abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17685926
Ik ben koopverslaafd. Als ik een bepaald iets heb gezien dan moet ik het gewoon hebben. Of ik het op dat moment nou kan betalen of niet. Ik probeer wel om het dan niet te kopen. Maar dan blijft het gewoon net zolang door mijn hoofd malen tot ik het gekocht heb. Weet iemand hier hoe ik van dit probleem af kom.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
pi_17685973
Move -> V&A
  zaterdag 13 maart 2004 @ 12:54:09 #3
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_17685979
Je geld door een ander laten beheren?
Het kan in Almere!
  zaterdag 13 maart 2004 @ 13:07:03 #4
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_17686224
[TK] Diverse computer spullen

Voor jou een fok! prijsje
"Censuur is de dood van de democratie"
pi_17686259
Kennis van mij heeft daar ook last van. Daardoor zit hij op het moment met een schuld van meer dan 30.000 eurii in zijn maag die hij niet weg kan krijgen. Nu zit hij in de schuldsanering, en nóg koopt hij iedere maand nieuwe troep. (dan leent hij het geld bijvoorbeeld, en betaalt het in 6 maanden terug)

Nogal ziek, als je jezelf niet eens weet te beteugelen. Maargoed. Een oplossing.
Je zou iedere maand een bepaald bedrag apart kunnen zetten voor het kopen van onzinnige dingen (want dat zijn het toch meestal?) en als je dan iets gekocht hebt en het geld op is jezelf dwingen te wachten tot de volgende maand.

Anders inderdaad je geld in beheer geven bij iemand anders; iemand die ervoor zorgt dat je geen nutteloze dingen koopt.

Succes in ieder geval
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  zaterdag 13 maart 2004 @ 13:10:51 #6
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_17686290
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 13:08 schreef SadKingBilly het volgende:
Maargoed. Een oplossing.
Je zou iedere maand een bepaald bedrag apart kunnen zetten voor het kopen van onzinnige dingen (want dat zijn het toch meestal?) en als je dan iets gekocht hebt en het geld op is jezelf dwingen te wachten tot de volgende maand.
Dat is net zoiets als heroine nemen tegen je heroineverslaving.
pi_17686299
Koopverslaafd. Net als m'n moeder
All good things must come to an end...
pi_17686320
Ik zit een beetje met het zelfde probleem!

Wat voor mij helpt, is het kopen uit te stellen. De drang wordt wel steeds groter; het lijkt je echt gaaf om het te hebben, maar dan moet je rationeel gaan nadenken:

1) Heb je het echt wel nodig?
2) Kun je dat geld niet beter voor andere dingen gebruiken?
3) Is het wel zo gaaf als dat het lijkt? Is het echt wel een verbetering vergeleken met wat je nu hebt, als het ter vervanging van iets anders is?
4) Ga je het wel regelmatig gebruiken als je het eenmaal hebt? (Wees eerlijk!)
5) Vooral met electronica: als je eventjes wacht, wordt het dan niet goedkoper of komt er niet snel iets NOG beters uit? En is het niet verstandig om dan eventjes te wachten tot het nog meer aan je wensen voldoet?
6) Waar koop je het voor: omdat je het zelf wil hebben omdat het zo leuk is, of omdat je indruk wil maken op anderen?

Ik ben echt enorm gek op dure dingen. Je wil niet weten wat ik hier allemaal heb staan: achterlijk dure surroundset met zéér professionele speakers, een beamer, dure auto en dure motor, dikke breedbeeld tv enz. MAAR: ik heb nu onderhand wel alles wat ik altijd al heb gewild. Kleinere dingetjes boeien me niet meer zo. Vanaf nu ga ik het allemaal relaxeter aanpakken.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 13:26:24 #9
11682 Moonah
Jolie femme
pi_17686553
Oh, ik ken het wel. Ik ben ook erg lang koopverslaafd geweest. Gelukkig nooit door in de problemen gekomen.
Bij mij kwam het omdat ik een 'innerlijke leegte' wilde opvullen. Ik voelde me kut, dus ging ik kopen. Zoals anderen dan gaan eten, drinken, gokken of zelfs aan de heroine. Nu ik beter in mjin vel zit koop ik veel minder.
Dus, probeer er eens achter te komen wat het je oplevert om zoveel te kopen (behalve een hoop onnodige spullen ). Wellicht kun je dan de oorzaak eens aanpakken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_17686743
Yupyup, als je je kut voelt, koop je meer.

Nog 1 ding; als je merkt dat je iets HEEEEEEEEEEEEEEEEEEL graag wilt en je het bestelt, en het plezier in dat ding op het moment van de bestelling is al meteen helemaal weg is, nog voordat je het in huis hebt dus, dan weet je dat je echt een probleem hebt en dat je dat ding dus eigenlijk niet eens zo hard nodig hebt.

Ook is het goed om verder naar jezelf te kijken zoals Moonah zegt. Ben je tevreden met jezelf? Wil je je bewijzen tegenover anderen? En meer van dat sorot dingen.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 13:44:14 #11
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_17686861
Moet je de fight club eens bekijken. Gisteren toevallig gezien, en daar gaat het ook over materialisme. In die film, vechten ze ertegen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_17686902
Mijn tip.....alles kopen wat je wilt en naar een paar weken ongeopend weer terug brengen...!!!!!
  zaterdag 13 maart 2004 @ 13:48:38 #13
11682 Moonah
Jolie femme
pi_17686936
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 13:37 schreef ToT het volgende:
en het plezier in dat ding op het moment van de bestelling is al meteen helemaal weg is, nog voordat je het in huis hebt dus, dan weet je dat je echt een probleem hebt en dat je dat ding dus eigenlijk niet eens zo hard nodig hebt.
Ik kwam altijd met tassenvol kleding en schoenen thuis. Door een zeer nuchter (nu ex-)vriendje gingen die tassen over het algemeen ook weer linea recta terug naar de winkel (vol dus...).
Het ging mij puur om het kopen. Niet om het hebben...
  zaterdag 13 maart 2004 @ 13:49:39 #14
11682 Moonah
Jolie femme
pi_17686960
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 13:46 schreef Willy84 het volgende:
Mijn tip.....alles kopen wat je wilt en naar een paar weken ongeopend weer terug brengen...!!!!!
Dan bestrijd je de symptomen (te veel geld uitgeven) en niet het onderliggende probleem.
Maar goed, beter dan in de schulden komen.
  zondag 14 maart 2004 @ 01:22:20 #15
85179 SEX
Real Nigga Shit
pi_17700943
gewoon even een extra creditcardje aanschaffen kun je weer leuke nieuwe dingen kopen.
Hey Bonita, glad to meet ya, For the kind of stunning newness I must have foreseen ya!
pi_17701520
Het onderliggende probleem is psychisch. Het geval wil met mensen dat als zij eenmaal tot iets aangezet zijn, dat zij er in doorontwikkelen. Je gaat voor het eerst naar buiten en je koopt voor het eerst iets, de volgende keer dat je naar buiten gaat koop je garant nog iets. Mensen zijn vatbaar voor herhalingen. Je zou jezelf dus ook steeds kunnen herhalen dat kopen slecht voor je portomonee is, maar dan verander je hoogstwaarschijnlijk in een gierigaard... Ik zie dus geen gepaste oplossingen behalve proberen te matigen in je verslavingen. En je kan alles wat je gedurende een lange tijd regelmatig doet, als verslaving zien...(sommige van deze activiteiten worden obsessies, dan kan je er mee naar de psycholoog/psychiater...)
  zondag 14 maart 2004 @ 15:08:47 #17
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_17708622
quote:
Vanaf nu ga ik het allemaal relaxeter aanpakken.
Wheheh "Ja, nee, echt! Dit keer wordt alles ander! Echt waar!"

Ik heb het trouwens ook wel een beetje.. maar dan de goedaardige variant: ik wordt juist blij van extreem goedkope spullen die een "probleem" oplossen waar ik wel eens geregeld tegenaangelopen was. Zoiets als een potje kopen voor dat eeuwig rondslingerende zakje parmezaanse kaas.
Vampire Romance O+
  zondag 14 maart 2004 @ 22:47:14 #18
54400 ShadowGirl
I move by psychokinetic powers
pi_17719205
Ik kocht ook alles wat los en vast zat.. als ik iets leuks zag MOEST ik het hebben... als mn loon gestort was ging ik ook direct naar de winkel dan moest ik gewoon IETS kopen.. het maakte niet uit wat..
Ik vond dat gewoon zonde van mijn geld, omdat het op is en je weet niet eens meer waaraan.. Ik heb toen geld aan mn vriend gegeven elke maand, en zelf 20 euro gehouden.. als ik dan iets nodig had vroeg ik dat gewoon aan hem.. je moet er wel tegen kunnen dat iemand anders weet wat jij koopt en waarom en waarneer en hoeveel geld je hebt etc.. maar het helpt wel.. had in een paar maandjes tijd tog 800 euro gespaard
I do have a penis... its just that it belongs to someone else, and its usually in my mouth..
Im going to become rich and famous after i invent a device that allows you to stab people in the face over the internet..
pi_17719777
Heb ik ooit een tijd gehad...
Altijd nieuwe autoradio's / mobieltjes / goud etc etc.

Geef er geen zak meer om, maar ja, tot voor kort gaf ik het uit aan bier en gokken

Geld moet rollen...
pi_17722071
Ik heb precies het omgekeerde, verslaafd aan sparen.. ik wil wel leuke dingen kopen maar elke keer zie ik toch liever het spaarvarken vetter worden.
Elke keer dat ik weer duizend euro verder ben krijg ik een geweldige kick, terwijl het geld gewoon nutteloos is omdat ik er niks van koop.
pi_17722277
Ik heb ook het omgekeerde, ik denk juist altijd teveel na voordat ik iets koop (doe vrijwel nooit een impulsieve aankoop).
  maandag 15 maart 2004 @ 04:14:25 #22
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_17723278
en ik koop te veel eten, deze maand al bijna 150¤ opgemaakt aan zinloze etenswaren (ik woon nog thuis)
pi_17723538
quote:
Op maandag 15 maart 2004 04:14 schreef Boschjesman het volgende:
en ik koop te veel eten, deze maand al bijna 150¤ opgemaakt aan zinloze etenswaren (ik woon nog thuis)
me heeft deze maand al voor 80 euro bij mc donalds en frituur achtergelaten

en ken der nie mee stoppen
046
Dank aan Yeahinho
  maandag 15 maart 2004 @ 07:07:52 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17723541
Heb beheer van je geld echt helemaal overdragen aan een ander. En zit je in de schulden snel hulp zoeken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18086474
Ik heb alle reacties gelezen en er diep over nagedacht. Ik denk dat ik nu weet wat de oorzaak van het probleem is en ik ga er hard aan werken om het op te lossen. Een paar mensen adviseerden om de gekochte spullen gewoon terug te brengen. Dit is bijna onmogelijk omdat ik vooral de neiging heb om spullen te kopen bij Internet winkels die in het buitenland zitten. Bedankt voor aale reacties.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
pi_18091646
* CasB checkt profiel...

Vrouw...oh maakt niet uit...dat hebben de meeste
  woensdag 31 maart 2004 @ 21:48:41 #27
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_18093621
Het syndroom ``gat in de hand`` ik ken het.
Ik koop ook veel elke week wel voor gem 60 euro`s aan dvd`s
regelmatig uit eten weekendjes weg.En dat soort dingen
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_18096332
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 20:37 schreef CasB het volgende:
* CherrymoonTraxx checkt profiel...

Vrouw...oh maakt niet uit...dat hebben de meeste
Ik ben een mannetje en ook ik koop nogal impulsief dingen. Dan zie ik iets en dat moet ik dan hebben. Heb ik het gekocht en dan blijk ik er achteraf toch niet zo veel aan te hebben.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  † In Memoriam † donderdag 1 april 2004 @ 08:59:19 #29
43556 miss_dynastie
pi_18100464
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 16:33 schreef Tijger03 het volgende:
Ik heb alle reacties gelezen en er diep over nagedacht. Ik denk dat ik nu weet wat de oorzaak van het probleem is en ik ga er hard aan werken om het op te lossen.
Veel succes! Wat denk je dat de oorzaak is?
  donderdag 1 april 2004 @ 09:46:30 #30
29824 hawaii
liever een oprechte slet...
pi_18101239
gefeliciteerd, u bent een vrouw

neh, ik ken het probleem. Heb er zelf ook nog wel es last van, maar gelukkig houdt me saldo op een gegeven moment er ook mee op
... dan een hypocriete huppelkut ;)
My Brain has an error.... Hardcore darkcore terror!
pi_18101448
quote:
Op maandag 15 maart 2004 01:04 schreef Schoft het volgende:
Ik heb precies het omgekeerde, verslaafd aan sparen.. ik wil wel leuke dingen kopen maar elke keer zie ik toch liever het spaarvarken vetter worden.
Elke keer dat ik weer duizend euro verder ben krijg ik een geweldige kick, terwijl het geld gewoon nutteloos is omdat ik er niks van koop.
Ik weet niet jong of oud je bent, maar vind dit niet "nutteloos" .
Jij kan straks een huisje voor jezelf kopen.
Of een andere leuke grote aankoop.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_18103373
Wie wat bewaart, heeft wat.
pi_18111121
Ach, ik spaar ook weer niet teveel. Ik ben nu jong
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_37543698
ik ben ook verschrikkelijk koopverslaafd (ik wilde er een nieuw topic over openen, maar ik vond dit oudje, daarom deze kick). Ik ben zo koopverslaafd dat al het geld dat ik met mijn bijbaan verdien vaak al op dezelfde dag van uitbetaling uitgegeven heb. Ik krijg per week uitbetaald.

Het is gewoon de kick van het kopen, als ik iets zie dan verzin ik een excuus waarom ik het aanschaf en koop het gewoon, ook al weet ik op dat moment dat ik het geld beter aan andere dingen kan uitgeven. Ik las laatst een artikel over koopverslaving, waarin mensen zich diep in de schulden steken om echt pure onzin te kopen (WEHKAMP is heel populair voor dat soort mensen, omdat je op afbetaling kunt kopen). Ik heb gelukkig een goede bijbaan en geen creditcard, maar anders was het ook zo gelopen bij mij.

Een voorbeeld. Als ik sigaretten ga halen en ik sta in de winkel te wachten tot ik aan de beurt ben, dan word ik gedwongen andere dingen bij mijn sigaretten te kopen zoals kauwgom, aanstekers (waar ik er zeker over de 100 van heb) krasloten, asbakken, ... Als ik in de mediamarkt kom voor één kabeltje, kom ik gegarandeerd naar buiten met iets duurs en nutteloos. Zo had ik laatst een kabeltje nodig voor mijn camcorder (ook in een opwelling gekocht) maar kwam ik naar buiten met een memorystick, vijf verschillende audio kabeltjes (die ik niet bepaald nodig heb) en een batterijoplader.

Die kick van het kopen is gewoon heel sterk bij mij, je kunt duideljik spreken van een verslaving. Het is bewezen dat je stofjes aan maakt in je hersenen op het moment dat je iets koopt, blijkbaar reageer ik daar sterker op dan iemand anders. De grootste kick voor mij geeft het kopen van iets duurs, en deze dan thuis uit de verpakking te halen. Die kick van betalen, naar huis lopen en uitpakken is voor mij heel groot, onverklaarbaar waarschijnlijk voor mensen die het niet zo ervaren als ik.
pi_37549059
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 13:07 schreef Flying_Vee het volgende:
[TK] Diverse computer spullen

Voor jou een fok! prijsje
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_37549293
Da's handig, ik heb hier namelijk een hele reeks DD pockets staan, tot nummer 87.

interesse?
  donderdag 4 mei 2006 @ 17:44:42 #37
146683 Scummy
Teenage kicks!
pi_37550641
You're a victim of society man.......
pi_37551898
Ach, dat heb ik ook! Zolang je maar geen schulden krijgt!
  zaterdag 6 mei 2006 @ 09:47:14 #39
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_37596172
dat ken ik wel, ik heb het vooral met dvd's ik moet ze gewoon hebben als ik ze zie...
don't give me that fucking bullshit
  zaterdag 6 mei 2006 @ 13:01:59 #40
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_37600456
De consumptiemaatschappij he

Dat van dure dingen kopen dat herken ik wel een beetje. ik doe dat maar heel zelden maar toen ik bijvoorbeeld de PlayStation2 had gekocht had ik wel zo'n goed gevoel erbij. Idd die grote doos mee naar huis nemen, openmaken, boekjes eruit, plastic openscheuren, kabeltjes aansluiten en hopen dat ie het doet

Maar ik denk niet dat ik er aan verslaafd ben. de producten die ik koop wil ik vaak ook wel echt hebben (een CD koop ik zelfden impulsief, tenzij ze spotgoedkoop zijn).
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_37631128
Ik heb hier ook last van. niet in extreme mate maar toch
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
pi_37631211
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 12:51 schreef Tijger03 het volgende:
Ik ben koopverslaafd. Als ik een bepaald iets heb gezien dan moet ik het gewoon hebben. Of ik het op dat moment nou kan betalen of niet. Ik probeer wel om het dan niet te kopen. Maar dan blijft het gewoon net zolang door mijn hoofd malen tot ik het gekocht heb. Weet iemand hier hoe ik van dit probleem af kom.
oorzaak Geslacht: Vrouw
oplossing ombouwen tot man
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_37631457
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 12:53 schreef Whatashockr het volgende:
Move -> V&A
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 7 mei 2006 @ 21:02:53 #44
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_37640430
Ik ben dol op dingen kopen. Na een tijdje verveel ik me gewoon weer en dan moet ik echt de stad in, om dingen te kopen. En als ik de stad in ga, blijft het meestal niet bij kleine bedragen. Uitstellen helpt ook niet, want uitstellen zorgt er bij mij vaak voor dat ik nog meer geld uitgeef ... bijvoorbeeld omdat ik de volgende dag dan terug ga naar een erg dure hifi winkel.

Ik probeer er soms voor te zorgen dat ik andere dingen ga doen, dat helpt dan wel iets. Heb nu een tijdje een hond, waarmee ik dan bijvoorbeeld naar het strand ga. Maar goed, ook dan geef ik vaak teveel geld uit, omdat ik dan perse ergens iets moet eten of drinken.

Ik kom overigens gelukkig nog steeds niet in schulden (ja, behalve me hypotheek) ... maar ik hoop ook dat het nooit zover komt. En tot die tijd vind ik het vrij onschuldig ... dan maak ik mezelf wel gewoon blij met leuk speelgoed :-)
Schaap
pi_37645472
Cybje is een man waar ik mee kan praten
  dinsdag 9 mei 2006 @ 01:24:16 #46
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_37679522
Ik weet niet of ik koopverslaafd ben, ik heb mezelf redelijk in de hand. Maar als ik vind dat ik iets moet hebben, van meubels tot bouwmarktdingen of luxe producten, dan gebeurt het ook, maakt niet uit of ik er 1 dag of 1 maand over nadenk. Altijd kwaliteit, vaker ook meer dan ik voorheen van plan was (dat kabelverhaal herken ik terdege). En mijn 3 tv's kan ik perfect verantwoorden.

Jaren terug nam ik een creditcard juist voor de leuke extra's. Kocht ik na mijn dvd speler voor wel 1000 euro aan dvd's in korte tijd. Maar ik kan daar dan wel erg van genieten. De laatste tijd was ik aant dubben of ik nu van een extraatje een nieuwe laserprinter zou kopen, of een plat scherm, of bep. gewilde dvd's.

Zwichtte ik tenslotte voor de printer, had de winkel hem niet meer ertussen staan. Maar ik wilde die dag toch per se met wat groots thuiskomen waar ik plezier van zou hebben, dus werd het toch voor 140 euro aan dvd's dan maar.

En op Nespresso producten, zo prachtig vormgegeven, daar kick ik dan ook op. Dus kocht ik met mijn creditcard de kalfslederen rietsuikerhouder, het hardhouten ingelegde dienblad, de fraaie zwarthouten capsulekoffer... ik moest ze gewoon hebben (ze staan op een mooie plek)!

Het kan best zijn dat ik er weken mee rondloop onder het mom van: als je er dan nog aan denkt, dan koop ook maar...

[ Bericht 5% gewijzigd door Perico op 09-05-2006 01:33:07 ]
pi_37679685
Ik koop ook te veel. Ik kan dingen niet laten liggen. Ook al heb ik twintig paar mooie schoenen, als ik een paar zie wat ik wil hebben, koop ik het.
Ook kleding kan ik niet laten hangen. Als ik iets leuks zie, moet ik het hebben. Als ik het niet koop, ga ik een paar dagen later terug om het alsnog te halen. Cd's, dvd's en boeken, zelfde verhaal.
Het scheelt bij mij wel dat ik altijd op zoek ben naar goedkope dingen en aanbiedingen. Niets wat ik koop is duur, en daardoor kan ik dus een stuk meer kopen dan wanneer ik wel dure spullen zou kopen. Maar alles wat ik heb, geef ik uit. Krijg ik eens iets extra's van een opa of oma, dan besteed ik het gelijk. Sparen kan ik niet. Best vervelend soms, maar echt problematisch is het gelukkig ook nog niet.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 01:40:06 #48
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_37679798
bij welke spullen heb je dit?

noem is een aantal voorvallen..
Nothing to see here, carry on
pi_37680169
een open potje of doosje, waarin je steeds je geld in kan doen, en gewoon gaan sparen, zorg dat je geld om de zoveel tijd telt, en inwisselt voor briefgeld. en dan na een bepaalde tijd (paar maanden) als het lukt heb je bakje vol met geld. en kan je naar de bank toe gaan en het geld op je spaarrekening zetten .

en sparen is leuk, ook opletten wat je met je geld doet, geeft een goed gevoel.
--- O, zo!
Wie word mijn held van fok! Croupouque Croupouque Croupouque Croupouque (l)
  dinsdag 9 mei 2006 @ 09:43:36 #50
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_37682751
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 12:51 schreef Tijger03 het volgende:
Ik had daar vroeger ook wel last van. Nu is dat eigenlijk weer helemaal de andere kant opgeslagen. Als ik iets koop wat niet direct voor mijn levensonderhoud is dan voel ik me superschuldig, ondanks dat ik meer dan genoeg geld op de spaarrekening heb.
Zelfs dingen die ik al jaren enorm graag wil hebben wijs ik momenteel af, en waarom? omdat ik me dan af ga vragen of ik het wel echt nodig heb. En dan kom ik meestal tot de conclusie dat het wel leuk zou zijn maar dat het niet direct nodig is.

Je moet daar eigenlijk een beetje een goede balans tussen vinden, kan natuurlijk vrij simpel door gewoon elke maand een vast bedrag te sparen en een vast bedrag apart te zetten om uit te geven.

enne
op = op

(wat ToT zegt klopt natuurlijk ook als een bus! Vraag jezelf gewoon constant dat rijtje af en je staat verbaasd hoeveel dingen je eigenlijk niet nodig hebt en ongebruikt in de la verdwijnen)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 28 mei 2008 @ 23:09:36 #51
210763 Wiiperdiipii
Worship yourself
pi_58975916
Ik heb in een zekere mate volgens mij ook een koopverslaving. Ik koop wel alleen dingen die ik echt leuk vind, vooral dvd's de laatste tijd. En die dvd's kijk ik dan ook vaak en meerdere keren. Nu in een korte tijd ( maand ) al bijna elke dag naar de stad gegaan om daar maar weer wat tv series of gewone dvd's te kopen. Nu geniet ik er wel van en nu merk ik al wel dat ik minder wil hebben aangezien ik alles wat ik interresant vind al wel heb maar dan ga ik weer een andere serie kijken en hoppa , weer 200 euro nodig voor alle dvd boxen. Alles wat ik zie en leuk vind gaat op aan die dvd's. En daar moet ik maar wat aan doen, maar dat is zo moeilijk
Gilmore Girls, Greys Anatomy, Charmed, One Tree Hill, The OC, Dawsons Creek, Veronica Mars, Buffy The Vampire Slayer, Brothers & Sisters, Lost, House , Heroes, Medium , Friends, Desperate Housewives, 24 , Simpsons,Southpark, AllyMcBeal
  woensdag 28 mei 2008 @ 23:52:13 #52
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_58977267
Had hetzelfde probleem maar wat bij mij hielp was bijhouden waar het geld naartoe ging en kijken of ik al een soortgelijk iets had. 9 van de 10 keer wel (lees 230 make-up prod. in een maandje gekocht en vervolgens nog meer willen kopen, beetje onnodig).
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_95015546

[ Bericht 50% gewijzigd door Aletha op 04-04-2011 11:32:50 ]
  maandag 4 april 2011 @ 11:40:57 #54
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_95016647
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2004 01:04 schreef Schoft het volgende:
:@ herkenbaar

Ook een kwestie van tevreden zijn met wat je hebt :Y
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_95016711
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:40 schreef Metro2005 het volgende:
:@ herkenbaar

Ook een kwestie van tevreden zijn met wat je hebt :Y
Mja, en dan ga je dood met 2 miljoen op je rekening waar je niets mee gedaan hebt.
pi_95016729
Ik herken de gevoelens ook wel, maar ik weet het meestal nog wel redelijk onder controle te houden. Wat bij mij altijd helpt is blijven uitstellen, waardoor op een gegeven moment de wil tot het hebben van iets een beetje vervaagt. Vaak komt er dan wel een wil voor iets anders in de plaats, maar ook dat probeer ik dan uit te stellen.

Maar soms geef ik er ook aan toe, maar dan koop ik ineens ook een hele hoop in één keer, om er voorlopig weer vanaf te zijn en het weer uit te stellen :P
  maandag 4 april 2011 @ 12:04:03 #57
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_95017561
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2011 11:42 schreef Techno het volgende:

[..]

Mja, en dan ga je dood met 2 miljoen op je rekening waar je niets mee gedaan hebt.
Als ik voor die 2 miljoen toch niks weet te kopen waar ik gelukkig van wordt, wat schiet ik er dan mee op om het allemaal uit te geven?
pi_95017648
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:04 schreef Metro2005 het volgende:
Als ik voor die 2 miljoen toch niks weet te kopen waar ik gelukkig van wordt, wat schiet ik er dan mee op om het allemaal uit te geven?
Dat was tenminste goed voor de economie geweest.
  maandag 4 april 2011 @ 13:03:08 #59
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_95019421
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2011 12:06 schreef Techno het volgende:

[..]

Dat was tenminste goed voor de economie geweest.
Zonder spaarders geen leningen , dus ook sparen is goed voor de economie :Y

edit: zie net dat ik 5 jaar geleden ook al gereageerd had op dit topic :')

[ Bericht 13% gewijzigd door Metro2005 op 04-04-2011 13:19:10 ]
pi_95022271
Ik kan soms doorslaan naar de andere kant.. erg lang nadenken om iets aan te schaffen. Kan zelfs om kleine bedragevn van 20 euro ofzoiets gaan.
Maar ben nu een tijd op reis geweest en heb daar wel al mn spaargeld er doorheen gejaagd, in het buitenland let ik er dan totaal weer niet op.
  maandag 4 april 2011 @ 14:18:57 #61
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95022392
Wat een tering kick :')
pi_95325250
Ik ben niet koopverslaafd maar heb vaak impulsieve buien.

Zo heb ik mijn auto 5 voor 18 gekocht. De dealer wilde mij nog wel helpen na sluitingstijd :D Nu was dit een occassion dus viel dit nog mee..
Wel ben ik tevreden met de auto hij rijdt heerlijk, alleen slikt veel benzine...

Evenals ik ooit een MacMini heb gekocht in zo'n bui. Miskoop dus, onding... Ook vlak voor sluit gekocht bedenk ik mij. Gelukkig voor mij bleek dat ding op de 2ehands markt evenveel op te leveren als de aankoopprijs in de winkel :P Apple blijkbaar gewild :D

Soms koop ik ook prullaria, enkele CD's waren bocht en ook sommige DVD's kijk ik nooit. Handige lampjes waar je nooit wat mee doet of stomme spellen (op PC/PS3) die niks blijken te zijn. Dingen die je op vakantie heb gekocht en ondingen zijn etc..

De kick zit hem er vooral in, als het ding van jou is en je hem anderen kan laten zien. Soms blijkt het wel achteraf niet het plezier op te leveren die je dacht ermee te hebben.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_95327421
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:18 schreef Verbodsbord het volgende:
Wat een tering kick :')
valt wel mee. Vind het grappig om te lezen hoe mensen zo verschillend zijn met dit soort dingen, de een koopt alleen brood+water bij wijze van, de ander koopt allemaal crap om het kopen..
There are only 151 Pokémon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')