aha, ook eens proberenquote:Op dinsdag 16 maart 2004 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik gebruik altijd gemalen hazelnoten ipv paneermeel om de vorm mee in te poederen
Goeie tip Piet! Heb gisteren een appeltaart gebakken en eerst even hier rondgekeken voor goede tips en het is nu een mooie stevige taart geworden.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, en de appels krijgen als ze in stukjes zijn, wat kaneel, suiker en griesmeel, dat absorbeert het vocht uit de appels goed.
:-)quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Goeie tip Piet! Heb gisteren een appeltaart gebakken en eerst even hier rondgekeken voor goede tips en het is nu een mooie stevige taart geworden.
Ehm... ik heb heel erg staan twijfelen gisteren, want ik las hier goudreinetten, maar goed die stonden niet op het 'bordje' bij de AHquote:Op donderdag 15 juli 2004 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
:-)
Wat voor een appels gebruik je in deze tijd v/h jaar?
Jep, maar vind ik niet zo lekker.quote:Op zondag 26 september 2004 14:27 schreef krakkemieke het volgende:
Ik doe paneermeel op de bodem, tussen deeg en appels, dat helpt ook. Gewoon een dun laagje.
Misschien een keer doen ?quote:Op zondag 26 september 2004 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
doe er nooit kaneel in.
Hmmmm.... dan moet je hem aan mij serverenquote:Op zondag 26 september 2004 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
nee, dan wordt die niet opgegeten.
Euhhh je plaatje is stukquote:Op zondag 26 september 2004 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat had ondeugend nu niet moeten zeggen
[afbeelding]
Kaneelquote:Op zondag 26 september 2004 14:31 schreef ondeugend het volgende:
Niet te zuinig met kaneel zijn
Een ruitjeswerk over de appels?quote:Op woensdag 9 maart 2005 21:43 schreef biawa het volgende:
Mijn appeltaarten worden qua smaak altijd prima, maar zodra je een partje hebt gesneden is het moeilijk om hem heel te houden. Het stort vrijwel gelijk als een kaartenhuis in elkaar. Ik gebruik voor de vulling gewoon appels, rozijnen, beetje citroensap, suiker en kaneel. Op de bodem doe ik wat paneermeel. Qua natheid en gaarheid is hij verder prima, maar ik vind het zo zonde dat het zo snel instort. Wat helpt?
Gedaan. Het punt is dat de vulling in de horizontale richting eruit valt als je een punt hebt gesneden (hmmm, dat klinkt heel onlogisch, maar hopelijk snap je wat ik bedoel).quote:Op donderdag 10 maart 2005 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een ruitjeswerk over de appels?
Welke apel kun je dan nu het beste nemen?quote:Op donderdag 15 juli 2004 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach so, ja Goudreinette zijn er nu niet.
quote:Op zaterdag 12 maart 2005 09:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Welke apel kun je dan nu het beste nemen?
Ja, bij kleine appels kwarten, bij grote achtstenquote:Op zaterdag 12 maart 2005 10:34 schreef Faithy het volgende:
en je laat de parten zo in de taart? dus die kwarten?
ik maak daar altijd plakjes van die ik dan stapel, en op elk laagje nog idd wat griesmeel/kanaal/suiker extra..
maar om die hele grote in de taart te verwerken.. nee
Sorry kijk niet altijd naar de datum in de posts.:@quote:Op zaterdag 12 maart 2005 10:06 schreef Oblivion het volgende:
[..]Martijn!
Die quote van Piet, kijk eens goed naar de datum...![]()
Bij de notenboer op de markt kun je gedroogde cranberries krijgen. Volgens mijn vriendin (allergisch voor rozijnen) zijn ze geweldig als vervanging.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:17 schreef Martijn_77 het volgende:
[On Topic]
Nog even een aanvulling op de recepten hier. Soms gaan er ook wel eens krenten of rozijen door maar als je nu mensen hebt die dit niet lusten (zoals mijn vrouw) Dan kun je dit ook vervangen voor abrikozen of peren (Eventueel gedroogd en dan geweld)
Nee, vind ze ook echt niet lekker in taart.quote:Op zondag 10 april 2005 13:53 schreef SCH het volgende:
Geen rozijnen???
Ik ben heel erg van de basics. Suiker, tarwebloem en boter - appels, rozijnen en veel kaneel en vanillesuiker - de enige uitspatting die ik me soms veroorloof zijn walnoten.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Doe eens jouw appeltaart recept posten, sch?
Inderdaad, het is wel eens leuk een ander standje te doen maar meestal kom je toch weer terug bij het gewonequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |