abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17602347
quote:
Ilse de Lange en Krezip ontslagen

Het gaat nu eenmaal slecht in de muziekindustrie. Er wordt minder omzet en winst gemaakt. De oorzaak is volgens het bedrijf dat er steeds meer muziek illegaal van internet wordt gehaald en gebrand op cd. Door de bezuinigingsronde gaat er een streep door lopende contracten. Ilse de Lange zou bijvoorbeeld nog één cd maken bij Warner Music, maar kan nu op zoek naar een andere maatschappij. Datzelfde geldt voor Krezip, dat eind dit jaar een nieuw album zou uitbrengen.

Ook de contracten met bands als Relax en Rosemary's Sons worden opgezegd. Tevens verliezen twaalf medewerkers, 20 procent van het totale personeelsbestand, hun baan. De artiesten krijgen nog wel geld als er een oude cd die ze bij Warner maakte wordt verkocht.

Het is niet voor het eerst dat Warner Music Benelux stevig de bezem haalt door zijn artiestenbestand. Eind jaren 80 dumpte de platenmaatschappij (toen nog WEA) ook zijn complete Nederlandse artiestenstal, waardoor bekende namen als Lois Lane en Fatal Flowers op straat kwamen te staan. Reden was toen dat Nederlandse popmuziek slecht verkocht.
AD

Logisch dat de winst van de afgelopen drie jaar tegenviel. We zitten in een recessie! ALLE bedrijven hebben tegenvallende winsten. Wat een kul dat ze het op de downloadpraktijken gooien. Alsof wij er verantwoordelijk voor zijn.

Artiesten die niet genoeg geld in het laatje brengen worden ontslagen. Marktwerking heet dat. En waarom zijn alle cd's dannog even duur als Ilse niet goed verkoopt? Halveer die prijzen dan. (ohnee, wacht even, daar waren prijsafspraken over gemaakt) En eind jaren '80 was er toch ook nog geen Internet??
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  Moderator dinsdag 9 maart 2004 @ 17:27:02 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17602465
quote:
Ilse de Lange
quote:
en Krezip ontslagen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_17602473
nou krezip is de laatste tijd juist harstikke populair, weet bijna zeker dat ze winst gaan maken met die cd verkoop.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_17602489
Ik ben wel van mening dat de omzet door downloaden lager geworden zal zijn. Maar ik denk niet dat dit de hoofdoorzaak is! Het gaat gewoon niet goed met de economie op dit moment en dat merkt de muziekindustrie ook..
[url=http://www.hardwarefreaks.nl/]Kijk hier ook is[/url]
pi_17602523
zolang nederlandse topartiesten nog goed zijn voor een paar miljoen per jaar wordt er dus nog zat gekocht en hoeven we niet bang te zijn dat ze van de honger omkomen. Net wat sizzler zegt, er worden gewoon minder cd's gekocht omdat we gewoon weg de centen kwijt raken aan andere zaken. Daarbij, de muziekjes die ik afgelopen weken gedownload heb zou ik toch nooit gekocht hebben.

Hetzelfde geldt voor Films..........LOTR heeft 1 miljard opgebracht, en 300 miljoen gekost. dat is 700 miljoen netto winst. Ik bedoel maar. Een goed product wordt gekocht en blijven we naar toe gaan.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:29:43 #6
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17602540
Het is jammer voor Krezip en Ilse. Maar ik kan er niet mee zitten. Uiteindelijk doet de muziekindustrie vooral zichzelf de das om met de bizar hoge salarissen van veel artiesten en van het management, en met de evenredig hoge prijzen van CD's.

Men is compleet uit het oog verloren dat het hier om een stelletje potsenmakers gaat, potsenmakers die in principe niks serieus en zinnigs bijdragen aan de ontwikkeling van de maatschappij. Vergelijk het maar met voetballers.

Het allemaal gooien op het illegale downloaden is simpelweg onjuist en hypocriet. Per slot van rekening is het cassettebandje pas vorig jaar uitgevonden .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:30:04 #7
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_17602547
Als die artiesten nu zelf hun muziek (via internet) gaan aanbieden, verdienen ze er waarschijnlijk meer aan dan dat ze het via een platenmaatschappij doen. Als artiesten het slim aanpakken, is internet een zegen. Ze zullen door het illegaal kopieren misschien minder verkopen, maar houden per nummer wel meer over.

De platenmaatschappijen daarentegen zijn simpelweg overbodig geworden. Nu nog wachten totdat ze het zelf beseffen.
pi_17602587
Perfekt dat dit gebeurt! Alle grote muziekbedrijven naar de haaien! Des te meer ruimte voor de kleine independent bedrijfjes die veel minder kosten maken en waarvan de bazen goedkopere sigaren roken, een goedkopere auto hebben en een goedkopere kleermaker.

De radio draait toch wel muziek, de mensen willen toch wel muziek kopen. Dus de vraag blijft, alleen aan de aanbodkant verandert er wat. En dat is toch wat we willen? Een CD voor 25 euro i.p.v. 34,95?

Ik zie hier niks slechts in hoor. Sja, eventjes moeilijk voor Krezip, maar kom op zeg, die waren toch al omhoog gevallen. Ook Ilse de Lange mag wel eens iets origineels gaan doen, al die covers komen me de keel uit.

Die andere bands ken ik niet, maar als ze serieus zijn vinden ze wel een weg.

In de jaren '80 werden wel meer muzikanten gedumpt dan de Nederlandse. En wat is het resultaat geweest? Een compleet vers klinkende muziekstroming kreeg de kans: grunge. Wat mij betreft kan het niet beter.

Dit is een negatief bericht voor de muziekindustrie, maar niet voor muzikanten, de muziekscene en de consumenten. Het vergt alleen wat aanpassingsvermogen van de muzikanten, en sja, misschien duurt het nu wat langer voordat ze miljonair zijn. Swa (soit), who cares? Je kan je geld toch niet met je mee nemen als je dood bent.
pi_17602591
Ze hebben te lang vast gehouden aan "oude" verkoopmanieren: als ze in een veel eerder stadium goede betaal downloadsites hadden opgezet dan was het verlies veel kleiner geweest. kijk maar naar het succes van Apple.
pi_17602604
niet schuiven op illegaal downloaden, maak maar eerst goede muziek... Ilse de lange heeft een leuk koppie en een mooie stem, maar der muziekkeuze laat te wensen over.. En krezip is allang over hun hoogtepunt heen
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:32:30 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_17602606
Hopenlijk komen ze ook niet meer aan de bak.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:33:43 #12
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_17602631
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:34:29 #13
38624 Flierp
A.S of U.
pi_17602648
*juig juig*

laat de muziekindustrie maar voelen dat ze naar de tyfus moeten ! dan gaan de artiesten tenminste echt wat verdienen
Religion : Mankind's worst invention !
pi_17602687
Ik hoorde laatst een artiest zeggen dat hij 50 eurocent per CD verdient. Het maken van de CD zelf kost ook hooguit 50 eurocent per CD (en dat is erg hoog geschat hoor ). Laat het 50 eurocent per CD zijn om de CD's in de winkel te krijgen. Nog wat keren 50 eurocent voor de bandleden en de producer.

Blijft er dus zeker zo'n 30 euro over die bij wie weet allemaal in hun zakken gaat.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:36:20 #15
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_17602688
Gastsnotje wegens dubbel en ter bedoordeling.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:51:42 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17604448
Aangezien in Warner zet Ilse de Lange en Krezip aan de kant. de discussie hetzelfde verloopt en ook daar niemand zich bekommert om Ilse daar verder graag.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')