abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17727026
De Annunaki´s tekenden ons zonnestelsel duizenden jaren geleden op met de zon in het midden en een tiende planeet genaamd Niburu..

Vele sceptici geloofden niet in een tiende planeet en deden de andere omschrijvingen van de hand als BS, maar wat nu...

http://www.cnn.com/2004/T(...)discovery/index.html

Shit daar is ie!! Onze tiende planeet.....

Wat vertelden zij ons nog meer?
pi_17727063
Gut, weer een kei met een naam
  maandag 15 maart 2004 @ 11:54:03 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_17727096
.

Gaaaaaaaaaf, ze blijven ook dingen ontdekken

En de naam Sedna mogen ze wat mij betreft van tijdelijk naar officieel maken.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_17727125
Niburu..ROFL get a life..
pi_17727186
Het gaat hierbij om de aanname van de geschiedschrijving van een volk duizenden jaren oud met grote kennis van ons zonnestelsel. Dat kan je wel afleiden uit het FEIT dat een in vele ogen een primitief volkje kennis had die wij nu pas tot ons nemen. hierbij bedoel ik inderdaad de vondst (hervonden) van de tiende planeet.

Vergeet niet dat dit volk ook al beschikte over electriciteit en batterijen..

Wij zijn niet zo modern als wij denken
  maandag 15 maart 2004 @ 11:58:04 #6
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_17727202
aaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhh daar zijn ze weer de Anunaki.
Wie gelooft die CRAP van David Icke toch iedere keer.
Vroeger sloten ze dit soort lui gewoon op, nu besmetten ze keer op keer naïve goedgelovige simpelen van geest!

Er wordt al jaren gezocht naar deze planeet, niet vanwege een duf verhaal maar vanwege de eigenaardigheid van de baan van Pluto.
pi_17727203
jeeej een flinke klomp steen en ijs
volgens een paar threads hier had niburu tog last van een enorm broeikas effect
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_17727206
cool!

ik las gister dat NASA over de afgelopen 5 jaar meer heeft geleerd dan in de 1e 20 jaar van hun bestaan.

volgens mij zal het nu steeds sneller tot razendsnel met de ontdekkingen gaan:

ze hebben al een update achterstand van 8/9 jaar op het gedocumenteerde ontdekkingen - bestand
  maandag 15 maart 2004 @ 11:58:46 #9
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17727234
Mooie planeet... stuk steen van 2.000 km
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  maandag 15 maart 2004 @ 11:59:14 #10
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17727244
quote:
Op maandag 15 maart 2004 11:52 schreef ikbengeweldig het volgende:
Gut, weer een kei met een naam
Inderdaad, de astronomen lijken om het hardst te strijden om een middelgrote astroïde met het etiket planeet te kunnen bestempelen zodat hun naam bij de ontdekking van deze nieuwe wereld komt. Laten we eens een knikker de ruimte insturen en tot de elfde planeet dopen.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  maandag 15 maart 2004 @ 11:59:31 #11
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_17727251
tja... gezien dat het heel erg moeilijk is iets op die afstand te ontdekken zullen er ongetwijfeld nog wel een paar van die Kuipergordel-objecten gevonden worden - twee jaar geleden werd Quaoar gevonden en als planeet bestempeld - is 't ook niet. Pluto is er eigenlijk ook eentje (m.a.w. ons zonnestelsel heeft eigenlijk maar acht planeten).
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_17727256
quote:
Op maandag 15 maart 2004 11:58 schreef MALLENS het volgende:
Vroeger sloten ze dit soort lui gewoon op, nu besmetten ze keer op keer naïve goedgelovige simpelen van geest!

Er wordt al jaren gezocht naar deze planeet, niet vanwege een duf verhaal maar vanwege de eigenaardigheid van de baan van Pluto.
Wie spreekt hier over David Icke?!?!
pi_17727299
quote:
Op maandag 15 maart 2004 11:57 schreef Flowce het volgende:
Het gaat hierbij om de aanname van de geschiedschrijving van een volk duizenden jaren oud met grote kennis van ons zonnestelsel. Dat kan je wel afleiden uit het FEIT dat een in vele ogen een primitief volkje kennis had die wij nu pas tot ons nemen. hierbij bedoel ik inderdaad de vondst (hervonden) van de tiende planeet.
Lieverd, dit is geen planeet maar gewoon een van de grotere uit de enorme hoeveelheid objecten in de buitenste delen van ons zonnestelsel.
pi_17727339
quote:
Op maandag 15 maart 2004 11:59 schreef Ype het volgende:

[..]

Inderdaad, de astronomen lijken om het hardst te strijden om een middelgrote astroïde met het etiket planeet te kunnen bestempelen zodat hun naam bij de ontdekking van deze nieuwe wereld komt. Laten we eens een knikker de ruimte insturen en tot de elfde planeet dopen.
Ik wil ook mijn eigen king-size rots
pi_17727396
quote:
Op maandag 15 maart 2004 11:51 schreef Flowce het volgende:

Wat vertelden zij ons nog meer?
Dat er een geavanceerde beschaving van die klomp ijs kwam ?
fokschaap
pi_17727398
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:01 schreef ikbengeweldig het volgende:

[..]

Lieverd, dit is geen planeet maar gewoon een van de grotere uit de enorme hoeveelheid objecten in de buitenste delen van ons zonnestelsel.
Ok poepie, maar das een kwestie van interpreteren.....maan is ook een aardig groot object...
  maandag 15 maart 2004 @ 12:05:15 #17
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_17727412
quote:
Op maandag 15 maart 2004 11:59 schreef Flowce het volgende:

[..]

Wie spreekt hier over David Icke?!?!
Die heeft dat crap volk bedacht!
pi_17727455
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:04 schreef Flowce het volgende:

[..]

Ok poepie, maar das een kwestie van interpreteren.....maan is ook een aardig groot object...
Maan is inderdaad ook een aardig groot object, maar alleen in zijn soort en daarom (enigszins) het benoemen waard. De zoveelste flinke kei in de Kuipergordel als 'planeet' bestempelen is leuk voor in de krant maar verder niet van al te veel betekenis.
  maandag 15 maart 2004 @ 12:07:29 #19
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17727459
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:04 schreef Flowce het volgende:

[..]

Zullen we de maan dan voortaan ook maar een planeet noemen?
pi_17727526
Die Kuipergordel is volgens mij het overblijsel van een uit elkaar gerukte planeet.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_17727532
Pluto is toch eigenlijk ook geen echte planeet...
pi_17727624
Ik heb wel een mooie theorie......
Die tiende planeet is er wel degelijk en de regeringen of 1 regering weet dat ook wel, maar het bestaan wordt geheim gehouden omdat er veel meer met die planeet aan de hand is.

Het schijnt namelijk zo te zijn dat ons ras van die planeet afkomstig is. Zouden ze dat bekend maken dan klopt er ineens niks meer van het geloof (christen,islam weet ik wat) en dan wordt het een chaos op de wereld.
pi_17727653
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:14 schreef sieb het volgende:
Die tiende planeet is er wel degelijk en de regeringen of 1 regering weet dat ook wel, maar het bestaan wordt geheim gehouden omdat er veel meer met die planeet aan de hand is.

Het schijnt namelijk zo te zijn dat ons ras van die planeet afkomstig is. Zouden ze dat bekend maken dan klopt er ineens niks meer van het geloof (christen,islam weet ik wat) en dan wordt het een chaos op de wereld.
*hardgrondig sugt*
  maandag 15 maart 2004 @ 12:17:40 #24
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_17727718
quote:

wanneer heb jij je hersenen afgestaan?
pi_17727734
quote:

Als de mens van die planeet komt zou die planeet ook ongeveer op de aarde moeten lijken. ik denk niet dat met de huidige telescopen die amateur astronomen kunnen krijgen een object ter grote van de aarde nog niet gevonden is als het zou bestaan
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_17727796
quote:
Op maandag 15 maart 2004 11:58 schreef MALLENS het volgende:

HAHA. En ik maar denken dat niemand die kerel en zijn boeken kende.

luister, er is dus echt wel wat aan de hand (lees: harde kern van waarheid), als zijn boeken praktisch verboden worden in deze wereld.

ik heb er ook 1 gelezen......en het is true: in het begin is het wel ff slikken bij wattie schrijft.........maar hoe komt het toch de f*ck dat zijn filosofie bij steeds meer mensen plausibeler en plausibeler in de oren klinkt?

maandag 15 maart 2004 @ 12:22:24 #27
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_17727817
quote:
Dr. Brown will present the discovery during a NASA briefing on Monday at 1:00 p.m. EST (1800 GMT).
Hoelaat is dat in onze tijd ??
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  maandag 15 maart 2004 @ 12:23:02 #28
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_17727830
quote:

en toen?
Toen zijn we in een ruimte schip gestapt, naar de aarde gegaan want dat was leuker of zo, en toen hebben we het ruimteschip uitelkaar gehaald, hebben we berenvellen gekocht en hebben we ons hard op de kop geslagen met een stenen bijl zodat we alles vergeten zijn....

ja, klinkt heel aannemelijk, een stuk aannemelijker dan dat het allemaal hier op aarde begonnen is...
  maandag 15 maart 2004 @ 12:24:17 #29
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17727854
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:21 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

luister, er is dus echt wel wat aan de hand (lees: harde kern van waarheid), als zijn boeken praktisch verboden worden in deze wereld.

ik heb er ook 1 gelezen......en het is true: in het begin is het wel ff slikken bij wattie schrijft.........maar hoe komt het toch de f*ck dat zijn filosofie bij steeds meer mensen plausibeler en plausibeler in de oren klinkt?

Mein Kampf is ook verboden, DUS het is de waarheid?

Icke is een zakenman die heel handig miljoenen verdient met goedgelovige zielen onzin op te spelden.

Nazis onder Antartica
Illuminatie
Reptillian shape-shifters
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  maandag 15 maart 2004 @ 12:25:05 #30
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_17727869
quote:

[..]

omdat mensen steeds dommer worden en niet meer zelf willen nadenken.
Ze willen niet geloven dat het kutleventje wat ze hebben hun eigen schuld is. Het is makkelijker om te denken dat het de schuld van "DE REGERING" is want dan kun (en hoef) je er zelf niks aan te doen.
pi_17727877
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:17 schreef MALLENS het volgende:

[..]

wanneer heb jij je hersenen afgestaan?
Dit verzin ik niet zelf hoor, ga maar eens wat napluizen over dit onderwerp, dan zal je zien dat deze theorie er wel degelijk is, inplaats er maar weer meteen van uit te gaan dat het niet klopt of niet waar is.
pi_17727889
quote:

[..]

Mensen laten zich sinds jaar en dag dolgraag de grootste mogelijke onzin op de mouw spelden.
D'r zijn hele industrieën bij, Bruno Santaneiro et al.
pi_17727895
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:05 schreef MALLENS het volgende:

[..]

Vertel dat maar aan de archeologen die de opgravingen hebben gedaan en volgens jou concrete verzinsels in hun handen hadden...

Het verkondigen van onzin door ene David Icke wil niet zeggen dat de archeologische vondsten niet bestaan Mallens....

Je volledig richten op beweringen van een persoon is wellicht dommer Mallens!?!?!
  maandag 15 maart 2004 @ 12:27:45 #34
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_17727925
waar zijn ze gebleven dan? Met hun batterijen? En hun hoogwaardige beschaving?

gezonken zeker, net als Atlantis?
Misschien is Patrick Duffy wel een afstammeling van de Anunaki???
pi_17727969
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:27 schreef MALLENS het volgende:

Wie of wat zit je nou belachelijk te maken?

Als je niet weet wat er allemaal uit de klei omhoog is gekomen, moet je daar geen oordeel over vellen.

Die oude vandagen hadden zeer zeker wel batterijen, en dus kennis van electriciteit.
Big dick.
pi_17727999
quote:

Precies!! waar zijn ze gebleven??

Das nou een uitgangspunt van een onderzoeker! zoek het eens uit en wellicht vind je de waarheid...wat dat ook moge zijn.
pi_17728002
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:22 schreef sir_Tachyon het volgende:

[..]

Hoelaat is dat in onze tijd ??
19:00

De definitie van planeet is idd nogal subjectief.
Plus het feit dat al er 9 planeten zijn gevonden zijn wil iedereen wel een verhaal maken van een 10e plus uiteraard een mooi verhaal van beschaving erbij. Zal strax wel iemand komen met een verhaal over de 11e planeet en wordt er een ontdekt kunnen we fijn weer zo'n topic openen..
  maandag 15 maart 2004 @ 12:32:21 #38
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_17728026
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:29 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Wie of wat zit je nou belachelijk te maken?

Als je niet weet wat er allemaal uit de klei omhoog is gekomen, moet je daar geen oordeel over vellen.

Die oude vandagen hadden zeer zeker wel batterijen, en dus kennis van electriciteit.
waar woonden ze dan?
wie heeft ze opgegraven?

en waarom is er in de hele verdere geschiedschrijving NIKS over ze bekend?
  maandag 15 maart 2004 @ 12:34:12 #39
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_17728070
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:30 schreef Flowce het volgende:

[..]

Precies!! waar zijn ze gebleven??

Das nou een uitgangspunt van een onderzoeker! zoek het eens uit en wellicht vind je de waarheid...wat dat ook moge zijn.
de waarheid is dat ze nooit bestaan hebben.

(overigens gaat een grrot gedeelte van de waarheid over kikkers, maar dat is aan jou waarschijnlijk niet besteed...)
pi_17728078
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:29 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Waarom is er dan geen enkele wetenschappelijke concensus over, misschien een figuur die dat roept en niet serieus genomen wordt?
Ow ja het is natuurlijk weer een complot van de "grote orde van wetenschappelijkheid"

en de mens is nooit op de maan geweest
pi_17728101
als er trouwens nog een paar objecten van tegen de 2000 kilometer gevonden worden op ongeveer die afstand worden waarschijnlijk deze planeet en pluto gedegradeert tot asteroïde
  maandag 15 maart 2004 @ 12:36:23 #42
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_17728110
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:26 schreef Flowce het volgende:

[..]

Vertel dat maar aan de archeologen die de opgravingen hebben gedaan en volgens jou concrete verzinsels in hun handen hadden...

Het verkondigen van onzin door ene David Icke wil niet zeggen dat de archeologische vondsten niet bestaan Mallens....

Je volledig richten op beweringen van een persoon is wellicht dommer Mallens!?!?!
wat voor archeologische vondsten heb jij het over dan?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_17728125
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:24 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Mein Kampf is ook verboden, DUS het is de waarheid?

Icke is een zakenman die heel handig miljoenen verdient met goedgelovige zielen onzin op te spelden.

Nazis onder Antartica
Illuminatie
Reptillian shape-shifters
ik wist wel dat men deze vergelijking ging trekken.

het maakt ook niet uit want iedereen moet gewoon geloven wat ie wil geloven..

And for your info: Icke is nie de enige die over Niburu heeft geschreven, dus pleeease. Heb je titels nodig (ned, engels, franse afrikaanse amerikaanse schrijvers) Zo ken je nog kiezen ook wiens kop je het beste aanstaat en dus waarschijnlijk het meest zal geloven.

waarom gaan mensen altijd aannamen maken (obv van kennis die niet aanwezig is) ??? ipv hun literatuur te lezen en voor hun zelf uit te zoeken of al dergerlijke boeken uit hun nek kletsen.

[offtopic]

iem. "The Bible Code" by Michael Drosnin (ontcijfering v/d geheime taal v/d bijbel) al gelezen??
pi_17728150
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:34 schreef -Pepe- het volgende:

[..]

Waarom is er dan geen enkele wetenschappelijke concensus over, misschien een figuur die dat roept en niet serieus genomen wordt?
Ow ja het is natuurlijk weer een complot van de "grote orde van wetenschappelijkheid"

Nou opzich.........Kijk eens naar die mooie wapperende vlag op de maan.......maar he? hoe kan dat? de vlag wapperd maar er is helemaal geen wind op de maan.
pi_17728189
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:34 schreef -Pepe- het volgende:

[..]

Wetenschappelijke consensus is in dit geval niet zaligmakend.

Het feit dat er spullen gevonden zijn die als batterij zouden kunnen worden gebruikt, houdt in dat je de mogelijkheid moet openhouden dat ze ook echt op die manier gebruikt zijn, consensus of niet.

Het gelijk degraderen tot fictie en gelijkstellen aan het niet landen op de maan toont aan dat jij niet in staat bent om buiten de geijkte paden te denken.

Schaap.
Big dick.
pi_17728211
ja daar is nu dat hele topic over. Maar feit is dat dit allemaal een erg achterhaalde discussie is die al 1000 x gevoerd is en waaruit blijkt dat de gebrachte argumenten niet kloppen.
  maandag 15 maart 2004 @ 12:43:18 #47
84309 pooier
bling bling
pi_17728235
@TS

En nu?
copyright 2006
  maandag 15 maart 2004 @ 12:48:42 #48
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_17728338
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:38 schreef sieb het volgende:

[..]

Nou opzich.........Kijk eens naar die mooie wapperende vlag op de maan.......maar he? hoe kan dat? de vlag wapperd maar er is helemaal geen wind op de maan.
vlag wappert niet, hij staat stijf omdat...... er een stokkie bovenin zit.
pi_17728355
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:40 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Wetenschappelijke consensus is in dit geval niet zaligmakend.

Het feit dat er spullen gevonden zijn die als batterij zouden kunnen worden gebruikt, houdt in dat je de mogelijkheid moet openhouden dat ze ook echt op die manier gebruikt zijn, consensus of niet.

Het gelijk degraderen tot fictie en gelijkstellen aan het niet landen op de maan toont aan dat jij niet in staat bent om buiten de geijkte paden te denken.

Schaap.
Het feit dat jij zo'n normatieve toon aan slaat toont aan dat je zelf onzeker bent over je eigen argumenten, die overigens zo weinig grond hebben dat ik er niet eens over in wil gaan.
Omdat je dan ook weer zal gaan piepen zal ik er even op ingaan door jezelf te quoten.

1: "Die oude vandagen hadden zeer zeker wel batterijen, en dus kennis van electriciteit."

2: Het feit dat er spullen gevonden zijn die als batterij zouden kunnen worden gebruikt, houdt in dat je de mogelijkheid moet openhouden....."

snap je hem al???
  maandag 15 maart 2004 @ 12:49:15 #50
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17728360
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:38 schreef sieb het volgende:

[..]

De vlag wappert niet. De vlag beweegt door door gebrek aan wrijving.
pi_17728380
May 14, 2003
Marsh Arabs, modern Sumerians
From an article at the Oregonian:

Amid the ruined temples of a civilization abandoned 4,000 years ago in southern Iraq, archaeologists on a 1968 expedition noted a striking parallel: Fragments of the long-extinct Sumerian civilization they were unearthing seemed to depict the present-day lives of the nearby tribal people.

They speared fish from slender wooden boats, herded water buffalo and fashioned fantastic vaulted houses from the few building materials the marshes had to offer: reeds, clay and buffalo dung.

Their secluded villages dotted the vast marshes and stream-braided lower reaches of the Tigris and Euphrates rivers. Dwellings and barns straddled the waters on fixed islands laboriously constructed from layer upon layer of hand-woven reed matting and mud.
  maandag 15 maart 2004 @ 12:54:38 #52
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_17728449
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:50 schreef Flowce het volgende:
May 14, 2003
Marsh Arabs, modern Sumerians
From an article at the Oregonian:

Amid the ruined temples of a civilization abandoned 4,000 years ago in southern Iraq, archaeologists on a 1968 expedition noted a striking parallel: Fragments of the long-extinct Sumerian civilization they were unearthing seemed to depict the present-day lives of the nearby tribal people.

They speared fish from slender wooden boats, herded water buffalo and fashioned fantastic vaulted houses from the few building materials the marshes had to offer: reeds, clay and buffalo dung.

Their secluded villages dotted the vast marshes and stream-braided lower reaches of the Tigris and Euphrates rivers. Dwellings and barns straddled the waters on fixed islands laboriously constructed from layer upon layer of hand-woven reed matting and mud.
is dat je verontwikkelde beschaving? Lui die in huizen wonen die van stront zijn gemaakt? Buffelstront....

[ Bericht 0% gewijzigd door MALLENS op 15-03-2004 12:55:23 (nuttige extra info) ]
pi_17728478
haha, afkomstig van niburu uiteraard
pi_17728510
Sumeriers en Annunaki´s...

Ik ga lunchen de groeten
pi_17728610

kijk we moeten er nog 2 vinden ik tel nl 12 planeten hier!

[ Bericht 2% gewijzigd door -Pepe- op 15-03-2004 13:15:05 ]
pi_17728626
-

[ Bericht 99% gewijzigd door -Pepe- op 15-03-2004 13:06:19 (fout) ]
  maandag 15 maart 2004 @ 13:19:02 #57
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_17728901
quote:
Op maandag 15 maart 2004 13:04 schreef -Pepe- het volgende:
[[url=http://hometown.aol.com/mddunbar1/images/sumer6[1].jpg]afbeelding[/url]]

waarschijnlijk (maar nu krijg ik ongetwijfeld de hoon van alle psuedo wetenschappers over me heen) hebben die kerels de zon afgebeeld en de twaalf meest heldere hemellichamen die aan het firmament te zien waren. Daar zijn dus de dichtsbijzijnde planeten bij, maar ook de paar hele heldere sterren. Dat is een stuk logischer dan dat ze vanuit die huizen van buffelschijt planeten konden zien die wij nog niet eens kunnen zien...

Maar nu ben ik vast weer "star ende rigide" bezig want dit wil de regering juist dat ik geloof!!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door MALLENS op 15-03-2004 13:19:55 (spelfout) ]
pi_17729061
ja
Ik denk dat het toeschrijven van dit soort verhalen altijd een soort van arrogantie van nu weerspiegelt in plaats van respect voor de oude volken. Het moeten aliens zijn want toen waren ze zelf zooo primitief ofzoiets...Men staat er niet bij stil dat de oude volkeren vrij veel konden met alle middelen van toen. En dat ze aan astronomie deden is goed voor te stellen. Als zij dan net wat meer planeten waarnamen dan wij hoeft niet te betekenen dat dat echt planeten zijn die ze probeerden weer te geven. Of ze hebben een foutje gemaakt, kan toch...ik kan ook niet zo zien of iets om de zon heen draait of zelf een ster is..
  maandag 15 maart 2004 @ 13:28:08 #59
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_17729101
quote:
Op maandag 15 maart 2004 13:19 schreef MALLENS het volgende:

[..] Dat is een stuk logischer dan dat ze vanuit die huizen van buffelschijt planeten konden zien die wij nog niet eens kunnen zien...
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  maandag 15 maart 2004 @ 13:45:21 #60
15991 Spliffunk
-|- open this door _||_
pi_17729514
Waarschijnlijk is dit alleen voor de planetaire alignment/samenkomst van belang. Die twaalfde planeet op dat egyptische tablet die ligt heel ver van de zon verwijdert of zie ik dat nu verkeerd?
This door will be opened with or without your help..
  maandag 15 maart 2004 @ 13:46:54 #61
15991 Spliffunk
-|- open this door _||_
pi_17729539
quote:

Met de zon erbij? Ik zie voorbij dat poppeke ook nog een rondje. Is de zon een planeet eigenlijk?
  maandag 15 maart 2004 @ 13:48:53 #62
15991 Spliffunk
-|- open this door _||_
pi_17729580
quote:
Op maandag 15 maart 2004 11:54 schreef Klonk het volgende:
[afbeelding].

Gaaaaaaaaaf, ze blijven ook dingen ontdekken

En de naam Sedna mogen ze wat mij betreft van tijdelijk naar officieel maken.
Volgens mij is dit plaatje al eens eerder gebruikt of lijken die sterrenevels allemaal zo op elkaar?
pi_17729679
nee zonder de zon das geen planeet. Er zit er nog een aan de rechterkant van dat mannetje
pi_17729964
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:37 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]
[offtopic]
iem. "The Bible Code" by Michael Drosnin (ontcijfering v/d geheime taal v/d bijbel) al gelezen??
Yep. Grote Kul, afgedaan door een aantal universiteiten. Zoek maar eens op Google op "Bible Code" en "Moby Dick". Beide boeken kunnen door dezelfde technieken gelijke dingen ophemelen.
Dit geld ook voor "War & Peace" van Tolstoy en nog wat andere boeken.

Het is een aardig boek, maar is niet meer dan een aardig toeval. En zo zijn er nog wel meer beredenaties.

[ontopic]

- Zo'n 10e planeet komt in wel meer volkeren voor.
- Voor Oude batterijen is legio te vinden (ook aan wetenschappelijk bewijs).
- Een hoop mensen in dit topic mogen wel eens wat meer informatie opdoen voordat ze beginnen te blaten.
- Ja, ik denk ook dat het gewoon een grote rots is, en geen planeet.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
pi_17730292
Nee, de zon is een ster.
pi_17730629
quote:
Op maandag 15 maart 2004 14:20 schreef _Flea_ het volgende:
Nee, de zon is een ster.
En dat kleine puntje dan voor de neus van de middelste persoon?
Misschien heeft ie die meegeteld?
pi_17731602
quote:
Beschavingen komen en gaan.

Je kent toch de mythe van Troy, waar de term Trojan Horse vandaan komt.
Blijkt geen mythe te zijn, stad ligt echt in griekenland en hebben ze ook opgegraven.
Hoeveel mensen dachten/wisten haast zeker dat dit een mythe, een sprookje voor kinderen was?
Achteraf blijkt het toch te bestaan.

Hetzelfde geldt voor de Mycenaeans, en voor de Minoans met hun labyrinth en hun halfstier-halfmens wezens (Minotraurus)
Dat labyrinth blijkt echt te hebben bestaan, het blijkt het paleis zelf te zijn geweest dat zo groot was, dat het een doolhof leek, althans, dat is de huidige meest gangbare theorie.

Al deze beschavingen waren tot voor kort allemaal beschavingen uit mythes en konden niet hebben bestaan... totdat men plots met opgravingen steeds meer en meer ontdekte en men erachter kwam dat de mythes niet zo zeer mythes waren, maar echte geschiedsvertellingen... met een spiritueel tintje.
Al deze beschavingen waren in hun tijd zeer succesvol en voortvarend, toch wisten we er niks meer van af.

Die batterijen waar jij trouwens over praat zijn gevonden in het oude irak, een kleien pot, met daarin een koperen cylinder en er bleek druivensap in te hebben gezeten. Deze combinatie levert electriciteit op, niet veel, maar genoeg om een lampje te doen branden.
Er zijn overigens ook hiëroglieven die een zeer grote lamp afbeelden, inclusief gloeidraad.

Heel veel dingen die wij pas na de industrialisatie hebben uitgevonden zijn niet echt uitgevonden, maar eerder heruitgevonden. Beton is er ook zo 1, in het oude Rome gebruikten ze het al, toch is het in de westerse wereld pas heruitgevonden na de industrialisatie.

Ik ben zeer benieuwd welke oude beschavingen we nog gaan ontdekken.
pi_17731853
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:54 schreef MALLENS het volgende:

[..]

is dat je verontwikkelde beschaving? Lui die in huizen wonen die van stront zijn gemaakt? Buffelstront....
sjeezes af en toe heb ik echt het idee dat jij alleen maar uitlatingen doet om de discussie zo hevig mogelijk te laten losbarsten.

begrijp zowiezo nix van mensen die kreten gebruiken als:
- kan niet!
- allemaal flauwekul etc.

tis niet alsof je de ander daarmee wat aandoet hoor. tis alleen maar jou ego/zucht die gestild wordt op dat moment. of je nou uit je nek zit te lullen of nie maakt hierbij nix uit. tis per slot van rekening je eigen universum........waarbij de rest v/h universum gewoon doordraait.

doet me gelijk denken aan dat stukje van YourGuardian gister. Als de sluiers, in de laatste decennia van de aardse verandering, indeed opgetrokken worden, zullen het degene zijn die wij het hardst zullen horen krijsen. want ik zeg je. als ik nix van die shit af zou weten tegen die tijd en ik heb ook nog nooit wat ondernomen in de tussentijd >> moet het wel bar hard aankomen als grote delen ervan toch ineens waar blijken te zijn
pi_17732232
quote:
Op maandag 15 maart 2004 15:14 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Beschavingen komen en gaan.

Blijkt geen mythe te zijn, stad ligt echt in griekenland en hebben ze ook opgegraven.
Hoeveel mensen dachten/wisten haast zeker dat dit een mythe, een sprookje voor kinderen was?
Achteraf blijkt het toch te bestaan.

Hetzelfde geldt voor de Mycenaeans, en voor de Minoans met hun labyrinth en hun halfstier-halfmens wezens (Minotraurus)
Dat labyrinth blijkt echt te hebben bestaan, het blijkt het paleis zelf te zijn geweest dat zo groot was, dat het een doolhof leek, althans, dat is de huidige meest gangbare theorie.

Al deze beschavingen waren tot voor kort allemaal beschavingen uit mythes en konden niet hebben bestaan... totdat men plots met opgravingen steeds meer en meer ontdekte en men erachter kwam dat de mythes niet zo zeer mythes waren, maar echte geschiedsvertellingen... met een spiritueel tintje.
Al deze beschavingen waren in hun tijd zeer succesvol en voortvarend, toch wisten we er niks meer van af.

Die batterijen waar jij trouwens over praat zijn gevonden in het oude irak, een kleien pot, met daarin een koperen cylinder en er bleek druivensap in te hebben gezeten. Deze combinatie levert electriciteit op, niet veel, maar genoeg om een lampje te doen branden.
Er zijn overigens ook hiëroglieven die een zeer grote lamp afbeelden, inclusief gloeidraad.

Heel veel dingen die wij pas na de industrialisatie hebben uitgevonden zijn niet echt uitgevonden, maar eerder heruitgevonden. Beton is er ook zo 1, in het oude Rome gebruikten ze het al, toch is het in de westerse wereld pas heruitgevonden na de industrialisatie.

Ik ben zeer benieuwd welke oude beschavingen we nog gaan ontdekken.
Das dus wat ik probeer aan te tonen..... wij zijn lang niet zover gevorderd als we zelf denken.

behalve Malles, die is erg ver gevorderd....in zijn eigen reet.
  maandag 15 maart 2004 @ 15:54:46 #70
46114 DzjieDub
pi_17732558
quote:
Op maandag 15 maart 2004 15:25 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

sjeezes af en toe heb ik echt het idee dat jij alleen maar uitlatingen doet om de discussie zo hevig mogelijk te laten losbarsten.

begrijp zowiezo nix van mensen die kreten gebruiken als:
- kan niet!
- allemaal flauwekul etc.

tis niet alsof je de ander daarmee wat aandoet hoor. tis alleen maar jou ego/zucht die gestild wordt op dat moment. of je nou uit je nek zit te lullen of nie maakt hierbij nix uit. tis per slot van rekening je eigen universum........waarbij de rest v/h universum gewoon doordraait.

doet me gelijk denken aan dat stukje van YourGuardian gister. Als de sluiers, in de laatste decennia van de aardse verandering, indeed opgetrokken worden, zullen het degene zijn die wij het hardst zullen horen krijsen. want ik zeg je. als ik nix van die shit af zou weten tegen die tijd en ik heb ook nog nooit wat ondernomen in de tussentijd >> moet het wel bar hard aankomen als grote delen ervan toch ineens waar blijken te zijn
Waarom denk je dat skeptici gelijk gaan krijsen? En - belangrijker - wanneer gaat dat dan eindelijk eens gebeuren? Want er wordt nu al zo lang van alles beloofd - maar er gebeurt vervolgens maar niets... alleen maar meer beloftes en zenuwachtige kneuzen die roepen dat het er nu toch echt aan zit te komen en dat dan alle skeptici met de handen in het haar zitten. Ondertussen kan ik je verzekeren van een volle haardos voorzien te zijn die ondanks mijn bijna-35-jaar hier op aarde nog net zo bruin is als altijd.... nog geen grijze haar m.a.w.
Dus... zullen we ALSTUBLIEFT afspreken dat je eerst eens iets laat zien en dan pas "onze" reactie daarop registreert? Dan beloof ik je vast dat je bijzonder teleurgesteld zal zijn - de gemiddelde skepticus is namelijk uitstekend in staat om met een verandering om te gaan.
pi_17732562
quote:
Op maandag 15 maart 2004 15:14 schreef Refragmental het volgende:
Ja, helaas zijn er geen lampjes bij gevonden. Wel kan je iets een gouden kleur er mee geven.
  maandag 15 maart 2004 @ 15:55:53 #72
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_17732592
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:05 schreef MALLENS het volgende:

[..]

David icke schreef pas boeken hierover in de jaren '90, Zecharia Sitchin schreef al over de Anunaki en Nibiru in de jaren '70 n.a.v. het vertalen van oude Soemerische kleitabletten, dus diegenen die die 'crap bedacht hebben' waren de oude Soemeriërs!

Schudt die gefossiliseerde hersens van je 's ff op en activeer je lethargische geest en informeer jezelf over de materie voordat je met je bovenstaande nitwit mening aan komt zetten!!!
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
pi_17732817
quote:
Op maandag 15 maart 2004 15:55 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

David icke schreef pas boeken hierover in de jaren '90, Zecharia Sitchin schreef al over de Anunaki en Nibiru in de jaren '70 n.a.v. het vertalen van oude Soemerische kleitabletten, dus diegenen die die 'crap bedacht hebben' waren de oude Soemeriërs!

Schudt die gefossiliseerde hersens van je 's ff op en activeer je lethargische geest en informeer jezelf over de materie voordat je met je bovenstaande nitwit mening aan komt zetten!!!
dank u!
  FOK!fotograaf maandag 15 maart 2004 @ 16:41:45 #74
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17733648
Ik denk dat bij sommige mensen de weerstand niet komt uit ongeloof, maar uit het feit dat ze hun veilige wereldidee willen behouden. Hoe zou jij je voelen als alles wat je dacht te weten aangetoond werd als deels onzin? Daarom wordt vaak ook niet ingegaan op aangeleverde feiten, maar worden oneliners gebruikt. Ik zeg niet dat alles waar is in TRU of dat alles verzonnen is. Ik zeg alleen dat het openstaan voor andere mogelijkheden vaak als begreigend gezien wordt, omdat dat de mogelijkheid creeert dat ze hun wereldbeeld moeten herzien.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_17733841
Zecharia Sitchin, along with Erich von Däniken and Immanuel Velikovsky, make up the holy trinity of pseudohistorians. Each begins with the assumption that ancient myths are not myths but historical and scientific texts. Sitchin's claim to fame is announcing that he alone correctly reads ancient Sumerian clay tablets. All other scholars have misread these tablets which, according to Sitchin, reveal that gods from another planet (Niburu, which orbits our Sun every 3,600 years) arrived on Earth some 450,000 years ago and created humans by genetic engineering of female apes. Niburu orbits beyond Pluto and is heated from within by radioactive decay, according to Sitchin. No other scientist has discovered that these descendents of gods blew themselves up with nuclear weapons some 4,000 years ago. Sitchin alone can look at a Sumerian tablet and see that it depicts a man being subjected to radiation. He alone knows how to correctly translate ancient terms allowing him to discover such things as that the ancients made rockets. Yet, he doesn't seem to know that the seasons are caused by the earth's tilt, not by its distance from the sun.

Sitchin promotes himself as a Biblical scholar and master of ancient languages, but his real mastery was in making up his own translations of Biblical texts to support his readings of Sumerian and Akkadian writings.

He's let us know he's going to twist the translations around to support his thesis. Indeed, a reader of Sitchin's book would do well to keep a couple of Bibles handy to check up on the verses Sitchin quotes. Many of them will sound odd or unrecognizable because they have been translated from their familiar form (this is made harder by the fact that Sitchin rarely tells you just which verse he is quoting). This would be much more acceptable if he wasn't using the twisted translations to support the thesis that led to the twisted translations (Hafernik).

Most of Sitchin’s sources are obsolete. He has received nothing but ridicule from scientific archaeologists and scholars familiar with ancient languages. His most charming quality seems to be his vivid imagination and complete disregard for established facts and methods of inquiry, traits that are apparently very attractive to some people.

Sitchin's ideas have been appropriated by Raël, another wise man, who has started his own religion (Raëlian Religion) around the idea that humans are the result of a DNA experiment by ancient visitors from outer space. Raël has even written a channeled book, dictated to him by extraterrestrials. It is called The Final Message. We can only hope it is.

(http://skepdic.com/sitchin.html)
pi_17734026
ff kijken wat de omlooptijd is van die nieuwe planeet

ah en van de site van die gast zelf: "Yet there are those who believe that the entities from Nibiru - creational gods, if you will, are going to return, perhaps in May 2003" Controleerbaar dus altijd interessant...

@blackgirl:
quote:
dit is wel een van de kanslooste texten ooit...De meeste skeptici laten anderen nog in hun waarde, zeggen dit is waarom ik denk dat het zo en zo in elkaar steekt. Met dit verhaal zeg je dus dit is mijn wereldbeeld en dat is beter dan dat van jouw...EN het gaat allemaal nog bewezen worden...Niemand weet precies hoe alles in elkaar steekt. Daarom denk ik dat het voor skeptici nog minder een schok zou zijn als alles anders blijkt te zijn als dat men nu denkt. Omdat men flexibeler is in gewoon het volgen van feitenmateriaal. Want de complete waarheid zal ook heus wel anders zijn dan "het groot boek van iedereen die wel gelooft"
  maandag 15 maart 2004 @ 16:58:36 #77
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_17734046
quote:
Op maandag 15 maart 2004 16:49 schreef -Pepe- het volgende:

skepdic.com
Lekker onafhankelijke onvooringenomen bron!
Benno Barnard
  maandag 15 maart 2004 @ 17:04:14 #78
46114 DzjieDub
pi_17734158
quote:
Op maandag 15 maart 2004 16:41 schreef freud het volgende:
Ik denk dat bij sommige mensen de weerstand niet komt uit ongeloof, maar uit het feit dat ze hun veilige wereldidee willen behouden. Hoe zou jij je voelen als alles wat je dacht te weten aangetoond werd als deels onzin? Daarom wordt vaak ook niet ingegaan op aangeleverde feiten, maar worden oneliners gebruikt. Ik zeg niet dat alles waar is in TRU of dat alles verzonnen is. Ik zeg alleen dat het openstaan voor andere mogelijkheden vaak als begreigend gezien wordt, omdat dat de mogelijkheid creeert dat ze hun wereldbeeld moeten herzien.
Ik neem aan dat je op mijn smeekbede reageerde. Van mijn kant zeg ik, dat 'openstaan' een drogreden is. Je moet jezelf kunnen 'afsluiten' voor zaken die geen grond hebben - dan kun je je namelijk concentreren op die zaken waar je wel wat mee kunt. Voorbeeld: Je kunt ervoor 'openstaan' dat Nachtschade eetbaar is, maar hoe vaak je het ook probeert (of liever, laat proberen), het is en blijft giftig. Dus op een gegeven moment moet je verder kijken en planten zoeken die wel eetbaar zijn. Dat is geen angst voor een veranderend wereldbeeld, dat is gewoon je 'gezond verstand' gebruiken. Daarentegen, als blijkt dat die grond opeens wel zou bestaan, dan moet je ook bereid zijn daarmee om te gaan.
Een voorbeeld uit de praktijk: Toen ik opgroeide in de jaren '70 van de 20e eeuw waren de Russen / Sovjets voor 90% van de Nederlanders de bad guys. Onvoorwaardelijk. Toen kwam Gorbatsjov aan de macht en veranderde alles. Geloof me, ik heb m'n wereldbeeld zonder problemen aan kunnen passen.
In de praktijk, teruggevoerd op Niburu (Nibiru??? Beide spelwijzen gezien). Er is een Kuipergordelobject gevonden. Prima. 't ding is niet eens zo heel erg groot. Momenteel telt ons zonnestelsel 8 volwaardige planeten, één groot uitgevallen rots die we toch maar 'planeet' noemen, en ontelbare andere objecten. Daarvan zijn sommige groot genoeg om met een telescoop ontdekt te worden: Quaoar; en nu dus deze nieuwe.
  maandag 15 maart 2004 @ 17:04:42 #79
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_17734167
quote:
Op maandag 15 maart 2004 16:41 schreef freud het volgende:
Precies freud; het is voor sommigen nu eenmaal lekker comfortabel vertoeven in de consensus zone met hun aangeleerde werkelijkheidsperceptie...
Benno Barnard
pi_17734180
quote:
Op maandag 15 maart 2004 16:58 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Lekker onafhankelijke onvooringenomen bron!
Lekker onafhankelijke onvooringenomen post.
vooral niet lezen
pi_17734256
helemaal ontopic:

Op http://www.sitchin.com/asteroid.htm zegt die gast dat de asteroide EROS (http://www.nineplanets.org/eros.html) een overblijfsel is van Nibiru die dus gebotst zou zijn met een andere planeet.

grappig
pi_17734275
Mooie planeet, is nog kleiner dan Pluto, en daar wordt al jaren over gesteggeld of het wel een planeet is...
Maar goed, we zitten in TRU, daar moeten de zaken nou eenmaal enorm spectaculair gebracht en opgeblazen worden....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 15 maart 2004 @ 17:13:12 #83
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_17734323
quote:
Op maandag 15 maart 2004 17:05 schreef -Pepe- het volgende:

[..]

Lekker onafhankelijke onvooringenomen post.
vooral niet lezen
Lekker vooringenomen dat jij ervan uit gaat dat ik die paar uitgekauwde regels in jouw post niet gelezen heb of nog nooit op die sites van door de overheid gesubsidieerde 'sceptici' heb gekeken...

Ga jij maar eerst eens alle boeken van Icke, Sitchin, Von Däniken en Velikovsky lezen knullie; dan weet je teminste waar je over lult i.p.v. klakkeloos over te nemen wat de heren 'sceptici' ervan vinden!

[ Bericht 13% gewijzigd door MasterPeace op 15-03-2004 17:23:25 ]
Benno Barnard
pi_17734582
verschil is dat die niet controleerbaar en niet na te gaan zijn. Of ik moet nu een cursus oud-Soemiers gaan volgen maar dat kan waarschijnlijk alleen bij meneer Sitchin.
Neem nou het verhaal van de asteroide: http://www.sitchin.com/asteroid.htm
Hier is niets van te bewijzen of af te kraken. Feiten zijn, de asteroide heeft interessante geologie, gelaagde structuur. DUS waarschijnlijk afkomstig van een botsing met een andere planeet.

(This idea fits the general picture that scientists have of asteroids. Most are concentrated in a belt between the orbits of Mars and Jupiter. Asteroids are likely to be leftover pieces of a planet that tried to form 4.6 billion years ago when the solar system was young, but couldn't because of nearby Jupiter's disruptive gravitational field. Eros might be a fragment from a planetoid that coalesced long ago and later broke apart as a result of collisions with other asteroids. With NEAR in orbit, scientists now know that Eros's density is 2.4 grams per cubic centimeter -- about the same as the density of Earth's crust.)(http://www.nineplanets.org/eros.html)

Kunnen we nu Sitchin feliciteren? nee. Het zegt nl niets over het wel of niet bestaan van die planeten.

Het moet ook een vrij oud volkje zijn geweest trouwens, als de resten ervan de aarde hebben gevormd; zo'n 4.6 miljard jaar geleden. (Of de aarde is 4000 jaar oud als er nog creationisten zijn die dat willen verdedigen ...maar dat is een andere discussie)

FOK!fotograaf maandag 15 maart 2004 @ 17:31:12 #85
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17734709
quote:
Op maandag 15 maart 2004 17:04 schreef DzjieDub het volgende:
Ik neem aan dat je op mijn smeekbede reageerde. Van mijn kant zeg ik, dat 'openstaan' een drogreden is. Je moet jezelf kunnen 'afsluiten' voor zaken die geen grond hebben - dan kun je je namelijk concentreren op die zaken waar je wel wat mee kunt.
[...]
Dat is geen angst voor een veranderend wereldbeeld, dat is gewoon je 'gezond verstand' gebruiken. Daarentegen, als blijkt dat die grond opeens wel zou bestaan, dan moet je ook bereid zijn daarmee om te gaan.
Een voorbeeld uit de praktijk: Toen ik opgroeide in de jaren '70 van de 20e eeuw waren de Russen / Sovjets voor 90% van de Nederlanders de bad guys. Onvoorwaardelijk. Toen kwam Gorbatsjov aan de macht en veranderde alles. Geloof me, ik heb m'n wereldbeeld zonder problemen aan kunnen passen.
[...]
Ik denk dat we hetzelfde bedoelen . Ik denk dat het rusland idee, om je voorbeeld even te nemen, niet diep genoeg in de wortels van de samenleving zat als bijvoorbeeld religie of aliens. Er is natuurlijk iets als gezond verstand. Ik probeer alleen aan te geven dat je dat gezond verstand niet altijd gebaseerd hoeft te zijn op feiten. Als blijkt dat de feiten waarop je je gezond verstand baseert, niet kloppen, dan moet je er voor open staan dat wat jij als gezond verstand telde, fout was. Denk bijvoorbeeld aan het ronde/platte aarde gebeuren.

Als je niet voor open durft te staan voor de mogelijkheid dat er bijvoorbeeld buitenaards leven is, dan baseer je dat op niet gegronde gegevens. Het IS nog niet bewezen dat het niet zo is namelijk, het is je aangeleerd. Conditionering is gevaarlijk voor gezond verstand. Geloof je niet in geesten omdat je dat geleerd hebt, of omdat bewezen is voor jou dat het niet zo is.

Ik ben 100% met je eens dat je nooit zomaar iets aan moet nemen. Maar dat punt werkt 2 kanten op.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_17735563
quote:
Op maandag 15 maart 2004 17:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mooie planeet, is nog kleiner dan Pluto, en daar wordt al jaren over gesteggeld of het wel een planeet is...
Maar goed, we zitten in TRU, daar moeten de zaken nou eenmaal enorm spectaculair gebracht en opgeblazen worden....
Pompeus en napoleontisch gedrag hoort eerder thuis bij de 'sceptici' dan bij de gemiddelde Truth-ganger. Dat blijkt ook al weer uit jouw opgeblazen commentaar.

Ik sta open voor iedere discussie, maar als je zo gaat praten heb ik liever dat je optieft en ook weg blijft.
pi_17737550
quote:
Op maandag 15 maart 2004 18:09 schreef iteejer het volgende:

[..]

Pompeus en napoleontisch gedrag hoort eerder thuis bij de 'sceptici' dan bij de gemiddelde Truth-ganger. Dat blijkt ook al weer uit jouw opgeblazen commentaar.

Ik sta open voor iedere discussie, maar als je zo gaat praten heb ik liever dat je optieft en ook weg blijft.
Sorry hoor, maar deze topictitel is echt weer een voorbeeld van overenthousiasme...
Er is een object gevonden dat heel ver weg staat en nog kleiner is dan Pluto (waarvan er steeds meer mensen zijn die eigenlijk vinden dat dat hemellichaam de naam planeet niet verdient), en iemand die ooit eens wat verhaaltjes heeft gelezen maakt er meteen de 10e planeet van!
Aangezien er ook door (serieuze) wetenschappers naar een 10e planeet of verre begeleider van de zon gezocht wordt dacht ik dus echt dat er zoiets gevonden was toen ik de topictitel las. Toen zag ik dat het topic en TRU stond, en toen kreeg ik al het sterke vermoeden dat het om niet meer dan een groot stuk ruimtepuin ging, en jawel hoor...

Het is nu al de zoveelste keer dat mij dat overkomt in TRU, het valt mij gewoon op dat hier vaak op basis van erg weinig gegevens en kennis van zaken de meest fantastische conclusies worden getrokken. Tja, dan kan ik wel eens geirriteerd raken en een ietwat sarcastische post neerpleuren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_17738244
quote:
Op maandag 15 maart 2004 16:57 schreef -Pepe- het volgende:
ff kijken wat de omlooptijd is van die nieuwe planeet

ah en van de site van die gast zelf: "Yet there are those who believe that the entities from Nibiru - creational gods, if you will, are going to return, perhaps in May 2003" Controleerbaar dus altijd interessant...

@blackgirl:
[..]

dit is wel een van de kanslooste texten ooit...De meeste skeptici laten anderen nog in hun waarde, zeggen dit is waarom ik denk dat het zo en zo in elkaar steekt. Met dit verhaal zeg je dus dit is mijn wereldbeeld en dat is beter dan dat van jouw...EN het gaat allemaal nog bewezen worden...Niemand weet precies hoe alles in elkaar steekt. Daarom denk ik dat het voor skeptici nog minder een schok zou zijn als alles anders blijkt te zijn als dat men nu denkt. Omdat men flexibeler is in gewoon het volgen van feitenmateriaal. Want de complete waarheid zal ook heus wel anders zijn dan "het groot boek van iedereen die wel gelooft"
als dat zo overkwam, mijn oprechte excuses, want dat is juist wat ik niet wil!

maar vaak blijkt, als fok! sceptici hier een en al donderd met hun mening en visie komen over zulks onderwerpen, ze onliners en quotes v/a critici citeren als zijnde hun argumenten!

in mijn beleving lijkt het er maar al te vaak op dat degene die er wel ingeloven dat ook doen omdat ze daadwerkelijk op zoek zijn naar de waarheid. in 1e instantie niet voor anderen, maar voor hun zelf. die waarheid tracht ik te zoeken door alle literatuur te lezen, m'n eigen gevoel & gezond verstand te laten spreken en meer..

ik heb ook niet zoiets van: anderen moeten mij geloven anders zijn ze achterlijk, in tegenstelling tot sommige sceptici hier die dergelijke woorden wel gebruiken.

bovendien gaat het hier vaak om (spirituele) mensen die vaak opgewonden zijn over dat ene nieuwtje die bijdraagt tot dat gehele inzicht. wat zou jij doen als je dat gelooft en voelt? zou er geen gevoel in je opborrelen om het te delen? en daarbij is alle tegenspraak ook zeer welkom, omdat dat weer bijdraagt aan om het dan inderdaad vanaf een ander punt te bekijken en te bezien of dat je geloof aan wankelen brengt. waarom denk je dat ik op Fok! zit: wil natuurlijk wel graag met beide benen op de grond gehouden worden.

pi_17738369
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:03 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
ik heb ook niet zoiets van: anderen moeten mij geloven anders zijn ze achterlijk, in tegenstelling tot sommige sceptici hier die dergelijke woorden wel gebruiken.
Hee, ik voel me aangesproken! En wie de schoen past trekke hem aan zeg ik altijd maar. Mooi, weer wat over mezelf geleerd !

Dank u
pi_17738722
quote:
Op maandag 15 maart 2004 19:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar deze topictitel is echt weer een voorbeeld van overenthousiasme...
Er is een object gevonden dat heel ver weg staat en nog kleiner is dan Pluto (waarvan er steeds meer mensen zijn die eigenlijk vinden dat dat hemellichaam de naam planeet niet verdient), en iemand die ooit eens wat verhaaltjes heeft gelezen maakt er meteen de 10e planeet van!
Aangezien er ook door (serieuze) wetenschappers naar een 10e planeet of verre begeleider van de zon gezocht wordt dacht ik dus echt dat er zoiets gevonden was toen ik de topictitel las. Toen zag ik dat het topic en TRU stond, en toen kreeg ik al het sterke vermoeden dat het om niet meer dan een groot stuk ruimtepuin ging, en jawel hoor...

Het is nu al de zoveelste keer dat mij dat overkomt in TRU, het valt mij gewoon op dat hier vaak op basis van erg weinig gegevens en kennis van zaken de meest fantastische conclusies worden getrokken. Tja, dan kan ik wel eens geirriteerd raken en een ietwat sarcastische post neerpleuren.
ahum!

NASA briefing maandag middag : http://www.cnn.com/2004/T(...)nt.object/index.html

de NASA heeft quote: 'in 5 jaar tijd al meer geleerd dan in de 1e 20 jaar van hun bestaan'

we wait..
pi_17738777
Jongens, jullie willen het te graag geloven.

Er is een groot onbekend voorwerp in de Kuipergordel.
Het is van ijs en rots en is net iets kleiner dan Pluto, en als ik het goed begrijp was Niburu toch onzichtbaar ovzow?

Ze verwachten ook meer hemellichamen te ontdekken.
pi_17738917
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:20 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

ahum!

NASA briefing maandag middag : http://www.cnn.com/2004/T(...)nt.object/index.html
Die had ik al gelezen hoor....
Maar er wordt met geen woord gerept over dat het Niburu zou zijn, iets wat wel wordt beweerd in de topictitel, en of het geklassificeerd gaat worden als een planeet is al helemáál twijfelachtig. Dus lijken mijn argumenten met volkomen valide.

Even een stukje uit het bericht:
quote:
The finding has sparked debate over what constitutes a planet.

Initial details indicated Sedna to be made of ice and rock and to be of a smaller size than Pluto, with a diameter of more than 1,000 miles (1,700 kilometers).

Many astronomers say Pluto, with a diameter of just under 1,500 miles (2,300 kilometers), is too small to be a termed a planet and is just one of many minor objects in the outer reaches of the solar system.

But those who argue Pluto is a planet are likely to push the assertion for Sedna to become the 10th planet in the solar system.
pi_17738990
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:21 schreef Klysmakabouter het volgende:
Mijn idee, ik zou het ook prachtig vinden als ze echt een 10e planeet vonden, maar helaas, waarschijnlijk gaat dat gewoon niet gebeuren.
pi_17739315
Ok...
Het topic gaat dus over dat nieuwe ijsblokje dat ze daarachter gevonden hebben, en de mogelijkheid dat dit Nibiru is.
Op basis van de andere topics die er over het onderwerp Nibiru reeds bestaan kan ik afleiden dat dit ijsblokje niet Nibiru is.
Nibiru wordt vaak vergeleken met de grote gasplaneten in ons stelsel. Of eventueel zelfs een bruine dwerg. Een bruine dwerg, een mislukte zon als het ware, is zelfs nog veel groter dan Jupiter (allezins qua massa). Nu dat ijsblokje ginds kan dus helemaal niet vergeleken worden met Nibiru.

Waarom worden mensen weer ontzettend ... (vul zelf maar wat in) als ze horen dat er vroeger al iets als een batterij bestond? Vooral de vraag "waarom is in de tussenliggende geschiedschrijving nooit meer vermelding van gemaakt?" vind ik eigenlijk heel erg aanstootgevend! Waarom? Als een bepaalde technologie voor een bepaald volk verloren gaat, dan is die technologie verloren gegaan en kan misschien in de komende generaties nog aangehaald worden. Maar na een tijdje verdwijnt dit uit de eventuele mondelinge geschiedenis overbrengingen... Zoiets is dus helemaal geen reden om aan te tonen dat electriciteit in vroegere tijden niet heeft kunnen bestaan.
Stel je nu eens voor dat onze wereldwijde cultuur van electricteit verloren gaat door een wereldwijde ramp. De mensen die overleven hebben waarschijnlijk nog genoeg kennis in huis om een dergelijke batterij te maken. Millenia later als de mensheid zich weer op een bepaald niveau heeft kunnen brengen en aan archeologie doet, wordt deze batterij gevonden. In de tussenliggende tijd heeft de geschiedenis electriciteit vergeten. Waarom? omdat men moe was om op vragen in te gaan als, "waarom is er nu geen electriciteit meer dan?".
Later als men het weer opnieuw heeft uitgevonden verbaasd men er zich over dat ze zoiets gevonden hebben. Want de geschiedenis maakt wel vermelding van electriciteit voor de "omwenteling" maar niet erna. En dit is van erna. Hoe kan dat?
Groeien doe je je hele leven
Speelt graag avocado van de duivel...
en taalspelletjes.
pi_17739335
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hee, ik voel me aangesproken! En wie de schoen past trekke hem aan zeg ik altijd maar. Mooi, weer wat over mezelf geleerd !

Dank u
tja, dat is toch die vervelende bijsmaak van die heerlijke sceptici heh! : ze voelen zich werkelijk overal op aangesproken..
pi_17739482
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:38 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

tja, dat is toch die vervelende bijsmaak van die heerlijke sceptici heh! : ze voelen zich werkelijk overal op aangesproken..
en taalspelletjes.
pi_17740202
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:38 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

En terecht in dit geval, ik ben er inderdaad niet vies van om woorden als "debiel" en "achterlijk" te gebruiken als iemand krampachtig blijft vasthouden aan denkbeelden die of niet bewezen kunnen worden of gewoon heel duidelijk klinklare onzin zijn. Vooral in dat laatste geval word ik wat, eh, scherper in mijn bewoordingen. Maar ik geloof niet dat ik op Fok! al iemand letterlijk debiel of achterlijk heb genoemd, dus dat valt dan weer mee .
pi_17743495
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:38 schreef ghostarmor het volgende:
Ok...
Het topic gaat dus over dat nieuwe ijsblokje dat ze daarachter gevonden hebben, en de mogelijkheid dat dit Nibiru is.
Het ijsblokje is ROOD.
Campari-IJs? Rode Wodka? Misschien een goddelijke nageboorte?

Wie zal het zeggen.
pi_17744353
quote:
Troye ligt in huidige Turkije
  dinsdag 16 maart 2004 @ 00:32:55 #100
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_17745211
quote:

1. Mercurius
2. Venus
3. Aarde -- 4. de Maan (ja, die telden ze ook mee!)
5. Mars
6. Jupiter
7. Saturnus
8. Uranus
9. Neptunus
10. Pluto -- 11. Charon (als ze dachten dat het een dubbelplaneet is, die 2 buitenste)
12. Niburu (de stip in het midden)

* DemonRage denkt dat het hierop neer komt
  dinsdag 16 maart 2004 @ 10:27:52 #101
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_17749138
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:21 schreef Klysmakabouter het volgende:

Er is een groot onbekend voorwerp in de Kuipergordel.
Het is van ijs en rots en is net iets kleiner dan Pluto, en als ik het goed begrijp was Niburu toch onzichtbaar ovzow?

Ze verwachten ook meer hemellichamen te ontdekken.
Nou, volgens deze foto ligt Sedna niet bepaald in de Kuipergordel:

En ze hebben al meerdere manen ontdekt, die ws bij Sedna horen
pi_17749998
mhh en een omlooptijd van ongeveer 21000 jaar...
bron:
http://www.nasa.gov/visio(...)lanet_like_body.html
en taalspelletjes.
pi_17750341
quote:
Op maandag 15 maart 2004 14:33 schreef dmace het volgende:

[..]

En dat kleine puntje dan voor de neus van de middelste persoon?
Misschien heeft ie die meegeteld?
Ik reageerde op de vraag of de zon een planeet is.
pi_17750402
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:32 schreef DemonRage het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op maandag 15 maart 2004 13:04 schreef -Pepe- het volgende:

kijk we moeten er nog 2 vinden ik tel nl 12 planeten hier!</div></blockquote> 1. Mercurius
2. Venus
5. Mars
6. Jupiter
7. Saturnus
8. Uranus
9. Neptunus
10. Pluto -- 11. Charon (als ze dachten dat het een dubbelplaneet is, die 2 buitenste)

Hoe wisten zij dan al van het bestaan van Pluto en Niburu af?
pi_17750433
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:19 schreef ghostarmor het volgende:
mhh en een omlooptijd van ongeveer 21000 jaar...
bron:
http://www.nasa.gov/visio(...)lanet_like_body.html
21000 jaar? Dat schiet dus niet echt op. Kan daar niet een keer een sonde heen?

edit: moet het niet 10500 jaar zijn?
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:51:13 #106
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_17750570
Djeez ik lees hier allemaal reacties van skeptici over dat er bewijs moet komen enzo.
Maar dan denk ik bij mezelf waarom zou het niet kunnen dat het zo is? De halve wereld gelooft in een God... ik heb nog nooit bewijs gezien dat er een God of iets dergelijks bestaat. Maar daar word niet/minder aan getwijfeld. Ik vraag me af wat realistischer is... geloven in mogelijk leven op een andere planeet of in een mogelijke God.
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:54:09 #107
85956 yanggie
*F*R*I*E*N*D*S*
pi_17750618
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:41 schreef _Flea_ het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op dinsdag 16 maart 2004 00:32 schreef DemonRage het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op maandag 15 maart 2004 13:04 schreef -Pepe- het volgende:

kijk we moeten er nog 2 vinden ik tel nl 12 planeten hier!</div></blockquote> 1. Mercurius
2. Venus
5. Mars
6. Jupiter
7. Saturnus
8. Uranus
9. Neptunus

* DemonRage denkt dat het hierop neer komt</div></blockquote> Hoe wisten zij dan al van het bestaan van Pluto en Niburu af?
Tja dat zijn zo van die dingen waar niemand een antwoord op weet.
The End!
pi_17750646
DaCybrSrfr, daar heb je helemaal gelijk in.
Omdat het universum zo inmens groot is, is het aannemelijker dat er leven op een andere planeet dan dat god bestaat.
Daarbij heb je nog parallele universums, zwarte gaten, UFO's. Wie weet wat dat allemaal inhoud en is een zwart gat wel een weg naar een ander universum o.i.d.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:59:29 #109
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_17750722
Maar ga er eens vanuit dat er intelligent leven is op een andere planeet.
Wij hebben in de loop der jaren technologiën ontwikkeld waarmee we nu steeds meer andere planeten ontdekken. Zo zouden wezens op een andere planeet ook technoligiën kunnen ontwikkelen... en wie weet wat dat voor dingen zijn... schilden? voertuigen? etc.
Dat lijkt me best mogelijk... en zo lijkt het me ook best mogelijk dat in het begin er misschien wezens zijn geweest die de aarde in de gaten hielden en zo nu en dan ingrepen.
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
pi_17751561
Misschien zijn we wel een experiment van een ander ras. Of zijn we verbannen. En ze blijven kijken hoe wij ons ontwikkelen. Misschien worden we op den duur net als zij.

Maar nu ben ik aan het dagdromen.
pi_17752370
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:45 schreef _Flea_ het volgende:
Misschien zijn we wel een experiment van een ander ras. Of zijn we verbannen. En ze blijven kijken hoe wij ons ontwikkelen. Misschien worden we op den duur net als zij.

Maar nu ben ik aan het dagdromen.
Er zijn aanwijzingen te vinden in de richting waarin je nu denkt....

Een van de theorien suggereert dat de bewoners (annunaki's) van Niburu een primitief soort op aarde (mensapen) dusdanig genetisch hadden gemanipuleerd dat deze zouden fungeren als dienaren. Een tijd later toen de annunaki's terugkeerden naar Aarde, bleek dat de vrouwelijke versie van de genetisch gemanipuleerde mensapen bijzonder aantrekkelijk waren voor de mannelijke annunaki's. Een gvolg hiervan was dat mannelijke annunaki's copuleerden met de vrouwelijke versies. Dit had tot gevolg dat er halfbloedjes ontstonden. Deze halfbloedjes waren erg groot (reuzen) en behoorlijk agressief en zij pasten niet op Aarde. De Annunaki's besloten dat dit niet verder kon en een zondvloed deed hen uitsterven (iets dergelijks).

Deze theorie kan of wordt gekoppeld aan bijbleschiften waarin vermeld wordt over reuzen en de vernietiging van hen.....ook wordt dit weleens gekoppeld aan het verschijnsel van erg grote mensen (en de genetische reuzengroeiziekte, srry ken de naam niet meer)

Voor wat betreft het dagdromen, dit is niet slecht..

quote Einstein: logica brengt je van A naar B, creatief denken brengt je overal naar toe.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 13:29:25 #112
52513 whosvegas
The Trickster
pi_17752456
quote:

2. Venus
5. Mars
6. Jupiter
7. Saturnus
8. Uranus
9. Neptunus

Wat een onzin!
- de maan is geen planeet

- niburu, is ook onzin en een theorie die bedacht is door pseudo wetenschapers

- Charon is zeker geen planeet, maar een ijsdwerg

- pluto is eigenlijk ook geen planeet maar een ijsdwerg

- het nieuw ontdekte object, is waarschijnlijk ook een ijsdwerg
Are you nuts??
pi_17752488
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:25 schreef Flowce het volgende:

[..]

Een van de theorien suggereert dat de bewoners (annunaki's) van Niburu een primitief soort op aarde (mensapen) dusdanig genetisch hadden gemanipuleerd dat deze zouden fungeren als dienaren. Een tijd later toen de annunaki's terugkeerden naar Aarde, bleek dat de vrouwelijke versie van de genetisch gemanipuleerde mensapen bijzonder aantrekkelijk waren voor de mannelijke annunaki's. Een gvolg hiervan was dat mannelijke annunaki's copuleerden met de vrouwelijke versies. Dit had tot gevolg dat er halfbloedjes ontstonden. Deze halfbloedjes waren erg groot (reuzen) en behoorlijk agressief en zij pasten niet op Aarde. De Annunaki's besloten dat dit niet verder kon en een zondvloed deed hen uitsterven (iets dergelijks).

Deze theorie kan of wordt gekoppeld aan bijbleschiften waarin vermeld wordt over reuzen en de vernietiging van hen.....ook wordt dit weleens gekoppeld aan het verschijnsel van erg grote mensen (en de genetische reuzengroeiziekte, srry ken de naam niet meer)

quote Einstein: logica brengt je van A naar B, creatief denken brengt je overal naar toe.
Het is gewoon iets wat ik al vaker gedacht heb. Ik denk dat wij van iets anders afkomstig zijn. Dat ras leeft misschien in een universum door een zwart gat, of via tijdreizen. Alles is mogelijk.

Maar hoe kun je dan de dinosaurussen verklaren? Ook een experiment van een ander ras? Dat zou dan > 65 miljoen jaar geleden zijn.
pi_17752984
Of Sedna, nou wel of wel geen planeer is hangt van de definitie van een planeet af en daar zijn dan weer meerdere versies van.

Wat ik me afvraag, is Sedna niet een beetje koud, donker en klein om de woonplaats te zijn geweest voor die Annunaki's. Denken jullie dat Sedna echt Niburu is of moet er verder gezocht worden.

Nog een vraag weet iemand hier wat de zwaartekracht is op zo'n brok ijs? hoeveel zou iemand die hier 75 kg weegt daar wegen?

Overigens probeer ik wel serieus te zijn met deze vragen. Ik heb nog geen overtuigend bewijs gezien voor het bestaan Annunaki's (spel ik dit wel goed), maar ook geen bewijs tegen, dus ik sta ervoor open. Ik blijf bij de stelling dat over het bestaan van buitenaards leven weinig zinnings te zeggen is. Kansrekening kun je er niet op toepassen want we kennen maar 1 geval. Elke schating van 0 tot 100% kans is dus mogelijk.
pi_17753186
quote:

Bedankt keep-m-coming...
"Mijn" fotoalbum...
--&gt; creationisme _O- --&gt; http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
  dinsdag 16 maart 2004 @ 14:11:38 #116
52513 whosvegas
The Trickster
pi_17753196
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:25 schreef Flowce het volgende:

[..]

Ja, en de aarde is plat en kabouters bestaan
Are you nuts??
  dinsdag 16 maart 2004 @ 14:16:40 #117
52513 whosvegas
The Trickster
pi_17753281
quote:
Op maandag 15 maart 2004 18:09 schreef iteejer het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel gelijk, het merendeel van de reacties in dit topic is gewoon onzin
Are you nuts??
pi_17753832
*shrugs*

* PvtRyan gauw weer wegrent uit Truth....
pi_17754759
quote:

2. Venus
5. Mars
6. Jupiter
7. Saturnus
8. Uranus
9. Neptunus

Vreemd, ze waren dus wel in staat om objecten die zeer ver weg staan en klein zijn te ontdekken, maar de gigantische manen van Jupiter, die veel dichter bij staan dan Pluto en Charon, zien ze over het hoofd, lijkt me stug.... Ganymedes (de grootste maan van Jupiter) heeft bijvoorbeeld een diameter van bijna 5300 kilometer.

Je theorie is dus op zijn minst onwaarschijnlijk te noemen.
pi_17755423
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 14:16 schreef whosvegas het volgende:
Maar hij heeft wel gelijk, het merendeel van de reacties in dit topic is gewoon onzin
Het merendeel van de reacties hier verraadt afwezigheid van veel inzicht in die materiele kant van het beweerde. Ben ik met je eens.
Ik kan hier ook niks mee, moet ik toegeven.
Maar dat komt ook omdat ik er veel te weinig van af weet.

Mensen draven in hun enthousiasme of gedrevenheid nog wel es door.
Geldt voor beide partijen
En is dus onzin om dat als een eenzijdig verwijt te gaan gebruiken.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 16:31:08 #121
52513 whosvegas
The Trickster
pi_17755982
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 16:06 schreef iteejer het volgende:

[..]

Het merendeel van de reacties hier verraadt afwezigheid van veel inzicht in die materiele kant van het beweerde. Ben ik met je eens.

Ik kan hier ook niks mee, moet ik toegeven.
Maar dat komt ook omdat ik er veel te weinig van af weet.

Heb je gelijk in
Soms is het lekker om je te laten gaan
quote:
Het is een constatering
Are you nuts??
pi_17756067
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 16:31 schreef whosvegas het volgende:
Het is een constatering
... welke opvatting niet echt pleit voor een rationele neutraliteit jouwerzijds
pi_17756619
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:43 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

21000 jaar? Dat schiet dus niet echt op. Kan daar niet een keer een sonde heen?

edit: moet het niet 10500 jaar zijn?
oh ja klopt, ik had over die back again heen gelezen :S
en taalspelletjes.
pi_17757312
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 16:06 schreef iteejer het volgende:
Dat bedoelde ik dus ook met mijn eerdere kritiek, de topictitel doet aan alsof het een vaststaand feit is dat het object wat gevonden is Niburu is.
pi_17757429
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 17:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat bedoelde ik dus ook met mijn eerdere kritiek, de topictitel doet aan alsof het een vaststaand feit is dat het object wat gevonden is Niburu is.
Als je dat nou zó had geformuleerd was het een stuk duidelijker geweest, het had bijgedragen aan een discussie, en had een totaal andere 'kleur' gehad.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 20:10:53 #126
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_17761108
quote:
Het is een stuk waarschijnlijker dat de Sumeriërs het basis-getal 12 wat ze gebruikten als uitgangspunt namen voor de planeten in deze afbeelding. Mogelijk dat het zelfs een metaforische weergave van de Anunnaki voorstelt, waarbij Enlil als koningsgod bij deze in de buurt wordt geplaatst.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:58 schreef Mad_Scientist het volgende:
Wat ik me afvraag, is Sedna niet een beetje koud, donker en klein om de woonplaats te zijn geweest voor die Annunaki's. Denken jullie dat Sedna echt Niburu is of moet er verder gezocht worden.
Volgens de theorieën van Sitchin is Nibiru niet de woonplaats van de Anunnaki, maar gebruiken ze haar slechts als transportmiddel.

Sitchin's Nibiru is een enorm grote planeet, wiens baan dwars door ons zonnestelsel heen loopt. Volgens zijn uitlegging van de Enuma Elish, het Sumerische Goden-epos, beschrijft dit verhaal hoe de aarde oorspronkelijk deel uitmaakte van een grotere planeet, genaamd Tiamat. Na een botsing met Nibiru zou een gedeelte van deze planeet weggeslingerd naar een andere baan (de Aarde), en een gedeelte versplinterd zijn (de asteroïden-gordel). Bovendien zou Nibiru verantwoordelijk zijn voor de retrograde rotatie van Venus, door zijn zwaartekracht. De Anunnaki zouden later Nibiru gebruiken als transportmiddel naar ons zonnestelsel - een planeet met een interne warmtebron scheelt behoorlijk wat benzine en lampolie.

Het lijkt me duidelijk dat zelfs voor de meest fanatieke Sitchin-aanhangers het klompje ijs dat Sedna heet niet bepaald de planeet-verwoestende warmtebron is waarmee de Goden het leven naar de Aarde brachten, wat dit topic dus op voorhand al wat onzinnig doet overkomen - zeker wanneer de gelovers met Sitchin beginnen te smijten alsof hij dit voorspeld heeft.
quote:
Overigens probeer ik wel serieus te zijn met deze vragen. Ik heb nog geen overtuigend bewijs gezien voor het bestaan Annunaki's
De Anunnaki bestaan wel degelijk - of in elk geval net zozeer als de Griekse Olympische Goden
pi_17766083
ik denk dat het niet de 10de planeet is.... De 10de planeet niburii ofzo had pluto als maantje.... dit is gewoon een 11de
  woensdag 17 maart 2004 @ 00:24:35 #128
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_17767374
deze nieuwe planeet is 1 van de vele die nog ontdekt gaan worden.
12 planeten als in: de 9 planeten, maan, zon en nibiru
Nibiru is een bestaand sumerisch woord en is door sitchin vertaald als "Planet of the crossing"

't is laat, heb nu geen zin om een heel verhaal te houden
dus lees dit en vorm je mening
http://www.geocities.com/elchasqui_2/ZSitchinalltitles.html

alleen de tijd zal vertellen wie gelijk had
pi_17767456
Thanks Leshy,

Mijn terrein is meer Biologie. Ik ben wel nieuwsgierig op dit gebied, maar mijn informatiebronnen zijn voornamelijk Discovery en National Geographic en die zijn wel leuk maar niet echt betrouwbaar, naar mijn mening.
  woensdag 17 maart 2004 @ 01:01:35 #130
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_17767834
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 00:24 schreef Manke het volgende:
Nibiru is een bestaand sumerisch woord en is door sitchin vertaald als "Planet of the crossing"
Nibiru, of Neberu, heeft inderdaad de betekenis van een 'oversteekplaats' of een 'crossing', dus de plek waar je de rivier oversteekt. Verder wordt Nibiru soms als god en ster aangeduid, maar voor zover ik weet nooit als een planeet.

Waar Sitchin het vandaan haalt, weet ik niet zeker, maar het zou wel eens een van z'n vijf vingers kunnen zijn
  woensdag 17 maart 2004 @ 03:18:00 #131
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_17768791
30.000 + AU in een eliptische baan ! niet dat brok wat nu ontdekt is ! die vorige in de orion constelatie ging er beter voor ! maar was het ook niet

P.S. E-DIN was de plaats van creatie !
pi_17768872
De van Oort cloud en de Kuyper Belt worden nogal eens door elkaar gehaald.

De ontdekking van Sedna:
http://www.space.com/scienceastronomy/new_object_040315.html

De theorie over Nemesis:
http://www.space.com/scie(...)emesis_010320-1.html

Hypothese over de aanwezigheid van een planeet ter grootte van de aarde:
http://www.space.com/scienceastronomy/sedna_earth_040316.html

Leuk te weten dat er een missie onderweg is die over tientallen jaren gegevens moet verzamelen op vele AU's afstand.

PS OT Kijk http://www.badastronomy.com/ voor de Mars hoaxes.
It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
  woensdag 17 maart 2004 @ 04:05:02 #133
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_17768891
ik weet nie hoe maar thumbs up ! (alhoewel het eerste stuk hetzelfde doet als hijzelf ! )
pi_17771151
Is het nu Sedna of Niburu? Of gaat het steeds over dezelfde planeet?

Als ik op de NASA site kijk maakt Sedna/Niburu een ovale baan om de zon. Hoe blijft hij in die baan en door wat wordt hij aangetrokken?
pi_17771323
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:51 schreef DaCybrSrfr het volgende:
Djeez ik lees hier allemaal reacties van skeptici over dat er bewijs moet komen enzo.
Maar dan denk ik bij mezelf waarom zou het niet kunnen dat het zo is? De halve wereld gelooft in een God... ik heb nog nooit bewijs gezien dat er een God of iets dergelijks bestaat. Maar daar word niet/minder aan getwijfeld. Ik vraag me af wat realistischer is... geloven in mogelijk leven op een andere planeet of in een mogelijke God.
Tijd voor jou om "The Hitchhikers Guide to the Galaxy" te lezen voor een lesje over Geloof en God.

Overigens is het meer dan de halve wereld die gelooft in (een) God.
Dat is niet zo vreemd, een hoop dingen kun je daar aan toekennen. Zo zijn "toeval" en "De wet van Murphy" duidelijke bewijzen van invloed van hogerhand, omdat de onmogelijkheid van gebeurtenissen dat aangeeft.
Zodra je echter je zieltje gaat toevertrouwen aan een Kerk, dan ben je pas goed verkeert bezig
  woensdag 17 maart 2004 @ 11:09:14 #136
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_17772180
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 10:20 schreef dmace het volgende:
Zo zijn "toeval" en "De wet van Murphy" duidelijke bewijzen van invloed van hogerhand
pi_17772545
Als er een nieuwe planeet wordt gevonden geeft dat meestal symbolisch een nieuwe fase in ontwikkeling aan. Deze planeet staat voor Sedna, een Inuit godin. Ik zal eens even een astrologische betekenis geven aan de planeet

De Godin Sedna was ooit een mooi Inuit meisje, vele jagers zochten haar op en vroegen om haar hand en allen werden door haar afgewezen. Op een dag zei haar vader tegen haar "Sedna, we hebben weinig eten meer en het wordt tijd dat je met een man meegaat en dat hij je verzorgt" maar Sedna was ijdel en negeerde zijn woorden terwijl ze in de reflectie van het water haar haren kamde.

Op een dag kwam er een jager aan, gehuld in bont waaruit bleek dat hij een goede jager was, ondanks dat zij gezicht verscholen was onder zijn mantel. Sedna's vader zei tegen hem "Ik heb hier een goede vrouw voor jou, ze kan goed koken, naaien en zal je verzorgen; ik geloof dat zij een goede echtgenoot kan zijn". De jager stemde in om Sedna mee te nemen en onder groot protest van Sedna ging zij met hem mee in de kayak. Ze voeren een grote afstand over de rivieren totdat ze uiteindelijk bij hun bestemming aankwamen; een kaal, levenloos stuk rots.

Eenmaal aangekomen deed de jager zijn mantel af en onder zijn kap kwam zijn gezicht tevoorschijn; hij was een duivelse magische raaf. Sedna schrok en schreeuwde zo hard zij kon en probeerde weg te rennen maar de raaf had haar al beet en sleurde haar naar zijn nest. Ze was zijn gevangene en moest elke dag rauwe vis eten die de raaf haar bracht.

Sedna werd erg ongelukkig en miserabel. Ze verlangde naar huis en schreeuwde het uit. Haar jammerlijke weeklaag voer mee over de ijzige wind en zo hoorde haar vader een grote afstand verder haar verdriet en voelde zich schuldig. Hij besloot haar te gaan halen en zo voer hij met zijn kayak over de ijzige arctische wateren. Aangekomen bij het eiland waar Sedna gevangen was zag hij haar staan op de klif en ze was blij dat hij haar kwam halen.

Snel voeren zij terug maar in de verte zag Sedna een klein zwart stipje. Het was de raaf die zijn buit niet wilde laten gaan. De raaf viel de vader aan die zich met zijn peddel weerde. De raaf vloog daarop vlak boven het water en met zijn vleugel veroorzaakte hij een golf die een storm werd. Bang als hij was riep de vader "Je hebt gewonnen, neem haar terug en laat mij met rust" waarop hij zijn eigen dochter de kayak uitgooide, in het ijzige water. Sedna viel naar de diepte en probeerde naar boven te zwemmen, ze klampte zich vast aan haar vaders kayak maar hij sloeg haar vingers eraf met zijn peddel. Haar vingers bevroren en vielen de diepte in en veranderden in zeehonden. Ze probeerde opnieuw aan boord te klimmen maar haar vader sloeg haar handen eraf en deze veranderden in walvissen. Sedna gaf het op en viel langzaam naar de diepte, en daar verdronk zij.

She stierf echter niet, ze bleef ronddwalen met haar geest in de oceaan, gekweld door het onrecht wat haar is aangedaan. Inuit jagers hebben het grootste respect voor haar en hebben rituelen voor zij op jacht gaan om haar te eren.
-----

Mijn interpretatie is dat we nu een tijdperk ingaan dat we de geheimen van de zee leren kennen, in de vorm van walvissen en dolfijnen, zeer intelligente dieren. De vader symboliseert de oude religies, de raaf symboliseert het kwaad die verleid - die zijn ware gezicht zal laten zien. De 10e planeet staat voor voltooing van een tijdperk, na de voorgaande symbolische lessen van 1/9 komen we nu bij de laatste, datgene wat het verst van ons staat als mens zijnde (een universele waarheid).

Sedna zal op jacht gaan naar diegenen die haar onrecht hebben aangedaan (religies die onderdrukken) (incomplete) waarheid opleggen. Sedna is een vrouw, het vrouwelijke zal uit haar rolpatroon breken die is opgelegd door het mannelijke (wat met de suffragettes begon) dit is de vader (mannelijke) die haar de kayak uitgooit, het mannelijke gooit het vrouwelijke in de koude zee (water=gevoel). Man&vrouw in balans, gelijkwaardig. Als dat voorbij is (+/- 10 jaar) zal de mens de symbolische inhoud van de 10 planeten kennen en in staat zijn ze bijelkaar in perspectief plaatsen.
pi_17772549
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 10:10 schreef _Flea_ het volgende:
Is het nu Sedna of Niburu? Of gaat het steeds over dezelfde planeet?

Als ik op de NASA site kijk maakt Sedna/Niburu een ovale baan om de zon. Hoe blijft hij in die baan en door wat wordt hij aangetrokken?
Alle planeten maken een ovale baan om de zon, en ze worden ook aangetrokken door diezelfde zon en de andere planeten.
  woensdag 17 maart 2004 @ 18:46:53 #139
53924 Threep
Thoughts & Experiences
pi_17782422
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 11:30 schreef The_Shining het volgende:
Verhaaltje ...

www.crystalinks.com voor bijkomende info.
Du vin, du pain, et ... encore du vin !
  woensdag 17 maart 2004 @ 18:56:19 #140
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_17782658
quote:
Alle planeten maken een ovale baan om de zon, en ze worden ook aangetrokken door diezelfde zon en de andere planeten.
Niburu zou volgens de oude sumerische geschriften een ZWAAR ecliptische baan hebben vam +470.00 AU met een oml;oop tijd van 3600 tot 4000 jaar hierdoor zou die pas op het laatste moment zichtbaar worden ! (let wel ..oude sumerische geschriften !)

een illustratie

ok kijk hier eens voor de info over deze hypothese

http://mv.lycaeum.org//nibiru.html

[ Bericht 11% gewijzigd door merlin693 op 17-03-2004 19:06:47 ]
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:15:56 #141
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_17783120
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:56 schreef merlin693 het volgende:
Niburu zou volgens de oude sumerische geschriften
Volgens een interpretatie van Sumerische geschriften. Klein verschil