abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18081140
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 10:25 schreef YourGuardian het volgende:
En wat betreft de virussen, dolfijnen en Dhr Hawkins…Tja die Dhr. Hawkins is er een is het niet??
mijn favoriete bezigheid is communiceren, ik noem het "zieltjespraat" - dan ga ik in gedachten naar een bepaalde ziel en stel die vragen...

mijn gidsen hebben me geleerd dat iedereen (alles) zelf kiest voor situaties met een reden (les om te leren en daardoor te groeien)

Wat ik van Stephen Hawking denk is dat hij voor dit leven de keuze maakte om gebonden te zijn aan zijn rolstoel. Zijn geest is in staat onvoorstelbaar grote concepten te bevatten en dat kan alleen als je geest razendsnel is. Als je in een "normaal" lichaam wordt geboren maak je andere keuzes met die snelle geest dan in een rolstoel. Had hij daarvoor gekozen was hij waarschijnlijk zoals zoveel Westerse mensen erg gehaast geweest, zou hij niet stil kunnen zitten en continu zijn behoeftes achterna rennen die hij bedenkt met zijn geest, ervaringen achterna jagen. Die behoeftes heeft hij niet als hij in een rolstoel zit, omdat hij daar niet aan denkt, hij beseft dat hij nu eenmaal bepaalde dingen niet zou kunnen die een ander wel kan (dat besef eigen maken(overkomen met de geest) is ook een waardevolle ervaring en kan alleen ervaren worden door mensen met een sterke geest imho). Hij is in staat veel van zijn aandacht te besteden aan hetgeen hij hiervoor op aarde is, het uitwerken van complexe quantummechanica, orde scheppen in de chaos. Voor zo'n "offer" heb ik enorm veel respect. Hij is van zo'n gecompliceerde/expanderende vibratie dat zijn aardse lichaam het nog niet aankan, hij heeft zelfs een computer nodig om zijn trillingen om te zetten in voor ons hoorbare klanken. Dat hij koos om dit tijdstip te incarneren, had hij gewacht (hypothetisch gezien) dan had de mensheid een enorme vooruitgang gemist en konden andere zielen niet incarneren maar had hij misschien wel een "normaal" lichaam kunnen kiezen omdat er dan minder afleidingen zouden bestaan in de wereld.

Over die "trillingen" - iets waar misschien sommige lezers iets aan hebben. Ik had vroeger echt een "kraterkop", vol met acné. Iedere dag keek ik in de spiegel en vervloekte mezelf en die puistjes. Wat ik niet begreep is dat ik juist met mijn gedachte zo'n "wolkje" maakte geladen met negativiteit en die op de cellen van mijn huid stuurde waardoor het probleem alleen maar erger werd, juist door dat wolkje beschadigde ik mijn huidcellen. Iedere dag weer opnieuw.

Op een moment besloot ik voor mezelf dat uiterlijk niets uitmaakt (dat was de les die ik mezelf wilde leren) en besteedde ik gewoon geen aandacht meer aan mijn puistjes en stopte met mijn geld uitgeven aan clearasil. Ong. 2 weken later waren de meeste puistjes als sneeuw voor de zon verdwenen. Heel soms heb ik er nog wel eentje, maar die geef ik dan "reiki" - positieve gedachten.
pi_18081364
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 12:20 schreef The_Shining het volgende:

[..]
Over die "trillingen" - iets waar misschien sommige lezers iets aan hebben. Ik had vroeger echt een "kraterkop", vol met acné. Iedere dag keek ik in de spiegel en vervloekte mezelf en die puistjes. Wat ik niet begreep is dat ik juist met mijn gedachte zo'n "wolkje" maakte geladen met negativiteit en die op de cellen van mijn huid stuurde waardoor het probleem alleen maar erger werd, juist door dat wolkje beschadigde ik mijn huidcellen. Iedere dag weer opnieuw.

Op een moment besloot ik voor mezelf dat uiterlijk niets uitmaakt (dat was de les die ik mezelf wilde leren) en besteedde ik gewoon geen aandacht meer aan mijn puistjes en stopte met mijn geld uitgeven aan clearasil. Ong. 2 weken later waren de meeste puistjes als sneeuw voor de zon verdwenen. Heel soms heb ik er nog wel eentje, maar die geef ik dan "reiki" - positieve gedachten.
Mooi beschreven. En owzo waar. Het is absoluut een feit dat wanneer je je focust op het positieve je het negatieve hiermee kunt "overrulen". Uiteindelijk verdwijnen alle " donkere wolkjes" alsof ze niet hebben bestaan. Dit is nu de kracht van je gedachten en van je ziel ofwel je gehele menszijn!!!

effe offtopic: Clearasil ik ook niet zo'n goed product om puistjes mee te bestrijden, je huid wordt er droog van en gaat uiteindelijk kapot waardoor er nieuwe bacterieen ontstaan
pi_18081787
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 12:32 schreef Syl68 het volgende:
Mooi beschreven. En owzo waar. Het is absoluut een feit dat wanneer je je focust op het positieve je het negatieve hiermee kunt "overrulen". Uiteindelijk verdwijnen alle " donkere wolkjes" alsof ze niet hebben bestaan. Dit is nu de kracht van je gedachten en van je ziel ofwel je gehele menszijn!!!
probeer eens een "synthese" van de positieve en negatieve gedachten, die heffen elkaar dan ahw op en integreren tegelijkertijd, dat is best sterk spul
moet je natuurlijk niet bang zijn voor het donker
quote:
effe offtopic: Clearasil ik ook niet zo'n goed product om puistjes mee te bestrijden, je huid wordt er droog van en gaat uiteindelijk kapot waardoor er nieuwe bacterieen ontstaan
dat weet ik, ik heb in den treure gekeken op een biologische manier wat puistjes zijn. Eerst had ik clearasil, daarna gewoon pure zeep en uiteindelijk alleen (lauw: koud%warm) water. En dat water straalde ik onbewust in door de overtuigende gedachte dat het heldere (pure) water mijn huid zou zuiveren. Ik postte het meer uit makkelijkheid.
pi_18081909
quote:

Herkenbaar . Ik had vroeger wel eens van die vervelende bultjes op mijn lip. Een soort koortslip, zeg maar. En als ik ze voelde opkomen schoot ik meteen in de aargh: "ow jee, weer een en als-ie maar niet doorzet en ik zie er niet uit..." en inderdaad, dan liep ik er weken mee.

Nu besluit ik, als ik zo'n bult voel opkomen, dat-ie niet handig is en negeer ik hem. Ik heb nooit meer bultjes gehad .
pi_18082654
quote:
mijn gidsen hebben me geleerd dat iedereen (alles) zelf kiest voor situaties met een reden (les om te leren en daardoor te groeien)
Volgens my benadert "ervaren" en "herinneren" beter de waarheid...
pi_18082957
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 13:34 schreef Barbamama het volgende:
Volgens my benadert "ervaren" en "herinneren" beter de waarheid...
eensch,
herinneren --> ervaren --> leren = eigen maken/integreren (recyclen)
gidsen als geheugensteuntjes dan
pi_18095286
Ik hou er nooit van om lange topics te lezen maar deze was zeker de moeite waard Maar wat voor soort dingen zou ik nou kunnen vragen en wat ook weer niet?
Learn the rules and break them.
pi_18118842
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 22:51 schreef Elocyp het volgende:
Ik hou er nooit van om lange topics te lezen maar deze was zeker de moeite waard Maar wat voor soort dingen zou ik nou kunnen vragen en wat ook weer niet?
Elocyp

Wat zou je graag willen vragen ?? In principe kun je alles vragen, je moet alleen goed bij jezelf nagaan waarom je die vraag stelt.

Het is maar net hoe je het schrift wil gaan gebruiken en waarvoor en om welke reden. Aan jou de keuze......
pi_18119410
quote:
Op donderdag 1 april 2004 22:08 schreef YourGuardian het volgende:
Wat zou je graag willen vragen ?? In principe kun je alles vragen, je moet alleen goed bij jezelf nagaan waarom je die vraag stelt.
"Beste Gidsen,

Waarom stel ik deze vraag?"

pi_18122336
quote:
Op donderdag 1 april 2004 22:26 schreef The_Shining het volgende:

[..]

"Beste Gidsen,

Waarom stel ik deze vraag?"

Ja in die richting zat ik ook te denken Nee, maar het lijkt me gewoon leuk/interresant om te doen alleen dan zit ik daar zonder dat ik weet wat ik moet vragen.
Learn the rules and break them.
pi_18129110
Ik moet de laatste cursusdelen nog doen (nog geen tijd voor gehad), maar ik vroeg me af of je een gids ook gewoon op de pc kan laten tikken, in plaats van schrijven met pen en papier? Typen lijkt mij een stuk sneller, en is ook wat beter leesbaarder

Just wondering
pi_18133092
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 00:30 schreef Elocyp het volgende:
Ja in die richting zat ik ook te denken Nee, maar het lijkt me gewoon leuk/interresant om te doen alleen dan zit ik daar zonder dat ik weet wat ik moet vragen.
let overdag goed op als je jezelf iets afvraagt, neem desnoods een notitieboekje mee en schrijf je vraag meteen op zodat je hem later kan stellen.
pi_18147374
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 13:03 schreef Semjase het volgende:
Ik moet de laatste cursusdelen nog doen (nog geen tijd voor gehad), maar ik vroeg me af of je een gids ook gewoon op de pc kan laten tikken, in plaats van schrijven met pen en papier? Typen lijkt mij een stuk sneller, en is ook wat beter leesbaarder
Just wondering
De laatste tijd, nu na jaren schrijven ben ik er ook op overgegaan om direct via de pc te schrijven, maar ik bemerk wel grote veranderingen. Het kost je inderdaad veel tijd allemaal, eerst op papier en dan digitaliseren. Maar je hebt op papier veel meer fysiek contact, je voelt dat je hand bewogen wordt en dit gevoel heb je met de pc niet. Tevens is de pc heel erg 'verneukeratief', want via het schrift is het zo, dat wanneer je denk dat ze het volgende gaan schrijven, doordat je dat op het moment denkt, dat niet zo kan zijn. dus gidsen kunnen dingen schrijven welke je totaal niet zou verwachten. dat komt doordat ze een betere controle hebben over jou hand en als het ware jou vooropgestelde gedachte kunnen 'omzeilen' Je voeld dan ook een grote weerstand wanneer je zelf iets denkt en jou gidsen schrijven wat anders, da's een heel apart gevoel. Dat is voor veel mensen ook een 'bewijs' dat ze het niet zelf schrijven.
Ik ben ook weer gestopt met het communiceren direct via de pc, het schrijven op papier, da's toch het meest prettige, ik maak nu alleen onderscheid in welke verhalen ik ga digitaliseren en welke niet.

Met de pc is het zo, dat ze moeilijk controle over jou vingers kunnen verkrijgen, elk afzonderlijk. je bent sneller geneigd hetgeen jij op het moment denkt in te typen. De momenten waarop jij wat denkt en jou gidsen willen jou wat anders vertellen kun je via de pc niet omzeilen. En het verhaal kan hiedooor een aanzienlijke wending krijgen, vaak ten nadele. Dit is een zeer tricky fenomeen.

Je kunt het wel doen, maar je moet een enorme discipline over jou eigen gedachtengang bezitten, je moet weten welke gedachten 'van jezelf' zijn en welke gedachten afkomstig elders (gidsen)

In de regel is het zo wanneer je een gedachte hebt zonder schijnbare oorsprong deze gedachte afkomstig kan zijn van jou gidsen. maar om de conclusie te kunnen trekken dat een gedachte geen oorsprong bezit moet je dat voor jezelf heel goed nagaan, want kleur, geur, smaak, geluid, al deze invloeden kunnen jou triggeren op een bepaalde gedachte. Wanneer je echt, echt geen oorsprong kan vinden, dan kan ie van jou gidsen zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door YourGuardian op 03-04-2004 10:35:12 ]
pi_18337743
Geweldig topic YourGuardian! Het maakt voor mij heel wat zaken duidelijk over het leven, ik denk al een tijdje in deze richting (zoals jij bepaalde zaken beschrijft) maar er zitten toch weer veel dingen bij waar ik van kan leren Ik heb hieronder nog een vraagje over een stuk wat je geschreven hebt.
quote:
Een virus blijkt er ALTIJD op uitnodiging te zijn van zijn gastheer. Deze heeft zijn geest onbewust of bewust opengesteld voor dit virus, je heet een virus altijd ZELF welkom. Een virus zal nooit tegen jou zin op de koffie komen. Da’s toch gek he? Mensen hebben zo een bekrompen kijk op hun omgeving, iets wat schijnbaar slecht is in onze ogen is eigenlijk iets goeds..
Dit gaat me nog even te snel; als meerdere mensen op een bepaalde plek zijn en allemaal ziek worden door een virus, zouden ze er dus allemaal (onbewust) voor gekozen hebben om daarheen te gaan en dat virus op te lopen?

Bedankt voor al de informatie tot nu toe
pi_18390221
quote:
Ik heb hieronder nog een vraagje over een stuk wat je geschreven hebt.

Dit gaat me nog even te snel; als meerdere mensen op een bepaalde plek zijn en allemaal ziek worden door een virus, zouden ze er dus allemaal (onbewust) voor gekozen hebben om daarheen te gaan en dat virus op te lopen?
Ha, ik kan me helemaal voorstellen dat sommige zaken echt alle begrip te boven gaat, maar je moet niet vergeten dat niets voor niets is. Alles binnen dit universum heeft een doel, er is werkelijk NIETS zonder doel. Het 'probleem' met veel mensen tegenwoordig is dat vele slechts een detail van het grote geheel zien, wanneer ze zich focussen op een detail, verliezen ze het zicht op het geheel, wanneer gefocust wordt op het geheel zijn mensen in staat het geheel te overzien en wanneer men daar toe in staat is, ziet men het verband tussen alle dingen.

Een mens DENKT in individueel bewustzijn te leven, dit is echter niet het geval, mensen staan onderling allemaal in contact met elkaar middels een noemer, dit noemen ze een collectief bewustzijn. Een collectief bewustzijn is een verzamelnaam voor alle individuele bewustzijnen in één verzameling. een collectief.

Zo kan bijvoorbeeld een family een collectief bewustzijn bezitten, of een voetbalvereniging, of een dorp. Zelfs een stad en een land bezit zijn eigen collectieve bewustzijn.
Qua gevoel is elk dorp anders in energie, sommige dorpen voelen goed en prettig aan, en weer anderen weet je geen raad om weg te komen, gewoon omdat er voor jou gevoel geen prettige sfeer hangt.
Wanneer nu één geest een virus ontvangt dat hem een flinke verkoudheid laat ervaren is dat op eigen uitnodiging. Deze uitnodiging kan op vele manieren geschieden.
Wanneer nu een groep mensen van allen hetzelfde kaliber kan een hele groep geveld worden door dit virus, zo heeft in dit geval het collectief gekozen voor een uitnodiging van dit virus.
Wellicht vond het collectief tijd voor een innerlijke en of fysieke reiniging.

Zo kan het zijn dat mensen die niet binnen zo een collectief passen, doordat hun trillingsgetal zo anders is dan het collectief van de groep, dat deze persoon gespaard blijft van een verkoudheidsvirus.
Je kon dit mooi zien toen de Nedrlandse mariniers net in Irak aankwamen. Wanneer je goed naar deze mariniers kijkt hebben ze allen dezelfde gelaatsuitdrukking, het zijn individuele geesten welke collectief op dezefde golflengte zitten, allen hetzefde doel en dezelfde belangen, Ze werden in de eerste weken na aankomst letterlijk allemaal ziek, er is er niet een gespaard gebleven.

Zo werkt dat niet alleen met virussen, maar ook met gebeurtenissen, bepaalde groepservaringen, zelfs ongelukken, niets is toeval, alles is zeer zorgvuldig gekozen.

Ik ben in staat mezelf LETTERLIJK ziek te maken puur door mezelf te focussen op een bepaald doel.
Zo ben ik een enkele weken geleden geveld geweest door een kaakholte ontsteking. Ik wist van te voren dat ik ziek zou worden, dit vloeide voor uit een wens om eens lekker een paar weken thuis te zitten en uit te rusten, zonder daarvoor vakantiedagen te hoeven inleveren. tevens had ik een wens om mijn lichaam weer eens te zuiveren van alle shit die ik in de winter had verzameld. Promt kreeg ik een kaakholteonstaeking, waardoor ik genoodzaakt was een antibiotikakuur te slikken....ondanks de kaakholteontstekening waren het twee heerlijke weken waarin ik mezelf weer eens heerlijk heb verwent met rust. Ik voel me weer als herboren....
pi_18390622
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 13:10 schreef YourGuardian het volgende:
... Ik wist van te voren dat ik ziek zou worden, dit vloeide voor uit een wens om eens lekker een paar weken thuis te zitten en uit te rusten, zonder daarvoor vakantiedagen te hoeven inleveren. tevens had ik een wens om mijn lichaam weer eens te zuiveren van alle shit die ik in de winter had verzameld. Prompt kreeg ik een kaakholteonsteking, waardoor ik genoodzaakt was een antibioticakuur te slikken....ondanks de kaakholteontstekening waren het twee heerlijke weken waarin ik mezelf weer eens heerlijk heb verwend met rust. Ik voel me weer als herboren....
Foei toch jy!
pi_18399779
Aha, dus als ik het goed begrijp zijn de natuur en alle gedachten/acties van de mensheid één samenwerkend geheel, of zit ik nu verkeerd te denken?
pi_18409767
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 19:50 schreef Nature het volgende:
Aha, dus als ik het goed begrijp zijn de natuur en alle gedachten/acties van de mensheid één samenwerkend geheel, of zit ik nu verkeerd te denken?
Klopt!
pi_18452002
Het klinkt wel logisch maar ik denk er nog veel over na

Offtopic: Waar heb je dat logo onder je naam trouwens vandaan?
pi_18523523
quote:
Op donderdag 15 april 2004 20:49 schreef Nature het volgende:
Het klinkt wel logisch maar ik denk er nog veel over na

Offtopic: Waar heb je dat logo onder je naam trouwens vandaan?
Het plaatje is een afbeelding van de Maya's. Het verbeeld de zogenaamde Hunab Ku.

Hieronder een verhaaltje welke gaat over het scheppingsverhaal van de maya's. Dit stukje heb ik gemakshalve ergens van het internet geplukt.....

Mensen uit alle tijden en uit alle landen hebben geprobeerd te begrijpen hoe het heelal is ontstaan en hoe de mensheid zich ontwikkelde. Elke cultuur doet zijn eigen verslag, uniek in details maar waarin universele thema’s zijn verwerkt. Deze overeenkomst van denken tussen verafgelegen beschavingen kan wijzen op een vorm van archetypische intelligentie die beschikbaar is voor elk mens met de geestelijke bekwaamheid om zich de toegang daartoe te verschaffen, en ook op het bestaan van een heel oude wereldwijde beschaving. De Popol Vuh1 doet verslag van een deel van het oude Centraal-Amerikaanse erfgoed. Nadat het kort na de Spaanse overwinning door een Quiché indiaan in zijn moedertaal was opgeschreven – maar waarbij werd gebruikgemaakt van het Romeinse alfabet – werd het tegen het eind van de 17de eeuw door een dominicaanse priester in Guatemala overgeschreven en vertaald in het Spaans. Zijn manuscript, ondergebracht in de bibliotheek van de Universiteit van San Carlos, Guatemala stad, werd in 1854 onder de aandacht van Europese geleerden gebracht, waardoor de kosmologie en geschiedenis van de Maya’s ook buiten Centraal-Amerika toegankelijk werd. Tegenwoordig kunnen onderzoekers ook putten uit andere documenten, inscripties en de tradities die door de nazaten van de Maya’s in stand worden gehouden.
Vanuit theosofisch oogpunt, toont het scheppingsverhaal van de Maya’s zijn verwantschap met de wereldwijde wijsheidstraditie. Het begint met de leegte van de oerwateren van de ruimte, in een duisternis die niets gemanifesteerds bevat. Hunab Ku, de goddelijke, de eerste oorzaak, eeuwig, ongeboren, onsterfelijk, alles dat was, is en zal zijn, vormloos, grenzeloos, absoluut, ontwaakte daar uit de droomloze slaap van dertien eeuwigheden en emaneerde uit zijn eigen wil het Hart van de Hemel. Als eendimensionale emanatie van Hunab Ku’s eigen goddelijkheid, was het Hart van de Hemel de ontvanger van alle potentiële mogelijkheden. De enige dimensie ervan, lengte, verdween in de niet- bestaande breedte en hoogte, en zette het proces van kosmische evolutie in beweging in bestaansgebieden die zo spiritueel zijn dat alleen het oog van de mysticus het zou kunnen waarnemen. De ruimte was niet, want er was niets om haar te bevatten. De tijd was niet, want er waren geen gebeurtenissen om hem in te verdelen. Er was alleen de onbegrijpelijke godheid Hunab Ku, die doordrong tot het Hart van de Hemel dat zeven eeuwigheden had gesluimerd. Dan door de kracht van zijn woord doortrilde Hunab Ku het Hart van de Hemel. Toen het Hart van de Hemel uit zijn droomloze slaap ontwaakte, emaneerde het de God Zeven, de kosmische demiurgus, de schepper, één in essentie, zeven in manifestatie. Deze interpretatie van het Mayaverhaal laat duidelijk overeenkomsten zien met andere oude verslagen, zoals de Stanza’s van Dzyan, de Kabbala en de bijbelse Genesis.........

Dit is wel een juiste omschrijving van mijn usericon....

pi_18527522
Ah das wel duidelijk, bedankt
pi_18528146
quote:
Op zondag 18 april 2004 21:51 schreef YourGuardian het volgende:
.... De enige dimensie ervan, lengte, verdween in de niet- bestaande breedte en hoogte, en zette het proces van kosmische evolutie in beweging in bestaansgebieden die zo spiritueel zijn dat alleen het oog van de mysticus het zou kunnen waarnemen. De ruimte was niet, want er was niets om haar te bevatten. De tijd was niet, want er waren geen gebeurtenissen om hem in te verdelen. Er was alleen de onbegrijpelijke godheid Hunab Ku, die doordrong tot het Hart van de Hemel dat zeven eeuwigheden had gesluimerd. Dan door de kracht van zijn woord doortrilde Hunab Ku het Hart van de Hemel. Toen het Hart van de Hemel uit zijn droomloze slaap ontwaakte, emaneerde het de God Zeven, de kosmische demiurgus, de schepper, één in essentie, zeven in manifestatie.

Dit is wel een juiste omschrijving van mijn usericon....
Eek! Wat een verhaal! Maar kom dat 's in Truth Slowchat Part VII Woeiiiii :P Hoplaaa :P doen joh!
  maandag 26 april 2004 @ 11:51:21 #123
7888 DiSiLLUSiON
Universal Centric Motion
pi_18690101
YG:

Even een korte reactie.

Allereerst wil ik je veel success wensen met je verdere schrijfervaringen! Ik ben er zelf al eens aan begonnen maar omdat ik er, in mijn ogen, nog niet klaar voor was (al wat jaartjes geleden, ben nu 19) heb ik het destijds maar laten liggen voor wat het was. Ik pak het vanzelf wel weer op wanneer ik het nodig heb, denk ik zo.

Ik wilde even een klein, beetje offtopic, stukje commentaar tussendoor geven: Het stukje van jou over virussen was echt een eyeopener! Of het zo bedoeld is weet ik niet, maar bij mij was het de laatste druppel die me opeens heel erg veel deed realiseren. Ik ben al sinds mijn 13e bezig met spirutaliteit en het absorberen van kennis en ervaringen. Zoveel mogelijk en zo snel mogelijk het liefst. Ik heb al veel boeken gelezen, met erg veel verschillende visies op de werkelijkheid, om te kijken welke bij mij de meeste snaren raakte. Tot nu toe is dat nog de Seth serie van Jane Roberts. Maar in feite pik ik gewoon uit elk boek die concepten op die mij persoonlijk raken zegmaar.

Een van de oncepten waar Seth het over heeft is dat alles in feite uit dezelfde materie bestaat, en dat alles dan ook een (cellulair?) bewustzijn heeft. Van mensen tot dieren, van stenen tot planten, van de stoel waar je op zit tot de zon in wiens licht je baadt. Ook heeft hij het op een gegeven moment over het universele concept dat er, in feite, geen goed of slecht bestaat, en dat alles uit eindelijk bestaat uit liefde. Erg veel opvattingen die ik in jouw posts heb gelezen in dit forum komen trouwens erg overeen met die ik opgenomen heb uit die boekenserie. Veel ook niet denk ik, maar die kan ik me dan ook niet herrineren, ik sla immers alleen die concepten in me op die bij mij persoonlijk als 'waar' aanvoelen.

Maar om even terug te komen op het punt: Het idee gaat dus dat alles een bewustzijn heeft, en uiteindelijk alles gebaseerd is op het universele concept van liefde. Er bestaat dus ook geen goed of slecht. Ik heb dat altijd ten harte genomen, maar ergens heb ik toch het gevoel dat ik me die waarheid nog niet helemaal gerealiseerd had. Ik wist dat er nog iets ontbreekte, alleen kon ik er m'n vinger niet op leggen. Jouw post over dat de virussen in feite ook maar een bewustzijn zijn die je met alle liefde willen helpen een verkoudheid te krijgen (omdat jij dat immers zelf wilt op zo'n moment) dat was de trigger. Ik had net het gevoel alsof er diep in mijn bewustzijn een van de zoveel muurtjes om is gevallen doordat er genoeg stenen uitgehaald zijn (aka.: genoeg geleerd heb), en ik heb vanaf dat moment opeens het gevoel alsof mijn bewustzijn is vergroot. Het voelt een beetje als.. ja.. hoe zal ik dat omschrijven.. Stel, je hebt je blikveld. Er staan objecten in, ze werpen schaduws, lichtspel. Kleuren, vormen etc. En opeens verruimt je blikveld gigantisch. Alsof je van een blikveld van 20 graden naar een van 180 graden bent gegaan. En je kan je niet meer herrineren hoe je ooit met zo'n klein blikveld hebt kunnen kijken zonder irritatie bij jezelf op te wekken. Dat gevoel heb ik dus nu. Dus daar wilde ik je even voor bedanken! Nu weet ik wel dat als jouw post het niet was, het waarschijnlijk wel iets anders was wat de trigger zou zijn, maar toch. Dankje!

Om nu maar even weer wat ontopic te gaan: Een vraagje, mocht ik behoefte krijgen om weer te beginnen met automatisch schrift, en wel hetvolgende: In mijn geval was schaamte en het niet accepteren van facetten van mezelf de desastreuze factor waardoor het geen voet in de grond kreeg. Ik heb negatieve kanten, en accepteerde dat van mezelf niet. Schaamde me voor dingen van mezelf, die een gids natuurlijk weet, die weet immers alles van je! Helemaal als je, zoals toen bij mij de intentie was, contact wilt zoeken met je 'hogere zelf' (zegmaar de ik achter al je reincarnaties). Die weet immers echt alles van je. Ik ben een heel stuk verder gekomen wat dat betreft, maar stel nou dat ik nog steeds dingetjes heb waarvan ik ze zelf niet zou kunnen accepteren? Hoe kan ik daar het beste mee aan het werk gaan? Stel nou ik heb.. ff iets mafs bedenken.. ohjah stel nou ik hou ervan om in mijn fantasieën kippen te peneteren (haha sorry, die vraag zat in een test die ik laatst deed en waar ik een hele discussie over had gehad met iemand).. stel nou dat ik dat zou hebben. Die gids, of mijn hogere zelf, wat dan ook, die weet dat immers. Ik zou me voor zoiets schamen, anders zou ik het immers allang geaccepteerd hebben, wat het dan ook is. Hoe zou ik dat kunnen accepteren van mezelf? Just a failsafe, móchten er nog dingen omhoog komen die ik nog niet geaccepteerd heb. Want als dat niet zo is, dan zal ik dat met mijn huidige methoden ook niet kunnen weghalen, die schaamte voor zo'n facet, anders zou het immers al weg zijn nietwaar?

Nouja, dankje iig.

Veel success nog verder en veel universele liefde toegewenst. net zoals ieder ander trouwens. Ik neem aan dat je dat niet verkeerd opvat natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 26-04-2004 12:23:16 ]
There is consciousness in all things.
pi_18692775
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:51 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
YG:

Even een korte reactie.

(Half boek )

Veel success nog verder en veel universele liefde toegewenst. net zoals ieder ander trouwens. Ik neem aan dat je dat niet verkeerd opvat natuurlijk.
Liefde en licht sturen is altijd prachtig en lievvv De intentie erachter wordt zeker wel gevoeld Dus geen zorgen!
pi_18698345
quote:
Op maandag 26 april 2004 13:55 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:

[..]

Liefde en licht sturen is altijd prachtig en lievvv De intentie erachter wordt zeker wel gevoeld Dus geen zorgen!
Ik ben het helemaal met EGC eens!!

Dank, ik ontvang graag dat soort energieen!!!
pi_18717701
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:51 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
YG:

Even een korte reactie.
Korte reactie???? je past je wel goed aan de TS aan!!!
quote:
Allereerst wil ik je veel success wensen met je verdere schrijfervaringen!
Dank je
quote:
Ik wilde even een klein, beetje offtopic.
Soms ontkom je er niet aan, het één staat in verbinding met het ander...
quote:
stel nou ik hou ervan om in mijn fantasieën kippen te peneteren (haha sorry, die vraag zat in een test die ik laatst deed en waar ik een hele discussie over had gehad met iemand)
Met die kip zeker!!

Hoi Disillusion,

Leuke reactie, het is inderdaad zo wanneer je denk het schrift nodig te hebben kun je het altijd weer oppakken. Ik gebruik het regelmatig om mezelf op weg te helpen in het verkrijgen van nieuwe inzichten, tevens is het een prima manier om het redenatievermogen te stimuleren en je te prikkelen na te denken over schijnbare gewone zaken. Ik vind het leuk om dingen in een ander daglicht te plaatsen.
Wat die onzekerheden en angsten betreft, Da’s moeilijke kost, gewoon accepteren hoor je vaak, maar da’s echt niet zo eenvoudig allemaal, zeker niet wanneer het jou groei blokkeert. Ik vind het vaak zonde om te zien hoe onzekerheid om van alles roet in het eten kan gooien. Het houdt jou af van het leven van jou ware passie en belemmerd jou de dingen te doen welke je graag zou willen doen, angst hier om, angst daarom. Ikzelf was het op een gegeven moment zo spuugzat om overal onzeker over te zijn, toen heb ik me aangemeld voor een cursus Intuďtieve en Creatieve ontwikkeling. Dat heeft mij zo enorm veel geholpen, dat ik daarna een enorme groeispurt heb gehad…Het is echt zonde van al je energie en tijd om vanuit onzekerheid te leven. Zeker wanneer je jong bent en in de groei van je leven zit. Ik kan echt iedereen aanraden om zo’n soort cursus te volgen, en vooral ook jonge mensen.

En wat die fantasie van jou betreft…weet je zeker dat dat voorbeeld van jou echt een voorbeeld is??
Het is niet erg hoor wanneer je op kippetjes valt…er lopen er zat overal…in de stad…op straat…Ik heb ook wilde fantasieën over deze kippetjes hoor!…..Of bedoel je echte kippetjes! Nee toch!…Bah!…Viespeuk!!

Ik weet dat het een voorbeeld was hoor, maar ik wil toch even verder gaan over dat item.
Seksualiteit is tegenwoordig voor heel erg veel mensen een enorm probleem, velen beleven seksualiteit op hun eigen manier er zijn even zo veel soorten condooms op de markt, alswel vele soorten seksuele belevingen en fantasieën.. Het internet is een enorm mooi medium om lekker (schijnbaar) anoniem jou fantasieën te voeden. Of je het nu graag met een kip doet, of met een paard, of je het nu graag met een meid in uniform of met een kerel…Wat is nu ware seksualiteit? Er zijn nergens zo veel taboes over als over de beleving van seksuele fantasieën.
Ik zelf had ook (heb) ook zo mijn seksuele voorkeur, deze week in mijn ogen ook nogal af van de (schijnbaar) algemene standaard. Doordat het schijnbaar niet aan de norm voldoet, metend aan de standaard van de ‘gemiddelde’ mens, beleven vele mensen hun fantasieën stiekem.

Acceptatie is hierin van groot belang, met acceptatie wil ik zeggen dat je jezelf wijs (probeert) te maken dat jou fantasie niet zo erg is, want met de kennis dat bijna elk mens zo zijn eigen fantasie heeft, maar niet durft toe te geven, moet jou toch enigszins geruststellen. Je bent niet de enige met een ‘afwijkende’ fantasie. Geef lekker toe aan jou fantasie, probeer niet te veel weerstand te bieden aan deze ‘ik’. Des te meer je deze ik zal verafschuwen en van je af probeert te duwen, des te meer aandacht zal dat deel van jou gaan eisen, dan kan het een obsessie worden.

Ikzelf heb altijd de behoefte te begrijpen waarom…waarom dit, waarom zus, waarom zo…zo ook met het waarom van mijn (schijnbaar) seksuele afwijking, toen ben ik eens gaan schijven met dat deel. Dat was een zeer interessante ervaring. Dit deel van mezelf wist dingen te schrijven die mij een totaal ander beeld liet zien dan de ons bekende huidige opvatting over seksualiteit. Deze andere inzichten leidden voor mij tot een innerlijke vrede over mijn seksuele ik. Eigenlijk was het allemaal niet zo afwijkend….Alleen de spiegel van de maatschappij deed mij iets anders zien…hier raakte ik mee in conflict.
Veel voorkeuren hebben met vorige levens te maken, maar ook zeer zeker met aangeboren drang om overlevering te garanderen. (bij mannen….) We zijn meer dier dan we zouden willen toegeven!

[ Bericht 0% gewijzigd door YourGuardian op 27-04-2004 13:12:56 ]
  dinsdag 27 april 2004 @ 14:19:36 #127
7888 DiSiLLUSiON
Universal Centric Motion
pi_18719879
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 12:51 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
Dankje voor je reactie!

Wat je in je post neergepend hebt is geen nieuwe materie voor me, maar het is altijd goed om het eens van een ander te horen, het maakt dan immers toch een andere indruk dan als je het zelf zegt!! Dat helpt zeer zeker!

Vooral je laatste alinea maakt indruk op me, dat is namelijk precies de reden waarom ik erover zat te denken om dit weer op te pakken. Dat van die kip was maar een voorbeeldje, zelf heb ik geen erotische gevoelens bij het fantaseren over een kip, maar natuurlijk heb ook ik zeer zeker inclinaties en fantasieën die in de huidige maatschappij niet geaccepteerd worden. Die heeft iedereen immers! En dat maakt niet uit, heb ik ook voor mezelf geaccepteerd, het komt allemaal immers gewoon van het feit dat je de behoefte hebt om je liefde te uiten, op wat voor manier dan ook!

Het enige wat ik me afvraag, is inderdáád het wáárom. Waarom wil ik dat dan uiten, specifiek op die manieren waarover ik wel eens fantaseer, maar welke niet geaccepteerd worden in deze maatschappij? Welke redenen liggen daaraan ten grondslag? Daar wil ik graag achterkomen, en mij lijkt deze manier het meest vruchtvolle, dus vandaar dat ik er al een tijdje over zit te tobben. Maar jouw ervaring is dus zeer positief, om deze manier van informatie verkrijgen voor dit doeleinde gebruikt te hebben? Want dat geeft best wel de doorslag.. Dan ga ik er binnenkort eens goed voor zitten!

Ik zal het topic nog regelmatig doorlopen met veel interesse dus je zal me vast nog wel tegen komen!
There is consciousness in all things.
pi_18721531
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 14:19 schreef DiSiLLUSiON het volgende:

[..]
Dat van die kip was maar een voorbeeldje, zelf heb ik geen erotische gevoelens bij het fantaseren over een kip,
Ik zat je ook maar een beetje te dollen, ik moest hartelijk lachen om jou voorbeeld, daarom ging ik er mee verder!
quote:
Ik zal het topic nog regelmatig doorlopen met veel interesse dus je zal me vast nog wel tegen komen!
Gezellig!
pi_18749303
Ook effe off-topic Kunnen jullie wat titels van boeken plaatsen die hier over gaan? Over de visie op de werkelijkheid, evt. ook over de geestenwereld als daar goeie boeken over bestaan..
pi_18768682
quote:
Op woensdag 28 april 2004 17:23 schreef Nature het volgende:
Ook effe off-topic Kunnen jullie wat titels van boeken plaatsen die hier over gaan? Over de visie op de werkelijkheid, evt. ook over de geestenwereld als daar goeie boeken over bestaan..
Welke ik zeer interessante boeken vond, waren de boeken van Barbara Marciniak...Dit zijn geschannelde boeken, deze geven jou een zeer interessante kijk op de werkelijkheid, bezien door de ogen van eniteiten...

Verder moet ik zeggen dat ik niet zo veel boeken heb gelezen, meer wetenschappelijk van aard, ik probeer een brug te slaan Wetenschap-Spiritualiteit...

Klinkt misschien een beetje arrogant, maar veel kennis heb ik door ervaring opgedaan en tevens van de informatie die ik channel....
pi_18778873
Ok bedankt
pi_18820653
YourGuardian, ik moet zeggen dat je topic zeer verhelderend beeld geeft op het geheel. Ik heb me vooral verbaasd op het punt waarop jij aanhaalde dat je niet tegen andere mensen op moest kijken en zeker geen minderwaardigheids gevoel moest hebben. Dit omdat ik het allemaal juist wel heb. Sinds een aantal jaren ben ik bewuster gaan leven van alles om mij heen. Ik probeer mijzelf te accepteren hoe ik ben en mij zelf te van overtuigen dat ik net zoveel waard ben als ieder ander. Het grappigste vind ik wel dat als ik mezelf iets goed wens en daardoor direct ook iets wens wat ik niet wil, dat het altijd negatief op mij uitwerkt. Jouw uitleg is voor mij zeer verhelderend.

Sinds ik een topic hier op Fok! heb gelezen (Cursus mediteren, het bestond uit drie topics)
ben ik begonnen met mediteren. Sinds ik dat doe, merk ik dat ik steeds meer in in het "hogere trillings" niveau begeef tijdens het normale bewuste leven. Ik weet niet of ik het zo mag noemen, vandaar dat ik er quotes er om heen heb gezet. Het voelt goed en ik voel de energie door mij heen gaan. Helaas ben ik niet zo ver dat ik in een trans kom, daarben ik nog vooraan het oefenen. Misschien komt het door de angst dat als ik in een trans kom dat ik dan niet meer terug kan, terwijl dat niet zo is.

Dat ik je topic lees heb ik te danken aan Nature. Dank je wel.

[ Bericht 28% gewijzigd door Sabbie op 01-05-2004 23:40:35 ]
Never believe a scientist. Even when they say they're lying!!!
pi_18858202
Leuke oefening voor iedereen! Dit kan even tussendoor, op school, op je werk, of waar dan ook.

Je kunt door jou Gidsen een tekeningetje laten maken!

Het enige dat je nodig hebt is een pen en papier.

- Hou de pen losjes vast in je hand en zet hem op het papier.
- Vraag jou gidsen of ze een tekeningetje willen maken.

Wanneer het goed is zal jou hand beginnen te bewegen en zal er een tekeningetje getekend worden!
Laat je verassen door hetgeen zij (proberen) te tekenen.

Wanneer het niet meteen lukt, moet je even geduld hebben.

Veel plezier!
pi_18858652
quote:
Op maandag 3 mei 2004 16:00 schreef YourGuardian het volgende:
Leuke oefening voor iedereen! Dit kan even tussendoor, op school, op je werk, of waar dan ook.

Je kunt door jou Gidsen een tekeningetje laten maken!

Het enige dat je nodig hebt is een pen en papier.
het werkt ook met een tekentablet en photoshop btw

Nog even over taalgebruik. Vroeger schold of vloekte ik achteloos en had bij bv de bond tegen vloeken meestal zoiets van "stelletje moraalridders"... etc

Op het moment dat ik me onthield van vloeken/schelden (behalve dan een paar 'scheld'woorden) ontwikkelde ik een intensiever contact met mijn gidsen. Op zich logisch, ik hou er zelf ook niet van om bij iemand in de buurt te zijn die continu loopt te schelden en te vloeken. Zoals YG schreef is de vloek/het schelden eigenlijk een soort omgekeerde (negatieve) wens, die zal zich graag uitten (meestal tegen jezelf).

Het is net alsof je een giftig astraal pijltje afschiet, waar die land is afhankelijk van diegene die vloekt/scheld. Zou jij bij iemand in de buurt willen zijn die lukraak ongeleide projectielen afschiet? Ikke niet iig
pi_18859812
Geen dank Sabbie
pi_19738471
Beste YourGuardian,

Als eerst wil ik je complimenteren voor dit mooie topic! je hebt er duidelijk veel werkt van gemaakt!
Ik kwam bij toeval op dit topic terecht..en het boeide me allemaal echt! ik heb het allemaal aandachtig doorgelezen en uiteindelijk heb ik besloten zelf aan de slag te gaan, zelf ben ik echter nogal nuchter op dit gebied en ik geloof zoiets meestal pas in zijn geheel als ik het zelf heb meegemaakt om het zo maar te zeggen, maar tegelijkertijd sta ik er heel erg open voor dit soort dingen want het klinkt wel lochise en ik geloof ook zeker dat het waar is..dus ik begon, deed ontspannings oefeningen en probeerde alles zo goed mogelijk te doen ook zoals jij ongeveer beschreef.. alleen 1 probleempje! het lukt gewoon niet! Zelfs geen krasje of streepje. Dus ik zou graag nog enkele tips willen waar jij misschien denkt dat het aan ligt..Hopelijk krijg ik snel een reactie want ik zag dat dit topic al ongeveer een maand niet meer zo actief is..hoe dan ook, alvast bedankt!!

Groetjes Ilse
  dinsdag 8 juni 2004 @ 23:55:48 #137
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_19742158
-terugvindpost sorry!-
"... she kidnapped herself."
  woensdag 9 juni 2004 @ 09:05:03 #138
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19745954
quote:
Op zondag 14 maart 2004 22:37 schreef YourGuardian het volgende:
Beste Vrinden

Automatisch schrift...ook wel channeling genoemd, een fysieke manier om contact te verkrijgen met de wereld van de Gidsen...Een mooie manier...een handige manier...en nog mooier, het is vrijwel voor iedereen die open staat voor zichzelf, weggelegd.

-knip-
ik heb nog niets gelezen over de risico's. het lijkt mij dat je, net als met bijv. glaasje draaien, de boel openzet voor "whatever" er aan de andere kant is. hoe zit dat met deze methode? zijn er geen risico's, zijn de risico's hetzelfde, of zijn ze anders, of ... ?
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:26:39 #139
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_19748917
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 13:10 schreef YourGuardian het volgende:
Ik ben in staat mezelf LETTERLIJK ziek te maken puur door mezelf te focussen op een bepaald doel.
Zo ben ik een enkele weken geleden geveld geweest door een kaakholte ontsteking. Ik wist van te voren dat ik ziek zou worden, dit vloeide voor uit een wens om eens lekker een paar weken thuis te zitten en uit te rusten, zonder daarvoor vakantiedagen te hoeven inleveren. tevens had ik een wens om mijn lichaam weer eens te zuiveren van alle shit die ik in de winter had verzameld. Promt kreeg ik een kaakholteonstaeking, waardoor ik genoodzaakt was een antibiotikakuur te slikken....ondanks de kaakholteontstekening waren het twee heerlijke weken waarin ik mezelf weer eens heerlijk heb verwent met rust. Ik voel me weer als herboren....
Ja, ik ken dat.
Heb zelf laatst de tegenovergestelde ervaring gehad. Mn vriendin heeft een behoorlijke griep, opgezette keel etc. En ik voelde het ookal opkomen, en slechts met sheer intentie verdween het binnen een paar uur.
Een ziekte laat je toe, is kijk op zaken, waar ik steeds meer van doordrongen raak. Heb het zelf ook eerder gelezen in een boek van Quantumgenezing-Deepak Chopra.

YG, trouwens heel goed topic, heb zelf helaas nog geen succes ermee. Maar dat komt vanzelf.
pi_19750953
Hai Ilse

Leuk dat je het hebt geprobeerd, dat is al een hele goede eerste stap, het is helemaal niet erg dat het de eerste keer niet lukt, bij mij zelf lukte het ook niet direct.
En dank voor jou compliment, ik neem dat graag van jou in ontvangst!

Er kunnen een aantal factoren een rol spelen, ik moet even afgaan op hetgeen jij zelf schrijft en dan valt mij direct een ding op, hier ga ik even wat dieper op in.
Ik zal ook nog enkele andere factoren bespreken die een rol kunnen spelen in het niet verkrijgen van het schrift.

Ik quote even een zinnetje uit jou reactie.
quote:
zelf ben ik echter nogal nuchter op dit gebied en ik geloof zoiets meestal pas in zijn geheel als ik het zelf heb meegemaakt om het zo maar te zeggen,………. maar tegelijkertijd sta ik er heel erg open voor dit soort dingen…..
Waar ligt hier in het zwaartepunt? Ben je meer sceptisch, of ben je meer open, daar moet je voor jezelf heel eerlijk in zijn. Wanneer je meer naar de sceptische kant neigt zou je jezelf af kunnen vragen waarom je sceptisch bent. Sceptisch zijn heeft met argwaan te maken, argwaan heeft met een gebrek aan vertrouwen te maken. Natuurlijk is een gezonde dosis argwaan op zijn plek, dit is nodig om jou onderscheidingsvermogen te ontwikkelen, maar kijk eens heel kritisch naar jezelf en schat bij jezelf in welke de overhand heeft.
Wanneer te veel argwaan, kan dat een grote factor zijn waardoor het schrift niet bewerkstelligd kan worden.
Argwaan/sceptisme is als een soort kogelvrij glas van waar achter jij veilig staat te kijken naar het onbekende. Je behoudt jou bescherming en vanachter deze bescherming kijk jij als het ware op een veilige manier naar het onbekende. Dat is wat veel mensen doen, veilig, achter kogelvrij glas het onbekende onderzoeken. Dat is oke, maar wanneer je wenst om een keer lijfelijk in contact te treden met dat onbekende zul je toch dat raam open moeten zetten, om de energie doorgang te verschaffen.
Je zult jezelf kwetsbaar moeten opstellen. Gooi dat raam open en verwelkom de voor jou onbekende wezens, weet dat ze dolgraag met jou in contact willen komen, maar hun energie is zo subtiel dat ze slechts toegang tot jou kunnen krijgen wanneer je met heel jou hart wenst dat ze welkom zijn.

Richt je altijd tot jou Gidsen, deze wezens zijn wezens welke zijn afgestemd op een zeer hoog vibratie niveau, je hoeft hierbij geen enkele angst te hebben dat andere wezens ‘binnen komen’ Het is als een radiozender, draai je knoppen naar de populaire zender ‘Gidsen FM’ en luister naar wat ze te vertellen hebben.
Het is onmogelijk dat een andere frequentie lager van orde de zender ‘Gidsen FM’ kan storen.
Overleden zielen/entiteiten/aliens, bezitten bij lange na niet die vibratie, of frequentie die gidsen bezitten.

Een andere reden kan zijn dat je jou gidsen niet voldoende ‘aanmoedigt’. Aanmoediging is van belang doordat je dan als het ware energie geeft, deze energie wordt wederom weer gebruikt door jou gidsen om jou zenuwen te prikkelen. Dit alles heeft te maken met een overdracht van biofotonen, piepkleine lichtpakketjes welke aan de zenuwen overgedragen worden. Deze lichtpakketjes bevatten informatie.
Aanmoediging kun je doen door jou gidsen te vertellen dat ze een prima job verrichten, vertel ze dat ze het kunnen, het is als het ware een soort van Chakka aanpak, zo van ‘kom op, je kunt het, ik weet dat je het kunt, kom maar, beantwoord mijn vraag maar, ik weet dat het moeilijk voor jullie is om via deze manier te communiceren, maar ik heb alle vertouwen in jullie dat jullie het kunnen’
Iets in die trant. Het klinkt misschien allemaal wat kinderachtig, maar het gaat om de energielading die achter het uitspreken van deze woorden schuil gaat.
Deze woorden vertalen zich wederom weer in die zogenaamde Biofotonen die jij jou gidsen geeft, doordat jij deze Biofotonen geeft zijn ze in staat informatie terug te geven.

Gidsen die zijn gewend om via andere wegen met jou te communiceren, het communiceren via het automatisch schrift kost enorm veel energie, veel energieoverdracht is nodig om jou zenuwen zo ver te krijgen dat ze jou vingers en dus pen, doen bewegen.

En Ilse, wanneer het niet meteen lukt, gewoon blijven oefenen. Keer op keer, probeer het eens een keer tussendoor, in de trein, op school, op je werk. Zet gewoon eens heel spontaan je pen op een papier en vraag in gedachten jou gidsen of ze jou iets te vertellen hebben.

Spontane acties leveren vaak verassende resultaten op, doordat je dan niet zo gefocust bent dat het MOET lukken.

Dat is nu met weer een andere factor, welke het schrift kunnen blokkeren. Je wilt te graag.
Ik zie wel eens dat mensen een soort van faalangst kunnen krijgen wanneer het niet meteen lukt, zeker wanneer ze zien dat het anderen wel lukt, er vormt zich op dat moment een blokkade welke zorg draagt dat de energieoverdracht geblokkeerd wordt.
Geef het de tijd, geef de energie de tijd zichzelf te ontplooien, geef jezelf de tijd, lopen heb je tenslotte ook niet in een avondje geleerd.
Gun jezelf de tijd en tracht jezelf geen enkele druk op te leggen. Het dient als het ware van beide kanten geheel vrijblijvend zijn.

Beste Ilse, is dit een beetje een antwoord naar jou hart?
Zo niet dan verneem ik dat graag van jou, ik ben altijd bereid jou van raad te voorzien.

Groet YG
pi_19751562
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 09:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

ik heb nog niets gelezen over de risico's. het lijkt mij dat je, net als met bijv. glaasje draaien, de boel openzet voor "whatever" er aan de andere kant is. hoe zit dat met deze methode? zijn er geen risico's, zijn de risico's hetzelfde, of zijn ze anders, of ... ?
Hi Alicey,

Lees de topic goed door, ik belicht ook de negatieve kanten van het channelen met gidsen.

Tevens wil ik er op wijzen dat Glaasje draaien en Automatisch schrift (channelen) niet hetzelfde is.
De werkingsprincipes van de twee methoden zijn identiek, alleen met het grote verschil dat je je met glaasje draaien op de zielen van overleden mensen richt.

Het Automatisch schrift, is gebaseerd op contact met jou Gidsen, of Spiritueel Begeleiders, of Beschermengel, hoe je het ook wenst te noemen.

Een overleden ziel staat meer dichter bij de aarde, of de aardse invloedssfeer, hierdoor zijn ze meer oordeel gebonden en maken meer onderscheid tussen goed of slecht, wanneer hier mee contact kunnen ze nog wel eens de neiging hebben sterke vormen van oordeel te projecteren, dit kan zeer confronterend zijn. Tevens kunnen ze jou nog wel eens zitten 'plagen' Vaak goed bedoeld, maar kan voor iemand die geen ervaring heeft met de wereld van de geesten een hele 'zieke' ervaring zijn.

Gidsen bezien hun werkelijkheid zonder oordeel, ze zien de ware aard van de schepping en zullen tijdens een communicatie nooit energie van oordelende aard op jou projecteren. Dit is minder confronterend. Tevens ervaar je tijdens contact met jou gidsen meer sensatie van liefde, dit ontbreekt in de regel in het contact met overleden mensen.

Maar niets is uiteindelijk zonder gevaar, daarom heb ik in dit Topic getracht een beeld te schetsen over hoe de materie in elkaar steekt, waardoor inzicht verkregen kan worden in jou zelf en de werking van de energie om ons heen. Het is aan jou hoe je dit topic verder opvat en in kunt passen in jou belevingswereld.
Wellicht heb jij hier hele andere ideen over.

Groet YG
pi_19752388
Beste Your Gardian

Als eerste heel erg bedankt voor je reactie! Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt dat ik misschien (al dan niet onbewust) nog te argwanend ben. Hier moet ik dus eerst overheen zien te stappen. Ik heb wel veel aan je tips en ik ga het zeker nog vaker proberen.

Groetjes Ilse
pi_19759303
Lieve Your Guardian,

Ik heb het begin van dit topic gelezen en was meteen geďnterresseerd. Omdat ik nu op mijn werk zit, heb ik geen tijd om alles door te lezen, maar ik heb je complete cursus ge-copy-paged, en ga dit vanavond thuis op mijn gemak doorlezen.
Het valt me wel op dat dit eindelijk eens een serieus topic is over 'het grote onbekende', dit waardeer ik wel want er zijn gewoon vragen waar je echt een antwoord op wil hebben! Ik merk dat in mijn topic 'Geesten oproepen' zeer sceptisch gereageerd wordt, terwijl ik toch echt een normale vraag stel. Nou ja, er zijn nou eenmaal mensen die er niet in geloven (Wat de boer niet kent, eet hij niet) Maar ik irriteer me aan mensen die de meningen van anderen niet respecteren.
Vind het dus fijn om te weten dat er in jouw topic wel serieus gesproken kan worden over vragen m.b.t. Spiritualiteit.
Er hangt echt een waas van liefde en compassie over dit topic! Feels good
Iedereen allemaal een hele hoop liefde toegewenst (zonder zwevering te klinken)
XXX Steef
Misschien ben ik wel heel intelligent, ik weet alleen niet wat dat betekent
  vrijdag 9 september 2005 @ 14:58:17 #144
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_30422791
Yourguardian, jammer dat ik hem niet meer actief zie hier op FOK.

Maar ik wil nieuwe FOK!ers toch hier van laten proeven. . Dus; Schop!
En als reactie op de bovenstaande post:
De sfeer in dit topic is heel erg aanwezig jazeker. Maar dat heeft ook voornamelijk te maken met Yourguardian, hij heeft een bijzonder mooie energie ('afdruk'), vind ik zelf .
  zondag 29 januari 2006 @ 17:19:13 #145
61787 Speedo666
Anti-AEL / anti marokaans
pi_34586015
tvp
pi_34586499
Het is jammer dat ik zo weinig tijd heb, ik zal later eens kijken
Ik ben in elk geval weleens met mijn moeder en een vrouw die zij kent naar een medium geweest, die dingen opschreef in een razendsnel tempo met haar ogen dicht. Het ging over een vorig leven en over wie/wat onze gidsen en engelen waren. Zeer interessant! Opmerkelijk was ook dat ik Isabella altijd al een mooie naam heb gevonden, blijkt dat er een engel uit het hogere engelenrijk bij mij aanwezig te zijn genaamd Isabelle/Isabella. Mijn dochtertje hebben we ook Isabella genoemd daarna. Er waren nog veel meer gelijkenissen, als er geďnteresseerden zijn wil ik zelfs de teksten overtypen en hier neerzetten

Ik zie dus net pas dat dit een topic was van 2004
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34587500
Zou erg leuk zijn als dit topic weer actief zou worden :-)
pi_35569400
Yourguardian ,

Kan het zijn als je heldervoelend bent, dat dan het automatisch schrijven niet gaat ? omdat je al een gave hebt, en er geen andere bij kunt krijgen bijv ...
Een vriend van mj is op een bepaalde dag plots beginnen schrijven , en bij mij lukt het niet , doch heb het nog niet zo vaak geprobeerd, hoor ....

pi_35570123
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:26 schreef totsy het volgende:
Yourguardian ,

Kan het zijn als je heldervoelend bent, dat dan het automatisch schrijven niet gaat ? omdat je al een gave hebt, en er geen andere bij kunt krijgen bijv ...
Een vriend van mj is op een bepaalde dag plots beginnen schrijven , en bij mij lukt het niet , doch heb het nog niet zo vaak geprobeerd, hoor ....

Kan hoor, iedereen ontwikkeld op zijn/haar eigen unieke manier contact te leggen met het hogere aspect van jezelf. Ikzelf ben heldervoelend/wetend/horend maar gebruik het schrift als een soort geheugensteuntje en tevens is het heerlijk de energie te voelen die je in de regel meekrijgt wanneer je schrijft, tevens gebruik ik het schrift meer om van alles te weten te komen over het wel en wee van het universum en andere ingewikkelde dingetjes, die ik vervolgens weer probeer te staven met wetenschappelijk ingestelde onderzoeken e.d. Het kan een heel handig hulpmiddel zijn op jou (direct) de juiste weg te wijzen.
In principe heb ik het ook niet nodig. Het kan idd een handig hulpmiddel zijn voor mensen die hun spirituele zoektocht beginnen, wanneer je een tijd schrijft ontwikkel je daar als het ware jou sensitieve vermogens mee en zal op den duur ňf helder gaan denken, voelen, horen, dan heb je het schrift ook niet meer nodig....

Dit kan in jou geval ook van toepassing zijn, dat jou sensitieve vermogens dermate ontwikkeld zijn dat het schrift als het ware voor jou onbewuste een 'achterlijke' uiting is van het hogere en daarom ook geen energie kan en of wil besteden aan het onder de knie krijgen ervan.

Er kunnen ook blokkades een rol spelen, de meest voorkomende is...ik wil graag schrijven.....maar ben toch eigenlijk wel een beetje bang....je gaat als het ware met zwetende vingertjes proberen te schrijven. Deze angst blokkeerd het schrift. Deze angst kan soms heel subtiel zijn....en er zorg voor dragen dat de pen niet begint te bewegen....
pi_35572023
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 12:56 schreef YourGuardian het volgende:

[..]

Kan hoor, iedereen ontwikkeld op zijn/haar eigen unieke manier contact te leggen met het hogere aspect van jezelf. Ikzelf ben heldervoelend/wetend/horend maar gebruik het schrift als een soort geheugensteuntje en tevens is het heerlijk de energie te voelen die je in de regel meekrijgt wanneer je schrijft, tevens gebruik ik het schrift meer om van alles te weten te komen over het wel en wee van het universum en andere ingewikkelde dingetjes, die ik vervolgens weer probeer te staven met wetenschappelijk ingestelde onderzoeken e.d. Het kan een heel handig hulpmiddel zijn op jou (direct) de juiste weg te wijzen.
In principe heb ik het ook niet nodig. Het kan idd een handig hulpmiddel zijn voor mensen die hun spirituele zoektocht beginnen, wanneer je een tijd schrijft ontwikkel je daar als het ware jou sensitieve vermogens mee en zal op den duur ňf helder gaan denken, voelen, horen, dan heb je het schrift ook niet meer nodig....

Dit kan in jou geval ook van toepassing zijn, dat jou sensitieve vermogens dermate ontwikkeld zijn dat het schrift als het ware voor jou onbewuste een 'achterlijke' uiting is van het hogere en daarom ook geen energie kan en of wil besteden aan het onder de knie krijgen ervan.

Er kunnen ook blokkades een rol spelen, de meest voorkomende is...ik wil graag schrijven.....maar ben toch eigenlijk wel een beetje bang....je gaat als het ware met zwetende vingertjes proberen te schrijven. Deze angst blokkeerd het schrift. Deze angst kan soms heel subtiel zijn....en er zorg voor dragen dat de pen niet begint te bewegen....
Ja, het zit nu wel zo dat ik reeds lang bezig ben met door te lezen van allerlei boeken, al veel kennis had opgedaan , en die jongen die plots beginnen channelen is, heeft mijn steun gekregen, ik heb hem als het ware" begeleid "naar het spirituele pad door over de zelf opgedane kennis te spreken , anders zou het idd. missch wel gevaarlijk geworden zijn voor hem , want in den beginnen kwamen er entiteiten van alle slag op hem af, ...., want ik meen toch wel te moeten zeggen dat op de gevaren niet genoeg kan gewezen worden .
Heb van een psychiater gehoord dat er zo velen in therapie beland zijn, door zomaar te experimenteren hiermee.
Wat betreft dat channelen, misschien als ik er mij echt op toeleg, zoals in jou cursus dat het na lange tijd wel zou gaan lukken, maar denk eigenlijk wel van niet ...
ook die gidsen worden niet bij iedereen op dezelfde manier waargenoemen , is niet bij iedereen hetzelfde ...bij die vriend van mij noemen zij zich gewoon een "collectief van hogere astrale entiteiten" en willen geen namen bekend maken ,vooralsnog ...een naam is niet belangrijk voor een gids, dat is aards, menselijk ..maar niet bel hierboven .

Er zijn echt mensen die hier niet mogen aan beginnen, geloof mij vrij !ook niet aan autom. schrift .
pi_35575808
Trouwens ik las ergens in de Paravisie, dat wanneer je channelt, je emoties en ervaringen een te grote rol spelen bij de info verkrijgen. Wat vind jij daarvan Robert?
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_35582542
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:56 schreef totsy het volgende:

[..]

Er zijn echt mensen die hier niet mogen aan beginnen, geloof mij vrij !ook niet aan autom. schrift .
ik vind dit wel een beetje overdreven. ik heb vandaag een boek gekocht over channelen van je gidsen hogere zelf en ga er gewoon mee beginnen had automatisch schrift al een keertje geprobeerd en voelde toen ook mn gids voelde iig heel goed maar het schreef niet
pi_35586744
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:04 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Trouwens ik las ergens in de Paravisie, dat wanneer je channelt, je emoties en ervaringen een te grote rol spelen bij de info verkrijgen. Wat vind jij daarvan Robert?
Channelen is een vak apart, ik ken vele zogenaamde channelaars die hun eigen zienswijze, hun beleving van de werkelijkheid, vermengen met hetgeen zij doorkrijgen.
Elk Medium, hoe goed ook wordt 'geplaagd' door gedachten, overtuigingen e.d. van zichzelf er bestaat op aarde geen enkel puur zuiver medium.
Je kunt alleen door kennis over jezelf, de werking van gedachten e.d de channeling zo zuiver mogelijk als kan maken.
Door ervaring leer je steeds zuiverder channelen, en weet je wanneer bijvoorbeeld een gedachte van jezelf lijkt te zijn of van wat anders, een gedachte kent altijd een oorsprong, te meer je bij jezelf de oorzaken van een gedachte bestudeeerd, te meer je door begint te krijgen welke gedachte van jezelf zijn en welke niet.

Om zo zuiver mogelijk te channelen, toets ik hetgeen geschreven is aan andere dingen, ik neem nooit zomaar iets klakkeloos aan, daar ben ik in het verleden hopeloos mee op mijn bek gegaan, maar juist door dit plat gaan, heb ik een hoop geleerd.

Ik heb een karakter in dit leven meegekregen dat ik heel erg gemakkelijk dingen objectief, zonder oordeel kan bekijken, regelmatig moet ik bemiddelen wanneer er weer ergens onenigheid is ofzo.
deze eigenschap komt in mijn geval, het channelen ten goede.
Maar natuurlijk, hoe je het ook wend of keert, een channeling blijft gekleurd door o.a. je eigen woordenschat bijvoobeeld.

alleen, en dat vermeld ik wel eens vaker, is voor mij, de rode draad in zo'n channeling heel erg belangrijk, deze geeft de richting aan, en die richting is voor mij van belang, omdat ik heb gemerkt dat die richting altijd de juiste is...en daar gaat het om...de juiste zoekrichting...zonder omwegen.

I
pi_35747809
Interessant topic.
Children of the night. What music they make.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:33:40 #155
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62051945
Ik schop hem even omhoog, reuzeintressant topic die afgestoft mag worden.
Zijn er mensen die aan de hand van de uitleg van YG ook contact hebben weten te leggen met hun gids(en)?
Zo ja, vertel vertel! Hoe is het contact inmiddels met je gids, heb je het idee dat het je leven heeft verrijkt? Heeft het je kijk op dingen veranderd?

Zelf ben ik sinds een goede maand ook in contact met mijn hoofdgids, na een workshop AS (Automatisch Schrift) heb ik kennis mogen maken met haar.
Waar het in het begin stroef communiceren was, ik bedoel dan de letters niet duidelijk krijgen, of alleen korte woordjes schrijven, schrijven we nu bladzijde's achter elkaar vol in het schrift.

Persoonlijk vind ik het echt een superervaring om te mogen of kunnen schrijven met je gids, ze is voor mij echt een dierbare vriendin aan het worden waar ik bij kan komen voor tekst en uitleg, of een luisterend oor, of gewoon een beetje te grappen over dagelijkse zaken.

Ik heb haar inmiddels ook betrokken bij het geven van Reiki, ik bemerk dat de sessie dan krachtiger word, en zij vind het hartstikke leuk om te helpen.

Het zou leuk zijn om meerdere users hier te zien die ook in contact zijn gekomen met hun gids, en om te zien wat hun ervaringen zijn!
The truth was in here.
pi_62052448
Hoofdgids? Dus je hebt er meerdere
En waar ken je die gids van dan? Vorig leven ofzo
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:33:08 #157
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_62059916
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 15:33 schreef Bastard het volgende:
Ik schop hem even omhoog, reuzeintressant topic die afgestoft mag worden.
Zijn er mensen die aan de hand van de uitleg van YG ook contact hebben weten te leggen met hun gids(en)?
Zo ja, vertel vertel! Hoe is het contact inmiddels met je gids, heb je het idee dat het je leven heeft verrijkt? Heeft het je kijk op dingen veranderd?

Zelf ben ik sinds een goede maand ook in contact met mijn hoofdgids, na een workshop AS (Automatisch Schrift) heb ik kennis mogen maken met haar.
Waar het in het begin stroef communiceren was, ik bedoel dan de letters niet duidelijk krijgen, of alleen korte woordjes schrijven, schrijven we nu bladzijde's achter elkaar vol in het schrift.

Persoonlijk vind ik het echt een superervaring om te mogen of kunnen schrijven met je gids, ze is voor mij echt een dierbare vriendin aan het worden waar ik bij kan komen voor tekst en uitleg, of een luisterend oor, of gewoon een beetje te grappen over dagelijkse zaken.

Ik heb haar inmiddels ook betrokken bij het geven van Reiki, ik bemerk dat de sessie dan krachtiger word, en zij vind het hartstikke leuk om te helpen.

Het zou leuk zijn om meerdere users hier te zien die ook in contact zijn gekomen met hun gids, en om te zien wat hun ervaringen zijn!
Ja ik wil dus al een tijdje schriftelijk contact met mijn gidsen kunnen maken. Heb zonet alle 8 de delen gelezen ik ga het morgen eens proberen. Maar toch, ik wil te snel.
Ik wil gewoon dat ze tegen me praten, dat ze even enthousiast zijn als ik en gelijk mijn hand overnemen en dikke verhalen beginnen te schrijven over hoe cool ze het vinden om contact met me te hebben.

Ik heb namelijk totaal géén geduld en ik ga het gewoon op mijn eigen manier proberen.
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:59:39 #158
138227 hakkersszz
The Truth Is Out There
pi_62060777
Ik wil eerst even bedanken voor de schop.

En daarna YG.
Ik weet niet of je er nog bent, maar heel erg bedankt voor je cursus.
Ik heb deze hele avond eraan besteed. Het was nog best aardig wat leesvoer.

Heb 4 jaar terug het begin van het topic gevolgd maar ben hem kwijt geraakt.
Ook was ik er toen nog niet echt klaar voor. (was toen 15, nog iets te jong i.m.h.o.)

Ik ga het eens op mijn gemak proberen.
Veel meditatie technieken ken ik al.

Ik weet niet of iemand ooit van Astral Projection heeft gehoord maar daar ben ik dus ook mee bezig.
Zou dit ook gebruikt kunnen worden om met je gidsen in contact te komen?
Maximaal
4
regels
heur!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 08:33:13 #159
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62068900
Hakkersszz dat denk ik wel, als je uittreed ben je toch als het ware op een ander level.
Zelf ervaar ik de meeste baat bij de meditatietechnieken, het uittreden is niet iets wat ik kan en waarschijnlijk ook niet zou willen.

Het schrijven gaat eigenlijk in de basis vrij makkelijk, je hoeft niet ontzettend je best te doen, althans dat is mijn ervaring, bij mij gaat het als volgt:

-Je gaat zitten in een rustige omgeving, gewoon rechtop in een stoel aan tafel.
-Zet eventueel een muziekje aan, ontspan jezelf.
-Sla je schrift open, schrijf de datum neer, noteer het tijdstip.
-Nu goed aarden.
-Visualiseer dat er vanuit je kruinchakra een opening komt, en uit die opening bedenk je een touw, of een kabel, of een bundel licht, het mag van ieder materiaal zijn, het mag iedere kleur hebben, wat voor jou prettig werkt.
Nu visualiseer je dat deze steeds hoger gaat, door het dak, door de hemel, helemaal naar boven.
Knoop het touw daar vast, en zeg tegen je gids dat dit de weg is om binnen te komen bij jou, dit is de weg om met jou te komen communiceren. En nodig diegene uit.
-Nu ben je geheel ontspannen
-Pak je pen op, en zet hem op papier en stel een vraag. Schrijf de vraag eventueel op zodat je de vraaag ziet staan. Herhaal de vraag een paar keer, focus.
-Hou je hand losjes, en ineens.........

Zo ging het bij mij in het begin.
Het afstemmen, het aarden, het momentje pakken en even niks aan je hoofd hebben. De verbinding maken met boven, dat is de routine of het gebruik wat ik doe. Op een bepaald moment voel ik een lichte aanwezigheid, en begint mijn hand te schrijven. Je voelt de lichte sturing in je hand die over het papier beweegt.

In het begin zal het lastig zijn voor jou en je gids om samen te schrijven.. hele grote omhalen, of een steekwoordje.. gewoon blijven oefenen. Praat gewoon tegen diegene in je hoofd, hij of zij hoort alles wat je denkt.
Probeer samen het alfabet te schrijven, jij zet de A neer, en dan wacht je op antwoord van de A. Vertel ook dat je het alfabet wilt gaan oefenen..

Toevallig bladerde ik door mn schriftje heen deze morgen, bij iedereen zal het verschillend zijn, bij mij was het de eerste week of 2 weken ook oefenen maar je ziet gewoon duidelijk een stijgende lijn. Iedere dag een half uurtje, niet langer.

Succes
The truth was in here.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 08:49:03 #160
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_62069066
Merk je ook hoe hij voor jou schrijft of ben je out?
edit: Klinkt misschien raar dit, maar kunnen ze ook je lichaam overnemen for example: in een gevecht, ik kan dat niet alleen aan, ik roep mijn gidsen om me te helpen

Zoiets, niet perse zo. Was alleen ff het eerste waar ik mee opwam.

En moet het echt allemaal met chakraas enzo. Ik bedoel. Is het niet gewoon simpeler om te zeggen dat ze je hand mogen gebruiken om hoi te schrijven ofzo ?
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:42:20 #161
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62071142
Sorry Electro Worm, je zal je echt moeten concentreren, focussen en moeten proberen om al je gedachtes en zorgen te laten gaan.
Zoals YG een paar pagina's al terug aangaf de oefeningen zijn van belang.

Misschien kun je het vergelijken met een telefoontje plegen naar Australie maar dan in de jaren 50.. je stemt je af, vraagt de operator om je door te verbinden, en verder en verder en verder totdat uiteindelijk het contact is gemaakt. Daar gaat dus voorbereidend werk aan vooraf..
Bij mij helpt het visualiseren heel erg... om kalm te worden stel ik mij voor dat ik mij begeef op een bootje op het meer, kalm briesje en ik dobber wat, rust lekker uit. Ik krijg echt het gevoel van rust op die manier over me.. natuurlijk lukt dat niet als je op de kinderafdeling staat bij de bijenkorf, dus de plek is ook belangrijk.
Het aarden is ook van belang.. visualiseer de wortels uit je voeten komen, zo de grond in.. je staat heel erg stevig met je voeten in de grond.
Als het voorbereiden werk is getroffen zal je zien dat je makkelijk en juist resultaat boekt.
The truth was in here.
pi_62087695
TVP
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_64675191
tvp
pi_64695614
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 15:51 schreef DeHovenier het volgende:
Hoofdgids? Dus je hebt er meerdere
En waar ken je die gids van dan? Vorig leven ofzo
  maandag 5 januari 2009 @ 18:34:17 #165
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64696673
quote:
Op maandag 5 januari 2009 18:06 schreef DeHovenier het volgende:

[..]
Sorry die vraag was voor mij bedoeld zeker?

En ja.. ik ken mijn hoofdgids, als eerste contact mee gekregen. Zij geeft aan nog nooit geincarneerd te zijn geweest. Verder ken ik inmiddels nog 2 gidsen of wezens bij me, een vrouw die vroeger mijn vrouw zou zijn geweest en een hele oude vriend van een leven wat veel langer is geleden.
The truth was in here.
  maandag 5 januari 2009 @ 18:41:53 #166
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_64697020
hoelang duurt zo een sessie? ik kan me voorstellen dat het 15 minuten kan duren voordat je al geaard bent.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 5 januari 2009 @ 18:45:59 #167
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64697177
quote:
Op maandag 5 januari 2009 18:41 schreef Michielos het volgende:
hoelang duurt zo een sessie? ik kan me voorstellen dat het 15 minuten kan duren voordat je al geaard bent.
Dat afstemmen word je makkelijker in.. gaat steeds sneller. Nog geen 2 minuten denk ik.
En dan vervolgens schrijf ik een half uurtje.. of als het langer duurt wat langer maar ik probeer een half uur aan te houden.
Een uur is ook zo om (doordat je op hun tijdsbesef komt is een uur echt zo om.. voor je idee een kwartiertje) maar je, of ik, bemerk dat ik dan erg vermoeid kan worden.
The truth was in here.
pi_64855069
Kan je op een andere manier in contact komen met je gids
  vrijdag 9 januari 2009 @ 19:31:11 #169
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64862910
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:55 schreef DeHovenier het volgende:
Kan je op een andere manier in contact komen met je gids
Je hebt wel meditatietechnieken waar je het mee op kan wekken maar die vergen evenveel danwel meer werk. Dan moet je eerst zover komen dat je kan visualiseren om een ruimte te creëren voor de ontmoeting.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_64909672

[ Bericht 100% gewijzigd door Gringoz op 12-01-2009 16:15:03 ]
pi_64909700
tvp
I am happy
pi_64910197

[ Bericht 100% gewijzigd door Gringoz op 12-01-2009 16:14:46 ]
  zondag 11 januari 2009 @ 12:37:59 #173
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64910496
Hoi Gringoz.. ik denk dat je gids niet je vinger kan optillen. Waarom zou je dat willen?
Als je zo gemediteerd hebt, en contact gemaakt hebt met je gids, zou je eens kunnen proberen om een pen op te pakken en neer te zetten op papier. Vraag je gids of hij je hand wil sturen zodat jullie kunnen praten.. nodig hem uit daarvoor.
Misschien lukt het niet meteen.. maar hij wil of zij wil vast! Probeer eerst kleine dingetjes.. het alfabet, schrijf jij de A.. en vraag je het hem of haar en zo verder.
The truth was in here.
pi_64910567

[ Bericht 46% gewijzigd door Gringoz op 12-01-2009 16:14:28 ]
pi_64913185
@YourGuardian
Bedankt voor het plaatsen van je berichten over dit onderwerp.
Ik heb in het verleden het boek "Contact met je gids" van Roman en Packer weleens gekocht en gelezen, maar verder nooit meer iets mee gedaan. Na het lezen van je berichten kwam het 1 en ander weer boven. Waar ik hoop dat je enige uitleg over wilt geven is het volgende, in 1 van de delen las ik dat gidsen niet altijd de waarheid tegen je zullen vertellen? (leugentje om bestwil)
Het zal dan best een gegronde reden hebben, maar ik krijg van aardse zijde al zoveel onwaarheden te verwerken en dan beginnen "zij" ook nog eens??
  zondag 11 januari 2009 @ 15:12:57 #176
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64915096
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:41 schreef Gringoz het volgende:
Bastard ik begrijp wat je bedoelt maar in die tutorial vvan YG stond dat je eerst moet vragen om je wijsvinger op te tillen maarja.
Ik weet niet of ik echt contact heb gemaakt maar ik zag hem echt staan en begroette hem weetniet of het maar een verzinsel was van me brein of dat het echt was.
Ik zal wel nu opnieuw gaan mediteren en hem te vragen een letter op te schrijven

edit: btw ik ben 13 jaar is er een leeftijdsgrens ofzo dat je het dan pas kan doen?

edit2 : pff het lukt me echt niet hij heeft wel een vage A en B en C opgeschreven maar dan echt heel vaag ( en ik weetniet of hij dit deed of ik het deed om het me zelf te laten geloven :S ) ?
Nee er is geen leeftijdsgrens zover mij bekend in ieder geval.
Gewoon blijven oefenen, je zal merken dat het steeds beter zal gaan. Begin met simpele woordjes, laat hem dat naschrijven. Simpele vragen.
Het kan inderdaad lastig zijn soms om het verschil te weten van wie er schrijft, je kan ieder moment zelf weer de pen overnemen en schrijven namelijk. Uiteindelijk merk je toch dat er dingen worden geschreven die je zelf niet zou weten, of anders zou zeggen, dat is een beetje het bewijs. Naast dat je pen als het ware word geduwd bij het schrijven natuurlijk.. ik voel wel een verschil namelijk. Soms ben je aan het schrijven, en dan denk je.. oh nu komt dit woord en wil je zelf als het ware gaan schrijven, je word dan lichtjes tegengeduwd en de pen gaat de andere kant op.. uiteindelijk staat er dan een ander woord dan je zelf dacht!
The truth was in here.
pi_65354769
sorry dat mijn eerste post gelijk zo'n grote bump is maar kon het niet laten.

ik lees dit nu pas en ben hier heel erg geintereseerd in. is er iemand meer meer ervaring op dit gebied die ik eventueel op msn zou kunnen toevoegen voor wat extra begeleiding en hulp?
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:24:22 #178
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65355314
Moest je daar een kloon voor aanmaken?
The truth was in here.
pi_65355681
kloon, hoe bedoel je kloon?
pi_65371647
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:36 schreef garnifex het volgende:
Hij bedoelt dat je 2 accounts hebt, 1 orginele en 1 kloon (met een andere naam), je 2e account (de kloon) is dan het account waarmee je in dit topic post zonder dat iemand je orginele account weet. Stukje veiligheid
  zondag 25 januari 2009 @ 07:30:08 #181
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65377430
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:36 schreef garnifex het volgende:
Hmm of na 8 jaar FOK word ik paranoia of er bestaan nog echt mensen met een first post
Wat je vraag betreft, er staat toch heel veel informatie en hulp hier in het topic denk ik? Natuurlijk mag je mij ook wel mailen of PMén als je meer persoonlijke informatie wilt horen over het schrijven. MSN doe ik niet echt aan, staat weinig aan.
The truth was in here.
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2009 @ 22:18:25 #182
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_65748490
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee er is geen leeftijdsgrens zover mij bekend in ieder geval.
Hoi Bastard,

Ik vind persoonlijk dat je je hiermee wel op glad ijs begeeft. Ik ben van mening dat je emotioneel stabiel moet zijn en geleerd hebt te relativeren voordat je je aan dit soort dingen waagt. Jongeren of instabiele personen zijn geneigd om het stukje aarden en bescherming vragen aan het hogere over te slaan en gaan gewoon "lekker aan de slag". Automatisch schrift vind ik niet iets waar je onbezonnen aan moet beginnen namelijk.

Ik heb zelf een cursus automatisch schrift gevolgd en jouw ervaringen die ik hier lees komen grotendeels overeen. Toch had ik in het begin contact met een jonge, vrouwelijke gids waar ik niet al te veel aan had en bovendien, waar ik ook heel moeilijk vanaf kon komen. Samen met de cursusleidster hebben we toen actie ondernomen en de hulp gevraagd van een oudere gids. Die is er ook gekomen en we hebben in liefde afscheid genomen van de jonge gids. De cursus was heel leerzaam en het schrijven ging ook heel goed. Toch ben ik ermee gestopt omdat ik het gevoel had dat ik mezelf toch overgaf aan een ander. Ik hou het dus voorlopig lekker op mijn tarotkaarten.

Iedereen zijn ding natuurlijk, maar ik vond wel dat enige waarschuwing op dit vlak wel op zijn plaats is.

Jompels,
Slaapmeisje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 5 februari 2009 @ 07:55:26 #183
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65756417
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:18 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Iedereen zijn ding natuurlijk, maar ik vond wel dat enige waarschuwing op dit vlak wel op zijn plaats is.

Jompels,
Slaapmeisje
Eigenlijk heb je daar wel een goed punt denk ik
Misschien draaf ik wat door in mijn jeugdig enthausiasme.. dat komt omdat ik het contact wat ik met ze heb zo liefdevol en warm ervaar dat ik wel eens vergeet dat er ook een downside aan het verhaal kan zitten die minder leuke ervaringen zou kunnen geven.
Je moet inderdaad wel stevig in je schoenen kunnen staan als je bijvoorbeeld de verkeerde aan de lijn hebt.. wat moet je dan doen etc.
Ik druk mijzelf bijvoorbeeld op het hart dat ik altijd, no matter what, altijd de regie behou over het schrijven en met wie ik schrijf.

Goed punt van je!
The truth was in here.
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2009 @ 12:17:20 #184
37843 lady-wrb
kortaf
  vrijdag 6 februari 2009 @ 12:34:50 #185
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_65796178
de zogenaamde gidsen e.d. scheppen er genoegen in om mensen te misleiden en met grote onzin te komen.

john keel, noemt ze elementalen . ze kunnen mensen tot wanhoop drijven of gek als je niet sterk in je schoenen staat.

ik hou me hier ver van.

asthar space command enzo , give me a break
  donderdag 26 februari 2009 @ 19:48:35 #186
246715 YG
Your Guardian
pi_66492257
Cool, is dit topic weer nieuw leven ingeblazen..

Enne...Bastard, ik lees dat je kunt schrijven!! hartstikke goed!!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 08:04:09 #187
8372 Bastard
Persona non grata
pi_66508694
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 19:48 schreef YG het volgende:
Cool, is dit topic weer nieuw leven ingeblazen..

Enne...Bastard, ik lees dat je kunt schrijven!! hartstikke goed!!
Naar aanleiding van jou schrijven inderdaad wilde ik daar toch eens meer mee gaan doen, en dat gaat eigenlijk makkeliijker dan ik had gedacht
The truth was in here.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 22:20:28 #188
246715 YG
Your Guardian
pi_66537636
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 08:04 schreef Bastard het volgende:

[..]

Naar aanleiding van jou schrijven inderdaad wilde ik daar toch eens meer mee gaan doen, en dat gaat eigenlijk makkeliijker dan ik had gedacht
was voor mij een zeer leerzame tijd, echt ontzettend veel kennis opgedaan in een zeer snelle tijd, het was voor mij een soort quantumsprong in mijn spirituele groei.

ik denk dat iedereen die begint met schrijven dat zo ongeveer zal meemaken, het is heel intensief.

Kun je ook al voor andere mensen schrijven, met andere gidsen contact maken?
heb je ook al leuke stukjes geschreven? (welke voor publikatie geschikt zijn? ) en wat vraag jij jou gidsen allemaal?
  maandag 2 maart 2009 @ 08:32:24 #189
8372 Bastard
Persona non grata
pi_66606113
Ik heb inmiddels wel kennis gemaakt met een tweetal andere gidsen die veelal bij mij zijn, ze zijn mensen die ik uit eerdere levens gekend zou moeten hebben. Mijn hoofdgids is de dame waar ik toch het meeste mee spreek, we hebben het over vanalles over mijn leven (en hoe ik erin sta, ze prbeert bijvoorbeeld aan te geven dat ik mij niet zo druk moet maken om de kleine dingen) maar we hebben het ook over haar wondere wereld.
Zij helpt mij bij het reiki geven of bij het tarot kaarten lezen, alleen als ik het vraag want ze dringt zich nergens op.
Ik heb inmiddels samen met haar iemand anders ook leren schrijven, dat was wel spannend
Ze hebben een hoop lol, en kennen een ongekende liefde voor de mens en alles wat ze bezig houdt. Daar moest ik zelf het meeste aan wennen zogezegd.. ze kennen geen haat, geen achterdocht, geen jaloezie ze doen alles vanuit liefde.. althans dat is wat ik er zeker uit proef.
Het is niet dat ik dingen schrijf die ik zou kunnen delen, meestal is het toch vrij persoonlijk of misschien niet boeiend voor de ander. Maar aan de andere kant heb ik dat ook nog niet gevraagd aan haar.
The truth was in here.
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 22:21:07 #190
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66634510
Dat klinkt inderdaad heel herkenbaar Bastard. Die onvoorwaardelijke liefde en gebrek aan menselijke negatieve gevoels als achterdocht, jaloezie etc. Nooit chagerijnig, altijd opgewekt en positief.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_66650099
tvp
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:25:00 #192
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71630675
*schop* omdat het kan

Nog meer mensen hier die schrijven en misschien hun ervaringen willen delen?
Waar schrijf je zoal over?

Zoveel views ook
The truth was in here.
  † In Memoriam † woensdag 5 augustus 2009 @ 21:28:45 #193
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_71634126
Schrijf je nog steeds op die manier dan Bastard?

Op een gegeven moment ben ik er juist mee gestopt vanwege die overvloed aan positiviteit. Dat begon me echt de keel uit te hangen, op het irritante af was het wat mij betreft. Dat zie je ook als algemene tendens in de houding van mensen die zich spiritueel menen te noemen. Al dat gekus, geknuf en gekroel en kosmische liefde. Misschien ben ik er dan te nuchter voor om dat te accepteren ofzo. Het leven bestaat wat mij betreft uit zwart, wit en grijs en alle tinten ertussen. Dát maakt het leven juist zo boeiend. Just my 2 cents
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:44:42 #194
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71634646
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:28 schreef Slaapmeisje het volgende:
Schrijf je nog steeds op die manier dan Bastard?

Op een gegeven moment ben ik er juist mee gestopt vanwege die overvloed aan positiviteit. Dat begon me echt de keel uit te hangen, op het irritante af was het wat mij betreft. Dat zie je ook als algemene tendens in de houding van mensen die zich spiritueel menen te noemen. Al dat gekus, geknuf en gekroel en kosmische liefde. Misschien ben ik er dan te nuchter voor om dat te accepteren ofzo. Het leven bestaat wat mij betreft uit zwart, wit en grijs en alle tinten ertussen. Dát maakt het leven juist zo boeiend. Just my 2 cents
Ik schrijf nog steeds inderdaad, niet iedere dag meer.
Er is veel liefde, en er gebeurt veel uit liefde, en je mag veel uit liefde en ze hebben het daar graag over met je. Maar ik ook de dagelijkse dingen doornemen hoor, ze proberen me dan iets te laten zien.. hoe ik reageer in een situatie bijvoorbeeld. Of ze vertellen dat ze hebben gelachen laatst om me omdat ik net de auto een half uur schoongepoetst had en er een vogel op had gescheten (echt waar veel humor daar) . Ze maken zich niet druk, vertellen over de leuke dingen maar helpen je ook met inzichten.
En ik vraag ze nog wel eens bij het kaartenleggen, ik heb inmiddels ook een paar andere mensen leren schrijven, en ook iemand anders zijn gids mogen spreken.. Dus het is niet alleen maar hartjes tekenen meer
Maar het zijn echt lieverds
The truth was in here.
pi_71636040
Wat zijn de belangrijkste boodschappen die de gidsen aan jullie hebben gegeven?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 08:08:53 #196
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71642285
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat zijn de belangrijkste boodschappen die de gidsen aan jullie hebben gegeven?
Er is 1 weg, de weg van liefde. Liefde staat voor alles.

Daar gaat het eigenlijk altijd om als er een boodschap wordt gegeven. En wat ik er verder van heb geleerd en eigenlijk ook wist, alles gebeurt met een rede in je leven. Natuurlijk gebeuren er ook onvoorziene dingen maar de meeste dingen liggen op je pad met een bedoeling.
The truth was in here.
pi_71657670
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 08:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Er is 1 weg, de weg van liefde. Liefde staat voor alles.

Daar gaat het eigenlijk altijd om als er een boodschap wordt gegeven. En wat ik er verder van heb geleerd en eigenlijk ook wist, alles gebeurt met een rede in je leven. Natuurlijk gebeuren er ook onvoorziene dingen maar de meeste dingen liggen op je pad met een bedoeling.
Wat is liefde?

Wat voor moraal heb je van je gidsen geleerd dus eigenlijk.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:30:47 #199
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71657932
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat is liefde?

Wat voor moraal heb je van je gidsen geleerd dus eigenlijk.
Wat voor moraal
Er word niks opgelegd, ze zeggen niet "je moet dit doen" "zo gaan denken" ik MOET helemaal niks, er is geen pushen ofzo. Hoewel ze me wel eens wijst als ik vraag naar een oplossing om geduldig te zijn, ik wil teveel in 1 keer en dan zegt zij "probeer het eens anders aan te passen" .. dan vraag ik, wat zou een goede aanpassing zijn? en dan zal ze iets zeggen "geduld opbrengen zou iets nieuws zijn voor je misschien" en daar heeft ze gelijk in
Niks moet, alles mag en ze proberen je bij te brengen dat de beweegrede om iets te doen uit liefde voor de ander zou moeten zijn.
The truth was in here.
pi_71658479
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:30 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat voor moraal
Er word niks opgelegd, ze zeggen niet "je moet dit doen" "zo gaan denken" ik MOET helemaal niks, er is geen pushen ofzo. Hoewel ze me wel eens wijst als ik vraag naar een oplossing om geduldig te zijn, ik wil teveel in 1 keer en dan zegt zij "probeer het eens anders aan te passen" .. dan vraag ik, wat zou een goede aanpassing zijn? en dan zal ze iets zeggen "geduld opbrengen zou iets nieuws zijn voor je misschien" en daar heeft ze gelijk in
Niks moet, alles mag en ze proberen je bij te brengen dat de beweegrede om iets te doen uit liefde voor de ander zou moeten zijn.
Ja, moraal als in grenzen van wat wel en niet oke is.

Waarvan wil je bv teveel in 1 keer teveel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')