David Brin - The Postmanquote:Op zaterdag 13 maart 2004 19:00 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
En nog een boek waar ik de titel niet meer van weet.![]()
Ging over een man die na de derde wereldoorlog het verscheurde en primitief geworden Amerika weer bij elkaar probeerde te brengen. Hij maakte met verschillende nedezettingen contact en zette een postdienst op. Dit werd steeds groter. Hij verspreide een leugen dat er weer een amerikaanse regering is in het oosten van het land en dat ze gauw hulp naar het westen zouden sturen. Verder weet ik het precies meer.
Post hier julie lijstjes en als je de titel van dat laatste boek weet zeg ook dat dan ook even
![]()
Deze zomer in de bioscoop:quote:Op zaterdag 13 maart 2004 19:10 schreef bonke het volgende:
isaac asimov doet et nog wel lekker
Dat is fantasy, geen s.f.quote:tolkien natuurlijk met in de ban van de ring
tja weet ik ook wel maar keb em stiekem toch gelezen :-)quote:Op zaterdag 13 maart 2004 19:14 schreef victorinox het volgende:
[..]
Deze zomer in de bioscoop:
I, Robot.
Hoewel het waarschijnlijk vrij weinig met het boek te maken heeft.
[..]
Dat is fantasy, geen s.f.
dat is hem ja...quote:Op zaterdag 13 maart 2004 19:06 schreef victorinox het volgende:
[..]
David Brin - The Postman
quote:Op zaterdag 13 maart 2004 19:21 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
dat is hem ja...![]()
Robot zijn toch ook boeken van asimov???
Bij proxis.be hebben ze meer boeken van de Christ Clone Trilogyquote:Op zaterdag 13 maart 2004 19:26 schreef _t-i-m_ het volgende:
In his image - James Beauseigneur (the christ clone trilogy)
Zeer vet boek, thema religie komt wel naar voren maar juist heel erg controversiele manier.
Kwam ik zomaar ineens tegen bij de Bruna, wel in het engels maar dat maakt mij weinig uit.
Het is het eerste deel van een trilogie maar ik heb er nog steeds alleen het eerste deel kunnen vinden, daar baal ik wel een beetje van. Als iemand weet waar ik andere delen kan vinden dan houd ik mij aanbevolen.
Iain M. Banks!!quote:Op zondag 14 maart 2004 16:02 schreef Quickbeam het volgende:
Use of Weapons - Iain M. Banks (!)
Player of Games - Iain M. Banks
quote:Op zondag 14 maart 2004 16:02 schreef Quickbeam het volgende:
Player of Games - Iain M. Banks
Ik zoek de Nederlandse versie.quote:Op donderdag 18 maart 2004 13:55 schreef Quickbeam het volgende:
ik heb hyperion bij bol gekocht en de andere 3 delen bij proxis, erg goedkoop. Het zijn wel de engelse edities btw
Vind ik dus een verschrikkelijk boek, na 20 bladzijden heb ik het maar weggelegd.quote:Op woensdag 17 maart 2004 00:22 schreef Kugari-Ken het volgende:
Stand on Zanzibar - John Brunner
Ik vond het wel leuk, lekker experimenteel hier en daar, leuke stijl, heel erg on-science fiction-achtig. Ik houd er wel van van schrijvers die experimenteren met stijl.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 17:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Vind ik dus een verschrikkelijk boek, na 20 bladzijden heb ik het maar weggelegd.
prequels zijn van een belabberde kwaliteit, en dan bedoel ik echt een belabberde kwaliteit. Je zou je moeder nog liever met miltvuur zien dan dat je haar een prequel geeft.quote:Ook wel leuk als je de Duin-serie van Frank Herbert hebt gelezen is de prequel-trilogie die zijn zoon heeft geschreven die zich in hetzelfde heelal afspeelt.
Een van de matigste verhalen van Crichtonquote:Op woensdag 24 maart 2004 15:42 schreef Furin het volgende:
zonder twijfel prey van Micheal Crichton.![]()
![]()
idd....een stijloefening in voorspelbaarheid...hoewel vakmatig geschreven, zoals dat aan Crichton wel toevertrouwd isquote:Op woensdag 24 maart 2004 16:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Een van de matigste verhalen van Crichton
Hmm, nog nie gelezen. Maare jurassic park en the lost world waren inderdaad wel beter.quote:Op donderdag 25 maart 2004 18:50 schreef Dromer het volgende:
Doe dan maar Sphere of Andromeda Crisis van Crichton
Prooi/Prey: z'n nieuwste boekquote:Op donderdag 25 maart 2004 18:50 schreef Dromer het volgende:
Doe dan maar Sphere of Andromeda Crisis van Crichton
Dit is echt een beetje gevaarlijk om te zeggen, en ik twijfel er ook ten zeerste aan of jij al deze schrijvers die in dit topic genoemd zijn, gelezen hebt...quote:Echt jongens crichton vance asimov en nog andere zijn leuk leesvoer maar Lafferty grijpt je en laat je verstelt staan in het kwardraat.
Ach net zoals iedere tiener de wetten der robotica geleerd en nat als iedereen durdane en dune gelezen enzo. Laten we over die gast van die dino's maar niet beginnen. Ja ik heb zelfs the ultimate guide gelezen by Douglas Adams.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 01:29 schreef Kajel het volgende:
[..]
Dit is echt een beetje gevaarlijk om te zeggen, en ik twijfel er ook ten zeerste aan of jij al deze schrijvers die in dit topic genoemd zijn, gelezen hebt...
quote:Op zaterdag 27 maart 2004 01:41 schreef AsschenSukar het volgende:
kheb een tijd trug een serie gelezen, maar weet nou niet de naam, wel dat het door Tad Williams is geschreven... volgens mij Stad van Gouden Schaduw
erg goed
Mwah, Chrichton is een redelijke formule schrijver, jonge groep briljante wetenschappers tegen kwaadaardig megabedrijfquote:Op vrijdag 26 maart 2004 15:37 schreef GHans7 het volgende:
[..]
Prooi/Prey: z'n nieuwste boek. Eigk alles wel wat die man voortbrengt.
Dat mag altijd, al heb ik wel wat van hem gelezen, ooit in een grijs verleden. Ik zal ze eens opnieuw ter hand nemenquote:Op zaterdag 27 maart 2004 02:03 schreef doemaardrie het volgende:
Lieve dago?
Mag ik lafferty aanbevelen?
Heb je nieuwsgroepen? alt.fan.eddings eens opzoekenquote:Op zaterdag 27 maart 2004 02:14 schreef AsschenSukar het volgende:
de schrijvers wie ik het meest waardeer:
David Eddings
LOTR is toch SF ?quote:Op zaterdag 27 maart 2004 13:14 schreef Dromer het volgende:
Ik vind dat er toch een onderscheid gemaakt moet worden tussen fantasy en sf.
Er worden in dit topic steeds meer fantasy-schrijvers genoemd.
quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:57 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
LOTR is toch SF ?
dwaas, ga je mond spoelenquote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:57 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
LOTR is toch SF ?
sorry...ik ben hier op Fok! inmiddels gewend dat 95% van de domme opmerkingen serieus bedoeld zijn, vandaarquote:Op zaterdag 27 maart 2004 21:24 schreef Dagonet het volgende:
Psst mensen, leer PI's lezen
Die krijg ik binnenkort binnenquote:Op donderdag 1 april 2004 16:30 schreef Quickbeam het volgende:
ja ik vond zelf The Fall of Hyperion VEEL beter, veel meer een space opera. tis gewoon genieten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please Move The Deer Crossing Sign
Heb ik gelezen. Echt een goed boek!quote:Op donderdag 25 maart 2004 18:50 schreef Dromer het volgende:
Andromeda Crisis van Crichton
Bwehehehquote:Op zondag 28 maart 2004 13:07 schreef Abbadon het volgende:
[..]
sorry...ik ben hier op Fok! inmiddels gewend dat 95% van de domme opmerkingen serieus bedoeld zijn, vandaar
De eerste heb ik gisteren nog gehaald bij de bibliotheekquote:Op zaterdag 15 mei 2004 09:56 schreef Quickbeam het volgende:
ik vond deel 2 veel beter en daar blijf ik bij. Endymion en the rise of endymion leggen 90% van deze vragen uit dus moet je dat maar gaan lezen.
Z'n nieuwe boek: Illium al gelezen? vond 'm zeer goed!quote:Op zaterdag 15 mei 2004 09:56 schreef Quickbeam het volgende:
ik vond deel 2 veel beter en daar blijf ik bij. Endymion en the rise of endymion leggen 90% van deze vragen uit dus moet je dat maar gaan lezen.
Is die al vertaald in het Nederlands dan ?quote:Op zondag 16 mei 2004 17:28 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Z'n nieuwe boek: Illium al gelezen? vond 'm zeer goed!
Alleen bereslecht geredigeerd...quote:Op zondag 16 mei 2004 20:50 schreef Byte_Me het volgende:
een leuke nederlandse SF: De heersers van Kant, van Michiel Nijk. Wat mij betreft de beste SF van Nederlandse bodem.
Wil je in het Engels lezen, of in het Nederlands?quote:Op maandag 11 oktober 2004 22:56 schreef Mister-Me het volgende:
Hoi,
Nu ik zo dit topic lees groeit mijn interesse in SF-boeken... Nu ben ik morgen vroeg uit en leek het me wel leuk toch effe langs de bieb te gaan...
Tot nu toe alleen fantasy gelezen (lord of the rings, harry potter) en verder niet echt veel... Maar toch vind ik lezen een leuke bezigheid en SF films kijk ik ook met heel veel plezier...
Welke boeken zijn aan te raden...?? voor beginnende SF lezer? Het moeten niet super gecompliceerder boeken zijn maar dat het toch wel ietsjes makkelijk leest (lord of the rings niveau)
Alvast bedankt...
zal teng eens proberen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 01:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Alleen bereslecht geredigeerd...
De BESTE Nederlandse SF wordt trouwens geschreven door Tais Teng. Zijn cyberpunk is onovertroffen. Hij gaat rustig een half miljoen jaar de toekomst in, ben ik ergens anders nog niet tegengekomen. Hij is geniaal.
Teng rules
Veel fouten nog, gewoon zetfouten en grammatica fouten, maar ook stukken waarvan ik dacht "Tjonge, redacteur, had je haast?" Het is een paar jaar terug dat ik het boek gelezen heb, dus echt concrete voorbeelden kan ik niet meer noemen, maar dit is blijven hangen. Zelden zo'n slecht geredigeerd boek gelezen. Zonde, want het verhaal was WEL goed.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 13:34 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
zal teng eens proberen.
in welke opzicht vond je de heersers van kant dan slecht ge-edit?
tsjaa, ik let daar eerlijk gezegd allemaal niet echt op als ik een boek lees. als ik echt in het verhaal zit, dan lees ik te snel om spel- of grammatica fouten te zitten. er zaten idd wel wat langdradige stukken in.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:24 schreef wonderer het volgende:
[..]
Veel fouten nog, gewoon zetfouten en grammatica fouten, maar ook stukken waarvan ik dacht "Tjonge, redacteur, had je haast?" Het is een paar jaar terug dat ik het boek gelezen heb, dus echt concrete voorbeelden kan ik niet meer noemen, maar dit is blijven hangen. Zelden zo'n slecht geredigeerd boek gelezen. Zonde, want het verhaal was WEL goed.
Het valt zeker onder SF, het neemt een wereld waarin een bepaald aspect van de huidige maatschappij er uitgelicht wordt en ver doorgevoerd. Lees ook van hem "De Marathon" waar ook een zeker "alles voor de kijkcijfers" aspect zit. Cyberpunk zla je wel liggen denk ik, de boeken van William Gibson bijvoorbeeld.quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:13 schreef glasnost het volgende:
vlucht naar de top - Stephen King
of is dat niet echt SF?
het is overigens het enige "SF" boek dat ik heb gelezen omdat iker niet zo van houd. maar dit was toch wel de moeite waar
Bij mij is het beroepsdeformatie, ik ben van huis uit redacteurquote:Op zondag 17 oktober 2004 16:48 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
tsjaa, ik let daar eerlijk gezegd allemaal niet echt op als ik een boek lees. als ik echt in het verhaal zit, dan lees ik te snel om spel- of grammatica fouten te zitten. er zaten idd wel wat langdradige stukken in.
heb je nog een aanrader van Teng?
ik ken hem niet, en aangezien het SF van nederlandse bodem is wil ik er toch eens mee kennismaken. ik wil gewoon niet de pech hebben dat ik net een wat minder boek lees en besluit dat het niks voor mij is. maar dat kan dus niet als ik jouw post lees.quote:Op zondag 17 oktober 2004 20:06 schreef wonderer het volgende:
ik weet niet of je daarnaar op zoek bent.
Succes.
Tuurlijk wel. Enige nadeel is dat hij te weinig boeken geschreven heeft.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:58 schreef doemaardrie het volgende:
Is er dan helemaal niemand die RA Lafferty kent?
Hij wordt beschreven als 'eerste in zijn genre' . Dus als je van Cyberpunk houdt kun je het (ook in mijn ogen) niet laten liggen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:43 schreef Norrage het volgende:
Hoe is Neuromancer? Ik heb die in mijn handen gehad maar ik had al iets van 10 boeken liggen dus heb die nog even achterwege gelaten
quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:30 schreef Norrage het volgende:
Heb nu Foundation in huis...(kadootje) maar het is niet het eerste deel? Daarvoor komt nog prelude to foundation...Moet ik die eerst lezen of maakt de volgorde niet uit?
Heb bovendien (sinds mijn laatste post in dit topic) de hele Odyssey serie gelezen...A Space Odyssey Series., welke ook geweldig is....
Ik vind die vervolgboekenreeks veel toffer: Het Galactisch Bestelquote:Op zaterdag 13 maart 2004 19:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Julian May - Het Veelkleurig Land.
Veelkleurigland is toch eerder geschreven? En speelt officieel ook eerder in de tijdlijn. (Niet vanuit het perspectief van de hoofdrolspelers, maar toch)quote:Op vrijdag 22 september 2006 19:30 schreef merry77 het volgende:
Julian May heeft vele leuke boeken geschreven.
de veelkleurigland trilogy is eigenlijk een opvolger van het galactisch milieu en niet andersom.
Daarnaast ook Perseus spoor een leuke serie.
Boreal moon trilogie vind ik minder.
Ik denk niet dat het de bedoeling van de schrijver was, toen zij het Veelkleurig land uitbracht in 1981, om de lezers tot 1987 te laten wachten om eerst het Galactisch Bestel te kunnen lezen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:40 schreef merry77 het volgende:
De hoofdpersoon Marc is veroordeelt voor het proberen van een revolutie en als straf moet hij door de poort naar de tijd van het veelkleurig land. Marc probeert echter met zijn kinderen weer terug te komen naar het huidige tijdperk.
Het is wel zo dat de boeken eerder geschreven zijn, maar voor de logische verhaal volgorde en te begrijpen waarom Marc verbannen is is het zinvoller om eerst het galactisch milieu te lezen.
Ik heb alle boeken van beide series gelezen en dit is echt het meest logisch.
Als die er niet is maak je hem toch gewoon zelf?quote:Op maandag 25 september 2006 19:12 schreef merry77 het volgende:
is er trouwens ook zo'n thread als deze voor Fantasy boeken?
Daar heb ik ook nog wel aanraders en bovendien pik ik daar ook weer wat leuks it op.
Wat een goed boek, wel flauw einde, maar ik kan niet wachten op The Fall ... hopelijk schiet bol een beetje opquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:15 schreef HostiMeister het volgende:
IK ben nu halverwege Hyperion van Dan Simmons, ik heb zojuist The Fall of Hyperion en Endymion ook besteld op bol.com. Ik kan het bijna niet wegleggen, heel mooi geschreven!
Recente oude SF boeken?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 00:17 schreef gothic-blackie het volgende:
misschien dat jullie SFers mij kunnen helpen. mijn paps is helemaal verslaafd aan wat ik de ouderwetse SF boeken noem, de ruimteschepen en dergelijke. en helaas kan hij dus geen engels. misschien dat jullie nog goede, recentie SF boeken voor hem weten? want het enigste wat hij nu kan lezen is 1 keer in de week de perry rhodan.
nee geen oude sf boeken, maar wel de zoals ik het noem oude stijl. dus in de ruimte en zow. (nu ze zelfs lord of de rings in de boekhandels tot sf hebben gebombardeerd)quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:53 schreef the_mind het volgende:
[..]
Recente oude SF boeken?Nee, die zou ik zo snel niet weten.
Ah, op die manier. Tja, je zou eens bij De Slegte kunnen kijken. Daar hebben ze soms nog wel oude Nederlandse vertalingen van SF oude stijl (dan denk ik aan Asimov, Heinlein en Clarke).quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:06 schreef gothic-blackie het volgende:
nee geen oude sf boeken, maar wel de zoals ik het noem oude stijl. dus in de ruimte en zow. (nu ze zelfs lord of de rings in de boekhandels tot sf hebben gebombardeerd)
ja maar die heeft tie alquote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:15 schreef the_mind het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Tja, je zou eens bij De Slegte kunnen kijken. Daar hebben ze soms nog wel oude Nederlandse vertalingen van SF oude stijl (dan denk ik aan Asimov, Heinlein en Clarke).
Ik ga er morgen in beginnen! Ik ben benieuwd wat ik er van ga vinden. Even een afwisseling tussen de Foundations doorquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:12 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Hij wordt beschreven als 'eerste in zijn genre' . Dus als je van Cyberpunk houdt kun je het (ook in mijn ogen) niet laten liggen.
Goed boek, zorg dat je de engelse krijgt nederlandse vertalingen zijn IMO meestal een beetje slecht, en probeer het niet meteen na de eerste 50 pagina's helemaal te begrijpen, dat komt nog wel. En houd in je achterhoofd dat het boek dik 20 jaar geleden is geschreven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |