mijn oudste is toen hij een jaar of 5 was terechtgekomen bij een logopediste. dit kwam omdat hij als baby slechthorend is geweest. hij heeft toen hij 2 was buisjes gekregen en toen pas begon hij met praten. hierdoor had hij verslapte mondspieren en praatte hij onduidelijk en gebruikte letters verkeerd. bij de logopediste kreeg hij hiervoor oefeningen die hij thuis moest doen en hiermee is het een heel eind opgeknapt.quote:Op maandag 15 maart 2004 22:03 schreef Stout het volgende:
Daar ben ik weer eens
Vanavond mocht ik weer op oudergesprek. Merijn doet het goed ,ontwikkeld zich prima en heeft htet naar zijn zin. We kregen wel t advies om hem naar de logopedist te sturen ivm zijn spraak (snel , soms onduidelijk , niet uitspreken van de V/F)
Wie heeft daar ervaring mee ?
HIER PRECIES ZO wat een opluchting !quote:Op dinsdag 16 maart 2004 21:33 schreef bixister het volgende:
een vriendje van m'n jongste broertje kon de 'f/v' ook niet zeggen en zei in plaats daarvan de 'g'. dat leverde soms wel komische uitspraken op als 'ga je mee gergen?'. hij heeft dat vrij lang volgehouden (golgehouden,). maar volgens mij is het vanzelf over gegaan.
Eva slaapt in pyama (broek/shirt) maar trekt steeds haar broek uit. Kan dan vervolgens bij de luier komen en doet hem uit. Met alle gevolgen van dien....quote:Op donderdag 18 maart 2004 17:19 schreef Lois het volgende:
Zo en nu gaat ik aardappeltjes schillen en verder met de was.
Kennen jullie dat gelukzalige gevoel van dat je smorgens je kindje uit bed haalt, dat je een stralende glimlach krijgt en dat er 2 armpjes naar je worden uitgestoken?
Nou wij kregen een extra suprise daarbij vanmorgen, Eva had niet alleen ongelooflijk gepoept maar ook haar luier uitgedaan. En met poep kun je lekker smeren joh!
Echt fantaaaastisch dit![]()
Die vind je haast niet meer in grotere maatjes, anders was dat inderdaad wel een goede optie jaquote:Op donderdag 18 maart 2004 21:14 schreef LadyS het volgende:
en zo een aan-elkaar-pyama? Ik weet echt niet hoe zo een ding heet![]()
Ik roep ook maar wat, hoor!
Eva de mummiequote:Op donderdag 18 maart 2004 21:16 schreef Lois het volgende:
Ik zie het helemaal voor me, ik rol dat kind morgenavond gewoon door de tape
Nou ik ben benieuwt lois wat de oogarts ervan zegt en hopelijk ziet hij al iets verbeteringquote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:13 schreef Lois het volgende:
Ja gaat prima joh! We druppelen 's middags als Jeroen thuis is uit zijn werk, 2 paar handen zijn net ff beter voor een houdgreepen ze maakt er verder niks van. Ze gaat gewoon door met spelen enzo, veel beter als die drama's die we hadden met het pleisteren.
Maandagmorgenvroeg moeten we naar de oogarts en dan zullen we wel horen of het verbeterd is denk ik.
Fijn dat het druppelen een stuk beter gaat dan het plakken!quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:13 schreef Lois het volgende:
Ja gaat prima joh! We druppelen 's middags als Jeroen thuis is uit zijn werk, 2 paar handen zijn net ff beter voor een houdgreepen ze maakt er verder niks van. Ze gaat gewoon door met spelen enzo, veel beter als die drama's die we hadden met het pleisteren.
Maandagmorgenvroeg moeten we naar de oogarts en dan zullen we wel horen of het verbeterd is denk ik.
echt? (jee) (bij Damon niet hoor)....quote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:25 schreef Rewimo het volgende:
Bij Christan is het ook nog altijd behoorlijk vloeibaar.
Eet ie wel bruinbrood enzo?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:13 schreef Karin het volgende:
Bram heeft ook nog nooit vast gepoept. Ik geef ook standaard 3 rompertjes en 2 of 3 setjes schone kleren mee als hij een dagje weg is. Mijn wasmachine draait ook overuren.
Jahoor en volkorenpap en volle yoghurt enzo. Nouja beter een beetje dunne poep dat verstopt denk ik dan maar *heeft zwangerschap af en toe nog levendig voor zich*quote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:13 schreef Dinus het volgende:
[..]
Eet ie wel bruinbrood enzo?
Aaaarrgghh, verstopping is een verschrikking daar kan ik ook nog wel een beetje over meepratenquote:Op zondag 21 maart 2004 10:05 schreef Karin het volgende:
[..]
Jahoor en volkorenpap en volle yoghurt enzo. Nouja beter een beetje dunne poep dat verstopt denk ik dan maar *heeft zwangerschap af en toe nog levendig voor zich*
als het aan hem ligt wel, hij kan het wel op de fiets van merijn (al maanden)quote:Op zondag 28 maart 2004 20:43 schreef Rewimo het volgende:
Wat goed van Merijn!Morgen Timo dus?
![]()
Geweldig dat je daaraan denkt!quote:Op zondag 28 maart 2004 20:49 schreef Stout het volgende:
[..]
als het aan hem ligt wel, hij kan het wel op de fiets van merijn (al maanden)
mamma denk er nog effe over, merijn was zo trots vandaag, dat wil ik m niet gelijk afnemen, Timo kan al zoveel dat merijn nog niet of maar net kan
Dankjequote:Op zondag 28 maart 2004 20:53 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Geweldig dat je daaraan denkt!Dat is inderdaad een prachtige gelegenheid om Merijn te laten uitblinken
Hartstikke goed van je
Zit er al schot in? Jij was tenslotte het zindelijkheidstopic begonnen, maar Christan heeft het een beetje overgenomen daar de laatste tijdquote:Op zondag 28 maart 2004 21:19 schreef Stout het volgende:
Dat herken ik ja ! Daar zit Timo nu tegenaan. Van merijn weet je al niet beter meer, ideaal !
Nu Timo nog
haha, inderdaad fijnquote:Op maandag 29 maart 2004 20:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Fijn dat Eva is 'goedgekeurd'
goed heequote:Op maandag 29 maart 2004 11:16 schreef coolbabe het volgende:
Vergeet ik helemaal te vertellen: Jasper gaat sinds een kleine week zelf naar de wc om te plassen. Hij staat dan als een grote kerelHelaas gaat het richten nog wel eens een beetje verkeerd maar ja; niets wat de dweil niet op kan lossen.
quote:Op maandag 29 maart 2004 21:31 schreef Angel22 het volgende:
Hij heeft de tandarts trouwens nog in zijn vinger gebeten ook![]()
Plannen ze dat bij jullie niet samen? Lekker handig...quote:Op maandag 29 maart 2004 21:34 schreef Angel22 het volgende:
Wij moeten 6 april weer heen. 'S ochtend voor damien en 's middags voor duncan.
Waarom is het goed dat hij die tandarts heeft gebeten? Die man doet ook gewoon z'n werk! Een bedankje is meer op z'n plaats, hij heeft nu geen last meer in z'n mond. 't Was echt niet vanzelf overgegaan.quote:Op maandag 29 maart 2004 21:54 schreef babyfeet het volgende:
wat vervelend naar de tandarts ben blij dat hij er geen last van heeft en die man heeft gebeten![]()
Bedoel je dat als je hem leert dat het in deze situatie goed is dat iemand aan je zit zonder dat hij iets uitlegt, hij als iemand echt kwaad in de zin heeft, ook niet van zich af zal bijten?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 06:50 schreef Angel22 het volgende:
Omdat hij op dat moment van zich afbeet en dat kon hij niet anders dan zo...
Nu precies hetzelfde want hij werd helemaal vastgehouden... ik vind het goed dat hij zich eigen verdedigd in situaties... ook al is het bij de tandarts. En trouwens mijn tandarts is een lompe boer want hij nam niet eens even de moeite om aan damey uit te leggen wat hij ging doen. Dat was ook de vernaamste reden waarom hij in volledige paniek raakte.
Sorry ik snap je niet helemaal miss_d, maar ik zal het proberen uit te leggen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bedoel je dat als je hem leert dat het in deze situatie goed is dat iemand aan je zit zonder dat hij iets uitlegt, hij als iemand echt kwaad in de zin heeft, ook niet van zich af zal bijten?
Ik snap jou wel, je bedoelt inderdaad wat ik dacht dat je bedoeldequote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:12 schreef Angel22 het volgende:
[..]
Sorry ik snap je niet helemaal miss_d, maar ik zal het proberen uit te leggen.
Ik wil dat Damien van zich af leert bijten als er dingen gebeuren waar hij het niet mee eens is.
Eerst praten en dan pas slaan of whatever... in deze situatie heeft hij herhaaldelijk gezegd dat ie het niet wilde en daar werd niet naar geluisterd dus beet hij letterlijk van zich af.
Tis nu nog heel zwart wit voor hem, maar de nuances komen er al flink in gelukkig.
Gaafquote:Dit zijn de auto's btw :
hij is al een tijdje verkouden. ik denk dat daar die oorpijnklachten van hem vandaan komen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:44 schreef jessie het volgende:
Lady-wrb sterkte met Luca weer. Mischien toch even langs een arts?
dat is nou precies wat luca ook mankeert. koorts,verkouden en huilen om niks. alleen duurt het nu al sinds zaterdag. en de koorts varieert ook van moment tot moment.quote:Op woensdag 31 maart 2004 13:34 schreef jessie het volgende:
Hoe is het met Luca?
Bo is sinds gisterenavond ziek. Ze had koorts en is strontvekouden. Vanmorgen was de koorts over en zijn we wel even buiten geweest. Maar ze ligt nu weer lekker op bed. Ze is heel zielig, snottert en huilt om een scheet.
en hier zijn wij ook zo bang voor. SInds een maandje ofzo is alicia jaloers. Vreselijk. Als ik lekker bij danny kom zitten of tegen hem aan ga liggen (hoofd op schoot zeg maar) dan zet ze het op een gillen, brullen, huilen, roepen, slaan en stampen 'mijn papa' of 'liesje papa' Bij alles wat ik doe doe ik het fout in haar ogen, tenminste zodra ik danny aandacht geef. Tegelijk aandacht geven werkt niet, ook niet als danny haar dan ook aamdacht geeft. Ik moet simpelweg 'opzouten', ze duwt me dan aan de kant en wringt zich op op zijn schoot of tussen ons in.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:03 schreef Lois het volgende:
[sub]Julia heeft sinds 2 maanden een babybroertje en haar moeder vertelde dat ze ontzettend ongelooflijk jaloers was. Schoppen, slaan, baby in elkaar timmeren en zelfs bijten was aan de orde van de dag. [sub]
quote:Op donderdag 1 april 2004 10:18 schreef jessie het volgende:
Ik vind dat nog steeds het mooiste moment. Bo die haar zusje voor het eerst zietDaar besef ik gelijk dat Bo ineens een 'grote' zus is geworden.
hmm alicia meenemen naar het zhuis hebben we nu 1 keer gedaan en dat was geen goed succes. Ik heb helemaal niets kunnen verstaan van de gyn en zij raakte in paniek/overstuur van alles wat er gebeurde. we hebben haar dus niet meegenomen, ook eergisteren bij de pretecho hebben we d'r thuis gelaten. Verder hebben we haar nog niet echt iets verteld ofzo dat er een broertje of zusje komt (had me bijna verluldquote:Op donderdag 1 april 2004 10:18 schreef jessie het volgende:
Wij hadden van te voren geoefend met een pop. Die gaven we dan aandacht enzo. Zo van ahhh lief babietje enz. Bo paktte die pop en smeet hem letterlijk door de kamer heenMaar met haar zusje doet ze dat gelukkig niet
Verder is Bo ook echt een pappa kindje en als ik aandacht van hem krigjt vind ze dat ook maar niks. Maar met Janneke heeft ze dat dus helemaal niet. Ja tuurlijk is ze wel eens jaloers, maar dat is ook gezond. Het neemt geen extreme vormen aan zoals hierboven omschreven staat. Maar goed daar ben je zelf ook bij denk ik dan.
Betrek Alicia overal bij, zoals bezkejes gyn, buik voelen enz. Bo leek daar weinog intresse in te hebben, en als ze het had was het heel kort. Ook de bezoekjes aan de vk leken neit echt indruk te maken. Ze vond het spelen in de wachtkamer veel leuker.
Maar nu staan we toch erg versteld van de indruk die het gemaakt heeft. Ze kan er veel over vertellen. Over me dikke buik, over Janneke in het ziekenhuis enz. dus ook al lijken ze het niet te intresseren. Ze pikken echt alles op.
Succes ermee hoor.
Ik vind dat nog steeds het mooiste moment. Bo die haar zusje voor het eerst zietDaar besef ik gelijk dat Bo ineens een 'grote' zus is geworden.
beiden. ze van het van geen van ons hebben dat we elkaar aandacht geven (en dat gebeurt in haar ogen nu dus heel vaak, het omhoog helpen van bed, bank of e trap begeleiden etc ziet zij al als 'bedreiging')quote:Op donderdag 1 april 2004 10:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Knorretje, ik snap het niet zo goed: is ze jaloers omdat jij aandacht geeft aan Danny of omdat Danny aandacht geeft aan jou
Moeilijk hoorquote:Op donderdag 1 april 2004 10:28 schreef Knorretje het volgende:
[..]
beiden. ze van het van geen van ons hebben dat we elkaar aandacht geven (en dat gebeurt in haar ogen nu dus heel vaak, het omhoog helpen van bed, bank of e trap begeleiden etc ziet zij al als 'bedreiging')
daarvoor had ze het nog niet, maar kan nou niet zeggen dat er hier echt drastisch veel veranderd is de laatste 3-4 weken. Er zal zich vast wel een oplossing aandienen (hopelijk)quote:Op donderdag 1 april 2004 10:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Moeilijk hoor
Misschien heeft het te maken met de veranderingen die er nu zijn ten opzichte van normaal doordat jij nu veel minder kan. Dat ze daardoor van slag is. Of had ze dat daarvoor al?
quote:Op donderdag 1 april 2004 10:34 schreef jessie het volgende:
Je weet dus wat het word Knorretje? Verlul je maar hoor mag best
quote:Op donderdag 1 april 2004 22:26 schreef Lois het volgende:
Nog even iets leuks,
Eva heeft vandaag afscheid moeten nemen van onze stofzuiger. Ze was idolaat van dat gekke gele ding maar helaas konden we de laatste tijd niet meer stofzuigen als zij in de kamer was omdat dat steevast resulteerde in een stevige astma-aanval 's nachts. Het is best lastig als je steeds moet plannen wanneer je kan stofzuigen dus vandaar dat we een nieuwe zochten.
Karin heeft hem meegenomen en Eva heeft hem helemaal een kusje gegeven bij het afscheid.![]()
Onze nieuwe stofzuiger (2000 watt en een speciaal filter) vond ze nog wat eng en lang zo leuk niet als die oude. Ik ben er wel onwijs blij mee, ik zuig volgens mij het zand uit de kruipruimte door de vloer heen omhoog, jeetje wat is dat ding krachtig.
Gisteren ging ik naar mijn werk, Eva zwaaide me na vanachter het raam. Ineens gaf ze me zo een kushandje! Voor het eerst!! Ik stond met tranen in mijn ogen te kijken.....en wou gelijk niet meer weg ook.![]()
Dat lijkt me hartstikke leuk!quote:Op vrijdag 2 april 2004 22:45 schreef bixister het volgende:
Lois, spannende ontwikkelingen, fijn dat er schot in de zaak zit. wat een boel beslissingen moet je nemen zeg. en mochten jullie er tussendoor puf voor hebben, het WKZ is natuurlijk niet ver van een bezoekje aan ons verwijderd!
Flip de logeerbeerquote:Op zondag 4 april 2004 20:48 schreef lady-wrb het volgende:
dit weekend hebben we flip de logeerbeer gehad. ik moet nog een verslag in zijn boek schrijven wat hij allemaal gedaan heeft. wat heb ik een zin (not) gelukkig gaatie morgen weer terug
dat is ook het eerste wat mij te binnen schoot!quote:Op maandag 5 april 2004 09:23 schreef ikikke het volgende:
Angel, misschien een washandje voor zijn gezicht houden ?
Haha ja, dat is wat iedereen zegt: 4 kaarsjes??quote:Op vrijdag 2 april 2004 08:40 schreef Rewimo het volgende:
Drie jaar, vier kaarsjes?Wat een leuke foto's, Beertje!
Enorm!! Het schuldgevoel is nog lang niet weg. Zeker niet toen ze de buil gisteren op het kinderdagverblijf meteen opmerkte, hij had zijn jas nog niet uit.quote:Op dinsdag 6 april 2004 11:28 schreef Rewimo het volgende:
Oei Karin, schrikken hè, als ze vallen. Het is mij ook een keer gebeurd hoor, en ook terwijl ik erbij stond. Die kinderen zijn zó vlug... Maar je voelt je meteen een ontaarde moeder als zoiets je overkomt.
Hij is gemiddeld qua gewicht... precies op de middelijn van de grafiek. Zijn lengte ook trouwens.quote:Op dinsdag 6 april 2004 21:55 schreef bixister het volgende:
ah gats die prikjes, dat begint dus over 'n tijdje opnieuw...sterkte voor alle geprikten, hopelijk worden ze er niet te ziek van. en karin, wat ellendig joh dat bram gevallen is laatst. wat moet jij je rotgeschrokken zijn. gelukkig valt het mee.
Angel, 9 kilo is toch niet echt 'stevig' voor een 1-jarige? ook niet extreem mager, maar wel vrij onderaan 't gemiddelde zou ik denken. maar hij is natuurlijk nooit een dikzak geweest en al vanaf heel jong heel actief, dus gek is het niet. [/bemoeimodus]
quote:Op dinsdag 6 april 2004 22:13 schreef Karin het volgende:
Ja jees hee, hij is 13 maanden, kan moeilijk vragen welk jaar het is.
En de stelling van Pythagoras, wist ie die nog?quote:Op dinsdag 6 april 2004 22:13 schreef Karin het volgende:
[..]
Peet heeft de huisartsenpost gebeld en toen kregen we de vraag of hij verward was. Ja jees hee, hij is 13 maanden, kan moeilijk vragen welk jaar het is.
quote:Op woensdag 7 april 2004 17:04 schreef easy-going het volgende:
[..]
En de stelling van Pythagoras, wist ie die nog?
Leer een kind de stelling van Pythagoras.![]()
bloos, bloos, thnxquote:Op donderdag 8 april 2004 12:30 schreef Angel22 het volgende:
Sylvana, ik vind het zoooooooooooooooooooo geweldig hoe jij met je broertje omgaat!!!!!
Echt![]()
![]()
![]()
Misschien een beetje off topic, maar oma heeft groot gelijk hoor! Als ik zie hoeveel ik straks naar de belasting mag brengen van mijn erfenisquote:Op maandag 12 april 2004 21:53 schreef Angel22 het volgende:
Nu ook weer overalm in geweest en gedaan... Oma bleef maar de knip trekken... wel leuk hoor dat ze zo gek zijn met die kids.. maar soms voel ik me wel een beetje opgelaten dat ze zoveel aan die kids uitgeven...
Het gebeurd ook regelmatig daty mijn ouders de kids gewoon zomaar even in de nieuwe kleren steken... en dan niet van die goedkope kleding bij de zeeman vandaan maar dan wel bij coolcat enzo....
Maar ja, ik mag niet zeuern van mijn moeder want nu kan het nog en als ze er niet meer is dan kan ze er zelf niet meer van genieten... dus ik laat het maar zo
Liam mag wel bij mij komen wonenquote:Op dinsdag 13 april 2004 12:30 schreef Belana het volgende:
Ow, wat een toestand karin! Ik kan er nu al tegenop zien idd....een nieuwe keuken is leuk, maar met zo'n kleintje in de troep zitten is niet alles.
Ik vond die Kruidvatdoekjes altijd al stinken, dus als het nu nog erger is...quote:Op dinsdag 13 april 2004 13:01 schreef Karin het volgende:
De billendoekjes van het Kruidvat hebben een achter parfummetje. Ze stinken nu echt een uur in de wind naar hele goedkope zonnebrand. Echt zo'n hoofdpijnlucht. En natuurlijk koop ik die dingen altijd per doos, dus wij hebben hier nog wat pakken staan.
Welke gebruiken jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |