Dat is net zoiets als heroine nemen tegen je heroineverslaving.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 13:08 schreef SadKingBilly het volgende:
Maargoed. Een oplossing.
Je zou iedere maand een bepaald bedrag apart kunnen zetten voor het kopen van onzinnige dingen (want dat zijn het toch meestal?) en als je dan iets gekocht hebt en het geld op is jezelf dwingen te wachten tot de volgende maand.
Ik kwam altijd met tassenvol kleding en schoenen thuis. Door een zeer nuchter (nu ex-)vriendje gingen die tassen over het algemeen ook weer linea recta terug naar de winkel (vol dus...).quote:Op zaterdag 13 maart 2004 13:37 schreef ToT het volgende:
en het plezier in dat ding op het moment van de bestelling is al meteen helemaal weg is, nog voordat je het in huis hebt dus, dan weet je dat je echt een probleem hebt en dat je dat ding dus eigenlijk niet eens zo hard nodig hebt.
Dan bestrijd je de symptomen (te veel geld uitgeven) en niet het onderliggende probleem.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 13:46 schreef Willy84 het volgende:
Mijn tip.....alles kopen wat je wilt en naar een paar weken ongeopend weer terug brengen...!!!!!
Whehehquote:Vanaf nu ga ik het allemaal relaxeter aanpakken.
Ik ben een mannetje en ook ik koop nogal impulsief dingen. Dan zie ik iets en dat moet ik dan hebben. Heb ik het gekocht en dan blijk ik er achteraf toch niet zo veel aan te hebben.quote:Op woensdag 31 maart 2004 20:37 schreef CasB het volgende:
* CherrymoonTraxx checkt profiel...
Vrouw...oh maakt niet uit...dat hebben de meeste
Veel succes! Wat denk je dat de oorzaak is?quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:33 schreef Tijger03 het volgende:
Ik heb alle reacties gelezen en er diep over nagedacht. Ik denk dat ik nu weet wat de oorzaak van het probleem is en ik ga er hard aan werken om het op te lossen.
Ik weet niet jong of oud je bent, maar vind dit niet "nutteloos" .quote:Op maandag 15 maart 2004 01:04 schreef Schoft het volgende:
Ik heb precies het omgekeerde, verslaafd aan sparen.. ik wil wel leuke dingen kopen maar elke keer zie ik toch liever het spaarvarken vetter worden.
Elke keer dat ik weer duizend euro verder ben krijg ik een geweldige kick, terwijl het geld gewoon nutteloos is omdat ik er niks van koop.
quote:Op zaterdag 13 maart 2004 13:07 schreef Flying_Vee het volgende:
[TK] Diverse computer spullen
Voor jou een fok! prijsje
oorzaak Geslacht: Vrouwquote:Op zaterdag 13 maart 2004 12:51 schreef Tijger03 het volgende:
Ik ben koopverslaafd. Als ik een bepaald iets heb gezien dan moet ik het gewoon hebben. Of ik het op dat moment nou kan betalen of niet. Ik probeer wel om het dan niet te kopen. Maar dan blijft het gewoon net zolang door mijn hoofd malen tot ik het gekocht heb. Weet iemand hier hoe ik van dit probleem af kom.
![]()
quote:
Ik had daar vroeger ook wel last van. Nu is dat eigenlijk weer helemaal de andere kant opgeslagen. Als ik iets koop wat niet direct voor mijn levensonderhoud is dan voel ik me superschuldig, ondanks dat ik meer dan genoeg geld op de spaarrekening heb.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 12:51 schreef Tijger03 het volgende:
Ik ben koopverslaafd. Als ik een bepaald iets heb gezien dan moet ik het gewoon hebben. Of ik het op dat moment nou kan betalen of niet. Ik probeer wel om het dan niet te kopen. Maar dan blijft het gewoon net zolang door mijn hoofd malen tot ik het gekocht heb. Weet iemand hier hoe ik van dit probleem af kom.
![]()
quote:Op maandag 15 maart 2004 01:04 schreef Schoft het volgende:
Ik heb precies het omgekeerde, verslaafd aan sparen.. ik wil wel leuke dingen kopen maar elke keer zie ik toch liever het spaarvarken vetter worden.
Elke keer dat ik weer duizend euro verder ben krijg ik een geweldige kick, terwijl het geld gewoon nutteloos is omdat ik er niks van koop.
Mja, en dan ga je dood met 2 miljoen op je rekening waar je niets mee gedaan hebt.quote:Op maandag 4 april 2011 11:40 schreef Metro2005 het volgende:
herkenbaar
Ook een kwestie van tevreden zijn met wat je hebt
Als ik voor die 2 miljoen toch niks weet te kopen waar ik gelukkig van wordt, wat schiet ik er dan mee op om het allemaal uit te geven?quote:Op maandag 4 april 2011 11:42 schreef Techno het volgende:
[..]
Mja, en dan ga je dood met 2 miljoen op je rekening waar je niets mee gedaan hebt.
Dat was tenminste goed voor de economie geweest.quote:Op maandag 4 april 2011 12:04 schreef Metro2005 het volgende:
Als ik voor die 2 miljoen toch niks weet te kopen waar ik gelukkig van wordt, wat schiet ik er dan mee op om het allemaal uit te geven?
Zonder spaarders geen leningen , dus ook sparen is goed voor de economiequote:Op maandag 4 april 2011 12:06 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat was tenminste goed voor de economie geweest.
valt wel mee. Vind het grappig om te lezen hoe mensen zo verschillend zijn met dit soort dingen, de een koopt alleen brood+water bij wijze van, de ander koopt allemaal crap om het kopen..quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |