Perfekt dat dit gebeurt! Alle grote muziekbedrijven naar de haaien! Des te meer ruimte voor de kleine independent bedrijfjes die veel minder kosten maken en waarvan de bazen goedkopere sigaren roken, een goedkopere auto hebben en een goedkopere kleermaker.
De radio draait toch wel muziek, de mensen willen toch wel muziek kopen. Dus de vraag blijft, alleen aan de aanbodkant verandert er wat. En dat is toch wat we willen? Een CD voor 25 euro i.p.v. 34,95?
Ik zie hier niks slechts in hoor. Sja, eventjes moeilijk voor Krezip, maar kom op zeg, die waren toch al omhoog gevallen. Ook Ilse de Lange mag wel eens iets origineels gaan doen, al die covers komen me de keel uit.
Die andere bands ken ik niet, maar als ze serieus zijn vinden ze wel een weg.
In de jaren '80 werden wel meer muzikanten gedumpt dan de Nederlandse. En wat is het resultaat geweest? Een compleet vers klinkende muziekstroming kreeg de kans: grunge. Wat mij betreft kan het niet beter.
Dit is een negatief bericht voor de muziekindustrie, maar niet voor muzikanten, de muziekscene en de consumenten. Het vergt alleen wat aanpassingsvermogen van de muzikanten, en sja, misschien duurt het nu wat langer voordat ze miljonair zijn. Swa (soit), who cares? Je kan je geld toch niet met je mee nemen als je dood bent.