Tuurlijk wel. Enige nadeel is dat hij te weinig boeken geschreven heeft.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:58 schreef doemaardrie het volgende:
Is er dan helemaal niemand die RA Lafferty kent?
Hij wordt beschreven als 'eerste in zijn genre' . Dus als je van Cyberpunk houdt kun je het (ook in mijn ogen) niet laten liggen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:43 schreef Norrage het volgende:
Hoe is Neuromancer? Ik heb die in mijn handen gehad maar ik had al iets van 10 boeken liggen dus heb die nog even achterwege gelaten
quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:30 schreef Norrage het volgende:
Heb nu Foundation in huis...(kadootje) maar het is niet het eerste deel? Daarvoor komt nog prelude to foundation...Moet ik die eerst lezen of maakt de volgorde niet uit?
Heb bovendien (sinds mijn laatste post in dit topic) de hele Odyssey serie gelezen...A Space Odyssey Series., welke ook geweldig is....
Ik vind die vervolgboekenreeks veel toffer: Het Galactisch Bestelquote:Op zaterdag 13 maart 2004 19:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Julian May - Het Veelkleurig Land.
Veelkleurigland is toch eerder geschreven? En speelt officieel ook eerder in de tijdlijn. (Niet vanuit het perspectief van de hoofdrolspelers, maar toch)quote:Op vrijdag 22 september 2006 19:30 schreef merry77 het volgende:
Julian May heeft vele leuke boeken geschreven.
de veelkleurigland trilogy is eigenlijk een opvolger van het galactisch milieu en niet andersom.
Daarnaast ook Perseus spoor een leuke serie.
Boreal moon trilogie vind ik minder.
Ik denk niet dat het de bedoeling van de schrijver was, toen zij het Veelkleurig land uitbracht in 1981, om de lezers tot 1987 te laten wachten om eerst het Galactisch Bestel te kunnen lezen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:40 schreef merry77 het volgende:
De hoofdpersoon Marc is veroordeelt voor het proberen van een revolutie en als straf moet hij door de poort naar de tijd van het veelkleurig land. Marc probeert echter met zijn kinderen weer terug te komen naar het huidige tijdperk.
Het is wel zo dat de boeken eerder geschreven zijn, maar voor de logische verhaal volgorde en te begrijpen waarom Marc verbannen is is het zinvoller om eerst het galactisch milieu te lezen.
Ik heb alle boeken van beide series gelezen en dit is echt het meest logisch.
Als die er niet is maak je hem toch gewoon zelf?quote:Op maandag 25 september 2006 19:12 schreef merry77 het volgende:
is er trouwens ook zo'n thread als deze voor Fantasy boeken?
Daar heb ik ook nog wel aanraders en bovendien pik ik daar ook weer wat leuks it op.
Wat een goed boek, wel flauw einde, maar ik kan niet wachten op The Fall ... hopelijk schiet bol een beetje opquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:15 schreef HostiMeister het volgende:
IK ben nu halverwege Hyperion van Dan Simmons, ik heb zojuist The Fall of Hyperion en Endymion ook besteld op bol.com. Ik kan het bijna niet wegleggen, heel mooi geschreven!
Recente oude SF boeken?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 00:17 schreef gothic-blackie het volgende:
misschien dat jullie SFers mij kunnen helpen. mijn paps is helemaal verslaafd aan wat ik de ouderwetse SF boeken noem, de ruimteschepen en dergelijke. en helaas kan hij dus geen engels. misschien dat jullie nog goede, recentie SF boeken voor hem weten? want het enigste wat hij nu kan lezen is 1 keer in de week de perry rhodan.
nee geen oude sf boeken, maar wel de zoals ik het noem oude stijl. dus in de ruimte en zow. (nu ze zelfs lord of de rings in de boekhandels tot sf hebben gebombardeerd)quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:53 schreef the_mind het volgende:
[..]
Recente oude SF boeken?Nee, die zou ik zo snel niet weten.
Ah, op die manier. Tja, je zou eens bij De Slegte kunnen kijken. Daar hebben ze soms nog wel oude Nederlandse vertalingen van SF oude stijl (dan denk ik aan Asimov, Heinlein en Clarke).quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:06 schreef gothic-blackie het volgende:
nee geen oude sf boeken, maar wel de zoals ik het noem oude stijl. dus in de ruimte en zow. (nu ze zelfs lord of de rings in de boekhandels tot sf hebben gebombardeerd)
ja maar die heeft tie alquote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:15 schreef the_mind het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Tja, je zou eens bij De Slegte kunnen kijken. Daar hebben ze soms nog wel oude Nederlandse vertalingen van SF oude stijl (dan denk ik aan Asimov, Heinlein en Clarke).
Ik ga er morgen in beginnen! Ik ben benieuwd wat ik er van ga vinden. Even een afwisseling tussen de Foundations doorquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:12 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Hij wordt beschreven als 'eerste in zijn genre' . Dus als je van Cyberpunk houdt kun je het (ook in mijn ogen) niet laten liggen.
Goed boek, zorg dat je de engelse krijgt nederlandse vertalingen zijn IMO meestal een beetje slecht, en probeer het niet meteen na de eerste 50 pagina's helemaal te begrijpen, dat komt nog wel. En houd in je achterhoofd dat het boek dik 20 jaar geleden is geschreven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |