abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23686483
quote:
Op woensdag 1 december 2004 01:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je start op apprentice-level. Als je flink je best doet, kun je na het dividen van de plunder een level hoger gaan.
Dat is in ieder geval wel 1 of 2 keer gebeurd ja...
Ik neem aan dat dan de moeilijkheidsgraad ook omhoog gaat?
  woensdag 1 december 2004 @ 03:04:46 #252
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_23686501
quote:
Op woensdag 1 december 2004 03:02 schreef Kastanovla het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dan de moeilijkheidsgraad ook omhoog gaat?
Jazeker! En je krijgt dan bv nog maar de helft of een kwart van een schatkart in plaats van in een keer het hele ding. Het wordt gewoon allemaal iets uitdagender

Maar over je probleem... tsja. Als ik in de bak zou belanden en alles kwijt zou zijn, zou ik denk ik gewoon een save-game laden of overnieuw beginnen
pi_23686541
quote:
Op woensdag 1 december 2004 03:04 schreef Tijn het volgende:
Maar over je probleem... tsja. Als ik in de bak zou belanden en alles kwijt zou zijn, zou ik denk ik gewoon een save-game laden of overnieuw beginnen
Tja, ik vind het teveel gedoe om telkens te saven voor een gevecht, dus ik ben de lul denk ik...
Naja, in principe begin ik dus ook weer opnieuw, maar dan zonder iets te winnen...
  woensdag 1 december 2004 @ 03:12:05 #254
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_23686558
quote:
Op woensdag 1 december 2004 03:09 schreef Kastanovla het volgende:

[..]

Tja, ik vind het teveel gedoe om telkens te saven voor een gevecht, dus ik ben de lul denk ik...
Dat doet 'ie vanzelf. De savegame heet "battle". Uiteraard wordt 'ie bij elke nieuwe battle overschreven.
pi_23686564
quote:
Op woensdag 1 december 2004 03:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat doet 'ie vanzelf. De savegame heet "battle". Uiteraard wordt 'ie bij elke nieuwe battle overschreven.
Ah, daar kom ik mooi op tijd achter
  woensdag 1 december 2004 @ 03:13:51 #256
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_23686575
quote:
Op woensdag 1 december 2004 03:12 schreef Kastanovla het volgende:

[..]

Ah, daar kom ik mooi op tijd achter
Handig he, het boekie lezen
pi_23686767
quote:
Op woensdag 1 december 2004 03:13 schreef Tijn het volgende:
Handig he, het boekie lezen
http://suprnova.org/Pirates%202cdbin%20ZONDER%20BOEKJE.torrent

Kuttorrent .
pi_23687719
quote:
Op maandag 29 november 2004 14:23 schreef Leg0las het volgende:

waar vind ik die Uncle btw? North of Florida Keys zit ie eeeeecht niet
Zoek eens in de buurt van Trinidad. Daar zat ie bij mij.
Nou m'n vader nog vinden.

Heb meer moeite met de Hide-out van Montalban.
Weet precies waar hij ligt, maar die kaarten zijn zo verneukeratief dat ik er maar niet bij in de buurt kan komen.

Misschien een nieuwe record: bemanning wegsturen na 66 maanden

Leuk spel, maar heb het gevoel dat ik bijna bij het einde zit.
Ben de enige piraat die nog over is (de rest heb ik afgeslacht), en probeer nu de Fransen uit te roeien tussen de missies door.

Ook kom ik geen steek verder met die inca-stad. Heb maar 1 hoekje van de kaart, en die zegt niet veel. Dans en sjans met te pletter en koop alles wat maar los of vast zit, maar krijg maar niet meer tips.

Iemand tips?
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
  Moderator woensdag 1 december 2004 @ 09:06:38 #259
8781 crew  Frutsel
pi_23687758
ben nu Journeyman...
lachen dat spel..
speelde ut vroeger al op de Amiga of wat was ut
  woensdag 1 december 2004 @ 09:09:32 #260
62182 Georges
That's the shit
pi_23687781
Bij elk nieuw spel worden nieuwe locaties gegenereerd, maw, je familie zit niet op vaste plaatsen.

Montalban's hide out heb ik wel gevonden, het is een stad met een grote toren in het midden. Kwestie van goed naar de landmarks kijken.

De inca stad heb ik nog niet gevonden, heb ook nog maar een gedeelte van de kaart. Misschien is het ook de bedoeling dat je maar een stukje van de kaart krijgt om het zoeken extra moeilijk te maken.
Als je die stad vindt krijg je namelijk zo'n 50.000 dus daar mag wel wat moeite voor gedaan worden.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_23688175
quote:
Op woensdag 1 december 2004 00:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat ook zo is in het caribisch gebied.
Daar dacht ik later ook aan nadat ik het had gepost. Blijft irritant though.

En hoe Kastanonoanannovola in zulke moeilijkheden komt vind ik eigenlijk wel opvallend. Want Apprentice-level is nou niet bepaald uitdagend. Leuk, dat wel! Edit: Ohja, hij is al wat levels omhoog gegaan zie ik. Gelukkig zit er wel veel verschil tussen de difficulties.
pi_23688198
quote:
Op woensdag 1 december 2004 09:09 schreef Georges het volgende:
Als je die stad vindt krijg je namelijk zo'n 50.000 dus daar mag wel wat moeite voor gedaan worden.
Jah, en dan moet je dividen en dan hou je alsnog niks meer over. Dan laat ik de crew liever muiten. Zo is het dan wel weer.
pi_23690101
Nou, eindelijk kunnen bestellen, hopelijk morgen in huis !
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 1 december 2004 @ 11:37:31 #264
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_23690140
quote:
Op woensdag 1 december 2004 09:42 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Jah, en dan moet je dividen en dan hou je alsnog niks meer over.
Tuurlijk wel, vanaf dat moment krijg je jouw deel en heb je pas echt iets. Tot die tijd is het van iedereen en dus van niemand, puur bedoeld om aankopen te doen, maar het is geen eigendom.
pi_23690294
quote:
Op woensdag 1 december 2004 11:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, vanaf dat moment krijg je jouw deel en heb je pas echt iets. Tot die tijd is het van iedereen en dus van niemand, puur bedoeld om aankopen te doen, maar het is geen eigendom.
Arrgghh, ye got a point there matey. Zo had ik het nog niet gezien. Wist niet dat piraten zo eerlijk waren .
  woensdag 1 december 2004 @ 12:09:02 #266
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_23690812
quote:
Op woensdag 1 december 2004 11:45 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Arrgghh, ye got a point there matey. Zo had ik het nog niet gezien. Wist niet dat piraten zo eerlijk waren .
Je krijgt op hogere levels wel een groter percentage van je buit, dus het heeft zin om pas voor de grote schatten te gaan als je wat verder in het spel bent. Maar dan is het natuurlijk ook moeilijker. Maar goed, dat is het spel-element
  woensdag 1 december 2004 @ 12:15:02 #267
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_23690927
Wat zijn de systeemeisen? Als ie nou draait op mijn 2,4 ghz /512 ram /64mb shared videokaart dan ga ik het ook eens proberen, het lijkt me namelijk wel wat
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
  woensdag 1 december 2004 @ 12:23:30 #268
62182 Georges
That's the shit
pi_23691137
System Requirements

* Operating System: Windows® 98/Me/2000/XP

* Processor: Pentium® 1.0 GHz or higher

* Memory: 256 MB RAM

* Hard Disk Space: 1.2 GB Free

* CD-ROM Drive: 4X Speed

* Video: 64 MB video card* with Hardware T&L support

* Sound: Windows® 98/Me/2000/XP-compatible sound card*

* DirectX®: DirectX® version 9.0b (included) or higher

* Indicates device should be compatible with DirectX® version 9.0b or higher.
pi_23691169
Ik hoop maar dat het te doen is met een 64MB Videokaart....

(anders heb ik overmorgen een Pirates! te koop )
  woensdag 1 december 2004 @ 12:25:09 #270
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_23691171
quote:
* Video: 64 MB video card* with Hardware T&L support
Damn
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
  woensdag 1 december 2004 @ 12:55:24 #271
62182 Georges
That's the shit
pi_23691801
Dat heb ik van de officiele site. Maar ik zie ook wel sites die stellen dat het met een 32mb kaart ook kan.
Anders probeer je het spel eerst even via een torrent.
pi_23692860
Hij doet 't idd prima met mijn 32 MB GeForce 2...
Digital Drivel.com - Talking your kind of rubbish
pi_23693148
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:42 schreef MrJonez het volgende:
Hij doet 't idd prima met mijn 32 MB GeForce 2...
Wat zijn je volledige specs, en op wat voor settings speel je het spel ??
pi_23698032
Ik moet zeggen dat ik er geen reet aan vindt
beetje handelen, vechten, varen and thats it.....
Xbox Live: Anormius
pi_23698859
Oh my god wat is dit een geweldig spel. Vanmiddag 3.5 uur aan een stuk gespeeld
Ben inmiddels adventurer oid. Ben Admiral/baron bij elk land, heb vrijwel alle piraten al gehad en heb m'n zus teruggevonden. M'n oom heb ik bijna gevonden.

Maar het dansen lukt nog steeds voor geen meter
pi_23701394
Dat dansen is echt waardeloos
pi_23701581
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:11 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Dat dansen is echt waardeloos

Hoe doen jullie dat man? Supersnelle reflexen of gewoon die stapjes uit je hoofd leren?
  woensdag 1 december 2004 @ 22:32:25 #278
62182 Georges
That's the shit
pi_23703233
Dat dansen is echt niet moeilijk als je het vaak doet. Kwestie van oefenen en veel bewegingen zijn erg voorspelbaar.
Daarnaast wordt het makkelijker naarmate je hoger in rang bent. Dan zijn de dames wat vergevingsgezinder.
  woensdag 1 december 2004 @ 22:36:29 #279
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23703334
Ik ben er één keer net doorheen gekomen, meteen wel een beeldschone Nederlandse gouverneursdochter aan de haak

Er komen vaak herhalende bewegingen in voor, dus op een gegeven moment heb je wel een idee van wat er gaat komen, et cetera
pi_23703640
Gewoon je nummers op de 1,2,3,4,6 en 8 leggen en afwachten welk cijfer op gaat lichten, that's it.

Het is zelfs mogelijk om ze allemaal tegelijk in te drukken, als je het juiste cijfer daarbij ook maar indrukt.

Wat dat betreft vind ik het zwaardvechten een stuk lastiger als je eenmaal een hoge rang hebt en ouder bent; eerst kijken hoe de tegenstander aanvalt, dan nadenken om vervolgens te springen, bukken of verdedigen .
Daar ben ik dan ook veel te traag voor...

Weet ook niet of het door de leeftijd komt, maar ik heb nu zelfs dat mijn personage duizelig op zijn benen gaat tollen als hij mist en dan dus direct afgeslacht wordt...
pi_23703642
1 x lijkt me genoeg :')

[ Bericht 95% gewijzigd door Kastanovla op 01-12-2004 23:12:23 ]
  woensdag 1 december 2004 @ 23:58:01 #282
17061 mvt
blame Canada
pi_23704049
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:58 schreef ChillyWilly het volgende:
Zijn er hier eigenlijk ook mensen die Port Royale 2 al hebben gespeeld?? En is het wat?
Meer van hetzelfde. Pas leuk als je een paar kapiteinen tot 4 sterren kweekt en hem dan op een handelsroute zet zodat je zelf op oorlogspad kan gaan zonder dat je in geldnood komt (wel oppassen dat je niet teveel ruzie maakt zodat je handelsroutes niet meer kunnen varen omdat ze naar landen gaan die je vijand zijn)
We were to understand there would be pie and punch?
  woensdag 1 december 2004 @ 23:58:57 #283
17061 mvt
blame Canada
pi_23704075
quote:
Op woensdag 1 december 2004 01:39 schreef Kastanovla het volgende:

Kan het trouwens zijn dat ik al mijn special items kwijt ben geraakt toen ik in de bak gegooid werd?
Ik verlies namelijk echt alles, van zeeslagen tot zwaardgevechten omdat ik simpelweg te traag en te slecht ben...
even opletten of ie hoog of laag zwaait, dat ontwijken en meteen terug slaan.

Items raak je dacht ik kwijt en je speciale crewleden kunnen je ook verlaten.
pi_23704084
Kan je je schip ook STIL leggen, of is dat teveel gevraagd?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 2 december 2004 @ 00:00:57 #285
17061 mvt
blame Canada
pi_23704128
quote:
Op woensdag 1 december 2004 23:01 schreef Kastanovla het volgende:
Weet ook niet of het door de leeftijd komt, maar ik heb nu zelfs dat mijn personage duizelig op zijn benen gaat tollen als hij mist en dan dus direct afgeslacht wordt...
Gewoon zorgen dat je overnieuw begint en probeer die kleren + balanced swords te kopen.
pi_23704145
quote:
Op woensdag 1 december 2004 23:58 schreef mvt het volgende:
even opletten of ie hoog of laag zwaait, dat ontwijken en meteen terug slaan.

I know, maar ik ben er simpelweg te traag voor...
In paniek druk ik dan maar geheel willekeurig een getal in en buk ik terwijl hij me "gewoon" aanvalt en krijg ik zijn zwaard in m'n oog
  donderdag 2 december 2004 @ 00:08:05 #287
17061 mvt
blame Canada
pi_23704297
quote:
Op donderdag 2 december 2004 00:02 schreef Kastanovla het volgende:

[..]

I know, maar ik ben er simpelweg te traag voor...
In paniek druk ik dan maar geheel willekeurig een getal in en buk ik terwijl hij me "gewoon" aanvalt en krijg ik zijn zwaard in m'n oog
standaard op 5 drukken is meestal genoeg, alleen als je het via bukken of springen doet wordt hij duizelig en kan e makkelijker terug slaan
Ik neem trouwens altijd rapier, die is wat sneller, dus heb je wat meer kans om iemand te raken als hij je hoofd of benen probeert te raken.
pi_23704446
quote:
Op donderdag 2 december 2004 00:08 schreef mvt het volgende:
standaard op 5 drukken is meestal genoeg, alleen als je het via bukken of springen doet wordt hij duizelig en kan e makkelijker terug slaan
Ik neem trouwens altijd rapier, die is wat sneller, dus heb je wat meer kans om iemand te raken als hij je hoofd of benen probeert te raken.

Wacht dan maar tot je verder komt in het spel en ook de zwaardgevechten moeilijker worden.
Zelfs als je dan 5 drukt wordt je gewoon achterover geslagen en verlies je alsnog...
  donderdag 2 december 2004 @ 00:19:11 #289
17061 mvt
blame Canada
pi_23704577
quote:
Op donderdag 2 december 2004 00:14 schreef Kastanovla het volgende:

[..]

Wacht dan maar tot je verder komt in het spel en ook de zwaardgevechten moeilijker worden.
Zelfs als je dan 5 drukt wordt je gewoon achterover geslagen en verlies je alsnog...
Ik heb alle piraten vermoord, moet mijn opa nog ophalen,, inca schat ophalen en maar eens wat steden plunderen, dan heb ik hem uitgespeeld

@tijn en anderne, je kan ook gewoon aanland gaan buiten een stad, als je de stad inloopt kan je hem ook aanvallen, ookal ben je niet gezocht door die natie.
pi_23707629
quote:
Meer van hetzelfde. Pas leuk als je een paar kapiteinen tot 4 sterren kweekt en hem dan op een handelsroute zet zodat je zelf op oorlogspad kan gaan zonder dat je in geldnood komt (wel oppassen dat je niet teveel ruzie maakt zodat je handelsroutes niet meer kunnen varen omdat ze naar landen gaan die je vijand zijn)

Port Royale 2 kun je echt niet vergelijken met Pirates! imho. Port Royale 2 is gewoon een handelssimulatie, nog meer dan het eerste deel. Vechten doe je nauwelijks als je veel geld wil verdienen.
pi_23710108
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:19 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Hoe doen jullie dat man? Supersnelle reflexen of gewoon die stapjes uit je hoofd leren?

Beetje opletten wil ook wel helpen. De muziek is in 4-kwartsmaat, en vaak een kopie van zichzelf.
Dus link-rechts-links-links, rechts-links-rechts-rechts.
Meestal gevolg door een draaitje van 4 linksom of rechtsom.
In mijn beleving moet je meestal naar voren als je naar een deur kijkt bij het 3e of 4e rondje.
Dan is het meestal heel snel richting deur-draai-draai (2x). Daar ging ik altijd in de fout.

Ook helpen de dansschoentjes je een heleboel, want dan mag je af en toe een foutje maken.

Die schuilplek van Montalban is retelastig te vinden, want ook al vind ik landmarks aan de kust, dan nog leidt het me niet tot de volgende landmarks. Heeeeeeeel irritant.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
  donderdag 2 december 2004 @ 12:02:19 #292
17061 mvt
blame Canada
pi_23710722
quote:
Op donderdag 2 december 2004 08:50 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Port Royale 2 kun je echt niet vergelijken met Pirates! imho. Port Royale 2 is gewoon een handelssimulatie, nog meer dan het eerste deel. Vechten doe je nauwelijks als je veel geld wil verdienen.
Vergeleken met het eerste deel dus
pi_23710964
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:36 schreef dmace het volgende:

[..]

Ook helpen de dansschoentjes je een heleboel, want dan mag je af en toe een foutje maken.

Die schuilplek van Montalban is retelastig te vinden, want ook al vind ik landmarks aan de kust, dan nog leidt het me niet tot de volgende landmarks. Heeeeeeeel irritant.

Goh, ik heb geen dansschoentjes, maar ik ben inmiddels wel getrouwd met een attractive dame. Het helpt ook als je kijkt naar haar handen helpt dat ook: als ze de linker hand gebruikt, moet jij of naar links bewegen of draaien. Als ze met een vlakke hand een richting aanwijst moet je die kant opstappen (4 of 6 op numpad), als ze je een hand uitreikt is het de bedoeling dat je die aanpakt (1 of 3). Als ze met beide handen bewegingen naar haarzelf toemaakt, moet je naar haar toestappen (8), als ze je van je "wegduwt", druk je op twee.

Wel irritant met die Marquis. Ik ben nog maar een dag aan het spelen, maar hij zou onderweg zijn naar San Juan. Eindelijk zijn schip ontdekt op open zee en aanvallen maar. Enteren werkt bij mij het beste, dus nadat ik hem eerst een volle lading met 32 kanonnen had gegeven, maar meteen aan boord gegaan. Duel uitgevochten, hem de zee in gekieperd, maar nog steeds niet de Marquis aan boord, terwijl dat wel in het introductiefillmpje staat. Of moet ik hem nog gaan zoeken ook?

Anyway, de eerste keer spelen doe ik het al goed: ik ben Swordfencer, getrouwd met een prima vrouw en een prima leven. Alleen een groot deel van mijn familie niet gered en ik moet dus Montalban nog gaan zoeken...toch maar snel naar Journeyman level, want dit is ook niets aan
pi_23713447
lol ik ben nu al 85 maanden op zee en m'n crew is happy
Die indianensteden helpen lekker om je crew morale omhoog te krijgen.
Heb nu met alleen de sloop waarmee ik begon 3 ton vergaard
Marquis dient mij nu, zus, oom en tante teruggevonden (bezig met opa) en 2 van de 4 steden gevonden. Verder ben ik Marquis bij NL en Spanje .
  donderdag 2 december 2004 @ 15:07:00 #295
17061 mvt
blame Canada
pi_23714779
quote:
Op donderdag 2 december 2004 14:05 schreef Retuobak het volgende:
Die indianensteden helpen lekker om je crew morale omhoog te krijgen.
Hoe dan?
pi_23714960
Godver de Godver, postbode had niks bij zich.....
pi_23717837
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:07 schreef mvt het volgende:

[..]

Hoe dan?

Doelde daarmee op die Azteken/Incasteden enzo he
Als je heel veel loot is dat vrij goed voor je morale :
pi_23717924
Bij mij worden de naties nooit vijandig? Hoeveel moet je kapot maken om steden te kunnen aanvallen? Alleen in het prille begin van de game (ben opnieuw begonnen op mijn laptop, tis ook echt een game waar het totaal niet erg is om opnieuw te beginnen, pluspuntje dus, maar dat terzijde ) kwam de vraag of ik de stad in wilde sneaken of wilde aanvallen.
pi_23718715
Net geinstalled.. paar uur gespeeld.. beetje saai allemaal..
  donderdag 2 december 2004 @ 17:47:47 #300
62182 Georges
That's the shit
pi_23718729
Een paar steden aanvallen helpt wel, dan worden ze snel vijandig, zeker op de hogere moeilijkheidsgraden. Als dat nog niet helpt moet je gewoon een stad van ze beschieten door op spatie te drukken. Dan gaan ze vanzelf een keer vanuit het fort schieten.

Je moet dit spel eigenlijk niet op apprentice spelen of journeyman. Daarboven wordt het een moeilijker en daardoor leuker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')