Is van voor de tijd van de meeste fokkers, incluis ik.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 18:31 schreef Georges het volgende:
Verbaast me dat er zo weinig reacties zijn. Pirates! is een echte klassieker.
het is ook voor mijn tijdquote:Op dinsdag 16 maart 2004 18:34 schreef Piro het volgende:
[..]
Is van voor de tijd van de meeste fokkers, incluis ik.
Edit: Die kerel op de laatste foto doet me denken aan Guybrush Threepwood, of ben ik gewoon scheel?
Free-roaming zoals je het noemt, zal zeker weer aanwezig zijn. Waar ik vooral bang voor ben is dat ze dat concept niet verder doorgevoerd hebben.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 19:28 schreef PBateman1978 het volgende:
Pirates!
The memories...
Op mijn C64 als Nederlandse piraat ALLES en IEDEREEN plunderen, en dan tussendoor wat gouverneurs-dochters scoren
Ik kan niet wachten op deze remake in ieder geval...
edit : Pirates! wordt trouwens gezien als de grondlegger van het ''free-roaming'' spelconcept, ik hoop dat ze dat in deze remake behouden..!!
Vergeet Elite niet, deze space game uit '84 is volledig gebouwd op het free-roaming conceptquote:Op dinsdag 16 maart 2004 19:28 schreef PBateman1978 het volgende:
edit : Pirates! wordt trouwens gezien als de grondlegger van het ''free-roaming'' spelconcept, ik hoop dat ze dat in deze remake behouden..!!
Waarom zou dat gebeuren? Hij wordt gemaakt door Sid Meijer zelf.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 14:10 schreef Fathom het volgende:
Ik had het al gehoord dat hij er aan kwam. Ik hoop alleen niet dat dit de naam van deze geweldige classic niet zal verpesten...
Dat maakt niet uit. De meeste die het orgineel gespeeld hebben vonden het een meesterlijk spel. Als dit nou een zware domper word dan brengt dit toch een smet over de naam.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou dat gebeuren? Hij wordt gemaakt door Sid Meijer zelf.
Wat een onzin. Het originele spel blijft gewoon bestaan en blijft gewoon briljant. En de remake uit begin jaren '90 was ook al briljant (zo niet leuker dan het origineel). Ik zie het helemaal niet gebeuren dat dit spel een domper op wat voor manier dan ook wordtquote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:57 schreef Fathom het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. De meeste die het orgineel gespeeld hebben vonden het een meesterlijk spel. Als dit nou een zware domper word dan brengt dit toch een smet over de naam.
Op de E3 volgende week veel meer info....!quote:Is er al meer bekend over deze release? Op de site van Firaxis gebeurt al maanden geen zak en ik kan nergens anders previews of dingen vinden.
Ah, dat is heel goed!quote:Op dinsdag 4 mei 2004 19:10 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Op de E3 volgende week veel meer info....!
Nou, ik vond het wel een beetje flauw worden toen me dat eenmaal zonder uitzondering lukte.quote:Op woensdag 5 mei 2004 16:19 schreef Bijsmaak het volgende:
Was een leuk spel voor de amiga. Ik vond het vroeger geweldig als ik met een kleine pinnace visserbootje een hele Galleon of frigate kon veroveren.
Maar gezien de realiteit kan het best. Piraten waren vele malen meer gemotiveerd dan de bemanning van de schepen die ze probeerden te bemachtigen.quote:Op woensdag 5 mei 2004 16:22 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Nou, ik vond het wel een beetje flauw worden toen me dat eenmaal zonder uitzondering lukte.
Het was juist hoe groter je schip, hoe makkelijker je kon winnen, maar hoe minder mannen je ook mee kon dragen om het gevecht af te maken. Elke battle eindigde namelijk met een zwaardgevecht van man tot man, waar het puur op je troepen aankwam (en je eigen button-bash kunsten).quote:Op woensdag 5 mei 2004 16:22 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Nou, ik vond het wel een beetje flauw worden toen me dat eenmaal zonder uitzondering lukte.
Wow, dat klinkt ERG positief! Paar goeie verbeteringen ook, zoals het sneaken in de stad bij een aanval en de verschillende typen kanonschoten.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 23:33 schreef PBateman1978 het volgende:
Nieuwe preview op Gamespot :
http://www.gamespot.com/p(...)preview_6095099.html
Ik vind het er wel lekker helder uitzien eigenlijk. Lichte comedy flair, maar wel tof. Vooralsnog vind ik het allemaal geweldig.quote:Op zondag 9 mei 2004 01:20 schreef Georges het volgende:
Ik heb de in game footage bekeken op gamespot.
Daar wordt je niet vrolijk van, ziet er erg kinderlijk uit. Ik had meer gehoopt op iets als Pirates of the Caribbean. Dat was in potentie het piratenspel.
Ja, ze hadden al eind van het jaar gezegd. Toch kijk ik er onwijs naar uit. Op www.firaxis.com staan nog wat links naar goeie previews trouwens, ze zijn erg lovend.quote:Op zondag 9 mei 2004 22:44 schreef dmace het volgende:
Lees hier dat ie op 16 November uitkomt. Dat duurt dus nog wel ff.
Bedoel je Pirates of the Carribean? Dat is geen opvolger, dat is gewoon ook een piratenspel, maar het heeft er verder niks mee te maken.quote:Daarbij was er toch al een opvolger? Ben ff de naam kwijt. Was wel mooi, maar een gameplay van 0,0
Die is later toch omgedoopt tot PotC nadat Disney zich er mee had ingelaten?quote:Op maandag 10 mei 2004 14:43 schreef dmace het volgende:
nee, niet pirates of the caribbean, maar SeaDogs.
Lijkt heel veel op Pirates, maar de besturing is uiterst belabberd.
ben je toch een echte pirates-fan, dan moet je hem toch eens gespeeld hebben.
HIER kun je een link vinden.
Niet voor zover ik weet. Het is ook alweer een aardig oud spel....quote:Op maandag 10 mei 2004 14:49 schreef kooba het volgende:
[..]
Die is later toch omgedoopt tot PotC nadat Disney zich er mee had ingelaten?
of het was seadogs2, zou ook kunnen, maar er staat me zoiets bij al kan ik er best 100% langszittenquote:Op maandag 10 mei 2004 14:51 schreef dmace het volgende:
[..]
Niet voor zover ik weet. Het is ook alweer een aardig oud spel....
maar mocht je daarvoor URL's met info kunnen vinden, dan geef ik je graag gelijk.
Misschien was het wel Monkey Islandquote:Op maandag 10 mei 2004 14:52 schreef kooba het volgende:
[..]
of het was seadogs2, zou ook kunnen, maar er staat me zoiets bij al kan ik er best 100% langszitten
Waarom blijven dromen? Stuur je ideeen naar de makers. Ze kunnen er hooguit niks mee doen, maar je weet maar nooit. (en misschien hou je er nog een leuk zakcentje aan over).quote:Op maandag 10 mei 2004 18:47 schreef Georges het volgende:
Daarnaast zou het wel leuk zijn als je een piratennest kon maken zoals dat bijvoorbeeld in de strip van Roodbaard zit. Voorzover ik kon zien zal dat helaas bij Pirates! niet het geval zijn.
Verder zou het wel leuk zijn als ze het niet tot The Caribbean beperken, dat je bijvoorbeeld naar Afrika of Europa kan reizen en daar missies doen.
Maar goed, we blijven dromen.
Pirates! gaat juist over de romantisering van het piraten-leven. Ik vind het wel een passende sfeer die ze neer zetten als ik die screenshots bekijk en heb er al helemaal zin in.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:37 schreef Leshy het volgende:
Pirates! was een fantastisch spel - ik kan alleen niet zeggen dat ik de screenshots erg aansprekend vind van deze remake. Het ziet er naar uit dat het spel wel een enorm hoge Disney-factor gaat krijgen
Je kon toch meerdere schepen hebben/besturen? Of zuig ik dat uit mijn duim?quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:20 schreef Tijn het volgende:
Ziet er ERG relaxed uit vind ik zelf
Ik vraag me alleen af wat dat 2e bootje isKun je nu opeens andere schepen ook zien varen op de map?
Ja, in het originele Pirates! kon je tot 8 schepen meenemen in je eigen vloot. Maar op de kaart zag je dat gewoon als 1 schip. Bovendien liggen ze op deze screenshot wel erg ver uit elkaar om 1 vloot te vormen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:24 schreef engessa het volgende:
[..]
Je kon toch meerdere schepen hebben/besturen? Of zuig ik dat uit mijn duim?
Kon dat serieus?quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:43 schreef Merovingian het volgende:
Klopt, maar je kon wel je vloot opsplitsen en een deel ergens voor anker laten liggen. Die schepen zag je natuurlijk wel op de kaart. Misschien dat dit zoiets is.
quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:53 schreef Tijn het volgende:
Dit is trouwens een toffe site met screenshots van alle versies die er ooit van Pirates! zijn gemaakt: http://frigate.free.fr/screenshots.html
Zelf heb ik deze gespeeld:
Pirates! (PC):
[afbeelding]
[afbeelding]
Het ziet er wel heel pauperig uit zo in CGA 4 kleuren, maar goed, het was ook 1987
Pirates! Gold (PC):
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar check die site ook voor andere versies, want sommigen zien er ook erg spiffy uit, zoals deze Commedore 64 screenshot:
[afbeelding]
Of deze van de NES:
[afbeelding]
jazeker! je had als je aan het varen was in het menu een optie van split party ofzo, en als je dan weer op je andere bootjes af voer die ergens lagen te wachten stond er join partyquote:Op woensdag 12 mei 2004 19:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kon dat serieus?
Dude, ik heb dat spel echt jaaaaaaaren gespeeld (zowel het origineel als de Gold! remake) en ik wist niks van zo'n functie
Oh wacht... ja, zoiets kan ik me wel herrinneren van het originele Pirates! ja. Maar in Pirates! Gold hebben ze dat er volgens mij uitgehaald. Ik heb het iig nog nooit gedaanquote:Op donderdag 13 mei 2004 00:20 schreef Merovingian het volgende:
[..]
jazeker! je had als je aan het varen was in het menu een optie van split party ofzo, en als je dan weer op je andere bootjes af voer die ergens lagen te wachten stond er join party
op de Amiga 500 (jaja ik heb er een) tenminste
ja idd, ik moet hem ook zeker hebben, kijk hier gewoon nog meer naar uit dan HL2 en Doom3quote:Op donderdag 13 mei 2004 00:38 schreef Tijn het volgende:
Oh crap, ik kan nu echt niet meer wachten tot dat spel uit is door al die praat hierzo
Ik moet echt stoppen met lezen hier, dit hou ik niet nog een half jaar vol
Ik heb 'em op een oude machine redelijk draaien in Windows 2000. En op m'n DOS-bak doet 'ie het ook prima, maar op m'n "main PC" met Windows XP doet 'ie weer helemaal niks. Tis een beetje vaagquote:Op donderdag 13 mei 2004 00:50 schreef Leshy het volgende:
* Leshy Pirates! Gold zoeken gaat.
Oh. Dan weet ik het niet.quote:Op donderdag 13 mei 2004 01:01 schreef Merovingian het volgende:
hmmm ik ben gierig, ik heb hem liever gratis...
Kun je dit nog ergens terugkijken ofzo?quote:Op donderdag 13 mei 2004 01:13 schreef merino het volgende:
net interview op de E3 webcast. Zat alleen niet erg op te letten
Is dat ergens terug te kijken?quote:Op donderdag 13 mei 2004 08:05 schreef Retuobak het volgende:
Yay, interview met Jeff Brigs gezien op gamespot live gisteravond en tevens een gameplay movie.
Realisme, vergeet het maar, steengoede gameplay, hell yeah
Gaat volgens mij een zeer vermakelijke remake worden
Op supernova zag ik wat interviewzaadjes voorbij komen...quote:Op donderdag 13 mei 2004 11:17 schreef Tijn het volgende:
Is dat ergens terug te kijken?
Ik heb even gezocht op "e3", maar kon niks vinden over Pirates!quote:Op donderdag 13 mei 2004 11:52 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Op supernova zag ik wat interviewzaadjes voorbij komen...
Er is nog een Pirates voor de amiga. Qua graphics zit die tussen de allereerste en de gold van PC.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:53 schreef Tijn het volgende:
Dit is trouwens een toffe site met screenshots van alle versies die er ooit van Pirates! zijn gemaakt: http://frigate.free.fr/screenshots.html
Zelf heb ik deze gespeeld:
Pirates! (PC):
[afbeelding]
[afbeelding]
Het ziet er wel heel pauperig uit zo in CGA 4 kleuren, maar goed, het was ook 1987
Pirates! Gold (PC):
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar check die site ook voor andere versies, want sommigen zien er ook erg spiffy uit, zoals deze Commedore 64 screenshot:
[afbeelding]
Of deze van de NES:
[afbeelding]
Ja, als je even op de link had gekeken die ik erbij gaf, had je gezien dat er ook screenshots van de Amiga bij staan.quote:Op woensdag 26 mei 2004 16:05 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Er is nog een Pirates voor de amiga. Qua graphics zit die tussen de allereerste en de gold van PC.
Had hem al een tijdje geleden gezien, maar blijft een mooi filmpjequote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:01 schreef Atreidez het volgende:
Een E3 demo filmpje is trouwens te downloaden op http://www.3dgamers.com - Of voor een directe link click hier
Dat is niet de indruk die ik krijg als ik de previews lees. Daarin staan juist allerlei nieuwe gameplay-aspecten, zoals de betere manier van sea-battles voeren, het sneaken door steden en het interactiever maken van het liefdes-gebeuren.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 21:43 schreef Georges het volgende:
Wat me opvalt is dat het lijkt alsof er vooral aan de graphics gewerkt is, en bijna niet aan de gameplay.
Dat valt me een beetje tegen, hoop dat ze er nog wat aan gaan doen. Anders wordt het een Pirates! met nieuwe leuke beelden en voor de rest niks nieuws.
Wellicht is het mogelijk om een aantal Amige Emulator consoles in de BHCC vestigingen te plaatsen.quote:Op zondag 4 juli 2004 13:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik ga ff op de Amiga emulator het spel draaien draaien om weer ff in de stemming te komen..![]()
Hoewel er niets mis is met het origineel, vind ik de eerste remake (Pirates! Gold) eigenlijk *nog* leuker om te spelen. Niet alleen ziet het er beter uit en klinkt het beter, maar het spel is ook completer (bv de captains cabbin enzo).quote:Op zondag 4 juli 2004 13:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik ga ff op de Amiga emulator het spel draaien draaien om weer ff in de stemming te komen..![]()
Daar is ook een remake van.quote:Op zondag 1 augustus 2004 01:49 schreef R_B het volgende:
Evenals Defender of the crown... SNIK...;)
Ja, dat miste ik ook in Pirates!: The Caribean werd op een gegeven moment te klein voor mequote:Op maandag 10 mei 2004 18:47 schreef Georges het volgende:
Belangrijkste is natuurlijk de gameplay, dat heeft Pirates! tot zo'n succes gemaakt. Ook al hoop ik eigenlijk op een spel met de graphics van POTC en de gameplay van Pirates!.
Daarnaast zou het wel leuk zijn als je een piratennest kon maken zoals dat bijvoorbeeld in de strip van Roodbaard zit. Voorzover ik kon zien zal dat helaas bij Pirates! niet het geval zijn.
Verder zou het wel leuk zijn als ze het niet tot The Caribbean beperken, dat je bijvoorbeeld naar Afrika of Europa kan reizen en daar missies doen.
Maar goed, we blijven dromen.
Maar ik haalde alle doelen met verve...quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:44 schreef Tijn het volgende:
Het redden van je zus, oom, vader en weet ik veel wie zijn juist de grotere doelen in het spel. Net als het veroveren van de Treasure Fleet en de Silver Train. Dat is allemaal veel belangrijker dan het vergaren van een sterke vloot enzo.
Ik voer trouwens juist liever met een kleine vloot. Alleen wat sloops en een paar mannen. Dan is je deel van de plunder ten minste lekker groot
Je moet een Atari hebben????!quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:21 schreef PBateman1978 het volgende:
Beta testers gevraagd !
http://www.infoyouaskedfor.com/atari/atari_pirates_0804.html
Hoe kom je daar nou weer bijquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:28 schreef 8op het volgende:
[..]
Je moet een Atari hebben????!![]()
product code?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij
Ik zag overal Atari staan.... Nu ben ik een beetje een Noob in de huidige gamewereld....quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij
Ok, tis al goedquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 14:43 schreef 8op het volgende:
[..]
Ik zag overal Atari staan.... Nu ben ik een beetje een Noob in de huidige gamewereld....![]()
dus trek je maar niet teveel van mij aan
Dat vind ik ook wel. Maar dingen als een eigen piraten hide out had ik wel erg leuk gevonden.quote:Op woensdag 1 september 2004 22:50 schreef Tijn het volgende:
Ik vind een oud spel in een nieuw jasje eigenlijk juist prima. Ik wil gewoon het klassieke Pirates! spelen, maar dan met moderne graphics en zonder rare fratsen.
Dat lijkt me niet.quote:Op woensdag 8 september 2004 23:29 schreef Omkron het volgende:
Komt ie ook voor de PS2?
Ik denk uiteindelijk misschien wel. Hij komt sowieso wel voor de groene doos.quote:Op woensdag 8 september 2004 23:29 schreef Omkron het volgende:
Komt ie ook voor de PS2?
Is dat zo? Ik heb nergens iets gelezen over ports naar console. En Firaxis heeft volgens mij ook nog nooit een spel uitgebracht voor consoles.quote:Op woensdag 8 september 2004 23:49 schreef Georges het volgende:
[..]
Ik denk uiteindelijk misschien wel. Hij komt sowieso wel voor de groene doos.
Ff afwachten dus.
Dat is best bizar. Ik zie ook niks op de Pirates!-site staan over de X-Box, je zou toch zeggen dat ze zoiets wel zouden promoten.quote:Op woensdag 8 september 2004 23:57 schreef Georges het volgende:
De link naar de X-Box preview: http://www.gamespot.com/x(...)preview_6105426.html
Sega Megadrive ook.quote:Op donderdag 9 september 2004 00:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoewel me nu te binnen schiet dat Pirates! ook is uitgebracht voor de NES o.a. destijds, dat maakt het alweer wat logischer. Volgens mij is dit het enige spel van Sid Meijer dat ook naar spelcomputers is geport, of niet?
Coolquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 21:47 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Sega Megadrive ook.
Nee, ik had namelijk een Sega Megadrive.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 21:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Cool
Weet je iets van een SNES versie?
Precies, dat is de magie van Pirates. Net nog even die ene stad veroveren, die ene titel halen of nog even wat schepen enteren.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 00:33 schreef Dagonet het volgende:
Één van de spellen die zo goed als nooit van mijn PC verdwijnt. Gewoon uren lang tegen de wind in op varen omdat je weer in de buurt van Panama zat en je naar St. Kitts wilde.
Steden veroveren, goedgezinde gouverneur installeren en dan in opdracht van een ander land hetzelfde stadje weer veroveren
Is dat zo? Die 16 november riep zei dattie in het verkeerde topic zat. Denk dattie HL2 bedoelde ofzo!?quote:Op zondag 14 november 2004 10:48 schreef Georges het volgende:
Nog iets meer dan een week! Ben toch wel erg benieuwd.
Beter !!quote:Op zaterdag 20 november 2004 11:06 schreef Georges het volgende:
Review op IGN, een 9.2!
http://pc.ign.com/articles/567/567694p1.html?fromint=1
Onbekendquote:Op maandag 22 november 2004 12:53 schreef Strolie75 het volgende:
Wanneer komt de XBox versie?![]()
2 December PC versie EU releasequote:Op maandag 22 november 2004 14:01 schreef Omkron het volgende:
Uit of niet uit.. nu?
Ik ben benieuwd wanneer je hem krijgt.quote:Op maandag 22 november 2004 20:06 schreef RubberenRobbie het volgende:
Zo, vandaag was ie al wel leverbaar bij Bol.com (levertijd 5-7 werkdagen)
Meteen besteld
Je mag per klant een keer de code GO4IT1910 gebruiken (in de laatste stap van het bestelproces) om 4 euro korting te krijgen
Bij play.com kost ie 25 pond, zo'n 40 euro. Is nog goedkoper!quote:Op maandag 22 november 2004 20:06 schreef RubberenRobbie het volgende:
Zo, vandaag was ie al wel leverbaar bij Bol.com (levertijd 5-7 werkdagen)
Meteen besteld
Je mag per klant een keer de code GO4IT1910 gebruiken (in de laatste stap van het bestelproces) om 4 euro korting te krijgen
Ik kan m nergens vindenquote:Op woensdag 24 november 2004 10:12 schreef dmace het volgende:
Is die limited edition al ergens te bestellen? (In Nederland?)
Ja duh! }:Oquote:Op woensdag 24 november 2004 10:22 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik kan m nergens vinden
(pcmedia,dyabyte,dimplus en nedgame hebben m iig niet)
Dat weet ik ook wel, maar je kan nergens de collector's edition pre-orderen...quote:Op donderdag 25 november 2004 00:27 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Ja duh! }:O
Voor zover ik weet is ie nog niet uit in Nederland
Waar heb je hem gekocht/besteld?quote:Op vrijdag 26 november 2004 08:14 schreef dmace het volgende:
Mooi verhaal
Ik kon me niet langer bedwingen dus maar via de alternatieve weg gedaan, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:39 schreef PBateman1978 het volgende:
Waar hebben jullie m vandaan ???
Voer je in het originele Pirates! niet ook al met de numpad? Ik wel iigquote:Op zaterdag 27 november 2004 14:57 schreef Georges het volgende:
[..]
-Met je numpad zeilen en vechten is even wennen, maar gaat lekker nu.
Over het muiten: als ze unhappy zijn hoef je de boel niet te verdelen, je kan ook gewoon wat man laten afslachten. Scheelt een hoop.quote:Op zaterdag 27 november 2004 23:00 schreef SuperSiem het volgende:
Erg leuk spel inderdaad! Gewoon lekker simpel en toch enorm uitgebreid en verslavend. En ondanks dat je van sommige dingen niks snapt, blijf je gewoon lekker doorspelen en is opeens de hele dag om.
- Maar wie kan me uitleggen hoe dat plunder verdelen werkt? Na een uurtje spelen ofzo (of minder, ik heb echt gevoel van tijd bij dit spel) begint de bemanning te muiten en moet ik de boel verdelen, maar dan is de hele vloot, op je vlaggenschip na, vertrokken en ik hou ook nooit meer dan 100 goudunits over. Hoe pak ik dit handiger aan (of kan dat niet)? En hoe voorkom ik dat de bemanning gaat muiten? Regelmatig aan land gaan ofzo?
- Is er ook goede winst te maken met handelen? Want tot nu toe verdien ik het meeste goud met schepen enteren.
- Is er een manier om te zien wanneer, tijdens een zeestrijd, de vijandelijke boot zich overgeeft en wanneer je nog mag zwaardvechten?
- Wat is de beste strategie wat betreft de landen? Ik ben nu Nederlander, maar bij de Spanjaarden ben ik al Colonel geloof ik en bij de Nederlandse nog steeds Kapitein (wat het laagste is in ieder geval). Maar is het het beste om alleen maar boten te overvallen waarmee je eigen land oorlog mee heeft?
- Hoe dansen jullie? Kijken jullie naar de handgebaren of naar de numpad rechtsonder in beeld (die geel wordt)?
Ik hoop dat iemand antwoordt, dan wordt het spel nog leuker!![]()
moet je is proberen op een laptop zonder numeriek pad...quote:Op zaterdag 27 november 2004 23:53 schreef Tijn het volgende:
Dat dansen vind ik verschrikkelijk. Behalve dat het niet leuk is, vind ik het ook enorm on-piratish. Ik wijs elke gouverneursdame nu maar bij voorbaat af, want het wordt toch niks.
Tsja. Ik vind het juist ideaal, maar ik game dan ook niet op een laptop. En lekker oldskool ook, alle klassieke Sid Meijer games waren altijd erg op het numpad gerichtquote:Op zondag 28 november 2004 00:02 schreef Tain het volgende:
[..]
Dat vind ik tot nu het grootste nadeel dat de besturing zo heel erg op het numerieke pad is gericht...
ja het is ook erg handig, maar niet op een laptop helaas, of ik moet zo'n ding met volledig toetsenbord en 17" scherm gaan aanschaffenquote:Op zondag 28 november 2004 00:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tsja. Ik vind het juist ideaal, maar ik game dan ook niet op een laptop. En lekker oldskool ook, alle klassieke Sid Meijer games waren altijd erg op het numpad gericht
je kan je keymap wel veranderen, staat een link naar keymap.ini in je Firaxis Games->Sid Meier's Pirates. In dit bestandje kan je het wel veranderen, maar keypad is zo handig omdat die toetsen echt recht onder elkaar zittenquote:Op zondag 28 november 2004 00:11 schreef Ruis het volgende:
HODFR, pirates was eerder idd zeer vet, maar ik zit ook op een laptop hiero, geen manier om de controls te veranderen, ja toch wel?
ik speel gewoon doom3 op mn laptopquote:Op zondag 28 november 2004 00:43 schreef Tijn het volgende:
Je moet gewoon niet gamen op een laptop.
Je kunt toch ook een normaal toetsenbord aan je laptop hangen?quote:Op zondag 28 november 2004 00:11 schreef Tain het volgende:
[..]
ja het is ook erg handig, maar niet op een laptop helaas, of ik moet zo'n ding met volledig toetsenbord en 17" scherm gaan aanschaffen
ik heb meestal mijn laptop op schoot, dan is een extra toetsenbord niet handig...quote:Op zondag 28 november 2004 01:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt toch ook een normaal toetsenbord aan je laptop hangen?
bij mij kan dat niet. mijn laptop heeft geen ps/2 aansluiting.quote:Op zondag 28 november 2004 01:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt toch ook een normaal toetsenbord aan je laptop hangen?
Vast wel een USB.quote:Op zondag 28 november 2004 11:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
bij mij kan dat niet. mijn laptop heeft geen ps/2 aansluiting.
Dan toch minstens een usb aansluiting, niet?quote:Op zondag 28 november 2004 11:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
bij mij kan dat niet. mijn laptop heeft geen ps/2 aansluiting.
quote:Op zondag 28 november 2004 11:10 schreef MadDorito het volgende:
[..]
Vast wel een USB.
Weet je hoe moeilijk het tegenwoordig is om een USB toetsenbord te vinden. Zowat de enige USB toetsenborden die er nu zijn zitten in zo'n combi set met een muis.quote:Op zondag 28 november 2004 11:11 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Dan toch minstens een usb aansluiting, niet?
ehm ja, maar mn keyboard nietquote:Op zondag 28 november 2004 11:10 schreef MadDorito het volgende:
[..]
Vast wel een USB.
Ga je naar brazilië? Leuke meiden daar; gewillig ook, veel plezier alvastquote:Op zondag 28 november 2004 11:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ehm ja, maar mn keyboard nietverder betwijfel ik of ie uberhapt goed op mn laptop goed draait (cetrino/intel exreme) dus daarom wordt er direct als ik terugkom uit brasil een nieuwe pc aangeschaft om o.m. dit gave spel te kunnen draaien!
Op Prtscn duwen op je toetsenbord en uploaden bij picserver ofzoquote:Op zondag 28 november 2004 13:36 schreef Georges het volgende:
Ik wil best wat screens plaatsen alleen heb ik geen webspace en ik heb ook geen idee hoe je screens moet maken.
*tvp*quote:Op zondag 28 november 2004 17:34 schreef SuperSiem het volgende:
En ik las dat Tijn ook steden aan kon vallen, hoe doe je dat?
Familieleden vinden gaat net als schatzoeken. Oftewel, je meert aan en wandelt langs de objecten die als hint op je map staan naar een cabin toe. Steden aanvallen kan (volgens mij tenminste) alleen als je de stad niet meer in mag (heb ik steeds met Spaanse steden, teveel galjoenen aangevallen, geloof ik). Je kunt dan kiezen uit de stad insluipen (wat ik heel erg irritant vind) en aanvallen (wat ik bijna net zo irritant vind). Win je, dan kun je een governor naar keuze instaleren.quote:Op zondag 28 november 2004 17:34 schreef SuperSiem het volgende:
Dansen wordt op een gegeven moment inderdaad makkelijker, je krijgt het een beetje door en als je wat van die items koopt kan je je af en toe ook een misstap veroorloven.
Ik heb nu de kaart waar mijn zus is compleet. Moet ik er nu heen varen en vind ik haar dan automatisch of moet ik er nog wat voor doen?
Zorgen dat je flink wat mannen aan boord hebt (200+), dan een vijandelijke stad zoeken met een aantal soldaten wat je aan kunt (niet met 200 man een stad met 500 soldaten aan gaan vallen) en dan gewoon naar binnen varen. Je krijgt dan de optie om de stad aan te vallen. Je komt dan in een soort schaakspel terecht waarin je de soldaten van de stad kunt verslaan. Als je met een flinke overmacht wint, kun je zelfs de nationaliteit van de stad veranderen.quote:Op zondag 28 november 2004 17:34 schreef SuperSiem het volgende:
Ik kan deze twee uitspraken echt niet met elkaar rijmen. Je was verslaafd aan Pirates! Gold, wat vrijwel exact hetzelfde spel was, maar dan minder uitgebreid, en deze nieuwe versie vind je te saaiquote:Op maandag 29 november 2004 04:10 schreef JudokaStanova het volgende:
Hier ook een Pirates Gold verslaafde...
Maar vind dit spel toch waarschijnlijk te traag en eentonig om me nu nog te bekoren.
Nee, maar je kunt wel met meerdere vrouwen dansen. Als je dan goed je best doet kun je kiezen uit meerdere kadootjes waar je anders behoorlijk pegels voor moet betalen.quote:Op zondag 28 november 2004 13:36 schreef Georges het volgende:
Dat dansen gaat wel steeds beter. Kun je met meerdere vrouwen trouwen?
5quote:Op maandag 29 november 2004 04:10 schreef JudokaStanova het volgende:.
In principe bestaat het gehele spel uit maar 6 opties; varen, handelen, dansen, praten en vechten.
Wat ook zo is in het caribisch gebied.quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:53 schreef =HellFire= het volgende:
(en het is ook altijd oostenwind)
Als je veel goud binnen haalt (schatten vinden, steden plunderen, treasure fleet aanvallen etc), kun je zeker tot een maand of 16 a 20 je crew happy houden. Maar daarna moet je echt gaan dividen. Maar dat is ook de bedoeling, want dan kun je weer een level hoger gaan.quote:Op dinsdag 30 november 2004 20:46 schreef SuperUli het volgende:
Het irriteert me dat je je bemanning niet happy kan houden, of ik doe wat fout..
Ik heb de vorige keer m'n bemanning pas na 55 maanden weggestuurdquote:Op woensdag 1 december 2004 00:27 schreef Tijn het volgende:
Als je veel goud binnen haalt (schatten vinden, steden plunderen, treasure fleet aanvallen etc), kun je zeker tot een maand of 16 a 20 je crew happy houden. Maar daarna moet je echt gaan dividen. Maar dat is ook de bedoeling, want dan kun je weer een level hoger gaan.
Waarom heb je zo lang gewacht?quote:Op woensdag 1 december 2004 01:03 schreef Leshy het volgende:
[..]
Ik heb de vorige keer m'n bemanning pas na 55 maanden weggestuurd
Je raakt belangrijke dingen zoals je speciale crew en items niet kwijt. Alleen het normale spul, wat je ook niet echt kwijt raakt, maar wat je eerlijk verdeelt zodat ieder z'n portie krijgt.quote:Op dinsdag 30 november 2004 20:52 schreef Internationalist het volgende:
plunder dividen. Maar dan raak je wel iedereen kwijt + de rest van je schepen. het is niet anders.
Ja, toen was Pirates leuk vermaak bij gebrek aan wat beters, nu is het een slaapverwekkend en eentonig spel.....quote:Op maandag 29 november 2004 07:41 schreef Tijn het volgende:
Ik kan deze twee uitspraken echt niet met elkaar rijmen. Je was verslaafd aan Pirates! Gold, wat vrijwel exact hetzelfde spel was, maar dan minder uitgebreid, en deze nieuwe versie vind je te saai
Het is zoals Georges al terecht schreef wel een beetje een fan-only spel. Persoonlijk vind ik het geweldig. Net als toen.quote:Op woensdag 1 december 2004 01:22 schreef Kastanovla het volgende:
[..]
Ja, toen was Pirates leuk vermaak bij gebrek aan wat beters, nu is het een slaapverwekkend en eentonig spel.....
Naja, ik speel het zelf ook al 2 dagen in plaats van Need for Speed underground 2 en Halflife 2, maar dat is toch meer omdat ik wacht tot het beter wordt... Tevergeefs...quote:Op woensdag 1 december 2004 01:28 schreef Tijn het volgende:
Het is zoals Georges al terecht schreef wel een beetje een fan-only spel. Persoonlijk vind ik het geweldig. Net als toen.
Dat zou kunnen. Geen idee, het is me nog niet overkomen.quote:Op woensdag 1 december 2004 01:39 schreef Kastanovla het volgende:
[..]
Kan het trouwens zijn dat ik al mijn special items kwijt ben geraakt toen ik in de bak gegooid werd?
Serieus? Zelfs op apprentice level? Dat is best wel sneu, Kastaquote:Ik verlies namelijk echt alles, van zeeslagen tot zwaardgevechten omdat ik simpelweg te traag en te slecht ben...
Waarom niet? Het verdelen van de buit kost alleen maar tijd, bovendien gaan er dan kostbare maanden van je leven verloren waarin je een beetje aan de wal niets zit te doenquote:Op woensdag 1 december 2004 01:06 schreef Tijn het volgende:
Waarom heb je zo lang gewacht?
Heb geen flauw idee wat ik ben, 45 faampunten en bij elk land ongeveer op rang 4.quote:Op woensdag 1 december 2004 01:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Geen idee, het is me nog niet overkomen.
[..]
Serieus? Zelfs op apprentice level? Dat is best wel sneu, Kasta
Je start op apprentice-level. Als je flink je best doet, kun je na het dividen van de plunder een level hoger gaan.quote:Op woensdag 1 december 2004 01:50 schreef Kastanovla het volgende:
[..]
Heb geen flauw idee wat ik ben
Dat is in ieder geval wel 1 of 2 keer gebeurd ja...quote:Op woensdag 1 december 2004 01:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je start op apprentice-level. Als je flink je best doet, kun je na het dividen van de plunder een level hoger gaan.
Jazeker! En je krijgt dan bv nog maar de helft of een kwart van een schatkart in plaats van in een keer het hele ding. Het wordt gewoon allemaal iets uitdagenderquote:Op woensdag 1 december 2004 03:02 schreef Kastanovla het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dan de moeilijkheidsgraad ook omhoog gaat?
Tja, ik vind het teveel gedoe om telkens te saven voor een gevecht, dus ik ben de lul denk ik...quote:Op woensdag 1 december 2004 03:04 schreef Tijn het volgende:
Maar over je probleem... tsja. Als ik in de bak zou belanden en alles kwijt zou zijn, zou ik denk ik gewoon een save-game laden of overnieuw beginnen
Dat doet 'ie vanzelf. De savegame heet "battle". Uiteraard wordt 'ie bij elke nieuwe battle overschreven.quote:Op woensdag 1 december 2004 03:09 schreef Kastanovla het volgende:
[..]
Tja, ik vind het teveel gedoe om telkens te saven voor een gevecht, dus ik ben de lul denk ik...
Ah, daar kom ik mooi op tijd achterquote:Op woensdag 1 december 2004 03:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat doet 'ie vanzelf. De savegame heet "battle". Uiteraard wordt 'ie bij elke nieuwe battle overschreven.
Handig he, het boekie lezenquote:Op woensdag 1 december 2004 03:12 schreef Kastanovla het volgende:
[..]
Ah, daar kom ik mooi op tijd achter
http://suprnova.org/Pirates%202cdbin%20ZONDER%20BOEKJE.torrentquote:Op woensdag 1 december 2004 03:13 schreef Tijn het volgende:
Handig he, het boekie lezen
Zoek eens in de buurt van Trinidad. Daar zat ie bij mij.quote:Op maandag 29 november 2004 14:23 schreef Leg0las het volgende:
waar vind ik die Uncle btw? North of Florida Keys zit ie eeeeecht niet![]()
Daar dacht ik later ook aan nadat ik het had gepost.quote:Op woensdag 1 december 2004 00:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ook zo is in het caribisch gebied.
Jah, en dan moet je dividen en dan hou je alsnog niks meer over. Dan laat ik de crew liever muiten. Zo is het dan wel weer.quote:Op woensdag 1 december 2004 09:09 schreef Georges het volgende:
Als je die stad vindt krijg je namelijk zo'n 50.000 dus daar mag wel wat moeite voor gedaan worden.
Tuurlijk wel, vanaf dat moment krijg je jouw deel en heb je pas echt iets. Tot die tijd is het van iedereen en dus van niemand, puur bedoeld om aankopen te doen, maar het is geen eigendom.quote:Op woensdag 1 december 2004 09:42 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Jah, en dan moet je dividen en dan hou je alsnog niks meer over.
Arrgghh, ye got a point there matey. Zo had ik het nog niet gezien. Wist niet dat piraten zo eerlijk warenquote:Op woensdag 1 december 2004 11:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, vanaf dat moment krijg je jouw deel en heb je pas echt iets. Tot die tijd is het van iedereen en dus van niemand, puur bedoeld om aankopen te doen, maar het is geen eigendom.
Je krijgt op hogere levels wel een groter percentage van je buit, dus het heeft zin om pas voor de grote schatten te gaan als je wat verder in het spel bent. Maar dan is het natuurlijk ook moeilijker. Maar goed, dat is het spel-elementquote:Op woensdag 1 december 2004 11:45 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Arrgghh, ye got a point there matey. Zo had ik het nog niet gezien. Wist niet dat piraten zo eerlijk waren.
Damnquote:* Video: 64 MB video card* with Hardware T&L support
Wat zijn je volledige specs, en op wat voor settings speel je het spel ??quote:Op woensdag 1 december 2004 13:42 schreef MrJonez het volgende:
Hij doet 't idd prima met mijn 32 MB GeForce 2...
quote:Op woensdag 1 december 2004 20:11 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Dat dansen is echt waardeloos
Meer van hetzelfde. Pas leuk als je een paar kapiteinen tot 4 sterren kweekt en hem dan op een handelsroute zet zodat je zelf op oorlogspad kan gaan zonder dat je in geldnood komt (wel oppassen dat je niet teveel ruzie maakt zodat je handelsroutes niet meer kunnen varen omdat ze naar landen gaan die je vijand zijn)quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:58 schreef ChillyWilly het volgende:
Zijn er hier eigenlijk ook mensen die Port Royale 2 al hebben gespeeld?? En is het wat?
even opletten of ie hoog of laag zwaait, dat ontwijken en meteen terug slaan.quote:Op woensdag 1 december 2004 01:39 schreef Kastanovla het volgende:
Kan het trouwens zijn dat ik al mijn special items kwijt ben geraakt toen ik in de bak gegooid werd?
Ik verlies namelijk echt alles, van zeeslagen tot zwaardgevechten omdat ik simpelweg te traag en te slecht ben...
Gewoon zorgen dat je overnieuw begint en probeer die kleren + balanced swords te kopen.quote:Op woensdag 1 december 2004 23:01 schreef Kastanovla het volgende:
Weet ook niet of het door de leeftijd komt, maar ik heb nu zelfs dat mijn personage duizelig op zijn benen gaat tollen als hij mist en dan dus direct afgeslacht wordt...
quote:Op woensdag 1 december 2004 23:58 schreef mvt het volgende:
even opletten of ie hoog of laag zwaait, dat ontwijken en meteen terug slaan.
standaard op 5 drukken is meestal genoeg, alleen als je het via bukken of springen doet wordt hij duizelig en kan e makkelijker terug slaanquote:Op donderdag 2 december 2004 00:02 schreef Kastanovla het volgende:
[..]
I know, maar ik ben er simpelweg te traag voor...
In paniek druk ik dan maar geheel willekeurig een getal in en buk ik terwijl hij me "gewoon" aanvalt en krijg ik zijn zwaard in m'n oog
quote:Op donderdag 2 december 2004 00:08 schreef mvt het volgende:
standaard op 5 drukken is meestal genoeg, alleen als je het via bukken of springen doet wordt hij duizelig en kan e makkelijker terug slaan
Ik neem trouwens altijd rapier, die is wat sneller, dus heb je wat meer kans om iemand te raken als hij je hoofd of benen probeert te raken.
Ik heb alle piraten vermoord, moet mijn opa nog ophalen,, inca schat ophalen en maar eens wat steden plunderen, dan heb ik hem uitgespeeldquote:Op donderdag 2 december 2004 00:14 schreef Kastanovla het volgende:
[..]
Wacht dan maar tot je verder komt in het spel en ook de zwaardgevechten moeilijker worden.
Zelfs als je dan 5 drukt wordt je gewoon achterover geslagen en verlies je alsnog...
quote:Meer van hetzelfde. Pas leuk als je een paar kapiteinen tot 4 sterren kweekt en hem dan op een handelsroute zet zodat je zelf op oorlogspad kan gaan zonder dat je in geldnood komt (wel oppassen dat je niet teveel ruzie maakt zodat je handelsroutes niet meer kunnen varen omdat ze naar landen gaan die je vijand zijn)
quote:Op woensdag 1 december 2004 20:19 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Hoe doen jullie dat man? Supersnelle reflexen of gewoon die stapjes uit je hoofd leren?
Vergeleken met het eerste deel dusquote:Op donderdag 2 december 2004 08:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Port Royale 2 kun je echt niet vergelijken met Pirates! imho. Port Royale 2 is gewoon een handelssimulatie, nog meer dan het eerste deel. Vechten doe je nauwelijks als je veel geld wil verdienen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:36 schreef dmace het volgende:
[..]
Ook helpen de dansschoentjes je een heleboel, want dan mag je af en toe een foutje maken.
Die schuilplek van Montalban is retelastig te vinden, want ook al vind ik landmarks aan de kust, dan nog leidt het me niet tot de volgende landmarks. Heeeeeeeel irritant.
Hoe dan?quote:Op donderdag 2 december 2004 14:05 schreef Retuobak het volgende:
Die indianensteden helpen lekker om je crew morale omhoog te krijgen.
quote:
quote:Op woensdag 1 december 2004 23:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Kan je je schip ook STIL leggen, of is dat teveel gevraagd?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |