wat je daar aan kan doen? Als het gegrond is, niet echt veel...quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:03 schreef Slabberdewatski het volgende:
een van jullie wel eens in aanraking geweest met edr group uit den haag?
Die treiterbakken zijn me lastig aan t vallen om niets....
Wat kan ik daar aan doen?
Ze bellen me inzake een vermeende betalingsachterstand. Ik heb gevraagd bij wie en om welk bedrag het ging maar daar konden ze niets over zeggen. Vervolgens willen ze allemaal info zoals bankrekeningnummer e.d. Ik heb aangegevn dat ik bij niemand een achterstand heb en dat als t zo zou zijn dat iok graag zou weten bij wie en voor welk bedrag. Daar zeiden ze verder niets over. Nu bellen ze te pas en te onpas en zelfs naar de zaak enzo...quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:07 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wat je daar aan kan doen? Als het gegrond is, niet echt veel...
Maar als je hier eens neerzet waar dat bureau jou van beschuldigd? Misschien dat dat helpt.
Ze zijn verplicht om je te vertellen wie de eiser is en om welk bedrag het gaat! Misschien is het niet onverstandig om het volgende gesprek op te nemen, doen zij ook, en dan kun je, mocht het ooit nodig zijn aantonen dat zij niet willen meewerken (6)quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:15 schreef Slabberdewatski het volgende:
[..]
Ze bellen me inzake een vermeende betalingsachterstand. Ik heb gevraagd bij wie en om welk bedrag het ging maar daar konden ze niets over zeggen. Vervolgens willen ze allemaal info zoals bankrekeningnummer e.d. Ik heb aangegevn dat ik bij niemand een achterstand heb en dat als t zo zou zijn dat iok graag zou weten bij wie en voor welk bedrag. Daar zeiden ze verder niets over. Nu bellen ze te pas en te onpas en zelfs naar de zaak enzo...
ze zijn kvk geregistreerd: 27.159.448
zijn geen lid van nvio
ja ik heb mn james bond pret pakket altijd bij de hand......quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:18 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ze zijn verplicht om je te vertellen wie de eiser is en om welk bedrag het gaat! Misschien is het niet onverstandig om het volgende gesprek op te nemen, doen zij ook, en dan kun je, mocht het ooit nodig zijn aantonen dat zij niet willen meewerken (6)
Bij het volgende telefoongesprek zeggen dat als ze niet willen zeggen hoe of wat, dat je dan aangifte gaat doen bij de politie vanwege overlast ofzo.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:22 schreef Slabberdewatski het volgende:
[..]
ja ik heb mn james bond pret pakket altijd bij de hand......
maar ff serieus, dit kan toch allemaal niet zomaar? waar kan ik eventueel een klacht deponeren
gerechtsdeurwaarders zullen echter vrijwel zonder uitzondering terstond de gevraagde informatie overleggen indien aanwezig, en indien niet aanwezig hoor je doorgaans niets meer van zequote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:34 schreef Plaapje het volgende:
Je kan altijd nog een bezwaarschrift sturen, dan zijn ze verplicht om te reageren. Ook als ze dreigen met dagvaardigingen of wat dan ook, niks betalen. Als het ooit voorkomt hebben ze toch geen poot om op te staan. Incassobureaus gebruiken altijd bluf. Als het om gerechtsdeurwaarders gaat, dan wordt het een stuk lastiger, maar ook dan moet je altijd bezwaarschriften sturen.
BKR? Bureau Krediet Registratie?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 18:48 schreef frederik het volgende:
dat bureau uit Tiel, wat de banken gebruiken kan even niet op de naam komen
Ey ToBequote:Op woensdag 17 maart 2004 14:14 schreef ToBe het volgende:
Ik ben benieuwd naar hun reactie erop. Ik denk dat ze de brief als niet ontvangen zullen beschouwen. Heb je de brief aangetekend verstuurd?
informeren bij buren en familie?quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:01 schreef knokkels het volgende:
Reacties tbv EDR
PDF met gedragsregels <=> grote lap tekst
en nog een reactie op EDR
EDR's eigen gedragscode
Edit: even een toevoeging
Ja inderdaad... ze hebben wel leuk een clausule over de privacy wetgeving, maar houden ze zich er zelf ook aan?quote:Op woensdag 17 maart 2004 20:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
informeren bij buren en familie?
zo'n brief zou voor mij aanleiding zijn om direct aangifte te doen van inbreuk op de privacy-wetgeving, ik zou er niet eens meer een blaf-brief op terugsturen, maar meteen bijten.. stelletje aso's
ik heb hun voorwaarden niet gelezen, ben even te lui om adobe te startenquote:Op woensdag 17 maart 2004 21:56 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ja inderdaad... ze hebben wel leuk een clausule over de privacy wetgeving, maar houden ze zich er zelf ook aan?
![]()
quote:Op woensdag 17 maart 2004 22:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
ik heb hun voorwaarden niet gelezen, ben even te lui om adobe te startenin ieder geval maken ze zich schuldig aan inbreuk op privacy, allicht tevens intimidatie. wanneer ze daadwerkelijk bellen en over vorderingen beginnen, maken ze zich tevens schuldig aan laster. ik vraag me af of ze dat daadwerkelijk doen, want ik kan me haast niet voorstellen dat in dat geval het openbaar ministerie nog geen faillisement heeft aangevraagd
Ben ik nu gek, of lullen ze om de zaak heen?quote:Wet Bescherming persoonsgegevens
Transparantie in de verwerking van persoonsgegevens In de loop der jaren heeft EDR grote kennis opgebouwd van de praktische gevolgen van de Wet persoonsregistraties (WPR). Met de invoering van de Wet bescherming persoonsgegevens (WBP) zal het nodige veranderen. EDR staat middenin deze veranderingen.
Met de vele persoonsgegevens die EDR verwerkt, vervult het privacybeleid binnen de organisatie een belangrijke rol. Het privacybeleid van EDR is voor een deel gebaseerd op de Wet persoonsregistraties (WPR), waarbij twee persoonsregistraties zijn aangemeld bij de Registratiekamer. In die aanmeldingen is nauwkeurig omschreven aan welke regels EDR zich houdt in de omgang met persoonsgegevens. Een ander uitgangspunt voor het privacybeleid is de Wet bescherming persoonsgegevens (WBP). Deze wet is weliswaar nog niet in werking getreden, maar voorzover nu bekend zal daar een aantal vernieuwende regels uit voortvloeien. Met het oog op die regels hanteert EDR nu een uniform privacybeleid voor al haar activiteiten. Het resultaat is dat de communicatie naar de consument over het doel van de registratie en de rechten voor inzage sterk geoptimaliseerd is.
Gedragscode
De nieuwe Wet bescherming persoonsgegevens (WBP) heeft waarschijnlijk ook tot gevolg dat er een nieuwe Gedragscode voor handelsinformatiekantoren komt. Deze Gedragscode zal worden opgesteld in nader overleg tussen de NVH (de branchevereniging van handelsinformatiekantoren) en het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP - het CBP is de nieuwe naam voor de huidige Registratiekamer bij inwerkingtreding van de WBP). Omdat EDR de nieuwe voorzitter van het NVH levert, zal EDR vanuit haar opgebouwde kennis en ervaring een belangrijke praktische bijdrage leveren aan dit overleg, zodat nadere invulling kan worden gegeven aan vereisten volgend uit de WBP.
Privacykeurmerk
Naast ontwikkelingen die rechtstreeks van invloed zijn op de gehele branche en waarbij EDR nauw betrokken is, vindt ook een aantal ontwikkelingen plaats in een breder verband. Zo zullen accountancykantoren (�big five�) onder de WBP een privacykeurmerk ontwikkelen. Dit keurmerk is bedoeld voor organisaties die kunnen aantonen dat zij voldoen aan de voorwaarden die wettelijk aan de verwerking van persoonsgegevens worden gesteld. Over de voorwaarden voor het privacykeurmerk vindt momenteel regelmatig overleg plaats tussen de Registratiekamer en de koepelorganisaties van accountancy- en edp-audit-kantoren.
Werkbare situatie
De gereguleerde handels informatiebranche is een van oudsher kwetsbare sector wanneer het aankomt op particuliere informatie. Ontwikkelingen op het gebied van informatie- en communicatietechnologie en de toepassing van ontstane mogelijkheden binnen de handels informatiebranche (denk bijvoorbeeld aan uiteenlopende vormen van credit scoring en de ook in de nieuwe economie geldende gedachte "ken uw consument" in e-commerce), zullen het belang doen toenemen van een transparante en verantwoorde omgang met persoonsgegevens in het gehele proces van gegevensverwerking. EDR staat middenin deze ontwikkelingen en heeft tot doel een bijdrage te leveren aan het totstandkomen van een situatie die zowel voor het bedrijfsleven als voor de consument werkbaar is.
Is dat geen belangenverstrengeling?quote:Op woensdag 17 maart 2004 22:53 schreef Leonardo1504 het volgende:
Zie ook de site van het Nederlands Vorderingen en Incasso Register. Hier kunnen bedrijven "betalingservaringen" met consumenten laten registreren. Dit is gewoon een onderneming van de EDR groep. Bij mijn weten dienen ze volgens de Nederlandse privacy wetgeving personen die in dat register worden opgenomen daarover te informeren. Bovendien heb je het recht om tegen redelijke vergoeding (kostprijs) de over jou geregistreerde gegevens op te vragen, te laten wijzigen en verwijderen.
Nou dan weet je wat je te doen staat... Aangifte doen van intimidatiequote:Op donderdag 18 maart 2004 08:53 schreef Slabberdewatski het volgende:
ik heb de notulen van nvi gelezen er staat een artikle over de handelswijze naar Debiteur toe.
het eerste artikel beschrijft meteen dat er nooit gebruik mag mogen gemaakt van intimiderende of dreigende methoden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |