Kijk maar eens op www.heksenketel.nlquote:Op maandag 8 maart 2004 21:54 schreef _Draven_ het volgende:
[..]
Ik ben zeer geintereseerd in gidsen, wil dan ook een regressie laten doen (jan kleyn methode, wil niet onder hypnose) om zo contact te leggen en natuurlijk meer te weten te komen over vorige levens.
Lijkt me een stuk veiliger dan glaasje draaien
Mijn stem heb je!!quote:Op vrijdag 12 maart 2004 10:35 schreef YourGuardian het volgende:
Doen jullie mee?![]()
Ziet leuk uit maar het is een beetje ver vanaf Maastrichtquote:Op vrijdag 12 maart 2004 10:51 schreef nrg het volgende:
[..]
Kijk maar eens op www.heksenketel.nl
Ik volg daar al best een tijd cursus, ze zijn niet duur, het is een stichting, mag dus geen winst maken.
Aanstaande zondag hebben we "open dag" waar je rustig kunt rondwandelen, dingen vragen of proberen. Het is 3 euro per onderdeel. Ze doen o.a. magnetiseren, kaartleggen, wastekening-, sierraden-, en fotolezen.
Jan Kleyn's boeken zijn idd een fantastische inleiding zonder te vervallen in òf zweverigheid òf pagina's lange beschouwingenquote:Op vrijdag 12 maart 2004 11:43 schreef _Draven_ het volgende:
Voor degene die het nog allemaal eng vindt... het boek 'Geesten, gidsen en engelen' van Jan Kleyn is erg mooi en duidelijk om te lezen (al zn boeken trouwens).
I'm inquote:Op vrijdag 12 maart 2004 10:35 schreef YourGuardian het volgende:
Doen jullie mee?![]()
Hai Freud,quote:Op vrijdag 12 maart 2004 11:38 schreef freud het volgende:
Vraagje van een leek. Is het zo dat bij automatisch schrift het ook voorkomt dat men met de andere hand gaat schrijven of een totaal ander handschrift heeft?
Gezellig dat je mee doet.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 12:16 schreef kelsey het volgende:
hoi guardian
natuurlijk doe ik mee kan nog wel wat interresantetips gebruiken
mischien heb je die voor mij![]()
maar vraagje toen jij je gidsen ontdekten(of zij jou) is het toen bij jou ook allemaal snel gegaan.
het is n.l zo dat ze mij op het moment aan alles laten proberen en dat vind ik soms best wel benauwend.
Er komt zoveel in een keer op me af b.v beeld als ik nu langs bepaalde huisen loopt is het net of mijn keel word dichtgeknepen of voel ik ineens een persoonlijkheid in mijn buurt.
ook voel ik ineen keer de pijn van andere mensen en dat is soms best wel lastig heb jij dat ook?![]()
groetjes mijn vrind
Ja zeker weten! Jammer...quote:Op vrijdag 12 maart 2004 11:49 schreef _Draven_ het volgende:
[..]
Ziet leuk uit maar het is een beetje ver vanaf Maastricht
Ik hoop dat zo veel mogelijk mensen hier hun kunde en onkunde aan dit topic kunnen bijdragen, ik hoop dat we met z'n allen hier het geheimzinnige omtrent de geestenwereld kunnen wegnemen.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:01 schreef iteejer het volgende:
Leuk topic!
Advies: kijk uit voor slowchat, en zorg dat zoveel mogelijk mensen aan het woord (willen) komen
Ik wilde net zeggen, praten lijkt me veel makkelijker dan via schriftquote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:25 schreef nrg het volgende:
Nou ik kan gewoon praten met mijn gidsen, dus waarom zou ik het via schrift doen?
Ik kan zelf ook magnetisen, en voel pijnen van iedereen die een beetje bij me in de buurt is. Ik kan ook foto lezen, sieraden lezen, en allemaal dat soort dingen. Ik zie overleden mensen. Had het laatst nog heel sterk op mijn oma's verjaardag. Bij mijn cursus verkopen ze meditatie cd's voor ¤ 2,50. Als iemand echt geinteresseerd is kan ik er wel een uppen. Er staan 2 meditaties op 1 cd.
Nou ik heb al wat gehoord... Tot drie maal toe kwam er spontaan water uit de douche druppelen...quote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:18 schreef Barbamama het volgende:
Verder vraag ik me af hoe ik contact leg met myn beschermengelen enz.. Ik ben namelyk een beetje te chaotisch om tekenen op te vallen. Als ze iets zouden verplaatsen in huis zou het my niet opvallen, als je begrypt wat ik bedoelTips?
Hai Draven,quote:Op vrijdag 12 maart 2004 19:14 schreef _Draven_ het volgende:
Ik wilde net zeggen, praten lijkt me veel makkelijker dan via schrift
voor mij is t ook een beetje heel erg te verquote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:20 schreef nrg het volgende:
[..]
Ja zeker weten! Jammer...
Het mooiste zou zijn hier een cursus voor te volgen, Maar het ook mogelijk het schrift via zelfstudie te verkrijgen, maar dan is het wel verstandig een goede back-up te hebben van iemand die weet heeft van het spiritiuele. Wellicht heb je zelf aardig wat kennis in huis...quote:Op zaterdag 13 maart 2004 14:30 schreef Arawn het volgende:
Automatisch schrif moet je dat lezen via een curus, van iemand die je les geeft?
Of kan het ook met zelf studie? Ik zou het graag willen kunnen, maar wil het graag mezelf leren.
Kan dit?
En als het kan, heeft er iemand dan nog wat tips, waar mee te beginnen?
Eigenlijk ben je het allemaal zelf....maar ook weer niet, begrijp je het nog??quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:34 schreef Manke het volgende:
hoe weet je dat het iemand anders is dat schrijft en dat je het niet zelf bent?
idemquote:Op vrijdag 12 maart 2004 10:52 schreef Syl68 het volgende:
[..]
Mijn stem heb je!!![]()
kWeet alleen even niet waarmee of hoe te beginnen![]()
lijkt mij ook wel wat zo,n on-line cursus dus doen Gaurdianquote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:25 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
Mocht je het echt willen leren kan ik je waardevolle tips geven...Wellicht een on-line cusrsus Automatisch schrift.
Geweldigquote:Op zondag 14 maart 2004 22:37 schreef YourGuardian het volgende:
Our Guardian gaat de cursus geven!
volgens mij wel, je hebt een inzicht, dat zet je om naar een uitvoerbaar idee en dat integreer je in je dagelijkse persoonlijkheid door het uit te proberen en beoordelen van de waarde van dat inzicht.quote:Op maandag 15 maart 2004 12:14 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
ik vroeg me af: is het zo dat we alleen maar expanderen/groeien door trial&error?
hmmm....trial & error dus. Than life will be no picnic...... of toch wel?quote:Op maandag 15 maart 2004 12:55 schreef The_Shining het volgende:
[..]
volgens mij wel, je hebt een inzicht, dat zet je om naar een uitvoerbaar idee en dat integreer je in je dagelijkse persoonlijkheid door het uit te proberen en beoordelen van de waarde van dat inzicht.
Beetje zoals je lichaam een muziekinstrument is, bijv. een trompet. Je geest leert eerst blazen, dan door de trompet de knopjes drukken het geluid en gaat alle knopjes 1 voor 1 af om de geluiden te leren (uitproberen). Dan maakt die combinaties met de knopjes voor muziekale stukken (ook weer uitproberen). Als de geest genoeg muziekstukken heeft ontwikkeld kan deze gespeeld worden voor anderen.
Die muziek wordt gespeeld voor een ander en die ander laat merken of die muziek wel of niet leuk klinkt (trial:componeren en spelen, error:als het stuk niet goed klinkt). Aan de hand van de reactie van de ander worden nieuwe stukken gecomponeerd. Uiteindelijke doel, een muziekstuk maken die bij iedereen een gemeenschappelijke snaar raakt?
Of een rietenmatje. Je ziel verzamelt zoveel mogelijk stukjes riet (expanderen) en als er genoeg stukken riet zijn vlecht je geest deze samen, en leert de beste manier om deze samen te vlechten.
maargoed dat gaat een beetje offtopic.
"we" zijn bijna klaar met alle errors, daar doelt YourGuardian opquote:Op maandag 15 maart 2004 14:53 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
hmmm....trial & error dus. Than life will be no picnic...... of toch wel?
wat doet die geest precies dan?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:00 schreef psiii het volgende:
Ok ik heb een vraagje.
Ik heb sterk het gevoel en idee dat er hier een geest in ons huis rondzweeft die allerlei irritante dingen doet.
Hoe kan ik zeker weten of dat echt zo is,
en hoe kan ik er zelf iets aan doen zonder een of andere geestenuitdrijver?
Dit is echt serieus dus
Wederom bedankt Guardian en jouw gidsenquote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:27 schreef YourGuardian het volgende:
DEEL 2 cursus ‘Channelen in Balans’
Dag beste Freud,quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:50 schreef freud het volgende:
Zijn dit soort verhalen ook voor jou nog enigzins verhelderend, of is het ouwe koek?
Dit is eenquote:Op dinsdag 16 maart 2004 13:10 schreef iteejer het volgende:
YouGuardian,
Dit topic gaat niet zozeer over gidsen etc, als wel over jouw visie op het spirituele. Daarom stel ik voor de topictitel dienovereenkomstig te wijzigen. En dit voorgesteld hebbende, ga ik dat ook maar gelijk doen
Zo beter?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 13:40 schreef YourGuardian het volgende:
Dus...ITjer Weer veranderen...![]()
hoi YGquote:Doen jullie mee?![]()
Shining!quote:Op dinsdag 16 maart 2004 19:38 schreef The_Shining het volgende:
hoi YG
eigenlijk ben ik een ander contact gewend met mijn gidsen, ik ben niet zo van channelen omdat ik het niet prettig vind om me te laten "overnemen" en op "standby" staan (tja zo komt channelen vaak een beetje bij mij over)
Ik dus achter mijn pc zitten, met mijn tekentablet en photoshop aan en gezegd "nou neem me maar over jongens!"![]()
Nouja na de channeling voelde ik me best happy
Het is best leuk, maar ik prefereer mijn "normale" contact.
die energie gaat toch wel door me heenquote:Op dinsdag 16 maart 2004 21:10 schreef YourGuardian het volgende:
Ha, leuk joh!!!leuk dat je het even geprobeert hebt. Probeer het gewoon nog eens een keer, je moet weten dat niemand jou overneemt, je staat toe of je staat niet toe, wanneer je toestaat, krijg je meteen een flinke dosis energie mee, als cadeautje.
kanaliserenquote:Channelen is ook niet het juiste woord(meer) vroeger volstond deze term, maar tegenwoordig hangt er zo'n zware energie omheen, dat het bijna afstotend is, mocht je een beter woord kennen, dan hoor ik dat graag van je.
mijn laatste expiriment is een Reshel grid over mijn didgje visualiseren, later komen er nog edelstenen bij: Reshel didgequote:Dat gidsenschema van jou gaf ook goed waar hoe het ongeveer in elkaar steekt.Waardevolle bijdrage!![]()
Enne...grappig dat die gids van jou je ook aanspoorde om de didge te gaan leren bespelen...Mij verging het net zo...Ik heb hier nog eens een interessant stukje over geschreven...over de didge..
en de helende trillingen van het geluid...tevens heb ik ook mijn didgeridoo geschilderd, ik ben er weken mee bezig geweest, er staan geloof ik wel een paar duizend stippeltjes op, ze hebben uiteindelijk de vorm van cirkels en oneindige achtjes (lemniscaten) getekend, dit bleek later de basis te zijn van waar uit mijn Gidsen mij onderricht gaven, ik ben toen zeker een jaar llang alleen maar met die lemniscaat bezig geweest.
Adios Amigo![]()
Je opent op deze manier LETTERLIJK een dimensionale poort, dat was voor de aboriginals ook de belangsrijkste reden van het bespelen van dit instrument, ze konden er INSTANT mee scheppen, dus onmiddelijk. Deze poorten gebruikten ze meestal om botbreuken en andere vormen van beschadigingen aan het fyieke lichaam onmiddelijk te helen....Leuk dat je dat ook door krijgt!quote:Op woensdag 17 maart 2004 09:19 schreef The_Shining het volgende:
mijn laatste expiriment is een Reshel grid over mijn didgje visualiseren, later komen er nog edelstenen bij: Reshel didge
Het heeft best een vaag effectwerkt erg goed met energie overbrengen in materie.
Hee, weer iemand die het ervaartquote:Op woensdag 17 maart 2004 14:20 schreef ghostarmor het volgende:
Het lijkt alsof er de laatste tijd heel veel positieve energie in de lucht hangt
Tja, misschien heb je wel gelijk.....Ik heb eens geprobeert een site te maken, maar dat liep telkens op niets uit, eigenlijk heb ik schij....hekel aan computeren, het vreet allemaal enorm veel tijd. Het kost me net allemaal te veel moeite om ermee door te gaan...quote:Op woensdag 17 maart 2004 14:20 schreef ghostarmor het volgende:
YG
is het niet interresanter een website te starten waar je dit allemaal publiseert? Je kunt hier nog altijd doorgaan, omdat je hier reacties kunt krijgen op je posts, maar op je eigen website, kun je je aan een bepaalde structuur houden dat op een forum niet altijd mogelijk is. Just an idea
Als je wil doe ik het wel voor je...quote:Op donderdag 18 maart 2004 08:19 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
Tja, misschien heb je wel gelijk.....Ik heb eens geprobeert een site te maken, maar dat liep telkens op niets uit, eigenlijk heb ik schij....hekel aan computeren, het vreet allemaal enorm veel tijd. Het kost me net allemaal te veel moeite om ermee door te gaan...![]()
Zo te zien kunnen geesten ook moeite hebben met spellingquote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:27 schreef YourGuardian het volgende:
DEEL 2 cursus ‘Channelen in Balans’
....
heb ik zelf ook eens over nagedacht; oneindig universum = oneindige ruimte (en anders creeër je toch je eigen plekjequote:Op donderdag 18 maart 2004 15:55 schreef Dubieusiteit het volgende:
Maar je zegt dat er geesten zijn die je kunnen helpen op elk gebied zeg maar.. Hoe weten zij dat dan? En waar komen die geesten vandaan.. Als het alle geesten zijn van de overleden mensen, dan moeten er toch heel veel geesten zijn? En het worden er steeds meer! Want is het zo dat een geest voor altijd "bestaat" ? En hoe kan een oude geest alles weten van bijvoorbeeld alle nieuwe dingen?
Ik hoop niet dat ik nu al te veel off topic ben.. Ik moest het gewoon vragen![]()
![]()
![]()
Hebben we dat dan al niet gedaan? Is onze geest niet ons eigen kleine plekje in het universum?quote:Op donderdag 18 maart 2004 16:11 schreef The_Shining het volgende:
[..]
heb ik zelf ook eens over nagedacht; oneindig universum = oneindige ruimte (en anders creeër je toch je eigen plekje)
quote:Op donderdag 18 maart 2004 16:29 schreef ghostarmor het volgende:
Hebben we dat dan al niet gedaan? Is onze geest niet ons eigen kleine plekje in het universum?
Je ziet het liever dat het allemaal vanzelf (automatisch) ontstaat? Wat loopt de fysieke wereld toch ver achter op de spirituele, zucht...quote:Op donderdag 18 maart 2004 08:19 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
Tja, misschien heb je wel gelijk.....Ik heb eens geprobeert een site te maken, maar dat liep telkens op niets uit, eigenlijk heb ik schij....hekel aan computeren, het vreet allemaal enorm veel tijd. Het kost me net allemaal te veel moeite om ermee door te gaan...![]()
* zit met smart te wachtenquote:Op woensdag 17 maart 2004 12:51 schreef YourGuardian het volgende:
dan stuur ik je die channeling eens op.
Jaha! Da's wel een leuke vraag/gedachte dubieusiteit!...In de regel is het zo dat geesten van overleden mensen jou niet gidsen, deze hebben nog bij lange na niet de trilling die Gidsenenergie bezit, geesten van overledenen zijn, zeker wanneer net gestorven, nog erg aarde en daarmee dus, oordeel gebonden. Deze zijn niet in staat om jou te Gidsen. Om het oordelen voorbij te stijgen dien je een ervaring van eenheid te hebben gehad, je dient volledig oordeelvrij te zijn en dat kun je alleen bereiken door te weten wat het universum is en waar deze op gebaseerd is.quote:Op donderdag 18 maart 2004 15:55 schreef Dubieusiteit het volgende
Maar je zegt dat er geesten zijn die je kunnen helpen op elk gebied zeg maar.. Hoe weten zij dat dan? En waar komen die geesten vandaan.. Als het alle geesten zijn van de overleden mensen, dan moeten er toch heel veel geesten zijn? En het worden er steeds meer! Want is het zo dat een geest voor altijd "bestaat" ? En hoe kan een oude geest alles weten van bijvoorbeeld alle nieuwe dingen?
Ha haquote:[b]Op donderdag 18 maart 2004 19:23 schreef Colour het volgende:[/b
je ziet het liever dat het allemaal vanzelf (automatisch) ontstaat? Wat loopt de fysieke wereld toch ver achter op de spirituele, zucht...
IReuze bedankt voor jou aanbod,quote:[b]Op donderdag 18 maart 2004 12:08 schreef ghostarmor het volgende:
Als je wil doe ik het wel voor je...
Het enige wat ik nodig heb is een beschrijving hoe je het wil en de teksten die je erop wil zetten.
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:34 schreef sweetgirly het volgende:
Veel dingen zijn er ondertussen al door mijn hoofd gespookt aan de hand van jouw informatie. Uhm (oei, dit gaat vaag klinken denk), dat bekeken worden bijvoorbeeld. Heb dus laatst een paar keer meegemaakt terwijl ik achter de pc zat, dat ik een heel raar gevoel kreeg. Wat volgens mij begon bij mezelf en toen zich verplaatste. Ik zag dus alleen niets, maar voelde wel wat.
Jaha, mee eens![]()
Ik herken het![]()
Eén keer schoot het vrij snel naar achter mij toe en voelde een tijdje wat achter mij, ik maar kijken, zag niks. En bijvoorbeeld een keer kwam het vlak naast mij en daar werd ik wat verlegen van, kreeg het helemaal warm enzo, zo bekeken voelde ik me dus. Wat jij dus inderdaad vertelde over naar de wc gaan enzo, ik moest toen nodig, maar ik durfde amper meer te gaan, zo het gevoel had ik dat ik niet alleen was.
Zelfde verhaal![]()
Naja, heel treffend en mooi allemaal wat jij (en je gidsen) hebt (hebben) geschreven.
En ga zo door![]()
![]()
Okquote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:49 schreef YourGuardian het volgende:
Die laatste vraag is ook een leuke, die zal ik eens voorleggen, hier kom iklater op terug!![]()
[..]
Dag Sweetgirlyquote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:34 schreef sweetgirly het volgende:
En weet jij misschien iets over obers? Klinkt stom, maar heb een periode gehad dat er in mijn dromen nogal wat obers voorkwamen, ze zeiden weinig, maar waren er gewoon. Lieten mij me gang gaan en eiste, wouden niks van me, maar waren er gewoon, bezig met denk dat alles goed liep daar. Misschien komt het jou bekend voor?
Naja, heel treffend en mooi allemaal wat jij (en je gidsen) hebt (hebben) geschreven.
Dubieusiteit, wat jou vraag betreftquote:Op zaterdag 20 maart 2004 09:24 schreef Dubieusiteit het volgende:
En verder.. Hoe kan het dat de Gidsen jouw taal spreken? Ik bedoel, hij had net zo goed Duits of Spaans kunnen spreken? En als het echt van die eeuwenoude geesten zijn, is het toch helemaal raar? Zelfs als het een "oudNederlandse" geest is, moet hij toch anders spreken? Of neemt hij het vermogen van jou over?
hee sweetgirly je dromen kan je ook opzoeken daar heb je hele goeie droom encyclopedie voor b.v van Georg Fink.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:34 schreef sweetgirly het volgende:
En weet jij misschien iets over obers? Klinkt stom, maar heb een periode gehad dat er in mijn dromen nogal wat obers voorkwamen, ze zeiden weinig, maar waren er gewoon. Lieten mij me gang gaan en eiste, wouden niks van me, maar waren er gewoon, bezig met denk dat alles goed liep daar. Misschien komt het jou bekend voor?
Dit snap ik zeer wel. Maar ik heb nog een derde energie, die ik net zo belangryk vind... luiheid. Nou kan ik sowieso niet plaatsen waar luiheid vandaan komt, een gebrek aan motivatie... waardoorquote:Op zaterdag 20 maart 2004 20:59 schreef YourGuardian het volgende:
Er zijn twee basis energieën, dit zijn: Liefde en Angst.
Of een actie vloeit voort vanuit Angst.
Of een actie vloeit voort vanuit Liefde.
Beste Beamy,quote:Op maandag 22 maart 2004 01:51 schreef beamy het volgende:
Hai YG,
Aan de hand van je cursus kom ik toch met een vraag te zitten.. Ik kamp namelijk al wat jaren met een paniekstoornis - ....knip knip is, tja.. Dan moet ik het niet doen..
En hoe zit dat met zielen en reincarnatie?
Bedankt alvast voor deze cursus, geweldig!!![]()
Beste YG,quote:Op maandag 22 maart 2004 13:02 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
[..]
Hoiquote:Op zaterdag 20 maart 2004 21:36 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
Dag Sweetgirly![]()
Oh ok, zal ik proberen niet te doen. Heb je verhaaltje gelezen, interessant en best herkenbaar weer ergens.quote:Maak je geen zorgen om bewegende of wegschietende voorbijflitsende, rare, vreemde dingetjes hoor....het doet jou niets. Geniet er maar van Lees ook mijn verhaaltje bij de topic van Nite Angyl eens...
Ja mooi, dat beschrijft obers inderdaad goed.quote:En wat die obers betreft....Waar staat een ober symbool voor denk je...Ook hij stelt zich dienstbaar op, zonder oordeel neemt hij jou bestelling op en brengt jou het gerecht, is vriendelijk, behulpzaam en zal graag alles proberen om het jou zo aangenaam mogelijk te maken... kan het wellicht een vriendje geweest zijn met die eigenschappen? Of waren het toch jou Gidsen?? Het is maar net wat voor een gevoel jij erbij kreeg, tesamen met de rest van de droom.![]()
Hm toeval, eigenlijk zijn er dus drie, al ligt het bij iedereen verschillend?quote:Op maandag 22 maart 2004 12:54 schreef YourGuardian het volgende:
Deze jonge leerling gidsen staan onder direct toezicht van een ervaren gids, die hem begeleid om hem het vak te leren. Ook deze ervaren gids heeft een meester achter zich staan. En dan is er nog een soort ‘Hoofd gids’, of ook wel aartsengel genoemd, deze gids staat aan het hoofd van alle gidsen en heeft de uiteindelijke zeggenschap over hen.
misschien is eten "food for thought"?quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:21 schreef sweetgirly het volgende:
Ik bedenk me nu dat het feit dat ik ze juist vertrouwde, was omdat ze niets van mij wouden en mij tot niets dwongen. Bijvoorbeeld in een andere droom wat ik heb gehad, waren 2 superlieve mensen die op een gegeven moment mij allerlei lekkernijen voorschotelden. En ondanks dat ik ergens had onthouden (had ik denk een keer gelezen) en wist dat ik beter niet eten van anderen kan aannemen in dromen, bezweek ik en gaf ik toe. Terwijl ik at, veranderde zij dus in afschuwwekkende creeps.
Die obers waren ook oa met eten bezig, veel fruit en erg gezonde dingen (die creeps toverden allemaal zoete dingen en dingen waar je ogen groot van worden op tafel). De obers hadden zoiets van: 'als ze wilt, dan pakt ze wel', alsof ze merkten dat ik het (nog) liever niet heb. Gewoon respect over en weer was er, in waarde laten en heel natuurlijk eigenlijk allemaal.
De obers zorgden ook voor mensen (erg begaafde, wat chique, hoge mensen) die in een kleine, maar erg mooi gedeelte aan mijn huis vast zat, zaten, gescheiden door ramen. De obers liepen heen en weer tussen mijn en hun gedeelte via een deur. En af en toe keek ik naar hun, en dan ging ik weer verder met dingen die ik moest en wou doen in mijn droom. Maargoed, lang verhaal zo, blijf ook gewoon verder uitleggen zo lol.
Na het lezen van jouw post beetje stil is, bizar, erg bizar. Heeft me nog meer aan het denken geslagen. Bedankt zeg voor je inzicht!quote:Op woensdag 24 maart 2004 23:03 schreef The_Shining het volgende:
[..]
misschien is eten "food for thought"?
wat willen niet-lichamelijke geesten van jou? Nieuwe gedachtes, nieuwe inspiratie die jij maakt door dagelijks te leven... nieuwe gedachtes gebaseerd op ervaringen, die jij ervaart. Die obers hebben zelf ook ervaringen die zij aan jou aanbieden, zij bieden hun wijsheid aan jou (te herkennen aan het gezonde aspect). Waar groei "jij" van? Nieuwe inspiratie, kennis - wijsheid waardoor jouw geest groeit. Een weergave van een brok informatie kan alles hebben, een boek die je kan lezen of meer "onbewust" - een appel die je kan eten. Als informatie in de vorm van eten verschijnt wat in je mond verdwijnt betekend dat dat die kennis op dat moment van je ontwikkeling nog uit jouw zichtsveld is (je onbewuste dus). Informatie kan ook bv. symbolisch worden weergegeven als een glas water (snel opgenomen door de maag, het onbewuste).
Wow, diep!quote:dus jouw ideeën, vormen inspiratie voor de "chique" mensen (kan al raden waarom), jij hebt met je gidsen afgesproken dat die mensen van jouw inspiratie mogen genieten
![]()
Graag gedaanquote:Op donderdag 25 maart 2004 20:32 schreef psiii het volgende:
YG allereerst wil ik je bedanken voor deze cursus![]()
Ha, eigenlijk doe je het allemaal zelf, in ffeite komt alles vanuit jou eigen geest, maar je zou je dan wel af kunnen gaan vragen uit wat of wie die geest bestaat, ik denk dat je als mens een hele verzameling personen bent, geestelijk sleur je zo veel energie met je mee, een hele family aan geestelijke bewustzijnsvormen die letterlijk aan jou verbonden zijn. Ze zijn ook jou, het leuke is dat deze hele verzameling persoonlijkheden allemaal met jou interactie aan kunnen gaan, het is immer een wisselwerking, het is nooit een eenrichting verkeer. Deze persoolijkheden hebben de meest uiteen lopende beroepen. Je presenteerd je hier op aarde op een fysieke manier, jou uiterlijk is vorm gegeven door de som van alle ervaringen in alle levens opgedaan. Al deze levens sleep je met je mee. De kennis die jij ontvangt is altijd kennis die in jezelf besloten ligt. je kunt er via het channelen met die verschillende ikken communiceren. Het leuke van dit channelen is dat er ikken aan de lijn kunnen komen waar je jezelf niet bewust van bent geweest.quote:Maar wat ik me dan nu nog steeds afvraag is of ik het niet (al dan niet onbewust) zelf doe...
quote:Ik ga in ieder geval verder met proberen
heee Manke, je laat weer even van je horen, leukquote:Op zaterdag 27 maart 2004 13:16 schreef Manke het volgende:
dit is misschien wel interessant voor jullie:
http://home.zonnet.nl/paranormalestemmen/evp.htm > praten met overledenen/gidsen dmv een radio
echt of niet??
probeer het uit en oordeel zelf
hier een artikel van skepsis hierover:
http://www.skepsis.nl/bandstemmen.html
Hoi Kelseyquote:Op zondag 28 maart 2004 20:40 schreef kelsey het volgende:
hoi manke
dieren hebben een zesde zintuig en vangen daar sneller het onverklaarbare mee op als mensen vaak kan je aan een dier al merken of er nog iets of iemaand in de buurt is .
en wat iq en eq betreft ook mensen met een laag iq en eq kunnen paranormaal begaafd zijn ook voor hen geld dat zij vaak een kanaal of tunnel zijn voor het onverklaarbare.
mijn zoon is namelijk meervoudig gehandicapt met een zeer laag iq en eq maar hij heeft ook al het nodige op paranormaal gebied mee gemaakt zoals hij zelf zo mooi zei
; ik zie een meneer in zwart en een mooi klein meisje in heel mooi licht maar ik kan ze niet aanraken.
du conclusie mensen en dieren met een laag iq en eq kunnen ook meer dan men dekt.
groetjes kelsey .
mijn favoriete bezigheid is communiceren, ik noem het "zieltjespraat" - dan ga ik in gedachten naar een bepaalde ziel en stel die vragen...quote:Op woensdag 31 maart 2004 10:25 schreef YourGuardian het volgende:
En wat betreft de virussen, dolfijnen en Dhr Hawkins…Tja die Dhr. Hawkins is er een is het niet??
Mooi beschreven. En owzo waar. Het is absoluut een feit dat wanneer je je focust op het positieve je het negatieve hiermee kunt "overrulen". Uiteindelijk verdwijnen alle " donkere wolkjes" alsof ze niet hebben bestaan. Dit is nu de kracht van je gedachten en van je ziel ofwel je gehele menszijn!!!quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:20 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Over die "trillingen" - iets waar misschien sommige lezers iets aan hebben. Ik had vroeger echt een "kraterkop", vol met acné. Iedere dag keek ik in de spiegel en vervloekte mezelf en die puistjes. Wat ik niet begreep is dat ik juist met mijn gedachte zo'n "wolkje" maakte geladen met negativiteit en die op de cellen van mijn huid stuurde waardoor het probleem alleen maar erger werd, juist door dat wolkje beschadigde ik mijn huidcellen. Iedere dag weer opnieuw.
Op een moment besloot ik voor mezelf dat uiterlijk niets uitmaakt (dat was de les die ik mezelf wilde leren) en besteedde ik gewoon geen aandacht meer aan mijn puistjes en stopte met mijn geld uitgeven aan clearasil. Ong. 2 weken later waren de meeste puistjes als sneeuw voor de zon verdwenen. Heel soms heb ik er nog wel eentje, maar die geef ik dan "reiki" - positieve gedachten.
probeer eens een "synthese" van de positieve en negatieve gedachten, die heffen elkaar dan ahw op en integreren tegelijkertijd, dat is best sterk spulquote:Op woensdag 31 maart 2004 12:32 schreef Syl68 het volgende:
Mooi beschreven. En owzo waar. Het is absoluut een feit dat wanneer je je focust op het positieve je het negatieve hiermee kunt "overrulen". Uiteindelijk verdwijnen alle " donkere wolkjes" alsof ze niet hebben bestaan. Dit is nu de kracht van je gedachten en van je ziel ofwel je gehele menszijn!!!
dat weet ik, ik heb in den treure gekeken op een biologische manier wat puistjes zijn. Eerst had ik clearasil, daarna gewoon pure zeep en uiteindelijk alleen (lauw: koud%warm) water. En dat water straalde ik onbewust in door de overtuigende gedachte dat het heldere (pure) water mijn huid zou zuiveren. Ik postte het meer uit makkelijkheid.quote:effe offtopic: Clearasil ik ook niet zo'n goed product om puistjes mee te bestrijden, je huid wordt er droog van en gaat uiteindelijk kapot waardoor er nieuwe bacterieen ontstaan
Herkenbaarquote:Op woensdag 31 maart 2004 12:20 schreef The_Shining het volgende:
Over die "trillingen" - iets waar misschien sommige lezers iets aan hebben. Ik had vroeger echt een "kraterkop", vol met acné. Iedere dag keek ik in de spiegel en vervloekte mezelf en die puistjes. Wat ik niet begreep is dat ik juist met mijn gedachte zo'n "wolkje" maakte geladen met negativiteit en die op de cellen van mijn huid stuurde waardoor het probleem alleen maar erger werd, juist door dat wolkje beschadigde ik mijn huidcellen. Iedere dag weer opnieuw.
Op een moment besloot ik voor mezelf dat uiterlijk niets uitmaakt (dat was de les die ik mezelf wilde leren) en besteedde ik gewoon geen aandacht meer aan mijn puistjes en stopte met mijn geld uitgeven aan clearasil. Ong. 2 weken later waren de meeste puistjes als sneeuw voor de zon verdwenen. Heel soms heb ik er nog wel eentje, maar die geef ik dan "reiki" - positieve gedachten.
Volgens my benadert "ervaren" en "herinneren" beter de waarheid...quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:20 schreef The_Shining het volgende:
mijn gidsen hebben me geleerd dat iedereen (alles) zelf kiest voor situaties met een reden (les om te leren en daardoor te groeien)
eensch,quote:Op woensdag 31 maart 2004 13:34 schreef Barbamama het volgende:
Volgens my benadert "ervaren" en "herinneren" beter de waarheid...
Elocypquote:Op woensdag 31 maart 2004 22:51 schreef Elocyp het volgende:
Ik hou er nooit van om lange topics te lezen maar deze was zeker de moeite waardMaar wat voor soort dingen zou ik nou kunnen vragen en wat ook weer niet?
"Beste Gidsen,quote:Op donderdag 1 april 2004 22:08 schreef YourGuardian het volgende:
Wat zou je graag willen vragen ?? In principe kun je alles vragen, je moet alleen goed bij jezelf nagaan waarom je die vraag stelt.
Ja in die richting zat ik ook te denkenquote:Op donderdag 1 april 2004 22:26 schreef The_Shining het volgende:
[..]
"Beste Gidsen,
Waarom stel ik deze vraag?"
let overdag goed op als je jezelf iets afvraagt, neem desnoods een notitieboekje mee en schrijf je vraag meteen op zodat je hem later kan stellen.quote:Op vrijdag 2 april 2004 00:30 schreef Elocyp het volgende:
Ja in die richting zat ik ook te denkenNee, maar het lijkt me gewoon leuk/interresant om te doen alleen dan zit ik daar zonder dat ik weet wat ik moet vragen.
De laatste tijd, nu na jaren schrijven ben ik er ook op overgegaan om direct via de pc te schrijven, maar ik bemerk wel grote veranderingen. Het kost je inderdaad veel tijd allemaal, eerst op papier en dan digitaliseren. Maar je hebt op papier veel meer fysiek contact, je voelt dat je hand bewogen wordt en dit gevoel heb je met de pc niet. Tevens is de pc heel erg 'verneukeratief', want via het schrift is het zo, dat wanneer je denk dat ze het volgende gaan schrijven, doordat je dat op het moment denkt, dat niet zo kan zijn. dus gidsen kunnen dingen schrijven welke je totaal niet zou verwachten. dat komt doordat ze een betere controle hebben over jou hand en als het ware jou vooropgestelde gedachte kunnen 'omzeilen' Je voeld dan ook een grote weerstand wanneer je zelf iets denkt en jou gidsen schrijven wat anders, da's een heel apart gevoel. Dat is voor veel mensen ook een 'bewijs' dat ze het niet zelf schrijven.quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:03 schreef Semjase het volgende:
Ik moet de laatste cursusdelen nog doen (nog geen tijd voor gehad), maar ik vroeg me af of je een gids ook gewoon op de pc kan laten tikken, in plaats van schrijven met pen en papier? Typen lijkt mij een stuk sneller, en is ook wat beter leesbaarder
Just wondering
Dit gaat me nog even te snel; als meerdere mensen op een bepaalde plek zijn en allemaal ziek worden door een virus, zouden ze er dus allemaal (onbewust) voor gekozen hebben om daarheen te gaan en dat virus op te lopen?quote:Een virus blijkt er ALTIJD op uitnodiging te zijn van zijn gastheer. Deze heeft zijn geest onbewust of bewust opengesteld voor dit virus, je heet een virus altijd ZELF welkom. Een virus zal nooit tegen jou zin op de koffie komen. Da’s toch gek he? Mensen hebben zo een bekrompen kijk op hun omgeving, iets wat schijnbaar slecht is in onze ogen is eigenlijk iets goeds..
Ha, ik kan me helemaal voorstellen dat sommige zaken echt alle begrip te boven gaat, maar je moet niet vergeten dat niets voor niets is. Alles binnen dit universum heeft een doel, er is werkelijk NIETS zonder doel. Het 'probleem' met veel mensen tegenwoordig is dat vele slechts een detail van het grote geheel zien, wanneer ze zich focussen op een detail, verliezen ze het zicht op het geheel, wanneer gefocust wordt op het geheel zijn mensen in staat het geheel te overzien en wanneer men daar toe in staat is, ziet men het verband tussen alle dingen.quote:Ik heb hieronder nog een vraagje over een stuk wat je geschreven hebt.
Dit gaat me nog even te snel; als meerdere mensen op een bepaalde plek zijn en allemaal ziek worden door een virus, zouden ze er dus allemaal (onbewust) voor gekozen hebben om daarheen te gaan en dat virus op te lopen?
quote:Op dinsdag 13 april 2004 13:10 schreef YourGuardian het volgende:
... Ik wist van te voren dat ik ziek zou worden, dit vloeide voor uit een wens om eens lekker een paar weken thuis te zitten en uit te rusten, zonder daarvoor vakantiedagen te hoeven inleveren. tevens had ik een wens om mijn lichaam weer eens te zuiveren van alle shit die ik in de winter had verzameld. Prompt kreeg ik een kaakholteonsteking, waardoor ik genoodzaakt was een antibioticakuur te slikken....ondanks de kaakholteontstekening waren het twee heerlijke weken waarin ik mezelf weer eens heerlijk heb verwend met rust. Ik voel me weer als herboren....
Klopt!quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:50 schreef Nature het volgende:
Aha, dus als ik het goed begrijp zijn de natuur en alle gedachten/acties van de mensheid één samenwerkend geheel, of zit ik nu verkeerd te denken?
Het plaatje is een afbeelding van de Maya's. Het verbeeld de zogenaamde Hunab Ku.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:49 schreef Nature het volgende:
Het klinkt wel logisch maar ik denk er nog veel over na
Offtopic: Waar heb je dat logo onder je naam trouwens vandaan?
Eek! Wat een verhaal!quote:Op zondag 18 april 2004 21:51 schreef YourGuardian het volgende:
.... De enige dimensie ervan, lengte, verdween in de niet- bestaande breedte en hoogte, en zette het proces van kosmische evolutie in beweging in bestaansgebieden die zo spiritueel zijn dat alleen het oog van de mysticus het zou kunnen waarnemen. De ruimte was niet, want er was niets om haar te bevatten. De tijd was niet, want er waren geen gebeurtenissen om hem in te verdelen. Er was alleen de onbegrijpelijke godheid Hunab Ku, die doordrong tot het Hart van de Hemel dat zeven eeuwigheden had gesluimerd. Dan door de kracht van zijn woord doortrilde Hunab Ku het Hart van de Hemel. Toen het Hart van de Hemel uit zijn droomloze slaap ontwaakte, emaneerde het de God Zeven, de kosmische demiurgus, de schepper, één in essentie, zeven in manifestatie.
Dit is wel een juiste omschrijving van mijn usericon....
Liefde en licht sturen is altijd prachtig en lievvvquote:Op maandag 26 april 2004 11:51 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
YG:
Even een korte reactie.
(Half boek![]()
)
Veel success nog verder en veel universele liefde toegewenst. net zoals ieder ander trouwens.Ik neem aan dat je dat niet verkeerd opvat natuurlijk.
Ik ben het helemaal met EGC eens!!quote:Op maandag 26 april 2004 13:55 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:
[..]
Liefde en licht sturen is altijd prachtig en lievvvDe intentie erachter wordt zeker wel gevoeld
Dus geen zorgen!
Korte reactie???? je past je wel goed aan de TS aan!!!quote:Op maandag 26 april 2004 11:51 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
YG:
Even een korte reactie.
Dank jequote:Allereerst wil ik je veel success wensen met je verdere schrijfervaringen!
Soms ontkom je er niet aan, het één staat in verbinding met het ander...quote:Ik wilde even een klein, beetje offtopic.
Met die kip zeker!!quote:stel nou ik hou ervan om in mijn fantasieën kippen te peneteren (haha sorry, die vraag zat in een test die ik laatst deed en waar ik een hele discussie over had gehad met iemand)
Dankje voor je reactie!quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:51 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
Ik zat je ook maar een beetje te dollen, ik moest hartelijk lachen om jou voorbeeld, daarom ging ik er mee verder!quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:19 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
[..]
Dat van die kip was maar een voorbeeldje, zelf heb ik geen erotische gevoelens bij het fantaseren over een kip,
Gezellig!quote:Ik zal het topic nog regelmatig doorlopen met veel interesse dus je zal me vast nog wel tegen komen!
Welke ik zeer interessante boeken vond, waren de boeken van Barbara Marciniak...Dit zijn geschannelde boeken, deze geven jou een zeer interessante kijk op de werkelijkheid, bezien door de ogen van eniteiten...quote:Op woensdag 28 april 2004 17:23 schreef Nature het volgende:
Ook effe off-topicKunnen jullie wat titels van boeken plaatsen die hier over gaan? Over de visie op de werkelijkheid, evt. ook over de geestenwereld als daar goeie boeken over bestaan..
het werkt ook met een tekentablet en photoshop btwquote:Op maandag 3 mei 2004 16:00 schreef YourGuardian het volgende:
Leuke oefening voor iedereen! Dit kan even tussendoor, op school, op je werk, of waar dan ook.
Je kunt door jou Gidsen een tekeningetje laten maken!
Het enige dat je nodig hebt is een pen en papier.
ik heb nog niets gelezen over de risico's. het lijkt mij dat je, net als met bijv. glaasje draaien, de boel openzet voor "whatever" er aan de andere kant is. hoe zit dat met deze methode? zijn er geen risico's, zijn de risico's hetzelfde, of zijn ze anders, of ... ?quote:Op zondag 14 maart 2004 22:37 schreef YourGuardian het volgende:
Beste Vrinden![]()
Automatisch schrift...ook wel channeling genoemd, een fysieke manier om contact te verkrijgen met de wereld van de Gidsen...Een mooie manier...een handige manier...en nog mooier, het is vrijwel voor iedereen die open staat voor zichzelf, weggelegd.
-knip-
Ja, ik ken dat.quote:Op dinsdag 13 april 2004 13:10 schreef YourGuardian het volgende:
Ik ben in staat mezelf LETTERLIJK ziek te maken puur door mezelf te focussen op een bepaald doel.
Zo ben ik een enkele weken geleden geveld geweest door een kaakholte ontsteking. Ik wist van te voren dat ik ziek zou worden, dit vloeide voor uit een wens om eens lekker een paar weken thuis te zitten en uit te rusten, zonder daarvoor vakantiedagen te hoeven inleveren. tevens had ik een wens om mijn lichaam weer eens te zuiveren van alle shit die ik in de winter had verzameld. Promt kreeg ik een kaakholteonstaeking, waardoor ik genoodzaakt was een antibiotikakuur te slikken....ondanks de kaakholteontstekening waren het twee heerlijke weken waarin ik mezelf weer eens heerlijk heb verwent met rust. Ik voel me weer als herboren....
Waar ligt hier in het zwaartepunt? Ben je meer sceptisch, of ben je meer open, daar moet je voor jezelf heel eerlijk in zijn. Wanneer je meer naar de sceptische kant neigt zou je jezelf af kunnen vragen waarom je sceptisch bent. Sceptisch zijn heeft met argwaan te maken, argwaan heeft met een gebrek aan vertrouwen te maken. Natuurlijk is een gezonde dosis argwaan op zijn plek, dit is nodig om jou onderscheidingsvermogen te ontwikkelen, maar kijk eens heel kritisch naar jezelf en schat bij jezelf in welke de overhand heeft.quote:zelf ben ik echter nogal nuchter op dit gebied en ik geloof zoiets meestal pas in zijn geheel als ik het zelf heb meegemaakt om het zo maar te zeggen,………. maar tegelijkertijd sta ik er heel erg open voor dit soort dingen…..
Hi Alicey,quote:Op woensdag 9 juni 2004 09:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
ik heb nog niets gelezen over de risico's. het lijkt mij dat je, net als met bijv. glaasje draaien, de boel openzet voor "whatever" er aan de andere kant is. hoe zit dat met deze methode? zijn er geen risico's, zijn de risico's hetzelfde, of zijn ze anders, of ... ?
Kan hoor, iedereen ontwikkeld op zijn/haar eigen unieke manier contact te leggen met het hogere aspect van jezelf. Ikzelf ben heldervoelend/wetend/horend maar gebruik het schrift als een soort geheugensteuntje en tevens is het heerlijk de energie te voelen die je in de regel meekrijgt wanneer je schrijft, tevens gebruik ik het schrift meer om van alles te weten te komen over het wel en wee van het universum en andere ingewikkelde dingetjes, die ik vervolgens weer probeer te staven met wetenschappelijk ingestelde onderzoeken e.d. Het kan een heel handig hulpmiddel zijn op jou (direct) de juiste weg te wijzen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:26 schreef totsy het volgende:
Yourguardian ,
Kan het zijn als je heldervoelend bent, dat dan het automatisch schrijven niet gaat ? omdat je al een gave hebt, en er geen andere bij kunt krijgen bijv ...
Een vriend van mj is op een bepaalde dag plots beginnen schrijven , en bij mij lukt het niet , doch heb het nog niet zo vaak geprobeerd, hoor ....
![]()
Ja, het zit nu wel zo dat ik reeds lang bezig ben met door te lezen van allerlei boeken, al veel kennis had opgedaan , en die jongen die plots beginnen channelen is, heeft mijn steun gekregen, ik heb hem als het ware" begeleid "naar het spirituele pad door over de zelf opgedane kennis te spreken , anders zou het idd. missch wel gevaarlijk geworden zijn voor hem , want in den beginnen kwamen er entiteiten van alle slag op hem af, ...., want ik meen toch wel te moeten zeggen dat op de gevaren niet genoeg kan gewezen worden .quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:56 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
Kan hoor, iedereen ontwikkeld op zijn/haar eigen unieke manier contact te leggen met het hogere aspect van jezelf. Ikzelf ben heldervoelend/wetend/horend maar gebruik het schrift als een soort geheugensteuntje en tevens is het heerlijk de energie te voelen die je in de regel meekrijgt wanneer je schrijft, tevens gebruik ik het schrift meer om van alles te weten te komen over het wel en wee van het universum en andere ingewikkelde dingetjes, die ik vervolgens weer probeer te staven met wetenschappelijk ingestelde onderzoeken e.d. Het kan een heel handig hulpmiddel zijn op jou (direct) de juiste weg te wijzen.
In principe heb ik het ook niet nodig. Het kan idd een handig hulpmiddel zijn voor mensen die hun spirituele zoektocht beginnen, wanneer je een tijd schrijft ontwikkel je daar als het ware jou sensitieve vermogens mee en zal op den duur òf helder gaan denken, voelen, horen, dan heb je het schrift ook niet meer nodig....
Dit kan in jou geval ook van toepassing zijn, dat jou sensitieve vermogens dermate ontwikkeld zijn dat het schrift als het ware voor jou onbewuste een 'achterlijke' uiting is van het hogere en daarom ook geen energie kan en of wil besteden aan het onder de knie krijgen ervan.
Er kunnen ook blokkades een rol spelen, de meest voorkomende is...ik wil graag schrijven.....maar ben toch eigenlijk wel een beetje bang....je gaat als het ware met zwetende vingertjes proberen te schrijven. Deze angst blokkeerd het schrift. Deze angst kan soms heel subtiel zijn....en er zorg voor dragen dat de pen niet begint te bewegen....
ik vind dit wel een beetje overdreven. ik heb vandaag een boek gekocht over channelen van je gidsen hogere zelf en ga er gewoon mee beginnenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:56 schreef totsy het volgende:
[..]
Er zijn echt mensen die hier niet mogen aan beginnen, geloof mij vrij !ook niet aan autom. schrift .
Channelen is een vak apart, ik ken vele zogenaamde channelaars die hun eigen zienswijze, hun beleving van de werkelijkheid, vermengen met hetgeen zij doorkrijgen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:04 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Trouwens ik las ergens in de Paravisie, dat wanneer je channelt, je emoties en ervaringen een te grote rol spelen bij de info verkrijgen. Wat vind jij daarvan Robert?
Ja ik wil dus al een tijdje schriftelijk contact met mijn gidsen kunnen maken. Heb zonet alle 8 de delen gelezen ik ga het morgen eens proberen. Maar toch, ik wil te snel.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:33 schreef Bastard het volgende:
Ik schop hem even omhoog, reuzeintressant topic die afgestoft mag worden.
Zijn er mensen die aan de hand van de uitleg van YG ook contact hebben weten te leggen met hun gids(en)?
Zo ja, vertel vertel! Hoe is het contact inmiddels met je gids, heb je het idee dat het je leven heeft verrijkt? Heeft het je kijk op dingen veranderd?
Zelf ben ik sinds een goede maand ook in contact met mijn hoofdgids, na een workshop AS (Automatisch Schrift) heb ik kennis mogen maken met haar.
Waar het in het begin stroef communiceren was, ik bedoel dan de letters niet duidelijk krijgen, of alleen korte woordjes schrijven, schrijven we nu bladzijde's achter elkaar vol in het schrift.
Persoonlijk vind ik het echt een superervaring om te mogen of kunnen schrijven met je gids, ze is voor mij echt een dierbare vriendin aan het worden waar ik bij kan komen voor tekst en uitleg, of een luisterend oor, of gewoon een beetje te grappen over dagelijkse zaken.
Ik heb haar inmiddels ook betrokken bij het geven van Reiki, ik bemerk dat de sessie dan krachtiger word, en zij vind het hartstikke leuk om te helpen.
Het zou leuk zijn om meerdere users hier te zien die ook in contact zijn gekomen met hun gids, en om te zien wat hun ervaringen zijn!
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:51 schreef DeHovenier het volgende:
Hoofdgids? Dus je hebt er meerdere
En waar ken je die gids van dan? Vorig leven ofzo
Sorry die vraag was voor mij bedoeld zeker?quote:
Dat afstemmen word je makkelijker in.. gaat steeds sneller. Nog geen 2 minuten denk ik.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:41 schreef Michielos het volgende:
hoelang duurt zo een sessie? ik kan me voorstellen dat het 15 minuten kan duren voordat je al geaard bent.
Je hebt wel meditatietechnieken waar je het mee op kan wekken maar die vergen evenveel danwel meer werk. Dan moet je eerst zover komen dat je kan visualiseren om een ruimte te creëren voor de ontmoeting.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:55 schreef DeHovenier het volgende:
Kan je op een andere manier in contact komen met je gids
Nee er is geen leeftijdsgrens zover mij bekend in ieder geval.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:41 schreef Gringoz het volgende:
Bastard ik begrijp wat je bedoelt maar in die tutorial vvan YG stond dat je eerst moet vragen om je wijsvinger op te tillen maarja.
Ik weet niet of ik echt contact heb gemaakt maar ik zag hem echt staan en begroette hem weetniet of het maar een verzinsel was van me brein of dat het echt was.
Ik zal wel nu opnieuw gaan mediteren en hem te vragen een letter op te schrijven
edit: btw ik ben 13 jaaris er een leeftijdsgrens ofzo dat je het dan pas kan doen?
edit2 : pff het lukt me echt niet hij heeft wel een vage A en B en C opgeschreven maar dan echt heel vaag ( en ik weetniet of hij dit deed of ik het deed om het me zelf te laten geloven :S ) ?
Hij bedoelt dat je 2 accounts hebt, 1 orginele en 1 kloon (met een andere naam), je 2e account (de kloon) is dan het account waarmee je in dit topic post zonder dat iemand je orginele account weet. Stukje veiligheidquote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:36 schreef garnifex het volgende:
kloon, hoe bedoel je kloon?
Hmm of na 8 jaar FOK word ik paranoia of er bestaan nog echt mensen met een first postquote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:36 schreef garnifex het volgende:
kloon, hoe bedoel je kloon?
Hoi Bastard,quote:Op zondag 11 januari 2009 15:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee er is geen leeftijdsgrens zover mij bekend in ieder geval.![]()
Eigenlijk heb je daar wel een goed punt denk ikquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:18 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Iedereen zijn ding natuurlijk, maar ik vond wel dat enige waarschuwing op dit vlak wel op zijn plaats is.
Jompels,
Slaapmeisje
Naar aanleiding van jou schrijven inderdaad wilde ik daar toch eens meer mee gaan doen, en dat gaat eigenlijk makkeliijker dan ik had gedachtquote:Op donderdag 26 februari 2009 19:48 schreef YG het volgende:
Cool, is dit topic weer nieuw leven ingeblazen..
Enne...Bastard, ik lees dat je kunt schrijven!! hartstikke goed!!
was voor mij een zeer leerzame tijd, echt ontzettend veel kennis opgedaan in een zeer snelle tijd, het was voor mij een soort quantumsprong in mijn spirituele groei.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Naar aanleiding van jou schrijven inderdaad wilde ik daar toch eens meer mee gaan doen, en dat gaat eigenlijk makkeliijker dan ik had gedacht
Ik schrijf nog steeds inderdaad, niet iedere dag meer.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:28 schreef Slaapmeisje het volgende:
Schrijf je nog steeds op die manier dan Bastard?
Op een gegeven moment ben ik er juist mee gestopt vanwege die overvloed aan positiviteit. Dat begon me echt de keel uit te hangen, op het irritante af was het wat mij betreft. Dat zie je ook als algemene tendens in de houding van mensen die zich spiritueel menen te noemen. Al dat gekus, geknuf en gekroel en kosmische liefde. Misschien ben ik er dan te nuchter voor om dat te accepteren ofzo. Het leven bestaat wat mij betreft uit zwart, wit en grijs en alle tinten ertussen. Dát maakt het leven juist zo boeiend. Just my 2 cents
Er is 1 weg, de weg van liefde. Liefde staat voor alles.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat zijn de belangrijkste boodschappen die de gidsen aan jullie hebben gegeven?
Wat is liefde?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
Er is 1 weg, de weg van liefde. Liefde staat voor alles.
Daar gaat het eigenlijk altijd om als er een boodschap wordt gegeven. En wat ik er verder van heb geleerd en eigenlijk ook wist, alles gebeurt met een rede in je leven. Natuurlijk gebeuren er ook onvoorziene dingen maar de meeste dingen liggen op je pad met een bedoeling.
Wat voor moraalquote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat is liefde?
Wat voor moraal heb je van je gidsen geleerd dus eigenlijk.
Ja, moraal als in grenzen van wat wel en niet oke is.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat voor moraal![]()
Er word niks opgelegd, ze zeggen niet "je moet dit doen" "zo gaan denken" ik MOET helemaal niks, er is geen pushen ofzo. Hoewel ze me wel eens wijst als ik vraag naar een oplossing om geduldig te zijn, ik wil teveel in 1 keer en dan zegt zij "probeer het eens anders aan te passen" .. dan vraag ik, wat zou een goede aanpassing zijn? en dan zal ze iets zeggen "geduld opbrengen zou iets nieuws zijn voor je misschien" en daar heeft ze gelijk in
Niks moet, alles mag en ze proberen je bij te brengen dat de beweegrede om iets te doen uit liefde voor de ander zou moeten zijn.
Oh van alles dat ik denk "wat als ik 50 ben en.. blabla" of "was het maar alvast dan en dan want dan kan ik blabla" terwijl ik meer in het NU zou moeten leven omdat alles anders zo snel voorbij is zonder dat ik er van genoten heb. "Er is geen tijd, er is alleen nu wat belangrijk is"quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, moraal als in grenzen van wat wel en niet oke is.
Waarvan wil je bv teveel in 1 keer teveel?
Ok, opgejaagdheid dus, geen rust kunnen vinden. Ik heb daar vroeger ook wel last van gehad. Nu gelukkig niet meer.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:07 schreef Bastard het volgende:
[..]
Oh van alles dat ik denk "wat als ik 50 ben en.. blabla" of "was het maar alvast dan en dan want dan kan ik blabla" terwijl ik meer in het NU zou moeten leven omdat alles anders zo snel voorbij is zonder dat ik er van genoten heb. "Er is geen tijd, er is alleen nu wat belangrijk is"
Ik maak mij teveel druk om dingen die nog helemaal niet aan de orde komen, misschien helemaal nooit zullen zijn en dan loopt mjin hoofd helemaal over en vergeet ik het moment te zien. Zij laat mij dat wel eens zien.. niet met belerende vinger maar meer "het kan ook anders"
Nee, ben er nooit echt mee in aanraking gekomen.quote:Vraagje terug, heb je wel eens geschreven, geprobeerd? Waarom wel/niet?
Dat zou de eerste aanzet kunnen wezen! Verwacht niet meteen een heel duidelijk handschrift, het is een kriebeltje, een rondje wat maar blijft draaien of een lange streep.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:22 schreef Kroketvulling het volgende:
Ja, ouwe koeien ja. Maarreh, is er verder iemand nog weleens hiermee bezig geweest? Heb het een paar keer geprobeerd adh van deze online cursus hier. En ik krijg vooral gewoon tekeningetjes, en ik weet niet wat het betekent.
Probeer daarom je hoogstmogelijke gids te vragen, meestal is er een hoofdgids waar je als eerste contact mee krijgt, schrijf daar zeker een half jaar mee voordat je toelaat met andere te schrijven. En als zij gaan schrijven, is het altijd met toestemming van jouw hoofdgids die je in bescherming neemt.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:42 schreef Kroketvulling het volgende:
Thanks Bastard!Als ik vraag of ze mijn naam na kunnen schrijven gebeurt dat ook wel verrassend goed. Maar vaak zoals je zei inderdaad van die ronddraaiende kringetjes. Laatst werd er steeds zo'n lemniscaat getekend, heel veel naast elkaar. Aangezien dat hier zo'n symbool der balans werd genoemd vroeg ik me af of ze bedoelen dat ik meer in balans moet zijn of zo. Maar goed. Ben toch altijd wel op mijn hoede dat ik niet opeens een of andere "lagere" grapjas aan mijn arm krijg die allerlei shit gaat lopen uitkramen of zo. Ik bedoel, je kan toch niet snel echt zeker weten of datgene wat je doorkrijgt van een zuiver iemand is? Schrijf jij nog weleens Bastard?
Haha, da's inderdaad "toevallig"! Okee, ik zal de volgende keer er expliciet bij vermelden dat ik met de hoofdgids, en dan wel alleen met de hoofdgids wil communiceren. Trouwens, voordat jij begint, loop jij dan ook die oefeningetjes langs die beschreven waren hier in de cursus, of gebruik jij andere methodes?quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:52 schreef Bastard het volgende:
[..]
Probeer daarom je hoogstmogelijke gids te vragen, meestal is er een hoofdgids waar je als eerste contact mee krijgt, schrijf daar zeker een half jaar mee voordat je toelaat met andere te schrijven. En als zij gaan schrijven, is het altijd met toestemming van jouw hoofdgids die je in bescherming neemt.
Helaas de laatste tijd zeer zeer druk waardoor ik niet het moment kan vinden om eens rustig te schrijven. stom toevallig zit ik de hele middag te denken aan het schrijven, en kom jij met deze topickick. Ik was al van plan om er vanavond weer tijd voor te maken
On-line cursus automatisch schriftquote:Op maandag 18 oktober 2010 16:23 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Haha, da's inderdaad "toevallig"! Okee, ik zal de volgende keer er expliciet bij vermelden dat ik met de hoofdgids, en dan wel alleen met de hoofdgids wil communiceren. Trouwens, voordat jij begint, loop jij dan ook die oefeningetjes langs die beschreven waren hier in de cursus, of gebruik jij andere methodes?
bronquote:Het is nu al meer dan twintig jaar geleden, maar soms denk ik er nog aan. Ik logeerde bij Annet, een vriendin, met wie ik samen aan de PABO studeerde.
'Geloof jij in geesten?' vraagt ze. Ik haal mijn schouders op. 'Niet echt,' zeg ik. Ze lacht. 'Dan zal ik je eens wat laten zien.' Ze pakt een map uit de kast en legt hem op tafel. Uit de map haalt ze een tekening en legt hem voor mij neer. 'Kijk hier maar eens naar,' zegt ze. Ik zie een heleboel kriebellijntjes die samen een gezicht vormen. 'Wat heeft dat met geesten te maken?' vraag ik.
'Dat is het gezicht van mijn zus,' zegt ze. 'Ze woont in Berlijn.' Als ik haar nog steeds met opgetrokken wenkbrauwen aankijk, vertelt ze verder. 'Die tekening heb ik gemaakt met m'n ogen dicht,' legt ze uit.
'Dat is knap', zeg ik, 'maar nu weet ik nog steeds niet wat dit met geesten te maken heeft.' Mijn studiegenoot gaat er eens goed voor zitten. Ze buigt zich naar mij toe. 'Soms', zegt ze zacht, 'pak ik een vel papier en een potlood. Dan sluit ik mijn ogen, zet het potlood op papier en stel een vraag. Na een tijdje begint het potlood dan vanzelf te bewegen, zonder dat ik het stuur. Meestal komen er losse woorden, soms zinnen,' vertelt ze. 'De laatste keer kwam deze tekening.'
Er loopt een rilling over mijn rug. 'En dat doet een geest?' vraag ik. Ze knikt. 'Toen ik deze tekening zag, heb ik direct mijn zus gebeld en haar hier over verteld. Ze zei dat ze heimwee had en heel veel aan mij had gedacht.' Annet pakt een ander blad uit de map. 'Kijk, hier zijn antwoorden op vragen, die ik heb gesteld.' In bijna onleesbaar gekrabbel staan een aantal woorden op het papier. 'Ik stelde vragen waar alleen mijn moeder het antwoord op wist,' zegt Annet. 'Later heb ik die zelfde vragen aan mijn moeder gesteld. Ze gaf dezelfde antwoorden.' Ze kan me niet overtuigen. 'Volgens mij wordt je hand onbewust door de hersenen aangestuurd,' zeg ik.
'Hoe kan het dan dat die antwoorden kloppen?' zegt Annet. Ik haal mijn schouders op. 'Misschien wist je het antwoord wel, maar was je het vergeten?'
Het verhaal van Annet blijft me de dagen daarna bezig houden. Stel nou dat het klopt wat ze vertelt. Ik besluit het zelf uit te proberen. Met een kladblok op mijn schoot neem ik plaats op mijn bed. Ik zet mijn hoofdkussen rechtop tegen de muur en leun er tegenaan. Ik zucht diep, ontspan me, zet het potlood op het papier en sluit mijn ogen. Wat zal ik vragen? Het moet iets zijn dat ik niet weet, maar wat ik wel kan vragen aan iemand die het wel weet. Er borrelt een vraag in mij op. Wanneer is de jongste broer van mijn vader gestorven? Ik weet alleen dat hij jong was, toen hij stierf, maar verder niets. Ik blijf stil zitten en herhaal de vraag een paar keer in mijn hoofd. Een hele tijd gebeurt er niets. Dan ineens voel ik mijn hand bewegen. Langzaam schuift het potlood over het papier. Ik knijp mijn ogen stijf dicht en houd mijn adem in. Een minuut later staat het potlood weer stil. Ik open mijn ogen. Op het papier staat een jaartal: 1960
'Pap, wanneer is jouw jongste broer eigenlijk overleden?' vraag ik die avond.
'Dat was in 1962...,' begint hij te vertellen. Ik zucht al van opluchting voordat mijn vader is uitgesproken. 'Maar voor hem hield het plezier in het leven op, toen hij in 1960 ernstig ziek werd.'
Ik heb nooit meer geprobeerd om een geest een vraag te stellen.
ja dat vind ik nou ook!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:30 schreef nokwanda het volgende:
Alleen zoooo jammer dat we Your Guardian hier nooit meer zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |