abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 mei 2008 @ 23:09:36 #51
210763 Wiiperdiipii
Worship yourself
pi_58975916
Ik heb in een zekere mate volgens mij ook een koopverslaving. Ik koop wel alleen dingen die ik echt leuk vind, vooral dvd's de laatste tijd. En die dvd's kijk ik dan ook vaak en meerdere keren. Nu in een korte tijd ( maand ) al bijna elke dag naar de stad gegaan om daar maar weer wat tv series of gewone dvd's te kopen. Nu geniet ik er wel van en nu merk ik al wel dat ik minder wil hebben aangezien ik alles wat ik interresant vind al wel heb maar dan ga ik weer een andere serie kijken en hoppa , weer 200 euro nodig voor alle dvd boxen. Alles wat ik zie en leuk vind gaat op aan die dvd's. En daar moet ik maar wat aan doen, maar dat is zo moeilijk
Gilmore Girls, Greys Anatomy, Charmed, One Tree Hill, The OC, Dawsons Creek, Veronica Mars, Buffy The Vampire Slayer, Brothers & Sisters, Lost, House , Heroes, Medium , Friends, Desperate Housewives, 24 , Simpsons,Southpark, AllyMcBeal
  woensdag 28 mei 2008 @ 23:52:13 #52
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_58977267
Had hetzelfde probleem maar wat bij mij hielp was bijhouden waar het geld naartoe ging en kijken of ik al een soortgelijk iets had. 9 van de 10 keer wel (lees 230 make-up prod. in een maandje gekocht en vervolgens nog meer willen kopen, beetje onnodig).
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_95015546

[ Bericht 50% gewijzigd door Aletha op 04-04-2011 11:32:50 ]
  maandag 4 april 2011 @ 11:40:57 #54
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_95016647
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2004 01:04 schreef Schoft het volgende:
Ik heb precies het omgekeerde, verslaafd aan sparen.. ik wil wel leuke dingen kopen maar elke keer zie ik toch liever het spaarvarken vetter worden.
Elke keer dat ik weer duizend euro verder ben krijg ik een geweldige kick, terwijl het geld gewoon nutteloos is omdat ik er niks van koop.
:@ herkenbaar

Ook een kwestie van tevreden zijn met wat je hebt :Y
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_95016711
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:40 schreef Metro2005 het volgende:
:@ herkenbaar

Ook een kwestie van tevreden zijn met wat je hebt :Y
Mja, en dan ga je dood met 2 miljoen op je rekening waar je niets mee gedaan hebt.
pi_95016729
Ik herken de gevoelens ook wel, maar ik weet het meestal nog wel redelijk onder controle te houden. Wat bij mij altijd helpt is blijven uitstellen, waardoor op een gegeven moment de wil tot het hebben van iets een beetje vervaagt. Vaak komt er dan wel een wil voor iets anders in de plaats, maar ook dat probeer ik dan uit te stellen.

Maar soms geef ik er ook aan toe, maar dan koop ik ineens ook een hele hoop in één keer, om er voorlopig weer vanaf te zijn en het weer uit te stellen :P
  maandag 4 april 2011 @ 12:04:03 #57
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_95017561
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2011 11:42 schreef Techno het volgende:

[..]

Mja, en dan ga je dood met 2 miljoen op je rekening waar je niets mee gedaan hebt.
Als ik voor die 2 miljoen toch niks weet te kopen waar ik gelukkig van wordt, wat schiet ik er dan mee op om het allemaal uit te geven?
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_95017648
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:04 schreef Metro2005 het volgende:
Als ik voor die 2 miljoen toch niks weet te kopen waar ik gelukkig van wordt, wat schiet ik er dan mee op om het allemaal uit te geven?
Dat was tenminste goed voor de economie geweest.
  maandag 4 april 2011 @ 13:03:08 #59
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_95019421
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2011 12:06 schreef Techno het volgende:

[..]

Dat was tenminste goed voor de economie geweest.
Zonder spaarders geen leningen , dus ook sparen is goed voor de economie :Y

edit: zie net dat ik 5 jaar geleden ook al gereageerd had op dit topic :')

[ Bericht 13% gewijzigd door Metro2005 op 04-04-2011 13:19:10 ]
pi_95022271
Ik kan soms doorslaan naar de andere kant.. erg lang nadenken om iets aan te schaffen. Kan zelfs om kleine bedragevn van 20 euro ofzoiets gaan.
Maar ben nu een tijd op reis geweest en heb daar wel al mn spaargeld er doorheen gejaagd, in het buitenland let ik er dan totaal weer niet op.
  maandag 4 april 2011 @ 14:18:57 #61
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95022392
Wat een tering kick :')
pi_95325250
Ik ben niet koopverslaafd maar heb vaak impulsieve buien.

Zo heb ik mijn auto 5 voor 18 gekocht. De dealer wilde mij nog wel helpen na sluitingstijd :D Nu was dit een occassion dus viel dit nog mee..
Wel ben ik tevreden met de auto hij rijdt heerlijk, alleen slikt veel benzine...

Evenals ik ooit een MacMini heb gekocht in zo'n bui. Miskoop dus, onding... Ook vlak voor sluit gekocht bedenk ik mij. Gelukkig voor mij bleek dat ding op de 2ehands markt evenveel op te leveren als de aankoopprijs in de winkel :P Apple blijkbaar gewild :D

Soms koop ik ook prullaria, enkele CD's waren bocht en ook sommige DVD's kijk ik nooit. Handige lampjes waar je nooit wat mee doet of stomme spellen (op PC/PS3) die niks blijken te zijn. Dingen die je op vakantie heb gekocht en ondingen zijn etc..

De kick zit hem er vooral in, als het ding van jou is en je hem anderen kan laten zien. Soms blijkt het wel achteraf niet het plezier op te leveren die je dacht ermee te hebben.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_95327421
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:18 schreef Verbodsbord het volgende:
Wat een tering kick :')
valt wel mee. Vind het grappig om te lezen hoe mensen zo verschillend zijn met dit soort dingen, de een koopt alleen brood+water bij wijze van, de ander koopt allemaal crap om het kopen..
There are only 151 Pokémon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')