) 150 kniebuigen, 100 bank en 160 deadlift... en hij woog maar 60! Ik wou dat ik zoveel talent had.
Maar mocht het een troost zijn: de echt eerste keer drukte ik met moeite 6x30 bij een lichaamsgewicht van 90.
En misschien wat het kost en waar het gehaald is.. wat waren de bijwerkingen.. ik ben ook heel benieuwd. Een hoop BB' ers gebruiken het, maar er rust nog een taboe op.quote:[
Maar nu een vraagje van mij. Zijn er ook chemische sporters aanwezig op dit forum??? Aangezien dit het BB hoekje is, neem ik aan dat ze hier ook rondlopen. Ben benieuwd naar wat er al geprobeerd is en hoeveel gains ermee zijn behaald. Verder natuurlijk ook je mening over het product.
quote:Op zaterdag 20 maart 2004 20:12 schreef Keys het volgende:
150kg is toch wel mogelijk? Ik ben 15 en kan 60/70 kg (is ook enige wat ik ooit heb geprobeerd).
Of zie ik het nu shceef
(Nee) ik ben net 16 en op me 15e drukte ik ook 80Kg.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 21:06 schreef Modwire het volgende:
als jij echt zo mager (en 15 jaar) bent, kan ik het eigenlijk nogal moeilijk geloven dat jij 70 kg kan bankdrukken, zeker niet als je het maar 1 keer geprobeerd hebt, ik ben redelijk sportief gebouwd, en ik kan nu (na 4 weken) 55 (mss 60) kg...
Voorkant schouders: http://www.fitnessnet.nl/(...)_id=1&&category_id=1quote:Op zondag 21 maart 2004 19:28 schreef Extend het volgende:
Nog een paar vraagjes,
Welke oefeningen zijn goed voor de buitenkant van je schouders die je met apparaten/gewichten kan doen?
Wat is de voedingswaarde van een banaan?
Met welke leeftijd mag je je kuiten trainen en hoe doe je dat het beste?
Persoonlijk wissel ik om de 5 a 6 weken om. Maar dan meestal niet van oefening!!! Wissel om met het aantal herhalingen, de rust tussen me herhalingen, etc. Dit hangt er heel erg vanaf wat je doel is, ben je bezig om massa te bouwen of ben je bijvoorbeeld bezig om te cutten (droger worden)Heel soms vervang ik een oefening door een ander, maar de basis oefeningen blijf je toch doen! (als vb. bench press, squad etc)quote:Op zondag 21 maart 2004 22:51 schreef Prondo het volgende:
Vraagje: Is het beter om om de 6 weken van programma te wisselen (dus 6 weken lang dezelfde oefeningen en dan 6 weken lang weer andere oefeningen)
OF
is het beter om om de week van programma te wisselen (dus wk1:oefA, wk2:oefB, wk3:oefA, wk4:oefB)
Ik hoor daar namelijk tegenstrijdige berichten over.
Euh ja, zo is het behoorlijk slecht voor je knieen. Je kan het best je knieen niet verder buigen dan 90 graden als je deze oefening doet.quote:Op zondag 21 maart 2004 22:54 schreef Prondo het volgende:
NOg iets: zo moet je de squat toch niet uitvoeren![]()
[afbeelding]
Dat is toch slecht voor je benen?
Zit nu in m'n nakuur (HCG+Nolva) van een test. enth. + dboll kuur. Ik zit nu op zo'n 90+kg met een bf van 10%. Door de vochtretentie lijkt het alleen wat meer.quote:Op zondag 21 maart 2004 20:59 schreef bigwig het volgende:
[..]
Maar nu een vraagje van mij. Zijn er ook chemische sporters aanwezig op dit forum??? Aangezien dit het BB hoekje is, neem ik aan dat ze hier ook rondlopen. Ben benieuwd naar wat er al geprobeerd is en hoeveel gains ermee zijn behaald. Verder natuurlijk ook je mening over het product.
Hij zat nog op de middelbare school en deed dus helemaal niks lichamelijks. En hij tilde dat toen hij 16 was. Ook puur natuur, want hij mocht van zn ouders niet eens eiwitpoeder gebruiken.quote:Op zondag 21 maart 2004 19:26 schreef Extend het volgende:
[..]
Of je moet echt vet sterk van nature zijn of je moet sterk werk gedaan hebben of het was niet puur natuurHoe oud was diegene? ALs je dat red met 15 jaar dan is dat best wel creepy..
IIk druk nu 50kg (met beetje moeite) na 4 weken, en in het begin 30-35.
Ja, 90 graden is de weg om te volgen (bovenbeentjes evenwijdig met de vloer)quote:Op zondag 21 maart 2004 22:54 schreef Prondo het volgende:
NOg iets: zo moet je de squat toch niet uitvoeren![]()
[afbeelding]
Dat is toch slecht voor je benen?
Maar ik ben weer begonnen !quote:Op maandag 22 maart 2004 12:00 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Hij zat nog op de middelbare school en deed dus helemaal niks lichamelijks. En hij tilde dat toen hij 16 was. Ook puur natuur, want hij mocht van zn ouders niet eens eiwitpoeder gebruiken.Was gewoon een enorm talent. Hij deed 1 keer (na 6 of 7 maanden trainen) aan de NK junioren mee en werd daarna gelijk voor het EK junioren gevraagd door de bondscoach. Maar op dat moment had hij al geen zin meer en hield hij ermee op. Als ik zijn aanleg had, was ik al 10x wereldkampioen geweest. Zonde, zonde, zonde.
Pas gelezen dat het juist slechter is om de beweging in het midden (op 90 graden dus) te stoppen en terug te gaan..quote:Op maandag 22 maart 2004 12:08 schreef tommie_b het volgende:
[..]
Ja, 90 graden is de weg om te volgen (bovenbeentjes evenwijdig met de vloer)
Maar hij heeft er zo te zien niet al te veel opzitten. Misschien is ie wel heel enthousiast aan het opwarmen...
Tegenstrijdigheden tegenstrijdighedenquote:Op maandag 22 maart 2004 13:29 schreef Mighty_Mike het volgende:
[..]
Pas gelezen dat het juist slechter is om de beweging in het midden (op 90 graden dus) te stoppen en terug te gaan..
en dat full squaten beter was voor je knieen, mits goed uitgevoerd, las het op dbb.com
Het aantal herhalingen bij bodybuilding is toch altijd rond de 8? Dat is toch het beste voor massa, waarom zou je dan het aantal herhalingen veranderen?quote:Op zondag 21 maart 2004 23:07 schreef bigwig het volgende:
[..]
Persoonlijk wissel ik om de 5 a 6 weken om. Maar dan meestal niet van oefening!!! Wissel om met het aantal herhalingen, de rust tussen me herhalingen, etc.
Yep, en de kunst is van dit alles je eigen 'iets' te maken. Iets wat alleen voor jou werkt, want een ieder is anders.quote:Op maandag 22 maart 2004 15:06 schreef Prondo het volgende:
[..]
Tegenstrijdigheden tegenstrijdighedenop de ene site lees je dat het zo moet, een andere site beweert weer het tegendeel
is heel vaak zo met fitness/bodybuilding.
quote:Op maandag 22 maart 2004 17:36 schreef Keys het volgende:
8 reps maar voor massa gainen? Als ik 11 kilo aan 1 dumbell hang doe ik er nog 15? Lijkt me toch niet goed om een nog groter gewicht aan 1 arm te hangen.
Zoals ik al schreef, hangt heel erg ervan af wat je doel is. Voor massa kun je het beste zwaar en minder veel herhalingen doen. Maar persoonlijk haal ik meer gains als ik af en toe er een periode inprop dat ik lichter ga met meer herhalingen. Of juist een periode dat ik drop setjes doe.quote:Op maandag 22 maart 2004 15:09 schreef Prondo het volgende:
[..]
Het aantal herhalingen bij bodybuilding is toch altijd rond de 8? Dat is toch het beste voor massa, waarom zou je dan het aantal herhalingen veranderen?
Maar is het niet beter om toch van oefening te wisselen, anders heb je voor je biceps bv. maar 3 oefeningen die je altijd doet (bv. dumbell curl, barbell curl en incline dumbell curl).
Na een tijdje krijgt je biceps dan toch niet meer zo'n grote prikkel omdat hij zo gewend is aan die oefeningen.?
Fabeltje. Is al decennia geleden bewezen dat het tegendeel waar is. Zolang je niet extreem overtraint is het zelfs heel erg goed.quote:Op maandag 22 maart 2004 18:05 schreef Mr.LovaLova het volgende:
Hey,
Ik las net over iemand van 15 die al 3 jaar op fitness zit. Dit vind ik erg vreemd want bij onze sportschool zeggen ze tegen iemand van 15(en terecht denk ik) kom over 3 jaar maar weer es terug. je bent op je 15e nog lang niet volgroeid en maakt meer stuk denk ik dan goed breed en gespierd.
Ben benieuwd!!!! Is dit je eerste kuur???quote:Op maandag 22 maart 2004 10:25 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Zit nu in m'n nakuur (HCG+Nolva) van een test. enth. + dboll kuur. Ik zit nu op zo'n 90+kg met een bf van 10%. Door de vochtretentie lijkt het alleen wat meer.
Kijken hoeveel ik vast weet te houden en hoeveel er dan nog na het cutten in mei/juni overblijft.
Testosteron Enanthaat. Trage ester dus.quote:Op maandag 22 maart 2004 18:41 schreef bigwig het volgende:
[..]
Ben benieuwd!!!! Is dit je eerste kuur???
enne test. enth????? bedoeld gewoon testosteron?? Ow ja hoeveel zat je voor je kuur, dus wat is je winst nu?? Weet het, blijft helaas niet allemaal zitten....maar ben benieuwd!
*Pakt zijn dumbells erbijquote:Op maandag 22 maart 2004 17:46 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hope you're joking...
Jah zelf doe ik ook - iets - dieper omdat ik het lekkerder vind voelen, maar ik hoor vaak dat je hem 90 graden moet doen..quote:Op maandag 22 maart 2004 15:06 schreef Prondo het volgende:
[..]
Tegenstrijdigheden tegenstrijdighedenop de ene site lees je dat het zo moet, een andere site beweert weer het tegendeel
is heel vaak zo met fitness/bodybuilding.
Klopt. Gozer die ik ken blijft zn leven lang breed omdat ie al op zn 15de begonnen is. Doet er al een hele tijd nix meer aan maar blijft breed.. Zodra hij weer gaat beginnen is ie breed en weer strak..quote:Op maandag 22 maart 2004 18:37 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Fabeltje. Is al decennia geleden bewezen dat het tegendeel waar is. Zolang je niet extreem overtraint is het zelfs heel erg goed.
Ik bedoelde niet zozeer dat je dat niet zou kunnen. Je leek te beweren dat het per definitie niet goed was om er meer dan 11 kilo aan te doen. En daar verbaasde ik me over. Want met zo weinig weerstand is iedereen snel uitgetraind. Zal het wel verkeerd begrepen hebben.quote:Op maandag 22 maart 2004 23:29 schreef Keys het volgende:
[..]
*Pakt zijn dumbells erbij
*Vervangt gewichten
15 reps, 10 kilo. Yup dat lukt
Mits je net zo beestachtig traint (en volhoud)quote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:42 schreef Keys het volgende:
Oh sorry, beetje onduidelijk geweest.
Ik ben nu ook 15. Tijd om te beginnen dan voor een leven lang breedheid.
Tuurlijk altijd je grenzen verleggen, dat spreekt voor zich.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 13:22 schreef phreaky_professor het volgende:
Maar vanuit die redenatie wordt je ook nooit sterker/breder. Het idee is, dat je altijd probeert je grenzen te verleggen. Zelfde gewichten = zelfde uiterlijk/kracht.
Trouwens: een gewicht waarbij ik me goed voel is een lege stang. Denk toch niet dat ik daar echt sterk van wordt.
quote:Op vrijdag 26 maart 2004 10:47 schreef Extend het volgende:
Trouwens, iedereen zit hier wel een beetje te zeggen wat hij/zij allemaal wel niet kan, maar het is gewoon beter om met een gewicht te trainen waar jij je goed mee voelt en resultaten mee behaald. Iedereen is verschillend en de een is wat sterker dan de ander.
ahaquote:Op vrijdag 26 maart 2004 13:22 schreef phreaky_professor het volgende:
Maar vanuit die redenatie wordt je ook nooit sterker/breder. Het idee is, dat je altijd probeert je grenzen te verleggen. Zelfde gewichten = zelfde uiterlijk/kracht.
Trouwens: een gewicht waarbij ik me goed voel is een lege stang. Denk toch niet dat ik daar echt sterk van wordt.
Ik voel me juist goed als ik er moeite voor moet doen, een lege stang vind ik niks.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 13:22 schreef phreaky_professor het volgende:
Trouwens: een gewicht waarbij ik me goed voel is een lege stang. Denk toch niet dat ik daar echt sterk van wordt.![]()
quote:Op zaterdag 27 maart 2004 10:15 schreef Extend het volgende:
[..]
Ik voel me juist goed als ik er moeite voor moet doen, een lege stang vind ik niks.
quote:Op zaterdag 27 maart 2004 11:11 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]Ah, wat was het heerlijk om jong te zijn... Nu doet alles altijd pijn, dus vandaar een lege stang.
haha, opschepper, jij moet juist moeite doen met een lege stang...quote:Op zaterdag 27 maart 2004 10:15 schreef Extend het volgende:
[..]
Ik voel me juist goed als ik er moeite voor moet doen, een lege stang vind ik niks.
En, hoe gaat het met je vriendin?quote:Op zaterdag 27 maart 2004 12:15 schreef Modwire het volgende:
[..]
haha, opschepper, jij moet juist moeite doen met een lege stang...![]()
![]()
Ik squat rond de 80 kg maar volgens mij kan ik wel zwaarder.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:45 schreef American_Nightmare het volgende:
afgelopen week voor het eerst gesquat. Ik deed wel altijd leg presses enzo (tot zo'n 110 a 120 kg) en echt spierpijn in m'n benen had ik eigenlijk nooit. Maar na die squats.. hallelujadat heb ik wel effe 2 a 3 dagen gevoeld zeg. Wel een heerlijke oefening trouwens; die hou ik erin.
Ik ben zelf nu begonnen met 10 * 60, 8 * 80, 6 * 80, 4 * 80. Wat gooien jullie erop aan kg's?
iemand hier nog een antwoord op?quote:Op zaterdag 27 maart 2004 10:35 schreef Den_Haag het volgende:
Snap het niet meer
Ben zwaarder gaan trainen met eigenlijk alle oefeningen de afgelopen maand, ben iets meer gaan eten voor de spieropbouw.
Het rare is echter dat ik niet aankom, ik ben zelfs 1 a 2 kilo kwijt geraakt. Maar me vetpercentage is van 9% naar 12% gegaan. Iemand hier een verklaring voor?
(het verlies van spiermassa zal het wel niet zijn want er zit een stijgende lijn in mijn kracht)
Misschien heeft het iets met overtraining te maken? Dat je te weinig rust hebt genomen en te zwaar hebt getraind? Anders weet ik het ook niet.quote:Op zondag 28 maart 2004 22:08 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
iemand hier nog een antwoord op?
Als ik het zo lees zou ik zeggen dat je "overtraint" . Meer rust nemen in dat geval.quote:Op zondag 28 maart 2004 22:08 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
iemand hier nog een antwoord op?
imho niet echt te vergelijken. Ik press ook 180 kilo (liggende positie, met 2 benen breed staand), maar Squaten doe ik niet echt heel zwaar, denk zon 80 a 90 kilo. Op 1 of andere manier lijkt Squaten wel wat zwaarder.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:36 schreef American_Nightmare het volgende:
Ja het is een compound oefening zoals ze dat volgens mij genoemd wordt, je traint er verschillende spieren mee. Ik voelde het flink in zowel m'n hamstrings, bilspieren als in die spieren in je bovenbenen vooraan (hoe heten ze?).
Het leg press apparaat wat wij op de sportschool hebben gaat niet eens tot 200 volgens mij
Probeer je benen eens iets meer uitelkaar te doen. Beetje 'sumo style'.quote:Op maandag 29 maart 2004 16:44 schreef aldostuta het volgende:
Ben ik de enige voor wie het absoluut onmogelijk is om normaal te squatten?
Hoe licht en correct ik het ook doe, mijn rug klapt altijd naar voren (zelfs als ik de beweging droog doe), terwijl ik hem toch echt probeer in zn natuurlijke kromming te houden......
Tja, als je geen eelt wilt kan je ze gebruiken ja.quote:Op maandag 29 maart 2004 16:55 schreef Prondo het volgende:
Gebruiken jullie trouwens handschoenen tijdens het trainen? Ik heb vaak allemaal schiffertjes op mijn handen en eelt. Zijn handschoenen handig?
Overtrainen terwijl ik sterker wordt??quote:Op maandag 29 maart 2004 08:01 schreef erikh het volgende:
[..]
Als ik het zo lees zou ik zeggen dat je "overtraint" . Meer rust nemen in dat geval.
Ja, superzoete shit. Over Swole V2 heb ik idd ook goede dingen gehoord, kan je iets van je resultaten daamee vermelden?quote:Op maandag 29 maart 2004 15:22 schreef Mr.J het volgende:
V12 = accuzuur. Bah, ranzige zooi.
Heb betere ervaringen met Swole V2 van Syntrax.
Klinkt raar, maar kan wel. Je spieren worden minder sterk, maar dat wordt gecompenseerd door een efficientere aansturing vanuit je hersenen. Dat is in het begin een zeer belangrijke faktor. Kortom: meer rust, dan heb je allebei de voordelen tegelijk!quote:Op maandag 29 maart 2004 22:38 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Overtrainen terwijl ik sterker wordt??Geloof je direct maar ik snap het even niet
Als je breed gaat, concentreer erdan op dat je je knieën naar buiten drukt. Dan wordt de relatieve lengte van je bovenbeen (wat vermoedelijk het probleem is) minder. Zelf moet ik het ook zo doen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:40 schreef aldostuta het volgende:
Maar ik zal eens een bredere stand proberen en de stang wat lager te leggen, hoop dat het helpt; die leg presses en hack-squats komen mijn neus uit
Handschoenen zijn voor homo'squote:Op maandag 29 maart 2004 16:55 schreef Prondo het volgende:
Gebruiken jullie trouwens handschoenen tijdens het trainen? Ik heb vaak allemaal schiffertjes op mijn handen en eelt. Zijn handschoenen handig?
Ja, ik heb ook wel zoiets gehad, werd ik helemaal duizelig. Kwam omdat ik te snel na het avondeten ging trainen toen. Duizelig, misselijk e.d.quote:Op maandag 29 maart 2004 21:09 schreef woestijn het volgende:
Heb toenet (19.00 uur) getraind en werd kort na de training duizelig, en begon helemaal te trillen. Voelde me helemaal statisch.. kreeg me handen niet dicht geknepen, en mn knieen krompen ineen.
Gelukkig zat ik met een maat van me in de auto en zat ik niet op mn scooter.
Heb net even uurtje op de bank gelegen en nu gaat alles weer goed.
Heeft iemand van jullie dit ook wel eens gehad?? heb van te voren goed gegeten, tijdens training genoeg water gedronken. Heb ik nu te zwaar getraind??, of heb ik gewoon een slechte conditie?
Graag jullie reacties..
Front squats heb ik een tijd gedaan, maar ik kreeg er pijn in mijn knieen vanquote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:28 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Als je breed gaat, concentreer erdan op dat je je knieën naar buiten drukt. Dan wordt de relatieve lengte van je bovenbeen (wat vermoedelijk het probleem is) minder. Zelf moet ik het ook zo doen.
Maar goed; je kan ook front squats doen. Dan blijf je automatisch veel rechter.
Bij me benen zou ik het me kunnen voorstellen maar mijn armen zijn maar 2 keer per week aan de beurt. En dan niet dezelfde oefeningen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:26 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Klinkt raar, maar kan wel. Je spieren worden minder sterk, maar dat wordt gecompenseerd door een efficientere aansturing vanuit je hersenen. Dat is in het begin een zeer belangrijke faktor. Kortom: meer rust, dan heb je allebei de voordelen tegelijk!
Je gebruikt je armen ook al erg bij andere oefeningen voor bijv borst, schouders, etc, als je ze dan ook nog eens 2x per week direcht gaat trainen schiet dat dus niet op, 1x per week maximaal, geldt voor alles maar voor armen zekerquote:Op dinsdag 30 maart 2004 18:21 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Bij me benen zou ik het me kunnen voorstellen maar mijn armen zijn maar 2 keer per week aan de beurt. En dan niet dezelfde oefeningen.
Crea + extra zooi.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 18:53 schreef DAMH het volgende:
wat is dat swole v2 precies?
Train de armen maar 1x gericht per week. Bij de andere trainingsdag worden ze alleen indirect aangesprokenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 19:06 schreef kotsmongool het volgende:
[..]
Je gebruikt je armen ook al erg bij andere oefeningen voor bijv borst, schouders, etc, als je ze dan ook nog eens 2x per week direcht gaat trainen schiet dat dus niet op, 1x per week maximaal, geldt voor alles maar voor armen zeker
Nee, je zal er wel tegenaan moeten slaan. Alleen kopen worden ze niet breed van.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 19:20 schreef Keys het volgende:
p.s. Ik ga waarschijnlijk binnenkort een bokszak kopen. Dit zorgt vast ook automatishc voor bredere schouders neem ik aan?
+1 scherpquote:Op woensdag 31 maart 2004 10:05 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Nee, je zal er wel tegenaan moeten slaan. Alleen kopen worden ze niet breed van.![]()
niet echt..maar die dumbells kun je gebruiken voor lateral(zijkant) en front(voorkant) raises, overhead/shoulder press(voor/zijkant schouders), rows(achterkant schouder) etc er zijn veel meer oefeningen kijk hier maar eens: http://www.exrx.net/Lists/ExList/ShouldWt.htmlquote:Op dinsdag 30 maart 2004 19:20 schreef Keys het volgende:
Ik word helemaal gek van die dumbells van me. Ik train best vaak, samen met mn broer, in je eentje is kut. Maar wat ik ook doe, mn schouders worden niet breder. Helaas heb ik (nog) niet de beschikking over een bankdruk- ehh.. ding, daarvoor moet ik nog naar de sportschool. Maar mijn armen worden wel veel gespierder, alleen mn schoudres blijven smal. Weet iemand goede oefneingen hiervoor?
p.s. Ik ga waarschijnlijk binnenkort een bokszak kopen. Dit zorgt vast ook automatishc voor bredere schouders neem ik aan?
Er zijn handschoenen die meer steun geven ja, maar de meeste zijn denk ik toch wel voor grip en ter voorkoming van eelt.quote:Op vrijdag 2 april 2004 14:48 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Zijn die handschoenen ook voor meer steun in je handen? Ik heb al een aantal keren gehad dat ik kramp krijg in me handen bij zware dummbels...
quote:Op vrijdag 2 april 2004 16:57 schreef Prondo het volgende:
Bij bicepsoefeningen heb ik vaak dat mn onderarmen verzuren en niet meer verder kunnen terwijl mn biceps voor mijn gevoel nog niet uitgeput is. Daarom haal ik niet het maximale uit mn bicepsoefeningen denk ik, biceps loopt bij mij ook wat achter. Wat kan ik hier aan doen?
En is het verstandig om biceps en triceps op 1 dag te trainen?
De Dumbell de eerste keren gewoon helemaal laten zakken. Wanneer je hem niet meer vanaf de beginpositie omhoog krijgt, de keren erna niet meer helemaal laten zakken zodat je ook nog alles uit je biceps kan halen.quote:Op zaterdag 3 april 2004 17:43 schreef Prondo het volgende:
En nog die vraag over bicepsoefeningen: Mijn onderarmen zijn denk ik vrij slap, ze verzuren dan snel terwijl mn biceps nog niet uitgeput is. Maar doordat mn onderarmen snel verzuurd zijn krijg ik de dumbell dan niet meer omhoog bij bv. dumbell curl. Maar mn biceps is nog niet uitgeput!
Wat kan ik hier aan doen?
Schouders zo splitsen?quote:Op zaterdag 3 april 2004 17:43 schreef Prondo het volgende:
Mijn schema is:
ma: borst, voorkant schouders, buik
di: rug, achterkant schouders
do: benen, kuiten
vr: biceps, triceps, zijkant schouders
Goed schema toch wel?
En nog die vraag over bicepsoefeningen: Mijn onderarmen zijn denk ik vrij slap, ze verzuren dan snel terwijl mn biceps nog niet uitgeput is. Maar doordat mn onderarmen snel verzuurd zijn krijg ik de dumbell dan niet meer omhoog bij bv. dumbell curl. Maar mn biceps is nog niet uitgeput!
Wat kan ik hier aan doen?
Thnx zal ik eens proberen... Kijken of dit werkt.quote:Op zaterdag 3 april 2004 17:54 schreef Giorgio_Armani het volgende:
[..]
De Dumbell de eerste keren gewoon helemaal laten zakken. Wanneer je hem niet meer vanaf de beginpositie omhoog krijgt, de keren erna niet meer helemaal laten zakken zodat je ook nog alles uit je biceps kan halen.
Sommigen zijn voorstander van schouder splitsen in voor, zij en achterkant. Zie http://www.fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7966quote:Op zaterdag 3 april 2004 19:53 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Schouders zo splitsen?
OK, tnx bro.quote:Op zaterdag 3 april 2004 19:56 schreef kotsmongool het volgende:
Ik zou traps nooit bij schouders doen, deed ik in het begin ook, sinds ik ze bij rug doe zijn ze echt veel harder vooruit gegaan, logisch ook eigenlijk aangezien je traps onderdeel zijn van je rug, spierpijn is ook veel erger, kan het echt aanraden, perfect om je rug training mee af te ronden.
Ja idd ik druk na 3 jaar ook 105 KG ... na 5 maanden 150 kilo is onmogelijk, dan kun je mee gaa ndoen met de olympische spelenquote:Op zondag 21 maart 2004 00:43 schreef Den_Haag het volgende:
150kg bankdrukken in 5 maanden? ben je er goed tegen aangegaan. Ik ben al blij met de 100 kg die ik haal. Is het soms je voornaamste trainingsgedeelte?
Gaat je bevallen, let maar op, vooral icm deadlift en een vorm van rows, dan voel ik ze het bestquote:Op zondag 4 april 2004 15:22 schreef Mr.J het volgende:
[..]
OK, tnx bro.
Zal ff een tijdje schouders-triceps en rug - traps proberen!
Er staat toch duidelijk in zijn post dat ie al een behoorlijke trainingsgeschiedenis heeft en als ie zijn bouw mee heeft kan het makkelijk, ik heb me bouw niet echt mee voor bankdrukken maar haalde na 4 maanden de 100kg ook, gewoon zorgen dat je naast je training je voeding en rust op orde hebt, nu bankdruk ik helemaal niet, dumbell press bevalt me veel meerquote:Op maandag 5 april 2004 03:20 schreef GWD het volgende:
[..]
Ja idd ik druk na 3 jaar ook 105 KG ... na 5 maanden 150 kilo is onmogelijk, dan kun je mee gaa ndoen met de olympische spelen
Ik denk dat er op zijn gewichten ponden staan vermeld
quote:Op maandag 5 april 2004 03:20 schreef GWD het volgende:
Ja idd ik druk na 3 jaar ook 105 KG ... na 5 maanden 150 kilo is onmogelijk, dan kun je mee gaa ndoen met de olympische spelen
Ja, doe er nog 100 bij en we beginnen te tellen.quote:Op maandag 5 april 2004 07:46 schreef kotsmongool het volgende:
En als je 150kg drukt en je doet mee met de olympische spelen zullen ze je daar behoorlijk uitlachen![]()
Gut o gut, hebben we hem ook weer.quote:Op maandag 5 april 2004 03:20 schreef GWD het volgende:
[..]
train jij @ fit2000 ?? (en ben je neger?quote:Op zondag 21 maart 2004 00:43 schreef Den_Haag het volgende:
De plaatsbepaling is me niet helemaal duidelijk, maar het klinkt als een verrekte tussenribspier. Geen probleem; ik had dat van judo bijna elke maand.quote:Op maandag 5 april 2004 22:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik heb een soort van blesure, het zit onder me rechterborst op de bovenste rib. Het lijkt op een soort van blauwe plek (maar je ziet het niet) als ik het aanraak doet het pijn. Ook als ik inadem krijg ik pijn op dat plekje.
IEmand die weet wat het is?
quote:Op dinsdag 6 april 2004 09:23 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
De plaatsbepaling is me niet helemaal duidelijk, maar het klinkt als een verrekte tussenribspier. Geen probleem; ik had dat van judo bijna elke maand.
Ach, het is een verrekte tussenribspier of een licht gekneusde rib. Allebei geen probleem. Beetje pijnlijk soms, maar het hoort geen invloed te hebben op je training.quote:Op dinsdag 6 april 2004 09:51 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Het zit echt tussen 2ribben in (ik denk zelf op een rib), het is echt een klote gevoel zeker s'ochtends vroeg als ik wakker wordt en me lekker wil uitrekken.
Zelf ook op judo gezeten en volgens mij nooit last van gehad
Klopt, ik doe maandags superset rug-borst en als laatste oefening (tot ze OP zijn) traps... Nou, echt een stuk dikker en hoger geworden binnen een maand...quote:Op zaterdag 3 april 2004 19:56 schreef kotsmongool het volgende:
Ik zou traps nooit bij schouders doen, deed ik in het begin ook, sinds ik ze bij rug doe zijn ze echt veel harder vooruit gegaan, logisch ook eigenlijk aangezien je traps onderdeel zijn van je rug, spierpijn is ook veel erger, kan het echt aanraden, perfect om je rug training mee af te ronden.
Ontspan je hand wat meer... waarschijnlijk 'knijp' je te veel in de gewichten...quote:Op vrijdag 2 april 2004 16:57 schreef Prondo het volgende:
Bij bicepsoefeningen heb ik vaak dat mn onderarmen verzuren en niet meer verder kunnen terwijl mn biceps voor mijn gevoel nog niet uitgeput is. Daarom haal ik niet het maximale uit mn bicepsoefeningen denk ik, biceps loopt bij mij ook wat achter. Wat kan ik hier aan doen?
En is het verstandig om biceps en triceps op 1 dag te trainen?
quote:Op dinsdag 6 april 2004 10:59 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
Ach, het is een verrekte tussenribspier of een licht gekneusde rib. Allebei geen probleem. Beetje pijnlijk soms, maar het hoort geen invloed te hebben op je training.
ps.
Judo heerst!Erg goed voor je 'core strength'. Ik ben opgehouden omdat ik mn RCs kapot had getraind, maar anders zou ik het zeker nog doen. Nou ja; rolstoeljudo, want mn trainer heeft wel mn knie vern##kt.
Toch is 'ie nog wel aardig.
En hoe kunnen we aan die shit komen?quote:Op maandag 5 april 2004 23:33 schreef Negotiatorr het volgende:
Voor de fitness gangers onder ons heb ik een nieuwe pot SWOLE 2 in de aanbieding....voor 35 EU....(Winkel- internetprijs is +/- 60 EU....)
Hiernaast heb ik nog tal van protein bars van het merk Muscle tech en van EAS.....
Voor de bars is elk bod acceptabel.....
Deze producten worden in de verkoop gedaan vanwege een overvloed aan dezelfde producten.....
hahahquote:Op maandag 5 april 2004 23:16 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Gut o gut, hebben we hem ook weer.
Je voorstellen dat het de keel van je schoonmoeder is werkt heel goed bij mij...quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:25 schreef s0k het volgende:
Vraag me af of dit wel in dit topic moet, maargoed...boeie
Ik heb toevallig vandaag zo'n handknijp-ding gevondenAlleen vraag ik me af, hoe kan je hier het best mee trainen? Zijn er nog speciale technieken voor, om sneller effect er van te krijgen, of moet je gewoon maar in het wilde weg gaan knijpen?
Bij mij gaat het niet zo hardquote:Op donderdag 8 april 2004 12:39 schreef Mr.J het volgende:
't Begin gaat hard, daarna komt je vanzelf wel een keer op een plateau.
Of je dan maanden lang stug doortraint zonder enige vooruitgang of ermee kapt hangt van je instelling af dan.
Ja, dat hoor ik wel meer. Dat is het verschil wat je dan kan maken door gewoon stug door te trainen. I won't surrenderquote:Op donderdag 8 april 2004 12:39 schreef Mr.J het volgende:
't Begin gaat hard, daarna komt je vanzelf wel een keer op een plateau.
Of je dan maanden lang stug doortraint zonder enige vooruitgang of ermee kapt hangt van je instelling af dan.
Als je net begint dan is er zeker geen twijfel mogelijk: oldskool dumbbells en barbells. Eerst goede flyes met dumbells leren en dan pas met bijv. de pec dec trainen.. En dan nog eigenlijk liever flyes voor algehele ontwikkeling, pecdec isoleert meer de borstspier in bep. hoek (net als alle andere apparaten isoleren)quote:Op donderdag 8 april 2004 17:11 schreef mr.marcus het volgende:
Is het erg belangrijk om zo'n schema te maken, dat je elk lichaamsdeel op een bepaalde dag traint?
Kan dat niet gewoon een beetje willekeurig?
Kan je in principe alle spieren met apparaten trainen of moet je voor veel oefeningen met dumbbells aan de slag?
Bronquote:Eiwit uit boekweit is anabool
Het eiwit uit de boekweit stimuleert de spiergroei. Dat blijkt uit een al wat ouder Japans onderzoek naar de ietwat vergeten graansoort. Volgens de studie maken ratten meer spieren aan als hun eiwitten uit boekweit komen dan als ze caseïne krijgen.
De onderzoekers werkten met zes groepen ratten. De eerste drie kregen voer dat voor 10, 20 of 30 procent uit caseïne bestond. Het voer van de drie andere groepen bestond voor 10, 20 of 30 procent uit boekweiteiwit. Na vijf weken slachtten de onderzoekers de proefdieren en wogen de kuitspieren gastrocnemius, plantaris en soleus.
De ratten die boekweiteiwit hadden gekregen bleken verhoudingsgewijs zwaarder spieren te hebben dan de ratten die het met caseïne hadden moeten doen. De dieren die boekweit hadden gekregen waren niet langer - daar lag het dus niet aan.
In een tweede experiment vergeleken de Japanners twee groepen ratten die allebei voer hadden gekregen dat voor 20 procent uit eiwit bestond. Het eiwit van de ene groep bestond uit boekweiteiwit, dat van de andere uit caseïne. Toen bleek dat in de boekweitgroep niet alleen de kuitspieren zwaarder waren, maar ook dat het totale karkas meer eiwit, meer water en minder vet bevatte.(1)
Het onderzoek staat niet op zichzelf. Fabrikanten werken al jaren aan functional foods op basis van boekweit. Die moeten het cholesterol verlagen, de bloedsuikerspiegel verlagen en de spijsvertering verbeteren.(2) In het kielzog van dat industriële project gebeurt er allerlei onderzoek aan boekweit. Daarbij zijn wat dingen aan het licht gekomen die je moet weten als je wilt gaan experimenteren met boekweiteiwit.
Om te beginnen bevat het eiwit stoffen die vitamine B1 neutraliseren. Dat is op zichzelf niet bijzonder, want rijst en sesam doen dat ook. Maar het is wel iets om rekening mee te houden.(3) Een multivitamine is aan te bevelen.
Serieuzer zijn de allergische reacties die sommige mensen krijgen als ze eiwitten uit de boekweit binnenkrijgen. Meestal gaat het dan om astmatische aanvallen(4) (5) Er is één geval bekend dat dodelijk is afgelopen.(6) De kans dat je allergisch bent is echter niet groot.(7
Zoiets ja, maar het heeft een erg aparte smaak.quote:Op vrijdag 9 april 2004 13:25 schreef Extend het volgende:
Nooit van boekweit gehoord, is het een soort rijst ofzo?
Yep, hij gaat voor het Nederlands record.. en dat gaat ie binnen 8 maanden fixen..quote:Op zondag 21 maart 2004 00:43 schreef Den_Haag het volgende:
105 kilo, met zo'n postuur...quote:Op maandag 5 april 2004 03:20 schreef GWD het volgende:
[..]
Weet ik niet maar jij was de 1e met het minderwaardigsheid complexquote:Op zaterdag 10 april 2004 01:49 schreef El-Rico het volgende:
Dikke lol, wie is de volgende opschepper?
Ik vind hem wel een beetje gelijk hebben, zelf de grootste en sterkste uit onze sportschool trainen niet zo hoog..quote:Op zaterdag 10 april 2004 11:27 schreef kotsmongool het volgende:
[..]
Weet ik niet maar jij was de 1e met het minderwaardigsheid complex
Feit dat anderen meer pakken als jou is nog geen reden om je als een jaloers wijf te gedragen
105 banken is in mijn ogen niet veel, hangt er denk vanaf wat je gewend bentquote:Op zaterdag 10 april 2004 12:59 schreef Extend het volgende:
[..]
Ik vind hem wel een beetje gelijk hebben, zelf de grootste en sterkste uit onze sportschool trainen niet zo hoog..
Als je ook vorige topics goed op de hoogte was geweest had je gezien dat ik toch wel iets verder ben.quote:Op zaterdag 10 april 2004 11:27 schreef kotsmongool het volgende:
[..]
Weet ik niet maar jij was de 1e met het minderwaardigsheid complex
Feit dat anderen meer pakken als jou is nog geen reden om je als een jaloers wijf te gedragen
Ik ben vredelievend, dus neem ik maar aan dat je wat posts van verschillende mensen door elkaar haalt. Ik heb namelijk nooit (in geen enkel verband) gezegd dat ik wat dan ook binnen 8 maanden zou doen.quote:Op zaterdag 10 april 2004 01:46 schreef El-Rico het volgende:
Yep, hij gaat voor het Nederlands record.. en dat gaat ie binnen 8 maanden fixen..
Dream On!![]()
quote:Op zaterdag 10 april 2004 13:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Weet iemand wanner de nieuwe Men's Health uitkomt? Heb een abo genomen, maar volgens mij is vandaag de nieuwe uitgekomen (of gister)
die gasten gister trainden op 100quote:Op zaterdag 10 april 2004 12:59 schreef Extend het volgende:
[..]
Ik vind hem wel een beetje gelijk hebben, zelf de grootste en sterkste uit onze sportschool trainen niet zo hoog..
quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:14 schreef Modwire het volgende:
[..]
die gasten gister trainden op 100
Ik heb ze bij ons 240 zien drukken. Dus 105 is niet veel nee.quote:Op zaterdag 10 april 2004 13:57 schreef kotsmongool het volgende:
[..]
105 banken is in mijn ogen niet veel, hangt er denk vanaf wat je gewend bent
quote:Op woensdag 14 april 2004 16:58 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik heb ze bij ons 240 zien drukken. Dus 105 is niet veel nee.
En nee, ik weet niet wanneer de nieuwste Men's Health uitkomt, sorry.
quote:Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Het is dankzij goedgelovige mensen als jij dat deze firma's geld slaan uit pure onzin.
quote:Zoals Robin zegt, je snapt niet wat myostatine is.
Maar enfin, dat terzijde, spiergroei kan zowel plaatsvinden door hypertrophie (verdikking van bestaande vezels) en hyperplasie (toename van het aantal vezels door het recruteren van satellietcellen). Het enige hormoon dat hyperplasie kan veroorzaken is IGF-1. Dat wordt ofwel systemisch gelost uit de lever, ofwel plaatselijk in cellen aangemaakt, telkens onder invloed van groeihormoon. Plaatselijk IGF-1 productie in de spiercellen zou volgens recenter onderzoek verantwoordelijk zijn voor het overgrote deel van spiertoename.
?? zowel proteine als koolhydraten bevatten per gram toch 4 calorieen?quote:Op donderdag 15 april 2004 10:27 schreef Mr.J het volgende:
koolhydraten vervangen door eiwitten = minder kcals en spiermassa verlies beperken).
Zoals PP aangeeft, volgens mij komt dat gewoon doordat je totale calorieinname vermindert, niet doordat carbs minder calorieen zouden bevatten dan proteinen.quote:Op donderdag 15 april 2004 10:43 schreef Mr.J het volgende:
Als je 100gram zilvervliesrijst vervangt door 100gram tonijn heb je minder kcals hoor. En meer eiwitten en minder koolhydraten.
Jij ziet je eigen lichaam elke dag, dan wil de vooruitgang nog wel eens minder lijken dan het is. Je kan beter afgaan op de mening van iemand die jou al een tijd niet meer gezien heeft.quote:Op donderdag 15 april 2004 14:15 schreef RealLife het volgende:
Ok, nu vraagje van mij.
Ik ben de laatse maanden 10 kilo aangekomen, maar t gekke vind ik dat t helemaal niet zo zichtbaar is. Ben nu 75 kilo, 2,5 maanden terug 65. Terwijl ik vrienden heb die dat gewicht nog niet eens gehaald hebben en er veel steviger uitzien. Was echt mager in het begin. Bij welk gewicht komt er een beetje een BB figuur in ? Na hoeveel maanden begint de echte spiergroei vorm te krijgen, zeg maar. Weet dat dit soort antwoorden voor een ieder anders is, maar gemiddeld genomen.
En oh ja, door t vele eten krijg je een beetje een opgezet buikje: te fout dus. Doe wel veel buikspieroefeningen, maar gaat dit na verloop van tijd vanzelf weg of wat?
That's the spiritquote:Op donderdag 15 april 2004 20:25 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik kom ook razendsnel aan na nu ruim een jaar getraind te hebben (met enkele tussenpozen van inactiviteit). De laatste maanden ook wel 2 a 3 kilo per maand gemiddeld. Ik weeg nu ruim 85. Ik merk zelf dat ik ook wel vetter wordt (helaas) maar ook wel spiermassa win. En dat vet zal ik er toch weer af moeten trainen op den duur. Ik heb alleen nou geen zin om te gaan cutten eigenlijk omdat het nog zo lekker gaat. Het is dadelijk wel zomer maar eigenlijk boeit me dat niet zo. Ik heb niet eens vakantie deze zomer dus ik werk en train maar lekker door. Cutten doen we over een jaartje misschien dan wel.
Voor een beginner niet extreem veel toch? Meer vretenquote:Op zaterdag 17 april 2004 12:47 schreef Mr.J het volgende:
In 3 maanden 3,5kg is veel hoor.
Kijk eens op www.fitnessnet.nl en dat forum daar en www.exrx.net. Staat veel info op, ook over schema's.quote:Op woensdag 21 april 2004 11:43 schreef Leatherneck het volgende:
Zouden jullie mij een schema kunnen geven waarmee ik goed kan beginnen? Tot nu toe train ik alleen thuis wat met twee dumbbells...
Tnx voor de info!quote:Op woensdag 21 april 2004 13:18 schreef Prondo het volgende:
[..]
Kijk eens op www.fitnessnet.nl en dat forum daar en www.exrx.net. Staat veel info op, ook over schema's.
Ik dacht dat als er 3 dagen tussen zitten je die spiergroepen wel weer opnieuw kan pakken. Maar het zijn ook niet alleen mijn armen die niet groeien, voor de rest schiet het ook niet echt op.quote:Op woensdag 21 april 2004 09:58 schreef Mr.J het volgende:
Je traint je armen 2x per week.
Misschien te veel?
intensiever trainen...je moet het wel voelen als je getraind hebt(ik weet niet of dat al het geval is), en idd meer rust voor je armenquote:Op woensdag 21 april 2004 09:02 schreef damian25 het volgende:
Ik train nu een paar maanden 4 keer in de week volgens het volgende schema:
dag 1 : rug en biceps
dag 2 : borst en triceps
dag 3 benen en buik
dag 4: schouder en biceps of triceps
Het probleem is alleen dat ik nauwelijks groei, vooral mij armen blijven erg achter. Als ik kijk naar anderen die net 2 maanden trainen zijn de meesten al veel verder dan mij. Waar kan dit aan liggen?
quote:Op woensdag 21 april 2004 16:57 schreef Keys het volgende:
Meer rust voor je armen? Ik train mijn armen bijne om de dag met dumbells... Is dat slecht dan? Beter 1x per week heel intensief?
Ik zal proberen om mijn armen 1 keer in de week gaan trainen, hopelijk helpt dat. Maar de rest groeit ook niet, tenminste niet snel genoeg. Wat bedoel je precies met beter trainen? Ga altijd door tot ik het gewicht niet meer kan tillen bij de achtste rep. Heb laatst een stukje gelezen dat als je nog andere sporten erbij doet, voetbal in mijn geval, dit ook invloed kan hebben.quote:Op woensdag 21 april 2004 17:06 schreef Modwire het volgende:
ik ben geen expert, en ik weet niet precies hoeveel rust je nodig hebt,volgens mij verschilt dat ook per persoon, maar ik weet wel dat je zonder rust minder groeit....als het voor je werkt is het geen probleem. Maar als je niet (zoveel) groeit, moet je proberen meer rust te pakken, of beter te trainen...
quote:Op woensdag 21 april 2004 22:59 schreef Keys het volgende:
Kep nog even een vraagje, als ik bijvoorbeeld met 2 dumbells (8kg) mn armenzijwaards naar buiten breng tot ze zegmaar helemaal uit elkaar gestrekt staan, dan voel ik telkens ene soort "knak" ibj mn ribbenkast, alsof er iets, een spier of pees ofzo, over bot schiet. Bij mij knakt er nog veel meer aan bot als ik bepaalde oefeningen doe. Is dit wel normaal?
quote:Op woensdag 21 april 2004 23:21 schreef Leatherneck het volgende:
Oké, ik heb nu al heel wat over bodybuilding gelezen enzo, en nu wil ik me der ook wel wat meer in verdiepen.
Maar voor een beginner als ik: waar moet ik beginnen? Moet ik gewoon meteen naar de sportschool gaan? Of moet ik thuis alvast wat trainen met Dumbbells etc?
Owja trouwens: ik lees veel over Whey-eiwitten... ik heb dit opgezocht en het kost aardig wat. Gebruiken de meeste bodybuilders dit na het trainen elke keer?
Zo voelt het nietquote:Dat heb ik ook, dat is normaalMe fitness instructeur heeft het een keer uitgelegd, maar het is gewoon goed.
quote:Op woensdag 21 april 2004 23:31 schreef Keys het volgende:
[..]
Zo voelt het niet. Heb je dat toevlalig ergens om internet staan. Iets wat ik kan lezen, hoe het komt ofzo.
Probeer eens gewoon 1 arm per keer, zal je er misschien minder last van hebben. Het kan misschien geen kwaad maar het is zeker niet goed!quote:Op woensdag 21 april 2004 22:59 schreef Keys het volgende:
Kep nog even een vraagje, als ik bijvoorbeeld met 2 dumbells (8kg) mn armenzijwaards naar buiten breng tot ze zegmaar helemaal uit elkaar gestrekt staan, dan voel ik telkens ene soort "knak" ibj mn ribbenkast, alsof er iets, een spier of pees ofzo, over bot schiet. Bij mij knakt er nog veel meer aan bot als ik bepaalde oefeningen doe. Is dit wel normaal?
Het zijn beide supplementen, nr1 is whey, snelle eiwitten die je het beste meteen na de training kan drinken (met melk of water).quote:Op woensdag 21 april 2004 23:22 schreef tongytongylickylicky het volgende:
http://www.benima.nl/product/sportslab_prowhey?path=163|171
http://www.benima.nl/product/sportslab_promass?path=163|169
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen deze 2 soorten voeding?
25 euro per 750gram niet duur? Ik vind het zelf best prijzig, er zijn trouwens potten van 5kg verkrijgbaar voor 60-70 euro.quote:Op woensdag 21 april 2004 23:25 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Gewoon naar een sportschool gaan en je daar meer laten informeren
Whey eiwit gebruik ik zelf ook elke keer na me training en voor het slapen gaan, het is niet heel erg duur. 25 euro voor een pot.
Wat heel goed werkt voor je onderbuikspieren, bij mij iig.quote:Op woensdag 21 april 2004 17:30 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heeft iemand nog een goede oefening voor de onderkant van de buik? ongeveer bij de navel en er onder
Voor het slapen gaan heeft wel nut, het helpt je spieren te herstellen (wat ze s'nachts doen) Kwark eet ik elke dag als ik trainquote:Op donderdag 22 april 2004 13:46 schreef Extend het volgende:
[..]
Whey eiwit voor het slapen gaan? Daar zie ik het nu niet echt van in, je kan beter minder snelle eiwitten nemen, neem bijvoorbeeld 500 gram kwark! Gewoon alleen na de training doen, anders is het nogal een geldverspilling.
Waar dan?quote:Op donderdag 22 april 2004 13:46 schreef Extend het volgende:
[..]
25 euro per 750gram niet duur? Ik vind het zelf best prijzig, er zijn trouwens potten van 5kg verkrijgbaar voor 60-70 euro.
Natuurlijk, maar het heeft minder nut dan langzame en goedkopere eiwitten die bijvoorbeeld in kwark zitten.quote:Op donderdag 22 april 2004 14:36 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Voor het slapen gaan heeft wel nut, het helpt je spieren te herstellen (wat ze s'nachts doen) Kwark eet ik elke dag als ik train
quote:Op donderdag 22 april 2004 15:14 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het heeft minder nut dan langzame en goedkopere eiwitten die bijvoorbeeld in kwark zitten.
quote:Op donderdag 22 april 2004 14:47 schreef phreaky_professor het volgende:
tig plaatsen. O.a.:
www.krachtvoeding.nl
www.xxlnutrition.nl
quote:Op donderdag 22 april 2004 13:49 schreef Extend het volgende:
[..]
Wat heel goed werkt voor je onderbuikspieren, bij mij iig.
Ga helemaal gestrekt op je rug op de grond liggen, je armen langs je lichaam en palmen naarbeneden. Haal dan je benen omhoog en hou die gestrekt, dan weer naar de start positie. Works for me
quote:Op donderdag 22 april 2004 17:17 schreef Mr.J het volgende:
Bump that.
Casseine en wat complexe koolhydraten zoals havermout (insuline spiegel) voor het slapen gaan.
Umm jaquote:Op donderdag 22 april 2004 10:51 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ik zal het zo ff voor je navragen... ga zo trainen je hoort het van meNog een vraagje ben je net begonnen met fitnes?
Maar is dit aan te raden i.c.m kracht training?quote:Op donderdag 22 april 2004 19:35 schreef Keys het volgende:
Springtouw is voor eht grootste deel conditie, al worden je kuiten wel iets gespierder. Wel gaat spierconditie vooruit.
quote:Op donderdag 22 april 2004 19:33 schreef Keys het volgende:
[..]
Umm ja...
En 1 arm per keer lijkt me geen oplossing, dan moe tik namelijk vrij veel spieren gebruiken voor mn evenwicht.
2 a 3x per week, zelf doe ik het niet meer, ben luiquote:Op donderdag 22 april 2004 17:58 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
HOevaak per week?
Ok... tnxquote:Op vrijdag 23 april 2004 15:42 schreef Extend het volgende:
[..]
2 a 3x per week, zelf doe ik het niet meer, ben lui![]()
quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:41 schreef Extend het volgende:
Rust.
Mouwen van je shirt zitten te strak.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:12 schreef Keys het volgende:
Hi... Ik heb altijd als ik het warm heb (als ik train/heb getraind bv) dat mijn aders gigantisch opzetten. Overduidelijk op mijn (rechter)arm(en). Soms zelfs tot in kleinere aders, soms kun je het "relief" nog zien van de adertjes van mijn vingers. Hoe komt het dat het zo duidelijk zichtbaar is? Heeft het met vetpercentage te maken of..?
Kwark.quote:Op vrijdag 30 april 2004 23:09 schreef D.Rose het volgende:
zijn er ook 'gewone' (dagelijkse) dingen die je het beste wel kunt eten (of drinken), en wat je het kunt laten liggen?
het beste wel eten?quote:Op zaterdag 1 mei 2004 00:42 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Kwark.
quote:Op vrijdag 30 april 2004 23:09 schreef D.Rose het volgende:
ik zie dat veel mensen nogal met suplementen in de weer zijn, maar dat vind ik zo'n gedoe.
zijn er ook 'gewone' (dagelijkse) dingen die je het beste wel kunt eten (of drinken), en wat je het kunt laten liggen?
Ik heb nogal aanleg voor massa kweken, maar wil er, behalve het trainen, niet teveel moeite voor doen.
Ik train b.t.w. 2 a 3 keer p.w. alles, doe dan 4x8 reps
En het geeft ook veel meer voldoening als je hard getraind hebt een paar maanden en je opeens in de spiegel ziet dat je weer best veel vooruit gegaan bentquote:Op zaterdag 1 mei 2004 09:01 schreef Mr.J het volgende:
Dat is idd zo.
Maar wat ik ook wel meemaak is dat bepaalde personen echt aanleg ervoor hebben en er dan met de pet naar gooien. Dat vind ik zonde omdat je er dan zoveel meer kan uithalen.
Maar goed, ieder z'n keuze. Ik ben alleen van mening dat keihard ervoor werken er 'gewoon' bij hoort.
Mee eens, maar ik vind dat trainen op zich al zwaar werken is, daarbij dingen eten die ik niet lekker vind of speciaal voer vind ik niet nodig.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 09:01 schreef Mr.J het volgende:
Dat is idd zo.
Maar wat ik ook wel meemaak is dat bepaalde personen echt aanleg ervoor hebben en er dan met de pet naar gooien. Dat vind ik zonde omdat je er dan zoveel meer kan uithalen.
Maar goed, ieder z'n keuze. Ik ben alleen van mening dat keihard ervoor werken er 'gewoon' bij hoort.
Gewicht waar ik me prettig bij voel? De 50 kg van mijn vriendin. Kan haar dan tenminste alle trappen op naar boven dragen.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 13:22 schreef phreaky_professor het volgende:
Boeit niet zoveel dacht ik. Het ding is dat er in kwark veel eiwit zit en dat moet je hebben om je spieren te laten herstellen.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 00:50 schreef D.Rose het volgende:
[..]
het beste wel eten?
iedere dag of voor het trainen?
Leuke site, tnx!quote:Op zaterdag 1 mei 2004 10:20 schreef erikh het volgende:
[..]
En het geeft ook veel meer voldoening als je hard getraind hebt een paar maanden en je opeens in de spiegel ziet dat je weer best veel vooruit gegaan bent
Ik kwam deze site tegen, ik weet niet of ie al langs is gekomen maar hier kun je dus heel goed zien hoe het topbodybuilding in de loop der jaren veranderd is. Ik vind zelf de pose down van arnold en Ronnie coleman wel cool
http://www.ironage.us/virtual/
Mocht dit als spam worden gezien, zo is het niet bedoeld, puur informatief
Kipfilet en tonijn bevtten veel eiwitten.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 12:26 schreef D.Rose het volgende:
tot nu toe heb ik dus kwark
quote:Een Bodybuilding dieet is wel goed voor je spieren, maar is het eigenljk niet erg slecht voor je lichaam om zoveel vlees en vis te eten
da's mooi, da's lekkerquote:Op maandag 3 mei 2004 14:20 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Kipfilet en tonijn bevtten veel eiwitten.
Kwark in je kont, kwark neemt zo traag op dat je er eigenlijks alleen wat aan hebt als je t voor t slapen gaan neemt. Omdat je de hele nacht niks binnenkrijgt is t ideaal, overdag moet je voor voeding zorgen waarbij eiwitten sneller worden opgenomen.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 00:42 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Kwark.
Boeit niet hoe snel het wordt opgenomen, als het maar wordt opgenomen. Eventueel alleen direct na training snelle eiwitten. Kwark kan dus overdag zeker wel.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 00:11 schreef El-Rico het volgende:
[..]
Kwark in je kont, kwark neemt zo traag op dat je er eigenlijks alleen wat aan hebt als je t voor t slapen gaan neemt. Omdat je de hele nacht niks binnenkrijgt is t ideaal, overdag moet je voor voeding zorgen waarbij eiwitten sneller worden opgenomen.
Tren voor vrouwen?!?!quote:Op dinsdag 4 mei 2004 00:12 schreef AnGeL-KiLLeR het volgende:
Wie heeft er ervaring met Trenbolan, en dan in het bijzonder vrouwen?
Wat heb je er voor betaald (vermeld ook ff de hoeveelheid)...
en wat waren de bijwerkingen die je kreeg.
Grtzz
(en wat die eiwitten enzo betreft...... neem dan gewoon Power-Tek, niks ongezond, makkelijk en geen hoge cholesterolspiegel)
(ei-eiwit mag je zoveel eten als je wilt, eigeel niet, dat geeft een hoog cholesterol)
Bron: Chemical Muscle Enhancement - L. Rea (Hoofdstuk Trenbolone and derivatives --> Parabolan)quote:Women should not use Parabolan due to a very high virilizing effect. But many competitive athletes still did. Some stacked 76mg of Parabolan every 5-8 days with 80-120mcg of Clenbuterol and either 15-20mg Winstrol tabs or 10-15mg of Oxandrolone tabs daily.
I know of one female who is suffering from the most of the possible side effects: missed periods, hair loss on the scalp, serious sex-drive (you should see her on an exercise bike) and clitoral hypertrophy. Facial hair growth can also result also.
Argh, eigenwijze aap.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 01:34 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Boeit niet hoe snel het wordt opgenomen, als het maar wordt opgenomen. Eventueel alleen direct na training snelle eiwitten. Kwark kan dus overdag zeker wel.
Ze wordt een man dusquote:I know of one female who is suffering from the most of the possible side effects: missed periods, hair loss on the scalp, serious sex-drive (you should see her on an exercise bike) and clitoral hypertrophy. Facial hair growth can also result also.
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 09:58 schreef El-Rico het volgende:
[..]
Argh, eigenwijze aap.
Dat is jou theorie ja, volgens mij vergeet je hoe super traag kwark wordt opgenomen.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 10:25 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Snelle eiwitten heb je nodig na je training. Wat voor nut heeft het om gewoon over de dag snelle eiwitten te nemen? Niets, je wilt namelijk dat die eiwitten rustig aan in je lichaam worden opgenomen.
Trage eiwitten zoals kwark volstaan dus over de dag.
Ik heb t niet over snelle eiwitten als Whey, maar doordat t zo traag wordt opgenomen kan je beter voor andere eitwitten kiezen, waardoor je wel elke 2 uur voldoende binnenkrijgt.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 11:07 schreef Mr.J het volgende:
Nee hoor.
Leg eens uit dan waarom je zo snel eiwitten nodig hebt op momenten niet direct na je training?
Je hoeft het niet of overag of 's nachts te nemen, kan ook allebei.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 12:15 schreef El-Rico het volgende:
En ja tuurlijk heeft t wel een beetje nut als je t overdag neemt, maar s'nachts komt t serieus beter tot zijn recht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |